Jump to content

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση


Recommended Posts

On 15/1/2021 at 8:53 ΠΜ, georgegaleos said:

Αν και το έχω ξαναγράψει αλλά δυσκολέυομαι να το βρώ.

Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου (δεν είμαι λογιστής) ... αλλά τις έχω ...
Χρήσιμο θα ήταν να ρωτήσεις τον λογιστή σου να σου πει --και να μεταφέρεις και στο forum ως πληροφορία-- επίσημα που αναγράφεται αυτό.

Εννοώ από που προκύπτει ότι για άνω των 50 παραστατικών πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά η τιμολόγηση (δηλαδή να υπάρχει κάποιο ERP, δηλαδή όχι απλά να έχουμε μια κλασική "τιμολογιέρα" αλλά μια "τιμολογιέρα" ή ένα ERP τα οποία όμως επιπλέον να συνδέονται και να αποστέλλουν σε real-time τα στοιχεία στο mydata) ?. 

Και η τεκμηρίωση αυτών που γράφω:

α) Δεν αναφέρομαι στην καταχώρηση στο mydata του παραστατικού

όπου η μοναδική περίπτωση που δεν έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιoούμε για όλο το επόμενο φορολογικό έτος, την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης της ΑΑΔΕ αλλά κάποιο ERP δικό μας ή μέσω του λογιστή, είναι εφόσον κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος έχουμε:

ποσό στο Ε3_Β(047)=ακαθάριστα έσοδα>50.000€

ΚΑΙ (ταυτόχρονα)

έχουμε εκδώσει πάνω από 50 παραστατικά.

[Σχετ. "ΑΑΔΕ:Η Επιχείρηση στην Ψηφιακή Πλατφόρμα myDATA", θέμα 3ο]. Δεν αναφέρομαι δηλαδή στην καταχωρητική διαδικασία.

β) Παρ' όλα αυτά στην 2η ημερίδα της ΠΟΦΕΕ έιπαν ότι ήδη έχουν φτιάξει Πλατφόρμα για την "ηλεκτρονική τιμολόγηση", για όσους δυνητικά θέλουν να έχουν αυτό το "Real-time", δηλαδή τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα τιμολόγιο συν την περιγραφή της υπηρεσίας/υλικού κλπ να τα καταχωρούμε απευθείας στην πλατφόρμα αυτή και να εκδίδουμε/τυπώνουμε από εκεί το τιμολόγιο και αυτόματα να ενημερώνονεται και το Mydata.
Υπάρχει σχετική αναφορά στο διάστημα από το 01:18:50-01:28:30 λέει τα σχετικά και κάνει και την παρουσίαση. Ίσως το ετοιμάζουν και αυτό, αφού στην σελίδα της ΑΑΔΕ αναγράφει: 

"myDATA: Εκτός λειτουργίας από τις 17:00 του Σαββάτου 16/01 ως τις 22:00 της Κυριακής 17/01 λόγω εργασιών αναβάθμισης"

γ) Η υποχρεωτική σε real-time υπάρχει σε δύο μόνο περιπτώσεις σύμφωνα με το ΚΦΕ (ν.4172/2013, άρθρο 71.ΣΤ.)

  • εφόσον τα δεδομένα διαβιβάζονται μέσω των Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.
  • για τις οντότητες που έχουν επιλέξει διαβιβάζουν τα δεδομένα μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP),  και διασυνδέονται με την Α.Α.Δ.Ε. μέσω σχετικής διεπαφής.

Αντίθετα η υποχρέωση είναι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδόθηκαν για τις οντότητες που διαβιβάζουν τα οριζόμενα δεδομένα μέσω ειδικής φόρμας (εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που έγραψα παραπάνω) καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε.

δ) Και δεν αναφέρομαι σε κάποιο πρόγραμμα που θα στήσεις (που θα σου πει ο λογιστή σου) για να επικοινωνεί/συνδέεται με το δικό του εμπορικό/λογιστικό απλά και μόνο για να του στέλνεις τα στοιχεία των παραστατικών σου απευθείας στο δικό του (αλλά και δυνητικά να τυπώνεις τα παραστατικά που κόβεις), και να αναλάβει εκείνος μετα υπόλοιπα (χαρακτηρισμό και αποστολή στην ΑΑΔΕ). Αυτό για να μην μπαίνει κάθε φορά με τους κωδικούς σου στην ειδική παλτφόρμα της ΑΑΔΕ που ανέφερα παραπάνω και να καταχωρεί τα παραστατικά όπως του τα δίνεις. Αλλά και πάλι δεν προκύπτει ούτε εκεί η υποχρέωση τόσο για το πλήθος όσο και για το real-time διότι στην περίπτωση αυτή είναι μεταξύ εσένα και του λογιστή). Είναι καθαρά για διευκόλυνση του λογιστή να χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα (το δικό του) για όλους τους πελάτες του και για να αποφέυγονται πιθανά λάθη.

Οπότε μάλλον σε αυτό αναφέρονταν ο λογιστή σου (στην προμήθεια κάποιου προγραμματος που θα σου πει ο λογιστής για να επικοινωνείς με το δικό του πρόγραμμα και όχι ΕΣΥ άμεσα με την ΑΑΔΕ) όπου έμεσα προκύπτει για εσένα το Real-time (αλλά είναι ανεξάρτητο αυτό από το πλήθος των παραστατικών)

ΤΕΛΟΣ, πάλι δεν είμαι λογιστής και να κάνω λάθος (αν και δε νομίζω να πέφτω τόσο πολύ έξω) και συγνώμη για την έκταση του κειμένου.

edit: Τελικά το βρηκα που το είχα ξαναγράψει το παραπάνω. Ηταν "κάτω από την μύτη μου"  στην προηγούμενη ακριβώς σελίδα, σε σχεδόν ίδιο ερώτημά σου. Γιατι δεν τον ρωτάς (όπως και τότε σου είχα γράψει) να σου πει που προβλέπεται αυτό που σου λέει. Θα βοηθήσεις αρκετά στο forum. Εκτός αν έχεις καταλήξει ότι όντως ισχύει αυτό που σου είπε ο λογιστής, οπότε αγνόησε τα παραπάνω και απλά σε ενδιαφέρει το ερώτημά σου αν  

 

οπότε και το επαναφέρω για να τοποθετηθεί κάποιος συνάδελφος.

 


 

Πολύ κατατοπιστική η τεκμηρίωση. Το ψάχνω μαζί με έναν άλλο συνάδελφο και θα σας ενημερώσω.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Γνώμη μου είναι ότι δεν λείπει. Είναι το 20% της περίπτωσης δ', όπως υπάρχει και το 3% που ανήκει και αυτό στην περίπτωση δ'. Η περίπτωση δ' του νόμου πρακτικά έχει δύο ποσοστά 20% της παράγράφου

Για να μην ανοιγω (ακόμη άλλο ένα θέμα σχετικό με τα MyDATA), απλά και μόνο για μια παράταση, "... μετατίθεται για την 1/4/2021 η έναρξη της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλ

Την καλημέρα μου, εννοείται ότι σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΩ, απλά έγραψα τι    Οπώς θα πω τι θα κάνω εγώ σε αυτό που ρωτάς: Για την εγγραφή αυτή θα κάνω ένα λογιστικό σημείωμα τακ

Posted Images

On 15/1/2021 at 4:04 ΜΜ, dchatz said:

Θα ήταν καλό για να βοηθηθούμε όλοι ειδικότερα όσοι είμαστε απλοί μπλοκάκηδες σε εταιρείες να γίνουν 2 οδηγοί (1 για έσοδα και 1 για έξοδα) με εικόνες πως καταχωρούμε στο mydata:

1. Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών ως παράδειγμα για εργασία σε κατασκευαστική

Ποσό 1000 ευρώ + ΦΠΑ 24%

ΑΦΜ κατασκευαστικής εταιρείας: 012345678

20% παρακράτηση

Αιτιολογία "Εργασίες επίβλεψης του έργου "Κατοικία στη Ραφήνα".

2. Τιμολόγιο αγοράς εξωτερικού δίσκου από μαγαζί (να γλυτώσουμε και κάνα ΦΠΑ δηλαδή)

Ποσό 100 ευρώ + ΦΠΑ 24%

ΑΦΜ μαγαζιού: 876543210

Επεξεργασία: Ψάχνοντας λίγο παραπάνω είδα ότι υπάρχουν και βιντεο με βήμα βήμα τη διαδικασία άρα έχει σχεδόν καλυφθεί αυτό το θέμα. Αυτό που δε βρήκα ακόμα είναι αν το MyData θα λειτουργεί παράλληλα με το "ΜΥΦ - Κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών (από 01/01/2014)" ή αν με την πλήρη εισαγωγή του myData καταργηθεί το δεύτερο.

Που μπορούμε να δούμε το βίντεο με βημα-βημα οδηγίες για τη καταχωρηση στο mydata ?

Link to post
Share on other sites
14 ώρες πριν, mechgiann said:

Που μπορούμε να δούμε το βίντεο με βημα-βημα οδηγίες για τη καταχωρηση στο mydata ?

Πάρε ένα για παράδειγμα. Κανοντας μία αναζήτηση στο youtube για "mydata" υπάρχουν και άλλα. Εγω αυτό είδα και μου φάνηκε κατατοπιστικό.

Edited by dchatz
Link to post
Share on other sites

Προσωπικά, αν και το έχω ψάξει αρκετό καιρό πριν και θεωρώ αρκετά καλά, αυτό που ανέφερες ήταν και το μοναδικό ολοκληρωμένο παράδειγμα που είχα βρει, πάνω στην πλατφόρμα και όχι μέσω ERP. Οπότε αν έχεις εντοπίσει και κάποιο άλλο με καταχώριση και χαρακτηρισμούς μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ θα ήταν χρήσιμο να δώσεις τις σχετικές παραπομπές.

---------------------------------------

Γενικότερα η περιπτωσιολογια είναι αρκετά περιορισμένη σε "απλούς μηχανικούς" κυρίως με ιδιωτικά έργα και επιχειρήσεις. Ενδεικτικά προσωπικά στα δικά μου δεδομένα έχω υπολογισει ότι θα έχω τα παρακάτω, ως μια πιθανή λίστα:

Εσοδα που θα ανεβάζω εγώ την σύνοψη και τον χαρακτηρισμό:

  • ΤΠΥ έως 300€ χωρίς παρακράτηση
  • ΤΠΥ ανώ των 300€ με παρακράτηση 20%
  • ΤΠΥ με ΦΕΜ (4% ή 10%)
  • ΑΛΣ 
  • ΑΛΣ με ΦΕΜ (4% ή 10%)

Εξοδα που ανεβάζω εγώ την σύνοψη και τον χαρακτηρισμό (από εξαιρούμενες οντότητες και μη αντικριζόμενα):

  • Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά)
  • Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά Δεκεμβρίου
  • Τηλεφωνία
  • Εξοδοποίηση ΦΠΑ πχ βενζίνες
  • Αποσβέσεις
  • ΑΛΣ, καλό είναι να αποφέυγεται (π.χ. αγορά κάτω από 100€)
  • Προμήθειες τραπεζών, γενικότερα τραπεζικά έξοδα
  • Παράβολα, χαρτόσημα, ΕΝΦΙΑ, χαρτόσημα, μεγαρόσημα
  • Προσαυξήσεις από εκπρόθεσμες καταβολές π.χ. ΕΦΚΑ
  • Ενοίκιο που αποδίδουμε σε επιχείρηση
  • Ενοίκιο που αποδίδουμε σε ιδιώτηΕπειδή 

Εξοδα που θα χαρακτηρίζω εγώ:

Επειδή ως λήπτες για τα έξοδα, κάνουμε μόνο χαρακτηρισμό διότι αυτά φαίνονται εφόσον τα ανεβάσει ο εκδότης (πλην των εξόδων που αναβάζουμε εμείς εξαιτίας του ότι ο εκδότης ανηκει στις εξαιρούμενες Οντότητες π.χ. ΕΦΚΑ, τηλεφωνία, ΔΕΚΟ, τράπεζες για τα οποία ανεβάζουμε και Σύνοψη και Χαρακτηρισμό Συναλλαγών των Παραστατικών). Αρα εδώ έχω ένα θέμα στην αρχή, ότι δεν έχω ακόμη ως λήπτης λάβει κάποιο παραστατικό.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Πολύ ωραία η περιγραφή του georgegaleos! 

To θέμα των εξόδων λιγάκι με μπερδεύει...

Εχουμε κάποιο παράδειγμα πως καταχωρούμε τα 3 πρώτα που είναι και τα συνηθέστερα (ΕΦΚΑ, τηλεφωνία, βενζίνες) ? Τι είδους παραστατικό είναι ο λογαριασμός της κινητής?

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@mechgiann καλημέρα,

On 1/21/2021 at 5:06 PM, mechgiann said:

To θέμα των εξόδων λιγάκι με μπερδεύει...

Αναφορικά στα έξοδα που γράφεις ότι σε μπερδεύουν.

Υποάρχουν οι εξής κατηγορίες παραστατικών εξόδων που κάνουμε και λαμβάνουμε τα παραστατικά τους ως λήπτες:

  • Β1 Μη Αντικριζόμενα Παραστατικά [ενδεικτικά: Λήψη Παραστατικών Λιανικής, Παραστατικά οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια]
  • Β2 Αντικριζόμενα Παραστατικά [ενδεικτικά: Παραστατικά Εξαιρούμενων Οντοτήτων, Τιμολόγια (εξόδων που κάνουμε), Τιμολόγια που "έπρεπε" να δούμε στην καρτέλλα μας αλλά λόγω παράλειψης ηλεκτρονικής διαβίβασης του Εκδότη εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας]
  • Γ Εγγραφές Τακτοποίησης [ενδεικτικά: Αποσβέσεις, Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων Λογιστικής Βάσης (ΛΒ) ή/και Φορολογικής Βάσης (ΦΒ)]


Οπότε: 
Λειτουργώντας ως Εκδότης Παραστατικού (άρα δημιουργείς τα έσοδά σου) ανεβάζεις:
τη Σύνοψη και το Χαρακτηρισμό Συναλλαγών όλων των Παραστατικών που εκδίδεις

Και σε αυτό που έχεις απορία, σχετικά με τα έξοδα:

Λειτουργώντας ως Λήπτης Παραστατικών (άρα δημιουργείς τα έξοδά σου) ανεβάζεις:

  • Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των «μη-αντικριζόμενων» (Β1) παραστατικών που λαμβάνεις (πχ αποδείξεις λιανικών εξόδων,π.χ. βενζίνες, αγορές μέχρι 100€ εδώ στο Γ2 στο 3ο bullet)
  • Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των «αντικριζόμενων» παραστατικων, (Β2) που δεν ανέβασε ο εκδότης μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία (καλό είναι να αποφέυγεται διότι προκαλεί έλεγχο και στους δύο, αφού η φορολογική διοίκηση δεν μπορεί να γνωρίζει ποιος είναι ο "φταίχτης"), π.χ. αγόρασες με τιμολόγιο χαρτικά, αναλώσιμα κλπ από το βιβλιοπωλείο και το βιβλιοπώλης δεν ανέβασε στα MyDATA αυτό το έσοδό του μέχρις τις 20 του επόμενου μήνα, ώστε να το δεις εσύ και να κάνεις τον χαρακτηρισμό γαι να ενημερωθεί τόσο το Ε3 όσο και η περιοδική ΦΠΑ. 
  • Χαρακτηρισμό για τα "αντικριζόμενα" Παραστατικά (Β2) (είναι αυτά που ό εκδότης έχει ανεβάσει, και εσύ τα βλέπεις στην καρτέλλα σου, επειδή εσύ έκανες κάποια αγορά) π.χ. αγόρασες με τιμολόγιο χαρτικά, αναλώσιμα κλπ από το βιβλιοπωλείο και το βιβλιοπώλης ανέβασε στα MyDATA αυτό το έσοδό του μέχρις τις 20 του επόμενου μήνα, ώστε να το δεις εσύ και να κάνεις τον χαρακτηρισμό γαι να ενημερωθεί τόσο το Ε3 όσο και η περιοδική ΦΠΑ. .
  • Σύνοψη & Χαρακτηρισμό παραστατικών που προέρχονται εξαιρούμενες Οντότητες (Β2), αυτές δεν έχουν υποχρέωση να ανεβάσουν τα έσοδά τους ώστε να τα δείς εσύ ως έξοδά σου π.χ. ΕΦΚΑ, συναλλαγές που αφορούν σε πώληση ηλεκτρικού ρεύματος μόνο ΔΕΗ, Φυσκικό Αέριο, ύδρευσης, Πιστωτικά Ιδρύματα, δημοτικές επιχειρήσεις, τηλεφωνίας, (ναι!!!! είναι στις εξαιρούμενες οι τελευταίες)
  • Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των εγγραφών τακτοποίησης (Γ), [π.χ. Αποσβέσεις παγίων, Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων στην φορολογική βάση (π.χ. οι καταβολές που κάναμε για ασφαλστικές εισφορές), Τακτοποίησης Εξόδων στην λογιστική βάση (π.χ. αποτέλεσμα από εκκαθάρίσεις εισφορών)]
On 1/21/2021 at 5:06 PM, mechgiann said:

Εχουμε κάποιο παράδειγμα πως καταχωρούμε τα 3 πρώτα που είναι και τα συνηθέστερα (ΕΦΚΑ, τηλεφωνία, βενζίνες)

Τα συνημμένα αρχεία είναι όπως σκέφτομαι να τα δηλώσω και σίγουρα δεν είναι προτροπή.

Σχετικά με την κινητή, αναφερόμουν στην κινητή τηλεφωνία, το παραστατικό που λάμβάνουμε είτε ως τιμολόγιο είτε έως ΑΛΣ. Οπότε γενικότερα στην τηλεφωνία και στις ΔΕΚΟ, δεν έχω βρει πως θα γίνεται η καταχώρηση. Εχω γράψει σχετικά εδώ, στο Γ1 στο δεύτερο bullet.

Καταχώρηση_Χαρακτηρισμός_Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά (ΔΕΝ ισχύει για τον 12ο).pdf Καταχώρηση_Χαρακτηρισμός_Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά ΜΟΝΟ Δεκεμβρίου.pdf Χαρακτηρισμός_Εξοδοποίηση ΦΠΑ_π_χ_Βενζίνες με τιμολόγιο.pdf

Edited by georgegaleos
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

georgegaleos ευχαριστώ!

Ξεκαθάρισα κάποια πράγματα σχετικά με τα έξοδα....περιμένουμε να δούμε και τον τρόπο καταχώρησης των εξόδων τηλεφωνίας....

Μια ερώτηση σχετικά με τα έσοδα. Εκοψα τιμολόγιο ΠΥ προς μια κατασκευαστική εταιρεία. Στον χαρακτηρισμό αυτού του εσόδου επιλέγω:

πωλήσεις αγαθών & υπηρεσιών χονδρικές / επιτηδευματιών Ε3_561_001  ή

πωλήσεις αγαθών & υπηρεσιών λοιπά Ε3_561_007

Επίσης μου βγάζει μήνυμα ότι το καθεστώς ΦΠΑ της παραπάνω εταιρείας δεν είναι αποδεκτό...τι μπορεί να σημαίνει αυτό?

Link to post
Share on other sites

@mechgiann Η παροχή υπηρεσιών προς επιτηδευματίες θεωρείται χονδρική. Οπότε πρέπει να επιλέξεις τον πρώτο χαρακτηρισμό.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Ότι σου έγραψε ο συνάδελφος.

Αφού είναι σε εταιρεία=χονδρική (αν δεν είχαμε αυτή την ανοησία των mydata) θα έπρεπε το ποσό αυτό να πάει να ενημερώσει το Ε3_Ζ1(461.1) και άρα το σύνολο Ε3_Ζ1(561.1).

Για το τελευταίο ερώτημα δεν γνωρίζω. Να υποθέσω ότι το μήνυμα που σου βγάζει αφορά κάποιο ΑΦΜ που αντιστοιχεί σε επιχείρηση της οποίας το καθεστώς ΦΠΑ δεν είναι αποδεκτό. Σε ποιο ΑΦΜ αναφέρεται ?

Μήπως κάπου δεν έχεις δηλώσει ποσοστό ΦΠΑ, μήπως κάπου έχεις επιλέξει ποσοστό ΦΠΑ ενώ δεν είσαι στο κανονικό καθεστώς...έχεις πάρει κάποια απαλλαγή ... μήπως αφορά στο ότι ο άλλος έχει απαλαγή ΦΠΑ ... 

 

Edited by georgegaleos
Link to post
Share on other sites
2 ώρες πριν, georgegaleos said:

Ότι σου έγραψε ο συνάδελφος.

Αφού είναι σε εταιρεία=χονδρική (αν δεν είχαμε αυτή την ανοησία των mydata) θα έπρεπε το ποσό αυτό να πάει να ενημερώσει το Ε3_Ζ1(461.1) και άρα το σύνολο Ε3_Ζ1(561.1).

Για το τελευταίο ερώτημα δεν γνωρίζω. Να υποθέσω ότι το μήνυμα που σου βγάζει αφορά κάποιο ΑΦΜ που αντιστοιχεί σε επιχείρηση της οποίας το καθεστώς ΦΠΑ δεν είναι αποδεκτό. Σε ποιο ΑΦΜ αναφέρεται ?

Μήπως κάπου δεν έχεις δηλώσει ποσοστό ΦΠΑ, μήπως κάπου έχεις επιλέξει ποσοστό ΦΠΑ ενώ δεν είσαι στο κανονικό καθεστώς...έχεις πάρει κάποια απαλλαγή ... μήπως αφορά στο ότι ο άλλος έχει απαλαγή ΦΠΑ ... 

 

Ναι το μήνυμα αφορά το ΑΦΜ της επιχείρησης στην οποία έκοψα το τιμολόγιο (κατασκευαστικής). Εγώ είμαι σε κανονικό καθεστώς 24% άρα κάτι παίζει με την επιχείρηση αυτήν...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.