Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση


zulumpo

Recommended Posts

Καλησπέρα σε όλους !

Γενικά πλέον από 1/1/21 γίνεται υποχρεωτική η ηλεκτρονική τιμολόγηση για όλους εμάς που εκδίδουμε δελτία παροχής υπηρεσιών;

Link to comment
Share on other sites

Γενικά κάποια επεισόδια δεν γνωρίζω, όπως αυτό με την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Δηλαδή εγώ που κόβω ΑΠΥ και ΤΠΥ και ενημερώνω τον λογιστή και με ενημερώνει με τον φόρο μου τέλος του χρόνου, θα μπορώ ή πρέπει να κάνω κάτι πια ηλεκτρονικά?

Link to comment
Share on other sites

Τα πράγματα μπορούν να γίνουν πολύ απλά, κόβοντας τιμολόγια απευθείας μέσα στο taxis. Μεταβατικά στάδια, διασυνδεδεμένες πλατφόρμες τιμολόγησης και άλλα τέτοια είναι περιττά. Και ούτε χρειάζεται τιμολόγιο σε φυσική μορφή. Θα το βλέπει κι ο άλλος στο taxis του, περασμένο αυτόματα στις δαπάνες του. Τέρμα και οι περιοδικές δηλώσεις και η τελική δήλωση εισοδήματος. Η εφορία θα τα βλέπει όλα σε ζωντανό χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα και χρόνια πολλά, από όσα έχω καταλάβει:

@christopografow, αν δεν δοθεί παράταση ναι.
Η υποχρέωση αφορά στην ψηφιακή διαβίβαση των στοιχείων τους (μέσω της πλατφορμας MyDATA της ΑΑΔΕ, όχι στην (ταυτόχρονη) ΚΑΙ έκδοσή τους ΚΑΙ διαβίβασή τους. Δεν επηρεάζεται δηλαδή η δυνατότητα είτε της χειρόγραφης έκδοσης αυτών είτε της έκδοσής τους μέσω π.χ. excel, word, κλπ σύμφωνα με τα ΕΛΠ, σε όσους δεν έχουν υποχρέωση για χρήση ΦΗΜ στην λιανική παροχή υπηρεσιών όπως οι οι παλαιά ελ. επαγγελματίες, γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί, κλπ. Αυτοί δύνανται να εκδίδουν και χειρόγραφα ΑΠΥ στην λιανική. Στην χονδρική δεν υπάρχει τέτοιο θέμα (υπάρχει το χειρόγραφο).  [Σχετ. α) ΠΟΛ.1002/2014 άρθρο 1.1, όπως τροποποιήθηκε με την ΠΟΛ.1023/2015 και την ΠΟΛ.1095/2015, β) Α.1138/2020, άρθρο 4, παράγρ.3, γ) Δελτίο Τύπου της 12/6/2020 του ΥΠΟΙΚ με θέμα "Ετοιμη η πλατφόρμα MyDATA για την ηλεκτρονική τιμολόγηση]
Επίσης ιδιαίτερη προσοχή διότι δεν καταργείται η καταχώρισή τους στα βιβλία (με όποιον τρόπο αυτά τηρούνται ... χειρόγραφα, excel, κλπ σύμφωνα με τα ΕΛΠ).
Αν θες δε, όταν ανοίξει η πλατφόρμα της τιμολογιέρας της ΑΑΔΕ, (έχω γράψει σχετικά τις τελευταίες ημέρες) θα μπορείς να χρησιμοποιείς και αυτή για την έκδοση αλλά και την ταυτόχρονη διαβίβαση στην ΑΑΔΕ.

@Arche,αφού έχεις λογιστή θα συνεννοηθείς μαζί του, μήπως πρέπει να στήσεις κάποιο πρόγραμμα (που θα σου πει ο λογιστή σου) για να επικοινωνεί/συνδέεται με το δικό του εμπορικό/λογιστικό απλά και μόνο για να του στέλνεις τα στοιχεία των παραστατικών σου απευθείας στο δικό του (αλλά και δυνητικά να τυπώνεις και να δίνεις στον πελάτη τα παραστατικά που κόβεις, αν δεν θές να τα έχεις χειρόγραφα, ή σε excel, ή οπουδήποτε αλλού), και να αναλάβει εκείνος (λογιστής) μετά υπόλοιπα (χαρακτηρισμό και αποστολή στην ΑΑΔΕ). Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι εφόσον έχεις λογιστή θα κάνεις το παραπάνω (εσύ), και όχι την απευθέιας καταχώρηση στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ ή όταν ανοίξει η τιμολογιέρα της ΑΑΔΕ να μπορέις (αν θες) να χρρησιμοποιείς αυτή.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Τελικά παράταση της τελευταίας στιγμής:

"Μετατίθενται για την 1 Απριλίου 2021 η έναρξη της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων-myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και έπειτα, με τροποποίηση της κοινής απόφασης του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή.

Κατόπιν αιτημάτων φορέων της αγοράς και λαμβάνοντας υπόψη τα γενικότερα προβλήματα εξαιτίας της πανδημίας COVID-19, κρίθηκε αναγκαίο να δοθεί το 1ο τρίμηνο του 2021 ως επιπλέον χρόνος εκπαίδευσης και προσαρμογής των επιχειρήσεων στη λειτουργία του myDATA.

Διευκρινίζεται ότι τα παραστατικά που θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις το 1ο τρίμηνο του 2021, θα πρέπει επίσης να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA, με διαφορετική προθεσμία και συγκεκριμένα όχι αργότερα από την 31/10/2021, ώστε να διαμορφωθεί η ολοκληρωμένη εικόνα κάθε επιχείρησης στα ηλεκτρονικά βιβλία για το 2021."

 

Link to comment
Share on other sites

Για να μην ανοιγω (ακόμη άλλο ένα θέμα σχετικό με τα MyDATA), απλά και μόνο για μια παράταση,

"... μετατίθεται για την 1/4/2021 η έναρξη της υποχρεωτικής ψηφιακής διαβίβασης στην πλατφόρμα των Ηλεκτρονικών Βιβλίων-myDATA για όλες τις επιχειρήσεις και για παραστατικά που εκδίδουν από αυτή την ημερομηνία και έπειτα, με τροποποίηση της κοινής απόφασης του υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου και του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργου Πιτσιλή. ..."

Πηγή: Σχετικό Δελτίο Τύπου www.forin.gr

Edited by georgegaleos
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Έχει προβεί κανείς σε αγορά συνδρομητικής cloud ηλεκτρονικής τιμολόγησης;Όσοι εκδίδουμε πάνω από 50 τιμολόγια ετησίως πρέπει αναγκαστικά να προβούμε σε αγορά γιατί πρέπει να γίνεται real time η διαβίβαση μου είπε ο λογιστής.

Link to comment
Share on other sites

Αν και το έχω ξαναγράψει αλλά δυσκολέυομαι να το βρώ.

Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου (δεν είμαι λογιστής) ... αλλά τις έχω ...
Χρήσιμο θα ήταν να ρωτήσεις τον λογιστή σου να σου πει --και να μεταφέρεις και στο forum ως πληροφορία-- επίσημα που αναγράφεται αυτό.

Εννοώ από που προκύπτει ότι για άνω των 50 παραστατικών πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά η τιμολόγηση (δηλαδή να υπάρχει κάποιο ERP, δηλαδή όχι απλά να έχουμε μια κλασική "τιμολογιέρα" αλλά μια "τιμολογιέρα" ή ένα ERP τα οποία όμως επιπλέον να συνδέονται και να αποστέλλουν σε real-time τα στοιχεία στο mydata) ?. 

Και η τεκμηρίωση αυτών που γράφω:

α) Δεν αναφέρομαι στην καταχώρηση στο mydata του παραστατικού

όπου η μοναδική περίπτωση που δεν έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιoούμε για όλο το επόμενο φορολογικό έτος, την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης της ΑΑΔΕ αλλά κάποιο ERP δικό μας ή μέσω του λογιστή, είναι εφόσον κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος έχουμε:

ποσό στο Ε3_Β(047)=ακαθάριστα έσοδα>50.000€

ΚΑΙ (ταυτόχρονα)

έχουμε εκδώσει πάνω από 50 παραστατικά.

[Σχετ. "ΑΑΔΕ:Η Επιχείρηση στην Ψηφιακή Πλατφόρμα myDATA", θέμα 3ο]. Δεν αναφέρομαι δηλαδή στην καταχωρητική διαδικασία.

β) Παρ' όλα αυτά στην 2η ημερίδα της ΠΟΦΕΕ έιπαν ότι ήδη έχουν φτιάξει Πλατφόρμα για την "ηλεκτρονική τιμολόγηση", για όσους δυνητικά θέλουν να έχουν αυτό το "Real-time", δηλαδή τα στοιχεία που πρέπει να έχει ένα τιμολόγιο συν την περιγραφή της υπηρεσίας/υλικού κλπ να τα καταχωρούμε απευθείας στην πλατφόρμα αυτή και να εκδίδουμε/τυπώνουμε από εκεί το τιμολόγιο και αυτόματα να ενημερώνονεται και το Mydata.
Υπάρχει σχετική αναφορά στο διάστημα από το 01:18:50-01:28:30 λέει τα σχετικά και κάνει και την παρουσίαση. Ίσως το ετοιμάζουν και αυτό, αφού στην σελίδα της ΑΑΔΕ αναγράφει: 

"myDATA: Εκτός λειτουργίας από τις 17:00 του Σαββάτου 16/01 ως τις 22:00 της Κυριακής 17/01 λόγω εργασιών αναβάθμισης"

γ) Η υποχρεωτική σε real-time υπάρχει σε δύο μόνο περιπτώσεις σύμφωνα με το ΚΦΕ (ν.4172/2013, άρθρο 71.ΣΤ.)

  • εφόσον τα δεδομένα διαβιβάζονται μέσω των Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.
  • για τις οντότητες που έχουν επιλέξει διαβιβάζουν τα δεδομένα μέσω των προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP),  και διασυνδέονται με την Α.Α.Δ.Ε. μέσω σχετικής διεπαφής.

Αντίθετα η υποχρέωση είναι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα εντός του οποίου εκδόθηκαν για τις οντότητες που διαβιβάζουν τα οριζόμενα δεδομένα μέσω ειδικής φόρμας (εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που έγραψα παραπάνω) καταχώρησης της εφαρμογής των ηλεκτρονικών βιβλίων που είναι προσβάσιμη μέσω του διαδικτυακού τόπου της Α.Α.Δ.Ε.

δ) Και δεν αναφέρομαι σε κάποιο πρόγραμμα που θα στήσεις (που θα σου πει ο λογιστή σου) για να επικοινωνεί/συνδέεται με το δικό του εμπορικό/λογιστικό απλά και μόνο για να του στέλνεις τα στοιχεία των παραστατικών σου απευθείας στο δικό του (αλλά και δυνητικά να τυπώνεις τα παραστατικά που κόβεις), και να αναλάβει εκείνος μετα υπόλοιπα (χαρακτηρισμό και αποστολή στην ΑΑΔΕ). Αυτό για να μην μπαίνει κάθε φορά με τους κωδικούς σου στην ειδική παλτφόρμα της ΑΑΔΕ που ανέφερα παραπάνω και να καταχωρεί τα παραστατικά όπως του τα δίνεις. Αλλά και πάλι δεν προκύπτει ούτε εκεί η υποχρέωση τόσο για το πλήθος όσο και για το real-time διότι στην περίπτωση αυτή είναι μεταξύ εσένα και του λογιστή). Είναι καθαρά για διευκόλυνση του λογιστή να χρησιμοποιεί ένα πρόγραμμα (το δικό του) για όλους τους πελάτες του και για να αποφέυγονται πιθανά λάθη.

Οπότε μάλλον σε αυτό αναφέρονταν ο λογιστή σου (στην προμήθεια κάποιου προγραμματος που θα σου πει ο λογιστής για να επικοινωνείς με το δικό του πρόγραμμα και όχι ΕΣΥ άμεσα με την ΑΑΔΕ) όπου έμεσα προκύπτει για εσένα το Real-time (αλλά είναι ανεξάρτητο αυτό από το πλήθος των παραστατικών)

ΤΕΛΟΣ, πάλι δεν είμαι λογιστής και να κάνω λάθος (αν και δε νομίζω να πέφτω τόσο πολύ έξω) και συγνώμη για την έκταση του κειμένου.

edit: Τελικά το βρηκα που το είχα ξαναγράψει το παραπάνω. Ηταν "κάτω από την μύτη μου"  στην προηγούμενη ακριβώς σελίδα, σε σχεδόν ίδιο ερώτημά σου. Γιατι δεν τον ρωτάς (όπως και τότε σου είχα γράψει) να σου πει που προβλέπεται αυτό που σου λέει. Θα βοηθήσεις αρκετά στο forum. Εκτός αν έχεις καταλήξει ότι όντως ισχύει αυτό που σου είπε ο λογιστής, οπότε αγνόησε τα παραπάνω και απλά σε ενδιαφέρει το ερώτημά σου αν  

15 hours ago, tirbouson said:

Έχει προβεί κανείς σε αγορά συνδρομητικής cloud ηλεκτρονικής τιμολόγησης;

 

οπότε και το επαναφέρω για να τοποθετηθεί κάποιος συνάδελφος.

 


 

Edited by georgegaleos
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Θα ήταν καλό για να βοηθηθούμε όλοι ειδικότερα όσοι είμαστε απλοί μπλοκάκηδες σε εταιρείες να γίνουν 2 οδηγοί (1 για έσοδα και 1 για έξοδα) με εικόνες πως καταχωρούμε στο mydata:

1. Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών ως παράδειγμα για εργασία σε κατασκευαστική

Ποσό 1000 ευρώ + ΦΠΑ 24%

ΑΦΜ κατασκευαστικής εταιρείας: 012345678

20% παρακράτηση

Αιτιολογία "Εργασίες επίβλεψης του έργου "Κατοικία στη Ραφήνα".

2. Τιμολόγιο αγοράς εξωτερικού δίσκου από μαγαζί (να γλυτώσουμε και κάνα ΦΠΑ δηλαδή)

Ποσό 100 ευρώ + ΦΠΑ 24%

ΑΦΜ μαγαζιού: 876543210

Επεξεργασία: Ψάχνοντας λίγο παραπάνω είδα ότι υπάρχουν και βιντεο με βήμα βήμα τη διαδικασία άρα έχει σχεδόν καλυφθεί αυτό το θέμα. Αυτό που δε βρήκα ακόμα είναι αν το MyData θα λειτουργεί παράλληλα με το "ΜΥΦ - Κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών (από 01/01/2014)" ή αν με την πλήρη εισαγωγή του myData καταργηθεί το δεύτερο.

Edited by dchatz
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.