Μετάβαση στο περιεχόμενο

Άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων


Anastasia

Recommended Posts

Όπα τι ΙΣΩΣ? έχουμε υπόψη μας πόσα παίρνει έξω ο "μέσος " μηχανικός ?

Να δώσω μερικά στοιχεία από Η.Π.Α έτσι να βάλουμε τα κλάματα :

 

Chemical engineers οί http://www.bls.gov/oes/current/oes172041.htm

Employment (1) Employment

Μέσος μισθός $91,670

Environmental Engineers

Μέσος μισθός $80,750

Civil Engineers

Μέσος μισθός $81,180

Mechanical Engineers

Μέσος μισθός $80,580

 

Η πηγή είναι το united states department of labor

θέλει κανείς μας να δωσει μια προσέγγιση πόσα παίρνει ο "μέσος" μηχανικός εδώ? (Ναι και τα 900αρια που παίρνουν οι νέοι μπάινουν στον Μ.Ο ...)

 

Οι διαφορές είναι ΧΑΟΤΙΚΕΣ και δεν δικαιολογούνται από φορολογία και διαφορά στο κόστος ζωής

(Βγάλε και εδώ τώρα 80.000 $ δήλωσε τα και πες μου πόσο φόρο θα πληρώσεις)

 

 

Όποιος ενδιαφέρεται ας διαβάσεις το http://www.bls.gov/oco/ocos027.htm

Occupational Outlook Handbook, 2010-11 Edition

 

http://elearning.teiser.gr/mod/forum/discuss.php?d=1097

"Οι ενεργοί διπλωματούχοι μηχανικοί στην Ελλάδα είναι 102.018 σε πληθυσμό 11.120.000, ποσοστό 0,89%. Στην Ιταλία: 190.000/58.093.000 0,33%, στην Ισπανία 65.000/43.064.000 0,15%, στην Πορτογαλία 31.000/10.495.000 0,28%, στη Γαλλία 160.000/64.473.000 0,25%, στη Γερμανία 250.000/82.689.000 0,30% και στο Ηνωμένο Βασίλειο: 260.000/59.668.000 0,44%.

 

Στην Ελλάδα έχουμε υπερδιπλάσιους μηχανικούς από οποιαδήποτε άλλη χώρα, και ως γνωστόν υπάρχει ο νόμος προσφοράς και ζήτησης. Όταν υπάρχει υπερπροσφορά μειώνεται η τιμή.

Δεν λέω ότι οι αμοιβές είναι χαμηλότερες από την Ελλάδα, αλλά δεν είναι τόσο μεγάλες όσο φαίνονται με πρώτη ματιά.

Στο εξωτερικό συχνά αναφέρουν τις ΜEΙΚΤΕΣ αποδοχές του εργαζομένου. Όταν κάποιος εργάτης σε εργοστάσιο στην Γερμανία λέει ότι παίρνει 2.500€, εννοεί όλο το ποσό που πληρώνει ο εργοδότης και σε αυτό περιλαμβάνεται η ασφάλεια και πιθανόν άλλες κρατήσεις. Στο χέρι παίρνει πολύ λιγότερα.

 

Ας πούμε για την Αγγλία, κάποιος που παίρνει 50.000λίρες τον χρόνο, στο χέρι θα του μείνουν περίπου 35,800λίρες μετά φόρων, δηλαδή 2560€ τον μήνα (διαίρεσα με 14, επειδή τα περισσότερα στατιστικά είναι πριν την κατάργηση 13 και 14ου μισθού στην Ελλάδα).

http://www.thesalarycalculator.co.uk/salary.php

 

Σίγουρα παίρνουν περισσότερα, αλλά ξοδεύουν και περισσότερα.

Στην Αμερική μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχε περίπτωση να πάρει κάποιος επαγγελματίας μικρό αμάξι. Έχω μιλήσει με Αμερικάνο (δημόσιο υπάλληλο παρακαλώ, φανταστείτε πως θα σκέφτεται κάποιος μηχανικός που θα βγάζει και περισσότερα) ο οποίος θα έπαιρνε καινούργιο αμάξι. Σας παραθέτω τον διάλογο.

- Τι αμάξι θα πάρεις

- Ένα ford οικογενειακό

- Πόσα κυβικά μηχανή θα έχει;

- Τι εννοείς;

- Η μηχανή, πόσα κυβικά θα είναι; Μήπως στην Αμερική τα μετράτε σε κυβικές ίντσες, λίτρα;

- Δεν ξέρω, τι είναι αυτό;

- Πόση ισχύ έχει;

- Ορίστε;

- Ισχύ, ίππους, Νm, Kw, δεν έχει κάτι τέτοιο στις προδιαγραφές;

- Δεν ξέρω, δεν έχω ακούσει τίποτα.

- Με ποιό κριτήριο διαλέγεις την μηχανή;

- Υπάρχουν τετρακύλινδρα, τα οποία δεν τραβάνε, V6, V8, V10 και V12. Ο V6 είναι μικρός, θα πάρω V8 ή V10, ο V12 είναι για τους πλούσιους.

 

Καταλαβαίνετε ότι στην κουλτούρα τους έχει περάσει ο καταναλωτισμός (όπως σε εμάς έχει περάσει το "πάρε ένα σπίτι να έχεις να βάλεις το κεφάλι σου").

 

Στην Ελλάδα έχουμε και κάποιες συνήθειες που είναι "ανεκτίμητες".

- Περιμένοντας στην ουρά (στην Εθνική, σε υπηρεσίες,...) γνωρίζουμε κόσμο, τα λέμε με φίλους, πεταγόμαστε για καφέ δίπλα περιμένοντας το νούμερό μας.

- Στο δημόσιο ο εργαζόμενος έχει την σημαία, η οποία δίνει πάντα άδεια για να πάει το παιδί στο σχολείο, να πάρει το παιδί από το σχολείο, κτλ.

- Υπάρχουν μαγειρία που τρώμε ανθρώπινο φαγητό πολύ οικονομικά. Σε χώρες με διπλάσιους μισθούς πληρώνουν τα τριπλάσια για ίδια ποιότητα φαγητού.

 

Όπως και να'χει, το άνοιγμα των επαγγελμάτων ίσως να αυξήσει τις αμοιβές αλλά ίσως και να τις μειώσει.

Ως γνωστόν υπάρχει νομοθεσία που απαγορεύει την πώληση σε τιμή κάτω του κόστους.

Συζητήθηκε και νομοθεσία για θέσπιση ελάχιστου εισοδήματος για ελεύθερους επαγγελματίες (http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=115465, http://www.opengov.gr/minfin/?p=100).

 

Θα έρχεται η εφορία, θα βλέπει τα δηλωμένα έσοδα, τα δηλωμένα έξοδα και αν είναι κάτω από το ελάχιστο επιτρεπτό θα είναι παράνομος ο μηχανικός. Το πρόστιμο έπεται, και στην συνέχεια θα αυξήσει τις αμοιβές που θα ζητάει.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 516
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Υπάρχουν τετρακύλινδρα, τα οποία δεν τραβάνε, V6, V8, V10 και V12. Ο V6 είναι μικρός, θα πάρω V8 ή V10, ο V12 είναι για τους πλούσιους.

 

Kαι σκεφτείτε ότι ταυτόχρονα έχουν και χαμηλά όρια ταχύτητας .:P:confused:

Link to comment
Share on other sites

Άρα δεν καταλήγουμε πουθενά. Γιατί να είμαστε τόσο θεωρητικοί και να παραθέτουμε θέματα όχι τόσο κοντά με το θέμα του πόστ; Μάλλον δεν αντιμετωπίζουμε σοβαρά την κατάσταση.

Link to comment
Share on other sites

αυτη η καραμελα με το computer και οτι τα παλια χρονια οι μηχανικοι ειχαν τον κανονα και εκαναν τις πραξεις και ηξεραν πως να χτισουν σπιτι

 

ειναι οτι πιο εκνευριστικα συντηρητικο πραγμα που μπορεις να ακουσεις

Link to comment
Share on other sites

Του Θανάση Ηλιοδρομίτη

 

 

από την http://www.imerisia.gr

 

 

Αποφασιστικό βήμα για την «απελευθέρωση» του επαγγέλματος των μηχανικών, θα αποτελέσει η αποδοχή της εισήγησης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την οποία ζητείται να κηρυχθούν παράνομες οι αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής του TEE, με τις οποίες καθορίζονται κατώτερα όρια αμοιβών των μηχανικών.

 

Εισήγηση

Η απόφαση της Επιτροπής, που αφορά πάνω από 90.000 μηχανικούς και αρχιτέκτονες και θα επηρεάσει τις εξελίξεις σε έναν από τους μεγαλύτερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, αναμένεται να σημάνει το «άνοιγμα» και άλλων κλειστών επαγγελμάτων, σε περίπτωση που γίνει δεκτή η εισήγηση. Η ακροαματική διαδικασία για την υπόθεση αναμένεται να αρχίσει προς τα τέλη Σεπτεμβρίου στην Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση, η Δ.Ε. του ΤΕΕ «υποκατέστησε χωρίς σχετική νομοθετική εξουσιοδότηση την πολιτεία, υιοθετώντας ελάχιστο κόστος κατασκευής έργων.

Η κατ' αυτό τον τρόπο υιοθέτηση κατωτάτων ορίων αμοιβών στο χώρο των ελευθερίων επαγγελμάτων, εφόσον αποδειχθεί, συνιστά σοβαρό περιορισμό του ανταγωνισμού».

Η εισήγηση αναφέρεται ειδικότερα σε αποφάσεις του ΤΕΕ που αντικαθιστούσαν προηγούμενες πράξεις της πολιτείας, σχετικά με την Ενιαία Τιμή Αφετηρίας για όλη την Ελλάδα.

Υπολογισμός

Με την υιοθέτησή τους, τονίζεται, χρησιμοποιείται πλέον ως βάση για την αμοιβή των μηχανικών το ποσό των 105 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, αντί του ποσού των 44 ευρώ που ίσχυε από το 1989. Το ποσό των 105 ευρώ ίσχυε το 2007 και ήδη ύστερα από τρεις ετήσιες αυξήσεις έχει διαμορφωθεί στα 118 ευρώ.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω καταλάβει - δεν είναι και εύκολο από το τι γράφει κάθε εφημερίδα....

To πρόβλημα της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι ότι υπάρχουν κατώτατες αμοιβές μηχανικών ή ότι το ΤΕΕ "αυθαίρετα" και όχι το κράτος αναπροσάρμοσε την ΕΤΑ από 44 σε 105 ευρώ/τμ?

Συζητάμε αν θα υπάρχουν ή όχι κατώτατες αμοιβές?

Ή ψάχνουμε να βρούμε σε ποιά βάση και από ποιόν θα καθορίζονται αυτές οι αμοιβές?

Link to comment
Share on other sites

το εκρινε παρανομο λες και δεν ηταν κοινο μυστικο ??

 

τι μπορει να κανει ομως η επιτροπη ανταγωνισμου γι`αυτο ως τιμωρια??

 

θα βαλει προστιμο στο ΤΕΕ??

 

οι αποφασεις της επιτροπης παντως δεν σημαινει οτι ειναι απαραιτητο να γινουν νομος του κρατους οσο σωστες και αν ειναι

πρεπει οι εκλεγμενοι αντιπροσωποι να κρινουν το καλυτερο για την κοινωνια

 

 

 

το καπιταλιστικο συστημα στηριχθηκε στην φιλευλεθερη σκεψη των αγγλων του 18ου αιωνα που ειχαν μια βασικη αρχη για την κοινωνικη ευθυνη των επιχειρησεων:

θεωρουσαν οτι ο κινδυνος πτωχευσης θα τρομοκρατεί τους επιχειρηματίες και τους αναγκάζει να εξυπηρετούν το κοινωνικό συμφέρον

 

Δηλαδη μπροστα στην πτωχευση που σημαινει απολυτη καταστροφη (απωλεια εργασιας, απωλεια εισοδηματος, απωλεια προσωπικης περιουσιας κλπ) ο επιχειρηματιας θα προσπαθουσε να προσφερει νεα καλυτερα προϊόντα, χαμηλοτερες τιμες κλπ

τα οποια ειναι ολα προς το οφελος του καταναλωτη - πελατη - μελος της κοινωνιας

 

 

ετσι λοιπον και ο επιχειρηματιας-μηχανικος θα πρεπει πλεον (ενω θα επρεπε να το κανει εξ`αρχης) να προσαρμοσει την ζωη του χωρις το μαξιλαρι των ελαχιστων αμοιβων

 

αλλα επισης εγω προτεινω ακομα κατι πιο ρηξικελευθο

να μην χρειαζονται οι υπογραφες μηχανικου για την κατασκευη ενος κτιριου για παραδειγμα και ας χτιζει ο καθενας με οποιον τροπο θεωρει καλυτερο

 

αλλα ταυτοχρονως να συσταθει σωμα ορκωτων μηχανικων το οποιο να αδειοδοτει την χρηση του προϊόντος με 3 κριτηρια 1περιβαλλοντικα 2οικονομικα 3λειτουργικα(δηλαδη αν εξυπηρετει τον σκοπο παραγωγης)

 

ο sdim ειπε << Ως γνωστόν υπάρχει νομοθεσία που απαγορεύει την πώληση σε τιμή κάτω του κόστους.>>

αλλα πως μπορει να προσδιοριστει το ελαχιστο κοστος μιας μελετης??απο τις εργατοωρες, δηλαδη θα μιλαμε για μελετες με χρονοχρεωση?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.