Μετάβαση στο περιεχόμενο

Άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων


Anastasia

Recommended Posts

πολύ απαξιωτικά μιλάς γι αυτούς που σε πληρώνουν, μερικοί απ'αυτούς μπορεί να "μάτωσαν" για να βγάλουν την άδεια..

όσο για την επιστροφή, δεν το βλέπω εφικτό

αλλά καλό είναι επιτέλους να ζητήσουμε την εφαρμογή των νόμων από όλους και να μην βλέπουμε μόνο την δική μας πλευρά.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 516
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Τι προβλέπεται από το Μνημόνιο

 

Για την ενδυνάμωση του ανταγωνισμού στις ανοιχτές αγορές Η κυβέρνηση θα αλλάξει την υπάρχουσα (κλαδική) νομοθεσία σε σημαντικούς τομείς υπηρεσιών όπως ο τουρισμός, το λιανικό εμπόριο και η εκπαίδευση. Η νέα νομοθεσία θα πρέπει να διευκολύνει την ίδρυση υπηρεσιών, μειώνοντας σημαντικά τις απαιτήσεις που αναφέρονται στα Άρθρα 15 και 25 της Οδηγίας για τις Υπηρεσίες και ειδικά απαιτήσεις σχετιζόμενες με ποσοτικούς και γεωγραφικούς περιορισμούς, νομικές απαιτήσεις, μετοχικές απαιτήσεις, κατώτερες ή ανώτερες αμοιβές και περιορισμούς σε πολυτομεακές δραστηριότητες.

 

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4573046

 

Αυτά με την επιτροπή ανταγωνισμού είναι προφάσεις. Οι ανώτατες & κατώτατες αμοιβές δεν έχουν θέση σε μία ανοιχτή-ανταγωνιστική αγορά. Δυστυχώς/ευτυχώς με την Ε.Ε. πάνε πακέτο πολλά πράγματα και πλέον δεν έχουμε τη μαγκιά (ή ηλιθιότητα) να μην υπακούμε και "ας πληρώσουμε και κανά πρόστιμο ρε αδερφέ..."

Link to comment
Share on other sites

Δεν μιλαω καθολου απαξιωτικα...Με τη λογικη τη δικη σου η αμοιβες ειναι υπερογκες και αδικες..

 

Εγω κατι τετοιο δεν το πιστευω για την πλειοψηφια των περιπτωσεων.

Δυστυχως ειναι η νοοτροπια που αναφερθηκε παραπανω. Δλδ ολοι πρεπει να κανουν ενα σπιτι ή δυο ή τρια...Αν δεν εχουν λεφτα και δεν μπορουν, ας μην το κανουν...

 

Δεν ειναι βιολογικη αναγκη η αποκτηση ενος ιδιοκτητου σπιτιου...

 

Αν σου ελεγε ο πλαστικος χειρουργος να του δωσεις 30000Ε για μια πλαστικη μυτης και επαιρνες 3 δανεια για να κανεις την επεμβαση, δεν σου φταιει ο πλαστικος χειρουργος...

 

Λιγο ακραιο το παραδειγμα μου, οκ.

 

Αν ομως το καλοσκεφτεις ειναι καλυτερο να εχεις 5 δουλειες "ποιοτικες" και οχι 50 "σκαρτες".

 

Θα μου πεις ειναι το επιπεδο των γραφειων τετοιο (δλδ πολλα κ μικρα) που δεν γινεται να ασχολουνται ολοι με υπερκατασκευες...

 

Απο την μικρη εμπειρεια που εχω θα ελεγα οτι το 95% "του κοσμακι" θα σου βγαλλει το λαδι και θα χρησιμοποιησει καθε κουτοπονηρια για να του κοψεις 500Ε και θα παει να δωσει στον κηπουρο, το μπογιατζη, τον πλακατζη χιλιαδες Ευρω χωρις ουτε το παραμικτο παζαρι...

 

παραδειγμα σημερινο...Πετρα Αλβανος μου ζητησε 600Ε για να φταιξει μια κατασκευη 1.5μ*1.0μ (μονο εργατικα) για το μετρητη της ΔΕΗ...Οι ιδιοκτητες ενθουσιασηκαν απο την απιστευτη τιμη...(μπραβο τους.,). Μιλαμε για 3 μεροκαμα των 5ωρων...Οι ιδιοκτητες που οταν τους ειπα οτι το ΦΠΑ αλλαξε αλλα δεν θα τους παρω 120Ε παραπανω γτ το θεωρω αστειο, με κοιταξαν με ενα βλεμμα και μου ειπαν ειρωνικα "Εδω ουτε 1000Ε δεν μας εκοψες, αυτο ελειπε να μας ζητησεις και το ΦΠΑ". Εγω απλα το ανεφερα για να μην γινει παρεξηγηση οταν θα δουν την αποδειξη..

 

Λοιπον οι περισσοτεροι τετοιο ειναι..Αν ειναι κανενα φτωχαδακι με ευχαριστηση να μην του παρω και φραγκο αν με παιρνει....

Link to comment
Share on other sites

...Με τη λογικη τη δικη σου η αμοιβες ειναι υπερογκες και αδικες..

 

κάνεις λάθος για την λογική μου,

διότι δεν είπα πουθενά ότι τα ποσά είναι μεγάλα

ζήτησα να πείτε τη γνώμη σας και να δώσε τε τα φώτα σας (όσοι γνωρίζουν) επί του θέματος που είναι για γέλια (κι αυτό)

ανέφερα την λειτουργία του συστήματος, που είναι όπως όλα στο Ελλαδιστάν, "στον αυτόματο"

Αν αντ' αυτού κατακρίνετε την αναφορά της "αυθαιρεσίας" τους, ε καλά μας κάνει το ΔΝΤ κ ΣΙΑ

Link to comment
Share on other sites

Όπως είπα και πιο πριν είναι όλα θέμα νοοτροπίας. Τσάμπα τσακωνόμαστε. Προσωπικά θεωρώ γελοίο να πέφτει μηχανικός με εμπειρία δεκαετιών κάτω από την ελάχιστη για να πάρει μια ανακατασκευή στέγης. Το έζησα προσωπικά και το έχω αναφέρει σε κάποια μου δημοσίευση. Είναι γελοίο να χρησιμοποιούνται οι ελάχιστες με το σκεπτικό "όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω" ή "ό,τι πάρεις 100". Δεν μας φταίει η νομοθεσία. Γενικά ως λαός έχουμε τραβήξει λάθος δρόμο τόσα χρόνια. Καθόμαστε εδώ και μιλάμε για τις ελάχιστες αμοιβές και εγώ θα ήθελα να ρωτήσω αυτούς που ασχολούνται με τις κατασκευές αν πληρώνουν τους εργάτες τους σύμφωνα με τους πίνακες ημερομισθίων του ΙΚΑ (προσαύξηση λόγω τριετιών κλπ κλπ). Αν βάζουν ένσημα για όλες τις ημέρες εργασίας και όχι μόνο μέχρι να συμπληρωθεί το υπολογισμένο ποσοστό ενσήμων. Το θέμα όμως είναι ότι και πάλι δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει τους κατασκευαστές όταν στα άρθρα του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν υπεισέρχεται ο υπολογισμός των τριετιών αλλά ο διαχωρισμός είναι μόνο ανάμεσα σε τεχνίτη και εργάτη.

 

Δυστυχώς έχουμε την νοοτροπία του "ό,τι αρπάξουμε" και γι' αυτό ερχόμαστε αντιμέτωποι με όλα αυτά τα φαινόμενα. Να σας πω και κάτι άλλο. Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα να "ματώσω" αν είναι κάποια στιγμή να φτάσουμε στα επίπεδα πολιτισμού και νοοτροπίας των μεγάλων εταίρων μας. Πολύ φοβάμαι όμως ότι μόλις βγούμε από το λούκι (σε 10-15 χρόνια) θα έρθει κάποια κυβέρνηση που θα κάνει όλα αυτά τα λάθη που μας οδήγησαν έως εδώ. Βασικά εδώ που τα λέμε και τούτη η κυβέρνηση θα έπρεπε να είναι πιο τολμηρή καθώς για εμένα το σωστό θα ήταν ο επαναπροσδιορισμός όλων των τιμών υπηρεσιών με βάση το πραγματικό κόστος ζωής, την πραγματική παραγωγικότητα κοκ. Πριν από αυτό βέβαια θα έπρεπε να προηγηθούν οι φυλακίσεις όσων ζημίωσαν το δημόσιο έμμεσα ή άμεσα.

Link to comment
Share on other sites

Αυτές τις μέρες οι οδηγοί φορτηγών Δ.Χ. δίνουν έναν αγώνα για να διεκδικήσουν κάποια το δικαίωμα να συνεχίσουν να εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, χωρίς να προβούν σε σύσταση εταιρείας (λογικά για ένα άτομο).

 

Υποψιάζομαι ότι το κράτος επιμένει τόσο πολύ εναντίον των οδηγών ώστε να μην δημιουργηθεί προηγούμενο στο οποίο θα μπορούμε να στηριχτούμε και εμείς για να διεκδικήσουμε ορισμένα πράγματα, όπως οι ελάχιστες αμοιβές. Δεν εξηγείται διαφορετικά η επιμονή για άνοιγμα του επαγγέλματος.

 

Στο 1.5€ που κοστίζει το λίτρο καυσίμου, ο μεταφορέας δεν παίρνει ούτε 10 λεπτά το λίτρο, την στιγμή που το κράτος παίρνει 1.08€/λίτρο σε φόρους (http://www.reporter.gr/%CE%A7%CF%81%CE%B7%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC/%CE%91%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%A3%CF%85%CE%BC%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1/item/155869-%CE%A0%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%E2%80%A6-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5-%CE%BB%CE%AF%CF%84%CF%81%CE%BF-%CE%B2%CE%B5%CE%BD%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82). Αν ανοίξει το επάγγελμά τους θα οδηγηθούν σε παρόμοιο πρόβλημα όπως αυτό που συζητάμε στο τρέχον θέμα.

 

Αυτό θα βελτιώσει την ποιότητα του προϊόντος ή θα την μειώσει (νοθεία);

 

Μήπως είναι σκόπιμο να τους υποστηρίξουμε στον αγώνα τους, έστω και αν μας δυσκολεύει προσωρινά η έλλειψη καυσίμου, προκειμένου να έχουμε ένα προηγούμενο στο οποίο να πατήσουμε όταν πάνε να ζορίσουν τον κλάδο μας (έχουμε σειρά, οι περισσότεροι καταλαβαίνετε για τι μιλάω);

Link to comment
Share on other sites

Θεωρώ ότι αν καταργηθούν οι ελάχιστες αμοιβές δεν είναι απαραίτητο να πέσουν οι αμοιβές των Μηχανικών. Σε κάποια θέματα είναι μεγαλες οι ελαχιστες αμοιβές και εκεί θα πέσουν, σε καποια αλλα θέματα είναι στο χέρι των μηχανικών να τις κρατήσουν, ή και να τις ανεβάσουν.

Εξηγώ:

1. Ενα ηλεκτρομηχανολογικό έργο που απαιτεί ενα ισόγειο κτίριο 3Χ3 για λειτουργικές του ανάγκες, είναι ανεπίτρεπτο κατα τη γνώμη μου να βγάζει αμοιβή αρχιτεκτονικών πάνω από τις αμοιβές του ηλεκτρομηχανολόγου. Με συγχωρείτε αλλά ντρεπομαι να πω οτι είμαι μηχανικος του εργου και να πέρνω αμοιβή 1500 ευρώ εγω για ολα (κανω και τα σχεδια του κτηριου) και τελικα να βγαινει μια αμοιβη για τον αρχιτεκτονα 2000 ευρω.

2. Για συνήθη ηλεκτρομηχανολογικά έργα μου βγαίνουν ελάχιστες αμοιβές της τάξης των 200-300 ευρώ. Εγώ θα ζητήσω 1500 και θα τα πάρω. Αν υπάρχει κάποιος που θα δουλέψει για 300 ευρώ χαλάλι του.

3. Τα περισσότερα έργα δεν απαιτούν κατάθεση αμοιβών, δεν βγαίνουν ελάχιστες αμοιβές. π.χ. Αδειες μικρής κλίμακας, τοπογραφικά, περιβαλλοντικά, αδειες καταστηματων υγειονομικου ενδιαφεροντος κτλ κτλ. Αυτα γιατι κρατιούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα;

 

Αποψη μου ειναι ότι θα εκλογικευτούν οι αμοιβές. Σιγουρα ο αρχιτέκτονας ο οποίος εκανε φασον δουλειές ή έφτιαχνε τετράγωνα κτήρια θα χασει. Δεν γίνεται σε ενα απόγευμα να βγάζει κάποιος 5.000 ευρώ και να υποστηρίζει ότι αυτο πρεπει να είναι νομικά κατωχυρωμένο. Ξερω αρχιτεκτονες που για εργα ζητησαν παραπανω απο την ελάχιστη αμοιβη και τα πηραν τα χρηματα αλλα έκαναν δουλειές που το άξιζαν.

Θεωρω οτι ο μηχανικος πρεπει να σέβεται τη δουλεια του και τη σφραγιδα του. Πρεπει να σεβεται τον πελατη και τα χρηματα του.

Δεν τα έχω με κανένα κλάδο μηχανικών αλλά τα αρχιτεκτονικά που βλέπω γύρω μου και έχουν χρυσοπληρωθεί με νομική κάλυψη για μένα είναι ντροπή του επαγγέλματος.

 

Σιγουρα τα βλεπω απο την πλευρά μου, που δυστυχώς ή ευτυχώς αμοιβή με την κάλυψη του νομοθέτη δεν έχω πάρει ποτέ. πάντα η αμοιβή μου είναι πάνω απο αυτή που λέει για εμένα ο νομοθέτης.

 

Στο 1.5€ που κοστίζει το λίτρο καυσίμου, ο μεταφορέας δεν παίρνει ούτε 10 λεπτά το λίτρο, την στιγμή που το κράτος παίρνει 1.08€/λίτρο σε φόρους

 

Επειδη εχω βενζινάδικο και γνωρίζω: Οι εταιρίες παίρνουν το πολύ 6 λεπτά το λίτρο τη βενζίνη (6 λεπτά για τις ακριβές εταιρίες). Μέσα σε αυτά είναι και τα μεταφορικά. Ο μεταφορέας παίρνει καμια 20 αρια ευρώ τον τόνο (2 λέπτά το λίτρο).

 

Edit: Παρολο που στο σύνολο των καυσίμων το κέρδος του μεταφορέα φαίνεται λίγο, δεν υπάρχει κάτοχος βυτιοφόρου που να μην βγάζει πολλά χρήματα από τη δουλειά του. Εξαλλου ο λόγος που οι άδειες φορτηγων, βυτιοφόρων κτλ έχουν φτάσει σε δυσθεόρατα ύψη είναι ακριβώς επειδή είναι πολύ καλή επένδυση που φέρνει μεγάλα κέρδη. Σαφώς και είμαι υπερ του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων. Δεν υπάρχει λόγος το κράτος να επιτρέπει σε περιορισμένο αριθμό ατόμων να κάνουν την ίδια δουλειά, ειναι και άνιση μεταχείρηση εναντίον των υπολοίπων.

Link to comment
Share on other sites

Αυτές τις μέρες οι οδηγοί φορτηγών Δ.Χ. δίνουν έναν αγώνα για να διεκδικήσουν κάποια το δικαίωμα να συνεχίσουν να εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, χωρίς να προβούν σε σύσταση εταιρείας (λογικά για ένα άτομο).

 

....

 

Μήπως είναι σκόπιμο να τους υποστηρίξουμε στον αγώνα τους, έστω και αν μας δυσκολεύει προσωρινά η έλλειψη καυσίμου, προκειμένου να έχουμε ένα προηγούμενο στο οποίο να πατήσουμε όταν πάνε να ζορίσουν τον κλάδο μας (έχουμε σειρά, οι περισσότεροι καταλαβαίνετε για τι μιλάω);

 

Καταρχήν, ο μόνος αγώνας που δίνουν είναι για να διαφυλάξουν τα παρανοικά τους προνόμια. Από το 1990 το ΑΕΠ της χώρας έχει διπλασιαστεί, ενώ οι άδειες Δ.Χ έχουν παραμείνει ίδιες. Αυτο, συνάδελφε, το βλέπεις λογικό? Δεν το βλέπεις ως στρέβλωση? Δεν καταλαβένεις ότι το αυξημένο ΑΕΠ, έχει δημιουργήσει πρόσθετες ανάγκες μεταφορών, οι οποίες ελλείψει περισσότερων μεταφορέων κοστίζουν παραπάνω χωρίς λόγο?

Δεν καταλαβαίνεις ότι πολλές εμπορικές επιχειρήσεις για να αποφύγουν το κόστος αυτό έχουν αναγκαστεί να επενδύσουν σε ιδιόκτητους στόλους οχημάτων, με ότι πάρεργο αυτό σηματοδοτεί για μια εταιρία??

Πώς θα σου φαινόταν αν έβγαινε το ΤΕΕ και έλεγε " Στην Ελλάδα θα έχουμε μόνο π.χ 40.000 μηχανικούς και καμιά άλλη άδεια ασκήσεως επαγγέλματος δεν θα δίνεται στο εξής, και όποιος άλλος θέλει να ασκήσει το επάγγελμα θα πρέπει να πληρώνει 250.000€ σε κάποιον άλλον να του παραχωρήσει την θέση." Περί αυτού πρόκειται! Αυτά είναι παρανοικά πράγματα.

 

Άκου εκεί να τους υποστηρίξουμε κιόλας..Εγώ (που είμαι 100% αντί-ΠΑΣΟΚ) σε αυτό είμαι φουλ με την κυβέρνηση.

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζω και τις 2 πλευρές του νομίσματος, και αυτή που βλέπουμε απ'έξω και αυτή που βλέπουν οι ίδιοι.

 

Όπως προαναφέρθηκε το κόστος για τα μεταφορικά καυσίμων είναι 20€ το κυβικό μέτρο. Το μέγιστο επιτρεπτό φορτίο είναι 40τόνοι (ή 42), άρα ανά δρομολόγιο ο μέγιστος τζίρος του μεταφορέα είναι 800€.

Τα 150€ είναι το ΦΠΑ, μένουν 650€.

Τα 200€ είναι το κόστος του οδηγού (ένσημο, πιστοποιήσεις, βραδυνές ώρες για να περιμένουν στα διυλιστήρια, εκτός έδρας, κτλ). Μένουν 450€.

Οι τράκτορες καταναλώνουν καύσιμο της τάξης των 30lt/100km. Για μια διαδρομή π.χ. Ελυσίνα-Πύργο (500χλμ με επιστροφή) χρειάζονται 150lt πετρέλαιο κόστους 185€, άρα μένουν 265€.

Από αυτά πρέπει να αφαιρέσουμε την απόσβεση του οχήματος (ένα καινούργιο βυτιοφόρο με το κλειδί στο χέρι φτάνει τις 300.000€), τα ετήσια σέρβις, αναλώσιμα (λάστιχα, τακάκια, δίσκος, λάδια). Κάθε τόσο βγαίνει και ένας νέος νόμος που τους υποχρεώνει σε νέες πιστοποιήσεις, ελέγχους και άλλα. Για μερικές μέρες το όχημα βγαίνει εκτός δρόμου και η διαδικασία κοστίζει 4.000€+.

 

Πόσα τους μένουν στο χέρι;

 

Ακόμα και με το νέο νομοσχέδιο το κόστος της άδειας προβλέπεται έως 71,500€, δηλαδή δεν καταργείται(http://www.apogevmatini.gr/?p=88314).

 

Που θέλω να καταλήξω; Αυτή την στιγμή είναι κλειστό το επάγγελμά τους, βγάζουν κάποιο λογικό κέρδος (λογικό εννοώ μεγαλύτερο από τους τόκους που θα παίρνανε στην τράπεζα με το κεφάλαιο που έχουν επενδύσει) και πάλι υπάρχουν λαμόγια που νοθεύουν καύσιμο. Αν ανοίξει το επάγγελμα και συρρικνωθεί το κέρδος τους προβλέπω το νοθευμένο καύσιμο να είναι ο κανόνας και το καθαρό η εξαίρεση.

 

Θα γίνει κάτι αντίστοιχο με τους μηχανικούς που είναι πολλοί και όποιοι πιέζονται οικονομικά λόγω ανταγωνισμού υπογράφουν ότι να'ναι, άλλοι κάνουν ταρζανιές, άλλοι ξεπερνάνε τον Μαμαλάκη στο μαγείρεμα.

Link to comment
Share on other sites

...

α) Πόσα τους μένουν στο χέρι;

 

..

β)Που θέλω να καταλήξω; Αυτή την στιγμή είναι κλειστό το επάγγελμά τους, βγάζουν κάποιο λογικό κέρδος (λογικό εννοώ μεγαλύτερο από τους τόκους που θα παίρνανε στην τράπεζα με το κεφάλαιο που έχουν επενδύσει) και πάλι υπάρχουν λαμόγια που νοθεύουν καύσιμο. Αν ανοίξει το επάγγελμα και συρρικνωθεί το κέρδος τους προβλέπω το νοθευμένο καύσιμο να είναι ο κανόνας και το καθαρό η εξαίρεση.

 

α) Δεν μας ενδιαφέρει τι και αν τους μένει στο χέρι ή στο πόδι. Αν δεν τους συμφέρει (καλά αστεία λέμε τώρα αλλά τέλος πάντων) είναι πρόβλημα τους και πρέπει να βρούνε την λύση.

 

β) Φτωχό επιχείρημα και εντελώς λογικά ανακόλουθο, μιας και την νοθεία που περιγράφεις την επιβάλλει ακριβώς το παρανοικό κόστος της αδείας!! Οταν θέλεις να κάνεις απόσβεση 300.000€ άδεια (εκτός των άλλων) με δρομολόγια που όπως λες αποφέρουν κέρδος περίπου €150 (!) τότε ΝΑΙ θα υποκύψεις στις πιέσεις του πρατηρίου, ή θα γίνεις "πειρατής" για να είσαι ανταγωνιστικός. Για την νοθεία φταίει η άδεια και το κόστος για την απόσβεση της!

 

Πάρτε το χαμπάρι: Όπου το κράτος επεμβαίνει και στρεβλώνει την αγορά, με ειδικές άδειες, αποκλεισμούς, αριθμητικά όρια, fixed αμοιβές κλπ τότε το πράγμα γ@@έται, και προκύπτουν μονοπώλια, νοθείες, κλεψιές και αθέμιτος ανταγωνισμός.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.