Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Σιδηροδρομική Εγνατία: Το επόμενο mega Σιδηροδρομικό έργο της Ευρώπης, θα είναι στην Ελλάδα


    Το επόμενο mega σιδηροδρομικό έργο της Ευρώπης θα είναι στην Ελλάδα. Η Ελληνική Κυβέρνηση σχεδιάζει την "Σιδηροδρομική Εγνατία" ένα νέο σιδηροδρομικό διάδρομο 565χλμ με μείγμα Ευρωπαϊκής, Παγκόσμιας και Τραπεζικής χρηματοδότησης. Θα ξεκινά από την Αλεξανδρούπολη (κοντά στα σύνορα με Τουρκία) και θα καταλήγει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας (κοντά στην Ιταλία).

     

    Το κόστος αυτού του φιλόδοξου έργου φτάνει στο αστρονομικό ποσό των 10 δις ευρώ και εφόσον ευδοκιμήσει θα αποτελέσει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό project της Ευρώπης για την επόμενη δεκαετία. Περιλαμβάνει τα παρακάτω τμήματα:

     

    α)Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή, με εγκατάσταση προηγμένης σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και νέα χάραξη σε επιλεγμένα τμήματα με κόστος 1,8 δις ευρώ (Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη 300εκ.ευρώ, Ξάνθη-Θεσσαλονίκη 1,5 δις ευρώ).

     

    β)Θεσσαλονίκη-Κοζάνη: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση με κόστος 800εκ.ευρώ.

     

    γ)Κοζάνη-Κρυσταλλοπηγή: Ηλεκτροκινούμενη γραμμή με σηματοδότηση, κατασκευή και του υποτμήματος Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή

     

    δ)Κοζάνη-Ηγουμενίτσα: Κατασκευή νέας γραμμης που θα καταλήγει σε σύνδεση με το λιμάνι Ηγουμενίτσας με κοστος του γ` και του δ` τμήματος 7,4 δις ευρώ.

     

    Το έργο περιλαμβάνει ενώσεις με το ΤΕΝ-Τ δίκτυο υποδομών (λιμάνια-αεροδρόμια) και αναμένεται να ενδυναμώσει την πολυνδεσιμότητα (δημιουργώντας κόμβους δηλαδή) αλλά και την τοπική κίνηση.

     

    Η λεγόμενη "Σιδηροδρομική Εγνατία" θα καλύψει όλη τη Βόρεια Ελλάδα και θα περνά από τα αστικά κέντρα και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολη, Καβάλας, Θεσσαλονίκης και Ηγουμενίτσας βελτιώνοντας την προσβασιμότητα προς τις γειτονικές χώρες και εντέλει την Κεντρική Ευρώπη.

     

    Η κατασκευή της θα είναι ευεργετική για το περιβάλλον λόγω της ηλεκτροκίνησης, της γρήγορης και ασφαλούς μετακίνησης και της διασυνδεσιμότητας της γραμμής. Θα επιφέρει σημαντική μείωση στο χρόνο μετακίνησης στη Βόρεια Ελλάδα, την υπόλοιπη χώρα και τις γειτονικές χώρες.

     

    Η Σιδηροδρομική Εγνατία θα δημιουργήσει ένα συνεχόμενο δίκτυο για τις μεταφορές logistics καθώς θα περνά από 4 λιμάνια, 6 αεροδρόμια και 6 logistic centers και θα εκμεταλλεύεται πλήρως το σφόδρα αναπτυσσόμενο λιμάνι του Πειραιά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

     

    Τέλος θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση της παράκαμψης του Βόσπορου μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης (από Βουλγαρία και Ρουμανία) με ασφάλεια και ταχύτητα.

     

    Το μοντέλο που προωθείται είναι μέσω ΣΔΙΤ και η κατασκευή και λειτουργία θα γίνεται μέσω ειδικού εταιρικού σχήματος. Πηγές εσόδων θα περιλαμβάνουν την εκμετάλλευση της γραμμής και υπηρεσίες logistics. Στη χρηματοδότηση της γραμμής είναι πιθανό στο μέλλον να εμπλακούν η ΕΤΕπ και η Ε.Ε (μέσω του ΕΣΠΑ).

     

    Εφόσον το εγχείρημα προχωρήσει τότε ο σχεδιασμός περιλαμβάνει εκκίνηση των έργων το 2019 με προτεραιότητα τα ανατολικά τμήματα της γραμμής που έχουν μεγαλύτερη μελετητική ωριμότητα.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/35096-sidirodromiki-egnatia-to-epomeno-mega-sidirodromiko-ergo-tis-evropis-tha-einai-stin-ellada





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Μετά το 2012 που ο πιτσαδόρος για να δείξει μειώσεις προσωπικού έκανε τους μηχανοδηγούς , φύλακες μουσείων και παράτησε τον ΟΣΕ ,έχουμε συνέχεια προβλήματα .

     

    Εγώ είχα ταξιδέψει Αθήνα - Θεσσαλονίκη προς το τέλος της περασμένης δεκαετίας και είχα κάνει 4.10 . Ο χρόνος αυτός είναι απόλυτα ανταγωνιστικός σε μεγάλο μέρος της προηγμένης Ευρώπης , ενώ ο χρόνος των 3.30 θα είναι από τους καλύτερους .

     

    Για παράδειγμα Μόναχο - Βερολίνο , είναι λίγο περισσότερο από το Αθήνα - Θεσσαλονίκη και κάνει περισσότερο από 6 ώρες το ICE .

     

    Παρίσι-Αμστερνταμ ανάλογο με Α-Θ το thalys κάνει περίπου 4 ώρες .

     

    Μέχρι το 2012 υπήρχαν τα κλινοθέσια αυτά που έστειλαν στην Ειδομένη πριν 1 μήνα και υπήρχε καθημερινό ζεύγος τρένου -ξενοδοχείου , όπου μπορούσες να φορτώσεις και το αυτοκίνητο σου και έτσι έφευγες περί τις 11 το βράδυ και ήσουν 6 το πρωί στην Αθήνα , Μπορούσες να κοιμηθείς σε μονόκλινο έχοντας μέσα νιπτήρα και υπήρχαν σε κάθε βαγόνι 2 τουαλέτες και 2 λουτήρες , ενώ υπήρχε και room service . 

     

    Εγώ έκανα πολλά ταξίδια με τρένο ως φοιτητής γιατί μου άρεσε και γιατί το ΚΤΕΛ αν είσαι πάνω από 1,85 απλά είναι ανυπόφορο . Το ΚΤΕΛ δεν άλλαξε από τότε . 

     

    Τα εμπορικά μέσω Κοζάνης - Πριστίνα θα ήταν πολύ βολικά γιατί η γραμμή Ειδομένη - Βελιγράδι έχει έτσι και αλλιώς πολύ κυκλοφορία .

    Link to comment
    Share on other sites

    Αλλά, και Παρίσι - Λυών σε 1:30΄...

     

    Το πως κατέληξε το τραίνο στα σημερινά χάλια του (χωρίς δρομολόγια, χωρίς κλινάμαξες, χωρίς Θεσ/νίκη - Κων/λη κλπ) είναι γνωστό.

     

    Η "σιδηροδρομική εγνατία" δεν ξέρω σε τι μπορεί να βοηθήσει.

     

    Γραμμή για Πρίστινα υπάρχει και τώρα. Δεν είναι και η πιο σύντομη χάραξη (Θεσσαλονίκη - Φλώρινα 3~5 ώρες), αλλά για εμπορικούς συρμούς είναι μια χαρά.

     

    Παρεμπιπτόντως, είναι από τις διαδρομές με τουριστικό ενδιαφέρον (όπως και το κομμάτι του Νέστου), και θα μπορούσε να έχει και άλλου είδους αξιοποίηση...

    Edited by AlexisPap
    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Μου αρέσει που σχολιάζετε την κάθε ηλιθιότητα του Σπρίτζη και προσπαθείτε να βρείτε κλίσεις, ανάγλυφα, καμπυλότητες, φορτία, χρόνους, ταχύτητες και leg space.

     

    Δεν πρόκειται να γίνει τίποτα απολύτως α) διότι δεν χρειάζεται, β) διότι η Ελλάδα δεν είναι πέρασμα και γ) διότι κανένας τρελός δεν επενδύει 10 δις για να τα πάρει πίσω μετά από 2000 χρόνια όταν η Ελλάδα θα ξανακάνει ολυμπιακούς αγώνες.

     

    Ο Σπρίτζης, σαν τον πιτσαδόρο με το WiFi ξύπνησε ένα πρωινό και αφού έφτιαξε καφέ και έφτυσε στον καθρέπτη τον εαυτό του για να μην ματιαστεί , κάθισε και σκέφτηκε "Τι μαλακία θα πω σήμερα στα μικρά πράσινα ανθρωπάκια".  

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Δεν ασχολούμαστε με τον Σπρίτζη , ούτε με τον κάθε εργολαβολάγνο . Αλλά κοιτάμε τις λύσεις που μπορεί εύκολα να φτιάξει η χώρα . 

     

    Το πρόβλημα με τους ακριβούς Α/Δ δεν ήταν θέμα ολυμπιάδας . Ηταν επιλογή του Σημίτη προς τους νταβατζήδες της ενημέρωσης που τον στήριζαν .

     

    Χωρίς να έχω ασχοληθεί ποτέ με οδοποιία , έχω διαβάσει ότι η κύρια διαφορά μεταξύ Α/Δ και οδών ταχείας κυκλοφορίας , δεν είναι τόσο ότι στους δεύτερους μπορείς να έχεις και ισόπεδους κόμβους , αλλά στο ότι το παράπλευρο δίκτυο στους Α/Δ είναι κανονικοί δρόμοι πλάτους 8 μέτρων , ενώ στην δεύτερη περίπτωση αρκεί ένα δίκτυο αγροτικών δρόμων , ενίοτε και χωματόδρομων πλάτους 4 μέτρων . 

     

    Προφανώς χωρίς να έχω πραγματική γνώση του κόστους , θεωρώ ότι η διαφορά τιμής κόστους κατασκευής , ίσως να είναι και 1:2 .

     

    Ουσιαστικά για μένα Α/Δ έπρεπε να είναι ο ΠΑΘΕ , η Εγνατία και το Κόρινθος-Τρίπολη . Ολοι οι άλλοι δρόμοι θα μπορούσαν άνετα να είναι ταχείας κυκλοφορίας με 2+2 λωρίδες και μπάρα στην μέση , με ανισόπεδες ή ακόμα και με κύκλους και ταχύτητες περί τα 100 χαω . Ετσι φτιάχνεται εδώ και χρόνια ο δρόμος από Νέο Μοναστήρι μέχρι Καλαμπάκα , αλλά τώρα δημιουργούμε και τον Ε-65 σε παράλληλη τροχιά . Εννοείται ότι θέλουμε και σοβαρούς περιφερειακούς στις μεγάλες πόλεις . 

     

     

    Στο θέμα των τραίνων η απόσταση των 117 χλμ μεταξύ Καλαμπάκας - Κοζάνης , όπου υπάρχει και παλαιά χάραξη και κάποιοι σταθμοί είναι μικρή για να μην γίνει η σύνδεση αυτή . 

    Και ένα πολύ ενδιαφέρον μπλόγκ

    http://trenogrevenon.blogspot.gr/

     

    Από την άλλη επίσης θεωρώ ότι πρέπει να προχωρήσει το  Καλαμπάκα -Ηγουμενίτσα και σε δεύτερη φάση εύκολα να αναβαθμιστεί το Κρυονέρι - Αγρίνιο με επέκταση προς Αμφιλοχία , πολύ εύκολη και μετά είτε προς Γιάννενα , είτε προς Πρέβεζα- Ηγουμενίτσα .

     

    Το καλό είναι ότι ακόμα και με μονές γραμμές λόγω της μικρής χρονοαπόστασης και των αναγκών για δρομολόγια η χωρητικότητα επαρκεί .

     

    Τώρα για κόσμο , θεωρώ ότι επειδή μάλλον αναγκαστικά θα γίνουμε κράτος , είτε με ελληνική διοίκηση , είτε με ξένη , η χώρα μπορεί κάλλιστα  να έχει 60-70 εκατ,  τουρισμό ετησίως και άλλους 5 εκ Ευρωπαίους ή και από άλλες χώρες που θα θελήσουν να μείνουν μόνιμα εδώ . Οσο για το εμπορικό κομμάτι , όσο υπάρχει ο δρόμος του μεταξιού αυτό θα ανεβαίνει . Το βλέπουμε άλλωστε ήδη από τις εταιρείες μεταφορών μέσω τρένου που παίρνουν άδειες τώρα . 

     

    Για το τμήμα το ανατολικό μετά την Θεσσαλονίκη εκεί θέλει σοβαρότητα που δεν υπάρχει . Δεν μπορείς να αφήσεις τις Σέρρες έξω , άρα βασικά θέλεις νέα γραμμή για Σέρρες - Προμαχώνα και μετά την υπάρχουσα . Η γραμμή για Καβάλα δεν ξέρω αν πραγματικά χρειάζεται .

    Link to comment
    Share on other sites

    Α, θα γίνει μακελειό με την Κοζάνη και την Ηγουμενίτσα! :smile:

     

    Λέμε, δεν έχει ζήτηση αυτή η γραμμή, αφού!

     

    Νά οι φόρτοι του υφιστάμενου δικτύου, από την δεκαετία του '90. Χωρίς COSCO, με πόλεμο στην Σερβία, με εμπάργκο στα Σκόπια, χωρίς Εγνατία οδό, και με 100.000 κληρωτούς στον Ε.Σ:

     

     

    ScreenHunter_515 Jun. 08 09.41.jpg

     

    ScreenHunter_516 Jun. 08 09.42.jpg

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.