Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Έργα-Υποδομές

    Ειδήσεις που αφορούν τεχνικά έργα και υποδομές

    1606 ειδήσεις in this category

    1. Έργα-Υποδομές

      GTnews

      Μετά το πέρας της ξενάγησης που έγινε στον Υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών ο οποίος συνοδευόταν από τον Αντιπρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε  στις θέσεις των σταθμών του Μετρό στο Δήμο Ιλίου, στη Δυτική Αττική δήλωσε τα εξής:  «Αυτή τη στιγμή, στην ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.  γίνεται μια πάρα πολύ σοβαρή προσπάθεια για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός που αφορά στην κατασκευή σήραγγας μήκους 4 χιλιομέτρων περίπου και 3 νέων σταθμών της Γραμμής 2, δηλαδή επί της οδού Θηβών, τους σταθμούς «Παλατιανή» στη διασταύρωση με την Λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου και «Ίλιον» στη γωνία με την οδό Ελαιών και επί της οδού Αγίου Νικολάου μεταξύ των οδών Ζίτσης και Παραμυθιάς, το σταθμό «Άγιος Νικόλαος». Υπολογίζουμε πως 51.000 νέοι επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά από την επέκταση «Ανθούπολη – Ίλιον».
      Με την Δήμαρχο κυρία Ανδριάνα Αλεβίζου και τους συνεργάτες της συζητήσαμε τις προτάσεις τους σχετικά με την προσβασιμότητα των σταθμών και την αποτροπή της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης των όμορων περιοχών. Οι υπηρεσίες της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. θα αξιολογήσουν την εφικτότητα τους  ώστε, εφόσον αυτό είναι δυνατόν, τα πρόσθετα έργα που θα χρειαστούν, να υλοποιηθούν στο πλαίσιο του δημοπρατηθέντος έργου. Σε κάθε περίπτωση, ο σχεδιασμός του έργου αποβλέπει στην αναβάθμιση των περιοχών που επηρεάζονται και στην απόδοση αναπλασμένων και λειτουργικών δημόσιων χώρων και σύγχρονων υποδομών που θα αντικαταστήσουν αυτές που θα χρειαστεί να μεταστεγαστούν, όπως είναι τα Δημοτικά Ιατρεία της οδού Αγίου Νικολάου.
      Πολύ σύντομα, μετά το πέρας της αξιολόγησης των φακέλων των τεσσάρων συμπράξεων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ο εν εξελίξει διαγωνισμός θα περάσει στην δεύτερη φάση, προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, το οποίο εκτός από την κατασκευή της σήραγγας και των τριών νέων σταθμών, περιλαμβάνει και την επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα, αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων του μετρό της Αθήνας και υπόγειο χώρο στάθμευσης, χωρητικότητας 150 ΙΧ αυτοκινήτων για άμεση διασύνδεση των επιβατών με το μετρό. Το έργο πρόκειται να συγχρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του ΕΣΠΑ 2021-27».
    2. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Ξεκινούν και πάλι οι εργασίες για την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν εκ νέου από αύριο, Πέμπτη 25/04.
      Όπως περιέγραψε στο thestival.gr ο δικηγόρος του Σύνδεσμου Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών, Αλέξης Αδαμίδης, η απόφαση κοινοποιήθηκε στους κατοίκους σήμερα το μεσημέρι.
      Σημειώνεται ότι την αίτηση αναστολής των εργασιών είχαν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών, ο Σύλλογος Προστασίας Σεϊχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Θεσσαλονίκης.
      Ποια η προϋπόθεση για την επανέναρξη των εργασιών
      Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο GRTimes.gr ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, αμέσως μετά την ανακοίνωση της απόφασης, οι εργασίες κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσουν και πάλι αύριο, Πέμπτη (25/4).
      «Όντως το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν έκανε δεκτή την αίτηση αναστολής των εργασιών και αύριο, Πέμπτη τα μηχανήματα βάζουν μπρος, ώστε να συνεχίσει το έργο. Επίσης, στις 22 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί στο ΣτΕ η συζήτηση για την αίτηση ακύρωσης του Flyover» δήλωσε ο κ. Ταχιάος.
      Να σημειωθεί, ότι για την επανέναρξη των εργασιών πρέπει το υπουργείο Περιβάλλοντος να κοινοποιήσει την απόφαση του ΣτΕ στο Υπουργείο Υποδομών και αυτό στη συνέχεια στην κοινοπραξία που κατασκευάζει το έργο.
      Τέλος, το επόμενο διάστημα θα συγκληθεί συνέλευση των κατοίκων της περιοχής, προκείμενου να «δουν» τα επόμενα βήματά τους.
      Τον Μάιο η συζήτηση για την αίτηση ακύρωσης του Flyover
      Υπενθυμίζεται ότι για τις 22 Μαΐου έχει μετατεθεί η συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την αίτηση ακύρωσης του Flyover, την οποία έχουν καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων του Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών, η Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης. ΙΝ
    3. Έργα-Υποδομές

      GTnews

      Τη σημασία ανάπτυξης των σιδηροδρομικών υποδομών στην προώθηση των πράσινων μεταφορών, ανέδειξε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης, από το βήμα του συνεδρίου Green Deal Greece 2022 που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.
      «Με τις μεταφορές να διαδραματίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο για τη μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών άνθρακα, οι σιδηρόδρομοι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της έξυπνης και βιώσιμης κινητικότητας. Η ΕΡΓΟΣΕ έχει θέσει σε πλήρη εφαρμογή ένα φιλόδοξο σχέδιο δράσης, για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου, ασφαλούς και περιβαλλοντικά φιλικού σιδηροδρομικού δικτύου, υπογράμμισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.
      Ο κ. Βίνης, αναφερόμενος στη στρατηγική ανάπτυξης αυτού του σχεδίου, το οποίο μάλιστα είναι σε πλήρη εναρμόνιση με τους στόχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη βιώσιμη κινητικότητα, τόνισε ότι βασίστηκε σε τρεις άξονες:
      Στην επίλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν στις υφιστάμενες συμβάσεις έργων και μελετών
      Στην άμεση δημοπράτηση και υλοποίηση των ήδη ενταγμένων σε χρηματοδοτικά εργαλεία, έργων
      Στην κατάρτιση ενός τολμηρού και πρωτόγνωρου -για τα δεδομένα του ελληνικού σιδηροδρόμου- προγράμματος δημοπρατήσεων με Ανταγωνιστικό Διάλογο, που διασυνδέει τις κρίσιμες λιμενικές υποδομές με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας
      Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, υπογράμμισε ότι «με την επιτυχημένη εφαρμογή του σχεδίου δράσης που εκπονήσαμε, καταφέραμε σήμερα να έχουμε θέσει σε κίνηση, το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, που υπερβαίνει τα 4,5 δις. €».
      Αναλύοντας την πορεία υλοποίησης των έργων, ο κ. Βίνης επεσήμανε ότι πέραν της δημοπράτησης επτά έργων, συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, το πλάνο των μειοδοτικών διαγωνισμών περιλαμβάνει επιπλέον νέες δημοπρατήσεις εντός του καλοκαιριού, συνολικού ύψους 55 εκατ. €.
      «Με αυτόν τον σχεδιασμό κλείνει ουσιαστικά η  αναβάθμιση του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο, συμβάλλοντας έτσι ακόμη πιο αποφασιστικά στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων, της βιώσιμης κινητικότητας και των πράσινων μεταφορών στην Ελλάδα».
      Στη τοποθέτηση του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, στάθηκε στο πρόγραμμα υλοποίησης έργων μέσω του Ανταγωνιστικού διαλόγου, συνολικού ύψους 4 δις. €.
      Τα έργα αυτά διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ενισχύουν το ρόλο των λιμενικών υποδομών της χώρας και παράλληλα αναβαθμίζουν τη διασυνοριακή διασύνδεση της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Με τις μεθόδους που αξιοποιούνται, τα έργα αυτά θα είναι περιβαλλοντικά φιλικά με θετικό αποτύπωμα για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
       
    4. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Ανακοινώθηκαν από το USGBC οι 10 Χώρες και Περιφέρειες εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών που κάνουν σημαντικά βήματα, όσον αφορά στον αειφόρο σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία των κτιρίων για το 2023.
      Το Green Business Certification Inc. (GBCI) ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2008 με την υποστήριξη του Αμερικάνικου U.S. Green Building Council (USGBC) ως ανεξάρτητος εποπτεύον οργανισμός που παρακολουθεί την πιστοποίηση έργων σύμφωνα με την αξιολόγηση του συστήματος Leadership in Energy and Environmental Design (LEED).
      Η ετήσια κατάταξη επισημαίνει χώρες και περιοχές εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών που κάνουν σημαντικά βήματα στον αειφόρο σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία κτιρίων. 
      Η λίστα Top 10 κατατάσσει τις χώρες με βάση το συνολικό αριθμό έργων που πιστοποιήθηκαν από το LEED μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 31ης Δεκεμβρίου 2023. Οι ΗΠΑ δεν περιλαμβάνονται στην κατάταξη, αλλά παραμένουν η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για το LEED, με περισσότερα από 51,65 εκατ. τμ πιστοποιημένα το 2023.
      Για άλλη μια φορά, η Κίνα βρέθηκε στην κορυφή της λίστας το 2023, με πιστοποιημένα 1.563 έργα LEED, που περιλαμβάνουν περισσότερα από 24,5 εκατ. τμ. Ο Καναδάς κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 280 έργα, που αντιπροσωπεύουν σχεδόν 8 εκατ. τμ. Η Ινδία ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα με περισσότερα από 7,2 εκατ. τμ.
      Η Τουρκία μπήκε στην κατάταξη στην τέταρτη θέση με 36 έργα πιστοποιημένα από το LEED που περιλαμβάνουν περισσότερα από 2,9 εκατ. τμ.. Μεταξύ των έργων με το υψηλότερο προφίλ της χώρας είναι το Εκπαιδευτικό και Ερευνητικό Νοσοκομείο Okmeydani στην Κωνσταντινούπολη.

    5. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Την έγκρισή του για την υλοποίηση έργων υποδομών, πυρασφάλειας, αντιπλημμυρικής προστασίας και αποκατάστασης μνημείων στο Άγιο Όρος έδωσε το ΚΕΔΑΚ.   Το Κέντρο Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς, εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέα Μακεδονίας-Θράκης), υπηρετεί τον στόχο της διαφύλαξης, συντήρησης και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς του Αγίου Όρους, μέσω της υλοποίησης κάθε είδους έργων και παρεμβάσεων στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον και στις υποδομές της μοναστικής πολιτείας, πάντα με σεβασμό στις ιδιαίτερες συνθήκες, την παράδοση, την αρχιτεκτονική και την αισθητική του χώρου.   Στα περισσότερα από 40 χρόνια της λειτουργίας του, έχει εγκρίνει κι έχει υλοποιήσει περισσότερα από 2.000 έργα στην Αθωνική Πολιτεία (οικοδομικά, λιμενικά, ενεργειακά, δασικά και άλλα έργα).    Στην τελευταία συνεδρίαση του ΚΕΔΑΚ, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του νέου Διοικητή του Αγίου Όρους, Αναστάσιου Μητσιάλη, των στελεχών του φορέα και των μελών του Δ.Σ., εγκρίθηκε η πρόοδος σημαντικών έργων που αφορούν σε λιμενικές υποδομές, στην πυρασφάλεια, στην αντιπλημμυρική προστασία, στην αποκατάσταση μνημείων και στην κατασκευή έργων υποδομών εντός του Αγίου Όρους.    Το Υφυπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, μέσω του ΚΕΔΑΚ, μετρά περισσότερα από 40 χρόνια αδιάλειπτης συνδρομής στα έργα του Αγίου Όρους, σε αγαστή συνεργασία με την Ιερά Επιστασία και την Πολιτική Διοίκηση του Αγίου Όρους.
    6. Έργα-Υποδομές

      GTnews

      Νέα σελίδα στη συγκοινωνία των Διαπόντιων Νησιών ανοίγεται καθώς ολοκληρώθηκαν οι εγκρίσεις των τριών Υδάτινων Πεδίων σε Ερείκουσα, Μαθράκι και Οθωνούς από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Η Ερείκουσα, το Μαθράκι και οι Οθωνοί αποτελούν παραμεθόρια νησιά στο δυτικό άκρο της ελληνικής επικράτειας. Οι εγκρίσεις των τριών Υδάτινων Πεδίων αποτελούν ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων και Υδάτινων Πεδίων στο Ιόνιο.
      Το Ιόνιο και ευρύτερα ο άξονας της Δυτικής Ελλάδας είναι η πιο ώριμη αγορά για την έναρξη των πτήσεων υδροπλάνων δεδομένου ότι υπάρχουν πλήρως αδειοδοτημένα τα υδατοδρόμια Κέρκυρας, Παξών και Πάτρας ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για τις αδειοδοτήσεις σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο, Μεγανήσι καθώς και στο λιμάνι Ηγουμενίτσας και στη λίμνη Ιωαννίνων. Όπως υπογραμμίζει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατόπιν αιτήσεων και Τεχνικών Φακέλων που υπέβαλε ο «Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας» βάσει του Νόμου 4663/20, το ΓΕΝ, αφού διενήργησε τους απαιτούμενους ελέγχους σε συνεργασία με την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ενέκρινε τα τρία Υδάτινα Πεδία στα Διαπόντια Νησιά.
      Ο «Οργανισμός Λιμένας Κέρκυρας», ως φορέας Διαχείρισης των λιμένων των νησιών Ερείκουσας, Μαθρακίου και Οθωνών, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες μετακίνησης των μόνιμων κατοίκων τους αλλά και των τουριστών, ανέλαβε τη σημαντικότατη πρωτοβουλία να εξασφαλίσει τις εγκρίσεις Υδάτινων Πεδίων για την έναρξη των πτήσεων με υδροπλάνα. Για την υλοποίηση της έγκρισης των Υδάτινων Πεδίων ο ΟΛΚΕ όρισε ως ανάδοχο την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» που είναι η πρώτη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο των υδατοδρομίων και Υδάτινων Πεδίων έχοντας ολοκληρώσει την αδειοδότηση των υδατοδρομίων Κέρκυρας, Παξών, Πάτρας καθώς και την έγκριση των Υδάτινων Πεδίων στο Κάνιστρο Κασσάνδρας Χαλκιδικής, στο Πόρτο Χέλι, στην Ερμιόνη, στο Λαύριο, στο Κίσσαμο Χανίων και στην Κέα. Ο Οργανισμός Λιμένας Κέρκυρας μαζί με την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχουν συστήσει τη μικτή εταιρεία «Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου» που θα είναι φορέας λειτουργίας των υδατοδρομίων Κέρκυρας, Παξών καθώς και των Διαποντίων Νήσων.
      Σε κάθε εγκεκριμένο Υδάτινο Πεδίο επιτρέπεται, βάσει νόμου, να πραγματοποιούνται ημερησίως μέχρι έξι ζεύγη πτήσεων, προσθαλάσσωση/αποθαλάσσωση, ανά αεροπορική εταιρεία υδροπλάνων. Ακόμα, εκτός των έξι ζευγών πτήσεων, επιτρέπεται να εκτελούνται πτήσεις Νοσοκομειακές, Πυρόσβεσης, Έρευνας και Διάσωσης και Γενικής Αεροπορίας. Οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται από/προς αδειοδοτημένα υδατοδρόμια και χερσαία αεροδρόμια με τη χρήση αμφίβιων υδροπλάνων.
      Τα ανωτέρω είδη πτήσεων καθιστούν τα υδροπλάνα μια αξιόπιστη λύση ως συμπληρωματική συγκοινωνιακή επιλογή. Ειδικά δε για μικρά και παραμεθόρια νησιά που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο, όπως είναι τα Διαπόντια νησιά που βρίσκονται στο Δυτικό Άκρο της Ελληνικής Επικράτειας, τα οποία πρέπει (και για Εθνικούς λόγους) να παραμένουν συνδεδεμένα με τον κυρίως κορμό της χώρας εμπεδώνοντας το αίσθημα ασφάλειας και κρατικής μέριμνας στους κατοίκους τους.
      Ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» κ. Τάσος Γκόβας, αναφερόμενος στο θέμα, δήλωσε: «Η έγκριση των Υδάτινων Πεδίων στα Διαπόντια νησιά αποτελεί χρηστικό εργαλείο για την ανάπτυξη ποιοτικού τουρισμού και συνεπακόλουθα της τοπικής οικονομίας σε Ερείκουσα, Οθωνούς και Μαθράκι. Παράλληλα, προχωράει η αδειοδότηση υδατοδρομίων στα Διαπόντια Νησιά ώστε να καθίσταται εφικτή η πραγματοποίηση τακτικών δρομολογίων χωρίς περιορισμό αριθμού πτήσεων, ημερησίως.  Το συγκεκριμένο εγχείρημα θα έχει και ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα καθώς οι πτήσεις των υδροπλάνων θα εξασφαλίζουν στους μόνιμους κατοίκους των Διαποντίων Νήσων εύρυθμες μετακινήσεις, σε 12μηνη βάση, προς την Κέρκυρα και, προοδευτικά, προς άλλα περιφερειακά κέντρα, Ηγουμενίτσα, Γιάννενα, Πάτρα όπου λειτουργούν νοσοκομεία, κρατικές υπηρεσίες και εμπορικές αγορές».
    7. Έργα-Υποδομές

      GTnews

      Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση δύο ακόμα μονάδων διαχείρισης βιοαποβλήτων (ΜΕΒΑ), της Πέλλας και του Κιλκίς, συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ μετά από αποτελεσματική συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Αποβλήτων, του ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας και της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ και ΤΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης. Η χρηματοδότηση που εγκρίθηκε είναι συνολικού ύψους 15 εκατ. ευρώ περίπου και θα γίνει από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΡΩΝ (ΤΣ)».
      Αντικείμενο των πράξεων είναι η κατασκευή Μονάδων Κομποστοποίησης προδιαλεγμένων οργανικών αποβλήτων και πρασίνων αποβλήτων ονομαστικής δυναμικότητας 9.780 tn για την Πέλλα και 6.700 tn για το Κιλκίς ετησίως αντίστοιχα, που αναμένεται να παράγουν σε ετήσια βάση περί τους 3.900 tn και 2.700 tn κομπόστ υψηλής ποιότητας αντιστοίχως. Η συνολική επιλέξιμη δημόσια δαπάνη για τις Μονάδες ανέρχεται σε 8.865.450,93€ και 6.720.924,00€ αντίστοιχα. Η ΜΕΒΑ Πέλλας αναμένεται να εξυπηρετεί την Π.Ε. Πέλλας (Δήμοι  Έδεσσας, Αλμωπίας, Σκύδρας και Πέλλας), ενώ η ΜΕΒΑ Κιλκίς θα εξυπηρετεί την Π.Ε. Κιλκίς (Δήμοι Κιλκίς και Παιονίας).
      Ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Προχωρούμε με γοργούς ρυθμούς στη δημιουργία υποδομών επεξεργασίας αποβλήτων και βιοαποβλήτων. Οι δύο νέες μονάδες που θα δημιουργηθούν βοηθούν σημαντικά την επεξεργασία των οργανικών αποβλήτων που θα συλλέγονται ξεχωριστά στις περιφερειακές ενότητες της Πέλλας και του Κιλκίς. Οι δύο μονάδες βοηθούν τη χώρα να αυξήσει τα ποσοστά ανακύκλωσης αποβλήτων και ταυτόχρονα να μειώσει τα ποσοστά ταφής».
    8. Έργα-Υποδομές

      GTnews

      Η μέχρι σήμερα λειτουργία των τριών εταιρειών που εμπλέκονται με σιδηροδρομικό έργο, με πολλαπλές κοινές αρμοδιότητες και διεπιφάνειες, παράλληλες, αντικρουόμενες ή/και συμπληρωματικές αρμοδιότητες, έχει σαν αποτέλεσμα την αδυναμία ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού, συντονισμού, ανάπτυξης, συντήρησης, διαχείρισης και πλήρους ελέγχου του σιδηροδρομικού δικτύου, με συνέπειες την καθυστέρηση υλοποίησης έργων, και την πιθανότητα απώλειας πολύτιμων πόρων (ανθρώπινων και οικονομικών). Επίσης, υπάρχει σημαντική συνολική επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού από την πολλαπλότητα προσωπικού αντιστοίχων προσόντων και αρμοδιοτήτων για παρόμοιες διαδικασίες εντός των τριών εταιρειών.
      Για τους λόγους αυτούς κρίθηκε αναγκαίος και έχει προγραμματιστεί ο άμεσος ριζικός εκσυγχρονισμός για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού τομέα, υλοποιώντας τις ακόλουθες σημαντικές αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των δημόσιων πυλώνων του υπάρχοντος συστήματος (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) ως ακολούθως:
      Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, με πυρήνα τον ΟΣΕ («Νέος ΟΣΕ»), που αναλαμβάνει πλήρως τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως περιγράφονται στο Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, ενώ καθίσταται και μοναδικός υπεύθυνος για το σύνολο των μελετών και έργων που εκτελούνται επί του σιδηροδρομικού δικτύου, της διαχείρισης του τροχαίου υλικού καθώς και των σταθμών και λοιπών εγκαταστάσεων της ιδιοκτησίας του. Στη νέα εταιρεία εντάσσονται επιπλέον του σημερινού ΟΣΕ : α) η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. και β) η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κατά το μέρος που αφορά στο επιχειρησιακά κρίσιμο για τον σιδηρόδρομο τμήμα της δραστηριότητάς της (τροχαίο υλικό, ενεργές σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις). Ο Νέος ΟΣΕ θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, συνεργαζόμενος με τους λοιπούς φορείς του τομέα (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΡΑΣ, Hellenic Train και λοιποί operators) στο πλαίσιο της εφαρμογής μίας νέας προσέγγισης με συστημική ανάλυση και διαχείριση κινδύνων, σε εφαρμογή των κατευθύνσεων της ΕΕ και του σχετικού Action Plan που εκπονεί η Ελληνική Κυβέρνηση. Η σύσταση και οργάνωση του νέου φορέα θα κατοχυρωθεί νομοθετικά. Οι αρμοδιότητές του θα καλύπτουν πλήρως αυτές των σημερινών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ και θα συμπληρωθούν κατάλληλα, ώστε να αντιμετωπιστούν κενά ή/και αδυναμίες του υφιστάμενου τρόπου λειτουργίας των φορέων. Ειδικότερα:
      Ο νέος φορέας θα είναι Ανώνυμη Εταιρεία ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, με το Διοικητικό του Συμβούλιο να ορίζεται από τη Ελληνική Κυβέρνηση, με τήρηση των αρχών διαφάνειας και αξιοκρατίας. Ο Νέος ΟΣΕ θα εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Θα δημιουργηθούν εντός του φορέα διακριτοί Επιχειρησιακοί Τομείς στους οποίους θα ενταχθεί με τις απαραίτητες προσαρμογές το υφιστάμενο επιχειρησιακό έργο των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και οι σχετικές οργανωτικές μονάδες (Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις κλπ μονάδες) που το υλοποιούν. Οι αντίστοιχες υποστηρικτικές (διοικητικές) διευθύνσεις των τριών εταιρειών θα συγχωνευθούν σε ένα ενιαίο Διοικητικό Τομέα, προς αξιοποίηση των σχετικών οικονομιών κλίμακας. Θα προσληφθεί, μετά από διεθνή διαγωνισμό, εταιρεία με αποδεδειγμένη τεχνική και διοικητική εμπειρία στη διοίκηση και λειτουργία αντίστοιχων φορέων, ως «Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης» του Νέου ΟΣΕ. Ο Τεχνικός Σύμβουλος Διοίκησης θα συνεισφέρει με τεχνογνωσία και εξειδικευμένα ανώτατα στελέχη, αναλαμβάνοντας σε καθημερινή βάση, το σύνολο των επιχειρησιακών εργασιών της Εταιρείας, καθώς και την ειδικότερη ευθύνη λειτουργίας κρίσιμων Επιχειρησιακών Τομέων για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών ετών, εφαρμόζοντας αναλογικά διεθνείς εμπειρίες που υιοθετήθηκαν στο παρελθόν από αντίστοιχους σιδηροδρομικούς Οργανισμούς. Ο Νέος ΟΣΕ θα καταρτίσει στρατηγικό και επιχειρησιακό σχέδιο και θα συνάψει σύμβαση απόδοσης με το εποπτεύον Υπουργείο μέσω της οποίας θα παρακολουθείται βάσει συμφωνημένων δεικτών απόδοσης και μετρήσιμων στόχων. Ο Νέος ΟΣΕ θα αναλάβει την ευθύνη του συνόλου των έργων και λοιπών συμβάσεων των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ (τροχαίο υλικό, ενεργοί σταθμοί κλπ.) που βρίσκονται σε εξέλιξη και οι οποίες θα συνεχιστούν απρόσκοπτα με βάση ειδική πρόβλεψη του νέου νόμου. Ο Νέος ΟΣΕ ενδυναμώνεται σημαντικά επιπλέον σε τεχνογνωσία, προσωπικό και συστήματα, με αξιοποίηση Ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων. Ειδικότερα:
      Τεχνογνωσία: Θα αξιοποιηθεί η Δήλωση Πρόθεσης Συνεργασίας, που έχει ήδη συναφθεί μεταξύ των αρμόδιων Υπουργών Ελλάδας και Γαλλίας στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, με κύρια εστίαση στα θέματα διαχείρισης κινδύνων, ασφάλειας και διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου. Επιπρόσθετα, ως κρίσιμης σημασίας αναγνωρίζεται η μεταφορά τεχνογνωσίας που θα επιτευχθεί από τον Τεχνικό Σύμβουλο Διοίκησης στον Νέο ΟΣΕ. Προσωπικό: Ο νέος φορέας θα στελεχωθεί από το σύνολο του προσωπικού των δύο φορέων (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) και το σχετικό προσωπικό του τμήματος δραστηριοτήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ που θα ενταχθεί στο Νέο ΟΣΕ.  Παράλληλα, προβλέπεται η στελέχωσή του να ενισχυθεί σημαντικά με προσεκτικά επιλεγμένο πρόσθετο νέο προσωπικό που θα ξεπεράσει τα 600 άτομα και με προσόντα που θα καλύπτουν τις απαιτήσεις των νέων θέσεων εργασίας που θα οριστούν. Η πρώτη ομάδα προσλήψεων αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2024, ενώ η υπόλοιπη ενίσχυση στελέχωσης θα προχωρήσει σε στάδια, μέχρι το μέσο του 2025, με βάση επίσης και τις απαιτήσεις στελέχωσης που θα προσδιοριστούν από το Business Plan του νέου φορέα. Συστήματα: Ο Νέος ΟΣΕ θα εξοπλιστεί με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας διαχείρισης της κυκλοφορίας συρμών (ERTMS), καθώς και βελτιστοποίησης της αξιοποίησης του δικτύου, πολλά από τα οποία είναι ήδη υπό εγκατάσταση στο δίκτυο του ΟΣΕ και τα τρένα ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ. Επιπρόσθετα, θα επανασχεδιασθεί εξ’ αρχής ένας προηγμένος ψηφιακός οργανισμός και θα εξοπλιστεί με σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα (μητρώο παγίων, συστήματα προγραμματισμού και παρακολούθησης των μελετών και έργων, σύγχρονο σύστημα δυναμικής πληροφόρησης και εξυπηρέτησης των επιβατών). Η αναδιοργάνωση  του ΟΣΕ χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και θα υλοποιηθεί πλήρως μέχρι το τέλος του 2025, με ενδιάμεσα ορόσημα:
      Α. την υποβολή του σχεδίου εφαρμογής του μετασχηματισμού που θα περιέχει επίσης σχέδια της προτεινόμενης νομοθεσίας και της διακήρυξης για τον διεθνή διαγωνισμό πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου Διοίκησης (ΤΣΔ) της «Νέος ΟΣΕ» κατά το Q2 του 2024,
      Β. την ψήφιση νομοθεσίας για νέο ΟΣΕ και δημοσίευση τευχών διεθνούς διαγωνισμού για τον ΤΣΔ μέχρι το τέλος του 2024 και
      Γ. την έγκριση πολυετούς επενδυτικού προγράμματος και υπογραφή νέας σύμβασης απόδοσης μεταξύ ΟΣΕ και Ελληνικού κράτους μέχρι τον Ιούνιο του 2025.
    9. Έργα-Υποδομές

      Engineer

      Τα έργα που θα προσφέρουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής διασύνδεσης των πλοίων σε 12 λιμάνια της χώρας περιελήφθησαν στις δεσμεύσεις που έλαβε η Ελλάδα, στο πλαίσιο της 9ης Διεθνούς Διάσκεψης "Our Ocean Conference 2024" η οποία διεξήχθη στην Αθήνα την περασμένη εβδομάδα. Ο προϋπολογισμός για το συγκεκριμένο σχέδιο, το οποίο στη διεθνή ορολογία ονομάζεται «cold ironing» ή διαφορετικά Ship-to-Shore Interconnection, Onshore Power Supply (OPS) και Alternative Maritime Power εκτιμήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση στα 500 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υλοποιηθεί σε μια εξαετία. Άλλωστε το «πρασίνισμα» των λιμανιών αποτελεί και ευρωπαϊκό στόχο και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030.
      Τα πλοία θα πρέπει να ηλεκτροδοτούνται από τη στεριά όσο παραμένουν στα λιμάνια, κυρίως από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) ώστε να επιτευχθούν στόχοι περιορισμού των εκπομπών  ρύπων που προέρχονται από την καύση ορυκτών καυσίμων.  Ήδη τα μεγάλα ελληνικά λιμάνια έχουν αρχίσει να προετοιμάζονται όπως του Πειραιά όπου σχεδιάζεται η ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων από πέντε σταθμούς εντός του λιμανιού για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας  και από τέσσερις για τα πλοία της κρουαζιέρας. Παραμένει ωστόσο ακόμη σε εκκρεμότητα το κανονιστικό πλαίσιο, η τιμολογιακή πολιτική και η χρηματοδότηση των έργων καθώς απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις.  Επίσης, σε φάση ωρίμανσης του σχεδιασμού βρίσκονται και άλλα λιμάνια, όπως της  Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου.  Το  «cold ironing»  αναμένεται ότι θα  περιορίσει σημαντικά τις εκπομπές αερίων ρύπων.   
      Συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας
      Για τη μετατροπή των λιμανιών απαιτούνται συστήματα ηλεκτρικής διασύνδεσης και τροφοδοσίας των πλοίων, μετασχηματιστές και άλλες υποδομές. Επίσης, μπορούν να αναπτυχθούν και συστήματα παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), όπως π.χ. από φωτοβολταϊκά στις στέγες των κτιρίων έως και μικρές ανεμογεννήτριες, καθώς και μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, ώστε η ηλεκτροδότηση των πλοίων να γίνεται από πράσινη ενέργειας και όχι από το ηλεκτρικό δίκτυο. 
      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενισχύει την ενεργειακή αναβάθμιση των λιμανιών με μία σειρά χρηματοδοτικών εργαλείων που προορίζονται για ερευνητικά έργα και μελέτες αλλά και για αναπτυξιακά projects. Στη χώρα μας μια πρώτη πιλοτική εφαρμογή ηλεκτρικής διασύνδεσης είχε πραγματοποιηθεί στο λιμάνι της Κυλλήνης στο πλαίσιο του έργου Electrification of Eastern Mediterranean Corridor-ELEMED, το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από τον μηχανισμό Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility).
      Σύμφωνα με τη λίστα των 21 δεσμεύσεων που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα από την ελληνική κυβέρνηση,  τα κονδύλια για τα έργα σε 12 ελληνικά λιμάνια θα προέλθουν από το Ταμείο Απανθρακοποίησης για τα  νησιά και από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility). Η χώρα μας έχει περισσότερα από 150 λιμάνια, εκ των οποίων τα πέντε αποτελούν  μεγάλες συγκοινωνιακές πύλες και  τα 20 είναι κόμβοι του συμπληρωματικού δικτύου   του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. 
    10. Έργα-Υποδομές

      GTnews

      Σύμβαση προϋπολογισμού άνω των 24 εκατ. ευρώ για την υλοποίηση κρίσιμων έργων λιμενικής υποδομής στο λιμάνι της Σούδας και της Στυλίδας και τη διενέργεια μελέτης για τον εκσυγχρονισμό του επιβατηγού στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας και τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος υπέγραψαν ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.  Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει την ωρίμανση και τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, με Δικαιούχο το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως Υπουργείο Ευθύνης. Τα έργα συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και είναι τα εξής:
      1.  «Ανέγερση νέου σταθμού επιβατών στον λιμένα της Σούδας – Ενδιάμεση φάση»
      Το έργο αφορά στην ανέγερση νέου σταθμού επιβατών στον λιμένα Σούδας Χανίων Κρήτης, σύμφωνα με το Master Plan που έχει εκπονηθεί και έρχεται σε συνέχεια σχετικού πανελλήνιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, που περιλαμβάνει χώρους εξυπηρέτησης των επιβατών ακτοπλοΐας και κρουαζιεροπλοίων, καθώς και κτίρια διοίκησης και χώρους ελέγχων Schengen.
      Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 12.915.840,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
      2. «Εκβάθυνση διαύλου και λιμενολεκάνης στον λιμένα της Στυλίδας»
      Το έργο αφορά στην αποκατάσταση βαθών (εκβάθυνση) στη λιμενολεκάνη και στον δίαυλο ναυσιπλοΐας του λιμένα της Στυλίδας Φθιώτιδας. Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 10.000.000,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
      3. «Σχέδιο για την αντικατάσταση του στόλου επιβατηγού ναυτιλίας και μείωση του αποτυπώματος CO2»
      Το έργο περιλαμβάνει την κατάρτιση αναλυτικής μελέτης, στρατηγικής και ανάπτυξης μηχανισμού χρηματοδότησης για τη σταδιακή ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας με στόχο τη μείωση εκπομπών CΟ2 και την επιτάχυνση και εξομάλυνση της πράσινης μετάβασης στον κρίσιμο αυτό κλάδο.
      Το σύνολο του προϋπολογισμού ανέρχεται στο ποσό των 1.233.180,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και σύμφωνα με τον ορίζοντα υλοποίησης, αναμένεται να παραδοθεί έως το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.