Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4554 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σύσταση και λειτουργία Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας Ανώνυμης Εταιρείας:
      1. Συστήνεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας, µε την επωνυμία «Οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας Ανώνυμη Εταιρεία» (Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.), με σκοπό την εποπτεία και την υλοποίηση των Σχεδίων Διαχείρισης Λεκάνης Απορροής Ποταμού και Κινδύνου Πλημμύρας, του Στρατηγικού Σχεδίου Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας, τον συντονισμό και τη συνεχή επίβλεψη της εφαρμογής των μέτρων προστασίας και διαχείρισης των υδάτων, καθώς και τη
      χορήγηση αδειών χρήσης ύδατος. Για τις σχέσεις του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. µε την αλλοδαπή, η επωνυμία της Εταιρείας
      είναι «Thessaly Water Management Organization S.A.».
      2. Ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος σύμφωνα µε τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας, υπό την εποπτεία του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την επιφύλαξη της εποπτείας του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. ως προς τα δίκτυα εγγείων βελτιώσεων, την οποία ασκεί ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και της εποπτείας του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. ως προς τα αντιπλημμυρικά έργα, την οποία ασκεί ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
      3. Η οργάνωση και η λειτουργία του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. διέπονται από τον παρόντα, κατά παρέκκλιση των διατάξεων που διέπουν εταιρείες που ανήκουν, άμεσα ή έμμεσα, στο Δημόσιο ή που επιχορηγούνται ή χρηματοδοτούνται από αυτό. Οι παρεκκλίσεις αφορούν ιδίως τον ν. 3429/2005 (Α’ 314) περί Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, τον ν. 4412/2016 (Α’ 147) περί δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, πλην των ρητά οριζόμενων στον παρόντα εξαιρέσεων και τις διατάξεις που διέπουν τους φορείς που έχουν ταξινομηθεί ως Φορείς Γενικής Κυβέρνησης, καθώς και τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στους Φορείς αυτούς, με την επιφύλαξη του ν. 4270/2014 (Α’ 143), περί δημοσίου λογιστικού, καθώς και του ν. 4972/2022 (Α’ 181), πλην των ρητά οριζόμενων στον παρόντα εξαιρέσεων.
      4. Για τα θέματα που αφορούν στην ίδρυση και λειτουργία του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. εφαρμόζεται συμπληρωματικά και εφόσον δεν αντίκειται στον παρόντα, ο ν. 4548/2018 (Α’ 104), περί αναμόρφωσης του δικαίου των ανωνύμων εταιρειών.
      Καταστατικό
      Το Καταστατικό του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας Α.Ε. (Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.) έχει ως εξής:
      «Άρθρο πρώτο
      Σκοπός της Εταιρείας
      1. Σκοπός του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. είναι η εκπόνηση της στρατηγικής για την προστασία και διαχείριση των υδάτων
      του Υδατικού Διαμερίσματος της Θεσσαλίας, η εποπτεία και υλοποίηση των στρατηγικών σχεδίων, ο συντονισμός
      και η συνεχής επίβλεψη της εφαρμογής των μέτρων προστασίας και διαχείρισης, καθώς και η χορήγηση αδειών
      χρήσης ύδατος. Για την εκπλήρωση του σκοπού του, ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.:
      α) παρακολουθεί την ποιοτική και ποσοτική κατάσταση των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων σύμφωνα με
      τον ν. 3199/2003 (Α’ 280) περί προστασίας και διαχείρισης των υδάτων,
      β) μεριμνά για την εκπόνηση του Σχεδίου Διαχείρισης Λεκάνης Απορροής Ποταμού, κατά παρέκκλιση του άρθρου 7 του ν. 3199/2003 και του Σχεδίου Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας, σύμφωνα με το άρθρο δέκατο πέμπτο του παρόντος και παρακολουθεί την εφαρμογή τους,
      γ) χορηγεί άδειες χρήσεις ύδατος,
      δ) μεριμνά για την εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας (Master Plan), για τον
      έλεγχο και τη συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων, καθώς και για την ανάλυση κινδύνου και την προετοιμασία για την αντιμετώπιση καταστάσεων που σχετίζονται με τη διαχείριση των υδάτων, όπως πλημμύρα, ξηρασία ή λειψυδρία,
      ε) μεριμνά και εκτελεί τις αναγκαίες ενέργειες για τον σχεδιασμό, την κατασκευή, τον έλεγχο, τη συντήρηση, τη διοίκηση και τη λειτουργία των εγγειοβελτιωτικών έργων και των δικτύων άρδευσης σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 6 του παρόντος και λειτουργεί ως πάροχος υπηρεσιών ύδατος κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 5037/2023 (Α’ 78),
      στ) ενεργεί και μεριμνά για τη συγκέντρωση και παρακολούθηση του συνόλου των υδρολογικών και μετεωρολογικών δεδομένων του Υδατικού Διαμερίσματος της Θεσσαλίας.
      2. Με την επιφύλαξη των όρων της σύμβασης της παρ. 3, ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. μπορεί να:
      α) συμμετέχει σε επιχειρήσεις οποιουδήποτε εταιρικού τύπου, των οποίων ο σκοπός συναρτάται με την υλοποίηση της παρ. 1,
      β) συνάπτει συμβάσεις προς εξεύρεση οικονομικών πόρων, να αναθέτει σε τρίτους οποιοδήποτε έργο ή προμήθεια εξοπλισμού, να εποπτεύει και να συντονίζει τις απαιτούμενες εργασίες,
      γ) διενεργεί επιστημονικές έρευνες και να καταρτίζει μελέτες,
      δ) εκπονεί για λογαριασμό τρίτων, αντί αμοιβής, μελέτες οποιουδήποτε τύπου και σταδίου που σχετίζονται με τη διαχείριση των υδάτων και του κινδύνου πλημμύρας, υδρολογικές μελέτες, μελέτες που σχετίζονται με αποστραγγιστικά έργα, μελέτες άρδευσης, μελέτες οργάνωσης και διαχείρισης, επίβλεψη, ερευνητικά προγράμματα, καθώς και να παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης και διαχείρισης αντίστοιχων μελετών και έργων σε τρίτους,
      ε) συνάπτει κάθε είδους συμβάσεις, συμφωνίες, μνημόνια συνεργασίας και προγραμματικές συμβάσεις με φορείς του δημόσιου τομέα ή με φυσικά και νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα,
      στ) εισηγείται σχέδια νομοθετικών και κανονιστικών πράξεων σχετικών με τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
      ζ) διασφαλίζει την εφαρμογή καλών πρακτικών στα θέματα αρμοδιότητάς του, διατυπώνοντας προτάσεις,
      η) συνεργάζεται με αρμόδιους φορείς και οργανισμούς για θέματα ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης του πληθυσμού,
      θ) οργανώνει συνέδρια και εκπαιδευτικά σεμινάρια και δημοσιεύει πορίσματα και
      ι) πράττει εν γένει καθετί απαραίτητο για την επίτευξη του σκοπού του.
      3. Κατ’ εφαρμογή της παρ.  4 του άρθρου 5 του ν. 4972/2022 (Α’ 181), ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. συνάπτει σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας με το Ελληνικό Δημόσιο, εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στην οποία περιγράφονται το αντικείμενο, οι όροι παροχής της δημόσιας υπηρεσίας και η αποζημίωση, σύμφωνα με τους κανόνες των κρατικών ενισχύσεων. Στην περίπτωση
      σύναψης σύμβασης παροχής δημόσιας υπηρεσίας με αντικείμενο την άρδευση και τα εγγειοβελτιωτικά έργα, το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται και από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
      4. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή των έργων της περ. ε’ της παρ. 1 δεν καταλαμβάνουν τα εγγειοβελτιωτικά έργα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δυνάμει των π.δ. 77/2023 (Α’ 130) και 82/2023 (Α’ 139), καθώς και τα υδραυλικά έργα, εφόσον αυτά έχουν χαρακτηριστεί ως ειδικά και σημαντικά έργα εθνικού επιπέδου με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, μετά από αίτημα των αρμοδίων φορέων, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 10 του ν. 679/1977 (Α’ 245).
      Ν.5106-24-ΦΕΚ-63-01.05.2024-τεύχος-Α.pdf
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ (ΤΑΙΠΕΔ) προκηρύσσει διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την αξιοποίηση τμήματος της πρώην αμερικανικής βάσης στις Γούρνες Ηρακλείου Κρήτης.
      Πρόκειται για παραθαλάσσια έκταση 345.567 τ.μ., η οποία βρίσκεται 13 χλμ. από το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» και 16 χλμ. από την πόλη του Ηρακλείου. Σε όμορες εκτάσεις του ακινήτου έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία 20 χρόνια το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, το Ενυδρείο «Θαλασσόκοσμος», το Διεθνές Εκεθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο Κρήτης κ.ά.
      Για το ακίνητο επίκειται η έγκριση ΕΣΧΑΔΑ που θα προβλέπει τις γενικές χρήσεις γης «Θεματικά Πάρκα – Εμπορικά Κέντρα – Αναψυχή» και «Τουρισμός – Αναψυχή».
      Σε μία φάση ο διαγωνισμός
      Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε μία φάση με Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών. Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν δεσμευτική προσφορά μέχρι την 15η Ιουλίου 2021, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις της Πρόσκλησης, η οποία είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Ταμείου.
      Το Ταμείο θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία στην οποία θα εισφέρει την κυριότητα επί του ακινήτου και θα μεταβιβάσει το σύνολο των μετοχών της στον πλειοδότη, υπό την αίρεση της προηγούμενης έγκρισης του ΕΣΧΑΔΑ για το ακίνητο.
      Στον διαγωνισμό αξιοποίησης του ακινήτου στις Γούρνες για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ ενεργούν οι «Τράπεζα Eurobank Ergasias ΑΕ» και «Cerved Υπηρεσίες Ακινήτων Μονοπρόσωπη ΑΕ» ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος, η «Ποταμίτης Βεκρής Δικηγορική Εταιρεία» ως νομικός σύμβουλος και οι «Δέκαθλον ΑΕ» και «Cerved Υπηρεσίες Ακινήτων Μονοπρόσωπη ΑΕ» ως τεχνικός σύμβουλος.
      Άγονος ο διαγωνισμός για το ακίνητο στο Αντίρριο
      Τέλος, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κήρυξε άγονο τον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου, καθώς η δεσμευτική οικονομική προσφορά που είχε υποβληθεί ήταν κατώτερη του ύψους αποτίμησης του ακινήτου.
    3. Επικαιρότητα

      GTnews

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει την παράταση του προγράμματος: «Βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης επιχειρήσεων του τριτογενούς τομέα», συνολικού ύψους 176,75 εκατ. ευρώ, έως τις 15 Μαΐου 2024, στις 18:00.
      Το Υπουργείο προέβη σε αυτή την παράταση, αναγνωρίζοντας τον αυξημένο φόρτο εργασίας των μηχανικών, Ενεργειακών Επιθεωρητών και Ελεγκτών, που εκδίδουν τα -κατά περίπτωση- αποδεικτικά ενεργειακής απόδοσης (Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης/ Έκθεση Ενεργειακού Ελέγχου).
      Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν για τυχόν ερωτήματα και διευκρινίσεις στα τηλέφωνα 218 2185146 (ώρες λειτουργίας 09:00 – 17:00) και 213 1513598 (ώρες λειτουργίας 11:00 – 17:00) ή να τα αποστέλλουν, ηλεκτρονικά, στο e-mail: [email protected]
      Υπενθυμίζεται πως οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος: https://exoikonomoepixeiro.energy-invest.gov.gr/ και εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).
       
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μπαίνει μπροστά το σχέδιο του ΥΠΟΜΕ για τη οργανωτική μεταρρύθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, καθώς με απόφαση του υπουργού, Χρήστου Σταϊκούρα, συστήνεται και συγκροτείται Ομάδα Εργασίας (Working Group), η οποία θα πρέπει μέχρι τον Ιούνιο να έχει καταρτίσει το αναλυτικό σχέδιο της οργανωτικής μεταρρύθμισης των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, αλλά και να προετοιμάσει το σχέδιο του θεσμικού πλαισίου για τη δημιουργία ενός, δημόσιου, φορέα για το σιδηρόδρομο.
      Το πλάνο για το «Νέο ΟΣΕ» ή, της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», είχε παρουσιαστεί με την έναρξη της φετινής χρονιάς, τον Ιανουάριο και, αφορούσε αφ’ ενός τη θεσμική μεταρρύθμιση του δημόσιου σιδηροδρομικού τομέα και, αφ’ ετέρου, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης έργων υποδομής, σε βάθος 20ετίας, ξεκινώντας από τα έχοντα χρηματοδότηση, τα υπό χρηματοδότηση και εκείνα, για τα οποία θα αναζητηθούν χρηματοδοτικοί πόροι
      Έχει καταστεί πάμπολλες φορές ορατό, ότι το «σπάσιμο» ο «τεμαχισμός» του ΟΣΕ σε πολλές εταιρείες ( σ.σ. ήδη δύο εταιρείες πέρασαν σε ιδιώτη) – κάτι που υλοποιήθηκε στα χρόνια των μνημονίων- δεν απέδωσε τα προσδοκώμενα, ούτε από πλευράς ανοίγματος της σιδηροδρομικής αγοράς στον ανταγωνισμό, ούτε από πλευράς βελτιωμένης απόδοσης των σιδηροδρομικών εταιρειών του δημοσίου.
      Ευτυχώς η κυβέρνηση κατέληξε έστω με καθυστέρηση, στο συμπέρασμα, ότι το μοντέλο λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόμου, με τις αλληλοεπικαλύψεις και τη δυσκολία συντονισμού των εμπλεκόμενων φορέων, είναι αναποτελεσματικό, γι’ αυτό και θα πρέπει να αλλάξει.
      Οι στόχοι της μεταρρύθμισης
      Και όπως επισημαίνεται στο κείμενο της υπουργικής απόφασης «Η Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα, στοχεύει στην αντιμετώπιση των χρόνιων παθογενειών του τομέα, μέσω της ενοποίησης των αρμοδιοτήτων των σημερινών σιδηροδρομικών φορέων ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και μέρους της ΓΑΙΑΟΣΕ, σε μια νέα ενιαία εταιρία. Η νέα εταιρία θα αναλάβει, ως Διαχειριστής Υποδομής (Infrastructure Manager), την αποκλειστική ευθύνη για τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τη συντήρηση και την ασφαλή διαχείριση των σιδηροδρομικών υποδομών και του τροχαίου υλικού της χώρας».
      Παρουσιάστηκε λοιπόν τον Ιανουάριο του 2024 το πλαίσιο αυτής της μετάβασης και ενάμισι μήνα μετά τις σχετικές ανακοινώσεις, συστήνεται η 11μελής Ομάδα Εργασίας που αναλαμβάνει την πολύ σημαντική δουλειά της επεξεργασίας του αναλυτικού σχεδίου οργανωτικής μεταρρύθμισης.
      Στην Ομάδα μετέχουν υπηρεσιακά στελέχη, εκπρόσωποι του ΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, ενώ οι εργασίες του Working Group θα υποστηρίζονται από τον Σύμβουλο Παρακολούθησης της Εφαρμογής της Μεταρρύθμισης , που είναι η PLANET, η οποία επίσης θα συμμετέχει στην ομάδα εργασίας.
      Τα τέσσερα στάδια της μεταρρύθμισης
      Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο για τη δημιουργία της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Α.Ε.» προβλέπει συγκεκριμένα στάδια, σε διάστημα διετίας. Συγκεκριμένα:
      Β’ τρίμηνο ‘24: Παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης για τη νέα ενοποιημένη εταιρεία («Νέος ΟΣΕ») που θα περιλαμβάνει το αρχικό σχέδιο των απαραίτητων νομοθετικών αλλαγών, καθώς και σχέδιο των τευχών διακήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου Διοίκησης της νέας εταιρείας. Δ’ τρίμηνο ‘24: Έναρξη ισχύος των τροποποιήσεων του νόμου 4974/2022 και της δευτερογενούς νομοθεσίας για μια νέα ενιαία εταιρεία με πυρήνα τον ΟΣΕ (Νέος ΟΣΕ), στην οποία θα ενσωματωθεί η ΕΡΓΟΣΕ. Η νέα εταιρεία θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για θέματα ασφάλειας σιδηροδρομικής υποδομής και θα συνεργάζεται πλήρως με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις για την εφαρμογή μέτρων ελέγχου των κινδύνων. Προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την υπογραφή σύμβασης με Τεχνικό Σύμβουλο Διοίκησης, υπεύθυνο για τη διαχείριση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων του ΟΣΕ. Β’ τρίμηνο ‘25: Υιοθέτηση πολυετούς στρατηγικού προγράμματος που περιλαμβάνει τις αναμενόμενες στρατηγικές επενδύσεις και εργασίες συντήρησης. Υπογραφή σύμβασης απόδοσης με συγκεκριμένα ορόσημα και δείκτες KPIs που καλύπτουν, μεταξύ άλλων, την ολοκλήρωση των επενδύσεων για βασικά συστήματα ασφαλείας και υποδομές, την τακτική συντήρηση, και την εφαρμογή κανόνων εταιρικής διακυβέρνησης της εταιρείας. Δ’ τρίμηνο ‘25: Εφαρμογή της οργανωτικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα. Η νέα εταιρεία, η οποία και θα ονομάζεται «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», θα είναι πλήρως λειτουργική.
    5. Επικαιρότητα

      GTnews

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ανακοινώνει την παράταση του προγράμματος «Αλλάζω συσκευή για τις επιχειρήσεις», συνολικού ύψους 105,6 εκατ. ευρώ, έως τις 15 Μαΐου 2024, στις 18:00.
      Στο πλαίσιο της σχετικής τροποποιητικής Απόφασης προβλέπεται, ότι οι δικαιούχοι θα μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα είτε υποβάλλοντας Σχετική Υπεύθυνη Δήλωση περί επίτευξης του στόχου μείωσης του CO2 κατά 30% είτε προσκομίζοντας Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ)/Έκθεση Ενεργειακού Ελέγχου. Η προθεσμία είναι, επίσης, η 15η Μαΐου 2024.
      Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να υποβληθούν τα αποδεικτικά ενεργειακής απόδοσης πριν και μετά τις παρεμβάσεις και η κατάθεσή τους δεν μπορεί να υπερβαίνει το προβλεπόμενο στον Οδηγό του προγράμματος χρονικό διάστημα υλοποίησης έργου.
      Το Υπουργείο προέβη σε αυτή την παράταση, αναγνωρίζοντας τον αυξημένο φόρτο εργασίας των μηχανικών, Ενεργειακών Επιθεωρητών και Ελεγκτών, που εκδίδουν τα -κατά περίπτωση- αποδεικτικά ενεργειακής απόδοσης (Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης/Ενεργειακός Έλεγχος).
      Υπενθυμίζεται πως οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του προγράμματος: https://exoikonomo-epixeiro2023.gov.gr και εφαρμόζεται η μέθοδος της άμεσης αξιολόγησης (First in-First out).
    6. Επικαιρότητα

      GTnews

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει τα μέτρα στήριξης των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στον Ιούλιο, οι ενισχύσεις για την ηλεκτρική ενέργεια σε οικιακά τιμολόγια και για όλες τις παροχές κύριας και μη κύριας κατοικίας, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και ανεξαρτήτως παρόχου, διαμορφώνονται ως εξής:
      Για μηνιαίες καταναλώσεις έως 500kWh, η ενίσχυση θα είναι 15€/MWh. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει το 90% των νοικοκυριών στην Ελλάδα. Την ίδια ενίσχυση θα λάβουν και όσοι έχουν μηνιαία κατανάλωση πάνω από 500 kWh, υπό την προϋπόθεση ότι θα μειώσουν κατά 15% τη μέση ημερήσια κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Στα νοικοκυριά που είναι ενταγμένα στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) η ενίσχυση ανέρχεται στα 50 €/MWh και απορροφά το σύνολο του αυξημένου κόστους. Επιπλέον, για τους αγρότες η ενίσχυση ανέρχεται στα 15€/MWh. Η αξία της ενίσχυσης του ρεύματος για νοικοκυριά και αγρότες τον Ιούλιο διαμορφώνεται στα 24 εκατ. ευρώ.
    7. Επικαιρότητα

      GTnews

      Στην προκήρυξη του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τα Δικαστικά Μέγαρα Κεντρικής Ελλάδας, με προϋπολογισμό 48,32 εκατ. ευρώ, προχωρά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
      Το έργο αφορά στην ανέγερση δύο νέων Δικαστικών Μεγάρων στη Λαμία και στον Βόλο, την κατασκευή νέας πτέρυγας στο Δικαστικό Μέγαρο Καρδίτσας και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου στα Τρίκαλα.
      Τα κτίρια που θα κατασκευαστούν θα είναι βιοκλιματικά και θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές ανάγκες, δημιουργώντας αναβαθμισμένο περιβάλλον, όπου θα συγκεντρώνεται όλη η δικαστηριακή ύλη.
      Επίσης μέσω της ανακατασκευής του Δικαστικού Μεγάρου Τρικάλων, το κτίριο αναβαθμίζεται λειτουργικά και ενεργειακά επεκτείνοντας ουσιαστικά τον χρόνο ζωής του.
      Η σύμβαση σύμπραξης καλύπτει περίοδο 30 ετών, εκ των οποίων τα 3 έτη εκτιμάται ότι θα αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και τα επόμενα 27 έτη την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
      O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών με αφορμή την προκήρυξη του διαγωνισμού σημείωσε ότι τέσσερεις πόλεις της Κεντρικής Ελλάδας, θα αποκτήσουν είτε καινούργια Δικαστικά Μέγαρα, είτε νέες και σύγχρονες, φιλοπεριβαλλοντικές επεκτάσεις στα ήδη υπάρχοντα. 
      Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών δήλωσε: «Από την πρώτη στιγμή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο το σημαντικό εργαλείο των ΣΔΙΤ και σήμερα προχωράμε στην προκήρυξη ενός ακόμα σημαντικού έργου. Η Κεντρική Ελλάδα θα αποκτήσει καλοσυντηρημένα και λειτουργικά Δικαστικά Μέγαρα, τα οποία θα αποτελέσουν τοπόσημα για τις πόλεις και κυρίως θα δημιουργήσουν ένα σύγχρονο περιβάλλον για την λειτουργία της Δικαιοσύνης. Προχωράμε με συνέπεια και γρήγορους ρυθμούς να δώσουμε στους πολίτες τις υποδομές που τους αξίζουν».
    8. Επικαιρότητα

      GTnews

      Στη Συνάντηση Υψηλού Επιπέδου της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών που πραγματοποιείται στην Νέα Υόρκη, με θέμα την αξιολόγηση της προόδου της υλοποίησης της Νέας Αστικής Ατζέντας, 6 χρόνια μετά την υιοθέτησή της, εκπροσώπησε την Ελλάδα ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος.
      Ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε στις σύγχρονες διεθνείς προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αστικές περιοχές, όπως η κλιματική απορρύθμιση, η ενεργειακή και η υγειονομική κρίση, οι μεταναστευτικές και προσφυγικές ροές και ανέπτυξε τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με στόχο την προώθηση της Βιώσιμης Ανάπτυξης μέσα σε ένα εγχώριο περιβάλλον με ιδιαιτερότητες και προβλήματα δεκαετιών όπως η έλλειψη δημόσιων χώρων και χώρων πρασίνου, η συχνά κακή ρυμοτομία, οι στενοί δρόμοι, το παλαιό κτιριακό απόθεμα, οι αυθαίρετες κατασκευές, η πολύ μεγάλη εξάρτηση από το αυτοκίνητο, καθώς και οι μακροχρόνιες γραφειοκρατικές διαδικασίες στον χωροταξικό σχεδιασμό και τα σχέδια πόλης.
      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανταποκρινόμενο σε αυτά τα χρονίζοντα ζητήματα, έχει προτεραιοποιήσει:
      Την αναθεώρηση και ολοκλήρωση 5 Ειδικών Χωροταξικών Πλαισίων για τη Βιομηχανία με βασικές διατάξεις για την εφοδιαστική αλυσίδα, τον Τουρισμό, τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τους Ορυκτούς Πόρους και για τις Υδατοκαλλιέργειες. Την υλοποίηση του Προγράμματος Πολεοδομικών Μεταρρυθμίσεων «Κωνσταντίνος Δοξιάδης» για την ανάπτυξη και χρηματοδότηση των Τοπικών και Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων για πάνω από το 70% της ελληνικής Επικράτειας. Την ενεργοποίηση και χρηματοδότηση έργων αστικής ανάπλασης καθώς και την αξιοποίηση / επαναχρησιμοποίηση κενών ή εγκαταλελειμμένων κτιρίων. Τη χρηματοδότηση και παρακολούθηση μεγάλων και εμβληματικών έργων αστικής ανάπλασης, όπως το έργο αναγέννησης της Αθηναϊκής Ριβιέρας, με στόχο την αναμόρφωση της παράκτιας ζώνης. Την παροχή κινήτρων για την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων μέσω του προγράμματος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» και την εισαγωγή 3 νέων προγραμμάτων: «ΔΙΑΤΗΡΩ», «ΑΝΑΚΑΙΝΙΖΩ» (για διατηρητέα και παλαιά κτίρια) και «ΔΙΑΒΙΩ» (για την ανεξάρτητη διαβίωση για άτομα με ειδικές ανάγκες). Την προώθηση και χρηματοδότηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και έργων αστικής κινητικότητας, όπως ποδηλατόδρομοι που συνδέουν διαφορετικές κοινότητες και δήμους, διαδρομές EUROVELO, προγράμματα κοινής χρήσης ποδηλάτων. Την ανάπτυξη του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Προσβασιμότητα και την προώθηση της φυσικής προσβασιμότητας στις αστικές περιοχές μέσω των νέων Σχεδίων Αστικής Προσβασιμότητας. Την ανάπτυξη Σχεδίων Φορτιστών Ηλεκτρικών Οχημάτων στους Δήμους. Την ενεργοποίηση της Μεταφοράς του Συντελεστή Δόμησης μέσω της «Ψηφιακής Τράπεζας Γης», ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η εκπόνηση του Διαδραστικού Ψηφιακού Χάρτη, μέσω του οποίου ο καθένας θα μπορεί να έχει πρόσβαση με λίγα «κλικ» σε γεωχωρικές πληροφορίες. Την ψηφιοποίηση των κατασκευών μέσω της ενεργοποίησης της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου και την ενσωμάτωση της χρήσης του Building Information Modeling (BIM) στον ελληνικό κατασκευαστικό κλάδο. Την υποστήριξη και καθοδήγηση των ελληνικών Δήμων να συμμετάσχουν στην Ευρωπαϊκή Αποστολή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων πόλεων – που χθες ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα και 6 πόλεις θα λάβουν ισχυρή χρηματοδότηση για να προχωρήσουν τις σχετικές παρεμβάσεις. «Οι πόλεις και οι οικισμοί είναι το ευρύτερο σπίτι μας, επομένως αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να το υπερασπιστούμε μέσα από όλες αυτές τις πρωτοβουλίες με βάση τις αρχές του σύγχρονου αστικού σχεδιασμού», επεσήμανε ο Γενικός Γραμματέας.                             
    9. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο τίτλος και το θέμα της 19ης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας ανακοινώθηκε ως "Διανοούμενοι. Φυσικός. Τεχνητός. Συλλογικός".
      Ο επιμελητής Carlo Ratti εξήγησε ότι ο τίτλος της έκθεσης συνήθως ανακοινώνεται και στα αγγλικά και στα ιταλικά, αλλά για το 2025 θα συμπυκνωθεί σε μια μόνο λατινική λέξη: intelligens.
      Ενώ συνδέθηκε με τον σύγχρονο όρο «νοημοσύνη», ο Ratti τόνισε την τελευταία συλλαβή της λέξης, «gens», που στα λατινικά σημαίνει «άνθρωποι». Πρότεινε ότι η λέξη θα μπορούσε να προκαλέσει μια μελλοντική μορφή συλλογικής νοημοσύνης, και συγκεκριμένα τα νέα σύνορα της τεχνητής νοημοσύνης.
      Η έκθεση υπόσχεται να βασιστεί σε μια εκτεταμένη σφαίρα τέχνης, μηχανικής, βιολογίας, επιστήμης δεδομένων και πολλών άλλων κλάδων, συνδέοντάς τα με τον αστικό χώρο και το πιεστικό ζήτημα της κλιματικής κρίσης.
      Θα βασιστεί σε τέσσερις πυλώνες είπε ο ίδιος ως μέρος της ανακοίνωσης, που έγινε μαζί με τον Πρόεδρο της La Biennale di Venezia, Pietrangelo Buttafuoco.
      Ο πρώτος «Transdisciplinarity», θα δει αρχιτεκτονικά έργα να υλοποιούνται μέσω συνεργασιών μεταξύ πολλών επαγγελματιών, με έμφαση στην προώθηση της επιστημονικής γνώσης.
      Το «Living Lab» πρόκειται να χρησιμοποιήσει μια σειρά από ειδικά έργα γύρω από τη Βενετία και τους χώρους της Μπιενάλε, ενώ το Central Pavilion στο Giardini είναι κλειστό για ανακαίνιση.
      Το κοινό καλείται να υποβάλει ιδέες μέσω του ιστότοπου της Μπιενάλε στο πλαίσιο ενός τρίτου πυλώνα, το «Space for Ideas», ο οποίος περιλαμβάνει μια συλλογική προσέγγιση στο σχεδιασμό.
      Τέλος, στο «Circularity Protocol» θα αναπτυχθεί ένα μανιφέστο για τον καθορισμό ενός νέου προτύπου για το μέλλον των πολιτιστικών εκδηλώσεων.
    10. Επικαιρότητα

      GTnews

      Τα κομβικά και αποφασιστικά βήματα που πρέπει να γίνουν προς την επίτευξη των ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών στόχων για το 2030 και το 2050, αλλά και για τη δημιουργία κλιματικά ουδέτερων πόλεων, συζητήθηκαν διεξοδικά στην ειδική ημερίδα που διοργάνωσε το Ecocity με τίτλο «Νέα Πρότυπα IV-Προς την κυκλική και Κλιματικά Ουδέτερη Πόλη», στο αμφιθέατρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, στη Θεσσαλονίκη.
      Κύριος σκοπός της ημερίδας ήταν να διατυπωθούν επιστημονικές θέσεις και να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα, για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις κλιματικά ουδέτερα πόλεις. Όπως άλλωστε είπε στον χαιρετισμό της η αντιπρόεδρος του ΔΣ του Ecocity, Χριστίνα Πειρασμάκη, «εδώ και 20 χρόνια ασχολούμαστε μεταξύ άλλων με τις ουδέτερες κλιματικά πόλεις και τη βιώσιμη κινητικότητα».
      Στόχος της συζήτησης, όπως ειπώθηκε από τους ομιλητές, είναι η μηδενική εκπομπή ρύπων των κτηρίων, έως το 2050. Τα κτήρια καταλαμβάνουν μερίδιο 40% της ενέργειας που καταναλώνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αποτελώντας έτσι σημαντική τροχοπέδη για τον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου. Το αντίστοιχο ποσοστό παγκοσμίως πέφτει στο 36%.
      Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, τονίστηκε μάλιστα ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, μέχρι και το 2050, θα χρησιμοποιούνται μόλις τα μισά κτήρια από αυτά που υπάρχουν σήμερα, καθώς οι υπάρχουσες κατασκευές θα αντικαθίστανται σταδιακά με πράσινα κτήρια. Ωστόσο, το αντίστοιχο ποσοστό στην ΕΕ φτάνει έως και στο 95%!
      Μονόδρομος το πράσινο μέλλον
      Η Ειδική Γραμματέας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και μέλος του ΔΣ του Ecocity, Μαργαρίτα Καραβασίλη, τόνισε ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη το μέλλον να… πρασινίσει.
      «Μιλώ για ένα πράσινο μέλλον από το 1994», είπε συγκεκριμένα η κ. Καραβασίλη και υπογράμμισε πως είναι σημαντική η εισαγωγή της κυκλικότητας στις μεθόδους παραγωγής. Τόνισε μάλιστα πως τα λεγόμενα πράσινα κτήρια θα πάψουν να θεωρούνται πραγματικά πράσινα και δεν θα αρκεί πλέον η πιστοποίηση κατά leed, «εάν δεν έχουν πράσινα κατασκευαστικά υλικά». Σχετικά με το παραπάνω, η κ. Καραβασίλη είπε ότι τα υλικά κατασκευής θα μπορούσαν να ανακυκλώνονται και με τον τρόπο αυτόν να αξιοποιούνται ξανά, αντί να μετατραπούν σε απόβλητα.
      Έπειτα, μίλησε για το τσιμέντο ως εργαλείο κατασκευής και τις επιπτώσεις του στο περιβάλλον. Το τσιμέντο αποτελεί το κύριο υλικό κατασκευής των κτηρίων και απελευθερώνει μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. «Μία λύση θα μπορούσε να αποτελέσει το πράσινο τσιμέντο. Και η ελληνική τσιμεντοβιομηχανία ανταποκρίθηκε πρώτη από όλες τις υπόλοιπες της ΕΕ στη συγκεκριμένη πρόταση», είπε η κ. Καραβασίλη.
      Μπορούν να σταματήσουν να χτίζονται νέα κτήρια;
      Στη δική της τοποθέτηση και μένοντας στην ίδια θεματική, η καθηγήτρια στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, Κατερίνα Τσικαλουδάκη, τόνισε ότι, πράγματι, τα σημερινά πράσινα κτήρια δεν είναι απαραιτήτως και ενεργειακά αποδοτικά.
      Η κ. Τσικαλουδάκη μίλησε για την εφαρμογή της κυκλικής οικονομίας στην κατασκευή των κτηρίων και είπε ότι, πρωτίστως, «πρέπει να εξετάσουμε το κτηριακό μας δυναμικό». Στη συνέχεια έκανε λόγο για μία λύση η οποία προβλέπει την παύση της δόμησης νέων κτηρίων και την αξιοποίηση των υπαρχόντων μέσω ανακαινίσεων με βιοκλιματικό τρόπο, ωστόσο, όπως είπε, για διάφορους λόγους, δεν γίνεται να πάψουν να χτίζονται νέα κτήρια.
      Η αξιοποίηση του πηλού
      Καμία απόκλιση από τους άλλους ομιλητές δεν είχαν όσα είπε και η καθηγήτρια του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στο ΑΠΘ, Μαρία Στεφανίδου. Ωστόσο, η καθηγήτρια επικεντρώθηκε στην αξιοποίηση των βιώσιμων δομικών υλικών, αλλά και στα υλικά με χαμηλή ενσωματωμένη ενέργεια, όπως το ξύλο, σε ό,τι αφορά στην κατασκευή νέων κτηρίων.
      Η κ. Στεφανίδου στάθηκε επιπλέον στην αξιοποίηση του πηλού. «Υπάρχει μεγάλο απόθεμα πηλού στην Ελλάδα, κάτι το οποίο συμβαίνει πανευρωπαϊκά, αλλά και παγκοσμίως. Ωστόσο, όσες προτάσεις κι αν έχουμε κάνει για την αξιοποίησή του μέσω της επαρκούς τεχνολογίας που διαθέτουμε, έχουν πέσει στο κενό», είπε σχετικά η καθηγήτρια.
      Ο  αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος & Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της αξιοποίησης των οικοδομικών υλικών, τόνισε πως «όταν έγινε η διαπλάτυνση της οδού Λαγκαδά, πετούσαν τα μπάζα μέσα στο στρατόπεδο Καρατάσου. Σκάβαμε και τα βρίσκαμε παντού. Όταν τα συγκεντρώσαμε, είδαμε ότι δεν θέλαμε να τα απορρίψουμε, γιατί θα μόλυναν το περιβάλλον. Ωστόσο, όπως είπε, «το πρόβλημα δεν έχει ακόμη λυθεί».
      Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών & Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας είπε πως «τα ζητήματα της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης βρίσκονται πολύ ψηλά στις προτεραιότητές μας», ενώ ο υφυπουργός, τον οποίον εκπροσώπησε η αρχιτέκτων και συνεργάτιδά του, Βαλεντίνα Νικολαΐδου, είπε ότι «η υλοποίηση των στόχων μας ξεπερνά τη δύναμη κυβέρνησης και υπουργείων και φτάνει μέχρι και τις οργανώσεις πολιτών, τις ΜΚΟ και των ελληνικών πρυτανικών αρχών, που πρέπει όλοι μαζί να συμπράξουν».
    11. Επικαιρότητα

      GTnews

      Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το 2023, οι τιμές των διαμερισμάτων αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 13,4%, έναντι αύξησης 11,9% το 2022. Συνεχίστηκε, με επιταχυνόμενο μάλιστα ρυθμό, το «ράλι» στις τιμές των ακινήτων το 2023. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, το 2023, οι τιμές των διαμερισμάτων αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 13,4%, έναντι αύξησης 11,9% το 2022.
      Συγκεκριμένα, η αύξηση των τιμών το δ΄ τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 ήταν 11,0% για τα νέα διαμερίσματα, δηλ. ηλικίας έως 5 ετών, και 12,4% για τα παλαιά, δηλ. ηλικίας άνω των 5 ετών. Για το 2023, ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των τιμών για τα νέα διαμερίσματα ήταν 12,4%, έναντι ρυθμού αύξησης 12,5% το 2022, ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης για τα παλαιά διαμερίσματα ήταν 14,2% το 2023, έναντι αύξησης 11,6% το 2022.

      Από την ανάλυση των στοιχείων κατά γεωγραφική περιοχή προκύπτει ότι η αύξηση των τιμών των διαμερισμάτων το δ΄ τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 ήταν 10,8% στην Αθήνα, 14,6% στη Θεσσαλονίκη, 13,9% στις άλλες μεγάλες πόλεις και 11,2% στις λοιπές περιοχές της χώρας. Για το σύνολο του 2023, η αύξηση των τιμών στις ίδιες περιοχές σε σχέση με το 2022 ήταν 13,7%, 16,2%, 14,5% και 10,8% αντίστοιχα.
      Τέλος, για το σύνολο των αστικών περιοχών της χώρας, το δ΄ τρίμηνο του 2023 οι τιμές των διαμερισμάτων ήταν κατά μέσο όρο αυξημένες κατά 12,1% σε σύγκριση με το δ΄ τρίμηνο του 2022, ενώ για το 2023 η μέση ετήσια αύξηση διαμορφώθηκε στο 13,9%.
    12. Επικαιρότητα

      GTnews

      Μεικτά προϊόντα προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και συμβόλαια τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας μπορούν να προσφέρουν οι πάροχοι. Με τη συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση τροποποιείται προγενέστερη, που αφορούσε στην εφαρμογή του πράσινου τιμολογίου και στη επισήμανση προϊόντων προμήθειας και λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.
      Βάσει της νέας Απόφασης, ως μεικτά προϊόντα νοούνται αυτά που συνδυάζουν χαρακτηριστικά κάποιων από τις τέσσερις κατηγορίες τιμολογίων (σταθερά: μπλε, ειδικό: πράσινο, κυμαινόμενα: κίτρινα και δυναμικά: πορτοκαλί). Τα «μεικτά» ορίζεται πως εμπίπτουν στα προϊόντα προμήθειας κίτρινης σήμανσης.
      Επιπρόσθετα, επισημαίνεται πως η αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) δημοσιεύει, μηνιαίως, στην ιστοσελίδα της τις χρεώσεις που εφαρμόζονται, εκτός του ειδικού τιμολογίου (πράσινο) που ήδη υλοποιείται, κάθε προϊόντος προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, αναλόγως και της διάρκειάς του. Πρόκειται, ειδικότερα, για τις πάγιες χρεώσεις και τις χρεώσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίες δημοσιεύονται υπό τη μορφή πίνακα στο εργαλείο σύγκρισης τιμών της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. με ειδική επισήμανση, για λόγους ενισχυμένης διαφάνειας και ενημέρωσης, όσον αφορά στη διάρκεια του προϊόντος.
      Στην περίπτωση χορήγησης εκπτώσεων από τους παρόχους, δημοσιεύονται οι αντίστοιχες πάγιες χρεώσεις και οι χρεώσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας μετά τον υπολογισμό αυτών, καθώς και η προϋπόθεση, βάσει της οποίας χορηγείται η έκπτωση.
      Αναφορικά με τη διάρκεια των συμβολαίων, η Απόφαση προβλέπει πως η προσφερόμενη από τον πάροχο ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στον καταναλωτή ορίζεται σε ένα έτος από την ημερομηνία κατά την οποία αρχίζει η παροχή της υπηρεσίας. Ωστόσο, δίνεται η δυνατότητα στους παρόχους να προσφέρουν στους πελάτες τους και συμβόλαια μικρότερης χρονικής διάρκειας, εφόσον το αιτηθεί ο καταναλωτής ή/και συναινέσει στη σχετική προσφορά προμήθειας που θα προτείνεται από τον πάροχο. Σε κάθε περίπτωση, η ελάχιστη διάρκεια ισχύος των προσφερόμενων τιμολογίων προμήθειας δεν μπορεί να είναι μικρότερη των έξι μηνών.
      Η θεσμοθέτηση αυτών των δυνατοτήτων συμπληρώνει την επιτυχημένη -από πλευράς ενίσχυσης του ανταγωνισμού- εισαγωγή του πράσινου τιμολογίου και γίνεται με κριτήριο τη μεγαλύτερη διαφάνεια και την καλύτερη διασφάλιση των συμφερόντων του καταναλωτή.
      Η τροποποίηση του παραπάνω θεσμικού πλαισίου στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας τίθεται άμεσα σε ισχύ, με τη δημοσίευση της σχετικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
      FEK-2024-Tefxos B-00742
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με την αντιπυρική περίοδο στη χώρα να έχει επισήμως ξεκινήσει από τη Μεγάλη Τετάρτη, στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας προετοιμάζονται ίσως για το πιο δύσκολο καλοκαίρι μέχρι…το επόμενο. Και αυτό γιατί θεωρείται πλέον εκ των ων ουκ άνευ ότι η αντιπυρική περίοδος κρατά περισσότερο από τα συνηθισμένα, εκκινώντας ουσιαστικά νωρίτερα και σε καμία περίπτωση δεν ολοκληρώνεται στο τέλος Σεπτεμβρίου.
      Με αυτό το δεδομένο, η πολιτική και φυσική ηγεσία της Πυροσβεστικής προβαίνει σε ουσιαστικές τροποποιήσεις του επιχειρησιακού δόγματος, με βασική προτεραιότητα την πρώτη προσβολή της φωτιάς, όταν ξεκινά, και την αυτοματοποίηση της επιστράτευσης έμψυχων και υλικών μέσων για τον όσο το δυνατόν πιο γρήγορο έλεγχο της. 
      Ήδη αυτές τις μέρες, παρά την προ-πασχαλινή ραστώνη, στο κτίριο της οδού Κηφισίας ο υπουργός Βασίλης Κικίλιας και ο αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος Θεόδωρος Βάγιας είναι επί ποδός πολέμου, λίγες μέρες μετά την παρουσίαση του σχεδίου ΑΙΓΙΣ για τον επανεξοπλισμό της Πολιτικής Προστασίας της χώρας. Μέχρι, όμως, να συμβασιοποιηθούν και να τρέξουν όλες οι δράσεις που προβλέπονται στο σχέδιο, μας περιμένουν δύσκολα καλοκαίρια που απαιτούν επιχειρησιακές ενέργειες. Κάπως έτσι, το νέο δόγμα περιλαμβάνει εννιά κρίσιμα νέα μέτρα και παρεμβάσεις μέτρων που παρουσιάζει σήμερα το «protothema.gr»:
      1. Τα εναέρια μέσα κινητοποιούνται άμεσα, στην έναρξη της δασικής πυρκαγιάς, με στόχο τον έγκαιρο έλεγχο και περιορισμό του μετώπου. Όλα τα εναέρια μέσα ετοιμάζονται εντός 20λέπτου και σηκώνονται αυτομάτως. Εάν στο μεταξύ  η πυρκαγιά αντιμετωπιστεί, η εντολή ακυρώνεται. Σε αντίθετη περίπτωση, το αεροσκάφος ή το ελικόπτερο κάνει διαβροχή ή επιτήρηση πάνω από τις περιοχές που θεωρούνται επιχειρησιακά κρίσιμες, 
      2. Με την εκδήλωση της πυρκαγιάς, στο σημείο σπεύδουν 2 πυροσβεστικά οχήματα και όχι ένα, όπως σήμερα, ενώ ταυτόχρονα θα σπεύδει και όχημα με επιχειρησιακό αξιωματικό, 
      3. Άμεσα, με την έναρξη της πυρκαγιάς, κινητοποιούνται και τα εθελοντικά σώματα και όχι όταν τους ζητηθεί, 
      4. Οι μονάδες δασοκομάντος από 6 υπερδιπλασιάζονται σε 16, εκ των οποίων οι 10 θα είναι αερομεταφερόμενες. Για να καταστεί αυτό εφικτό, έχουν γίνει το προηγούμενο διάστημα 700 προσλήψεις,
      5. Η στελέχωση των δασικών περιπολιών αυξάνεται από 2 άτομα σε 3,
      6. Οι ομάδες της Δασικής Υπηρεσίας θα επιχειρούν υποχρεωτικά στο πεδίο υποστηρικτικά στις δυνάμεις του Πυροσβεστικού Σώματος,
      7. Οι δήμοι της χώρας θα ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για την έναρξη και εξέλιξη των πυρκαγιών από τα Περιφερειακά Κέντρα του Πυροσβεστικού Σώματος μέσω της εφαρμογής Engage- CIVIL, έτσι ώστε να συντονίζονται αποτελεσματικά όλες οι δυνάμεις Πολιτικής Προστασίας που επιχειρούν στο πεδίο. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο του ΑΙΓΙΣ δρομολογούνται και τα 13 Περιφερειακά Συντονιστικά Κέντρα που, όταν ετοιμαστούν, θα αποτελούν βασικό κρίκο στην αλυσίδα του συντονισμού,
      8. Ενισχύεται η στελέχωση του Κινητού Επιχειρησιακού Κέντρου ΟΛΥΜΠΟΣ με εξειδικευμένο προσωπικό και εκπροσώπους από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΕΛΑΣ, Ένοπλες Δυνάμεις, ΟΤΑ, Δασική Υπηρεσία, μετεωρόλογους κ.α) με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό και διαχείριση των πυρκαγιών. Με άλλα λόγια, στο σημείο της πυρκαγιάς θα βρίσκονται εκπρόσωποι όλων των συναρμόδιων φορέων και δεν θα έχουν «ξεμείνει» κάποιοι στο Συντονιστικό,
      9. Στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος συστήνονται υποστηρικτικές ομάδες με επικεφαλής ανώτερους αξιωματικούς, οι οποίες θα είναι σε ετοιμότητα όλο το 24ωρο με σκοπό τον άμεσο συντονισμό και την αποτελεσματική διαχείριση μεγάλης δασικής πυρκαγιάς. Πρακτικά, ενώ οι επικεφαλής θα βρίσκονται στον ΟΛΥΜΠΟ ή σε άλλο κινητό συντονιστικό, θα υπάρχει μόνιμο backup στο κτίριο της Κηφισίας.
       
      «Καθοριστική η άμεση προσβολή»
      Για την Πολιτεία, η φετινή αντιπυρική περίοδος είναι ένα σημαντικό crash test, μετά τις μεγάλες δυσκολίες του περυσινού καλοκαιριού, αλλά και τη συνειδητοποίηση ότι οι ίδιες οι πυρκαγιές είναι πιο δύσκολα αντιμετωπίσιμες και πιο ανθεκτικές στα παραδοσιακά μέσα πυρόσβεσης, λόγω της κλιματικής αλλαγής.
      Αυτό επισημαίνει και ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στο «protothema.gr». «Ο δεύτερος άνυδρος χειμώνας που είχαμε φέτος, οι ακραίοι καύσωνες λόγω της  κλιματικής κρίσης και η γεωγραφική θέση της χώρας μας που αποτελεί hotspot, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι αυτή η αντιπυρική περίοδος θα είναι πολύ δύσκολη και η μάχη που έχουμε να δώσουμε μεγάλη. Επομένως η έμφαση στην   πρόληψη και η αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης των πυρκαγιών αποτελεί  μονόδρομο: Γνωρίζουμε καλά ότι το νέο δόγμα του πυροσβεστικού σώματος που εφαρμόζουμε απαιτεί από τους πυροσβέστες μας το 110% των δυνάμεών τους. Η καταπόνηση θα είναι σίγουρα τεράστια, αλλά ο σκοπός ιερός και αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να προστατέψουμε τους συμπολίτες μας, τις περιουσίες τους και τα δάση μας», επισημαίνει. 
      «Η άμεση προσβολή της φωτιάς είναι καθοριστική: Φέτος τα εναέρια μέσα σηκώνονται άμεσα, αυξάνονται οι επίγειες δυνάμεις που σπεύδουν πρώτες στο μέτωπο, ενώ από την πρώτη στιγμή συνδράμουν στο έργο των πυροσβεστών οι εθελοντές μας, η δασική υπηρεσία και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς. Στόχος μας να προλαβαίνουμε τις πυρκαγιές στο πρώτο κρίσιμο διάστημα , προτού επεκταθούν και καταστούν δύσκολα διαχειρίσιμες», προσθέτει ο κ. Κικίλιας.
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ένα άφθονο ορυκτό που ονομάζεται ολιβίνη μπορεί να βοηθήσει στην παραγωγή τσιμέντου αρνητικού σε άνθρακα. Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του αποτυπώματος άνθρακα του τσιμέντου - το υλικό συμβάλλει περίπου στο 8% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 σύμφωνα με το newscientist.
      Η ολιβίνη είναι ένα από τα κύρια συστατικά του μανδύα της Γης και τα αποθέματα βρίσκονται σε κάθε ήπειρο. «Είναι ένα από τα λίγα ορυκτά που είναι διαθέσιμα σε κλίμακα γιγατόνων», λέει ο Sam Draper της Seratech, εταιρείας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μια διαδικασία μετατροπής της ολιβίνης σε τσιμέντο.
      Δεκάδες νεοφυείς επιχειρήσεις όπως η Seratech αναπτύσσουν μεθόδους χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την παραγωγή τσιμέντου, όπως η συμπλήρωση με υποπροϊόντα χάλυβα ή η ανακύκλωση του CO2 που απελευθερώνεται στην παραγωγή τσιμέντου. Οι περισσότερες εκπομπές συμβαίνουν κατά τη θέρμανση του ασβεστόλιθου για την παραγωγή κλίνκερ, ενός συνδετικού υλικού στο τσιμέντο, μαζί με την καύση ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή θερμότητας.
      Ο Draper και οι συνάδελφοί του έψαξαν στην άφθονη ολιβίνη για να βρουν έναν αντικαταστάτη για κάποιο από το συνηθισμένο κλίνκερ. Η Ολιβίνη περιέχει πυρίτιο, το οποίο κάνει το τσιμέντο πιο ισχυρό και πιο ανθεκτικό. Το θειικό μαγνήσιο μπορεί επίσης να εξαχθεί από αυτό και αυτό το άλας αντιδρά με το CO2 για να σχηματίσει ορυκτά που δεσμεύουν το αέριο.
      Τι έδειξαν οι έρευνες
      Οι ερευνητές εξήγαγαν αυτές τις ενώσεις διαλύοντας κονιοποιημένη ολιβίνη σε θειικό οξύ. Αφού διαχώρισαν το πυρίτιο και το θειικό μαγνήσιο, διοχέτευσαν CO2 μέσω του πολτού μαγνησίου για να σχηματίσουν ένα ορυκτό που ονομάζεται nesquehonite. Για να κλιμακώσει τη διαδικασία, ο Draper λέει ότι ένα εργοστάσιο τσιμέντου θα χρησιμοποιούσε CO2 που συλλαμβάνεται από μια πηγή εκπομπών ή από τον αέρα, καθιστώντας ολόκληρη τη διαδικασία αρνητική στον άνθρακα. Το υπόλοιπο nesquehonite θα μπορούσε να ανακυκλωθεί σε νέα δομικά υλικά όπως τούβλα.
      Η αντικατάσταση του 35% του κανονικού τσιμέντου σε ένα μίγμα σκυροδέματος με πυρίτιο από αυτή τη διαδικασία θα παρήγαγε ένα τσιμέντο ουδέτερο σε άνθρακα, υπολόγισαν οι ερευνητές, ενώ η υποβάθμιση του 40% ή περισσότερο θα το έκανε αρνητικό σε άνθρακα. Ο Draper λέει ότι τα τρέχοντα οικοδομικά πρότυπα επιτρέπουν σε αυτό το είδος υλικού να αντικαταστήσει έως και το 55% του τσιμέντου, αν και λέει ότι δεν το έχουν κάνει ακόμη αρκετά για στιβαρές δοκιμές.
      Η διαδικασία χρησιμοποιεί γνωστές αντιδράσεις, λέει ο Rafael Santos στο Πανεπιστήμιο του Guelph στον Καναδά, αλλά προσφέρει έναν νέο και «λογικό» τρόπο να τις συνδυάσεις. Ωστόσο, ορισμένες από τις χημικές ουσίες που εμπλέκονται μπορεί να αποδειχθούν δύσκολο να ανακυκλωθούν, τονίζει.
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υψηλό ενδιαφέρον καταγράφηκε για τη συμμετοχή στα προγράμματα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη» και «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», για τα οποία ολοκληρώθηκε, χθες (15/5) η διαδικασία υποβολής αιτήσεων.
      Ειδικότερα όσον αφορά καθένα από τα προγράμματα:
      Φωτοβολταϊκά στην Στέγη
      Κατατέθηκαν 15.945 αιτήσεις από νοικοκυριά, μεταξύ των οποίων και ευάλωτα, για τα οποία είχε προβλεφθεί ενισχυμένο ποσοστό επιδότησης. Η εξέταση των αιτημάτων είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
      Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι
      Υποβλήθηκαν 5.339 αιτήσεις και μέσα στις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι οριστικοί πίνακες των ωφελούμενων και των επιλαχουσών αιτήσεων.
      Υπενθυμίζεται ότι οι ωφελούμενοι στο πρόγραμμα έχουν την υποχρέωση να υποβάλλουν αίτημα στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), εντός 60 ημερών, για Οριστική Προσφορά Σύνδεσης (εφόσον υφίσταται) ή για σύναψη Σύμβαση Σύνδεσης. Σε διαφορετική περίπτωση η αίτησή τους θα απεντάσσεται αυτομάτως.
      Στο πρόγραμμα η κατάταξη των αιτήσεων γίνεται βάσει δύο ομάδων προτεραιότητας:
      Α’ ομάδα προτεραιότητας: Φωτοβολταϊκά έως και 10,8kW.
      B’ ομάδα προτεραιότητας: Φωτοβολταϊκά πάνω από 10,8kW και έως 50kW.
      Οι αιτήσεις σε κάθε ομάδα κατατάσσονται σύμφωνα με τη χρονική σειρά υποβολής τους.
      Τα προγράμματα «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη» και «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι» υλοποιούνται με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περί τις 1.700 αιτήσεις έχουν υποβληθεί από ιδιοκτήτες ακινήτων που θέλουν να ανακαινίσουν το σπίτι τους και στη συνέχεια να το νοικιάσουν, στο πλαίσιο του «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» από τις 12 Απριλίου που ξεκίνησε το πρόγραμμα.
      Όπως ανέφερε η Γενική Γραμματέας Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής, του νεοσύστατου Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κυρία Μαρίνα Στέφου στο πλαίσιο της φετινής 4ης Premium Real Estate Expo, το πρόγραμμα «Ανακαινίζω – νοικιάζω» καθώς και αυτό της «Κοινωνικής Αντιπαροχής» που βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας, έχουν στόχο την αύξηση του οικιστικού αποθέματος η έλλειψη του οποίου θεωρείται ότι ευθύνεται για την μεγάλη άνοδο των τιμών στις κατοικίες.
      Σύμφωνα με την κυρία Στέφου για το πρόγραμμα της κοινωνικής αντιπαροχής εξετάζεται η περίπτωση εξαγοράς από τους πολίτες (buy out) του διαμερίσματος που θα νοικιάσουν αρχικά. Επιπλέον ετοιμάζεται παρέμβαση για στέγαση δημοσίων υπαλλήλων σε οικόπεδα των Δήμων κυρίως της νησιωτικής Ελλάδας ενώ  μελετάται το πρόβλημα στέγασης εποχικών εργαζομένων στις ίδιες περιοχές.
      Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα «Ανακαινίζω – Νοικιάζω» με προϋπολογισμό έως €50 εκατ. στοχεύει στην ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.
      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:
      1.    δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή
      2.    οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ
      3.    η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.
    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στα €8,8 τρισεκατομμύρια η συνολική αξία των εμπορικών ακινήτων (CRE) στην ανεπτυγμένη Ευρώπη κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της EPRA, με την συνολική αξία του Ελληνικού εισηγμένου κλάδου ακινήτων η οποία κατατάσσεται στα emerging Markets την ίδια περίοδο να φτάνει στα €4,42 δισ.
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει η EPRA στην έκθεση «Global Real EstateTotal Markets Table» για τον Μάρτιο του 2024, στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2024, η συνολική αξία του εισηγμένου κλάδου ακινήτων στην Ανεπτυγμένη Ευρώπη ανήλθε σε €395 δισ., εκ των οποίων το 65,1% αντιπροσωπεύεται στον δείκτη FTSE EPRA Nareit Developed Europe Index. Οι μεγαλύτερες αγορές είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (€71,8 δισ.), ακολουθούμενες από την Ελβετία (€67,7 δισ.), τη Γερμανία (€65,6 δισ.), τη Σουηδία (€63,2 δισ.) και τη Γαλλία (€49,7 δισ.).  
      Η συνολική αξία των εμπορικών ακινήτων (CRE) στην ανεπτυγμένη Ευρώπη εκτιμάται σε περίπου €8,8τρισ. έναντι συνολικού ΑΕΠ περίπου €19,9 τρισ. Ο εισηγμένος τομέας ακινήτων στην Ανεπτυγμένη Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 4,5% της συνολικής αξίας CRE.
      Η συνολική αξία του Ελληνικού εισηγμένου κλάδου ακινήτων ανήλθε κατά την ίδια περίοδο σε €4,42 δισεκατομμύρια με 12 εταιρίες να τον εκπροσωπούν. Η συνολική κεφαλαιοποίηση των Ελληνικών ΑΕΕΑΠ ανήλθε σε €2,86 δισ.

      Η αξία του κλάδου επαγγελματικών ακινήτων στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης εκτιμάται άνω των €7,19 τρισ με την αξία του εισηγμένου κλάδου ακινήτων να ανέρχεται σε €274 δισεκατομμύρια, εκ των οποίων τα €178 δισεκατομμύρια (65,1% του LRE) αντιπροσωπεύονται στον δείκτη FTSE EPRA Nareit Global Real Estate Index.

      Εντός του εισηγμένου κλάδου ακινήτων στην Ε.Ε., υπάρχουν σήμερα 185 REIT με κεφαλαιοποίηση US$108 δισεκατομμυρίων, έναντι 242 μη REIT με κεφαλαιοποίηση €174,6 δισεκατομμυρίων.
      Στα €6δισ. το σύνολο των αντληθέντων κεφαλαίων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2024, το συνολικό χρέος και τα ίδια κεφάλαια που αντλήθηκαν από τις εισηγμένες που απαρτίζουν τον FTSE EPRA Nareit Developed Europe Index ανήλθε σε €6 δισεκατομμύρια, από τα οποία €1,4 δισ. αντλήθηκαν από εκδόσεις μετοχών και δικαιωμάτων και €4,6 δισεκατομμύρια από εκδόσεις χρέους.
    18. Επικαιρότητα

      GTnews

      Στις 17 Μαΐου πιστώθηκε η 16η σχετική απόφαση έγκρισης πίστωσης, στους λογαριασμούς 1.686 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 5.677.320 ευρώ.
      Συνολικά, από τον Νοέμβριο του 2023, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταβάλει την επιδότηση σε 7.772 δικαιούχους, με το ποσό των 26.138.312 ευρώ, για αγορά ηλεκτρικού οχήματος.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ και τα ποσά επιδοτήσεων φτάνουν έως:
      8.000 € για αγορά ή leasing ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ανεξαρτήτως τιμής αγοράς ή λιανικής τιμής προ φόρων (ΛΤΠΦ). 500 € για αγορά φορτιστή wallbox. 1.300 € για αγορά ηλεκτρικού δικύκλου/τρικύκλου. 3.000 € για αγορά ηλεκτρικού μικροαυτοκινήτου. 800 € για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου. Η απόσυρση παλαιού οχήματος είναι προαιρετική και επιδοτείται με επιπλέον:
      1.000 € όταν αποσύρεται αυτοκίνητο. 400 € όταν αποσύρεται δίκυκλο ή τρίκυκλο.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.