Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Με ενιαίο MASTER θα ισοδυναμούν τα πτυχία 5ετους φοίτησης και άνω


    Με Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου θα αναγνωρίζονται τα πτυχία των Πολυτεχνικών και Γεωπονικών σχολών με ρύθμιση που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας στο πολυνομοσχέδιο και συγκεκριμένα στο άρθρο 11.

     

    Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «τα διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής και κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων».

     

    Η αναγνώριση επέρχεται κατόπιν έκδοσης απόφασης του αρμόδιου για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Υπουργού, η οποία θα διαπιστώνει την συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων υπαγωγής των Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. στην ανωτέρω διάταξη.

     

    Όπως αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο κατόπιν της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, ο τίτλος σπουδών Integrated Master (Master of Science) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος.

     

    Παράλληλα διευκρινίζεται ότι τα δικαιώματα που πηγάζουν από τον ανωτέρω τίτλο δεν δύνανται να τύχουν αναδρομικής χρήσης ιδίως προς αμφισβήτηση κατακυρώσεων διαγωνισμών ή επιδικάσεως αναδρομικών επιδομάτων, μισθών ή αποζημιώσεων.

     

    Με τη ρύθμιση αυτή το Υπουργείο Παιδείας ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημα των Πολυτεχνικών Σχολών. Εκτός όμως από την πιο πάνω ρύθμιση υπάρχουν και άλλες που αφορούν τις Εκπαιδευτικές Μονάδες τις οποίες και παραθέτει το news.gr.

     

    Αυτές είναι οι ακόλουθες:

     

    1. α) Τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ απονέμουν τίτλους σπουδών Τμημάτων ή μονοτμηματικών Σχολών μετά την επιτυχή παρακολούθηση ενιαίου Προγράμματος Σπουδών, το οποίο δύναται να αντιστοιχεί σε συγκεκριμένο αριθμό Εκπαιδευτικών Μονάδων (Ε.Μ.).

     

    β) Οι Ε.Μ. ισούνται με το σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών θεωρητικής διδασκαλίας εργαστηριακής εκπαίδευσης, εκπαίδευσης υπό μορφή θεμάτων, εργασίας πεδίου και άλλων εφαρμοσμένων μεθόδων διδασκαλίας και εξετάσεων εντός του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής όπως ορίζεται στο Πρόγραμμα Σπουδών, προσαυξημένο κατά τον αριθμό των ωρών που αντιστοιχούν στον επιπλέον φόρτο εργασίας του φοιτητή και ο οποίος υπολογίζεται κατ' ελάχιστα ίσος με το σύνολο των ωρών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

     

    γ) Η Ισοδύναμη Εκπαιδευτική Μονάδα (Ι.Ε.Μ.) ορίζεται ως το τριακονταπλάσιο της Ε.Μ.

     

    δ) Ο αριθμός των Ι.Ε.Μ., ο οποίος αντιστοιχεί σε ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο, εκπεφρασμένος σε ώρες αποτυπώνει τον μέσο χρόνο εργασίας του φοιτητή συσχετιζόμενο με τον αντίστοιχο χρόνο του Ευρωπαϊκού Συστήματος Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS) για το εξάμηνο αυτό.

     

    2. Οι τίτλοι πτυχίων ή διπλωμάτων που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Σπουδών σε Τμήμα ή μονοτμηματική Σχολή Α.Ε.Ι. κατατάσσονται με βάση τη διάρθρωση των Προγραμμάτων Σπουδών και των Ι.Ε.Μ. ως κατωτέρω:

     

    α) Τα διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο ή μεγαλύτερο με πέντε έτη, με 300 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., αναγνωρίζονται ως Ενιαίο και Αδιάσπαστο Δίπλωμα Μεταπτυχιακού Επιπέδου (Integrated Master: Master of Science) στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής και κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

     

    β) Τα πτυχία ή διπλώματα που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο με τέσσερα έτη κατατάσσονται στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και είναι ισοδύναμα με πτυχία Bachelor στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής.

     

    γ) Τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) οδηγούν σε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) με 90 κατ' ελάχιστον Ι.Ε.Μ., το οποίο ισοδυναμεί με Master of Science στην ειδίκευση και αποτελεί πρόσθετο προσόν και όχι προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Οι κάτοχοι Μ.Δ.Ε., οι οποίοι είναι κάτοχοι πτυχίου ή διπλώματος της περίπτωσης β' του παρόντος άρθρου, κατατάσσονται στο 7ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

     

    Η αναγνώριση για την περίπτωση α' του παρόντος άρθρου επέρχεται κατόπιν έκδοσης απόφασης του αρμόδιου για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Υπουργού, η οποία θα διαπιστώνει την συνδρομή των νόμιμων προϋποθέσεων υπαγωγής των Προγραμμάτων Σπουδών των Α.Ε.Ι. στην ανωτέρω διάταξη. Κατόπιν της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης του προηγούμενου εδαφίου, ο τίτλος σπουδών Integrated Master (Master of Science) λογίζεται ότι έχει ληφθεί από την ημερομηνία απονομής του πτυχίου ή διπλώματος. Τα δικαιώματα που πηγάζουν από τον ανωτέρω τίτλο δεν δύνανται να τύχουν αναδρομικής χρήσης ιδίως προς αμφισβήτηση κατακυρώσεων διαγωνισμών ή επιδικάσεως αναδρομικών επιδομάτων, μισθών ή αποζημιώσεων.

     

    Πηγή: http://www.news.gr/ellada/ekpaidefsh/article/223865/me-eniaio-master-tha-isodynamoyn-ta-ptyhia-5etoys-f.html





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22788&subid=2&pubid=64199541

     

    Κανονικά σήμερα θα έπρεπε να ασχοληθούμε με τα αποτελέσματα των εκλογών στην Τουρκία, όπου το σχέδιο επικυριαρχίας του προέδρου Ερντογάν απέτυχε. Η εξέλιξη αυτή ανοίγει μια αχτίδα αισιοδοξίας και για εμάς και για την Κύπρο και για τη σύνθετη εξωτερική κατάσταση στη γειτονιά μας. Αλλά δυστυχώς το υπουργείο Παιδείας δεν μας αφήνει.

    Επειδή έχει υποσχεθεί στους πελάτες του να τους τακτοποιήσει, υπόσχεται ότι θα ονομάσει τα πτυχία των πενταετούς διάρκειας τμημάτων μάστερ και θα τους απονείμει τα προνόμια του τίτλου. Μάλιστα για να μην υπάρχουν αμφιβολίες, διασφαλίζει ότι το πτυχίο είναι ενιαίο και αδιαίρετο. Δηλαδή: δεν υπάρχει πτυχίο αρχιτέκτονα και υπάρχει μάστερ Αρχιτεκτονικής. Διά πάσαν νόσον (την άλλη λέξη δεν τη λέω). Οποιος τελειώνει το πενταετές πτυχίο, παίρνει μάστερ που του εξασφαλίζει μάστερ όλων των επιστημονικών ειδικεύσεων της Αρχιτεκτονικής. Και κάθε πτυχίο που διαρκεί 5 χρόνια (δηλαδή εκτός του Πολυτεχνείου και της Ιατρικής, της Κτηνιατρικής, της Οδοντιατρικής, της Γεωπονίας κ.λπ., κ.λπ.).

    Ετσι θα πληθωριστεί το μάστερ που πλέον θα είναι σαν το βασικό πτυχίο. Και τι μας νοιάζει; Και τι έγινε; Πρακτικά τίποτα. Γιατί κανείς δεν θα το αναγνωρίζει. Οπως είναι προφανές, δεν είναι δυνατόν να πάρεις μάστερ χωρίς να πάρεις πτυχίο. Αλλιώς (ίσως και αυτό είναι στις προθέσεις του υπουργείου) θα μπορούσες να πάρεις πτυχίο χωρίς να πάρεις απολυτήριο λυκείου ή γυμνασίου ή δημοτικού. Εγγράφεσαι στη σχολή της αρεσκείας των γονέων με τη γέννηση και έπειτα από μερικά χρόνια (22, 25, 30) παίρνεις και μάστερ. Ας σοβαρευτούμε. Ο ενιαίος χώρος εκπαίδευσης στον πλανήτη προβλέπει πτυχίο πανεπιστημίου ύστερα από ισοδύναμο τριών ετών σπουδών.

    Οχι τρία χρόνια σπουδών, αλλά απασχόληση που ισοδυναμεί με περίπου 40 ώρες την εβδομάδα για έξι εξάμηνα σπουδών. Μετά προβλέπει ότι όσοι έχουν πάρει πτυχίο (όχι όποιοι έχουν περάσει σε κάτι που εμείς ονομάζουμε ενιαίο και αδιάσπαστο μάστερ) μπορούν να συνεχίσουν (αν επιλεγούν) για μάστερ. Ετσι πιθανόν μετά το τριετές πτυχίο Μηχανολόγων, κάποιοι να πάρουν μάστερ σχετικό με κάποια ειδίκευση (το μάστερ έχει ειδίκευση, έτσι παιδιά;), όχι όλοι να έχουν γενικό μάστερ (που φυσικά θα απονέμει μόνο η Ελλαδάρα). Και τι σημασία έχει αυτό; Απλά θα ξεφτιλιστεί το πτυχίο. Τίποτα περισσότερο. Αλλά εδώ λεφτά θα τυπώσουμε σε λίγο, στα πτυχία θα κολλήσουμε...

     

     

    Τελικά δεν ενοχλεί μόνο το Σταύρο το ψευτομάστερ...

    • Upvote 5
    • Downvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Aπό το κείμενο του Χατζηπαντελή: "Ετσι θα πληθωριστεί το μάστερ που πλέον θα είναι σαν το βασικό πτυχίο". Aυτό είναι όλο το ζουμί συνάδελφοι! Ο κος Μπαλτάς που ενοχλείται από την Αριστεία απλά θα τα κάνει όλα ίσιωμα! Μην τα δέχεστε λοιπόν όλα άκριτα και ως θετικά γιατί μάλλον κάτι βαθύτερο κρύβουν! Είπαμε πρώτη φορά αριστερά αλλά αν αριστερά έχει γκρεμό τι κάνουμε? Ψυχραιμία λοιπόν και απλά δείτε τα πράγματα ψυχρά. Είναι αναγκαίο αυτό που παν να κάνουν? Είναι της παρούσης? Είναι θετικό? Και πάνω από όλα είναι όπως φαίνεται? Για τα ΤΕΙ δεν μιλάω καν γιατί πραγματικά δεν ελπίζω σε κάτι! Απλά προσπαθώ να ζήσω την οικογένειά μου με τα χίλια ζόρια με το πτυχίο ΤΕΙ και το MSc που έκανα και περιμένω σύντομα τη μέρα που θα μου πουν πως τελικά δεν κατάλαβα καλά αλλά το πτυχίο έλεγε μπετατζής και όχι μηχανικός!

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.