Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • ΣΑΔΑΣ - Οδηγία του ΥΠΕΚΑ για την ερμηνεία του Ν.4067/12 ΝΟΚ


    Η πρόσφατη οδηγία του ΥΠΕΚΑ για την ερμηνεία του Ν.4067/12 Νέος Οικοδομικός Κανονισμός σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη αδράνεια των υπηρεσιών του για βελτίωση των από καιρού διαπιστωμένων και διατυπωμένων προβλημάτων του Ν.4030/11 «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και άλλες διατάξεις»

    • Οδηγούν σε ουσιαστική αδυναμία εφαρμογής και λειτουργίας και των δύο νόμων.
    • Εκθέτουν συναδέλφους μηχανικούς σε πελάτες και εργοδότες, λόγω αδυναμίας διεκπεραίωσης συνήθων υποθέσεων, πλήττουν το επιστημονικό τους κύρος και τους εμπλέκουν σε απαράδεκτες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

    Η οδηγία για την εφαρμογή και ερμηνεία των διατάξεων του Ν.4067/12 σε πολλά σημεία της αντίκειται στο πνεύμα του νομοθέτη, όπως τουλάχιστον αυτό παρουσιάζεται στην αιτιολογική έκθεση του Νόμου. Συγκεκριμένα:

    1. Διαφοροποιεί την πρόθεση του νομοθέτη, όπως αυτή περιγράφεται στο πνεύμα και το γράμμα του νόμου με τον τρόπο που αποδίδεται η ερμηνεία άρθρων όπως τα 2, 4, 11.
       
    2. Επιτείνει τη δυνατότητα επιλεκτικής χρήσης και ερμηνείας διατάξεων από τους ελεγκτές μεγεθύνοντας την ασάφεια της πολεοδομικής νομοθεσίας (πχ άρθρο11), με αποτέλεσμα τους γνωστούς κινδύνους διαπλοκής και διαφθοράς.
       
    3. Ενισχύει την εμπλοκή και άλλων υπηρεσιών (ΥΠΠΟ, Δασαρχείο κλπ) σε περιπτώσεις μικρής σημασίας εργασιών, σε αντίθεση με την πρόθεση του νομοθέτη για διευκόλυνση του πολίτη, με αποτέλεσμα την αύξηση τη γραφειοκρατίας και την μείωση της παραγωγικότητας.

    Ταυτόχρονα οι υπερβολές και οι αστοχίες του Ν.4030/11, όπως:

    1. Η απαίτηση σύνταξης διαγράμματος δόμησης σε κατεδαφίσεις ή σε περιπτώσεις που δεν υπάρχουν μεταβολές των ελεγχομένων μετρικών στοιχείων του διαγράμματος (χρωματισμοί, εσωτερικές διαρρυθμίσεις κλπ)
       
    2. Η απαίτηση σύνταξης εξαρτημένων τοπογραφικών σε περιπτώσεις προσθηκών σε νομίμως υφιστάμενα κτήρια όπου υφίσταται εγκεκριμένο τοπογραφικό διάγραμμα.
       
    3. Η ατελής θεσμοθέτηση των Συμβουλίων Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) και ΣΥΠΟΘΑ (δεν ορίζεται ο φορέας που υπάγονται), η προβληματική τους σύνθεση και η εκ των πραγμάτων αδυναμία συγκρότησής τους σε πολλές περιφέρειες, λόγω έλλειψης προσωπικού.
       
    4. Η συνεχιζόμενη λειτουργία των ΕΠΑΕ με διαφορετικές αρμοδιότητες παρεκκλίσεων σε σχέση με τα ΣΑ.
       
    5. Η ασάφεια στην διαδικασία υποβολής των τελικών μελετών κατά την έκδοση της άδειας δόμησης (απλή υποβολή ή και έλεγχος), την αναγραφή του προϋπολογισμού του έργου και όχι του προϋπολογισμού για τον υπολογισμό των φορολογικών κρατήσεων, τα ελεγχόμενα φορολογικά στοιχεία σε σχέση με τον Ν.3919/10, τη διαφοροποίηση του επιβλέποντος της αδείας από τον υπεύθυνο των μέτρων ασφαλείας κλπ.
       
    6. Τα ελεγχόμενα στοιχεία και η ακολουθούμενη διαδικασία, από τους ελεγκτές δόμησης (θεμελίωση σε στάδια κλπ)

    Όλα τα παραπάνω πραγματικά προβλήματα, δημιουργούν αυξανόμενη δυσκολία για την παραγωγή έργου στον χώρο μας, που έχει ήδη πληγεί ιδιαίτερα, αποτρέπουν τον οποιονδήποτε να επενδύσει στον τομέα αυτόν και αποκλείουν την ανάπτυξη.

    Επιπλέον, στα πλαίσια της καταπολέμησης της γραφειοκρατίας, της διαπλοκής και της διαφθοράς, θεωρούμε απαραίτητο να επανεξετασθούν οι διατάξεις που καθορίζουν το πεδίο αρμοδιότητας και ευθύνης διαφόρων υπηρεσιών και υπουργείων (σύγχυση αρμοδιοτήτων στη διαχείριση της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, διπλοί χαρακτηρισμοί κτηρίων από ΥΠΕΚΑ και ΥΠΠΟ κλπ) που εμπλέκονται στην παραγωγή του δομημένου περιβάλλοντος και να προσαρμοστεί ο αρχαιολογικός νόμος (Ν.3028/02) στις ενσωματωμένες στην εθνική νομοθεσία διεθνείς συμβάσεις (Ν.2039/92 και 3378/05) και το Σύνταγμα.

    Για τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε απαραίτητο να επανεξετασθεί η πρόσφατη οδηγία για τον Ν.4067/12 και να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις και του Ν.4030/11 και του Ν.4067/12 και του Ν.3028/02, με νομοθετικές ρυθμίσεις ώστε να κατοχυρωθούν οι διαδικασίες με συνταγματικά ορθό και διαφανή τρόπο.

     

     

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

     

    Γ. ΜΑΔΕΜΟΧΩΡΙΤΗΣ Α. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ





    Didonis

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Σχετικα με οσα γραφτηκαν περι νομοθεσιας οπου κυριαρχα στοιχεια ειναι ο ογκος (καλυψη & υψος) θελω να υπενθυμισω τα εξης:

     

    Ο ΓΟΚ του 85 γραφτηκε με το σκεπτικο να σταματησουν οι πολυκατοικιες - κουτια, να 'σπαζουν' οι ογκοι στο κτηριο, να δημιουργουνται ημιυπαιθριοι χωροι με τελικο σκοπο να βελτιωθουν οι συνθηκες διαβιωσης στις πολεις αλλα και το αισθητικο αποτελεσμα. Ο ΓΟΚ του 85 ηταν πολυ πρωτοποριακος, οσα στρεβλα και αν εγιναν, ειμαι υπερ της λογικης του. Κατευθυνε την αρχιτεκτονικη στην ογκοπλαστικη και εδινε κινητρα στην δημιουργια - φαντασια. Οποιαδηποτε επιστροφη σε πολυκατοικιες - κουτια για εμενα ειναι μια οπισθοδρομιση. Δημιουργουν μεγαλουπολεις copy paste, μη βιωσιμες, πληκτικες.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Σχετικα με οσα γραφτηκαν περι νομοθεσιας οπου κυριαρχα στοιχεια ειναι ο ογκος (καλυψη & υψος) θελω να υπενθυμισω τα εξης:

     

    Ο ΓΟΚ του 85 .... εδινε κινητρα στην δημιουργια - φαντασια.

     

    καλό.... :smile:

    Link to comment
    Share on other sites

    ...

    ...

    Τελικά αυτοί που διαφωνούν με τον ΣΑΔΑΣ και πιθανόν καλά κάνουν, συμφωνούν με την ανακοίνωση ή όχι ? θέλουν να μην διορθωθεί τώρα τίποτα? Γιατί τα λένε εδώ και όχι εκεί που πρέπει?

    Προσωπικά συμφωνώ με την ανακοίνωση και για αυτό την επέλεξα φυσικά για να την προβάλω, στο μέγα ερώτημα όμως που θέτεις αγαπητέ γιατί τα λέμε εδώ και όχι εκεί που πρέπει πιθανά το πρόβλημα να μη είναι εδώ αλλά «εκεί που πρέπει».

    Συνοπτικά δεν βρίσκουμε εύκολα ούτε το «εκεί» ούτε το «που».

    Όταν το βρούμε κι αν το βρούμε κατά κανόνα θα ακούσουμε τα πρέποντα και τα δέοντα αλλά στο δια ταύτα μετά βγαίνουν πάλι οδηγίες για ολόκληρο ΝΟΚ οι οποίες ανατρέπουν ακόμα και βασικά ζητήματα του νόμου επειδή κάποιοι βρίσκονται πάντα εκεί βαθιά που πρέπει αθόρυβα και χωρίς πολλά πολλά.

     

    Τα αποτελέσματα τα βλέπουμε και πέριξ αλλά τα βλέπουμε και στις χιλιάδες σελίδες που θα πρέπει ο κάθε μηχανικός (και όχι μόνο) να διαβάζει για να έχει την «νομική βεβαιότητα» ότι αυτό που κάνει είναι σωστό, ότι αυτό που κάνει δεν θα αναιρεθεί και πολλά όλα που τα ξέρουμε και τα βιώνουμε όλοι μας.

     

    Στο δια ταύτα τώρα σε σχέση με την οδηγία καλή η πρωτοβουλία, καλό είναι όμως και ο κάθε αρμόδιος υπουργός, υφυπουργός ή όποιος και να είναι στην τελική να ενημερωθεί ότι χιλιάδες μηχανικοί κάνουν χιλιάδες ερωτήσεις όχι γιατί είναι βλάκες και δεν ξέρουν να διαβάζουν αλλά γιατί οι συγγραφείς γράφουν δυσλεκτικά ή έχουν άλλα συμφέροντα κατά νου.

    Ας διαλέξουν τι προτιμούν από τα δυο στην τελική.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Δυστυχώς έχουμε πάρα πολύ δρόμο μπροστά μας για να γίνουμε κράτος με κανόνες που θα τους σέβονται και θα τους υπηρετούν άπαντες (ή έστω η πλειοψηφία)!!! Μέχρι τότε βλέπουμε ...πυροτεχνήματα!!!

    Link to comment
    Share on other sites

    Didonis ...........................''Στο δια ταύτα τώρα σε σχέση με την οδηγία καλή η πρωτοβουλία, καλό είναι όμως και ο κάθε αρμόδιος υπουργός, υφυπουργός ή όποιος και να είναι στην τελική να ενημερωθεί ότι χιλιάδες μηχανικοί κάνουν χιλιάδες ερωτήσεις όχι γιατί είναι βλάκες και δεν ξέρουν να διαβάζουν αλλά γιατί οι συγγραφείς γράφουν δυσλεκτικά ή έχουν άλλα συμφέροντα κατά νου. Ας διαλέξουν τι προτιμούν από τα δυο στην τελική''.

     

    Μπράβο σου, με αυτή την φράση στόχευσες στο κέντρο της ουσίας της όλης υπόθεσης που μας έχει μπουνταλιάσει εδώ και χρόνια.

    Αντί να ασχοληθούμε με τα αυτονόητα και με το αντικείμενό μας, ξοδεύουμε το μεδούλι μας για να κατανοήσουμε τις παπ3ριές που γράφει ο κάθε μαλ3'κας υπουργός που κατάφερε να περάσει επιτυχώς τις εξετάσεις άσφαλούς χρήσης του κινητού τηλεφώνου του.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    προς dim10 είδαμε τι έκαναν και οι ιδιώτες που έγραψαν τους νόμους 4030,4014,4067 τεχνικές οδηγίες κλπ καθώς και το μπάχαλο που έχει γίνει με το 4014 για τον οποίο δεν έχουν καμία ευθύνη οι υδομ αλλά το τεε και όσοι νόμιζουν ότι μπορούν να αντικαταστήσουν τις πολεοδομίες

     

    Αν το τεε που είναι η επιτομή του κρατισμού, το παρομοιάζεις με ιδιωτική εταιρεία τι να πω.

    Οποιοσδήποτε νόμος, αν εφαρμόζονταν από ιδιωτικές εταιρείες πιστοποιημένες και ελεγχόμενες από τρίτους φορείς, θα βελτιωνόταν και θα λύνονταν τα προβλήματά του μόλις παρουσιάζονταν. όμως όταν παρεμβάλλονται οι πολεοδομίες, τα υπουργεία κλπ οι ρυθμοί είναι ρυθμοί χελώνας (ο μισθός πέφτει έτσι κι αλλιώς).

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.