Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    486 ειδήσεις in this category

    1. Νομοθεσία

      drajen

      Το ΥΠΕΚΑ ανακοινώνει ότι στο πλαίσιο της δέσμευσης για την ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων της χώρας, έχει ξεκινήσει η διαδικασία αλλαγής του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου καταγραφής και χορήγησης αδείας χρήσης υφιστάμενων και νέων έργων αξιοποίησης υδατικών πόρων. Όπως είχε προαναγγείλει εγκαίρως στις 15/5/2013, σε σχετική ανακοίνωση, το ΥΠΕΚΑ μέσω της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, προώθησε την αλλαγή της ανωτέρω διαδικασίας σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης, δήλωσε:
       
      «Με τα Σχέδια Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών που σύντομα ολοκληρώνονται για ολόκληρη τη χώρα, το Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας, τη νέα διαδικασία αδειοδότησης για τα δικαιώματα χρήσης νερού, δράσεις που υλοποιούνται από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων, η χώρα αλλάζει πραγματικά σελίδα. Προωθούμε για πρώτη φορά την ολοκλήρωση μιας εθνικής πολιτικής για το νερό. Στόχος μας είναι η ορθολογική και αειφορική διαχείριση του πολύτιμου υδάτινου πόρου μας. Η διαδικασία που ακολουθούν οι πολίτες για την αδειοδότηση των γεωτρήσεών τους αλλάζει και θέτουμε σύντομα σε διαβούλευση τη σχετική ΚΥΑ. Ξεκινάμε με την υποχρέωση της καταγραφής των υφιστάμενων σημείων υδροληψίας, ώστε να συγκροτήσουμε ένα σύγχρονο και ενημερωμένο Εθνικό Μητρώο. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην απλοποίηση όλων των διαδικασιών, στην εξυπηρέτηση του πολίτη, στην εκτενή χρήση των νέων τεχνολογιών».
       
      Ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης, υπέγραψε ήδη και προωθεί προς δημοσίευση σε ΦΕΚ Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη «Σύσταση, διαχείριση και λειτουργία Εθνικού Μητρώου Σημείων Υδροληψίας (ΕΜΣΥ) από Επιφανειακά και Υπόγεια Υδατικά Συστήματα».
       
      Η ΚΥΑ προβλέπει την υποχρέωση καταγραφής όλων των υφιστάμενων σημείων υδροληψίας στο ηλεκτρονικό μητρώο με τη μορφή συστήματος βάσης γεωχωρικών δεδομένων που περιλαμβάνει γενικό ευρετήριο σημείων υδροληψίας, ηλεκτρονικό φάκελο αδειών και αιτήσεων και ψηφιακό χάρτη με τις συντεταγμένες των σημείων υδροληψίας ανά λεκάνη απορροής.
      Σύμφωνα με την ΚΥΑ, εγγράφονται αυτεπαγγέλτως από τις Διευθύνσεις Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, χωρίς να χρειάζεται ο πολίτης να ακολουθήσει καμία νέα διαδικασία, στο Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας:
       
      α) νέα σημεία υδροληψίας στα οποία χορηγείται άδεια χρήσης νερού μετά την έναρξη ισχύος της απόφασης,
      β) σημεία υδροληψίας για τα οποία κατά την έναρξη ισχύος της απόφασης έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες αιτήσεις για χορήγηση ή ανανέωση άδειας χρήσης νερού, σύμφωνα με τις εκάστοτε κείμενες σχετικές διατάξεις,
      γ) υφιστάμενα σημεία υδροληψίας, τα οποία αδειοδοτήθηκαν μετά την 20-12-2005, ανεξαρτήτως εάν η άδεια χρήσης νερού είναι σε ισχύ ή όχι και δεν εμπίπτουν στην περίπτωση (β)
      Το ίδιο συμβαίνει και σε κάθε μετέπειτα μεταβολή ή διόρθωση των στοιχείων κάθε εγγραφής.
      Επίσης, με τη νέα διαδικασία, για:
      δ) υφιστάμενα σημεία υδροληψίας, τα οποία αδειοδοτήθηκαν για πρώτη φορά πριν την 20-12-2005, ανεξαρτήτως εάν η άδεια χρήσης νερού είναι σε ισχύ ή όχι και δεν εμπίπτουν στην περίπτωση (β),
      ε) όλα εν γένει τα υφιστάμενα σημεία υδροληψίας ενεργά ή ανενεργά που δεν υπάγονται στις ανωτέρω περιπτώσεις.
      όλοι οι ιδιοκτήτες ή/και χρήστες σημείων υδροληψίαςυποχρεούνται, μέχρι τις 15 Μαΐου 2014, να υποβάλουν αίτηση για την εγγραφή τους στο ΕΜΣΥ, μέσω του δήμου τους, ενώ μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2014 υποχρεούνται ναέχουν προβεί σε υποβολή αίτησης για τη χορήγηση της σχετικής άδειας χρήσης νερού. Σημειώνεται ότι η αίτηση για την εγγραφή στο ΕΜΣΥ είναι πλήρως απλουστευμένη (υπεύθυνη δήλωση), χωρίς τη συνοδεία δικαιολογητικών.
       
      Όσον αφορά το «Εθνικό Μητρώο Σημείων Υδροληψίας(ΕΜΣΥ)», σημειώνονται τα εξής:
       
      Το ΕΜΣΥ είναι ηλεκτρονικό μητρώο, το οποίο αναπτύσσεται και τηρείται στην Ειδική Γραμματεία Υδάτων του Υ.Π.Ε.Κ.Α., με τη μορφή συστήματος βάσης γεωχωρικών δεδομένων και υπηρεσιών
       
      Το σύστημα βάσης γεωχωρικών δεδομένων και υπηρεσιών του ΕΜΣΥ οργανώνεται σύμφωνα με τους όρους και τις απαιτήσεις του ν.3882/2010 και αποτελείται τουλάχιστον από:
       
      α) το Γενικό Ευρετήριο σημείων υδροληψίας,στο οποίο καταχωρίζονται τα ονόματα ή οι επωνυμίες των χρηστών των νερών και τα στοιχεία που ορίζουν τα σημεία υδροληψίας,
      β) τον Ηλεκτρονικό Φάκελο, στον οποίο καταχωρίζονται και αρχειοθετούνται οι άδειες χρήσης νερού, οι αιτήσεις χορήγησης αδειών χρήσης καθώς και οι αιτήσεις εγγραφής στο ΕΜΣΥ
      γ) τον Ψηφιακό Χάρτη, στον οποίο αποτυπώνονται οι συντεταγμένες των σημείων υδροληψίας ανά λεκάνη απορροής.
      Το ΕΜΣΥ τροφοδοτείται από τις Διευθύνσεις Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που συνδέονται υποχρεωτικά με το σύστημα βάσης γεωχωρικών δεδομένων.
       
      Το ΕΜΣΥ εντάσσεται στην Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών, σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 23 του ν.3882/2010.
      Για την επίτευξη των σκοπών του ΕΜΣΥ, μπορεί με κανονιστικές πράξεις του υπουργού ΠΕΚΑ και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, να διασφαλίζεται η διασύνδεσή του με άλλα ειδικά μητρώα και δημόσια αρχεία.
       
      Όσον αφορά στις άδειες χρήσης νερού και τις άδειες εκτέλεσης έργου αξιοποίησης υδατικών πόρων τόσο για υφιστάμενα όσο και για νέα έργα, το ΥΠΕΚΑ θα θέσει εντός μηνός σε δημόσια διαβούλευση τη σχετική ΚΥΑ με τίτλο «Κατηγορίες αδειών χρήσης και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης των υδάτων. Διαδικασία και όροι έκδοσης, ανανέωσης ή τροποποίησης των αδειών, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος τους».
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=2898&language=el-GR
    2. Νομοθεσία

      vitrouvios

      Νέα εγκύκλιος εκδόθηκε για τα αυθαίρετα του Ν.4014/11. ΔΟΚΚ/Α' - Έγγραφο 54880/6-11-2012 "Αυθαιρεσίες σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος Τουριστικών Εγκαταστάσεων."
       
      Δείτε την σχετική εγκύκλιο εδώ: http://www.ypeka.gr.....language=el-GR
    3. Νομοθεσία

      Engineer

      Ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού έθεσε από την Πέμπτη 5 Μαΐου σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
       
       
      Ολοκληρώθηκε η φάση της διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους θεσμικούς φορείς, εγχώριους και διεθνείς, σχετικά με τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο. Από το πρωί της Πέμπτης, το υπουργείο Οικονομίας και ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Σταθάκης ανάρτησαν το σχέδιο νόμου στο διαδίκτυο για δημόσια διαβούλευση.
       
      Το σχετικό Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Θεσμικό πλαίσιο για τη δημιουργία καθεστώτων Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων για την περιφερειακή και οικονομική ανάπτυξη της χώρας» αναρτήθηκε προς δημόσια διαβούλευση μέχρι τη Δευτέρα 16 Μαΐου 2016 και ώρα 17.00, στην ιστοσελίδα του υπουργείου.
       
      Μπείτε στη σελίδα για να πάρετε μια εικόνα από τον αναπτυξιακό νόμο: www.opengov.gr/ypoian/?p=7464
       
       
       
      Το νομοσχέδιο θα κατευθυνθεί στη συνέχεια προς ψήφιση στη Βουλή.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/politiki/se-dhmosia-diavouleysh-o-neos-anaptyksiakos-nomos.4041575.html
    4. Νομοθεσία

      georgecv

      Σύμφωνα με την εγκύκλιο οικ. 226/10.2.2017 και μετά την από 1-1-2017 έναρξη ισχύος του Κεφ. ΣΤ’ «Τροποποίηση ∆ιατάξεων ΕΤΕΑ και Ρυθμίσεις πρώην ΤΣΜΕ∆Ε» του ν. 4387/2016 «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης – Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού Συστήματος –Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις», διευκρινίζεται ότι τα απαιτούμενα αποδεικτικά καταβολής εισφορών και κρατήσεων του αρθ. 3 του ν. 4030/2011 και της υπ’ αρ. 7533/13.2.2012 ΚΥΑ για την έκδοση έγκρισης - άδειας δόμησης είναι τα κάτωθι:
       
      ● Αποδεικτικό κατάθεσης αμοιβής
       
      ● Συμφωνητικό αμοιβής
       
      ● Αναφορά αμοιβής στο ηλεκτρονικό σύστημα ΤΕΕ
       
      ● ΦΕΜ επί της συμφωνηθείσας αμοιβής
       
      ● Υπέρ ΕΜΠ (1% επί της νόμιμης αμοιβής)
       
      ● Φορολογικά ιδιοκτήτη:
       
      - Υπέρ ΕΜΠ (0,5‰ επί του προϋπολογισμού του έργου)
      - Εισφορά ΚΗ ψηφίσματος
      - Εισφορά ΙΚΑ
      - Εισφορά ΤΕΕ
      - Εισφορά ∆ήμου
      - Παράβολο ∆ημοσίου
      - Χαρτόσημο 2%
      - Παράβολο νόμου 1041/80 αρθ. 77
      - ΟΓΑ Χαρτοσήμου (20% επί παραβόλου)
       
      Πηγή: https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/33606
    5. Νομοθεσία

      Engineer

      Συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Περιβάλλοντος πραγματοποίησαν την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου κάτοικοι της Σκύρου, αντιδρώντας στην εγκατάσταση εννιά αιολικών πάρκων, με 111 ανεμογεννήτριες ισχύος 333 MW στο νησί και ζητούν να μη δοθεί η τελική έγκριση από το υπουργείο.
       
      Σε ανακοίνωσή της, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Δήμου, Φορέων και Συλλόγων Σκύρου επισημαίνει πως το τεράστιο σε μέγεθος έργο, μαζί με τους δρόμους, τα κτίρια και τα περάματα καλωδίων που θα χρειαστούν είναι ασύμβατο με τη μικρή έκταση του νησιού και θα καταστρέψει τόσο τη χλωρίδα και πανίδα όσο και την οικονομική ζωή του νησιού, που βασίζεται στον τουρισμό, την κτηνοτροφία, τη γεωργία και τη μελισσοκομία.
       
      «Άλλες 33 ανεμογεννήτριες έχουν προγραμματιστεί να εγκατασταθούν στις νησίδες της Σκύρου, με άδεια που έχει εκδοθεί ήδη από τη ΡΑΕ (Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας), ανεβάζοντας το σύνολο σε 144, γεγονός που αποτελεί “τη μεγαλύτερη εγκατάσταση ανεμογεννητριών στην Ευρώπη που γίνεται σε τόσο μικρό νησί”» καταγγέλλει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα.
       
      Το μεγαλύτερο μέρος των 36.100 στρεμμάτων όπου προβλέπεται να γίνει η εγκατάσταση είναι χαρακτηρισμένο ως προστατευόμενη περιοχή NATURA και Ζώνη Ειδικής Προστασίας της Ορνιθοπανίδας.
       
      Σε αυτή την έκταση, σύμφωνα με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, στο όρος Κόχυλας, βρίσκεται η μεγαλύτερη αποικία μαυροπετρίτη. Επίσης, σε άλλη ορεινή περιοχή της Σκύρου, στο Βουνό, που περιλαμβάνεται στο σχέδιο, τραγικές θα είναι οι συνέπειες για την αρχαία ράτσα των ημιάγριων σκυριανών αλόγων που ξεχειμωνιάζουν εκεί, για τα 20.000 αιγοπρόβατα και τις πάνω από 2.000 κυψέλες.
       
      Η Επιτροπή, μαζί με την Ορνιθολογική, αναφέρουν πως είναι παράδοξο να βρίσκεται σε εξέλιξη το πρόγραμμα LIFE+2009 για την προστασία της φύσης και της βιοποικιλότητας στη Σκύρο, χρηματοδοτούμενο από κονδύλια της ΕΕ και εκτελούμενο από το δήμο Σκύρου, περιβαλλοντικές οργανώσεις και με την σύμπραξη του «Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης», που έχει ρόλο στρατηγικού συμβούλου του ΥΠΕΚΑ και, την ίδια στιγμή, το υπουργείο να εγκρίνει την εγκατάσταση 144 ανεμογεννητριών συνολικής ισχύος 432 MW στο μικρό νησί.
       
      —Συνάντηση στο ΥΠΕΚΑ
       
      Από την πλευρά του ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, κάλεσε σε συνάντηση και παρευρέθησαν αφενός εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας της Σκύρου, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και Βουλευτές του Ν. Εύβοιας και αφετέρου οι επενδυτές του αιολικού πάρκου 330 MW στην νότια Σκύρο, προκειμένου να υπάρξει ένας γόνιμος διάλογος-αλληλοενημέρωση, με στόχο την επίτευξη «κοινού τόπου», μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών, στοιχείο απαραίτητο όπως τόνισε ο Υπουργός ΠΕΚΑ για την υλοποίηση επενδύσεων.
       
      Οι συνθήκες της χώρας την κρίσιμη αυτή περίοδο για την προσέλκυση επενδύσεων απαιτούν ενέργειες, δράσεις και παρεμβάσεις απ’ όλες τις πλευρές που να σέβονται τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης και τους τρεις πυλώνες που αυτή εδράζεται, δηλαδή του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και της οικονομίας. Με σεβασμό των αρχών αυτών ζήτησε ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, να κινηθούν τα ενδιαφερόμενα μέρη.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2013/10/26/aioliko-skyrou-ypeka-107230/
      http://www.econews.gr/2013/10/26/aioliko-skyrou-ypeka-107230/
    6. Νομοθεσία

      lou

      Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα – Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις» - Δήλωση Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕΚΑ, Νίκου Ταγαρά
       
      Σχέδιο νόμου με τίτλο «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα – Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις» θέτει σε δημόσια διαβούλευση ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς. Με το νομοσχέδιο προτείνονται αναγκαίες τροποποιήσεις στην ισχύουσα νομοθεσία, σχετικά με:
       
      · τον τρόπο υπολογισμού της εισφοράς σε γη και χρήμα,
      · τον τρόπο καταβολής των εισφορών σε χρήμα,
      · την αντιμετώπιση της ιδιοκτησίας κατά τη σύνταξη πράξης εφαρμογής,
      · τη διαδικασία αναθεώρησης, τροποποίησης και έγκρισης ρυμοτομικών σχεδίων,
      · την τροποποίηση εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων μετά από άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ή δέσμευσης,
      · τη χρηματοδότηση και ειδική εισφορά εφαρμογής ρυμοτομικών σχεδίων κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 33 του ν. 4067/2012.
       
      Το σχέδιο νόμου τίθεται σε σύντομη δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να ολοκληρωθεί άμεσα η επεξεργασία των σχολίων και να ενσωματωθεί ως ξεχωριστό κεφάλαιο στο νομοσχέδιο για τη χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση που αναμένεται να κατατεθεί και να συζητηθεί στη Βουλή εντός του Ιουνίου.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
       
      «Η μεταρρύθμιση του πολεοδομικού δικαίου συνεχίζεται. Η κυβέρνηση έχει να επιδείξει έργο στον τομέα αυτό, το οποίο αντιλαμβάνονται στην καθημερινότητά τους οι πολίτες και ιδίως οι μηχανικοί. Προχωρούμε με σχέδιο και συνέπεια σε ένα ακόμη βήμα. Βελτιώνουμε τη νομοθεσία που αφορά τις πράξεις εφαρμογής και τις ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις, δίνοντας πιο ευνοϊκούς όρους στους πολίτες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα βιώσιμες πόλεις με κοινόχρηστους χώρους. Τους τελευταίους μήνες στο ΥΠΕΚΑ όλοι δουλέψαμε για να ολοκληρωθεί μία νομοθετική πρωτοβουλία που απλοποιεί τις διαδικασίες, επιταχύνει το έργο των υπηρεσιών, βοηθά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προστατεύει το περιβάλλον. Ο συγκεκριμένος νόμος θα κατατεθεί πολύ σύντομα στη Βουλή.»
       
      Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό ΠΕΚΑ, Νίκο Ταγαρά, τα βασικά σημεία των αλλαγών είναι τα εξής:
       
      - Η νέα κλίμακα υπολογισμού της εισφοράς σε γη.
      - Η νέα ημερομηνία αναφοράς για τον έλεγχο των οικοπέδων και των εμβαδών.
      - Η αύξηση των δόσεων για την αποπληρωμή της εισφοράς σε χρήμα (αποπληρωμή σε 9 χρόνια).
      - Η δυνατότητα αξιοποίησης και μεταβίβασης των ακινήτων πριν την εξόφληση όλου του ποσού της εισφοράς.
      - Η διασύνδεση με το Κτηματολόγιο κατά τη σύνταξη της πράξης και όχι μεταγενέστερα.
      - Σε κάθε συμβολαιογραφική πράξη ακινήτου που οφείλει εισφορά σε χρήμα, επισυνάπτεται βεβαίωση του οικείου Δήμου, ότι έχει καταβληθεί τουλάχιστον το ποσόν των δόσεων, που αντιστοιχεί σε ποσοστό τριάντα τις εκατό (30%) των συνολικών υποχρεώσεων που αναλογούν στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο.
      - Στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης επί ποινή ακυρότητας γίνεται ειδική μνεία για τους υπόχρεους οφειλέτες και το υπολειπόμενο ποσόν οφειλής εισφοράς σε χρήμα.
      - Η βελτίωση της διαδικασίας και του πλαισίου άρσης της απαλλοτρίωσης μετά την παρέλευση των προθεσμιών.
       
      Η δημόσια διαβούλευση διενεργείται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ στον ιστοχώρο της Ανοιχτής Διακυβέρνησης: http://www.opengov.gr/minenv/?p=6237
       
      Πηγή:ΥΠΕΚΑ
    7. Νομοθεσία

      bnn7

      Χορήγηση έγκρισης εργασιών αποπεράτωσης αυθαιρέτου ακινήτου που έχει υπαχθεί στη ρύθμιση του ν.4014/2011 - Έλεγχος καταγγελιών από τις ΥΔΟΜ.
       

      http://www.michanikos.gr/files/file/637-%7B%3F%7D/
    8. Νομοθεσία

      Engineer

      Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο νόμος υπ' αριθ. 4281 του Υπουργείου Οικονομικών "Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις", το Β' ΜΕΡΟΣ του οποίου καθορίζει τους νέους κανόνες σύναψης συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών.
       
      Διαβάστε τον Ν.4281 ΦΕΚ 160/Α'/8-8-2014: https://docs.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pdkQ3REYzdFhqZVE/edit
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/08/blog-post_43.html#.U-i1ffl_sg0
    9. Νομοθεσία

      Engineer

      Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προχώρησε στην εγκαθίδρυση ενός θεσμικού πλαισίου, σχετικά με την ανάθεση και εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων, προμηθειών, υπηρεσιών, έργων και μελετών, το οποίο θεραπεύει χρόνιες στρεβλώσεις και προτάσσει το δημόσιο συμφέρον, τη διαφάνεια, τις ανοιχτές διαδικασίες και την ανάπτυξη ενός πραγματικού και υγιούς ανταγωνισμού.
       
      Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο, παρόλο που το ΥΠΟΜΕΔΙ με το νέο νόμο έθεσε τις προϋποθέσεις και τις εγγυήσεις ώστε από την πρώτη ημέρα της εφαρμογής του να διεξάγονται απρόσκοπτα και να ολοκληρώνονται τόσο εν εξελίξει όσο και οι νέες διαγωνιστικές διαδικασίες σε όλο το φάσμα των δημοσίων συμβάσεων, παρουσιάστηκαν ερωτήματα και τέθηκαν προσκόμματα για δήθεν προβλήματα στην εφαρμογή του που οδήγησαν σε παρανοήσεις. Πολλοί δε χρησιμοποίησαν ως άλλοθι το νέο νόμο, για να επικαλεστούνότι δεν μπορούν να προχωρήσουν τις διαγωνιστικές διαδικασίες.
       
      Ωστόσο, προκειμένου το ΥΠΟΜΕΔΙ να αντιμετωπίσει και να καλύψει επαρκώς τυχόν δυσκολίες προσαρμογής των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών και Φορέων στην εφαρμογή του νέου Νόμου, αλλά και για να άρει παρερμηνείες σκόπιμες ή μη, εξέδωσε ερμηνευτική εγκύκλιο με την οποία διευκρινίζονται όλες οι πιθανές αιτιάσεις, ακόμη κι αν αυτές εκπορεύονται από θέση γραφειοκρατικής νοοτροπίας.
       
      Ειδικότερα, και όσον αφορά τις δημοπρατήσεις έργων για τις οποίες διατυπώθηκαν ισχυρές αιτιάσεις από αναθέτοντες Φορείς, η δυνατότητα διενέργειά τους ουδέποτε διεκόπη. Μάλιστα, η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.) είχε εκδώσει εγκύκλιο (αρ. πρωτ. 4584/30-09-2016), αναφορικά με την εφαρμογή Πρότυπων τευχών δημοπράτησης έργων και μελετών.
       
      Συγκεκριμένα, σ’ αυτή αποσαφηνίζεται πλήρως ότι από την εφαρμογή του ν.4412/2016, δηλαδή από 8-8-2016, ο Νόμος παρείχε τη δυνατότητα στις αναθέτουσες αρχές να δημοπρατούν έργα και μελέτες με βάση τα ισχύοντα πρότυπα τεύχη της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ με τις αναγκαίες προσαρμογές στο νέο θεσμικό πλαίσιο.
       
      Ομοίως, ίσχυαν, από την ημερομηνία εφαρμογής του ν.4412/2016 (8-8-2016), οι αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις του ν.3669/2008 και του ν.3316/2005 (π.χ. Υ.Α. για Κανονισμό Προεκτιμώμενων Αμοιβών Μελετών και Υπηρεσιών, Υ.Α. για Ενιαία Τιμολόγια Έργων και ομάδες εργασιών, κλπ.), χωρίς να κωλύεται με κανένα τρόπο η διαδικασία ανάθεσης νέου έργου ή μελέτης.
       
      Όσον αφορά τα ερωτήματα σχετικά με τη μη δυνατότητα εφαρμογής της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης, λόγω μη ανάπτυξης του ηλεκτρονικού συστήματος δημοσίων κληρώσεων, παρέχονται διευκρινίσεις για εναλλακτικές διαδικασίες ανάθεσης τις οποίες οι Αναθέτουσες αρχές θα μπορούσαν να έχουν εφαρμόσει από την ψήφιση του Νόμου, χωρίς κώλυμα.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=109802
    10. Νομοθεσία

      ssouanis

      Γνωστοποίηση της με αριθ. οικ. 55174/04-10-2013 (ΦΕΚ 2605/τ. Β΄/15-10-2013 ) Απόφασης Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, σχετικά με την «Διαδικασία έγκρισης και απαιτούμενα δικαιολογητικά για εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας.
       
      Σας γνωστοποιούμε την με αριθ. 55174/04-10-2013 (ΦΕΚ 2605/τ. Β΄/15-10-2013 ) Απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με την οποία ρυθμίζονται θέματα αναφορικά με την διαδικασία έγκρισης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας, επισημαίνοντας:
       
      α) Σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 3 της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης « Η Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας εγκρίνεται σε τέσσερα (4) αντίγραφα. Ένα αντίγραφο του εντύπου αυτής χορηγείται στον ιδιοκτήτη, το δεύτερο αποστέλλεται αμελλητί στο οικείο Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων – Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Μισθωτών (Ι.Κ.Α. –Ε.Τ.Α.Μ.), το τρίτο στον οικείο Δήμο και το τέταρτο διατηρείται στο αρχείο της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ. σε συσχέτιση με τυχόν οικοδομική άδεια ή άδεια δόμησης του ακινήτου.»
       
      Επομένως, από ενάρξεως εφαρμογής της προαναφερόμενης Υπουργικής Απόφασης θα κοινοποιούνται στα Υποκ/τα και Παραρτήματα Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. οι λεγόμενες «Άδειες Μικρής Κλίμακας» .
       
      β) Προκειμένου να εξετάζονται οι περιπτώσεις με την απαραίτητη προτεραιότητα, οι σχετικές άδειες μικρής κλίμακας που θα διαβιβάζονται από τις αρμόδιες Υ.ΔΟΜ., θα λαμβάνουν αριθμό πρωτοκόλλου και θα τηρούνται στα τμήματα οικοδομών ή γραφεία οικοδομών των Υποκ/των σε ειδικό κλασέρ.
       
      Για την αναγγελία των εργασιών, από τον υπόχρεο καταβολής εισφορών εργοδότη , εφόσον υπάρχουν οικοδομικές εργασίες, απαιτείται η προσκόμιση συμπληρωμένου πίνακα 3 και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως η αντικατάσταση στέγης, κατασκευή αποθήκης , μικρά κτίσματα , κ.λ.π. η προσκόμιση πίνακα 1 ή πίνακα 2 .
       
      γ) Εάν παρέλθει η διάρκεια ισχύος μίας εκάστης άδειας , χωρίς ο εργοδότης να έχει αναγγείλει τις εργασίες αυτές και χωρίς να έχει ασφαλιστεί το απασχολούμενο εργατοτεχνικό προσωπικό ( οικοδόμοι) θα ενημερώνεται εγγράφως για την εκκρεμότητα και θα ακολουθείται η γνωστή διαδικασία ελέγχου , ( διαπίστωση εκτέλεσης εργασιών , καταλογισμός εισφορών όπου απαιτείται κ.λ.π.).
       
      Ι.Κ.Α.(25-10-2013).pdf
    11. Νομοθεσία

      Engineer

      Με το Ν.4093 (ΦΕΚ 222 Α΄, σελίδα 5590) καταργήθηκαν οι ελάχιστες αμοιβές των ενεργειακών επιθεωρητών του άρθρου 10 του προεδρικού διατάγματος των ενεργειακών επιθεωρητών (ΦΕΚ 177 Α΄). Οι αμοιβές καθορίζονται πλέον ελεύθερα και βάση της συμφωνηθείσας τιμής υπολογίζονται και οι απαιτούμενες εισφορές και κρατήσεις.
       
      Επίσης με στο άρθρο 8 Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες – Ενεργειακοί Επιθεωρητές − Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 229 Α΄, σελίδα 5694) τροποποιείται το προεδρικό διάταγμα των ενεργειακών επιθεωρητών (ΦΕΚ 177 Α΄).
       
      Οι σημαντικότερες αλλαγές:
       
      - δεν απαιτείται πλέον επαγγελματική εμπειρία για την άσκηση της δραστηριότητας του ενεργειακού επιθεωρητή,
       
      - η άσκηση της δραστηριότητας γίνεται με υποβολή αίτησης αναγγελίας και η αρμόδια υπηρεσία οφείλει να απαντήσει εντός τριών μηνών,
       
      - δεν υπάρχει πλέον η έννοια της άδειας του ενεργειακού επιθεωρητή
       
      - η ιδιότητα του ενεργειακού επιθεωρητή διατηρείται για πάντα και όχι για δέκα μόνο έτη.
       
      Πηγή: e-epitheorisi
    12. Νομοθεσία

      Engineer

      Η επταμελής, σύνθεση του Ε΄Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάνθηκε ότι η κατάργηση αγροτικών οδών και η διάνοιξη νέων, σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές, δεν μπορεί να γίνεται από τους δήμους και τις κοινότητες, καθώς αποτελεί αρμοδιότητα του σχετικού υπουργείου.
       
      Ξενοδοχειακή εταιρεία στην Πελοπόννησο υπέβαλε αίτηση στον τοπικό δήμο ζητώντας τη «μεταφορά» αγροτικών δρόμων, μήκους 1.840 μ., που διέρχονται από την ιδιοκτησία της στην εκτός σχεδίου και εκτός οικισμού περιοχή και την αντικατάστασή τους με άλλες οδούς, μήκους 2.600 μ. και πλάτους 6 μ., με σκοπό την τουριστική αξιοποίηση της ιδιοκτησίας της, με τη δημιουργία γηπέδου γκολφ 18 οπών και ξενοδοχείου επιπλωμένων διαμερισμάτων 5 αστέρων, δυναμικότητας 736 κλινών.
       
      Το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε τη «μεταφορά» των αγροτικών δρόμων, υπό την προϋπόθεση -μεταξύ των άλλων- ότι «η δαπάνη μεταφοράς των αγροτικών δρόμων πλάτους τουλάχιστον 6 μέτρων (διάνοιξη, διαμόρφωση, ασφαλτόστρωση) θα βαρύνει την ξενοδοχειακή εταιρεία και θα πραγματοποιηθεί σε βάρος της ιδιοκτησίας της». Στη συνέχεια υπεγράφη μεταξύ του δημάρχου και της εταιρείας η συμβολαιογραφική πράξη «ανταλλαγής γηπεδικών χώρων για τη δημιουργία αγροτικών οδών».
       
      Όμως, ιδιοκτήτρια αγροτεμαχίου της επίμαχης περιοχής, άσκησε στην αρμόδια επιτροπή της Περιφέρειας Πελοποννήσου προσφυγή κατά της απόφασης αυτής του δημοτικού συμβουλίου, η οποία έγινε δεκτή και η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ακυρώθηκε «ως μη νόμιμη», με την αιτιολογία, αφ’ ενός ότι το δημοτικό συμβούλιο δεν είχε αρμοδιότητα να εγκρίνει τη «μεταφορά» αγροτικών δρόμων, διότι η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ (όταν έγινε η προσφυγή), και αφ’ ετέρου ότι η προκείμενη «μεταφορά οδών» αποσκοπούσε στην εφαρμογή «ιδιωτικού σχεδίου ρυμοτομίας», το οποίο απαγορεύεται από το νομοθετικό διάταγμα της 17.7.1923».
       
      Κατόπιν αυτών, η εταιρεία προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση της επιτροπής της Περιφέρειας Πελοποννήσου και το Ε΄Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με την υπ΄αρθμ. 665/2018 απόφασή της με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Αθανάσιο Ράντο και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Θεόδωρο Αραβάνη, απέρριψε την αίτηση της εταιρείας.
       
      Όπως αναφέρει το ΣτΕ στην απόφασή του, «ο δήμος αναρμοδίως ενέκρινε την κατάργηση και τη δημιουργία αγροτικών οδών, διότι η σχετική αρμοδιότητα ασκείται με πράξη του αρμόδιου για τον πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό κρατικού οργάνου» όπως επίσης «αναρμοδίως ο δήμος επελήφθη του ζητήματος της δημιουργίας κοινοχρήστων χώρων αγροτικών οδών με παραχώρηση ιδιωτικών εκτάσεων της αιτούσας, διότι το ζήτημα -αν η εν λόγω παραχώρηση είναι νόμιμη και αν δι’ αυτής σχηματίζονται νέοι κοινόχρηστοι χώροι με σκοπό την δημιουργία ιδιωτικού σχεδίου ρυμοτομίας ή όχι- κρίνεται από το όργανο και με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 411 παρ. 4 του Κ.Β.Π.Ν. Επομένως, η επίμαχη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου «ορθώς ακυρώθηκε»».
       
      Ακόμη, στη δικαστική απόφαση αναφέρεται, ότι σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 24 του Συντάγματος «το οδικό δίκτυο ενός ΟΤΑ δεν αποτελεί τοπική του υπόθεση, εφ’ όσον συνάπτεται τόσο με το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας, όσο και με την προστασία των γεωσυστημάτων του φυσικού χώρου, τα οποία αποτελούν στοιχείο της εθνικής φυσικής κληρονομιάς» ενώ «αποκλείονται οι αποσπασματικές και απρογραμμάτιστες πράξεις διαχειρίσεως του οδικού δικτύου, όπως η διάνοιξη, διαπλάτυνση και κατάργηση οδών βάσει ενετοπισμένων εκτιμήσεων με γνώμονα την εξυπηρέτηση τοπικής ανάγκης, χωρίς υπολογισμό των ευρύτερων επιπτώσεων που αυτές ενδέχεται να έχουν».
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
    13. Νομοθεσία

      imhotep

      Στα πέντε εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται το ετήσιο όφελος για το ελληνικό δημόσιο από την επικείμενη μετεγκατάσταση της πλειοψηφίας των υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ στο κτίριο του πρώην υπουργείου Παιδείας, επί της οδού Μητροπόλεως, ιδιοκτησίας της Εκκλησίας της Ελλάδος.
       
      Σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΚΑ, το ετήσιο κόστος της μίσθωσης του κτιρίου επί της οδού Μητροπόλεως ανέρχεται στο ένα εκατομμύριο ευρώ, ενώ μέχρι πρότινος το ετήσιο κόστος των 22 μισθωμένων κτιρίων του ΥΠΕΚΑ ανέρχονταν αντιστοίχως σε έξι εκατομμύρια ευρώ.
       
      Μάλιστα, το κόστος της ανακαίνισης του κτιρίου έχει δεσμευτεί να αναλάβει εξ ολοκλήρου η Εκκλησία της Ελλάδας, ενώ η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ, πλην των εποπτευόμενων φορέων του, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2014.
       
      Οι τελικές συζητήσεις μεταξύ της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, η οποία είναι αρμόδια για την εξέλιξη της μετεγκατάστασης, και της Ιεράς Συνόδου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2013.
      Υπενθυμίζεται δε, ότι η μετεγκατάσταση του ΥΠΕΚΑ στο κτίριο του ΜΙΝΙΟΝ, η οποία και «ναυάγησε», υπολογίζονταν ότι θα μείωνε το ετήσιο κόστος στο 1,8 εκατομμύριο ευρώ.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ και http://www.enikos.gr/politics/186614,Metakomizei_to_YPEKA.html
    14. Νομοθεσία

      SIRADRAB

      Η θεσμοθέτηση από το ΥΠΕΚΑ της «Τράπεζας Γης» έρχεται να αλλάξει τα έως σήμερα δεδομένα στην ανάπτυξη των πόλεων.
       
      Το εργαλείο αυτό, γνωστό και ως «αγορά δικαιωμάτων γης», έρχεται μέσα από την αποϋλοποίηση της ιδιοκτησίας, να συμβάλει στη δημιουργία αστικών παρεμβάσεων μεγάλης κλίμακας, αυξάνοντας ταυτόχρονα τις δυνατότητες συνεργασίας Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα.
       
      «Αντικαθιστώντας παρωχημένα εργαλεία σχεδιασμού και δόμησης του χώρου», δηλώνει o γενικός γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, Σωκράτης Αλεξιάδης, «δίνουμε την ευκαιρία αναζωογόνησης της οικοδομικής δραστηριότητας, που θα συμπαρασύρει και όλους τους υπόλοιπους κλάδους που εμπλέκονται με αυτήν».
       
      Η «αγορά δικαιωμάτων γης» περιλαμβάνει και τη μεταφορά του συντελεστή δόμησης ως άυλου τίτλου, ενός θεσμού που έχει εγκλωβίσει εκατοντάδες ιδιοκτήτες, καθώς το ΣτΕ έχει μπλοκάρει εδώ και χρόνια τη διαδικασία απαιτώντας από την πολιτεία να θεσμοθετήσει τις ειδικές ζώνες υποδοχής του.
      Μέσα από τη συγκεκριμένη διαδικασία:
       
      • Δίνεται οριστική λύση στο θέμα της νομιμοποίησης των αυθαιρέτων με υπερβάσεις στη δόμηση, με αγορά συντελεστή δόμησης από την «τράπεζα γης» που θα δημιουργηθεί σε κάθε δήμο.
      • Αξιοποιούνται τα εργαλεία απόσυρσης κτιρίων, συνένωσης ιδιοκτησιών και επεμβάσεων σε επίπεδο οικοδομικού τετραγώνου υποβαθμισμένων περιοχών, από ιδιώτες επενδυτές με στόχο την περιβαλλοντική αναβάθμισή τους, όπως προβλέπει ο ΝΟΚ (Νέος Οικοδομικός Κανονισμός).
      • Διευκολύνεται η αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου, μέσα από συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, και η σύνδεση με επιχειρησιακά και επενδυτικά προγράμματα μεικτής οικονομίας, που ήδη εφαρμόζονται στο εξωτερικό και θα είναι η πρώτη φορά, που επιχειρείται να εφαρμοσθούν και στην Ελλάδα.
      • Τέλος δίνονται κίνητρα αποκέντρωσης των υπηρεσιών, καθώς οι τράπεζες γης θα δημιουργηθούν σε φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
    15. Νομοθεσία

      Engineer

      ΔΑΟΚΑ/Α' - "Αποδοχή της υπ’ αρ. 70/2014 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους." (αρ. πρωτ. οικ. 7360/15-2-2016)
       
      Α.Π. οικ. 7360/15-2-2016 "Αποδοχή της υπ’ αρ. 70/2014 γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους."
       
      Δείτε εδώ το σχετικό έγγραφο: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=PMjDgW%2bsStk%3d&tabid=777&language=el-GR
       
      Πηγή: http://ypeka.gr/
    16. Νομοθεσία

      Engineer

      Δημοσιεύθηκε το υπ. αριθμ. 241 Α 2016 ΦΕΚ με τον νόμο 4447/2016 "Χωρικός σχεδιασμός - Βιώσιμη ανάπτυξη και άλλες διατάξεις", που υπερψηφίστικε πριν λίγες μέρες.
       
      Υπενθυμίζουμε πως στο συγκεκριμένο νόμο, πέρα από το σύστημα χωρικού σχεδιασμού, συμπεριλήφθηκαν μεταξύ άλλων, διατάξεις που αφορούν:
      στις Τροποποιήσεις περί των Νομικών Προσώπων που δύνανται να διενεργούν ενεργειακές επιθεωρήσεις (άρθρο 22)
      σε τροποποιήσεις σχετικά με τον Ν. 4178/203 (άρθρα 15, 43)
      σε τροποποιήσεις σχετικές με την εμπορία πετρελαιοειδών, με τη διάθεση βιοκαυσίμων κλπ (άρθρο 23)
      σε Ρυθμίσεις για σύναψη Συμβάσεων Λειτουργικής Ενίσχυσης σταθμών Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. και θέματα Αδειών Παραγωγής σταθμών Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α (άρθρο 28)
      σε Ορισμούς, όρους και προϋποθέσεις για την εγκατάσταση Πράσινων Σημείων (άρθρο 21)

      Δείτε το κείμενο του ΦΕΚ, εδώ.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/41820/se-fek-oi-allages-ton-energeiakon-epitheoriseon-oi-allages-tou-4178-2013-i-enischysi-stathmon-ape-&-o-neos-chorikos-schediasmos
    17. Νομοθεσία

      Engineer

      H Γενική Διεύθυνση Φυσικού Πλούτου της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του ΥΠΕΚΑ, στο πλαίσιο ψηφιοποίησης και αρχειοθέτησης των γεωχωρικών δεδομένων της, προχώρησε στην καταγραφή, ταξινόμηση και την ψηφιακή απεικόνιση των χαρακτηρισμένων γεωθερμικών πεδίων (βεβαιωμένων και πιθανών), όπως αυτά καθορίζονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί αξιοποίησης γεωθερμικού δυναμικού (Ν. 3175/03 όπως ισχύει). Τα εν λόγω στοιχεία μέσω κατάλληλης εφαρμογής που εξυπηρετείται από τους servers της πύλης LATOMET του ΥΠΕΚΑ, είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
       
      Επισκεφθείτε την πύλη: http://www.latomet.gr/geotherm/index.html
       
      Επίσης προσφέρεται η δυνατότητα λήψης του αρχείου των γεωχωρικών στοιχείων σε μορφή shapefile (.shp) από την ακόλουθη διεύθυνση:
       
      http://www.latomet.gr/geotherm/geotherm.zip
       
      Πηγή: ΥΠΕΚΑ
    18. Νομοθεσία

      georgegaleos

      Κωδικοποίηση συνόλου της Υφιστάμενης Νομοθετικής και Κανονιστικής ύλης και της σχετικής Νομολογίας για τη Δασική Νομοθεσία.
       
      Ο παρών διαδικτυακός χώρος δημιουργήθηκε στα πλαίσια υλοποίησης του έργου «Κωδικοποίηση της Δασικής Νομοθεσίας» (κωδικός ΟΠΣ5000346), το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020».
       
      Στόχος του έργου είναι η άμεσης και ταχεία πρόσβαση στα περί δασών νομοθετήματα από όλους τους ενδιαφερόμενους πολίτες, επιχειρήσεις, νομικούς αλλά και ενδιαφερόμενους φορείς της δημόσιας διοίκησης, συμπεριλαμβανομένων των δικαστικών αρχών και των κατά τόπους δασικών υπηρεσιών.
       
      Αρμόδια υπηρεσία για την ανανέωση του περιεχομένου της συλλογής και την εν γένει λειτουργία της πλατφόρμας είναι η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης, Προστασίας Δασών και Αγροπεριβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Πηγή: http://devweb.atc.gr/ypekaportal/
    19. Νομοθεσία

      dimitris GM

      Αποχαρακτηρισμό δασικών εκτάσεων προωθεί το ΥΠΕΚΑ
       
      Την οριστικοποίηση του αποχαρακτηρισμού δασών και δασικών εκτάσεων, που έγιναν προ του 1975, συχνά με αποφάσεις επί χούντας, προωθεί με ρύθμιση το υπουργείο Περιβάλλοντος.
      Η ρύθμιση έχει εφαρμογή σε περιπτώσεις όπως το Πόρτο Καρράς στη Χαλκιδική, ωστόσο το υπουργείο αρνείται κατηγορηματικά τη σύνδεση. Η ρύθμιση έχει συμπεριληφθεί σε σχέδιο νόμου περί Εθνικού Κτηματολογίου, που βρίσκεται στη Βουλή. Οπως αναφέρει, "εκτάσεις που έχουν απολέσει τον δασικό τους χαρακτήρα πριν από τις 11.6.1975 (σ.σ. ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου Συντάγματος) λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση σχετική διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας, δεν χαρακτηρίζονται δάση και δασικές εκτάσεις και δεν κηρύσσονται αναδασωτέες. Για τις εκτάσεις αυτές, για τις οποίες έχει εκδοθεί νομίμως οικοδομική άδεια, η οποία δεν έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί, για την έκδοση νέας άδειας προσθήκης δεν απαιτείται η χορήγηση βεβαίωσης από το δασαρχείο (...)".
       
      Η ρύθμιση δείχνει να εξυπηρετεί ιδιαίτερα την περίπτωση του Πόρτο Καρράς, που τα τελευταία χρόνια επιδιώκει να χρησιμοποιήσει δασική έκταση 17.630 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στα όρια της ιδιοκτησίας της (αποκορύφωση της υπόθεσης ήταν το 2004 η τροπολογία Πάχτα, που οδήγησε τον τότε βουλευτή και σήμερα δήμαρχο Αριστοτέλη εκτός ΠΑΣΟΚ). Το 2010 εκδόθηκε οικοδομική άδεια για την ανέγερση 516 τουριστικών κατοικιών (μέρος των οποίων στην επίμαχη έκταση), η οποία όμως ανακλήθηκε τρεις φορές καθώς δεν είχε προηγηθεί άδεια δασαρχείου και αρχαιολογίας. Μάλιστα, ο τότε νομάρχης Χαλκιδικής (πλέον δήμαρχος Πολυγύρου Χαλκιδικής) είχε στείλει έγγραφο στη Διεύθυνση Δασών Χαλκιδικής, ζητώντας ουσιαστικά όσα προτείνει η σημερινή ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ («Κ», 21.11.10).
       
      Η "Κ" απευθύνθηκε στο ΥΠΕΚΑ, ζητώντας να τοποθετηθεί επί της επίμαχης τροπολογίας. Συνεργάτες του αναπληρωτή υπουργού κ. Στ. Καλαφάτη απορρίπτουν κατηγορηματικά τη σύνδεση της ρύθμισης με την υπόθεση του Πόρτο Καρράς. Υποστηρίζουν ότι πρόκειται για εφαρμογή της απόφασης 1285/2009 του Συμβουλίου της Επικρατείας και θα έχει εφαρμογή σε ευρύ πεδίο περιπτώσεων, που αδειοδοτήθηκαν ακόμα και προ της δικτατορίας. Ομως, η απόφαση του ΣτΕ αναφέρεται σε περιπτώσεις όπου έχουν δημιουργηθεί τετελεσμένα (λ.χ. ανέγερση κτιρίου) και όχι λ.χ. σε αποψίλωση δάσους, που αναστρέφεται. Σημειώνεται ότι ανάλογη ρύθμιση είχε συμπεριληφθεί στον ν.4061/12 για εκτάσεις που αποψιλώθηκαν για να καλλιεργηθούν.
       
      Πηγή: www.kathimerini.gr
    20. Νομοθεσία

      dimitris GM

      Ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΚΑ η δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου "Συμπλήρωση διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες διατάξεις".
       
      Όπως αναφέρει και η ανακοίνωση του ιστότοπου δημόσιας διαβούλευσης:
       
       
      Ο νόμος για τη συμπλήρωση των διατάξεων της σύνταξης και της λειτουργίας του Εθνικού Κτηματολογίου έρχεται σε μία ιδιαίτερη κρίσιμη περίοδο για την πορεία του έργου στη χώρα μας, αφού το Κτηματολόγιο αποτελεί βασικό αναπτυξιακό εργαλείο, σχετιζόμενο άμεσα με την προσέλκυση επενδύσεων και τη συνακόλουθη βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της χώρας στο διεθνές περιβάλλον.
       
      Για την επίτευξη του στόχου αυτού με τις διατάξεις του νόμου προωθείται στο μέγιστο βαθμό η επιτάχυνση των διαδικασιών για την ανάθεση και ολοκλήρωση των μελετών κτηματογράφησης έως το έτος 2020, αλλά και άλλων συμβάσεων εκπόνησης μελετών ή παροχής υπηρεσιών που σχετίζονται άμεσα με το Εθνικό Κτηματολόγιο, όπως η σύνταξη δασικών χαρτών. Παράλληλα, βελτιώνονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες συναλλαγών με τα Κτηματολογικά Γραφεία, αφού αξιοποιούνται οι σύγχρονες τεχνολογίες ηλεκτρονικής διακίνησης των εγγράφων, γεγονός που προάγει τον εκσυγχρονισμό, τη διαφάνεια και την αξιοπιστία στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
       
      Παρακαλούμε για τα σχόλια σας μέχρι 08/12/2012.
       
      Σταύρος Καλαφάτης
      Αν. Υπουργός Περιβάλλοντος
      Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
    21. Νομοθεσία

      dimitris GM

      Συνταγματική επιταγή συνιστά για τη Διοίκηση, η άρση κάθε κηρυχθείσας απαλλοτρίωσης μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας των 18 μηνών, από τη δημοσίευση της απόφασης για τον προσωρινό προσδιορισμό της αποζημίωσης.
      Τα παραπάνω αναφέρονται σε έγγραφο του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση, του βουλευτή Γιώργου Βλάχου, για τις πολλές αποφάσεις δέσμευσης χώρων και οικοπέδων από Δημοτικές ή Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις ή άλλους φορείς του Δημοσίου χωρίς όμως να καταβάλλονται οι αποζημιώσεις σε εύλογο χρόνο στους ιδιοκτήτες.
       
      Στην ερώτηση του κ. Βλάχου, αναφερόταν ότι ότι είναι πολλές οι περιπτώσεις κατά τις οποίες, Δημοτικές και Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις ή άλλοι φορείς του Δημοσίου, προχωρούν στη δέσμευση χώρων και οικοπέδων για μελλοντική αξιοποίησή τους και κατασκευή υποδομών. Ωστόσο, παρότι οι αποφάσεις για τη δέσμευση των ανωτέρω χώρων και οικοπέδων είναι σχεδόν άμεσες, δεν ισχύει το ίδιο για τις αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στις αποζημιώσεις αλλά και στις τελικές απαλλοτριώσεις, οι οποίες εκκρεμούν για πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα οικόπεδα να παραμένουν ανενεργά, δίχως να μπορούν να αξιοποιηθούν, αλλά και χωρίς να αποζημιώνονται οι ιδιοκτήτες τους που θα κληθούν να πληρώσουν και φόρο για οικόπεδα που ουσιαστικά δεν κατέχουν.
       
      Στην έγγραφη απάντησή του, ο υπουργός Οικονομικών επισημαίνει ότι το υπουργείο Οικονομικών συμπράττει στην κήρυξη της απαλλοτρίωσης, κατόπιν σχετικής πρότασης που του απευθύνουν άλλοι φορείς του Δημοσίου και υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι αφενός ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται από τον Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων και αφετέρου εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον. Συνεπώς, το υπουργείο Οικονομικών δεν «δεσμεύει» ακίνητα ιδιωτών για αξιοποίηση, καθώς η επιλογή αυτών γίνεται από τους συμπράττοντες στην κήρυξη λοιπούς φορείς που υποχρεωτικά προηγουμένως σταθμίζουν το δημόσιο συμφέρον, λαμβάνοντας υπόψη και την αρχή της αναλογικότητας.
       
      Παράλληλα, ο κ. Στουρνάρας ξεκαθαρίζει πως για όσες περιπτώσεις μετά την κήρυξη της απαλλοτρίωσης δεν ολοκληρωθεί αυτή με τη παρακατάθεση της επιδικασθείσης αποζημίωσης, η διαδικασία οδηγείται αυτοδίκαια σε άρση. "Η άρση της κηρυχθείσας απαλλοτρίωσης, μετά την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας των 18 μηνών από τη δημοσίευση της απόφασης για τον προσωρινό προσδιορισμό της αποζημίωσης, συνιστά συνταγματική επιταγή για τη Διοίκηση, καθώς ρητά προβλέπεται από την παράγραφο 4 του άρθρου 17 του Συντάγματος που προστατεύει το δικαίωμα της ιδιοκτησίας", αναφέρει ο υπουργός Οικονομικών.
       
      Τέλος, προσθέτει ότι «η συνταγματική αυτή πρόβλεψη έχει θεσπιστεί πρωτίστως για την προστασία του καθού η απαλλοτρίωση ιδιοκτήτη, διότι σε διαφορετική περίπτωση θα κινδύνευε να στερηθεί επ΄ αόριστον την ιδιοκτησία του, χωρίς να του έχει καταβληθεί η αποζημίωση που του επιδίκασαν τα αρμόδια δικαστήρια».
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=10941
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.