Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο θα κοστίζει όσο ένα συμβατικό, σε δύο μόλις χρόνια

    Sign in to follow this  

    Ο ένας μετά τον άλλον, οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοινώνουν ότι τα επόμενα χρόνια αρκετά από τα δημοφιλή μοντέλα τους θα κυκλοφορούν στην αγορά και με ηλεκτρική έκδοση. Μάλιστα, η προώθηση χρήσης της ηλεκτροκίνησης επιταχύνεται με ραγδαίους ρυθμούς μετά και τις πρόσφατες ανακοινώσεις της ΕΕ για το Πακέτο Καθαρής Μετακίνησης, με το οποίο ασκείται μεγάλη πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πλέον, είναι υποχρεωμένη το αργότερο έως το 2025 να προωθήσει δυναμικά (σε μεγάλες ποσότητες) στην αγορά αυτοκίνητα μηδενικών ή και πολύ χαμηλών ρύπων, ώστε να υπάρξει προσαρμογή στο κανονιστικό πλαίσιο για τη μείωση των ρύπων, την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις και τους στόχους για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

     

    «Ήδη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πραγματοποιήσει τεράστιες επενδύσεις στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και προγραμματίζουν ακόμη μεγαλύτερες, ώστε να μπορέσουν μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να λανσάρουν μια ευρεία γκάμα μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα καλύπτει τις απαιτήσεις της αγοράς», επισημαίνει στη Greenagenda.gr ο διευθυντής και συνιδρυτής της εταιρείας FORTISIS Δημήτρης Mιχαρικόπουλος.

     

    Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, βασικός παράγοντας που αναμένεται να επιταχύνει τις εξελίξεις, σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι η Κίνα. Με τη στήριξη ενός συνεκτικού κρατικού σχεδίου και ενός κολοσσιαίου επενδυτικού προγράμματος, η αχανής χώρα φιλοδοξεί να πάρει τα ηνία στη νέα εποχή, την εποχή της ηλεκτροκίνησης.

     

    Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός των συμπράξεων που αναπτύσσουν με Ευρωπαίους και Ιάπωνες κατασκευαστές, ρίχνουν όλο τους το βάρος στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών, σκοπεύοντας πολύ σύντομα να μπορούν να διαθέσουν στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με σχετικά χαμηλό κόστος και με προδιαγραφές που να ανταποκρίνονται στα standards της Ευρωπαϊκής και Αμερικανικής αγοράς, κερδίζοντας αντίστοιχα μεγάλα μερίδια στις αγορές αυτές.

     

    Όπως επισημαίνει ο κ. Μιχαρικόπουλος, ήδη, στην Κίνα έχουν τεθεί αυστηροί όροι -ποσοστώσεις για «καθαρά» οχήματα- που πρέπει να πληρούν οι ξένοι κατασκευαστές που επιθυμούν να διαθέτουν αυτοκίνητα στη χώρα, οι οποίοι θα αυστηροποιούνται όλο και περισσότερο τα επόμενα χρόνια, ενώ ένα τεράστιο πρόγραμμα επένδυσης (19 δισεκατομμύρια δολάρια) στις υποδομές επαναφόρτισης στοχεύει να κάνει τον ανεφοδιασμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εύκολο και διαθέσιμο παντού, ώστε οι ίδιοι οι Κινέζοι να στραφούν μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να ενισχυθεί η θέση των Κινέζων παραγωγών αυτοκινήτων.

     

    Ακόμη, ο κ. Μιχαρικόπουλος εξηγεί πως καθοριστική για την ταχύτητα διείσδυσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι η εξέλιξη των τιμών των μπαταριών ιόντων λιθίου. Ήδη, οι τιμές τους έχουν αποκλιμακωθεί από τα περίπου 1.000 δολάρια / kWh στα 220 περίπου δολάρια / kWh, ενώ με την αύξηση των ποσοτήτων παραγωγής και τη λειτουργία παγκοσμίως νέων εργοστασίων παραγωγής πολύ μεγάλης δυναμικότητας (GigaFactory της TESLA, Daimler στη Γερμανία, LG Πολωνία κ.ά.) αναμένεται ότι μέχρι το 2020 οι τμές των μπαταριών θα πέσουν στα 100 δολάρια / kWh. Αυτό συνεπάγεται ότι η τιμή κτήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι σε δυο χρόνια περίπου ίδια με ενός συμβατικού αυτοκινήτου, καθιστώντας την επιλογή του απολύτως συμφέρουσα και από άποψη τιμής και από άποψη επιδόσεων και αυτονομίας.

     

    Ουραγός στην ηλεκτροκίνηση η Ελλάδα

     

    Σύμφωνα με τον κ. Μιχαρικόπουλο, η Ελλάδα ακολουθεί με πολύ μεγάλη απόσταση τις διεθνείς εξελίξεις και ακόμη δεν επωφελείται από τις τεράστιες προοπτικές που ανοίγονται από την ανατροπή που φέρνει στις μεταφορές και στην ενέργεια η ηλεκτροκίνηση.

     

    «Στη χώρα μας όχι μόνο δεν δίνεται κανένα κίνητρο για στροφή στα καθαρά οχήματα, όχι μόνο δεν γίνεται καμία επένδυση στις σχετικές υποδομές, αλλά συχνά κινούμαστε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από τον υπόλοιπο πλανήτη. Το diesel βαίνει προς κατάργηση ως καύσιμο των αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές πόλεις με απανωτές απαγορεύσεις που έχουν εξαγγελθεί από διάφορες πόλεις. Αντίθετα, στην Ελλάδα δίνουμε κίνητρα για την απόκτηση ή διακράτηση των αυτοκινήτων ντίζελ και επεκτείνουμε διαρκώς την ηλικία απόσυρσης των ντιζελοκίνητων κατά κανόνα και ρυπογόνων επαγγελματικών οχημάτων όπως τα ταξί», υπογραμμίζει ο κ. Μιχαρικόπουλος.

     

    Πηγή: http://greenagenda.gr/%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%83%CF%84/


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    [εδω ειναι η σωστη θεση..]

     

    Σκεφθειτε ομως και τα προβληματα που εχουν οι "αρμοδιοι υπηρεσιακοι παραγονται"

     

    .... οπως τοτε με τον ΒΑΝΚΕΛ...που  δεν ειχε πολλα κυβικα...αλλα ειχε πολλα αλογα

    και πώς να τα μετρησουν τωρα...

    Ετσι  και σημερα, αναρωτιουνται...

    Αρα θα αναθεσουν "ειδικη" μελετη  σε "ειδικους επιστημονες"

    για να τετραγωνισουν το  διευρο...

    - πόσοι ιπποι/κυβικα... να ειναι αυτος ο ηλεκτρονικητηρας και πώς θα αφαιρεσουμε  το ΥΚΩ απο τους λογαριασμους αυτους

    Και καλα, να γίνεται η φορτιση  στο σπίτι...νταξ  ποιος ψαχνει...κι αμα θελει ας μην επαιρνε ηλεκτροκούνητο.......

    Αλλαααα, αν γινουν σταθμοι φορτισης,

    - ΤΑΠ θα εχουν?

    - Δημοτικα τελη???

    -  και, πώς θα παιρνουμε κι εμεις ως Διοικηση τελοσπαντων το κατιτις μας  απο οσα γλυτωνουν??

    [και οι Δημοι...βεβαιως βεβαιως...μη χασουν  ...] :mrgreen: :mrgreen:

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    "πράσινη" κατασκευή ηλεκτροκίνητου οχήματος,"πράσινα" ανταλλακτικά/αναλώσιμα,"πράσινοι" σταθμοί φόρτισης τότε θα είναι απόλυτα καθαρή η ηλεκτροκίνηση.

    Και φυσικά όλα αυτά κοστίζουν...

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    ποση πρωτογενης ενεργεια χρειαζεται για να παραχθει το ''καθαρο'' αυτοκινητο . . . αντε γεια

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι πολύ κρίμα να επενδύεται τόσο χρήμα σε μία τεχνολογία που όλοι ξέρουν ότι δεν μπορεί να περπατήσει.

    Και δεν μπορεί να περπατήσει για μία σειρά τεχνικών λόγων που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης:

    • οι πρόσθετες κιλοβατώρες που θα ζητήσει η αυτοκίνηση δεν θα είναι πράσινες, και δεν θα γίνουν ποτέ πράσινες.
    • η αυτοκίνηση αντιπροσωπεύει ένα ελάχιστο ποσοστό της κατανάλωσης υδρογονανθράκων...
    • η αυτονομία των ηλεκτροκίνητων δεν έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης: οι συσσωρευτές Li-ion έχουν ήδη ενεργειακή πυκνότητα ίση με το 20% του ΤΝΤ.
    • Τα υφιστάμενα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν: Στην Ελλάδα έχουμε ετήσια κατανάλωση ηλεκτρισμού 63ΤWh και ετήσια κατανάλωση αμόλυβδης βενζίνης 2.300.000tn. αν δεν θέλουμε να καίμε βενζίνη, πρέπει να βρούμε στην καλύτερη περίπτωση 15TWh ηλεκτρισμού επιπλέον, και μάλιστα πράσινες... καλή τύχη!
    • Δεν έβαλα στο παιχνίδι το πετρέλαιο κίνησης... επομένως, ακόμη περισσότερη καλή τύχη!
    • Κι ας μην ξεχάσουμε ότι τις πρόσθετες κιλοβατώρες τις θέλουμε ενώ παράλληλα προσπαθούμε να περιορίσουμε τις 34TWh από λιγνίτη.
    • Και φυσικά υπάρχει το ζήτημα με το ποιος θα τα πληρώσει όλα αυτά, κι αν η τιμή στην οποία αγοράζει την κιλοβατώρα ο αυτοκινητιστής περιέχει όλα αυτά τα κόστη, κλπ κλπ.
    • Επίσης, υπάρχουν και ζητήματα σχετικά με τα αυτοκίνητα, το αν είναι πράσινη η ίδια η παραγωγής τους, το πόσο ασφαλείς είναι να έχεις μπαταρίες με 30kWh σε περίπτωση σύγκρουσης, το που θα βρεις πρίζα των 30Α για να βάλεις τον φορτιστή κλπ...

     

    Είναι προφανές ότι αργά ή γρήγορα θα αναγκαστούμε να περάσουμε σε άλλη τεχνολογία αυτοκίνησης. Η τεχνολογία αυτή κατά πάσα πιθανότητα δεν θα περιέχει μπαταρίες. Πιθανώς θα είναι το υδρογόνο, ή ίσως να είναι τα συνθετικά καύσιμα, ενδεχομένως όμως και τίποτα από αυτά. Κοινώς, είμαστε σε αναζήτηση νέας τεχνολογίας...

    Edited by AlexisPap

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Ειδικα μια που το ανέφερε ο αλεξ, το υδρογόνο ΕΙΝΑΙ το καύσιμο του μέλλοντος.. Ειδικοί και μη το λένε και όρθα.

    Απλα το υδρογόνο λόγω της χρήσης πλατίνας για το καθαρισμό του ακόμα ειναι ασύμφορο..

    Α ρε καλογεράκη... Αααα ρε καλογεράκη .. Ηρθε η ώρα να δοξαστείς

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    θα μου  επιτρεψεις    να παμε πολυ πιο παληα...πριν απο 40 και πλεον χρονια

     

    οταν ο Καβαθας εγραφε για τα ηλεκτρικα

     

    .....θα καταληξουν οι πολεις καθαρες σαν εξοχη....

    και η υπαιθρος οπου παραγεται το ρευμα

    χειροτερη απο πολεις.

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι ...

    Και πράσινα ...

    Πολύ χρήσιμες οι επισημάνσεις σας.

    Για το κέντρο μιας πόλης που λέγεται Αθήνα δεν βλέπω άλλη οικονομική διέξοδο από τον τουρισμό. Όχι ασφαλώς μόνο στο λεγόμενο ιστορικό κέντρο αλλά σε όλο σχεδόν τον Δήμο Αθηναίων. Ο τουρίστας μεταξύ άλλων 1000 πραγμάτων θέλει καθαριότητα και ησυχία. Αυτά με συμβατικά αυτοκίνητα νομίζω πως δεν επιτυγχάνονται.

    Διανύω καθημερινά 13,65χλμ με μηχανή προς μια κατεύθυνση και άλλα τόσα να επιστρέψω διασχίζοντας διαγώνια το κέντρο βλέποντας 55 σηματοδότες όταν πηγαίνω και 58 όταν επιστρέφω ή το ανάποδο αναλόγως πως βλέπει ο καθένας από που ξεκινά και που τελειώνει η ζωή του επειδή το σπιτικό έχει μετατραπεί σε ξενοδοχείο καθότι κάποια στιγμή της ημέρας θα περάσω για έναν ύπνο.

    Μέση ωριαία ταχύτητα στο αντίθετο ρεύμα ... 27 χαω!!! Απίστευτο; 

    Επειδή έχω ταξιδέψει αρκετά και έχω γνωρίσει πολύ κόσμο και κοσμάκη δεν θέλω να προσβάλλω αλλά αισθάνομαι σαν Μπαγκλαντεσιανός και μόνο αυτή η λέξη μπορεί να αποδώσει το νόημα. Υπάρχει και το τριτοκοσμικός βέβαια ...

    Παρόλα αυτά είμαι απ΄αυτούς που επιθυμώ να απαγορευτούν τα τροχοφόρα στο κέντρο για χάρη του τουρισμού.

    Τελευταία έπεσε στην αντίληψή μου μια προσπάθεια που γίνεται στον τομέα και μου άρεσε πολύ.

    http://www.ecosun.gr/ecocar-2/

    Εκείνο που πρέπει να καταλάβουμε όλοι - και προφανώς οι ιθύνοντες - είναι πως τέτοιες εταιρείες χρειάζονται ένα επαρκές μέγεθος εσωτερικής αγοράς με την κατάλληλη ασφαλώς νομοθεσία για να επιβιώσουν ώστε όταν έλθει η ώρα να ανοίξουν τα φτερά τους και σε άλλες αγορές. Κουτσά - στραβά μπορούμε να δοκιμάσουμε και να προσφέρουμε την δική μας εναλλακτική πρόταση στα βαλκάνια τουλάχιστον που όχι μόνο θα έπρεπε αλλά οφείλουμε να τα βλέπουμε ως ενδοχώρα μας.

    Το ίδιο νομίζω πως πρέπει να γίνει και σε μερικά νησιά. Οι χρόνιες καθυστερήσεις στην πόντιση καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας ασφαλώς και δεν τιμά κανένα. Ομοίως οι γουρούνες δεν νομίζω ότι προσφέρουν καλύτερο "τοπικό χρώμα" από ένα ηλεκτροκίνητο τροχοφόρο κατάλληλα διασκευασμένο.

    Όσο αφορά τα τέλη τα ακούω βερεσέ. Ακόμη κι αν οι πορδές ήταν η καύσιμη ύλη τότε πάλι το κράτος θα έπρεπε να χρεώνει τέλη κ.ά.

    Όταν το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών μετά από τρία μνημόνια συνεχίζει να είναι ελλειμματικό τότε η κουβέντα περί χρέωσης τελών και περί φορολογίας του αυτοκινήτου αφορά πολιτικές που σκοπό έχουν να δώσουν επιχειρήματα σε μια ομάδα κατά μιας άλλης στο καφενείο.

    Η σκέψη είναι:

    Τι πόλη έχουμε στα χέρια μας; Τι υπεραξίες και σε ποιους τομείς μπορεί να προσδώσει;

    Τι έργα χρειάζονται; Ευρείας κλίμακας πεζοδρομήσεις; Τούνελ κάτω από την Ακρόπολη, τον Λυκαβητό ή τα Τουρκοβούνια; Χρειάζεται να φέρουμε θάλασσα στο Ζεφύρι για να οργανώνουμε εβδομάδα ψαρέματος;

    Πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και πόσο θα αυξηθεί η παραγωγικότητα όσων ήδη εργάζονται από τις βελτιώσεις που θα γίνουν; Τι κεφάλαια μπορούμε να προσελκύσουμε;

    Σε μια τέτοια πόλη ταιριάζει καλύτερα ένα ηλεκτροκίνητο ή ένα δίλιτρο GTI;

    Αυτή νομίζω πως θα έπρεπε να είναι η κουβέντα μας. Χωρίς προαπαιτούμενα και με την σκέψη μας στο μέλλον.

    Το επιχείρημα "καθαρή πόλη αλλά βρώμικη ύπαιθρος" είναι ψεύτικο.

    Αντιπαραβάλω:

    Καθαρά και άνεργα Γιάννενα αλλά το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας απ΄όπου κάνουμε εισαγωγές είναι καμιά 200σαριά χιλιόμετρα μακριά!!!

    Καθαρές και άνεργες Σέρρες αρκεί που το Κοζλοντούι είναι σε άλλη χώρα!!!

    Τυχαία νομίζετε πως φτάσαμε εδώ που φτάσαμε;

    Τα τσιτάτα μας έφεραν που τα κρατάμε στο στόμα μας λες και είναι το τελευταίο σουξέ της Στανίση.

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Προβλήματα που δεν έχουν προβλέψει ακόμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

     

    1) Το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας των μεγάλων πόλεων (βλέπε Αθήνα) ήδη έχει πρόβλημα και δεν μπορεί να διαχειριστεί το φορτίο της πόλης το καλοκαίρι. Θυμάστε τα black out στην Αθήνα κατά τους καύσωνες. Το δίκτυο διανομής δεν αντέχει καν τα κλιματιστικά, πως θα αντέξει και τα αυτοκίνητα;

    Ενημερωτικά, για τους μη μηχανικούς, ένας φορτιστής Tesla Supercharger απαιτεί περισσότερη ισχύ από 80 κλιματιστικά 9000btu/h

     

    2) Τις μέρες αιχμής, πως θα καλυφθούν οι ταξιδιώτες για την φόρτιση των οχημάτων τους; Εδώ στα διόδια που ο καθένας δεν κάνει ούτε ένα λεπτό δημιουργούνται ουρές, στους σταθμούς φόρτισης όπου χρειάζεται ο καθένας πάνω από ώρα τι θα γίνεται;

     

    3) Κάποιοι χρησιμοποιούν ΜΜΕ ή μηχανάκι στις καθημερινές τους μετακινήσεις και παίρνουν το αυτοκίνητο Χριστούγεννα, Πάσχα και Καλοκαίρι. Αν ξεχάσει αφόρτιστες τις μπαταρίες για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα θα χαλάσουν. Πόσοι το γνωρίζουν αυτό;

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Τα έξοδα χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σίγουρα χαμηλότερα από αυτά ενός συμβατικού. Ωστόσο καλό είναι να τα γνωρίζουμε.
      Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά στην αγορά αλλά είναι σίγουρα πιο οικονομικά στη χρήση αφού δεν χρειάζονται αναλώσιμα και σέρβις με την κλασσική έννοια. Πόσο όμως κοστίζει η φόρτισή τους; Πήραμε τα ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, τα βάλαμε στην πρίζα και απαντάμε για το καθένα ξεχωριστά.
      Για να υπολογίσουμε το κόστος μία πλήρους φόρτισης, πήραμε τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο 100% και τη χρέωση της ΔΕΗ στο νυχτερινό τιμολόγιο, τιμολόγιο που λογικά θα χρησιμοποιούν όλοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, φορτίζοντας το βράδυ στο σπίτι τους.
      Αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί, είναι η επιβάρυνση στη συνολική κατανάλωση του νοικοκυριού που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των λοιπών χρεώσεων του λογαριασμού, είτε ο κάτοχος ηλεκτροδοτείται από τη ΔΕΗ είτε από κάποιον εναλλακτικό πάροχο.
      Εστω κι έτσι, οι αναγνώστες θα αποκτήσουν μία εικόνα για τα έξοδα οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
      Nissan Leaf 3.1€
      Το Nissan Leaf το εμπορικά πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο, έρχεται στην βασική του έκδοση με κόστος 33.900 ευρώ, ισχύ 150 ίππων και αυτονομία 270 χιλιομέτρων. Για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των  40kWh  απαιτούνται 3,1 ευρώ στο νυχτερινό τιμολόγιο.
      VW e-Golf 2€
      To VW e-Golf με τα 136 άλογα, και την μπαταρία των 35,8 kWh, προσφέρει επίσημη αυτονομία 231 χιλιομέτρων και έχει κόστος αγοράς των 39,950 ευρώ.
      Το δημοφιλές μοντέλο στην ηλεκτρική του εκδοχή απαιτεί 2.8 ευρώ για μία πλήρη φόρτιση, σε νυχτερινό ρεύμα και με αυτό το «καύσιμο» καταναλώνει με τα συμβατικά πρότυπα κάτι περισσότερο από 1 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
      BMW i3 3,3€
      Το τελευταίο BMW i3, ένας από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση, αποδίδει 170 ίππους και βελτιωμένη αυτονομία στα 260 χιλιόμετρα. Για να επιτύχει τα νούμερα αυτά, πρέπει να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία των 42.2 kWh. Αν η φόρτιση γίνει με νυχτερινό ρεύμα, η διαδικασία θα κοστίσει 3,3 ευρώ.
      Jaguar i-Pace 7,1€
      Η πολυτελής Jaguar i-Pace είναι από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της αγοράς με εντυπωσιακές αυτονομίες που φτάνουν τα 370 χιλιόμετρα. Οι 394 ίπποι που καθιστούν ιδιαίτερα σπορ το μοντέλο, χρειάζονται όμως πολύ ρεύμα. Ετσι, για μία πλήρη φόρτιση του συστήματος των  90kWh, θα απαιτηθούν 7,10 ευρώ.
      Audi e-Tron55 quattro 7,50€
      Στην πολυτελή κατηγορία, διαπρέπει και το Audi e-Tron55 quattro προσφέροντας επίσημα νούμερα αυτονομίας στα 428 χιλιόμετρα! Με το πακέτο μπαταρίας των 95 kWh που απαιτείται, μία πλήρης φόρτιση για το εντυπωσιακό μοντέλο της Audi, πάντα σε νυχτερινο τιμολόγιο, θα χρειαστείτε 7,50 ευρώ.
      Mercedes EQC 400 4Matic 6,8€
      Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της Mercedes, ακούει στο όνομα EQC 400 4Matic. Με 408 ίππους υπόσχεται «φορτισμένες» ηλεκτρικές συγκινήσεις αλλά και αυτονομία 417 χιλιομέτρων που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Οι ευτυχείς ιδιοκτήτες που θα παρκάρουν και θα φορτίζουν μία EQC στο γκαράζ τους, θα χρειάζονται μόλις 6,8 ευρώ για κάθε πλήρη φόρτιση.
      Φυσικά, όπως αναφέραμε στην αρχή, αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι η επιβάρυνση του ισοζυγίου του λογαριασμού ρεύματος ενός νοικοκυριού από την προσθήκη αυτής της ημερήσιας φόρτισης που θα επιβαρύνει και τις επιμέρους χρεώσεις του λογαριασμού ρεύματος.
      Τέλος, για κάθε φόρτιση που δεν γίνεται στο σπίτι, θα πρέπει να υπολογίζετε και τα τέλη στάθμευσης σε ένα γκαράζ αλλά και κόστος ανά λεπτό φόρτισης.
    • By Engineer
      Τα έξοδα χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι σίγουρα χαμηλότερα από αυτά ενός συμβατικού. Ωστόσο καλό είναι να τα γνωρίζουμε.
      Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά στην αγορά αλλά είναι σίγουρα πιο οικονομικά στη χρήση αφού δεν χρειάζονται αναλώσιμα και σέρβις με την κλασσική έννοια. Πόσο όμως κοστίζει η φόρτισή τους; Πήραμε τα ηλεκτρικά της ελληνικής αγοράς, τα βάλαμε στην πρίζα και απαντάμε για το καθένα ξεχωριστά.
      Για να υπολογίσουμε το κόστος μία πλήρους φόρτισης, πήραμε τη χωρητικότητα της μπαταρίας στο 100% και τη χρέωση της ΔΕΗ στο νυχτερινό τιμολόγιο, τιμολόγιο που λογικά θα χρησιμοποιούν όλοι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, φορτίζοντας το βράδυ στο σπίτι τους.
      Αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί, είναι η επιβάρυνση στη συνολική κατανάλωση του νοικοκυριού που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των λοιπών χρεώσεων του λογαριασμού, είτε ο κάτοχος ηλεκτροδοτείται από τη ΔΕΗ είτε από κάποιον εναλλακτικό πάροχο.
      Εστω κι έτσι, οι αναγνώστες θα αποκτήσουν μία εικόνα για τα έξοδα οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
      Nissan Leaf 3.1€
      Το Nissan Leaf το εμπορικά πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο, έρχεται στην βασική του έκδοση με κόστος 33.900 ευρώ, ισχύ 150 ίππων και αυτονομία 270 χιλιομέτρων. Για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των  40kWh  απαιτούνται 3,1 ευρώ στο νυχτερινό τιμολόγιο.
      VW e-Golf 2€
      To VW e-Golf με τα 136 άλογα, και την μπαταρία των 35,8 kWh, προσφέρει επίσημη αυτονομία 231 χιλιομέτρων και έχει κόστος αγοράς των 39,950 ευρώ.
      Το δημοφιλές μοντέλο στην ηλεκτρική του εκδοχή απαιτεί 2.8 ευρώ για μία πλήρη φόρτιση, σε νυχτερινό ρεύμα και με αυτό το «καύσιμο» καταναλώνει με τα συμβατικά πρότυπα κάτι περισσότερο από 1 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα.
      BMW i3 3,3€
      Το τελευταίο BMW i3, ένας από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση, αποδίδει 170 ίππους και βελτιωμένη αυτονομία στα 260 χιλιόμετρα. Για να επιτύχει τα νούμερα αυτά, πρέπει να φορτιστεί πλήρως η μπαταρία των 42.2 kWh. Αν η φόρτιση γίνει με νυχτερινό ρεύμα, η διαδικασία θα κοστίσει 3,3 ευρώ.
      Jaguar i-Pace 7,1€
      Η πολυτελής Jaguar i-Pace είναι από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της αγοράς με εντυπωσιακές αυτονομίες που φτάνουν τα 370 χιλιόμετρα. Οι 394 ίπποι που καθιστούν ιδιαίτερα σπορ το μοντέλο, χρειάζονται όμως πολύ ρεύμα. Ετσι, για μία πλήρη φόρτιση του συστήματος των  90kWh, θα απαιτηθούν 7,10 ευρώ.
      Audi e-Tron55 quattro 7,50€
      Στην πολυτελή κατηγορία, διαπρέπει και το Audi e-Tron55 quattro προσφέροντας επίσημα νούμερα αυτονομίας στα 428 χιλιόμετρα! Με το πακέτο μπαταρίας των 95 kWh που απαιτείται, μία πλήρης φόρτιση για το εντυπωσιακό μοντέλο της Audi, πάντα σε νυχτερινο τιμολόγιο, θα χρειαστείτε 7,50 ευρώ.
      Mercedes EQC 400 4Matic 6,8€
      Το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της Mercedes, ακούει στο όνομα EQC 400 4Matic. Με 408 ίππους υπόσχεται «φορτισμένες» ηλεκτρικές συγκινήσεις αλλά και αυτονομία 417 χιλιομέτρων που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Οι ευτυχείς ιδιοκτήτες που θα παρκάρουν και θα φορτίζουν μία EQC στο γκαράζ τους, θα χρειάζονται μόλις 6,8 ευρώ για κάθε πλήρη φόρτιση.
      Φυσικά, όπως αναφέραμε στην αρχή, αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι η επιβάρυνση του ισοζυγίου του λογαριασμού ρεύματος ενός νοικοκυριού από την προσθήκη αυτής της ημερήσιας φόρτισης που θα επιβαρύνει και τις επιμέρους χρεώσεις του λογαριασμού ρεύματος.
      Τέλος, για κάθε φόρτιση που δεν γίνεται στο σπίτι, θα πρέπει να υπολογίζετε και τα τέλη στάθμευσης σε ένα γκαράζ αλλά και κόστος ανά λεπτό φόρτισης.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δωρεάν στάθμευση και διέλευση από τα διόδια για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, περιλαμβάνονται στα κίνητρα που εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
      Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών προωθεί και φορολογικά κίνητρα (εκπτώσεις στα τέλη ταξινόμησης, κυκλοφορίας κ.ά.), ενώ με την ανάπτυξη της αγοράς οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν όφελος και από τη συμμετοχή τους στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, πουλώντας ρεύμα στο δίκτυο τις ώρες αιχμής (αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους) και αγοράζοντας (φορτίζοντας τη μπαταρία) τις ώρες χαμηλής ζήτησης που οι τιμές είναι φθηνότερες.
      Εκτός από τα ΙΧ, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα δώσει έμφαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στα επαγγελματικά αυτοκίνητα (ταξί και εταιρικά οχήματα) που διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα και το όφελος από τον περιορισμό της ρύπανσης είναι μεγαλύτερο.
      Το πλάνο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, όπως επισήμανε η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε σχετική ημερίδα του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας), θα αποτυπωθεί στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώς το τέλος του χρόνου. Οι στόχοι που θα περιλαμβάνονται σε αυτό θα είναι φιλόδοξοι αλλά πιο ρεαλιστικοί σε σχέση με το υπάρχον ΕΣΕΚ, οι προβλέψεις του οποίου θεωρούνται υπερβολικές. Συγκεκριμένα το ΕΣΕΚ που συνέταξε η προηγούμενη κυβέρνηση το 2018 θέτει ως στόχο το 2030 να κυκλοφορούν 600.000 ηλεκτροκίνητα ΙΧ ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 315 (η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στον «στόλο» των κυκλοφορούντων είναι σήμερα μόλις 0,23%), ενώ -ανάλογα με τις εκτιμήσεις καθώς δεν υπάρχει επίσημη καταγραφή- τα σημεία φόρτισης σε όλη τη χώρα είναι λιγότερα από 140.
      Στις αιτίες για τις χαμηλές επιδόσεις της χώρας τις οποίες θα επιχειρήσει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση- περιλαμβάνονται οι υψηλές τιμές αγοράς των αυτοκινήτων καθώς και η έλλειψη θεσμικού πλαισίου και υποδομών φόρτισης των αυτοκινήτων. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να αξιοποιήσει κοινοτική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τομέας στον οποίο προβλέπεται να δημιουργηθούν νέες αγορές και ευκαιρίες για επιχειρήσεις και καταναλωτές, ενώ η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες προοπτικές και στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
      Για παράδειγμα:
      - Η φόρτιση του οχήματος θα μπορεί να γίνεται με χρεώσεις τύπου roaming κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, ένας οδηγός που έχει συμβόλαιο με την «Α» εταιρεία προμήθειας ρεύματος θα μπορεί να αγοράζει ενέργεια, εφόσον χρειάζεται, από φορτιστή της «Β».
      - Η χρέωση του οδηγού μπορεί να γίνεται για την ενέργεια που αγόρασε ή/και για το χρόνο που χρησιμοποίησε τον φορτιστή.
      - Οι χρεώσεις θα είναι διαφορετικές στη διάρκεια του 24ώρου ώστε να δίνονται κίνητρα φόρτισης των μπαταριών σε ώρες μη αιχμής. Η μαζική φόρτιση των αυτοκινήτων π.χ. νωρίς το βράδυ κατά τη χειμερινή περίοδο, οπότε αυξάνεται η ζήτηση ρεύματος λόγω θέρμανσης, είναι ανεπιθύμητη έως και επικίνδυνη για την ευστάθεια του δικτύου. Για την εφαρμογή πολυζωνικών τιμολογίων είναι προϋπόθεση η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών.
      - Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων θα μπορούν να πωλούν ρεύμα στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής, αποφορτίζοντας τις μπαταρίες τους και εξασφαλίζοντας πρόσθετο οικονομικό όφελος.
      - Η φόρτιση των αυτοκινήτων θα μπορεί να γίνεται αποκλειστικά με ενέργεια που θα παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, με την αγορά των λεγόμενων πράσινων πιστοποιητικών.
      Τέλος, για την εγκατάσταση φορτιστών στα σπίτια και ιδίως στις πολυκατοικίες θα χρειαστεί θεσμικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά και τα θέματα ιδιοκτησίας, χρήσης των χώρων στάθμευσης κ.ά.

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.