Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    832 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      ι αναγραφόμενες τιμές στις τηλεπικοινωνίες πρέπει να είναι οι τελικές τιμές των υπηρεσιών και να συμπεριλαμβάνουν το αντίστοιχο κατά περίπτωση τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας, συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, καρτοκινητής τηλεφωνίας και τέλος στη συνδρομητική τηλεόραση, καθώς και τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ).
       
      Τα παραπάνω ορίζει σύσταση που εξέδωσε η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) προς τις εταιρίες παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών σχετικά με τις αναγραφόμενες τιμές των υπηρεσιών τους στους τιμοκαταλόγους, τα ενημερωτικά έντυπα, τα διαφημιστικά φυλλάδια, τις διαφημιστικές καταχωρήσεις, τις ιστοσελίδες και τα έντυπα των προσφορών τους προς τους καταναλωτές.
       
      Οι εταιρίες παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχουν προθεσμία ενός μηνός από την κοινοποίηση της σύστασης έτσι ώστε να προσαρμόσουν σύμφωνα με αυτή τις αναγραφόμενες – προσφερόμενες τιμές των υπηρεσιών τους.
       
      Η σύσταση ορίζει επίσης ότι κατά την υποβολή προσφορών προς τους συνδρομητές με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. μέσω τηλεφώνου, έντυπα, ηλεκτρονικά κλπ), οι προσφερόμενες τιμές πρέπει να είναι οι τελικές τιμές πώλησης και να περιλαμβάνουν εκτός από τον ΦΠΑ και το αντίστοιχο κατά περίπτωση τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας, συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, καρτοκινητής τηλεφωνίας και το τέλος στη συνδρομητική τηλεόραση.
       
      Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ η ενσωμάτωση όλων των τελών στις αναγραφόμενες – προσφερόμενες τιμές, ώστε αυτές να αντιπροσωπεύουν την τελική λιανική τιμή πώλησης, θα αυξήσει το επίπεδο διαφάνειας στην αγορά και θα διευκολύνει τους συνδρομητές να κατανοούν καλύτερα το κόστος των υπηρεσιών που λαμβάνουν και να συγκρίνουν ευχερέστερα τις τιμές των προσφερόμενων υπηρεσιών κατά τη διαδικασία επιλογής μεταξύ διαφορετικών παρόχων ή/και υπηρεσιών.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=451954
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      Καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες megabytes πληροφοριών ταξιδεύουν στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, σε ολόκληρο τον πλανήτη.
       
      Από την Ασία στην Ευρώπη και από την Αμερική στην Αφρική, ο βυθός των ωκεανών είναι στρωμένος με χιλιάδες χιλιόμτερα καλωδίων, αυτών που αποτελούν τον παγκόσμιο ιστό.
       
      Το εντυπωσιακό βίντεο του Business Insider που ακολουθεί παρουσιάζει το πυκνό δίκτυο του παγκόσμιου ίντερνετ και μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως:
       
      - Το πρώτο υπερατλαντικό καλώδιο ποντίστηκε τη δεκαετία του 1850 ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Ιρλανδία.
       
      - Στον βυθό των ωκεανών απλώνονται τουλάχιστον 300 καλώδια με μήκος μεγαλύτερο των 550.000 μιλίων - ικανό να κυκλώσει τη Γη 22 φορές.
       
      - Το μεγαλύτερο καλώδιο εκτείνεται από την Κορέα στη Γερμανία με 39 ενδιάμεσους σταθμούς.
       
      - Κάποια καλώδια έχουν ποντιστεί σε βάθος 25.000 ποδιών.
       
      - Οι διεθνείς καλωδιώσεις μεταφέρουν συνολικά σχεδόν το 99% των πληροφοριών.
       
      Δείτε τον εντυπωσιακό διαδραστικό χάρτη: http://www.submarinecablemap.com/#/
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/151678/voytixte-sta-vathi-ton-okeanon-kai-akoloythiste-ta-kalodia-toy-internet-stis-7
    3. Τεχνολογία

      basgoud

      Ο γνωστός γιαπωνέζικος όμιλος επιχειρήσεων Toshiba επεκτείνει τις δραστηριότητές του στη γεωργία, ανακοινώνοντας πρόσφατα την έναρξη εργασιών παραγωγής λαχανικών στην φάρμα Γιοκοσούκα, που θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά αποστειρωμένα δωμάτια για καλλιέργεια.
       
      Η εταιρεία, γνωστή για τεχνολογικά προϊόντα, εξόπλισε τη φάρμα της με τεχνολογία αιχμής, όπως λαμπτήρες φθορισμού με μήκος κύματος εξόδου βελτιστοποιημένο για την ανάπτυξη λαχανικών, συστήματα κλιματισμού που διατηρούν σταθερά επίπεδα θερμοκρασίας και υγρασίας, συστήματα απομακρυσμένης παρακολούθησης για την καταγραφή της ανάπτυξης των λαχανικών, και προχωρημένα συστήματα αποστείρωσης για τα υλικά συσκευασίας.
       

      Οι γεωργικές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα παραδώσουν την πρώτη παρτίδα παραγωγής στο τέλος του Οκτώβρη, χρησιμοποιούν το ίδιο σύστημα διαχείρισης της Toshiba που αναπτύχθηκε για την παραγωγή συσκευών ημιαγωγών.
       
      Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, οι χώροι στους οποίους λαμβάνει χώρα η καλλιέργεια λειτουργούν υπό συνθήκες σχεδόν ολικής αποστείρωσης. Με το να καλλιεργούνται λαχανικά σε τέτοιες συνθήκες, ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος ζημιών στα λαχανικά από παράσιτα και βακτήρια. Αυτό έχει με τη σειρά του συνέπεια να επεκτείνεται ο χρόνος φρεσκάδας και εμπορικής έκθεσης των προϊόντων, χωρίς να γίνεται χρήση φυτοφαρμάκων και άλλων χημικών ουσιών που είναι δυνητικά επιβλαβείς για την υγεία των καταναλωτών.
       
      Οι εκπρόσωποι του τεχνολογικού κολοσσού εκτιμούν πως το νέο εγχείρημα της εταιρείας θα παράγει ετησίως τρία εκατομμύρια μονάδες μαρουλιών, σπανακιού και άλλων λαχανικών και βοτάνων, με στόχο τις ετήσιες πωλήσεις ύψους 300 εκατομμυρίων γεν ή 2,17 εκατομμύριων ευρώ.
       
      Η Toshiba ανακοίνωσε ήδη τα σχέδια κατασκευής και άλλων τέτοιων εγκαταστάσεων μεγάλης κλίμακας εκτός Ιαπωνίας ενώ θα κάνει διαθέσιμο προς πώληση και τον εξοπλισμό αυτών των παραγωγικών μονάδων σε άλλες εταιρείες.
       

       
      Πηγή: Ναυτεμπορική http://tinyurl.com/kcnt7zd
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Google ανακοίνωσε σήμερα τη σειρά των νέων λειτουργιών του μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης Bard.
      Ανάμεσα στις δυνατότητες του Bard είναι η ενσωμάτωσή του σε υπηρεσίες και εφαρμογές της Google. Παράλληλα, επεκτείνεται η πρόσβασή του σε λειτουργίες που είναι διαθέσιμες τόσο στα αγγλικά όσο και σε επιπλέον γλώσσες.
      Σύμφωνα με τη Google, ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του Bard είναι ότι μπορεί να προσαρμόζει τις απαντήσεις του σε αυτό ακριβώς που χρειάζεται ο χρήστης. Για παράδειγμα, όπως επισημαίνει, οι χρήστες μπορούν να ζητήσουν από το Bard να φτιάξει το πλάνο για ένα ταξίδι που επιθυμούν να κάνουν με τους φίλους τους, να προσχεδιάσει την καταχώρισή τους σε μια διαδικτυακή αγορά marketplace ή να βοηθήσει να εξηγήσουν στα παιδιά τους ένα επιστημονικό θέμα.
      Το Bard θα έχει πρόσβαση σε περισσότερα μέρη
      Η Google αναφέρει για το μοντέλο του Bard πως «επεκτείνουμε την πρόσβαση σε υπάρχουσες λειτουργίες του, που είναι διαθέσιμες στα αγγλικά, όπως τη δυνατότητα μεταφόρτωσης εικόνων με το Google Lens, τη λήψη εικόνων από την «Αναζήτηση» στις απαντήσεις, καθώς και την τροποποίηση των απαντήσεων του Bard, σε περισσότερες από 40 νέες γλώσσες και χώρες».
      Το Bard θα συνδέεται με εφαρμογές και υπηρεσίες της Google
      Από σήμερα κυκλοφορούν στα Αγγλικά τα Βard Extensions (Επεκτάσεις). Πρόκειται για έναν εντελώς νέο τρόπο αλληλεπίδρασης και συνεργασίας με το Bard. Χάρη στις εν λόγω επεκτάσεις το Bard μπορεί να εντοπίζει και να εμφανίζει σχετικές πληροφορίες από τα εργαλεία της Google που χρησιμοποιείτε καθημερινά, όπως το Gmail, τα Docs, το Drive, τους Χάρτες, το YouTube, το Google Flights και hotels, ακόμα και όταν οι πληροφορίες που χρειάζεστε είναι διασκορπισμένες σε πολλές διαφορετικές εφαρμογές και υπηρεσίες.
      Οι δυνατότητες του Bard
      Η Google απευθύνεται στους χρήστες του διαδικτύου λέγοντας «φανταστείτε ότι υποβάλετε αίτηση για μια νέα θέση εργασίας και χρησιμοποιείτε το Bard για να σας βοηθήσει με τη διαδικασία αυτή. Θα μπορούσατε να του ζητήσετε για παράδειγμα το εξής: "Βρες το βιογραφικό μου με τίτλο 'Ιούνιος 2023' από το Drive μου και φτιάξε μια σύντομη παράγραφο περίληψης του σε μορφή προσωπικού σημειώματος" και να συνεχίσετε να συνεργάζεστε με το Bard για να ετοιμάσετε μια νέα, ελκυστική συνοδευτική επιστολή για το βιογραφικό σας.
      Τονίζεται ωστόσο πως «δεσμευόμαστε να προστατεύουμε τα προσωπικά στοιχεία σας. Αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε τις επεκτάσεις του Workspace, το περιεχόμενό σας που προέρχεται από το Gmail, τα Docs και το Drive δεν θα είναι ορατό σε αξιολογητές, ενώ δεν θα χρησιμοποιείται από το Bard, ούτε για την εμφάνιση διαφημίσεων, ούτε για την εκπαίδευση του μοντέλου. Και, φυσικά, έχετε πάντα εσείς τον έλεγχο των ρυθμίσεων απορρήτου σας όταν αποφασίζετε πώς θέλετε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις επεκτάσεις, ενώ μπορείτε να τις απενεργοποιήσετε ανά πάσα στιγμή».
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Διαδικτυακή Πύλη Γεωχωρικών Πληροφοριών του ΥΠΕΝ αναπτύσσεται και διαχειρίζεται από τη Διεύθυνση Γεωχωρικών Πληροφοριών του Υπουργείου. Σκοπός της Πύλης είναι η διάχυση γεωχωρικών πληροφοριών, που αφορούν σε φαινόμενα του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος με τη μορφή «χαρτών». Τα εν λόγω φαινόμενα αποτελούν αντικείμενο μελέτης και παρέμβασης των θεματικών υπηρεσιών του ΥΠΕΝ.
      Στη Διαδικτυακή Πύλη Γεωχωρικών Πληροφοριών του ΥΠΕΝ, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα απεικόνισης, εξέτασης και συνδυασμένης απόδοσης θεματικών επιπέδων (επιθεμάτων) σε διαθέσιμα γενικά υπόβαθρα. Έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ορθή εφαρμογή της ταξινόμησης, σύνθεσης και απόδοσης των γεωχωρικών πληροφοριών πριν από τη δημοσιοποίησή τους. Με τον τρόπο αυτό υποστηρίζεται βέλτιστα η κατανόηση και η ερμηνεία των φαινομένων και παρέχεται το «εργαλείο» της χαρτογραφικής τεκμηρίωσης για το σχεδιασμό και τη χάραξη πολιτικών.
      Η ανάπτυξη της Διαδικτυακής Πύλης Γεωχωρικών Πληροφοριών του ΥΠΕΝ υλοποιείται με ίδια μέσα. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιείται Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) και η εφαρμογή είναι εγκατεστημένη και λειτουργεί στο Government Cloud (G-Cloud) της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε. του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
      Πρόσβαση στη Διαδικτυακή Πύλη Γεωχωρικών Πληροφοριών του ΥΠΕΝ μέσω του συνδέσμου: http://mapsportal.ypen.gr
    6. Τεχνολογία

      ilias

      Επιστήμονες από το Delft Technical University Ολλανδίας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ειδικό κράμα σκυροδέματος, το οποίο, αν όλα πάνε καλά στα επερχόμενα τεστ, θα προσφέρει τη δυνατότητα ακόμα πιο ανθεκτικών οικοδομημάτων και, ταυτόχρονα, με μικρότερο κόστος συντήρησης.
       
      Όσο περίεργο κι αν φαντάζει, το «μυστικό» κρύβεται στη χρήση βακτηρίων, μέσα στο μείγμα του σκυροδέματος. Αυτά τα βακτήρια συνοδεύονται από το «φαγητό» τους, που δεν είναι άλλο από ένα παράγωγο του γάλακτος και, όταν το καταναλώνουν, παράγουν ασβεστόλιθο. Όμως, τα βακτήρια, όντας μέσα στο μείγμα, είναι σε κατάσταση αδράνειας / ύπνωσης κατά κάποιο τρόπο, με μοναδικό μέσο ενεργοποίησής τους το νερό. Έτσι, όταν δημιουργηθούν πολύ μικρές ρωγμές, της τάξεως των 0,2 χιλιοστών (μέγεθος που θεωρείται προβλεπόμενο και ανεκτό από την κατασκευαστική βιομηχανία), μέχρι σήμερα το νερό κυλούσε ανάμεσά τους, με αποτέλεσμα την έναρξη της σταδιακής διάβρωσης – κάτι που απαιτεί συνεχή και υψηλού κόστους συντήρηση, ώστε να διατηρηθεί ασφαλές το οικοδόμημα.
       
      Με το νέο σκυρόδεμα, εμπλουτισμένο με τα ειδικά βακτήρια, το εισερχόμενο νερό τα «ξυπνάει» κι έτσι αρχίζουν να παράγουν τον πολύτιμο ασβεστόλιθο, ο οποίος με τη σειρά του «γιατρεύει» τη ρωγμή. Στα εργαστήρια οι επιστήμονες κατάφεραν τα βακτήρια να «επισκευάσουν» ρωγμές μεγέθους έως και 0,5 χιλιοστών. Με αυτήν τη διαδικασία, αυξάνεται πολύ περισσότερο η ανθεκτικότητα και κυρίως η μακροβιότητα της κατασκευής.
       
      Το μοναδικό ίσως μελανό σημείο του «βακτηριακού» σκυροδέματος, από τους Χένκ Γιόνκερς (μικροβιολόγος) και Έρικ Σλάνγκεν (τεχνολόγος) από το Delft Technical University Ολλανδίας, είναι η αύξηση του κόστους κατασκευής του, επειδή τα βακτήρια χρειάζονται ειδική επικάλυψη για να προστατευθούν από τη διάβρωση, όταν βρίσκονται εντός του μείγματος. Αλλά, όπως προσθέτει ο κ. Γιόνκερς, ακόμα κι αν αυξηθεί το κόστος του σκυροδέματος κατά 50% (λόγω της ακριβής ειδικής επικάλυψης των βακτηρίων), το συνολικό κόστος ενός οικοδομήματος θα αυξηθεί το πολύ 1% με 2%.
       
      Τα επόμενα στάδια των ελέγχων θα γίνουν σε εξωτερικούς χώρους και σε διαφορετικού μείγματος / τύπου σκυρόδεμα για το απαραίτητο χρονικό διάστημα των δύο ετών και αν αποδειχθούν θετικά, τότε οι επιστήμονες θα επιχειρήσουν να το διαθέσουν στην αγορά ως προϊόν.
       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.bbc.co.uk...onment-20121303
       
      Πηγή: zougla.gr
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Tesla κυκλοφόρησε το περασμένο καλοκαίρι την όγδοη έκδοση του λογισμικού Autopilot κάνοντας ακόμα πιο ασφαλή τα οχήματά της σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας Elon Musk.
       
      Ο λόγος είναι μια νέα τεχνολογία επεξεργασίας δεδομένων που λαμβάνει από το ραντάρ του αυτοκινήτου, και η οποία επιτρέπει στο σύστημα να δει και πέρα από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και να προχωρά στις απαραίτητες κινήσεις σε επικίνδυνες περιπτώσεις. Αν και στη θεωρία, η αναβάθμιση αυτή -που σημειωτέον έγινε μέσω OTA- ακούγεται ενδιαφέρουσα, σίγουρα το να βλέπεις στην πράξη τα αποτελέσματά της σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ πιο εντυπωσιακό.
       
      Σε βίντεο που ανέβασε κάτοχος ενός Model S στην Ολλανδία το οποίο φέρει την πρώτη γενιά του συστήματος Autopilot, βλέπουμε την εκπληκτική αντίδραση του οχήματος σε ένα συμβάν που διαδραματίζεται μπροστά από τον οδηγό με άλλα δύο αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα το Model S προειδοποιεί τον οδηγό με χαρακτηριστικό ήχο ότι υπάρχει σοβαρή περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, προχωρώντας σε αυτόματο φρενάρισμα. Αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι το ηχητικό σήμα ενεργοποιείται περίπου ένα δευτερόλεπτο πριν σημειωθεί το ατύχημα, κάτι που φανερώνει ότι το σύστημα μπόρεσε να προβλέψει την πιθανότητα ατυχήματος.
       
       
      Όπως δηλώνει ο κάτοχος του Tesla, το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια ενώ ευτυχώς όσοι συνεπλάκησαν στο ατύχημα δεν τραυματίστηκαν.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=kyaihf4-j08
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/cars/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-autopilot-%CF%84%CE%B7%CF%82-tesla-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%AC%CE%B6-r13238
    8. Τεχνολογία

      thanasis1994

      Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον Σωκράτη, τον αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο (469 – 399 π Χ), ως μια απο τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες του παγκόσμιου πνεύματος και του πολιτισμού. Αλλά πόσοι γνωρίζουμε ότι αυτός ήταν υπεύθυνος για τη δημιουργία της πρώτης ηλιακής πόλης στην Ελλάδα, που διέθετε βιοκλιματικά σπίτια με νότιο προσανατολισμό, αίθριο και μικρά ανοίγματα στο βοριά;
       
      Ο Σωκράτης πρώτος συνειδητοποίησε, ότι αν τα σπίτια κατασκευαστούν έχοντας ως γνώμονα τη θέση του ήλιου, τότε θα ήταν πιο ζεστά το χειμώνα και πιο δροσερά το καλοκαίρι. Ο φιλόσοφος αποφάσισε να πραγματοποιήσει αυτή την ιδέα και οργάνωσε μάθημα για να διδάσκει τους μαθητές του πώς να δημιουργούν ηλιακά σπίτια.
       
      Ο Σωκράτης άρχιζε το μάθημα κάνοντας όπως το συνήθιζε με μία απλή ερώτηση : «Όταν κάποιος θέλει να χτίσει ένα σπίτι, δεν πρέπει να το κάνει όσο γίνεται πιο ευχάριστο, αφού θα ζήσει μέσα σ’ αυτό και όσο πιο χρήσιμο γίνεται; Και δεν είναι ευχάριστο ένα σπίτι που το καλοκαίρι είναι δροσερό και το χειμώνα ζεστό; Τώρα, από την εμπειρία μας βλέπουμε ότι στα σπίτια που έχουν νότιο προσανατολισμό, οι ακτίνες του ήλιου περνούν μέσα από τις σκεπασμένες βεράντες, αλλά το καλοκαίρι η διαδρομή του ήλιου είναι ακριβώς πάνω από τα κεφάλια μας και πάνω από την οροφή, έτσι έχουμε σκιά…»
       
      Παρουσιάζοντας αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους είναι ωφέλιμη η ηλιακή αρχιτεκτονική, ο Σωκράτης καταλήγει στο συμπέρασμα ότι σε ένα σπίτι σχεδιασμένο με αυτό τον τρόπο «ο ιδιοκτήτης θα βρει σε αυτό ένα καταφύγιο για όλες τις εποχές, γεγονός που καθιστά το σπίτι και χρήσιμο και ευχάριστο»....
       

       
      Η νέα αρχιτεκτονική προσέγγιση εξαπλώθηκε σύντομα σε όλο τον ελλαδικό χώρο, καθώς οι κατασκευαστές κατοικιών άρχισαν να υιοθετούν την ηλιακή αρχιτεκτονική του Σωκράτη, ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν και οι εργολάβοι.
       
      Η αρχή έγινε με την ανακαίνιση δύο σπιτιών στην Αθήνα, όπου οι εργάτες άλλαξαν τη διάταξη των δωματίων, έτσι ώστε να έχουν νότιο προσανατολισμό. Δηλαδή, το αίθριο, οι πόρτες και τα παράθυρα να κοιτούν προς το νότο, ενώ τα βορινά ανοίγματα ήταν λίγα και μικρά.
       
      Οι αρχαιολογικές ανασκαφές που έγιναν σε ελληνικές πόλεις και οικισμούς από το 500 π.Χ. ως το 200 π.Χ. έδειξαν ότι οι κατασκευαστές τόσο των αγροτικών όσο και των αστικών κατοικιών ακολουθούσαν τις υποδείξεις του Σωκράτη....
       

       
       
      Η πρώτη ηλιακή πόλη της αρχαίας Ελλάδας ήταν η Όλυνθος
       
      Η αρχαία πόλη της Χαλκιδικής, χτισμένη σε μια εύφορη πεδιάδα απέχει περίπου 11,5 χλμ. από την Ποτίδαια και 4 χλμ. από τη θάλασσα.
       
      Τα οικοδομικά τετράγωνα της Ολύνθου, μήκους περίπου 100 και πλάτους 40, χωρίζονταν από δρόμους πλάτους σχεδόν 5 μέτρων.
       
      Κάθε οικοδομικό τετράγωνο είχε μια σειρά από πέντε σπίτια στην κάθε πλευρά του δρόμου, ανάμεσα στα οποία υπήρχε ένας στενός διάδρομος. Τα σπίτια της Ολύνθου είναι τα αρχαιότερα που ξέρουμε και σχεδόν τα μόνα της κλασικής εποχής. Το παράδειγμα της Ολύνθου μιμήθηκαν και άλλες πόλεις, με αποτέλεσμα η ηλιακή αρχιτεκτονική να εξαπλωθεί μέχρι και τη σημερινή Βουλγαρία. Ακόμη και αν η εδαφική έκταση παρουσίαζε δυσκολίες, οι πολεοδόμοι έβρισκαν τρόπους να τις ξεπεράσουν.
       
      Παραμένει αδιευκρίνιστο αν οι απόψεις του Σωκράτη στηρίζονταν στην πυθαγόρεια φιλοσοφία ή προέρχονταν μόνο από την εμπειρική παρατήρηση. Είναι πάντως γνωστό ότι ο μεγάλος δραματουργός Αισχύλος έλεγε ότι «μόνο οι πρωτόγονοι δεν γνωρίζουν τον τρόπο να κάνουν τα σπίτια τους να αντικρίζουν τον ήλιο το χειμώνα»....
       

       
      Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/o-sokratis-empnefstike-ta-prota-vioklimatika-spitia-ke-allaxe-ton-tropo-pou-chtizontan-i-polis-gia-na-echoun-drosia-ton-kalokeri-ke-zesti-to-chimona/
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Έτοιμα για κυκλοφορία θα είναι μέσα στο 2015 τα 100 πρώτα ηλιακά οχήματα, με βάση το πρότυπο που δημιούργησε ο Κρητικός Μηχανολόγος Μηχανικός Μανόλης Τσικανδυλάκης και εκτός από το γεγονός ότι κερδίζει στον τομέα της καινοτομίας είναι και περιβαλλοντικό. Όπως υποστηρίζει ο κ.Τσικανδυλάκης το όχημα του μπορεί να τονώσει τον τουρισμό στην Κρήτη αλλά και να αντικαταστήσει τις γνωστές «γουρούνες» στις τουριστικές περιοχές.
       
      Παρουσιάζοντας τη νεοφυή επιχείρηση του «Sunnyclist» μέσω της οποίας δημιουργήθηκε το πρώτο ηλιακό όχημα των συγκεκριμένων προδιαγραφών σε εκδήλωση στο Ηράκλειο, ο κ. Τσικανδυλάκης τόνισε ότι το ηλιακό όχημα καινοτομεί και έρχεται να καλύψει ένα κενό που υπάρχει στην αγορά και καινοτομεί αφού για να κινηθεί μπορεί να χρησιμοποιήσει μπαταρία, αυτό το κάνει ηλεκτρικό αλλά και την ενέργεια του ήλιου και τη μυϊκή δύναμη του χρήστη του.
       
      Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Είναι ένα ηλεκτρικό όχημα που θεωρείται σαν μοτοποδήλατο. Αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι ότι μπορούμε να κάνουμε τον γύρο της Κρήτης χωρίς υποδομές, δηλαδή χωρίς δίκτυο φορτιστών, χωρίς ηλεκτροκίνηση. Έχουμε κατασκευάσει ένα όχημα ελαφρύ, πολύ οικονομικό στην κίνηση, που έχει τη δυνατότητα να φορτίζει τις μπαταρίες του από τον ήλιο. Με τα δεδομένα της Κρήτης και της Μεσόγειου, ο ήλιος μπορεί να προσφέρει στο όχημα μια ηλιόλουστη μέρα έως 70 χλμ και επομένως μπορούμε να κάνουμε τις δουλειές μας καθημερινά με αυτό. Είναι ένα τριθέσιο όχημα που μπορεί να μεταφέρει άνετα τους επιβάτες με τις αποσκευές τους».
       
      Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το όχημα εξοικονομεί 2.500 ευρώ ετησίως για τον χρήστη από καύσιμα αλλά και τη συντήρηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου και ανέφερε ότι στα επόμενα χρόνια αναμένεται εκτίναξη της ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
       
      Σε πρώτη φάση θα δημιουργηθούν 12 νέες θέσεις εργασίας για την παραγωγή 100 οχημάτων ετησίως ενώ σύμφωνα με προβλέψεις και το σχεδιασμό η εταιρεία θα παράγει σε μια 10ετία 6000 οχήματα ετησίως και θα δημιουργηθούν 350 θέσεις εργασίας. Το κόστος αγοράς του οχήματος στη βασική του έκδοση θα είναι γύρω στα 7.500 ευρώ.
       
      Καταλήγοντας ο κ.Τσικανδυλάκης τόνισε ότι στην Κρήτη εξαιτίας και της μεγάλης ηλιοφάνειας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως, όπως και σε πολλές άλλες περιοχές του πλανήτη, τονώνοντας τον τουρισμό ενώ μπορεί να αντικαταστήσει με επιτυχία τις «γουρούνες» στις τουριστικές περιοχές.
       
      Πηγή: http://www.inotos.gr/archives/139081
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      Κατεβάστε δωρεάν το νέο Touch Office στα Windows 10 και δείτε τα νέα χαρακτηριστικά των Word, Excel και PowerPoint για οθόνες αφής.
       
      Η Microsoft κυκλοφόρησε τις δοκιμαστικές «preview» εκδόσεις των Word, Excel και PowerPoint σχεδιασμένες για να λειτουργούν καλύτερα σε οθόνες αφής. Οι νέες touch εφαρμογές του Office είναι διαθέσιμες δωρεάν μέσα από το Beta Store των Windows 10 και μπορείτε να τις κατεβάσετε χρησιμοποιώντας τους παρακάτω συνδέσμους.
      Word Preview για Windows 10
      Excel Preview για Windows 10
      PowerPoint Preview για Windows 10

      Οι συγκεκριμένες touch εκδόσεις του Office αποτελούν μέρος των universal apps που σημαίνει ότι θα μπορείτε να τις εγκαταστήσετε σε οποιοδήποτε υπολογιστή, tablet ή smartphone με Windows 10. Φυσικά, τα χαρακτηριστικά τους έχουν σχεδιασθεί έτσι ώστε να είναι πιο εύκολα στη χρήση με οθόνες αφής και για το λόγο αυτό δεν περιλαμβάνουν το σύνολο των δυνατοτήτων που θα βρείτε στην desktop έκδοση του Office.
       
      Σύντομα αναμένονται και οι touch εκδόσεις για το Outlook και το OneNote που αποτελούν μέρος της σουίτας του Office. Όλες οι εφαρμογές του Office θα είναι προεγκατεστημένες δωρεάν σε smartphones και mini tablets με Windows 10, ωστόσο δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη αν θα διατίθενται χωρίς χρέωση και για tablets με οθόνες μεγαλύτερες των 8 ιντσών.
       
      Τέλος, να σημειώσουμε ότι η επόμενη desktop έκδοση του Office, με την ονομασία Office 2016, αναμένεται να κυκλοφορήσει στο δεύτερο μισό του 2015.
       
      Ενδεικτικά, μία πρώτη εικόνα των Word, Excel, PowerPoint, Outlook και OneNote του Touch Office.
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.techster.gr/download-free-office-touch-windows-10/
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο αμερικανικός κολοσσός παραμένει πιστός στην τιμολογιακή του πολιτική και ετοιμάζεται να προσφέρει το νέο του δημιούργημα σε τιμή αρκετά πιο αυξημένη από τον ανταγωνισμό.
      Άπιαστο όνειρο φαίνεται ότι θα παραμείνει για την πλειοψηφία των καταναλωτών το αυτοκίνητο το οποίο σχεδιάζει να κυκλοφορήσει στην αγορά η Apple.
      O αμερικανικός κολοσσός, ο οποίος έχει γίνει γνωστός τόσο για τα μοναδικής αισθητικής και τεχνολογίας προϊόντα που προσφέρει, όσο όμως και για τις ακριβές -και πάνω από την κανονική αξία- τιμές που επιλέγει να πουλήσει τις δημιουργίες του.
      Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές στο διαδίκτυο, από τη λογική αυτή δε πρόκειται να ξεφύγει ούτε το αυτοκίνητο το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει η Apple και θα κοστίζει κοντά στις 100.000 δολάρια.
      Στόχος της εταιρείας, όσο παράξενο κι αν ακούγεται, είναι να μην απευθύνεται σε ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Αρχικά λοιπόν επιθυμεί να αποκτήσει ένα μικρό μερίδιο, το οποίο θα της επιτρέψει να σχεδιάσει προσεκτικά την διείσδυσή της στην αγορά. Στη συνέχεια αναμένεται να κυκλοφορήσει και πιο φτηνά μοντέλα, όταν πλέον η μάρκα θα έχει γίνει πιο γνωστή. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πληροφορίες προέρχονται από το εξαιρετικά αξιόπιστο LeaksApplePro, τίποτα όμως δε μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο, ειδικά από τη στιγμή που δεν υπάρχει καν επισήμως το τελικό σχέδιο του αυτοκινήτου.

      Σύμφωνα με πληροφορίες, το αυτοκίνητο αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του 2025, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η παρουσίασή του, ενώ στην αγορά είναι πιθανό να γίνει διαθέσιμο το 2026. Η Apple πάντως επιθυμεί να «τρέξει» τους χρόνους, αφού οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο γνωρίζουν μεγάλη άνοδο.
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Η τεχνολογία έχει πιστούς φίλους αλλά και φανατικούς εχθρούς. Ασφαλώς και μπαίνει κάθε μέρα και πιο πολύ στην ζωή μας, όμως είναι αλήθεια ότι όλο και περισσότερες δουλειές αυτοματοποιούνται, με συνέπεια την εξαφάνιση ορισμένων. Η γενικότερη επίδραση της τεχνολογίας στην αγορά εργασίας επιτρέπει στους εργοδότες να προσλαμβάνουν λιγότερους ή να μην αυξάνουν τους μισθούς.
       
      Όπως τα περισσότερα πράγματα, λοιπόν, έτσι και η τεχνολογία έχει υπέρ και κατά. Και δίνει αλλά και παίρνει.
       
      Η εταιρία επενδύσεων υψηλής τεχνολογίας ονόματι Floodgate έκανε πρόσφατα έρευνα που συνέκρινε την σημερινή εποχή της τεχνολογικής αφθονίας με το 1979 από την σκοπιά των τιμών. Αν σήμερα, δηλαδή, έχουμε πρόσβαση σε περισσότερα πράγματα φθηνότερα απ' ό,τι 37 χρόνια πριν, στην προ κομπιούτερ εποχή.
       
      Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ναι μεν ισχύει αυτό που λένε οι οικονομολόγοι, ότι η τεχνολογία συμπιέζει τους μισθούς της μεσαίας τάξης, αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι πολλές δυνατότητες για τις οποίες σήμερα δεν πληρώνουμε είτε καθόλου, είτε όσο στο παρελθόν.
       
      Η έρευνα άρχισε με το τηλέφωνο. Ένα smartphone σήμερα μπορεί να αγοραστεί με 200 δολάρια. Επιπλέον απαιτούνται 100 δολάρια το μήνα για τηλεφωνικές κλήσεις μιας οικογένειας προς κινητά, υπεραστικά, μηνύματα, αλλά και τηλεφωνητή. Δηλαδή, περίπου 1.200 δολ. ετησίως.
       
      Το 1979 ένα τηλέφωνο (όχι φυσικά κινητό) κόστιζε μεν λιγότερο σαν αγορά της συσκευής, αλλά οι ίδιες κλήσεις, μόνο τοπικού επιπέδου, θα κόστιζαν 325 δολάρια το χρόνο σε λεφτά εκείνης της εποχής, ποσό που θα αντιστοιχούσε σε 1.068 δολάρια, με τις σημερινές αξίες. Όσο περίπου και τώρα, δηλαδή.
       
      Οι διεθνείς κλήσεις, όμως, κόστιζαν 1.34 δολάρια το λεπτό το 1979 (4.40 σημερινά δολάρια), ενώ τώρα ελάχιστα μέσω Skype.
       
      Αν κάποιος χρειαζόταν τηλεφωνητή το 1979 θα τον πλήρωνε τουλάχιστον 125 δολάρια (410 σημερινά δολάρια). Ο τηλεφωνητής, όμως, στις μέρες μας είναι δωρεάν.
       
      Στο κομμάτι των τηλεφωνικών κλήσεων και μόνο (χωρίς να υπολογίζονται όλες οι άλλες λειτουργίες των σημερινών smartphones), η έρευνα συμπεραίνει ότι η πλάστιγγα σύγκρισης αξίας γέρνει υπέρ των προηγμένων τεχνολογικά smartphones.
       
      Αν προσθέσει κανείς και κάποιες από τις πιο βασικές εφαρμογές των κινητών, τότε η διαφορά μεγαλώνει. Ένα κομπιουτεράκι τσέπης για απλοϊκούς αριθμητικούς υπολογισμούς το 1979 έφτανε ακόμα και στα 80 δολάρια (263 δολάρια σήμερα). Τώρα, το calculator παρέχεται δωρεάν ακόμα και στα πιο φτηνά τηλέφωνα.
       
      Δεύτερο πεδίο στην έρευνα ήταν η μουσική. Το 1979, αν κάποιος ήθελε να έχει μουσική μαζί του θα έπρεπε να αγοράσει ένα walkman για τουλάχιστον 150 δολάρια (493 δολάρια σήμερα). Μετά, να αγοράζει ξεχωριστά το κάθε άλμπουμ για 9 δολάρια το ένα (30 σημερινά δολάρια).
       
      Το 2016, η υπηρεσία music player στο κινητό τηλέφωνο είναι δωρεάν. Κάποιος μπορεί να πληρώνει 9 δολάρια το μήνα (2.75 σε δολάρια του 1979) για Spotify και να ακούει σχεδόν κάθε άλμπουμ μουσικής που υπάρχει.
       
      Για φωτογραφίες, το 1979 κάποιος έπρεπε να αγοράσει μια Kodak τσέπης για 28 δολάρια (92 δολάρια σήμερα). Μετά θα έπρεπε να πληρώνει για καινούργιο φιλμ κάθε δυο ντουζίνες φωτογραφίες αλλά και για την εμφάνιση του φιλμ. Τώρα όλα αυτά είναι δωρεάν στα smartphones και πολύ υψηλότερης ποιότητας. Η εκτύπωση δε, ακόμα και στoυς πιο απλούς printers της αγοράς, είναι παιχνιδάκι.
       
      Τώρα, εξάλλου, μπορούμε να κάνουμε πράγματα απλώς με το τηλέφωνό μας που ήταν αδιανόητα το 1979. Αν κάποιος έμπαινε στον Λευκό Οίκο κι έδειχνε στον Τζίμι Κάρτερ οδηγίες GPS σε ένα μηχάνημα στο μέγεθος παλάμης, μάλλον θα συλλαμβανόταν ως κατάσκοπος τελευταίας γενιάς ή... εξωγήινος.
       
      Google, Facebook, YouTube, Slack, Zillow, Kayak, Snapchat, e-books, digital ειδήσεις και άρθρα, όλα αυτά ήταν πέρα κι από την πιο άγρια φαντασία το 1979. Και στην συντριπτική τους πλειοψηφία σήμερα είναι δωρεάν.
       
      Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι στην πραγματικότητα λίγα πράγματα είναι ακριβότερα σήμερα σ' αυτούς τους τομείς της τεχνολογίας από ό,τι 37 χρόνια πριν. Είτε ως συσκευές, είτε πολύ περισσότερο στις παρεχόμενες υπηρεσίες και δυνατότητες. Αντίστοιχα, αναλογικά, είναι τα ποσά και στην Ευρώπη, φυσικά.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/159567/poso-kostize-i-tehnologia-1979-kai-poso-simera-sygkrisi-gia-tilefona-moysiki
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Αναβαθμίζει η Tesla την παρουσία της στον κλάδο αποθήκευσης ενέργειας από ΑΠΕ, με τη συμφωνία κατασκευής του μεγαλύτερου συστήματος μπαταριών στον κόσμο, για το αιολικό πάρκο της Hornsdale Wind Farm στην ομώνυμη περιοχή της Αυστραλίας.
       
      Η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί τον επόμενο Δεκέμβριο, ενώ θα αποτελείται από συστοιχίες της μπαταρίας Powerpack, δηλαδή του εμπορικού μοντέλου της εταιρείας που προορίζεται για υποδομές με μεγάλη κατανάλωση ρεύματος, είτε βρίσκονται εκτός δικτύου ηλεκτροδότησης, είτε συνδέονται στο δίκτυο και χρησιμοποιούν την μπαταρία ως εφεδρική λύση σε περίπτωση μπλακάουτ.
       
      Το σύστημα θα έχει ισχύ 100 MW και θα αποθηκεύει ηλεκτρική ενέργεια από το πάρκο τις ώρες μέγιστης παραγωγής στο σύστημα, ώστε να τη διοχετεύει όταν το δίκτυο τη χρειάζεται. Αν και θα μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες έως και 30.000 νοικοκυριών περίπου, στόχος είναι να βοηθά στην ευστάθεια του δικτύου, συνεισφέροντας σε ηλεκτρική ενέργεια τις ώρες μέγιστης ζήτησης.
       
      Πρόκειται για το δεύτερο ανάλογο σύστημα αποθήκευσης που θα κατασκευάσει η Tesla, καθώς ήδη μία τέτοια εγκατάσταση χρησιμοποιείται σε φωτοβολταϊκό πάρκο σε νησί στη Χαβάη.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CF%83%CE%BC%CE%AF%CF%89%CF%82-%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CF%80-r14455
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην εγκτάσταση 120 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε επιλεγμένους δημόσιους χώρους στην Αττική προχωρά ο ΔΕΔΔΗΕ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.
       
      Αναλυτικότερα, όπως συμφωνήθηκε στην πρόσφατη συνάντηση που είχε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρίας Ν . Χατζηαργυρίου, με τον Αντιπεριφερειάρχη Βόρειου Τομέα Γ. Καραμέρο, η Περιφέρεια Αττικής, ο ΔΕΔΔΗΕ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, θα διεξάγουν από κοινού μελέτη προκειμένου να καθοριστούν τα σημεία που θα εγκατασταθούν οι σταθμοί φόρτισης από τον ΔΕΔΔΗΕ.
       
      Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, θα σχεδιαστεί η γενικότερη στρατηγική ανάπτυξης των δημόσιων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
       
      Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Ν. Χατζηαργυρίου, «η συνεργασία μας με την Περιφέρεια Αττικής είναι πολύ σημαντική, καθώς ο ΔΕΔΔΗΕ προτίθεται να αναλάβει ενεργό ρόλο στη δημιουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Ο εν εξελίξει εξηλεκτρισμός του τομέα των οδικών μεταφορών, εισάγει νέο επιπρόσθετο και ευέλικτο φορτίο στο Δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Η σταδιακή αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα μας, θα επηρεάσει τη λειτουργία και τη διαχείριση των δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που καθιστά απαραίτητη την ενεργή συμμετοχή του Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής, για το σχεδιασμό και την εγκατάσταση των σταθμών φόρτισής τους.
       
      Ο ΔΕΔΔΗΕ, έχοντας ως πάγια στρατηγική την προώθηση των νέων φιλικότερων προς το περιβάλλον τεχνολογιών, θα στηρίξει ουσιαστικά όλες τις αντίστοιχες πρωτοβουλίες για την αύξηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας».
       
      Από την πλευρά του, ο Γ. Καραμέρος δήλωσε: «Η συνεργασία αυτή αποτελεί το πρώτο έμπρακτο βήμα προκειμένου να ενισχύσουμε τη χρήση καθαρών οχημάτων. Με τη συνδρομή καθ΄ύλην αρμόδιων φορέων, όπως είναι ο ΔΕΔΔΗΕ, πρόκειται να προσδιορίσουμε 120 τελικά σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Αττική και όχι 30 όπως αρχικά είχαμε σχεδιάσει. Καινοτομούμε στην προστασία του περιβάλλοντος και άμεσα θα επιδιώξουμε την εμπλοκή και άλλων φορέων στην πρωτοβουλία του ΔΕΔΔΗΕ και της Περιφέρειας».
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/198094/attiki-egkatastasi-120-stathmon-fortisis-ilektrikon-ohimaton-apo-ton-deddie-kai-tin#.WE-jJHQk6LQ.facebook
    15. Τεχνολογία

      gvarth

      Την ικανότητα μετατροπής του θαλασσινού νερού σε καύσιμο ανακοίνωσε χθες το Εργαστήριο Επιστημονικών Ερευνών του πολεμικού ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών.
       
      Σύμφωνα με ανακοίνωση του εργαστηρίου, επιστημονική ομάδα πέτυχε να εξαγάγει το διοξείδιο του άνθρακα από θαλασσινό νερό, παράγοντας με τον τρόπο αυτό υδρογόνο σε αέρια μορφή. Αν το πείραμα αποδειχθεί επιτυχημένο, οι επιστήμονες θα μπορέσουν να μετατρέψουν το διοξείδιο του άνθρακα και το υδρογόνο σε υδρογονάνθρακες, ικανούς να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα αεροσκαφών. Σύμφωνα με το εργαστήριο, το κόστος του καυσίμου είναι της τάξης των τεσσάρων δολαρίων το γαλόνι (τέσσερα λίτρα), τιμή η οποία το καθιστά οικονομικά βιώσιμο.
       
      Το σημαντικότερο κίνητρο της έρευνας αυτής γύρω από εναλλακτικά καύσιμα από το πολεμικό ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ασφαλώς γεωπολιτικό, καθώς αν οι επιστήμονες του ναυτικού πετύχουν τον στόχο τους, ο αμερικανικός στρατός θα είναι ικανός να αναλάβει δύσκολες μακρινές αποστολές, αδιαφορώντας για το υψηλό κόστος των καυσίμων.
       
      Τα πιθανά οφέλη, από την παραγωγή αεροπορικού καυσίμου εν πλω, είναι ότι συρρικνώνει τα προβλήματα παράδοσης του καυσίμου, εξαφανίζει τις δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεταφοράς των καυσίμων και αυξάνει δραστικά την αυτονομία του πολεμικού ναυτικού.
       
      Πηγή: ΑΠΕ - www.kathimerini.gr
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην εξαγορά μίας από τις πιο ισχυρές ελληνικές startups των τελευταίων ετών, του Taxibeat, προχώρησε ο γερμανικός κολοσσός της αυτοκίνησης Daimler, εταιρεία η οποία παράγει και εμπορεύεται το σήμα της Mercedez Benz παγκοσμίως, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το newsbeast.gr.
       
      Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
       
      Σημειώνεται ότι ήδη η Daimler διαθέτει εφαρμογή μέσω της οποίας ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να εντοπίσει το πλησιέστερο σε εκείνον όχημα. Η συγκεκριμένη εφαρμογή έχει μέχρι στιγμής περισσότερα από 10.000.000 downloads και πάνω από 45.000 συνεργαζόμενα ταξί με εξάπλωση σε περισσότερες από σαράντα πόλεις σε έξι χώρες.
       
      Επίσης διατηρεί μία ακόμα υπηρεσία μετακίνησης με την ονομασία car2go, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα σε κάποιον, να εντοπίζει ένα αυτοκίνητο μάρκας Smart μέσα στην πόλη, και να μπορεί μέσω της ειδικής εφαρμογής να το νοικιάσει με ωρομίσθωση. Η συγκεκριμένη υπηρεσία παρέχεται σε 29 τοποθεσίες 8 ευρωπαϊκών και νοτιοαμερικανικών χωρών με συμμετοχή κατά 75% της Daimler και κατά 25% της Europcar.
       
      Σε ό,τι αφορά στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου Daimler τα έσοδα για το 2015 ανήλθαν στα 149 δισ. ευρώ με τα καθαρά κέρδη του να αγγίζουν τα 8,7 δισ. ευρώ. Συνολικά απασχολεί περισσότερους από 280.000 εργαζόμενους. Εκτός από θεσμικούς επενδυτές οι οποίοι κατέχουν το 73,7% των μετοχών, στη σύνθεση συμμετέχουν ιδιώτες επενδυτές με 16,4%, καθώς και το Kuwait Investment Authority, ανεξάρτητος επενδυτικός φορέας του κράτους του Κουβέιτ. Στο μετοχικό σχήμα συμμετέχουν επίσης η Renault με ποσοστό 1,54% καθώς και η Nissan με επίσης 1,54%.
       
      Σε ό,τι αφορά στο Taxibeat, το οποίο ιδρύθηκε το 2011 από το Νίκο Δανδράκη με τη συμμετοχή του investor, Απόστολου Αποστολάκη, καθώς ήταν ένας εκ των οποίων ενίσχυσε οικονομικά την προσπάθεια του επιχειρηματία από την Εύβοια. Σημειώνεται ότι το taxibeat έκανε παλαιότερα, απόπειρες εισόδου σε αγορές όπως αυτές της Βραζιλίας, της Ρουμανίας, της Σκανδιναβίας και του Παρισιού ωστόσο στη συνέχεια δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που παρουσίασαν με αποτέλεσμα να αποσυρθεί. Ακολούθησε η δυναμική είσοδος στη Λίμα του Περού, όπου αυτή τη στιγμή είναι η δεύτερη χώρα στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση, κατέχοντας ηγετική θέση όπως άλλωστε και στη χώρα μας.
       
      Το taxibeat κατάφερε στη διάρκεια της πορείας του εκτός από την αρχική χρηματοδότηση που έλαβε από το Openfund να αποσπάσει μία ακόμα μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 2,93 εκατομμυρίων ευρώ το 2013 από το επενδυτικό κεφάλαιο Hummingbird, έχοντας λάβει συνολικά περισσότερα από 5,5 εκατ. ευρώ.
       
      Αυτή τη στιγμή οι εγγεγραμμένοι χρήστες στο taxibeat υπερβαίνουν τους 800.000 και αριθμοί περισσότερους από 15.000 συνεργαζόμενους οδηγούς.
       
      Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας το τίμημα της εξαγοράς υπερέβη τα 40 εκατομμύρια ευρώ, ενώ οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται εντός των προσεχών ημερών.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/financial/arthro/.WInmLE3hBjk.facebook
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Google μας εύχεται καλό μήνα, πιθανότατα με τον πιο πρωτότυπο τρόπο που έχει υπάρξει στην ιστορία του διαδικτύου: δίνοντάς μας την ευκαιρία να παίξουμε Pac-Man στο Google Maps!
      Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει απλά να επισκεφθείτε το Google Maps και να επιλέξετε μια περιοχή με όσο το δυνατόν περισσότερους δρόμους. Φροντίστε να είναι όντως πολλοί γιατί αυτοί θα είναι η πίστα σας! Διαλέξτε την επιλογή του Pac-Man mode κάτω αριστερά και είστε έτοιμοι! Ο χάρτης θα μετατραπεί σε πίστα, θα γεμίσει κουκίδες και εσείς θα είστε έτοιμοι να ζήσετε μια εμπειρία βγαλμένη κατ’ ευθείαν από τη δεκαετία του ’80.
       
      Η Google πάντως έχει παράδοση την Πρωταπριλιά καθώς κάθε χρόνο σκαρώνει διάφορα, παραμένοντας πιστή στο κλίμα της ημέρας. Πέρυσι ανάμεσα σε όλα αυτά που είχε ετοιμάσει, είχαν ξεχωρίσει ενδεικτικά η υπηρεσία AdBirds, η Gmail Selfie, η αγγελία με την οποία αναζητείτο “software doengineer”, η έκδοση του Google Maps για τα Pokemon, οι «φωτοβομβίδες» του Ντέιβιντ Χάσελχοφ σε τυχαίες φωτογραφίες του Google+ και η μετατροπή του Spreadsheets του Google Docs σε ουράνιο τόξο με την πληκτρολόγηση της λέξης p-r-i-d-e. Η Google έσπασε κάθε ρεκόρ το 2012 όταν και καταγράφηκαν περί τις 22 “φάρσες” της για την ημέρα της Πρωταπριλιάς.
       
      Με δεδομένο ότι φέτος ξεκίνησε το πάρτι από την προηγούμενη, λογικά στο τέλος της σημερινής ημέρας, ο αριθμός θα είναι ακόμη μεγαλύτερος.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BE%CF%84%CE%B5-pac-man-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%87%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-google-maps-r8910
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Η νομοθεσία που αφορά τους μηχανικούς (πολεοδομία, τεχνικά έργα κ.λπ.) είναι σύνθετη και δαιδαλώδης. Τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν πολλοί νόμοι.
       
      Αυτό σε συνδυασμό με την αποχώρηση πολλών έμπειρων στελεχών, έχει οδηγήσει σε τεράστια δυσκολία ενημέρωσης των υπαλλήλων αλλά και ιδιωτών μηχανικών. Αυτή η κατάσταση οδηγεί σε δυσκολία εφαρμογής της νομοθεσίας, καθυστερήσεις, διαφορετικές ερμηνείες και άλλα προβλήματα.
       
      Η Ένωση Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Ανωτέρων Σχολών Κεντρικής Μακεδονίας (ΕΜΔΥΔΑΣ/ΚΜ), για να συμβάλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος, έχει συστήσει Ειδική Ομάδα η οποία, ανάμεσα σε άλλες δράσεις, ανοίγει το δρόμο για την άμεση και συνεργατική καταχώρηση πληροφοριών για τη νομοθεσία και την εφαρμογή της, στον υπάρχοντα εγκυκλοπαιδικό ιστότοπο Βικιπεδία (Wikipedia στην ελληνική γλώσσα)
       
      Ενδεικτική καταχώρηση της Ομάδας: Πράξη τακτοποίησης
       
      Έχουν ήδη δημιουργηθεί ή ενημερωθεί καταχωρήσεις της Βικιπαδείας από το χρήση emdydaskm οι οποίες αφορούν πολεοδομικά, ενεργειακά, πολιτιστικά θέματα, θέματα τεχνικών έργων και ασφάλειας τροφίμων.
       
      Η καταχώρηση της πληροφορίας γίνεται τόσο σε απλή γλώσσα για την ενημέρωση του πολίτη όσο και σε βάθος ανάλυση για την ενημέρωση του συνάδελφου μηχανικού σε αντίστοιχη υπηρεσία ή στο ελεύθερο επάγγελμα. Το πλεονέκτημα του συγκεκριμένου ιστότοπου, ο οποίος βασίζεται στη συμμετοχικότητα του κόσμου (crowd¬sourcing), είναι η οργάνωση του στα πρότυπα εγκυκλοπαίδειας και η δυνατότητα απόκτησης πλήρους εικόνας για κάθε λήμμα.
       
      Έτσι κάθε λήμμα πρέπει να έχει καλή τεκμηρίωση και διασύνδεση με άλλα λήμματα. Η ενημέρωση κάθε λήμματος είναι διαρκής. Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να γίνεται από πολλούς συντάκτες οι οποίοι μπορεί να είναι διεσπαρμένοι γεωγραφικά.
       
      Όποιος συντάκτης εντοπίσει μια αλλαγή στη νομοθεσία, στην εφαρμογή της (π.χ. μια εγκύκλιο), στη νομολογία (π.χ. σχετική απόφαση ΣτΕ), ή μια ειδική περίπτωση, μπορεί να την καταχωρήσει και να λάβουν γνώση άμεσα όλοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες και ειδικοί. Οι υπόλοιποι μπορούν να αντιπαραβάλλουν τη πληροφορία και έτσι να την εμπλουτίσουν ή ακόμα και να τη διορθώσουν. Η διαδικασία αυτή μπορεί αν συγκεντρώσει πληροφορίες σε αντιδιαστολή με φήμες και διαδόσεις και επίπονη προσπάθεια επικοινωνίας όποιον ενδεχομένως γνωρίζει.
       
      Η φιλοδοξία είναι να ενεργοποιηθεί μεγάλος αριθμός εμπλεκομένων από όλη την Ελλάδα ώστε η τοποθεσία να αποτελεί διαρκή, πλήρη και αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης για ειδικούς και μη.
       
      Πηγή: http://iekemtee.gr/el/%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/13341-%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%84%CE%BF-wikipedia και
       
      http://emdydas.gr/images/stories/news/2015/14.5.2015_deltio_typou.pdf
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Το πρότζεκτ της ερευνητικής ομάδα Bauhaus Luftfahrt είναι άκρως εντυπωσιακό. Απομένει να φανεί στην πράξη αν θα βρει ευήκοα ώτα με στόχο να υλοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον ή θα παραμένει απλώς μια πρόταση.
       
      Μια διεθνής ερευνητική ομάδα υποστηριζόμενη από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, παρουσίασε πρόσφατα στο Βερολίνο στο πλαίσιο της έκθεσης ILA Βerlin Air Show ένα νέο φιλόδοξο πρότζεκτ, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται το αεροπλάνο ως μέσο μαζικής μεταφοράς σε αστικό και υπεραστικό επίπεδο.
       
      Η ιδέα τους φέρει τον τίτλο CentAirStation, ενώ το μοντέλο αεροσκάφους που παρουσιάζουν στο κοινό οι σχεδιαστές ακούει στο όνομα City Bird.
       
      To σχέδιο της Bauhaus Luftfahrt περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πρωτοποριακού αστικού αεροδρομίου, με αεροδιάδρομο μήκους 64μ., πλάτους 90 μ. και πολλά επίπεδα.
       
      «Θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 10,5 εκατ. επιβάτες τον χρόνο με στόχο σε ένα μεταγενέστερο επίπεδο ο αριθμός αυτός να ανέλθει στα 15 εκατομ.» σημειώνουν οι ερευνητές.
       
      Στόχος ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι να εξυπηρετεί το κοινό σε βάση 16 ωρών ημερησίως, ενώ θα εκτελούνται περίπου 30 δρομολόγια ανά ώρα.
       
      Πίσω από τη σύλληψη της βασικής ιδέας βρίσκεται η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη εξυπηρέτησης μεγάλου αριθμού επιβατών σε ήδη επιβαρυμένα από την κίνηση αστικά κέντρα.
       
      Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους όρους ασφάλειας, κυρίως αναφορικά με τους νέους τρόπους γρήγορης απογείωσης και προσγείωσης.
       
      Τα αεροσκάφη City Bird διαθέτουν επίσης ένα νέο σύστημα πλοήγησης ακόμη μεγαλύτερης ακριβείας καθώς και μηχανισμό αυτόματης προσγείωσης.
       

       

       
      Το CentAirStation, που θα λειτουργεί σαν αστικό αεροδρόμιο, βασίζεται στη λογική ενός παραδοσιακού σιδηροδρομικού σταθμού. Αποβάθρες, αεροσκάφη στη σειρά, σύντομη αναμονή στις ουρές επιβίβασης.
       
      «Οι επιβάτες θα χρειάζονται μόλις 15 λεπτά από την είσοδό τους στο αεροδρόμιο μέχρι την επιβίβαση» αναφέρει η γραπτή έκθεση της ομάδας Bauhaus Luftfahtr, ενώ από την προσγείωση μέχρι την έξοδο από τα αεροδρόμιο θα απαιτούνται μόλις 10 λεπτά.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82/a-19311264
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Η με έδρα το Μαϊάμι εταιρεία κρουαζιέρων Royal Caribbean International παρέλαβε και επίσημα το 23ο πλοίο της, το Anthem of the Seas.
       
      Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Royal Caribbean Cruises Ltd., Richard D. Fain, έλαβε επίσημα το νέο πλοίο από τον Διευθύνων Σύμβουλο της Meyer Werft Yard, Bernard Meyer, σε μια τελετή παράδοσης που πραγματοποιήθηκε στο Bremerhaven της Γερμανίας.
       
      “Είμαι πολύ χαρούμενος που παραλαμβάνω το Anthem of the Seas από τη ναυπηγοκτασκευαστική Meyer Werft”, δήλωσε ο Richard. “Πάντα φεύγουμε από την πεπατημένη με κάθε διαδοχικό πλοίο που κατασκευάζουμε, και το Anthem of the Seas δεν διαφέρει ως προς αυτό. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Bernard και την ομάδα της Meyer Werft για τη συνεχή συνεργασία τους μαζί μας στο σχεδιασμό και την κατασκευή πλοίων που προκαλούν δέος”.
       
      Το Anthem of the Seas θα πλεύσει τώρα στο Southampton του Ηνωμένου Βασίλειου, όπου θα το έχει ως λιμάνι μέχρι τον Οκτώβριο όπου θα πλεύσει προς τη Μεσόγειο και τα Κανάρια Νησιά.
       
      Τα εγκαίνια του πλοίου θα γίνουν στο Southampton στις 20 Απριλίου, όπου η ταξιδιωτική πράκτορας Emma Wilby θα είναι η “νονά” που θα βαφτίσει το πλοίο.
       
      Τον Νοέμβριο, το λιμάνι της Νέας Υόρκης θα είναι η μόνιμη κατοικία του Anthem of the Seas, απ” όπου το πλοίο θα πλέει τακτικά από το Cape Liberty Cruise Port προς αναζήτηση περιπετειών στις Βερμούδες, την Καραϊβική, τον Καναδά και τη Νέα Αγγλία.
       
      Το Anthem of the Seas εκτείνεται σε 16 καταστρώματα επισκεπτών, περικλείει 167.800 gt, μεταφέρει 4.180 επισκέπτες σε δίκλινα και διαθέτει 2.090 καμπίνες.
       
      Βλέπε και το «Anthem of the Seas» έφτασε στο Αμβούργο
       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.e-nautilia.gr/parelifthi-to-anthem-of-the-seas-apo-ti-royal-caribbean/
       
      Δείτε περισσότερα για το πλοίο εδώ: http://www.royalcaribbean.co.uk/our-ships/anthem-of-the-seas/
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα απεριόριστα δεδομένα κινητής φαίνεται να οδηγούν μερικές χώρες σε υψηλή κατανάλωση, σύμφωνα με έκθεση της Tefficient. Για παράδειγμα, στη Νότιο Κορέα, οι χρήστες της κινητής καταναλώνουν 3,8 GB το μήνα ανά κάρτα SIM. Ωστόσο και πάλι, βρίσκονται αρκετά πίσω από τους Φινλανδούς, οι οποίοι καταναλώνουν σχεδόν τα διπλάσια, 7,2 GB μηνιαίως ανά SIM.
       
      Τη Νότιο Κορέα ακολουθούν οι Σουηδία, Αυστρία, Δανία και Ιρλανδία, με μέσο όρο 2 GB ανά SIM το μήνα (η Νορβηγία βρίσκεται λίγο πιο πίσω).
       

       
      Ο λόγος βέβαια στο ότι η Φινλανδία είναι μια κατηγορία από μόνη της οφείλεται στο γεγονός ότι οι χρήστες στη Φινλανδία μπορούν να σερφάρουν πραγματικά απεριόριστα.
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι οι συνδρομητές της Φινλανδικής DNA έχουν τη μεγαλύτερη κατανάλωση από τις υπό εξέταση χώρες, με μέσο όρο 9,8 GB το μήνα ανά SIM, ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται άλλη μια Φινλανδική πάροχος, η Elisa, με 8,6 GB ανά SIM. Απεριόριστη κατανάλωση δεδομένων προσφέρουν και οι πάροχοι κινητής στην Αυστρία. Αρκετά γενναιόδωροι είναι και οι Δανοί με τα πακέτα που προσφέρουν (13 ευρώ για 15 GB), αλλά δεν είναι ακόμη απεριόριστα.
       
      Η έκθεση της Tefficient καταδεικνύει ότι στις χώρες που τα δεδομένα είναι απεριόριστα (ή αρκετά υψηλά), οι πάροχοι κινητής δεν λαμβάνουν «τρομερά» έσοδα από τα δεδομένα, ωστόσο, καταφέρνουν να διατηρούν την εμπιστοσύνη του πελάτη, κάτι που θεωρούν πολύ πιο σημαντικό για τη διατήρηση του μεριδίου τους στην αγορά.
       
      Στον αντίποδα, οι χώρες με τη μικρότερη κατανάλωση δεδομένων κινητής είναι οι Ελλάδα, Βέλγιο, Τσεχία, Ρουμανία, Ολλανδία, Πορτογαλία και Γερμανία.
       
      Πηγή: http://www.emea.gr/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1/501110/501110/
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.