Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    616 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Ερευνητικά εργαστήρια, παραγωγικές μονάδες, χώρους πρασίνου αλλά και ένα ξενοδοχείο με θεματικό πάρκο – ενυδρείο προβλέπει η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Επιστημονικό και Τεχνολογικό  Πάρκο 4ης γενιάς Thess INTEC που θα αναπτυχθεί στο ακίνητο 760 στρεμμάτων των πρώην εγκαταστάσεων της ΕΡΤ στην Περαία της Θεσσαλονίκης.
      Το Thess INTEC αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα Κέντρα Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Ευρώπη, με στόχο τα επόμενα 10 χρόνια να προσελκύσει επενδύσεις από επιχειρήσεις τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό, με συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα πάνω από 500 εκατ. ευρώ. 
      Εντός της Πολεοδομικής Ενότητας που θα δημιουργηθεί το Τεχνολογικό  Πάρκο ορίζονται τρεις ζώνες και συγκεκριμένα:
      Ζώνη Τεχνολογικού Πάρκου στην οποία εκτός των ερευνητικών και παραγωγικών εγκαταστάσεων του τεχνολογικού πάρκου περιλαμβάνονται συνεδριακό κέντρο και οι χώροι για τις συνοδευτικές και βοηθητικές εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης (κτίρια και εγκαταστάσεις έργων υποδομών, χώροι στάθμευσης κλπ), καθώς και ο κοινόχρηστος χώρος, ο οποίος θα οριστεί χωρικά με το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής.
      Ζώνη Τουρισμού Αναψυχής στην οποία περιλαμβάνονται ξενοδοχειακή εγκατάσταση και θεματικό πάρκο εκπαίδευσης και αναψυχής (ενυδρείο).
      Ζώνη Κοινόχρηστου Χώρου Πρασίνου κατά μήκος του βόρειου παράκτιου τμήματος του ακινήτου.
      Οι κοινόχρηστοι χώροι
      Οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι πρέπει να καλύπτουν τουλάχιστον το 25% της συνολικής επιφάνειας του ακινήτου. Στο ποσοστό αυτό περιλαμβάνονται ο παράκτιος κοινόχρηστος χώρος πρασίνου στην Βόρεια μεριά της έκτασης, ο κοινόχρηστος χώρος για την εξυπηρέτηση αναγκών υπερτοπικής κλίμακας, που θα καλύπτει επιφάνεια τουλάχιστον 90 στρεμμάτων και θα οριστεί χωρικά με το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής, το οδικό δίκτυο και οι πεζόδρομοι εντός του Επιχειρηματικού Πάρκου, καθώς και οι χώροι υψηλού πρασίνου περιμετρικά του Επιχειρηματικού Πάρκου σε ποσοστό κατ΄ ελάχιστο 5% επί του συνόλου της έκτασης.
      Το χρονοδιάγραμμα
      Το υπουργείο έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για 30 ημέρες.
      Εντός του 2022 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι οριστικές μελέτες και να έχει προχωρήσει η κατασκευή των βασικών έργων υποδομής που απαιτεί ο ν. 3982/2011 περί Επιχειρηματικών Πάρκων.
      Το Thess Intech θα ολοκληρωθεί σε φάσεις με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης να αναμένεται την άνοιξη του 2024 με την εγκατάσταση των πρώτων startup και των ερευνητικών κέντρων στο Τεχνολογικό Πάρκο.
      Η α΄ φάση του έργου αφορά στην υλοποίηση των βασικών υποδομών για το σύνολο της έκτασης και το 10% των κτιριακών εγκαταστάσεων που περιλαμβάνει το Master Plan, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.
      Όπως δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του Thess Intec, Νίκος Ευθυμιάδης έχει εξασφαλιστεί το 60% της χρηματοδότησης της α’ φάσης του έργου (50% από το Ταμείο Ανάκαμψης και 10% από ιδιώτες).
      [email protected]
       
    2. webTV

      Engineer

      Ένας μοναδικός κήπος έχει στηθεί στις κολώνες που στηρίζουν έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο στο Μέξικο Σίτι, ώστε να συμβάλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της πόλης. Η κάθε κολώνα, η οποία στηρίζει τη γέφυρα πάνω από τον αυτοκινητόδρομο, είναι καλυμμένη με χιλιάδες φυτά. Σημειώνεται ότι τα φυτά αυτά αυτά διατηρούνται σε ειδικές θήκες από ύφασμα.
      Η αιτία για την κατασκευή του «κάθετου» κήπου στο Μέξικο Σίτι είναι ότι τα φυτά απορροφούν τους αέριους ρύπους που επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα. Εκτός αυτού, τα συγκεκριμένα φυτά έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να ποτίζονται με νερό βροχής που έχει αποθηκευτεί.
      «Η μετακίνηση στο Μέξικο Σίτι είναι πολύ δύσκολη εν μέρει διότι είναι μία πολύ γκρίζα πόλη, με πολύ τσιμέντο, 22 εκατομμύρια κατοίκους. Το να μετακινείται κανείς είναι πολύ αγχωτικό, κάπως επιθετικό», δήλωσε ο Fernando Ortiz Monasterio, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Via Verde, η οποία διαχειρίζεται το εγχείρημα των κάθετων κήπων στην πόλη.
      «Και η Via Verde έχει πραγματοποιήσει μία σπουδαία μεταμόρφωση, διότι είναι ευρέως γνωστό ότι η επαφή με τη φύση προσφέρει στους ανθρώπους λίγη ηρεμία και αλλάζει τη διάθεσή τους και αλλάζει την παραγωγικότητά τους. Συνεπώς, τώρα όταν διέρχεται κανείς από τις πράσινες κολώνες του αυτοκινητόδρομου, χαμογελά και λέει «ωραία». Δεν είναι όλη η πόλη, είναι μόνο ένας αυτοκινητόδρομος, έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας, αλλά είναι μία σπουδαία αρχή για να αλλάξουμε ολόκληρη την πόλη», συμλήρωσε ο Monasterio, σύμφωνα με το World Economic Forum.
      Κυκλική οικονομία
      Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο κάθετος κήπος δεν βελτιώνει απλώς την αισθητική και την ατμοσφαιρική ρύπανση, αλλά προσβλέπει και στη δημιουργία μίας κυκλικής οικονομίας. «Όλα τα υλικά που χρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε τους κάθετους κήπους είναι από ανακυκλωμένα υλικά», τονίζει ο Monasterio. Ενδεικτικά, η τσόχα που συγκρατεί τα φυτά στη θέση τους είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. «Τα μετατρέπουμε από σκουπίδια σε τσόχα… και επίσης προσφέρουμε θέσεις εργασίας σε γυναίκες και άνδρες στη φυλακή, οι οποίοι μας βοηθούν» στην κατασκευή της τσόχας, σύμφωνα με τον Monasterio. Ο ίδιος κατέληξε ότι η Via Verde ωφελεί το περιβάλλον, την κοινωνία, αλλά και την ψυχολογία. 
      Το Μέξικο Σίτι προσπαθεί να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση μέσω μέτρων όπως η απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων σε ορισμένες περιοχές, καθώς και μέσω επενδύσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Παραμένει ωστόσο μία από τις πόλεις με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση παγκοσμίως. «Πιστεύω ότι η Via Verde είναι ένα σπουδαίο παράδειγμα όχι μόνο της μεταμόρφωσης των πόλεων με πράσινες περιοχές», αλλά επίσης και των δυνατοτήτων για αλλαγή.
      «Οι αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν εάν συγχρονίσουμε τα συμφέροντα των ατόμων στην πόλη, τα συφέροντα της κυβέρνησης και τα συμφέροντα του ιδιωτικού τομέα. Εάν βάλουμε αυτά τα τρία πράγματα μαζί, μπορούμε να αλλάξουμε τις πόλεις μας, τις χώρες μας και τον κόσμο», τόνισε ο Monasterio.
      https://www.linkedin.com/company/world-economic-forum/?trk=public_post-embed_share-update_actor-text
       
    3. webTV

      Engineer

      Το μεγαλύτερο στον κόσμο υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης, που ενώνει τη Νορβηγία με τη Βρετανία και επιτρέπει στις δύο χώρες να μοιραστούν την ηλεκτρική ενέργεια, τέθηκε σήμερα σε λειτουργία, ανέφερε η National Grid, που διαχειρίζεται το βρετανικό δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας.
      "Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νορβηγία είναι τώρα σε θέση να μοιραστούν ανανεώσιμη ενέργεια για πρώτη φορά" καθώς "η κοινοπραξία North Sea Link [το υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης] 1,6 δισεκ. στερλινών, της National Grid με τον διαχειριστή του νορβηγικού συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας Statnett, θα αρχίσει τις εμπορικές του δραστηριότητες σήμερα", υπογραμμίζει σε μια ανακοίνωση η National Grid.
      Η υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση μήκους περίπου 720 χλμ. θα ξεκινήσει με μέγιστη δυναμικότητα 700 μεγαβάτ (ΜW) που θα ανέλθει σταδιακά στα 1.400 μεγαβάτ σε τρεις μήνες. "Σε πλήρη δυναμικότητα, το North Sea Link θα μπορεί να τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα 1,4 δισεκ. νοικοκυριά", συνεχίζει η National Grid.
      Το North Sea Link συνδέει το Σούλνταλ, στο νοτιοδυτικό τμήμα της σκανδιναβικής χώρας, με το Μπλάιθ (κοντά στο Νιούκασλ) στην Αγγλία διερχόμενο κάτω από τη Βόρεια Θάλασσα, ενισχύοντας έτσι την ασφάλεια του ηλεκτρικού εφοδιασμού των δύο χωρών.
      "Όταν φυσάει δυνατά στην Αγγλία και η παραγωγή αιολικής ενέργειας αυξάνεται, μπορεί κάποιος στη Νορβηγία να αγοράσει ηλεκτρική ενέργεια σε καλή τιμή από τους Βρετανούς και να αφήσει το νερό στις δεξαμενές" των υδροηλεκτρικών φραγμάτων μας, κύρια πηγή ενέργειας στη Νορβηγία, είχε δηλώσει τον Ιούνιο ο διευθυντής του σχεδίου στη Statnett, Τορ Άντερς Νούμενταλ. Και αντιστρόφως, όταν ο άνεμος δεν είναι αρκετά ισχυρός στη Βρετανία.
      Η κατασκευή του καλωδίου, που κράτησε έξι χρόνια, συνάντησε πολλές τεχνικές προκλήσεις, δημιουργώντας κυρίως την ανάγκη για την κατασκευή μιας ειδικής φορτηγίδας για τη διέλευση του καλωδίου κάτω από μια νορβηγική λίμνη ή ακόμη το σκάψιμο μιας σήραγγας 2.300 μέτρων.
      Στην κατάταξη των πιο μεγάλων υποθαλάσσιων ηλεκτρικών καλωδίων το North Sea Link εκθρονίζει το Nordlink (623 χλμ, εκ των οποίων τα 516 κάτω από το νερό), το οποίο εγκαινιάστηκε τον περασμένο μήνα ανάμεσα στη Νορβηγία και τη Γερμανία.
      Συνδεδεμένη ήδη με τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ιρλανδία, η Βρετανία προβλέπει και άλλες διασυνδέσεις με χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου, κυρίως χάρη σε ένα νέο υποθαλάσσιο καλώδιο που τη συνδέει με τη Δανία, το Viking Link (765 χλμ. εκ των οποίων τα 621 κάτω από το νερό), η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023.
      Στα μέσα Σεπτεμβρίου, πυρκαγιά που επηρέασε μια σημαντική ηλεκτρική σύνδεση με τη Γαλλία, είχε μειώσει την ικανότητα της Βρετανίας, συμβάλλοντας στην αύξηση των τιμών αερίου στη χώρα.
      Μέχρι το 2030, το 90% της εισαγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από τις διασυνδέσεις της National Grid θα προέλθει από ενέργεια που παράγεται χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, κάτι που "θα επιτρέψει να αποφευχθεί η απόρριψη 100 εκατ. τόνων άνθρακα στην ατμόσφαιρα, το ισοδύναμο δύο εκατ. αυτοκινήτων".
      Η Βρετανία, που φιλοξενεί από τα τέλη Οκτωβρίου τη διεθνή διάσκεψη για την ενεργειακή μετάβαση COP26, θέλει να φθάσει σε μηδενικές εκπομπές (ουδετερότητα) άνθρακα έως το 2050.
       
    4. webTV

      Engineer

      Η Κένυα κατασκευάζει την Τεχνόπολη Konza (Konza Technopolis), ένα project δημιουργίας μιας νέας έξυπνης πόλης ύψους 14.5 δις. δολαρίων που φιλοδοξεί να γίνει η Αφρικανική Silicon Valley με την επωνυμία SIlicon Savannah.
      Μερικά στοιχεία για το project:
      Konza Technopolis is located 64 kilometers southeast of Nairobi, covering 20.2 square kilometers and eventually hosting 185,000 people. It will host a world class postgraduate university and will have a green, pedestrian focused city layout. Konza Technopolis is under construction and its first phase is planned to be completed by 2022. The full megaproject should reach completion in 2030!
       
       
       
    5. webTV

      Engineer

      Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες διαμόρφωσης του νέου παραλιακού άξονα που κατασκευάζει η Περιφέρεια Θεσσαλίας  για τη σύνδεση των παραλίων των  νομών Λάρισας και Μαγνησίας από το  Ρακοπόταμο μέχρι το Κεραμίδι. Ο νέος άξονας αποτελείται από συνολικά 12 χιλιόμετρα, είναι συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
      «Εξελίσσονται ομαλά οι εργασίες κατασκευής του νέου οδικού άξονα που συνδέει δυο νομούς,  το Πήλιο με τον Κίσσαβο, τα παράλια της Λάρισας  με τα παράλια της Μαγνησίας» δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.«Οι εργασίες πραγματοποιούνται με σεβασμό στο περιβάλλον και το μοναδικό φυσικό κάλλος της περιοχής Σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας υλοποιούμε ένα από τα  δυσκολότερα τεχνικά έργα που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στην Θεσσαλία. Συνδέουμε τις ανθρώπινες κοινότητες με ασφάλεια και  με τα έργα μας δημιουργούμε θέσεις εργασίας» προσθέτει ο  Περιφερειάρχης.
      Δείτε το βίντεο:
      Στοιχεία του έργου
      Προβλέπεται:
      -Η κατασκευή κύριας οδού μήκους 12,10 χιλιομέτρων περίπου
      -Η κατασκευή του ισόπεδου κόμβου Κεραμιδίου (μορφής «ταυ»)
      -Η κατασκευή ισόπεδου κόμβου Σκλήθρου (μορφής «ταυ»)
      -Η αποκατάσταση των αγροτικών και δασικών οδών που συμβάλλουν στην κύρια οδό καθώς και
      -Η κατασκευή οπλισμένων επιχωμάτων και τοίχων αντιστήριξης
       
    6. webTV

      Engineer

      Αντλία  η οποία θα τροφοδοτείται από ηλιακή και αιολική ενέργεια θα ρυθμίζει πόσο νερό θα ρέει από το φράγμα ανάλογα με τη ζήτηση
      To φράγμα Hoover, που βρίσκεται στα σύνορα Αριζόνας και Νεβάδας, θα μπορούσε να γίνει η μεγαλύτερη υδροηλεκτρική μπαταρία δίνοντας λύση στην αποθήκευση ανανεώσιμης ενέργειας, σύμφωνα με το World Economic Forum.
      Η Καλιφόρνια παράγει τόσο πολύ αιολική ενέργεια την οποία κατ ουσίαν χαρίζει, έτσι λοιπόν οι διαχειριστές του φράγματος σχεδιάζουν να κατασκευάσουν μια αντλία downstream η οποία θα τροφοδοτείται από ηλιακή και αιολική ενέργεια.
      Η αντλία θα ρυθμίζει πόσο νερό θα ρέει από το φράγμα ανάλογα με τη ζήτηση και θα στέλνει  περισσότερο στις τουρμπίνες τις ώρες υψηλής ζήτησης ενεργοποιώντας την αποθήκευση στο φράγμα και απελευθερώνοντας ενέργεια στο 60% του κόστους των μπαταριών λιθίου, διοχετεύοντας αποθηκευμένη ενέργεια σε επείγουσες καταστάσεις.
      Οι ενεργειακές εταιρείες μπορούν να εξακολουθήσουν να βασίζονται στα ορυκτά καύσιμα σε περιόδους υψηλής ζήτησης επειδή ο ήλιος ο αέρας και το νερό  είναι … ασυνεπείς πηγές  αλλά και λόγω των ανησυχιών ότι θα μπορούσαν να επηρεαστούν τα επίπεδα των υδάτων στις κοντινές περιοχές, δημιουργώντας επιπτώσεις στην φύση και  τον τουρισμό.
      Η μονάδας άντλησης του σταθμού και θα μπορούσε να αποτελέσει το πρότυπο για άλλα φράγματα σε όλο τον κόσμο ώστε να γίνουν γίγαντες αποθήκευσης.
      Ποιό είναι το Φράγμα Hoover
      Το φράγμα Hoover, ή όπως ήταν παλιότερα γνωστό, το φράγμα της “μεγάλης πέτρας”, βρίσκεται στα σύνορα των πολιτειών της Αριζόνα και της Νεβάδα. Από το 1900 ακόμη, είχε δημιουργηθεί η ανάγκη να κατασκευαστεί ένα φράγμα έτσι ώστε να ελέγχονται οι πλημμύρες του ποταμού Κολοράντο, να υπάρχει διαθέσιμο νερό για άρδευση αλλά και να δημιουργηθεί υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Η κατασκευή του ανατέθηκε σε μια σύμπραξη έξι κατασκευαστικών εταιρειών και οι εργασίες ξεκίνησαν το 1931. Αν και ήταν η πρώτη φορά που χτιζόταν ένα τέτοιων διαστάσεων τσιμεντένιο οικοδόμημα και οι τεχνικές ήταν άγνωστες για τους μηχανικούς, το έργο παραδόθηκε το 1936, δύο χρόνια νωρίτερα από ότι υπολογιζόταν αρχικά. Με τον ποταμό να χρειάζεται εκτροπή για να μπορέσουν να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του φράγματος, δημιουργία τούνελ, το πολύ ζεστό καλοκαίρι τις ερήμου, οι συνθήκες εργασίας δεν ήταν οι ιδανικότερες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 112 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, με τον J.G. Tierney να είναι ο πρώτος που έχασε τη ζωή του ψάχνοντας το κατάλληλο σημείο για την κατασκευή του φράγματος και το γιο του, Patrick W. Tierney να είναι ο τελευταίος, 13 χρόνια μετά. Το φράγμα είναι επισκέψιμο για τους τουρίστες από το 1937 και δέχεται περίπου ένα εκατομμύριο επισκέπτες κάθε χρόνο.
      Πηγή: https://www.taxidologio.gr/las-vegas-todo-hoover-dam.html
      Δείτε το video
      https://www.facebook.com/worldeconomicforum/videos/274442419829357/?fb_dtsg_ag=AdxDGtazUKqdrZAoCRPp6THrKqdchN4mYL58mBLjomMyZQ%3AAdzGjy08s4or-uryX0AMNauwAMzcZpSUD4mwxwoYzbPb6g
       
    7. webTV

      Engineer

      Το video ανέβασε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
      https://www.facebook.com/watch/?ref=external&v=1848047528707642
       
       
    8. webTV

      Engineer

      Από την αρχή της σύγχρονης εκβιομηχάνισης, τα εργοστάσια ήταν ο ακρογωνιαίος λίθος των επιχειρήσεων και της παραγωγής σε όλο τον κόσμο, είτε κατασκευάζουν αυτοκίνητα είτε μικροτσίπ.
      Αλλά, όπως σε όλα τα πράγματα, μερικά είναι μεγαλύτερα από άλλα... πολύ μεγαλύτερο.
      Ας ρίξουμε μια ματιά στα κορυφαία 15 μεγαλύτερα εργοστάσια στη Γη.
       
    9. webTV

      Engineer

      Στο video παρουσιάζονται τα βασικά σημεία των Ευρωκωδίκων (Μέρη 1, 2, 7 και  καθώς και των Ελληνικών Κανονισμών (Ε.Α.Κ, Ε.Κ.Ω.Σ)  που είναι απαραίτητα σε μια Νέα Στατική Μελέτη, μέσα από την θεωρία και την πράξη (Παράδειγμα Εφαρμογής), ενώ επισημαίνονται  και οι βασικές διαφορές τους.
       
    10. webTV

      Engineer

      Ο P. Adams Schwertentransporte με έδρα το Λουξεμβούργο μοιράστηκε τις εκπληκτικές φωτογραφίες του πτερυγίου βάρους 25 τόνων, που μεταφέρεται με ελιγμούς μέσα από στενούς επαρχιακούς δρόμους.
      Η εταιρεία μεταφορών, η οποία δραστηριοποιείται σε όλη την Ευρώπη, δημοσίευσε τις εικόνες στην σελίδα τους στο LinkedIn, προκαλώντας τον θαυμασμό των χρηστών στα social media για το εντυπωσιακό επίτευγμα της μηχανικής. «Κλείνοντας την χρονιά με ένα σετ πτερυγίων ανεμογεννήτριας 67 μέτρων σε μια δύσκολη διαδρομή». Πάντως, πολλοί κατηγόρησαν την εταιρεία πως έκανε photoshop στις φωτογραφίες.

      Η μεταφορά του πτερυγίου μήκους 67 μέτρων απαιτεί ιδιαίτερες δεξιότητες
      Πώς γίνεται η μεταφορά τους
      Οι φωτογραφίες δείχνουν το τεράστιο πτερύγιο στο πίσω μέρος ενός φορτηγού καθώς περνά μέσα από ήσυχους δρόμους και χωριά. Οι μεταφορείς αποφεύγουν σκόπιμα τις πόλεις και πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας θα κατέβουν προσωρινά, προκειμένου να περάσουν με ασφάλεια.
      Σε αντίθεση με την υπόλοιπη ανεμογεννήτρια, τα πτερύγια δεν μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και πρέπει να μεταφερθούν ενιαία. Επίσης, δεν μπορούν να ταξιδέψουν οριζόντια λόγω των στροφών στους στενούς δρόμους, επομένως βεβαιώνεται πως τοποθετούνται επάνω στα φορτηγά σε γωνία μεταξύ 20 και 45 μοιρών.

      Τα πτερύγια μεταφέρονται ολόκληρα καθώς δεν μπορούν να αποσυναρμολογηθούν
      Το πτερύγιο είναι προσαρτημένο σε μια πλατφόρμα που το επιτρέπει να κινείται πάνω κάτω ή στο πλάι ανάλογα με την κατεύθυνση του ταξιδιού, προκειμένου να κατανέμεται ομοιόμορφα το βάρος στις στροφές.
      Το ρεκόρ για το μεγαλύτερο πτερύγιο της ανεμογεννήτριας που μεταφέρθηκε με αυτό τον τρόπο, σημειώθηκε το 2016, κατά την μεταφορά ενός πτερυγίου 88,3 μέτρων στην Δανία. Τα αιολικά πάρκα χρειάζονται τα πτερύγια για τις ανεμογεννήτριές τους που βρίσκονται συχνά στην ύπαιθρο, μακριά από τα εργοστάσια που τα παράγουν.
      Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/zoi/pterygio-anemogennitrias-metaferetai-steno-dromo
    11. webTV

      Engineer

      Η ταινία ξεκινάει με μια εισαγωγή στο γεγονός: την επιλογή του χώρου από τους Έλληνες, τον αριθμό και τη σύνθεση των 2 στρατών, την περιγραφή της διαδρομής του περσικού στρατού και στόλου και τέλος τις θέσεις των 2 στρατών στο χώρο των Θερμοπυλών.

      Ακολουθούν σκηνές από τις 3 μέρες της βασικής μάχης και της ναυμαχίας στο Αρτεμίσιο, στις οποίες εκτός της τοπογραφίας δίνονται στοιχεία για του εξοπλισμούς των αντίπαλων στρατευμάτων.
      Παρακολουθήστε το βίντεο:
      Σκηνοθεσία: Martin Andrée
      Σενάριο: Martin Andrée, Παύλος Κουλούρης, Ιωάννης Αρβανίτης
      Αφήγηση: Νέστορας Κοψίδας
      Μουσική: Κατερίνα Παπαδά, Αποστόλης Οικονόμου
      Γραφικά 3D/2D: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
      Μοντάζ: Λουκάς Τουλιάτος
      Ιστορική και Επιστημονική Επιμέλεια: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
      Παραγωγή: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού
    12. webTV

      Engineer

      Η Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. μας συνεχίζοντας τις προσπάθειες ενημέρωσης των συναδέλφων σχετικά με τις τελευταίες τροποποιήσεις του Ν. 4412/16, έτσι όπως προβλέπονται στον πρόσφατο Ν. 4782/21, διοργάνωσε διαδικτυακή διημερίδα – σεμινάριο, με επίκεντρο τις διατάξεις οι οποίες θα εφαρμόζονται από 1/9/2021 καθώς και για την κατανόηση και εφαρμογή των αλλαγών που ήδη ισχύουν στις δημόσιες συμβάσεις και τα δημόσια έργα.
      Εισηγητής ήταν ο εκπαιδευτής του ΙΝΕΠ Πολιτικός Μηχανικός Δρ.  Βασίλειος Βασίλογλου.
      Δείτε το υλικό της ημερίδας
      1η ημέρα
      ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΗΜΕΡΑ 1Η
      https://www.youtube.com/watch?v=863nGH0_Mq8
       
      2η ημέρα
      ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΗΜΕΡΑ 2Η 
      https://www.youtube.com/watch?v=SBUZQ5xomYQ
    13. webTV

      Engineer

      Παρουσίαση της αρχιτεκτονικής μελέτης του Τύμβου Καστά Αμφίπολης.
      Το προτεινόμενο εξωτερικό κέλυφος του Χώρου 1 του Ταφικού Μνημείου, έχει ως στόχο: 
      - τη μόνιμη προστασία  του χώρου αυτού, στον οποίο  δεν σώζεται το προστώο και η στέγη, από την  υγρασία και τις εξωτερικές  καιρικές συνθήκες, καθώς οι τοίχοι του έχουν ευαίσθητα επιχρίσματα  και χρώματα. 
      - τη συμβολή στην εξασφάλιση σταθερών συνθηκών θερμοκρασίας και υγρασίας, με την επιπρόσθετη τοποθέτηση ηλεκτρομηχανολογικής  εγκατάστασης για ολόκληρο το Ταφικό Μνημείο, συμπεριλαμβανομένου  του φωτισμού και της δυνατότητας  κλιματισμού των χώρων. 
      Η κατασκευή του προτεινόμενου κελύφους, σχεδιάστηκε, ώστε να αναφέρεται στην γεωμετρία και τις διαστάσεις του αρχαίου προστώου χωρίς να το αντιγράφει, με απολύτως αφαιρετικά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά. Στόχος είναι η αρμονική παρουσία του στον χώρο σε σχέση με το μνημειακό σύνολο, εξυπηρετώντας παράλληλα λειτουργικές ανάγκες, όπως η προσβασιμότητα και η θέαση από τον επισκέπτη. 
      Οι μελέτη εκπονήθηκε από τον Μιχάλη Λεφαντζή, Δρ. Αρχιτέκτονα Μηχανικό του ΥΠΠΟΑ, Προϊστάμενο Αρχαιολογικών Έργων και Μελετών στην ΕΦΑ Πόλης Αθηνών και μελετητή / επιβλέποντα των εργασιών αποκατάστασης του μνημείου από την ανακάλυψη του Ταφικού Μνημείου ως σήμερα.
       
    14. webTV

      Engineer

      Η πρόταση που κέρδισε το τέταρτο βραβείο του διαγωνισμού ArXellence 2 για τη δυτική είσοδο της πόλης και τη δημιουργία του νέου Επιχειρηματικού Κέντρου της.
      Μέσα από περισσότερες από 170 προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του Ανοιχτού Διεθνή Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών ArXellence 2, που διοργανώθηκε από την ALUMIL, επιλέχθηκαν και βραβεύτηκαν οι δέκα καλύτερες. Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν θα παρουσιαστούν σε επίσημη έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στα Παλαιά Σφαγεία. Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την ανάδειξη του καινοτόμου σχεδιασμού ως την ιδανική προσέγγιση για τη δημιουργία του νέου Επιχειρηματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης (CBD) και τη βιώσιμη αστική ανάπλαση του δυτικού παράλιου μετώπου της πόλης.
      Σήμερα παρουσιάζουμε την πρόταση που κέρδισε το 4ο βραβείο.
      Όνομα πρότασης: “Bioclimatic Urban Lighthouse”

      Η πρόταση αυτή εμπνέεται από την ιστορία της Θεσσαλονίκης και ιδιαιτέρως από το Λευκό Πύργο. Στην πραγματικότητα δημιουργεί ένα διάλογο μεταξύ του Λευκού Πύργου και του προτεινόμενου συμβόλου της: του Νέου Βιοκλιματικού Πύργου της Θεσσαλονίκης. Η προτεινόμενη παρέμβασή σε αυτή τη στρατηγική τοποθεσία της πόλης δημιουργεί τις ακόλουθες ευκαιρίες στο χωροχρονικό αφήγημα της Θεσσαλονίκης:
      Α- Κατά τον οριζόντιο άξονα: η συνέχεια του δημόσιου χώρου που δημιουργείται με αυτήν την παρέμβαση (ταυτόχρονα σε επίπεδο εδάφους και ορίζοντα), αλληλοεπιδρώντας με άλλους αστικούς ελκυστές, θα δημιουργήσει νέες αστικές σχέσεις. Οι πεζόδρομοι δημιουργούν πορείες και θέα που φέρνουν τον ωκεανό πίσω στην πόλη.
      Β- Κατά μήκος του κατακόρυφου άξονα: προτείνεται μια εμβληματική παρέμβαση, η οποία όχι μόνο καθιερώνει διάλογο σε χρόνο και χώρο με τον Λευκό Πύργο της Θεσσαλονίκης, αλλά γίνεται ένα νέο ορόσημο που δηλώνει την επείγουσα ανάγκη επανακαθορισμού της σχέσης μεταξύ της ανθρώπινης κοινωνίας και του πλανήτη. Το σύγχρονο πλαίσιο απαιτεί μια αναγεννητική προσέγγιση του σχεδιασμού που επικεντρώνεται στις ακόλουθες επιταγές: παραγωγή οξυγόνου, δέσμευση άνθρακα, συσσώρευση ενέργειας, διαχείριση νερού, δημιουργία μικροκλίματος και προώθηση της αυτοανανέωσης.

      Η πρότασή μεγιστοποιεί τις δυνατότητές της σε όλους τους άξονες. Ενώ το οικοσύστημα αναπτύσσεται κατά μήκος του κατακόρυφου άξονα-ως οπτική ηχώ του Λευκού Πύργου και ως νέα εικόνα του οράματος της Θεσσαλονίκης για βιωσιμότητα στο μέλλον-μια συνέχεια δημόσιου χώρου, διαθέσιμη για μικτή χρήση, αναπτύσσεται κατά μήκος του οριζόντιου άξονα. Η διασταυρούμενη συνέργεια αυτών των δύο αξόνων σημαίνει ότι τόσο το ισόγειο όσο και ο ορίζοντας διατίθενται για δημόσια χρήση.
      Οι στέγες των κτιρίων θα φυτευτούν με βλάστηση και θα είναι προσβάσιμες στο ευρύ κοινό. Η πρόσβαση των οχημάτων και των πεζών σε αυτά τα οικοσυστήματα θα γίνεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου.

      Κάθε οροφή συνιστά ένα χώρο πρασίνου στον οποίο μπορεί κανείς να περιαχθεί μέσα από ένα κυκλοφοριακό σύστημα από ράμπες και οικολογικά μονοπάτια που δίνουν νόημα σε αυτούς τους χώρους με ένα τρόπο που μια υπερυψωμένη οδός ή ένα χώρος με θέα θα έδινε. Η συμβίωση μεταξύ του λιμανιού και της πόλης τονίζεται από έναν υπερυψωμένο παραλιακό πεζόδρομο.
      Η ιδέα είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε έναν ελκυστικό προορισμό τοπικού και διεθνούς ενδιαφέροντος με ένα ορόσημο που αποτελεί μια δήλωση στον ορίζοντα: «ο Νέος Βιοκλιματικός Πύργος της Θεσσαλονίκης» και ένα δημόσιο πάρκο σε μητροπολιτική κλίμακα.
      Η πρόσβαση πεζών και οχημάτων παρέχεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη ενσωμάτωση στον υπάρχοντα αστικό ιστό.
      Ο Νέος Πύργος της Θεσσαλονίκης έχει σχεδιαστεί ως ελαφριά κατασκευή με διπλό θερμικό και ακουστικό δέρμα. Ενσωματώνει κρεμαστούς κήπους. Στον πυρήνα του υπάρχει μια «Αγορά» : η πρόσβαση στο ισόγειο οδηγεί σε μια πλατεία για συναντήσεις και εκδηλώσεις.
      Η δομή περικλείεται σε ένα αυθεντικά πράσινο κέλυφος που αποτελείται από ένα πράσινο βιοκλιματικό στρώμα, υδροσυλλογή, κάθετα περιβόλια και κενά που ανοίγουν τη θέα προς τη θάλασσα. Το επιχειρηματικό κέντρο και τα γραφεία του βρίσκονται εδώ. Το υπόγειο λειτουργεί ως εμπορική περιοχή.
      Οι χώροι στάθμευσης βρίσκονται σε 3 ορόφους κάτω από το επίπεδο του εδάφους και η πρόσβαση των οχημάτων γίνεται από την οδό 26ης Οκτωβρίου.
      Προτείνεται, λοιπόν, ένα οικοσύστημα που παράγει οξυγόνο, δεσμεύει άνθρακα, ορίζει άζωτο, αποστάζει το νερό, συσσωρεύει ηλιακή ενέργεια, παράγει σύνθετα σάκχαρα και τρόφιμα και δημιουργεί μικροκλίματα. Καθώς αλλάζει χρώμα με κάθε εποχή, λειτουργεί με τον δικό του κύκλο βιωσιμότητας αυτοανανέωσης.

      Οι We Are Architects and Urban Planners, η ομάδα που κατέθεσε τη συγκεκριμένη πρόταση, λέει πως το όραμά για τη Θεσσαλονίκη ήταν πολύ ξεκάθαρο από την αρχή: να δημιουργήσουν ένα μοναδικό και διακριτικό σύμβολο για την πόλη με τη μορφή κάθετου οικοσυστήματος ανοίγοντας παράλληλα μια συνέχεια δημόσιου χώρου για χρήση από τους πολίτες.
      Το πιο καινοτόμο στοιχείο της πρότασης τους θεωρούν ότι είναι ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί ο Πύργος. Η δομή περικλείεται σε ένα αυθεντικά πράσινο κέλυφος που αποτελείται από ένα πράσινο βιοκλιματικό στρώμα, με υδροσυλλογή και κάθετα περιβόλια. Δεν είναι μια ερμητική, συμπαγής δομή αλλά μια που επιτρέπει στα εσωτερικά στοιχεία να τροφοδοτούν τον βιώσιμο κύκλο. Ο πύργος λειτουργεί ως ένα κατακόρυφο οικοσύστημα, με παρόμοιο τρόπο που θα έκανε ένας ζωντανός οργανισμός. Είναι ένας πνεύμονας που ζει και αναπνέει.
      *Όλες οι προτάσεις που συμμετείχαν στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό της ArXellence 2, που διοργανώθηκε από την ALUMIL, θα παρουσιαστούν στην επίσημη έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί από τις 11 έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2021, στην καρδιά της δυτικής εισόδου της πόλης, στα Παλαιά Σφαγεία.
    15. webTV

      Engineer

      Η ομορφιά των οκτώ ανέμων προσωποποιημένη! Ο Έλγιν ήθελε να μεταφέρει ολόκληρο τον Πύργο στη Βρετανία, ωστόσο οι Δερβίσιδες το θεωρούσαν ιερό κι έτσι δεν του το επέτρεψαν  
      Χρήστης Templar52Templar52 at el.wikipedia, Attribution, via Wikimedia Commons Το πιο ξακουστό μνημείο στο κέντρο της Αθήνας είναι βεβαίως ο Παρθενώνας στην Ακρόπολη. Όμως το κέντρο της πρωτεύουσας έχει πολλά μνημεία και αξιοθέατα, που αξίζει να επισκεφτεί κανείς ακόμη και αν κάνει διακοπές στην πόλη του.
      Ένα από αυτά είναι οι περίφημοι Αέρηδες ή Μνημείο των Αέρηδων ή Πύργος των Ανέμων, στην Πλάκα.
      George E. Koronaios, CC0, via Wikimedia Commons Πρόκειται για ένα μνημείο του 1ου π.Χ. Αιώνα. Ο οκταγωνικός πύργος, ύψους 13,5 μέτρων είναι κατασκευασμένος από το γνωστό πεντελικό μάρμαρο.

      Το μνημείο κατασκεύασε ο αστρονόμος Ανδρόνικος από την Κύρρο της Μακεδονίας (γι’ αυτό και ονομάζεται κάποιες φορές Ωρολόγιο του Κυρρήστου).
      Μέχρι σήμερα δεν είναι γνωστός ο ακριβής λόγος ανέγερσής του, καταμεσής της Ρωμαϊκής Αγοράς.

      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρχαιολόγων πάντως μάλλον πρόκειται για ένα είδος μετεωρολογικού σταθμού, που λειτουργούσε και σαν ρολόι ώρας, που πιθανόν να αξιοποιούσαν οι έμποροι της εποχής για να υπολογίζουν την ώρα αλλά και τους ανέμους που επικρατούσαν κι επηρέαζαν τα εμπορικά δρομολόγια με τα οποία έφταναν τα προϊόντα τους στις τότε αγορές του κόσμου.
      Στη κορυφή της στέγης υπήρχε ορειχάλκινος ανεμοδείκτης υπό μορφή Τρίτωνα, ο οποίος περιστρεφόμενος έδειχνε, κρατώντας δείκτη, την κατεύθυνση ενός από τους οκτώ κύριους ανέμους. Οι άνεμοι, προσωποποιημένοι, φέρονται ανάγλυφοι να ίπτανται (φτερωτοί) στο άνω μέρος της κάθε πλευράς του πύργου, φέροντας ο καθένας και ιδιαίτερο σύμβολο. Τα ονόματά τους είναι χαραγμένα κάτω από το αντίστοιχο τμήμα του οκταγωνικού γείσου, και είναι: ο Βορρέας (βόρειος), ο Καικίας (βορειοανατολικός), ο Απηλιώτης (ανατολικός), ο Εύρος (νοτιοανατολικός), ο Νότος (νότιος), ο Λιψ (Λίβας, νοτιοδυτικός), ο Ζέφυρος (δυτικός), και ο Σκίρων (βορειοδυτικός). Κάτω δε από κάθε προσωποποίηση, εγχάρακτες ακτίνες κατά διάφορους σχηματισμούς αποτελούσαν αυτούσια ηλιακό ρολόι.
      Jacob von Falke, Public domain, via Wikimedia Commons Στο εσωτερικό του Πύργου υπήρχε ένα υδραυλικό ρολόι, που μετρούσε την ώρα τις μέρες που δεν είχε ηλιοφάνεια αλλά και τη νύχτα.
      Ειδικότερα για τον υπολογισμό της ώρας σε ανήλιες ημέρες υπήρχε μέσα στο κτίσμα ιδιαίτερη εγκατάσταση υδραυλικού ρολογιού. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα πως ο κατασκευαστής του μνημείου συνδύασε τις εφευρέσεις προηγουμένων κατασκευαστών ρολογιού, όπως του Αρχιμήδη, του Κτησίβιου και του Φίλωνα. Μάλιστα, όπως σημειώνει ο Ουάρρωνας, στη νότια πλευρά του οικοδομήματος υπήρχε δοχείο κυλινδρικού σχήματος με νερό που παρεχόταν μέσω αγωγού από πηγή της βόρειας πλευράς της Ακρόπολης. Ο δε Βιτρούβιος ονομάζει το μνημείο αυτό «Πύργο των Ανέμων» και το περιγράφει με πολλές λεπτομέρειες. Τέλος, το μνημείο κατατάσσεται στον κορινθιακό ρυθμό (εκ των κιονοκράνων) ενώ το εσωτερικό του στον δωρικό ρυθμό (βαρύ αυστηρό). Συνέχεια του κτιρίου ΝΑ ήταν το Αγορανομείο επί πολυβάθμιτης μαρμάρινης βάσης.
      Χρήστης Templar52, Attribution, via Wikimedia Commons Στους χριστιανικούς χρόνους, οι Αέρηδες έγιναν εκκλησία και στον περιβάλλοντα χώρο φτιάχτηκε ένα νεκροταφείο.

      Όταν οι Τούρκοι ανακατέλαβαν την Αθήνα, το 18ο αιώνα, το μνημείο έγινε τόπος προσευχής για το Τάγμα των Δερβίσιδων του Μεβλεβί και πήρε την ονομασία «τεκές του Μπραΐμη». Τότε ανοίχτηκαν και τα παράθυρα που υπάρχουν μέχρι σήμερα. Χάριν στους Μεβλεβήδες Δερβίσιδες, το μνημείο έμεινε στην Ελλάδα και γλύτωσε από τον Έλγιν. Ο Λόρδος Έλγιν ήθελε να μεταφέρει ολόκληρο το κτίσμα στη Βρετανία αλλά οι Μεβλεβήδες δεν το επέτρεψαν.
      Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας, οι Αθηναίοι πίστευαν ότι ο ναός ήταν αφιερωμένος στο θεό των ανέμων, Αίολο, εξ ου και η ονομασία της οδού Αιόλου.
      Μετά από εργασίες συντήρησης και αναστήλωσης, το μνημείο είναι πλέον επισκέψιμο για το κοινό.
      Χρήστης Templar52, Attribution, via Wikimedia Commons
       
    16. webTV

      Engineer

      Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn) και συγκεκριμένα η θυγατρική εταιρεία «Deutsche Bahn Regio», παρουσίασαν το νέο περιφερειακό σιδηρόδρομο του μέλλοντος, με την επωνυμία «IdeenzugCity», ένα «concept» για την δημιουργία του νέου περιφερειακού σιδηροδρόμου του μέλλοντος, με σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά την άνεση, την χωρητικότητα και την αξιοπιστία. Ο πρότυπος εκθεσιακός σιδηρόδρομος σχεδιάσθηκε από την «Deutsche Bahn Regio» και υλοποιήθηκε από την «Hubl&Hubl», με τη χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού από περισσότερους από 40 προμηθευτές.
      Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται καθίσματα που ανοίγουν και κλείνουν με το πάτημα ενός κουμπιού, έχοντας με αυτό τον τρόπο την δυνατότητα να προσφέρει έως και 40% μεγαλύτερη χωρητικότητα τις ώρες αιχμής μέσω αύξησης των θέσεων ορθίων και μεγαλύτερη άνεση τις υπόλοιπες ώρες με αυξημένο αριθμό θέσεων καθήμενων.
      Παράλληλα γίνεται δεκτή η μεταφορά για ποδήλατα ή και καρότσια για βρέφη και μικρά παιδιά. Την ίδια στιγμή, ο μεγαλύτερος αριθμός στηριγμάτων για όρθιους επιβάτες εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση, ενώ οι θέσεις Multiflex μπορούν να περιστρέφονται γύρω από τον άξονά τους και να μετακινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών.
      Εργασία στο... τρένο

      Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης και μία ζώνη «City Working» που διαθέτει καθίσματα για τραπεζάκια με φορητούς υπολογιστές και αναδιπλούμενες οθόνες που εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητα των χρηστών και οι οποίες μπορούν να συνδέονται με τις συσκευές του επιβάτη. Τα παράθυρα του συγκεκριμένου βαγονιού μετατρέπονται σε οθόνες οι οποίες προσφέρουν πληροφορίες για τους επιβάτες και δείχνουν που βρίσκονται οι θέσεις για ποδήλατα ή καρότσια βρεφών και μικρών παιδιών, ενώ όταν ο συρμός είναι εν κινήσει γίνονται και πάλι διαφανή.

      Στη μετόπη του συρμού η πινακίδα προορισμού προσφέρει θέαση από γωνία 180 μοιρών, ενώ ο φωτισμός LED στο εξωτερικό των βαγονιών αλλάζει χρώμα ανάλογα με το δρομολόγιο αλλά και την πληρότητα στο εσωτερικό τους σε ζωντανό χρόνο. Αν και προς το παρόν, δεν προβλέπεται η κατασκευή του νέου σιδηροδρόμου σε ευρεία κλίμακα πολλά από τα χαρακτηριστικά του θα ενσωματωθούν σε άλλους συρμούς που κυκλοφορούν στη Γερμανία.

      Με αυτό τον τρόπο στοιχεία από το χώρο των επιβατών θα τοποθετηθούν στις ηλεκτράμαξες Class 423 του προαστιακού σιδηροδρόμου (S-Bahn) του Μονάχου και από το εξωτερικό του «IdeenzugCity» στους συρμούς του προαστιακού σιδηροδρόμου της Στουτγάρδης.
      Τέλος, οι θέσεις εργασίας και τα παράθυρα που μετατρέπονται σε οθόνες θα δοκιμασθούν από τον προσεχή Οκτώβριο στον προαστιακό του Αμβούργου, ενώ από το 2022 διώροφα βαγόνια επιβατών θα δοκιμασθούν σε δρομολόγια στο Μόναχο.
      Δείτε ένα virtual tour στο τρένο:
      https://ideenzug-event.de/virtual-tour/ideenzugcity/?language=en
       
    17. webTV

      Engineer

      Έχετε ξαναδεί πίστα αγώνων στην οροφή ενός κτιρίου; Μια τέτοια περίπτωση θα δούμε σήμερα στο Τορίνο της Βόρειας Ιταλίας όπου στήθηκε στην περίτεχνη ταράτσα ενός εργοστασίου της FIAT, ειδική διαμορφωμένη πίστα για αγώνες.
      Όταν ο Giovanni Agneli, διευθύνων σύμβουλος της FIAT επισκέφτηκε το εργοστάσιο της FORD στο Ντιτρόιτ, μια περίεργη ιδέα του καρφώθηκε στο μυαλό. Αποφάσισε να επεκτείνει την παραγωγή της εταιρίας του υιοθετώντας νέες τεχνολογίες σε ένα υπερσύγχρονο κτίριο με καινοτόμα αρχιτεκτονική άποψη.
      Χτισμένο μεταξύ 1916 και 1923, το κτίριο του εργοστασίου Lingotto ήταν πνευματικό τέκνο του Ιταλού μηχανικού Giacomo Mattè-Trucco και ήταν ένα από τα πρώτα κτίρια του μεγέθους του, που βασίστηκε η κατασκευή τους σε μεγάλο βαθμό στο οπλισμένο σκυρόδεμα.
      Το κτίριο αποτελείται από δύο παράλληλα συγκροτήματα, με μήκος 507 μέτρα και ύψος 24 μέτρα το καθένα, τα όποια ενώνονται σε 5 σημεία με τα δύο ακριανά να έχουν κλίση ώστε οι στροφές να γίνονται πιο ομαλά.
      Τα αυτοκίνητα συναρμολογόνταν καθώς ανέβαιναν ορόφους. Κάθε όροφος ήταν αφιερωμένος σε ένα στάδιο της παραγωγής και έτσι επέτρεπε στους εργάτες να μην χρειάζονται να μετακινούνται από τον σταθμό της εργασίας τους, μειώνοντας σημαντικά τους τελικούς χρόνους συναρμολόγησης των αυτοκινήτων.
        Το σήμα κατατεθέν του εργοστασίου φυσικά είναι η δοκιμαστική πίστα στην οροφή του εργοστασίου. Δύο μεγάλες ευθείες 443 μέτρων ενώνονται και δημιουργούν μια ατέρμονη πίστα για την δοκιμή των αυτοκινήτων της FIAT που τόσα έχουμε ακούσει για την αξιοπιστία τους(?).
      Οι όροφοι μεταξύ τους ενώνονταν με σπειροειδείς ράμπες και έτσι τα αυτοκίνητα ήταν εύκολο να ανεβοκατεβαίνουν ορόφους. Από την παραγωγή, στην οροφή για τεστ και πάλι κάτω στο ισόγειο για την παρουσίαση στους εκθεσιακούς χώρους.
      Το εργοστάσιο Lingotto άνοιξε το 1926 παρουσία του βασιλιά Vittorio Emanuele III. Εκείνη την εποχή, το Lingotto ήταν το πιο προηγμένο εργοστάσιο της Ευρώπης με περίπου 12.000 εργάτες «μπλε κολάρων», (σσ. χειρωνάκτες εργάτες) και 500 εργάτες «λευκών κολάρων» που εργάζονταν τρεις βάρδιες σε έναν συνεχή κύκλο.
      Για την εποχή του, το κτίριο Lingotto ήταν εξαιρετικά πρωτοποριακό και επιδραστικό, τόσο που ο διάσημος αρχιτέκτονας Le Corbusier το χαρακτήρισε «ένα από τα πιο εντυπωσιακά αξιοθέατα της βιομηχανίας» και «οδηγό για την πολεοδομία».
      Αν και εμπνευσμένο από την Αμερική, το Lingotto ξεχώριζε από τα αμερικανικά εργοστάσια της ίδιας περιόδου. Τα αμερικανικά εργοστάσια ήταν αρκετά φθηνές εγκαταστάσεις και είχαν ξεκάθαρο μέλημα, την κατασκευή των αυτοκινήτων. Το εργοστάσιο της FIAT απ’ την άλλη ήταν μια έκφραση νεωτερισμού. Ο Μαρινέτι το χαρακτήρισε ως «την πρώτη εφεύρεση της φουτουριστικής κατασκευής».
      Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, το εργοστάσιο είχε ξεπεραστεί και αποφασίστηκε να κλείσει τελικά το 1982. Σε σχεδόν 60 χρόνια 80 μοντέλα αυτοκινήτων, 35 διαφορετικοί τύποι κινητήρα, καθώς και επαγγελματικά οχήματα, εξαρτήματα και οικιακές συσκευές, παρήχθησαν.
      Το κλείσιμο του εργοστασίου οδήγησε σε δημόσιο debate για το μέλλον του. Πραγματοποιήθηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, ο οποίος τελικά απονεμήθηκε στον Renzo Piano, ο οποίος οραματίστηκε έναν συναρπαστικό δημόσιο χώρο για την πόλη.
      Το παλιό εργοστάσιο μετατράπηκε σε ένα σύγχρονο συγκρότημα, με αίθουσες συναυλιών, θέατρο, συνεδριακό κέντρο, εμπορικές στοές και ξενοδοχείο. Το ανατολικό τμήμα του κτιρίου είναι η έδρα της σχολής μηχανικής αυτοκινήτου του Πολυτεχνικού Πανεπιστημίου του Τορίνο.
      Η πίστα διατηρήθηκε ευτυχώς και μπορείτε να την επισκεφθείτε στον τελευταίο όροφο του εμπορικού κέντρου και του ξενοδοχείου. Με την πάροδο του χρόνου, γυρίστηκαν πολλές  κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές, όπως το The Italian Job, με πρωταγωνιστή τον Sir Michael Caine.
      Πηγές: Turin Guides, The Carnel House Organization, Getty Images, Rare Historical Photos
    18. webTV

      Engineer

      Ενα ακόμη εντυπωσιακό εύρημα επιφύλασσε η Πομπηία στους αρχαιολόγους, που ανακαλύπτουν ολοένα και περισσότερους θησαυρούς στις ανασκαφές της αρχαίας ρωμαϊκής πόλης, κοντά στη Νάπολη. Πρόκειται για το μερικώς μουμιοποιημένο λείψανο απελεύθερου σκλάβου, ο οποίος κατάφερε να αναρριχηθεί στην κοινωνική ιεραρχία της εποχής, αποκτώντας θέση και χρήματα. 
      Το λείψανο ανήκε σε έναν πολίτη ονόματι Μάρκο Βενέριο Σεκούντιο και είχε ταφεί στη νεκρόπολη της Πόρτα Σάρνο, μία από τις βασικές πύλες της Πομπηίας. Μάλιστα, οι αρχαιολόγοι που πραγματοποίησαν την ανασκαφή επισημαίνουν ότι ο τάφος είναι αρκετά προγενέστερος της καταστροφής της πόλης από την ιστορική έκρηξη του Βεζουβίου, το 79 μ.Χ. Θεωρούν, επίσης, ότι το εύρημά τους είναι ο καλύτερα διατηρημένος νεκρός που ανακαλύφθηκε ποτέ στην πόλη. Ακόμη και σήμερα, φαίνονται ίχνη από τα λευκά μαλλιά του όπως και τμήμα του αυτιού του. Σύμφωνα με τις γενετικές αναλύσεις, ο Σεκούντιο πέθανε σε ηλικία 60 ετών. Οι αρχαιολόγοι εξεπλάγησαν από τον εντοπισμό του μουμιοποιημένου λειψάνου διότι την εποχή εκείνη οι σοροί των ανδρών συνήθως αποτεφρώνονταν. Στο εσωτερικό του τάφου του βρέθηκε, επίσης, τεφροδόχος από γυαλί που φέρει το όνομα Νόβια Αμάμπιλις και κατά πάσα πιθανότητα ανήκει στη σύζυγο του νεκρού. Ο Σεκούντιο ήταν σκλάβος στον ναό της Αφροδίτης και μετά την απελευθέρωσή του εντάχθηκε στην τάξη ιερέων που επιμελούνταν τη λατρεία του θεοποιημένου αυτοκράτορα (Αυγουστάλιοι). Η τοποθεσία του τάφου του μαρτυρεί ότι, αν και ξεκίνησε από τη βάση της κοινωνικής πυραμίδας, στη διάρκεια της ζωής του είχε αποκτήσει κοινωνικό κύρος και περιουσία.   Ελληνική επιγραφή
      Πέρα από τη μερικώς μουμιοποιημένη σορό, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν επιγραφή σε μαρμάρινη πλάκα επί του τάφου του, η οποία αναφέρεται σε θεατρικές παραστάσεις στην Πομπηία που γίνονταν στα ελληνικά. Ο επικεφαλής του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας, Γκάμπριελ Τσουτρίεγκελ, επισημαίνει ότι η επιγραφή αποτελεί την «πρώτη απόδειξη» πραγματοποίησης παραστάσεων στην πόλη στην ελληνική γλώσσα. «Αυτές οι παραστάσεις καταδεικνύουν το θερμό και ανοικτό πολιτισμικό κλίμα της Πομπηίας», υπογράμμισε.
      Οι ανασκαφές στη νεκρόπολη Πόρτα Σάρνο πραγματοποιούνται από τους αρχαιολόγους του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας, με τη συνεργασία του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου της Βαλένθιας.
      Η κοινή προσπάθεια έχει φέρνει στο φως εξαιρετικά ευρήματα, όπως σοροί ανθρώπων, αλλά και ζώων, που σκοτώθηκαν κατά την έκρηξη του Βεζούβιου από ένα τμήμα του αρχαιολογικού χώρου, ο οποίος ακόμη δεν έχει παραδοθεί στο κοινό.  «Η Πομπηία δεν σταματά ποτέ να μας εκπλήσσει, είναι το καμάρι της Ιταλίας», δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού, Ντάριο Φρανσεσκίνι. Από την πλευρά του, ο Μάσιμο Οσάνα, πρώην διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου της Πομπηίας, τόνισε ότι η ελληνική επιγραφή «είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μαρτυρία, η οποία πρέπει να συνδεθεί με άλλες παρόμοιες για να συνθέσουμε μια εικόνα της παρουσίας των Ελλήνων και κυρίως της επιρροής του ελληνικού πολιτισμού στην Πομπηία».
       
    19. webTV

      Engineer

      Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για την ανάπλαση του μνημειακού άξονα της πόλης από την Εγνατία έως την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης. «Δωμάτια» με φοίνικες, νερό, μανόλιες και πλατεία «καθρέφτη» προτείνει η νικήτρια πρόταση.
      «Δωμάτια» με φοίνικες, νερό και μανόλιες, αλλά και μια πλατεία Αριστοτέλους που θα θυμίζει «καθρέφτη», προτείνει η νικήτρια πρόταση στον διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που προκήρυξε ο Δήμος Θεσσαλονίκης για την ανάπλαση της πλατείας και του άξονα της Αριστοτέλους. 
      Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός προσχεδίων για τον νέο μνημειακό άξονα της Θεσσαλονίκης, από την οδό Εγνατία έως και την παραλιακή Λεωφόρο Νίκης, ολοκληρώθηκε με την κατάθεση 13 συμμετοχών, ενώ η κριτική επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την απονομή τριών βραβείων και τριών ισόποσων εξαγορών. 
      «Ο άξονας της Αριστοτέλους για κάθε Θεσσαλονικιό, αλλά και για κάθε επισκέπτη, σημαίνει πολλά: είναι ένα σημείο αναφοράς. Ολοι έχουμε ζήσει σημαντικές, όμορφες στιγμές σε αυτόν τον υπέροχο άξονα, σε αυτήν την τόσο σημαντική πλατεία. Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι δυστυχώς η πλατεία Αριστοτέλους, τα έχει τα χρονάκια της», ανέφερε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.


      Ο δήμαρχος συμπλήρωσε πως «αναβαθμίζουμε μια από τις πιο γνωστές πλατείες της Ευρώπης, αλλάζοντας την εικόνα της Θεσσαλονίκης στον κόσμο. Δημότες, κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν έναν νέο δημόσιο χώρο, με νέα αισθητική, νέα υλικά, νέες προσεγγίσεις, που σέβονται όμως τον χαρακτήρα και τα ιστορικά χαρακτηριστικά του τόπου».


      Ο κ. Ζέρβας πρόσθεσε πως η ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους αποτέλεσε προεκλογική του δέσμευση και δήλωσε ικανοποιημένος και χαρούμενος, καθώς «σε λίγα χρόνια, η πόλη μας θα είναι διαφορετική, μέσα από την ολοκλήρωση και αυτής, αλλά και πολλών ανάλογων παρεμβάσεων». 


      Η πρόταση που έλαβε ομόφωνα το πρώτο βραβείο της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού (Ομάδα Μελέτης: Αριάδνη Βοζάνη, Παρασκευή Φανού, αρχιτέκτονες μηχανικοί και συνεργάτες Γρηγόρης Βουτουφιανάκης – Πετρόπουλος, Θεοδοσία Ευδώρη Παναγιωτοπούλου, αρχιτέκτονες, Γιώργος Ρέτσος φοιτητής αρχιτεκτονικής) επιχειρεί να αναδείξει την οδό Αριστοτέλους ως την κεντρική αρτηρία προβολής της σύγχρονης μητροπολιτικής ζωής και εικόνας της πόλης, αλλά και ως περιοχή διασύνδεσης με τη νεότερη ιστορία της.


      Μέσα από μια καθαρή οργάνωση χαράξεων και υλικών της νέας δαπεδόστρωσης, η Αριστοτέλους μετασχηματίζεται σε άξονα περιπάτου μητροπολιτικού χαρακτήρα, με το σύνολο της κεντρικής ζώνης να αποδίδεται στους πεζούς. Ιχνη του παλαιού ιστού της πόλης, πριν από την πυρκαγιά του 1917, ενσωματώνονται στον σχεδιασμό ως «νήματα μνήμης», που προβάλλονται στο έδαφος διακριτικά. 
      Η νέα πλατεία Αριστοτέλους μετατρέπεται σε «καθρέφτη της πόλης» που ανακλά διαφορετικές εκδοχές της, ανάλογα με την εποχή, την ώρα και τις δράσεις που υποδέχεται. 


      Από την πλευρά της Εγνατίας, η νέα πλατεία προτείνεται ως «το δωμάτιο με φοίνικες», ενώ παράλληλα, επιμέρους ενότητες -«δωμάτια» όπως για παράδειγμα το «δωμάτιο νερού», το «δωμάτιο με τις μανόλιες», το «δωμάτιο του χρόνου» και το «κατώφλι της πλατείας Αριστοτέλους», δημιουργούν τοπικές διαφοροποιήσεις στον υπόλοιπο άξονα, οι οποίες συσχετίζονται με τα επιμέρους χαρακτηριστικά της περιβάλλουσας περιοχής.



       
    20. webTV

      Engineer

      Με τον ίδιο εντυπωσιακό και λαμπερό τρόπο που μεταφέρθηκαν, τον περασμένο Απρίλιο, οι αρχαίες αιγυπτιακές βασιλικές μούμιες και σαρκοφάγοι στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο δίπλα στις πυραμίδες της Γκίζας, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο και η μεταφορά του μοναδικού σωζόμενου πλοίου του Χέοπα, που χρονολογείται από το 2.500 πΧ.
      Το πλοίο του Χέοπα είναι ένα από τα παλαιότερα, μεγαλύτερα και καλύτερα διατηρημένα της αρχαιότητας. Έχει μήκος 43,4 μ., πλάτος 5,9 μ. και ζυγίζει 20 τόνους Το πλοίο, που έχει χαρακτηριστεί «αριστούργημα ξυλουργικής», σφραγίστηκε σε λάκκο περίπου το 2500 π.Χ. κατά τη διάρκεια της Τέταρτης Δυναστείας του Παλαιού Βασιλείου της Αιγύπτου στους πρόποδες της Μεγάλης Πυραμίδας του Φαραώ Χέοπα, στο συγκρότημα πυραμίδων της Γκίζας. Όπως και άλλα θαμμένα αρχαία αιγυπτιακά πλοία, ήταν προφανώς μέρος των εκτεταμένων ταφικών ειδών που προορίζονταν για χρήση στη μετά θάνατον ζωή.
      Κατασκευασμένο από ξύλο πλάτανου και κέδρου, ναυπηγήθηκε για να μεταφέρει την ψυχή του Φαραώ στους ουρανούς με τη συνοδεία του θεού Ρα, δηλαδή του Ήλιου, γι’ αυτό και είναι γνωστό ως «Ηλιακό Πλοίο».
       
      Το πλοίο μεταφέρθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου στο κοντινό Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο, το οποίο θα εγκαινιαστεί αργότερα φέτος. Η επιχείρηση μεταφοράς διήρκησε 48 ώρες.
      «Ο στόχος του έργου μεταφοράς είναι να προστατεύσει και να διατηρήσει το μεγαλύτερο και παλαιότερο βιολογικό τεχνούργημα από ξύλο στην ιστορία της ανθρωπότητας για τις επόμενες γενιές», αναφέρει ανακοίνωσή του το υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων.
      Το πλοίο ανακαλύφθηκε το 1954 στη νότια γωνία της Μεγάλης Πυραμίδας και οι αρχαιολόγοι θεωρούν πιθανό να είχε χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά της σορού του Χέοπα από τη Μέμφιδα στην Γκίζα.


      Περισσότερα από 17 χρόνια διήρκησε η κατασκευή του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείο, στο οποίο θα εκτεθούν περισσότερα από 100.000 αντικείμενα από την αρχαία Αίγυπτο.

      Το βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Τουρισμού και Αρχαιοτήτων για τη μεταφορά του ηλιακού πλοίου του Χέοπα, είναι εντυπωσιακό.
       
       

       
       
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.