Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    614 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      Στο κέντρο των συζητήσεων του αρχιτεκτονικού κόσμου βρίσκονται τα οκτώ γήπεδα στη Ντόχα του Κατάρ - εκ των οποίων τα επτά χτίστηκαν ειδικά για τη διοργάνωση-, με αφορμή τη τελετή έναρξης του Παγκοσμίου Κυπέλλου FIFA 2022. Η Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2022, σηματοδότησε την έναρξη των αγώνων της FIFA 2022, μέσα από την τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Στάδιο Al Bayt, την οποία ακολούθησε ο αγώνας Κατάρ – Εκουαδόρ. Εκτός, όμως, από τις ιδιαιτερότητες της ίδιας της τελετής -με τη FIFA να διοργανώνεται για πρώτη φορά σε χώρα του αραβικού κόσμου- και την ήττα της γηπεδούχου με 0-2, ουκ ολίγη συζήτηση πραγματοποιήθηκε και για τα γήπεδα της φετινής διοργάνωσης.
      Τοποθετημένα μέσα και γύρω από την πρωτεύουσα του Κατάρ, Ντόχα, τα οκτώ στάδια θα αποτελέσουν το φόντο του διεθνούς τουρνουά ποδοσφαίρου που θα διαρκέσει από τις 20 Νοεμβρίου έως τις 18 Δεκεμβρίου. Ανάμεσά τους είναι το ανακαινισμένο εθνικό στάδιο του Κατάρ, καθώς και μια σειρά από νέες κατασκευές.
      Τι θα συμβεί, όμως, στα γήπεδα συνολικής χωρητικότητας 420.000 θέσεων μετά το πέρας του Παγκοσμίου Κυπέλλου;
      Δεδομένου ότι το Κατάρ φιλοξενεί λιγότερους από 3 εκατομμύρια ανθρώπους,  πρέπει να διαχειριστεί προσεκτικά τη «κληρονομιά» του τουρνουά. Αυτός είναι και ο λόγος που οι διοργανωτές κατασκεύασαν στάδια με αρθρωτά στοιχεία, τα οποία μπορούν να αναδιαμορφωθούν όταν ολοκληρωθεί  το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2022.
       

      Lusail Stadium από την Foster + Partners
      Τα ισλαμικά μπολ και η τοπική αρχιτεκτονική του Κατάρ έδωσαν στο αρχιτεκτονικό γραφείο Foster + Partners έμπνευση για το σχεδιασμό του μεγαλύτερου γηπέδου της φετινής διοργάνωσης.
      Το στάδιο Lusail περιλαμβάνει 80.000 θέσεις που είναι διατεταγμένες σε δύο επίπεδα και καλύπτονται από ένα κυρτό εξωτερικό από χρυσά, τριγωνικά πάνελ, τοποθετημένα σε ένα ατσάλινο πλαίσιο.
      Δομικοί μηχανικοί της Arup και ειδικοί στην αθλητική αρχιτεκτονική από την Populous εργάστηκαν επίσης στο σχεδιασμό του χώρου, ο οποίος φιλοξένησε τον πρώτο του αγώνα εχθές, 22 Νοεμβρίου, και θα κλείσει τη διοργάνωση με τον τελικό στις 18 Δεκεμβρίου.
      Μετά το τέλος της διοργάνωσης, οι ανώτερες βαθμίδες θα μετατραπούν σε οικιστικά καταλύματα, ενώ ο αγωνιστικός χώρος θα χρησιμοποιηθεί για κοινοτικά παιχνίδια.
       


      Stadium 974 από την Fenwick-Iribarren Architects
      Το Stadium 974 πήρε το όνομά του από τον διεθνή κωδικό κλήσης του Κατάρ, αλλά και από τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των σκαλοπατιών, των περιπτέρων, των μπάνιων και τμημάτων του εξωτερικού του.
      Σχεδιασμένο από τους αρχιτέκτονες Fenwick-Iribarren, το πολύχρωμο κτίριο αποτελεί φόρο τιμής στη ναυτική ιστορία του Κατάρ, καθώς και στη βιομηχανική κληρονομιά της τοποθεσίας του, κοντά στο λιμάνι της Ντόχα.
      Τα εμπορευματοκιβώτια, πολλά από τα οποία χρησιμοποιήθηκαν αρχικά για τη μεταφορά υλικών στην τοποθεσία, διαθέτουν παράλληλα μια αρθρωτή δομή από χάλυβα που αναπτύχθηκε με σκοπό την πλήρη αποσυναρμολόγηση και επαναχρησιμοποίησή τους μετά το τέλος της διοργάνωσης. Το γήπεδο των 40.000 θέσεων θα φιλοξενήσει τον πρώτο του αγώνα στις 30 Νοεμβρίου.
       


      Al Janoub Stadium από την AECOM και τους Zaha Hadid Architects
      Το στάδιο Al Janoub βρίσκεται νότια του κέντρου της Ντόχα. Ο χώρος 40.000 θέσεων, ο οποίος φιλοξένησε τον πρώτο του αγώνα στις 22 Νοεμβρίου, δημιουργήθηκε από τη Zaha Hadid Architects σε συνεργασία με την AECOM και διαθέτει μια πλήρως αναδιπλούμενη οροφή, σχεδιασμένη να διατηρεί τη θερμοκρασία σε ανεκτά επίπεδα.
      Η χαρακτηριστική του μορφή προσομοιάζει με πανί από dhow, ένα παραδοσιακό ψαροκάικο της χώρας. Μετά το τουρνουά, το στάδιο θα γίνει το σπίτι της τοπικής ποδοσφαιρικής ομάδας Al Wakrah Sports Club.
       


      Διεθνές στάδιο Khalifa από το Dar Al-Handasah
      Το μόνο υπάρχον κτίριο που επαναχρησιμοποιήθηκε για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2022 είναι το εθνικό στάδιο του Κατάρ, Khalifa International Stadium, το οποίο βρίσκεται 10 χιλιόμετρα από το κέντρο της Ντόχα.
      Πρόσφατα ανακαινίστηκε από τον αρχικό του αρχιτέκτονα Dar Al-Handasah για να αυξήσει τη χωρητικότητά του σε 40.000, ακολουθώντας τα πρότυπα της FIFA.
      Άλλες πρόσφατες μετατροπές στο κτίριο από τότε που εγκαινιάστηκε το 1976, περιλαμβάνουν την προσθήκη ενός θόλου πάνω από την οροφή του, καθώς και σύγχρονο ψηφιακό φωτισμό.


      Στάδιο Al Bayt από το το Dar Al-Handasah
      Το στούντιο Dar Al-Handasah δημιούργησε και το στάδιο που μοιάζει με σκηνή στο Al Khor, το οποίο φιλοξένησε τον εναρκτήριο αγώνα του τουρνουά ποδοσφαίρου την περασμένη Κυριακή.
      Με το όνομα Al Bayt Stadium, ο σχεδιασμός του παραπέμπει στις παραδοσιακές σκηνές bayt al sha'ar που χρησιμοποιούνταν από νομάδες σε όλη την περιοχή. Στο εσωτερικό, παρέχει χωρητικότητα 60.000 θέσεων, ενώ η χαρακτηριστική μορφή της οροφής του επιτυγχάνεται με μια μεμβράνη από υφαντό πολυτετραφθοροαιθυλένιο (PTFE), η οποία περιλαμβάνει και ένα αναδιπλούμενο τμήμα.
      Μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο, η ανώτερη βαθμίδα των θέσεων θα αφαιρεθεί και θα διατεθεί για την κατασκευή αθλητικών υποδομών σε αναπτυσσόμενες χώρες, ενώ στη θέση του θα κατασκευαστεί πολυτελές ξενοδοχείο, εμπορικό κέντρο και ένα νοσοκομείο.



      Στάδιο Al Thumama από τον Ibrahim M Jaidah
      Το παραδοσιακό καπέλο gahfiya που φορούν άνδρες σε όλη τη Μέση Ανατολή ήταν το σημείο αναφοράς για το κυκλικό στάδιο Al Thumama με χωρητικότητα 40.000 θέσεις από τον αρχιτέκτονα του Κατάρ Ibrahim M Jaidah.
      Σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα, ο μοναδικός σχεδιασμός του έχει και λειτουργικό σκοπό, προστατεύοντας τους θεατές από τον ήλιο «με παρόμοιο τρόπο με αυτόν που χρησιμοποιεί το gahfiya για να καλύψει το κεφάλι από τη ζέστη». Αυτό θα λειτουργήσει παράλληλα με ένα σύστημα ψύξης που τροφοδοτείται από ηλιακή ενέργεια.
      Ένα boutique ξενοδοχείο σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στην ανώτερη βαθμίδα του μετά την εκδήλωση, με τα δωμάτια να βλέπουν στον αγωνιστικό χώρο.


      Στάδιο Ahmad Bin Ali από τους Pattern Design και Ramboll
      Το βρετανικό αρχιτεκτονικό στούντιο Pattern Design και η εταιρεία μηχανικής Ramboll σχεδίασαν το Ahmad Bin Ali Stadium, το οποίο διακρίνεται για το περίτεχνο μεταλλικό εξωτερικό του που παραπέμπει στις παραδοσιακές προσόψεις του Κατάρ, Naqsh.
      Όπως όλοι οι χώροι που χρησιμοποιούνται για το τουρνουά, το υπαίθριο γήπεδο θα ψύχεται τεχνητά για να εξασφαλίζεται η άνεση των παικτών και των 40.000 επισκεπτών του.
       

      Education City Stadium από τους Fenwick-Iribarren Architects και Pattern Design
      Με το όνομα «διαμάντι στην έρημο», το Education City Stadium είναι ο όγδοος και τελευταίος χώρος για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2022 στο Κατάρ.
      Το παρατσούκλι του σταδίου αναφέρεται στην πρόσοψή του, η οποία αποτελείται από ένα σχέδιο που μοιάζει με διαμάντι και παίρνει τη μορφή του από την παραδοσιακή αραβική αρχιτεκτονική. Είναι σχεδιασμένο να εκτρέπει το δυνατό ηλιακό φως και μπορεί να φωτίζεται τη νύχτα.
      Μετά τους αγώνες, σχεδιάζεται ο χώρος να μετατραπεί σε αθλητικό κόμβο για την περιοχή Education City, όπου βρίσκεται, με την κορυφαία βαθμίδα των θέσεων να αφαιρεθεί για να δημιουργηθεί χώρος για τις πανεπιστημιακές τάξεις και τους χώρους εκδηλώσεων.
      Συνολικά, σύμφωνα με δηλώσεις της διοργάνωσης, μετά το πέρας της, περίπου 170.000 θέσεις θα αποσυναρμολογηθούν και θα αποσταλούν σε αναπτυσσόμενες χώρες που έχουν ανάγκη από υποδομές. 
      Μάλιστα, αν όλα συμβούν με βάση το πλάνο, υπολογίζεται ότι μέχρι και 22 νέα στάδια μπορούν να δημιουργηθούν σε αναδυόμενες οικονομίες, ενώ αυτή η αναδιάρθρωση θα αφήσει το Κατάρ με ορισμένα μόνο γήπεδα με χωρητικότητα μεταξύ 20-25.000 θέσεων, τα οποία υπερκαλύπτουν τις εγχώριες ανάγκες ψυχαγωγίας.
    2. webTV

      GTnews

      Με ορόσημο το 2030 και με δεδομένο ότι βασική προϋπόθεση και πυλώνας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ελλάδας και της ελληνικής οικονομίας είναι ο τομέας των υποδομών η Next is Now και η Dome Consulting συνδιοργάνωσαν συνέδριο με θέμα «Υποδομές και Δίκτυα: Η Ελληνική Πραγματικότητα. Εκσυγχρονισμός, Ανθεκτικότητα και Βιώσιμη Ανάπτυξη».
      Συζητήθηκαν με τη συμμετοχή εκπροσώπων του πολιτικού, ακαδημαϊκού, κατασκευαστικού και τεχνικού κλάδου τα προβλήματα, οι βέλτιστες πρακτικές για την επίλυσή τους, όπως και οι ρεαλιστικές προοπτικές των εμβληματικών έργων υποδομής στη χώρα.
      Ο σχεδιασμός έως το 2030, τα εργαλεία χρηματοδότησης, η περιφερειακή ανάπτυξη, τα έργα νέας γενιάς για βιώσιμη ανάπτυξη και ανθεκτικότητα, οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στις υποδομές και η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών είναι τα βασικά πεδία συζήτησης και γόνιμου διαλόγου στο πλαίσιο του συνεδρίου.
      Δείτε εδώ πληροφορίες για το συνέδριο και τις ομιλίες μεμονωμένα https://infrastructures.gr/
      Ακολουθεί το συνέδριο συνολικά: 
       
    3. webTV

      Engineer

      Το σπάνιο ναυάγιο εντοπίστηκε στο πλαίσιο των ερευνών βυθού που πραγματοποίησε ο ΑΔΜΗΕ στα Κύθηρα - Βρίσκεται σε βάθος 222 μέτρων και χρονολογείται από τα τέλη 5ου έως τα μέσα 4ου αι. π.Χ.
      Ένα σπάνιο ναυάγιο των κλασικών χρόνων έφεραν στο φως οι έρευνες βυθού που πραγματοποίησε ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) στα Κύθηρα, στο πλαίσιο των εργασιών της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου.
      Η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου αποκαλύπτει αρχαιολογικό θησαυρό 2.500 ετών
      Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγαν η Εφορεία Ενάλιων Αρχαιοτήτων και το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) με χρηματοδότηση του ΑΔΜΗΕ, το ναυάγιο το οποίο εντοπίστηκε σε βάθος 222 μέτρων χρονολογείται από τα τέλη 5ου έως τα μέσα 4ου αι. π.Χ.
      Στο φορτίο του βυθισμένου πλοίου αναγνωρίστηκαν αμφορείς με προέλευση από την Κέρκυρα, τη Σκόπελο και τη Χίο, γεγονός που υποδηλώνει ανεπτυγμένη εμπορική δραστηριότητα στο Αιγαίο και το Ιόνιο πέλαγος. Η ολοκλήρωση της τρισδιάστατης απεικόνισης του ναυαγίου, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, αναμένεται να δώσει ακόμη πιο σαφή εικόνα για το μέγεθος του πλοίου και τον όγκο του φορτίου του.
      Προκειμένου τα ευρήματα του αρχαιολογικού θησαυρού να αναδειχθούν και να αξιοποιηθούν με τον βέλτιστο τρόπο προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, ο ΑΔΜΗΕ έχει γνωστοποιήσει την πρόθεσή του στην Εφορεία Ενάλιων να στηρίξει ενδεχόμενες πρωτοβουλίες συλλογής ή και έκθεσης των ευρημάτων κατά την κρίση των αρμοδίων.
      Με τη συνεισφορά του αυτή, ο Διαχειριστής επιβεβαιώνει ακόμη μια φορά τον κοινωφελή χαρακτήρα των έργων του και τα πολλαπλά οφέλη που αυτά κομίζουν στην κοινωνία και το περιβάλλον με σεβασμό στην ιστορία και την παράδοση της χώρας.
      kythira_archaia
      Δείτε βίντεο: Αρχαίο ναυάγιο στα Κύθηρα έφερε στο φως η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου:
       
    4. webTV

      Engineer

      Σε φάση σημαντικών αλλαγών βρίσκεται το ενεργειακό σύστημα στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία. Η διείσδυση του φυσικού αερίου, η προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της εξοικονόμησης ενέργειας καθώς και η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούν τα νέα δεδομένα του.
      Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, το 2017 στην τελική κατανάλωση ενέργειας τα πετρελαιοειδή προϊόντα είχαν μερίδιο 56%, η ηλεκτρική ενέργεια 28%, οι Ανανεώσιμες Πηγές 8% και τέλος το φυσικό αέριο 7%.
      Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για το 2019, καλύφθηκε κατά 35 % από φυσικό αέριο (από 30 % το 2018), 19 % από λιγνίτη (έναντι 30% την προηγούμενη χρονιά) και 23 % από ανανεώσιμες πηγές (έναντι 28 % το 2018).
      «Στο διάστημα το οποίο βρισκόμαστε σήμερα, υπάρχει το λεγόμενο καύσιμο μετάβασης από την παλιά εποχή στην καινούργια και αυτό δεν είναι άλλο από το φυσικό αέριο. Το φυσικό αέριο το οποίο υπάρχει στη χώρα μας θα επεκταθεί σε άλλες 39 πόλεις αποτελώντας τον καταλύτη μετάβασης στη νέα κατάσταση» ανέφερε ο Δημήτρης Κουσκουρίδης – πρόεδρος της μόνιμης επιτροπής ενέργειας ΤΕΕ-ΚΜ
      Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg NEF για το μέλλον του κλάδου της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, την οποία γνωστοποίησε πρόσφατα η ΔΕΗ το ελληνικό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας θα αλλάξει με ταχείς ρυθμούς την τρέχουσα δεκαετία, αυξάνοντας το μέγεθός του κατά 55%, από 20GW εγκατεστημένη ισχύ, σε 31GW το 2030. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Ελλάδα θα αποκτήσει 18GW νέας παραγωγικής ισχύος, 67% της οποίας θα είναι αιολική και ηλιακή.
      Ήδη έως το 2025, η εγκατεστημένη ισχύς αιολικής και φωτοβολταϊκής ενέργειας θα είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη σε σχέση με σήμερα. Την τελευταία δεκαετία μάλιστα παρατηρείται μια σταδιακή αποκλιμάκωση της συμμετοχής του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα και σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο της χώρας για την ενέργεια και το κλίμα, μέχρι το 2028, όλες οι μονάδες που παράγουν ενέργεια από λιγνίτη θα κλείσουν. Μάλιστα το 2020 υπήρξε μια εβδομάδα 6-10 Μαϊού, κατά την οποία η χώρα πρακτικά, δεν είχε στο σύστημα ενέργεια από λιγνίτη.
      Η χώρα μας πάντως βρίσκεται πολύ μακριά από το να είναι ενεργειακά αυτάρκης. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 2018 η ενεργειακή εξάρτηση της χώρας μας αγγίζει το 70%. Την ίδια ώρα, ο κτιριακός τομέας απορροφά το 40% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας σε Ελλάδα και Ευρώπη. Έως το 2030, στόχος είναι το 15% των κτιρίων να έχει αναβαθμιστεί και θωρακιστεί ενεργειακά. «Η πληθώρα των κτιρίων έχουν κατασκευαστεί πριν το 1990, μιλάμε για εκατομμύρια σπίτια τα οποία πρέπει να θωρακιστούν. Το φαινόμενο της ενεργειακής φτώχειας αυτό δείχνει, πολλά σπίτια χρειάζονται άμεσα ενίσχυση σε μονώσεις, κουφώματα, καλύτερα συστήματα θέρμανσης, και με καύσιμα πιο φιλικά στο περιβάλλον» σημειώνει ο κ. Κουσκουρίδης.
      Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ ΤΚΜ Γιώργος Τσακούμης υποστήριξε ότι ο στόχος απεξάρτησης από το λιγνίτη και χρήση καθαρής ενέργειας έως το 2050 είναι εφικτός. Για να συμβεί αυτό όμως θα πρέπει να αναπτύξουμε μεθόδους για να αποθηκεύουμε την περίσσεια της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Το Ινστιτούτο Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων του ΕΚΕΤΑ επικεντρώνεται στην έρευνα για την καθαρή ενέργεια. Ενας από τους τομείς που μελετά είναι τη τεχνολογία του υδρογόνου, που είναι δύσκολη και ακριβή αλλά μας δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε με καλύτερο τρόπο τις ΑΠΕ, επισήμανε ο διευθυντής του, Δρ. Σπύρος Βουτετάκης. Απαιτούνται αρκετές επενδύσεις, είναι μια χρονοβόρα διαδικασία αλλά με την αποθήκευση θα περάσουμε σε ένα πιο καθαρό ενεργειακό μοντέλο.
      Πηγή: ΕΡΤ3
      Ρεπορτάζ: ΕΥΤΕΡΠΗ ΜΟΥΖΑΚΙΤΗ
    5. webTV

      Engineer

      Πριν από τριάντα χρόνια, επιστήμονες και μηχανικοί εκτόξευσαν έναν νέο δορυφόρο για να μελετήσουν την άνοδο της στάθμης της θάλασσας με την πάροδο του χρόνου, μια μελέτη που κάποτε μπορούσε να γίνει μόνο από όργανα μέτρησης στις ακτές. Το TOPEX/Poseidon εκτοξεύτηκε στο διάστημα στις 10 Αυγούστου 1992 και ξεκίνησε μια καταγραφή δεδομένων 30 ετών για το ύψος της επιφάνειας των ωκεανών σε όλο τον κόσμο. Οι παρατηρήσεις έχουν επιβεβαιώσει σε παγκόσμια κλίμακα αυτό που οι επιστήμονες είδαν προηγουμένως από την ακτογραμμή: η μέση στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει και ο ρυθμός επιταχύνεται συνεχώς.
      Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η παγκόσμια μέση στάθμη της θάλασσας —που φαίνεται στο γραμμικό διάγραμμα πάνω— έχει αυξηθεί κατά 10,1 εκατοστά από το 1992. Τα τελευταία 140 χρόνια, οι δορυφόροι και οι μετρητές παλίρροιας δείχνουν ότι η παγκόσμια στάθμη της θάλασσας έχει αυξηθεί 21 έως 24 εκατοστά.
      Ξεκινώντας με το TOPEX/Poseidon, η NASA και οι συνεργαζόμενες διαστημικές υπηρεσίες έχουν εκτοξεύσει μια σειρά δορυφόρων που χρησιμοποιούν ραντάρ υψομετρίας για την παρακολούθηση της τοπογραφίας της επιφάνειας του ωκεανού – ουσιαστικά, το κατακόρυφο σχήμα και το ύψος του ωκεανού. Τα υψομετρικά ραντάρ στέλνουν συνεχώς παλμούς ραδιοκυμάτων (μικροκύματα) που αντανακλώνται από την επιφάνεια του ωκεανού πίσω προς τον δορυφόρο. Τα όργανα υπολογίζουν τον χρόνο που χρειάζεται για να επιστρέψει το σήμα, ενώ παράλληλα παρακολουθούν την ακριβή θέση του δορυφόρου στο διάστημα. Από αυτό, οι επιστήμονες εξάγουν το ύψος της επιφάνειας της θάλασσας ακριβώς κάτω από τον δορυφόρο.
      Από το 1992, πέντε αποστολές με παρόμοια υψόμετρα έχουν επαναλάβει την ίδια τροχιά κάθε 10 ημέρες: TOPEX/Poseidon (1992 έως 2006), Jason-1 (2001 έως 2013), το Ocean Surface Topography Mission/Jason-2 (2008 έως 2019), Jason-3 (2016 έως σήμερα) και Sentinel-6 Michael Freilich (2020 έως σήμερα). Οι αποστολές δημιουργήθηκαν μέσω διαφόρων συνεργασιών μεταξύ της NASA, του γαλλικού Centre National d’Etudes Spatiales (CNES), του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Εκμετάλλευση Μετεωρολογικών Δορυφόρων (EUMETSAT), του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) και της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ. (NOAA).
      Μαζί, οι ομάδες της αποστολής έχουν συγκεντρώσει ένα ενοποιημένο αρχείο τοπογραφίας ωκεανών που ισοδυναμεί με το έργο μισού εκατομμυρίου μετρητών παλίρροιας. Οι επιστήμονες συσσώρευσαν και επιβεβαίωσαν ένα αρχείο δεδομένων που είναι πλέον αρκετά μεγάλο και ευαίσθητο για να ανιχνεύσει τις παγκόσμιες και περιφερειακές αλλαγές της στάθμης της θάλασσας πέρα από τους εποχιακούς, ετήσιους και δεκαετούς κύκλους που συμβαίνουν φυσικά.
      «Με δεδομένα 30 ετών, μπορούμε επιτέλους να δούμε τι τεράστιο αντίκτυπο έχουμε στο κλίμα της Γης», δήλωσε ο Josh Willis, ωκεανογράφος στο Jet Propulsion Laboratory και επιστήμονας του έργου της NASA για το Sentinel-6 Michael Freilich. «Η άνοδος της στάθμης της θάλασσας που προκαλείται από την ανθρώπινη παρέμβαση στο κλίμα επισκιάζει τώρα τους φυσικούς κύκλους. Και συμβαίνει όλο και πιο γρήγορα κάθε δεκαετία».
      Το γράφημα  στην κορυφή του άρθρου δείχνει τις παγκόσμιες τάσεις στη στάθμη της θάλασσας όπως παρατηρήθηκαν από το 1993 έως το 2022 από το TOPEX/Poseidon, τις τρεις αποστολές Jason και τον Sentinel-6 Michael Freilich. Σημειώστε τις χωρικές διακυμάνσεις στον ρυθμό ανόδου της στάθμης της θάλασσας, με ορισμένα μέρη του ωκεανού να ανεβαίνουν ταχύτερα (που απεικονίζονται με κόκκινο και βαθύ πορτοκαλί) από τον παγκόσμιο ρυθμό. Πολλές από τις ανωμαλίες αντικατοπτρίζουν μακροπρόθεσμες αλλαγές στα ωκεάνια ρεύματα και τη διανομή θερμότητας.
      Τα δεδομένα υψομετρίας δείχνουν επίσης ότι ο ρυθμός ανόδου της στάθμης της θάλασσας επιταχύνεται. Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, η παγκόσμια μέση στάθμη της θάλασσας αυξήθηκε κατά περίπου 1,5 mm ανά έτος. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ήταν περίπου 2,5 mm ετησίως. Την τελευταία δεκαετία, το ποσοστό αυξήθηκε στα 3,9 mm ετησίως.
      Οι υψηλές και χαμηλές τιμές κάθε χρόνο προκαλούνται από την ανταλλαγή νερού μεταξύ ξηράς και θάλασσας. «Η χειμερινή βροχή και η χιονόπτωση στο βόρειο ημισφαίριο μετατοπίζουν το νερό από τον ωκεανό στη στεριά και χρειάζεται λίγος χρόνος για να απορροή πίσω στους ωκεανούς», σημείωσε ο κ.Willis. «Αυτό το φαινόμενο προκαλεί συνήθως περίπου 1 cm άνοδο και πτώση κάθε χρόνο, με λίγο περισσότερο ή λιγότερο κατά τη διάρκεια των ετών Ελ Νίνιο και Λα Νίνια. Είναι κυριολεκτικά σαν τον καρδιακό παλμό του πλανήτη».
      Ενώ μερικά χιλιοστά ανόδου της στάθμης της θάλασσας ετησίως μπορεί να φαίνονται μικρά, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι κάθε 2,5 cm ανόδου της στάθμης της θάλασσας μεταφράζεται σε 2,5 μέτρα παραλίας που χάνονται κατά μήκος της μέσης ακτής. Σημαίνει επίσης ότι οι υψηλές παλίρροιες και οι καταιγίδες μπορούν να ανυψώσουν τον ωκεανό τοπικά ακόμη πιο ψηλά, προκαλώντας περισσότερες παράκτιες πλημμύρες, ακόμη και τις ηλιόλουστες μέρες. Σε μια έκθεση που εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2022, Αμερικανοί επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μέχρι το 2050 η στάθμη της θάλασσας κατά μήκος των ακτών των ΗΠΑ θα μπορούσε να ανέβει μεταξύ 25 και 30 cm πάνω από τα σημερινά επίπεδα.
      «Αυτό που ξεχωρίζει από το αρχείο δορυφορικής υψομετρίας είναι ότι η άνοδος τα τελευταία 30 χρόνια είναι περίπου δέκα φορές μεγαλύτερη από τη φυσική ανταλλαγή νερού μεταξύ ωκεανού και ξηράς σε ένα χρόνο», είπε ο Willis. «Με άλλα λόγια, η άνοδος της παγκόσμιας στάθμης της θάλασσας που προκαλείται από τον άνθρωπο είναι τώρα δέκα φορές μεγαλύτερη από τους φυσικούς κύκλους».
      Πηγή: NASA, Φωτογραφία NASA/Saskia Madlener
    6. webTV

      Engineer

      Ακόμα μία διαδικτυακή εκδήλωση διοργάνωσε το ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας με θέμα: «Ανάρτηση Κτηματογράφησης Δήμου Αγρινίου. Ελέγχουμε – Επιβεβαιώνουμε – Διορθώνουμε» στις 19/07/2021, δίνοντας την ευκαιρία στα μέλη του και σε όλους τους ενδιαφερόμενους να ενημερωθούν για τη διαδικασία ελέγχου και διόρθωσης πιθανών σφαλμάτων κατά τη διαδικασία Ανάρτησης των στοιχείων Κτηματογράφησης στο Δήμο Αγρινίου.
      Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρόεδρος της Δ.Ε. του ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας κ. Σ. Μπλέτσας, καλωσορίζοντας τους εισηγητές της και υπογραμμίζοντας τη σημασία της, τονίζοντας παράλληλα πως το Περιφερειακό Τμήμα αντιλαμβανόμενο την αναγκαιότητα για έγκυρη ενημέρωση μηχανικών και πολιτών, έχει διοργανώσει μία σειρά σχετικών με την Κτηματογράφηση εκδηλώσεων, όπως για την προανάρτηση στην Αιτωλοακαρνανία και την ανάρτηση των δασικών χαρτών. 
      Στη συνέχεια το λόγο έλαβαν οι εισηγητές της εκδήλωσης και συγκεκριμένα η κα Λιόντα Φένια, Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχανικός, Υποδιευθύντρια  Διεύθυνσης  Έργων από τον Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο»,ο κ. Βέργος Δημήτριος, Δικηγόρος, εκπρόσωπος της Αναδόχου Κοινοπραξίας της Μελέτης Κτηματογράφησης του Δήμου Αγρινίου και η κα Τζίφα, Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχανικός, υπεύθυνη της εν λόγω Μελέτης.
      Η εκδήλωση έκλεισε με την υποβολή ερωτημάτων από τους συμμετέχοντες προς τους εισηγητές της ημερίδας προκειμένου να επιλυθούν απορίες και να διαφωτιστούν σημεία της διαδικασίας προανάρτησης που χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης.
      Ολόκληρη την ενημερωτική ημερίδα μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο κανάλι του ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας στο youtube.
       
    7. webTV

      Engineer

      Στις 9 Ιουλίου 1956 σημειώθηκε ένας πολύ ισχυρός και καταστροφικός σεισμός μεγέθους 7,5 Ρίχτερ, με επίκεντρο τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αμοργού, Ανύδρου και Ανάφης. Τα περιορισμένα μέσα της εποχής είχαν ως αποτέλεσμα οι γνώσεις μας για τον σεισμό αυτό να είναι λίγες και ο ακριβής εντοπισμός του επίκεντρου, αδύνατος. Εξήντα επτά χρόνια μετά, μια διεθνής ωκεανογραφική αποστολή επιχειρεί να εντοπίσει, με τη βοήθεια εξελιγμένου ρομπότ, πληροφορίες για αυτόν τον ισχυρότερο σεισμό της Μεσογείου τα τελευταία 200 χρόνια.   Δεν ήταν μόνο ο κύριος σεισμός της 9ης Ιουλίου καταστροφικός. Τον διαδέχτηκε 13 λεπτά αργότερα ισχυρότατος μετασεισμός μεγέθους 7,2 Ρίχτερ κοντά στη Σαντορίνη, που προκάλεσε ζημιές και κόστισε πολλές ανθρώπινες ζωές. Επίσης, προκλήθηκε μεγάλο τσουνάμι που πλημμύρισε τις ακτές από τη Φολέγανδρο ως την Τουρκία, με τα κύματα να φτάνουν μέχρι και τα 20 μέτρα στην Αμοργό. Το επίκεντρο και τα ρήγματα του σεισμού δεν ήταν γνωστά και οι λίγες μελέτες που έγιναν τότε στην ξηρά και τη θάλασσα δεν αποκάλυψαν τι πραγματικά συνέβη.

      Κατά τη διάρκεια προηγούμενων ωκεανογραφικών αποστολών έγιναν γεωφυσικές μελέτες, όπου αποτυπώθηκε η μορφολογία του υποθαλάσσιου πυθμένα ανάμεσα στη Σαντορίνη, την Αμοργό, την Ανάφη και την Αστυπάλαια και εντοπίστηκαν σε μέγιστο βάθος 750 μέτρων τρία υποθαλάσσια ρήγματα παράλληλα το ένα με το άλλο, σε απόσταση 70 χιλιομέτρων.   Μια διεθνής ομάδα εκτελεί υποθαλάσσιες έρευνες στην ίδια περιοχή τα τελευταία δύο χρόνια, για να ρίξει φως στον μηχανισμό που ενεργοποίησε τον καταστροφικό σεισμό και το επακόλουθο τσουνάμι. Στην ομάδα συμμετέχουν η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Εύη Νομικού, αλλά και επιστήμονες από ερευνητικά ιδρύματα της Γαλλίας, οι Φρεντερίκ Λεκλέρκ από το Πανεπιστήμιο Cote d’ Azur, Ναταλί Φουγιέ από το ινστιτούτο Institut du Physique du Globe του Παρισιού και Χαβιέ Εσκαρτέν από τη Σχολή Ecole Normale Superieure de Paris.   Το υποθαλάσσιο ρήγμα της Αμοργού, εξηγεί η κ. Νομικού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «είναι ένα από τα πιο ενεργά ρήγματα του ελληνικού θαλάσσιου χώρου και είναι σημαντικό να έχουμε στοιχεία για τη γεωμετρία του, αλλά και για πρώτη φορά οπτικά δεδομένα από τον “καθρέφτη” του ρήγματος, δηλαδή τη λεία επιφάνεια που δημιουργείται κατά τη μετακίνηση του εδάφους έπειτα από σεισμό. Ο στόχος μας είναι να κατανοήσουμε τον μηχανισμό γένεσης του σεισμού του 1956 και του τσουνάμι που προκλήθηκε».

      Ένα ρομπότ, πολύτιμος βοηθός

      Πολύτιμος βοηθός στην έρευνά τους είναι το ρομποτικό όχημα Ariane, το οποίο έχει τη δυνατότητα να καταδυθεί σε βάθος μέχρι 2.500 μέτρα και να παραμείνει εκεί έως και έξι ώρες σε κάθε κατάδυση. Οι 4Κ κάμερες που διαθέτει καταγράφουν τη μορφολογία του υποθαλάσσιου πυθμένα και επιτρέπουν στους ερευνητές να δουν και να μελετήσουν το ανάγλυφο με μέγιστη ταχύτητα τα 0,5 μέτρα ανά δευτερόλεπτο. Εξοπλισμένο με δύο μηχανικούς βραχίονες, είναι επίσης σε θέση να συλλέξει ιζήματα σε σωλήνες μήκους 30 εκατοστών που ονομάζονται πυρήνες. Οι οκτώ πυρήνες με ιζήματα που συλλέχθηκαν θα βοηθήσουν στη χρονολόγηση του υποθαλάσσιου αναγλύφου.
      Για τις ανάγκες της έρευνας, το Ariane καταδύθηκε εννιά φορές για συνολικά 26 ώρες και διένυσε συνολικά 13 χιλιόμετρα εξερευνώντας τη ζώνη του ρήγματος της Αμοργού και των άλλων ρηγμάτων. Τράβηξε χιλιάδες φωτογραφίες, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή τρισδιάστατων μοντέλων που θα βοηθήσουν τους επιστήμονες να μετρήσουν την παραμόρφωση του θαλάσσιου πυθμένα.

      Επιπλέον, στις έρευνες συμμετείχε και το γαλλικό ωκεανογραφικό πλοίο «L’ Europe», που είναι εξοπλισμένο με πολυδεσμικό σύστημα χαρτογράφησης για την καταγραφή της υποθαλάσσιας μορφολογίας σε παράκτιες περιοχές. Κατά τη διάρκεια της νύχτας αλλά και τις μέρες που επικρατούσαν θυελλώδεις άνεμοι που εμπόδιζαν το ρομποτικό σκάφος να καταδυθεί, το «L’ Europe» συγκέντρωσε βαθυμετρικά δεδομένα στην παράκτια ζώνη της Ανάφης και της Αμοργού. Τα υψηλής ανάλυσης βαθυμετρικά δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν στη μοντελοποίηση της διάδοσης του τσουνάμι του 1956, προκειμένου να κατανοηθεί καλύτερα ο μηχανισμός δημιουργίας του.

       
      Εξάλλου, οι ερευνητές εντόπισαν πολλές υποθαλάσσιες κατολισθήσεις που πιθανώς συνδέονται με τον σεισμό του 1956 και οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν ενισχύσει τα παλιρροϊκά κύματα.

      Αυτή την περίοδο είναι σε εξέλιξη η επεξεργασία και η ερμηνεία των δεδομένων, προκειμένου να σχηματιστεί καλύτερη εικόνα γι’ αυτά τα γεγονότα του παρελθόντος και να υπάρξει καλύτερη κατανόηση του μέλλοντος σε μια από τις πιο ενεργές γεωδυναμικά περιοχές του ελληνικού υποθαλάσσιου χώρου.
          Τα πρώτα ερευνητικά αποτελέσματα που προκύπτουν από την έρευνα, όπως αναφέρει η κ. Νομικού στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είναι ότι ο θαλάσσιος χώρος ανάμεσα στην Αμοργό και τη Σαντορίνη «είναι γεωδυναμικά ενεργός με πολλούς γεωκινδύνους. Έχουμε όμως, πλέον στη διάθεσή μας υψηλής ανάλυσης γεωφυσικά δεδομένα και τρισδιάστατα μοντέλα αναγλύφου, που θα μας βοηθήσουν να μελετήσουμε καλύτερα την παραμόρφωση του πυθμένα μετά τον σεισμό του 1956».
    8. webTV

      Engineer

      Οι επενδύσεις της αεροπορικής εταιρείας United Airlines αυξάνονται όσον αφορά την αγορά των ιπτάμενων ταξί.
      Η αεροπορική εταιρεία όχι μόνο έχει ήδη επενδύσει $15 εκατομμύρια στην Eve Air Mobility, αλλά παράγγειλε ήδη  200 ιπτάμενα ταξί με δυνατότητα επιλογής για ακόμη 200.
      Η United Airlines αναμένεται να αρχίσει να παραλαμβάνει το τετραθέσιο ηλεκτρικό όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης της Eve Air Mobility (eVTOL ή electric vertical take-off & landing) το συντομότερο το 2026 .
      Η εταιρεία υποστηρίζει ότι προέβη στην σημαντική αυτή επένδυση τόσο λόγω της εμπιστοσύνη της στην αγορά της αστικής αεροπορικής κινητικότητας όσο και λόγω της εξαιρετικής συνεργασίας μεταξύ των Eve Air Mobility και Embraer. Σύμφωνα με τη United Airlines, η Embraer αποτελεί «ένα αξιόπιστο κατασκευαστή αεροσκαφών με αποδεδειγμένο ιστορικό στην κατασκευή και πιστοποίηση αεροσκαφών κατά την 53χρονη ιστορία της». Η Embraer είχε συνεργαστεί παλαιότερα και με την Uber για την κατασκευή ενός ιπτάμενου ταξί με την τελευταία ωστόσο να εγκαταλείπει τελικώς το πρότζεκτ.
      Το ιπτάμενο ταξί της Eve Air Mobility έχει συμβατικά σταθερά φτερά, ρότορες και ωθητές και ο σχεδιασμός του σύμφωνα με την United Airlines ευνοεί την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα, την αξιοπιστία και την πιστοποίηση/ συμμόρφωση με τους κανονισμούς. Λέγεται ότι το ιπτάμενο ταξί έχει αυτονομία περίπου 100 χλμ. με την United Airlines επίσης να προσθέτει ότι το όχημα μπορεί «να μειώσει τα επίπεδα θορύβου κατά 90% σε σύγκριση με τα σημερινά συμβατικά αεροσκάφη».
      Δεν είναι η πρώτη φορά που η United Airlines καταλήγει σε συμφωνία με μία εταιρεία κατασκευής eVTOL. Τον περασμένο μήνα προχώρησε στην επένδυση $10 εκατομμυρίων σε μια διαφορετική εταιρεία με έδρα την Καλιφόρνια για την προμήθεια 100 ιπτάμενων ταξί. Ως εκ τούτου, η εταιρεία έχει ήδη συμφωνήσει για να πλαισιώσει τον στόλο της με 500 ιπτάμενα ταξί συνολικά. 
      Η United Airlines έχει δημιουργήσει ένα εταιρικό «venture fund» με στόχο να ενισχύσει την φιλόδοξη πρωτοβουλίας της να φτάσει τις μηδενικές εκπομπές έως το 2050 χωρίς να βασίζεται στις παραδοσιακές αντισταθμίσεις άνθρακα για να το πετύχει. Μέσω του ταμείου United Airlines Ventures, έχει επίσης επενδύσει σε κινητήρες κυψελών καυσίμου υδρογόνου και άλλα βιοκαύσιμα.
      «Σήμερα, η United γράφει ξανά ιστορία, καθώς γίνεται η πρώτη μεγάλη αεροπορική εταιρεία που επενδύει δημόσια σε δύο εταιρείες eVTOL» δήλωσε ο πρόεδρος της United Airlines Ventures, Michael Leskinen. «Μαζί, πιστεύουμε ότι το σύνολο των τεχνολογιών καθαρής ενέργειας που διαθέτουμε θα φέρει επανάσταση στα αεροπορικά ταξίδια και θα χρησιμεύσει ως καταλύτης για την κίνηση της αεροπορικής βιομηχανίας προς ένα βιώσιμο μέλλον».
    9. webTV

      GTnews

      Στο συνέδριο με θέμα "Υδρογονάνθρακες, Ενεργειακή Μετάβαση, Υδρογόνο – Η Κρήτη Ως Ενεργειακός Κόμβος" συζητήθηκαν μεταξύ άλλων: 
      -Η Κρήτη ως ενεργειακός κόμβος γεωστρατηγικής σημασίας, στην Ανατολική Μεσόγειο, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό»
      – «Οικολογικά σωστή, κοινωνικά δίκαιη, και οικονομικά συμφέρουσα ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας»
      – «Εγκατάσταση μικρών λύσεων ΑΠΕ σε κάθε ακίνητο, ακόμη και μέσα στις πόλεις»
      – «Ανάγκη επίλυσης του προβλήματος των επενδύσεων σε δίκτυα μεταφοράς και διανομής»
      – «Το υδρογόνο, «καύσιμο του μέλλοντος» – σημαντικό το έργο Grave H2 Κοιλάδας Υδρογόνου στην Κρήτη
      – Τι πρέπει να γίνει στις έρευνες υδρογονανθράκων – οικονομικές λύσεις αντισεισμικής προστασίας  και μέτρα αποτροπής μιας περιβαλλοντικής ζημιάς
      Δείτε αναλυτικά όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο:
       
    10. webTV

      Engineer

      Ερείπια κάστρου στο νησάκι Αϊ Νικόλας στη λίμνη Κρεμαστών στο σημείο όπου εκβάλει (στη λίμνη) ο Αχελώος.
      Βρίσκεται κοντά στο χωριό Πρατοβούνι ή Νέα Σιβίστα. Η παλιά Σιβίστα βρίσκεται κάτω από τα νερά της λίμνης.
      Μέρος του εξωτερικού περιβόλου του κάστρου βρίσκεται επίσης κάτω από τα νερά της λίμνης. Το μήκος των τειχών του είναι 80 μέτρα. Το κάστρο είναι θεμελιωμένο επάνω σε αρχαία οχύρωση, η πρώτη παρουσία της οποίας χρονολογείται από την εποχή των Πελασγών.
      Η δημιουργία του μεσαιωνικού κάστρου αποδίδεται στον Κάρολο Α’ Τόκκο.
      Ο Κάρολος Α΄ Τόκκος (Carlo Tocco, 1372 -1429) ήταν κόμης παλατινός Κεφαλληνίας-Ζακύνθου, δούκας Λευκάδας, και βαρώνος της Βοστίτσας (Αίγιο).
      Ήταν υποτελής του βασιλείου της Νάπολης και στον καιρό του είχε γίνει ο πιο ισχυρός Φράγκος ηγεμόνας στην Ελλάδα. Επέκτεινε την κυριαρχία του σε άλλες περιοχές και μεταξύ των άλλων κατέλαβε το Χλεμούτσι (στην Κυλλήνη), τα Μέγαρα και την Κόρινθο και τελικά, από το 1411, έγινε επίσης δεσπότης των Ιωαννίνων και της Άρτας.
      Η περιοχή της Σίβιστας όπως και άλλες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας, ήταν στα χέρια της Αλβανικής φάρας των Μπούα -Σγούρου (που έφεραν και την επωνυμία «Σπάτα») από το τέλος του 14ου αιώνα. Ο Κάρολος Τόκκο συγκρούσθηκε σε διάφορα μέτωπα με τους Αλβανούς. Το 1408 ήρθε σε συμφωνία με τον τότε αρχηγό της φάρας Μαυρίκιο Μπούα για να μοιράσουν την Αιτωλοακαρνανία και κατά τα φαινόμενα, στη μοιρασιά εκείνη η Σίβιστα πέρασε στη δικαιοδοσία του Τόκκο(υ).
      Το κάστρο προϋπήρχε μάλλον (σαν ορεινό οχυρό πάνω από τον Αχελώο), αλλά δεν αποκλείεται ο Τόκκο(ς) να έκανε γενική ανακατασκευή δεδομένου ότι το μέρος ήταν σε διεκδικούμενη περιοχή. Αν είναι έτσι το κάστρο χρονολογικά ανήκει πράγματι στις αρχές του 15ου αιώνα.
      Κείμενα: https://www.kastra.eu/castlegr.php?kastro=toco
    11. webTV

      GTnews

      Το δεύτερο συνέδριο Digital Beach Summit που πραγματοποιήθηκε στην Πρέβεζα περιλάμβανε θέματα και συζητήσεις για την ψηφιακή εποχή. Οι κυριότερες θεματικές ήταν:
      Έξυπνες πόλεις, Συνδεσιμότητα 5G, SpaceNet & Δορυφορικά Δίκτυα,  ΕΣΠΑ: Τα εργαλεία του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 ως μοχλός περιφερειακής ανάπτυξης,  Εταιρείες Startups και Καινοτομία ως δυναμική αντίδρασης στο εσωτερικό Brain Drain,  Ελλάδα 2.0: Το μεγάλο στοίχημα του Green & Smart,  Ψηφιακή Μετάβαση & Ηλεκτρονικός Τύπος: Ενημέρωση & Fake News – Κίνδυνοι και Προοπτικές,  Η κοινωνία των πολιτών στην πράσινη & ψηφιακή μετάβαση,  Τα ψηφιακά μέσα στην υπηρεσία της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης,  Digital & Green καταλύτης για την τουριστική ανάπτυξη,  Ψηφιακά εργαλεία & Ηλεκτροκίνηση στην βιωσιμότητα της πράσινης οικονομίας,  Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε το livestreaming των δύο ημερών του συνεδρίου όπως πραγματοποιήθηκε.
       
       
    12. webTV

      Engineer

      Το e-Village στεγάζεται στο συγκρότημα Green Pea στο Τορίνο, όπου και οι 5 όροφοι της εγκατάστασης είναι αφιερωμένοι στη βιώσιμη ανάπτυξη.
      H Fiat δημιούργησε το e-Village στο Τορίνο. Πρόκειται για το πρώτο «πράσινο χωριό» της αυτοκίνησης, όπου ο όμιλος θα παρουσιάζει στο κοινό όλα τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα του, αλλά και τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα των προηγμένων και φιλικών προς το περιβάλλον μετακινήσεων.
      Το e-Village στεγάζεται στο συγκρότημα Green Pea στο Τορίνο, όπου και οι 5 όροφοι της εγκατάστασης είναι αφιερωμένοι στη βιώσιμη ανάπτυξη. Ακολουθώντας τον κανόνα 3R (Reuse=επαναχρησιμοποίηση, Recycle=ανακύκλωση, Reduce=μείωση), το e-Village, είναι σχεδιασμένο ώστε να έχει μηδενικό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα. Με συνολική έκταση 1.300 τ.μ., το e-Village φιλοξενεί τις πιο πρωτοποριακές «πράσινες» τεχνολογίες και βέβαια τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα του ομίλου FCA.
      Εκτός από τα μοντέλα παραγωγής, όπως το νέο ηλεκτρικό Fiat 500, τα Plug-in Hybrid Jeep 4xe και το ηλεκτρικό E-Ducato, οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν το πρωτότυπο Fiat Centoventi, αλλά και την εκθαμβωτική Alfa Romeo Tonale, το πρώτο υβριδικό μοντέλο της μάρκας που αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2021.
    13. webTV

      Engineer

      Η Κίνα πραγματοποίησε μία ιστορική αποστολή, στέλνοντας στον πυθμένα της Τάφρου των Μαριανών, το νέο της επανδρωμένο υποβρύχιο όχημα.
      Μάλιστα, η Κίνα μετέδωσε σε απευθείας μετάδοση εικόνες από το υποβρύχιο να έχει φτάσει στα βαθύτερα νερά του πλανήτη. Το “Fendhouze”, που σημαίνει “μαχητής”, κατέβηκε σε βάθος άνω των 10.000 μέτρων σε αυτήν την τάφρο που βρίσκεται στον δυτικό Ειρηνικό, με επιβάτες τρεις ερευνητές, μετέδωσε το κρατικό κινεζικό τηλεοπτικό δίκτυο CCTV.
      Παρακολουθήστε σε βίντεο την επιχείρηση αποστολής του επανδρωμένου βαθυσκάφους “Fendhouse”:
      Μονάχα μια χούφτα άνθρωποι έχουν ήδη επισκεφθεί τον βυθό της Τάφρου των Μαριανών.
      Οι πρώτοι εξερευνητές έφθασαν εκεί το 1960, σε μια μικρής διάρκειας εξερεύνηση. Από τότε δεν έγιναν άλλες αποστολές, έως το 2012 και την κατάδυση του Αμερικανού σκηνοθέτη Τζέιμς Κάμερον.
      Ο Κάμερον καταδύθηκε μόνος σε βάθος σχεδόν 11.000 μέτρων, περιγράφοντας ένα περιβάλλον “απόκοσμο” και “εξωγήινο”.
      Τα βίντεο που τραβήχτηκαν αυτήν την εβδομάδα από μια υποβρύχια κάμερα δείχνουν το κινεζικό βαθυσκάφος να κινείται στα σκοτεινά νερά, ενώ το περιβάλλουν σύννεφα από θαλάσσιο άλας, και κατόπιν “σταθμεύει” αργά στον πυθμένα της τάφρου.
      Κίνα των υγρών ρεκόρ!  
      Το υποβρύχιο Le Fendouzhe, το οποίο έχει κάνει πολλές καταδύσεις τις τελευταίες ημέρες, σημείωσε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ένα εθνικό ρεκόρ 10.909 μέτρων για την βαθύτερη κατάδυση επανδρωμένου βαθυσκάφους, καθώς “προσγειώθηκε” στο βαθύτερο σημείο της τάφρου, το Challenger Deep.
      Το παγκόσμιο ρεκόρ των 10.927 μέτρων το έχει σημειώσει ένα Αμερικανός εξερευνητής, το 2019.
      Με την αποστολή της 10ης Νοεμβρίου προβλήθηκε το πρώτο βίντεο σε απευθείας μετάδοση παγκοσμίως του Challenger Deep.
      Το Fendhouze, το τρίτο κινεζικό επανδρωμένο υποβρύχιο σκάφος στους βυθούς της Κίνας, παρατηρεί «τα πολυάριθμα είδη και την κατανομή των ζωντανών οργανισμών στα θαλάσσια βάθη», δήλωσαν οι επιστήμονες που επιβαίνουν σε αυτό, στο CCTV. Οι Κινέζοι ερευνητές θα περισυλλέξουν δείγματα για τις έρευνές τους, σύμφωνα με το CCTV.
      Προηγούμενες μελέτες έχουν βρει την ύπαρξη κοινοτήτων μονοκυτταρικών οργανισμών που επιβιώνουν από τα οργανικά υπολείμματα που έχουν εγκατασταθεί στο βάθος των ωκεανών, όμως πολύ λίγους μεγάλους ζωικούς οργανισμούς.
      Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
    14. webTV

      Engineer

      Η διαστημική υπηρεσία NASA ανέθεσε στην κατασκευαστική εταιρεία ICON συμβόλαιο $ 57 εκατ. για την ανάπτυξη τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης, με σκοπό την κατασκευή δρόμων, πεδίων εκτόξευσης και κατοικιών στην επιφάνεια της Σελήνης, ως μέρος μιας σεληνιακής βάσης. Μιλώντας επί του ζητήματος, η διευθύντρια τεχνολογικής ωρίμανσης της Διεύθυνσης Διαστημικής Τεχνολογίας της NASA, Niki Werkheiser, δήλωσε: «Για να εξερευνήσουμε άλλους κόσμους, χρειαζόμαστε καινοτόμες νέες τεχνολογίες προσαρμοσμένες σε αυτά τα περιβάλλοντα και τις εξερευνητικές μας ανάγκες»
      Η εταιρεία ICON, με έδρα το Austin, στοχεύει να αναπτύξει έναν μεγάλο τρισδιάστατο εκτυπωτή που μπορεί να μεταφερθεί στο φεγγάρι και να χρησιμοποιήσει σεληνιακά υλικά για την κατασκευή της βάσης.
      "Το σύστημα Olympus της ICON προορίζεται να είναι ένα σύστημα κατασκευής πολλαπλών χρήσεων που χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο τοπικούς σεληνιακούς και αρειανούς πόρους ως δομικά υλικά, για να προωθήσει τις προσπάθειες της NASA, αλλά και εμπορικών οργανισμών, να δημιουργήσουν μια διαρκή σεληνιακή παρουσία", εξηγεί η ICON.
      Το έργο Olympus εμπίπτει στο πρόγραμμα Artemis της NASA, το οποίο σχεδιάζει τη μακροπρόθεσμη ανθρώπινη εξερεύνηση του φεγγαριού. Η υποδομή σχεδιάζεται με σκοπό να καταστίσει στο μέλλον εφικτή την ανθρώπινη διαμονή στο φεγγάρι.
      «Για να αλλάξουμε το πρότυπο της εξερεύνησης του διαστήματος από το «εκεί και πάλι πίσω» στο «εκεί για να μείνουμε», θα χρειαστούμε ισχυρά, ανθεκτικά και ευρέως ικανά συστήματα που να μπορούν να χρησιμοποιούν τους τοπικούς πόρους της σελήνης και άλλων πλανητών». είπε ο συνιδρυτής της ICON Jason Ballard.
      «Είμαστε ευχαριστημένοι που η έρευνα και η μηχανική έχουν αποδείξει ότι τέτοια συστήματα είναι πράγματι δυνατά και ανυπομονούμε να κάνουμε τώρα αυτή τη δυνατότητα πραγματικότητα», συνέχισε ο Ballard. «Το τελικό παραδοτέο αυτού του συμβολαίου θα είναι η πρώτη κατασκευή της ανθρωπότητας σε έναν άλλο κόσμο και αυτό θα είναι ένα πολύ ιδιαίτερο επίτευγμα».
      Η σύμβαση, η οποία προσφέρθηκε στο πλαίσιο της τρίτης φάσης του προγράμματος Small Business Innovation Research (SBIR) της NASA, βασίζεται στη χρηματοδότηση που ανατέθηκε στην ICON και το αρχιτεκτονικό στούντιο BIG το 2020, με στόχο να αναπτύξουν έναν τρόπο δημιουργίας κτιρίων με τρισδιάστατη εκτύπωση στο φεγγάρι.
      Την ίδια στιγμή, μια σειρά από άλλα στούντιο αρχιτεκτονικής εξερευνούν επίσης την κατασκευή στο φεγγάρι. Το αρχιτεκτονικό στούντιο SOM και η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία (ESA) σχεδίασαν έναν οικισμό από φουσκωτές μονάδες που μπορεί να τοποθετηθεί στην επιφάνεια της σελήνης με το όνομα Moon Village.
      Παράλληλα, και το βρετανικό στούντιο αρχιτεκτονικής Foster + Partners ανακοίνωσε πρόταση για την τρισδιάστατη εκτύπωση κτιρίων στο φεγγάρι. 
    15. webTV

      Engineer

      Ένα δέντρο για κάθε πολίτη. Η φύτευση δέντρων σε μια μεγαλούπολη είναι και δυνατή και απαραίτητη. Το πρότζεκτ "Forestami" στη μητροπολιτική περιοχή του Μιλάνου είναι το πρώτο του είδους του στην Ιταλία κι ένα από τα πιο προηγμένα στην Ευρώπη.
      Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της επιστημονικής επιτροπής Στέφανο Μποέρι, «το "Forestami" είναι ένα πρότζεκτ, αλλά και μια ανάγκη, ένα όνειρο, διότι μιλάμε για μια έντονη αύξηση του αριθμού των δέντρων, ειδικά των ψηλών δέντρων, στη μητροπολιτική περιοχή του Μιλάνου για τα επόμενα χρόνια».
      «Πρώτα χρειάζεται να φανταστούμε μια πολιτισμική αλλαγή. Εκεί όπου έχουμε άσφαλτο, τώρα θα πρέπει να δούμε πράσινες ανοικτές περιοχές με πράσινο και δέντρα, περιοχές, όπου οι άνθρωποι μπορούν να ζήσουν. Αυτός είναι ένας από τους στόχους που έχουμε θέσει», σύμφωνα με την επιστημονική διευθύντρια του "Forestami" Μαρία Κιάρα-Παστόρε.
      Στόχος είναι να φυτευθούν έως και τρία εκατομμύρια δέντρα μέχρι το 2030. Ίσως φαίνεται πολύ φιλόδοξο, όμως το "Forestami" άρχισε με το δεξί και ήδη έχουν φυτευθεί 330.000 δέντρα. Παρ' όλα αυτά, το "Forestami" δεν είναι μόνο η φύτευση δέντρων, αλλά και ο καθαρισμός του αέρα, η μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και η βελτίωση της ποιότητας ζωής.
      Όμως η φύτευση δέντρων σε μια μεγαλούπολη είναι ωφέλιμη και για ολόκληρο τον κόσμο.
      Σύμφωνα με τον Μποέρι, «η φύτευση δέντρων είναι ο πιο αποτελεσματικός, συμπεριληπτικός, δημοκρατικός, επειδή εμπλέκει τους πάντες, και οικονομικός τρόπος για να επιβραδυνθούν οι συνέπειες της υπερθέρμανσης του πλανήτη και της κλιματικής αλλαγής. Φύτευση δέντρων σε μια πόλη σημαίνει μείωση του διοξειδίου του άνθρακα».
      Οι μεγαλουπόλεις ευθύνονται μέχρι και για το 75% της παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως. Με άλλα λόγια φέρουν ευθύνη για την κλιματική αλλαγή. Τα δέντρα μπορούν να απορροφήσουν τα μικροσωματίδια, τα οποία έχουν εξαιρετικά ακραία επίπτωση στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων που ζουν σε αστικές περιοχές.
      Η Μαρία Κιάρα-Παστόρε εξηγεί πως «μπορούμε να αναλογιστούμε ότι τρία εκατομμύρια δέντρα σημαίνει 5% αύξηση της φυλλώδους κάλυψης. Στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου υπολογίσαμε πως, όταν ξεκινούσαμε, αυτή η επιφάνεια ήταν 16% και ο στόχος ήταν να ξεπεράσουμε το 20%, δηλαδή να δουλέψουμε πάνω στην αύξηση της φυλλώδους κάλυψης, η οποία καθορίζει το ευ ζην μας».
      Περισσότεροι από τρία εκατομμύρια άνθρωποι ζουν στη μητροπολιτική περιοχή του Μιλάνου. Μέχρι το 2030, κάθε πολίτης θα έχει το δικό του δέντρο, το οποίο θα παρέχει καλύτερο αέρα και ποιότητα ζωής, ενώ την ίδια ώρα θα συνδράμει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
      Η ιστοσελίδα του έργου: https://forestami.org/
       
    16. webTV

      Engineer

      Το Mass Rapid Transit (MRT) είναι ένα γιγάντιο έργο που αφορά το συστήματος μαζικών μετακινήσεων τριών διαδρόμων στην Kuala Lumpur της Μαλαισίας.

    17. webTV

      GTnews

      Το Δίκτυο Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (Δίκτυο ΦοΔΣΑ) διοργάνωσε τη 15η Πανελλήνια Σύνοδο στην Καλαμάτα.
      Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε τις εργασίες της Συνόδου του διημέρου αυτού.
       
       
    18. webTV

      GTnews

      Εντυπωσιακές εικόνες από το Διάστημα φέρνει η NASA αυτή τη φορά καταγράφοντας στιγμή προς στιγμή τις κινήσεις μιας μαύρης τρύπας που «καταβροχθίζει» και αφανίζει ένα περιπλανώμενο αστέρι. Πρόκειται για το πέμπτο αντίστοιχο περιστατικό που έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα από αστρονόμους.
      Πολλά τηλεσκόπια της NASA παρατήρησαν πρόσφατα μια τεράστια μαύρη τρύπα να διαλύει ένα αστέρι που βρισκόταν κοντά της, περίπου 250 εκατ. έτη φωτός μακριά από τη Γη
      Πρόκειται για πρόσφατες παρατηρήσεις που θα μπορούσαν να δώσουν λεπτομέρειες για τον περίπλοκο και ανεξήγητο -προς ώρας- τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται αυτές, ενώ σημειώνεται πως αυτή είναι μία από τους πέντε συνολικά αφανισμούς άστρων από μαύρες τρύπες που έχουν καταγραφεί ποτέ από αστρονόμους.
      Όπως φαίνεται και στο συγκλονιστικό βίντεο, οι αστρονόμοι παρατήρησαν ξαφνικά μια ανεξέλεγκτη ανάπτυξη ακτίνων υψηλής ενέργειας X-ray που εκλύονταν από την μαύρη τρύπα και άρχισαν να «περικυκλώνουν» το άστρο και τότε ήταν που αυτό επήλθε στον βαρυτικό της έλεγχο. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται «κορώνα».
      Ο δορυφόρος NuSTAR (Nuclear Spectroscopic Telescopic Array) της NASA είναι το πιο «ευαίσθητο» διαστημικό τηλεσκόπιο ικανό να ανιχνεύει τέτοιου είδους μήκη φωτός και η λεπτομερής προσέγγιση του συγκεκριμένου γεγονότος παρείχε αξιοσημείωτες πληροφορίες για τον τρόπο που δημιουργούνται και δρουν οι κορώνες, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Astrophysical Journal.
       
    19. webTV

      GTnews

      Ένα νέο κεφάλαιο ξεκίνησε το βράδυ της Τρίτης 13/12/2022 για τους Ευρωπαϊκούς μετεωρολογικούς δορυφόρους. Εκτοξεύεται από την Γαλλική Γουιάνα ο Meteosat Third Generation – I1 (MTG-I1), ο πρώτος από τους γεωστατικούς μετεωρολογικούς δορυφόρους τρίτης γενιάς. Ο MTG-I1 είναι εξοπλισμένος με δύο βασικά όργανα τηλεπισκόπισης, το Flexible Combined Imager (FCI) και το Lightning Imager (LI). Το πρώτο θα συλλέγει «εικόνες» σε διαφορετικές φασματικές περιοχές ενώ το δεύτερο θα καταγράφει τα ηλεκτρικά φαινόμενα στην ατμόσφαιρα.  Ο δορυφόρος θα καλύπτει την Ευρώπη, την Αφρική, και μέρος της Ασίας και της Αμερικής.
      Γιατί ο MTG-I1 υπερέχει του προηγούμενου δορυφόρου MSG (Meteosat Second Generation);
      Όργανο καταγραφής ηλεκτρικών εκκενώσεων (LI)  Ο MSG δεν έφερε όργανο αντίστοιχο του LI που θα καταγράφει τα ηλεκτρικά φαινόμενα στην ατμόσφαιρα. Όργανο FCI 16 φασματικά κανάλια στο ορατό, έναντι των 12 του αντίστοιχου οργάνου του MSG. 0.5-2 χιλιόμετρα οριζόντια ανάλυση στο ναδίρ, έναντι των 1-3 χιλιομέτρων του αντίστοιχου οργάνου του MSG. Η οριζόντια ανάλυση εξαρτάται από το φασματικό κανάλι. Συχνότητα ανανέωσης ίση με 10 λεπτά, έναντι των 15 του αντίστοιχου οργάνου του MSG. Τα νέα, υψηλής χωρικής και χρονικής ανάλυσης δεδομένα θα δώσουν νέες δυνατότητες παρακολούθησης και μελέτης των μετεωρολογικών φαινόμενων. Ιδιαίτερα δε σε ότι αφορά γρήγορα εξελισσόμενα φαινόμενα όπως πχ οι καταιγίδες, η αυξημένη ταχύτητα καταγραφής και η ικανότητα να εντοπίζονται λεπτομέρειες της δομής τους θα αποφέρει τεράστιο όφελος στην γρήγορη απόκριση και στην προστασία από αυτά. Δορυφορικά προϊόντα όπως το METEONOW που παρέχεται από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών / meteo.gr, το οποίο απεικονίζει σε σχεδόν πραγματικό χρόνο τις περιοχές βροχόπτωσης, θα προσφέρουν αναλυτικότερη και βελτιωμένη πληροφορία.
      Οι δορυφόροι MTG-S1 και MTG-I2 που θα ακολουθήσουν τον MTG-I1 τα επόμενα χρόνια θα συμπληρώσουν την ομάδα των γεωστατικών μετεωρολογικών δορυφόρων της Ευρώπης. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ. Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζονται συνοπτικά οι τρεις δορυφόροι της ομάδας καθώς και τα χαρακτηριστικά των βασικών οργάνων τους.
       
    20. webTV

      GTnews

      Διαστημική ιστορία έγραψε πριν από μερικές ώρες η NASA, καθώς έφερε εις πέρας μια άκρως φιλόδοξη και απαιτητική άσκηση πλανητικής άμυνας, εμβολίζοντας εσκεμμένα έναν αστεροειδή με διαστημόπλοιο, προκειμένου να μεταβληθεί η πορεία του με τη δύναμη της κινητικής ενέργειας.
      Η αποστολή που βαπτίστηκε DART («βέλος», στα αγγλικά, ακρώνυμο του όρου Double Asteroid Redirection Test) σηματοδοτεί την πρώτη δοκιμή της τεχνικής αυτής. Επιτρέπει στη NASA να κάνει πρόβα για την περίπτωση που παρουσιαστεί μια μέρα ο κίνδυνος να συγκρουστεί ένας αστεροειδής με τη Γη, γεγονός που θα συνιστούσε υπαρξιακή απειλή για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα.
      Αν και ο στόχος της άσκησης DART είναι πολύ λιγότερο θεαματικός σε σύγκριση με τα σενάρια ταινιών επιστημονικής φαντασίας όπως το φιλμ Αρμαγεδδών, πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου αποστολή που ανοίγει νέους δρόμους στην πλανητική άμυνα. Ωστόσο, θα χρειαστεί αναμονή ημερών ως εβδομάδων προτού οι επιστήμονες να μπορέσουν να επιβεβαιώσουν πως η τροχιά του αστεροειδή πράγματι μεταβλήθηκε. Θα το κάνουν χάρη σε τηλεσκόπια στη Γη, που θα παρατηρήσουν την διακύμανση της τροχιάς του μικρότερου αστεροειδή γύρω από τον μεγαλύτερο μετά την πρόσκρουση.
      Τι περιλάμβανε η αποστολή DART
      Το σκάφος-καμικάζι, λίγο μικρότερο από αυτοκίνητο, έπεσε με ταχύτητα η οποία ξεπερνούσε τα 20.000 χιλιόμετρα την ώρα πάνω στον αστεροειδή, την ώρα που προβλεπόταν (στις 02:14 ώρα Ελλάδας). Ομάδες της NASA, που βρίσκονταν στο κέντρο ελέγχου αποστολής στο Μέριλαντ, ξέσπασαν σε ζητωκραυγές τη στιγμή της πρόσκρουσης.
      Λίγα λεπτά νωρίτερα, ο αστεροειδής Δίμορφος, σε απόσταση περίπου 11 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη, άρχιζε να μεγαλώνει σιγά-σιγά στις εντυπωσιακές εικόνες που μεταδίδονταν απευθείας από κάμερα το σκάφος. Ήταν ευδιάκριτη η γκρίζα ακανόνιστη επιφάνεια του βράχου. «Εισερχόμαστε σε νέα εποχή, στην οποία δυνητικά έχουμε τη δυνατότητα να προστατευτούμε από την σύγκρουση με επικίνδυνους αστεροειδείς», συνόψισε η Λόρι Γκλέιζ, διευθύντρια πλανητικών επιστημών στη NASA.
      Ο Δίμορφος έχει διάμετρο 160 μέτρων και δεν εγείρει κανέναν κίνδυνο για τον πλανήτη Γη. Είναι δορυφόρος μεγαλύτερου αστεροειδή, του Διδύμου, και μέχρι τώρα έκανε πλήρη περιστροφή γύρω του σε 11 ώρες και 55 λεπτά. Η NASA θέλει να μειώσει την τροχιά κατά 10 λεπτά, με άλλα λόγια να τον κάνει να πλησιάσει τον Δίδυμο.
      Το σκάφος ταξίδεψε για περίπου δέκα μήνες, μετά την εκτόξευσή του από την Καλιφόρνια. Για να χτυπήσει στόχο τόσο μικρό όσο ο Δίμορφος, η τελευταία φάση της πτήσης του ήταν εντελώς αυτοματοποιημένη, σαν να επρόκειτο για αυτοκατευθυνόμενο πύραυλο.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.