Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    614 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Ροδοπουλος

      Το ονομαστό Γεφύρι της Πλάκας, είναι ένα από τα ωραιότερα, μεγαλύτερα και γνω-στότερα πέτρινα γεφύρια που βρίσκονται στην Ελλάδα, με επιβλητικό τόξο ανοίγματος 40 μέτρων. Διαθέτει, επίσης, εκατέρωθεν δύο μικρά, ανακουφιστικά τόξα, ανοίγματος 6 μέτρων.
       
      Εχει συνολικό μήκος 61 μέτρα, η κεντρική καμάρα είναι 40 μέτρα, το μέγιστο ύψος 21 μέτρα και το πλάτος στην κορυφή είναι 3,20 μέτρα.
       
      Γεφυρώνει τον Αραχθο ποταμό και βρίσκεται στα ιδιοκτησιακά όρια του νομού Αρτας και του νομού Ιωαννίνων, στο συνοικισμό Πλάκας Ραφταναίων.
       
      Με την κατασκευή του, διευκόλυνε σε μεγάλο βαθμό, τις μετακινήσεις των κατοίκων των χωριών της περιοχής που είναι κτισμένα στις πλαγιές των Τζουμέρκων και των μεγάλων κοπαδιών των νομάδων της περιοχής που ήταν αναγκασμένοι να περάσουν τον ορμητικό Αραχθο.
       
      Το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας είναι αριστούργημα λαϊκής αρχιτεκτονικής, έργο Τζουμερκιωτών μαστόρων με εξαιρετική τεχνική άξια θαυμασνού.
      Το έχτισε ο πρωτομάστορας Κωνσταντίνος Μπέκας το 1866. Θεωρείται η ωραιότερη γέφυρα των Βαλκανίων και η τρίτη στην Ευρώπη.
       
      Η πρώτη απόπειρα κατασκευής του, πραγμα-τοποιήθηκε το 1863, αλλά την ημέρα των εγκαινίων του κατέρρευσε, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των παρευρισκομένων.
      Στη συνέχεια το 1866, κατασκευάστηκε το γεφύρι που υπάρχει μέχρι σήμερα. Τα έξοδα κατασκευής του ανέλαβαν ο Ιωάννης Λούλης από την Αετορράχη, ο Αναγνώστης Λύτρας και ο Ιωάννης Ρήγκας από Πράμαντα, ο Αναγνώστης Μάρος από τους Μελισσουργούς, η κοινότητα Πραμάντων και Μελισσουργών, ενώ η κοινότητα Αγνάντων προσέφερε την ξυλεία για τις σκαλωσιές του οικοδομήματος. Ακόμη γειτονικές κοινότητες διέθεσαν σημαντικά χρηματικά ποσά και προσωπική εργασία.
      Για το χτίσιμο του γεφυριού υπάρχει η παράδοση ότι στέριωσαν άνθρωπο στα θεμέλιά του. Αλλοι ισχυρίζονταν ότι έβαλαν έναν Τούρκο κι άλλοι μια επιληπτική κοπέλα από το χωριό Μονολίθι.
       
      Υπέστη σοβαρή ζημιά από απόπειρα καταστροφής της από τμήματα των Γερμανικών κατοχικών δυνάμεων το 1944.
       
      Το προφητικό ντοκιμαντέρ
       
       
      Η «προφητεία» του προ δεκαετίας ντοκιμαντέρ του Νίκου Παπαθανασίου «Τα γεφύρια της Ηπείρου: περιμένοντας το θάνατο» βγήκε αληθινή χθες, Κυριακή, όταν κατέρρευσε το γεφύρι της Πλάκας λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, προκαλώντας συγκίνηση όχι μόνο στους Ηπειρώτες.
       
      Ήδη από το 2004 ο ερευνητής Σπύρος Μαντάς, ο οποίος από το 1982 ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τη μελέτη των πέτρινων γεφυριών της ευρύτερης περιοχής της Ηπείρου είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεφύρι, υποστηρίζοντας πως αν αυτό δεν πνιγεί, σίγουρα θα καταρρεύσει αν κάποιος δεν ασχοληθεί σοβαρά με τη συντήρηση και διάσωσή του.
       
      Δείτε το video:
       

       
      Πηγή: http://www.enikos.gr/society/295100,To_profhtiko_ntokimanter_gia_to_gefyri_t.html
       
      και
       
      http://www.hotelsline.gr/root/newhotel/mx/m_Gefyri_Plakas.asp
    2. webTV

      Engineer

      Tο Βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου #Ε65, μήκους 70,5 χλμ. ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων, καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών και δύναται να κατασκευαστεί μέσα σε τρία χρόνια. 
       
    3. webTV

      Engineer

      Στη δημοσιότητα δόθηκε από τον επικεφαλής των ερευνητών, καθηγητή του Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος και πρόεδρο του ΟΑΣΠ Ευθύμη Λέκκα, το βίντεο με το αποτέλεσμα της επιτόπιας έρευνας των κατολισθήσεων στο Πλωμάρι, της ομάδας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, (ΕΚΠΑ) στο Πλωμάρι.
      Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η οριοθέτηση της περιοχής εκκένωσης.
      Η επιστημονική ομάδα μετέβη την Κυριακή στην περιοχή, για να μελετήσει με τη χρήση οργάνων και μεθόδων σύγχρονης τεχνολογίας το φαινόμενο και τα αίτια που το προκάλεσαν και να εκτιμήσει την επικινδυνότητα για την ευρύτερη περιοχή.
      Δείτε και ένα βίντεο από την κατολίσθηση:
       
    4. webTV

      Engineer

      Η Λεωφόρος Αλεξάνδρας αποτελεί  τη μία από τις 3 πλευρές του μεγάλου πολεοδομικού τριγώνου που ορίζει παραδοσιακά την κεντρικότητα της αθηναϊκής πόλης. Η εξάπλωση των σταθμών του μετρό, ένα νέο συνδετικό υπόγειο δίκτυο που εμφανίζεται στην οριζοντιογραφία του αστικού ιστού,  θα δημιουργήσει νέους συνδέσμους μέσα στην πόλη, νέα κέντρα και επίκεντρα, δίνοντας την ευκαιρία επανασχεδιασμού μέρους του δημόσιου χώρου που βρίσκεται σε αφάνεια, «εν υπνώσει», και εντοπίζεται ανάμεσα σε κεντρικές αρτηρίες, αποκομμένους χώρους πρασίνου, μέτωπα ή και γειτονιές.


      Νησίδες όπως η περιοχή μελέτης αποτελούν ενδιάμεσους χώρους της πόλης, οι οποίοι από «παρόχθια συμπληρώματα», καλούνται να γίνουν μικρά κέντρα και φέρουν το φόρτο ενός ευρύτερου σχεδιασμού, ο οποίος οφείλει να απαντάει στα σύγχρονα αιτήματα περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας.



      Δύο είναι οι συνθήκες που οριοθετούν και επηρεάζουν την περιοχή διαμόρφωσης. Από τη μία, η βουερή ευθυτενής λεωφόρος, και από την άλλη, η παρακείμενη γειτονιά. Για αυτό και ο ρόλος της νησίδας είναι διττός· να συνδυάσει το υπερτοπικό και το τοπικό χαρακτήρα και να συγκεράσει τη μεγάλη κλίμακα της πόλης με τις κοντινότερες γειτνιάσεις. Η πρόταση στοχεύει, έτσι, τόσο στην ανάδειξη του σταθμού πάνω στον υπερτοπικό άξονα της Αλεξάνδρας, όσο και να ρυθμίσει τις ποιότητες του δημόσιου κοινόχρηστου χώρου, επιτρέποντας να συνυπάρχουν οι συνέχειες του αστικού πρασίνου μαζί με τις δραστηριότητες της καθημερινότητας.

      Ο πολεοδομικός σχεδιασμός της πρότασης είναι συνυφασμένος με τον περιβαλλοντικό. Προτείνονται η ανάπτυξη πράσινων δικτύων, η ενίσχυση των φυτεύσεων στην Λ. Αλεξάνδρας (συστηματική φύτευση ενδιάμεσης νησίδας και διπλή φύτευση στο μέτωπο των πλευρικών πεζοδρομίων), η χρήση ΜΜΜ και ποδήλατου (με περιορισμό των λωρίδων αυτοκινήτου 3.00μ αντί 3.50μ. και με τη διαπλάτυνση λεωφορειολωρίδας για ένταξη ζώνης ποδηλατοδρόμου)  και, η σύνδεση περιοχών για την προαγωγή της κοινωνικής κινητικότητας.

      Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η αναμόρφωση του άξονα της οδού Θερειανού με σκοπό τη σύνδεση της διαμόρφωσης με την πύλη του Πεδίου του Άρεως, με ενέργειες όπως η διαπλάτυνση και φύτευση του βόρειου πεζοδρομίου της αλλά και τη διαμόρφωση κεντρικής νησίδας για φύτευση και οργανωμένη στάθμευση οχημάτων. Ακόμα, προτείνεται να διευκολυνθεί η προσπέλαση στη διαμόρφωση από και προς το λόφο Φινοπούλου, του Στρέφη και της περιοχής του Γκύζη, με σχετική διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και συστηματική γραμμική φύτευση.



      Ως χωρικά και αστικά εργαλεία της μικρής κλίμακας, χρησιμοποιούνται: 1. οι τρεις διαβαθμιζόμενες ζώνες «μητροπολιτικού»  πεζοδρομίου μεγάλης κυκλοφορίας, του πάρκου και του πεζόδρομου, 2. το στέγαστρο τριών τυπολογιών, ως εργαλείο σύνταξης κανόνα αστικής ομοιογένειας και οδηγό για τη μετάβαση από την υπερτοπική κλίμακα στη τοπική, 3. οι μικρότεροι τόποι συμπερίληψης, ανοιχτοί και προσβάσιμοι, που αναφέρονται σε όλες τις ηλικίες και κοινωνικές ομάδες και επιτρέπουν την πολυλειτουργικότητα (ανάπαυλα, άθληση, αναψυχή, παιχνίδι), και 4. ο αστικός εξοπλισμός και δημόσιες υποδομές.

      Πρωταγωνιστικό στοιχείο αλλά και μεθοδολογικό εργαλείο της πρότασης είναι το στέγαστρο, που σχηματοποιείται με μία οικονομία χειρισμών.

      Σε αστικό επίπεδο λειτουργεί ως αναγνωρίσιμο συμβάν, χωρίς να επιβάλλεται στην πόλη με ιδιαίτερα μορφολογικά στοιχεία · υφαίνει τον ιστό, τον χρωματίζει, τον σκιάζει και πολλαπλασιάζει τη δυναμική του, σημαίνοντας ταυτόχρονα τις εισόδους στο μετρό, τις στάσεις των ΜΜΜ ή τους καθιστικούς χώρους. 

      Τοποθετείται είτε γραμμικά, είτε ανά ομάδες, με πολλαπλές δυνατότητες, σχηματίζοντας μικρότερους ή μεγαλύτερους τόπους αναφοράς. Με τη σκίαση και την επικάλυψή του, είτε με ηλιακό φωτοβολταϊκό πάνελ (solar umbrella), είτε με τη δυνατότητα εξάπλωσης αναρριχητικού φυτού, συμμετέχει στον ενεργειακό και βιοκλιματικό σχεδιασμό του χώρου, ενισχύοντας την ποιότητα του μικροκλίματος της διαμόρφωσης. Η επιλογή υλικών που επιτρέπουν τις διαπνοές και την απορρόφηση υδάτων, η εντατική φύτευση ψηλών δέντρων τα οποία επιτρέπουν στον αέρα να διαπεράσει τα χαμηλότερα στρώματα του αστικού πάρκου, συμβάλλουν στο φυσικό δροσισμό και στην αποφυγής του φαινομένου της θερμικής νησίδας, ενώ συγχρόνως διατηρούν τη βιοποικιλότητα της πανίδας και της χλωρίδας.

      Η αρχιτεκτονική του τοπίου και της φύτευσης ακολουθεί, εντείνει και πλουτίζει τη χωρική λογική του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Στηρίζεται στις αρχές της βιοποικιλότητας και της ισορροπίας της μεσογειακής βλάστησης. Πρόταγμα αποτελεί η οικονομία των πόρων, η ανθεκτικότητα των ειδών και η χαμηλή συντήρηση.
      Συμπερασματικά, η πόλη χρειάζεται και επανα-προσλαμβάνουσες ερεθισμάτων, και τα στέγαστρα στην επανάληψή τους διαγράφουν ένα αχνό αστικό γλυπτό πάνω στη γραμμικότητα του άξονα της Αλεξάνδρας. Εκτός του ότι οφείλουν να σημάνουν, να στεγάσουν και να εξοπλίσουν το δημόσιο χώρο, μπορεί να συμμετάσχουν στην εναλλαγή του βιώματος μιας επιτελεστικής καθημερινότητας, να φωταγωγηθούν τις επίσημες μέρες, να φιλοξενήσουν μία έκθεση ή ένα αστικό συμβάν και να συνδεθούν με διακριτές μνήμες και νέα αστικά βιώματα.
      Βίντεο με την πρόταση μπορείτε να βρείτε εδώ
      Στοιχεία έργου
      Τυπολογία: ΑΝΟΙΧΤΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ «Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Ιδεών για την ανάπλαση του κοινόχρηστου χώρου και της ευρύτερης περιοχής του νέου σταθμού Μετρό ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ»
      Διοργανώτρια Αρχή: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑ Α.Ε.
      Βραβεύσεις: 1ο βραβείο
      Αρχιτεκτονική μελέτη: Theoni Xanthi – XZA Architects, Θεώνη Ξάνθη (lead architect), Μαργαρίτα Ζακυνθινού-Ξάνθη, Σπύρος Γιωτάκης, Νικολέττα Ζακυνθινού-Ξάνθη, Γεώργος Λάριος, Θεοδώρα Σακελλαριάδη, Μάνος Βέλλης
      Αρχιτέκτων τοπίου: Άννα-Μαρία Βισίλια
      Μηχανικός Πολεοδόμος Χωροτάκτης: Κωνσταντίνος Ζέκκος
      Μηχανικός Συγκοινωνιολόγος: Παρασκευή Τριβυζά
      Πολιτικός μηχανικός: Δανιήλ Σούσσης
      Ηλεκτρολόγος – Μηχανολόγος μηχανικός: Νικόλαος Ξηρουδάκης
      Μηχανικός Υδραυλικών Έργων: Βασιλική Αγραφιώτου
      Περιβαλλοντολόγος: Θεοδώρα Μπαρτζή
      Γεωπόνος: Κώστας Ζηλεμένος
      Τοποθεσία: Αλεξάνδρας, Αθήνα, Ελλάδα
    5. webTV

      Engineer

      Πάνω από ένα δισεκατομμύριο εκτοπισμένοι άνθρωποι. Είκοσι ημέρες θανατηφόρας ζέστης κάθε χρόνο σε πολλές περιοχές του κόσμου. Κατάρρευση οικοσυστημάτων και σοβαρή έλλειψη τροφίμων. Όχι, δεν πρόκειται για τις συνέπειες τυχόν περιορισμένης χρήσης πυρηνικών όπλων. Είναι το δυστοπικό σκηνικό που θα επικρατεί το 2050 στον πλανήτη μας εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με έκθεση από το Breakthrough National Centre for Climate Restoration της Αυστραλίας Ένα σκηνικό που αν επιβεβαιωθεί θα οδηγήσει στη διάρρηξη κάθε εδραιωμένης κοινωνικής συνθήκης και θα φέρει τον ανθρώπινο πολιτισμό στο χείλος της κατάρρευσης.

      Με τα υφιστάμενα στοιχεία ο ενεργειακός τομέας και η οικοδομική βιομηχανία ευθύνονται συνδυαστικά για περίπου το 40% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός και η σοβαρότητα της κλιματικής κρίσης συνεχίζουν να αυξάνονται, προκαλώντας παγκόσμιες διαταραχές, οι αρχιτέκτονες καλούνται να βρουν λύσεις ώστε να μετατρέψουν τα κτίρια από καταβόθρες ενέργειας σε αυτόνομες ενεργειακές οντότητες.

      Αυτό προσπαθεί να κάνει η νορβηγική Snøhetta που πρόσφατα ολοκλήρωσε ένα ενεργειακά αυτόνομο κτίριο γραφείων. Το Powerhouse Telemark έχει ενσωματώσει έξυπνες λύσεις και υπολογίζεται ότι θα παράγει περισσότερη ενέργεια από ό, τι θα χρειαστεί σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Συμπεριλαμβανομένης, μάλιστα, της ενέργειας που θα απαιτήθηκε για την κατασκευή του, ακόμη και αυτής που θα δαπανηθεί τις επόμενες δεκαετίες, σε τυχόν εργασίες ανακαίνισης.
       
        Το κτίριο αποτελείται από 11 ορόφους και η Snøhetta υιοθέτησε την αρχή της τυποποίησης, προκειμένου να εξοικονομήσει πόρους κατά τη διάρκεια της ανέγερσης. Τα πάντα, από το δάπεδο έως τα διαχωριστικά γραφείων και τα μπάνια, είναι πανομοιότυπα. Η εσωτερική διαρρύθμιση είναι «ευέλικτη» για να προσαρμόζεται στις μελλοντικές ανάγκες.
      Το εξωτερικό του κτιρίου διαθέτει ασυνήθιστο λοξό σχεδιασμό μια κλίση 45 μοιρών στην ανατολική πρόσοψη, όπου και φιλοξενεί έναν φωτοβολταϊκό θόλο. Σε συνδυασμό με τον φωτοβολταϊκό μανδύα που καλύπτει τη νότια πρόσοψη του κτιρίου, υπολογίζεται ότι το κτίριο θα παράγει συνολικά 256.000 kWh τον χρόνο, περίπου 20 φορές την ετήσια χρήση ηλεκτρικής ενέργειας ενός μέσου νορβηγικού νοικοκυριού. Το πλεόνασμα ηλεκτρικής ενέργειας θα πωλείται στο ενεργειακό δίκτυο της χώρας.
      Αν και διαθέτει ενεργειακά αποδοτικά συστήματα φωτισμού, τα τζάμια του Powerhouse Telemark είναι προσεκτικά τοποθετημένα για να ελαχιστοποιούν τις απαιτήσεις τεχνητού φωτισμού. Είναι, επίσης, εξαιρετικά καλά μονωμένο και έχει υψηλό επίπεδο στεγανότητας, παράγοντες που βοηθούν στη διατήρηση σταθερής εσωτερικής θερμοκρασίας. Επιπλέον, το σύστημα θέρμανσης τροφοδοτείται από γεωθερμικά φρεάτια βάθους 350 μέτρων κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.
      Το αποτέλεσμα είναι ένα κτίριο – γεννήτρια που θα παράγει περισσότερη ενέργεια από ό,τι θα καταναλώσει σε ολόκληρη τη διάρκεια της ζωής του.
       
       
       
    6. webTV

      Engineer

      Το ρόβερPerseverance της NASA στον Άρη έξυσε μια συγκέντρωση βράχων στον Άρη που ενδεχομένως να σχηματίστηκαν εντός νερού που βρισκόταν σε υγρή μορφή.
      «Κοιτώντας μέσα για να δω κάτι που δεν έχει δει ποτέ κανείς» έγραψαν στο Twitter οι επικεφαλής αποστολής του Perseverance, εκ μέρους του οχήματος. «Έξυσα ένα μικρό μέρος αυτού του βράχου για να απομακρύνω το στρώμα της επιφάνειας και να ρίξω μια ματιά από κάτω. Πλησιάζω στον επόμενο στόχο μου για λήψη δειγμάτων από τον Άρη».
      Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του space.com, τo όχημα έχει ήδη συλλέξει δύο δείγματα στο πλαίσιο της αναζήτησής του για ίχνη εξωγήινων μικροβίων στον Άρη. Στόχος είναι αυτά τα δείγματα να συγκεντρωθούν σε ένα φορτίο και να αφεθούν πίσω για να τα συλλέξει μια μελλοντική αποστολή.
      Το Perseverance, που παρέμενε στη θέση του λόγω προβλημάτων στις τηλεπικοινωνίες που οφείλονταν στον Ήλιο τον προηγούμενο μήνα, προορίζεται να πραγματοποιήσει, μεταξύ άλλων, έρευνες στον Κρατήρα Τζέζερο και να μελετήσει τη γεωλογία της περιοχής. Παρόλα αυτά, το drone Ingenuity που το συνοδεύει έχει πραγματοποιήσει πτήσεις, παρέχοντας εικόνες από ψηλά, εν όψει της προσέγγισης του οχήματος σε σημεία ενδιαφέροντος. Ειδικότερα, το Ingenuity έκανε την 15η πτήση του στον Άρη στις 6 Νοεμβρίου, στο ευρύτερο πλαίσιο δοκιμών για πτήσεις στον «Κόκκινο Πλανήτη».
      Τα προβλήματα επικοινωνίας άρχισαν στις 2 Οκτωβρίου, καθώς ο Ήλιος βρισκόταν ανάμεσα στη Γη και τον Άρη (κάτι που χαρακτηρίζεται ως «solar conjunction», ηλιακή ευθυγράμμιση ή σύζευξη). Αυτό έλαβε τέλος στις 19 Οκτωβρίου, και το όχημα άρχισε ξανά τη δουλειά του.
      Με πληροφορίες από Space.com, CNN




    7. webTV

      Engineer

      Μόνο δέος προκαλούν οι εικόνες από το λιμάνι του Ρότερνταμ τη στιγμή της μεταφοράς πλοίων, τα οποία δεν ρυμουλκούνται, αλλά βρίσκονται πάνω σε άλλο πλοίο.
       
      Το σκηνικό με το Blue Marlin να μεταφέρει πάνω του 13 πλοία προκαλεί δέος και πραγματικά εντυπωσιάζει.
       
      Δείτε το βίντεο:
       

       
      Πηγή: http://www.ipaideia.gr/deite-pos-metaferontai-13-terastia-ploia-pou-den-pleoun-sti-thalasa-ena-vinteo-pou-prokalei-deos.htm
    8. webTV

      GTnews

      Στο συνέδριο διοργανώθηκαν 16 συνεδρίες, με πάνω από 75 ομιλητές. Η Εναρκτήρια Εκδήλωση διεξήχθη στον Φάρο, του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τις επόμενες ημέρες το Συνέδριο μεταφέρθηκε στο Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος του Ωδείου Αθηνών. 
      Παρακολουθήστε την πρώτη ημέρα του συνεδρίου εδώ : 
       
      Παρακολουθήστε τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου εδώ :
       
      Παρακολουθήστε την τρίτη ημέρα του συνεδρίου εδώ :
      Δείτε περισσότερα στην ιστοσελίδα του συνεδρίου: https://itcgreece.gr/
    9. webTV

      GTnews

      Το δεύτερο συνέδριο Digital Beach Summit που πραγματοποιήθηκε στην Πρέβεζα περιλάμβανε θέματα και συζητήσεις για την ψηφιακή εποχή. Οι κυριότερες θεματικές ήταν:
      Έξυπνες πόλεις, Συνδεσιμότητα 5G, SpaceNet & Δορυφορικά Δίκτυα,  ΕΣΠΑ: Τα εργαλεία του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 ως μοχλός περιφερειακής ανάπτυξης,  Εταιρείες Startups και Καινοτομία ως δυναμική αντίδρασης στο εσωτερικό Brain Drain,  Ελλάδα 2.0: Το μεγάλο στοίχημα του Green & Smart,  Ψηφιακή Μετάβαση & Ηλεκτρονικός Τύπος: Ενημέρωση & Fake News – Κίνδυνοι και Προοπτικές,  Η κοινωνία των πολιτών στην πράσινη & ψηφιακή μετάβαση,  Τα ψηφιακά μέσα στην υπηρεσία της αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης,  Digital & Green καταλύτης για την τουριστική ανάπτυξη,  Ψηφιακά εργαλεία & Ηλεκτροκίνηση στην βιωσιμότητα της πράσινης οικονομίας,  Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε το livestreaming των δύο ημερών του συνεδρίου όπως πραγματοποιήθηκε.
       
       
    10. webTV

      Engineer

      Ένα εξαθέσιο αεροπλάνο κυψελών καυσίμου υδρογόνου πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση την προηγούμενη εβδομάδα στη Μ. Βρετανία.
      Το Piper M-class της ZeroAvia, που είναι εξοπλισμένο με συσκευή που συνδυάζει υδρογόνο και οξυγόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πραγματοποίησε πτήση γύρω από το αεροδρόμιο Cranfield της Αγγλίας, 80 χιλιόμετρα από το Λονδίνο, και στη συνέχεια προσγειώθηκε με ασφάλεια.
      Η πρώτη δοκιμαστική πτήση για ένα επιβατικό αεροπλάνο που τροφοδοτείται από υδρογόνο έγινε το 2016, όταν Γερμανοί μηχανικοί πέταξαν το τετραθέσιο αεροσκάφος HY4 πάνω από το Αεροδρόμιο της Στουτγκάρδης.
      Ωστόσο, η Βρετανική εταιρεία ZeroAvia δήλωσε στο CNBC ότι αυτή η δοκιμαστική πτήση ήταν «η πρώτη στον κόσμο» αφού το αεροσκάφος της είναι μεγαλύτερο και μοιάζει περισσότερο με εμπορικό αεροπλάνο.
      «Ενώ ορισμένα πειραματικά αεροσκάφη έχουν πετάξει χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ως πηγή ισχύος, το μέγεθος αυτού του εμπορικά διαθέσιμου αεροσκάφους δείχνει ότι οι επιβάτες που πληρώνουν θα μπορούσαν να επιβιβαστούν σε μια πτήση μηδενικών εκπομπών», δήλωσε ο Val Miftakhov, Διευθύνων Σύμβουλος της ZeroAvia.
      Η ZeroAvia στοχεύει αρχικά σε μια εμβέλεια 500 μιλίων σε αεροσκάφη 10-20 θέσεων που χρησιμοποιούνται για μεταφορά επιβατών, παράδοση δεμάτων, γεωργία και άλλα. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει ήδη εξασφαλίσει πειραματικά πιστοποιητικά για τα δύο πρωτότυπα αεροσκάφη της και ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων το 2023.
      Παράλληλα, η εταιρεία διευθύνει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται HyFlyer και συνεργάζεται με το Intelligent Energy και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Ενέργειας (EMEC).
      Το επόμενο βήμα του HyFlyer και της ZeroAvia θα είναι η πραγματοποίηση πτήσης μεταξύ 250 και 300 ναυτικών μιλίων από τα νησιά Orkney, στα βόρεια παράλια της ηπειρωτικής Σκωτίας.
      Μακροπρόθεσμα, η εταιρεία πιστεύει ότι στο τέλος αυτής της δεκαετίας θα είναι έτοιμα και τα αεροσκάφη H2 για 50 έως 100 επιβάτες. «Τα συστήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχουν επί του παρόντος περίπου τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια από τις καλύτερες διαθέσιμες μπαταρίες, ακόμη και με αποθήκευση πεπιεσμένου αερίου H2. Σε πέντε χρόνια, πιστεύουμε ότι η αποθήκευση υγρού υδρογόνου σε αεροσκάφη θα είναι ασφαλής, γεγονός που θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε εμβέλεια 1.000+ μιλίων σε ακόμη μεγαλύτερα αεροσκάφη», δήλωσε ο Miftakhov.
      https://www.electrive.com/2020/09/30/zeroavia-completes-maidenflight-with-hydrogen-aircraft/
    11. webTV

      Engineer

      Από άκρη σε άκρη της Ελλάδας θα συναντήσει κανείς εκκλησίες μεγαλύτερες ή μικρότερες, ναούς και εξωκκλήσια.
      Κάποιες από αυτές τις εκκλησίες έχουν ιδιαίτερη και παλιά ιστορία ενώ άλλες ξεχωρίζουν λόγω της εμφάνισης και του τρόπου κατασκευής τους. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι υπάρχει εκκλησία στην Ελλάδα η οποία δεν χρειάστηκε οροφή και πάτωμα για να κατασκευαστεί και θα την δούμε παρακάτω.
      Παναγία Κακαβιώτισσα

      Η Παναγία η Κακαβιώτισσα είναι μια από τις πιο παράξενες και εντυπωσιακές εκκλησίες της Ελλάδας. Κι αυτό γιατί πρόκειται για μια ελληνική εκκλησία χωρίς σκεπή, ένα μικρό εξωκλήσι γραφικό στην κορυφή ενός λόφου στην Λήμνο. Η μικρή και ιδιαίτερη εκκλησία χτίστηκε το 1.300 και εντυπωσιάζει κάθε επισκέπτη. Όσον αφορά το όνομά της, αυτό το πήρε από την τοποθεσία της. Πώς πήρε το όνομά της; Κι αυτό γιατί βρίσκεται στο όρος Κάκαβος στη Λήμνο, μέσα σε μια σπηλιά, ανάμεσα στα επιβλητικά βράχια.
      Αγία Θεοδώρα

      Η Αγία Θεοδώρα είναι αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο εντυπωσιακές και γνωστές εκκλησίες όχι μόνο της Πελοποννήσου αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας. Ξεχωρίζει από τα 17 μεγάλα δέντρα που ξεπηδούν από τη στέγη του ναού και τα οποία φτάνουν σε ύψος 20 μέτρων. Και φυσικά, όπως πιθανόν γνωρίζεις, οι θρύλοι που συνοδεύουν το εκκλησάκι τη Αγίας Θεοδώρας είναι πολλοί. Το μικρό αυτό αλλά καθ’ όλα εντυπωσιακό εκκλησάκι δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι έχει μπει στο βιβλίο Γκίνες ως «θαυμαστό ναΐδριο». Οσοι βρεθούν στα σύνορα Αρκαδίας και Μεσσηνίας, κάνουν πάντα μια στάση για να θαυμάσουν τη μοναδικότητα που προσφέρει ο ναός της Αγίας Θεοδώρας. Ευκαιρία να το κάνεις και εσύ την επόμενη φορά.
      Αγία Φωτεινή

      Η Αγία Φωτεινή Μαντίνειας είναι ναός που βρίσκεται απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο της Μαντίνειας στην Αρκαδία. Ένα δείγμα μοναδικής αρχιτεκτονικής το οποίο ξεχωρίζει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Πρόκειται για ένα δημιούργημα ξεχωριστής αισθητικής το οποίο μάλιστα δεν έχει ενιαίο τρόπο κατασκευής. Συγκεκριμένα ο ναός συνδυάζει βυζαντινά στοιχεία με άλλους αρχαιότροπους ρυθμούς με έναν χαρακτηριστικό τρόπο.
      Εξωκκλήσι της Ανάληψης

      Στην Αττική βρίσκεται η τέταρτη από τις πιο παράξενες εκκλησίες αυτής της λίστας. Είναι το εξωκκλήσι της Ανάληψης ή αλλιώς «Tρύπια εκκλησία» όπως συνηθίζουν να την αποκαλούν. Η συγκεκριμένη εκκλησία βρίσκεται στον Υμηττό και είναι μέσα σε μια σπηλιά με μεγάλη ανοιχτή είσοδο. Δεν είναι τυχαία σε αυτή τη λίστα μιας και από την πρώτη στιγμή που θα φτάσεις εκεί, την βλέπεις εντυπωσιάζεσαι. Αποτελεί έναν ιδιαίτερο χώρο προσευχής κυριολεκτικά μέσα στο δάσος. Η ανάληψη στον Υμηττό είναι ένας ναός από αυτούς που σπάνια συναντάς και τραβάει σίγουρα τα βλέμματα, όπως αναφέρει το exploringgreece.
    12. webTV

      Engineer

      Τον Δεκέμβριο ολοκληρώνεται ο ουρανοξύστης Alberni στο Βανκούβερ του Καναδά. Ο μοναδικός ουρανοξύστης κατοικιών σχεδιάστηκε από τον φημισμένο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma στη Βόρεια Αμερική. 
      Εν αναμονή της ολοκλήρωσης των εργασιών, η εταιρεία ακινήτων Westbank έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο με εικόνες, αρχιτεκτονικά σχέδια και μοντέλα.
      «Πιστεύουμε ότι αυτό είναι ένα από τα υψηλότερης ποιότητας έργα που έχουμε κάνει έως σήμερα» σημείωσε η ομάδα της Westbank. Το κτίσμα που σχεδίασε ο Kuma είναι μια συνεχώς μεταβαλλόμενη σιλουέτα, με διαφορετικές όψεις αναλόγως της γωνίας θέασης.
      Ευρισκόμενο στο σημείο όπου η Alberni Street διασταυρώνεται με την Cardero Street, το 43 ορόφων κτίριο συναντά το έδαφος με δύο διασταυρούμενους θόλους κάτω από τους οποίους ένας μεγάλος κήπος με βρύα και μπαμπού ορίζει την προφυλαγμένη είσοδο και οδηγεί στην πισίνα επάνω.
       
      Φωτογραφίες από: 





    13. webTV

      GTnews

      Στο συνέδριο με θέμα "Υδρογονάνθρακες, Ενεργειακή Μετάβαση, Υδρογόνο – Η Κρήτη Ως Ενεργειακός Κόμβος" συζητήθηκαν μεταξύ άλλων: 
      -Η Κρήτη ως ενεργειακός κόμβος γεωστρατηγικής σημασίας, στην Ανατολική Μεσόγειο, με ευρωπαϊκό προσανατολισμό»
      – «Οικολογικά σωστή, κοινωνικά δίκαιη, και οικονομικά συμφέρουσα ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας»
      – «Εγκατάσταση μικρών λύσεων ΑΠΕ σε κάθε ακίνητο, ακόμη και μέσα στις πόλεις»
      – «Ανάγκη επίλυσης του προβλήματος των επενδύσεων σε δίκτυα μεταφοράς και διανομής»
      – «Το υδρογόνο, «καύσιμο του μέλλοντος» – σημαντικό το έργο Grave H2 Κοιλάδας Υδρογόνου στην Κρήτη
      – Τι πρέπει να γίνει στις έρευνες υδρογονανθράκων – οικονομικές λύσεις αντισεισμικής προστασίας  και μέτρα αποτροπής μιας περιβαλλοντικής ζημιάς
      Δείτε αναλυτικά όσα ειπώθηκαν στο συνέδριο:
       
    14. webTV

      Engineer

      Ακόμα μία διαδικτυακή εκδήλωση διοργάνωσε το ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας με θέμα: «Ανάρτηση Κτηματογράφησης Δήμου Αγρινίου. Ελέγχουμε – Επιβεβαιώνουμε – Διορθώνουμε» στις 19/07/2021, δίνοντας την ευκαιρία στα μέλη του και σε όλους τους ενδιαφερόμενους να ενημερωθούν για τη διαδικασία ελέγχου και διόρθωσης πιθανών σφαλμάτων κατά τη διαδικασία Ανάρτησης των στοιχείων Κτηματογράφησης στο Δήμο Αγρινίου.
      Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρόεδρος της Δ.Ε. του ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας κ. Σ. Μπλέτσας, καλωσορίζοντας τους εισηγητές της και υπογραμμίζοντας τη σημασία της, τονίζοντας παράλληλα πως το Περιφερειακό Τμήμα αντιλαμβανόμενο την αναγκαιότητα για έγκυρη ενημέρωση μηχανικών και πολιτών, έχει διοργανώσει μία σειρά σχετικών με την Κτηματογράφηση εκδηλώσεων, όπως για την προανάρτηση στην Αιτωλοακαρνανία και την ανάρτηση των δασικών χαρτών. 
      Στη συνέχεια το λόγο έλαβαν οι εισηγητές της εκδήλωσης και συγκεκριμένα η κα Λιόντα Φένια, Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχανικός, Υποδιευθύντρια  Διεύθυνσης  Έργων από τον Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο»,ο κ. Βέργος Δημήτριος, Δικηγόρος, εκπρόσωπος της Αναδόχου Κοινοπραξίας της Μελέτης Κτηματογράφησης του Δήμου Αγρινίου και η κα Τζίφα, Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχανικός, υπεύθυνη της εν λόγω Μελέτης.
      Η εκδήλωση έκλεισε με την υποβολή ερωτημάτων από τους συμμετέχοντες προς τους εισηγητές της ημερίδας προκειμένου να επιλυθούν απορίες και να διαφωτιστούν σημεία της διαδικασίας προανάρτησης που χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης.
      Ολόκληρη την ενημερωτική ημερίδα μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο κανάλι του ΤΕΕ Ν. Αιτωλοακαρνανίας στο youtube.
       
    15. webTV

      Engineer

      Ανά τους αιώνες άφθονα τείχη έχουν υψωθεί από χώρες του κόσμου που είτε ήθελαν να αποτρέψουν ανθρώπινες «διαρροές» είτε εισβολές. Η ιστορία, ωστόσο, δείχνει πως τα τείχη, σε πολλές περιπτώσεις, δεν κατάφεραν να διαιρέσουν, να διχοτομήσουν ή να αποτρέψουν τους ανθρώπους. Ως εκ τούτου, η κατασκευή ενός νέου τείχους 3.200 χλμ στα αμερικανομεξικανικά σύνορα, για το οποίο έχει δεσμευτεί ο πρόεδρος Τραμπ, ίσως σύντομα αποδειχτεί μάταιη.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/ereynes/video/7905/ta-atyxi-teixi-mia-syntomi-istoria-ton-teixon-toy-kosmoy
    16. webTV

      Engineer

      Υπάρχουν 51 κυρίαρχα κράτη με επικράτεια που βρίσκεται εντός του κοινού ορισμού της Ευρώπης ή/και με συμμετοχή σε διεθνείς ευρωπαϊκούς οργανισμούς που είναι σχεδόν παγκοσμίως αναγνωρισμένες. Η παρακάτω λίστα περιλαμβάνει όλες τις οντότητες που εμπίπτουν ακόμη και εν μέρει σε οποιονδήποτε από τους διάφορους κοινούς ορισμούς της Ευρώπης, γεωγραφικούς ή πολιτικούς. Πενήντα αναγνωρισμένα κράτη και το Κοσσυφοπέδιο με περιορισμένη, αλλά ουσιαστική και διεθνή αναγνώριση.   Ο κατάλογος περιλαμβάνει τα ψηλότερα κτίρια σε κάθε χώρα της Ευρώπης για το 2020. Κάθε χώρα αντιπροσωπεύεται από ένα μόνο κτίριο.    Για δεκαετίες, μόνο μερικές μεγάλες πόλεις, όπως η Μόσχα, το Λονδίνο, το Παρίσι, η Φρανκφούρτη, η Βαρσοβία, η Μαδρίτη, το Μιλάνο και η διηπειρωτική πόλη της Κωνσταντινούπολης περιείχαν ουρανοξύστες. Δείτε το video (ακολουθεί η λίστα):
          1. LAKHTA CENTER Saint Petersburg, RUSSIA Height : 462 m (1,516 ft)  Built in : 2019   2. ABU DHABI PLAZA Nur-Sultan, KAZAKHSTAN 310.8 m (1,020 ft) 2020   3. THE SHARD London, UNITED KINGDOM 306 m (1,004 ft) 2013   4. COMMERZBANK TOWER Frankfurt, GERMANY 300 m (984 ft) 1997   5. SKYLAND İSTANBUL Istanbul , TURKEY 284 m (932 ft) 2017   6. BAKU TOWER Baku, AZERBAIJAN 276 m (906 ft) 2020   7. DC TOWER 1 Vienna, AUSTRIA 250 m (820 ft) 2013   8. TORRE DE CRISTAL Madrid, SPAIN 249 m (817 ft) 2009   9. ALLIANZ TOWER Milan, ITALY 242 m (794 ft) 2015   10. TOUR FIRST Courbevoie, FRANCE 231 m (758 ft) 2011   11. PALACE OF CULTURE AND SCIENCE Warsaw, POLAND 230.7 m (757 ft)  1955   12. BATUMI TECHNOLOGICAL UNIVERSITY TOWER Batumi, GEORGIA 200 m (656 ft) 2012   13. TURNING TORSO Malmö, SWEDEN 190 m (623 ft) 2005   14. ROCHE TOWER Basel, SWITZERLAND 178 m (584 ft) 2015   15. MAASTOREN Rotterdam, NETHERLANDS 177.7 m (583 ft)  2010   16. AVAZ TWIST TOWER  Sarajevo, BOSNIA & HERZEGOVINA 172 m (564 ft) 2008   17. TOUR DU MIDI Brussels, BELGIUM 171 m (561 ft) 1967   18. TOUR ODÉON Monaco, MONACO 170 m (558 ft) 2015   19. KLOVSKI DESCENT 7A Kiev, UKRAINE 168 m (551 ft) 2012   20. EUROPA TOWER Vilnius, LITHUANIA 153 m (502 ft) 2004   21. SKY TOWER Bucharest, ROMANIA 137 m (449 ft) 2012   22. DALMATIA TOWER Split, CROATIA 135 m (443 ft) 2020   23. 360 NICOSIA Nicosia, CYPRUS 135 m (443 ft) 2020   24. WESTERN CITY GATE Belgrade, SERBIA 135 m (443 ft) 1980   25. PARUS Minsk, BELARUS 133 m (436 ft) 2014   26. ST. PETER'S BASILICA Vatican City, VATICAN CITY 132.5 m (435 ft) 1626   27. MAJAKKA Helsinki, FINLAND 131.7 m (432 ft) 2019   28. CEVAHIR TOWERS Skopje, NORTH MACEDONIA 130 m (427 ft) 2018   29. CAPITAL FORT Sofia, BULGARIA 125.8 m (413 ft) 2015   30. NIVY TOWER Bratislava, SLOVAKIA 125 m (410 ft) 2020   31. COPENHILL Copenhagen, DENMARK 124 m (407 ft) 2017   32.  Z-TOWERS Riga, LATVIA 123 m (404 ft) 2017   33. TORRE DE MONSANTO Oeiras, PORTUGAL 120 m (394 ft) 2001   34. SWISSOTEL TALLINN Tallinn, ESTONIA 117 m (384 ft) 2007   35. RADISSON BLU PLAZA HOTEL Oslo, NORWAY 117 m (384 ft) 1990   36. COUR DE JUSTICE TOWER III Luxembourg, LUXEMBOURG 115 m (377 ft) 2019   37. ARENA CENTER TOWER Tirana, ALBANIA 112 m (367 ft) 2019   38. AZ TOWER Brno, CZECH REPUBLIC 111 m (364 ft) 2013   39. ATHENS TOWER 1 Athens, GREECE 103 m (338 ft) 1971   40. ESZTERGOMI BAZILIKA Esztergom, HUNGARY 100 m (328 ft) 1869   41. PORTOMASO BUSINESS TOWER Saint Julian's, MALTA 97.5 m (320 ft) 2000   42. ROMASHKA TOWER Chișinău, MOLDOVA 91 m (299 ft) 1986   43. KRISTALNA PALAČA Ljubljana, SLOVENIA 89 m (292 ft) 2011   44. RILINDJA TOWER Priština, KOSOVO 87 m (285 ft) 1980   45. ELITE PLAZA BUSINESS CENTER Yerevan, ARMENIA 85 m (278 ft) 2013   46. CENTRE TERMOLÚDIC CALDEA Escaldes-Engordany, ANDORRA 80 m (262 ft) 1994   47. CAPITAL DOCK Dublin, IRELAND 79 m (259 ft) 2018   48. SMÁRATORG OFFICE TOWER Kópavogur, ICELAND 77.6 m (255 ft) 2007   49. BULEVAR MITRA BAKICA TOWERS Podgorica, MONTENEGRO 65 m (213 ft) No data   50. WORLD TRADE CENTER Serravalle, SAN MARINO 39.47 m (130 ft)  2004   51. SCHWEFELSTRASSE 25 Vaduz, LIECHTENSTEIN 39 m (128 ft) No data   Information Source & Images Credit: https://pastebin.com/S4vzL2tg
    17. webTV

      Engineer

      Τα υποψήφια γήπεδα που θα φιλοξενήσουν το 23ο FIFA World Cup - Μουντιάλ του 2026 της Β. Αμερικής. Η διοργάνωση αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε 16 διαφορετικά γήπεδα, σε τρεις χώρες της Β. Αμερικής και συγκεκριμένα 60 αγώνες στις Η.Π.Α. και από 10 αγώνες σε Μεξικό και Καναδά.
      Για πρώτη φορά στην διοργάνωση θα συμμετέχουν 48 χώρες αντί για 32 που συμμετείχαν ως τώρα.
      Οι αγώνες θα διεξαχθούν σε γήπεδα με την εξής κατανομή:
      - Δύο (2) στον Καναδά
      - Τρία (3) στο Μεξικό
      - Έντεκα (11) στις Η.Π.Α..
      Η λίστα με τα υποψήφια γήπεδα:
      ΗΠΑ (θα επιλεχθούν 11 από τα παρακάτω)
      1. Camping World Stadium
      2. Hard Rock Stadium
      3. Paul Brown Stadium
      4. Gillette Stadium
      5. Levi's Stadium
      6. Lumen Field
      7. Nissan Stadium
      8. Lincoln Financial Field
      9. Mercedes-Benz Stadium
      10. M&T Bank Stadium
      11. NRG Stadium
      12. Empower Field at Mile High
      13. Arrowhead Stadium
      14. AT&T Stadium
      15. FedExField
      16. MetLife Stadium
      17. Rose Bowl
      Μεξικό
      1. Estadio Akron
      2. Estadio BBVA
      3. Estadio Azteca
      Καναδάς
      1. BMO Field
      2. Commonwealth Stadium
       
    18. webTV

      Engineer

      Για διαφορετικούς λόγους κι αιτίες αυτά είναι τα τεχνολογικά προϊόντα που εξαφανίστηκαν από τις βιτρίνες των καταστημάτων, ηλεκτρονικών και μη, το 2016.
       

       
      Πηγή: http://www.cnn.gr/reportaz/video/7624/ta-texnologika-proionta-poy-exafanistikan-to-2016
    19. webTV

      Engineer

      Τα δέκα σημαντικότερα κτίρια σχεδιασμένα ώστε να έχουν μηδενικό αποτύπωμα Co2 παρουσιάζει το Dezeen για το 2020. Ορισμένα εξ αυτών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά έργα όπως ένα πλωτό κτίριο γραφείων στο Ρότερνταμ, αλλά και μια κατοικία κατασκευασμένη από κάνναβη, ενώ από τα μελλοντικά Project δεν λείπουν και "πράσινα" ξενοδοχεία που σέβονται τον πελάτη και συγχρόνως το περιβάλλον.


      Το πρώτο έργο είναι ένα ξενοδοχείο στην Γερμανία. Το κατάλευκο Hotel Bingofstrasse με επένδυση από βότσαλα χτίστηκε στο Ludwigsburg και είναι το πρώτο κτίριο με μηδενικό αποτύπωμα Co2 στην πόλη. Αν και ο σκελετός του είναι από σκυρόδεμα, το κτίριο κατασκευάστηκε με ξύλινα δοκάρια τα οποία το αρχιτεκτονικό γραφείο Von M που ανέλαβε το έργο ισχυρίζεται ότι αντιστάθμισαν το… μπετό.
       

      Το δεύτερο, ξεχωριστό, κτίριο είναι ένα πλωτό κτίριο γραφείων στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας δημιούργημα της Powerhouse Company. Η Ολλανδική εταιρεία κατασκεύασε το «Floating Office» στα νερά του ποταμού Maas της πόλης. Το ξύλινο κτίριο διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες και ένα σύστημα ανταλλαγής θερμότητας με βάση το νερό και σχεδιάστηκε για να αποτελεί «παράδειγμα» στον κλάδο των γραφείων που «σέβονται» το κλίμα.


      Στην τρίτη θέση βρίσκεται ένα εξαώροφο κτίριο γραφείων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Feilden Clegg Bradley Studios σχεδίασε το «Paradise» με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα. Μάλιστα το studio ήταν ένας από τους ιδρυτές της ομάδας δράσης για την αλλαγή του κλίματος «Architects Declare» και επικεντρώνεται στην βιώσιμη αρχιτεκτονική.


      Το τέταρτο έργο είναι το «Powerhouse Telemark» και βρίσκεται στην Νορβηγία. Μια δημιουργία του γραφείου Snohetta διαθέτει ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό θόλο που καλύπτει την οροφή του κτιρίου και μια πρόσοψη νότια που σημαίνει ότι θα παράγει περισσότερη ενέργεια από αυτήν που θα καταναλώνει κατά την διάρκεια της ζωής του. Είναι το τέταρτο κτίριο «Powerhouse» που δημιουργεί το αρχιτεκτονικό γραφείο και σχεδιάστηκε ως «απάντηση» στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που υπάρχει παγκοσμίως για το κλίμα.

      Στην πέμπτη θέση βρίσκεται ένα αρχιτεκτονικό «κόσμημα». Πρόκειται για την επέκταση του κτιρίου «A-Block» στον Καναδά. Σύμφωνα με τα σχέδια του αρχιτεκτονικού γραφείου Dialog.για την επέκταση του κτιρίου A-Block το οποίο θα προστεθεί σε υφιστάμενο κτίριο στο Centennial College of Applied and Technology θα κατασκευαστεί από την CLT και θα διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες για παραγωγή ενέργειας που θα αντισταθμίζει την ετήσια παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα. Σύμφωνα με τους αρχιτέκτονες θα είναι το πρώτο «πράσινο» κτίριο του Καναδά στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

      Ένα εντελώς «πράσινο» οικιστικό Project βρίσκεται στην 6η θέση. Η πόλη York στο Ηνωμένο Βασίλειο αναμένεται να «φιλοξενήσει» το μεγαλύτερο συγκρότημα κατοικιών με μηδενικό αποτύπωμα Co2 στην χώρα. Σχεδιασμένο από το στούντιο Mikhail Riches για το «Πρόγραμμα Στέγασης» του Δήμου στο York. Στόχος είναι να παρέχει 600 προσιτές και συγχρόνως βιώσιμες κατοικίες.

      Και στην 7η θέση παραμένουμε στο Ηνωμένο Βασίλειο για το «πράσινο» Flat House από την Practice Architecture. Βρίσκεται στο Cambridgeshire και είναι προκατασκευασμένο με βασικό υλικό την… κάνναβη. Ένα υλικό που είναι δημοφιλές λόγω της ικανότητά του να «δεσμεύει» τον άνθρακα. Οι ιδιοκτήτες του Margent Farm, στο μέρος που βρίσκεται το σπίτι και που καλλιεργούν κάνναβη, είχαν αμφισβητήσει την πρόθεση των αρχιτεκτόνων να χρησιμοποιήσουν την κάνναβη για να δημιουργήσουν ένα σπίτι με «απίστευτα χαμηλό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα».


      Στην 8η θέση της λίστας του περιοδικού βρίσκεται η επέκταση ενός ξενοδοχείου στην Δανία. Πρόκειται για έργο της 3XN και αφορά στο Hotel GSH που βρίσκεται στο νησί Bornholm. Οι αρχιτέκτονες δήλωσαν ότι στόχος είναι να γίνει η επέκταση με μηδενικό αποτύπωμα απορροφώντας περισσότερο άνθρακα απ’ ότι καταναλώνει το κτίριο.


      Εννατο έργο της λίστας το «No Footprint House» στην Κόστα Ρίκα από το αρχιτεκτονικό στούντιο A-01. Είναι πρότυπο για μια σειρά «πράσινων» κατοικιών σε ένα μικρό χωριό το Ojochal που βρίσκεται στην Κόστα Ρίκα. Ονομάζεται NFH-108 και είναι το πρώτο σε μια σειρά έργων που εκπέμπουν 40% λιγότερο Co2 από ένα συνηθισμένο σπίτι της περιοχής ίδιου μεγέθους.


      Στην 10η και τελευταία θέση για το 2020 το περιοδικό παρουσιάζει το CLT Passivhaus στη Βοστώνη των Ηνωμένων Πολιτειών. Το στούντιο Generate και η εταιρεία αξιοποίησης ακινήτων Placetailor είναι έτοιμοι να κατασκευάσουν μια πολυκατοικία με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.
    20. webTV

      Engineer

      Το τμήμα Ευαγγελισμός- Σκοτίνα του αυτοκινητόδρομου "Μαλιακός-Κλειδί" που εγκαινιάστηκε, αποτελεί έναν υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο με 3 σήραγγες με ξεχωριστούς κλάδους ανά κατεύθυνση, μήκους 2 χλμ, 6 χλμ και 3 χλμ. Η σήραγγα 6 χλμ είναι η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
      Αναλυτικά για το έργο
      Πλαισιώνεται από την πρώτη Σήραγγα Τεμπών μήκους 2χλμ και την Σήραγγα Πλαταμώνα μήκους 3χλμ που διαθέτουν 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
      Η κάθε μία σήραγγα διαθέτει δύο κλάδους, με τον κάθε κλάδο να έχει διάμετρο 14,8 μέτρα, διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3,60 εκ και μια ΛΕΑ, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,5 μέτρα. Επίσης διαθέτει 2 κατακόρυφα φρεάτια και μια οριζόντια σήραγγα αερισμού/εκκαπνισμού.
      Κάθε κλάδος διαθέτει ανά 300 μέτρα έξοδο διαφυγής/διασυνδετήρια σήραγγα με τον διπλανό κλάδο, ενώ κάθε 900 μέτρα η διασυνδετήρια σήραγγα είναι κατάλληλη για τη διέλευση οχημάτων των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.
      Οι Σήραγγες έχουν υπερσύγχρονα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα: Συστήματα τελευταίας τεχνολογίας: Κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, Σύστημα ανίχνευσης συμβάντος εντός 15”, Σύστημα ανίχνευσης ύψους, καυσαερίων & ορατότητας, Σύστημα εξαερισμού & φωτισμού, Σύστημα πυρανίχνευσης/πυρόσβεσης, Σύστημα ακουστικής ενημέρωσης & ραδιοεπικοινωνίας, Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης εγκαταστάσεων (SCADA), Τηλέφωνα εκτάκτου ανάγκης, Φωτεινή σηματοδότηση και πίνακες πληροφόρησης μεταβλητών μηνυμάτων.
      Τα υπόλοιπα ανοιχτά τμήματα έχουν συνολικό μήκος 14χλμ και έχουν επίσης 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας με στηθαίο ασφαλείας. Η απόσταση Ευαγγελισμός-Σκοτίνα θα διανύεται σε περίπου 15 λεπτά με ασφαλή, γρήγορα και άνετη οδήγηση και θα μειώνει τη χρονοαπόσταση κατά 25 λεπτά (κατά μέσο όρο η διέλευση απο τον παλιό δρόμο απαιτούσε 40 λεπτά).
      Πληροφορίες από: https://www.voria.gr/article/fiesta-sta-tempi-gia-na-egkeniasi-o-tsipras-tis-siranges-fotovid και http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/39884-egkainiastike-i-parakampsi-tempon-kai-platamona-pliris-aftokinitodromos-o-athina-thessaloniki
       
       
      Και για τους νοσταλγούς του παλαιού οδικού δικτύου μια πολύ ωραία παρουσίαση εδώ:
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.