Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Προώθηση των Ελληνικών Θέσεων στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών για τους ΕυρωΑσιατικούς μεταφορικούς άξονες, που διεξαχθεί στην Ρίγα της Λετονίας (ASEM 29-29 Απριλίου) κατάφερε ο αν.Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Στο πλαίσιο των εργασιών για τους μεταφορικούς άξονες Ευρώπης-Ασίας, από τον Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στην συνάντηση αντιπροσωπειών Ευρώπης και Ασίας, κατατέθηκαν οι Ελληνικές θέσεις για τις υποδομές, τη διαλειτουργικότητα των μεταφορικών δικτύων, την αναγκαιότητα για στρατηγικές συμμαχίες και την προσέλκυση επενδύσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο υπόμνημα συν-αντίληψης (declaration) μεταξύ των Ευρωπαϊκών και Ασιατικών εθνικών αντιπροσωπειών, ενσωματώθηκαν 3 βασικά σημεία, ιδιαίτερης σημασίας για την Ελλάδα, τα οποία είναι:
       
      1. Αναγνωρίσθηκαν οι σημαντικές προκλήσεις για συνεργασία και ενδυνάμωση των συνδέσεων μεταξύ Ευρωπαϊκών περιφερειακών χωρών και απομακρυσμένων χερσαίων, θαλάσσιων και νησιωτικών περιοχών (όπου συμπεριλήφθηκε και η έκφραση περιοχών Αρχιπελάγους με σαφέστατο προσδιορισμό για την Ελλάδα και τις μεσογειακές χώρες).
       
      2. Υπογραμμίσθηκε η σημαντικότητα για προώθηση νέων συνδέσεων των περιοχών αυτών για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων για την αναβάθμιση των κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών για τις περιοχές αυτές.
       
      3. Συμφωνήθηκε η προώθηση και η διαχείριση επενδύσεων στις υποδομές μεταφορών για τη βελτίωση της διασύνδεσης Ευρώπης-Ασίας, συμπεριλαμβανομένου των περιφερειακών και υπερ-τοπικών συνεργασιών, τουλάχιστον μέσω της συμμετοχής των Διεθνών Οικονομικών Ινστιτούτων (IFIs).
       
      Μετά τις παραπάνω εξελίξεις, στο περιθώριο της Διάσκεψης ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης πραγματοποίησε συναντήσεις και είχε συνεργασίες με:
       
      -Σε τριμερή συνάντηση Μάλτας, Κύπρου και Ελλάδας με τους ομολόγους του υπουργούς Μεταφορών Μάλτας, Κύπρου, με στόχο την διαμόρφωση κοινού πλαισίου προώθησης της συνεργασίας στις χώρες τις Μεσογείου. Στην συνάντηση συμφωνήθηκε ότι οι 3 χώρες θα δημιουργήσουν ένα φόρουμ συνεργασίας χωρών της νοτιο-ανατολικής Μεσογείου, όπου θα συντονίζεται από την Ελλάδα ώστε να προωθηθούν δράσεις στο πλαίσιο διακρατικών ή πολυκρατικών συνεργασιών με χώρες της Ασίας για την αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών και συνεργασιών, με στόχο τη διευκόλυνση της ανάπτυξης ροών τουρισμού από την Ασία.
       
      -Με τον υπουργό Μεταφορών της Ουγγαρίας, με αντικείμενο συζήτησης και συνεργασίας τους σιδηροδρομικούς άξονες σύνδεσης της Ελλάδας με την κεντρική Ευρώπη, μέσω Σκοπίων και Βουλγαρίας
       
      -Με τον Υπουργό Μεταφορών της Σιγκαπούρης, όπου αναπτύχθηκε εκτενέστατος διάλογος για τις επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών στην Ελλάδα. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Υπ. Μεταφορών θα επισκεφτεί την Ελλάδα με ομάδα επιχειρηματιών για περεταίρω συζητήσεις.
       
      -Με πλειάδα φορέων και οργανισμών που εκπροσωπούν τους μεταφορείς, όπου ανταλλάχθηκαν απόψεις και έγινε ενημέρωση επί των Ελληνικών θέσεων και σχεδιασμών.
       
      Της Διάσκεψης Ασίας – Ευρώπης (ASEΜ) προηγήθηκε συνάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ Χ. Σπίρτζη με την Επίτροπο Μεταφορών, κα Violeta Bulc και αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε κλίμα καλής συνεργασίας και προγραμματισμού κοινών δράσεων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/30152-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την επανέναρξη του προγράμματος «εξοικονομώ κατ' οίκον» ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομίας, υποδομών, ναυτιλίας και τουρισμού όπως προκύπτει από έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ταμειακών ΕΠ του ΕΤΠΑ και ΤΑ που κοινοποίησε στον Βουλευτή το αρμόδιο Υπουργείο ως απάντηση του σε σχετική ερώτηση που είχε υποβάλει ο κος Χαρακίδης στις 7 Απριλίου 2015.
       
      Όπως προκύπτει από το έγγραφο το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι στις προτεραιότητες και της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020. Η Ειδική Γραμματεία αναφέρει στην απάντηση της πως σε συνεργασία και διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς έχουν ξεκινήσει οι σχετικές προπαρασκευαστικές ενέργειες για την έναρξη ενός νέου προγράμματος αντίστοιχου με το «Εξοικονόμηση κατ' οίκον».
       
      Συγκεκριμένα αναφέρεται στην απάντηση πως μέχρι στιγμής έχουν γίνει:
       
      - Η αξιοποίηση των προτάσεων των εμπλεκόμενων φορέων
      - Η ολοκλήρωση της εκ των προτέρων αξιολόγησης του χρηματοδοτικού μέσου
      - Η ολοκλήρωση των δράσεων της σχετικής υποχρέωσης για την πλήρη ενσωμάτωση των οδηγιών 2010/31/ΕΕ και 2012/27/ΕΕ στο εθνικό δίκαιο.
       
      Τέλος στο έγγραφο επισημαίνεται πως όσον αφορά την εξόφληση των ωφελούμενων του τρέχοντος προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ οίκον», έχουν προχωρήσει οι απαιτούμενες ενέργειες και στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να αποπληρωθούν οι αιτήσεις τελικής εκταμίευσης που εκκρεμούν σε όλη την χώρα.
       
      Το θέμα είχε φέρει στη Βουλή ο κος Χαρακίδης ζητώντας να ενημερωθεί για την τύχη του προγράμματος κατά τη νέα προγραμματική περίοδο και την εξόφληση των δικαιούχων του προηγούμενου. Η επανεκκίνηση του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ οίκον» αναμένεται να αναθερμάνει τον κρίσιμο κλάδο των κατασκευών που βρίσκεται σε βαθιά ύφεση τα τελευταία χρόνια και στον οποίο απασχολούνται χιλιάδες συμπολίτες μας.
       
      Επισυνάπτονται η απάντηση του αρμοδίου Υπουργείου:
       

       

       

       
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=24132&lang=el#
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Πολωνοί επιστήμονες από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας παρουσίασαν ένα νέο υλικό με υψηλή μόνωση και ανθεκτικότητα που προέρχεται από ηφαιστειακή πέτρα. Θεωρούν ότι στο εγγύς μέλλον θα μπορέσει να αντικαταστήσει παραδοσιακά υλικά που χρησιμοποιούμε στην οικοδομή.
       
      Η τεχνητή αυτή πέτρα προέρχεται από ηφαιστειακή τέφρα, αλκαλικές ουσίες και νάτριο και μέσα από διαδικασίες έχει γίνει ένα συμπαγές υλικό. Πρόκεται για ένα ανόργανο γεωπολυμερές, που θυμίζει σε πολλά τον γρανίτη και μπορεί να αντέξει σε μεγάλες θερμοκρασίες.
       
      «Το γεωπολυμερές μας είναι πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα, έχει πολύ ξεχωριστές ιδιότητες. Η πρώτη είναι ότι η δύναμή του, αυξάνει με την θερμοκρασία. Φανταστείτε ότι το σπίτι σας έχει πιάσει φωτιά. Η θερμοκρασία ανεβαίνει στους 800 με 900 βαθμούς Κελσίου. Κάτω από τις κανονικές συνθήκες, τα συμβατικά υλικά της οικοδομής, ακόμη και τα πολυμερή, αρχίζουν να χάνουν την ανθεκτικότητά τους. Αρχίζουν να αποσυντίθενται και να σπάνε. Αντίθετα, το δικό μας πολυμερές δεν πρόκειται να σπάσει ή να εξασθενήσει. Η ανθεκτικότητά του θα αυξηθεί» εξηγεί ο Γιάνουζ Μίκουλα, καθηγητής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας.
       
      Γι’ αυτό το λόγο οι πολωνοί επιστήμονες θεωρούν ότι έχουν βρει το ιδανικό υλικό για το κτίσιμο σπιτιών και άλλων κτιρίων. Μπορεί να έχει και άλλες χρήσεις, για παράδειγμα να αντικαταστήσει τον αφρό πολυστερίνης που χρησιμοποιούμε για μονώσεις. Η πορώδης δομή του γεωπολυμερούς του επιτρέπει να αναπνέει. Απορροφά το νερό και το εξατμίζει, με αποτέλεσμα να ρυθμίζει δραστικά την υγρασία του χώρου. Απορροφά ακόμη και τις μυρωδιές. Οι ειδικοί πιστεύουν μάλιστα ότι σύντομα θα το δούμε να χρησιμοποιείται και στην αεροναυπηγική, για την κάλυψη τμημάτων των διαστημικών οχημάτων.
       
      Δείτε το σχετικό video: http://gr.euronews.com/2015/04/29/volcanic-mud-could-make-ideal-building-material-scientists-say/
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2015/04/29/volcanic-mud-could-make-ideal-building-material-scientists-say/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε όλα τα περιφερειακά και τα τοπικά υποκαταστήματα καθώς και τα γραφεία κοινωνικής ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για τη χορήγηση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλισης ασθένειας (Ε.Κ.Α.Α), οι ασφαλισμένοι του τ. Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου (ΟΠΑΔ), σύμφωνα με εγκύκλιο του ΙΚΑ.
       
      Η απόφαση αφορά τους ασφαλισμένους των Τομέων Δημοσίου και Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του τ. ΟΠΑΔ, οι οποίοι διαθέτουν ενεργή ασφαλιστική ικανότητα. Έως τώρα, οι ασφαλισμένοι αυτής της κατηγορίας μπορούσαν να απευθύνονται μόνο στα υποκαταστήματα του ΙΚΑ, στα οποία λειτουργούν γραφεία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων του πρώην ΟΠΑΔ
       
      Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο, σε μεταγενέστερο χρόνο θα δοθούν από τη Διοίκηση του Ιδρύματος οδηγίες, για την άσκηση και των λοιπών αρμοδιοτήτων των τομέων του ΟΠΑΔ Δημοσίου και ΤΥΔΚΥ, από όλα τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%83%CE%B5-%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%B7-%CE%AD%CE%BA%CE%B4%CE%BF/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αναστάτωση στην αγορά προκάλεσε η αποκάλυψη του Euro2day.gr σχετικά με το αίτημα ΔΕΗ προς Λαφαζάνη, να μην καταβάλλει το ΕΤΜΕΑΡ για τους ανείσπρακτους λογαριασμούς. Επιστολές στον υπουργό από Συλλογικούς φορείς ΑΠΕ. Γιατί παραβιάζει τους κανόνες λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού.
       
      Έντονες αντιδράσεις εκ μέρους των παραγωγών ΑΠΕ, προκάλεσε η αποκάλυψη του Euro2day.gr σχετικά με το αίτημα της ΔΕΗ ΔΕΗ +4,55% να μην καταβάλλει στους διαχειριστές της αγοράς, το τέλος ΕΤΜΕΑΡ που αντιστοιχεί στους ανείσπρακτους λογαριασμούς ηλεκτρικού.
       
      Συλλογικοί φορείς παραγωγών με επιστολές τους προς τον αρμόδιο υπουργό Παναγιώτη Λαφαζάνη, αναλύουν τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό το αίτημα της ΔΕH, καθώς τέλος ΕΤΜΕΑΡ αποτελεί κόστος ρεύματος άρα και κόστος της προμήθειας, το οποίο πρέπει ο προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΗ ή εναλλακτικός προμηθευτής) να αποδίδει στον παραγωγό και εν προκειμένω στον παραγωγό ΑΠΕ.
       
      Συγκεκριμένα, σε επιστολή του προς τον υπουργό ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτροπαραγωγών από ΑΠΕ (η επιστολή στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό") τονίζει μεταξύ άλλων ότι το εμπορικό ρίσκο των προμηθευτών στη συμβατική τους σχέση με τους πελάτες τους αφορά προφανώς το σύνολο των κιλοβατωρών που τους πωλούν, είτε αυτές προέρχονται από λιγνίτες, είτε από υδροηλεκτρικά, είτε από εισαγωγές, είτε από ΑΠΕ.
       
      «Η επιλεκτική ανάληψη από τους προμηθευτές μόνο ενός μέρους του ρίσκου αυτού», τονίζεται στην επιστολή, «και συγκεκριμένα μόνο του ρίσκου που αφορά τις συμβατικές κιλοβατώρες, είναι λογικά, μεθοδολογικά και ενεργειακά απαράδεκτη, πολύ περισσότερο από τη στιγμή που φαίνεται να προκρίνει την «προστασία» ακόμα και των ξένων παραγωγών από τους οποίους εισάγεται ρεύμα έναντι των εγχώριων παραγωγών ΑΠΕ».
       
      Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά –ΣΠΕΦ, στην επιστολή του προς τον κ. Λαφαζάνη (το αρχείο στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"), επισημαίνει ότι «δεν υφίσταται κανένας αληθινός λόγος για την προώθηση μεροληπτικών και ανυπόστατων διαχειριστικών ταμειακών διαχωρισμών μονομερώς μάλιστα υπέρ της δεσπόζουσας ΔΕΗ».
       
      «Κάτι τέτοιο» τονίζεται, «θα οδηγούσε στο να καταστεί το ΕΤΜΕΑΡ «νόμιμο» ταμειακό μαξιλάρι της μονοπωλιακής ΔΕH και των θυγατρικών της, οδηγώντας σε οικονομική ασφυξία και καταστροφή όλες τις ΑΠΕ όλων των τεχνολογιών και κατηγοριών (οικιακά – επαγγελματικά συστήματα) και μαζί τις δεκάδες χιλιάδες των μικρομεσαίων παραγωγών που έχουν επενδύσει σε αυτές».
       
      Να επισημανθεί εδώ, ότι με δεδομένη τη συνεχιζόμενη ελλειμματικότητα του λογαριασμού ΑΠΕ που τηρεί ο Λειτουργός της Αγοράς –ΛΑΓΗΕ, (από αυτόν πληρώνονται οι παραγωγοί) τυχόν αποδοχή του αιτήματος της ΔΕH, θα οδηγούσε σε περαιτέρω επιδείνωση της εικόνας του με σημαντικές επιπτώσεις στην αποπληρωμή των παραγωγών που ήδη εξοφλούνται με καθυστέρηση 4,5 μηνών. Τέλος, μέχρι στιγμής δεν υπήρξε καμία τοποθέτηση εκ μέρους του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1330485/pyr-omadon-apo-paragogoys-ape-gia-to-aithma-apalla.html
      Περισσότερα...

      0

    • GRTOPO

      Σίγουρα οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ έχουν δει κι έχουν δει διαγωνισμούς...
       
      Σίγουρα όμως η κοσμοσυρροή που δημιούργησε ο διαγωνισμός της ΔΕΗ για πρόσληψη προσωπικού και ειδικά μηχανικών...... ΔΕΝ έχει προηγούμενο.
       
      Αυτό είναι φυσικά αντιπροσωπευτικό δείγμα της αβεβαιότητας στον επαγγελματικό τομέα και της ανεργίας που μαστίζει τον κλάδο των μηχανικών.....
       
      Πηγή: http://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/ENHMEROSI/deltia+tipou/2015/May_2015/06052015_1.csp;jsessionid=c0a8641630d5d5d50f58429d4f5d8397921a29a894be.e34Qa3eKaNuSb40Rch0OaNmLbNr0n6jAmljGr5XDqQLvpAe
      Περισσότερα...

      48

    • Engineer

      Στην προχθεσινή απάντηση του αν.Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη για το έργο Πάτρα-Πύργος, έγινε εκτενή αναφορά στα μεγάλα έργα με χρηματοδότηση από το νεο ΕΣΠΑ, το ΣΕΣ 2014-2020.
       
      Τα στοιχεία που παρουσίασε ο Υπουργός ήταν διαφωτιστικά καθώς μέσω του ΣΕΣ έχουμε 5 μεγάλα οδικά έργα προϋπολογισμού 1,7δις ευρώ. Μιλάμε για τα παρακάτω:
      -ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ 475 εκατομμύρια.
      -ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ Καλό Νερό-Τσακώνα, 150 εκατομμύρια
      -ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ, 130 εκατομμύρια
      -ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ 180 εκατομμύρια
      -ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε65-ΤΜΗΜΑ ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ 770 εκατομμύρια.
       
      Όπως ανέφερε ο κος Σπίρτζης "με βάση το στρατηγικό πλαίσιο επενδύσεων μεταφορών -σελίδες 81 έως 83- και με απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΥΠΟΜΕΔΙ -με αριθμό πρωτοκόλλου 2031/28.11.2014- έχουν προϋπολογισμό 1.705.000.000.
       
      Στο πλαίσιο του ΣΕΣ 2014-2020 τα πέντε αυτά μεγάλα έργα εντάσσονται στον άξονα προτεραιότητας 3, στις σελίδες 92 έως 106 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές Μεταφορών κλπ.. Η συνολική χρηματοδότηση του άξονα του Ταμείου Συνοχής είναι 430 εκατομμύρια. Άρα, μας λείπουν, σε σχέση με τις δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, 1.275.000.000. Επομένως, ακόμη κι αν διατεθούν όλες οι πιστώσεις του Εθνικού ΠΔΕ, σε σχέση με το Υπουργείο στα οδικά έργα μέχρι το 2018, πάλι μας λείπουν 727 εκατομμύρια, σε σχέση με αυτά που είχε δεσμευτεί η προηγούμενη κυβέρνηση. Οι δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν τέλειες!
       
      Στη δευτερολογία του ο Υπουργός μίλησε για ανισορροπίες στα έργα και το "άγγιγμα" τους στην ανάπτυξη. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε: "μόνο το Υπουργείο που υπηρετώ με τους αρμόδιους φορείς έχει συμβασιοποιημένα έργα 18,5 δισεκατομμυρίων στις μεγάλες τεχνικές εταιρείες, αυτό όπως καταλαβαίνετε από μόνο του δημιουργεί στον ελληνικό λαό συνθήκες ανισοκατανομής, αδικίας.
       
      Να σας ενημερώσω ότι εκατομμύρια ανέργων από τον τεχνικό κλάδο υπάρχουν στην χώρα και στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας -φαντάζομαι θα τους συναντάτε καθημερινά- και χιλιάδες μηχανικοί, πάνω από το 65%, δεν μπορούν να καλύψουν στοιχειωδώς τις ασφαλιστικές τους εισφορές.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/30131-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B1-727%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B5%CF%83-2014-2020-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-5-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε παράλληλες πορείες κινείται η υπόθεση του δημόσιου φιλέτου των 6.200 στρεμμάτων στο Ελληνικό. Σήμερα έχει προγραμματιστεί η πρώτη συνάντηση της νέας διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με τον επιχειρηματικό όμιλο υπό τη Lamda Development.
       
      Την Κυριακή θα δώσουν τη δική τους απάντηση οι φορείς της περιοχής, συμμετέχοντας στη δημόσια συζήτηση με γενικό τίτλο «Το Ελληνικό δεν πουλήθηκε - Ο αγώνας συνεχίζεται», που οργανώνει η επιτροπή αγώνα για το μητροπολιτικό πάρκο στο Ελληνικό.
       
      Βασικό αίτημα είναι να καταργηθούν οι διατάξεις του νέου Ρυθμιστικού, που ψηφίστηκε στα τέλη του 2014 και προβλέπει παράδοση της έκτασης στα επιχειρηματικά συμφέροντα.
       
      Στη συζήτηση, που φιλοξενείται στο μουσείο ΠΟΛΚΕΟΑ, στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο, θα μιλήσουν οι καθηγητές του Πολυτεχνείου Ελένη Πορτάλιου και Νίκος Μπελαβίλας, ενώ έχουν κληθεί να παρουσιάσουν τις απόψεις τους εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της Περιφέρειας Αττικής, των κομμάτων και της αυτοδιοίκησης.
       
      Αξονας συζήτησης είναι η μελέτη του εργαστηρίου αστικού περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου, που προβλέπει τη δημιουργία παράκτιου οικολογικού πάρκου στον χώρο του ΕΛΚΕΘΕ με ελεύθερη πρόσβαση, καθώς και διατήρηση ορισμένων κτιρίων του παλιού αεροδρομίου στα οποία θα στεγαστούν το αρχαιολογικό μουσείο Σαρωνικού και το μουσείο αεροπορίας.
       
      Ο Ανατολικός Αεροσταθμός προτείνεται να αναδειχθεί σε συνεδριακό-εκθεσιακό κέντρο και να δημιουργηθεί ανοιχτός μητροπολιτικός πόλος με τις υπάρχουσες αθλητικές εγκαταστάσεις.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/synantioyntai-lamda-taiped-antistekontai-oi-katoikoi-gia-elliniko
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η Ελλάδα θα οριστικοποιήσει "άμεσα" μια συμφωνία ύψους €1,2 δισ. με την Fraport για την παραχώρηση του δικαιώματος λειτουργίας και διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων και θα ανοίξει και πάλι τις προσφορές για ένα πλειοψηφικό πακέτο στο λιμάνι του Πειραιά, δήλωσε σήμερα στο Reuters ένας ανώτερος αξιωματούχος του ΤΑΙΠΕΔ.
       
      "Το θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων θα ολοκληρωθεί άμεσα", δήλωσε ο αξιωματούχος αυτός, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομασθεί, όπως μεταδίδει το βρετανικό πρακτορείο, και επισήμανε πως μια ανακοίνωση αναμένεται έως τις 15 Μαΐου.
       
      Οσον αφορά στο επίσης "καυτό" θέμα της παραχώρησης του ΟΛΠ ο ίδιος αξιωματούχος σημείωσε πως η Αθήνα θα προσκαλέσει τους επενδυτές να υποβάλουν έως τον Ιούλιο προσφορές για ένα πακέτο 51% του οργανισμού του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας, με τη δυνατότητα το μερίδιο αυτό να αυξηθεί στο 67% μέσα σε πέντε χρόνια.
       
      "Θα ανοίξουμε και πάλι τη διαδικασία τις ερχόμενες ημέρες", δήλωσε ο αξιωματούχος.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Oristikopoieitai_amesa_i_sumfonia_me_ti_Fraport_gia_ta_aerodromia/#.VUj6YCHtmko
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότεροι από 1 στους στους 3 πολίτες δεν θα αγόραζε ποτέ κάποιο σπίτι, δείχνει έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, επιβεβαιώνοντας ότι η κτηματαγορά θα κάνει χρόνια να ανακάμψη.
       
      Στην ερώτηση «εάν υποθετικά είχατε τη δυνατότητα να αγοράσετε κατοικία, πότε πιστεύετε ότι θα ήταν ο κατάλληλος χρόνος για να το κάνετε, το 37% απαντά ποτέ, το 29% λέει τώρα πιστεύοντας ότι υπάρχουν ευκαιρίες. Ένα 16,5% λέει ότι θα έκανε αγορά σε 5 χρόνια, το 7,5% του χρόνου και 5% πέρυσι.
       
      Συνολικά δηλαδή το 53,5% είτε θα αγόραζε σπίτι μετά από 5 χρόνια είτε ποτέ, δείχνοντας την απογοήτευση για τον κλάδο και τον φόβο που προκάλεσε η ραγδαία υποχώρηση των τιμών που έφερε και απώλεια της περιουσίας των Ελλήνων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ereuna_To_37_den_tha_agoraze_akinito_akomi_ki_an_mporouse/#.VUi7rCHtmko
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε ο Τομεάρχης Υποδομών της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης με τη συνυπογραφή ακόμα 8 βουλευτώνς της Νέας Δημοκρατίας για τα δημόσια έργα που λιμνάζουν εδώ και μήνες. Πρόκειται για τους βουλευτές Αναστασιάδη Σάββα, Αραμπατζή Φωτεινή, Βεσυρόπουλο Απόστολο, Γιαννάκη Στέργιο, Κατσανιώτη Ανδρέα, Κόνσολα Εμμανουήλ, Παναγιωτόπουλο Νικόλαο, Σκρέκα Κωνσταντίνο.
       
      Στην ερώτηση αναφέρεται πως έχουν αναβληθεί σε 3 μήνες οι μισοί από τους προγραμματισμένους διαγωνισμούς για έργα υποδομών και ζητά άμεση ενημέρωση από το Υπουργείο Υποδομών για την τύχη των έργων ενώ αναφέρεται και σε έργα που είναι προγραμματισμένα να δημοπρατηθούν μέσω του νέου ΕΣΠΑ, όπως η νέα γραμμή 4 του Μετρό. Στην ερώτηση υπάρχει μάλιστα και διαχωρισμός των έργων ανά κατηγορία ενώ γίνεται ειδική μνεία στα έργα των αυτοκινητόδρομων που είναι σε εξέλιξη.
       
      Αναλυτικά η ερώτηση είναι η παρακάτω:
       
      Τα δύο προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για την κατασκευή (μελέτες, ένταξη, δημοπράτηση, ολοκλήρωση, παράδοση στην κοινωνία) δημοσίων έργων υποδομής, καθώς και για την ένταξη όσο το δυνατόν περισσότερων εξ αυτών στο ΕΣΠΑ επιτυγχάνοντας πολύτιμα οφέλη.
       
      Δυστυχώς οι τελευταίοι 3 μήνες της νέας κυβέρνησης στον τομέα των ΣΔΙΤ, των επενδύσεων και των μεγάλων έργων είναι άγονοι. Σχεδόν μηδενική παραγωγή νέων έργων, μηδενική εξαγγελία νέων έργων, ακυρώσεις, μεταθέσεις έργων. Η ρητορική της Κυβέρνησης αναλώνεται σε καταλογισμό ευθυνών, πολιτικές αστοχίες κ.α., χωρίς να ακούμε όμως τίποτα για το σχέδιό της, για τα νέα έργα που θα κάνουν τη χώρα μας καλύτερη, που θα φέρουν φίλους και επενδυτές για να δώσουν νέες θέσεις εργασίας.
       
      Γινόμαστε μάρτυρες και αποδέκτες μιας πολιτικής στον τομέα των υποδομών που ακυρώνει ότι με κόπο και σκληρή δουλειά έχει κτισθεί μέχρι σήμερα: συνεχείς δράσεις ακύρωσης ή αναβολής δημοσίων διαγωνισμών που αφορούν σε επενδύσεις για δημόσια έργα. Η πολιτική αυτή επιφέρει ήδη καταστροφικές συνέπειες, οι οποίες θα γίνουν εντονότερες στο άμεσο μέλλον, στην ελληνική οικονομία και την κοινωνία.
       
      Τα στοιχεία είναι αδυσώπητα: το τρίμηνο Δεκέμβριος 2014 – Φεβρουάριος 2015 είχαν προγραμματιστεί 40 μεγάλοι διαγωνισμοί, συνολικού ύψους 747 εκ. ευρώ, οι μισοί εκ των οποίων έχουν πάρει αναβολή. Ενδεικτικά αναφέρονται η ακύρωση της δημοπράτησης των διαγωνισμών για το έργο Πάτρα-Πύργος, το Ωδείο Αθηνών, τα έργα αποκατάστασης παράνομων χωματερών, οι διαγωνισμοί των έργων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, του οδικού άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος.
       
      ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΡΓΑ
      Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη 12 έργα σταθερής τροχιάς (Μετρό - Τραμ - Σιδηρόδρομος), μεταξύ αυτών το έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, η Βασική Γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη και Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος.
       
      Όσον αφορά στους αυτοκινητοδρόμους υπάρχουν σε εξέλιξη 22 έργα και άλλα 18 μικρότερα οδικά έργα (αστικά - υπεραστικά), μεταξύ αυτών το τμήμα της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος - Πάτρα, η Κεντρική Οδός Ε65 (τμήμα Ξυνιάδα - Τρικάλα), ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας), το τμήμα της Ιονίας Οδού (Αντίρριο - Ιωάννινα) και η σήραγγα Κλόκοβας, και το τμήμα Λεύκτρο - Σπάρτη και η Περιμετρική Καλαμάτας του Αυτοκινητοδρόμου Μορέας.
       
      Επιπλέον, βρίσκονται σε εξέλιξη 15 έργα σε αεροδρόμια και λιμάνια πολλά από τα οποία υλοποιούνται απευθείας από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η επέκταση του Διαδρόμου 10-28 στο Αεροδρόμιο Μακεδονία, η αναβάθμιση του Αεροδρομίου Χανίων, η ολοκλήρωση Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ στον Πειραιά.
       
      Όπως γίνεται αντιληπτό, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων οφείλει να ενημερώσει αναφορικά με την πορεία υλοποίησης των ανωτέρων έργων, τα χρονοδιαγράμματα, πιθανές αποκλίσεις λόγω προβλημάτων, καθυστερήσεις, χρηματοδότηση κ.α.
       
      ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ - ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ - ΔΙΑΠΙΣΤΩΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
      Ωστόσο, υπάρχουν έργα τα οποία δεν είναι υπό κατασκευή, αλλά έργα που βρίσκονται υπό δημοπράτηση ή έχει επίσημα δημοσιευθεί η δημοπράτησή τους και αναμένεται η διαγωνιστική διαδικασία ή η υπογραφή της σύμβασης και άλλα που αποτελούν εξαγγελίες. Για αυτά τα έργα, η Κυβέρνηση οφείλει να τοποθετηθεί ξεκαθαρίζοντας τις προθέσεις της αναφορικά με την προθυμία της να προχωρήσει.
       
      Μεταξύ αυτών των έργων είναι η νέα Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας (Άλσος Βείκου - Γουδί), το τμήμα Πύργος - Πάτρα της Ολυμπίας Οδού, το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, αλλά και το θέμα της αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
       
      Κατόπιν των ανωτέρω,
       
      ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
       
      1. Σε ποια φάση βρίσκονται τα έργα που είναι σήμερα σε εξέλιξη, ποια από αυτά κινδυνεύουν, εάν κινδυνεύουν να σταματήσουν ή έχουν σταματήσει, για ποιους λόγους και ποια είναι η πρόθεση της Κυβέρνησης;
       
      2. Ποιος ο προγραμματισμός για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών και την υλοποίηση των επόμενων δημοπρατήσεων και τι σχεδιασμός υπάρχει για την όσο το δυνατόν ταχύτερη ολοκλήρωση των δημοσίων διαγωνισμών και την άμεση εκτέλεση δημοσίων έργων;
       
      3. Ποιος ο στρατηγικός σχεδιασμός για την κατασκευή δημοσίων έργων υποδομής (νέα Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, τμήμα Πύργος - Πάτρα της Ολυμπίας Οδού, νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης) που θα συμβάλλουν καταλυτικά στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας;
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/30118-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BB%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AE
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Την επιβολή τέλους 1 τοις χιλίοις στις αναλήψεις τραπεζικών καταθέσεων εξετάζει η κυβέρνηση ως εναλλακτικό μέτρο τόνωσης των εσόδων, αλλά και ως δημοσιονομικό ισοδύναμο στα μέτρα που απορρίπτει η τρόικα.
       
      Από τη συγκεκριμένη παρέμβαση, που έχει ήδη τύχει επεξεργασίας από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, προβλέπεται πως το Δημόσιο μπορεί να εισπράξει σε ετήσια βάση έως και 180 εκατ. ευρώ.
       
      Το τέλος ανάληψης καταθέσεων θα επιβάλλεται από το πρώτο ευρώ (0,001 ευρώ η επιβάρυνση) και θα παρακρατείται τόσο κατά τις συναλλαγές στο γκισέ της τράπεζας, όσο και στις συναλλαγές που διεκπεραιώνονται μέσω ΑΤΜ και ηλεκτρονικής τραπεζικής (phone banking, web banking, κ.α.).
       
      Σύμφωνα με τη λογική του μέτρου, σε 1.000 ευρώ ανάληψης, ανεξαρτήτως συναλλαγής, είτε για μισθοδοσία, είτε για εμπορικό σκοπό, θα επιβάλλεται παρακράτηση 1 ευρώ. Σε κάθε 100 ευρώ ανάληψης το τέλος θα είναι 0,10 ευρώ, για 10.000 ευρώ θα παρακρατούνται 10 ευρώ, για 100.000 ευρώ το τέλος θα είναι 100 ευρώ και για 1 εκατ. ευρώ, η επιβάρυνση θα είναι 1.000 ευρώ.
       
      Το τέλος δεν θα επιβαρύνει την κατάθεση χρημάτων στις τράπεζες, αλλά μόνον την ανάληψη. Ωστόσο δεν έχει διευκρινισθεί ακόμη τι θα συμβαίνει στην περίπτωση που καταθέτης μεταφέρει χρήματα μεταξύ λογαριασμών που είναι ο ίδιος δικαιούχος (αυτά δεν φεύγουν από την τράπεζα).
       
      Επίσης, καθώς για τις συναλλαγές που ξεπερνούν το 1 εκατ. ευρώ το τέλος ανάληψης καταθέσεων λειτουργεί ως «χαράτσι» εξετάζεται είτε να υπάρξει πλαφόν στο ποσό πάνω από το οποίο θα εφαρμόζεται το τέλος, ή περιορισμός στις συναλλαγές που αυτό αφορά (συναλλαγές δημοσίου, ενδοτραπεζικές συναλλαγές, επενδύσεις, κ.α..)
       
      Δεδομένου ότι σήμερα μια προθεσμιακή κατάθεση 10.000 ευρώ προσφέρει επιτόκιο έως 1,50% και το κέρδος για τον καταθέτη οριακά ξεπερνά σε ετήσια βάση τα 150 ευρώ, η επιβάρυνση που θα επέλθει με το τέλος ανάληψης καθίσταται αυτομάτως υπολογίσιμη.
       
      Μέχρι και χθες το βράδυ η Ελληνική Ένωση Τραπεζών δήλωνε μέσω των αρμόδιων στελεχών άγνοια για τις κυβερνητικές προθέσεις. Πάντως, τραπεζικά στελέχη υποστήριζαν πως το συγκεκριμένο μέτρο θα πρέπει να λάβει το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πριν εφαρμοσθεί, καθώς εμπίπτει στους νέους κανόνες εποπτείας των τραπεζών.
       
      Κατά τα ίδια στελέχη το τέλος είναι ισχνού ύψους για να λειτουργήσει ως αντικίνητρο στις εκροές καταθέσεων και δεν θεσπίζεται για το σκοπό αυτό, αλλά έχει αποκλειστικά δημοσιονομική στόχευση.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231405039
      Περισσότερα...

      44

    • Engineer

      Επιστολή προς την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και τον πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα, με την οποία ζητεί την απόσυρση τροπολογίας που αφορά τη «Δι@υγεια», απέστειλε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) κ. Διομήδης Σπινέλλης.
       
      Όπως αναφέρεται, τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών, η οποία κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» και επικαλείται «εσωτερικές δυσλειτουργίες των διαδικασιών των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου», επιχειρεί να εισάγει εξαίρεση από τις υποχρεώσεις ανάρτησης αποφάσεων της Δημόσιας Διοίκησης στο Διαδίκτυο.
       
      «Κατ' αυτόν τον τρόπο δημιουργεί ένα εξαιρετικά αρνητικό προηγούμενο που υπονομεύει τη σημασία και λειτουργία της Διαύγειας ως κεντρικού εργαλείου για την διασφάλιση της διαφάνειας στης λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, ιδίως στο ευαίσθητο θέμα των δημοσίων δαπανών» σημειώνει ο κ. Σπινέλλης.
       
      «Θεμελιώδης αρχή του προγράμματος "Διαύγεια" αποτελεί η αρχή ότι η έναρξη ισχύος των διοικητικών πράξεων ταυτίζεται με την ημερομηνία ανάρτησής τους. Η αρχή αυτή διασφαλίζει την υποχρέωση τήρησης των αρχών της διαφάνειας με τρόπο που δύσκολα μπορεί να παρακαμφθεί αφού η "Διαύγεια" καθίσταται όρος ισχύος των πράξεων αυτών» συνεχίζει.
       
      «Είναι προφανές ότι η αποσπασματική εισαγωγή διατάξεων που αποκλίνουν από τη γενική αυτή αρχή δημιουργεί όχι μόνο απλά αρνητικό προηγούμενο το οποίο δυνητικά θα επανεμφανιστεί αλλά δημιουργεί νησίδες μη εφαρμογής των βασικών αρχών της "Διαύγειας" ανοίγοντας δρόμο για την κατάργησή της. Το θέμα γίνεται ακόμη πιο σημαντικό τη στιγμή που εξαίρεση αφορά όχι οποιαδήποτε απόφαση του φορέων του δημοσίου τομέα, αλλά αποφάσεις που σχετίζονται με το ευαίσθητο θέμα της έγκρισης δαπανών» εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΕΛ/ΛΑΚ.
       
      Το πρόβλημα των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) που επικαλείται το υπουργείο Οικονομικών μπορεί να λυθεί με εναλλακτικό τρόπο τόσο με την απλοποίηση των διαδικασιών του υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με τις ΥΔΕ όσο και με τη διαλειτουργικότητα των πληροφορικών συστημάτων που χρησιμοποιούν οι ΥΔΕ με τη «Διαύγεια», όπως ήδη γίνεται από πολλούς φορείς που χρησιμοποιούν την διεπαφή αυτόματης ανάρτησης στη «Διαύγεια», αναφέρει ο κ. Σπινέλλης.
       
      «Η διαλειτουργικότητα των κεντρικών συστημάτων του Δημοσίου, που αποτελεί υποχρέωσή του σύμφωνα με τον Ν. 3979/2011 και το Ελληνικό Πλαίσιο Παροχής Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς και η αντίστοιχη προσαρμογή των επιχειρησιακών διαδικασιών μπορεί να επιφέρει την επιθυμητή μεταρρύθμιση και απλοποίηση στις απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες, ιδιαίτερα σε αυτές των ελεγκτικών μηχανισμών» επισημαίνει η ΕΕΛ/ΛΑΚ.
       
      «Αντίθετα η δημιουργία εξαιρέσεων σε νόμους για την αντιμετώπιση τεχνολογικών και επιχειρησιακών προβλημάτων είναι πρακτική που οδηγεί στη γενικότερη απαξίωση του θεσμικού πλαισίου, επιτείνει την πολυνομία και είναι βασική τροχοπέδη στην αποτελεσματική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης» σημειώνεται.
       
      Λοβέρδος: Θα δώσουμε μάχη να μην περάσει
       
      Ο Ανδρέας Λοβέρδος με ανακοίνωσή του τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ δα δώσει μάχη στη Βουλή για να μην περάσει η συγκεκριμένη ρύθμιση.
       
      «Ο θεσμός της Διαύγειας, που κατοχυρώσαμε το 2010, είναι πολύ σημαντικός γιατί επιτρέπει σε κάθε πολίτη να ελέγχει με άμεσο και διαφανή τρόπο τις δαπάνες του Δημοσίου και των λειτουργών του. Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών ξηλώνει το θεσμό της Διαύγειας και για αυτό την καταγγέλλουμε. Θα δώσουμε μάχη στη Βουλή να μην περάσει η συγκεκριμένη ρύθμιση» αναφέρει.
       
      Κυβέρνηση: Έγινε για να τονωθεί η ρευστότητα
       
      Απαντώντας στην καταγγελία, κυβερνητικοί κύκλοι έκαναν λόγο για «προβοκάτσια» και τόνιζαν:
       
      «Και η προβοκάτσια έχει τα όρια της! Κάποιοι ανακάλυψαν ότι με προτεινόμενη τροπολογία το Υπουργείο οικονομικών «ξηλώνει την ΔΙΑΥΓΕΙΑ». Μόνο που συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο!
       
      »Με την τροπολογία που κατέθεσαν τέσσερις υπουργοί, προβλέπεται ότι συγκεκριμένες πράξεις που εκδίδονται την 31.12. κάθε χρόνου, ισχύουν από τότε που εκδίδονται και όχι από το χρόνο που δημοσιεύονται. Αυτό δεν αναιρεί καμία υποχρέωση δημοσίευσης των πράξεων αυτών!
       
      »Αν φρόντιζαν να διαβάσουν ολόκληρη την τροπολογία θα καταλάβαιναν ότι έγινε για να τονωθεί η ρευστότητα στην αγορά.»
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231404980
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Πολλά είναι τα ελληνικά νησιά που δεν διαθέτουν νερό και καλύπτουν τις ανάγκες τους με κοστοβόρες υδροφόρες.
       
      Σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας για τη μεταφορά του νερού Γενικής Γραμματείας Αιγαίου, το 2014 η Πολιτεία έστειλε νερό με υδροφόρες σε επτά νησιά των Κυκλάδων και πέντε των Δωδεκανήσων.
       
      Τις μεγαλύτερες ποσότητες έλαβαν η Πάτμος (68.654 κυβικά), η Κίμωλος (55.340 κυβικά νερού), το Κουφονήσι (51.117 κυβικά) και η Αμοργός (33.936 κυβικά), ενώ μικρότερες ποσότητες νερού μεταφέρθηκαν στο Καστελλόριζο, τη Σύμη, τη Σχοινούσα, την Ηρακλειά, τη Δονούσα, τους Λειψούς, το Αγαθονήσι, τη Λέρο και τη Φολέγανδρο.
       
      Όσον αφορά στο κόστος, από το 2006 ως το 2014 διατέθηκαν για τη μεταφορά νερού στα άνυδρα νησιά 71,3 εκατ. ευρώ. Πέρυσι, το κόστος για τον έλληνα φορολογούμενο ανήλθε σε 5,5 εκατ. Ευρώ.
       
      —Τι γίνεται με τις μονάδες αφαλάτωσης
       
      Σύμφωνα με δημοσίευμα της “Καθημερινής”, στη Δονούσα, την Αιγιάλη Αμοργού και την Κίμωλο έχουν αγοραστεί τρεις μονάδες αφαλάτωσης, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν εγκατασταθεί καθώς εκκρεμεί η εκτέλεση των συνοδών έργων. Στα Κατάπολα Αμοργού και στην Ηρακλειά δεν έχει γίνει ακόμα η αγορά των μονάδων αφαλατώσεων.
       
      Στα Δωδεκάνησα και συγκεκριμένα στο Καστελόριζο υπάρχει μονάδα η οποία πρέπει να αντικατασταθεί καθώς δεν λειτουργεί. Σε ακόμα τέσσερα νησιά -Πάτμος, Πανορμίτης Σύμης, Λειψοί, Λέρος- οι μονάδες έχουν αγοραστεί αλλά δεν έχουν εγκατασταθεί.
       
      Τέλος, στο νησάκι Πλάτη της Καλύμνου εκκρεμεί η αγορά μιας μικρής μονάδας αφαλάτωσης, δυναμικότητας ενός κυβικού/ημέρα για τον ένα κάτοικο του νησιού.
       
      Εκτιμάται ότι το κόστος του νερού σε μία μονάδα αφαλάτωσης την οποία θα διαχειρίζεται ιδιώτης θα είναι 1,5 ευρώ/κυβικό , όταν η μεταφορά κοστίζει 10 ευρώ/κυβικό και η ηλεκτροδότηση 0,40 ευρώ/κυβικό.
       
      Το κόστος της ηλεκτροπαραγωγής (μέσω χρήσης παλιών και ρυπογόνων ντιζελογεννητριών) προσεγγίζει το 0,5 ευρώ ανά kWhe, όταν το κόστος παραγωγής των λιγνιτικών μονάδων δεν ξεπερνά τα 0,03 ευρώ ανά kWhe, ενώ και η αποζημίωση των παραγωγών αιολικής ενέργειας στα νησιά είναι μικρότερη του 0,1 ευρώ ανά kWhe.
       
      Σημειώνεται, ότι στο παρελθόν τις ανάγκες κατοίκων και επισκεπτών νησιών των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων έχουν καλύψει υδροφόρες του Πολεμικού Ναυτικού, επειδή το Κράτος δεν είχε εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του προς του ιδιώτες μεταφορείς.
       
      —Η ιστορία της Υδριάδας
       
      Ενδεικτική της στάσης που υιοθετεί η Πολιτεία, αλλά και οι τοπικοί φορείς στο ζήτημα της αφαλάτωσης είναι η ιστορία της Υδριάδας.
       
      Ο λόγος για μια πλωτή μονάδα αφαλάτωσης που εγκαταστάθηκε στην Ηρακλειά το 2007 με κόστος 2,8 εκατ. Ευρώ και δυνατότητα παραγωγής 70 κυβικών νερού την ημέρα.
       
      Στη δημιουργία της συνεργάστηκαν – με συντονιστή της κοινοπραξίας το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και επικεφαλής τον καθηγητή στο τμήμα Ναυτιλίας & Επιχειρηματικών Υπηρεσιών, Νικήτα Νικητάκο- πολλοί φορείς τόσο από τον ιδιωτικό, όσο και από το δημόσιο τομέα, οι οποίοι διέθεσαν δεκάδες επιστήμονες και τεχνικούς με εκτεταμένη εμπειρία σε ευρύ διεπιστημονικό πεδίο.
       
      Η πλωτή κατασκευή με την ενσωματωμένη ανεμογεννήτρια (που όμοιά της δεν είχε ξαναγίνει ως σήμερα, γι’ αυτό χρειάστηκε να ξεπεραστούν και κάποια νομικής φύσεως θέματα), έπρεπε να σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε τα αρκετά μποφόρ του Αιγαίου να μην επηρεάζουν τη λειτουργία της.
       
      Έφερε τέσσερεις περιφερειακούς κυλινδρικούς πλωτήρες και έναν κεντρικό «άξονα», στα τρία επίπεδα του οποίου ήταν εγκατεστημένα το «εργοστάσιο» αφαλάτωσης (με τη μέθοδο της αντίστροφης όσμωσης), το κέντρο ελέγχου του συστήματος και η δεξαμενή αποθήκευσης του πόσιμου νερού.
       
      Επίσης, ήταν εξοπλισμένη με φωτοβολταϊκό σύστημα που τροφοδοτούσε ως εναλλακτική πηγή τα συστήματα ελέγχου/τηλεχειρισμού, σε περίπτωση προβλήματος με την ανεμογεννήτρια.
       
      Η πιλοτική μονάδα κατασκευάστηκε, ρυμουλκήθηκε και αγκυροβόλησε το καλοκαίρι του 2007 στην Ηρακλειά. Η δοκιμαστική της λειτουργία, κατά την οποία ελέγχθηκαν όλα τα συστήματα σε πραγματικές συνθήκες και έγιναν οι αναγκαίες διορθώσεις, ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
       
      Κάτοικοι του νησιού κατήγγειλαν τότε ότι η Υδριάδα αφέθηκε να σκουριάσει για να εξυπηρετηθούν οι ιδιώτες που μεταφέρουν νερό στα νησιά.
       
      Η ερευνητική ομάδα σύμφωνα με πληροφορίες εξέταζε τη μεταφορά της μονάδας σε χώρες της Αφρικής ή του Περσικού Κόλπου.
       
      —Η πρόταση του Πανεπιστημίου Πειραιά
       
      Τον μίτο από τη χαμένη ευκαιρία της Υδριάδας παίρνει πλέον το Εργαστήριο Ήπιων Μορφών Ενέργειας και Προστασίας του Περιβάλλοντος του ΑΕΙ Πειραιά με μια πιλοτική μονάδα αφαλάτωσης που θα τροφοδοτείται από φωτοβολταϊκά και αιολικά συστήματα για να εξυπηρετήσει τα άνυδρα νησιά του Αιγαίου.
       
      Σε πρώτη φάση γίνονται ψηφιακές και πραγματικές προσομοιώσεις της λειτουργίας μιας τέτοιας μονάδας ώστε να προσδιοριστεί η διαστασιολόγηση και το κόστος για τα νησιά του Αιγαίου.
       
      «Η πρότασή μας καταρχήν περιλαμβάνει την εγκατάσταση υβριδικού σταθμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο νησί. Υβριδικού, γιατί θα συνδυάζει την αιολική με την ηλιακή ενέργεια, μέσω φωτοβολταϊκών, καθώς και με συστοιχία μπαταριών. Θα εξασφαλίζεται η μεταξύ τους αλληλεπίδραση και θα αντιμετωπίζεται έτσι η μη συνεχής παροχή ενέργειας από τις ΑΠΕ. Η ηλεκτρική ενέργεια που λαμβάνουμε μέσω του υβριδικού σταθμού θα διοχετεύεται στο ηλεκτρικό δίκτυο του νησιού, με στόχο την ενίσχυση της αυτονομίας του. Ενα μέρος της θα αξιοποιείται από τη μονάδα αφαλάτωσης, για την παραγωγή καθαρού πόσιμου νερού», εξηγεί στην «Καθημερινή» ο κ. Ιωάννης Καλδέλλης, επικεφαλής του Εργαστηρίου και καθηγητής Μηχανολογίας στο ΑΤΕΙ Πειραιά.
       
      Η πιλοτική μονάδα αφαλάτωσης λειτουργεί με την αρχή της αντίστροφης όσμωσης, όπως και οι υπόλοιπες μονάδες αφαλάτωσης στα ελληνικά νησιά. Αφού το θαλασσινό νερό περάσει από προεπεξεργασία για να αποβληθούν πέτρες, άμμος και άλλα υλικά, ωθείται με πολύ μεγάλη πίεση (70 ατμόσφαιρες) σε μια ημιπερατή μεμβράνη, που φιλτράρει το νερό και κατακρατά το αλάτι.
       
      Εκτός από αυτό, η εν λόγω τεχνολογία αξιοποιεί την υψηλή πίεση που διατηρεί το νερό μετά το φιλτράρισμα (υπολογίζεται σε 55-60 ατμόσφαιρες) για να κινηθεί ένας στρόβιλος, μέσω του οποίου ανακτάται μέρος της ενέργειας που καταναλώθηκε για την ώθηση του θαλασσινού νερού στη μεμβράνη.
       
      Η διαδικασία ολοκληρώνεται με τη χλωρίωση και τον καθαρισμό του νερού, ώστε να γίνει πόσιμο. «Με αυτό τον τρόπο υπολογίζουμε πως για κάθε κυβικό μέτρο αφαλατωμένου νερού χρειαζόμαστε πέντε κιλοβατώρες ρεύματος, ενώ παλιότερες μονάδες απαιτούν 10 ή και 15 κιλοβατώρες (kWhe)», εξηγεί ο κ. Καλδέλλης.
       
      Η μελέτη αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ερευνητικού Προγράμματος «PHAROS-ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΙΙ» της Γενικής Γραμματείας Ερευνας και Τεχνολογίας.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/05/04/afalatosi-nero-nisia-122096/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Έντονο κινεζικό ενδιαφέρον καταγράφεται για επενδύσεις σε ελληνικές επιχειρήσεις του Δημοσίου στον τομέα των υποδομών.
       
      Το ενδιαφέρον ήταν τόσο ισχυρό και είχε προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, που πέρυσι το καλοκαίρι απέμενε η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της China Railway Tunnel Group, κάτι το οποίο όμως δεν επετεύχθη, καθότι η προηγούμενη κυβέρνηση δεν επίσπευσε τις σχετικές διαδικασίες.
       
      Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής, οι συζητήσεις για τη συμφωνία συνεχίζονται σε πολύ υψηλό επίπεδο και μάλιστα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, σχετικό φάκελο είχε πάρει μαζί του στο Πεκίνο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης.
       
      Βέβαια το θέμα «πάγωσε» από κινεζικής πλευράς, με τους Κινέζους να φοβούνται να διαπραγματευτούν πριν κλείσει οποιαδήποτε συμφωνία με την ΕΕ.
       
      Το ενδιαφέρον εκδηλώθηκε στη βάση της διακρατικής συμφωνίας συνεργασίας και στο πλαίσιο της δέσμευσης της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, απεμπολώντας δραστηριότητες εκτός του βασικού κορμού, όπως υποχρεούνται από τα σχέδια αναδιάρθρωσης. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι στην Ελλάδα βρέθηκε κλιμάκιο της κινεζικής εταιρείας, το οποίο είχε συνομιλίες τόσο με κυβερνητικούς αξιωματούχους όσο και με τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και μάλιστα προχώρησε και σε έλεγχο των οικονομικών της εταιρείας.
       
      Στόχος των Κινέζων ήταν να υπάρξει συνεργασία στην κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στα Βαλκάνια (κυρίως σε Σερβία, Ουγγαρία), με την ΕΡΓΟΣΕ να αναλάμβανε το project management. Αλλωστε, είναι γνωστό ότι οι Κινέζοι ενδιαφέρονται να επενδύσουν στις συνδυασμένες μεταφορές (καράβι - τρένο), με τα κινεζικά εμπορεύματα να μεταφορτώνονται από το λιμάνι του Ικονίου σε τρένα με κατεύθυνση τα Σκόπια και τη Σερβία, με τελικούς προορισμούς χώρες της Κεντρικής Ευρώπης.
       
      Οι επαφές δεν έφεραν απτά αποτελέσματα, σε πρώτη φάση, παρότι για αυτή τη συνεργασία είχαν προσφερθεί, από τους Κινέζους, αρχικά κεφάλαια ύψους 500.000 ευρώ, πιθανότατα και λόγω της υπερτροφοδότησης -από συγκεκριμένους κύκλους- σεναρίων για Grexit.
       
      Οι ισχυροί διακρατικοί δεσμοί, όμως, παραμένουν διατηρώντας ανοιχτό το παράθυρο ευκαιρίας για την είσοδο νέων επενδυτών στον χώρο των σιδηροδρομικών υποδομών, εξέλιξη που θα μπορούσε να προκαλέσει εκ βάθρων ανατροπές στον κλάδο.
       
      Πάντως η ΕΡΓΟΣΕ παραμένει ακέφαλη μετά την παραίτηση του προέδρου της Κώστα Σπηλιόπουλου, λόγω συμμετοχής στις εκλογές του Ιανουαρίου και μόλις την περασμένη εβδομάδα κατάφερε ο εξουσιοδοτημένος πρόεδρος Μιχ. - Αγγ. Βαρελάς τη σύγκλιση, έπειτα από 4 μήνες απραξίας, διοικητικού συμβουλίου, κατά τη διάρκεια του οποίου εξετάστηκαν επείγοντα θέματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, το δ.σ. της ΕΡΓΟΣΕ, παρά τις παραιτήσεις μελών του, ενέκρινε την ανάθεση του έργου «ολοκλήρωση διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα ΣΣ Πειραιά - έξοδος ΣΣ Αθηνών».
       
      Επίσης αποφασίστηκε η μετάθεση ημερομηνίας περαίωσης της σύμβασης για την «προμήθεια συστήματος γραμμής ΕCTS επιπέδου 1 με συναφείς υπηρεσίες», η παράταση της συνολικής προθεσμίας του έργου «ανάταξη του συστήματος ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αχαρνές - Τιθορέα» και τέλος παράταση σύμβασης προθεσμίας περαίωσης του έργου «σιδηροδρομική σύνδεση του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων λιμένα Αλεξανδρούπολης».
       
      Οι Κινέζοι οραματίζονται τη «Νότιο οδό εμπορευμάτων», με τη συμμετοχή Ελλάδας, Σκοπίων και Σερβίας. Τον περασμένο Ιανουάριο και ενώ στην Ελλάδα ήμασταν σε προεκλογική περίοδο, ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ ανακοίνωσε στο Βελιγράδι τα σχέδιά του. Οπως ανέφερε, η εγκατάσταση της Cosco στον Πειραιά αποτελεί το καθοριστικό βήμα για την υλοποίηση του «Nότιου άξονα».
       
      Στάση αναμονής
       
      Αξιωματούχοι που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας επισημαίνουν ότι οι Κινέζοι θα επιστρέψουν για τη συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ μετά την ολοκλήρωση της ενδιάμεσης συμφωνίας με τους εταίρους και τους θεσμούς, ενώ οι επενδυτικές πρωτοβουλίες αναμένεται να ολοκληρωθούν το φθινόπωρο, δίνοντας νέα δυναμική στην οικονομία.
       
      Με την είσοδο ενός τόσο μεγάλου παίκτη στις κατασκευές το σκηνικό διαφοροποιείται, οι ισορροπίες αλλάζουν και οι υπόλοιποι παίκτες θα οδηγηθούν σε κούρσα επενδύσεων.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/139912-%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%95%CE%A1%CE%93%CE%9F%CE%A3%CE%95-China-Railway#.VUd6kiHtmko
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Μέχρι το τέλος Ιουνίου αναμένεται να καθοριστούν οι νέες τιμές προσδιορισμού της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων, όπως προκύπτει από έγγραφο που διαβίβασε στη Βουλή η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών, Νάντια Βαλαβάνη.
       
      Το έγγραφο διαβιβάστηκε μετά από ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής της ΝΔ, Μαρία Αντωνίου, με την οποία υπενθύμιζε ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του έκρινε ότι υφίσταται παράνομη παράλειψη της φορολογικής διοίκησης να προβεί στην επιβαλλόμενη έκδοση απόφασης αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων της χώρας.
       
      Όπως ενημερώνει την βουλευτή η αναπληρώτρια υπουργός, «η Διοίκηση σε συμμόρφωση με την αριθμ. 4003/2014 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ είναι σε διαδικασία μελέτης και συντονισμού των κατάλληλων ενεργειών, ώστε μέσα στην ταχθείσα προθεσμία και συγκεκριμένα έως τέλος Ιουνίου 2015, να καθοριστούν, όπου αυτό απαιτείται, νέες τιμές προσδιορισμού της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων για όλη τη χώρα, οι οποίες θα αποδίδουν πιστότερα τη σημερινή πραγματική εικόνα της αγοράς ακινήτων».
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231404514
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί μείζονα κίνδυνο για τη δημόσια υγεία όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO) και άλλων έγκριτων διεθνών οργανισμών.
       
      Σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο σε σύγκριση με την ελονοσία και το AIDS/HIV μαζί, ενώ τα παιδιά που μεγαλώνουν σε περιοχές με καθαρό αέρα αναπτύσσουν μεγαλύτερους και υγιέστερους πνεύμονες.
       
      Με άλλα λόγια, η ατμοσφαιρική ρύπανση δεν είναι απλώς μια δύσοσμη όχληση, αλλά και ένα τεράστιο κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόβλημα που υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής.
       
      Μια λύση θα ήταν να αντικαταστήσουμε τις ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες άνθρακα είτε με μεγάλες μονάδες ΑΠΕ συνδυαστικά με αντλησιοταμίευση είτε έστω με πιο σύγχρονες, αντιρρυπαντικές μονάδες άνθρακα που θα ενσωματώνουν τεχνολογίες δέσμευσης και αποθήκευσης του διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Μια πιο άμεση, ευκολότερη στην υλοποίηση και αποδοτικότερη λύση θα ήταν η απόσυρση ιδιαιτέρως ρυπογόνων οχημάτων -όπως τα ταξί που δηλητηριάζουν την ατμόσφαιρα στο κέντρο της Αθήνας- με άλλα πιο σύγχρονα.
       
      Μια νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου του Τορόντο στον Καναδά υποστηρίζει ότι το 25% των αυτοκινήτων και των φορτηγών ευθύνεται για το 90% της ρύπανσης από το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους των πόλεων.
       
      Οι επιστήμονες διενήργησαν επιτόπιες μετρήσεις σε 100.000 οχήματα από ειδικούς αισθητήρες αξιολόγησης της ποιότητας του αέρα, εγκατεστημένους στην Κόλετζ Στρητ, έναν από τους πιο κεντρικούς δρόμους του Τορόντο.
       
      Το 25% των πιο ρυπογόνων οχημάτων εξέπεμψαν το 95% του “μαύρου” άνθρακα, κοινώς της αιθάλης, το 93% του μονοξειδίου του άνθρακα και το 76% των πτητικών οργανικών ενώσεων όπως βενζόλιο, τολουόλιο, αιθυλοβενζόλιο και ξυλόλια, μερικά από τα οποία είναι γνωστά καρκινογόνα.
       
      “Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο που βρήκαμε είναι το τεράστιο εύρος των αιτιών των εκπομπών” αναφέρει o ερευνητής Γκρεγκ Έβανς, ειδικός σε θέματα αερολυμάτων. “Η εξέταση στις εκπομπές μεμονωμένων οχημάτων έδειξε ότι το ύψος τους εξαρτάται από πλήθος παραγόντων: πώς οδηγείς, πόσο γρήγορα επιταχύνεις, την ηλικία του οχήματος και τη συντήρησή του”.
       
      Αυτό σημαίνει ότι εάν από τους δρόμους των ελληνικών πόλεων εξαφανιστούν τα παλιά πετρελαιοκίνητα φορτηγά, τα ασυντήρητα ταξί (δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα) και τα τεράστια SUV μεγάλου κυβισμού θα δούμε άμεσα θετικά αποτελέσματα στην ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/04/30/aytokinita-rypansi-122067/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      15 φορές το ελληνικό ΑΕΠ διαχειρίζονται τα πέντε μεγαλύτερα κρατικά ταμεία Tα κεφάλαια τους συνήθως προέρχονται από την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων πετρελαίου.
       
      Νο 5 στην λίστα
       
      SAFE INVESMENT COMPANY (Χονγκ Κονγκ) Iδρύθηκε το 1997 διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 567,9 δισ δολ και ανήκει στην Λαική τράπεζα της Κίνας
       
      Νο 4
      CHINA INVESTMENT CORPORATION (ΚΙΝΑ) Iδρύθηκε το 2007 και διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 652.7 δισ δολ
       
      Νο 3
      SAMA FOREIGN HOLDINGS (Σαουδική Αραβία) Iδρύθηκε το 1952 και διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 757.2 δισ δολ Ανήκει στην Κεντρική τράπεζα της Σαουδικής Αραβίας τον μεγαλύτερο παραγωγό πετρελαίου στον κόσμο.
       
      Νο 2
      ABU DHABI INVESTMENT AUTHORITY (UAE) Iδρύθηκε το 1976 και διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 773 δισ δολ Ιδρύθηκε με σκοπό να χρηματοδοτήσει τα Ηνωμενα Αραβικά Εμιράτα οταν τα αποθέματα πετρελαιου θα τελειώσουν.
       
      Νο 1
      NORWAY PENSION FUND (Νορβηγία) Iδρύθηκε το 1990 και διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 882 δισ δολ που υπολογίζεται οτι είναι το 1% του συνολικού παγκόσμιου κεφαλαίου Τα κεφάλαια του προέρχονται από την εκμετάλλευση του πετρελαιου της Βόρειας Θάλασσας.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ta_megalutera_kratika_tameia_ston_kosmo/#.VUcMFvntlBc
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.