Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τα μεγάλα έργα της χώρας, ως ο μεγάλος αιμοδότης του κατασκευαστικού κόσμου το τελευταίο διάστημα έχουν ακόμα πιο κρίσιμο ρόλο. Το ρόλο της συμβολής στην επιστροφή στην ανάπτυξη και την σταθερότητα αλλά και την εξομάλυνση της κατάστασης που επικρατεί στον κατασκευαστικό τομέα που έχει πληγεί όσο λίγοι αυτά τα χρόνια.
       
      Οι νέες μεγάλες δημοπρατήσεις έρχονται σε μία στιγμή που η ανάγκη για ανάπτυξη είναι ακόμα μεγαλύτερη. Το ypodomes.com σας παρουσιάζει τις 10 μεγάλες δημοπρατήσεις που είναι μπροστά μας το επόμενο τρίμηνο:
       
      Νο 10: Ολοκλήρωση κάθετου άξονα Εγνατίας Κομοτηνή-Σύνορα 21,5εκ.ευρώ: Πρόκειται για ένα έργο που ολοκληρώνει επί της ουσίας όλο τον άξονα. Η σημασία του είναι μεγάλη καθώς ο δρόμος έχει συνέχεια και στο βουλγαρικό έδαφος. Η διαδικασία ξεκίνησε με προσωρινό ανάδοχο την εταιρεία ΕΡΓΟΜΠΕΤΟΝ. Ημέρα δημοπράτησης 25 Νοεμβρίου 2014.
       
      Νο 9: Κατασκευή έργων μεταφοράς-διανομής νερού από Φράγμα Ανάβαλου 25,9εκ.ευρώ: ένα έργο που ήταν απαίτηση της τοπικής κοινωνίας εδώ και χρόνια. Με τα έργα αναμένεται να ξεδιψάσει η Αργολική πεδιάδα. Ημέρα δημοπράτησης 17 Φεβρουαρίου και ανάδοχος τη εταιρεία ΛΑΤΟΜΙΚΗ.
       
      Νο 8: Ολοκλήρωση αναβάθμισης ηλεκτροκίνησης σιδηροδρομικού τμήματος Πειραιάς-Αθήνα 28εκ.ευρώ: Το έργο αυτό είναι η συνέχεια της διαλυμένης εργολαβίας που σταμάτησε το 2012. Χρονικά χρειάζεται ένα έτος περίπου για να αποκτήσει ηλεκτροκίνηση το σημαντικότερο ίσως τμήμα του προαστιακού σιδηρόδρομου εντός Αθήνας. Ημέρα δημοπράτησης 10 Φεβρουαρίου που ανέδειξε ανάδοχο την Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ
       
      Νο 7: ΒΟΑΚ, αναβάθμιση οδικού τμήματος Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά 47εκ.ευρώ. Το έργο επίσης αποτελεί συνέχεια προηγούμενης εργολαβίας που είχε προβλήματα με κατολισθήσεις. Η διαδικασία ξεκίνησε και προσωρινός ανάδοχος είναι η Κ.Ρούτσης. Ημέρα δημοπράτησης 9 Δεκεμβρίου 2014.
       
      Νο 6: Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας 50εκ.ευρώ. Ήδη ξεκίνησε η διαδικασία καθώς υπέβαλαν το ενδιαφέρον τους ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ. Με ενδιαφέρον περιμένουμε τη συνέχεια. Ημέρα δημοπράτησης 14 Ιανουαρίου
       
      Νο 5: Σιδηροδρομικό έργο αναβάθμισης τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο 214εκ.ευρώ: Είναι το προτελευταίο τμήμα για να φτάσει ο μοντέρνος σιδηρόδρομος στην πόλη της Πάτρας. Χρονικά απαιτούνται 3 έτη για την ολοκλήρωση που τοποθετείται το 2019. Θα απομένει το τμήμα Ρίο-Λιμάνι Πάτρας. Ημέρα δημοπράτησης 24 Μαρτίου. Θα δημοπρατηθεί κανονικά ή θα έχουμε παράταση;
       
      Νο 4: Οδικός Άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη 400εκ.ευρώ: Ανήκει στη νέα γενιά έργων με παραχώρηση και αναμένεται να έχει ενδιαφέρον από τουλάχιστον 3 εταιρείες. Θα παρακάμπτει όλο το οδικό δίκτυο της Αττικής φέρνοντας την Πελοπόννησο πιο κοντά στην υπόλοιπη Ανατολική Ηπειρωτική Ελλάδα. Ημέρα δημοπράτησης 24 Μαρτίου
       
      Νο 3: Οδικό τμήμα Πάτρα-Πύργος 443εκ.ευρώ: Το μεγάλο δημόσιο έργο του 2015, που ήταν απαίτηση σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας. Πρώην τμήμα της Ολυμπίας Οδού. Θα απαιτηθούν 3 χρόνια κατασκευής και η ολοκλήρωση του τοποθετείται το 2019. Ημέρα δημοπράτησης: 31 Μαρτίου. Ερώτημα αν δημοπρατηθεί κανονικά ή θα έχουμε αλλαγές.
       
      Νο 2: Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος 450εκ.ευρώ: Στη νέα γενιά μεγάλων έργων με παραχώρηση. Η εμπορική του επιτυχία, διασφαλίζει τη συμμετοχή πολλών ενδιαφερόμενων. Η κοινωνία της Σαλαμίνας ωστόσο είναι διχασμένη σε υποστηρικτές και πολέμιους. Ημέρα δημοπράτησης: 31 Μαρτίου
       
      Νο 1: Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου Ηράκλειο 800εκ.ευρώ: Το έργο-σημαία για τη νέα γενιά παραχωρήσεων με μεγάλο κόστος κατασκευής. Θεωρητικά θα βοηθήσει στην ανάσταση της κατασκευής στην Κρήτη που εδώ και χρόνια υποφέρει. Υπάρχουν φήμες ότι θα κατέβουν εκτός από Ελληνικές και ξένες εταιρείες από Ευρώπη και Κίνα. Ημέρα δημοπράτησης: 7 Απριλίου
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/29179-%CE%BF%CE%B9-10-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CE%BD-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%BE%CE%B5%CE%B9-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το επόμενο βήμα για Ηλέκτωρ, J&P Άβαξ, ΓΕΚ-Τέρνα, Μεσόγειος, Ιντρακάτ και Αρχιρόδον
       
      Τα «βέλη» στη δική τους φαρέτρα τοποθετούν οι εργολάβοι οι οποίοι ανοίγουν κοινό μέτωπο προκειμένου, με παρεμβάσεις ακόμα και στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να σώσουν τα έργα που έχουν αναλάβει μετά από τους σχετικούς διαγωνισμούς για την διαχείριση των απορριμμάτων.
       
      Ο λόγος για τις εταιρείες Ηλέκτωρ, J&P Άβαξ, ΓΕΚ-Τέρνα, Μεσόγειος, Ιντρακάτ και Αρχιρόδον, οι οποίες προειδοποιούν πως στην περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει στην ακύρωση των διαγωνισμών, θα βρεθεί αντιμέτωπη με αποζημιώσεις.
       
      Σε έξι έργα υπάρχουν ανάδοχοι και μάλιστα σε δύο περιπτώσεις, όπως είναι η Δυτική Μακεδονία και η Πελοπόννησος, οι διαδικασίες είναι ένα βήμα πριν ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες, καθώς τα έργα έχουν περάσει και από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
       
      Η σύγχυση προκλήθηκε μετά από σχετικές δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Γιάννη Τσιρώνη, στο περιθώριο συνάντησης με εκπροσώπους της Κομισιόν προ ημερών, ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να ακυρώσει όλους τους διαγωνισμούς για τα απορρίμματα συνολικού προϋπολογισμού 813 εκατ. ευρώ.
       
      Σημειώνεται ότι οι κοινοτικοί εκπρόσωποι ήθελαν να αξιολογήσουν την κατάσταση που διαμορφώνεται στην χώρα μας στον κλάδο των απορριμμάτων. Μάλιστα η τοποθέτησή τους ότι η Ελλάδα πρέπει να συνεχίσει το πρόγραμμα με τις συμπράξεις που έχει σχεδιάσει για την κατασκευή έξι εργοστασίων διαχείρισης απορριμμάτων που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, εξέπληξε την κυβέρνηση.
       
      Πρόκειται για τα έργα Δυτικής Μακεδονίας με ανάδοχο τον Άκτωρα, Πελοποννήσου με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Ηλεία με ανάδοχο την J&P ΑΒΑΞ – Μεσόγειος- ΑΑΓΗΣ, Ηπείρου και Σερρών με ανάδοχο τις Archirodon – Intrakat – Envitec.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/135254-%CE%A3%CF%85%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%81%CF%81%CE%AF%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1#.VQBOwPmsVnY
      Περισσότερα...

      0

    • glaps

      Η Δ.ΗΛΕ.Δ της Γ.Γ.Δ.Ε. ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα www.gsis.gr ότι τέθηκε σε λειτουργία η εφαρμογή υποβολής των Καταστάσεων Συμφωνητικών της παραγράφου 16 του άρθρου 8 του Ν.1882/1990.
       
      Τα πληροφοριακά στοιχεία για την εφαρμογή μπορείτε να τα δείτε πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
       
      Υποβολή Καταστάσεων Συμφωνητικών της παραγράφου 16 του άρθρου 8 του Ν.1882/1990
       
      Πηγή: http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/22708 και http://www.forin.gr/articles/article/14071/se-leitourgia-h-efarmogh-upobolhs-katastasewn-sumfwnhtikwn-odhgies-stis-forologikes-dhlwseis-tou-forin-gr
      Περισσότερα...

      100

    • Engineer

      Μείωση κατά 4,70% των «συνεπών» στις πληρωμές ελεύθερων επαγγελματιών και αύξηση κατά 63% των οφειλών άνω των 20.000 ευρώ καταγράφηκε σε διάστημα 22 μηνών (Δεκέμβριος '12 - Οκτώβριος '14) στον ΟΑΕΕ, όπου τα χρέη από απλήρωτες εισφορές ξεπέρασαν τα 11 δισ. ευρώ (8,36 δισ. ευρώ από «ενεργούς» και άλλα 3 δισ. ευρώ από «διακόψαντες»).
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας:
       
      Οι «ενεργοί» ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ μειώθηκαν κατά 3% (751.600 από 774.435) και οι συνεπείς περιορίστηκαν κατά 4,70% (376.040 από 394.595).
       
      Οι οφειλές αυξήθηκαν κατά 40,3% φτάνοντας τα 8,36 δισ. ευρώ (από 5,96 δισ. ευρώ) παρά το γεγονός ότι μειώθηκε ο αριθμός των ενεργών οφειλετών σε 375.560 οφειλέτες από 379.840. Τη... διαφορά έκανε η αύξηση κατά 54,65% των οφειλετών με χρέη άνω των 20.000 ευρώ (153.860 έναντι 99.490) και το γεγονός ότι οι οφειλές τους αυξήθηκαν κατά 63% (στα 6,6 δισ. ευρώ από 4 δισ. ευρώ). Αντιθέτως οι οφειλέτες με χρέη έως 20.000 ευρώ μειώθηκαν, στο ίδιο διάστημα, κατά 21% και 7,85%, αντίστοιχα. Τα έσοδα του ΟΑΕΕ από ασφαλιστικές εισφορές το 2014 μειώθηκαν κατά 4,97% και για το 2015 το προϋπολογιζόμενο έλλειμμα θα είναι 556 εκατ. ευρώ.
       

       
      Η ΕΣΕΕ ζητεί «πάγωμα» και «κεφαλαιοποίηση» των παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών στον ΟΑΕΕ με τελική επιλογή του ίδιου του ασφαλισμένου αν θα εξαγοράζει ή θα λαμβάνει αντίστοιχα μειωμένη σύνταξη και με προϋπόθεση την επανέναρξη καταβολής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113477444
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ανταποκρινόμενη στο έντονο ενδιαφέρον των νοικοκυριών για την οικονομική, «καθαρή» και φιλική προς το περιβάλλον λύση για τη θέρμανσή τους που προσφέρει το φυσικό αέριο, η Εταιρεία Παροχής Αερίου Αττικής προχωρά στη διεύρυνση του υφιστάμενου προγράμματός της για τη χρηματοδότηση του κόστους μετατροπής/ εγκατάστασης θέρμανσης με φυσικό αέριο.
      Πιο συγκεκριμένα, αποσκοπώντας να προσφέρει μια εύκολα υλοποιήσιμη και άμεσα εφαρμόσιμη πρόταση στους οικιακούς καταναλωτές που επιθυμούν να στραφούν στο φυσικό αέριο η ΕΠΑ Αττικής προσφέρει άτοκη χρηματοδότηση σε όσους υπογράψουν σύμβαση σύνδεσης και παροχής Φ.Α. μέχρι και τις 26 Ιουνίου 2015.
       
      Το νέο σχήμα ισχύει για όλες τις κεντρικές και αυτόνομες θερμάνσεις, ανεξαρτήτως ισχύος, και προβλέπει γενναιόδωρα ποσά που ανέρχονται ακόμη και στο ποσό των 12.300 για κεντρικές θερμάνσεις με εγκατεστημένη ισχύ μεγαλύτερη των 200.000 θερμίδων ή των 1.200 για περιπτώσεις αυτονομίας (αναλυτικά τα χρηματοδοτούμενα ποσά παρατίθενται στον πίνακα που ακολουθεί στο τέλος του παρόντος). Ιδιαίτερα ευνοϊκή είναι και η περίοδος που προβλέπει το πρόγραμμα για την αποπληρωμή του χρηματοδοτούμενου ποσού, που είναι 2 ή 3 έτη ανάλογα με την περίπτωση.
       
      Η διαδικασία για την υποβολή της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα είναι εξαιρετικά απλή και σύντομη και εκτελείται εξ ολοκλήρου μεταξύ του αιτούντος και της ΕΠΑ Αττικής.
       
      Τέλος, η ΕΠΑ Αττικής για το ίδιο χρονικό διάστημα παρέχει έκπτωση στα τέλη σύνδεσης σε κεντρικές θερμάνσεις και αυτόνομες συνδέσεις σε ποσοστό που φτάνει έως και 100% για κεντρικές θερμάνσεις με εγκατεστημένη ισχύ μεγαλύτερη των 140.000 θερμίδων. Αντίστοιχες προσφορές ανάλογα με την εγκατεστημένη ισχύ αφορούν και τους επαγγελματίες.
       
      Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τους όρους των προσφορών παρέχονται στην 24ωρη Γραμμή Εξυπηρέτησης Καταναλωτών 1133, στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Εμπορικών Συνεργατών της ΕΠΑ Αττικής και στο κατάστημα εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας (Σύνταγμα: Αμερικής 11), καθώς και στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΠΑ Αττικής www.aerioattikis.gr.
       
      Εγκατεστημένη Ισχύς (kcal/h) Χρηματοδοτούμενο Ποσό (συμπ. ΦΠΑ) Διάρκεια Αποπληρωμής Επιτόκιο
      Κεντρικές Θερμάνσεις
      >=200.000 12.300 3 έτη άτοκα
      170.000-199.999 9.840 3 έτη άτοκα
      120.000-169.999 7.380 3 έτη άτοκα
      35.001-119.999 3.000 2 έτη άτοκα
      Αυτόνομη Θέρμανση 1.200 2 έτη άτοκα
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=14830
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης κηρύχθηκε ο νομός Σερρών, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες που σημειώθηκαν τα τελευταία 24ωρα.
       
      Η σχετική απόφαση υπεγράφη από τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Γιάννη Πανούση.
       
      Βάσει των μέχρι στιγμής εισηγήσεων των Τεχνικών Υπηρεσιών των πληγέντων δήμων, έχουν πλημμυρίσει περί τα 50.000 στρέμματα καλλιεργήσιμων εκτάσεων σε δεκάδες χωριά του νομού Σερρών.
       
      Φθορές έχουν υποστεί τα αρδευτικά και αποστραγγιστικά δίκτυα, αγροτικοί δρόμοι και γέφυρες έχουν κοπεί στα δυο, αντλιοστάσια έχουν σκεπαστεί από τεράστιες ποσότητες νερού, ενώ στα αναχώματα της ροής του Στρυμόνα έχουν σημειωθεί καθιζήσεις και θραύσεις.
       
      Σε πολύ υψηλά επίπεδα βρίσκεται η στάθμη της λίμνης Κερκίνη, που ελέγχεται κάθε ώρα, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Σερρών, Γιάννη Μωυσιάδη, να ανοίξει το φράγμα προκειμένου να αποσυμφορηθεί η λίμνη από τον όγκο νερού που έχει συγκεντρώσει.
       
      Για το μέγεθος της καταστροφής που υπέστησαν χιλιάδες καλλιεργήσιμες εκτάσεις των δήμων Αμφίπολης, Βισαλτίας, Εμμανουήλ Παπά και Ν. Ζίχνης ενημερώθηκε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ενώ για την κατάσταση που επικρατεί στο νομό εξαιτίας των πλημμυρών ενημέρωσε σειρά υπουργείων η βουλευτής κ. Αραμπατζή, με επιστολή της, ζητώντας -μεταξύ άλλων- την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των δήμων για την αποκατάσταση των δημόσιων υποδομών.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231391458
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τροπολογία που αφορά την κάλυψη παροχών υγειονομικής περίθαλψης για το διάστημα από 1.3.2015 έως 29.2.2016, κατέθεσε ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Δ. Στρατούλης.
       
      Η ρύθμιση αυτή αφορά τους εργαζομένους στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας καθώς και τα μέλη των οικογενειών τους τα οποία είχαν καλυφθεί από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για παροχές υγειονομικής περίθαλψης σε είδος χωρίς προϋποθέσεις ημερών ασφάλισης για το διάστημα από 1.3.2009 έως 28.2.2013 και για το διάστημα από 1.3.2013 έως 28.2.2015 εφόσον είχαν συμπληρώσει 50 ημέρες ασφάλισης.
       
      Τώρα, το υπουργείο Εργασίας παρατείνει την υγειονομική περίθαλψής τους χωρίς την προϋπόθεση συμπλήρωσης ημερών ασφάλισης λόγω των σοβαρών προβλημάτων υποαπασχόλησης ή ανεργίας που αντιμετωπίζουν με συνέπεια να αδυνατούν να συγκεντρώσουν τον απαιτούμενο αριθμό ημερών ασφάλισης. Έτσι, θα μπορούν να καλύπτονται από τον ΕΟΠΥΥ για παροχές ασθένειας σε είδος.
       
      Σημειώνεται, ότι για το ίδιο διάστημα (1.3.2015-29.2.2016) και με τις ίδιες προϋποθέσεις και για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης, παρέχεται κάλυψη υγειονομικής περίθαλψης σε είδος και για τους ασφαλισμένους του Τομέα Νομικών και του Τομέα Υγειονομικών του ΕΤΑΑ οι οποίοι έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα λόγω οφειλών στον ασφαλιστικό τους φορέα, κατ’ αντιστοιχία με τις προϋποθέσεις με τις οποίες καλύπτονται οι ασφαλισμένοι του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων).
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=684276
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Σχέδιο για πακέτο ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης δημοσίων ακινήτων με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι μέχρι σήμερα αναμένεται να παρουσιάσει το επόμενο διάστημα η ελληνική κυβέρνηση στους θεσμούς.
       
      Χθες ο Γ. Βαρουφάκης παρουσίασε μέτρα για την αύξηση των εσόδων, όπως φοροαμνηστία για παλαιότερες υποθέσεις, λοταρία με τις αποδείξεις λιανικής και έλεγχο στις τριγωνικές συναλλαγές, ωστόσο, ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσουν άλλες 7-8 νέες μεταρρυθμίσεις.
       
      Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα δώσει συγκεκριμένη λίστα με ιδιωτικοποιήσεις που θα ολοκληρωθούν ή θα κλείσουν μέσα στο 2015 και θα έχει ποσοτικοποιήσει το σχέδιο αυτό. Δηλαδή θα έχει προϋπολογίσει τα έσοδα που θα εισπράξει. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στη λίστα θα είναι και οι διαγωνισμοί που έχουν προχωρήσει πολύ, όπως π.χ. το Ελληνικό και τα περιφερειακά αεροδρόμια. Πρόβλημα υπάρχει με τον Αστέρα Βουλιαγμένης μετά και το μπλόκο του ΣτΕ στην αξιοποίησή του, όμως, δεν αποκλείεται η κυβέρνηση να προχωρήσει σε νέες διαπραγματεύσεις με τους πλειοδότες του διαγωνισμού με σκοπό μια αμοιβαία επωφελή λύση.
       
      Όπως όλα δείχνουν παγώνει οριστικά το σχέδιο για τιτλοποίηση ακινήτων αλλά και οι δημοπρασίες μέσω της ηλεκτρονικής πλαφόρμας της ΕΤΑΔ, αν και τίποτε δεν αποκλείεται στην πορεία των διαπραγματεύσεων.
       
      Βεβαίως στο κυβερνητικό στρατόπεδο θα έχουν δυσκολίες στο πώς θα περάσουν ιδιωτικοποιήσεις και αξιοποίηση ακινήτων αφού πολλοί υπουργοί και βουλευτές έχουν ταχθεί στο παρελθόν κατά τέτοιων σχεδίων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Lista_me_akinita_pros_axiopoiisi_kai_idiotikopoiiseis_apo_tin_kubernisi/#.VP8VfvmsVnY
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ και ΟΔΟΙ ΜΕ ΔΙΟΔΙΑ», με διακριτικό τίτλο «HELLASTRON» (HELLENIC ASSOCIATION of TOLL ROAD NETWORK), είναι η επωνυμία του νέου φορέα που ιδρύθηκε στα τέλη του 2014 με τη συμμετοχή όλων των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και υποδομών με διόδια που λειτουργούν στην Ελλάδα.
       
      Ειδικότερα, στο νέο φορέα που θα λειτουργήσει με τη μορφή αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας, συμμετέχουν όλα τα Έργα: η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, η Εγνατία Οδός, η Νέα Οδός, η Ολυμπία Οδός και οι Αυτοκινητόδρομοι Μορέας, Αιγαίου, και Κεντρικής Ελλάδας (Ε-65).
       
      Ο νέος φορέας δημιουργήθηκε με γενικό στόχο την προώθηση των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα και στο πλαίσιο αυτό επιδιώκει μεταξύ άλλων:
       
      • Τη συνεχή βελτίωση των οδικών υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες
      • Την προώθηση της οδικής ασφάλειας
      • Την προώθηση της έρευνας σε θέματα μεταφορών μέσω συνεργασιών με σχετικούς Φορείς και Ινστιτούτα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
      • Την ανάπτυξη της επιστήμης της κατασκευής και διαχείρισης οδικών υποδομών, τη δημιουργία ικανών και ενημερωμένων στελεχών και την ανταλλαγή ανάλογης τεχνογνωσίας
      • Τη συμμετοχή στους αντίστοιχους φορείς στην Ευρώπη και ανά τον κόσμο
       
      Ο νέος Φορέας, που στοχεύει στην προβολή της Ελλάδας ως συγκοινωνιακού οδικού κόμβου λόγω γεωγραφικής θέσης, έχει ήδη γίνει αποδεκτός και έχει εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στους αντίστοιχους Ευρωπαϊκούς και Παγκόσμιους Οργανισμούς, καθώς θα εκπροσωπεί εφεξής την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση Αυτοκινητοδρόμων με Διόδια (γνωστή ως “ASECAP” / ASsociation Européenne des Concessionaires d’ Autoroutes et d’ ouvrages à Péage) με έδρα τις Βρυξέλλες και στο Διεθνή Οργανισμό Γεφυρών, Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων (γνωστού ως “ΙΒΤΤΑ” / International Bridge, Tunnel and Turnpike Association) με έδρα την Ουάσινγκτον των ΗΠΑ.
       
      Μέσω των συμμετοχών αυτών θα δοθεί η δυνατότητα συνεργειών και συνεργασιών στο διεθνή χώρο, η μεταφορά τεχνογνωσίας και βέλτιστων πρακτικών από το εξωτερικό στην Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα θα δοθεί η δυνατότητα στη χώρα μας να προβάλει διεθνώς την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον τομέα των αυτοκινητοδρόμων και τη συνεχιζόμενη προσπάθεια δημιουργίας δικτύου αυτοκινητοδρόμων, το οποίο με την ολοκλήρωση του θα προσεγγίζει τα 2,5 χιλιάδες χιλιόμετρα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/29171-%CE%B9%CE%B4%CF%81%CF%8D%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-hellastron-%CE%BF-%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CE%B1%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CE%B9%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης συναντήθηκε στο γραφείο του με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του TAP κ. Ian Bradshaw και τον Υπεύθυνο του TAP για την Ελλάδα κ. Rikard Scoufia, οι οποίοι του παρουσίασαν αναλυτικά οικονομικά, τεχνικά και άλλα στοιχεία σχετικά με την κατασκευή του τμήματος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου που θα διέρχεται από την Ελλάδα.
       
      Ο υπουργός δήλωσε για άλλη μια φορά τη στήριξη της κυβέρνησης στον TAP και την ετοιμότητά της να συνεισφέρει ό, τι απαιτείται για την όσο το δυνατόν ταχύτερη υλοποίησή του. Παράλληλα υπογράμμισε με έμφαση την ανάγκη να υπάρξουν αντισταθμιστικά οφέλη για την Ελλάδα από την υλοποίηση του ΤΑΡ, πράγμα που είναι και δίκαιο για τη χώρα μας, αλλά και ωφέλιμο για όλα τα συμβαλλόμενα μέρη.
       
      Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να ξεκινήσει διάλογος πάνω σε συγκεκριμένες προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, ώστε να υπάρξουν τα κατάλληλα αντισταθμιστικά οφέλη για την Ελλάδα και τον ελληνικό λαό από την κατασκευή και λειτουργία του ΤΑΡ
       
      Πηγή: http://energeiakozani.blogspot.gr/2015/03/blog-post_9.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε νομοθετική πρωτοβουλία για τα τέλη διέλευσης και τα τέλη χρήσης δικαιωμάτων διέλευσης, υπέργειων και υπόγειων δικτύων οργανισμών κοινής ωφελείας (ΔΕΗ, ΟΤΕ), θα προχωρήσει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).
       
      Όπως σημειώθηκε κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ της ΚΕΔΕ, οι οργανισμοί αυτοί έχουν χάσει πλέον το δημόσιο χαρακτήρα τους και έχουν μετατραπεί σε ιδιωτικές εταιρείες. Απώτερος στόχος είναι οι εταιρείες να καταβάλλουν στους δήμους τέλη χρήσης κοινόχρηστων χώρων αφού οι ιδιωτικές εταιρείες παρέχουν μεν έργο κοινής ωφέλειας, κερδίζουν όμως οι ίδιες τεράστια ποσά τα οποία δεν αποδίδουν.
       
      Οι δήμοι πρέπει να αξιώσουν ώστε τα τέλη διέλευσης και τα τέλη χρήσης δικαιωμάτων διέλευσης να είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο, διότι οι κοινόχρηστοι χώροι των δήμων καταπονούνται, προκαλούνται ατυχήματα -με την οικονομική και θεσμική ευθύνη να βαρύνει τους δήμους και οι αποκαταστάσεις των κοινόχρηστων χώρων και των οδών δεν είναι αυτές που πρέπει. Στα υπερκέρδη των εταιρειών που χρησιμοποιούν τους κοινόχρηστους χώρους, τόνισαν οι δήμαρχοι, οι δήμοι πρέπει να έχουν μερίδιο. Και μάλιστα τη στιγμή που τα υπερκέρδη των ιδιωτών έρχονται σε οξεία αντίθεση με την εντεινόμενη οικονομική δυσανεξία των δήμων, που έχουν επιπλέον επωμισθεί τα τελευταία χρόνια ένα μεγάλο μέρος της διαχείρισης της κοινωνικής κρίσης.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=14821
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Με διαδοχικές αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής, ανακλήθηκαν 17 άδειες μονάδων ΑΠΕ, ισχύος 190 μεγαβάτ. Αφορούν κυρίως φωτοβολταϊκά. Τα αιτήματα κατατέθηκαν από επενδυτές. Σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρείες είχαν ήδη τεθεί σε εκκαθάριση.
       
      Στην ανάκληση αδειών για μονάδες ΑΠΕ με ισχύ περίπου 190 μεγαβάτ, προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Πρόκειται κυρίως για άδειες φωτοβολταϊκών, ενώ σε μία περίπτωση η ανάκληση αφορά μεγάλη μονάδα παραγωγής από βιομάζα.
       
      Οι συγκεκριμένες ανακλήσεις αδειών έγιναν μετά από αιτήματα των ίδιων των φορέων υλοποίησης, και όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, σχετίζονται με την υποχρεωτική κατάθεση εγγυητικών επιστολών ύψους ανάλογου με την ισχύ της μονάδας.
       
      Έτσι, στις περιπτώσεις επενδυτικών σχεδίων τα οποία οι φορείς έκριναν ότι δεν επρόκειτο να υλοποιηθούν, ή εφόσον οι εταιρείες είχαν τεθεί σε εκκαθάριση, οι ιδιοκτήτες τους ή ο εκκαθαριστής προτίμησαν να ζητήσουν την άρση της άδειας, παρά να επιβαρυνθούν με το κόστος των εγγυητικών για όσο διάστημα τις κατείχαν και ενώ οι προοπτικές μεταβίβασης των αδειών είναι πλέον ελάχιστες.
       
      Τα αιτήματα ανάκλησης κατατέθηκαν τις τελευταίες μέρες του 2014 καθώς οι ρυθμίσεις περί εγγυοδοσίας του νόμου 4152 του 2013 ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2015. Συνολικά ανακλήθηκαν 14 άδειες φωτοβολταϊκών μονάδων με συνολική ισχύ 53,2 μεγαβάτ, δύο άδειες αιολικών με ισχύ 24 μεγαβάτ και μία μονάδα βιομάζας ισχύος 100 μεγαβάτ που επρόκειτο να εγκατασταθεί στη ΒΙ.ΠΕ. Βόλου.
       
      Θα πρέπει να σημειωθεί ότι για τα περισσότερα φωτοβολταϊκά για τα οποία ανακλήθηκαν οι άδειες θα έπρεπε να κατατεθεί εγγυητική επιστολή 45.000 ευρώ. Το ποσό δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο υπό τις παρούσες συνθήκες, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις οι τράπεζες ζητούν κατάθεση μετρητών για να εκδώσουν εγγυητικές επιστολές.
       
      Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με το νόμο 4152, για τις άδειες που εκδίδονται μετά την 1η Ιανουαρίου και οι οποίες λαμβάνουν οριστικές προσφορές σύνδεσης, το ύψος της εγγυητικής είναι διπλάσιο αυτού που ισχύει για τις άδεις προ του 2015.
       
      Τέλος να σημειωθεί ότι το μέτρο της εγγυοδοσίας επιβλήθηκε για να αποσυμφορηθεί η αγορά αλλά και οι χωρητικότητες των δικτύων από αιτήματα που δεν θα υλοποιηθούν, προκειμένου να προωθούνται οι άδειες για την υλοποίηση των οποίων οι κάτοχοί τους έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση.
       
      Ωστόσο το μέτρο λειτουργεί απόλυτα ανασταλτικά για τις επενδύσεις αιολικών, στις οποίες ο απαιτούμενος χρόνος μέχρι την έναρξη των εργασιών είναι μεγάλος και μπορεί να φτάσει και τα 10 χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1310734/mparaz-anaklhseon-adeion-gia-monades-ape.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερα από 100 σπίτια υπέστησαν ζημιές ή καταστράφηκαν από τον σεισμό 4,6 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Ο σεισμός σημειώθηκε το βράδυ της Κυριακής στην πόλη Κόσιεριτς στη δυτική Σερβία:
      Ο σεισμός σημειώθηκε στις 21:46-τοπική ώρα-είχε επίκεντρο το χωριό Μρτσίτσι και διάρκεια 30 δευτερόλεπτα. Ακολούθησε μικρότερου μεγέθους σεισμική δόνηση, 2,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, στην ίδια περιοχή, στη 1:21 τα ξημερώματα, ώρα Σερβίας.
       
      Στην περιοχή καταγράφηκε προ τετραημέρου ασθενέστατη σεισμική δόνηση 2,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
       
      Ο δήμαρχος της πόλης Κόσιεριτς, Μίλιγιαν Στόγιανιτς δήλωσε σήμερα ότι από τον σεισμό καταστράφηκαν 100 σπίτια και ότι συνεργεία ειδικών επιθεωρούν όλη την περιοχή, ώστε να γίνει ακριβής καταγραφή των ζημιών. "Μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί 100 σπίτια με σοβαρές ζημιές. Πρόκειται κυρίως για παλιά κτίσματα, στα οποία έχουν καταρρεύσει καμινάδες, στέγες και εμφανίστηκαν ρωγμές στους τοίχους. Μικρότερης έκτασης φθορές προκλήθηκαν στο Πολιτιστικό Κέντρο και στο δημαρχείο" δήλωσε ο κ. Στόγιανιτς. Θα συνεχίσουμε τους ελέγχους και τις επόμενες μέρες, καθώς υπάρχουν τμήματα, στα οποία δεν έχουμε ακόμη πρόσβαση λόγω του χιονιού, πρόσθεσε ο δήμαρχος της πόλης.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=14813
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Μια σημαντική επιχειρηματική υποδομή η οποία θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, αποκτούν τα Χανιά και που αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του επιχειρηματικού γίγνεσθαι και της τοπικής οικονομίας.
       
      Ειδικότερα, "έπεσαν" οι υπογραφές της σύμβασης για την χρηματοδότηση με €4,75 εκατ. της δημιουργίας του δεύτερου επιχειρηματικού πάρκου της περιοχής, μέσω του χρηματοδοτικού προγράμματος «Jessica». Εκτός από τα κονδύλια που εξασφαλίστηκαν από το πρόγραμμα, την επένδυση θα συγχρηματοδοτήσουν η Παγκρήτια Συνεταιριστική Τράπεζα και η Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων αλλά και φορείς της περιοχής.
       
      Το επιχειρηματικό πάρκο Χανίων θα δημιουργηθεί στην περιοχή « Κεραμειά» του δήμου Χανίων και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο υπουργός Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης, με τη δημιουργία του μπαίνει τέλος στο καθεστώς της άναρχης δόμησης των επιχειρήσεων.
       
      Το πάρκο θα αναπτυχθεί σε έκταση 550 στρεμμάτων και υπολογίζεται να στεγάσει 200 επιχειρήσεις.
       
      Τα Επιχειρηματικά Πάρκα αποτελούν σημαντικότατο παράγοντα για την οικονομική πρόοδο και την ανάπτυξη της χώρας. Χωροθετούνται στο πλαίσιο εφαρμογής του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδιασμού και οργανώνονται με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος, στα πλαίσια της αειφόρου ανάπτυξης.
       
      Δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης. Συμβάλουν στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Προστατεύουν και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων των γειτονικών οικιστικών περιοχών και επηρεάζουν θετικά τη διαμόρφωση σταθερών αξιών ακίνητης περιουσίας στην ευρύτερη περιοχή. Διασφαλίζουν για τους εργαζόμενους στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, τις συνθήκες για το βέλτιστο περιβάλλον εργασίας.
       
      Ρυθμίζουν έμμεσα, αλλά ουσιαστικά, την άναρχη χωροθέτηση των επιχειρήσεων και τα προβλήματα που επιφέρουν στις τοπικές κοινωνίες η άτυπη και διάσπαρτη συγκέντρωση διαφόρων κατηγοριών εγκαταστάσεων.
      Με βάση την νομοθεσία, που ισχύει από το 2011, το Επιχειρηματικό Πάρκο Τύπου Β΄ είναι ο χώρος που καθορίζεται, οριοθετείται, πολεοδοµείται και οργανώνεται για να λειτουργήσει ως χώρος υποδοχής δραστηριοτήτων µέσης και χαµηλής όχλησης σε αντίθεση με το μοντέλο που ειχε εφαρμοστεί για τα αντίστοιχα πάρκα τύπου Α΄ όπου δεν προβλεπόταν ο βαθμός όχλησης.
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Σε χαμηλή θέση εξακολουθεί να παραμένει η Ελλάδα όσον αφορά τη λίστα με τις 40 πιο ελκυστικές χώρες για την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), καταλαμβάνοντας την 33η θέση, μετά τις Φιλιππίνες και πριν από την Κένυα, τη Ρουμανία, τη Φινλανδία, την Αίγυπτο και τη Ρωσία.
       
      Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία μελέτης που δημοσίευσε η εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Ernst & Young, στους επενδυτικούς «πρωταθλητές» εξακολουθούν και φιγουράρουν η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Γερμανία, ενώ η δεκάδα συμπληρώνεται με την παρουσία της Ιαπωνίας, της Ινδίας, του Καναδά, της Γαλλίας, της Βρετανίας, της Βραζιλίας και της Αυστραλίας.
       
      Οι γειτονικές χώρες, η Ιταλία και η Τουρκία, βρίσκονται σε σημαντικά υψηλότερες θέσεις, κατέχοντας την 16η θέση και την 19η αντίστοιχα. Στο νέο δελτίο της Ernst & Young, για τον μήνα Μάρτιο, η Ελλάδα πέτυχε σκορ 45,1 στον δείκτη RECAI, ο οποίος μετρά την «ελκυστικότητα», ενώ στις επιμέρους τεχνολογίες έλαβε 34 στα χερσαία αιολικά, 35 στα θαλάσσια αιολικά, 27 στα φωτοβολταϊκά, 15 στα συγκεντρωτικά φωτοβολταϊκά, 35 στη βιομάζα, 23 στη γεωθερμία, 38 στα υδροηλεκτρικά και 31 στη θαλάσσια ενέργεια.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι μια ακριβώς θέση πάνω από τη χώρας μας βρίσκονται οι Φιλιππίνες, με σκορ 45,4 στον δείκτη RECAI, ενώ στις επιμέρους τεχνολογίες έλαβε 33 στα χερσαία αιολικά, 29 στα θαλάσσια αιολικά, 30 στα φωτοβολταϊκά, 21 στα συγκεντρωτικά φωτοβολταϊκά, 26 στη βιομάζα, 5 στη γεωθερμία, 19 στα υδροηλεκτρικά και 4 στη θαλάσσια ενέργεια. Στις τελευταίες θέσεις, από κάτω προς τα επάνω, βρίσκεται η Ρωσία, με ταξινόμηση «ελκυστικότητας» 40,1, με την Αίγυπτο, την Ινδονιαία και την Σαουδική Αραβία να συμπληρώνουν την πεντάδα. H Ινδία και o Καναδάς είναι αντίστοιχα ο νικητής και ο ηττημένος της «μάχης» της κατάταξης της ελκυστικότερης χώρας για επενδύσεις ΑΠΕ, όσον αφορά στα διεθνή φόρα, με την Ινδία να κερδίζει έδαφος στην τελευταία ταξινόμηση, έναντι του Καναδά, που έχασε μια θέση.
       
      Όπως αποκαλύπτεται στην έρευνα «Renewable Energy Investment Attractiveness Index», δεν υπήρξαν μεταβολές στην κατάταξη των πρώτων 4 θέσεων του δείκτη RECAI, καθώς την πρώτη θέση στην ελκυστικότητα στις επενδύσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας κατέλαβε η Κίνα με σκορ 75,6, τη δεύτερη οι ΗΠΑ με 73,3, την τρίτη η Γερμανία 66,3 και την τεταρτη θέση η Ιαπωνία με σκορ 64,5.
       

       
      Ωστόσο, τη μεγαλύτερη έκπληξη αποτελεί η επόμενη παρτίδα χωρών, καθώς η Ινδία κέρδισε την πέμπτη θέση, ο Καναδάς βρέθηκε στην έκτη, η Γαλλία ανέβηκε μια θέση, φτάνοντας στην έβδομη και η Βρετανία κέρδισε επίσης μια θέση, καταλαμβάνοντας την όγδοη. Σύμφωνα με την Ernst & Young, η άνοδος τόσο σε Ινδία και Γαλλία, όσο και η πτώση στη Βρετανία σχετίζονται με την ακολουθούμενη ενεργειακή πολιτική.
       
      Καταλήγοντας, η Ernst&Young κάνει focus στις αγορές ΑΠΕ της Κίνας, της Ιαπωνίας, της Γαλλίας και των Φιλιππίνων, ενώ στο εισαγωγικό σημείωμα ο Ben Warren, Chief Editor του RECAI, κάνει εκτενή αναφορά για την υπό εξέλιξη ενεργειακή «επανάσταση» που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην Ινδία και την υπο-σαχάρια Αφρική. «Η κερδοσκοπία από τον πιθανό αντίκτυπο της πτώσης των τιμών του πετρελαίου στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας έχει κυριαρχήσει στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων. Ωστόσο, πρέπει να προσπαθήσουμε να αποφευχθούν υπεραπλουστευμένα συμπεράσματα αναφορικά με τις βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις και τους μακροπρόθεσμους στόχους» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Ben Warren, τονίζοντας ότι «ας συνεχίσουμε να καινοτομούμε μέσω της ζήτησης και των μεταρρυθμίσεων στην αγορά, με τον ανταγωνισμό να αποτελεί τον πλέον κρίσιμο παράγοντα. Ας συνεχίσουμε να μειώνουμε τις δαπάνες για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ας μην αποσπάτε η προσοχή μας από τις προσωρινές μετατοπίσεις της τιμής του πετρελαίου».
       
      «Καλπάζουν» οι ΑΠΕ στην Ε.Ε.
      Μολονότι η πορεία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Ευρώπη παραμένει ανοδική τα τελευταία χρόνια, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των εκπομπών θερμοκηπίου. Ωστόσο, υπολείπονται ακόμα των απαιτήσεων για μια αποφασιστική στροφή με σκοπό την αποφυγή της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Αιολική και ηλιακή ενέργεια, βιομάζα και όλες οι άλλες ανανεώσιμες ενεργειακές τεχνολογίες αυξήθηκαν αξιοσημείωτα και το 2013 στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος (ΕΟΠ). Μάλιστα, στο διάστημα 2005-2012, η παραγόμενη από ΑΠΕ ηλεκτρική ενέργεια στην Ε.Ε. αυξάνεται με μέσο ετήσιο ρυθμό 7,1% (αρκετά υψηλότερο από το 4,1% της περιόδου 1990-2012). Μόνο από την ανάπτυξη της «πράσινης ενέργειας», από το 2005 έως το 2012 οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μειώθηκαν κατά 7% στα τέλη του 2012, σύμφωνα με την έκθεση του ΕΟΠ «Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στην Ευρώπη - Προσέγγιση της πρόσφατης ανάπτυξής τους και των αλυσιδωτών συνεπειών τους». Η μείωση των εκπομπών προήλθε από αντικατάσταση ρυπογόνων καυσίμων από ΑΠΕ. Η μεγαλύτερη μείωση καταγράφηκε στον άνθρακα, του οποίου η κατανάλωση θα ήταν υψηλότερη κατά 13%. Με τον ίδιο τρόπο αποφεύχθηκε χρήση φυσικού αερίου σε ποσοστό 7%, γεγονός που εκτιμάται από τον ΕΟΠ ως ιδιαίτερα θετικό, σε μια εποχή που τα ευρωπαϊκά αποθέματα φυσικού αερίου φθίνουν. Το 2013, η ανάπτυξη των ΑΠΕ συνεχίστηκε. Σε επίπεδο Ε.Ε., το μερίδιο της πράσινης ενέργειας στο ενεργειακό μείγμα έφτασε σχεδόν το 15%, ενώ ο στόχος της ευρωπαϊκής οδηγίας για τις ΑΠΕ ήταν 12%. Μέχρι το 2020, η Ε.Ε. στοχεύει να λαμβάνει τουλάχιστον το 20% της ενέργειάς της χρησιμοποιώντας Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μερίδιο που θα αυξηθεί σε 27% έως το 2030.
       
      Το ποσοστό αυτό, όμως, θεωρείται από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις χαμηλό και ανεπαρκές στο να συμβάλει αποφασιστικά στην ανάσχεση του φαινομένου της υπερθέρμανσης και της κλιματικής αλλαγής.
       
      Χαμηλοί οι στόχοι
       
      Σύμφωνα με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, η Ε.Ε. σημειώνει επιτυχία, αλλά με βάση χαμηλούς στόχους. Ακόμα και ως προς αυτούς, όμως, σημειώνονται μεγάλες αποκλίσεις. Υπάρχουν χώρες, όπως η Σουηδία, η Λετονία, η Φινλανδία και η Αυστρία, όπου οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας καλύπτουν περισσότερο από το ένα τρίτο της τελικής κατανάλωσης ενέργειας το 2013. Στο άλλο άκρο της κλίμακας, η Μάλτα, το Λουξεμβούργο, η Ολλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν κάτω από 5%. Η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα μέσο επίπεδο, λίγο κάτω από τον μέσο όρο, στο 12%.
       
      Το ποσοστό των Ανανεώσιμων Πηγών είναι μεγαλύτερο στην ηλεκτρική ενέργεια, όπου το 2012 έφτασε το 24,1%. Οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχε θέσει για την ηλεκτροπαραγωγή στόχο το 21% έως το 2010.
       
      Τον στόχο έπιασαν 14 κράτη-μέλη της Ε.Ε. Εχει ενδιαφέρον το πώς κατανέμεται αυτό το 24,1% στις διάφορες μορφές πράσινης ενέργειας. Η μερίδα του λέοντος προέρχεται από τα υδροηλεκτρικά φράγματα, που παρέχουν περίπου το μισό πράσινο ηλεκτρικό ρεύμα (11% του συνόλου). Με 6% συμμετέχει η αιολική ενέργεια, που αποτελεί τη δεύτερη πιο διαδεδομένη ΑΠΕ, ακολουθεί η βιομάζα (στην οποία περιλαμβάνεται και η ενεργειακή αξιοποίηση απορριμμάτων στον Βορρά) με 3%, η ηλιακή ενέργεια πιο πίσω με 2% και η γεωθερμία και άλλες μικρότερες μορφές δίνουν το 2%.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26515&subid=2&pubid=113474268
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με ελεγχόμενη έκρηξη, πυροτεχνουργοί εξουδετέρωσαν σήμερα το μεσημέρι νάρκη, που είχε εντοπιστεί στο βόρειο λιμάνι της Πάτρας πριν από περίπου δύο εβδομάδες.
       
      Η εξουδετέρωση της νάρκης έγινε στο λιμάνι, αφού πρώτα είχαν ληφθεί, όλα τα μέτρα ασφαλείας. Ας σημειωθεί, ότι ο ήχος από την έκρηξη ακούστηκε σε μεγάλο μέρος της Πάτρας, αλλά και γειτονικών περιοχών, ενώ ταυτόχρονα έγινε αισθητή και ασθενής σεισμική δόνηση.
       
      Η νάρκη που εξουδετερώθηκε είχε βάρος περίπου 400 κιλών, ενώ όπως εκτιμάται πιθανόν να είχε ποντιστεί, κατά την διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/120613/exoydeterothike-narki-sto-limani-tis-patras
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις διαφωνίες μεταξύ των κρατών- μελών της ΕΕ σε σχέση με τα ενεργειακά ζητήματα και στον σκεπτικισμό της Ελλάδας αναφέρεται δημοσίευμα στο δελτίο κοινοτικής ενημέρωσης Europolitics με τίτλο «Ενεργειακή Ένωση:
       
      Πρώτη ανταλλαγή απόψεων στο Συμβούλιο». Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι ήδη από την πρώτη συνάντηση, τα εθνικά συμφέροντα ήταν αυτά που αναδείχθηκαν και πως η Ελλάδα εμφανίστηκε εξαιρετικά επιφυλακτική.
       
      Συγκεκριμένα, σχολιάζει ότι οι υπουργοί Ενέργειας στήριξαν ευρέως τους στόχους και τις γενικές αρχές της Ενεργειακής Ένωσης, χωρίς ωστόσο να παραλείψουν να τονίσουν το συμφέρον των χωρών τους. Η Ελλάδα ήταν εκείνο το κράτος- μέλος που αντιτάχθηκε πιο έντονα από όλους στην Ενεργειακή Ένωση, αναφέρει το δημοσίευμα σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι η ελληνική κυβέρνηση δήλωσε ότι συμμερίζεται τους κύριους στόχους της στρατηγικής, αλλά εξέφρασε τον φόβο ότι ορισμένα από τα προτεινόμενα μέτρα θα καταφέρουν μόνο να αυξήσουν τις ανισότητες προς όφελος των πολυεθνικών και εις βάρος της κοινωνικής ασφάλειας.
       
      Αναφορά στη στάση της Ελλάδας στο Συμβούλιο των Υπουργών Ενέργειας κάνει επίσης δημοσίευμα στη διαδικτυακή πύλη EUObserver με τίτλο «Οι συνομιλίες για την ενεργειακή ένωση δείχνουν σημάδια επερχόμενων διαφωνιών». Το εν λόγω δημοσίευμα τονίζει την αντίθεση της Ελλάδας στην πρόταση περί παροχής πληροφοριών στις Βρυξέλλες όταν μια χώρα διαπραγματεύεται ένα συμβόλαιο (για το φυσικό αέριο) με μια χώρα μη μέλος της ΕΕ. Συγκεκριμένα, ο Έλληνας υπουργός εξέφρασε τον φόβο του περί «γραφειοκρατικών εμποδίων». Το δημοσίευμα αναφέρεται επίσης στο ότι ο υπουργός εξέφρασε την ανησυχία του ότι τα ενεργειακά σχέδια της ΕΕ θα αυξήσουν τις ανισότητες και θα ωφελήσουν τις «μεγάλες επιχειρήσεις» σύμφωνα με πηγές με γνώση των συζητήσεων.
       
      Και τα δύο δημοσιεύματα αναφέρονται στη στάση άλλων υπουργών Ενέργειας από την οποία προκύπτει ότι θα υπάρξουν πολλές διαφωνίες. Όπως αναφέρεται ο Αυστριακός υπουργός τόνισε ότι «ο καθένας ερμηνεύει το έγγραφο της ενεργειακής ένωσης με τον δικό του τρόπο» και ανέδειξε το ακανθώδες ζήτημα της πυρηνικής ενέργειας, ζητώντας τη διευκρίνιση ότι η ενεργειακή ένωση δεν πρόκειται να προωθήσει την πυρηνική ενέργεια, όπως πολλές χώρες το επιθυμούν. Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και η Γερμανία, ο υπουργός της οποίας κατήγγειλε ότι «υπάρχουν χώρες της ΕΕ που επιθυμούν τη στήριξη της πυρηνικής ενέργειας με κρατικό χρήμα και με χρήμα του φορολογούμενου» κάτι που η Γερμανία αποκλείει, τονίζοντας ότι η πυρηνική ενέργεια είναι «ακριβή» και «επικίνδυνη».
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/diafonies-gia-tin-energeiaki-enosi-tis-ee-katagrafoyn-dimosieymata
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εγκρίθηκε ομόφωνα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, η κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού που θα συνδέει την Αίγινα με το δίκτυο ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ.
       
      Το έργο, που θα καλυφθεί από πόρους της Περιφέρειας Αττικής, προϋπολογισμού 32.520.000 ευρώ (συμπ. ΦΠΑ), αναμένεται να δώσει οριστική λύση στο σημαντικό πρόβλημα υδροδότησης που αντιμετωπίζει το νησί εδώ και χρόνια.
       
      Ο υποθαλάσσιος αγωγός θα έχει συνολικά 14 χιλιόμετρα μήκος, θα ποντιστεί σε 95 μέτρα βάθος και θα τροφοδοτεί την Αίγινα με 25.000-30.000 κυβικά μέτρα ετησίως.
       
      «Μετά από πολλά χρόνια ένα όνειρο, ένα καθολικό αίτημα όλων των Αιγινητών γίνεται πραγματικότητα» σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων, Π.Χατζηπέρος.
       
      Τόνισε επίσης, ότι «το συγκεκριμένο νησί ταλαιπωρείται εδώ και πολλά χρόνια από τη λειψυδρία και οι πολίτες πληρώνουν κάθε χρόνο 4-5 εκατομμύρια ευρώ για τη μεταφορά νερού με υδροφόρα πλοία».
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231390804
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.