Jump to content
  • Novatron
  • By Engineer, in webTV, ,

    Αυτά είναι τα 5 υψηλότερο ξενοδοχεία στον κόσμο:
    5) Saint Regis Hotel | Shenzhen, China
    4) Signiel Hotel | Seoul, South Korea
    3) Park Hyatt Hotel | Shanghai, China
    2) Ritz Carlton Hotel | Hong Kong, China
    1) The Rosewood Hotel | Guangzhou, China
     

    By Engineer, in Εργασιακά, ,

    Ενημερώνουμε ότι εκδόθηκε η με Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.69/122/οικ.14540 Εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα: «Ν. 4674/2020 «Στρατηγική Αναπτυξιακή Προοπτική των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Ρύθμιση ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών και άλλες διατάξεις» – Ενημέρωση υπαλλήλων για υποχρέωση υποβολής ΔΠΚ και ΔΟΣ». Στο Κεφάλαιο Β (σελ. 5) αυτής επαναλαμβάνει τα αναφερόμενα στο άρθρο 52 του πρόσφατου Ν. 4672/2020 για τη «Νομική Υποστήριξη Ανθρωπίνου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα» και συγκεκριμένα:
    Β. Άρθρο 52 - ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
    Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 52 του ν.4674/2020, τα Υπουργεία, οι Ανεξάρτητες Αρχές, οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις του Κράτους, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου υποχρεούνται να παρέχουν νομική υποστήριξη στους μόνιμους και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλους που υπηρετούν στους φορείς τους,
    ενώπιον των δικαστηρίων ή των δικαστικών αρχών, σε περίπτωση διενέργειας προκαταρκτικής εξέτασης ή άσκησης ποινικής δίωξης εις βάρος τους για αδικήματα που τους αποδίδεται ότι διέπραξαν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους. Η ανωτέρω νομική υποστήριξη δεν παρέχεται σε περίπτωση ποινικής δίωξης ύστερα από καταγγελία εκ μέρους της Υπηρεσίας. Η νομική υποστήριξη αφορά είτε στη νομική
    εκπροσώπηση των υπαλλήλων από πληρεξούσιο δικηγόρο που συμβάλλεται για τον ανωτέρω σκοπό με τους προαναφερόμενους φορείς, ανά υπόθεση, είτε στην κάλυψη  των εξόδων εκπροσώπησης των ανωτέρω υπαλλήλων διά ή μετά πληρεξούσιου δικηγόρου της επιλογής του υπαλλήλου.
    Στις ανωτέρω περιπτώσεις τα έξοδα βαρύνουν τον προϋπολογισμό του οικείου φορέα. Η καταβολή των ανωτέρω δαπανών γίνεται εφόσον, για τις ποινικές υποθέσεις, εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση, με την οποία οι υπάλληλοι κηρύσσονται αθώοι ή απαλλάσσονται των κατηγοριών ή τελεσίδικο βούλευμα του Δικαστικού Συμβουλίου, με το οποίο παύεται οριστικά η ποινική δίωξη εναντίον τους ή τίθεται η υπόθεση στο αρχείο και εφόσον προσκομισθούν τα νόμιμα παραστατικά. Το αιτούμενο ποσό δεν δύναται να υπερβαίνει το τριπλάσιο του ποσού αναφοράς κάθε διαδικαστικής πράξης ή παρεχόμενης υπηρεσίας, όπως προσδιορίζεται στους πίνακες αμοιβών του Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013, Α΄ 208).
    Η νομική υποστήριξη των ανωτέρω υπαλλήλων συντελείται μετά από αίτηση του υπαλλήλου στην αρμόδια Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, θετική εισήγηση της τελευταίας και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει θετική εισήγηση, τα ως άνω έξοδα καταβάλλονται εκ των υστέρων, εφόσον για τις ποινικές υποθέσεις εκδοθεί τελεσίδικη απόφαση, με την οποία τα ως άνω πρόσωπα κηρύσσονται αθώα ή απαλλάσσονται των κατηγοριών ή τελεσίδικο βούλευμα δικαστικού συμβουλίου, με το οποίο παύει οριστικά η ποινική δίωξη εναντίον τους ή τίθεται η υπόθεση στο αρχείο. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται μετά την πρόβλεψη της σχετικής δαπάνης στους προϋπολογισμούς των οικείων φορέων.
    Νομική Κάλυψη Υπαλλήλων - Έκδοση Εγκυκλίου Υπ. Εσωτερικών   .pdf
    Εγκύκλιος Υπ. Εσωτερικών. pdf

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Η κατάρτιση ειδικού καθεστώτος φορολογικών κινήτρων για τις λιγνιτικές περιοχές (Φλώρινα, Κοζάνη, Αμύνταιο, Πτολεμαΐδα, Μεγαλόπολη),   η οριζόντια επέκταση της Ρήτρας Δίκαιης Μετάβασης (που το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει ήδη ενσωματώσει στο νόμο για την ηλεκτροκίνηση και στο νέο «Εξοικονομώ-Αυτονομώ») καθώς και η προώθηση πολεοδομικών και χωροταξικών παρεμβάσεων  με επιταχυμένη διαδικασία αποφασίστηκαν κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Απολιγνιτοποίηση που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης.
    Στη σημερινή συνεδρίαση συμμετείχαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας -και πρόεδρος της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Απολιγνιτοποίηση-  Κωστής Χατζηδάκης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων,  Άδωνις Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Δημήτρης Οικονόμου,  ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Σκρέκας,  ο υφυπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Καράογλου, ο γενικός γραμματέας του Υπ. Οικονομικών, Χρήστος Τριαντόπουλος, η γενική γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου και ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ) Κωστής Μουσουρούλης.
    Ειδικά κίνητρα για τις λιγνιτικές περιοχές
    Συμφωνήθηκε να υποβληθεί αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την υιοθέτηση ειδικών φορολογικών κινήτρων, τα οποία θα ενισχύουν τις υφιστάμενες και θα προσελκύουν νέες επιχειρήσεις στις λιγνιτικές περιοχές.
    Τα τρία συναρμόδια υπουργεία,  Υπουργείο Οικονομικών – Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων – Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, θα στείλουν το ταχύτερο στην ΕΕ τη σχετική «προ-κοινοποίηση» (pre-notification).
    Πέραν των ειδικών φορολογικών κινήτρων (φοροπαλλαγές, φοροελαφρύνσεις, απαλλαγή από τέλη κ.α.), το «πακέτο» θα επιδιωχθεί να περιέχει και επενδυτικά/χρηματοδοτικά κίνητρα (όπως επιδοτήσεις, εγγυήσεις, κεφάλαια συν-επένδυσης κ.α.), λειτουργικά κίνητρα (π.χ. αυξημένοι συντελεστές απόσβεσης για δαπάνες ενεργειακής απόδοσης και δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, χρηματοδοτική κάλυψη μισθολογικού κόστους, διαφοροποίηση ύψους εργοδοτικών εισφορών) και αδειοδοτικά κίνητρα (για την επιτάχυνση και διευκόλυνση των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων).
    Πηγές χρηματοδότησης των κινήτρων θα είναι κατά βάση ο Μηχανισμός Δίκαιης Μετάβασης της ΕΕ (που έχει στο επίκεντρό του το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης) και ο κρατικός προϋπολογισμός. Πολύ σημαντική συνιστώσα αποτελεί η συμβατότητα των κινήτρων με τους κανόνες των κρατικών ενισχύσεων.
    Το ειδικό καθεστώς, που θα προ-κοινοποιηθεί προς ενημέρωση και έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα λαμβάνει υπόψη τα ειδικά μειονεκτήματα των λιγνιτικών περιοχών, θα διαφοροποιεί την ένταση των ενισχύσεων για τις μεγάλες επιχειρήσεις και θα αποσκοπεί στην προσέλκυση  επενδύσεων στους πέντε τομείς προτεραιότητας του σχεδίου (καθαρή ενέργεια, βιοτεχνία-εμπόριο, έξυπνη αγροτική παραγωγή, βιώσιμος τουρισμός, τεχνολογία και εκπαίδευση).
    Επέκταση Ρήτρας Δίκαιης Μετάβασης
    Αποφασίσθηκε η Ρήτρα Δίκαιης Μετάβασης -που έχει ήδη υιοθετήσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες- να διατρέχει το σύνολο των αναπτυξιακών κυρίως παρεμβάσεων όλων των υπουργείων στις λιγνιτικές περιοχές, με στόχο την άμβλυνση του οικονομικού και κοινωνικού κόστους της μετάβασης.
    Υπενθυμίζεται ότι το ΥΠΕΝ έχει ήδη ενσωματώσει την εν λόγω ρήτρα:
    1.Στο νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» που παρουσιάστηκε πρόσφατα και το οποίο προβλέπει προσαύξηση 10% στο βασικό ποσοστό επιχορήγησης για Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη.
    2. Στον νόμο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, ο οποίος προβλέπει:
    -μείωση φορολογικού συντελεστή κατά 5% για πέντε κερδοφόρες χρήσεις για τις παραγωγικές μονάδες (κατασκευή μπαταριών, φορτιστών κ.α.) που εγκαθίστανται στις λιγνιτικές περιοχές
    -αύξηση συντελεστών απόσβεσης παγίων, δίνοντας τη δυνατότητα απόσβεσης  σε τρία χρόνια
    -ενίσχυση των επιχειρήσεων μέσω της μείωσης των εργοδοτικών εισφορών για κάθε νέα θέση εργασίας που δημιουργούν κατά τη φάση κατασκευής του έργου
    -επιτάχυνση της έκδοσης άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας
    3. Στην επιτάχυνση των έργων ΑΠΕ στις λιγνιτικές περιοχές, μέσω της κατάταξης των ενδιαφερομένων επενδύσεων/επενδυτών σε ειδικό κατάλογο προτεραιότητας στον ΔΕΔΔΗΕ ( για τις προσφορές σύνδεσης στο δίκτυο διανομής).
    Γι’ αυτόν τον λόγο, συμφωνήθηκε ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κωστής Χατζηδάκης, θα στείλει επιστολή σε όλους τους υπουργούς προκειμένου μια τέτοια ρήτρα να λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις δράσεις των υπουργείων.
    Χωροταξικές και Πολεοδομικές παρεμβάσεις
    Τέλος, προκειμένου να ολοκληρωθεί πιο γρήγορα ο συνολικός σχεδιασμός της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης, αποφασίσθηκε η προσαρμογή του Xωροταξικού Σχεδίου της Δυτικής Μακεδονίας και οι αναγκαίες χωροταξικές και πολεοδομικές παρεμβάσεις με επιταχυμένη διαδικασία.
    Με την κατάρτιση Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΕΠΣ) για τις λιγνιτικές περιοχές, θα καθοριστούν οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης, οι γενικοί όροι και περιορισμοί δόμησης και όλα τα άλλα απαιτούμενα μέτρα για την εξυπηρέτηση των δράσεων του masterplan. Όλες οι μελέτες που αφορούν στα ΕΠΣ θα χρηματοδοτηθούν από πόρους του Πράσινου Ταμείου.
    Με δεδομένη τη βαρύτητα των συγκεκριμένων παρεμβάσεων για τη συνολική επιτυχία του του Σχεδίου Απολιγνιτοποίησης, αποφασίσθηκε για την επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών να γίνουν οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Πτώση κατά 74,3% κατέγραψε η επιβατική κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια στο 7μηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΥΠΑ.
    Ειδικότερα, ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών έφθασε τα 9 εκατομμύρια (για την ακρίβεια 8.911.448) στο 7μηνο, έναντι 34,7 εκατ. επιβατών πέρυσι.

    Όσον αφορά τις πτήσεις στα αεροδρόμια της χώρας ανήλθαν στις 115.402, από τις οποίες 67.340 ήταν εσωτερικού και 48.062 εξωτερικού, παρουσιάζοντας πτώση 60,3 %, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 όπου είχαν πραγματοποιηθεί 290.859 πτήσεις.

    Τον Ιούλιο υπήρξε μείωση 72,6% στη συνολική επιβατική κίνηση (εσωτερικού - εξωτερικού).

    Αναλύοντας τα αεροπορικά δεδομένα για τον Ιούλιο του 2020 προκύπτει ότι διακινήθηκαν στα αεροδρόμια της χώρας 2.722.854 επιβάτες, μείωση 72,6% σε σχέση με το 2019 όταν είχαν διακινηθεί 9.930.332 επιβάτες.

    Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων ανήλθε στις 33.255 με πτώση 56,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 όπου είχαν πραγματοποιηθεί 76.370 πτήσεις.

    Οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού ήταν 1.126.429 καταγράφοντας μείωση 72,5% σε σχέση με το 2019, όταν είχαν αφιχθεί 4.096.657 επιβάτες.

    Τα στατιστικά στοιχεία από όλα τα αεροδρόμια συνεχίζουν να καταγράφουν την ραγδαία πτώση της επιβατικής κίνησης που έχει επιφέρει η πανδημία του Covid-19. 

    By Engineer, in Τεχνολογία, ,

    Κάθε αυτοκινητόδρομος είναι συνυφασμένος με τις περιοχές που διέρχεται. Κάθε αυτοκινητόδρομος αποτελεί κρίσιμο κρίκο, όχι μόνο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, αλλά και της ανάδειξης της τοπικής οικονομίας και πολιτιστικής κληρονομιάς των προορισμών που εξυπηρετεί.
    Η Νέα Οδός (τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια και Αντίρριο – Ιωάννινα), σε συνεργασία με το σωματείο «Διάζωμα», προχώρησε στη δημιουργία της ιστοσελίδας «Διαδρομές», η οποία αποτελεί τον πολιτιστικό χάρτη του αυτοκινητοδρόμου.
    Στην ιστοσελίδα έχουν συγκεντρωθεί περισσότερες από 538 ιστορίες για 200 αξιοθέατα σε 20 δημοφιλείς διαδρομές του αυτοκινητοδρόμου, όπως οι Δελφοί, η Ερέτρια, οι Θερμοπύλες, το Μεσολόγγι, η Ναύπακτος, τα Ιωάννινα, η Πρέβεζα, η Αμφιλοχία και η Άρτα.
    https://www.neaodos.gr/tours/

    Στην ιστοσελίδα έχουν συγκεντρωθεί περισσότερες από 538 ιστορίες για 200 αξιοθέατα σε 20 δημοφιλείς διαδρομές του αυτοκινητοδρόμου, με εικόνα και ήχο
    Το αξιοσημείωτο είναι ότι για κάθε αξιοθέατο, μνημείο πολιτισμού ή φύσης, υπάρχουν παρουσιάσεις με εικόνες και ήχο που περιλαμβάνουν άγνωστες ιστορίες, αναφορές σε μύθους και έθιμα, σε παραδόσεις και σε κρυμμένα μυστικά των προορισμών.
    Επί της ουσίας λοιπόν, με ένα κλικ στο neaodos.gr/tours, κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του τον προσωπικό του ξεναγό για να γνωρίσει τους «κρυμμένους θησαυρούς» των όμορων – στον αυτοκινητόδρομο – περιοχών.
    Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει ποιος προορισμός τον ενδιαφέρει και καθώς το neaodos.gr/tours είναι πλήρως προσαρμόσιμο και σε συσκευές κινητών, όταν πραγματοποιήσει την επίσκεψή του, να πατήσει το Play στα αρχεία ήχου και να έχει μαζί του τον προσωπικό ξεναγό του.
    Το κύριο μήνυμα είναι το: «Ζούμε σε μία χώρα γεμάτη «θησαυρούς». Ας τους ανακαλύψουμε παρέα!».
    Εφέτος που λόγω της κατάστασης με τον κορωνοϊο, μεγάλη μερίδα του κόσμου προτιμά την ηπειρωτική χώρα, η πρωτοβουλία αυτή αποκτά επιπρόσθετη σημασία.

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Σημαντικά υψηλότερες χονδρεμπορικές τιμές παρουσιάζει η ελληνική αγορά ρεύματος, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία από την εκκαθάριση του ενεργειακού χρηματιστηρίου των τελευταίων ημερών. 
    Συγκεκριμένα στην προημερήσια αγορά για τις 11 Αυγούστου, η ελληνική αγορά με συνολικό φορτίο 141GW είχε Οριακή Τιμή στα 52,3 €/MWh. Οι μονάδες φυσικού αερίου στο 50% της ζήτησης όρισαν τιμή για 9 ώρες στα 55 €/MWh ενώ οι εισαγωγές στο 17% της ζήτησης όρισαν τιμή 12 ώρες στα 49,5 €/MWh. Η Ελληνική ΟΤΣ ήταν η ακριβότερη στην Ευρώπη με εξαίρεση την Πολωνία. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η χονδρεμπορική τιμή στη Γερμανία ήταν  στα 36,3 €/MWh, στην Ιταλία στα 41,15 €/MWh, στη Βουλγαρία  στα 41,17 €/MWh και στη Ρουμανία στα 40,82 €/MWh. 
    Στην προημερήσια αγορά για τις 12 Αυγούστου, το συνολικό φορτίο της ελληνικής αγοράς ήταν 141GWh με την ΟΤΣ να διαμορφώνεται στα 52,3 €/MWh. Οι μονάδες αερίου στο 48% της ζήτησης όρισαν τιμή για 7 ώρες στα 63,7 €/MWh, ενώ οι εισαγωγές στο 19% της ζήτησης όρισαν τιμή 14 ώρες στα 45,1 €/MWh. Και πάλι η Ελληνική ΟΤΣ ήταν η υψηλότερη στην Ευρώπη μαζί με την Πολωνία. Οι τιμές να διαμορφώθηκαν ενδεικτικά ως εξής: Γερμανία 35,86 €/MWh, Ιταλία 42,96 €/MWh, Βουλγαρία 39,13 €/MWh, Ρουμανία 38,25 €/MWh, Ισπανία 39,27 €/MWh, Πορτογαλία 39,27 €/MWh.
    Τέλος η προημερήσια αγορά για σήμερα 13 Αυγούστου με συνολικό φορτίο στις 149GWh και ΟΤΣ στα 42,5 €/MWh ήταν και πάλι η ακριβότερη στην Ευρώπη πίσω από την Πολωνία. Οι μονάδες αερίου στο 51% της ζήτησης όρισαν τιμή για 18 ώρες στα 41,4 €/MWh. Σημειώνεται ότι επί 15 ώρες, η τιμή ορίστηκε από τις μονάδες της ΔΕΗ, οι οποίες ήταν οριακές. Αυτό σημαίνει ότι είτε έχουν ακριβότερο φυσικό αέριο ή ότι η ΔΕΗ έχει λόγους να κάνει προσφορές πιο ψηλά από τις εισαγωγές. Οι εισαγωγές στο 16% της ζήτησης όρισαν τιμή για 6 ώρες στα 45,6 €/MWh. Οι αντίστοιχες τιμές ήταν: στη Γερμανία 38,59 €/MWh, στην Ιταλία 41,34 €/MWh, στην Τσεχία 39,02 €/MWh, στη Βουλγαρία 39,33 €/MWh, στην Ρουμανία 40,14 €/MWh, στην Ισπανία 40,52 €/MWh και στην Πορτογαλία 40,52 €/MWh.

    By Engineer, in Χρηματοδοτήσεις, ,

    Στη γραμμή της αφετηρίας εισέρχεται το πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης δημοσίων κτιρίων «ΗΛΕΚΤΡΑ», μετά την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Yπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών (ΦΕΚ Β 3156/31.07.2020).

    Σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, με παρεμβάσεις που συνδέονται με την τυπική χρήση του εκάστοτε κτιρίου και αφορούν στην ενέργεια που χρησιμοποιείται για θέρμανση, ψύξη, αερισμό, φωτισμό κλπ. Τα κτίρια που εντάσσονται στο «ΗΛΕΚΤΡΑ» θα πρέπει μετά τις παρεμβάσεις να κατατάσσονται τουλάχιστον στην κατηγορία ενεργειακής απόδοσης Β, σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ).

    Το πρόγραμμα θα «τρέξει» κατά την περίοδο 2020-2026, με φορέα Διαχείρισης το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ. Οι πόροι προέρχονται από δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ) της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
    Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διερευνά τη δυνατότητα χρηματοδότησης του εν λόγω Προγράμματος και μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    Η χρηματοδότηση των έργων που θα ενταχθούν στο «ΗΛΕΚΤΡΑ» πραγματοποιείται εν μέρει μέσω Επενδυτικών Δανείων που χορηγούνται από το ΤΠΔ και συνομολογούνται μέσω δανειακών συμβάσεων, μεταξύ των δικαιούχων φορέων και του Ταμείου. Η εξυπηρέτηση των εν λόγω δανείων γίνεται από λογαριασμό που συστήνεται στο ΤΠΔ για τις ανάγκες του προγράμματος και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠΕΝ.

    Η υπόλοιπη χρηματοδότηση μπορεί να προέρχεται από ίδιους πόρους των φορέων της Γενικής κυβέρνησης. Μέρος ή και το σύνολο των έργων μπορούν να χρηματοδοτηθούν από Εταιρείες Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ) ή τρίτους, μέσω Συμβάσεων Ενεργειακής Απόδοσης (ΣΕΑ).

    Θα ακολουθήσει η έκδοση ΚΥΑ για την εγγυοδοσία των φορέων και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, εντός του φθινοπώρου, προγραμματίζεται να εκδοθεί ο οδηγός – πρόσκληση όπου εκεί θα περιγράφεται βήμα – βήμα όλη η διαδικασία.

    Να τονισθεί ότι για τους φορείς που θελήσουν να συμμετάσχουν, θα δοθεί ικανός χρόνος προετοιμασίας για την υποβολή των προτάσεών τους.

    Κριτήρια για την επιλογή και ένταξη των έργων στο πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ» αποτελούν:

    α) Η επαρκής τεκμηρίωση της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης
    β) Ο ολοκληρωμένος και λειτουργικός χαρακτήρας των προτεινόμενων έργων που πρέπει να συμμορφώνονται με τις ελάχιστες απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ
    γ) Η επαρκής τεχνική τεκμηρίωση των σχεδιαζόμενων παρεμβάσεων στο κέλυφος και τα τεχνικά συστήματα του κτιρίου
    δ) Η κατάθεση τεκμηριωμένου προϋπολογισμού και χρονοδιαγράμματος υλοποίησης
    ε) Η οικονομική βιωσιμότητα
    στ) Η εκπόνηση Σχεδίου Ενεργειακής Απόδοσης όπου απαιτείται από το νόμο.

    Στις προσκλήσεις για την υποβολή αιτήσεων ένταξης στο πρόγραμμα ορίζεται και εξειδικεύεται η διάρκεια και η διαδικασία της υποβολής, τα έντυπα και δικαιολογητικά που απαιτούνται, η ανάλυση των κριτηρίων, η προτεραιοποίηση των αναγκών, η απαιτούμενη ιδία συμμετοχή των δικαιούχων φορέων και οι υποχρεώσεις τους, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης των Επενδυτικών Δανείων από το ΤΠΔ κ.α.

    Οι αιτήσεις αξιολογούνται από τη Διεύθυνση Ενεργειακών Πολιτικών και Ενεργειακής Αποδοτικότητας του ΥΠΕΝ που εισηγείται στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας την έκδοση Απόφασης Ένταξης του έργου στο πρόγραμμα. Σε αυτή καθορίζεται το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου, το ποσοστό χρηματοδότησης, το ποσό του Επενδυτικού Δανείου που θα συνομολογηθεί μεταξύ του δικαιούχου φορέα και του ΤΠΔ, οι όροι και η διαδικασία χρηματοδότησης, η χρονική διάρκεια ισχύος της απόφασης, οι υποχρεώσεις του δικαιούχου φορέα. Ορίζεται επίσης το απαιτούμενο ποσό της ιδίας συμμετοχής που μπορεί να προέρχεται από ιδίους πόρους ή/και από Εταιρείες Ενεργειακών Υπηρεσιών ή τρίτους.

    Μετά την ολοκλήρωση των έργων, οι δικαιούχοι φορείς συντάσσουν έκθεση ολοκλήρωσης από την οποία πρέπει να προκύπτει η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων και η αντίστοιχη εξοικονόμηση ενέργειας μετά τις παρεμβάσεις. Στη βάση των εκθέσεων ολοκλήρωσης και των πορισμάτων των πιθανών ελέγχων, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας προβαίνει στην έκδοση Απόφασης Ολοκλήρωσης των έργων. Αυτή αποστέλλεται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και ο δικαιούχος φορέας αποδεσμεύεται από κάθε υποχρέωση αποπληρωμής του Επενδυτικού Δανείου, η οποία βαρύνει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

    Μετά την έκδοση της Απόφασης Ολοκλήρωσης του έργου, ο δικαιούχος φορέας έχει υποχρέωση:
    α) Να διασφαλίζει τη λειτουργία και συντήρηση του έργου για 5 έτη
    β) Να ορίζει ενεργειακό υπεύθυνο
    γ) Να εφαρμόσει σύστημα διαχείρισης ενέργειας
    Σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση

    By dimitris GM, in Περιβάλλον, ,

    Από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
    Με απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκου Ταγαρά, δίνεται παράταση είκοσι πέντε (25) ημερών – στην καταληκτική προθεσμία υποβολής αιτήσεων αναμόρφωσης δασικών χαρτών, ανά οικεία Διεύθυνση Δασών Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
     

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Σε δημοπράτηση βγήκε από τη ΔΕΗ Αναενώσιμες μέσα από τις εταιρείες Αρκαδικός Ήλιος Ένα Α.Ε. και Αρκαδικός Ήλιος Δύο Α.Ε. η υλοποίηση δύο νέων φωτοβολταϊκών σταθμών 50 MW.
    Στην σύμβαση συμπεριλαμβάνεται η μελέτη, τα έργα πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, η μεταφορά και η θέση σε λειτουργία των δύο φ/β των οποίων η ονομαστική ισχύς τους είναι 39 MW και 11 MW, αντίστοιχα, στη θέση «Μεγάλες Λάκκες» του Δ. Μεγαλόπολης. Επίσης συμπεριλαμβάνεται και ένας υποσταθμός 33kV/150kV υπαίθριου τύπου.
     
    Η δημοπράτηση του έργου αλλά και η αποσφράγιση των προσφορών θα πραγματοποιηθεί στις 30 Σεπτεμβρίου. Η διάρκεια υλοποίησης των δύο φωτοοβολταϊκών σταθμών εκτιμήθηκε σε 40 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η ολοκλήρωση τους τοποθετείται το 2024.
    Το κόστος του έργου ορίστηκε σε 38,1 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 30,72 εκατ.ευρώ). Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από ίδια κεφάλαια των εταιρειών.
    Η δημοπράτηση των δύο σταθμών εντάσσεται στο φετινό πρόγραμμα της ΔΕΗΑΝ ενώ δρομολογείται με αυτό τον τρόπο η εκκίνηση έργων σε φωτοβολταϊκούς σταθμούς συνολικής ισχύος 280 MW.
     
    Υπενθυμίζεται ότι τα υπολειπόμενα 230 MW -που αποτελούνται από 2 πάρκα των 15 MW και ένα mega-φωτοβολταϊκό των 200 MW- θα αναπτυχθούν στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και εντάσσονται στη στροφή των λιγνιτικών περιοχών προς «πράσινες» μορφές ενέργειας.

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυταπασχολούμενοι αποδείχτηκαν οι πιο ευάλωτοι στην κορονο-κρίση ως προς τη δυνατότητά τους να ανταπεξέλθουν στην καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών.
    Και αυτό γιατί, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, τον Ιούλιο, σημειώθηκε πτώση σχεδόν 50% στα έσοδα των ταμείων από τις κρατήσεις τους.
    Συγκεκριμένα, εισπράχθηκαν μόλις 107 εκατ. ευρώ έναντι 202 εκατ. ευρώ πέρσι τον ίδιο μήνα.
    Να σημειωθεί πως η πτώση από τα έσοδα από τις εργοδοτικές εισφορές σε μηνιαία βάση, από τον περασμένο Μάρτιο έως και τον Ιούλιο, κατά το μέγιστο έφτασε κοντά στο 35%, ενώ σε 7μηνη βάση, έφτασε στο 26%.
    Αυτό σημαίνει πως η μέγιστη πτώση στα έσοδα από εισφορές στον ιδιωτικό τομέα σημειώθηκε στις εισφορές αυτασφάλισης των επαγγελματιών και όχι στις εισφορές των μισθωτών που πληρώνουν οι εργοδότες.
    Πριν, το ξέσπασμα της κρίσης του κορονοϊού,  η εισπραξιμότητα των εισφορών στους μη μισθωτούς  (επαγγελματίες, αγρότες, "μπλοκάκηδες", κλπ) δεν ξεπερνούσε κατά μέσο όρο το 55%-60%.
    Με άλλα λόγια, εισπράττονταν το 55% -60% όσων εισφορών είχαν βεβαιωθεί από τα ταμεία για περίπου 1,5 αυτασφαλισμένους.
    Αυτό σημαίνει πως μόνο κοντά στους 750.000 μη μισθωτούς πλήρωναν κάθε μήνα τις προβλεπόμενες εισφορές τους. 
    Η πτώση 50% στα έσοδα από εισφορές τον περασμένο μήνα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι  (όπου η εισπραξιμότητα κυμαινόταν στο 55% -60%) "δείχνει" πως έως και  375.000 από τους 750.000 μη μισθωτούς που προ κρίσης πλήρωναν  κάθε μήνα τις εισφορές φαίνεται πως δεν μπόρεσαν να κάνουν το ίδιο κατά τον Ιούλιο, σύμφωνα με τις πρώτες άτυπες εκτιμήσεις αρμόδιων στελεχών των ταμείων, ενώ όσοι μπόρεσαν, όντας κατά συντριπτική πλειοψηφία πληττόμενοι (βάσει ΚΑΔ) επέλεξαν να καταβάλλουν τις εισφορές τους με έκπτωση 25% (ίσχυε έως και το Μάιο του 2020).
    Ο επόμενος μήνας θα είναι, όμως, καθοριστικός για τα έσοδα από εισφορές των πληττόμενων επαγγελματιών, καθώς λήγουν οι παρατάσεις για τις εισφορές του διαστήματος Φεβρουαρίου -Μαΐου.  Οι εισφορές Φεβρουαρίου -Μαρτίου θα πρέπει να πληρωθούν σε 4 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από το Σεπτέμβριο. Οι επόμενες 3  δόσεις πρέπει να πληρωθούν τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο και το Δεκέμβριο.  
    Οι εισφορές του Απριλίου, μπορούν να καταβληθούν, επίσης, σε 4 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από τον ερχόμενο Οκτώβριο. Οι επόμενες 3 δόσεις, θα πρέπει να καταβληθούν  το Νοέμβριο, το Δεκέμβριο του 2020 και, τέλος, τον Ιανουάριο του 2021.

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Σε εφαρμογή τέθηκαν οι νέοι μειωμένοι συντελεστές προκαταβολής φόρου, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, που στέλνει στους φορολογούμενους μήνυμα για τροποποιητική δήλωση.
    Σε εφαρμογή τέθηκαν οι νέοι μειωμένοι συντελεστές προκαταβολής φόρου, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ.
    Το μήνυμα που λαμβάνουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν υποβάλει δηλώσεις είναι, όπως αναφέρει το taxheaven, το ακόλουθο:

    Η τελική εκκαθάριση μειώνει ή διαγράφει την προκαταβολή φόρου των φορολογούμενων ανάλογα με την περίπτωση στην οποία εμπίπτουν και σύμφωνα με όσα ορίζονται στην απόφαση Α.1186/2020. 

    Με 4 κλικ η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης
    Η υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης για τα φυσικά πρόσωπα γίνεται με την γνωστή διαδικασία και συγκεκριμένα με 4 κλικ. 
    Η προθεσμία για την υποβολή της τροποποιητικής λήγει στις 30 Δεκεμβρίου.
    Αυτονόητα, όσοι από τη Δευτέρα, θα υποβάλλουν για πρώτη φορά τη δήλωση τους, θα λάβουν την εκκαθάριση του φόρου απευθείας με το νέο μειωμένο συντελεστή προκαταβολής.

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ απόφαση της ΑΑΔΕ Α.1185/2020 με την οποία τροποποιείται η απόφαση 1065606/7222/ΔΕ-Β/18.7.2000 περί καθορισμού διαφορετικού τρόπου υποβολής της «Κατάστασης Συμφωνητικών της παρ. 16 του άρθρου 8 του ν. 1882/1990» για συμφωνητικά που καταρτίζονται εντός του έτους 2020.
    Για την διευκόλυνση των φορολογουμένων να εκπληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στην αγορά και των μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, ορίζεται ότι:
    1. «Ειδικά για τα συμφωνητικά που καταρτίζονται εντός του έτους 2020, ανεξαρτήτως του ημερολογιακού τριμήνου κατάρτισής τους, ορίζεται ετήσια υποβολή, με προθεσμία έως την 29η Ιανουαρίου 2021.».
    2. Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της και καταλαμβάνει και τα συμφωνητικά που έχουν συνταχθεί και πριν την ημερομηνία αυτή.
    Δείτε την απόφαση στο φορολογικό αρχείο του κόμβου: https://www.taxheaven.gr/circulars/33959/a-1185-2020

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Ημερομηνία λήξης έχουν όλα τα τακτοποιημένα αυθαίρετα με μεγάλες παραβάσεις(!). Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως τα τακτοποιημένα αυθαίρετα που ανήκουν στη λεγόμενη κατηγορία 5 (αυτά δηλαδή που δεν έχουν οικοδομική άδεια ή έχουν υπέρβαση -τουλάχιστον κατά 40% στην κάλυψη και στη δόμηση ή καθ’ ύψος πάνω από 20%) θα ανήκουν στους ιδιοκτήτες τους (που πλήρωσαν ή έχουν προγραμματίσει να πληρώσουν το σχετικό πρόστιμο) για 30 χρόνια και μετά θα κατεδαφίζονται…
    Και με τα έως τώρα στοιχεία μιλάμε για να ένα πρόβλημα που αγγίζει πάνω από μισό εκατομμύριο ιδιοκτήτες (με τον πραγματικό αριθμό να είναι πολύ μεγαλύτερος). Κι αυτό διότι σήμερα, τα παντελώς αυθαίρετα κτίσματα που έχουν δηλωθεί ανέρχονται σύμφωνα με τα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ) σε 557.470 (με τον συνολικό αριθμό των δηλώσεων κτιρίων με αυθαιρεσίες να ανέρχεται σε 1.642.000). Ετσι, αν στον προαναφερόμενο αριθμό προστεθεί και αυτός των παντελώς αυθαιρέτων που οι ιδιοκτήτες τους θέλουν να τα τακτοποιήσουν, φαίνεται το μέγεθος του προβλήματος.
    Ελλειψη αξιοπιστίας. Το πραγματικό ωστόσο πρόβλημα περιγράφεται με δυο λέξεις. Ποιες είναι αυτές; «Ελλειψη αξιοπιστίας». Μιλάμε για την έλλειψη αξιοπιστίας που διακατέχει τη σχέση πολίτη – κράτους. Κι αυτό διότι οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν τέτοιου είδους αυθαίρετα, τα οποία είτε τακτοποίησαν είτε πρόκειται να τακτοποιήσουν, ήξεραν μέχρι και πριν από μερικές μέρες (με βάση τα όσα προβλέπονταν από τους σχετικούς νόμους) ότι τα αυθαίρετά τους τακτοποιούνταν προσωρινά για 30 χρόνια, και στη συνέχεια, μετά την ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού στην περιοχή όπου βρίσκονται (με τη δημιουργία ζωνών υποδοχής συντελεστή δόμησης) και την αγορά από πλευράς των αυθαιρετούχων του συντελεστή δόμησης που τους «λείπει», θα εξαιρούνταν οριστικά από την κατεδάφιση.
    ΑΠΟ ΝΟΜΟ ΣΕ ΝΟΜΟ
    Και αυτή η άποψη είναι εδραιωμένη από το ’13 με τον νόμο 4178/ 2013 (που είναι γνωστός και ως νόμος Καλαφάτη). Ο νόμος κρίθηκε συνταγματικός από ΣτΕ και το ανώτατο δικαστήριο αποφάνθηκε πως τα αυθαίρετα με τις μεγάλες παραβάσεις θα μπορούν να νομιμοποιούνται πλήρως ύστερα από 30 χρόνια και υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει εξαγορά συντελεστή δόμησης από τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων εφόσον έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια πόλης (δηλαδή ο πολεοδομικός σχεδιασμός).
    Αλλά για να είμαστε απολύτως ακριβείς, το διάστημα είναι ακόμη μεγαλύτερο, και ξεκινάει από το ’11, με τον νόμο 4014/2011 (γνωστό και ως νόμο Μπιρμπίλη).
    Ο νόμος αυτός μπορεί να κρίθηκε αντισυνταγματικός από το Συμβούλιο της Επικρατείας (το σκεπτικό τού ανώτατου δικαστηρίου, μεταξύ άλλων, ήταν ότι ο νόμος δεν προέβλεπε εξατομικευμένη εξέταση κάθε αυθαίρετης οικοδομής, τόσο σε σχέση με το είδος και την ένταση της δόμησης όσο και σε σχέση με την επιβάρυνση δηλαδή κάθε περιοχής), αλλά με τον νέο νόμο που ακολούθησε το ’13, στήθηκε «γέφυρα» για να μπουν όσοι ιδιοκτήτες έκαναν αίτηση τακτοποίησης με τον νόμο Μπιρμπίλη, στις ευεργετικές διατάξεις του ν. 4178/2013. Και τέσσερα χρόνια αργότερα, το ’17 επί ΣΥΡΙΖΑ, προστέθηκε ένας ακόμη – αυτή τη φορά – πιο ελκυστικός νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ο νόμος 4495/2017 (γνωστός και ως νόμος Σταθάκη).
    Στην ουσία δηλαδή τα εννέα τελευταία χρόνια οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων είχαν μια συγκεκριμένη εικόνα για το τι πρέπει να κάνουν για να μη χάσουν το αυθαίρετο κτίσμα τους. Τώρα το σκηνικό αλλάζει. Διότι σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται με το νομοσχέδιο για τον «εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας», που έχει τεθεί ήδη σε διαβούλευση, αποκλείεται κάθε νομιμοποίηση αυθαιρέτων μέσω της μεταφοράς του συντελεστή δόμησης.
    Τα χρήματα ωστόσο από την τακτοποίηση εισπράχθηκαν (υπολογίζονται σε περίπου 2,6 δισ. ευρώ) και θα εξακολουθούν να εισπράττονται από κράτος (είναι σε εκκρεμότητα προς είσπραξη τουλάχιστον άλλα 2 δισ. ευρώ).
    ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΜΕΤΑ 30 ΕΤΗ
    Τώρα από το υπουργείο Περιβάλλοντος ισχυρίζονται πως «με βάση τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας επί του παρόντος δεν μπορούν να κάνουν τίποτα». Κοινώς αυτό… μεταφράζεται ως εξής: ένας ιδιοκτήτης τακτοποιεί το αυθαίρετο κτίσμα πληρώνοντας τα όσα προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία, αλλά τα παιδιά του – στην πράξη – δεν μπορούν να το έχουν, αφού ύστερα από 30 χρόνια θα πρέπει να το κατεδαφίσουν…

    By Engineer, in Αρθρογραφία, ,

    Με τον Ν. 4685/2020 επιχειρείται η τακτοποίηση των κατοικιών που βρίσκονται  σε οικιστικές πυκνώσεις μέσα από μια διαδικασία προσωρινής εξαίρεσης από την κατεδάφιση και τις λοιπές διοικητικές κυρώσεις. Κατά το άρθρο 51 Ν.4685/2020, ως οικιστικές πυκνώσεις ορίζονται  οι συγκεντρώσεις κατοικιών οι οποίες παρουσιάζουν  λειτουργική ενότητα (λόγω του αριθμού τους, της εγγύτητας μεταξύ τους, της εξυπηρέτησής τους από κοινά δίκτυα {ύδρευσης, ενέργειας κλπ}), όπως προκύπτουν από τις οικονομοτεχνικές μελέτες του άρθρου 53.  Κατοικίες και κατασκευές που τις συνοδεύουν οι οποίες βρίσκονται σε οικιστικές πυκνώσεις εντός περιοχών που περιλαμβάνονται σε αναρτημένους ή κυρωμένους δασικούς χάρτες ή βρίσκονται σε δάση/δασικές εκτάσεις σε περιοχές για τις οποίες δεν έχει γίνει ανάρτηση δασικού χάρτη μπορούν να εξαιρεθούν προσωρινά από την κατεδάφιση και τις λοιπές διοικητικές κυρώσεις (σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 52-55 Ν. 4685/2020).   
    Αποκλείεται η υπαγωγή στην διάταξη του άρθρου 55 για:
    1)  κτίρια τα οποία δεν έχουν τον χαρακτήρα κατοικίας ή κατασκευής που συνοδεύει την κατοικία.
    2) κτίρια και λοιπές κατασκευές που έχουν ανεγερθεί μετά τις 28-7-2011.
    3) κτίρια και κατασκευές που βρίσκονται σε περιοχές του δικτύου Natura 2000,  σε υγροτόπους που προστατεύονται με την συνθήκη Ramsar, σε περιοχές για τις οποίες ισχύουν ειδικές προστατευτικές διατάξεις για την φύση  ή το τοπίο , εκτός αν κατασκευάστηκαν πριν τον χαρακτηρισμό αυτών των περιοχών.
    4) κτίρια – κατασκευές σε περιοχές υποχρεωτικά αναδασωτέες λόγω πυρκαϊάς, τα οποία έχουν ανεγερθεί μετά την κήρυξη της αναδάσωσης.
    5) κτίρια – κατασκευές που η διατήρησή τους παρακωλύει την διαφυγή πολιτών ή την πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων  σε περίπτωση πυρκαϊάς ή άλλου κινδύνου από φυσικά φαινόμενα.
    6)  Κτίρια και λοιπές κατασκευές που εμπίπτουν στις περιπτώσεις δ`, ε`, ζ`, η`, θ`, ι`, ια`, ιγ`, ιδ`, ιε`, ιστ`, ιζ` και ιη` της παραγράφου 1 του άρθρου 89 του ν. 4495/2017.
    Ο κύριος, νομέας ή κάτοχος της κατοικίας  υποβάλλει αίτηση για την υπαγωγή στην διάταξη του άρθρου 55 σε  διαδικτυακή πλατφόρμα που τηρεί το ''ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ”. Δικαίωμα υποβολής της αίτησης έχουν και όσοι κατέθεσαν αίτηση διόρθωσης προδήλου σφάλματος δασικού χάρτη, αντιρρήσεις, αίτηση ακύρωσης ή οποιοδήποτε διοικητικό ή ένδικο βοήθημα με το οποίο αμφισβητούν ότι η ιδιοκτησία τους έχει δασικό χαρακτήρα. Η αίτηση πρέπει να περιλαμβάνει :α) περιγραφή κατοικίας – κατασκευών ως προς την δομημένη επιφάνεια, την κάλυψη και το ύψος. β)Χρήση κατοικίας. γ) εντοπισμό της κατοικίας στην ιστοσελίδα “ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ”, στον διαδικτυακό τόπο ανάρτησης δασικών χαρτών και υποβολής αντιρρήσεων δ)Υπεύθυνη δήλωση για την αλήθεια των υποβαλλόμενων στοιχείων
    Η υποβολή της αίτησης έχει ως συνέπεια την άμεση αναστολή των διοικητικών κυρώσεων που έχουν επιβληθεί, την μη επιβολή νέων , συμπεριλαμβανομένης της προσωρινής εξαίρεσης από την κατεδάφιση  μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του άρθρου 55. Η αναστολή και η προσωρινή εξαίρεση από την κατεδάφιση δεν ισχύει όταν είναι επιβεβλημένη η άμεση κατεδάφιση  λόγω άμεσου κινδύνου για την ζωή, το περιβάλλον ή την περιουσία.
    Αν έχει αναρτηθεί ο δασικός χάρτης, η προθεσμία υποβολής της αίτησης  είναι 6 μήνες από την έναρξη ισχύος του Ν. 4685/2020. Αν ο δασικός χάρτης αναρτηθεί μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4685/2020, η προθεσμία υποβολής της αίτησης είναι 6 μήνες από την ανάρτηση του δασικού χάρτη. Δεν αναστέλλεται η προθεσμία για όσους έχουν υποβάλλει αντιρρήσεις, αίτηση διόρθωσης προδήλου σφάλματος, αίτηση ακύρωσης ή έχουν αμφισβητήσει με διοικητική ή δικαστική διαδικασία τον δασικό χαρακτήρα της έκτασης όπου βρίσκεται η κατοικία τους.
    Για κάθε Περιφέρεια της χώρας συντάσσεται οικονομοτεχνική μελέτη (άρθρο 53 Ν 4685/2020), στην οποία καταγράφεται η δόμηση των εκτάσεων που περιλαμβάνονται στους αναρτημένους ή κυρωμένους δασικούς χάρτες ή σε δασικές περιοχές αν δεν έχει γίνει ανάρτηση ή κύρωση δασικού χάρτη.
    Στην οικονομοτεχνική μελέτη περιγράφονται: ο αριθμός, το εμβαδόν, η κάλυψη των κτιρίων και κατασκευών, η χρήση τους, η ημερομηνία κατασκευής, η χωρική κατανομή σε οικιστικές πυκνώσεις, οι συνέπειες διατήρησης των κατασκευών, η αναγκαιότητα άμεσης κατεδάφισης, οι συνέπειες {κοινωνικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές} που θα έχει τόσο η κατεδάφιση όσο και η προσωρινή διατήρηση των αυθαίρετων κατασκευών, οι αναγκαίες ενέργειες αντιστάθμισης για την διατήρηση του δασικού ισοζυγίου ανά περιοχή μελέτης ή Περιφερειακή Ενότητα ή Περιφέρεια. Οι οικονομοτεχνικές μελέτες καταρτίζονται με βάση στοιχεία που συλλέγονται με κάθε πρόσφορο τρόπο ( αεροφωτογραφίες, δορυφορικές απεικονίσεις, αυτοψία).
    Ύστερα από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και  Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδίδεται προεδρικό διάταγμα (άρθρο 54 Ν 4685/2020), το οποίο λαμβάνει  υπόψη τις οικονομοτεχνικές μελέτες και καθορίζει:1)  τις περιοχές στις οποίες παρατηρούνται οικιστικές πυκνώσεις για τις οποίες είναι δυνατόν να ισχύσει η προσωρινή εξαίρεση  από την κατεδάφιση και η προσωρινή αναστολή διοικητικών κυρώσεων.
    2) τα  κριτήρια υπαγωγής των οικιών (ιδίως ο βαθμός κατά τον οποίο η προσωρινή εξαίρεση από την κατεδάφιση δεν προκαλεί βλάβη στα δασικά οικοσυστήματα, σε συνδυασμό με μέτρα αντιστάθμισης)
    3)  τις συνέπειες υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος νόμου ( η προσωρινή εξαίρεση από την κατεδάφιση και ο χρόνος αυτής, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 έτη, ανάκληση- αναστολή των ληφθέντων διοικητικών μέτρων, αναστολή επιβολής νέων διοικητικών κυρώσεων, αναστολή εκκρεμών ποινικών διώξεων, μη άσκηση νέων).
    4) τα μέσα απόδειξης για τον χρόνο ανέγερσης και ολοκλήρωσης  των κατοικιών (αεροφωτογραφίες, τίτλοι ιδιοκτησίας, δικαστικές αποφάσεις, έγγραφα δασικών υπηρεσιών, έγγραφα πολεοδομικών υπηρεσιών)
    5)  τον φορέα διαχείρισης και ελέγχου των αποδεικτικών μέσων του χρόνου ολοκλήρωσης των κτιρίων,  την διαδικασία για δειγματοληπτικό έλεγχο των στοιχείων, τις συνέπειες υποβολής ανακριβών στοιχείων
    6) τον τρόπο υπολογισμού ενιαίου προστίμου για την υπαγωγή στον Ν. 4685/2020. Το πρόστιμο υπολογίζεται με βάση το κτίριο, τις συνοδεύουσες κατασκευές, τον καταληφθέντα περιβάλλοντα χώρο,  την επιφάνεια κτιρίου σε τετραγωνικά μέτρα, την παλαιότητα του κτιρίου, την αξία της δασικής γης, το κόστος αναδάσωσης ανά στρέμμα, την αντικειμενική αξία της πλησιέστερης ζώνης. Καθορίζεται επίσης ο τρόπος καταβολής του προστίμου, εφάπαξ ή σε δόσεις, ο αριθμός δόσεων, έκπτωση σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής, συνέπειες καθυστέρησης καταβολής,  η διαδικασία κατάθεσης, απόδοσης, εξόφλησης.
    7)  τα μέτρα αντιστάθμισης ( αναδασώσεις, δασοτεχνικά έργα, μελέτες και έργα για την προστασία και διαχείριση δασικών οικοσυστημάτων, κατεδαφίσεις κατασκευών που δεν υπάγονται στις διατάξεις του νόμου.)
     δημιουργία διαδικτυακής πλατφόρμας μέσω της οποίας ασκείται εποπτεία  για την μη ανέγερση νέων κατασκευών εντός δασών.
     9) κυρώσεις για τα κτίρια που δεν θα υπαχθούν στις ρυθμίσεις και για τα κτίρια που ανεγείρονται μετά τις 28-7-2011.
    10) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την υπαγωγή στην ρύθμιση.
    Εντός 6 μηνών από την έκδοση του προεδρικού διατάγματος, ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει την αίτηση με τα δικαιολογητικά που ορίζει το προεδρικό διάταγμα. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία, αίρεται η αναστολή των διοικητικών κυρώσεων. Εντός 2 μηνών από την συμπλήρωση των δικαιολογητικών,  γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο η αποδοχή ή απόρριψη του αιτήματος. Σε περίπτωση απόρριψης, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ασκήσει προσφυγή στο Διοικητικό Πρωτοδικείο. Η προσφυγή δεν παρατείνει την αναστολή. Η αναστολή λήγει αυτοδικαίως με την έκδοση της απορριπτικής απόφασης. Αν γίνει αποδεκτό το αίτημα, η γνωστοποίηση της αποδοχής συνοδεύεται από τον υπολογισμό του καταβλητέου προστίμου, το οποίο αποδίδεται στο Πράσινο Ταμείο.
    Τέλος, να σημειωθεί ότι με απόφαση της Ολομέλειας ΣτΕ 685/2019  έχει κριθεί ότι  η συνταγματική υποχρέωση διαφύλαξης του εν γένει δασικού πλούτου της χώρας καθιστά κατ’ εξαίρεση μόνον επιτρεπτή τη μεταβολή της μορφής των δασικού χαρακτήρα εκτάσεων, τούτο δε εφόσον προέχει για την εθνική οικονομία η αγροτική εκμετάλλευση ή άλλη χρήση, επιβαλλόμενη από λόγους δημοσίου συμφέροντος  Προέχουσα χρήση υπό την ανωτέρω έννοια, ουδέποτε αποτελεί η αξιοποίηση δασικού χαρακτήρα εκτάσεων για οικιστικούς σκοπούς, οι οποίοι δεν συνιστούν λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, που θα δικαιολογούσαν τη μεταβολή του προορισμού του δάσους. Ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που επιδιώκεται να εξυπηρετηθεί με την απώλεια δασικού πλούτου και δεν μπορεί, κατά τα ανωτέρω, να είναι η οικιστική αξιοποίηση, οφείλει να σταθμίζεται προς τη διατήρηση άθικτου του τελευταίου, η οποία αποτελεί εξ ορισμού σκοπό δημοσίου συμφέροντος συνταγματικής εμβέλειας. Η στάθμιση αυτή πρέπει να διενεργείται από τα αρμόδια δημόσια όργανα, νομοθετικά και διοικητικά, δεν είναι δε ανεκτή η καταστροφή της δασικής βλάστησης ορισμένης δασικού χαρακτήρα εκτάσεως από οποιονδήποτε τρίτο. Η καταστροφή αυτή, εφόσον, παρά ταύτα, λάβει χώρα, καθιστά υποχρεωτικώς ληπτέο το συνταγματικό μέτρο της αναδάσωσης και, περαιτέρω, την υπαγωγή της δασικής έκτασης που καταστράφηκε σε προστατευτικό καθεστώς ακόμη αυστηρότερο από το προβλεπόμενο για τις εκτάσεις που διατηρούν τη δασική τους μορφή.
    της Χριστίνας Δεστούνη, Δικηγόρου Καλαμάτας

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Με την εφαρμογή ενός αναδιανεμητικού μηχανισμού ο οποίος θα επιτρέπει σε δήμους με αυξημένες εισπράξεις ΕΝΦΙΑ να καλύπτουν τις ανάγκες των φτωχών δήμων θα προχωρήσει η κυβέρνηση στην υλοποίηση του σχεδιασμού που προβλέπει από το 2022 τα έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ να καταλήγουν στα ταμεία των δήμων από όπου εισπράττονται σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
     
    Σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης οι δήμοι με αυξημένες εισπράξεις ΕΝΦΙΑ θα δίνουν (αυτοματοποιημένα, μέσω του μηχανισμού είσπραξης) στους φτωχότερους δήμους στους οποίους οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων είναι πολύ μικρές
     
    Ο σχεδιασμός δίνει ακόμα την δυνατότητα της αύξησης η και μείωσης του ΕΝΦΙΑ μέσα σε ένα προκαθορισμένο πλαίσιο το οποίο θα λαμβάνει υπόψη του τις οικονομικές, γεωγραφικές και διοικητικές ιδιαιτερότητες των δήμων.
     
    Στην περίπτωση που κάποιος δήμος αποφασίσει να αυξήσει τον ΕΝΦΙΑ, θα πρέπει να υπάρχει αυξημένη πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο και να περιγράφεται με ακρίβεια το ανταποδοτικό έργο που θα προκύψει για τους δημότες. Εφόσον το δημοτικό συμβούλιο ψηφίσει θετικά το υπουργείο Οικονομικών θα λάβει την τελική απόφαση. 

    By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του ΥΠΕΝ που αφορά στην τροποποίηση της υπ’ αρ. ΔΙΠΑ/οικ. 37674/ 27-7-2016 (Β’2471) απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν. 4014/2011 (Α’ 209)», ως προς την κατάταξη ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων της 10ης Ομάδας.
    Σύμφωνα με την απόφαση, ισχύουν τα εξής:
    Άρθρο 1
    Τροποποιείται η υπ’ αρ. ΔΙΠΑ/οικ. 37674/2016 (Β’ 2471) απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κατάταξη δημόσιων και ιδιωτικών έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες και υποκατηγορίες, σύμφωνα με το άρθρο 1 παράγραφος 4 του ν. 4014/21.09.2011 (Α’ 209)», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει ως προς την κατάταξη των έργων και δραστηριοτήτων της 10ης Ομάδας, ως ακολούθως:
    Το Παράρτημα X, Ομάδα 10η «Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας» τροποποιείται και αντικαθίσταται από το ταυτάριθμο Παράρτημα της παρούσας.
    Άρθρο 2
    Η περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων του πεδίου εφαρμογής της παρούσας των οποίων η κατάταξη μεταβάλλεται βάσει αυτής, και για τα οποία έχει κατατεθεί πλήρης Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων ή Μελέτη Περιβάλλοντος ή φάκελος Υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ), στην περιβαλλοντική αρχή που ήταν αρμόδια για την περιβαλλοντική αδειοδότησή τους πριν την έναρξη ισχύος της παρούσας, διενεργείται από την ως άνω αρχή εκτός εάν ο φορέας των εν λόγω έργων ή δραστηριοτήτων ζητήσει εγγράφως την υπαγωγή τους στις διατάξεις της παρούσας
    Άρθρο 3
    Ισχύς απόφασης
    Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ με τα Παραρτήματα από εδώ

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Στην αντικατάσταση του θεσμικού πλαισίου για το σχεδιασμό και το χαρακτηρισμό δημοτικών οδών προχωρά η Κυβέρνηση, με το άρθρο 14 Νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από την 4η έως την 28η Αυγούστου.
    Συγκεκριμένα, αντικαθίσταται το αρ.4 του ν.3155/1955, το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα ορίζει μόνο το εξής: « Δημοτικαί και Κοινοτικαί οδοί είναι αι οδοί αι εξυπηρετούσαι  τας πάσης   φύσεως   ανάγκας  ενός  Δήμου  ή  μιας  Κοινότητος  εντός  των διοικητικών ορίων αυτού ».
    Σύμφωνα με το Ν/Σ, δημοτικοί οδοί είναι οι οδοί που εξυπηρετούν τις κάθε είδους ανάγκες οδικών μετακινήσεων ενός Δήμου ή Δημοτικής Ενότητας, εντός των ορίων τους. Οι ανάγκες αυτές αφορούν, κυρίως, τις συνδέσεις μεταξύ οικισμών, οργανωμένων υποδοχέων, άλλων σημαντικών συγκεντρώσεων δραστηριοτήτων και μεγάλων εγκαταστάσεων, κοινόχρηστων χώρων και σημαντικών τοποσήμων.  Αφορούν επίσης τις συνδέσεις μεταξύ των προαναφερθέντων σημείων με δημοτικές οδούς όμορων Δήμων και Δημοτικών Κοινοτήτων ή με εθνικές και επαρχιακές οδούς.
    Οι δημοτικές οδοί διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: δημοτικές οδοί κατηγορίας Α και δημοτικές οδοί κατηγορίας Β.
    Α) Οι δημοτικές οδοί κατηγορίας Α παρέχουν δικαίωμα προσώπου για τη δόμηση σε παρόδια γήπεδα.  Χαρακτηρίζονται με π.δ. που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, μετά από ειδική μελέτη και ύστερα από γνώμη του οικείου ΣΥΠΟΘΑ. Οδοί που προϋφίστανται του έτους 1923 στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή, εκτός των οριοθετημένων οικισμών και εκτός των οικισμών που προϋφίστανται του 1923 μπορούν, με το ίδιο π.δ. και την ίδια διαδικασία, να χαρακτηρίζονται ως δημοτικές οδοί κατηγορίας Α.
    Β) Οι δημοτικές οδοί κατηγορίας Β συνδέουν οδούς κατηγορίας Α ή επαρχιακές ή εθνικές, με οργανωμένους υποδοχείς, και λειτουργούν ως δίοδοι που παρέχουν δικαίωμα προσώπου σε οργανωμένους υποδοχείς.  Δεν παρέχουν δικαίωμα προσώπου στα υπόλοιπα παρόδια γήπεδα.  Χαρακτηρίζονται με π.δ. που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας, μετά από ειδική μελέτη και ύστερα από γνώμη του οικείου ΣΥΠΟΘΑ.
    Οι δημοτικές οδοί κατηγορίας Α και Β μπορούν επίσης να καθορίζονται με τη διαδικασία και τα π.δ. έγκρισης Τοπικών ή Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων, χωρίς να απαιτείται ειδικότερη γνώμη του ΣΥΠΟΘΑ.
    Οι δημοτικές οδοί που καθορίζονται εφεξής πρέπει να έχουν πλάτος τουλάχιστον
    - έξι (6) μέτρα, αν είναι κατηγορίας Α, και
    - πέντε (5) μέτρα, αν είναι κατηγορίας Β.
    Δύο παράλληλες οδοί που έχουν κοινά σημεία αφετηρίας και τερματισμού και αντίθετη μεταξύ τους φορά αποτελούν ενιαία δημοτική οδό κατηγορίας Α’, εφόσον η κάθε μία από τις δύο οδούς έχει πλάτος τουλάχιστον τεσσάρων (4) μέτρων ή ενιαία δημοτική οδό Β’, εφόσον η κάθε μία από τις δύο οδούς έχει πλάτος τουλάχιστον τριάμιση (3,5) μέτρων.
    Είναι δυνατός ο χαρακτηρισμός δημοτικών οδών, με τις διαδικασίες που προβλέπονται στο νέο άρθρο, ακόμη και προτού διαμορφωθούν το ελάχιστο πλάτος και τα λοιπά γεωμετρικά χαρακτηριστικά που προαναφέρθηκαν, αλλά οι έννομες συνέπειες ως προς το δικαίωμα δόμησης που συναρτάται με την ύπαρξη προσώπου ενός γηπέδου επί των οδών αυτών, επέρχονται μόλις διαμορφωθούν το ελάχιστο πλάτος και τα λοιπά αναγκαία γεωμετρικά χαρακτηριστικά και εκδοθεί σχετική διαπιστωτική πράξη του οικείου Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
    Στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη του Μέρους Γ’ του ν.4635/2019 και, ειδικότερα, στα γεωχωρικά δεδομένα που εντάσσονται στον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη σύμφωνα με την παρ.3 του αρ.6 του εν λόγω νόμου, περιλαμβάνονται και οι χαρακτηρισμένοι δρόμοι του εθνικού, επαρχιακού και δημοτικού δικτύου.
    Με Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος & Ενέργειας καθορίζονται οι προδιαγραφές και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τον σχεδιασμό και τον χαρακτηρισμό δημοτικών οδών του νέου άρθρου.
     
    Μπορείτε να δείτε να δείτε ολόκληρο το Νομοσχέδιο και την Αιτιολογική Έκθεση, όπου περιλαμβάνεται το συγκεκριμένο άρθρο 14.
  • ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.