Jump to content
  • Novatron
  • By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αναφορικά με τη "Δημιουργία και διαχείριση έντοκου Τραπεζικού Λογαριασμού από το ΤΜΕΔΕ για την συλλογή του πόρου 2,5‰".
    Αναλυτικά, ο Υπουργός υπέγραψε:
    1. Τη δημιουργία έντοκου Τραπεζικού Λογαριασμού από το ΤΜΕΔΕ για την συλλογή του πόρου 2,5‰ υπέρ των Μηχανικών Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (TE) της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. τακτικών υπαλλήλων (Μόνιμων ή Αορίστου Χρόνου) που απασχολούνται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ βαθμού που βαρύνει κάθε λογαριασμό πληρωμής έργου.
    2. Την έγκριση της κατανομής ανά δίμηνο και ισόποσα στους δικαιούχους μηχανικούς, των εισπραττόμενων χρηματικών ποσών (πόρος 2,5‰) τα οποία συγκεντρώνονται στον ανωτέρω έντοκο Τραπεζικό Λογαριασμό, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη διατάξεις της περίπτωσης θ΄, της παρ. 7, του άρθρου 53 του ν. 4412/2016 (ΦΕΚ 147 Α΄), όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 14 του ν. 4612/2019 (ΦΕΚ 77 Α΄).
    Ο παραπάνω πόρος θα συμπεριλαμβάνει και το σκέλος συμμετοχής του Δημοσίου στις Συμβάσεις Παραχώρησης και τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
    3. Τον ορισμό του ΤΜΕΔΕ ως φορέα διακίνησης και απόδοσης στους δικαιούχους Μηχανικούς τεχνολογικής εκπαίδευσης (TE) της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. υπαλλήλους μόνιμους και συμβασιούχους Αορίστου Χρόνου του Δημοσίου Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού.
    4. Την συγκρότηση επταμελούς διαχειριστικής επιτροπής αποτελούμενης από τρεις εκπροσώπους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δύο εκπροσώπους του ΤΜΕΔΕ, δύο εκπροσώπους της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. και έναν (1) γραμματέα με τους αντίστοιχους αναπληρωτές τους.
    5. Έργο της παραπάνω επιτροπής θα είναι: (α) ο έλεγχος και διασφάλιση της διαδικασίας παρακράτησης του πόρου από τα προβλεπόμενα έργα, (β) η τήρηση των σχετικών Μητρώων δικαιούχων, (γ) ο συντονισμός των διαδικασιών για τη διακίνηση, διαχείριση και την απόδοση του λογαριασμού στους δικαιούχους, (δ) η υποβολή σχετικών εκθέσεων, προτάσεων στη ΔΕ του ΤΜΕΔΕ και το ΔΣ Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. για τη βελτίωση της διαδικασίας παρακράτησης και απόδοσης του πόρου στους δικαιούχους, (ε) η έγκριση δαπανών για την υλικοτεχνική υποστήριξη της λειτουργίας των διαδικασιών.
    6. Για τις παρεχόμενες από το ΤΜΕΔΕ υπηρεσίες διακίνησης και απόδοσης των ποσών στους δικαιούχους, εγκρίνεται η παρακράτηση από τον εν λόγω πόρο του ποσού που αντιστοιχεί στην ετήσια συνδρομή των δικαιούχων του προς το ΤΜΕΔΕ.
    7. Για τις παρεχόμενες υπηρεσίες (πρόσθετες και πέραν των καθηκόντων τους) από τα οριζόμενα στην διαχειριστική επιτροπή μέλη του ΥΠΥΜΕΔΙ και του ΤΜΕΔΕ προβλέπεται η ένταξή τους στους δικαιούχους του πόρου για όσο διάστημα διαρκεί η συμμετοχή τους στην επιτροπή.
    8. Επιπρόσθετα εγκρίνεται παρακράτηση υπέρ της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ επί του εκάστοτε συνολικά κατανεμόμενου ποσού, ποσοστού 2%, ως αντιστάθμισμα της συνδρομής των δικαιούχων μελών της.
    9. Την κατανομή των αναλογούντων ανά δίμηνο ποσών, με ευθύνη της διαχειριστικής επιτροπής, με βάση τον πίνακα των δικαιούχων που θα δημιουργηθεί.
    10. Κατά την πρώτη εφαρμογή η δημιουργία του πίνακα θα υλοποιηθεί σε συνεργασία της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. και του ΤΜΕΔΕ, σύμφωνα με τα παρακάτω:
    (α) Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Υπουργείων και οι αντίστοιχες των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού θα παράσχουν στους υπηρετούντες Μηχανικούς Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (TE) βεβαιώσεις στις οποίες θα αναγράφεται το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, η ειδικότητα, η εργασιακή σχέση και η ημερομηνία πρόσληψης.
    (β) Οι δικαιούχοι Μηχανικοί Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (TE) της Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. θα καταθέτουν τις υπηρεσιακές βεβαιώσεις μαζί με το απογραφικό δελτίο μέλους (για όσους δεν το έχουν συμπληρώσει) με επιπρόσθετο στοιχείο τον αριθμό λογαριασμού τραπέζης που είναι πρώτοι δικαιούχοι, στην Α΄/βάθμια Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ που ανήκουν, τα οποία μετά από τον απαιτούμενο έλεγχο θα διαβιβάζονται στην Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. για τη δημιουργία του τελικού πίνακα των δικαιούχων σε συνεργασία με το ΤΜΕΔΕ.
    11. Την υποχρέωση κοινοποίησης από τις Διευθύνσεις Διοικητικού στους φορείς διακίνησης και διαχείρισης του εισπραττόμενου πόρου, αποφάσεων που αφορούν αποχώρηση ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο διακοπή της εργασιακής σχέσης υπαλλήλου τους. Σε αντίθετη περίπτωση ο δικαιούχος Μηχανικός οφείλει να επιστρέψει το αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό εντόκως.
    Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Η ΡΑΕ δημοσίευσε με απόφασή της τα οριστικά αποτελέσματα των δύο δημοπρασιών ΑΠΕ της 1ης Ιουλίου.
    Σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα του διαγωνισμού, κατακυρώθηκαν 23 φωτοβολταϊκά συνολικής ισχύος 142,8 μεγαβάτ (η δημοπρατούμενη ισχύς ήταν 143,04 MW) και 9 αιολικά ισχύος 179,5 MW (δημοπρατούμενη ισχύς 186,96 MW).
    Ακολουθούν οι πίνακες με τους επιλεγέντες συμμετέχοντες:
     
     
    Η μεσοσταθμική τιμή στην κατηγορία των αιολικών διαμορφώθηκε στις 67,32 ευρώ ανά Μεγαβατώρα. Αντίστοιχα η μεσοσταθμική στα φωτοβολταϊκά κινήθηκε χαμηλότερα, στα 62,78 ευρώ ανά Μεγαβατώρα.
    Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία και για τους επενδυτές που θα κατέβουν στον επόμενο διαγωνισμό, καθώς η τιμή εκκίνησης, τότε, θα διαμορφωθεί από το μέσο όρο της τιμής εκκίνησης και της μεσοσταθμικής τιμής των τωρινών διαγωνισμών.
    Υπενθυμίζεται ότι στους τωρινούς διαγωνισμούς η διαδικασία ξεκίνησε με ανώτερη τιμή 69,26 ευρώ ανά Μεγαβατώρα στα φωτοβολταϊκά και 69,18 ευρω ανά Μεγαβατώρα στα αιολικά.
    Τέλος, η ΡΑΕ προσδιόρισε την εναπομείνασα προς δημοπράτηση ισχύ για το έτος 2019, η οποία ανέρχεται α) για Φ/Β σταθμούς σε 287.116.060 W (~287,11 MW) και β) για αιολικούς σταθμούς σε 225.450.000 W (225,45MW).
    Διαβάστε εδώ σχετικό ρεπορτάζ του energypress

    By GiannisR, in Νομοθεσία, ,

    Δημοσιεύτηκε χθές το Π.Δ. 71/2019 με τίτλο Μητρώα συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε) το οποίο αφορά τη σύσταση και λειτουργία του «Μητρώου φυσικών προσώπων τεχνικών έργων» (ΜΗ.ΦΥ.Π.Τ.Ε.), του «Μητρώου εμπειρίας μελετητών» (Μ.Ε.Μ.), του «Μητρώου εμπειρίας κατασκευαστών» (Μ.Ε.Κ.), του «Μητρώου επιχειρήσεων τεχνικών έργων» (ΜΗ.Ε.Τ.Ε.), του «Μητρώου μελετητικών επιχειρήσεων δημοσίων έργων» (ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε.), του «Μητρώου μελετητικών επιχειρήσεων ιδιωτικών έργων» (ΜΗ.Μ.Ε.ΙΔ.Ε.) και πολλών άλλων.
    FEK PD MHTE PDF.pdf

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Δημοσιεύτηκε, χθες Τρίτη, στο ΦΕΚ, απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος Γ. Δημαρά με την οποία ορίζεται παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής δηλώσεων στο Κτηματολόγιο έως και την 30η Σεπτεμβρίου για τις περιοχές της χώρας, που η σχετική προθεσμία λήγει εντός Ιουλίου.
    Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, «με αφορμή τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, αλλά και σε συνέχεια ανακριβών δημοσιευμάτων και πληροφοριών που έχουν δημοσιευτεί το τελευταίο διάστημα στα ΜΜΕ περί γενικής παράτασης των δηλώσεων στο Κτηματολόγιο σε όλη τη χώρα κατά έξι μήνες», γίνονται γνωστά τα εξής:
    «Οι καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής των δηλώσεων στο Κτηματολόγιο ισχύουν σύμφωνα με τους πίνακες που έχουν δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του Εθνικού Κτηματολογίου.
    Η τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή, τον περασμένο Μάιο, αναφορικά με τη δυνατότητα παροχής παρατάσεων έως και έξι μήνες δεν συνεπάγεται σε καμία περίπτωση την αυτόματη παροχή γενικής παράτασης έξι μηνών για όλη τη χώρα.
    Αντίθετα, η παράταση που προβλέπει η τροπολογία θα δοθεί με την έκδοση σχετικών υπουργικών αποφάσεων, όμοιες της προαναφερθείσας και θα αφορά πολύ συγκεκριμένες περιοχές, περιορισμένες σε αριθμό, για τις οποίες θα αξιολογηθεί η ύπαρξη ιδιαίτερων συνθηκών και προβλημάτων που θα καθιστούν την παροχή παράτασης επιβεβλημένη.
    Υπενθυμίζεται ότι είναι επιβεβλημένο οι πολίτες να κάνουν τις δηλώσεις των ιδιοκτησιών τους εγκαίρως μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες, όχι τις τελευταίες ημέρες, καθώς στην αντίθετη περίπτωση οι εκπρόθεσμες δηλώσεις θα επιφέρουν πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση και ταλαιπωρία, ενώ οι περιουσίες που δεν θα δηλωθούν καθόλου θα χαθούν.
    Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι οι πολίτες πρέπει να υποβάλουν τη δήλωσή τους εγκαίρως, ακόμα και αν δεν έχουν καταρχήν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ούτως ώστε να λάβουν τη προθεσμία που προβλέπεται για να τα συγκεντρώσουν και να υποβάλουν συμπληρωματική δήλωση».
    Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Με περισσότερους από 600 φορτιστές που θα εγκαταστήσει σε δημόσιους χώρους (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, βενζινάδικα και εγκαταστάσεις της ΔΕΗ), σε εμπορικά σημεία, όπως malls, parking, ξενοδοχεία αλλά και με την μεταπώληση πάνω από 58.000 φορτιστών σε νοικοκυριά, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η ΔΕΗ σκοπεύει να πιάσει το 2040 το 40% της πώλησης ρεύματος για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.
    Οι πωλήσεις όλων των προμηθευτών ρεύματος για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται σε περισσότερα από 2 δις. ευρώ το 2040, ενώ ο τζίρος της αγοράς μαζί με τη χρονοχρέωση των δημόσιων φορτιστών και την αξία κι εγκατάσταση των φορτιστών θα είναι σε 20 χρόνια στα 4 δις. ευρώ.
    Με αυτά τα δεδομένα όπως επίσης και με την πρόβλεψη ότι στο βάθος της 20ετίας τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ελλάδα θα αγγίξουν τις 500.000 από μόλις 580 το 2018 η δημόσια εταιρία εκπόνησε το επιχειρησιακό της σχέδιο για την είσοδο στην ηλεκτροκίνηση, που αποκαλύπτει το energypress, για την περίοδο 2019 – 2040.
     Για όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες αφού συνδυάζεται με αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και μεγαλύτερη αξιοποίηση των ΑΠΕ.
    Οι ρόλοι που αναδεικνύονται στην αλυσίδα αξία της αγοράς είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, η παροχή υπηρεσίας εξισορρόπησης φορτίου και η παροχή επικουρικών υπηρεσιών με τη φόρτιση κι εκφόρτιση μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και η καθετοποίηση των μεγαλύτερων εταιριών της Ευρώπης σε αυτές τις δραστηριότητες.
    Ευκαιρίες ανοίγονται και στην εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού αφού από το 2020 και μετά η αυτοκινητοβιομηχανία για να ικανοποιήσει τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις για μείωση των εκπομπών CO2 προγραμματίζει την εισαγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα σε κάθε σειρά προϊόντων (μικρά, επαγγελματικά και οικογενειακά).
    Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης αναπτύσσοντας επιχειρηματικό μοντέλο που θα συνδυάζει πολλές από τις προαναφερόμενες δραστηριότητες που ήδη τρέχουν ευρωπαϊκές εταιρίες.
    Το πελατολόγιο
    Η δημόσια εταιρία με βάση τις προβλέψεις των εισαγωγέων αυτοκινήτων ως προς το target group των πρώτων πελατών της ηλεκτροκίνησης, θα στραφεί με προϊόντα της στους εταιρικούς πελάτες που θα προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα για επαγγελματικούς σκοπούς ή για την κάλυψη στόχων ΕΚΕ, παράλληλα με τους ιδιώτες κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων που αγοράζουν ως αυτοκίνητο πόλης ή ως δεύτερο αυτοκίνητο. Οι οδηγοί αυτοί έχουν την ανάγκη προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης στο σπίτι και σε επαγγελματικούς χώρους.
    Η ΔΕΗ θα εστιάσει αρχικά σε παροχή υπηρεσιών σε αυτούς τους πελάτες και παράλληλα θα αναπτύξει ένα δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών, το οποίο θα παρέχει την κάλυψη σε αυτονομία και ανάγκες φόρτισης εκτός οικίας ή και χώρου εργασίας. Σταδιακά τοποθέτηση σε όλους τους ρόλους.
    Σκοπός είναι:
    Η διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στις υπηρεσίες και τα προϊόντα ηλεκτροκίνησης που θα προσφέρουν και οι ανταγωνιστές της. Η κάλυψη αναγκών των υπαρχόντων πελατών της ΔΕΗ σε υπηρεσίες και προϊόντα ηλεκτροκίνησης. Η δυνατότητα προσφοράς συνδυαστικών πακέτων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών (ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, ενεργειακές υπηρεσίες, ηλεκτροκίνηση) Η απόκτηση τεχνογνωσίας για την επιτυχή διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην ηλεκτροκίνηση και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Τα προϊόντα
    Όπως προκύπτει από το επιχειρησιακό σχέδιο της περιόδου 2019 – 2040 η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στις υπηρεσίες φόρτισης, όπως η ανάπτυξη δικτύων υποδομών φόρτισης, η μεταπώληση συσκευών φόρτισης, η μελέτη και εγκατάσταση φορτιστών, οι υπηρεσίες συντήρησης φορτιστών, η λειτουργία και διαχείριση σημείων φόρτισης, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση και η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και εξυπηρέτησης πελατών.
    Βασικές κατηγορίες φόρτισης είναι η δημόσια φόρτιση σε ιδιωτική γη (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, Βενζινάδικα, εγκαταστάσεις ΔΕΗ), η ημι-δημόσια φόρτιση σε εμπορικούς χώρους (ξενοδοχεία, πάρκινγκ και εμπορικά κέντρα) και η ιδιωτική φόρτιση σε κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους (οικιακοί πελάτες επαγγελματίες πάρκινγκ εταιριών – γραφειων).
    Ουσιαστικά θα παρέχει, με βάση το business plan, τέσσερα προϊόντα:
    1.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας φόρτισης σε δημόσιας πρόσβασης υποδομές φόρτισης ιδιωτικής γης.
    2.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας σε χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων με πρόσβαση σε εμπορικούς χώρους.
    3.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη και εγκατάσταση σε οικιακούς χρήστες, επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
    4.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη, εγκατάσταση και συντήρηση αλλά και υπηρεσίες διαχείρισης τους σε επιχειρήσεις.
    Με τις υπηρεσίες χρονοχρέωσης η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα έχει μερίδιο αγοράς 30% για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση σε δημόσιο και ημι-δημόσιο δίκτυο για τα έτη 2019 – 2025, μερίδιο 25% στην πενταετία 2026-2030 και 20% στη δεκαετία 2030 – 2040. Το μερίδιο υποχωρεί λόγω της έντασης του ανταγωνισμού.
    Από την πώληση φορτιστών το μερίδιο υπολογίζεται στο 13% για το ιδιωτικό και 17% για εμπορικό κομμάτι της αγοράς.
    Την περίοδο 2019 – 2025 το επενδυτικό κεφάλαιο που θα απαιτηθεί θα είναι 2,5 εκ. ευρώ και αφορά την εγκατάσταση 275 συσκευών φόρτισης. Νέες επενδύσεις σε εγκατάσταση φορτιστών θα ακολουθήσουν από το 2030 και μετά με επενδύσεις της τάξης των 2,9 εκ. ευρώ έως τ0 2040. Τα έσοδα συνολικά της περιόδου 2019 – 2040 από πώληση ηλεκτρικής ενέργειας για φορτίσεις το επιχειρησιακό σχέδιο τα υπολογίζει σε 800 εκ. ευρώ και το πρόσθετο σωρευτικό όφελος θα είναι της τάξης των 25 εκ. ευρώ 

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Ολοκληρώθηκε ο Οδηγός Ανασχεδιασμού Αστικών Οδών Αρμοδιότητας Δήμων, ο οποίος αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της ΜΟΔ με το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων ΔΑΦΝΗ και το Δίκτυο Civitas CY-EL.
    Στον οδηγό παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι δήμοι να ανασχεδιάσουν αστικές οδούς με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την αστική αναζωογόνηση.
    Ο οδηγός αυτός είναι ο πρώτος από μια σειρά χρήσιμων εγχειριδίων που προετοιμάζει η ΜΟΔ και το δίκτυο Civitas CY-EL για ζητήματα βιώσιμης κινητικότητας.
    Στόχος του είναι:
    να αξιοποιήθεί από Δήμους που επιθυμούν να αναθεωρήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα μετακινήσεων στην περιοχή τους ενισχύοντας εναλλακτικά προς το ΙΧ μέσα μεταφοράς και δημιουργώντας προσβάσιμες πόλεις για όλες και όλους να στηρίξει τους Δήμους στην εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και άλλων φορέων να συμβάλει στον σχεδιασμό άρτιων, σύγχρονων και διαχρονικών έργων που θα εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και τις ανάγκες των πολιτών Το οδηγό μπορείτε να βρείτε εδώ: https://www.mou.gr/el/Pages/eLibraryFS.aspx?item=2509
    και απευθείας εδώ: https://www.mou.gr/elibrary/Odigos%20Anasxediasmou%20Odwn_2019_06_12.pdf

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Την καθιερωμένη ετήσια επιχειρηματική έκδοση οι «ισχυροί της Ελληνικής Οικονομίας» παρουσίασε για έβδομη συνεχή χρονιά η Direction Business Network.   Πρόκειται για τις 1.000 μεγαλύτερες επιχειρήσεις βάσει κύκλου εργασιών 2017, αλλά και για τις 200 πιο κερδοφόρες (κέρδη προ φόρων) επιχειρήσεις το 2017.   Σημαντική βελτίωση του κύκλου εργασιών για τις επιχειρήσεις το 2017 Σύμφωνα με την Direction Business Network μετά από μια πολυετή περίοδο ύφεσης, η ελληνική οικονομία εισήλθε σε ελαφρά αναπτυξιακή τροχιά το 2017, η οποία συνεχίστηκε και το 2018. Η θετική αυτή εξέλιξη αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα των 1.000 μεγαλύτερων επιχειρήσεων βάσει κύκλου εργασιών 2017, οι οποίες συνολικά κατάφεραν να βελτιώσουν περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα και τη δυναμική τους, επιτυγχάνοντας σημαντικές επιδόσεις. Το 2017, οι εταιρείες κατάφεραν να πετύχουν αξιόλογη αύξηση στον κύκλο εργασιών τους και σημαντική διεύρυνση της κερδοφορίας τους.   Τα συμπεράσματα της έρευνας   Η Direction Business Reports πραγματοποίησε έρευνα και ανέδειξε τις 1.000 μεγαλύτερες επιχειρήσεις βάσει κύκλου εργασιών το 2017. Συγκρίνοντας τα βασικά οικονομικά μεγέθη των 1.000 εταιρειών της κατάταξης του 2017 σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη των ίδιων εταιρειών το 2016, προκύπτουν τα εξής: σε επίπεδο κύκλου εργασιών σημειώθηκε αύξηση κατά 10,19%, με τις συνολικές πωλήσεις να ανέρχονται σε 116,38 δισ. ευρώ το 2017 (δεν υπολογίζεται ο χρηματοπιστωτικός τομέας, δηλαδή οι τράπεζες και οι ασφάλειες), ενώ άνοδος 11,82% σημειώθηκε στα συνολικά κέρδη προ φόρων, που ανήλθαν στα 4,15 δισ. ευρώ, επίσης μη συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών και των ασφαλειών. Να σημειωθεί ότι εάν στα συνολικά κέρδη προ φόρων υπολογιστούν και αυτά του χρηματοπιστωτικού τομέα (τράπεζες και ασφάλειες), τότε τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται στα 3,58 δισ. ευρώ (-31,36% σε σχέση με το 2016).   Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αρνητική επίδραση του τραπεζικού κλάδου, ο οποίος εμφάνισε (συγκεντρωτικά) ζημίες προ φόρων το 2017 ύψους 925 εκατ. ευρώ. Από τις 1.000 εταιρείες της κατάταξης, το 66,80% (668 εταιρείες) κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών του έναντι του 2016 και το 81,70% (817 εταιρείες) είχε κερδοφόρα (προ φόρων) χρήση το 2017. Ο εμπορικός τομέας, που εκπροσωπήθηκε με 395 εταιρείες στην έρευνα για το 2017, είχε συνολικό κύκλο εργασιών ύψους 42,72 δισ. ευρώ (+7,88% σε σχέση με το 2016), ο τομέας της βιομηχανίας (324 εταιρείες) είχε 39,04 δισ. ευρώ (+16,96% έναντι του 2016) και ο τομέας των υπηρεσιών (281 εταιρείες) είχε 48,28 δισ. ευρώ (εάν εξαιρεθούν οι τράπεζες και οι ασφάλειες, καταγράφεται συνολικός κύκλος εργασιών 34,63 δισ. ευρώ).   Ισχυροί κλάδοι με τον μεγαλύτερο συνολικό κύκλο εργασιών το 2017 αναδείχθηκαν:   ο βιομηχανικός κλάδος των πετρελαιοειδών (5 εταιρείες) με 13,12 δισ. ευρώ, ο εμπορικός κλάδος των πετρελαιοειδών (24 εταιρείες) με 10,86 δισ. ευρώ, οι τράπεζες (9 εταιρείες) με 10,08 δισ. ευρώ, ο κλάδος της ενέργειας (28 εταιρείες) με 9,93 δισ. ευρώ, τα σούπερ μάρκετ (28 εταιρείες) με 8,54 δισ. ευρώ, ο βιομηχανικός κλάδος των τροφίμων (115 εταιρείες) με 7,85 δισ. ευρώ, οι τηλεπικοινωνίες (9 εταιρείες) με 4,74 δισ. ευρώ, τα τυχερά παιχνίδια-καζίνο (5 εταιρείες) με 4,28 δισ. ευρώ, οι τεχνικές (23 εταιρείες) με 3,95 δισ. ευρώ.   Θετικά είναι τα μηνύματα για τις ελληνικές επιχειρήσεις και για τη χρήση του 2018. Ειδικότερα, με βάση τα αθροιστικά αποτελέσματα 170 εισηγμένων εταιρειών στο Χρηματιστήριο Αθηνών (εκτός τραπεζών και ΑΕΕΧ), πέτυχαν αύξηση 11% του κύκλου εργασιών τους, που ανήλθε στα 70,515 δισ. ευρώ το 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν στα 1,798 δισ. ευρώ.   Οι πρωταγωνιστές   Στην κορυφή της κατάταξης των 1.000 επιχειρήσεων με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών το 2017 βρέθηκε για ακόμη μία φόρα η Ελληνικά Πετρέλαια Α.E. με 7,234 δισ. ευρώ (+22,07% σε σχέση με το 2016). Αναλυτικά:   Ελληνικά Πετρέλαια Α.E. με 7,234 δισ. ευρώ (+22,07% σε σχέση με το 2016) Μότορ Όιλ (Ελλάς) A.E. με 5,739 δισ. ευρώ, ΔΕΗ Α.Ε. με 4,847 δισ. ευρώ, ΟΠΑΠ Α.Ε. με 3,684 δισ. ευρώ (+4,60% έναντι του 2016) Σκλαβενίτης Ι. & Σ. AEE με 2,524 δισ. ευρώ Alpha Bank Α.Ε. με έσοδα 2,226 δισ. ευρώ Πειραιώς Τράπεζα Α.Ε. με 2,188 δισ. ευρώ, Άλφα - Βήτα Βασιλόπουλος Α.E. με πωλήσεις 2,091 δισ. ευρώ, Ελληνικά Καύσιμα Ορυκτέλαια ΑΒΕΕ με 2,042 δισ. ευρώ (+31,37% σε σχέση με το 2016), Eurobank Ergasias Τράπεζα Α.E. με 1,782 δισ. ευρώ, Coral Α.Ε. με 1,766 δισ. ευρώ, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε. με 1,694 δισ. ευρώ, ΟΤΕ Α.Ε. με 1,584 δισ. ευρώ, Ελινόιλ Α.E. με 1,355 δισ. ευρώ, Παπαστράτος ΑΒΕΣ με 1,247 δισ. ευρώ, Τράπεζα της Ελλάδος με 1,200 δισ. ευρώ Άκτωρ ΑΤΕ με 1,190 δισ. ευρώ, Μυτιληναίος Α.Ε. με 1,162 δισ. ευρώ, Cosmote Κινητές Τηλεπικοινωνίες Α.Ε. με 1,117 δισ. ευρώ ΔΕΠΑ Α.Ε. με 1,088 δισ. ευρώ.   Οι 200 πιο κερδοφόρες (κέρδη προ φόρων) επιχειρήσεις το 2017
    Η ελληνική οικονομία εμφάνισε μικρή ανάκαμψη το 2017, έπειτα από μια μακροχρόνια περίοδο ύφεσης, καθώς το ΑΕΠ της χώρας κινήθηκε με χαμηλούς αλλά θετικούς ρυθμούς μεταβολής (+1,5% έναντι του 2016). Το 2018, η αναπτυξιακή δυναμική της ελληνικής οικονομίας συνεχίστηκε μετά την ανάκαμψη του 2017 με ελαφρώς αυξανόμενο ρυθμό. Η θετική αυτή εξέλιξη αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα των 200 πιο κερδοφόρων (κέρδη προ φόρων) επιχειρήσεων για το 2017, που σημείωσαν σημαντική διεύρυνση της κερδοφορίας τους, ενώ παράλληλα θετική ήταν και η εξέλιξη τόσο των συνολικών τους πωλήσεων όσο και των ιδίων κεφαλαίων.     Τα συμπεράσματα της έρευνας
    Η Direction Business Reports πραγματοποίησε έρευνα και ανέδειξε τις 200 επιχειρήσεις με τα μεγαλύτερα κέρδη προ φόρων το 2017. Συγκρίνοντας τα βασικά οικονομικά μεγέθη των 200 εταιρειών της κατάταξης του 2017 σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη των ίδιων εταιρειών το 2016, προκύπτουν τα εξής: τα συνολικά κέρδη προ φόρων ανέρχονται στα 7,884 δισ. ευρώ, σημαντικά αυξημένα κατά 53,17% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2016. Μάλιστα, από τις 200 επιχειρήσεις της κατάταξης, το 63,50% (127 εταιρείες) κατάφερε να αυξήσει τα κέρδη προ φόρων του το 2017 σε σχέση με το 2016. Ο τομέας των υπηρεσιών (συμπεριλαμβανομένου και του χρηματοπιστωτικού τομέα: τράπεζες και ασφάλειες), που εκπροσωπήθηκε με 109 εταιρείες στην έρευνα για το 2017, είχε τα υψηλότερα κέρδη προ φόρων ύψους 4,970 δισ. ευρώ, και ακολούθησαν ο βιομηχανικός τομέας (63 εταιρείες) με 2,249 δισ. ευρώ και ο εμπορικός τομέας (28 εταιρείες) με 665,04 εκατ. ευρώ. Ισχυροί κλάδοι με τα μεγαλύτερα συνολικά κέρδη προ φόρων για το 2017 αναδείχθηκαν οι: τράπεζες (4 εταιρείες) με 1,078 δισ. ευρώ, ο κλάδος της ενέργειας (19 εταιρείες) με 911,61 εκατ. ευρώ, ο βιομηχανικός κλάδος των πετρελαιοειδών (2 εταιρείες) με 904,70 εκατ. ευρώ, οι συμμετοχικές εταιρείες (5 εταιρείες) με 512,80 εκατ. ευρώ, οι υπηρεσίες μεταφορών (αυτοκινητόδρομοι - λιμάνια - αεροδρόμια) με 11 εταιρείες και 466,57 εκατ. ευρώ, οι τηλεπικοινωνίες (4 εταιρείες) με 371,52 εκατ. ευρώ, οι ασφάλειες (17 εταιρείες) με 354,03 εκατ. ευρώ, η καπνοβιομηχανία (2 εταιρείες) με 319,93 εκατ. ευρώ, η ακίνητη περιουσία (9 εταιρείες) με 276,19 εκατ. ευρώ και η βιομηχανία τροφίμων (20 εταιρείες) με 270,37 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός κύκλος εργασιών των 200 πιο κερδοφόρων (κέρδη προ φόρων) επιχειρήσεων το 2017 σημείωσε αύξηση 10% σε σχέση με το 2016, και ανήλθε στα 61,626 δισ. ευρώ.   Οι πρωταγωνιστές   Στην κορυφή της κατάταξης των 200 επιχειρήσεων με τα μεγαλύτερα κέρδη προ φόρων για το 2017 βρέθηκε για ακόμη μία φόρα η Τράπεζα της Ελλάδος με 941,80 εκατ. ευρώ.    Αναλυτικά:   Τράπεζα της Ελλάδος με 941,80 εκατ. ευρώ Ελληνικά Πετρέλαια Α.E. με 482,39 εκατ. ευρώ, Μότορ Όιλ (Ελλάς) A.E. με 422,31 εκατ. ευρώ, Olympia Group A.E. Συμμετοχών με 345,30 εκατ. ευρώ ΟΤΕ Α.Ε. με 318,80 εκατ. ευρώ Παπαστράτος ΑΒΕΣ με 251,28 εκατ. ευρώ ΔΕΗ Α.Ε. με 223,42 εκατ. ευρώ Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. με 199,83 εκατ. ευρώ Διαχειριστής ΑΠΕ & Εγγυήσεων Προέλευσης A.E. με 197,11 εκατ. ευρώ ΟΠΑΠ Α.Ε. με κέρδη προ φόρων ύψους 180,69 εκατ. ευρώ Μυτιληναίος Α.Ε. με 131,85 εκατ. ευρώ ΔΕΣΦΑ Α.Ε. με 125,94 εκατ.ευρώ Jumbo ΑΕΕ με 116,27 εκατ. ευρώ Alpha Bank Α.Ε. με 105,83 εκατ. ευρώ Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ με 102,50 εκατ. ευρώ Αττική Οδός Α.Ε. με 98,07 εκατ. ευρώ Άλφα-Βήτα Βασιλόπουλος Α.E. με 87,29 εκατ. ευρώ ΤΕΡΝΑ Α.E. με 84,65 εκατ. ευρώ ΑΔΜΗΕ Α.Ε. με 82,95 εκατ. ευρώ Eurolife ERB Insurance Group A.E. Συμμετοχών με 79,62 εκατ. ευρώ.   Αναλυτικότερα έκδοσης παρουσιάζονται:   Οι 1.000 μεγαλύτερες επιχειρήσεις βάσει κύκλου εργασιών (ΤOP 1000) Οι 200 πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις βάσει κερδών προ φόρων (TOP 200) Οι 100 ιδιωτικές εταιρείες με τα μεγαλύτερα ταμειακά διαθέσιμα (TOP 100) Οι 200 μεγαλύτερες βιομηχανικές εταιρείες με εξαγωγική δραστηριότητα βάσει κύκλου εργασιών και 40 από τους πιο σημαντικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.   Σημειώνεται πως τα οικονομικά στοιχεία προέρχονται από τους δημοσιευμένους ισολογισμούς των εταιρειών (με έτος αναφοράς το 2017) και η επεξεργασία τους έγινε από την Τράπεζα Πληροφοριών για την Οικονομία και τις Επιχειρήσεις, Direction Business Reports.  

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο (ΕΧΣ) για την ανέγερση του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα Θεσσαλονίκης, προενέκρινε το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
    Ετσι λοιπόν, μεταξύ άλλων, αυξάνονται σε τρεις οι περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος με προεγκεκριμένο ΕΧΣ (μαζί με τη ΔΕΘ και το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά) και ανοίγει ο δρόμος για μια πεντάδα μεγάλων έργων αναπλάσεων (μαζί με το πρώην στρατόπεδο Κόδρα και το Μουσείο Ολοκαυτώματος).
    Μιλώντας στο "Πρακτορείο 104,9 FM", ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, επισήμανε ότι στο προεγκεκριμένο ΕΧΣ για το γήπεδο περιλαμβάνονται δύο μεγάλες πολεοδομικές ενότητες: «η μία είναι αυτή γύρω από το γήπεδο, που περικλείεται από τις οδούς Μικράς Ασίας, Γρηγορίου Λαμπράκη, Διογένους, Παπαηλιάκη και Αδαμίδου. Και η δεύτερη είναι αυτό που ονομάζουμε "αλάνα" Τούμπας.
    Στην (πρώτη) περιοχή λοιπόν εγκρίνεται και επιτρέπεται να γίνουν αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, φυσικοθεραπεία και φυσική κεντρική αποκατάσταση, που χρειάζεται για ένα σύγχρονο αθλητικό γήπεδο, εμπόριο, εστίαση, αναψυκτήρια και στάθμευση βεβαίως, όπως και γωνιές ανακύκλωσης και πράσινα σημεία. Στη δεύτερη περιοχή, εκεί που είναι η αλάνα της Τούμπας, προβλέπεται να γίνονται διάφορες δράσεις πρόνοιας και εκπαίδευσης που υπάρχουν έτσι και αλλιώς, μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικοί και θρησκευτικοί χώροι όπως και χώροι συνάθροισης κοινού και εστίασης». 
    Κατά τον κ.Φάμελλο, και για τις δύο περιοχές προεγκρίθηκε ο συντελεστής δόμησης. Για την περιοχή του γηπέδου είναι 1,8 ενώ για την υπόλοιπη περιοχή, τη λεγόμενη αλάνα της Τούμπας, είναι 0,05 επιπλέον της υφιστάμενης υλοποιημένης και θεσμοθετημένης δόμησης.
    «Άρα δίνουμε μία δυνατότητα εκεί που υπάρχει και ένα υπόγειο κτίριο στάθμευσης να υπάρχουν συμπληρωματικές λειτουργίες για το γήπεδο. Από εκεί και μετά, τα υπόλοιπα που περιλαμβάνονται στην προέγκριση έχουν να κάνουν με την αρμονία με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της Θεσσαλονίκης, την προστασία των αρχαιοτήτων, τη δυνατότητα να υπάρχουν χώροι για τηλεπικοινωνίες για τηλεοπτικούς σταθμούς, όλα αυτά που πρέπει να εφαρμοστούν για την προστασία από την ακτινοβολία, που προφανώς εκεί θα έχουμε αναμετάδοση, άρα θα πρέπει να γίνονται όλα με ασφάλεια, όλα αυτά που πρέπει η ευρωπαϊκή νομοθεσία να προβλέπει. Υπάρχει και η πρόβλεψη για τα κυκλοφοριακά ζητήματα, που προβλέπει τη σύνταξη κυκλοφοριακής μελέτης και μελέτης στάθμευσης, γιατί αυτό που θέλουμε στην περιοχή είναι να έχουμε θετικά αποτελέσματα. Το γήπεδο θέλουμε να λειτουργήσει θετικά και οικονομικά και αισθητικά, πολεοδομικά» σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
    Έτσι λοιπόν, πρόσθεσε, «τώρα ολοκληρώθηκε ο τρίτος πυλώνας για τις μεγάλες παρεμβάσεις στη Θεσσαλονίκη, που μαζί με το Κόδρα και το Μουσείο Ολοκαυτώματος δημιουργούν μία πεντάδα μεγάλων έργων αναπλάσεων, με έντονο συμβολισμό, τα μεγάλα αυτά έργα έχουν πολύ μεγάλο συμβολισμό αρχιτεκτονικό και πολεοδομικό».  Ο κ.Φάμελλος ευχαρίστησε ακόμη τις αρμόδιες υπηρεσίες για την ταχύτητα διεκπεραίωσης όλων των διαδικασιών, αφού, όπως είπε, ενώ το τυπικό χρονοδιάγραμμα για αυτή τη δράση είναι έξι μήνες, οι υπηρεσίες κατάφεραν σε δύο μήνες, στο ένα τρίτο του χρόνου, να προεγκρίνουν με ασφάλεια και πολεοδομική και περιβαλλοντική αρτιότητα το έργο.
    «Νομίζω ότι άξιζε για τη Θεσσαλονίκη και εμείς θέλαμε να το ολοκληρώσουμε για να αποδείξουμε ότι είμαστε συνεπείς. Αυτή η κυβέρνηση έφερε και το ζήτημα της τροπολογίας και της παραχώρησης έκτασης, διαπραγματευτήκαμε και όλη τη πολεοδομική και περιβαλλοντική ανάπτυξη του έργου και νομίζω ότι άξιζε να κλείσει και ο κύκλος με την προέγκριση αυτή και να έχει και ένα απόθεμα η Θεσσαλονίκη, πλέον, τέτοιων εγκρίσεων για μεγάλες αναπλάσεις και προφανώς για να έχουν οι πολίτες στοιχεία για να μας κρίνουν για το έργο που έγινε που θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό τα τελευταία τέσσερα χρόνια» τόνισε.
    Υπενθύμισε δε ότι για το θέμα υπήρχε μια «τροπολογία με αρκετά συναρμόδια υπουργεία τον Οκτώβριο, που είχαμε δημιουργήσει όλους τους όρους τους πολεοδομικούς, περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς και κύρια, ιδιοκτησίας γης, ώστε να μπορέσει να γίνει το γήπεδο, και την παραχώρηση και από το ταμείο Εθνικής Άμυνας αντίστοιχου τμήματος γης. Η τροπολογία αυτή έδωσε τη δυνατότητα στην ομάδα (του ΠΑΟΚ), στο Σωματείο, να καταθέσει στις 24 Απριλίου την πρότασή του για το ΕΧΣ, τη λεγόμενη προμελέτη και σήμερα εγκρίθηκε αυτή η προμελέτη».

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Ποιος είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει την μισή Ελλάδα και θα ανακουφίσει αρκετούς ταξιδιώτες;
    Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Α3 ή Οδό Κεντρικής Ελλάδας, ο οποίος είναι ευρύτερα γνωστός και ως Ε65 βρίσκεται υπό κατασκευή. Όταν ολοκληρωθεί τα δεδομένα στις μετακινήσεις θα αλλάξουν…
    Ο Αυτοκινητόδρομος Α3 ή Οδός Κεντρικής Ελλάδας, ο οποίος είναι ευρύτερα γνωστός και ως Ε65, κατασκευάζεται από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ.
    Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, συνολικού μήκους 181 χιλιομέτρων, που θα συνδέει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα και αποτελείται από τα παρακάτω τμήματα: Νότιο τμήμα: από ΠΑΘΕ έως Α/Κ ξυνιάδας, μήκους 32 χλμ.Μεσαίο τμήμα: από Α/Κ Ξυνιάδας έως Α/Κ Τρικάλων, μήκους 79 χλμ.Βόρειο τμήμα: από Α/Κ Τρικάλων έως Εγνατία Οδός, μήκους 70 χλμ.
    Οι περιοχές οι οποίες θα επωφεληθούν άμεσα από το έργο είναι της Φθιώτιδας, της Καρδίτσας, των Τρικάλων και των Γρεβενών.
    Το Νότιο τμήμα του Ε65, το οποίο κατασκευάζεται με γοργούς ρυθμούς, ξεκινά έξω από τη Λαμία και «κουμπώνει» στην Ξυνιάδα.
    Περιλαμβάνει πέντε ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους στην Λαμία, το Καρπενήσι και την Ξυνιάδα, επτά γέφυρες και τη δίδυμη σήραγγα μήκους 3χλμ, που «τρυπάει» το όρος Όθρυς. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021.
    Το Μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα – Τρίκαλα, έχει ήδη δοθεί στην κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο του 2017.
    Τέλος, απόλυτος στόχος θα πρέπει να είναι η άμεση έναρξη της κατασκευής του βόρειου τμήματος.
    Με την κατασκευή του τμήματος Τρίκαλα – Εγνατία, θα ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Ε65 στο σύνολο του και θα τον καταστήσει έναν πλήρη, λειτουργικό οδικό άξονα.
     

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Σε $1,4 δισ υπολογίζεται το όφελος της ελληνικής οικονομίας από το Airbnb, τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση. Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας και ανάλυσης εσωτερικών δεδομένων που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, οι ιδιοκτήτες και η κοινότητα φιλοξενούμενων δημιούργησαν πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια εκτιμώμενο άμεσο οικονομικό όφελος σε 30 χώρες μόνο το 2018, ενώ η οικονομία της Ελλάδας ενισχύθηκε κατά 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
     Σε αντίθεση με άλλα επιχειρηματικά μοντέλα που διοχετεύουν τα χρήματα που παράγουν σε δραστηριότητες έξω από τις τοπικές κοινότητες, η δραστηριότητα της Airbnb ωφελεί άμεσα την τοπική κοινωνία των ιδιοκτητών.
    Από την ίδρυση της Airbnb, οι ιδιοκτήτες έχουν κερδίσει πάνω από 65 δισεκατομμύρια δολάρια που πολλοί από αυτούς τα αξιοποιούν για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να υλοποιήσουν επιθυμίες τους. Οι μικρές επιχειρήσεις - πολλές από τις οποίες βρίσκονται εκτός των παραδοσιακών τουριστικών προορισμών - επωφελούνται επίσης από τους επισκέπτες της Airbnb, πολλοί από τους οποίους ξοδεύουν τα χρήματα που εξοικονομούν σε δαπάνη για καταλύματα, σε τοπικές εγκαταστάσεις.
    Σύμφωνα με την έρευνα της Airbnb, σε πάνω από 228.000 απαντήσεις από τους ιδιοκτήτες και την κοινότητα φιλοξενούμενων σε όλο τον κόσμο:
    Το 84% των ιδιοκτητών Airbnb λέει ότι προτείνει στους φιλοξενούμενους εστιατόρια και καφέ. Το 69% των ιδιοκτητών Airbnb λέει ότι προτείνει στους φιλοξενούμενους πολιτιστικές δραστηριότητες όπως επισκέψεις σε μουσεία, φεστιβάλ και ιστορικά μέρη. Το 51% των ιδιοκτητών Airbnb λέει ότι η φιλοξενία τους έχει βοηθήσει να μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα των σπιτιών τους. Κατά μέσο όρο, οι φιλοξενούμενοι λένε ότι το 42% των δαπανών τους γίνονται στη γειτονιά στην οποία κατοικούν. Το 50% των φιλοξενούμενων λέει ότι ξοδεύει τα χρήματα που έχει εξοικονομήσει από τη διαμονή σε Airbnb στις πόλεις και γειτονιές που επισκέφθηκε. Το 70% των φιλοξενούμενων λέει το ότι θέλει να ανακαλύψει μια συγκεκριμένη γειτονιά, έχει σημασία στην απόφασή του να χρησιμοποιήσει Airbnb. Το 86% των φιλοξενούμενων λέει το ότι η τοποθεσία διαμονής είναι πιο βολική από τα ξενοδοχεία και μετράει στην απόφασή να χρησιμοποιήσει Airbnb. Οι φιλοξενούμενοι λένε ότι η Airbnb επηρέασε τη διάρκεια διαμονής τους, καθώς επιμήκυναν κατά μέσο όρο κατά 4.3 μέρες το ταξίδι τους. Εκτιμώμενο άμεσο οικονομικό όφελος της Airbnb το 2018 (30 χώρες)
    Η εκτίμηση βασίζεται στο εισόδημα των ιδιοκτητών και στην εκτιμώμενη δαπάνη των φιλοξενούμενων (σε δολάρια) κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
    ΗΠΑ: 33.8 δισεκατομμύρια
    Γαλλία: 10.8 δισεκατομμύρια
    Ισπανία: 6.9 δισεκατομμύρια
    Ιταλία: 6.4 δισεκατομμύρια
    Ηνωμένο Βασίλειο: 5.6 δισεκατομμύρια
    Αυστραλία: 4.4 δισεκατομμύρια
    Καναδάς: 4.3 δισεκατομμύρια
    Ιαπωνία: 3.5 δισεκατομμύρια
    Μεξικό: 2.7 δισεκατομμύρια
    Πορτογαλία: 2.3 δισεκατομμύρια
    Γερμανία: 2.3 δισεκατομμύρια
    Κίνα: 2.3 δισεκατομμύρια
    Βραζιλία: 2.1 δισεκατομμύρια
    Ελλάδα: 1.4 δισεκατομμύρια
    Ολλανδία: 1.3 δισεκατομμύρια
    Κορέα: 1.2 δισεκατομμύρια
    Ταϊλάνδη: 1.1 δισεκατομμύρια
    Νέα Ζηλανδία: 912 εκατομμύρια
    Κροατία: 910 εκατομμύρια
    Ιρλανδία: 832 εκατομμύρια
    Μαλαισία: 734 εκατομμύρια
    Νότια Αφρική: 685 εκατομμύρια
    Αργεντινή: 664 εκατομμύρια
    Δανία: 654 εκατομμύρια
    Ελβετία: 651 εκατομμύρια
    Αυστρία: 625 εκατομμύρια
    Ινδονησία: 593 εκατομμύρια
    Φιλιππίνες: 586 εκατομμύρια
    Κολομβία: 560 εκατομμύρια
    Τσεχία: 555 εκατομμύρια

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία χρηματοδότησης των δήμων, αλλά και των συνδέσμων δήμων, για τη λειτουργία καταφυγίων και ιατρείων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, περιγράφει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε σήμερα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης.
    Συγκεκριμένα, ορίζεται η επιλεξιμότητα των δαπανών, οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού ενός φορέα ως δυνητικού δικαιούχου της χρηματοδότησης, τα δικαιολογητικά καθώς και η διαδικασία υποβολής και ελέγχου της αίτησης χρηματοδότησης.
    Σημειώνεται ότι για το 2019 η πίστωση που διασφαλίστηκε από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠΑΑΤ ανέρχεται σε 600.000 ευρώ.
    Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, «προκειμένου να επισπευθεί η χρηματοδότηση των δήμων και των συνδέσμων δήμων απλουστεύεται η διαδικασία με τη χρονική διάρκεια της εν λόγω Κοινής Υπουργικής Απόφασης να αυξάνεται για πρώτη φορά, περιλαμβάνοντας τα έτη 2019, 2020 και 2021».
    Στη συγκεκριμένη ΚΥΑ αναφέρονται και οι ενέργειες διαχείρισης των συγκεκριμένων καταφυγίων και ιατρείων αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

    By ΝΙΚΟΣΤΡΙ, in Έργα-Υποδομές, ,

    Παρουσία του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28 Ιουνίου, στον Πολυχώρο Πολιτισμού Αθηναΐς, η εκδήλωση υπογραφής Συμβάσεων Μίσθωσης για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Δυτικά Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά Κρήτης».
    Στον σύντομο χαιρετισμό του, ο Πρωθυπουργός έκανε λόγο για μια ημέρα με «ιστορική αξία, διότι η Ελλάδα κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προκειμένου να αξιοποιήσει τον ενεργειακό της πλούτο». Υπενθύμισε ότι «μόλις πριν από 4 χρόνια η Ελλάδα ήταν μια χώρα στο χείλος της χρεοκοπίας και σήμερα είναι μια χώρα οικονομικά αυτοδύναμη και στοχεύει να γίνει και ενεργειακά αυτοδύναμη, ή τουλάχιστον να καλύπτει ένα μέρος των αναγκών της». Τόνισε, δε, ότι οι συμβάσεις που υπογράφονται σήμερα σηματοδοτούν την αξιοποίηση από την Ελλάδα της δικής της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, στα βήματα άλλων κρατών της περιοχής. Ο κ. Τσίπρας εκτίμησε ότι η υπογραφή των συμβάσεων σηματοδοτεί «ότι οι μεγάλες επενδύσεις στη χώρα μας συνεχίζονται και ότι φέτος θα πάμε σε ένα ακόμα ρεκόρ Άμεσων Ξένων Επενδύσεων». Υπογράμμισε ότι όλα αυτά είναι αποτέλεσμα σχεδιασμένων και συντονισμένων βημάτων, καθώς «εμείς δεν κάνουμε κινήσεις εντυπωσιασμού αλλά προχωράμε συντονισμένα, προκειμένου να δώσουμε στους λαούς μας προοπτική, οικονομική ευημερία και ενεργειακή ασφάλεια, πάντα διασφαλίζοντας την πιστή τήρηση του Διεθνούς Δικαίου».
    Ο Πρωθυπουργός δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει την ταχύτητα με την οποία κινήθηκαν οι διαδικασίες, χαρακτηρίζοντας ως χρόνο-ρεκόρ τους μόλις 20 μήνες που απαιτήθηκαν από την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους των εταιρειών μέχρι τη σημερινή υπογραφή συμβάσεων. Ειδική αναφορά έκανε στη συνεργασία με τα κράτη της Ανατολικής Μεσογείου, στο πλαίσιο του EastMed Forum και στην προοπτική κατασκευής του αγωγού EastMed, ο οποίος «μπορεί να αναδειχθεί σε μια πολύ σπουδαία ‘γέφυρα’ για την Ανατολική Μεσόγειο, ανοίγοντας τον δρόμο για την εμπέδωση της σταθερότητας και της ειρήνης στην περιοχή μας».   Αναφερόμενος στο θεσμικό πλαίσιο, ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι «διασφαλίζεται απολύτως ότι τα οφέλη θα αποδοθούν στις τοπικές κοινωνίες και στο ελληνικό Δημόσιο, τόσο κατά τη φάση της έρευνας, όσο και σε πιθανή μελλοντική φάση εκμετάλλευσης κοιτασμάτων». Υπενθύμισε ότι «όλα αυτά γίνονται έχοντας προηγουμένως υιοθετήσει την αυστηρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία διεθνώς», καθώς και ότι «ο διάλογος με την κοινωνία και τους φορείς θα έχει κεντρική θέση σε όλη αυτή την προσπάθεια». Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του, ο Πρωθυπουργός εκτίμησε ότι «τον επόμενο χρόνο θα ξεκινήσει η έρευνα και εντός 2-4 ετών θα έχουμε μια πολύ καθαρή εικόνα για το αν υπάρχουν και τι είδους κοιτάσματα, προκειμένου να ξεκινήσει η αξιοποίησή τους». Νωρίτερα, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, αναφέρθηκε στην «ολοκλήρωση ενός κύκλου υπογραφών συμβάσεων παραχώρησης σχετικά με την έρευνα και την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων, ίσως με τις πλέον σημαντικές συμβάσεις». Υπογράμμισε την ταχύτητα με την οποία προχώρησαν οι διαδικασίες, καθώς και την προετοιμασία του θεσμικού πλαισίου ώστε να προχωρήσουν οι έρευνες και ενδεχομένως η εκμετάλλευση: «Διασφαλίσαμε την ουσιαστική συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών, τόσο στη λήψη αποφάσεων και στον έλεγχο, όσο και στον επιμερισμό των ωφελειών, ενώ παράλληλα η περιβαλλοντική νομοθεσία είναι η αυστηρότερη διεθνώς».
    Ειδική αναφορά έκανε, δε, στην πρόσφατη απαγόρευση του fracking και στη θεσμοθέτηση των παρατηρητηρίων υδρογονανθράκων, «το οποίο πρακτικά σημαίνει ότι εν προκειμένω η Περιφέρεια Κρήτης θα έχει ένα μόνιμο θεσμό περιβαλλοντικής επιτήρησης των δραστηριοτήτων». Παράλληλα η Περιφέρεια θα ωφεληθεί σημαντικά από τα έσοδα που θα λάβει το Δημόσιο, καθώς σημαντικό μέρος τους θα καταλήξει σε αυτήν, ενώ ήδη «ιδρύθηκε στην Κρήτη το Ινστιτούτο Έρευνας Υδρογονανθράκων σε συνεργασία του Πολυτεχνείου και του Πανεπιστημίου Κρήτης».   Ο κ. Σταθάκης ξεκαθάρισε ότι η έρευνα και δυνητικά η εκμετάλλευση υδρογονανθράκων «είναι απολύτως συμβατή με το Εθνικό Σχέδιο για το Κλίμα και την Ενέργεια, όπου προβλέπεται διπλασιασμός των ΑΠΕ μέχρι το 2030», καθώς «αναπόσπαστο κομμάτι της μεγάλης μετάβασης στις ΑΠΕ είναι η αξιοποίηση του φυσικού αερίου ως το μεταβατικό καύσιμο με το οποίο σταθεροποιείται το σύστημα».   Σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν στην εκδήλωση οι πρεσβευτές της Γαλλίας και των ΗΠΑ. Ο Γάλλος πρεσβευτής, Κριστόφ Σαντεπί, υπογράμμισε την αξία των δύο συμβάσεων που υπογράφονται και της συνεργασίας μεταξύ εταιρειών των δύο χωρών. Ο δε πρεσβευτής των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ, έκανε λόγο για «ένα σημαντικό βήμα στην ανάδειξη της Ελλάδας ως μεγάλο Ευρωπαϊκό ενεργειακό κόμβο», εκθείασε τον ρόλο που κατάφερε να αποκτήσει η χώρα ως πόλος σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή και τόνισε ότι οι αμερικανοί επενδυτές θέλουν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που ανοίγονται.
    Από την πλευρά της ExxonMobil, o κ. Τζόναθαν Γουίλσον, υπενθύμισε ότι η εταιρεία δεν είναι καινούρια στην Ελλάδα, καθώς η παρουσία της ξεκινά το 1914, όταν λειτούργησε για πρώτη φορά στη χώρα η Standard Oil Hellas, και συνεχίστηκε εντονότερα από τη δεκαετία του ’50, όταν δημιουργήθηκε η Mobil Oil Hellas. «Σήμερα χαιρόμαστε που μπορούμε να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στον κλάδο της εξόρυξης, αποκτώντας δύο άδειες για έρευνα και εκμετάλλευση στα ανοικτά της Κρήτης, τις οποίες ανυπομονούμε να αξιοποιήσουμε μαζί με τους συνεταίρους μας, Total και ΕΛΠΕ».   Ο αντιπρόεδρος της Total Group για τη Νότια Ευρώπη και την Κασπία, Μπερνάνρτ Κλεμέντ, δήλωσε ότι «η Total, με ιδιαίτερη ικανοποίηση, υπογράφει σήμερα τις Συμβάσεις Παραχώρησης για τις περιοχές στα ανοικτά της Κρήτης, εμπλουτίζοντας τις περιοχές της Μεσογείου όπου έχει τη δυνατότητα ερευνών. Ανυπομονούμε να λειτουργήσουμε μαζί με τους συνεταίρους μας σε αυτά τα βαθιά ύδατα, με πλήρη σεβασμό στη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος.» Τέλος, εκ μέρους των ΕΛΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Ευστάθιος Τσοτσορός, αναφέρθηκε στο όραμα του Ομίλου «να αναπτύξουμε περαιτέρω τις διεθνείς συνεργασίες και να παραμείνουμε πρωταγωνιστές στην εθνική προσπάθεια, για ενεργειακή αυτοδυναμία και ενεργειακή ασφάλεια, με την ολοκλήρωση της έρευνας και την παραγωγή υδρογονανθράκων στο σύνολο των παραχωρήσεων, εφαρμόζοντας τις πλέον αυστηρές προδιαγραφές της Ε.Ε. για την προστασία του περιβάλλοντος, σε συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες και συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μετάβαση από το “μύθο” δεκαετιών στην πραγματικότητα των μεγεθών της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων».

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Το σχήμα: «Άκτωρ - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech» αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του νέου Ηλεκτρονικού Συστήματος αναλογικής χρέωσης Διοδίων στους Αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
    Ειδικότερα όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις 28 Ιουνίου η αρμόδια επιτροπή του διαγωνισμού «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση», αποσφράγισε τις οικονομικές προσφορές των δύο εναπομεινάντων σχημάτων.
     Τα σχήματα αυτά ήταν:
    1. Άκτωρ - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία)
    2. Μυτιλιναίος - Nusz (Ουγγαρία)
    Με βάση τον έλεγχο των οικονομικών προσφορών και σε σχέση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που προσέφερε το κάθε σχήμα, αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου των ηλεκτρονικών διοδίων το σχήμα «Άκτωρ - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech». Όπως τονίζεται στην σχετική ανακοίνωση «με τον τρόπο αυτό η προσπάθεια του υπουργείου για την αναβάθμιση της χρήσης του εθνικού οδικού δικτύου με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας διαχείρισης αποκτά άλλη μία έμπρακτη απόδειξη. Αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας θα είναι η οικονομικότερη και πιο σύγχρονη διαχείριση όλων των πόρων.
    Υπενθυμίζεται οτι το νέο σύστημα προϋπολογισμού 322,5 εκατ. € + ΦΠΑ χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας με εξαίρεση την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Άκτιου, στις οποίες όμως επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
    Προβλέπει διαφορετικό τρόπο λειτουργίας για ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης οχήματα. 
    Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading - ANPR). Θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να καλύπτει όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
    Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια "Εποχούμενη Συσκευή" (On Board Unit - OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS). Η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές, όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α.

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Στην έναρξη διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του 30% που έχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» (ΔΑΑ) προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ, όπως έγινε γνωστό από το Ταμείο.
    Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής (Α' Φάση) και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β' Φάση). Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερόμενους στις 30 Σεπτεμβρίου εφέτος.
    Η Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου προβλέπει περιορισμούς αναφορικά με τη μεταβίβαση μετοχών του ΔΑΑ πάνω από ορισμένο ποσοστό και οι λεπτομέρειες σχετικά με τον διαγωνισμό περιγράφονται στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ.
    Οι τράπεζες Deutsche Bank AG (London branch) και Eurobank Ergasias ενεργούν ως Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι, η κοινοπραξία των δικηγορικών εταιρειών Your Legal Partners και Δρακόπουλος Βασαλάκης ως Νομικοί Σύμβουλοι και η Arup Partnership ως Τεχνικός Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για το έργο.
    Σημειώνεται ότι ο ΔΑΑ ιδρύθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για περίοδο 30 ετών σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου. Τον Φεβρουάριο 2019 τέθηκε σε ισχύ η χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για επιπλέον 20 έτη (έως τις 11/06/2046).
    Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και διακινεί 24 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, εκ των οποίων οι 16,4 εκατομμύρια επιβάτες είναι διεθνείς.

    By Engineer, in Χρηματοδοτήσεις, ,

    Δημοσιεύθηκε σήμερα το ΦΕΚ με την απόφαση για το "Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την Ενεργειακή Αναβάθμιση Δημοσίων Κτιρίων «ΗΛΕΚΤΡΑ»"
    Βασικός στόχος του Προγράμματος «ΗΛΕΚΤΡΑ» είναι η συμβολή του στην επίτευξη του εθνικού ενδεικτικού στόχου ενεργειακής απόδοσης, όπως ορίζεται στο άρθρο 4 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), με το οποίο ενσωματώθηκε το άρθρο 3 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ (όπως τροποποιήθηκε με το Παράρτημα της Οδηγίας 2013/12/ ΕΕ, και το άρθρο 24 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ) και παράλληλα η εκπλήρωση των απαιτήσεων του άρθρου 7 του ίδιου νόμου για την ικανοποίηση του στόχου της ετήσιας ενεργειακής ανακαίνισης του συνολικού εμβαδού της θερμικής ζώνης των κτιρίων της κεντρικής δημόσιας διοίκησης, που αποτελεί το 3% του συνολικού εμβαδού και την προώθηση του υποδειγματικού ρόλου του δημοσίου.
    Σκοπός του Προγράμματος είναι η ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος που ανήκει στην ιδιοκτησία των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης με παρεμβάσεις που αφορούν ενδεικτικά στο κέλυφος του κτιρίου, στα διάφορα συστήματα Ηλεκτρο-Μηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων και γενικότερα σε παρεμβάσεις που αποδεδειγμένα συμβάλουν στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, συμπεριλαμβανομένης της στατικής ενίσχυσης, όπου απαιτείται.
    Η συνολική διάρκεια εφαρμογής του Προγράμματος είναι η περίοδος 2019-2025, με δυνατότητα παράτασης.
    Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος για όλη τη διάρκεια εφαρμογής του ανέρχεται σε πεντακόσια εκατομμύρια (500.000.000) ευρώ με δυνατότητα τροποποίησης.
    Κατεβάστε το ΦΕΚ με όλες τις λεπτομέρειες, από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.