Jump to content
  • Novatron
  • By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Σύμφωνα με τις μελέτες, έως το 2050 θα υπάρχουν πάνω από 50 πόλεις σε όλο τον κόσμο με πληθυσμό πάνω από 10 εκατομμύρια άτομα. Σε αυτές τις πόλεις, αναμένεται να δημιουργηθούν νέες συνθήκες μετακίνησης και συνδεσιμότητας, καθώς οι ανάγκες θα αλλάξουν ριζικά.
    Οσον αφορά στις μετακινήσεις, η αστική κινητικότητα θέλει ηλεκτρικά οχήματα και αυτόνομη οδήγηση που σε συνδυασμό με την υψηλή συνδεσιμότητα θα εξυπηρετήσει τα μέγιστα.
    Σε αυτές τις μεγάλες πόλεις, θα υπάρξουν κι άλλα δεδομένα, όσον αφορά τη δόμηση και τη διαχείριση του περιβάλλοντος. Ηδη στην Κίνα κατασκευάζονται νέες, «έξυπνες» πόλεις, όπως και στη Σαουδική Αραβία, ενώ στην Αυστρία υλοποιείται το μεγαλύτερο σχέδιο ευφυούς αστικής ανάπλασης στην Ευρώπη. Το Aspern Smart City αποτελεί ένα τεράστιο έργο που υλοποιείται στη Βιέννη και κατά κάποιο τρόπο θα μπορούσαμε να το αντιστοιχήσουμε να το έργο στο Ελληνικό, που είναι στην επικαιρότητα και αναμένεται τις προσεχείς ημέρες να έχει εξελίξεις. Το Aspern Smart City πρόκειται να αγγίξει τα 6 δισ. ευρώ, με στόχο να αποτελέσει πρότυπο για την αειφόρο ανάπτυξη και το μέλλον των έξυπνων πόλεων.
    Στο νέο προάστιο, σε απόσταση 30 λεπτών από το κέντρο της πόλης, ενσωματώνονται όλες οι προηγμένες ευφυείς τεχνολογίες με στόχο την επίτευξη διασυνδεσιμότητας και ενεργειακής επάρκειας στον αστικό χώρο. Για τις τρεις φάσεις ανάπτυξης και δοκιμής του ερευνητικού προγράμματος που δημιουργεί μια συνοικία-πρότυπο για την πόλη του μέλλοντος, μίλησε πρόσφατα στο συνέδριο «Μεταφορές και Υποδομές», ο project manager του Aspern Smart City Research, Oliver Juli.
    Οι βάσεις για το έργο, που αποτελεί σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μπήκαν το 2004 και ακολούθησε το 2007 ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση, ο οποίος και ολοκληρώθηκε το 2009. Η πρώτη φάση υλοποίησης ξεκίνησε το 2013 και ολοκληρώθηκε το 2018, με τη δημιουργία μιας πόλης-εργαστήριο στην οποία αναπτύσσονται και δοκιμάζονται τεχνικές λύσεις για τις πόλεις του μέλλοντος. Το έργο εστιάζει σε πέντε άξονες: ενεργειακή διαχείριση, έξυπνα κτίρια, έξυπνα δίκτυα, έξυπνες ΤΠΕ και έξυπνοι χρήστες.
    Αυτή τη στιγμή, βρίσκεται σε εξέλιξη η δεύτερη φάση, κατά την οποία οι υποδομές που έχουν δημιουργηθεί βελτιώνονται βάσει των δεδομένων της πρώτης δοκιμαστικής εφαρμογής. Η ολοκλήρωση του έργου, αναμένεται το 2028 και η περιοχή πρόκειται να φιλοξενήσει 30.000 κατοίκους, ενώ θα δημιουργηθούν 20.000 νέες θέσεις εργασίας. Μάλιστα, από τα πρώτα κιόλας βήματα του έργου η νέα συνοικία της πόλης ήδη εξυπηρετείται από δύο σταθμούς μετρό.
    Η σελίδα του project: https://www.ascr.at/en/
     
     

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Μέσω της διαγραφής των "πλασματικών" οφειλών (καθώς αυτές αντιστοιχούν σε εισόδημα το οποίο δεν... εισέπραξαν ποτέ) των άεργων πλέον μηχανικών και δικηγόρων, την οποία προωθούν τα Ταμεία, επιχειρείται να μειωθεί το "βάρος" των χρεών τους, έτσι ώστε να διευκολυνθεί η ένταξή τους στη ρύθμιση των 120 δόσεων για τα "πραγματικά" χρέη.
    Το "ξεμπλοκάρισμα" αυτό, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Capital.gr, θα γίνει μέσω της επιτάχυνσης της διαδικασίας εκκαθάρισης των αιτήσεων των εν λόγω επαγγελματιών για διαγραφή των χρεών (για την κύρια και επικουρική ασφάλιση) και αφορά όσους διέκοψαν τη δραστηριότητά τους μετά την 1η Ιανουαρίου 2017 και ζήτησαν απαλλαγή τους από τις εισφορές προς τον ΕΦΚΑ και το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης.
    Η αρχή του προβλήματος
    Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι ίδιες πηγές, είναι χιλιάδες οι περιπτώσεις των εν λόγω επαγγελματιών (ασφαλισμένων στο τέως ΤΣΜΕΔΕ, ΤΑΝ-ΕΤΑΑ) που έχουν ζητήσει διακοπή της υποχρέωσης καταβολής ασφαλιστικών εισφορών (λόγω διακοπής της άσκησης επαγγέλματός τους) αναδρομικά από 1/1/2017 λόγω της αεργίας τους, εκμεταλλευόμενοι διάταξη που πέρασε η προηγούμενη κυβέρνηση τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. Η διάταξη αυτή, όμως, παραδόξως δεν εφαρμόστηκε, παρά τις πιέσεις των άμεσα ενδιαφερομένων. 
    Η εν λόγω διάταξη προβλέπει ότι όποιος αυτοαπασχολούμενος μηχανικός ή δικηγόρος έμενε άεργος μετά τον Ιανουάριο του 2017 δεν υποχρεούνταν να καταβάλλει από εκεί και πέρα κρατήσεις υπέρ της κύριας και επικουρικής ασφάλισης, όπως ίσχυε προ του Ιανουαρίου του 2017.
    Αν, μάλιστα, είχε καταβάλει εισφορές από τον Ιανουάριο του 2017 μέχρι τον μήνα έναρξης της εν λόγω διάταξης, δηλαδή τον Νοέμβριο του ίδιου έτους (ή και μετά από αυτόν), θα μπορούσε να ζητήσει την επιστροφή των εισφορών κύριας ασφάλισης (και όχι της υγείας) ή τον συμψηφισμό τους με μελλοντικές εισφορές.
    Όποιος, από την άλλη μεριά, το επιθυμούσε, θα μπορούσε να συνεχίσει να καταβάλλει τις εισφορές, ακόμα και αν είχε διακόψει τη δραστηριότητά του.
    Ωστόσο, με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης και των προηγούμενων διοικήσεων των Ταμείων, αν και πολλοί άνεργοι αυτοαπασχολούμενοι μηχανικοί και δικηγόροι ζήτησαν τη διακοπή της ασφάλισης τους από τον ΕΦΚΑ και το ΕΤΕΑΕΠ και παράλληλα σταμάτησαν να καταβάλλουν εισφορές, κάτι τέτοιο δεν... έγινε πρακτικά. Δηλαδή οι αρμόδιες υπηρεσίες των Ταμείων δεν "πέρασαν" τη διαγραφή τους στα μηχανογραφικά συστήματά τους.
    Έτσι, οι εν λόγω άνεργοι τύποις ασφαλισμένοι εξακολουθούν να είναι φορτωμένοι με ασφαλιστικά χρέη όχι μόνο του 2017, αλλά και του 2018, αν και έχουν αιτηθεί της αναδρομικής "διαγραφής" τους.
    Και όχι μόνο αυτό, αλλά από τον περασμένο Μάιο, οπότε άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων για τη ρύθμιση των 120 δόσεων, ειδικά όσοι έχουν χρέη προ του 2017, βρίσκονται μπροστά σε δύο εξίσου αδιέξοδες "επιλογές":
    - Να πληρώσουν τις οφειλές του 2017-2018, αν και έχουν ζητήσει τη... διαγραφή τους, και να εντάξουν στη ρύθμιση των 120 δόσεων μόνο τα χρέη προ του 2017. Όσοι μηχανικοί ή δικηγόροι επιλέξουν κάτι τέτοιο, θα επιβαρυνθούν άμεσα από υπό... διαγραφή χρέη, τα οποία θα πρέπει να περιμένουν να τους επιστραφούν ή ενδεχομένως να συμψηφιστούν με τις οφειλές προ του 2017 τις οποίες ρύθμισαν.
    - Να μην πληρώσουν τις οφειλές του 2017-2018 και να τις εντάξουν (μαζί με τα χρέη του 2016) στη ρύθμιση των 120 δόσεων. Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση, όταν... διαγραφούν οι οφειλές του 2017-2018, θα πρέπει να αναπροσαρμοστούν οι δόσεις της ρύθμισης, καθώς θα μειωθεί το συνολικό βάρος του χρέους.
    Στόχος των νέων διοικήσεων των Ταμείων είναι να ξεπεραστεί πριν από τα τέλη του ερχόμενου Σεπτεμβρίου (οπότε προβλέπεται να κλείσει η πλατφόρμα των αιτήσεων για τις 120 δόσεις) η εμπλοκή αυτή, διαγράφοντας τα χρέη των άνεργων μηχανικών και δικηγόρων για το 2017-2018, ανοίγοντας, έτσι, τον δρόμο για τη ρύθμιση μόνο των χρεών προ του 2017.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Δύο νέους οδηγούς εξέδωσε πρόσφατα η ΜΟΔ στο πλαίσιο της υποστήριξης που παρέχει στους Δήμουςοι οποίοι είναι διαθέσιμοι ηλεκτρονικά σε κάθε ενδιαφερόμενο:
     1) Τον Οδηγό ανασχεδιασμού αστικών οδών αρμοδιότητας δήμων, όπου παρουσιάζονται οι δυνατότητες που έχουν οι δήμοι να ανασχεδιάσουν αστικές οδούς με γνώμονα τη βιώσιμη κινητικότητα αλλά και την αστική αναζωογόνηση. Στόχος του Οδηγού αυτού είναι: α) να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αναθεωρήσουν τα υφιστάμενα μοντέλα μετακινήσεων στην περιοχή τους ενισχύοντας εναλλακτικά προς το ΙΧ μέσα μεταφοράς και δημιουργώντας προσβάσιμες πόλεις για όλες και όλους, β) να στηρίξει τους Δήμους στην εκπόνηση και υλοποίηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου και άλλων φορέων και γ) να συμβάλει στο σχεδιασμό άρτιων, σύγχρονων και διαχρονικών έργων που θα εξυπηρετούν τους στόχους της βιώσιμης κινητικότητας και τις ανάγκες των πολιτών. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=582
     2) Τον Οδηγό για την αφαλάτωση και τα συνοδά της έργα, που περιλαμβάνει την καταγραφή των απαραίτητων προπαρασκευαστικών ενεργειών για την ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου έργου αφαλάτωσης από τη στιγμή της σύλληψής του έως τη δημοπράτησή του. Στόχος του Οδηγού είναι να αξιοποιηθεί από Δήμους που επιθυμούν να αποκτήσουν πόσιμο νερό μέσω της αφαλάτωσης για την καταπολέμηση της λειψυδρίας στην περιοχή τους και τον περιορισμό του κόστους του νερού λόγω της μεταφοράς του από την ηπειρωτική Ελλάδα ή αλλού. Ο Οδηγός είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της ΜΟΔ στην διεύθυνση:http://www.mou.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=589
    Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει η ΜΟΔ στους Δήμους στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.mou.gr/el/Pages/otasupportnews.aspx

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Τετάρτη 28/8- συνεδρίασε για πρώτη φορά η ομάδα εργασίας την οποία συνέστησε ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Νότης Μηταράκης με στόχο τη διαμόρφωση ενός ”πορίσματος” προτάσεων για την ”αναδιοργάνωσή” της επικουρικής ασφάλισης.   Με βάση τις έως τώρα δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών αλλά και διασταυρωμένες πληροφορίες το σχέδιο για το νέο ”επικουρικό” ταμείου επαγγελματικού τύπου θα έχει τα εξής βασικά σημεία:   Θα εντάσσονται αποκλειστικά όσοι ασφαλισθούν για πρώτη φορά από την 1η/1/2021. Υποχρεωτική θα είναι ασφάλιση στο επικουρικό, αλλά ο νεοσφαλισμένος θα μπορεί να επιλέγει μεταξύ του δημόσιου και του επαγγελματικού φορέα. Και οι δύο φορείς θα εντάσσονται στο υφιστάμενο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ). Οι εισφορές, όμως, των νεοσφαλισμένων θα οδηγούνται σε ένα ατομικό κουμπαρά, ενώ οι εισφορές των παλιών ασφαλισμένων στον ενιαίο κουμπαρά του δημόσιου φορέα του ΕΤΕΑΕΠ. Το επαγγελματικό τμήμα του ΕΤΕΑΕΠ θα είναι ανοιχτό όχι μόνο για τους νέους μισθωτούς, αλλά και τους για τους νέους επαγγελματίες και αγρότες. Οι εισφορές για τους μισθωτούς θα ανέρχονται σε 6%-6,5% (3%-3,25% για τους εργαζομένους και 3%-3,25% για τους εργοδότες) και για τους νέους επαγγελματίες και αγρότες στο 3,25%. Θα προβλέπεται δυνατότητα καταβολής υψηλότερων ασφαλίστρων από τους εργαζομένους (και όχι τους εργοδότες τους) αλλά και από τους επαγγελματίες και τους αγρότες. Τα αποθεματικά των ατομικών κουμπαράδων των νεοασφαλισμένων του επαγγελματικού φορέα του ΕΤΕΑΕΠ θα τα διαχειρίζεται η ΑΕΔΑΚ, ενώ είναι πιθανόν να υπάρχει δυνατότητα επιλογής του ίδιου νεοασφαλισμένου για διαχείριση των ασφαλιστικών ”αποταμιεύσεων” του από ασφαλιστικές εταιρείες ή τράπεζες.

    By Engineer, in Εργασιακά, ,

    Με νέα απόφαση του ΥΠΕΝ και συγκεκριμένα του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτρη Οικονόμου, τροποποιήθηκε εκ νέου η απόφαση του ΥΠΕΝ «Ηλεκτρονικό Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης».
    Συγκεκριμένα, όπως παρουσιάζει το B2Green.gr, η νέα απόφαση αναφέρει τα εξής:
    Ουσιαστικά, με την ανωτέρω απόφαση τροποποιείται η Διαδικασία Εγγραφής στο Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης, η οποία πλέον θα είναι η εξής:
    Επιπλέον, με την ίδια απόφαση του Υφυπουργού, τροποποιείται και η με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/77103/707 απόφαση «Κατάρτιση Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης» (ΦΕΚ 4968 Β΄/7.11.2018) του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
    Μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό ΦΕΚ με τις αποφάσεις και με τα στοιχεία και των 4.376 ελεγκτών, από εδώ

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Το Τόκιο ανακηρύχθηκε η ασφαλέστερη πόλη του κόσμου από την Economist Intelligence Unit, με βάση μια κατάταξη που εξετάζει τη δυνατότητα των μεγαλουπόλεων να διαχειρίζονται πολλούς τομείς, από τις κλιματικές καταστροφές μέχρι τις κυβερνοεπιθέσεις.
     
    Η Σιγκαπούρη κατέλαβε την δεύτερη θέση ενώ άλλη μια ιαπωνική μητρόπολη, η Οσάκα, βρίσκεται στην τρίτη. Οι ίδιες πόλεις είχαν καταλάβει τις τρεις πρώτες θέσεις και στις δύο προηγούμενες έρευνες (Safe Cities Index) του 2015 και του 2017.
    Φέτος, η μελέτη των συνολικά 60 πόλεων που συμπεριλήφθηκαν στον κατάλογο είχε ως στόχο να διαπιστώσει την "αστική ανθεκτικότητά" τους, κατά πόσο δηλαδή έχουν τη δυνατότητα να ανακάμπτουν μετά από κάποιο σοκ. Εξετάστηκαν τέσσερα είδη ασφάλειας: η ψηφιακή, των υποδομών, της υγείας και η προσωπική.
    Οι πόλεις της Ασίας και του Ειρηνικού επικρατούν στην πρώτη δεκάδα, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, αφού το Σίδνεϊ βρίσκεται στην πέμπτη θέση, η Σεούλ στην όγδοη και η Μελβούρνη στην 10η. Δύο ευρωπαϊκές και δύο βορειοαμερικανικές πόλεις συμπληρώνουν την δεκάδα, με το Άμστερνταμ στην τέταρτη θέση (πρώτη ευρωπαϊκή πόλη) και την Κοπεγχάγη στην όγδοη. Το Τορόντο του Καναδά βρίσκεται έκτο και ακολουθεί η Ουάσινγκτον, στην έβδομη θέση.
    Οι ασφαλέστερες πόλεις έλαβαν υψηλή βαθμολογία σε τομείς σχετικούς με την παροχή υπηρεσιών υγείας υψηλής ποιότητας, την ύπαρξη ομάδων αφοσιωμένων στην καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος, τις αστυνομικές περιπολίες και τον καλό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση καταστροφών.
    Οι ευρωπαϊκές πόλεις, μολονότι τα πήγαν καλά στον τομέα της υγείας, δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε ό,τι αφορά την κυβερνοασφάλεια, δηλαδή τη δυνατότητα των πολιτών να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και άλλους ψηφιακούς διαύλους χωρίς να φοβούνται ότι θα παραβιαστούν ή θα κλαπούν τα προσωπικά δεδομένα τους. "Το Λονδίνο είναι η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη που μπαίνει μέσα στην πρώτη δεκάδα σε αυτήν την κατηγορία", εξήγησε η Ιρένε Μία του Economist Intelligence Unit.
    Το Λάγκος της Νιγηρίας, το Καράκας της Βενεζουέλας, η Γιανγκόν της Μιανμάρ, το Καράτσι του Πακιστάν και η Ντάκα του Μπαγκλαντές είναι οι πέντε λιγότερο ασφαλείς πόλεις, σύμφωνα με αυτήν την κατάταξη.
    Η πρώτη δεκάδα για το 2019 σύμφωνα με τον δείκτη Safe Cities Index (SCI) έχει ως εξής: 
    1. Tokyo, Japan 2. Singapore 3. Osaka, Japan 4. Amsterdam, the Netherlands 5. Sydney, Australia 6. Toronto, Canada 7. Washington DC, US = 8. Copenhagen, Denmark = 8. Seoul, South Korea 10. Melbourne, Australia

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Η ψηφιακή τράπεζα γης θα αγοράζει συντελεστή από τους ιδιοκτήτες των διατηρητέων ή και των χαρακτηρισμένων μνημείων και θα τον πουλάει σε αυτούς που έχουν αυθαίρετα με πολύ μεγάλες παραβάσεις, που κατά τον νόμο έχουν υποχρέωση αγοράς συντελεστή μεσοπρόθεσμα.
    Αυτοί που θα λαμβάνουν τα χρήματα δίνοντας συντελεστή θα υποχρεούνται στην αποκατάσταση των διατηρητέων και αυτοί που θα αγοράζουν τον συντελεστή, στη σύννομη τακτοποίηση των παραβάσεών τους. Πρώτοι στην τράπεζα γης θα εγγραφούν αυτοί που κατέχουν ήδη τίτλους μεταφοράς συντελεστή και έτσι θα εισπράξουν πρώτοι τις καταβολές από αυτούς που πρέπει να τακτοποιήσουν αυθαίρετα.
    Ταυτόχρονα, το Δημόσιο θα εισπράττει έσοδα από την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Οι δήμοι και οι άλλοι φορείς-ιδιοκτήτες ακινήτων του Δημοσίου, όπως και οι ιδιώτες, θα μπορούν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους ενισχύοντας περαιτέρω τους προϋπολογισμούς τους και ταυτόχρονα να εξωραΐσουν τις πόλεις και όχι μόνον και να προστατεύσουν την αρχιτεκτονική και ιστορική πολιτιστική κληρονομία με αυτονόητα οφέλη και για τον τουρισμό. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα συνολικά περίπου 20.000 διατηρητέα (υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας) και μνημεία (υπουργείο Πολιτισμού), που έχουν περισσευούμενο συντελεστή περίπου 3.000.000 τετραγωνικά μέτρα (η σωστή μονάδα μέτρησης είναι η αξία αυτών, γιατί είναι διαφορετική η αξία γης σε κάθε περιοχή και έτσι ύστερα από μελέτη θα οριστεί αλγόριθμος για τον προσδιορισμό της σε κάθε περιοχή), σημειώνει ο πρόεδρος του ΤΕΕ. Η πλειονότητα αυτών των κτιρίων αφορά παρατημένα και διαλυμένα, είτε λόγω έλλειψης χρημάτων από τους ιδιοκτήτες για την αποκατάστασή τους, είτε λόγω πολυϊδιοκτησίας εξαιτίας κληρονομικών ζητημάτων, είτε επειδή είναι αγνώστου ιδιοκτήτη.
    Ταυτόχρονα υπάρχουν ιδιοκτήτες αυθαιρέτων της «κατηγορίας 5» που έχουν κάνει τακτοποίηση για 30 χρόνια, αλλά για να γίνει οριστική τακτοποίηση, θα πρέπει να αγοράσουν συντελεστή και να προσαρμοστεί το τοπικό χωρικό σχέδιο κάθε δήμου (ζώνη υποδομής συντελεστή). Τα τετραγωνικά αυτών των αυθαιρέτων («κατηγορία 5») είναι περίπου 10.000.000 (πρέπει ομοίως να μετατραπούν σε αξία).  Η ιδέα είναι μέσω της ψηφιακής τράπεζας γης οι ιδιοκτήτες αυτών των αυθαιρέτων να αγοράζουν συντελεστή από τους ιδιοκτήτες διατηρητέων και μνημείων. Η τράπεζα θα δίνει ένα ποσοστό των χρημάτων, π.χ. 30%, ή όσο απαιτείται για τις εργασίες, στους ιδιοκτήτες, για να αποκαταστήσουν την όψη και να εξασφαλίσουν ότι δεν θα πέσει, και αφού διαπιστωθεί από ελεγκτή μηχανικό ότι έγιναν αυτές οι εργασίες, θα δίνονται και τα υπόλοιπα χρήματα στον ιδιοκτήτη.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Τη δυνατότητα ελέγχου περισσότερων αγροτών που λαμβάνουν ενισχύσεις μέσω της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής της Ε.Ε., θα έχουν οι οργανισμοί πληρωμών μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών στο άμεσο μέλλον .
    Σήμερα, οι οργανισμοί των κρατών μελών που καταβάλλουν γεωργικές ενισχύσεις της ΕΕ, όπως πχ. ο ΟΠΕΚΕΠΕ, πραγματοποιούν ελέγχους σε περίπου 5% των δικαιούχων για τις ενισχύσεις βάσει της έκτασης.
    Με την πάροδο των χρόνων, οι επιτόπιες επιθεωρήσεις έχουν αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό από ελέγχους τηλεανίχνευσης. Ωστόσο, αυτοί οι απομακρυσμένοι έλεγχοι απαιτούν ακόμη σημαντική ανθρώπινη παρέμβαση για την ερμηνεία των δορυφορικών εικόνων.
    Από τον Μάρτιο του 2017, το δορυφορικό πρόγραμμα Copernicus Sentinel της ΕΕ παρέχει πλέον δωρεάν εικόνες υψηλής ανάλυσης, οι οποίες είναι σημαντικά βελτιωμένες όσον αφορά τη χωρική ανάλυση, τη συχνότητα και τη μακροπρόθεσμη διαθεσιμότητα.
    Περισσότεροι και ουσιαστικότεροι έλεγχοι, μείωση του κόστους αλλά και καλύτερα αποτελέσματα στην εφαρμογή περιβαλλοντικών μέτρων είναι κάποια από τα πλεονεκτήματα της χρήσης νέων τεχνολογιών στην εφαρμογή της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής που έχουν ήδη εφαρμοστεί σε κάποια κράτη μέλη και αναμένεται να γενικευτούν μετά το 2020.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) προνοώντας για την προώθηση και διαμόρφωση μιας νέας προσέγγισης για τον τουρισμό, προκειμένου να εξασφαλίσει την αειφορική ανάπτυξή του, διαμορφώνει συγκεκριμένη πολιτική. Στόχος της είναι η προώθηση μιας ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης, στις χώρες-μέλη. Οι δημογραφικές εξελίξεις, κλιματικές αλλαγές και το κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό σκηνικό, στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης, διαμορφώνουν ένα νέο πλαίσιο τουριστικής ανάπτυξης.   Η βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τις τουριστικές επιχειρήσεις, απαιτεί συστηματική περιβαλλοντική αναβάθμιση των χωρών προορισμού, εντάσσοντας την τουριστική ανάπτυξη σε ένα στρατηγικό περιβαλλοντικό σχεδιασμό, στοχεύοντας στην ορθολογική χρήση και διαχείριση των φυσικών πόρων, την αξιοποίηση των ήπιων και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την προστασία από την ρύπανση.   Στην προσπάθεια περιορισμού των αρνητικών συνεπειών της τουριστικής ανάπτυξης, η Ε.Ε. ανέλαβε δράσεις από την δεκαετία του 1980. Μέσα σε αυτές, συγκαταλέγεται και η καθιέρωση του εθελοντικού οικολογικού σήματος το 1992, με σκοπό την ενθάρρυνση των επιχειρήσεων, στην ανάπτυξη αγαθών και υπηρεσιών που θα μειώνουν τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και θα ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών (ιστοσελίδα Ευρωπαϊκής Ένωσης). Ο πρώτος κανονισμός που αφορούσε το κοινοτικό σύστημα απονομής οικολογικού σήματος εκδόθηκε τον Μάρτιο του 1992, με επανεξέτασή του μετά από πέντε έτη. Σε συνέχεια αυτής της διάταξης, τέθηκε σε εφαρμογή και ισχύει έως σήμερα , ο κανονισμός 66/2010 Ε.Κ. Σύμφωνα με αυτόν, το οικολογικό σήμα (ECOLABEL) εντάσσεται στην κοινοτική πολιτική αειφόρου κατανάλωσης και παραγωγής και χαρακτηρίζει τα προϊόντα με υψηλό επίπεδο περιβαλλοντικών επιδόσεων. Η ύπαρξή του σημαίνει για τα τουριστικά καταλύματα: υψηλή ποιότητα υπηρεσιών, αναγνωρισιμότητα, διαφήμιση, οικονομικά οφέλη, ικανοποίηση προσδοκιών καταναλωτών, ενίσχυση marketing.   Το οικολογικό σήμα αφορά διαφορετικές κατηγορίες καταλυμάτων και συγκεκριμένα μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, μικρά ξενοδοχεία, ορεινούς ξενώνες, ενοικιαζόμενα δωμάτια, αγροτουριστικά καταλύματα και κάμπινγκ.   Σε κάθε κράτος-μέλος της Ε.Ε. έχει διοριστεί αρμόδιος φορέας αξιολόγησης των αιτήσεων και απονομής του σήματος (άρθρο 4 του κανονισμού). Στην Ελλάδα, αρμόδιος φορέας είναι το Ανώτατο Συμβούλιο Απονομής Οικολογικού Σήματος (ΑΣΑΟΣ) που εποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και ενέργειας.   Προκειμένου μια τουριστική επιχείρηση να αποκτήσει το οικολογικό σήμα ακολουθεί την εξής διαδικασία:   Ο ενδιαφερόμενος έρχεται σε επαφή με το ΑΣΑΟΣ, που είναι διαθέσιμο για παροχή πληροφοριών και τεχνική υποστήριξη Κατατίθεται η αίτηση με πληρωμή των εξόδων φακέλου (Άρθρο 9 του κανονισμού). Αυτό γίνεται σε απευθείας σύνδεση με το εργαλείο Ecat-admin Δημιουργείται ο φάκελος μαζί με τα αποτελέσματα των δοκιμών, ώστε να αποδειχθεί η συμμόρφωση στα κριτήρια Γίνεται η αξιολόγηση της αίτησης Υπογραφή σύμβασης και παραλαβή σήματος εφόσον η υποψηφιότητα γίνει δεκτή (ιστοσελίδα Ευρωπαϊκής Επιτροπής) & (κανονισμοί 66/2010 του Ε.Κ.). Στο άρθρο 6 του κανονισμού ορίζονται οι γενικές προϋποθέσεις για τα κριτήρια απονομής του οικολογικού σήματος. Σύμφωνα με αυτές ο αιτών για την απονομή του σήματος πρέπει να διασφαλίζει ότι η φυσική υποδομή είναι νομίμως κατασκευασμένη και συμμορφώνεται με τις νομοθεσίες και κανονισμούς περί διατήρησης του τοπίου και της βιοποικιλότητας, εξοικονόμησης ενέργειας και υδάτινων πόρων, συλλογής και διάθεσης απορριμμάτων, συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού, τήρησης ασφάλειας και υγιεινής.
    Επίσης η επιχείρηση θα πρέπει να βρίσκεται σε λειτουργία και να είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο τουριστικών επιχειρήσεων και το προσωπικό να απασχολείται νομίμως και να είναι ασφαλισμένο.   Σχετικά με τα κριτήρια που απαιτείται να πληρούνται, αυτά διακρίνονται σε υποχρεωτικά και προαιρετικά. Και οι δύο κατηγορίες αφορούν την διαχείριση των επιχειρήσεων σχετικά με την ενέργεια, το νερό, τις επικίνδυνες χημικές ουσίες, τα απορρίμματα και διάφορες άλλες υπηρεσίες π.χ. παροχή πληροφοριών, απαγόρευση καπνίσματος κλπ.   Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα υποχρεωτικά κριτήρια:   ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να χρησιμοποιούν 50% της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, τα κτήρια να έχουν μονωμένα παράθυρα, κλιματιστικά απόδοσης τάξης Α΄ και να διαθέτουν ενεργειακή απόδοση. Επίσης, καλούνται να διακόπτουν την λειτουργία των κλιματιστικών με ανοιχτά παράθυρα και τον φωτισμό όταν αποχωρεί ο επισκέπτης. ΝΕΡΟ: Η μέση παροχή πρέπει να είναι μικρότερη των εννέα λίτρων το λεπτό, να γίνεται ορθή απομάκρυνση των λυμάτων και απόπλυση ουρητηρίων, καθώς και να παρέχεται ενημέρωση στους πελάτες σχετικά με την χρήση των δοχείων απορριμμάτων και της αλλαγής πετσετών και σεντονιών. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΧΗΜΙΚΕΣ ΟΥΣΙΕΣ: Θα πρέπει να περιοριστεί η χρήση απολυμαντικών. ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ: Το προσωπικό πρέπει να διαχωρίζει τα επικίνδυνα απόβλητα και να χρησιμοποιεί αναλώσιμα προϊόντα και συσκευασίες μιας χρήσης. Τέλος, οι επιχειρήσεις υποχρεώνονται σε συντήρηση του εξοπλισμού, κατάρτιση του προσωπικού, καθορισμό περιβαλλοντικής πολιτικής και πληροφόρηση των πελατών σχετικά με αυτή. Όμως, παρόλη την επάρκεια και ποικιλία των εργαλείων περιβαλλοντικής διαχείρισης για τον τουριστικό κλάδο, παρατηρείται περιορισμένο ενδιαφέρον από την πλευρά των μικρομεσαίων Ελληνικών, τουριστικών επιχειρήσεων στην υιοθέτηση του οικολογικού σήματος. Αιτία για αυτό αποτελεί η ελλιπής πληροφόρηση για τα οφέλη που απορρέουν από την υιοθέτησή του και η σύνδεσή του με το υψηλό κόστος και την ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό. Επίσης, αποτρεπτικός παράγοντας είναι η περιορισμένη εγχώρια ζήτηση για τουριστικές υπηρεσίες φιλικές προς το περιβάλλον και η απουσία οικονομικών κινήτρων και επιδοτήσεων.
    Παρόλα αυτά, λόγω της ιδιαιτερότητας και ευαισθησίας του ελληνικού περιβάλλοντος και της ανάγκης για ενίσχυση του εθνικού τουριστικού προϊόντος στο διεθνές ανταγωνιστικό σκηνικό, είναι επιβεβλημένη και απαραίτητη η υιοθέτηση του σήματος από τις τουριστικές επιχειρήσεις.   Οι άξονες γύρω από τους οποίους θα πρέπει να αναπτυχθεί η στρατηγική προώθησής του είναι:   Η παροχή οικονομικών κινήτρων, μέσω επιχειρησιακών προγραμμάτων σχετικών με την περιβαλλοντική διαχείριση. Η έγκυρη και αξιόπιστη πληροφόρηση στους ενδιαφερόμενους για τα οφέλη και τις απαιτήσεις υιοθέτησης του σήματος. Έκδοση εγχειριδίων και διενέργεια σεμιναρίων κατάρτισης για την τεχνική υποστήριξη των επιχειρήσεων που επιθυμούν να συμμετέχουν. Καθιέρωση εθνικού βραβείου περιβάλλοντος για τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν και προβολή τους στο εξωτερικό ώστε να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι υποψήφιοι πελάτες. Βεβαίως, μια τέτοια στρατηγική, θα απαιτήσει συντονισμένη συνεργασία, τόσο του ιδιωτικού τομέα όσο των καταναλωτών, των περιβαλλοντικών οργανώσεων και – κυρίως- του κράτους που μπορεί να θέσει τα κίνητρα και να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση των τουριστικών επιχειρήσεων στην υιοθέτηση του σήματος και την ανάληψη της κοινωνικής τους ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον. του Νικόλαου Πετράκου

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Παράταση προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων κατά αναρτημένων δασικών χαρτών προβλέπεται σε νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και άλλες επείγουσες διατάξεις».
    Συγκεκριμένα, με τη ρύθμιση επεκτείνεται η προθεσμία για τις περιπτώσεις που εκείνη εκπνέει στις 30.08.2019 [άρ. 4 παρ. 1 του ν. 4617/2019 (Α 88)]. Η παράταση αφορά τις περιοχές όπου οι δασικοί χάρτες αναρτήθηκαν από 19.10.2018 έως 01.03.2019.
    Η προθεσμία παρατείνεται έως τις 31.10.2019, με στόχο τη διευκόλυνση των ενδιαφερομένων στην έγκαιρη άσκηση των δικαιωμάτων τους, αναφέρει το ΥΠΕΝ.
    Στις περιοχές αυτές περιλαμβάνονται όσες επλήγησαν από τις πυρκαγιές της 23ης Ιουλίου 2018. «Κρίνεται, συνεπώς, σκόπιμη η διευκόλυνση των πολιτών, δεδομένου ότι η νέα προθεσμία λήγει μετά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο. Για τις υπόλοιπες περιοχές, όπου οι δασικοί χάρτες αναρτήθηκαν ταυτόχρονα, στόχος είναι η ενιαία διαχείρισή τους. Με αυτό τον τρόπο διευκολύνεται ο τεχνικός χειρισμός και εξοικονομούνται διοικητικοί πόροι», καταλήγει το υπουργείο.
    Ο αναλυτικός πίνακας των περιοχών:
    Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗ Ανατολικής Αττικής Προκαποδιστριακοί ΟΤΑ: Ραφήνας, Νέα Μάκρης, Πικερμίου, Ζωγράφου, Βύρωνος, Καισαριανής, Ν. Ιωνίας, Αμαρουσίου, Μελισσίων, Φιλοθέης Δράμας Σύνολο περιοχής αρμοδιότητας Δ/νσης Δασών εκτός των προκαποδιστριακών ΟΤΑ Δράμας,
    Καλαμπακίου, Κεφαλαρίου, Αγίου Αθανασίου, Καλαμώνος και Μεγάλου Αλεξάνδρου Δυτικής Αττικής Προκαποδιστριακός Ο.Τ.Α. ΜΕΓΑΡΕΩΝ Κοζάνης Χορτολιβαδικές εκτάσεις προκαποδιστριακού Ο.Τ.Α. ΚΟΖΑΝΗΣ Κυκλάδων "Προκαποδιστριακοί ΟΤΑ:  
    Αδάμαντος (Νήσος Μήλος), Ανάφης (Νήσος Ανάφη), Άνω Μεράς (Νήσος Μύκονος), Βόθωνος, Βουρβούλου, Έξω Γωνιάς, Ημεροβιγλίου, Θήρας, Καρτεράδου, Μεσαριάς, Οίας (Νήσου Θήρας), Θηρασίας (Νήσου Θηρασίας), Σικίνου (Νήσος Σίκινος), Άνω Μεριάς, Φολέγανδρου (Νήσος Φολέγανδρος)"
    Ανατολικής Αττικής Χαλάνδρι, Χολαργός, Παιανία, Σπάτα, Γλυκά Νερά Θεσσαλονίκης Θεσσαλονίκη, Τριανδρία, Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Ελευθέριο-Κορδελιό, Εύοσμος, Πολίχνη, Σταυρούπολη, Ευκαρπία, Άγιος Παύλος, Νεάπολη, Πεύκα, Συκιές, Ωραιόκαστρο, Ιωνία, Πανόραμα, Πυλαία Ανατολικής Αττικής Κρωπίας Καρδίτσας Σύνολο περιοχής αρμοδιότητας Δ/νσης Δασών Μαγνησίας Ν. Αγχίαλος, Βόλος, Σκιάθος, Αλόννησος  

    By Engineer, in webTV, ,

    Μετά από τη μυστηριώδη εξαφάνιση του βρετανικού πλοίου HMS Terror πριν 170 χρόνια, στο Αρκτικό Αρχιπέλαγος του Καναδά, δόθηκαν για πρώτη φορά στη δημοσιότητα, εικόνες από το κουφάρι του.
    Το Terror ήταν το ένα από τα δύο πλοία που μετείχαν στην αποστολή του Βρετανού εξερευνητή Τζον Φράνκλιν, τα οποία απέπλευσαν από τη Βρετανία το 1845 αναζητώντας το Βορειοδυτικό Πέρασμα, το οποίο ενώνει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωεκανό μέσω της Αρκτικής. Η αποστολή όμως κατέληξε σε τραγωδία, καθώς οι 129 ναυτικοί έμειναν αποκλεισμένοι επί ενάμιση χρόνο στους πάγους και στο τέλος πέθαναν από την πείνα ή από το κρύο.

    Σε εξαιρετική κατάσταση βρέθηκαν αντικείμενα, όπως πιάτα, στο πλοίο Terror / Φωτογραφία: pc.gc.ca
    Μέχρι σήμερα οι λεπτομέρειες της βύθισης του πλοίου παραμένουν άγνωστες, στην μεγαλύτερη τραγωδία που σημειώθηκε στη πλαίσιο εξερεύνησης της Αρκτικής. Κανείς δεν ξέρει με ακρίβεια το πότε ήρθε το τέλος για το πλήρωμα και το πλοίο. Το πρώτο από τα δύο πλοία του Φράνκλιν, το HMS Erebus, βρέθηκε το 2014 στην ίδια ζώνη, ενώ το 2016 είχε βρεθεί και το Terror κοντά στο νησί του Βασιλιά Γουιλιέλμου, στα ανατολικά του Κόλπου Κέμπριτζ.

    Συρτάρι από καμπίνα στο κάτω επίπεδο του πλοίου Φωτογραφία: pc.gc.ca
    Πλοίο Terror: Εκαναν 48 καταδύσεις για να τραβήξουν πλάνα
    Οι εικόνες που τράβηξαν οι δύτες και ένα υποθαλάσσιο, τηλεχειριζόμενο ρομπότ αποκαλύπτουν ανέπαφα αντικείμενα από τη ζωή στο πλοίο.
    «Μας δόθηκε η εντύπωση, εξερευνώντας το HMS Terror, ότι επρόκειτο για ένα πλοίο που εγκαταλείφθηκε πρόσφατα από το πλήρωμά του, φαινόταν σαν να είχε γλιτώσει από το πέρασμα του χρόνου», ανέφερε ο Ράιαν Χάρις, διευθυντής της αρχαιολογικής αποστολής και κυβερνήτης του τηλεχειριζόμενου ρομπότ που χρησιμοποιήθηκε στις έρευνες.


    Αποθηκευτικός χώρος στη καμπίνα του καπετάνιου Κρόζιερ, με το παράθυρο να φαίνεται στο βάθος / Φωτογραφία: pc.gc.ca
    Στις 48 καταδύσεις –οι επτά από τις οποίες με το ρομπότ– σε νερά όπου η θερμοκρασία κυμαινόταν γύρω στο μηδέν, η ομάδα τράβηξε βίντεο του 90% της κατώτερης γέφυρας του πλοίου. Ένα πηδάλιο καλυμμένο με άλγη, μια κουκέτα κρυμμένη κάτω από λάσπη και ανεμώνες, πιατικά και μπουκάλια: όλα έμειναν όπως ήταν, λες και το πλοίο εγκαταλείφθηκε βιαστικά πριν από το 170 χρόνια.

    Αρκετά πιάτα βρέθηκαν σε δωμάτια του πλοίου / Φωτογραφία: pc.gc.ca

    Τα ιζήματα που κάλυψαν το δωμάτιο του καπετάνιου, το Φράνσις Κρόζιερ, επέτρεψαν να διατηρηθεί το γραφείο του στο οποίο οι ερευνητές αναμένουν ότι θα βρουν επιστημονικά όργανα και χάρτες.Οι έρευνες αυτές έγιναν σε συνεργασία με οργανώσεις ντόπιων Ινουίτ. Η προφορική παράδοση αυτών των ιθαγενών, με τις ιστορίες να μεταδίδονται από γενιά σε γενιά, επέτρεψε να εντοπιστούν τα δύο πλοία.

    Μπουκάλι που βρέθηκε σε καμπίνα του κάτω επιπέδου του πλοίου
    Μόνο το ιδιαίτερο διαμέρισμα του καπετάνιου παραμένει απροσπέλαστο, εξαιτίας μιας κλειστής πόρτας. Οι ερευνητές ελπίζουν ότι εκεί θα βρουν χειρόγραφα που ίσως διατηρήθηκαν χάρη στο ψύχος και τη λάσπη.
    Συγκλονιστικό βίντεο από το ναυάγιο του πλοίου Terror
    Οι εικόνες από το πλοίο του εξερευνητή Τζον Φράνκλιν, είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Το Parks Canada, έδωσε στη δημοσιότητα το βίντεο, όπου εξηγεί την ιστορία του εξερευνητή, ενώ δείχνει πλάνα από την προετοιμασία για την κατάδυση στον βυθό και εικόνες που πραγματικά εντυπωσιάζουν από το εσωτερικό του πλοίου. Δείτε και μόνοι σας:
     

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Με τις ρυθμίσεις η κυβέρνηση αναμένει ότι βελτιωθεί η θέση της Ελλάδας στην κατάταξη δεικτών όπως του Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας.
    Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το αναπτυξιακό νομοσχέδιο που συζητήθηκε κατά τη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
    Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, στόχος του νομοσχεδίου είναι η απλούστευση των διαδικασιών, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων (εκκρεμεί η έκδοση του ΠΔ για τους περιβαλλοντικούς αξιολογητές), ενώ ακολουθείται σαν γενικός κανόνας πρώτα να ξεκινούν τη λειτουργία τους οι επιχειρήσεις και στη συνέχεια να διενεργείται εκ των υστέρων ο έλεγχος των απαιτούμενων δικαιολογητικών, με σκοπό την αποφυγή χρονοτριβής και άσκοπων καθυστερήσεων. Στόχος είναι η μείωση των διοικητικών βαρών ώστε να ενισχυθεί η αναπτυξιακή προοπτική.
    Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με κυβερνητικές πηγές, προβλέπονται τα εξής:
    Kατάργηση της κατηγορίας «μεσαίας όχλησης», ιδίως για βιοτεχνικές και εμπορικές επενδύσεις, συμπεριλαμβανομένης της Αττικής.
    Για τα επιχειρηματικά πάρκα: Ευκολότερη εγκατάσταση επιχειρήσεων εντός του πάρκου και δυνατότητα διαμεσολάβησης μεταξύ φορέα διαχείρισης πάρκου και εγκατεστημένων επιχειρήσεων για την άμεση επίλυση διαφορών.
    Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης: Αποτύπωση και συγκέντρωση όλων των γεωχωρικών δεδομένων (π.χ. όροι και περιορισμοί δόμησης, δάση και δασικές εκτάσεις, αιγιαλός, αρχαιολογικοί χώροι, περιοχές natura, κλπ) σε ένα ενιαίο ψηφιακό σύστημα.
    Ψηφιακή Τράπεζα Γης: Αν υπάρχει διατηρητέο κτίσμα η άλλο βάρος στην αξιοποίηση της ιδιωτικής περιουσίας, θα προβλέπεται το ενδεχόμενο μεταφοράς συντελεστή δόμησης σε «περιοχές υποδοχής». Χαρακτηριστικά τέτοια παραδείγματα πλην των διατηρητέων κτηρίων είναι οι δημόσιες εκτάσεις προς απόσυρση, εγκαταλελειμμένες βιομηχανίες και ξενοδοχεία, καθώς και ακίνητα κοινωφελών χρήσεων τα οποία έχουν δεσμευθεί.
    Απλούστευση για όλους τους τύπους εταιρειών ως προς τον έλεγχο των δημοσιευτέων στοιχείων στο ΓΕΜΗ και επιτάχυνση της αξιολόγησης των επενδυτικών φακέλων μέσω outsourcing. Είναι ενδεικτικό ότι λιμνάζουν 2500 φάκελοι που θα μπορούσαν να φέρουν νέες επενδύσεις, δουλειές και ανάπτυξη στη χώρα.
    Ενιαία ρύθμιση για τις κεραίες τηλεπικοινωνιών, η οποία αντικαθιστά την κατακερματισμένη νομοθεσία, έτσι ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία, με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων σε δίκτυα νέας γενιάς. Δημιουργία πάρκων κεραιών και θέσπιση Εθνικού παρατηρητηρίου Η/Μ πεδίων στην Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας για τον έλεγχο της τήρησης ορίων ασφαλούς έκθεσης στα πεδία.
    «Με το πλέγμα των παραπάνω ρυθμίσεων, καθώς κινούνται στο πλαίσιο βέλτιστων διεθνών πρακτικών, αναμένεται να βελτιωθεί η θέση της Ελλάδας στην κατάταξη δεικτών όπως του Doing Business της Παγκόσμιας Τράπεζας. Δείκτες οι οποίοι παρακολουθούνται στενά από Έλληνες και κυρίως ξένους επενδυτές», αναφέρουν κυβερνητικές πηγές.

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Η ενεργειακή αυτονομία, η αυτάρκεια, καθώς και η βιωσιμότητα μέσα από την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, από τον ήλιο, τον άνεμο, τη βιομάζα, είναι ο κύριος στόχος που έχει οδηγήσει πολλούς αγρότες αλλά και αστικά νοικοκυριά να προχωρήσουν στη σύσταση Ενεργειακών Κοινοτήτων στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, όπου ήδη έχουν συσταθεί πάνω από 30 Ενεργειακές Κοινότητες οι οποίες μετρούν πάνω από 1.500 μέλη.
    Ο νόμος 4513/2018 έδωσε τη δυνατότητα να αναπτυχθεί η κοινωνική οικονομία και στον ενεργειακό τομέα και έχει αρχίσει να αξιοποιείται από ομάδες της κοινωνίας, που θα προχωρήσουν στην κατασκευή των εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας με στόχο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των καλλιεργειών τους αλλά και των νοικοκυριών τους. Μάλιστα έχει δημιουργηθεί η πρώτη Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων νομού Θεσσαλονίκης, ενώ έχει δρομολογηθεί και η Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων Σερρών.
    Στην Κεντρική Μακεδονία οι 25 ενεργειακές κοινότητες και οι 5 στη Δυτική Μακεδονία έχουν καταθέσει αιτήματα στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος για την έκδοση Ειδικών Περιβαλλοντικών Όρων  ή την απαλλαγή από αυτούς και έχουν αρχίσει να καταθέτουν αιτήματα προς τη ΔΕΔΔΗΕ για όρους σύνδεσης με το δίκτυο. Μέχρι το τέλος του 2019 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί κάποιες από τις επενδύσεις και να ξεκινήσει η παραγωγή ενέργειας.
    Ταυτόχρονα, είναι σε αναμονή της προκήρυξης του ΕΣΠΑ ώστε να εξασφαλιστεί μέρος των απαιτούμενων κεφαλαίων για να προχωρήσουν οι επενδύσεις για τη δημιουργία των εγκαταστάσεων παραγωγής ενέργειας.
    Μια από τις θετικές παραμέτρους του νόμου 4583/2018 είναι η δυνατότητα που παρέχεται στις ενεργειακές κοινότητες να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό πάρκο σε οποιαδήποτε έκταση που δεν είναι υψηλής παραγωγικότητας και η οποία βρίσκεται στα όρια της περιφέρειας όπου ανήκει η Ενεργειακή Κοινότητα. Με τον τρόπο αυτόν ξεπερνιούνται τα προβλήματα χωρικού σχεδιασμού που προκύπτουν για τις αστικές ενεργειακές κοινότητες.
    Δεκαέξι Ενεργειακές Κοινότητες στο νομό Θεσσαλονίκης!
    Από το Δρυμό, τα Βασιλικά μέχρι και το Φιλαδέλφειο έχουν συσταθεί ήδη 16 Ενεργειακές Κοινότητες στο νομό Θεσσαλονίκης οι οποίες είναι Περιορισμένης Ευθύνης. Την αρχή έκαναν πέντε αγροτικοί συνεταιρισμοί στην Ανατολική Θεσσαλονίκη με στόχο την παραγωγή ενέργειας για τη λειτουργία των γεωτρήσεων και κατ’ επέκταση το πότισμα των καλλιεργειών τους.
    Πρόκειται για τους συνεταιρισμούς Επανομής, Τριλόφου, Θέρμης, Σχολαρίου και Βασιλικών οι οποίοι έχουν δρομολογήσει τη δημιουργία πάρκου φωτοβολταϊκών σε έκταση 50 στρεμμάτων για την παραγωγή ενέργειας 2 MW. Σε ανάλογα εγχειρήματα έχουν προχωρήσει οι Ενεργειακές Κοινότητες Δρυμού, Απολλωνίας, Περιστερώνα, Ανθεμούσσας, Φιλαδελφείου και άλλες.
    Μάλιστα στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν ήδη 10 αστικές Ενεργειακές Κοινότητες. 
    Όσον αφορά τη Δυτική Μακεδονία, έχουν δημιουργηθεί οι Ενεργειακές Κοινότητες Σερβίων, Αλιάκμωνα, Λίμνης, Άργους και Κέλλης. Να σημειωθεί ότι η Ενεργειακή Κοινότητα Κέλλης, εκτός από το φωτοβολταϊκό σταθμό που ετοιμάζει για να καλύψει μέρος των ενεργειακών αναγκών του χωριού, έχει προχωρήσει και σε μελέτη για την αξιοποίηση των ζωικών και φυτικών υπολειμμάτων της περιοχής με σκοπό την παραγωγή βιοαερίου για τη θέρμανση των κατοικιών του χωριού.
    Ένα κρίσιμο ζήτημα είναι ότι τα δίκτυα της ΔΕΔΔΗΕ δεν έχουν αναβαθμιστεί ώστε να έχουν τη δυνατότητα να δεχτούν τόσο μεγάλο ηλεκτρικό φορτίο. Για το λόγο αυτόν γίνεται προσπάθεια από την Ένωση Ενεργειακών Κοινοτήτων Θεσσαλονίκης να δημιουργηθεί πύλη για τις ενεργειακές κοινότητες του νομού στο οροπέδιο περιοχής Πλατείας του δήμου Βόλβης όπου υπάρχουν 500 στρέμματα διαθέσιμων εκτάσεων από μέλη της Ένωσης για να εγκατασταθεί φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 15 MW, 1 MW περίπου για κάθε Ενεργειακή Κοινότητα. Στόχος να μειωθούν τα τέλη σύνδεσης και να εκδοθεί μία ΕΠΟ (Ειδικοί Περιβαλλοντικοί Όροι).
    Στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δραστηριοποιείται η ελληνική εταιρία Eunice Energy Group που αναλαμβάνει την κατασκευή ανεμογεννητριών και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και η οποία έχει συνάψει συμβάσεις με Ενεργειακές Κοινότητες έχοντας αναλάβει την υποχρέωση να εγγυηθεί για τη χρηματοδότηση κατασκευής των έργων.
    Όσον αφορά την χρηματοδότηση των επενδύσεων για τις Αστικές Ενεργειακές Κοινότητες υπάρχουν εταιρίες κατασκευαστές -πάροχοι που αναλαμβάνουν την υποχρέωση της δημιουργίας των εγκαταστάσεων με την προϋπόθεση οι μετρητές κατανάλωσης των νοικοκυριών να μεταφερθούν σε αυτές.
    «Να αντιμετωπιστεί η ενεργειακή φτώχεια των νοικοκυριών»
    Το να δημιουργηθούν Ενεργειακές Κοινότητες σε αστικές περιοχές ώστε να αντιμετωπιστεί η ενεργειακή φτώχεια πολλών νοικοκυριών προτρέπει ο πρόεδρος της Ένωσης Ενεργειακών Κοινοτήτων Θεσσαλονίκης, Χρήστος Ρώσσιος: «Οι δυνατότητες του νόμου 4513/2018 που έχει συμπληρωθεί με το νόμο 4602/2019 για τη δημιουργία με ελάχιστα κόστη μεγάλων ενεργειακών κοινοτήτων πρέπει να αξιοποιηθούν από την κοινωνία. Στόχος να καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες ολόκληρων χωριών ή μεγάλων αστικών περιοχών και να καταπολεμηθεί η ενεργειακή φτώχεια πολλών οικογενειών. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στη χώρα μας να αυξήσει την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ώστε μέχρι το 2025 να καλύπτει το 30% των αναγκών της από ΑΠΕ, μια δέσμευση που έχει αναλάβει απέναντι στην ΕΕ».

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Στον τεχνικό κόσμο υπάρχει μεγάλη συζήτηση για την έλλειψη ικανής γενιάς νέων έργων για να μπορέσει να επιβιώσει. Οι επενδύσεις σε μεγάλα έργα δείχνουν να γίνονται όλο και περισσότερο πεδίο της αγοράς και όχι του κράτους. Είναι εμφανές επίσης ότι γίνεται μία προσπάθεια να αλλάξει το κλίμα και να περάσουμε σε μία εποχή ευμάρειας, τουλάχιστον καλύτερη από τη σημερινή.
    Για να συμβεί θα πρέπει πολλά νέα έργα να αρχίζουν να τρέχουν για να απορροφηθεί το αξιόλογο δυναμικό της χώρας και να μην αναγκαστεί να αναζητήσει την τύχη του σε άλλα μέρη του κόσμου. Κάνοντας μία έρευνα, μαζέψαμε συνολικά 10 μεγάλα, πολυαναμενόμενα projects τα οποία θα μας συνοδεύσουν στο μέλλον. Μερικά στο άμεσο μέλλον και άλλα στο …μέλλον γενικότερα.
    Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως συναντάμε μόνο δύο project για αυτοκινητόδρομο. Μετρό, Σιδηρόδρομος και έργα σε Αεροδρόμια και Λιμάνια έχουν τον λόγο. Ας ξεκινήσουμε να τα «ξεφυλλίζουμε».
    1.Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη (ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία)
    Ένα από τα σημαντικά μελλοντικά έργα υποδομής της χώρας, θα είναι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη. Η γραμμή αυτή θα είναι παραλιακή σχεδόν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού και στόχος είναι να μειώσει την χρονοαπόσταση σημαντικά.
    Το κόστος για αυτή τη νέα γραμμή κοστολογείται σε περίπου 1,25δισ.ευρώ και περιλαμβάνει περίπου 215χλμ νέας ηλεκτροκινούμενης γραμμής και είναι χωρισμένη σε δύο τμήματα.
    Το πρώτο ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και φτάνει μέχρι την Νέα Καρβάλη με κοστος 1δισ.ευρώ. Το δεύτερο τμήμα είναι το Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης, όπου συναντά την υφιστάμενη γραμμή για Αλεξανδρούπολη. Έχει μήκος 35χλμ και περιλαμβάνει σταθμό στο νέο λιμάνι της Καβάλας, στη Νέα Καρβάλη. Το κόστος εδώ φτάνει τα 250εκατ.ευρώ.
    Στο σύνολο της η νέα γραμμή θα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ΕTCS και οι ταχύτητες θα φτάνουν μέχρι και 200χλμ/ώρα. Θα μειώνει κατά 130χλμ την απόσταση μεταξύ των δύο πόλεων και το Θεσσαλονίκη-Ξάνθη θα διεξάγεται σε λιγότερο από δύο ώρες ενώ αντίστοιχα θα μειώσει και την απόσταση μέχρι την Αλεξανδρούπολη σε περίπου 3 ώρες. Προς το παρόν είμαστε σε φάση μελετών και δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
    2. Νέος 4ος προβλήτας Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ)
    Ένας νέος, τέταρτος προβλήτας στο Ικόνιο, συνολικού κόστους 300εκατ.ευρώ, περιλαμβάνεται στα αναβαθμισμένα επενδυτικά σχέδια της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, πρόκειται να κατασκευαστεί ανατολικά από τη θέση του Προβλήτα Ι.
    Η δυναμικότητα του 4ου προβλήτα θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας το συνολικό capacity του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια από την έναρξη κατασκευής του που τοποθετείται το 2020.
    3.Ελευσίνα-Υλίκη
    Το έργο παραχώρησης Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, είχε αρχικά βγει στον αέρα το 2013. Τελικά ακυρώθηκε το 2015 λόγω προβλημάτων από την διεκδίκηση χρημάτων από την εταιρεία παραχώρησης Νέα Οδός (θα δημιουργούσε Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου).
    Ο σχεδιασμός περιελάμβανε κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 50χλμ με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας που θα παρέκαμπτε εντελώς την Αττική και το κέρδος των οδηγών θα έφτανε τα 50χλμ. Το έργο πρόσφατα μπήκε και πάλι στην ατζέντα των μελλοντικών μεγάλων project. Το μειονέκτημα του είναι η ανταγωνιστικότητα του με την υφιστάμενη Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας (Νέα Οδός). Περιμένουμε περισσότερα νέα το επόμενο διάστημα για το πως, πόσο και πότε.
    4.Επεκτάσεις Αττικής Οδού
    Το κόστος των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, εκτιμάται σε πάνω από 1,5δισ.ευρώ. Περιλαμβάνει την αστική σήραγγα Κατεχάκη-Βουλιαγμένης που θεωρείται κρίσιμη λόγω της επένδυσης του Ελληνικού ενώ σημαντική θεωρείται για την εξομάλυνση της κίνησης και η επέκταση της Λ.Κύμης μέχρι την Λ.Κηφισού.
    Σημαντικές είναι και οι επεκτάσεις προς τα περιφερειακά λιμάνια της Αττικής (Ραφήνα-Λαύριο). Θεωρούνται στρατηγικής σημασίας και λόγω της ταυτόχρονης επέκτασης μέχρι εκεί του Προαστιακού Σιδηρόδρομου.
    5.Επεκτάσεις Γραμμής 4 προς Περισσό και Κατεχάκη
    Πρόκειται ουσιαστικά για συμπληρωματικά έργα στο τμήμα Άλσος Βεϊκου-Γουδή που είναι σε διαγωνιστική διαδικασία. Η κυβέρνηση πιστεύει πως πρέπει η γραμμή 4 να κουμπώσει να με τις Γραμμές 3 και 1. Το πρώτο τμήμα είναι το Άλσος Βεϊκου-Περισσός με δύο σταθμούς και το δεύτερο τμήμα είναι το Γουδή-Κατεχάκη με  ένα σταθμό. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 250εκατ.ευρώ. Ωστόσο εδώ είναι νωρίς για να πούμε ότι έχουν ληφθεί αποφάσεις και μπορεί τελικά το αντικείμενο του διαγωνισμού να είναι μεγαλύτερο ή διαφορετικό.
    6.Νέα Διπλή Ηλεκτροκινούμενη Σιδηροδρομική Γραμμή Αίγιο-Πάτρα
    Πρόκειται για τμήμα περίπου 50χλμ που έχει κατά κύριο λόγο εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ερωτηματικό παραμένει το τελικό τμήμα Ρίο-Άγιος Διονύσιος που παρότι έχει αποφασιστεί υπογειοποίηση, στην πράξη όμως φαίνεται πως υπάρχουν τεράστιες δυσκολίες. Για το τμήμα από το Κιάτο μέχρι το Ρίο αναμένονται δημοπρατήσεις και η γραμμή να λειτουργήσει μέχρι το 2023.
    Το κόστος φτάνει τα 130εκατ.ευρώ. Για το τελικό τμήμα θα πρέπει να αναζητηθεί η πιο γρήγορη, αποδεκτή και πρόσφορη λύση  προκειμένου το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας και του λιμανιού της να γίνει πραγματικότητα. Το κόστος εδώ προς το παρόν είναι άγνωστο καθώς εξαρτάται από την τεχνική λύση που θα επιλεγεί.
    7.Ολοκλήρωση 6ου προβλήτα ΟΛΘ
    Το κόστος του έργου είναι 198,4εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, 160εκατ.ευρώ ποσό χωρίς ΦΠΑ), εκ των οποίων τα 130εκατ. (+ΦΠΑ) είναι για τις κατασκευές και τα 30εκατ. (+ΦΠΑ) είναι για προμήθεια εξοπλισμού (μεταξύ των οποίων αφορά και 4 νέες γερανογέφυρες). Τα έργα επέκτασης του Σταθµού Εµπορευµατοκιβωτίων αφορούν την κατασκευή ενός κρηπιδώµατος µήκους 440 µέτρων, πλάτους 300 µέτρων µε βάθος 16,5 µέτρα.
    Με την ολοκλήρωση του ο νέος Προβλήτας θα υπερδιπλασιάσει τις δυνατότητες αποθήκευσης containers και συγκεκριμένα από 500.000 TEU θα φτάσει τα 1,2εκατ.TEU. Παράλληλα αυτό θα επιτρέψει στο να προσεγγίζουν το λιμάνι μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς containers τύπου New Panamax με δυνατότητα 14.000TEU και κύριες γραμμές (mainliners) πράγμα που θεωρείται βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς την χώρα αλλά και τα Βαλκάνια.
    8.Επέκταση Τέρμιναλ του Αεροδρομίου της Αθήνας «Ελ.Βενιζέλος»
    Σιγή ιχθύος επικρατεί σχετικά με την πολυαναμενόμενη «μεγάλη επέκταση» του αεροσταθμού του Αεροδρομίου της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος». Πρόκειται για επένδυση που προέκυψε από τον διπλασιασμό σχεδόν της κίνησης του ΔΑΑ την τελευταία πενταετία. Το κόστος δεν έχει γίνει γνωστό αλλά εκτιμάται από 200-300εκατ.ευρώ. Εδώ είμαστε κυριολεκτικά σε αναμονή.
    9.Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς δυτικά
    Πρόκειται για σχέδιο που περιλαμβάει κυκλική γραμμή στα δυτικά προάστια της Θεσσαλονίκη που ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και καταλήγει στο Σταθμό Δημοκρατίας. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 1 δισ.ευρώ. Πρόσφατα βγήκε στον αέρα ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες. Θα είναι η πρώτη μεγάλη επέκταση του μέσου.
    10.Νέο ΚΤΕΛ Ελαιώνα
    Εδώ είμαστε σε φάση μελετών αλλά στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε τι μας περιμένει. Θα ξεκινήσει επιτέλους η διαδικασία υλοποίησης ενός νέου σύγχρονου τερματικού σταθμού υπεραστικών λεωφορείων για την Αθήνα; Το ειρωνικό είναι πως το ακίνητο υπάρχει στον Ελαιώνα. Το κόστος εκτιμάται σε 100-150εκατ.ευρώ. Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον εδώ και χρόνια. Είναι με βεβαιότητα η μεγαλύτερη «μακέτα» για την Αθήνα.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Μοντέλο για περιοχές αυθαιρέτων σε όλη τη χώρα, που είναι ευάλωτες σε φυσικές καταστροφές, φιλοδοξεί η κυβέρνηση να αποτελέσει το νέο ειδικό χωρικό σχέδιο για το Μάτι και την ευρύτερη περιοχή στην ανατολική Αττική. 
    Με δεδομένο ότι περίπου 100 παραθαλάσσιοι οικισμοί ανά την ελληνική επικράτεια εμφανίζουν χαρακτηριστικά ανάλογα με το Μάτι, τα αρμόδια υπουργεία και οι φορείς θέλουν να καταρτίσουν ένα πολεοδομικό πλαίσιο που θα αντιμετωπίσει όλα τα κρίσιμα για την περιοχή ζητήματα, όπως η άναρχη δόμηση, η πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο, η διάνοιξη δρόμων και η δημιουργία ελεύθερων χώρων.
    Την εκπόνηση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου έχει αναλάβει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, με αυστηρό χρονοδιάγραμμα ενός έτους. Ηδη, μάλιστα, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση εργασίας των εμπλεκόμενων φορέων, στην οποία καθορίστηκαν οι στόχοι και η διαδικασία εκπόνησης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, καθώς και το σχετικό χρονοδιάγραμμα παράδοσης (15/7/2020). Αποσαφηνίστηκε ότι το σχέδιο δεν αφορά μόνο τον οικισμό του Ματιού, αλλά την ευρύτερη πληγείσα περιοχή από τη φονική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018, των Δήμων Μαραθώνα και Ραφήνας - Πικερμίου (συνολική έκταση 7.900 στρέμματα).
    Ενδεικτικό της ταχύτητας με την οποία κινούνται στην κυβέρνηση είναι ότι ζητήθηκε από τους φορείς να καταθέσουν τις πρώτες απόψεις τους έως τις 10 Σεπτεμβρίου.
    Κλειδί
    Το νέο ειδικό χωρικό σχέδιο θα αποτελέσει το κλειδί για την άρση των βασικών προβλημάτων που προϋπήρχαν στην περιοχή και συνέβαλαν στην εξέλιξη του καταστροφικού φαινομένου, όπως η εκτός σχεδίου αυθαίρετη δόμηση σε ρέματα και αιγιαλό, ο άναρχος πολεοδομικός χαρακτήρας, το ανεπαρκές κυκλοφοριακό δίκτυο, αλλά και οι ελλείψεις προσπελασιμότητας και οι ελλιπείς προσβάσεις/διέξοδοι προς την παραλία, λόγω ανθρωπογενών παρεμβάσεων (περιφράξεις, κτίρια, άλλες κατασκευές) και γεωμορφολογίας.
    Εχει αποφασιστεί, λοιπόν, η ανάπτυξη ενός σχεδίου το οποίο θα προσδιορίζει, μεταξύ άλλων, περιοχές προς πολεοδόμηση, περιοχές εκτός πολεοδόμησης, περιοχές για προστασία κ.ά.
    Οπως εξήγησε πρόσφατα ο γενικός γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος Ευθύμιος Μπακογιάννης, οι βασικές κατευθύνσεις του νέου σχεδίου αφορούν:
    α) τη ρύθμιση χρήσεων γης, σύμφωνα με τον χαρακτήρα της περιοχής (παραθερισμός - κατοικία - τουρισμός - αναψυχή), και την εξασφάλιση αναγκαίας κοινωνικής υποδομής. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ρέμα Παππά ως σημαντικό φυσικό περιβαλλοντικό στοιχείο και στοιχείο σύνδεσης στο Μάτι και το Κόκκινο Λιμανάκι,
    β) την προώθηση αντιπυρικής - αντιπλημμυρικής προστασίας για ανθεκτικότητα,
    γ) την αντιμετώπιση δευτερογενών επιπτώσεων των κατολισθήσεων και προστασία από διάβρωση στο παράκτιο μέτωπο,
    δ) την αποκατάσταση του ιδιαίτερου χαρακτήρα της περιοχής που ήταν δενδρώδης - θαμνώδης βλάστηση,
    ε) την ιεράρχηση του οδικού δικτύου και την ορθολογική αναδιάρθρωσή του,
    στ) τη διεύρυνση και την ενίσχυση του κοινόχρηστου χαρακτήρα παραλιακής ζώνης.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.