Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Anna Daskalaki

    Anna Daskalaki

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.230


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      10.094


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      6.323


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/08/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Εγώ δεν μπορώ να τα καταλάβω αυτά.. Σύμφωνα με το 11.6.κβ δεν προσμετρά στην δόμηση και σύμφωνα με το 12.4.γ δεν προσμετρά και στην κάλυψη. Τι άλλο θέλει ο υπάλληλος????
    1 point
  2. Καλησπέρα, Δεν προσμετράται ούτε ο φέρων οργανισμός με τους τοίχους πλήρωσης, αλλά ούτε και η εξωτερική τοιχοποιία. Επίσης δεν προσμετράται τυχόν θερμομόνωση η οποία θα τοποθετηθεί ενδιάμεσα. Το μόνο που δεν είναι σαφές έτσι όπως έχει διατυπωθεί στον ΝΟΚ, είναι αν το συνολικό πάχος της κατασκευής (Φ.Ο./τοίχοι πλήρωσης/εξωτερική τοιχοποιία) θα είναι τουλάχιστον 50 εκ. ή το πάχος της εξωτερικής τοιχοποιίας θα είναι πάχους τουλάχιστον 50 εκ.
    1 point
  3. Εφόσον πληροί προδιαγραφές ΚΕΝΑΚ, δεν προσμετράται σε δόμηση (ΝΟΚ αρθ 11, παρ. 6, περ. ιθ) ούτε σε κάλυψη (ΝΟΚ άρθ 12, παρ. 4, περ. γ).
    1 point
  4. Αναμένουμε την απόφαση της ΔΑΟΚΑ την οποία και θα αναρτήσω μόλις λάβω. Εν τω μεταξύ έχω προχωρήσει την άδεια με βεβαίωση όρων δόμησης.
    1 point
  5. Προς όλους τους συναδέλφους, μόλις επικοινώνησα με τον κο Γκουντουβα της ΔΑΟΚΑ, που με πληροφόρησε ότι μετά από συνεννόηση με την προϊσταμένη του τα θερμομονωτικά λιθοσωματα δεν προσμετρώνται σε κάλυψη/όγκο. Δεν χωράει περιθώριο αμφισβήτησης ο ΝΟΚ είναι ρητός.
    1 point
  6. 1. Όχι. Αν όμως το ζητήσει η ΥΔΟΜ, μπορείς να τα περάσεις με λεπτή διακεκομμένη γραμμή 2. Ναι. Θέλει όμως, μετά το τελευταίο "ανδραγάθημα" του στε, προσοχή η αρτιότητα-οικοδομησιμότητα 3. Κανένα πρόβλημα με τους ΚΑΕΚ. Πράξη συνένωσης δεν υφίσταται, διότι δεν μεταγράφεται. Άλλωστε, έχεις αναφέρει στη δήλωση 651/77 ότι έχουν συνενωθεί τοις πράγμασι επισυνάπτω σχετικά έγγραφα που μπορεί να σε βοηθήσουν ΑΠ-1296_06 όμορα γεωτεμάχια.pdf ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ Παντελή .pdf
    1 point
  7. 179 downloads

    Σχέδια σε μορφή dwg οχετών από την Εγνατία Οδό.
    1 point
  8. Που ακριβώς δεν συμφωνεί; Σου είπα τις δυο σκέψεις που θα μπορούσαν να προκύψουν τόσο στο πρώτο όσο και στο δεύτερο μήνυμα. Ανέλυσα την συλλογιστική γιατί κλίνω προς το δεύτερη επιλογή, δηλαδή του να μην λαμβάνεις επιφάνεια τακτοποιημένου ΗΧ μέχρι το 80% αυτής στους υπολογισμούς κατηγορίας 4. Στα 100 τμ τακτοποιημένου Η.Χ με ν. 3843 δεν θα λάβεις υπόψη τα 80 τμ. Διάβασε τα ξανά να μην τα ξαναγράφω και κουράζουμε τους αναγνώστες του νήματος με επαναλήψεις.
    1 point
  9. Στις άδειες και κατά ΓΟΚ ποσοστό Η.Χ μέχρι 20% του ΣΔ δεν προσμετρούσαν στον πραγματοποιούμενο ΣΔ. Ο νόμος 3843 επέτρεψε την ρύθμιση νόμιμων Η.Χ που κατά το λεκτικό του νόμου είχαν αυθαίρετα αλλάξει χρήση δηλαδή είχαν αυθαίρετα κλειστεί. Όπως προείπα το λεκτικό του νόμου 4495 στην παραπάνω παράγραφο είναι δυσνόητο. Έτσι όπως διατυπώνεται θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει ότι απαλλάσσει κλεισμένους και τακτοποιημένους Η.Χ μέχρι το 80% της δόμησης. Κάτι τέτοιο όμως δεν θα έκανε νόημα, καθώς όπως προανέφερα οι τακτοποιημένοι (αυθαίρετα κλεισμένοι) Η.Χ που δηλώθηκαν βάσει των διατάξεων του ν. 3843 θα ήταν μέχρι το 20% του ΣΔ. Βεβαίως θα μπορούσαν να υπάρχουν και Η.Χ κατά τον ορισμό τους σύμφωνα με τον ΓΟΚ, οι οποίοι κατά την έκδοση της άδειας δεν πληρούσαν το κριτήριο του να μην προσμετρήσουν στη δόμηση (πχ λόγω διαστάσεων) και έτσι προσμέτρησαν στη δόμηση. Όμως και πάλι σε καμία περίπτωση δεν θα είχαμε πολύ μεγάλα ποσοστά Η.Χ επί της δόμησης και σίγουρα όχι πάνω από 80%. Επομένως με βάση αυτές τις σκέψεις κλίνω ότι το παραπάνω εδάφιο της κατηγορίας 4 του ν. 4495 εννοεί ότι το 80% επί της επιφάνειας των αυθαίρετα κλεισμένων και τακτοποιημένων με ν. 3843 Η.Χ, δεν θα προσμετρήσει στο συνολικό εμβαδόν αυθαιρεσιών που θα εισέλθουν στον αριθμητή του κλάσματος με παρανομαστή την συνολική επιτρεπόμενη δόμηση του οικοπέδου (ή την επιμερισμένη σύμφωνα με τα χιλιοστά της οριζόντιας) για να προσδιοριστεί αν το ποσοστό υπέρβασης δόμησης ξεπερνά το 40%.
    1 point
  10. δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μετά την υπαγωγή, την καταβολή του σχετικού παραβόλου και την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την επιφύλαξη εφαρμογής των οριζομένων στο άρθρο 97, οι εξής αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης : αα) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, ββ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και τυχόν αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013. Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, Είναι κακοδιατυπωμένο και με μια πρώτη ανάγνωση θα μπορούσε φαινομενικά να εννοεί το ποσοστό ως προς την επιτρεπόμενη δόμηση του οικοπέδου. Αν θυμηθούμε τον τότε Ν. 3843 επέτρεπε να υπαχθεί η μετατροπή των εγκεκριμένων Η.Χ που μετατράπηκαν σε κατοικίες (εντός νόμιμου όγκου). Στον τότε νόμο αναφέρονταν ως αλλαγή χρήσης των Η.Χ σε κατοικία. Σε περιπτώσεις που οι Η.Χ δεν προσμετρούσαν στην κάλυψη (εντός περιγράμματος) συνήθως φροντίζαμε να μην ξεπερνούν το 20% της επιτρεπόμενης δόμησης (+20% εξώστες), ώστε να μην προσμετρήσουν στον πραγματοποιούμενο Σ.Δ. Οπότε σε σχέση με την πρώτη ανάγνωση δεν βρίσκεται ο λόγος να προσδίδει 4 φορές παραπάνω από το 20% της επιτρεπόμενης δόμησης, (80%) απαλλαγή από την προσμέτρηση της κατηγορίας. Οπότε μάλλον εννοεί το πολεοδομικό μέγεθος της δόμησης που δημιούργησε ο κλεισμένος Η.Χ δηλαδή στο παράδειγμά σου τα 80 τμ δεν θα μπουν στον υπολογισμό της κατηγορίας. Θα ασχοληθείς με το άθροισμα των άλλων αυθαίρετων χώρων (έστω 50τμ) θα προσθέσεις και άλλα 20 τμ οπότε θα έχεις άθροισμα 70 τμ. Τα 70 τμ θα τα διαιρέσεις με την επιτρεπόμενη δόμηση και θα δεις τι ποσοστό προκύπτει.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.