Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Η συγκεκριμένη προκαταρκτική ανάλυση της πυρκαγιάς της Χίου (22-24 Ιουνίου 2025) που παρουσιάζεται παρακάτω, υλοποιήθηκε από κοινού από την πυρομετεωρολογική ομάδα FLAME της μονάδας ΜΕΤΕΟ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και της WWF Ελλάς. Η πυρκαγιά της Χίου ξεκίνησε το μεσημέρι της Κυριακής 22 Ιουνίου 2025 και έκαψε περισσότερα από 40.000 στρέμματα σύμφωνα με την τελευταία χαρτογράφηση της υπηρεσίας Copernicus της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Εικόνα 1). Η εκτιμώμενη εξάπλωση της πυρκαγιάς με βάση δορυφορικές παρατηρήσεις των θερμών σημείων παρουσιάζεται στο χάρτη της Εικόνας 2. Εικόνα 1. Δορυφορική αποτύπωση της καμένης έκτασης από την υπηρεσία Copernicus Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κατά τις πρώτες 12 ώρες της εξάπλωσης (Κυριακή 22.06.2025, από Ω/12:00 έως Ω/23:59), η φωτιά κινήθηκε με εκτιμώμενη μέση ταχύτητα 0,80 χλμ/ώρα, καίγοντας σχεδόν 8.000 στρέμματα. Κατά τη διάρκεια της Δευτέρας 23.06.2025 (από Ω/00:01 έως Ω/23:59), η φωτιά έκαψε περισσότερα από 29.000 στρέμματα, κινούμενη με εκτιμώμενη μέση ταχύτητα 0,35 χλμ/ώρα. Κατά την τελευταία φάσης της εξάπλωσης (Τρίτη 24.06.2025, από Ω/00:01 έως Ω/23:59), η φωτιά κινήθηκε με εκτιμώμενη μέση ταχύτητα 0,10 χλμ/ώρα, καίγοντας σχεδόν 3.500 στρέμματα. Εικόνα 2. Εκτιμώμενη εξάπλωση της πυρκαγιάς της Χίου. Από τη συνολική έκταση που επηρέασε η πυρκαγιά της Χίου, τα 32.240 στρέμματα αφορούν σε φυσική –κατά κύριο λόγο δασική– βλάστηση (Πίνακας 1 & Εικόνα 3). Πίνακας 1. Κατανομή καμένης βλάστησης στην πυρκαγιά της Χίου. Πηγή δεδομένων: Χάρτης βλάστησης 1992, Υπουργείο Γεωργίας Εικόνα 3. Αποτύπωση εκτάσεων πολλαπλά καμένης βλάστησης για την πυρκαγιά της Χίου. Δυστυχώς η φετινή πυρκαγιά επηρέασε περίπου 3.800 στρέμματα σε δύο προστατευόμενες περιοχές (Εικόνα 4) ενώ παρουσιάζει επικάλυψη με τις πυρκαγιές του 2012 και 2016. Το παραπάνω σημαίνει ότι η φυσική αναγέννηση σε περίπου 20.000 στρέμματα της περιοχής μπορεί να είναι προβληματική λόγω της αδυναμίας κάποιων ειδών να ανταπεξέλθουν σε αλλεπάλληλες πυρκαγιές, που λαμβάνουν χώρα σε διάστημα μικρότερο των 20 ετών (Εικόνα 5). Εικόνα 4. Προστατευόμενες περιοχές που επηρεάστηκαν από την πυρκαγιά της Χίου. Εικόνα 5. Πολλαπλά καμένες εκτάσεις στη Χίο.
  3. Η συγκεκριμένη προκαταρκτική ανάλυση της πυρκαγιάς της Χίου (22-24 Ιουνίου 2025) που παρουσιάζεται παρακάτω, υλοποιήθηκε από κοινού από την πυρομετεωρολογική ομάδα FLAME της μονάδας ΜΕΤΕΟ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και της WWF Ελλάς. Η πυρκαγιά της Χίου ξεκίνησε το μεσημέρι της Κυριακής 22 Ιουνίου 2025 και έκαψε περισσότερα από 40.000 στρέμματα σύμφωνα με την τελευταία χαρτογράφηση της υπηρεσίας Copernicus της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Εικόνα 1). Η εκτιμώμενη εξάπλωση της πυρκαγιάς με βάση δορυφορικές παρατηρήσεις των θερμών σημείων παρουσιάζεται στο χάρτη της Εικόνας 2. Εικόνα 1. Δορυφορική αποτύπωση της καμένης έκτασης από την υπηρεσία Copernicus Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κατά τις πρώτες 12 ώρες της εξάπλωσης (Κυριακή 22.06.2025, από Ω/12:00 έως Ω/23:59), η φωτιά κινήθηκε με εκτιμώμενη μέση ταχύτητα 0,80 χλμ/ώρα, καίγοντας σχεδόν 8.000 στρέμματα. Κατά τη διάρκεια της Δευτέρας 23.06.2025 (από Ω/00:01 έως Ω/23:59), η φωτιά έκαψε περισσότερα από 29.000 στρέμματα, κινούμενη με εκτιμώμενη μέση ταχύτητα 0,35 χλμ/ώρα. Κατά την τελευταία φάσης της εξάπλωσης (Τρίτη 24.06.2025, από Ω/00:01 έως Ω/23:59), η φωτιά κινήθηκε με εκτιμώμενη μέση ταχύτητα 0,10 χλμ/ώρα, καίγοντας σχεδόν 3.500 στρέμματα. Εικόνα 2. Εκτιμώμενη εξάπλωση της πυρκαγιάς της Χίου. Από τη συνολική έκταση που επηρέασε η πυρκαγιά της Χίου, τα 32.240 στρέμματα αφορούν σε φυσική –κατά κύριο λόγο δασική– βλάστηση (Πίνακας 1 & Εικόνα 3). Πίνακας 1. Κατανομή καμένης βλάστησης στην πυρκαγιά της Χίου. Πηγή δεδομένων: Χάρτης βλάστησης 1992, Υπουργείο Γεωργίας Εικόνα 3. Αποτύπωση εκτάσεων πολλαπλά καμένης βλάστησης για την πυρκαγιά της Χίου. Δυστυχώς η φετινή πυρκαγιά επηρέασε περίπου 3.800 στρέμματα σε δύο προστατευόμενες περιοχές (Εικόνα 4) ενώ παρουσιάζει επικάλυψη με τις πυρκαγιές του 2012 και 2016. Το παραπάνω σημαίνει ότι η φυσική αναγέννηση σε περίπου 20.000 στρέμματα της περιοχής μπορεί να είναι προβληματική λόγω της αδυναμίας κάποιων ειδών να ανταπεξέλθουν σε αλλεπάλληλες πυρκαγιές, που λαμβάνουν χώρα σε διάστημα μικρότερο των 20 ετών (Εικόνα 5). Εικόνα 4. Προστατευόμενες περιοχές που επηρεάστηκαν από την πυρκαγιά της Χίου. Εικόνα 5. Πολλαπλά καμένες εκτάσεις στη Χίο. View full είδηση
  4. 90% ναι...... Εγώ τουλάχιστον αυτό έχω κάνει αφού στα σχέδια γράφω υπαγωγή ν τάδε με Α/Α υπαγωγής τάδε και ηλεκτρονικό κωδικό....
  5. Στην πραγματικότητα είναι κατοικία από το 1977. Από τη στιγμή όμως που στην οικοδομική άδεια του 1990 το αποτυπώνει με χρήση αποθήκης δε με δεσμεύει; Από την άλλη πλευρά, θεωρείς ότι δεν μπορώ να το αντιμετωπίσω ως κατηγορία 4 - περίπτωση αλλαγής χρησης εντός σχεδίου;
  6. Σήμερα
  7. μετέφερα δήλωση Ν 4178 στον 4495 και όλες οι πληρωμές και τα σχέδια φαίνονται όπως και στην Δήλωση Ν 4178 ανεβασμένα. Ξέρεις κάποιος αν πρέπει να σβήσω ότι αρχεία ανέβασα και να ξανανεβάσω τα σχέδια με την δήλωση Ν 4495 πάνω στα σχέδια δηλαδή την παρακάτω ή δεν χρειάζεται?? (επειδή στην εκτύπωση της που θα δώσω στην Συμβ/φο φαίνεται ότι η σημερινή δήλωση προκύπτει από τη μεταφορά της υπ αρ ... Δήλωσης Ν 4178 που αναγράφω στα σχέδια της 4178) ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Ν 4495/17 Το παρόν σχέδιο είναι ταυτόσημο με αυτό που έχει εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα αυθαιρέτων με την υπ' αριθ. 13,,,,3 δήλωση μου-με ηλεκτρονικό κωδικό ............... - και ότι έχω στη διάθεση μου όλα τα δικαιολογητικά στοιχειά και τις μελέτες και θα τα υποβάλλω ηλεκτρονικά εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας
  8. Φίλε σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου, αλλά τις αντιπαραθέσεις μου την ερμηνεύεις λάθος!
  9. Οι εργασίες που περιλαμβάνανε οι άδειες που έβγαλα είναι καθόλα νόμιμες, απόβλητα , ένσημα, όλα κομπλέ. Απλά διαμεσολαβώ μεταξύ του πληρεξουσιου δικηγόρου και εταιρειών για απόβλητα αμιάντου διότι οι τύποι πήγανε σε σημείο του κτιρίου ( δώμα ) που δεν περιλαμβανόταν στις ΕΕΔΜΚ που έβγαλα, κάνανε εργασίες παράνομα και τη φάγανε . Αυτό που ψάχνω είναι, ΑΝ για απόβλητα από εργασίες που έγιναν παράνομα και ήδη έχουν παραπεμφθεί σε εισαγγελέα, ΣΕΠΕ και διεύθυνση περιβάλλοντος, χρειάζεται κάποια άδεια ώστε να τα μαζέψει η πιστοποιημένη εταιρεία ;
  10. Καλησπέρα. ΥΔΟΜ για προέγκριση οικοδομικής άδειας, όπου ζητείται και παρέκκλιση ύψους, απαιτεί και την έγκριση της παρέκκλισης ύψους. Σύμφωνα με τον 4495/2017 η προέγκριση δεν απαιτεί καμία έγκριση άλλης υπηρεσίας. Γνωρίζει κανείς κάτι σε αυτό?
  11. Μαζική εισαγωγή geotiff. Website facebook Page facebook Group Videos Instagram TikTok Οδηγός Χρήσης Download trial
  12. Μπορεί η θαλάσσια έρευνα στην περιοχή του Κολούμπου, στη Σαντορίνη, να είναι δύσκολη, λόγω της πολυπλοκότητας του υδροθερμικού του πεδίου, ωστόσο ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα θέτει στο επίκεντρο την ανάπτυξη έξυπνων αυτόνομων οχημάτων, τα οποία θα λειτουργούν σε δύσκολα περιβάλλοντα, όπως αυτό του Κολούμπου, για παρατεταμένη χρονική περίοδο με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση. Πρόκειται για το έργο «MERLIN», που φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο που εξερευνούμε, παρακολουθούμε και προστατεύουμε τα θαλάσσια περιβάλλοντα. Η επίσημη έναρξη του προγράμματος έγινε τον Νοέμβριο του 2024 και τον συντονισμό έχει το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. Το «MERLIN» αποτελεί ένα φιλόδοξο τετραετές έργο έρευνας και καινοτομίας με τη συμμετοχή 18 εταίρων από όλη την Ευρώπη που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από το «Horizon Europe», με συνολικό προϋπολογισμό οκτώ εκατομμυρίων ευρώ. Οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος αναμένεται να έχουν εφαρμογές που εκτείνονται πέρα από την επιστημονική έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της επιθεώρησης υποδομών, της περιβαλλοντικής παρακολούθησης, και της υποστήριξης των βιώσιμων πρακτικών στη θαλάσσια βιομηχανία. Στον πυρήνα του προγράμματος βρίσκεται και η ανάπτυξη τεχνολογιών που θα επιτρέπουν σε αυτόνομα θαλάσσια οχήματα να λειτουργούν για παρατεταμένες περιόδους με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα για το θαλάσσιο περιβάλλον και εκτελώντας πολύπλοκες εργασίες σε διαφορετικές συνθήκες. Σύμφωνα με τον καθηγητή Μαγιορκίνο Παπαηλιά της Σχολής Μεταλλουργίας και Υλικών του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, ο οποίος συντονίζει το πρόγραμμα «MERLIN», τα αυτόνομα θαλάσσια ρομποτικά συστήματα πρόκειται να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της κατανόησής μας για τα θαλάσσια οικοσυστήματα. «Αυτές οι τεχνολογίες δεν αποτελούν απλώς ερευνητικά εργαλεία, αλλά θεμελιώδη στοιχεία για την προστασία των θαλάσσιων οικοτόπων και την προώθηση της βιωσιμότητας της Γαλάζιας Οικονομίας στο μέλλον», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Τα εμπορικά διαθέσιμα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUVs) και Τηλεχειριζόμενα Υποβρύχια Οχήματα (ROVs) συνήθως απαιτούν τη χρήση ακριβών και επανδρωμένων σκαφών υποστήριξης για τη λειτουργία τους, ενώ η ικανότητα λήψης αντικειμένων με ρομποτικούς βραχίονες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επιδεξιότητα του χειριστή. Οι φυσικές προκλήσεις, το κόστος των οχημάτων έρευνας, του εξοπλισμού και των σκαφών υποστήριξης που σχετίζονται με αποστολές έρευνας βαθέων ωκεανών και επιθεώρησης υποθαλάσσιων υπεράκτιων υποδομών, τις καθιστούν εξαιρετικά πολύπλοκες, υψηλού κινδύνου και δαπανηρές, με αποτέλεσμα μόνο λίγες εταιρείες και ερευνητικά ινστιτούτα σε όλο τον κόσμο να μπορούν να τις εκτελούν αξιόπιστα. Στο πλαίσιο του «MERLIN» θα εφαρμοστεί μια καινοτόμος μεθοδολογία που συνδυάζει την ανάπτυξη ευφυών αυτόνομων AUVs, τα οποία αναπτύσσονται και ανακτώνται χρησιμοποιώντας ένα Μη Επανδρωμένο Σκάφος Επιφανείας (USV) για χαρτογράφηση του βυθού, παρακολούθηση θαλάσσιων οικοτόπων, επιθεώρηση υποδομών και δειγματοληψία. Τα ρομποτικά οχήματα που θα αναπτυχθούν, θα αξιοποιούν ενισχυμένες δυνατότητες δειγματοληψίας, επιτρέποντάς τους να χειρίζονται διαφορετικά αντικείμενα και δείγματα τόσο υποβρυχίως όσο και στην επιφάνεια. Θα χρησιμοποιηθούν διαμορφώσιμα πακέτα αισθητήρων για την εκτέλεση διαφορετικών εργασιών, όπως απαιτείται από κάθε συγκεκριμένη αποστολή. Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα ενισχύσουν τις δυνατότητες αυτόνομης πλοήγησης για λειτουργία σε διαφορετικές συνθήκες. Ένα Κέντρο Απομακρυσμένου Ελέγχου Αποστολών (MRCC) θα επιτρέπει στον επόπτη να αλληλεπιδρά με τα ρομποτικά οχήματα και να στέλνει εντολές όταν απαιτείται στο USV και στα AUVs μέσω ασύρματης ή δορυφορικής σύνδεσης. Η αποστολή εντολών στα AUVs κατά τη διάρκεια υποβρύχιας λειτουργίας τους θα επιτυγχάνεται με τη χρήση ακουστικού μόντεμ εγκατεστημένου στο USV. Ο κ. Παπαηλιάς περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η τεχνολογία των αυτόνομων συστημάτων έχει εξελιχθεί αρκετά την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, τέτοια συστήματα διαθέσιμα εμπορικά (μη στρατιωτικά) αφορούν κυρίως είτε σε συστήματα με περιορισμένη εμβέλεια, ή ελεγχόμενα μακρόθεν, η προ-προγραμματισμένα χωρίς δυνατότητα μεγάλων αλλαγών στην αποστολή που έχει προσδιοριστεί αρχικά κατά τη διάρκεια της. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μέσω του προγράμματος ENDURUNS και τώρα με το πρόγραμμα MERLIN, που αποτελεί τη συνέχειά του, αναπτύσσουμε νέα ρομποτικά συστήματα επιφανείας, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν στην περιοχή ενδιαφέροντος της αποστολής υποθαλάσσια οχήματα και να τους παρέχουν πληροφορίες για την ακριβή θέση τους κάτω από το νερό, χωρίς αυτά να χρειάζεται να βγουν στην επιφάνεια», τονίζει ο ίδιος. Τα πλεονεκτήματα των οχημάτων αυτών είναι πολλά. «Εκτός του ότι αυτά τα συστήματα είναι ηλεκτρικά, συνδυάζουν υδρογονοκυψέλες με αποθήκευση υδρογόνου, ώστε να μπορούν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες λιθίου καθώς και φωτοβολταϊκά πάνελ για το όχημα επιφάνειας. Ειδικότερα στο πρόγραμμα MERLIN αναπτύσσουμε τη δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορούν να λάβουν αποφάσεις τα οχήματα από μόνα τους όταν χρειάζεται να βελτιστοποιήσουν την αποστολή τους σε πραγματικό χρόνο με βάση τις παραμέτρους που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, στα οχήματα θα υπάρχουν τοποθετημένοι ρομποτικοί βραχίονες οι οποίοι θα χρησιμεύουν για τη λήψη δειγμάτων ή για επιθεώρηση παράκτιων εγκαταστάσεων. Το γεγονός ότι τα οχήματα είναι αυτόνομα μειώνει το κόστος ανάπτυξης τους σε διάφορες αποστολές και μας επιτρέπει τη συνεχή παρατήρηση περιοχών οπού υπάρχει ενδιαφέρον», προσθέτει ο κ. Παπαηλιάς. Δοκιμές σε Βαρκελώνη, Σαντορίνη και Λιθουανία Τα πρωτοποριακά οχήματα που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του προγράμματος, πρόκειται να δοκιμαστούν στο πεδίο σε τρεις διαφορετικές αποστολές, καθεμία με μοναδικές προκλήσεις και απαιτήσεις. Η πρώτη αποστολή θα πραγματοποιηθεί στο θαλάσσιο παρατηρητήριο OBSEA στα ανοικτά των ακτών της Βαρκελώνης. Το περιβάλλον αυτό προσφέρει ιδανικές συνθήκες για τη δοκιμή των συστημάτων παρακολούθησης και των αισθητήρων των οχημάτων σε ελεγχόμενες συνθήκες ανοιχτής θάλασσας. Θα ακολουθήσει η ιδιαίτερα απαιτητική αποστολή στον κρατήρα του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπο, βορειοανατολικά της Σαντορίνης, με επικεφαλής το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) και υπεύθυνη τη Δρ. Παρασκευή Πολυμενάκου, σε συνεργασία με την καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εύη Νομικού, η οποία είναι επικεφαλής του υποθαλάσσιου ηφαιστειακού παρατηρητηρίου «SANTORY». Η αποστολή αυτή θα εξετάσει τη δυνατότητα των οχημάτων να λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες και να συλλέγουν δεδομένα από ένα μοναδικό υποθαλάσσιο ηφαιστειακό οικοσύστημα. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Νομικού, «στον κρατήρα του Κολούμπου, κοντά στο ενεργό υδροθερμικό πεδίο, επικρατούν ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος με χαμηλό pH, υψηλές θερμοκρασίες και έντονη διαφυγή διοξειδίου του άνθρακα. Η δειγματοληψία τμήματος από τις υδροθερμικές καμινάδες με αυτόνομο υποβρύχιο όχημα το οποίο θα έχει προγραμματιστεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης πριν την κατάδυση του στον κρατήρα, θα μας επιτρέψει να συλλέγουμε δείγματα στο μέλλον χωρίς τη χρήση ωκεανογραφικού σκάφους που κοστίζει ακριβά και έτσι θα καταφέρουμε να μειώσουμε το κόστος της θαλάσσιας έρευνας. Θα είναι η πρώτη φορά που αυτόνομο όχημα θα συλλέξει δείγμα στον Κολούμπο, αφού πρώτα θα έχει προηγηθεί η προσομοίωση του υδροθερμικού πεδίου με δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το υποθαλάσσιο παρατηρητήριο SANTORY. Σε περιόδους σεισμικής κρίσης, όπως αυτή του Φεβρουαρίου 2025, η χρήση αυτόνομων οχημάτων είναι αναγκαία για την άμεση συλλογή ωκεανογραφικών δεδομένων». Τέλος, η τρίτη αποστολή θα επικεντρωθεί στην επιθεώρηση λιμενικών υποδομών στο λιμάνι Klaipeda της Λιθουανίας στη Βαλτική Θάλασσα. Εδώ, τα αυτόνομα οχήματα θα δοκιμαστούν σε ένα πρακτικό εμπορικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τις δυνατότητές τους για βιομηχανικές εφαρμογές. View full είδηση
  13. Μπορεί η θαλάσσια έρευνα στην περιοχή του Κολούμπου, στη Σαντορίνη, να είναι δύσκολη, λόγω της πολυπλοκότητας του υδροθερμικού του πεδίου, ωστόσο ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα θέτει στο επίκεντρο την ανάπτυξη έξυπνων αυτόνομων οχημάτων, τα οποία θα λειτουργούν σε δύσκολα περιβάλλοντα, όπως αυτό του Κολούμπου, για παρατεταμένη χρονική περίοδο με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση. Πρόκειται για το έργο «MERLIN», που φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο που εξερευνούμε, παρακολουθούμε και προστατεύουμε τα θαλάσσια περιβάλλοντα. Η επίσημη έναρξη του προγράμματος έγινε τον Νοέμβριο του 2024 και τον συντονισμό έχει το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. Το «MERLIN» αποτελεί ένα φιλόδοξο τετραετές έργο έρευνας και καινοτομίας με τη συμμετοχή 18 εταίρων από όλη την Ευρώπη που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από το «Horizon Europe», με συνολικό προϋπολογισμό οκτώ εκατομμυρίων ευρώ. Οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος αναμένεται να έχουν εφαρμογές που εκτείνονται πέρα από την επιστημονική έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της επιθεώρησης υποδομών, της περιβαλλοντικής παρακολούθησης, και της υποστήριξης των βιώσιμων πρακτικών στη θαλάσσια βιομηχανία. Στον πυρήνα του προγράμματος βρίσκεται και η ανάπτυξη τεχνολογιών που θα επιτρέπουν σε αυτόνομα θαλάσσια οχήματα να λειτουργούν για παρατεταμένες περιόδους με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα για το θαλάσσιο περιβάλλον και εκτελώντας πολύπλοκες εργασίες σε διαφορετικές συνθήκες. Σύμφωνα με τον καθηγητή Μαγιορκίνο Παπαηλιά της Σχολής Μεταλλουργίας και Υλικών του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, ο οποίος συντονίζει το πρόγραμμα «MERLIN», τα αυτόνομα θαλάσσια ρομποτικά συστήματα πρόκειται να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της κατανόησής μας για τα θαλάσσια οικοσυστήματα. «Αυτές οι τεχνολογίες δεν αποτελούν απλώς ερευνητικά εργαλεία, αλλά θεμελιώδη στοιχεία για την προστασία των θαλάσσιων οικοτόπων και την προώθηση της βιωσιμότητας της Γαλάζιας Οικονομίας στο μέλλον», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Τα εμπορικά διαθέσιμα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUVs) και Τηλεχειριζόμενα Υποβρύχια Οχήματα (ROVs) συνήθως απαιτούν τη χρήση ακριβών και επανδρωμένων σκαφών υποστήριξης για τη λειτουργία τους, ενώ η ικανότητα λήψης αντικειμένων με ρομποτικούς βραχίονες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επιδεξιότητα του χειριστή. Οι φυσικές προκλήσεις, το κόστος των οχημάτων έρευνας, του εξοπλισμού και των σκαφών υποστήριξης που σχετίζονται με αποστολές έρευνας βαθέων ωκεανών και επιθεώρησης υποθαλάσσιων υπεράκτιων υποδομών, τις καθιστούν εξαιρετικά πολύπλοκες, υψηλού κινδύνου και δαπανηρές, με αποτέλεσμα μόνο λίγες εταιρείες και ερευνητικά ινστιτούτα σε όλο τον κόσμο να μπορούν να τις εκτελούν αξιόπιστα. Στο πλαίσιο του «MERLIN» θα εφαρμοστεί μια καινοτόμος μεθοδολογία που συνδυάζει την ανάπτυξη ευφυών αυτόνομων AUVs, τα οποία αναπτύσσονται και ανακτώνται χρησιμοποιώντας ένα Μη Επανδρωμένο Σκάφος Επιφανείας (USV) για χαρτογράφηση του βυθού, παρακολούθηση θαλάσσιων οικοτόπων, επιθεώρηση υποδομών και δειγματοληψία. Τα ρομποτικά οχήματα που θα αναπτυχθούν, θα αξιοποιούν ενισχυμένες δυνατότητες δειγματοληψίας, επιτρέποντάς τους να χειρίζονται διαφορετικά αντικείμενα και δείγματα τόσο υποβρυχίως όσο και στην επιφάνεια. Θα χρησιμοποιηθούν διαμορφώσιμα πακέτα αισθητήρων για την εκτέλεση διαφορετικών εργασιών, όπως απαιτείται από κάθε συγκεκριμένη αποστολή. Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα ενισχύσουν τις δυνατότητες αυτόνομης πλοήγησης για λειτουργία σε διαφορετικές συνθήκες. Ένα Κέντρο Απομακρυσμένου Ελέγχου Αποστολών (MRCC) θα επιτρέπει στον επόπτη να αλληλεπιδρά με τα ρομποτικά οχήματα και να στέλνει εντολές όταν απαιτείται στο USV και στα AUVs μέσω ασύρματης ή δορυφορικής σύνδεσης. Η αποστολή εντολών στα AUVs κατά τη διάρκεια υποβρύχιας λειτουργίας τους θα επιτυγχάνεται με τη χρήση ακουστικού μόντεμ εγκατεστημένου στο USV. Ο κ. Παπαηλιάς περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η τεχνολογία των αυτόνομων συστημάτων έχει εξελιχθεί αρκετά την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, τέτοια συστήματα διαθέσιμα εμπορικά (μη στρατιωτικά) αφορούν κυρίως είτε σε συστήματα με περιορισμένη εμβέλεια, ή ελεγχόμενα μακρόθεν, η προ-προγραμματισμένα χωρίς δυνατότητα μεγάλων αλλαγών στην αποστολή που έχει προσδιοριστεί αρχικά κατά τη διάρκεια της. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μέσω του προγράμματος ENDURUNS και τώρα με το πρόγραμμα MERLIN, που αποτελεί τη συνέχειά του, αναπτύσσουμε νέα ρομποτικά συστήματα επιφανείας, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν στην περιοχή ενδιαφέροντος της αποστολής υποθαλάσσια οχήματα και να τους παρέχουν πληροφορίες για την ακριβή θέση τους κάτω από το νερό, χωρίς αυτά να χρειάζεται να βγουν στην επιφάνεια», τονίζει ο ίδιος. Τα πλεονεκτήματα των οχημάτων αυτών είναι πολλά. «Εκτός του ότι αυτά τα συστήματα είναι ηλεκτρικά, συνδυάζουν υδρογονοκυψέλες με αποθήκευση υδρογόνου, ώστε να μπορούν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες λιθίου καθώς και φωτοβολταϊκά πάνελ για το όχημα επιφάνειας. Ειδικότερα στο πρόγραμμα MERLIN αναπτύσσουμε τη δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορούν να λάβουν αποφάσεις τα οχήματα από μόνα τους όταν χρειάζεται να βελτιστοποιήσουν την αποστολή τους σε πραγματικό χρόνο με βάση τις παραμέτρους που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, στα οχήματα θα υπάρχουν τοποθετημένοι ρομποτικοί βραχίονες οι οποίοι θα χρησιμεύουν για τη λήψη δειγμάτων ή για επιθεώρηση παράκτιων εγκαταστάσεων. Το γεγονός ότι τα οχήματα είναι αυτόνομα μειώνει το κόστος ανάπτυξης τους σε διάφορες αποστολές και μας επιτρέπει τη συνεχή παρατήρηση περιοχών οπού υπάρχει ενδιαφέρον», προσθέτει ο κ. Παπαηλιάς. Δοκιμές σε Βαρκελώνη, Σαντορίνη και Λιθουανία Τα πρωτοποριακά οχήματα που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του προγράμματος, πρόκειται να δοκιμαστούν στο πεδίο σε τρεις διαφορετικές αποστολές, καθεμία με μοναδικές προκλήσεις και απαιτήσεις. Η πρώτη αποστολή θα πραγματοποιηθεί στο θαλάσσιο παρατηρητήριο OBSEA στα ανοικτά των ακτών της Βαρκελώνης. Το περιβάλλον αυτό προσφέρει ιδανικές συνθήκες για τη δοκιμή των συστημάτων παρακολούθησης και των αισθητήρων των οχημάτων σε ελεγχόμενες συνθήκες ανοιχτής θάλασσας. Θα ακολουθήσει η ιδιαίτερα απαιτητική αποστολή στον κρατήρα του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπο, βορειοανατολικά της Σαντορίνης, με επικεφαλής το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) και υπεύθυνη τη Δρ. Παρασκευή Πολυμενάκου, σε συνεργασία με την καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εύη Νομικού, η οποία είναι επικεφαλής του υποθαλάσσιου ηφαιστειακού παρατηρητηρίου «SANTORY». Η αποστολή αυτή θα εξετάσει τη δυνατότητα των οχημάτων να λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες και να συλλέγουν δεδομένα από ένα μοναδικό υποθαλάσσιο ηφαιστειακό οικοσύστημα. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Νομικού, «στον κρατήρα του Κολούμπου, κοντά στο ενεργό υδροθερμικό πεδίο, επικρατούν ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος με χαμηλό pH, υψηλές θερμοκρασίες και έντονη διαφυγή διοξειδίου του άνθρακα. Η δειγματοληψία τμήματος από τις υδροθερμικές καμινάδες με αυτόνομο υποβρύχιο όχημα το οποίο θα έχει προγραμματιστεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης πριν την κατάδυση του στον κρατήρα, θα μας επιτρέψει να συλλέγουμε δείγματα στο μέλλον χωρίς τη χρήση ωκεανογραφικού σκάφους που κοστίζει ακριβά και έτσι θα καταφέρουμε να μειώσουμε το κόστος της θαλάσσιας έρευνας. Θα είναι η πρώτη φορά που αυτόνομο όχημα θα συλλέξει δείγμα στον Κολούμπο, αφού πρώτα θα έχει προηγηθεί η προσομοίωση του υδροθερμικού πεδίου με δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το υποθαλάσσιο παρατηρητήριο SANTORY. Σε περιόδους σεισμικής κρίσης, όπως αυτή του Φεβρουαρίου 2025, η χρήση αυτόνομων οχημάτων είναι αναγκαία για την άμεση συλλογή ωκεανογραφικών δεδομένων». Τέλος, η τρίτη αποστολή θα επικεντρωθεί στην επιθεώρηση λιμενικών υποδομών στο λιμάνι Klaipeda της Λιθουανίας στη Βαλτική Θάλασσα. Εδώ, τα αυτόνομα οχήματα θα δοκιμαστούν σε ένα πρακτικό εμπορικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τις δυνατότητές τους για βιομηχανικές εφαρμογές.
  14. Για να κάνεις οτιδήποτε σε ένα οικόπεδο πρέπει πρώτα να τεκμηριώσεις ότι σου ανήκει. Αυτό που ισχυρίζεσαι εσύ, με τίτλους και τοπογραφικό, πρέπει να συμπίπτει και με το κτηματολόγιο, αλλιώς υπάρχουν αμφιβολίες ότι σου ανήκει και δεν σου επιτρέπεται να κάνεις κάτι σε αυτό. Στην περίπτωσή σου το Κτηματολόγιο λέει ότι τα τμήμα ανήκουν σε αγνώστους και ο δρόμος στο Δημόσιο, οπότε πρέπει πρώτα απ' όλα να αλλάξει αυτό. Σημ.: Είναι πολλές οι περιπτώσεις, τουλάχιστον στο δικό μου γραφείο, όπου οι αποζημιώσεις αναλογισμού είχαν καταβληθεί αλλά λόγω παρέλευσης πολλών και λόγω του ότι ο δρόμος έμοιαζε αδιάνοικτος, είχε ξεχαστεί η αποζημίωση από τους ιδιοκτήτες.
  15. Γνωρίζει κάποιος τι ισχύει σήμερα με το δικαιώμα των πολιτικών μηχανικών Τ.Ε. στην υπογραφή στατικής μελέτης μεταλλικής κατασκευής; Σε απάντηση από την ΥΔΟΜ Θέρμης, μου είπαν πως πρέπει να συνυπογράψει πολιτικός μηχανικός (άνευ αμοιβής για τα φορολογικά).
  16. @ΚΑΝΑ Φίλε Βασίλη, εγώ κατάλαβα ότι, η συγκεκριμένη παράβαση δεν έχει ρυθμιστεί! Οπότε; Ο νόμος το θεωρεί αυθαιρεσία και σου δίδει το δικαίωμα να το ρυθμίσεις! Αυτό δεν αναιρεί την αυθαίρετη κατασκευή τους! Την καλημέρα μου στον Έβρο και φίλτατους χαιρετισμούς στα εγγόνια σου!!!
  17. "το γινατι βγαζει ματι" Πριν ασχοληθεις, ας ερωτηθει ο συμβ/φος για τα εξοδα... Μετα τα ξαναλεμε
  18. Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Ο ένας δεν ξέρει και έχει κακούς συμβούλους. Αφού δεν ζημιώνεται με την οριζόντια σύστασή, έχει πεισμώσει.
  19. Επομένως ακόμη ένα "μαγείρεμα" στην άδεια καθώς με τον ΓΟΚ 85 ο Χ.Κ.Χ θα έπρεπε να έχει ελάχιστο ύψος 2,40 μ. Κατά τη γνώμη μου "σώζεται", αρκεί να ισχυριστείς (και έτσι μοιάζει να είναι) ότι η κύρια χρήση σε όλο το υπόγειο υφίστατο προ του 1983, ώστε να πας σε κατηγορία 2.
  20. Δηλαδή πόσες παραβάσεις μέτρησες και πόσες εργασίες απομένουν ακόμα; Πρόσεξε μην ξεμπλέξεις αυτούς και μείνεις εσύ μπλεγμένος για καμιά πενταετία. Φυσικά και κάθε εργασία θέλει την ανάλογη άδεια και τα ανάλογα στοιχεία διαχείρισης αποβλήτων... Για λεπτομέρειες βλέπε άρθρο 29, Ν. 4495/17 Επιπρόσθετα για αυθαίρετες κατασκευές ή καθαιρέσεις μετά την 28/7/2011 μιλάς με το αρμόδιο ΤΕΚ και σου αναλύουν την ισχύουσα διαδικασία.
  21. Ευχαριστώ και πάλι. Ναι έχει γίνει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών και αποδίδει ποσοστό αναλογίας στη δόμηση 33,33%. Όχι, δεν υπήρχε κάποιος πρακτικός λόγος να αποκρύψουν την πραγματική χρήση του κτιρίου, αφού με την προσθήκη του ισογείου η συνολική δόμηση στο οικόπεδο είναι 62+62 = 124 τ.μ. < 400 τ.μ. Επίσης, δεν θα εξαντλούνταν κανένα από τα υπόλοιπα πολεοδομικά μεγέθη αν το έδειχναν ως είχε στην πραγματικότητα. Κάτι που ξέχασα να γράψω είναι ότι το ελεύθερο ύψος του είναι 2,00 μ. (μικρότερο από το ελάχιστο για να χαρακτηριστεί ως χώρος κύριας χρήσης) ενώ στην άδεια το έδειχναν 2,50 μ.
  22. σωστα, -και εφοσον δεν απαγορευεται ο διαχωρισμος απο την συσταση ή τον κανονισμο, αφου κανεις τον διαχωρισμο σε δυο ΟΙ....και ολα τα σχετικα για την τροποποιηση της συστασης και το χτισεις την μεσοτοιχια, θα εχεις δυο ανεξαρτητες ΟΙ και δυο ΚΑΕΚ και εαν εξακολουθουν να θελουν να τα συνενωσουν ή δεν αλλαξουν γνωμη, θα πας με ΕΕΔΜΚ με το 29 παρ. κζ και το 23 παρ. 5 του ΝΟΚ. Η λειτουργικη συνενωση δεν αλλαζει το ιδιοκτησιακο. Παραμενουν "δυο" ΟΙ.
  23. Καλημέρα. Καταρχάς διευκρίνισε αν έχει ΠΣΟΙ διότι βλέπω ότι μοιράζεις τη δόμηση με συντελεστή 0,33. Άρα, το υπόγειο είχε ανέκαθεν χρήση κατοικία ασχέτως αν στην άδεια το έδειξαν με χρήση αποθήκη. Αν το έδειχναν με κύρια χρήση, επαρκούσε ο ΣΔ; Γινόταν υπέρβαση μεγίστου επιτρεπόμενου ύψους;
  24. @smooth Τι εννοούν ενιαίο... Για εμένα ενιαίο είναι τώρα που δεν έχει σύσταση. Αυτά που λένε καλό είναι να τα δούν πρώτα με συμβολαιογράφο και μετά να απευθυνθούν για ότι χρειαστεί από μηχανικό... άδειες εργασιών, ταυτότητες, πίνακες κλπ. σύμφωνα με τις γραπτές οδηγίες ή ερωτήσεις του συμβολαιογράφου
  25. Καλημέρα συνάδελφε και σε ευχαριστώ πολύ. Γράφω λίγα για να μην πλατειάζω και κουράζω. Αναλυτικά έχει ως εξής: Πρόκειται για υπόγειο, το οποίο νομιμοποιήθηκε με τον Ν. 720/1977 το έτος 1977 και στα σχέδια της νομιμοποίησης εμφανιζόταν με χρήση εν μέρει κατοικία και εν μέρει αποθήκη. Το έτος 1990 έγινε προσθήκη ισογείου και στα σχέδια της οικοδομικής άδειας εμφανίζεται να έχει ολόκληρο χρήση αποθήκης, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια άδεια αλλαγής χρήσης από κύρια σε βοηθητική. Ωστόσο, εξ αρχής της κατασκευής είναι ολόκληρο κατοικία. Το οικόπεδο είναι εντός οικισμού κάτω των 2000 κατοίκων και η μέγιστη δόμηση κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ήταν 400 τ.μ. Το εμβαδόν του υπογείου είναι 62 τ.μ. Συνεπώς, αν θεωρήσω ως βάση την οικοδομική άδεια έχει συντελεστεί αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια κατά 62 τ.μ. που αντιστοιχεί σε ποσοστό υπέρβασης δόμησης ίσο με 62/(0,3333*400) = 46,55% > 40%. Άρα αν δεν εντάσσεται στην περίπτωση δδ) της Κατηγορίας 4, εντάσσεται στην Κατηγορία 5. τότε, όμως, για να ρυθμιστεί θα πρέπει να υπαχθεί στον Ν.4495/2017 ολόκληρο το κτίριο, σωστά;
  26. καλημέρα ΙΑΣΟΝΑ Για ποιο λόγο φίλε όλη αυτή η διαδικασία, όταν ο συνάδελφος που έκανε την ρύθμιση υποννοεί ότι την ρύθμισε ως μια λοιπή, ο νόμος επιτρέπει την αλλαγή περιγράμματος ακόμη και της ίδιας της οριζόντιας και επιπλέον από ότι βλέπω στην φωτογραφία αυτή η διαφοροποίηση της θέσης του εξώστη υπάρχει σε όλους τους ορόφους και μάλιστα από κατασκευής του κτιρίου!
  27. Δεν μπορεί να μείνει ενιαίο, διότι θα έχει παραβιαστεί η σ.ο.ι.. Υποχρωτικά, λοιπόν, θα χωριστεί διότι για την ενοικίαση θα απαιτηθεί ΠΕΑ.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.