Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα


Engineer

Recommended Posts

Το να αφαιρέσουν τη δυνατότητα περαιτέρω επεξεργασίας στα δεδομένα που ήδη θα έχουν εισαχθεί μέχρι τη λήξη του 4014, θεωρώ πως θα είναι το πιο δίκαιο. Έτσι αυτοί που θα έχουν βάλει στη δήλωση τα τελικά δεδομένα (για τον υπολογισμό του προστίμου) θα παραμείνουν στον 4014 μέχρι να αποπληρώσουν τις δόσεις τους. Όποιος πρόλαβε... πρόλαβε..... όποιος δεν προλάβει πάει στον επόμενο νόμο με συμψηφισμό όσων έχει πληρώσει μέχρι εκείνη τη στιγμή.

 

 

Εντάξει όμως για κάποιον που έχει υπαχθεί τελευταία στιγμή στο σύστημα έχει το δικαίωμα να κάνει λάθος και να μπορεί να το διορθώσει όσον αφορά κάποια τετραγωνικά. Μου χει συμβεί άπειρες φορές. Αλλά κανονικά όπως και με τους ημιυπαίθριους θα ήταν πιο δίκαιο να μπορώ να επιλέξω αν θα υπαχθώ στον καινούργιο νόμο ή όχι. Τόσον καιρό εγώ προσωπικά κρατάω το σύστημα ανοιχτό γιατί φοβάμαι να το κλείσω μήπως ανακαλύψω κάτι που δεν το χω πάρει χαμπάρι μέχρι τώρα. Ο καινούργιος νόμος φαίνεται σε αρκετά σημεία πιο συμφέρων. Τώρα αν θα αποδώσει ή όχι και σε τί χρονικό διάστημα είναι άλλο θέμα...

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 744
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

...

...

Π.χ.

Τα ... πασαλείμματα χρήζουν αναδόμησης - ανακαίνισης - βελτίωσης - ασχολίας κ.λπ. και είναι αναποτελεσματικά....

Κι όταν κάτι δεν αποδίδει όσο πρέπει, τότε άντε πάλι από την αρχή, άντε πάλι μια από τα ίδια μέχρι να βρούμε τη ...συνταγή.

Κι όσο ψάχνουν για τη συνταγή, εμείς όλο και κάποιο ξεροκόμματο θα ....τρώμε!

Γιατί αν περιμένουμε π.χ. ανάπτυξη μέσω ανόδου της οικοδομικής δραστηριότητας.... φέξε μου και γλίστρησα !!!

Είμαι 51 χρονών κι ό,τι είναι να κάνω, πρέπει να το κάνω τα επόμενα 15 χρόνια. μετά ...πάπαλα, θα πάω κι εγώ με το ...Σουλεϊμάν!!!

....

Αντί να σε ψήσω προβλέπω να με ψήνεις εσύ…

Link to comment
Share on other sites

απο οτι ξερω παλια νεα 4014 μπορουν να μπουν στο συστημα μεχρι σεπτεμβριο 2013

, ολα τα αλλα ειναι ευσεβεις ποθοι συναδελφων και τιποτα αλλο κανενα συστημα δεν θα κλεισει ωστε να

μπορουν οι μηχανικοι να κανουν τροποποιησεις εστω και την τελευταια στιγμη διοτι ο νομος 4014 εχει χιλιαδες

προβληματα μονο η αποφαση δασαρχειου πχ στο δασαρχειο πεντελης κρατα 4-5 μηνες το ιδιο πανω κατω και στα υπολοιπα δασαρχεια της χωρας ο ελενχος αρχαιολογικου χωρου επισης κρατα 1-2 μηνες , πως θα ενταξεις ενα αυθαιρετο αν

δεν εισαι σιγουρος αν μια εκταση ειναι δασικος χωρος η οχι , ετσι απλα για να παρεις την αμοιβη σου

και να κοροιδεψεις τον πελατη οτι δηθεν του παρεχεις υπηρεσιες ;;

Link to comment
Share on other sites

Με κάποια επιφύλαξη αυτά που θα εξαιρεθούν οριστικά από την κατεδάφιση με το νεο νόμο δεν θα είναι και "νομίμως υφιστάμενα" κατα ΝΟΚ α23. Άρα δεν θα μπορεί να γίνει προσθήκη σε αυτά ούτε και αλλαγή χρήσης στο μέλλον αν δεν νομιμοποιηθούν.

Link to comment
Share on other sites

Όσοι έχουν ήδη υπαχθεί στις δύο προηγούμενες ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα (4014/11 και 3843/10) για παραβάσεις οι οποίες με το νέο σχέδιο νόμου εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αρκεί η ηλεκτρονική υπαγωγή στην Ταυτότητα Κτιρίων ατελώς για να εξασφαλίσουν εφάπαξ το ακίνητό τους

 

αυτο μπορει να μου το εξηγησει καποιος?

Link to comment
Share on other sites

οσοι ειναι στο 3843 πιστευω στα σιγουρα οτι θα εξαιρουνται της κατεδαφισης....

 

για τον 4014 αναλογα την περιπτωση

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι ένα άρθρο πρόλαβα να σχολιάσω, όσοι έχετε όρεξη παρακαλώ τη γνώμη σας.

 

Δημόσια διαβούλευση Άρθρο 5

 

 

 

Πρωτίστως συγχαίρω την νομοπαρασκευαστική ομάδα για την εισαγωγή του εν προκειμένω άρθρου. Κατά τη γνώμη μου η σύσταση διηρημένων ιδιοκτησιών στις εκτός σχεδίου περιοχές αποτελεί μονόδρομο για την οριστική λύση προβλημάτων που δημιουργήθηκαν εκ της συνιδιοκτησίας χωρίς οροφοκτησία.

Παραθέτω τις παρατηρήσεις μου ελπίζοντας πως θα βοηθήσουν στην περαιτέρω κατανόηση του προβλήματος καθώς και στην βελτιστοποίηση της οριστικής λύσης του.

 

Παρ.1 :

Άρση της επιφύλαξης των πολεοδομικών διατάξεων.

Ιδιαίτερης σημασίας ώστε να αποφευχθούν προβλήματα κατά τις μετεγγραφές τίτλων στο μέλλον είναι η προσθήκη της φράσης «κατά παρέκκλιση όλων των πολεοδομικών διατάξεων» καθότι τα οριζόμενα της παρ. 1 του άρθρ. 1 του Ν 1024/1971 ισχύουν με την επιφύλαξη των πολεοδομικών διατάξεων. Με άλλα λόγια, πρέπει να προκύπτει από τον υπό διαβούλευση νόμο πως τα οριζόμενα της παρ. 1 του άρθρου 5 αυτού, ισχύουν και στην περίπτωση που τα οικοδομήματα επί του ακινήτου έχουν αναστολή κατεδάφισης.

 

Διευκρίνιση του όρου οικοδομήματα.

Με τη διευκρίνιση του όρου να ορίζεται αν η εν λόγω παράγραφος ρυθμίζει την περίπτωση οικοδομήματος (ένα στο πλήθος) και ειδικότερα αν επιτρέπεται :

α.) Η σύσταση περισσότερων της μίας διηρημένων ιδιοκτησιών από τον ίδιο συγκύριο.

β.) Ρητά να ορίζεται από τον νόμο η δυνατότητα σύστασης διηρημένης ιδιοκτησίας και από τους συγκυρίους που δεν έχουν ανεγείρει κτίσμα.

Εναρμόνιση της εν προκειμένω παραγράφου με την παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4030/11 και τα ρυθμιζόμενα με την παρ. 7 εδάφιο β της με αριθμ. πρωτ. οικ. 6638/7-2-2012 Εγκύκλιο 1/2012.

Προτείνεται να αντικατασταθεί η φράση της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4030/11 «μέχρι τη δημοσίευση του νόμου» ως εξής «μέχρι τη δημοσίευση του νόμου εκτός των περιπτώσεων που το ακίνητο έχει υπαχθεί στις διατάξει του άρθρου 5 του υπό (διαβούλευση νόμου)». Κατ’ αυτό τον τρόπο το υπουργείο θα δώσει το δικαίωμα στους συνιδιοκτήτες που δεν έχουν ανεγείρει κτίσμα και επιθυμούν να υπαχθούν στο άρθρο 5 του υπό διαβούλευση νόμου να ξαναποκτήσουν το δικαίωμα αυτό όπως λογικώς και δικαίως το ζήτημα ήδη ρυθμίσθηκε για τις περιπτώσεις της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4030/11.

 

Παρ. 2

Ρητή απαγόρευση υποβολής δήλωσης χωρίς συναίνεση.

Η παρούσα παρατήρηση αφορά και την παρ. δ i του άρθρου 11.

Με αφορμή τη σύγχυση που δημιουργήθηκε κατά την εφαρμογή του ν. 4014/11 και συγκεκριμένα την υποβολή δηλώσεων σε περιπτώσεις συνιδιοκτησίας άνευ συναίνεσης συνιδιοκτητών να ορίζεται ρητά από το νόμο ότι η μοναδική περίπτωση που δύναται ένας και μόνο συνιδιοκτήτης να υποβάλει δήλωση είναι αυτή της παρ. 2 και καμία άλλη. Απαιτείται πρόσθετη προσοχή στη διατύπωση της τελευταίας φράσης της παρ. δ i του άρθρου 11 και συγκεκριμένα της φράσης «άλλως με απλή πλειοψηφία» η οποία εν δυνάμει μπορεί να παρερμηνευθεί σκοπίμως ή μη, όπως συνέβη και με τη φράση «ο φερόμενος ιδιοκτήτης» της παρ. 2 του άρθρου 24 του ν. 4014/11. Να οριστούν ποινές για τους παραβάτες ώστε να αποφευχθεί και νέος κύκλος ταλαιπωρίας πολιτών και μηχανικών.

 

Παρ. 3

Σχετικά με τα οριζόμενα των παρ. β και γ. Τα αναφερόμενα ενδεχομένως να δυσχεράνουν το έργο των Πρωτοδικείων και να αποτελέσουν έναυσμα για ευάλωτες αποφάσεις. Είναι αδύνατο να συνταχθεί ένα τέτοιου είδους σχέδιο συστάσεως και ειδικότερα διανομής ένεκα των δικαιωμάτων πλειόνων συνιδιοκτητών που αφενός μεν δε επιθυμούν ή κωλύονται να συμμετάσχουν στη σύσταση αφετέρου δε, θίγονται από την επιβολή δικαιώματος συνιδιοκτησίας σε συγκεκριμένη διηρημένη ιδιοκτησία κατά τρόπο που θα υποδειχθεί δυνάμει δικαστικής απόφασης. Προτείνεται κατά τη διαδικασία η υποχρεωτική κοινοποίηση – ενημέρωση όλων των συνιδιοκτητών και κατά το σχέδιο της αγωγής όλοι οι αποδεδειγμένα μη συμμετέχοντες με τα κτίσματα τους (εναπομείναν ποσοστό) να αποτελούν μια αυτοτελή ενιαία διηρημένη ιδιοκτησία. Να συνεχίσουν δηλαδή με το ίδιο ιδιοκτησιακό καθεστώς μεταξύ τους (εξ’ αδιαιρέτου).

Το δικαιολογητικό ε) καλό είναι με τον παρόντα νόμο να συντάσσεται δυνάμει του δικαιολογητικού στ).

Edited by nzerman
Link to comment
Share on other sites

Χριστόφορε,

πολύ χρήσιμες οι παρατηρήσεις σου.

 

Νομίζω όμως ότι σχολιάζουμε ή καλύτερα διαβουλευόμαστε ένα άρθρο που θα έπρεπε να βρίσκετε ή σε άλλο σχέδιο νόμου ή στο τέλος αυτού με τον τίτλο άρθρου "λοιπές διατάξεις".

Το σχέδιο νόμου μιλάει για την τακτοποίηση της αυθαίρετης δόμησης. Δεν είναι σχέδιο νόμου για την τακτοποίηση των ιδιοκτησιακών.

Το σχέδιο νόμου έτσι όπως είναι φτιαγμένο, ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ μεγάλο αριθμό κτισμάτων, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να γίνουν όλα αυτά που λένε στο άρθρο 5.

Ας μην γελιόμαστε...

Δε ξέρω σε άλλες περιοχές της χώρας αν υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις, αλλά στη Χαλκιδική το σχήμα "30 σε 15" (30 ιδιοκτήτες σε 15 στρέμματα) απαντάται συνεχώς.

Σε αυτές λοιπόν τις περιπτώσεις το άρθρο 5 κάποιος καλοπροαίρετος θα το πάρει ως ευχολόγιο, αλλά οι περισσότεροι θα το δουν ως κοροϊδία.

Από όπου και να το πιάσεις;

Από το ότι βάζει 30 νοματαίους να συνεννοηθούν; (30 είναι λίγοι... 30 ήταν τα μερίδια, κάποιοι πέθαναν, άρα οι κληρονόμοι είναι... άγνωστος αριθμός).

Από το κόστος; (ο έφορος θα κάνει τούμπες, αφού 1-2 τέτοιες περιπτώσεις θα αρκούν για να πιάσει τον στόχο των εσόδων. Ο φόρος θα υπολογισθεί μετρώντας και το σύνολο των σπιτιών).

Από το ότι από τους 30 έχουν χτίσει οι 25; (Άρα με τους άλλους 5...; Που δεν παρανόμησαν αλλά θα πρέπει να έχουν και αυτοί ένα κόστος...; )

Μερικά μόνο από τα ερωτήματα.

 

Μιλάμε για ένα σχέδιο νόμου που στόχο έχει να τακτοποιήσει την αυθαίρετη δόμηση (εισπράττοντας).

Ο τίτλος άλλωστε του πρώτου κεφαλαίου είναι "Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης".

Το άρθρο 5 ως έχει, μας λέει για το πως θα λύσουν τα ιδιοκτησιακά, που δε θα τα λύσουν και έτσι θα μείνουν οι ιδιοκτήτες ανοιχτοί σε πρόστιμο-υπογλώσσιο.

 

Τρόπος υπάρχει.

Έγινε με τον 3212/2003.

Ας γίνει και τώρα.

Μην πέφτουμε στη λούμπα των συμβολαιογράφων που ονειρεύονται συστάσεις με 30 ιδιοκτήτες...

Edited by ssouanis
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.