Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προσχέδιο Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα Αποφοίτων ΤΕΙ


Recommended Posts

Αυτο που λες θα ειχε βαση σε αλλη χωρα.. Στην Ελλαδα πληρωνουμε προστιμα και προστιμα καθημερινα για το γεγονος οτι δεν ικανοποιουμε διαφορους νομους και αποφασεις δικαστηριων..

Link to comment
Share on other sites

Από την αρχή που παρακολουθώ την συζήτηση αυτή είχα αποφασίσει να μην συμμετέχω, αλλά πρέπει να πούμε τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη. Είμαι μηχανολόγος και προσπαθώ να καταλάβω γιατί δεν έχω αρκετή δουλειά. Ας δούμε ενδεικτίκα (υπάρχουν πολλές ακόμα που τις γνωρίζουν όλοι) κάποιες υπηρεσίες που κανονικά διδάσκεται ο μηχανολόγος άλλα υπογράφονται, μόνο, στην ελλάδα και από άλλες ειδικότητες.

 

1. Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός υπογράφει θέρμανση χώρις να έχει διδαχτεί.

2. Ο ΠΜ υπογράφει ενεργητική πυροπροστασία που περιλαμβάνει μόνιμα συστήματα ενώ δεν το έχει διδαχθεί ποτέ.

3. Μου έχει τύχει ΠΜ να υπογράφει (με το σωστό φακελάκι) μηχανολογική μελέτη για γερανοφόρο όχημα χωρίς να το έχει διδαχθεί.

4. Καλύτερα να μην αναφέρω για τους Χημικούς Μηχανικούς τι διδασκονται.

 

Τί έχει μείνει τελικά να υπογράφω ?? Δηλάδη πιστεύει κάποιος αφελής ότι τελικά το πραγματικό πρόβλημα του Μηχανολόγου ΠΕ είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα του μηχανολόγου ΑΤΕΙ. Γιατί να μην υπογράφω τοπογραφικά και στατικά, ασχέτως αν τα έχω διδαχθεί ή όχι.

 

Τελικά κατέληξα, ότι οι μόνοι που έχουν τεράστιο όφελος από την υπάρχουσα κατάσταση είναι οι Πολιτικοί Μηχανικοί ΠΕ & ίσως οι αρχιτέκτονες (οι οποίοι υπογράφουν και ηλεκτρολογικά).

 

Ζητώ συγνώμη για το ύφος της παρέμβασης μου.

 

Υ.Γ. Δεν καίγομαι να υπογράφω ηλεκτρολογικά διότι πιθανότατα θα γίνω επικύνδυνος για τον συμπολίτη μου.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά θεωρώ μεγάλο ευτύχημα που πολλοί συνάδελφοι διπλωματούχοι ΔΕΝ διαβάζουν ούτε παρακολουθούν τα προκλητικά και διχαστικά "καλέσματα" των γνωστών συντεχνιακών κύκλων ( ;) Χάρη ), κι έτσι καταφέρνουν και συνεργάζονται αρμονικά με τους συναδέλφους τους πτυχιούχους ΤΕΙ (με τους οποίους άλλωστε αυτά που τους ενώνουν είναι πολύ περισσότερα από αυτά που τους χωρίζουν) χωρίς "ανωτερότητες", "κατωτερότητες", επικίνδυνους και ακίνδυνους και άλλες σκοταδιστικές νοοτροπίες που έχουν κατά καιρούς ακουστεί.

 

Ο Ευάγγελος Σπύρου είπε μια μεγάλη αλήθεια. Είναι δυνατόν άσχετες ειδικότητες να έχουν δικαιώματα σε άσχετα αντικείμενα ? Έρχεται το ΤΕΕ και μιλάει περί αυστηρής και δίκαιης απονομής επ. δικαιωμάτων βάσει προγραμμάτων σπουδών, γνωστικών αντικειμένων και άλλα τέτοια, τη στιγμή που το ίδιο είναι πρωτεργάτης της ασυδοσίας και του μπάχαλου στην απονομή επ. δικαιωμάτων ακόμα και για τα δικά του μέλη.

 

Παραθέτω μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το site των Χημικών Μηχανικών:

 

" Αναφέρθηκαν οι «θέσεις» του ΤΕΕ για τα επαγγελματικά δικαιώματα και την τεχνική εκπαίδευση όταν είναι γνωστό ότι ουδέποτε η Αντιπροσωπεία ενέκρινε στο σύνολο τους αυτές τις θέσεις. Με ποιο δικαίωμα η «Ηγεσία» του ΤΕΕ παραπλανά την κοινωνία ? Με ποιο δικαίωμα και κύρος απαξιώνει τις σπουδές στα ξένα Πανεπιστήμια και στα ΑΤΕΙ ?"

 

" Επειδή η κοροϊδία είναι γνωστή πλέον τοις πάσι, το ΤΕΕ πορεύεται ως μοναχικός καβαλάρης σε αντίθεση με την Κυβέρνηση, την ΕΕ, τους παραγωγικούς φορείς. Επί πλέον υβρίζεται από τους Τεχνολόγους και ξοδεύεται στα Δικαστήρια . Είμαστε βέβαιοι ότι οι Ελληνες διπλ. μηχανικοί δεν ανέχονται πλέον τις εξυπνάδες της «Ηγεσίας» του ΤΕΕ."

 

To TEE πρέπει να αντιληφθεί ότι η προσβλητική και απαξιωτική στάση του απέναντι στα ΤΕΙ και τους αποφοίτους τους έχει πλέον οδηγήσει την κατάσταση σε οριακά επίπεδα. Και μαζί με τους μηχανικούς ΤΕΙ συντάσσονται πολλοί απόφοιτοι ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων. Είναι ακριβώς όπως το λέει η ανακοίνωση των Χ.Μ. στο συγκεκριμένο σημείο. Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ δεν διαφωνούν απλώς. Πλέον έχουν φτάσει στο σημείο να υβρίζουν μαζικά το ΤΕΕ, γεγονός που δεν καταδεικνύει την "αγένεια" τους αλλά την δραματική κατάσταση στην οποία έχουν οδηγηθεί τα πράγματα. Σε 10αδες blog στα οποία 100άδες συνάδελφοι επιτίθενται πλέον με αγριότητα κατά του Τεχνικού Συμβούλου της πολιτείας. Την ίδια στιγμή 100άδες δικαστικές υποθέσεις εκκρεμούν σε Νομαρχίες, ΟΤΑ και Οργανισμούς, καταλήψεις πολεοδομιών και πολεοδομικών γραφείων όπως η πρόσφατη στην Ηλεία, πριν λίγο καιρό στη Χαλκίδα και κάθε τρείς και λίγο σε διάφορα μέρη και σκληρές ανακοινώσεις από Προέδρους ΤΕΙ, βουλευτές κλπ συμπληρώνουν το τοπίο.

 

Η κατάσταση αυτή πρωτίστως δημιουργεί μια αρνητικότατη εικόνα στη κοινωνία για το επάγγελμα του μηχανικού στη χώρα μας, το κύρος του οποίου όπως αποδεικνύεται από τα παραπάνω, αδυνατεί πλήρως να προασπίσει και να διαφυλάξει ο Τεχνικός Σύμβουλος της πολιτείας ο οποίος έχει συμβάλει τα μέγιστα στη δημιουργία αυτής της κατάστασης. Αφετέρου δημιουργεί μια κουλτούρα παρακμής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση με τα μισά ιδρύματα των ΤΕΙ να μην παρέχουν επ. κατοχύρωση.

 

Σε ότι αφορά τα επ. δικαιώματα των ΤΕΙ τώρα, πρέπει να γίνει σαφές το εξής. Με την 2028/06 Απόφαση του Αρείου Πάγου, το θέμα της ισοτιμίας πτυχίων ΤΕΙ πριν και μετά το 2001 έχει κλείσει μια και καλή. Αυτό άλλωστε προκύπτει με σαφήνεια και από την εισηγητική έκθεση του Ν. 2916/2001 (περί ανωτατοποίησης). Οπότε, οι όποιες σχετικές απόψεις του ΤΕΕ για για το θέμα αυτό (περί αποφοίτων πριν και μετά του 2001) είναι όπως πάντα εκ του πονηρού και σκοπό έχουν να προκαλέσουν διχόνοια στις τάξεις των αποφοίτων ΤΕΙ.

 

Προσέξτε τι γίνεται. Με το άρθρο 5 παρ. 12 του νόμου της ανωτατοποίησης προστέθηκε η παράγραφος 3 στο άρθρο 25 του ν. 1404/1983 (ιδρυτικός των ΤΕΙ), με την οποία ορίζεται ότι "το πτυχίο που χορηγείται από τμήματα Τ.Ε.Ι. είναι βασικός τίτλος σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης...". Είναι προφανές ότι ο Νόμος έρχεται να καλύψει ΟΛΑ τα πτυχία ΤΕΙ (προσθήκη σε παλαιότερο Νόμο) καθότι όπως έχω πει και προηγουμένως η Ανώτερη εκπαίδευση στη χώρα μας, σύμφωνα με το σχετικό link που παρέθεσα σε προηγούμενο μύνημα, ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ουσιαστικά με την Ίδρυση των ΤΕΙ το 1983 αφού αυτά κατατάχθηκαν κάτω από τη σκεπή του νέου όρου "τριτοβάθμια εκπαίδευση".

 

Ο ίδιος Νόμος (της ανωτατοποίησης) αναβαθμίζει ή καλύτερα διαβαθμίζει μεν τα αδιαβάθμητα (αλλά κατά το ΣτΕ Ανώτερα) τριτοβάθμια πτυχία των ΤΕΙ αλλά δεν κάνει το ίδιο για τα επαγγελματικά δικαιώματα αφού από τη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 6 περίπτωση β΄ του ιδίου νόμου, ορίζεται ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τα ΤΕΙ μετά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού (ανωτατοποίησης) είναι τα ίδια με αυτά που καθορίζονται με τα προεδρικά διατάγματα, που έχουν εκδοθεί κατά ειδικότητα, σύμφωνα με τις διατάξεις του στοιχείου γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 1404/1983.

 

Άρα δηλαδή, διατηρεί την ισοτιμία πτυχίων πριν και μετά το 2001 αλλά διατηρεί και την επαγγελματική ισοτιμία. Την πρώτη φορά (ακαδημαϊκά) προς όφελος των ΤΕΙ, τη δεύτερη φορά (επαγγελματικά) εις βάρος τους αφού δεν λύνει το θέμα.

 

Η εισηγητική έκθεση που ανέφερα πιο πάνω επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές : "δεν επιχειρείται διαφοροποίηση μεταξύ των παλαιών και νέων πτυχίων Τ.Ε.Ι. που είναι μεταξύ τους ισότιμα, όπως ακριβώς τα ίδια παραμένουν και τα επαγγελματικά δικαιώματα των παλαιών και νέων πτυχιούχων Τ.Ε.Ι."

 

Η συνέχεια είναι πιο διασκεδαστική. Με το Ν.3549/07 ο νομοθέτης έρχεται και κατοχυρώνει πλέον τελεσίδικα τα ΤΕΙ ως Ανώτατα Ιδρύματα σύμφωνα με το άρθρο 16, παρ.5 του Συντάγματος αυτή τη φορά. Όμως προσέξτε τώρα εδώ τη λεπτομέρεια. Ο Νόμος αυτός είναι εκτελεστικός. Το Σύνταγμα μιλάει γενικά περί ΑΕΙ και ΟΧΙ για πανεπιστήμια. Ο Νομοθέτης λοιπόν έχει το δικαίωμα να ιδρύει ΑΕΙ με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ σκοπό ύπαρξης και αυτό τελικά πράττει δημιουργώντας δύο παράλληλους τομείς, τον Πανεπιστημιακό και το Τεχνολογικό. Πιο απλά, ορίζει, ότι ΑΕΙ μπορεί να είναι τα Πανεπιστήμια (όπως μέχρι πρότινος) αλλά μπορεί να είναι και άλλες σχολές, συγκεκριμένα τα ΤΕΙ. Και το θέμα μπορεί να γίνει ακόμα πιο σύνθετο διότι τα ΤΕΙ μπορεί να ΜΗΝ είναι πανεπιστήμια κατά νόμο αλλά να αναγνωρίζονται στην Ευρώπη ως "πανεπιστημιακού επιπέδου". Ακριβώς έτσι τα κατατάσσει το ΚΥΣΑΤΣ στην Κύπρο (http://www.kysats.ac.cy/?page=applications&action=list_all&lang=gr)

 

Σε ότι αφορά τα επ. δικαιώματα λοιπόν, παρά τον Ανώτατο Χαρακτήρα των ΤΕΙ, συνεχίζει, βάση όπως είπαμε του Ν. 2916/2001 να ισχύει η επαγγελματική ισοτιμία με τα ΤΕΙ του Ν.1404/83. Δηλαδή καθορισμός επ. δικαιωμάτων με Προεδρικά Διατάγματα. Δεδομένης λοιπόν και της απόφασης του ΣτΕ για το Π.Δ. 318, και της Ελληνικής Νομοθεσίας (κρατείστε αυτό γιατί μετά θα πάμε Ευρώπη) τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ σήμερα ΔΕΝ μπορούν να εξισωθούν με αυτά των Πανεπιστημιακών σχολών (Πολυτεχνεία). Και έτσι συμβαίνει. Τα Π.Δ. όπως επαναπροσδιορίστηκαν μετά την απόφαση του ΣτΕ ΔΕΝ εξομοιώνουν τα επ. δικαιώματα των ΤΕΙ με αυτά των πολυτεχνείων αλλά μόνο μερικώς.

 

Συμπερασματικά των παραπάνω μέχρι εδώ που είμαστε :

 

1. Τα πτυχία ΤΕΙ είναι ισότιμα πριν και μετά το 2001 και ο τίτλος σπουδών τους είναι βασικός τίτλο σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης αναγνωρισμένος σε όλο τον κόσμο.

 

2. Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών ΤΕΙ είναι τα ίδια πριν και μετά το 2001 και θα καθοριστούν με Π.Δ. τα οποία δεν μπορούν να τα εξισώσουν (απόφαση ΣτΕ) πλήρως, παρά μόνο μερικώς, με αυτά των πολυτεχνείων, σύμφωνα πάντα με την ελληνική νομολογία (όχι όμως την ευρωπαϊκή).

 

3. Ο ακαδημαϊκός χαρακτήρας των ΤΕΙ ως ανωτάτων σχολών έχει πλέον σχεδόν ολοκληρωθεί. Ο νομοθέτης όρισε ότι κατά το άρθρο 16, παρ.5 του Συντάγματος η Ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας διαρθρώνεται πλέον από 2 τομείς, τον πανεπιστημιακό και τον τεχνολογικό.

 

4. Τα ΤΕΙ κατοχυρώθηκαν ακαδημαϊκά (κάτι που βόλευε πολύ και τους καθηγητές διότι εμπίπτουν πλέον στη παρ. 6 του αρθρου 16 Συντ.) αλλά όχι και οι απόφοιτοι. Και αυτό είναι ένα άλλο τραγελαφικό της υπόθεσης διότι τα μεν ιδρύματα κατοχυρώθηκαν , οι δε απόφοιτοι παραμένουν στο κλάδο ΤΕ, δεν είδαν καμία απολύτως αλλαγή σε θεσμικά θέματα στο δημόσιο τομέα και συνεχίζουν να παραμένουν χωρίς επ. δικαιώματα.

 

Πάμε τώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Το 1992 το ΣτΕ με τη σύμφωνη γνώμη του ΙΤΕ κατοχύρωσε πλήρως την ισοτιμία των ΤΕΙ με τα αντίστοιχα Γερμανικά Fachochschule με απόφαση που ισχύει και σήμερα. Έρχονται λοιπόν οι πρώτοι απόφοιτοι των Γερμανικών ΤΕΙ, εγγεγραμμένοι στο VDI και με πλήρη δικαιώματα στη Γερμανία και ζητούν, βάση των Ευρωπαϊκών συνθηκών που έχει υπογράψει και η χώρα μας να εργαστούν. Ομως ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Fachochoschule δεν μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα του διότι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ ΤΑ ΕΠ. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΤΕΙ, των ισοτίμων δηλαδή σχολών. Προσέξτε τώρα τι γίνεται.

Και προσέξτε, πως το ΤΕΕ, υπό μια έννοια με τη στάση του στρέφεται ΕΝΑΝΤΙΟΝ των απόψεων που έχετε εκφράσει κάποιοι συνάδελφοι διπλωματούχοι εδώ. Παρακολουθείστε τα γεγονότα. Οι απόφοιτοι των Fachochoschule φτάνουν στην Ελλάδα και αδυνατούν να εργαστούν. Αν υπήρχαν τα Π.Δ. που προέβλεπε ο νόμος όλα θα ήταν μια χαρά ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ. Επειδή όμως δεν υπάρχουν τι κάνουν ? ζητούν να εγγραφούν στο ΤΕΕ, καθότι η εγγραφή τους σημαίνει και άδεια ασκήσεως επαγγέλματος βάση της Νομοθεσίας με τους ίδιους όρους των διπλωματούχων. Το ΤΕΕ αρνείτε την εγγραφή. Προσφεύγουν τότε στα δικαστήρια και τελικά το Ευρωπαϊκό δικαστήριο δικαιώνει την προσφυγή και το ΤΕΕ αναγκάζεται να τους εγγράψει μέλη ως διπλωματούχους μηχανικούς με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Είπατε τίποτα ? (Απόφαση C-144/2004 του συναδέλφου Μ. Πέρου).

 

Ερωτάται τώρα η πολιτεία. Μα αν ένας απόφοιτος Fachochschule με 3.5 έτη σπουδών και ισότιμος με τα Ελληνικά ΤΕΙ μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα της ειδικότητάς του στην Ελλάδα με τους ίδιους όρους που το ασκούν οι διπλωματούχοι, γιατί όχι και οι ισότιμοι πτυχιούχοι ΤΕΙ των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ιδρυμάτων ?

 

Όλο αυτό που σας περιέγραψα παραπάνω δεν θα το διαβάσετε ΠΟΤΕ βέβαια στο δήθεν "Ενημερωτικό Δελτίο".

 

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ όμως, για να τοποθετηθώ, θα τολμήσω να πω το εξής και ίσως διαφοροποιηθώ ελαφρώς με κάποιους συναδέλφους μου. Οπως είναι ΣΗΜΕΡΑ διαρθρωμένη η ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας, θεωρώ πως τα επ. δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ δεν μπορεί να είναι τα ίδια, με αυτά των διπλωματούχων καθότι αυτό προσκρούει με την αίσθηση δικαίου και επειδή ο Νόμος ακόμα δεν το προβλέπει (μιλώντας με βάση τις αποφάσεις). Προσωπικά πιστεύω πως οι πτυχιούχοι ΤΕΙ πρέπει να έχουν ένα σοβαρό και αξιοπρεπές πλαίσιο επ. δικαιωμάτων (αυτό που καθορίζουν τα σημερινά Π.Δ.) και σταδιακά, με χρόνια εμπειρίας ή με κατοχή master να μπορούν να φτάσουν (εξισωθούν) τους διπλωματούχους. Διότι όλοι ξέρουμε καλά ότι η εμπειρία είναι ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΣ παράγοντας στην άσκηση του επαγγέλματός μας. Αρκεί μόνο να σκεφτείτε το εξής. Τι ξέρατε ως επαγγελματίες όταν τελειώσατε τι σχολή και πόσο έχετε βελτιωθεί μετά από 5-6 χρόνια εμπειρίας. Η απάντηση είναι προφανής. Μέρα με τη νύχτα.

 

Η άποψή μου αυτή βέβαια ισχύει για τα πράγματα όπως είναι τώρα. Αυτό είναι σημαντικό και να μην παρερμηνευτεί. Και εναλλακτικά θα συμφωνούσα ίσως και με ένα σύστημα εξετάσεων για όλους (όχι όμως από το ΤΕΕ).

 

Αν όμως στα πολυτεχνεία αναγνωριστεί το master βάσει των πιστωτικών μονάδων, δηλαδή η χώρα εφαρμόσει πλήρως το Ευρωπαϊκό μοντέλο, και αν τα κολέγια αναγνωριστούν ακαδημαϊκά και επαγγελματικά τότε πρέπει και στα ΤΕΙ να δοθεί ότι προβλέπεται από το ευρωπαϊκό σύστημα σπουδών αλλά και τα αντίστοιχα με την ευρώπη επαγγελματικά δικαιώματα. Αν αυτό σημαίνει εξίσωση, τότε εξίσωση, διότι δεν μπορεί στη χώρα μας τα κολέγια να αναγνωρίζονται ως πανεπιστήμια και όχι τα ΤΕΙ που είναι ήδη "πανεπιστημιακού επιπέδου" όπως δείχνουν και οι αξιολογήσεις, να διαφέρουν επαγγελματικά.

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικο αρθρο GeorgeS. Μπραβο.

Σε αυτή τη χωρα υπάρχει όμως τέτοι ανομία και παράνοια που σου φερνει απελπισία.Αλλα ίσως αυτό ναναι και το κόλπο τους.Οτι απελπίζεσαι και βαριεσαι να διεκδικείς.Αν τα ΤΕι προσφυγουν σε Ευρωπαικό δικαστήριο ώστε να γλυτώσει απτην επιροή και τα εμπόδια τοιυ ΤΕΕ εδω τι θα γίνει?Δεν μπορει φαντάζομαι να μην έχει σκεφτεί κανείς ΤΕ να προσφύγει..Απλως εγω δεν ξέρω κάτι σχετικό και αν κάποιος ξέρει ας ενημερώσει.

Και έχετε όλοι δίκιο οτι δεν είναι δίκαιο να έχουν ΤΕ και ΠΕ τα ίδια δικαιώματα.Αλλά ίσως μια ρύθμιση οτι με μαστερ ενας ΤΕ γίνεται ΠΕ ναταν σωστή και δικαιη για όλους.

Και μαι ερώτηση.Συζητάμε τόσ καιρό για το προσχέδιο ΠΔ κτλ..τελικά υπάρχει κάποια πληροφορία για το πότε και αν,θα γίνει το προσχέδιο, κανονικό ΠΔ??

Link to comment
Share on other sites

Να συνεχίσω λίγο στο συλλογισμό του Ευάγγελου Σπύρου. Η αλήθεια είναι ότι ορισμένες ειδικότητες είναι πιο προικισμένες σε επαγγελματικά δικαιώματα, πχ ο Πολιτικός Μηχανικός. Όμως δε σημαίνει ότι οι ΠΜ είναι ευνοημένοι. Όπως κ εσύ Ευάγγελε, προτιμούν να βγάζουν το ψωμί τους με ακόμα περισσότερο κόπο από ότι χρειάστηκε για να πάρουν το πτυχίο τους. Ποιος μπορεί να πει πχ ότι ο [email protected] (αναφέρομαι στον zavi επειδή έχω μία παραπάνω οικειότητα μαζί του) δε παιδεύτηκε μέχρι κ για το τελευταίο ευρώ που κέρδισε; Άρα ποιον βολεύει αυτή η κατάσταση που έχει δημιουργήσει το ΤΕΕ; Πιστεύω τους μεγαλοκαρχαρίες, που με 1-2 μηχανικούς μπορούν να καλύπτουν πάσης φύσεως έργα κ τους δήθεν μηχανικούς που προσπαθούν με τη δουλειά άλλων κ πάσης φύσεως κόλπα να ανελιχθούν. Η λύση είναι τόσο απλή: επαγγελματικά δικαιώματα με βάση το πρόγραμμα σπουδών του καθενός, με δυνατότητα μετεκπαίδευσης για να καλύψει κανείς μεγαλύτερο εύρος πχ ο ηλεκτρολόγος ενεργειακός να καλύπτει κ τηλεπικοινωνίες. Γιατί δεν προωθείται; Γιατί όλοι οι απανταχού μηχανικοί δεν διαμαρτύρονται; Οι μηχανισμοί του ΤΕΕ μέσα σε όλα τα άλλα που έκαναν για να έχουν την συναίνεση στα πεπραγμένα τους, ήταν η δημιουργία ενός εχθρού, των Μηχανικών ΤΕ. Κ φυσικά έχοντας αναγάγει σε μείζον ζήτημα να μην πάρουν οι Μηχανικοί ΤΕ επ. δικαιώματα, οι Μηχανικοί ΠΕ είναι ευχαριστήμενοι με το ΤΕΕ που τα καταφέρνει μια χαρά σε αυτό τον τομέα!

Εγώ το είπα κ παλαιότερα, οι μόνοι που θα δυσαρεστηθούν όταν οι Μηχανικοί ΤΕ πάρουν επ. δικαιώματα είναι αυτοί που τους εκμεταλλεύονται τόσα χρόνια. Όσοι ζουν με το δικό τους κόπο, θα συνεχίσουν το ίδιο...

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά διαφωνώ , πιστεύω όπως έχω ξαναγράψει οτι την πλειοψηφιά των μηχανικών των ειδικοτήτων που είναι και οι περισσότεροι στο ΤΕΕ τους βολεύει ο αχταρμάς που επικρατεί με τα δικαιώματα και οχι μόνο τους μεγαλοκαρχαρίες ,επίσης δεν θεωρώ οτι οι μηχανολόγοι είναι αδικημένοι .Πάντως ξεφύγαμε από το θέμα πάλι και καλό θα είναι να μην επαναλαμβανόμαστε ,δηλαδή να γράφουμε στο θέμα νέα σχετικά με τα .Ε.Δ των Τ.Ε.Ι

Link to comment
Share on other sites

Σε συνέχεια της παραπάνω ανάλυσης που σας έκανα για την Ελληνική νομοθεσία, σας παραθέτω τώρα τι γίνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το χαρακτήρα των Ιδρυμάτων μας εκεί.

 

Το 1997 έγινε μία προσπάθεια διεθνούς ταξινόμησης των εκπαιδευτικών συστημάτων από την UNESCO βάσει 7 (αριθμητικά) επιπέδων εκπαίδευσης, όπως αυτά περιγράφηκαν από το International Standard Classification of Education - ISCED 1997. Τα επίπεδα εκπαίδευσης αντιστοιχούν στις εξής κατηγορίες:

 

ISCED 0 Προσχολική αγωγή

ISCED 1 Πρωτοβάθμια εκπαίδευση

ISCED 2 Κατώτερο επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

ISCED 3 Ανώτερο επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

ISCED 4 Μεταδευτεροβάθμια μη πανεπιστημιακή εκπαίδευση (όχι τριτοβάθμια)

ISCED 5 (5A, 5B) Πρώτο επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (περιλαμβάνονται οι βασικές σπουδές και οι σπουδές που οδηγούν σε ΜΔΕ, master). Διακρίνονται σε 5A και 5B. Τα προγράμματα 5Α είναι περισσότερο θεωρητικά, ενώ τα ISCED 5B πιο πρακτικά - τεχνικά.

ISCED 6 Δεύτερο επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που περιλαμβάνει τις σπουδές για διδακτορικό.

 

Στη κατηγορία 5Α ανήκουν τριτοβάθμια ιδρύματα ελάχιστης διάρκειας 3 ετών, αλλά συνήθως 4 ετών ή και 5 κάποιες φορές. Στη κατηγορία 5Β ανήκουν ιδρύματα που μπορεί να είναι τριτοβάθμια αλλά έχουν ειδικό επαγγελματικό προσανατολισμό (πρακτικής φύσεως) με ελάχιστη διάρκεια συνήθως 2 έτη.

 

Προσέξτε τώρα τι γράφει η Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη σε ότι αφορά τη χώρα μας :

 

"Οι σπουδές (στην Ελλάδα) είναι διαρθρωμένες σε τρεις κύριους κύκλους από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 (κρατείστε αυτό το "από τη δεκαετία του 80, εννοεί το 1983). Ο πρώτος κύκλος σπουδών οδηγεί στην απόκτηση του πρώτου τίτλου (πτυχίο ή δίπλωμα) και στους δύο τομείς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή της πανεπιστημιακής και της τεχνολογικής -και οι δύο υπάγονται στο επίπεδο σπουδών ISCED 5Α- ..." και σε άλλο σημείο αναφέρει : " Δεν υφίστανται στην Ελλάδα προγράμματα σπουδών επιπέδου ISCED 5Β. " (http://eacea.ec.europa.eu/ressources/eurydice/pdf/085DN/085_EL_EL.pdf)

 

Αυτό λοιπόν έρχεται να ισχυροποιήσει αυτό που έχω πει σε προηγούμενο μήνυμα ότι η Ανώτερη εκπαίδευση καταργήθηκε ουσιαστικά στη χώρα μας με τον Ιδρυτικό Νόμο των ΤΕΙ το 1983 (Ν. 1404/83) αφού θεσπίζεται για πρώτη φορά ο όρος "τριτοβάθμια εκπαίδευση" ο οποίος ταυτίζεται εδώ με την Ανώτατη Εκπαίδευση (σπουδές ελάχιστης διάρκειας 3 ετών και άνω).

 

Το ΣτΕ στην απόφασή του για το Π.Δ. 318/94 (που σε κάθε περίπτωση είναι σεβαστή) για κάποιο λόγο δεν λαμβάνει στο σκεπτικό του τα Ευρωπαϊκά δεδομένα αλλά στηρίζεται κυρίως στην υπάρχουσα εθνική νομοθεσία και θεωρεί τα ΤΕΙ πριν το 2001 "ανώτερες σχολές". Πάμε τώρα στο Σύνταγμα να δούμε τι λέει. Άρθρο 16, παρ. 7 : "7. Η επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Κράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια, όπως προβλέπεται ειδικότερα από το νόμο, που ορίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τις σχολές αυτές.

 

"Για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από 3 χρόνια", μα τα ΤΕΙ είναι 3.5 έτη και κάποια 4 πριν το 2001 !!! Γιαυτό ο Ιδρυτικός Νόμος των ΤΕΙ δεν κάνει αναφορά καθόλου στην "Ανώτερη" εκπαίδευση αλλά μιλάει μόνο για τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παρ όλα αυτά αφήνει αρκετά κενά με αποτέλεσμα την ερμηνεία της νομοθεσίας ποικιλοτρόπως.

 

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση όμως είναι σαφές ότι τα ΤΕΙ ανήκουν στην κατηγορία 5Α, έτσι έχουν δηλωθεί, γιαυτό και τόσα χρόνια οι απόφοιτοί τους γίνονταν δεκτοί χωρίς διακρίσεις σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών κοκ. Το ίδιο ισχύει και για τα ισότιμα με τα ΤΕΙ Fachochschule της Γερμανίας.

 

Η Συνθήκη της Μπολώνιας στην οποία συμμετέχει η χώρα μας προβλέπει το σύστημα των πιστωτικών μονάδων. Έτσι στα κράτη μέλη το πρώτο πτυχίο που απονέμεται στους επιτυχώς αποφοιτήσαντες μετά από τρία έτη σπουδών πιστώνεται με 180ECTS.

 

Εάν αυτό το τριετές πτυχίο με τα 180ECTS ο ενδιαφερόμενος το καταθέσει στο ΣΑΕΙΤΤΕ θα του αναγνωριστεί το δικαίωμα να εργαστεί στον αντίστοιχο επαγγελματικό τομέα, είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Έτσι λοιπόν οι απόφοιτοι των Fachochschule Γερμανίας με 3.5 / 4 έτη σπουδών δικαιώνονται από το Ευρ. Δικαστήριο και το ΣΑΕΙΤΤΕ και ΕΓΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΤΕΕ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.

 

Τα ΤΕΙ τώρα, παρέχουν 4ετή φοίτηση με 240 ECTS και τα πολυτεχνεία με 300 ECTS.

 

Η κατοχή μεταπτυχιακού διπλώματος δε, ανεβάζει τις πιστωτικές μονάδες των ΤΕΙ στα 300 ETCS. Αν δεχθούμε αυτό το σύστημα, τότε τα πολυτεχνεία της χώρας ΟΡΘΑ ζητούν ισοτίμηση με master και τα ΤΕΙ ΟΡΘΑ επίσης πλήρη και ισότιμα επ. δικαιώματα που αντιστοιχούν τις 240 μονάδες του πτυχίου τους, κατηγορίας 5Α. Ακριβώς αυτό συνέβη και με τους αποφοίτους Fachochschule.

 

Ερωτάται λοιπόν, ξανά, η πολιτεία. Μα αν ένας απόφοιτος Fachochschule ή άλλης σχολής με 3.5 έτη σπουδών και ισότιμος με τα Ελληνικά ΤΕΙ μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα της ειδικότητάς του στην Ελλάδα με τους ίδιους όρους που το ασκούν οι διπλωματούχοι, γιατί όχι και οι ισότιμοι πτυχιούχοι ΤΕΙ των ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ιδρυμάτων ?

 

Μπροστά σε όλη αυτή τη κατάσταση, το ΤΕΕ αντί να καθίσει να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση, συνεχίζει να μιλά για "εργοδηγούς", "τεχνήτες", "ΚΑΤΕΕ", Β.Δ. του 1950-1960 κλπ, οπότε κανένας διάλογος δεν μπορεί να γίνει.

 

Είναι προφανές ότι υπό καθαρά Ευρωπαϊκούς όρους τα ΤΕΙ μπορούν να διεκδικήσουν πια πλήρη εξομοίωση επαγγελματικών δικαιωμάτων, κάτι που ισχύει στην Ευρώπη αλλά προσκρούει σε σειρά νομοθετημάτων στην Ελλάδα.

 

Παρ όλα αυτά, κάποιοι συνεχίζουν να επιζητούν τη διαιώνισης της επαγγελματικής ομηρία των χιλιάδων αποφοίτων ΤΕΙ ζητώντας να μην εκδοθούν τα Π.Δ. που σημειωτέον ΔΕΝ εξομοιώνουν τα επ. δικαιώματα αποκρύπτοντας την Ευρωπαϊκή Πραγματικότητα διατηρώντας μια "πολεμική" ατμόσφαιρα ανάμεσα στις δύο κατηγορίες μηχανικών.

Link to comment
Share on other sites

δεν χρειάζερται να προστεθεί τίποτα παραπάνω!μας κάλυψες(τους ΤΕΙτζίδες) πλήρως!!!!Απλά είμαστε όμηροι κάποιον που δεν εφαρμόζουν αυτά που υπάρχουν ήδη με δικαστικές αποφάσεις!!!

Link to comment
Share on other sites

Καλησπερα .

Ειμαι νεο μελος στο forum , Μηχανολογος Τ.Ε. με μεταπτυχιακο τιτλο αποκτηθει στο εξωτερικο . Ειμαι στην αγορα εργασιας περισσοτερο απο 5 χρονια και παρολο που ηθελα να γραψω αρκετα πραγματα πανω στο συγκεκριμενο θεμα νομιζω οτι οι αποψεις του GeorgeS αποκαλυπτουν πληρως το τοπιο που επικρατει.

 

Το μονο που θα προσθεσω , εχοντας ως σημειο αναφορας την προσωπικη μου εμπειρια απο τον αντιστοιχο φορεα της Μ.Βρετανιας για τους μηχανολογους μηχανικους ειναι οτι δικαιουνται τα εγγραφουν ως chartered ολοι οσοι εχουν Μeng(Η) τουλαχιστον ΤΡΙΕΤΟΥΣ διαρκειας η Beng+Msc ΤΕΤΡΑΕΤΟΥΣ.

http://www.imeche.org/membership/academic/Current+Academic+Requirements.htm

Η τεραστια διαφορα ειναι οτι απο την εγγραφη ως ceng μεχρι την αποκτηση πληρη δικαιωματων μεσολαβει ενα σταδιο διαρκους εκπαιδευσης και τουλαχιστον TETΡΑΕΤΟΥΣ επαγγελματικης εμπειριας ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ !!!!!! .

 

Για την ιστορια θα αναφερω οτι βαση του accrediation , κατηγορια ISCED 5 που ειχα , και βαση του μεταπτυχιακου που εκανα ειχα δικαιωμα εγγραφης ως Ceng. Τουλαχιστον κατα τα Βρετανικα δεδομενα ειμαι μηχανολογος μηχανικος. Για την Ελλαδα , αν λαβω σοβαρα υποψην μου τις δηλωσεις του προεδρου του ΤΕΕ , εξακολουθω να μην ξερω τι ειμαι ....

 

Υποθετω οτι μαλλον ανηκω στους χαζους που αντι να φυγω Αγγλια απο τα 19 και να τελειωνω μεχρι τα 24 μηχανολογαρα και με τη βουλα του ΤΕΕ , προτιμησα να παραμεινω στη χωρα μου να μπω στη διαδικασια των εξετασεων , για καποια μορια να χασω τις πολυτεχνικες που ηθελα και να παω (Καποια στιγμη θα πρεπει να ανοιξει και μια σοβαρη κουβεντα για την ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ) και να μπω τελικα σε καποιο ΤΕΙ αντιστοιχης κατευθυνσης. Ετσι εχασα 1 χρονο ακομη μεχρι να μπω , 4.5 μεχρι να βγω και αλλα 2 μεχρι να ολοκληρωθει η ολη διαδικασια του μεταπτυχιακου . Συνολο 8 χρονια.

 

Για την σημερινη κατασταση εκμεταλευσης των "χαζων" σαν εμενα , ευθυνη φερουν, αφενος ολες τις Ελληνικες κυβερνησεις απο το 1983, που δεν φροντισαν να αποσαφηνισουν τοσο τον ρολο της τεχνολογικης εκπαιδευσης οσο και τα επαγγελματικα δικαιωματα , αφετερου το ΤΕΕ που αντι να ακολουθησει την πολιτικη αντιστοιχων ευρωπαικων φορεων και να ενταξει εστω υπο βαθμιδες (CEng-IEng) , ολες τις κρατικες τριτοβαθμιες σχολες μηχανικων συνεχιζει μια πολιτικη υποτιμησης, διαιρεσης και βεντετισμου που σε καμια περιπτωση δεν αντικατοπτριζει το επαγγελματικο σκηνικο στον δημοσιο και ιδιωτικο τομεα.

 

Τα αποτελεσματα εχουν προαναφερθει λιγο η πολυ απο ολους μας.

 

Κατα τη γνωμη μου το συγκεκριμενο θεμα υπαγεται μαλλον στην αγαπημενη πολιτικη ολων των Ελληνικων κυβερνησεων, να θετουν απεναντι εργατικες ταξεις ωστε ο κοσμος να βλεπει ενα δενδρο και να χανει το δασος. Και το δασος για μενα ειναι τα ιδιωτικα πανεπιστημια και η επιθυμια των εργοδοτων για "φτηνους" μηχανικους .

 

Ετσι αντι το ΤΕΕ να εκπληρωσει το ρολο του και να γινει ο συγκροτημενος φορεας , τεχνικος συμβουλος του κρατους και ολων των μηχανικων, συνεχιζει να υπνωτιζει τα μελη του οτι το προβλημα ειναι τα επαγγελματικα δικαιωματα των ΤΕΙ , αγνοωντας προκλητικα τι συμβαινει στην υπολοιπη Ευρωπη.

 

Ετσι μια ωραια μερα που πλεον τα πραγμα θα φτασει στο απροχωρητο , θα υποχρεωθει εκ των συγκυριων πλεον απο την ΕΕ να συμπεριλαβει ολους τους μηχανικους τριετους εκπαιδευσης ως μελη ... και φυσικα αντι αυτο να συμβει με μια δεκαετη πορεια αξιολογησης θα γινει με γνησιο "Ελληνικο" τροπο που γνωριζουμε ολοι....

 

Και αν κανεις εχει αμφιβολιες για το κατα ποσο θα συμβει κατι τετοιο στην χωρα μας ας δει τι εγινε σε αναλογες περιπτωσεις στο εξωτερικο.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.