Μετάβαση στο περιεχόμενο

[ΑΡΘΡΟ 089 - Ν. 4495/17] Απαγόρευση υπαγωγής


Recommended Posts

Εχει γινει πραξη παραχωρησης κατα την εκδοση της αδειας απλα αφου υλοποιητε η αδεια ξαναερχεται (με την ΠΕ) μετα απο χρονια και σου λεει σου ξαναπαιρνω καποια τμ και στα αποζημειωνω

Link to comment
Share on other sites

δλδ εχτισες με την εγκ 106

 

για αυτη,  υπαρχουν διευκρινιστικες

περι της ολης διαδικασιας...

καποιος ευκαιρος?

Link to comment
Share on other sites

Εχει γινει πραξη παραχωρησης κατα την εκδοση της αδειας απλα αφου υλοποιητε η αδεια ξαναερχεται (με την ΠΕ) μετα απο χρονια και σου λεει σου ξαναπαιρνω καποια τμ και στα αποζημειωνω

Η πολεοδομική μελέτη έγινε με διατάξεις ν. 1337 και υποθέτω ότι το δικό σου ακίνητο ήταν σε περιοχή υφιστάμενου παλιού σχεδίου ή πυκνοδομημένου;

 

Σου παραθέτω την εγκ. 106/87 και την 68/88 που την συμπλήρωσε να δεις τις προυποθέσεις σύμφωνα με τις οποίες εκδίδεται άδεια προ κύρωσης πράξης εφαρμογής

 

 Εγκ-106/86 
Χορήγηση οικοδομικών αδειών σε περιοχές που εντάσσονται στο
σχέδιο με τις διατάξεις της παρ.10 του Αρθ-43 του Ν-1337/83,
όπως τροποποιήθηκε με την παρ.19 του Αρθ-8 του Ν-1512/85 καθώς
και σε περιοχές πυκνοδομημένες που εντάχθηκαν στο σχέδιο μετά
την έγκριση του ΓΠΣ Γενικού Πολεοδομικού σχεδίου 
 
Η Εγκ-85/85 αντικαθίσταται ως εξής: 
1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.10 του Αρθ-43 του Ν-1337/83 όπως τροποποιήθηκαν με την παρ.19 του Αρθ-8 του Ν-1512/85, εντάσσονται στο σχέδιο περιοχές που κατά περίπτωση περιλαμβάνουν: 
α) πυκνοδομημένες περιοχές των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-8 του Ν-1337/83. 
β) αραιοδομημένες περιοχές που υπάγονται στην ίδια πολ. ενότητα και πληρούν τους όρους της παρ.19 του Αρθ-8 του Ν-1512/85. 
2. Στις παραπάνω περιπτώσεις μετά την έκδοση των σχετικών διαταγμάτων έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης και πριν την πράξη εφαρμογής αυτής, είναι δυνατή κατά νόμο η χορήγηση οικοδομικών αδειών σε οικόπεδα, με πρόσωπο σε διαμορφωμένους κοινόχρηστους χώρους, ενώ οι αντίστοιχες υποχρεώσεις συμμετοχής της ιδιοκτησίας, που απορρέουν από το Ν-1337/83 (εισφορά σε χρήμα) εκπληρώνονται μετά την κύρωση των πράξεων εφαρμογής. 
3. Η προηγούμενη παράγραφος εφαρμόζεται και σε πυκνοδομημένες περιοχές καθώς και σε Πολεοδομικές ενότητες που το μεγαλύτερο τμήμα της εντασσόμενης περιοχής τους είναι πυκνοδομημένο, για τις οποίες έχει ληφθεί η γνώμη του Δήμου που προβλέπεται στο εδαφ.α της παρ.19 του Αρθ-8 του Ν-1512/85 και που η ένταξη τους στο σχέδιο έγινε μετά την έγκριση του ΓΠΣ της περιοχής. 
Επίσης εφαρμόζεται σε πυκνοδομημένες περιοχές καθώς και σε πολεοδομικές ενότητες που το μεγαλύτερο τμήμα της εντασσόμενης περιοχής τους είναι πυκνοδομημένο και που εμπίπτουν στις περιπτώσεις του δευτέρου εδαφίου της παρ.4 του Αρθ-43 του Ν-1337/83. 
4. Ο καθορισμός των πυκνοδομημένων περιοχών σε όλες τις παραπάνω κατηγορίες γίνεται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων, ανεξάρτητα αν οι πυκνοδομημένες αυτές περιοχές έχουν υπαχθεί στην εισφορά σε γη των παρ.2 και επόμενες αντί των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-8 του Ν-1337/83. 
5. Για τη διασφάλιση δε της εφαμογής των διατάξεων περί εισφοράς σε γη του Ν-1337/83 , είναι δυνατή η έκδοση οικομικών αδειών μόνο στις περιπτώσεις: 
α) Σε ιδιοκτησίες που δεν οφείλουν εισφορά σε γη. 
β) Σε ιδιοκτησίες που η εισφορά σε γη, όπως υπολογίζεται ανά περίπτωση με το Ν-1337/83 είναι μικρότερη ή ίση από την αντίστοιχη υποχρέωση της ιδιοκτησίας. 
γ) Σε ιδιοκτησίες που η εισφορά σε γη είναι μεγαλύτερη της αντίστοιχης υποχρέωσης της ιδιοκτησίας (σύμφωνα με την Πολεοδομική μελέτη) αλλά η επί πλέον οφειλόμενη εισφορά εμπίπτει στις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου του Ν-1337/83. 
Στις παραπάνω περιπτώσεις δεν ισχύουν οι διατάξεις της παρ.7 του Αρθ-9 του Ν-1512/85. Εξυπακούεται ότι στην όλη διαδικασία θα τηρούνται αναλόγως οι διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 "περί σχεδίων πόλεων κλπ." (πράξεις, αναλογισμού και τακτοποιήσεων, καθορισμός οικ. γραμμής κλπ.) καθώς και του Ν-1337/83 όπως τροποποιήθηκε με το Ν-1512/85 . 
Τέλος στο στέλεχος της άδειας πρέπει να αναγράφεται η εξής ιδιαίτερη παράγραφος: 
"Η άδεια αυτή χορηγείται με την επιφύλαξη ότι οι υποχρεώσεις της ιδιοκτησίας για εισφορά σε γη και χρήμα θα εκπληρωθούν μετά την κύρωση των πράξεων εφαρμογής". 
Επισημαίνεται η ανάγκη τήρησης αρχείου για τις χορηγούμενες οικ. άδειες στις πιο πάνω περιπτώσεις, απαραιτήτου για την εκπόνηση στην συνέχεια της πράξης εφαρμογής
 
 
 Εγκ-68/87 
Συμπλήρωση της Εγκ-106/86 για την χορήγηση οικοδομικών αδειών πρίν 
από την πράξη εφαρμογής, σε περιοχές που εντάχθηκαν με το Ν-1337/83
 
Ι) Στις περιοχές που εντάσσονται στο σχέδιο με το Ν-1337/83, για την εφαρμογή του σχεδίου και την έκδοση οικοδομικών αδειών, σύμφωνα με το Αρθ-12 του Νόμου αυτού, πρέπει να προηγηθεί η σύνταξη ενιαίας εφαρμογής, που να καλύπτει τουλάχιστον το εντασσόμενο τμήμα μιάς πολεοδομικής ενότητας. 
Παράλληλα όμως, σε περιοχές που κατά το μεγαλύτερο τμήμα τους είναι πυκνοδομημένες και η ένταξή τους είχε προταθεί σαν επίγουσα από το Δημοτικό ή Κοινοτικό Συμβούλιο - εφ'όσον υπάρχουν διαμορφωμένοι οι κοινόχρηστοι χώροι (με ανάλογη εφαρμογή της Εγκ-25/87 ) - είναι δυνατή κατ'εξαίρεση η χορήγηση οικοδομικών αδειών πρίν την πράξη εφαρμογής, για ορισμένες περιπτώσεις όπως περιγράφεται στην Εγκ-106/86 τέτοιες που να μην παρεμποδισθεί στη συνέχεια η σύνταξη της ενιαίας πράξης εφαρμογής ή να περιοριστούν οι δυνατότητες αξιοποίησης των εισφορών γης. 
Ο τρόπος υπολογισμού των εισφορών γης, από τον οποίο - σε συνδιασμό με τα μεγέθη που προβλέπονται για τα νέα οικόπεδα από το Δ/γμα της Πολεοδομικής μελέτης - προκύπτει η δυνατότητα εκτίμησης της ύπαρξης πολεοδομικά αξιοποιήσιμης εισφοράς γης στο ΟΤ όπου ζητείται η οικοδομική άδεια, περιγράφεται αναλυτικά, στις οδηγίες που σας κοινοποιήθηκαν με το (γ) σχετικό. 
II) Διευκρινίζουμε ότι η δέσμευση στην έκδοση οικοδομικών αδειών, δεν ισχύει για περιοχές που μπορεί μεν να περιλαμβάνονται στα ίδια Διατάγματα επεκτάσεων του Ν-1337/83 όμως δεν υπάγονται στις διατάξεις αυτού του Νόμου ως πρός την υποχρέωση εισφοράς, την ενιαία πράξη εφαρμογής κλπ. Τέτοιες περιοχές είναι οι περιοχές του παλαιού σχεδίου που τυχόν τροποποιήθηκαν με το νέο Διάταγμα ένταξης, καθώς και τα πυκνοδομημένα τμήματα οικισμών προ του 1923. Για τις περιοχές αυτές, υπό την προϋπόθεση βέβαια, ότι δεν έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του Αρθ-13 του Ν-1337/83, είναι άμεσα και συνολικά δυνατή η έκδοση οικοδομικών αδείων με τις ίδιες ακριβώς διατάξεις και περιορισμούς που ισχύουν και στα παλαιά εγκεκριμένα σχέδια. 
ΙΙΙ) Για κάθε περίπτωση που ζητείται άδεια ή προέλεγχος με την Εγκ-106/86, η υπηρεσία εκτιμά-για το ΟΤ όπου βρίσκεται το ακίνητο - τη δυνατότητα δημιουργίας νέων οικοπέδων, από εισφορές γης των ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε αυτό. Εφ'όσον η δυνατότητα αυτή ενδέχεται να επηρεάζεται είτε λόγω συμμετοχής της εισφοράς γης της ιδιοκτησίας του αιτούντος είτε λόγω μετακίνησης των ορίων της για την καλλύτερη αξιοποίηση εισφορών γής των υπολοίπων ιδιοκτησιών του ΟΤ η άδεια δεν χορηγείται. 
Κατ'εξαίρεση μπορεί να χορηγείται άδεια επισκευής ή οικοδομική άδεια για καθ'ύψος προσθήκη σε υφιστάμενο κτίριο μονίμου μορφής. Στις περιπτώσεις αυτές ο σ.δ. υπολογίζεται με βάση το εμβαδόν του οικοπέδου που απομένει μετά την αφαίρεση της υποχρεωτικά οφειλόμενης εισφοράς σε γη, εφ'όσον βέβαια αυτή κατά την εκτίμηση της υπηρεσίας θα δεσμευτεί σε γη. Η εκτίμηση των εισφορών γίνεται με βάση τα εμβαδά που είχαν οι ιδιοκτησίες στις 10-3-82. (Κεφ.ΙΙ των (γ) οδηγιών) όπως αυτά προκύπτουν από τους αλφαβητικούς και αριθμητικούς κτηματογραφικούς πίνακες, τις δηλώσεις ιδιοκτησίας και τους τίτλους ιδιοκτησίας. 
Ο καθορισμός της ρυμοτομικής και της οικοδομικής γραμμής γίνεται από την υπηρεσία στο υφιστάμενο διάγγραμμα 1:1000 του Διατάγματος της πολεοδομικής μελέτης μετά από αυτοψία. Στις περιπτώσεις δηλαδή αυτές, δεν θα γίνεται εφαρμογή της Εγκ-24/79 , αλλά αντίθετα η οικοδομική και ρυμοτομική γραμμή θα καθορίζεται μόνο στον εγκεκριμένο δρόμο, στον οποίο έχει πρόσωπο το οικόπεδο για το οποίο ζητείται άδεια οικοδομής και σε μήκος ενός οικοδομικού τετραγώνου. 
'Οταν απαιτείται συμπλήρωση του διαγράμματος 1:1000 με τοπογραφικά στοιχεία που δεν απεικονίζονται στο διάγραμμα της πολεοδομικής μελέτης, αυτή θα γίνεται από τον ενδιαφερόμενο. 'Οσον αφορά την υψομετρική μελέτη, αυτή μπορεί να γίνει από ιδιώτη μηχανικό εφόσον στη συνέχεια θα εγκριθεί από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου ή της Κοινότητας και σε περίπτωση που οι παραπάνω δεν έχουν τεχνική υπηρεσία από την ΤΥΔΚ. Τέλος, δεν χορηγείται άδεια με την Εγκ-106/86, εφόσον εκκρεμεί θέμα τακτοποίησης όμορης ιδιοκτησίας, ή απαιτείται προσκύρωση καταργηθέντος ιδιωτικού δρόμου για την απόκτηση προσώπου. 
IV) Εφόσον η ιδιοκτησία για την οποία ζητείται η άδεια βρίσκεται σε περιοχή όπου ήδη εκπονείται μελέτη εφαρμογής: 
α) Η υπηρεσία μπορεί να ζητά από τον μελετητή σε εύλογο χρόνο, μέσω του επιβλέποντος ή του υπεύθυνου μελέτης εφαρμογής, στοιχεία που κατά την κρίση της τεκμηριώνουν την χορήγηση ή όχι της οικοδομικής άδειας κατά προτεραιότητα, πρίν την ολοκλήρωση της μελέτης. 
β) 'Οσον αφορά τον καθαρισμό της ρυμοτομικής γραμμής, γίνεται από την υπηρεσία, όπως στην παρ.III, και εφόσον συμπίπτει με την αντίστοιχη πρόταση του μελετητή, η άδεια χορηγείται με την γραμμή αυτή. Εφόσον υπάρχει διάσταση η οικοδομική άδεια δεν θα χορηγείται πριν επικυρωθεί η εφαρμογή των οικοδομικών και ρυμοτομικών γραμμών στο έδαφος. 
γ) 'Οσον αφορά την έγκριση υψομέτρου μπορεί να γίνεται τμηματικά από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου ή της Κοινότητας βάσει των στοιχείων της μελέτης που εκπονείται από τον αναδόχο μελετητή. 
Σε περίπτωση που η διαφορά μεταξύ του υψομέτρου του εδάφους και του υψομέτρου που καθορίζει την οριστική υψομετρική μελέτη είναι μεγαλύτερη κατ'απόλυτο τιμή από 1,50 μ. τότε η άδεια δεν θα χορηγείται πρίν διαμορφωθεί ο δρόμος τεχνικά στο υψόμετρο της οριστικής υψομετρικής μελέτης. 
δ) Για τις περιπτώσεις της κατηγορίας αυτής, η υπηρεσία, εκτός από την τήρηση του ειδικού αρχείου για τις χορηγούμενες άδειες, ενημερώνει άμεσα τον μελετητή για κάθε περίπτωση χορήγησης άδειας και ο μελετητής προσαρμόζει ανάλογα τη μελέτη. 
V) Προκειμένου να αποφευχθούν άσκοπα έξοδα και ταλαιπωρία των πολιτών σκόπιμο είναι να γίνεται προέλεγχος της μελέτης. Κατά τα λοιπά, ακολουθείται η ίδια διαδικασία που ακολουθείται μέχρι σήμερα για την έκδοση αδειών. 
VI) Για κάθε περίπτωση χορήγησης άδειας ή προελέγχου με την Εγκ-106/86 απαιτείται η προσκόμιση εις διπλούν από τον ιδιοκτήτη δήλωσης ιδιοκτησίας και τίτλων ιδιοκτησίας καθώς και υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του Ν-105/69, στην οποία θα αναφέρονται όλες οι ιδιοκτησίες που τυχόν έχει στην περιοχή που εντάχθηκε στο σχέδιο με το ίδιο ΠΔ. 'Ενα εκ των ανωτέρω αντιγράφων φυλάσσεται σε ιδιαίτερο φάκελλο που αντιστοιχεί στην περιοχή για να χορηγηθεί στο μελετητή εφαρμογής. 
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/4/2018 at 8:59 AM, dimitris GM said:

"κοινοχρηστο" γινεται το ρυμοτομούμενο μετα την μεταγραφη της ΠΕ

Μεχρι τοτε ειναι δικο σου.

Αρα, νομιμα τακτοποιεις.

 

Ασε που μπορει να σου παιρνουν για εισφορα σε γη περισσοτερα τμ. απο οσα επρεπε,

οπότε για αυτα ισχυουν οι διαταξεις περι απαλλοτριώσεων.

 

Δλδ δικαιουσαι να μην επιτρεπεις την καταληψη των ρυμοτομούμενων

μεχρι να αποζημιωθεις για αυτα τα επι πλεον τμ.

ΟΚ, σ'ευχαριστώ!

Link to comment
Share on other sites

Αυθαιρετη κατασκευη αποθηκη εκτος οικοπεδου σε κοινοχρηστο χώρο οικισμου που υπαρχει ρημοτομικο σχεδιο μπορει να υπαχθει στο 4495/17. 

Δεν εχω κατανοησει πληρως την παραγραφο του αρθρου 89 παρ α)

σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του
οικισμού. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις στις οποίες δεν έχει
συντελεστεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση επί ακινήτων
στα οποία υφίστανται εμπράγματα δικαιώματα πολιτών.
Σε περίπτωση υπαγωγής στον παρόντα, δεν επηρεάζο-
νται το κύρος και η διαδικασία απαλλοτρίωσης και τα
αυθαίρετα κτίσματα δεν αποζημιώνονται,

Link to comment
Share on other sites

Έχεις περίπτωση οικισμού με ρυμοτομικό σχέδιο (λογικά παλιό ρυμοτομικό με όρους δόμησης ΒΔ 1969). Στο ρυμοτομούμενο τμήμα υπάρχει αυθαίρετο προς υπαγωγή. Εφόσον δεν έχει αποζημιωθεί το τμήμα αυτό η αυθαιρετη κατασκευή μπορεί να υπαχθεί.

Πρέπει να ελέγξεις αν στο ακίνητο έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια. Σε μια τέτοια περίπτωση το πιθανότερο είναι να έχει γίνει παραχώρηση σε κοινή χρήση του ρυμοτομούμενου τμήματος. 

 

Link to comment
Share on other sites

Στο εν λόγω οικόπεδο έχει βγει κοινοτική αδεία για αποθήκη το 1997. Η αποθήκη έγινε κατοικία και χτίστηκε εταίρο κτίσμα(αποθήκη) που τμήμα του όπως και η περίφραξη είναι εκτός του οικόπεδου και εντός κοινόχρηστου δρόμου. Το τμήμα 0.80μ που μπαίνει στο κοινόχρηστο μπορεί να υπαχθεί στο 4495/17.? Διοτι και εκτός οικοπεδού είναι και μετα την ρυμοτοτομιση. Τώρα πως βαλανε λαθος τα ορία δεν ξερω και βγήκαν εξώ.

Edited by panapara1
Link to comment
Share on other sites

"Το τμήμα 0.80μ που μπαινεί στο κοινοχρηστο μπορει να υπαχθεί στο 4495/17.  "

το παραπανω ειναι ερωτηση ή "αποψη?

 

οπα

εβαλες ερωτηματικο

επομενως η απαντηση ειναι "οχι"

εδιτ

να προσθεσω την πιθανη  εφαρμογη του 96, κατ. 3/ ιειε

αλλά,  εχει θεσει οριο    στα ποσοστα υπερβασεων

Και υπο την προυποθεση οτι,

αφου εχεις αδεια για το ενα, θεωρειται με αδεια και η αποθηκη ή οχι [???] ερωτηματικα

 

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Αυτο με την κατηγορια 3 το σκεφτηκα και γω αλλα δν με καλυπτει. Οταν βγει αδεία στο οικοπέδο θεωρούμε οτι εκδοθηκε Ο.Α. συνήθως. Πχ περιπτώση μονοκατοίκια με ισόγειο γκαραζ εκτός Ο.Α. 

Απο την αλλή πλεύρα το θεώρω παράλογο να νομίμοποίησω τα 80% της απόθηκης που είναι εντος και το υπολοιπο να πω είναι εκτος και να δώσω βεβαίωση αν χρείαστεί, αφού στατίκα είναι ενιαία. Να κρίθει καπότε κατεδαφίστεα λόγω του δρόμου και να ναι νόμιμη για 30 χρόνια η υπολοίπη.Παραλόγο... Αν ήταν ανέξαρτητη κατασκεύη θα έλεγα οτι είναι εκτος οικοπέδου και δεν θα νομιμοποιούσα το συγκεκρίμενο. Ο συγκεκρίμενος οικίσμος είναι στασίμος και γενίκα εχεί θέματα λογω της εξάρτησεις των τριγόνομετρικών σήμειων. Θα επικοινώνισω και με τον τόπογραφό μήπως εχεί γίνει κανα  λάθος. Καί αλλά κτήρια είναι μεσα στο κοινόχρηστο στο συγκεκρίμενο οικίσμο. 

Link to comment
Share on other sites

Ο οικισμός λες ότι είναι στάσιμος και παραπάνω αναφέρεις ότι έχει ρυμοτομικό σχέδιο;

Επιβεβαίωσε το με τον τοπογράφο σου.

Αν ο οικισμός διαθέτει ρυμοτομικό σχέδιο (λογικά δεν θα είναι στάσιμος) τότε προφανώς το ρυμοτομικό είναι παλιό και η έκδοση άδειας σημαίνει παράλληλα ότι δεν υπήρχε εκκρεμότητα σε ρυμοτομούμενο τμήμα ή αν υπήρχε  ή θα το παραχώρησαν συμβολαιογραφικά ή απλώς θα έδειξαν την πρόσοψη του οικοπέδου να ταυτίζεται με την ρυμοτομική γραμμή, οπότε πρακτικά δεν τίθεται θέμα μη συντέλεσης απαλλοτρίωσης και έτσι δεν μπορεί να τακτοποιηθεί το αυθαίρετο.

Λύση μέσω τακτοποίησης δεν υπάρχει αφού η αποθήκη ρυμοτομείται. Επομένως αν θέλει να μεταβιβάσει να το γκρεμίσει. Οι άλλες σκέψεις που αναφέρεις για τακτοποίηση τμήματος είναι ανεφάρμοστες.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.