Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Δημήτρη συμφωνώ απόλυτα με αυτά που αναφέρεις και σευχαριστώ για την υπερπλήρη ανάλυσή σου.. Πραγματικά, δεν ξέρω τι να κάνω γιατί είναι καλός πελάτης και δεν μπορώ να "στρίβειν"! Η συμβολαιογράφος συνεχίζει τα δικά της λέγοντας ότι δε θα ναι απλό μισθωτήριο αλλά επίσημο κτλ κτλ.. Και έστω ότι προχωράμε στις τακτοποιήσεις και κάνουμε και λειτουργική συνένωση, το επόμενο πρόβλημα που θα συναντησουμε είναι στην άδεια που θέλει να βγάλει για κάποιες επεμβασεις.. Τί συμβόλαια θα προσκομίσει?! 😓😫
  3. "Η υπογραφή του πρώτου μηχανικού είναι πάντα σε φωτοτυπία αγαπητέ συνάδελφε. ...... " Σόρρυ που το ψειρίζω αλλά θέλεις να το διευκρινίσεις; γιατί δεν φαίνεται να είναι τόσο "αθώα" η δήλωση 651 επί παλαιού τοπογραφικου... Εν ολοίγοις υπογράφεις ΚΑΙ για την ορθότητα του σχεδίου;
  4. Καλησπέρα σας. Καταρχάς να απολογηθώ αν παραβίασα κάποιους κανονες του φόρουμ ως προς την γραφή. Δυστυχώς δεν βρίσκω το επεξεργασία (μόνο παράθεση βλέπω...). Δεύτερον, να ευχαριστήσω θερμά όσους απάντησαν. Θα δείξω και θα συζητήσω τις απόψεις και προτάσεις και με τον μηχανικό μου. Ωστόσο, ίσως να ήταν χρήσιμες μερικές ακόμα πληροφορίες για την περίπτωσή μου. Πρόκειται για σύσταση καθέτων που έγινε το 2016. Το πρόβλημα που προκύπτει αφορά μόνον την απόσταση από την πλευρά των δομημένων καθέτων. Ενώ με τον τρόπο που θέλουμε να τοποθετήσουμε το κτίριό μου εξασφαλίζεται η απόσταση Δ (δηλ. η πλαινή μου πλευρά απέχει Δ από την πίσω πλευρά των ήδη χτισμένων κτιρίων-και περισσότερο από Δ-), μάλλον με τη λογική μη πέσουν τα κτίρια σε κανένα σεισμό.... ή μηπως κερδίσουν οι ιδιοκτήτες το τζοκερ και αποφασίσουν να γκρεμίσουν κτίρια νεότερα της 10ετίας, μας ζειτήται συναίνεση για να μπούμε-πατήσουμε μέσα στο Δ/2.από το όριο της κάθετης. Αυτό το Δ/2 προβλέπεται επίσημα? Σε κάποια εγκύκλιο ίσως? Ή μόνο βάση λογικής? και το μόνο επίσημο είναι το Δ μεταξύ των κτιρίων? Επίσης, το κτίριο από την άλλη πλαινή πλευρά έχει κολλήσει στο όριο με την άλλη κάθετη, και το συνολικό πρόσωπο του κτιρίου είναι ακριβώς εννέα μέτρα. Το σχεδίασε έτσι προκειμένου να έχει ακριβώς εννέα μέτρα, με τη λογική ότι βάση και του άρθρου 14 για την θέση του κτιρίου που δίνει την δυνατότητα στο εδάφιο(στ) να μπαίνεις εντός του Δ προκειμένου να φτάσεις τα εννέα μέτρα. Αλλά και πάλι δεν είναι αρκετό αυτό διότι "αφορά ξεχωριστά οικόπεδα και όχι κτίρια καθέτων". Δυστυχώς βλέπω -ισως να κάνω και λάθος- ότι στην περίπτωσή μου εξαντλείται η αυστηρότητα της διοίκησης(αν και κατα ομολογία του μηχανικού ο υπάλληλος που έχει αναλάβει την υπόθεση είναι πολύ συζητήσιμος και θέλει να βρίσκει λύσεις και όχι δημιουργεί προβλήματα). Προβλέπεται πουθενά ελάχιστο πρόσωπο κτιρίου? Σας ευχαριστώ για τις πάντα χρήσιμες απαντήσεις και αν υπάρχει οποιαδήποτε ακόμα άποψη ή/και παραπομπή που θα μπορούσε να δώσει λύση θα σας ευχαριστούσα θερμά.
  5. Οι σοβαρές λύσεις απαιτούν και ένα εύλογο χρονικό διάστημα για να βρεθούν σε θεωρητικό επίπεδο, υπάρχει και το πρακτικό επίπεδο, πέρα από αυτά πρέπει να καταβληθεί προσπάθεια και από τους αρμοδίους. Αυτή την στιγμή, ούτε χρόνος υπάρχει πιστεύω, ούτε προσπάθεια θέλουμε να καταβάλουμε και έστω κι αν βρεθούν οι λύσεις υπάρχει και το γνωστό πρόβλημα της Ελλάδας στο κομμάτι της εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη. Πόσες και πόσες φορές αδυνατούμε σε αυτό το θέμα. Για το πως διασφαλίζεται ο ιδιώτης, δεν διασφαλίζεται 100%, αλλά πριν αγοράσει μια επιχείρηση εκπονεί ένα πλάνο και κοιτάει αν συμφέρει η επένδυση/αγορά κοκ.
  6. Εκεί που συνέβη αυτό, υπήρχε τοίχος που γκρεμίσατε;
  7. Το δημόσιο δεν θέλει και ούτε ενδιαφέρεται για την κερδοφορία των φορέων αφού υπάρχουν οι φόροι των πολιτών για να πληρώνουν το μισθολογικό κόστος, σε όλα τα υπόλοιπα, απλά περιμένουμε μέχρι να μπει το αγγούρι εκεί το πρέπει και μετά αρχίζουμε τις κλάψες τις γκρίνιες και τα κλασσικά. Η ΔΕΗ έχει τελειώσει για το δημόσιο έτσι όπως τα κατάφεραν.
  8. την οριακή προθεσμία των 3 μηνών, την χορηγεί η υπηρεσία από μόνη της, χωρίς δική μου αίτηση, δηλαδή απαιτεί την συνέχιση των εργασιών για 3 μήνες μετά την λήξη της προθεσμίας ? ή πρέπει να υποβληθεί αιτηση από τον ανάδοχο? Στην περίπτωση της οριακής προθεσμίας των 3 μηνων, θα μας χορηγήσει η υπηρεσία κάποια βεβαίωση για να την υποβάλλουμε στο ΙΚΑ ή το ΙΚΑ δεν αναγνωρίζει την οριακή προθεσμία των 3 μηνων ως παράταση ?
  9. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos33) Καλησπέρα, Παραδοσιακός Οικισμός. Μπορώ να κολλήσω στο πίσω Όριο όπου υπάρχει αδόμητο και Μη Άρτιο Οικόπεδο ή πρέπει να αφήσω απόσταση 2,50 μ ;
  10. Η γνωμη μου ... Δεν υπογράφουμε τοπογραφικό ή όποιο-δήποτε σχέδιο, που έχει επιμετρικά στοιχεία και δεν τα κάναμε -μετρήσαμε εμείς! Δεν θυμάμαι να το έκανα στην καριέρα μου. Άλλωστε δεν χρειάστηκε. Ο συμβολαιογράφος θέλει να κάνει την δουλειά του. Τίποτα παραπάνω. Και καλά κάνει! ... Έτσι μπορεί και ζητάει, από τον πελάτη του, την δικιά του αμοιβή άφοβα, αφού φυσικά τον έχει βρει τον φθηνό μηχανικό για τη δήλωση Ν.651!! Η υπογραφή του πρώτου μηχανικού είναι πάντα σε φωτοτυπία αγαπητέ συνάδελφε. ......
  11. Μέσα από την πλατφόρμα θα κάνεις υποβολή για τις προκαταβολές προς τους προμηθευτές, όπως είχες κάνει και την πρώτη φορά, απλά τώρα θα έχεις καταχωρήσει τους νέους προμηθευτές. Η αίτηση θα πάει σε κατάσταση 7δ και θα περιμένεις τα χρήματα να μεταφερθούν αυτόματα όπως την πρώτη φορά. Θα ειδοποιηθείς με εμαιλ όταν γίνει αυτό. Από τους παλιούς προμηθευτές πρέπει να έχεις τα αποδεικτικά κατάθεσης-επιστροφής του ποσού τα οποία θα αναρτήσεις στην καρτέλα ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ στο τέλος, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά.
  12. είχα παει στην ΥΔΟΜ για παρόμοια υπόθεση και οι απαντήσεις ήταν οι εξής 1. σωστά , είναι προαιρετικό αρκεί να έχεις περιθώριο φύτευσης 2.Δεν μπορεί η προέκταση να προεξέχει απο το διαμορφωμένο έδαφος , αναγκάστηκα να κάνω εξώστη πάνω απο τη προέκταση 3. Δες το 2 , δεν μπορει να γίνει αφου δεν μπορεί να προεξέχει σαν το υπόγειο Υπήρχε διαφωνία για το αν η προέκταση μπορεί να προεξέχει ή όχι απο το τελικά διαμορφωμένο έδαφος , ο ελεγκτής με τίποτα δεν το δεχόταν...
  13. Πάρε εσύ έναν αριθμό πρωτοκόλλου πριν τον έναν μήνα, και αν δεις ότι όντως θα χρειαστείς παράταση, την υποβάλλεις
  14. Ερώτηση.... Σε πολυκατοικία αλλάζει χρήση και σπουδαιότητα μόνο το ισόγειο από Σ2 σε Σ3 (δεν υπάρχει υπόγειο). Από κατάστημα γίνεται εκπαιδευτήριο. Χρειάζεται έλεγχος υπάρχοντος του κτιρίου ? Επειδή έχω μπερδευτεί, υπάρχουν δύο ερμηνείες. α) Η πρώτη λέει ότι ότι επειδή έχουμε ισόγειο τα φορτία δεν αυξάνονται γιατί αφορούν μόνο στο ισόγειο του οποίου και τα φορτία δεν συμμετέχουν στον σεισμό. β) Η δεύτερη λέει ότι εφόσον αλλάζει τμήμα του κτιρίου σπουδαιότητα, αλλάζει η σπουδαιότητα ολόκληρου του κτιρίου και επομένως θέλει έλεγχο για την νέα σπουδαιόητα. Ποιο από τα δύο ισχύει ?
  15. «Πράσινο φως» για την ένταξη με διαδικασίες εξπρές άνω των 400.000 στρεμμάτων στα σχέδια πόλης όλης της χώρας επιχειρεί να ανάψει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, ενεργοποιώντας τα νέα τοπικά χωρικά σχέδια (Τ.Χ.Σ.). Πρόκειται ουσιαστικά για εντάξεις των αυθαιρέτων, που βρίσκονται στις παρυφές των υφιστάμενων οικισμών, των οποίων οι διαδικασίες ένταξής τους παραμένουν για πολλές δεκαετίες εκκρεμείς. Τις τελευταίες δεκαετίες έχει σταματήσει ο πολεοδομικός σχεδιασμός γης. Με τα Τ.Χ.Σ. όμως, θα ξεκαθαρίσει και το τοπίο της δόμησης, περιορίζοντας το «ξεχείλωμα» των ορίων των πόλεων μέσω της, με αποτέλεσμα την άναρχη δόμηση και τις συγκρούσεις χρήσεων έκτος σχεδίου δόμησης, προστατεύοντας τις παράκτιες περιοχές και οριοθετώντας τη γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας, για την ενίσχυση της υπαίθρου. Σήμερα καταστρατηγώντας τη νομοθεσία που ισχύει για τη δόμηση στις εκτός σχεδίου περιοχές, παρατηρούμε να δομούνται άναρχα, χωρίς δρόμους και υποδομές, πληθώρα κτιρίων ακόμα και μέσα σε δάση και αιγιαλούς, να γίνονται παράνομες κατατμήσεις αγροτεμαχίων τα οποία στη συνέχεια πωλούνται (Αττική, Χαλκιδική, Κρήτη κ.λπ.), να κατασκευάζονται μικρές τουριστικές μονάδες χωρίς βιολογικό καθαρισμό κ.ά. Κάτω από αυτές τις συνθήκες το Υπουργείο Περιβάλλοντος προσανατολίζεται άμεσα να περιορίσει την εκτός σχεδίου δόμησης σε όλη τη χώρα, ενεργοποιώντας τα τοπικά χωρικά σχέδια. Η υλοποίηση αυτών των χωρικών σχεδίων θα γίνει από τους Δήμους, οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν με 200 εκατ. ευρώ, με δανειακή κάλυψη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων Τι είναι τα τοπικά χωρικά σχέδια; Τα τοπικά χωρικά σχέδια αποτελούν σύνολα κειμένων, χαρτών και διαγραμμάτων με τα οποία καθορίζεται το πρότυπο χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης, οι χρήσεις γης, οι όροι και περιορισμοί δόμησης, καθώς και κάθε άλλο μέτρο, όρος ή περιορισμός που απαιτείται για την ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη ενός Δήμου. Τα σχέδια αυτά θα γίνουν ανά Δήμο και θα αντιμετωπίζουν συνολικά τα ζητήματα της δόμησης στο τρίπτυχο «αρτιότητα - όροι δόμησης - χρήση γης» με στόχο την δημιουργία τράπεζας γης, την επιτάχυνση των πολεοδομικών σχεδίων με την απόδοση πολεοδομημένης γης στους πολίτες, τον καθορισμό των παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ανά περιοχή και τον περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης. Σε ποιες εκτάσεις γίνονται τα Τ.Χ.Σ.; Τα τοπικά χωρικά σχέδια καλύπτουν την έκταση ενός Δήμου. Μπορεί επίσης να εκπονούνται σε διαδημοτικό επίπεδο, έπειτα από σχετικές αποφάσεις των οικείων Δημοτικών Συμβουλίων. Τα τοπικά χωρικά σχέδια εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις των περιφερειακών χωροταξικών πλαισίων και περιέχουν τις αναγκαίες ρυθμίσεις για την επίτευξη των σκοπών τους. Τι ακριβώς καθορίζουν τα Τ.Χ.Σ.; Με τα τοπικά χωρικά σχέδια καθορίζεται για κάθε δημοτική ενότητα το πλαίσιο της οργάνωσής της, που είναι: οι χρήσεις γης η πυκνότητα ο συντελεστής δόμησης η γενική εκτίμηση των αναγκών σε κοινόχρηστους χώρους, κοινωφελείς εξυπηρετήσεις και εν γένει δημόσιες υποδομές και δίκτυα. οι λοιποί όροι και περιορισμοί δόμησης ανάλογα με τις κατηγορίες περιοχών ( π.χ. οικιστική, τουριστική, βιομηχανική κ.λπ.). Ποιες είναι οι κατηγορίες περιοχών; Οι κατηγορίες είναι: α) Οικιστικές Περιοχές Δηλαδή τις πολεοδομημένες περιοχές του Δήμου που εξυπηρετούν τη διαβίωση και την οργανωμένη οικονομική και κοινωνική ζωή και δραστηριότητα του πολίτη. Στις οικιστικές περιοχές περιλαμβάνονται ται εντός σχεδίου πόλης ή οικισμών οικόπεδα, οι οικισμοί που έχουν θεσμοθετημένα όρια καθώς και περιοχές όπου έχουν εκπονηθεί άλλα σχέδια π.χ. τοπικά ρυμοτομικά σχέδια για ανέγερση εργατικών κατοικιών, ή περιοχές παραθεριστικής - τουριστικής κατοικίας. β) Περιοχές παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων Ως περιοχές παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων μπορεί να καθορίζονται οι εντός ή και εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές του οικείου Δήμου, οι οποίες, λόγω της θέσης τους και των υπαρχόντων υποδομών, προσφέρονται για τη χωροθέτηση μεμονωμένων ή οργανωμένων παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. γ) Περιοχές Προστασίας Ως περιοχές προστασίας νοούνται οι περιοχές μελέτης των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, οι οποίες διαθέτουν ιδιαιτέρως αξιόλογα φυσικά ή πολιτιστικά στοιχεία που χρήζουν προστασίας, προβολής και ανάδειξης. Οι περιοχές αυτές οριοθετούνται και καθορίζονται περιορισμοί ή και απαγορεύσεις στις χρήσεις γης και στη δόμηση, καθώς και στην εν γένει άσκηση δραστηριοτήτων και λειτουργιών, για λόγους προστασίας του φυσικού ή πολιτιστικού περιβάλλοντος και τοπίου. Στις περιοχές αυτές εντάσσονται και εκτάσεις που υπάγονται σε ειδικά νομικά καθεστώτα προστασίας, όπως είναι ιδίως χώροι αρχαιολογικού ή ιστορικού ενδιαφέροντος, δάση και δασικές εκτάσεις, αιγιαλός και παραλία, ποταμοί-λίμνες-ρέματα, καθώς και οι περιοχές υπαγόμενες στο εθνικό σύστημα προστατευόμενων περιοχών. Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται και οι περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί, ως αγροτική γη ψηλής παραγωγικότητας. δ) Περιοχές ελέγχου χρήσεων γης Ως περιοχές ελέγχου χρήσεων γης νοούνται οι μη πολεοδομημένες και προς πολεοδόμηση (εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών) περιοχές του οικείου Δήμου, ιδίως περιμετρικά των οικιστικών περιοχών ή των περιοχών παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, στις οποίες καθορίζονται ειδικοί περιορισμοί στις χρήσεις γης και στους όρους δόμησης με σκοπό την ορθολογική κατανομή και συσχέτιση των χρήσεων γης, ώστε να αποφεύγονται πιθανές μεταξύ τους συγκρούσεις και ανεξέλεγκτη κατανάλωση φυσικών πόρων. Δηλαδή μπορεί σε μια περιοχή που σήμερα κτίζεις κατοικία, με το Τ.Χ.Σ. να απαγορευτεί; Μετά την έγκριση των τοπικών χωρικών σχεδίων κάθε οικιστική, παραγωγική ή άλλη ανάπτυξη επιτρέπεται μόνον εφόσον είναι συμβατή με τις χρήσεις γης και τους λοιπούς όρους και περιορισμούς που καθορίζονται με αυτά. Μάλιστα ο νόμος παρέχει τη δυνατότητα στον εκάστοτε Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατά την εκπόνηση των τοπικών σχεδίων, να αναστείλει τη χορήγηση οικοδομικών αδειών ή και εργασιών στην περιοχή ή σε τμήματά της και να απαγορεύσει τις κατατμήσεις των ιδιοκτησιών πέρα από το οριζόμενο στην ίδια απόφαση όριο εμβαδού. Η αναστολή και απαγόρευση ισχύει μέχρι την έγκριση του τοπικού χωρικού σχεδίου. Τι προβλέπεται για την εκτός σχεδίου δόμηση; Με τα τοπικά χωρικά σχέδια, διατηρείται η εκτός σχεδίου δόμηση, τουλάχιστον έως την ολοκλήρωση των πολεοδομικών σχεδίων σε κάθε έναν από τους 325 δήμους της χώρας. Θα υπάρχουν όμως περιορισμοί στην εκτός σχεδίου δόμηση, όσον αφορά μόνον την ανέγερση κατοικιών, ενώ για τις υπόλοιπες κατηγορίες κτιρίων (ξενοδοχεία, βιομηχανίες, εμπορικές επιχειρήσεις κ.λπ.) θα διατηρηθεί το καθεστώς που προβλέπεται στο Προεδρικό Διάταγμα του 1985. Ποιες είναι οι παρεκκλίσεις για δόμηση εκτός σχεδίου που καταργούνται με τα Τ.Χ.Σ.; Καταργείται η δυνατότητα να κτίζονται γήπεδα (οικόπεδα εκτός σχεδίου πόλεως) με εμβαδό κάτω των 4 στρεμμάτων για: α. Τα γήπεδα, που βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων και οικισμών και είχαν την 24-4-77, ελάχιστο εμβαδό δύο χιλιάδες (2000) τμ. β. Τα γήπεδα που την 31-5-85, είχαν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα. Τα γήπεδα που υπάρχουν την 12-11-62 και έχουν: Ελάχιστο πρόσωπο: δέκα (10) μ., Ελάχιστο βάθος: δέκα πέντε (15) μ.,Ελάχιστο εμβαδόν: επτακόσια πενήντα (750) τμ. ββ. Τα γήπεδα που υπάρχουν την 12-9-64 και έχουν: Ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι (20) μ., Ελάχιστο βάθος: τριάντα πέντε (35) μ., Ελάχιστο εμβαδόν: χίλια διακόσια (1200) τμ. γγ. Τα γήπεδα που υπάρχουν την 17-10-78, και έχουν: Ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι πέντε (25) μ., Ελάχιστο βάθος: σαράντα (40) μ., Ελάχιστο εμβαδόν: δύο χιλιάδες (2000) τμ. δδ. Τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν από την 17-10-78 μέχρι την 31-5-85: Ελάχιστο εμβαδόν: τέσσερις χιλιάδες (4000) τμ. Ποιος είναι αρμόδιος για τη σύνταξη και έγκριση των Τ.Χ.Σ.; Η κίνηση της διαδικασίας για τη σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου γίνεται είτε από τον οικείο Δήμο είτε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η έγκριση των τοπικών χωρικών σχεδίων γίνεται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το οικόπεδό μου βρίσκεται σε Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου και για δεκαετίες περιμένω να «μπει» στο σχέδιο πόλης. Τι γίνεται τώρα; Με τα νέα Τ.Χ.Σ. μπορούν να τροποποιηθούν τα όρια και οι ρυθμίσεις εγκεκριμένων Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου, εφόσον αυτό κρίνεται πολεοδομικώς απαραίτητο για την κάλυψη αναγκών οικιστικής, παραγωγικής ή επιχειρηματικής ανάπτυξης και ανασυγκρότησης εντός της οικείας δημοτικής ενότητας. Μετά την έγκριση των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου που έχουν ενσωματωθεί σε αυτά παύουν να ισχύουν και ισχύουν πλέον οι ρυθμίσεις του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου. Θέλω να τακτοποιήσω το αυθαίρετό μου! Με ποιο συντελεστή δόμησης κτίζουν τα οικόπεδα, μόλις μπουν στο σχέδιο; Στις οικιστικές περιοχές, οι οποίες προτείνονται προς πολεοδόμηση με βάση τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια, καθορίζονται ανώτατα όρια συντελεστή δόμησης ως εξής: 1. Στις οικιστικές περιοχές α) για τις περιοχές με χρήση κατοικίας, ο συντελεστής δόμησης είναι 0,8 β) για τις περιοχές με χρήση πολεοδομικού κέντρου, ο συντελεστής δόμησης είναι 1,2 γ) για τις περιοχές με χρήση τουρισμού – αναψυχής, ο συντελεστής δόμησης είναι 0,6 δ) για τις περιοχές με χρήση παραθεριστικής κατοικίας, ο συντελεστής δόμησης είναι 0,4 ε) για τις περιοχές με χρήση εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας, ο συντελεστής δόμησης είναι 1,2 2. Στις περιοχές παραγωγικών δραστηριοτήτων α) για τις περιοχές με χρήση χονδρεμπορίου ο συντελεστής δόμησης είναι 1,2 β) για τις περιοχές με χρήσεις παραγωγικών δραστηριοτήτων ο συντελεστής είναι 1,6. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού, [email protected] View full είδηση
  16. «Πράσινο φως» για την ένταξη με διαδικασίες εξπρές άνω των 400.000 στρεμμάτων στα σχέδια πόλης όλης της χώρας επιχειρεί να ανάψει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, ενεργοποιώντας τα νέα τοπικά χωρικά σχέδια (Τ.Χ.Σ.). Πρόκειται ουσιαστικά για εντάξεις των αυθαιρέτων, που βρίσκονται στις παρυφές των υφιστάμενων οικισμών, των οποίων οι διαδικασίες ένταξής τους παραμένουν για πολλές δεκαετίες εκκρεμείς. Τις τελευταίες δεκαετίες έχει σταματήσει ο πολεοδομικός σχεδιασμός γης. Με τα Τ.Χ.Σ. όμως, θα ξεκαθαρίσει και το τοπίο της δόμησης, περιορίζοντας το «ξεχείλωμα» των ορίων των πόλεων μέσω της, με αποτέλεσμα την άναρχη δόμηση και τις συγκρούσεις χρήσεων έκτος σχεδίου δόμησης, προστατεύοντας τις παράκτιες περιοχές και οριοθετώντας τη γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας, για την ενίσχυση της υπαίθρου. Σήμερα καταστρατηγώντας τη νομοθεσία που ισχύει για τη δόμηση στις εκτός σχεδίου περιοχές, παρατηρούμε να δομούνται άναρχα, χωρίς δρόμους και υποδομές, πληθώρα κτιρίων ακόμα και μέσα σε δάση και αιγιαλούς, να γίνονται παράνομες κατατμήσεις αγροτεμαχίων τα οποία στη συνέχεια πωλούνται (Αττική, Χαλκιδική, Κρήτη κ.λπ.), να κατασκευάζονται μικρές τουριστικές μονάδες χωρίς βιολογικό καθαρισμό κ.ά. Κάτω από αυτές τις συνθήκες το Υπουργείο Περιβάλλοντος προσανατολίζεται άμεσα να περιορίσει την εκτός σχεδίου δόμησης σε όλη τη χώρα, ενεργοποιώντας τα τοπικά χωρικά σχέδια. Η υλοποίηση αυτών των χωρικών σχεδίων θα γίνει από τους Δήμους, οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν με 200 εκατ. ευρώ, με δανειακή κάλυψη από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων Τι είναι τα τοπικά χωρικά σχέδια; Τα τοπικά χωρικά σχέδια αποτελούν σύνολα κειμένων, χαρτών και διαγραμμάτων με τα οποία καθορίζεται το πρότυπο χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης, οι χρήσεις γης, οι όροι και περιορισμοί δόμησης, καθώς και κάθε άλλο μέτρο, όρος ή περιορισμός που απαιτείται για την ολοκληρωμένη χωρική ανάπτυξη ενός Δήμου. Τα σχέδια αυτά θα γίνουν ανά Δήμο και θα αντιμετωπίζουν συνολικά τα ζητήματα της δόμησης στο τρίπτυχο «αρτιότητα - όροι δόμησης - χρήση γης» με στόχο την δημιουργία τράπεζας γης, την επιτάχυνση των πολεοδομικών σχεδίων με την απόδοση πολεοδομημένης γης στους πολίτες, τον καθορισμό των παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ανά περιοχή και τον περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης. Σε ποιες εκτάσεις γίνονται τα Τ.Χ.Σ.; Τα τοπικά χωρικά σχέδια καλύπτουν την έκταση ενός Δήμου. Μπορεί επίσης να εκπονούνται σε διαδημοτικό επίπεδο, έπειτα από σχετικές αποφάσεις των οικείων Δημοτικών Συμβουλίων. Τα τοπικά χωρικά σχέδια εναρμονίζονται με τις κατευθύνσεις των περιφερειακών χωροταξικών πλαισίων και περιέχουν τις αναγκαίες ρυθμίσεις για την επίτευξη των σκοπών τους. Τι ακριβώς καθορίζουν τα Τ.Χ.Σ.; Με τα τοπικά χωρικά σχέδια καθορίζεται για κάθε δημοτική ενότητα το πλαίσιο της οργάνωσής της, που είναι: οι χρήσεις γης η πυκνότητα ο συντελεστής δόμησης η γενική εκτίμηση των αναγκών σε κοινόχρηστους χώρους, κοινωφελείς εξυπηρετήσεις και εν γένει δημόσιες υποδομές και δίκτυα. οι λοιποί όροι και περιορισμοί δόμησης ανάλογα με τις κατηγορίες περιοχών ( π.χ. οικιστική, τουριστική, βιομηχανική κ.λπ.). Ποιες είναι οι κατηγορίες περιοχών; Οι κατηγορίες είναι: α) Οικιστικές Περιοχές Δηλαδή τις πολεοδομημένες περιοχές του Δήμου που εξυπηρετούν τη διαβίωση και την οργανωμένη οικονομική και κοινωνική ζωή και δραστηριότητα του πολίτη. Στις οικιστικές περιοχές περιλαμβάνονται ται εντός σχεδίου πόλης ή οικισμών οικόπεδα, οι οικισμοί που έχουν θεσμοθετημένα όρια καθώς και περιοχές όπου έχουν εκπονηθεί άλλα σχέδια π.χ. τοπικά ρυμοτομικά σχέδια για ανέγερση εργατικών κατοικιών, ή περιοχές παραθεριστικής - τουριστικής κατοικίας. β) Περιοχές παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων Ως περιοχές παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων μπορεί να καθορίζονται οι εντός ή και εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχές του οικείου Δήμου, οι οποίες, λόγω της θέσης τους και των υπαρχόντων υποδομών, προσφέρονται για τη χωροθέτηση μεμονωμένων ή οργανωμένων παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. γ) Περιοχές Προστασίας Ως περιοχές προστασίας νοούνται οι περιοχές μελέτης των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, οι οποίες διαθέτουν ιδιαιτέρως αξιόλογα φυσικά ή πολιτιστικά στοιχεία που χρήζουν προστασίας, προβολής και ανάδειξης. Οι περιοχές αυτές οριοθετούνται και καθορίζονται περιορισμοί ή και απαγορεύσεις στις χρήσεις γης και στη δόμηση, καθώς και στην εν γένει άσκηση δραστηριοτήτων και λειτουργιών, για λόγους προστασίας του φυσικού ή πολιτιστικού περιβάλλοντος και τοπίου. Στις περιοχές αυτές εντάσσονται και εκτάσεις που υπάγονται σε ειδικά νομικά καθεστώτα προστασίας, όπως είναι ιδίως χώροι αρχαιολογικού ή ιστορικού ενδιαφέροντος, δάση και δασικές εκτάσεις, αιγιαλός και παραλία, ποταμοί-λίμνες-ρέματα, καθώς και οι περιοχές υπαγόμενες στο εθνικό σύστημα προστατευόμενων περιοχών. Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται και οι περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί, ως αγροτική γη ψηλής παραγωγικότητας. δ) Περιοχές ελέγχου χρήσεων γης Ως περιοχές ελέγχου χρήσεων γης νοούνται οι μη πολεοδομημένες και προς πολεοδόμηση (εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών) περιοχές του οικείου Δήμου, ιδίως περιμετρικά των οικιστικών περιοχών ή των περιοχών παραγωγικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, στις οποίες καθορίζονται ειδικοί περιορισμοί στις χρήσεις γης και στους όρους δόμησης με σκοπό την ορθολογική κατανομή και συσχέτιση των χρήσεων γης, ώστε να αποφεύγονται πιθανές μεταξύ τους συγκρούσεις και ανεξέλεγκτη κατανάλωση φυσικών πόρων. Δηλαδή μπορεί σε μια περιοχή που σήμερα κτίζεις κατοικία, με το Τ.Χ.Σ. να απαγορευτεί; Μετά την έγκριση των τοπικών χωρικών σχεδίων κάθε οικιστική, παραγωγική ή άλλη ανάπτυξη επιτρέπεται μόνον εφόσον είναι συμβατή με τις χρήσεις γης και τους λοιπούς όρους και περιορισμούς που καθορίζονται με αυτά. Μάλιστα ο νόμος παρέχει τη δυνατότητα στον εκάστοτε Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατά την εκπόνηση των τοπικών σχεδίων, να αναστείλει τη χορήγηση οικοδομικών αδειών ή και εργασιών στην περιοχή ή σε τμήματά της και να απαγορεύσει τις κατατμήσεις των ιδιοκτησιών πέρα από το οριζόμενο στην ίδια απόφαση όριο εμβαδού. Η αναστολή και απαγόρευση ισχύει μέχρι την έγκριση του τοπικού χωρικού σχεδίου. Τι προβλέπεται για την εκτός σχεδίου δόμηση; Με τα τοπικά χωρικά σχέδια, διατηρείται η εκτός σχεδίου δόμηση, τουλάχιστον έως την ολοκλήρωση των πολεοδομικών σχεδίων σε κάθε έναν από τους 325 δήμους της χώρας. Θα υπάρχουν όμως περιορισμοί στην εκτός σχεδίου δόμηση, όσον αφορά μόνον την ανέγερση κατοικιών, ενώ για τις υπόλοιπες κατηγορίες κτιρίων (ξενοδοχεία, βιομηχανίες, εμπορικές επιχειρήσεις κ.λπ.) θα διατηρηθεί το καθεστώς που προβλέπεται στο Προεδρικό Διάταγμα του 1985. Ποιες είναι οι παρεκκλίσεις για δόμηση εκτός σχεδίου που καταργούνται με τα Τ.Χ.Σ.; Καταργείται η δυνατότητα να κτίζονται γήπεδα (οικόπεδα εκτός σχεδίου πόλεως) με εμβαδό κάτω των 4 στρεμμάτων για: α. Τα γήπεδα, που βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων και οικισμών και είχαν την 24-4-77, ελάχιστο εμβαδό δύο χιλιάδες (2000) τμ. β. Τα γήπεδα που την 31-5-85, είχαν πρόσωπο σε διεθνείς, εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλειμμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα. Τα γήπεδα που υπάρχουν την 12-11-62 και έχουν: Ελάχιστο πρόσωπο: δέκα (10) μ., Ελάχιστο βάθος: δέκα πέντε (15) μ.,Ελάχιστο εμβαδόν: επτακόσια πενήντα (750) τμ. ββ. Τα γήπεδα που υπάρχουν την 12-9-64 και έχουν: Ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι (20) μ., Ελάχιστο βάθος: τριάντα πέντε (35) μ., Ελάχιστο εμβαδόν: χίλια διακόσια (1200) τμ. γγ. Τα γήπεδα που υπάρχουν την 17-10-78, και έχουν: Ελάχιστο πρόσωπο: είκοσι πέντε (25) μ., Ελάχιστο βάθος: σαράντα (40) μ., Ελάχιστο εμβαδόν: δύο χιλιάδες (2000) τμ. δδ. Τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν από την 17-10-78 μέχρι την 31-5-85: Ελάχιστο εμβαδόν: τέσσερις χιλιάδες (4000) τμ. Ποιος είναι αρμόδιος για τη σύνταξη και έγκριση των Τ.Χ.Σ.; Η κίνηση της διαδικασίας για τη σύνταξη τοπικού χωρικού σχεδίου γίνεται είτε από τον οικείο Δήμο είτε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η έγκριση των τοπικών χωρικών σχεδίων γίνεται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το οικόπεδό μου βρίσκεται σε Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου και για δεκαετίες περιμένω να «μπει» στο σχέδιο πόλης. Τι γίνεται τώρα; Με τα νέα Τ.Χ.Σ. μπορούν να τροποποιηθούν τα όρια και οι ρυθμίσεις εγκεκριμένων Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου, εφόσον αυτό κρίνεται πολεοδομικώς απαραίτητο για την κάλυψη αναγκών οικιστικής, παραγωγικής ή επιχειρηματικής ανάπτυξης και ανασυγκρότησης εντός της οικείας δημοτικής ενότητας. Μετά την έγκριση των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων, οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου που έχουν ενσωματωθεί σε αυτά παύουν να ισχύουν και ισχύουν πλέον οι ρυθμίσεις του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου. Θέλω να τακτοποιήσω το αυθαίρετό μου! Με ποιο συντελεστή δόμησης κτίζουν τα οικόπεδα, μόλις μπουν στο σχέδιο; Στις οικιστικές περιοχές, οι οποίες προτείνονται προς πολεοδόμηση με βάση τα Τοπικά Χωρικά Σχέδια, καθορίζονται ανώτατα όρια συντελεστή δόμησης ως εξής: 1. Στις οικιστικές περιοχές α) για τις περιοχές με χρήση κατοικίας, ο συντελεστής δόμησης είναι 0,8 β) για τις περιοχές με χρήση πολεοδομικού κέντρου, ο συντελεστής δόμησης είναι 1,2 γ) για τις περιοχές με χρήση τουρισμού – αναψυχής, ο συντελεστής δόμησης είναι 0,6 δ) για τις περιοχές με χρήση παραθεριστικής κατοικίας, ο συντελεστής δόμησης είναι 0,4 ε) για τις περιοχές με χρήση εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας, ο συντελεστής δόμησης είναι 1,2 2. Στις περιοχές παραγωγικών δραστηριοτήτων α) για τις περιοχές με χρήση χονδρεμπορίου ο συντελεστής δόμησης είναι 1,2 β) για τις περιοχές με χρήσεις παραγωγικών δραστηριοτήτων ο συντελεστής είναι 1,6. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου - πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
  17. Ο όρος "Fan Coil" είναι σχετικός. Περιγράφει ένα ενεργό κλιματιστικό μηχάνημα με διάταξη ανεμιστήρα στοιχείου. Εμπορικά έχει επικρατήσει ο όρος να αποδίδεται σε τερματικές μονάδες νερού δηλαδή σε μονάδες που στο στοιχείο κυκλοφορεί θερμό ή κρύο νερό. Το κρύο ή το ζεστό νερό νερό το παράγουν εξωτερικές διατάξεις όπως αντλίες θερμότητας, ψύκτες, λέβητες κλπ. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις δεν μπορεί από ένα "fan coil" να προέλθει διαρροή φρέον. Το φρέον είναι άοσμο, μη τοξικό αλλά σε μεγάλες ποσότητες που μπορούν να κατακλύσουν ένα μικρό δωμάτιο μπορεί να προκαλέσει ασφυξία λόγω έλλειψης οξυγόνου. Αυτή η πιθανότητα υπάρχει μόνο όταν χρησιμοποιείται σύστημα "Απευθείας Εκτόνωσης Μεταβλητού Όγκου Ψυκτικού" το λεγόμενο VRV. Η οσμή που βγαίνει από τα μηχανήματα πιθανόν να προέρχεται από ελλειπή συντήρηση του στοιχείου και του φίλτρου.
  18. Μιας και το έθιξες , κι εγώ έχω υπογράψει δήλωση 651 σε παλαιότερο τοπογραφικό μετά από παράκληση συμβολαιογράφου (εννοείται αφού έχω ερευνήσει ότι ισχύουν αυτά που υπογράφω πρώτα). Η δήλωση 651 - από ό,τι καταλαβαίνω τουλάχιστον - δεν συμπαρασύρει και ευθύνη επί της αποτυπώσεως του τοπογραφικού (το οποίο υπογράφεται από άλλον μηχανικό και παρουσιάζει την κατάσταση τη στιγμή της αποτυπώσεως) , παρά μόνον για αυτά που δηλώνονται (αρτιότητα - οικοδομησιμότητα κλπ κλπ). Ποια η άποψή σου; Συμφωνείς σε αυτό ή το θεωρείς επισφαλές; Κυρίως για να το γνωρίζω για μελλοντικές καταστάσεις...!
  19. http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=6395&language=el-GR..'' [απόσπασμα απο την ομιλια του κ. Δημαρά] "Ελπίζω ο/η αντικαταστάτης μου να σκεφτεί το όλο εγχείρημα με θετικό τρόπο και, αφού το μελετήσει και το συζητήσει με όσες και όσους εργάστηκαν πάνω σε αυτό, προσθέτοντας και τις δικές του ιδέες και επιχειρήματα, να πάει στη βουλή για ψήφιση."
  20. Δεν έχω καμία σχέση με τις αρνητικές γνώμες που σου βάζουν, το αντίθετο διαφωνώ. Βλέπω όμως ότι ασχολούμαστε με κόμματα που μπαίνουν δε μπαίνουν στη βουλή και αφήνουμε τα άλλα που θα κυβερνήσουν απ' έξω. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την ευθύνη για τους ακροβατισμούς του "Γιάνη" (οι Ευρωπαίοι ακόμα γελάνε με τις μπαρούφες του) την είχε ΑΚΈΡΑΙΑ η ηγεσία των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και προσωπικά ο ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ. Το γεγονός ότι οι περισσότεροι στρέφονται εναντίον του Βαρουφάκη είναι σαν την τακτική στο σκάκι που θυσιάζουμε πιονάκι για να σωθεί η βασίλισσα. Τώρα ένα ποσοστό της τάξης κοντά στο 3% θα το έπαιρνε έτσι κι αλλιώς ο "Γιάνης" και ο κάθε Γιάννης από έναν κόσμο που ψηφίζει για να κάνει πλάκα. Εδώ αυτή η πλάκα έφερε τη Χρυσή Αυγή 3ο κόμμα στις προηγούμενες εκλογές. Όσο για τον Βελόπουλο δεν σου αρέσει ότι κατάφερε και μείωσε το ποσοστό της Χρ. Αυγής στο μισό; Άστον να υπάρχει τον κακομοίρη, το ψωμί σου τρώει; Έτσι κι αλλιώς ο άλλος Κυριάκος, ο γαλαζοαίματος, βαδίζει ακάθεκτος προς την αυτοδυναμία και μάλιστα κάνοντας περίπατο.
  21. Καλησπέρα συνάδελφοι. Προκειμένου να πραγματοποιηθεί συμβολαιογραφική πράξη μεταβίβασης διαμερίσματος που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.4495/2017 είναι απαραίτητη η ανάρτηση ΟΛΩΝ των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ ή όχι? Η παράγραφος 3 του Άρθρου 83, όπως τροποποιήθηκε από το Ν.4546 πώς ακριβώς ερμηνεύεται? Μήπως αυτό αφορά αποκλειστικά και μόνο μεταβιβάσεις που πραγματοποιούνται με ανεξόφλητο πρόστιμο, οπότε και αναφέρονται και οι λοιπές υποχρεώσεις του νέου ιδιοκτήτη?
  22. Η προσωπική μου γνώμη (έχω γίνει πολλές φορές κακός γιαυτό δεν θα το συνεχίσω) είναι πως ο αρχιτέκτονας ΔΕΝ υπογράφει. Εδώ σίγουρα υπέγραψε σε τοπογραφικό που το συνέταξε κάποιος άλλος ! (?) αφού ο ίδιος δεν έχει δικαίωμα σύνταξης τοπογραφικού. Η σύλλογος της Β. Ελλάδος έστειλε (κάποτε) και οδηγία στο σύλλογο των συμβολαιογράφων θεσσαλονίκης για να μη τα δέχονται τέτοια τοπογραφικά (ο πανελλήνιος ?? .... άστα να πάνε). Μάλλον όμως δεν έγιναν πολλά πράγματα.
  23. Διαβάζοντας τις απόψεις σας επί του θέματος, συμφωνώ με την άποψη του avgoust. Το παράδειγμα κτιρίου που αναφέρει ο nik δεν είναι και το πιο χαρακτηριστικό των περιπτώσεων. Στις περισσότερες περιπτώσεις έχουμε μετακίνηση, με παραβίαση πλάγ. απόστασης, κτιρίου με το ίδιο περίγραμμα όπως της οικ. άδειας, (που όμως έχει ένα κοινό σημείο με το περίγραμμα της οικ. άδειας). Κανονικά το πρόστιμο θα έπρεπε να είναι μόνο αυτό της παραβίασης Δ. Δεν προκύπτει από πουθενά στον νόμο όλα τα υπόλοιπα πρόστιμα που χρεώνουμε, (υπέρβαση Σ.Δ.& Σ.Κ., συνήθως). Η μόνη δικαιολογία που έχουμε γι αυτό που κάνουμε είναι η ατέλεια του συστήματος που δεν δύναται να υπολογίσει πρόστιμο παραβίασης πλ. αποστάσεων αν δεν καταχωρίσεις μ2, ΣΔ. Μέχρι τώρα για περπτώσεις μετακίνησης κτιρίου ακολουθούσα κι εγώ την πεπατημένη όπως όλοι, δηλ. ότι εξείχε του περιγράμματος της Ο.Α., χρέωνα πρόστιμο υπέρβασης ΣΔ, ΣΚ, & παραβίασης πλ. αποστάσεων, όταν υπήρχε, αλλά δεν βλέπω να προκύπτει από κάπου αυτή η προσέγγιση στον νόμο και δεν δύναμαι να το τεκμηριώσω. Για να γίνει ο υπολογισμός προστίμου για την παραβίαση πλ. αποστάσεων, θα μπορούσαμε να βάλουμε τον αριθμό 1 στο κουτάκι του συστήματος και να γίνει ο υπολογισμός και μετά να τεκμηριωθεί αυτή η ενέργεια μας στην τεχνική έκθεση. Αν υπάρχει τεκμηριωμένη αντίθετη άποψη γι αυτές τις σκέψεις μου θα σας παρακαλούσα να τις εξετάσουμε.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.