Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4541 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε επτά νησιά, επιχειρηματίες συνεχίζουν απτόητοι να εκμεταλλεύονται παράνομα τις παραλίες, ακόμα και χωρίς να έχουν καμία άδεια.
      Στην παραλία Καλό Λιβάδι της Μυκόνου, οι υπεύθυνοι της επιχείρησης εστίασης και ενοικίασης δωματίων δραστηριοποιούνταν περιφρονώντας πλήρως το γεγονός ότι από τις αρχές του καλοκαιριού το νησί έχει μπει στο στόχαστρο των ελέγχων που γίνονται για τις καταπατήσεις του αιγιαλού.
      Μέχρι που το περασμένο Σάββατο δέχθηκαν την επίσκεψη μεικτού κλιμακίου της Αστυνομίας και της κτηματικής υπηρεσίας. Αυτό που αντίκρισαν οι ελεγκτές ξεπερνούσε ακόμα και όσα περιλαμβάνονταν στις καταγγελίες που είχαν δεχθεί για την εν λόγω επιχείρηση. Οι υπεύθυνοι είχαν τοποθετήσει αυθαίρετα μια ξύλινη πλατφόρμα πάνω στην αμμουδιά, δημιουργώντας ένα μεγάλο παραλιακό... σαλόνι για τους λουόμενους, ενώ παράλληλα είχαν εγκαταστήσει δεκάδες ομπρέλες και ξαπλώστρες, καταλαμβάνοντας συνολικά μια έκταση 450 τετραγωνικών μέτρων. Και όλα αυτά, δίχως να έχουν την παραμικρή άδεια. Δεν έχουν τέλος οι αυθαιρεσίες στους αιγιαλούς ολόκληρης της χώρας, που καταγράφονται από τις αρμόδιες Αρχές.
      Την εβδομάδα που πέρασε, συνελήφθησαν 27 άτομα από ισάριθμες επιχειρήσεις, οι οποίες καταπατούσαν τις παραλίες σε συνολικά επτά νησιά: στη Μύκονο, στην Πάρο, στη Νάξο, στην Αντίπαρο, στη Ρόδο, στην Κάρπαθο και στη Χίο. Οπως αναφέρουν τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Realnews, η συνολική έκταση που είχαν καταλάβει οι επιχειρήσεις σε αυτά τα επτά νησιά έφτασε τα 10.413 τετραγωνικά μέτρα!
      Οι περισσότερες από τις συλλήψεις της περασμένης εβδομάδας έγιναν στην Πάρο. Επρόκειτο για 12 άτομα, προσωρινά υπεύθυνα ισάριθμων καταστημάτων εστίασης που είχαν τοποθετήσει παράνομα ξαπλώστρες και τραπεζοκαθίσματα στις παραλίες Κριός, Αμπελάς, Αγιοι Ανάργυροι, Κολυμπήθρες, Μικρή και Μεγάλη Σάντα Μαρία, Χρυσή Ακτή και Μοναστήρι. Και οι 12 επιχειρήσεις στερούνταν επίσης των απαιτούμενων αδειών για την εκμετάλλευση της παραλίας, ενώ οι αυθαιρεσίες τους εξαπλώνονταν σε 2.866 τ.μ. Παράλληλα, στην κοντινή Αντίπαρο, άλλες τέσσερις επιχειρήσεις -και πάλι χωρίς καμία άδεια- είχαν τοποθετήσει 115 σετ ομπρελοκαθισμάτων σε έκταση αιγιαλού που έφτανε τα 2.144 τ.μ.
      «Λερναία Υδρα»
      Οι αξιωματικοί της Αστυνομίας που έχουν επιφορτιστεί με τους ελέγχους για τους καταπατητές των παραλιών τονίζουν πως το φαινόμενο των καταπατήσεων του αιγιαλού μοιάζει με «Λερναία Υδρα». «Ακόμα και στη Μύκονο, όπου το θέμα έχει συγκεντρώσει τόση μεγάλη δημοσιότητα, ή την Πάρο, όπου ξεκίνησε το κίνημα των πολιτών για τις ελεύθερες παραλίες, κάποιοι εξακολουθούν να περιφρονούν τους νόμους. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 18 επιχειρήσεις που ελέγχθηκαν μέσα σε τέσσερις ημέρες στην Πάρο, οι 12 βρέθηκαν να παρανομούν», αναφέρει αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. Την ίδια χρονική περίοδο, από τις 18 μέχρι και τις 22 Αυγούστου, οι έλεγχοι επεκτάθηκαν σε κάθε γωνιά του Αιγαίου. Στη Ρόδο, η παραλία της Αγίας Αγάθης είναι χαρακτηρισμένος αρχαιολογικός χώρος και γι' αυτό, τον περασμένο Μάρτιο, με σχετικό ΦΕΚ, η περιοχή αποκλείστηκε από τη λίστα με τις παραλίες που παραχωρούνται για τη δραστηριοποίηση επιχειρήσεων. Αυτό όμως δεν εμπόδισε δύο επιχειρήσεις που βρίσκονται εκεί να αναπτύξουν συνολικά 345 σετ ομπρελοκαθισμάτων.
      Σε άλλη περίπτωση, επίσης στη Ρόδο, επιχείρηση είχε υπερβεί την άδεια που είχε λάβει για την ανάπτυξη ξαπλωστρών κατά 690 τ.μ. Οι παραβιάσεις είναι εξόφθαλμες και δείχνουν ότι το φαινόμενο των καταπατήσεων των παραλιών δεν πρόκειται να εξαλειφθεί, ακόμα κι αν οι έλεγχοι της Αστυνομίας είναι συστηματικοί τις τελευταίες εβδομάδες. Ενα τρανταχτό παράδειγμα για την επιμονή των παρανομούντων επιχειρηματιών είναι η Νάξος. Εκεί, νόμιμος εκπρόσωπος επιχείρησης συνελήφθη την περασμένη Δευτέρα, καθώς εκμεταλλευόταν χώρο 230 τ.μ. χωρίς να έχει τις απαιτούμενες άδειες.
      Επίσης στη Νάξο, καθ' υπέρβαση των αδειών του, λειτουργούσε κατάστημα εστίασης, καταλαμβάνοντας 415 τ.μ. αιγιαλού. Το ζήτημα είναι ότι και οι δύο επιχειρήσεις είχαν βρεθεί ξανά να παρανομούν, στα μέσα του περασμένου Ιουλίου, ωστόσο, κατά τους νέους ελέγχους, οι επιχειρηματίες είχαν φροντίσει απλώς να μειώσουν τον αριθμό των ομπρελοκαθισμάτων που εκμεταλλεύονταν παρανόμως.
      Οι έλεγχοι όμως έχουν επεκταθεί και σε νησιά τα οποία δεν βρίσκονται στην κορυφή της λίστας με τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Στη Χίο, οι Αρχές συνέλαβαν τον ιδιοκτήτη επιχείρησης στην παραλία του Μέγα Λιμνιώνα, ο οποίος είχε υπερβεί κατά 80% τον χώρο που είχε αδειοδοτηθεί για την ανάπτυξη ομπρελοκαθισμάτων. Πρόκειται για τη δεύτερη σύλληψη στο νησί μέσα σε λίγες ημέρες, καθώς στα μέσα του Αυγούστου ένας ακόμα επιχειρηματίας, στην παραλία Κώμη, είχε εντοπιστεί να καταλαμβάνει αυθαίρετα τμήμα του αιγιαλού. Συλλήψεις έγιναν και στην Κάρπαθο, όπου ιδιοκτήτρια επιχείρησης είχε αναπτύξει 38 σετ ομπρελοκαθισμάτων παραπάνω από τον αριθμό που της επέτρεπε η άδεια που είχε λάβει.
    2. Επικαιρότητα

      Alsterwasser

      Συνελήφθη μηχανικός 
      Η υπόθεσή του πήρε διαστάσεις και μάλιστα συνελήφθη ένας μηχανικός, ο οποίος φέρεται να ήταν επικεφαλής των εργασιών πριν περίπου 20 χρόνια, όταν κατασκευάστηκαν οι μπασκέτες στην περιοχή της Δασκαλόπετρας.
      Με την διαδικασία του αυτοφώρου κρατείται από το απόγευμα της Δευτέρας, ένας μηχανικός που εργαζόταν στον δήμο Χίου και φέρεται να έχει εμπλοκή στο έργο κατασκευής της μοιραίας μπασκέτας, που στάθηκε αιτία να χάσει τη ζωή του ένας 19χρονος.
      Σύμφωνα με το astraparis.gr, ο εν λόγω μηχανικός εργαζόταν το 2002 στον δήμο, όταν και κατασκευάστηκε το συγκεκριμένο γήπεδο μπάσκετ, στην Δασκαλόπετρα Βροντάδου, όπου ο 19χρονος από το Μαρούσι βρήκε τραγικό θάνατο. Ο μηχανικός υπηρετούσε στην τεχνική υπηρεσία του πρώην δήμου Ομηρούπολης και φέρεται να είχε την ευθύνη επίβλεψης του έργου, η κατασκευή του οποίου είχε ανατεθεί στην Τεχνική Εταιρεία Βροντάδου.
      Μάλιστα, είχε κληθεί να καταθέσει νωρίτερα και αφέθηκε ελεύθερος, αλλά στη συνέχεια η αστυνομία τον συνέλαβε στο πλαίσιο του αυτοφώρου, θεωρώντας πως είναι υπεύθυνος για την κακοτεχνία. Ο ίδιος αρνείται πως έχει ευθύνη για την κατασκευή της μπασκέτας, αναφέροντας στους αστυνομικούς πως δεν ήταν δικός του ο γραφικός χαρακτήρας στην τεχνική.
      --------------------
      Είναι δυνατόν για έργο που παραδόθηκε πριν 20 χρόνια και προφανώς με ανύπαρκτη συντήρηση από το Δήμο, να εξακολουθεί να φέρει την ευθύνη ο επιβλέπων?
      Δεν υπάρχει υποχρέωση πιστοποίησης των εγκαταστάσεων για ασφαλή χρήση κάθε χρόνο;
      Δηλαδή στις παιδικές χαρές πως έχουν τοποθετήσει πινακίδα οτι φέρει την ευθύνη χρήσης ο γονέας κτλ;
    3. Επικαιρότητα

      basgoud

      Ανυπολόγιστες είναι οι καταστροφές που άφησε στο πέρασμα του ο τυφώνας Μάικλ στις ΗΠΑ. Η πολιτεία της Φλόριντα δοκιμάστηκε περισσότερο από κάθε άλλη φορά, ενώ εξαφανίστηκε μία ολόκληρη πόλη.
      Ο λόγος για τη Mexico Beach στη Φλόριντα όπου τα περισσότερα σπίτια καταστράφηκαν ολοσχερώς. Η μαρίνα δεν υπάρχει πια, τα αγκυροβόλια καταστράφηκαν, ενώ τα συντρίμμια επεκτείνονται σε ακτίνα χιλιομέτρων.
      Ενδεικτικό για τις καταστροφές στη Mexico City είναι το βίντεο με αεροφωτογραφίες από την Εθνική Ωκεανική και Ατμοσφαιρική Διοίκηση των ΗΠΑ (NOAA):
      Μόνο ένα σπίτι παραλιακά υπέστη υλικές ζημιές ενώ τα υπόλοιπα καταστράφηκαν. Πρόκειται για το τριώροφο «Παλάτι της Άμμου». Ο τυφώνας Μάικλ κατέστρεψε το ισόγειο και τη σκάλα που οδηγεί στον πρώτο όροφο, έσπασε μερικά παράθυρα ενώ προκάλεσε και μικρές υλικές ζημιές σε ένα από τα μπάνια.
      «Μπορούμε να το φτιάξουμε σε ένα μήνα. Αλλά οι γείτονες, δεν ξέρω. Υποφέρουν αυτοί οι άνθρωποι» λέει ο ιδιοκτήτης του σπιτιού, Ράσελ Κινγκ.
       

      Το «Παλάτι της Άμμου» ήταν το μοναδικό σπίτι παραλιακά που άντεξε στο πέρασμα του τυφώνα   
      Ο 68χρονος Κινγκ είναι δικηγόρος και ζει στο Κλίβελαντ, ενώ το «Παλάτι της Άμμου» είτε το επισκέπτεται για διακοπές με την οικογένειά του είτε το νοικιάζει.
      Όπως όλοι οι κάτοικοι στη Mexico Beach, έτσι και ο Κινγκ, δεν προέβλεψαν πως ο «Μάικλ» θα περνούσε ακριβώς μέσα από την πόλη, διότι, οι τυφώνες συνήθως κατευθύνονται προς το Κανκούν του Μεξικό και όχι προς τα ηπειρωτικά των ΗΠΑ. Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε το χειρότερο σενάριο και τα περισσότερα σπίτια ήταν χτισμένα από τη δεκαετία του '70 με αποτέλεσμα να καταστραφούν.
      Ο 68χρονος δικηγόρος δηλώνει πως ο λόγος που το «Παλάτι της Άμμου» άντεξε στο πέρασμα του τυφώνα είναι πως σκέφτηκε να χτίσει ένα σπίτι που αντέχει σε ανέμους 250 χλμ την ώρα, καθώς οι τυφώνες είναι πλέον πολύ πιο ισχυροί.
      Η αξία του σπιτιού σύμφωνα με τους Times ανέρχεται στα 400.000 δολάρια. Έχει χτιστεί με ενισχυμένο μπετόν αρμέ ενώ είναι υπερυψωμένο προκειμένου η θάλασσα να περάσει από κάτω και όχι από μέσα σε περίπτωση σφοδρής πλημμύρας.
      «Χτίσαμε ένα σπίτι για να αντέξει σε μεγάλο τυφώνα. Απλά δεν ξέραμε ότι ο μεγάλος τυφώνας θα ερχόταν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα» λέει ο Κινγκ επισημαίνοντας πως η κλιματική αλλαγή είναι η κύρια αιτία για την εκδήλωση τόσο ισχυρών τυφώνων.
      «Ο πλανήτης υπερθερμαίνεται και οι τυφώνες γίνονται ολοένα και ισχυρότεροι. Δεν είχαμε ποτέ τέτοιου είδους τυφώνες στη Φλόριντα. Όσοι ζουν στις ακτές πρέπει να είναι προετοιμασμένοι», καταλήγει ο Κινγκ.
       
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στον Ιάπωνα αρχιτέκτονα Ρίκεν Γιαμαμότο το βραβείο Pritzker. Αναδείχθηκε κορυφαίος αρχιτέκτονας για το 2024.
      Στον Ιάπωνα Ρίκεν Γιαμαμότο, απονεμήθηκε σήμερα (05/03) το βραβείο Pritzker, η ανώτατη τιμητική διάκριση παγκοσμίως στην αρχιτεκτονική.
      Πρόκειται για τον άνθρωπο που φημίζεται για της αρχιτεκτονικής με τις κοινωνικές και κοινωνιολογικές ανησυχίες, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο οργανισμός, που έχει την έδρα του στο Σικάγο.
      «Ο Ρίκεν Γιαμαμότο, αρχιτέκτονας και κοινωνικός ακτιβιστής εργάζεται για αρμονικές κοινωνίες παρά τις διαφορετικές ταυτότητες, οικονομίες, πολιτικές, υποδομές και κατοικίες, τονίζουν σε ανακοίνωση οι διοργανωτές του θεσμού.
      Το Pritzker είναι το βραβείο που συχνά αποκαλείται το «βραβείο Νόμπελ Αρχιτεκτονικής».
      «Για μένα η αναγνώριση (της ύπαρξης) ενός χώρου είναι η αναγνώριση μιας ολόκληρης κοινότητας», δήλωσε ο Ιάπωνας που γεννήθηκε το 1945 στο Πεκίνο και μετανάστευσε στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
      «Η σημερινή προσέγγιση της αρχιτεκτονικής δίνει έμφαση στην ιδιωτικότητα, και παράλληλα αρνείται την ανάγκη για κοινωνικές σχέσεις. Μπορούμε ωστόσο να συνεχίσουμε να σεβόμαστε την ελευθερία του κάθε ατόμου ζώντας μαζί σε έναν αρχιτεκτονικό χώρο, όπως μια Δημοκρατία που σφυρηλατεί την αρμονία μεταξύ των πολιτισμών και των σταδίων της ζωής», δήλωσε ο Γιαμαμότο.
      Ο Γιαμαμότο επιλέχθηκε «πρωτίστως γιατί μας υπενθυμίζει ότι στην αρχιτεκτονική, όπως και στη δημοκρατία, οι χώροι πρέπει να δημιουργούνται με τον προσδιορισμό των πληθυσμών», δήλωσε η κριτική επιτροπή του μεγάλου βραβείου.
      Τα εύσημα στον Ιάπωνα αρχιτέκτονα
      «Η αρχιτεκτονική του εκφράζει ξεκάθαρα την πίστη του στις αρθρωτές δομές και την απλότητα των μορφών της. (Η αρχιτεκτονική του) δεν υπαγορεύει τίποτα αλλά επιτρέπει στους ανθρώπους να διαμορφώσουν τη ζωή τους σε συγκροτήματα κατοικιών με κομψότητα, κανονικότητα, ποίηση και χαρά», τονίστηκε επίσης.
      Ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας είναι γνωστός για τα έργα του σε κατοικίες και δημόσια κτίρια -σχολεία, βιβλιοθήκες, κτίρια δημοτικών υπηρεσιών - των οποίων ο σχεδιασμός ευνοεί τη φιλική ατμόσφαιρα και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.
      Τα περισσότερα έργα και αρχιτεκτονικά σύνολα του Γιαμαμότο βρίσκονται στην Ιαπωνία (μουσείο Τέχνης της Γιοκοσούκα που χρονολογείται από το 2006) αλλά και στην Κίνα (βιβλιοθήκη της Τιαντζίν το 2012) και στην Ελβετία (συνοικία του Κύκλου στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης το 2020).
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός ανεπτυγμένου δικτύου υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της πρότασης του εισηγητή Ισμαήλ Έρτουγκ για ενσωμάτωση του σχετικού κανονισμού AFIR (Alternative Fuels Infrastructure Regulation) στο πακέτο Fit for 55, το οποίο προβλέπει μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, συγκριτικά με το 1990.
      Υπέρ της πρότασης για επιτάχυνση των διαδικασιών για ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και ανεφοδιασμού σε υδρογόνο ψήφισαν 485 ευρωβουλευτές και κατά μόλις 65. Υπήρξαν επίσης 80 απόντες. Πλέον το Κοινοβούλιο παραπέμπει το θέμα στην αρμόδια επιτροπή, για τις απαραίτητες διαπραγματεύσεις.
      Σύμφωνα με την αναφορά του Έρτουγκ (μέλους της Προοδευτικής Συμμαχίας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών), αν η ανάπτυξη δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων δεν είχε υπονομευτεί τα προηγούμενα έτη, στα τέλη του 2020 θα υπήρχαν 677.000 σημεία φόρτισης στο έδαφος της ΕΕ. «Αντιθέτως σήμερα, τον Οκτώβριο του 2022 υπάρχουν μόλις 377.000 σημεία φόρτισης», ανέφερε o Γερμανός Ευρωβουλευτής.
      «Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να γίνει τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σε βενζίνη», δήλωσε ο Έρτουγκ. Η πρότασή του είναι από το 2026 να υπάρχει ένας σταθμός φόρτισης ανά 60 χλμ. στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ). Και δύο χρόνια αργότερα (από το 2028) να υπάρχει ένας σταθμός ανεφοδιασμού σε υδρογόνο ανά 100 χλμ.
    6. Επικαιρότητα

      GTnews

      Παρά τα 7,4 Ρίχτερ που χτύπησαν στις 3/4 την Ταϊβάν, ο ουρανοξύστης «Ταϊπέι 101» στο κέντρο της πρωτεύουσας της χώρας έμεινε ανέπαφος, όπως ακριβώς προέβλεψε η κατασκευή του.

      Το ύψους 509 μέτρων κτίριο έχει στο εσωτερικό του μια ειδική κατασκευή που μειώνει τη ταλάντωσή του κατά 40% κατά την διάρκεια των σεισμών, αλλά σε ημέρες με ισχυρούς ανέμους.

      Δείτε στο βίντεο πώς συμπεριφέρθηκε ο ουρανοξύστης κατά τον σεισμό της 3ης Απριλίου 2024:   Η κατασκευή είναι μια σφαίρα από ατσάλι βάρους 660 τόνων που είναι αναρτημένη στο εσωτερικό του κτιρίου, στον 92ο όροφο, σαν εκκρεμές. Κάθε φορά που το κτίριο κινείται προς μια κατεύθυνση, η ατσάλινη σφαίρα κινείται προς την αντίθετη και έτσι διατηρεί τη συνολική ισορροπία του κτιρίου, αναφέρει η Daily Mail. Με τον τρόπο αυτό ο ουρανοξύστης ταλαντεύεται, αλλά δεν μπορεί να γκρεμιστεί.

      Στο βίντεο παρακάτω βλέπετε πώς συμπεριφέρθηκε η σφαίρα κατά τον σεισμό των 6,8 Ρίχτερ το 2022.
          Αυτό είναι ένα «παθητικό σύστημα απόσβεσης», πράγμα που σημαίνει ότι λειτουργεί χωρίς καμία εξωτερική δύναμη ή έλεγχο, μόνο με τη βαρύτητα και την κίνηση του κτιρίου. Εν τω μεταξύ, υδραυλικά έμβολα  κάτω από την τεράστια σφαίρα, απορροφούν και διαχέουν την ενέργεια ως θερμότητα.
      Όπως εξηγεί στη Daily Mail ο δρ Αγαθοκλής Γιαραλής, καθηγητής δομικής δυναμικής στο Σίτι του Λονδίνου, η χαλύβδινη σφαίρα του «Ταιπέι 101» λειτουργεί με τρόπο παρόμοιο με αυτόν που λειτουργούν τα αμορτισέρ στις αναρτήσεις των αυτοκινήτων.      
      Οι σύγχρονοι ουρανοξύστες είναι κατασκευασμένοι για να είναι ευέλικτοι, ειδικά όσοι βρίσκονται σε σεισμογενείς ζώνες όπως η Ταϊβάν, εξηγεί στη Daily Mail ο καθηγητής Άντονι Ντάρμπι του Πανεπιστημίου του Μπαθ. Τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένα είναι ελαστικά, δηλαδή τεντώνονται ή συστέλλονται ανάλογα με τα μεταβαλλόμενα φορτία που ασκούνται σε αυτά.

      Το μέγεθος της παραμόρφωσης σε ένα μεμονωμένο στοιχείο, όπως ένα δοκάρι, είναι πολύ μικρό, αλλά όταν τις αθροίσουμε για όλο το ψηλό κτίριο, μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντικές πλευρικές μετακινήσεις. Οι κινήσεις αυτές δεν είναι επικίνδυνες για την ίδια την κατασκευή, αλλά, αν είναι υπερβολικές, μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία τους ενοίκους.

      Η κατασκευή του ουρανοξύστη ξεκίνησε το 1999 και ολοκληρώθηκε πριν από την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2004, οπότε και άνοιξε για το κοινό.
      Το σχέδιο του κτιρίου μοιάζει με βλαστό μπαμπού που υψώνεται προς τα πάνω σε οκτώ τμήματα.
      Σε κάθε όροφο τοποθετήθηκαν χαλύβδινα δοκάρια στήριξης που ξεκινούν από τον πυρήνα του κτιρίου και καταλήγουν στις εξωτερικές κολόνες του, ώστε να αυξηθεί η ακαμψία του πύργου.
      Αν και σε άλλα κτίρια οι μηχανισμοί για τους σεισμούς είναι αθέατοι, στον «Ταϊπέι 101» είναι τουριστική ατραξιόν για τους επισκέπτες από τον 88ο έως τον 92ο όροφο.
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο αριθμός των ανθρώπων που εξακολουθούν να αγνοούνται δέκα μέρες μετά την κατάρρευση μεγάλου μέρους ενός συγκροτήματος διαμερισμάτων κοντά στο Μαϊάμι Μπιτς, έπεσε σε 121 από 124, γνωστοποίησε χθες Σάββατο η δήμαρχος της κομητείας του Μαϊάμι-Ντέιντ, Ντανιέλα Λιβάιν Κάβα.
      Η ίδια πρόσθεσε πως οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στον τόπο της καταστροφής διεκόπησαν προσωρινά
      χθες απόγευμα εξαιτίας της προγραμματισμένης κατεδάφισης του τμήματος του κτιρίου που παραμένει όρθιο και ενόψει της πιθανής έλευσης της τροπικής καταιγίδας Ελσα στην Φλόριντα.
      Χθες δύο ακόμη νεκροί ανασύρθηκαν από τα ερείπια του 12ώροφου Champlain Towers South, ανεβάζοντας στους 24 τον επίσημο απολογισμό των θυμάτων.
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
       
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      συντρίμμια στη Σμύρνη - Πολλοί οι εγκλωβισμένοι στα ερείπια - Τουλάχιστον 150 τραυματίες - Πάνω από 30 οι μετασεισμοί - Καταστροφές σε περίπου 20 κτίρια - Ερντογάν: Στεκόμαστε δίπλα στους πολίτες της Σμύρνης
      Σοκ προκαλούν οι εικόνες που έρχονται από την Τουρκία. Τρόμος με αγνοούμενους και τραυματίες.
      Ο σεισμός στα βορειοδυτικά της Σάμου έχει προκαλέσει μεγάλες ζημιές σε κτήρια στη Σμύρνη. Στα βίντεο που ακολουθούν, βλέπετε τις συγκλονιστικές στιγμές της κατάρρευσης κτηρίων.
      Συμφωνα με την ενημέρωση της Υπηρεσίας Διαχείρισης Καταστροφών της Τουρκίας, τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους (οι τρεις από τις καταρρεύσεις κι ο ένας πνίγηκε από τα νερά που πλημμύρισαν στενά της πόλης), ενώ άλλοι 152 έχουν τραυματιστεί. 
      Επιπλέον, στην επίσημη ενημέρωση της Υπηρεσίας Διαχείρισης Κρίσεων, έγινε γνωστό πως τον μεγάλο σεισμό των 6,6 Ρίχτερ στις 13:51, ακολούθησαν 33 μετασεισμοί μέχρι τις 15:45, με τους 13 εξ αυτών να είναι πάνω από τα 4 ρίχτερ (έφτασαν μέχρι τα 4,8).
      Ο περιφερειάρχης Σμύρνης ανέφερε πως έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές περίπου 20 κτίρια, ενώ ο κυβερνήτης της πόλης Γιαβούζ Σελίμ Κέσγκερ ήταν καθησυχαστικός, σημειώνοντας πως δεν υπάρχουν πληροφορίες για απώλειες ζωών. Ωστόσο οι εικόνες από τη Σμύρνη, που δείχνουν πολυκατοικίες που έχουν καταρρεύσει σαν χάρτινοι πύργοι και τον τρόμο των κατοίκων, μαρτυρούν πως βρίσκεται σ΄ εξέλιξη μια τραγωδία.


      Πολλοί είναι οι εγκλωβισμένοι στα ερείπια, δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Περιβάλλοντος

      O σεισμός διήρκεσε 15 δευτερόλεπτα και έγινε ιδιαίτερα αισθητός και σε γειτονικές πόλεις όπως στην Κωνσταντινούπολη, όπως μεταδίδουν τα τουρκικά ΜΜΕ. Αμέσως μετά τον σεισμό, ο γενικός γραμματέας του δημοτικού συμβουλίου της Σμύρνης Buğra Gökçe, δήλωσε στο τουρκικό δίκτυο «NTV» ότι ορισμένα σπίτια στη Σμύρνη έχουν καταστραφεί ολοσχερώς. Για τον Τούρκο υπουργό Περιβάλλοντος, Μurat Kurum πολλοί είναι οι εγκλωβισμένοι στα ερείπια. Πληροφορίες θέλουν τουλάχιστον 40 άτομα να έχουν εγκλωβιστεί σε ένα, μόνο, κτήριο, ενώ, σύμφωνα με τον κυβερνήτη της Σμύρνης, έχουν απεγκλωβιστεί τουλάχιστον 70 άτομα.

       
         

         


      Τρόμος με αγνοούμενους και τραυματίες

      Σύμφωνα με ανακοίνωση της τουρκικής Αρχής Διαχείρισης Καταστροφών και Έκτακτης Ανάγκης (AFAD), καταγράφηκε σεισμός μεγέθους 6,6 στο 14,51 στο Αιγαίο Πέλαγος, 17 χιλιόμετρα από την περιοχή Σεφερχισάρ της Σμύρνης. Το βάθος του σεισμού, προσδιορίζεται στα 16,54 χλμ.

      M’ ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο υπουργός Εσωτερικών Σουλεϊμάν Σοϊλού, έκανε γνωστό πως εως τις 14.30 υπήρχαν πληροφορίες για καταρρεύσεις έξι κτιρίων στις περιοχές Μπόρνοβα και Μπαϊρακλί της Σμύρνης, ενώ δεν υπήρχαν αναφορές για νεκρούς. Ο ίδιος ενημέρωσε πως ήδη σωστικά συνεργεία, εργάζονται στα ερείπια των πολυκατοικιών που έχουν καταρρεύσει.
       
       
       
    9. Επικαιρότητα

      Giorgos1987

      Πέρασαν περίπου τρεις μήνες μετά τον ισχυρό σεισμό στην Αθήνα και 8 μήνες μετά τις καταρρεύσεις ορισμένων πολύ παλαιών κτιρίων από τις παρατεταμένες βροχοπτώσεις. Ορισμένα από τα κτίρια που είχαν καταρρεύσει τόσο κατά την διάρκεια των βροχών όσο και μετά την σεισμική δόνηση, ήταν διατηρητέα. Μετά τις καταρρεύσεις που είχαν συμβεί σε 2-3 κτίρια λόγω των βροχοπτώσεων, ξεκίνησε μεγάλη συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και στα ΜΜΕ για την κατάσταση που επικρατεί με τα παλαιά και εγκαταλελειμμένα κτίσματα στην Αθήνα καθώς και τα πιθανά μέτρα αντιμετώπισης που πρέπει να παρθούν για την αποφυγή κινδύνου. Στην πραγματικότητα βέβαια, δεν ειπώθηκε ούτε ακούστηκε κάτι καινούργιο, ανακυκλώθηκαν διάφορα πράγματα που έχουν συζητηθεί και έχουν ειπωθεί αρκετές φορές στο παρελθόν, δίχως όμως κανένα αποτέλεσμα.
      Αν και το νομοθετικό πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό κτιρίων, οικισμών και συνόλων ως διατηρητέων υπάρχει από το 1985, αν και σε όσα κτίρια χαρακτηρίζονται ως διατηρητέα επιβάλλεται ένα πακέτο αυστηρών περιορισμών και υποχρεώσεων προς τους ιδιοκτήτες του, δεσμεύσεις και υποχρεώσεις οι οποίες αποτελούν σημαντικό οικονομικό βάρος για τον ιδιοκτήτη, παρόλα αυτά, κανένας νόμος δεν φρόντισε να κάνει πράξεις τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτές τις υποχρεώσεις, όπως χρηματοδοτήσεις για την συντήρηση, την ανακαίνιση, την αποκατάσταση, την επανάχρηση και την αξιοποίηση των διατηρητέων. Διάφοροι νόμοι υπήρξαν που έδιναν κατευθύνσεις στις κρατικές αρχές για την νομοθέτηση συγκεκριμένων μέτρων και την εφαρμογή τους, δεν εφαρμόστηκε κάτι όμως, ενώ όσες προσπάθειες έγιναν για άλλα μέτρα όπως για παράδειγμα το σύστημα τίτλων μεταφοράς για υπερβάλλοντα συντελεστή δόμησης, έπεσε στο κενό με την ακύρωση του μέτρου από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι το αδιέξοδο πολλών ιδιοκτητών διατηρητέων και η άσχημη εικόνα που συναντάται σε όλη την Ελλάδα με ερειπωμένα και διαλυμένα διατηρητέα σε πολύ κακή κατάσταση.
      Τα τελευταία δύο χρόνια, ακούστηκαν εξαγγελίες από την απελθούσα κυβέρνηση για το θέμα των διατηρητέων. Ακούστηκε αρκετές φορές από τον τέως υφυπουργό περιβάλλοντος κ. Δημαρά πως ετοιμάζεται ενιαίος διαθεσμικός φορέας για τα διατηρητέα που θα απαρτίζεται από άτομα του ΥΠΕΚΑ του ΥΠΠΟ και των άλλων συναρμόδιων υπουργείων ώστε να αντιμετωπιστεί το θέμα ενιαία, ενώ επίσης θα αλλάξουν τα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό ακινήτου ως διατηρητέου. Διαβάσαμε οτι ο δήμος Αθηνών είχε καταρτίσει σχέδιο για την αξιοποίηση των διατηρητέων αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έδειξε ενδιαφέρον και μετέθεσε το θέμα της διαχείρισης σε μια νεοσύστατη εταιρεία της για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, εναντίον της συγκεκριμένης εταιρείας είχε προσφύγει δικαστικά ο δήμος Αθηνών. Επίσης αναφέρθηκε και η δημιουργία της ψηφιακής τράπεζας γης, μιας πρότασης του ΤΕΕ η οποία θα μπορούσε να βοηθήσει στο πρόβλημα των διατηρητέων. Από όλα αυτά τίποτα δεν έγινε μέχρι που έγιναν οι εκλογές, άλλαξε η κυβέρνηση και όπως πάντα, τα θέματα παραπέμφθηκαν στις καλένδες.
      Μέχρι στιγμής το μόνο μέτρο που ετοιμάζεται είναι το σύστημα τίτλων μεταφοράς για υπερβάλλοντα συντελεστή δόμησης. Το συγκεκριμένο μέτρο αν εφαρμοστεί μπορεί να βοηθήσει πραγματικά αρκετούς ιδιοκτήτες διατηρητέων. Ακόμα και έτσι όμως, το συγκεκριμένο μπορεί να βοηθήσει υπό προϋποθέσεις, η πρώτη είναι να μην έχει εξαντληθεί ο συντελεστής δόμησης του διατηρητέου και η δεύτερη ασφαλώς να ενδιαφερθεί αγοραστής για να αγοράσει τον υπολοιπόμενο συντελεστή δόμησης. Μέχρι όμως να γίνει αυτό, μέχρι να αποτιμηθεί η αποτελεσματικότητα του εν λόγω μέτρου, τα προβλήματα με τα διατηρητέα και εύρεση πόρων από το κράτος και η έλλειψη κινήτρων για την συντήρησή τους, αποτελεί υπαρκτό και συνάμα τεράστιο πρόβλημα. Η ουσία προς το παρόν είναι πως οι όποιες διαδικασίες προχωρούν με ρυθμούς χελώνας.
    10. Επικαιρότητα

      george68

      Μετά από παρατήρηση στελέχους της UEFA - Δείτε βίντεο από την εξέδρα των οπαδών της Μπάγερν
      Ανησυχία προκάλεσε στην UEFA η απίστευτη ταλάντωση στο άνω διάζωμα του ΟΑΚΑ κατά τη διάρκεια του αγώνα της ΑΕΚ με τη Μπάγερν Μονάχου.
      Στέλεχος της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου που παρατήρησε το φαινόμενο που προκάλεσαν οι οπαδοί της γερμανικής ομάδας,  έκανε σχετική ερώτηση στους ανθρώπους του ΟΑΚΑ.
      Αυτοί με τη σειρά τους απέστειλαν σχετική επιστολή στη ΓΓΑ και ζητούν έλεγχο στατικότητας.
      Ο έλεγχος αναμένεται να γίνει σύντομα αν και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Η ταλάντωση υπάρχει εδώ και χρόνια και δεν υπάρχει καμία ανησυχία για την καταλληλότητα ή όχι του κεντρικού σταδίου των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων.
      Σημειώνεται ότι το ΟΑΚΑ χρησιμοποιούν ως έδρα η ΑΕΚ, ο Παναθηναϊκός και η Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου.
       
    11. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τις φωτογραφίες δημοσίευσε στα κοινωνικά δίκτυα η Airbus Space - Στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια η ζημιά από τη διακοπή της ναυσιπλοΐας στη διώρυγα
      Eντυπωσιακές φωτογραφίες από το διάστημα με το κολλημένο στη Διώρυγα του Σουέζ  «Ever Given» δημοσίευσε στα κοινωνικά δίκτυα η Airbus Space.
      Οι φωτογραφίες δείχνουν το μήκους 400 μέτρων πλοίο να έχει κυριολεκτικά «σφηνώσει» στο κανάλι, ενώ η Airbus Space στην ανάρτησή της σημειώνει ότι οι συγκεκριμένες εικόνες ελήφθησαν σήμερα το πρωί και δείχνουν το εμπορικό πλοίο να παραμένει κολλημένο στο κανάλι.
      Δείτε τις εντυπωσιακές φωτογραφίες

       
      Τεράστιο πλήγμα στις μεταφορές
      Σοβαρό πλήγμα έχει επιφέρει στο εμπόριο η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη διώρυγα του Σουέζ από την προσάραξη του γιγαντιαίων διαστάσεων πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Given» με το κόστος  της ζημιάς να ανέρχεται σε σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

      Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd's List, το κόστος που αποφέρει η διέλευση των πλοίων καθημερινά από την περιοχή υπολογίζεται σε 5,1 και 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια με κατεύθυνση προς τα δυτικά και τα ανατολικά, αντίστοιχα.
      Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειες ρυμουλκών και εκσκαφέων για την απομάκρυνση του Ever Given -του σκάφους μήκους 400 μέτρων που «σφηνώθηκε» στο κανάλι την Τρίτη- έχουν αποτύχει και οι εργασίες για την εκ νέου επιβίβαση του πλοίου έχουν ανασταλεί μέχρι την Πέμπτη το πρωί στην Αίγυπτο, ανακοίνωσε ναυτιλιακός πράκτορας της Inchcape, σύμφωνα με τις αρχές τους Σουέζ.

      Περίπου 300 πλοία από όλο τον κόσμο έχουν κολλήσει στη διώρυγα του Σουέζ, περιμένοντας την έναρξη της διέλευσής τους από την πλωτή οδό, σύμφωνα με στοιχεία που εξέθεσε η Bloomberg.

      Η Evergreen ανέθεσε σε ομάδες ειδικών της Smit Salvage, όπως επίσης της ιαπωνικής εταιρείας Nippon Salvage, να εκπονήσουν ένα «αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι εμπειρογνώμονες αναμένεται να φθάσουν σήμερα.

      Σύμφωνα,μάλιστα, με τον τεχνικό μάνατζερ του πλοίου, άλλη μια προσπάθεια για την αποκόλλησή του θα γίνει αργότερα σήμερα, έπειτα από μια πρώτη ανεπιτυχή απόπειρα.

         

      Η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), που έχει αναλάβει χρέη τεχνικής διεύθυνσης του Ever Given, ανέφερε σε μια ανακοίνωση ότι οι προσπάθειες βυθοκόρησης συνεχίζονται.

      «Μια ακόμη προσπάθεια για την αποκόλληση του πλοίου, που διεξήχθη στις 08:00 το πρωί τοπική ώρα σήμερα, δεν στέφθηκε με επιτυχία και μία επιπλέον προσπάθεια θα γίνει αργότερα σήμερα», επισήμανε. «Μόλις αποκολληθεί, θα γίνει πλήρης επιθεώρηση του πλοίου και η BSM θα συνεργαστεί πλήρως με τις αρμόδιες αρχές για την διαλεύκανση του περιστατικού».
    12. Επικαιρότητα

      Giorgos1987

      Έχει κλείσει η Σκυλίτση για λόγους ασφαλείας
      Με πρωτοβουλίες του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη και της Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σταυρούλας Αντωνάκου, κινήθηκαν άμεσα οι διαδικασίες για την κατεδάφιση του διατηρητέου στον Πειραιά, που χθες το βράδυ έπιασε φωτιά με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένα μικρό παιδί.
      Σύμφωνα με το site Piraeuspress.gr, έχει κλείσει η Σκυλίτση για λόγους ασφαλείας, καθώς το κτίριο είναι έτοιμο να καταρρεύσει, μετά τη χθεσινή φωτιά που κατέληξε σε τραγωδία.
      Λόγω του γεγονότος ότι πρόκειται για διατηρητέο κτίριο, απαιτούνται διαδικασίες από το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο επίσης με εντολή της Υπουργού κ. Μενδώνη αναμένεται να δώσει άμεσα το πράσινο φως.
      Σημαντικό θα είναι το έργο της Τροχαίας το επόμενο διάστημα καθώς μια βασική έξοδος του Πειραιά έχει αποκλειστεί και με δεδομένο το παζάρι της Κυριακής και τον εορτασμό των Θεοφανείων, η κατάσταση αναμένεται να είναι ασφυκτική στις άλλες μικρότερες εξόδους του Πειραιά.

       
         
       
       

       
    13. Επικαιρότητα

      Giorgos1987

      Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε πριν από λίγο πυρκαγιά που εκδηλώθηκε λίγο πριν τις 02.00 τα ξημερώματα σε εγκαταλειμμένο κτίριο στη συμβολή των οδών Ερμού και Πιττάκη στο κέντρο της Αθήνας.

      Λόγω των υλικών που ήταν πεταμένα στο εσωτερικό του κτιρίου, η φωτιά πήρε γρήγορα διαστάσεις με αποτέλεσμα το κτίριο να καταστραφεί σχεδόν ολοσχερώς.   Σύμφωνα με την Πυροσβεστική δεν υπάρχει αναφορά για τυχόν εγκλωβισμένα άτομα.

      Για την κατάσβεση του κτιρίου επιχειρούν ακόμα 20 πυροσβέστες με 8 οχήματα, που παραμένουν στο σημείο μέχρι να σβήσει και η τελευταία φλόγα και να ολοκληρωθεί ο έλεγχος.   Το τετράγωνο γύρω από το σημείο της πυρκαγιάς παραμένει αποκλεισμένο.
      Στον εισαγγελέα οδηγείται αύριο ένας 56χρονος άστεγος Ελληνοαιγύπτιος, ο οποίος συνελήφθη από ανακριτικούς υπαλλήλους της Πυροσβεστικής, ως υπαίτιος της πυρκαγιάς που εκδηλώθηκε τα ξημερώματα στο εγκαταλειμμένο κτίριο στην οδό Ερμού, το οποίο καταστράφηκε από τις φλόγες.

      Ο 56χρονος συνελήφθη το πρωί, μετά από υποδείξεις αστυνομικών που είχαν πάει στο σημείο και τον είδαν να βγαίνει από το κτίριο. Στην κατοχή του βρέθηκαν και ελληνικά και αιγυπτιακά έγγραφα, ενώ στην αρχή ήταν αρνητικός όταν τον ρωτούσαν.

      Οδηγήθηκε στο Ανακριτικό Τμήμα της Πυροσβεστικής, στην οδό Πειραιώς, όπου τελικά ομολόγησε ότι είχε πάει για να μείνει τη νύχτα στο κτίριο και άναψε κεριά για να ζεσταθεί, από τα οποία πιθανότατα προκλήθηκε η πυρκαγιά.

      Σημειώνεται ότι από την αυτοψία που έγινε στο χώρο, διαπιστώθηκε ότι πράγματι υπήρχαν κεριά, που πιθανολογείται ότι προκάλεσαν την πυρκαγιά.

      Για την υπόθεση ενημερώθηκε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και ο 56χρονος κρατείται με την κατηγορία του εμπρησμού από πρόθεση.

      Μέχρι και αυτή την ώρα παραμένει στον τόπο της πυρκαγιάς ένα όχημα της πυροσβεστικής, καθώς υπάρχουν ακόμα καπνοί, ενώ από το δήμο θα ληφθούν μέτρα για την πρόληψη ατυχήματος, λόγω επικινδυνότητας του κτιρίου.
       
       

      Σχετικές ειδήσεις:   https://www.protothema.gr/greece/article/955674/sunelifthi-56hronos-astegos-gia-tin-purkagia-sto-ktirio-tis-ermou/        
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Μια θέση στο... βιβλίο Γκίνες διεκδικεί η Πολεοδομία της Σύρου μετά το τελευταίο σαρωτικό της πέρασμα από το Νησί των Ανέμων. Κλιμάκιο της υπηρεσίας μέσα σε τέσσερα μόλις 24ωρα επέβαλε πρόστιμα ύψους 1,6 εκατ. Ευρώ για πολεοδομικές αυθαιρεσίες.
      Ωστόσο το εντυπωσιακό είναι ότι παρά τα τσουχτερά πρόστιμα, οι ιδιοκτήτες των αυθαιρέτων συνεχίζουν απτόητοι να χτίζουν χωρίς άδειες, μην υπολογίζοντας ούτε την Εισαγγελία Σύρου, ούτε την Αστυνομία, ούτε και την αρμόδια Πολεοδομία βασιζόμενοι στη λογική ότι τα κέρδη που θα αποκομίσουν από την φετινή σεζόν επαρκούν και για να καλύψουν τα βαρύτατα πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί.   Σύμφωνα λοιπόν με πηγές του υπουργείου Εσωτερικών, το κλιμάκιο της Πολεοδομίας Σύρου που κατέβηκε για επιτόπιες αυτοψίες σε αυθαίρετες κατασκευές πριν απο λίγες μέρες επέβαλε πρόστιμα ύψους 1,6 εκατ. Ευρώ σε διάστημα τεσσάρων ημερών. 

      Στο στόχαστρο των πολεοδομικών Αρχών μπήκαν και τα εκατοντάδες κοντέινερ που τείνουν να αλλάξουν την φυσιογνωμία του νησιού, έπειτα κι απο παρέμβαση της δημοτικής Αρχής, που ζήτησε από τους κατόχους τους να τα απομακρύνουν το συντομότερο δυνατό.

      Χαρακτηριστική περίπτωση, η παραλία της Ελιάς, όπου εντοπίστηκαν πλήθος κοντέινερ, κάποια εκ των οποίων χρησιμοποιούνταν ως αποθηκευτικοί χώροι κι άλλα ως χώρος φιλοξενίας εργαζόμενων.
        Στη συγκεκριμένη παραλία επεβλήθη και το υψηλότερο πρόστιμο, πάνω από 300.000 ευρώ για την ύπαρξη κοντέινερ γιγαντιαίων διαστάσεων, όπως βλέπετε και στο σχετικό φωτογραφικό υλικό που εξασφάλισε το protothema.gr
         


      O δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς, μιλώντας στο protothema.gr για την εικόνα που παρουσιάζει το νησί εξαιτίας των κοντέινερ, ανέφερε ότι: “Ως Δημοτική Αρχή διαπιστώσαμε εγκαίρως το πρόβλημα και μάλιστα με σχετική ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου , η οποία προηγήθηκε των δημοσιευμάτων σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα και ζητήσαμε την άμεση παρέμβαση όλων των συναρμόδιων ελεγκτικών αρχών, προκειμένου να εφαρμοστεί ο νόμος”.

      Και συνέχισε: “Οι αρμόδιοι ελεγκτές της Πολεοδομίας Σύρου, αντέδρασαν σε χρόνο ρεκόρ και με την αμέριστη υποστήριξη τόσο του Λιμενικού όσο και της Αστυνομίας, προέβησαν στους πρώτους ελέγχους και στην επιβολή προστίμων, ανάλογων με τις παραβάσεις που σημειώθηκαν.Μάλιστα, αρκετά κοντέινερ έχουν ήδη απομακρυνθεί, ενώ τις επόμενες μέρες αναμένεται να απομακρυνθούν πολλά περισσότερα.Οι έλεγχοι από την Πολεοδομία Σύρου θα συνεχιστούν καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι δε θα υπάρξει επανάληψη του φαινομένου.Έχουμε δεσμευτεί ως Δημοτική Αρχή και εγώ προσωπικά από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τη διοίκηση του τόπου, ότι δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με το φυσικό κάλλος και να αλλοιώσει το μοναδικό κυκλαδίτικο τοπίο της Μυκόνου!Θα πρέπει όλοι να σεβαστούμε τα αυτονόητα και να αναλογιστούμε ποιο νησί θέλουμε να κληρονομήσουμε στη νέα γενιά Μυκονιατών, που σε λίγα χρόνια θα αναλάβει τις τύχες του τόπου μας.»
    15. Επικαιρότητα

      COSTAS T

      Ένας από τους εξώστες του ξενοδοχείου «Ελληνίς» βρίσκεται υπό κατάρρευση καθώς έχει αποκολληθεί από το υπόλοιπο κτίριο, χωρίς ωστόσο να έχει πέσει.
      https://www.protothema.gr/greece/article/1331207/upo-katarreusi-balkoni-se-xenodoheio-sti-suggrou-deite-fotografies/

       

       

    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τρία σπίτια απειλούνται από το να τα καταπιεί το ρέμα, μετά τις τελευταίες βροχές, στην περιοχή του Νέου Βουτζά, καθώς η καθίζηση που αρχικά ήταν 30 πόντοι, έγινε τρία μέτρα. Η περιοχή είχε δέντρα και μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 2018 με κάθε βροχή σημειώνονταν καθιζήσεις.
      Τα σπίτια που βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, δεν κατοικούνται πια είναι κατασκευής 20ετίας το πρώτο σπίτι και νεώτερα τα άλλα δύο.
      Πρόκειται για γεωλογικό φαινόμενο στην περιοχή, όπου από παλιά υπάρχει και το ρέμα του Νταού και δεν αποκλείεται να επεκταθεί και να κινδυνεύσουν και άλλα σπίτια.
      Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου Βαγγέλης Μπουρνούς, δήλωσε ότι διολισθαίνει ένα υπόστρωμα του εδάφους, ενώ ειδικοί γεωτέχνες θα διαπιστώσουν σήμερα το βάθος που εξελίσσεται αυτή η διαδικασία.
      Σε πρώτη φάση τέσσερα σπίτια έχουν πρόβλημα, ενώ μπορεί το γεωλογικό φαινόμενο να επεκταθεί. Αυτό θα το διαπιστώσουν οι γεωτέχνες.

      Επίσης ανέφερε ότι επί επταετίας μοιράστηκαν στην περιοχή οικόπεδα χωρίς γεωλογικές μελέτες, αλλά και πως ο Δήμος προσφέρθηκε να βοηθήσει τους κατοίκους των συγκεκριμένων οικιών, αλλά οι απομακρυνθέντες είχαν εναλλακτικές λύσεις στέγασης.
       
       
       
       
       
         

    17. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η επίσκεψη του κλιμακίου της Αρχής Διαφάνειας στην Πολεοδομία Σύρου έγινε με αφορμή την καταγγελία που έχει υποβάλει, εδώ κι ένα χρόνο, γνωστός μεσίτης του νησιού.
      Λίστα με 36 ακίνητα εις βάρος των οποίων υπάρχουν καταγγελίες για αυθαιρεσίες εξέτασε το κλιμάκιο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας που βρέθηκε στη Σύρο πριν από λίγες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr.
      Τα μέλη του κλιμακίου πέρασαν την πόρτα της Πολεοδομίας Σύρου, προκειμένου να ερευνήσουν αν οι καταγγελίες για τα ακίνητα έχουν ελεγχθεί από τους υπαλλήλους της Πολεοδομίας, αν έχουν επιβληθεί τα ανάλογα πρόστιμα κι αν έχουν τηρηθεί κατά γράμμα οι σύννομες διαδικασίες.
      Η επίσκεψη του κλιμακίου της Αρχής Διαφάνειας στην Πολεοδομία της Σύρου έγινε με αφορμή την καταγγελία που έχει υποβάλει εδώ κι ένα χρόνο περίπου προς όλες τις αρμόδιες Αρχές, γνωστός μεσίτης του νησιού, ο οποίος είχε ισχυριστεί ότι οι πολεοδομικές υπηρεσίες σε Σύρο και Μύκονο, κάνουν τα στραβά μάτια σε εξόφθαλμες παραβάσεις, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει κύκλωμα και μάλιστα πολύ καλά οργανωμένο που βρίσκεται πίσω απ’ όλες σχεδόν τις παράνομες οικοδομές.
      Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, από την αρχή του έτους έως σήμερα, έχουν εντοπιστεί στη Μύκονο 180 αυθαίρετα στους ιδιοκτήτες των οποίων έχουν επιβληθεί τα ανάλογα πρόστιμα.
      Ωστόσο, όσοι επιδίδονται σε παράνομες ενέργειες στο κυκλαδίτικο νησί δεν πτοούνται και προχωρούν σε ενστάσεις στα Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων ( ΣΥΠΟΘΑ) τα οποία έχουν την αρμοδιότητα να εξετάζουν προσφυγές κατά των πορισμάτων των ελεγκτών δόμησης.
      Το εντυπωσιακό είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις καταφέρνουν και δικαιώνονται. Όπως λένε καλά γνωρίζοντες στο protothema, αν η Αρχή Διαφάνειας και κάθε άλλη αρμόδια υπηρεσία, θέλει να βάλει ένα οριστικό τέλος στην αυθαίρετη δόμηση, θα πρέπει να ξεκινήσει την έρευνα της από το ΣΥΠΟΘΑ και από τα σκεπτικά των αποφάσεων που δίνουν «συγχωροχάρτι» στους αυθεραιτούντες.
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr μπορούν οι πολίτες να εκδίδουν το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας για τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, σύμφωνα με τα κριτήρια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
      Η νέα υπηρεσία που σχεδίασαν τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών και υλοποίησε το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποσκοπεί στη διευκόλυνση των οδηγών και την διασφάλιση της γνησιότητας των σχετικών αδειών. Έτσι, τα νέα ειδικά σήματα εκδίδονται ψηφιακά, γρήγορα, εύκολα και με απόλυτη διαφάνεια.

      Σύμφωνα με την υπ’ αρ. οικ-289738/Φ.911 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ B’ 4860/20-10-2021), οι κατηγορίες των οχημάτων που εξαιρούνται από την εκ περιτροπής κυκλοφορία των αυτοκινήτων εντός του μικρού δακτυλίου (μονά – ζυγά) και για τις οποίες εκδίδεται το ειδικό σήμα είναι οι εξής:
      ηλεκτρικά εκ κατασκευής φυσικού αερίου ή υγραερίου υβριδικά κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2. Η λειτουργία της υπηρεσίας είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική προς τον πολίτη. Αρχικά, ο ενδιαφερόμενος αυθεντικοποιείται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και στη συνέχεια υποβάλλει αίτηση για την έκδοση του ειδικού σήματος, αφού δηλώσει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη. Τα στοιχεία του οχήματος αντλούνται από τα μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
      Ο έλεγχος για το αν το όχημα υπάγεται σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες γίνεται αυτόματα και, εφόσον διαπιστωθεί ότι το όχημα πληροί τις προδιαγραφές, το ειδικό σήμα εκδίδεται επιτόπου σε μορφή pdf. Τέλος, ο ενδιαφερόμενος οφείλει είτε να το εκτυπώσει, είτε να το αποθηκεύσει στο κινητό του τηλέφωνο, ώστε να το επιδεικνύει σε κάθε σχετικό έλεγχο της Τροχαίας. Όπως όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα που εκδίδονται από το gov.gr, το ειδικό σήμα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου από τον λήπτη.
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αναστάτωση στο Χαλάνδρι νωρίς το πρωί της Παρασκευής, καθώς σύμφωνα με την ΕΡΤ έπεσε μπαλκόνι πολυώροφης πολυκατοικίας, στην οδό Κούρτεση 27, λόγω διάβρωσης. 
      Οι αναφορές κάνουν λόγο για τσιμεντένια προέκταση μπαλκονιού στον τελευταίο όροφο της πολυκατοικίας, η οποία είχε χτιστεί τη δεκαετία του '90.
      Ίδιες πηγές αναφέρουν πως δεν υπήρξαν τραυματισμοί, καθώς την ώρα της κατάρρευσης, δεν υπήρχαν άνθρωποι στο μπαλκόνι ή στον αίθριο χώρο της πολυκατοικίας.
       
      Λίγο αργότερα, ζητήθηκε η εκκένωση της πολυκατοικίας από πυροσβεστική και αστυνομία για να εξεταστεί η στατικότητα του κτιρίου.  Οι ένοικοι μεταφέρθηκαν με ασφάλεια σε χώρους φιλοξενίας.

       
       
         

    20. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σε ρυθμούς 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση κινείται, ή μάλλον πετάει, και η Aegean Airlines, αεροσκάφος της οποίας πέταξε πάνω από την Πελοπόννησο, σχηματίζοντας με την πορεία του τον αριθμό 200. 
      Ειδικότερα, το πέντε χρόνων αεροσκάφος Airbus Α320, πέταξε περίπου στα 20.000 πόδια πάνω από τον τόπο που ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση. Ξεκίνησε από το Ελ. Βενιζέλος, έφτασε στην Αχαΐα και από εκεί ξεκίνησε να σχηματίζει το 200, πετώντας πάνω από την Αρχαία Ολυμπία, τα Καλάβρυτα, την Κόρινθο, το Άργος και τα ιστορικά Δερβενάκια. Σημειώνεται ότι ακόμα και ο αριθμός της πτήσης ήταν συμβολικός για την οποία επιλέχθηκε το Α3 1821.
       
    21. Επικαιρότητα

      Engineer

      Ο διευθυντής κατάφερε με ψυχραιμία να μην τραυματιστεί κανένας μαθητής - Η ιστορία του κτηρίου το οποίο στέγασε γενιές και γενιές.
      Συγκλονιστικές είναι οι στιγμές που καταγράφηκαν έξω από το κτίριο όπου στεγάζονταν το Δημοτικό Σχολείο στο Δαμάσι.
      Ο διευθυντής του Γρηγόρης Λέτσιος με δάκρυα στα μάτια χτύπησε το τελευταίο κουδούνι πριν την κατεδάφιση, όπως μετέδωσε το larissanet.gr.
      Το σχολείο έπαθε ανεπανόρθωτες ζημιές και από θαύμα δεν υπήρξαν θύματα από τον σεισμό της 3ης Μαρτίου. Ο διευθυντής του σχολείου, Γρηγόρης Λέτσιος, με απόλυτη ψυχραιμία μπόρεσε να διαχειριστεί την κατάσταση και να βγάλει με ασφάλεια έξω από το κτίριο τους 63 μαθητές.
      Δείτε το βίντεο:
       
      Η ιστορία του σχολείου στο Δαμάσι

      Στα Γενικά Αρχεία του Κράτους Λάρισας βρίσκεται το αρχείο του Δημοτικού Σχολείου Δαμασίου που καταστράφηκε από τον μεγάλο σεισμό των 6,3 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ την περασμένη εβδομάδα.

      Στο βιβλίο «Ιστορίας του Σχολείου» που συντάχθηκε το 1956, διαβάζουμε: «κατά το σχολικόν έτος 1937 – 1938 απεφασίσθη η ανέγερσις νέου διδακτηρίου επί γηπέδου ιδιοκτησίας του σχολικού ταμείου εκτάσεως 4 περίπου στρεμμάτων. Η ανέγερσις ήρξατο τον Μάρτιον του έτους 1938 επί σχεδίου Υπουργείου Παιδείας. (…)».

      Για την υλοποίηση του σχεδίου χρειάστηκαν πόροι που εξασφαλίστηκαν αρχικά, με την εκποίηση 80 στρεμμάτων γεωργικού κλήρου του σχολικού ταμείου. Το 1940 ο πρόεδρος του Σχολικού Συμβουλίου Γ. Σακελλαρίου, παρουσιάστηκε ενώπιον του Υπουργού Παιδείας Σπέντζα και πέτυχε τη χορήγηση πίστωσης 300 εκατομμυρίων δραχμών για την αποπεράτωση του διδακτηρίου. Η πίστωση αυτή όμως συνέπεσε με την κήρυξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου και δεν κατάφερε να επιτελέσει τον σκοπό της.
       

      Κατά τη διάρκεια της κατοχής το Δημοτικό Σχολείο Δαμασίου, δεδομένης της κατάστασης, υπολειτουργούσε ενώ υπέστη και πολλές καταστροφές.

      Το 1952 το παλαιό διδακτήριο κρίθηκε ως «ετοιμόρροπο» από την Υπηρεσία Πολεοδομικού Γραφείου Λάρισας και διατάχθηκε η άμεση απομάκρυνση των μαθητών. Τότε ο Συνεταιρισμός Αποκαταστάσεως Ακτημόνων Καλλιεργητών (Σ.Α.Α.Κ.) Δαμασίου συνεισέφερε ένα σημαντικό χρηματικό ποσό προς ενίσχυση του Σχολικού Ταμείου.

      Έτσι στα μέσα Νοεμβρίου 1952 αποπερατώθηκαν τρεις αίθουσες του κάτω ορόφου στο νέο διδακτήριο. Και τον επόμενο χρόνο ολοκληρώθηκε η κατασκευή μιας ακόμα αίθουσας στην οποία στεγάστηκε το Νηπιαγωγείο Δαμασίου.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.