Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Δόμηση εκτός σχεδίου


    Τα "τεμάχια γεωργικής εκμετάλλευσης" (δηλαδή χωράφια που είχαν παραχωρηθεί κατά χρήση αποκλειστικά για καλλιέργεια πριν από το 2003) εξαιρούνται από όλους τους πολεοδομικούς περιορισμούς της εκτός σχεδίου δόμησης και μπορούν να πολεοδομηθούν ελεύθερα.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τροπολογία, στο σχέδιο νόμου για το κτηματολόγιο και τους δασικούς χάρτες, που συζητείται στη Βουλή, προβλέπονται τα ακόλουθα:

     

    "Με την προτεινόμενο διάταξη της παρ. 4 ορίζεται η ένταξη των παλαιών τεμαχίων γεωργικής χρήσης, εντός ή εντός Ζ.Ο.Ε., στο δεσμευτικό καθεστώς των γενικών διατάξεων εκτός σχεδίου δόμησης ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270Δ'/31-5-85).

     

    Με την παρ. 5 του άρθρου 1 του Ν. 3147/2003 προβλέπεται ότι οι διανομές των παραχωρούμενων εκτάσεων, δυνάμει των διατάξεων της Αγροτικής Νομοθεσίας, θα ενεργούνται εφερξής σύμφωνα με τις πολεοδομικές διατάξεις, όσον αφορά το εμβαδόν και την αρτιότητα των τεμαχίων. Παράλληλα λαμβάνεται μέριμνα αντιμετώπισης του προβλήματςο των προ του νόμου γενομένων διανομών προβλέπονται την αποδέσμευση των γεωτεμαχίων γενικών από τις ανωτέρω πολεοδομικές διατάξεις. Λόγω όμως της γενικότητας με την οποία διατυπώθηκε η τελευταία πρόβλεψη και του επακόλουθου προβληματισμού των υπηρεσιών εφαρμογής της διάταξης, ως προς τα ελάχιστα όρια αρτιότητας, προκύπτει ανάγκη θεσμικής ρύθμισης".

     

    Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=8923





    dimitris GM

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    σε εκτός σχεδίου κατοικία ή και γενικά σε κατασκευή

     

    η στέγη

    1.  επιτρέπεται να εξέχει (σε στυλ κεκλιμένου προβόλου) 1.0μ ή 1.5μ? 

    2. μετρά στην κάλυψη?

     

    υ.γ κατά ΓΟΚ/85  ότι ήταν μέχρι 0.40 εκ

    θεωρούνταν ως αρχιτεκτονική προεξοχή και δεν μετρούσε)

     

    Ο ΝΟΚ άρθρο 16 παρ 1 κατασκευές στις όψεις στη Ρ.Γ

    δεν ορίζει μέγεθος

    ούτε για αρχιτεκτονικές προεξοχές ,

    ούτε για ογκοπλαστικές προεξοχές

    Edited by ΚΑΝΑ
    Link to comment
    Share on other sites

    για τον λόγο ότι ο ΑΗΧ (ΗΧ κατά γοκ) προσμετρά στη κάλυψη, και σε ποσοστό άνω του 40% του επιτρεπόμενου ΣΔ, το υπερβάλλον ποσοστό προσμετρά και στη δόμηση, ενώ η πέργκολα δεν μετρά ούτε στη δόμηση, ούτε στη κάλυψη. Νομίζω ξεκάθαρο είναι. Μην το εξετάζεις εννοιολογικά , τι είναι κτίριο και τι δεν είναι. Με βάση την κάλυψη προκύπτει εύκολα το συμπέρασμα για την μέγιστη επιφάνεια κτιρίου 200 τμ την οποία αναφέρει το ΦΕΚ 270/Δ/85 στο άρθρο 6.

    Δεν είναι τυπολατρεία ούτε εννοιολογικός τρόπος σκέψης.

    Το άρθρο 1 σου λέει 10% εκτός αν ρυθμίζεται διαφορετικά με το 6. Στην 6 γενικά αλλά ρητά ορίζεται πως μέγιστο κτίριο που μπορεις να κάνεις είναι 200. Δε λέει πως δε μπορεις να κανείς κτίριο που τα προσμετρουμενα στο ΣΔ ειναι μεγαλύτερα απο 200 αλλά γενικώς όχι πάνω απο 200.

    Γιατί μπορώ να κάνω κτίριο με σοφίτα 300 τ.μ. (200 ισόγειο και 100 σοφίτα) σύνολο 300 και δε μπορώ να κάνω 200 ισόγειο και 40 ΑΗΧ σύνολο 240 στο ισόγειο;

    Link to comment
    Share on other sites

     

    Σε περίπτωση ανέγερσης κατοικίας σε γήπεδο 4000 τ.μ. η επιτρεπόμενη κάλυψη είναι 10% του άρθρου 1 ήτοι 400 τ.μ. ή  200 τ.μ.σύμφωνα με την §1β του άρθρου 6: 

    β) Η μεγίστη επιτρεπομένη επιφάνεια του κτιρίου ως και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει:

    Για γήπεδα εμβαδού μέχρι 4.000 τ.μ. τα 200 τ.μ.

     

     ρωτάω, αν υπάρχει έγγραφο έχει καλώς γιατί απο το νόμο δε νομίζω πως με την λέξη κτίριο εννοούνται όλες οι κατασκευές που μετρούν μόνο στην κάλυψη ή και εκτός ακόμη αυτής.

    Για παράδειγμα πέργκολα σε συνέχεια του κτιρίου μπορώ να βγάλω καθ´ υπέρβαση των 200 μέτρων;

    Εγκ-46355/9/19-2-01 Εγκ-9/01
    Εφαρμογή των διατάξεων του Αρθρον-6 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) 
    'Εχοντας υπόψη:
    1. Τις διατάξεις του Αρθ-27 παρ.2 του Ν-1577/85 όπως ισχύει σήμερα.
    2. Τις διατάξεις του Αρθ-1 και Αρθ-6 του ΠΔ-24/31-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85).
    3. Την από 5-4-00 αίτηση του Ι.,Ε. και Μ. Τ. που διαβιβάσθηκε στην ΔΟΚΚ με το Εγγρ-2462/6-4-00 της Διεύθυνσης Πολεοδομίας ΠΕ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λέσβου.
    4. Τη Γνωμ-10/4-1-01 του Κεντρικού Συμβουλίου ΧΟΠ,
    Αποφασίζουμε:
    Η επιτρεπόμενη κάλυψη για χρήση κατοικίας στην εκτός σχεδίου δόμηση, προσδιορίζεται από τις διατάξεις του Αρθ-6 του ΠΔ-24/31-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) και όχι από τις διατάξεις του Αρθ-1 του ιδίου Προεδρικού Διατάγματος. Κατά συνέπεια δεν δύναται να υπερβαίνει την κατά την συγκεκριμένη διάταξη μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια του κτιρίου. 
     
    και επιπρόσθετα από την διευκρινιστική εγκύκλιο-38769/6719/113/25-5-86 στο άρθρο 8 αναφέρεται ότι :
     
    Οι ημιϋπαίθριοι χώροι προσμετρώνται στη κάλυψη του οικοπέδου. Στην εκτός σχεδίου δόμηση μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη του οικοπέδου θεωρείται η μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια που ορίζουν οι διατάξεις του Π. Δ/τος για την εκτός σχεδίου δόμηση, όταν αυτή εξαντλείται σε μονόροφο κτίριο. (Βλ. σχ. 2-3, 2-4).

    Για τους ημιυπαίθριους χώρους εφαρμόζονται και στην εκτός σχεδίου δόμηση οι σχετικές διατάξεις του ΓΟΚ/85. 

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Μάλιστα, ευχαριστώ πολύ, ΟΚ αυτό θα κάνω όπως το λέει η εγκύκλιος. 

    Κατάλαβες τον προβληματισμό στο τελευταίο post;

     

    Άσχετο είσαι συνδρομητής σε καμιά υπηρεσία όπως η Δομική;

    Πως τα κωδικοποιείς αυτά γιατί έψαχνα σχετικά και δε βρήκα τίποτα.    

    Link to comment
    Share on other sites

    σε εκτός σχεδίου κατοικία ή και γενικά σε κατασκευή

     

    η στέγη

    1.  επιτρέπεται να εξέχει (σε στυλ κεκλιμένου προβόλου) 1.0μ ή 1.5μ? 

    2. μετρά στην κάλυψη?

     

    υ.γ κατά ΓΟΚ/85  ότι ήταν μέχρι 0.40 εκ

    θεωρούνταν ως αρχιτεκτονική προεξοχή και δεν μετρούσε)

     

    Ο ΝΟΚ άρθρο 16 παρ 1 κατασκευές στις όψεις στη Ρ.Γ

    δεν ορίζει μέγεθος

    ούτε για αρχιτεκτονικές προεξοχές ,

    ούτε για ογκοπλαστικές προεξοχές

    και γιατί το ψάχνεις ως αρχιτεκτονική προεξοχή και όχι ως εξώστη?

    εκτός αν τους έχεις εξαντλήσει

    οπότε πας ως σταθερό προστέγασμα (αρ.17 παρ.4) -μή βατό

    Edited by imhotep
    Link to comment
    Share on other sites

    και γιατί το ψάχνεις ως αρχιτεκτονική προεξοχή και όχι ως εξώστη?

    εκτός αν τους έχεις εξαντλήσει

    οπότε πας ως σταθερό προστέγασμα (αρ.17 παρ.4) -μή βατό

    Σ' ευχαριστώ για την απάντηση

     

    Ως εξώστης θα έπρεπε να είναι βατός -οπότε εξώστης δεν είναι

     

    Ως προστέγασμα πάλι δεν μπορεί να θεωρηθεί (γιατί πέραν των άλλων - αν μετρά στην κάλυψη κλπ)

    αυτό προβλέπεται μόνο σε εισόδους κτιρίων και σε προσόψεις καταστημάτων!

     

    Αν το πάω ως στέγαστρο μετράει στην κάλυψη ΝΑΙ η ΟΧΙ? 

    Link to comment
    Share on other sites

    διαφωνώ

    που λέει ότι τα προστεγάσματα είναι μόνο για εισόδους κλπ.?

    βλ. ορισμό 72 στο αρ.2

    το αρ. 17 παρ.4 λέει γενικά για προστεγάσματα

     

    εντιτ όντως kan62..

    διορθώνω

    αυτό που λες είναι (για καταστήματα) στο αρ.16 που δεν ισχύει εκτός ισχύει για κατασκευές πάνω από κοινόχρηστους χώρους (που ένα κτίριο εκτός σχεδίου δεν μπορεί να φτάσει να έχει λόγω αποστάσεων από δρόμους)

     

    και συμπληρώνω

    και βάσει του αρ.17 παρ 7ι το πλάτος που καλύπτουν μπορεί να είναι 1/2Δ

    Edited by imhotep
    Link to comment
    Share on other sites

    Σε περίπτωση που η στέγη προεξέχει από την όψη του κτιρίου θεωρείται αρχιτεκτονική προεξοχή.

     

    Άρθρο 2. Παρ.56. Όψεις του κτιρίου είναι οι επιφάνειες του κτιρίου προς τους κοινόχρηστους ή και

    ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου και ορίζονται σύμφωνα με τον προσανατολισμό τους. Ως όψεις του κτιρίου θεωρούνται και οι στέγες
     
    Στις όψεις των κτιρίων επιτρέπονται οι κατασκευές του άρθ.16
     
    Σε νέα κτίρια και σε προσθήκες στις όψεις του κελύφους του κτιρίου επιτρέπονται
    ελεύθερα και εφόσον δεν δημιουργούν κλειστούς ή ανοικτούς χώρους χρήσης(*) του κτιρίου:
    α) αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία
    β) ογκοπλαστικές προεξοχές και διακοσμητικά στοιχεία,
    γ) κινητά ή σταθερά συστήματα σκίασης και ρύθμισης του φυσικού φωτισμού με τα στηρίγματα τους,
    δ) κατασκευές για τη συντήρηση του κελύφους,
    ε) εμφανούς τύπου αγωγοί τεχνικών συστημάτων, όπως καμινάδες, αεραγωγοί, υδρορροές βάση των προβλεπομένων προδιαγραφών
     
    Τα παραπάνω στοιχεία έχουν μέγιστο πλάτος ίσο με 1/4 Δ ή 1/4 δ, η απόστασή τους από τα όρια του οικοπέδου δεν μπορεί να είναι μικρότερη του
    1,00 μ. και στην περίπτωση που εξέχουν της ρυμοτομικής γραμμής πρέπει να κατασκευάζονται σε ύψος τουλάχιστον 3 μ., εκτός από τις
    υδρορροές, σύμφωνα με το άρθ.11 παρ.7 του ΓΟΚ/85, όπως αντικαταστά θηκε με το άρθ.9 παρ.6 του Ν.2831/00 και σύμφωνα με το άρθ.35 του ΝΟΚ.
    Edited by OLINAPAL
    Link to comment
    Share on other sites

    προσωπικά συμφωνώ μαζί σου (αρχιτ προεξοχή) 

    Αλλά δεν θα 'πρεπε  να ορίζεται και ένα μέγιστο μήκος  όπως στο ΓΟΚ 85 (που ήταν 0.40μ)??

     

    Δηλ

    1.αν η οικοδομή  απέχει από το πλάγιο όριο 5 (ενώ το δ είναι 2.5μ) μπορεί αυτή να έχει μήκος 3,12μ?

    2. μπορεί  όχι μόνο να σκεπάζει όλη την πρασιά αλλά και να εκτείνεται και εντός πεζοδρομίου (με μόνο περιορισμό το 0.5 εσώτερο του κρασπέδου)?

     

    Δεν είναι παράλογα όλα αυτά?

     

     

    υ.γ

    Στον Έβρο και με ΓΟΚ/85 τέτοιες προεξοχές στέγης θεωρούνταν αρχιτ προεξοχές

    και μέχρι 0.40μ εγκρίνονταν απ' ευθείας από την Υ.ΔΟΜ

    ενώ οι μεγαλύτερες εγκρίνονταν από ΕΠΑΕ

    Edited by ΚΑΝΑ
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.