Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα


    Οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση για όσες αυθαίρετες κατασκευές υφίστανται προ του 1983, για τις μικροπαραβάσεις και για τις μεσαίου μεγέθους αυθαιρεσίες (παραβίαση έως 40% κάλυψης - δόμησης και έως 20% ύψους) προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για τα αυθαίρετα το οποίο παρουσίασε σήμερα σε άτυπη συνάντηση με δημοσιογράφους ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Στ. Καλαφάτης.

     

    Για τα υπόλοιπα αυθαίρετα προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια. Στη ρύθμιση δεν μπορούν να υπαχθούν όσα αυθαίρετα βρίσκονται εντός δασών και στον αιγιαλό. Με δεδομένη την οικονομική δυσπραγία των πολιτών και προκειμένου, να δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων κατασκευών να υπαχθούν στον νέο νόμο, το νομοσχέδιο αυξάνει τον αριθμό των δόσεων. Ειδικότερα, οι 48 ισόποσες μηνιαίες δόσεις που ορίζει ο ισχύον νόμος (4014/11) γίνονται 10 εξαμηνιαίες (όχι κατ΄ ανάγκη ισόποσες) με ελάχιστη καταβολή 5%.

     

    Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για

     

    - αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται προ του έτους 1975 προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση καταβάλλοντας ένα εφάπαξ ποσό 500 ευρώ. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης,

     

    - αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται προ του έτους 1983 προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, καταβολή παραβόλου και 15% του ειδικού προστίμου (με βάση τον 4014/11). Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου

     

    - αυθαίρετες μικρές παραβάσεις (πέργκολες, μπάρμπεκιου, διαμερισματοποίηση κλπ) προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με καταβολή εφάπαξ ποσού 500 ευρώ (για όσες μικροπαραβάσεις κι αν έχει το κτίριο). Απαιτούνται αίτηση στο σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση και τεχνική έκθεση μηχανικού.

     

    - αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης με παραβίαση έως 40% κάλυψης και δόμησης και έως 20% ύψους (σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια). Προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση μετά την συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου με καταβολή του παραβόλου και ειδικού προστίμου. Για όσα έχουν χτιστεί μεταξύ 1983 και 2003 θα καταβάλλεται το 80% του ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης με παραβίαση έως 40% κάλυψης και δόμησης και έως 20% ύψους (σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια) εντός προκηπίου ή ακαλύπτου. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή του παραβόλου και ειδικού προστίμου. Για όσα έχουν χτιστεί μεταξύ 1983 και 2003 θα καταβάλλεται το 80% του ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις με περαιωμένη διαδικασία των νόμων 3775/09 και ν. 3843/10. Προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση μετά την συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου με καταβολή του παραβόλου κατά περίπτωση και ειδικού προστίμου (συμψηφίζεται). Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης εκτός όλων των ανωτέρων κατηγοριών (χωρίς οικοδομική άδεια ή με υπέρβαση άνω του 40%). Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.

     

    - Για πρόχειρες αυθαίρετες κατασκευές. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, τοπογραφικό διάγραμμα, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, αποδεικτικά δικαιώματος υπαγωγής, γνωμοδότηση αρμόδιας επιτροπής έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση προς αρμόδια επιτροπή συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα, τεχνική έκθεση μηχανικού, υπεύθυνη δήλωση μηχανικού για υποβολή ταυτόσημων στοιχείων στο σύστημα, αποδεικτικά χρόνου κατασκευής και δικαιώματος υπαγωγής. Ακόμη χρειάζονται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, τεχνική έκθεση μηχανικού αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, παράβολο και έντυπο προστίμου.

     

    - Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέο κτίριο (εντός όγκου κτιρίου ή προσθήκες καθ΄ ύψος μικρότερο του 10% της συνολικής δόμησης). Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, τεχνική έκθεση μηχανικού, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, παράβολο έντυπο προστίμου. Ακόμη χρειάζεται αίτηση προς το ΚΕΣΑ συνοδευόμενη από φωτογραφική τεκμηρίωση κτιρίου, τοπογραφικό διάγραμμα, πλήρη αποτύπωση κτιρίου, τεχνική έκθεση με το ιστορικό του κτιρίου, υπεύθυνη δήλωση περί μη χαρακτηρισμού του κτιρίου από άλλο φορέα, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας, τεχνική έκθεση μηχανικού.

     

    Το νομοσχέδιο θα τεθεί σε σύντομη διαβούλευση ώστε να εισαχθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα προς ψήφιση στη Βουλή. Εντός του επόμενου δεκαημέρου θα τεθεί σε διαβούλευση και το Προεδρικό Διάταγμα για την ταυτότητα των κτιρίων.

     

    Όσοι έχουν ήδη υπαχθεί στις δύο προηγούμενες ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα (4014/11 και 3843/10) για παραβάσεις οι οποίες με το νέο σχέδιο νόμου εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αρκεί η ηλεκτρονική υπαγωγή στην Ταυτότητα Κτιρίων ατελώς για να εξασφαλίσουν εφάπαξ το ακίνητό τους. Για όσους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων έχουν ήδη καταβάλει το πρόστιμο και εφόσον είναι μεγαλύτερο από αυτό που προβλέπεται με βάση τη νέα ρύθμιση η επιστροφή της διαφοράς θα γίνει μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ κ. Σωκράτης Αλεξιάδης, οι περιπτώσεις αυτές δεν ξεπερνούν το 5% των δηλώσεων.

     

     

    Δείτε αναλυτικά από την εφημερίδα Το Βήμα:

     

    τις εκπτώσεις για τις ευπαθείς ομάδες και παραδείγματα για την υπαγωγή στη νέα ρύθμιση

     

    Πηγή: http://www.tovima.gr...cle/?aid=508114

     

    Δείτε την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR

     

    Εν αναμονή των κειμένων της δημόσιας διαβούλευσης από την ειδική σελίδα του ΥΠΕΚΑ: http://www.opengov.gr/minenv/





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Ναι όλοι θα περάσουν...

    το θέμα είναι πως όμως...

     

    Δλδ αυτός που είναι σε ολοκληρωμένη υπαγωγή απλά θα πάρει το χαρτί ότι είναι όλα ok "βάσει το νόμου 42xx/2013)

    ενώ αυτός που είναι σε προσωρινή θα ολοκληρώσει "σύμφωνα με τον νόμο 42xx/2013".

     

    Εγώ έτσι ερμηνεύω τις μεταβατικές διατάξεις του σχεδίου νόμου.

    Link to comment
    Share on other sites

    Το άφησε ανοιχτό ως θέμα, διότι λέει ότι, θέλει ν' ακούσει και τις απόψεις των βολευτών κατά τη διάρκεια της συζήτησης!!!!

    Κάποιες τροποποιήσεις θα γίνουν στο νομοσχέδιο και κάποιες θα οριστικοποιηθούν μέσω υπουργικής απόφασης.

     

    Το θέμα δεν είναι τόσο απλό, διότι αυθαίρετα που οριστικοποιήθηκαν με τον 4014 έχουν πλέον μεταβιβαστεί και δεν είναι σαφές το ποιός θα κάνει τη μετάβαση, αν απαιτηθεί αυτή, στον νέο νόμο. Ο παλιός ιδιοκτήτης ή ο νέος ιδιοκτήτης;;;;;

    Και ξανασημειώνω ότι, αυτό δεν πρόκειται να γίνει ...τζάμπα!!!!

    Link to comment
    Share on other sites

    παντως το πιο αστειο ειναι οτι ο παρουσιαστης ειπε ¨... οπως ειδατε ο υπουργος απαντησε σε ολα σας σχεδον τα ερωτηματα...¨ και εγω μετρησα γυρω στα 10 ¨... αυτο δεν το ξερουμε ακομα...¨ ή ¨αυτο δεν εχει αποφασιστει ακομα...¨ ΖΟΥΓΚΛΑ.

    Ολοι στον νεο νομο λε

    ει και η μεταβαση ειναι πολυ ευκολη με μια απλη αιτηση. ερε γλεντια

    Link to comment
    Share on other sites

    να ρωτήσω μήπως κάποιος το έχει καταλάβει: 1) αναφέρει ότι για την απόδειξη χρόνου κατασκευής θέλει αεροφωτογραφία ( για υπόγεια που δεν περιλαμβάνονται στην άδεια, τι γίνεται?)

     

    2) αναφέρει το σχέδιο νόμου ,"η  αυθαίρετη χρήσης να έχει περατωθεί πριν τις 28/7/2011", αναφέρει πιο κάτω "ο χρόνος της αλλαγής χρήσης αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης
    δημόσιας αρχής στο οποίο αναφέρεται το ακίνητο και η χρήση όπως περιγράφονται κατά την υπαγωγή " και πιο κάτω αναφέρει "Σε περίπτωση μη υποβολής εγγράφου της φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής λαμβάνεται ως χρόνος
    αλλαγής χρήσης η 01.01.2004
    ."

    ερώτημα: αν δεν υπάρχει έγγραφο που να αποδεικνύει την αλλαγή χρήσης, βάση των ανωτέρω το περνάω μετά την 01.01.2004, το προ τις 28/7/2011 πως το αποδεικνύω?

    Link to comment
    Share on other sites

    δεν νομιζω οτι σου ζηταει να το αποδειξεις. απλα πας με ημερομηνια 2004 ωστε να πληρωσεις ολο το προστιμο. παρθυρακι μου φαινεται αφου ξερουν οτι σε τετοιες περιπτωσεις ειναι δυσκολο να υπαρχουν στοιχεια. αλλα δεν θελουν να χασουν και εσοδα εαν ειχαν βαλει κοκκινη γραμμη .

    Link to comment
    Share on other sites

     

    ερώτημα: αν δεν υπάρχει έγγραφο που να αποδεικνύει την αλλαγή χρήσης, βάση των ανωτέρω το περνάω μετά την 01.01.2004, το προ τις 28/7/2011 πως το αποδεικνύω?

     

    Εμένα πάλι κάτι μου λέει ότι και σε αυτόν τον νόμο θα μείνουμε με τις απορίες και πάλι θα κάνουμε εικασίες του στυλ "εγώ θα το έκανα έτσι, εγώ θα το έκανα αλλιώς)...

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    συμφωνώ stvxri, απλά διαβάζοντας και αυτό το προσχέδιο και το προηγούμενο, άλλα και  τον 4014, ανά 2 γραμμές αναφέρει " δεν εμπίπτουν στο νόμο αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που έγιναν προ της 28/7/2011".

    Link to comment
    Share on other sites

    Νομίζω ότι το "ξεκαθαρίζει" κάπως:

     

    Άρθρο 7 παρ.2:

    ... Πέραν της α/φ για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής, ο χρόνος της αλλαγής χρήσης αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής μπλα μπλα μπλα....

     

    Άρα θέλει 2 "αποδείξεις".

    1) Α/Φ για χρόνο κατασκευής

    2) Έγγραφο εφορίας κλπ για χρόνο αλλαγής χρήσης και ΕΑΝ δεν υπάρχει ΑΥΤΟ, τότε πας με μετά το 2004.

     

     

    ...μου είπε η μαντική σφαίρα!!!

    Link to comment
    Share on other sites

    συμφωνώ stvxri, απλά διαβάζοντας και αυτό το προσχέδιο και το προηγούμενο, άλλα και  τον 4014, ανά 2 γραμμές αναφέρει " δεν εμπίπτουν στο νόμο αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που έγιναν προ της 28/7/2011".

     

    Μετά τις 28/07/2011.....

     

     

    Νομίζω ότι το "ξεκαθαρίζει" κάπως:

     

    Άρθρο 7 παρ.2:

    ... Πέραν της α/φ για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής, ο χρόνος της αλλαγής χρήσης αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής μπλα μπλα μπλα....

     

    Άρα θέλει 2 "αποδείξεις".

    1) Α/Φ για χρόνο κατασκευής

    2) Έγγραφο εφορίας κλπ για χρόνο αλλαγής χρήσης και ΕΑΝ δεν υπάρχει ΑΥΤΟ, τότε πας με μετά το 2004.

     

     

    ...μου είπε η μαντική σφαίρα!!!

     

    1 Απόδειξη θέλει όποια από αυτές τις 2 που αναφέρει έχεις.....

     

    Α/Φ ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο....

    Edited by LEO
    Link to comment
    Share on other sites

    άρα το ότι δεν έγιναν μετά τις 28/7/2011 ( και έγιναν πριν) δεν μπορεί να αποδειχθεί αν δεν υπάρχει αεροφωτογραφία ή φορολογικό έγγραφο.... :smile:

    Edited by ΑΕΚΤΖΙΣ
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.