Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    826 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      Engineer

      Πραγματοποιήθηκε δοκιμαστική άσκηση των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων που αναπτύσσονται στα εργαστήρια της Future Intelligence.
       
      Σε πεδίο δοκιμών για τα μη επανδρωμένα οχήματα της εταιρείας Future Intelligence Ε.Π.Ε.η οποία αναπτύσσει καινοτόμες εφαρμογές επικοινωνιών για τον έλεγχο και τη συλλογή πληροφοριών από κινούμενες εναέριες και επίγειες μη επανδρωμένες πλατφόρμες αποστολών έρευνας και διάσωσης, μετατράπηκε σήμερα το τεχνολογικό πάρκο του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».
       
      Ο χειριστής των οχημάτων ήταν εκατοντάδες μέτρα μακριά και η αποστολή τους ήταν η έρευνα και η διάσωση ανθρώπινων ζωών. Επρόκειτο, όπως ανακοίνωσε ο «Δημόκριτος», για μια δοκιμαστική άσκηση των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων που αναπτύσσονται στα εργαστήρια της Future Intelligence, τα οποία φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις του τεχνολογικού πάρκου του ερευνητικού κέντρου.
       
      Η εφαρμογή προέρχεται από την υλοποίηση μιας ιδέας για την καινοτόμο χρήση ασύρματων τεχνολογιών επικοινωνίας και δικτύωσης σε επίγεια και εναέρια μη επανδρωμένα οχήματα, η οποία παρουσιάστηκε αρχικά σε σενάριο διαχείρισης περιστατικού δασικής πυρκαγιάς στις Αλυκές Αναβύσσου Αττικής, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου DARIUS.
       
      Η Future Intelligence ιδρύθηκε το 2009 με βασική δραστηριότητα την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων προηγμένης τεχνολογίας, που αφορούν ολοκληρωμένα τηλεπικοινωνιακά και πληροφοριακά συστήματα. Εξειδικεύεται στην ασύρματη δικτύωση και στις τηλεπικοινωνίες μικρής και μεγάλης εμβέλειας.
       
      Μεταξύ άλλων, έχει αναπτύξει μια καινοτόμο πλατφόρμα διαχείρισης αισθητήρων με δυνατότητα συλλογής, ασύρματης αποστολής και ευφυούς διαχείρισης δεδομένων σε βιομηχανικά και αστικά περιβάλλοντα. Ένα πρωτότυπο σύστημα της πλατφόρμας λειτουργεί ήδη σε μέρος του συστήματος φωτισμού του «Δημόκριτου» παρέχοντας εξοικονόμηση ενέργειας που προκύπτει από την «έξυπνη» διαχείριση του συστήματος.
       
      H νέα δοκιμή των μη επανδρωμένων συστημάτων στον «Δημόκριτο» έγινε στο όχημα ROBOVOLC, σε συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες συστημάτων άμυνας, την αγγλική BAE SYSTEMS, που έχει κατασκευάσει την εν λόγω πλατφόρμα. Η εφαρμογή συμβάλλει στην προσπάθεια εντοπισμού επικίνδυνων καταστάσεων και διάσωσης ανθρώπινων ζωών από τους οργανισμούς πολιτικής προστασίας.
       
      Παράλληλα με τη δραστηριοποίησή της στην Ελλάδα, η Future Intelligence έχει επεκταθεί και στη Δυτική Ευρώπη, διατηρώντας πλέον γραφεία στο Λονδίνο. Η δραστηριοποίηση αυτή βασίζεται στη συμμετοχή της σε ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα, στη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών και στην εξυπηρέτηση ενός ολοένα αυξανόμενου πελατολογίου που αφορά στα νέα προϊόντα της στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.
       
      Πηγή: http://www.fortunegreece.com/article/pedio-dokimon-gia-drones-technologiko-parko-tou-ekefe-dimokritos/
    2. Τεχνολογία

      Engineer

      ι αναγραφόμενες τιμές στις τηλεπικοινωνίες πρέπει να είναι οι τελικές τιμές των υπηρεσιών και να συμπεριλαμβάνουν το αντίστοιχο κατά περίπτωση τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας, συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, καρτοκινητής τηλεφωνίας και τέλος στη συνδρομητική τηλεόραση, καθώς και τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ).
       
      Τα παραπάνω ορίζει σύσταση που εξέδωσε η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) προς τις εταιρίες παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών σχετικά με τις αναγραφόμενες τιμές των υπηρεσιών τους στους τιμοκαταλόγους, τα ενημερωτικά έντυπα, τα διαφημιστικά φυλλάδια, τις διαφημιστικές καταχωρήσεις, τις ιστοσελίδες και τα έντυπα των προσφορών τους προς τους καταναλωτές.
       
      Οι εταιρίες παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών έχουν προθεσμία ενός μηνός από την κοινοποίηση της σύστασης έτσι ώστε να προσαρμόσουν σύμφωνα με αυτή τις αναγραφόμενες – προσφερόμενες τιμές των υπηρεσιών τους.
       
      Η σύσταση ορίζει επίσης ότι κατά την υποβολή προσφορών προς τους συνδρομητές με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. μέσω τηλεφώνου, έντυπα, ηλεκτρονικά κλπ), οι προσφερόμενες τιμές πρέπει να είναι οι τελικές τιμές πώλησης και να περιλαμβάνουν εκτός από τον ΦΠΑ και το αντίστοιχο κατά περίπτωση τέλος συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας, συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας, καρτοκινητής τηλεφωνίας και το τέλος στη συνδρομητική τηλεόραση.
       
      Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ η ενσωμάτωση όλων των τελών στις αναγραφόμενες – προσφερόμενες τιμές, ώστε αυτές να αντιπροσωπεύουν την τελική λιανική τιμή πώλησης, θα αυξήσει το επίπεδο διαφάνειας στην αγορά και θα διευκολύνει τους συνδρομητές να κατανοούν καλύτερα το κόστος των υπηρεσιών που λαμβάνουν και να συγκρίνουν ευχερέστερα τις τιμές των προσφερόμενων υπηρεσιών κατά τη διαδικασία επιλογής μεταξύ διαφορετικών παρόχων ή/και υπηρεσιών.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=451954
    3. Τεχνολογία

      Engineer

      Είναι σύνηθες φαινόμενο άπαντες να αντιλαμβάνονται κάθε σεισμική δόνηση ως μεγάλης έντασης και μακράς διάρκειας. Είναι τέτοιος ο τρόμος που προκαλεί άλλωστε ένας σεισμός, που εύκολα χάνεται το μέτρο.
       
      Εν πάση περιπτώσει, με τον κίνδυνο να έχει περάσει και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής να έχει εξασφαλιστεί, το ενδιαφέρον στρέφεται στα πραγματικά στοιχεία της σεισμικής δόνησης: ένταση, επίκεντρο, διάρκεια, εστιακό βάθος. Από πού μπορούμε όμως να τα πληροφορηθούμε με ακρίβεια;
       
      Με αφορμή την εμπειρία μας από τον πρόσφατο σεισμό στην Ανατολική Αττική, ψάξαμε και βρήκαμε τις υπηρεσίες που καλύπτουν την ελληνική επικράτεια, καταγράφοντας αυτόματα τις σεισμικές δονήσεις επί 24ώρου βάσης –σε κάθε περίπτωση, προηγούνται των ενημερωτικών μέσων ενώ προσφέρουν τις βασικές πληροφορίες σχετικά με έναν σεισμό εστιάζοντας στις μετρήσεις και όχι σε εικασίες. Σημειώστε ότι μιλάμε πάντα για προκαταρκτικές αυτοματοποιημένες μετρήσεις, οπότε με αυτό κατά νου, υπολογίστε ότι είναι πολύ πιθανό οι σεισμολόγοι να τις “διορθώσουν” –είτε προς τα επάνω, είτε προς τα κάτω.
       

       
      Γεωδυναμικό Ινστιτούτο – Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών
       
      Η σελίδα του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου παρακολουθεί ολόκληρη τη χώρα, καταγράφοντας αυτόματα κάθε σεισμική δόνηση. Ήταν η πρώτη μας επιλογή, αμέσως μετά τον σεισμό το βράδυ της Δευτέρας, λόγω της ενημέρωσής του σε πραγματικό χρόνο και του άνετου περιβάλλοντος χρήστη του. Με μια ματιά στον σχετικό χάρτη μπορείτε να δείτε τους σεισμούς των τελευταίων 48 ωρών με πληροφορίες όπως το τοπικό μέγεθος, το εστιακό βάθος και τις συντεταγμένες του επικέντρου του. Για ακριβέστερα αποτελέσματα, μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα με τις αναθεωρημένες μετρήσεις –διατίθενται έπειτα από μερικές ώρες. Για τους μεγαλύτερους σε ένταση σεισμούς, διατίθενται και ανακοινωθέντα με περαιτέρω επιστημονικές πληροφορίες.
       

       
       
      Ευρωπαϊκό Μεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο (EMSC-CSEM)
       
      Η σελίδα του Ευρωπαϊκού Μεσογειακού Σεισμολογικού Κέντρου καλύπτει πολύ μεγαλύτερη επιφάνεια σε σχέση με εκείνη του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, όμως αποτελεί μία εξαιρετική πηγή ενημέρωσης. Οι σεισμικές δονήσεις εμφανίζονται στον σχετικό πίνακα σε πραγματικό χρόνο, πλαισιωμένες από τις απαραίτητες πληροφορίες (ένταση, συντεταγμένες, εστιακό βάθος, αποστάσεις από μεγάλα αστικά κέντρα κλπ). Παρέχονται δε επιπλέον επιστημονικά δεδομένα μαζί με μαρτυρίες και φωτογραφίες –αν υπάρχουν.
       

       
      Το καλύτερο σε ό,τι αφορά την ενημέρωση που παρέχει το EMSC είναι το LastQuake, η εφαρμογή που θα σας επιτρέψει να ενημερωθείτε σε πραγματικό χρόνο από το smartphone σας. Θα την κατεβάσετε δωρεάν μέσω App Store και Google Play (υποστηρίζει και Ελληνικά) και μέσα από το ιδιαίτερα εύχρηστο περιβάλλον της, θα παραμείνετε ενήμεροι σχετικά με τις τελευταίες σεισμικές δονήσεις –ιδιαίτερα χρήσιμη όταν για παράδειγμα έχετε βγει από το σπίτι για προληπτικούς λόγους αμέσως μετά τον σεισμό.
       

       
       
      Γεωδυναμικό Ινστιτούτο ΗΠΑ (USGS)
       
      Το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο των ΗΠΑ διαθέτει τη δικιά του σελίδα για τους σεισμούς σε ευρωπαϊκό έδαφος. Καταγράφει τις δονήσεις από 1,5 βαθμό και άνω στη “Γηραιά Ήπειρο”, παρέχοντας παράλληλα μία πληρέστερη εικόνα –ιδιαίτερα χρήσιμη και ενδιαφέρουσα σε περιόδους έντονης σεισμικής δραστηριότητας κατά τις οποίες τα διάφορα ευρωπαϊκά ρήγματα επηρεάζουν το ένα το άλλο. Για κάθε σεισμό διατίθενται εις βάθος πληροφορίες στις οποίες μάλιστα συμπεριλαμβάνονται δυναμικοί χάρτες, παράπλευρη σεισμική δραστηριότητα και αναφορές. Σε ό,τι αφορά τη δόνηση της Δευτέρας, το site του USGS μπορεί να μην ήταν το πρώτο που επισκεφθήκαμε, όμως ήταν εκείνο από το οποίο πήραμε τις περισσότερες πληροφορίες σε δεύτερη φάση.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%AF-online-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%80%CE%BF%CF%8D-%CE%B8%CE%B1-%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CF%8C%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BB%CE%BF%CE%B9%CF%80%CE%AD%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82-r15607/
    4. Τεχνολογία

      Engineer

      Οι δορυφορικές αποστολές Copernicus Sentinel παρέχουν πληθώρα πληροφοριών για την ατμόσφαιρα και το έδαφος, ώστε να κατανοήσουμε και να παρακολουθήσουμε πώς αλλάζει ο κόσμος μας και πώς να διαχειριστούμε καλύτερα το περιβάλλον και τους πόρους μας. Χάρη στα οφέλη διαφορετικών τύπων δεδομένων από δύο συγκεκριμένες αποστολές Copernicus Sentinel και ένα έξυπνο νέο εργαλείο δεδομένων, οι αγρότες μπορούν να ωφεληθούν σημαντικά αν και δεν είναι ειδικοί σε δορυφορικά δεδομένα. Μπορούν όμως να παρακολουθούν την υγεία και την ανάπτυξη των καλλιεργειών τους, ακόμη και για μεμονωμένα αγροτεμάχια.
      Είναι αυτονόητο ότι όλοι εξαρτόμαστε από τη γεωργία για τρόφιμα. Ωστόσο, ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός και η κλιματική κρίση ασκούν ανείπωτη πίεση στην παραγωγή τροφίμων και στους υδάτινους πόρους. Ενώ τα πλούσια ανεπτυγμένα έθνη μπορεί να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν μια αποτυχημένη σοδειά, η απώλεια μιας πολύτιμης σοδειάς μπορεί να είναι καταστροφική για πολλές χώρες που αντιμετωπίζουν το σοβαρό ζήτημα της επισιτιστικής ασφάλειας.
      Λαμβάνοντας μετρήσεις από εκατοντάδες χιλιόμετρα πάνω, οι δορυφόροι είναι το κλειδί για την παρακολούθηση της υγείας των καλλιεργειών, την πρόβλεψη των αποδόσεων, την αξιολόγηση της ευπάθειας στην ξηρασία και ακόμη και την εκτίμηση της πρόσληψης άνθρακα από το έδαφος, ώστε να μειωθούν τα γεωργικά αποτυπώματα άνθρακα.

      Και, τα οφέλη είναι ακόμη μεγαλύτερα εάν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συνέργεια διαφορετικοί τύποι δορυφορικών δεδομένων. Ωστόσο, πολύ λίγοι από εμάς είμαστε ειδικοί σε δορυφορικά δεδομένα, επομένως είναι σημαντικό τα σύνολα δεδομένων να διατίθενται με εύκολους και κατανοητούς τρόπους.
      Αντιμετωπίζοντας αυτή την ανάγκη, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA) συνεργάστηκε με το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ντελφτ στην Ολλανδία για την ανάπτυξη του Agricultural Sandbox NL. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, αυτό το σύνολο εργαλείων έχει χρησιμοποιηθεί για την εξέλιξή του στην Ολλανδία, όπου μεγάλο μέρος της γης παραδίδεται στη γεωργία.
      Το πρώτο ορόσημο στο έργο, σηματοδότησε την ομάδα που κατάφερε να δημιουργήσει πανεθνικούς χάρτες, για έναν ολόκληρο χρόνο, της χρήσης γης που δείχνει τον τύπο της καλλιέργειας, τους δείκτες της υγείας και της ανάπτυξης των καλλιεργειών σε επίπεδο αγροτεμαχίου.
      Είναι αξιοσημείωτο ότι το σύνολο εργαλείων καταφέρνει να μειώσει τα terabyte δορυφορικών δεδομένων σε μόλις 10 gigabyte ετησίως. Το Agricultural Sandbox NL χρησιμοποιεί δεδομένα ραντάρ από τον Copernicus Sentinel-1 και οπτικά δεδομένα από τον Copernicus Sentinel-2.
      Ο Björn Rommen της ESA εξηγεί «Και οι δύο αποστολές μας παρέχουν συχνή κάλυψη, κάτι που είναι κρίσιμο για την παρακολούθηση της υγείας των καλλιεργειών κατά την καλλιεργητική περίοδο. Και οι δύο αποστολές μας παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες με διαφορετικούς τρόπους. Ο Sentinel-2 μας πληροφορεί για την πρασινάδα των φυτών μετρώντας πόσο φως αντανακλούν, και το χρώμα τους. Αυτές οι εικόνες είναι οι πιο κοντινές σε αυτό που βλέπουμε με τα μάτια μας. Αλλά και το ραντάρ στον Sentinel-1 μπορεί να αποκαλύψει πληροφορίες σχετικά με τη δομή του αγροτεμαχίου και το πόσο νερό υπάρχει στον αγρό.

      Και φυσικά, το ραντάρ του Sentinel-1 που απεικονίζει ανεξάρτητα από σύννεφα και βροχή, κάτι που είναι πολύ σημαντικό στην Ολλανδία.
      “Η εκμετάλλευση και των δύο τύπων μετρήσεων μαζί μας δίνει μια πραγματικά πολύτιμη ένδειξη της υγείας των καλλιεργειών, αλλά το Agricultural Sandbox NL είναι το βασικό στοιχείο που κάνει αυτά τα δεδομένα τέλεια για μη ειδικούς χρήστες δεδομένων.”
      Η ομάδα παρήγαγε χάρτες, οι οποίοι είναι δωρεάν διαθέσιμοι στο κοινό, για κάθε αγροτεμάχιο στην Ολλανδία από το 2017 έως το 2020.
      Χάρη στις πληροφορίες αγροτεμαχίων και καλλιεργειών, το σύνολο εργαλείων χρησιμοποιείται ήδη για την εκπαίδευση νευρωνικών δικτύων, επιτρέποντας τη μεταφορά της γνώσης σε άλλες περιοχές όπου τέτοιες πληροφορίες δεν είναι άμεσα διαθέσιμες.
      Η Susan Steele-Dunne του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Ντελφτ προσθέτει: «Ένα από τα ωραία πράγματα για την εργασία στην Ολλανδία είναι ότι υπάρχουν ελεύθερα διαθέσιμα δεδομένα για τα όρια των αγροτεμαχίων και τους τύπους καλλιεργειών. Συνδυάζοντας αυτά με τα δεδομένα Sentinel, δημιουργήσαμε μια βάση δεδομένων όπου οι νέοι χρήστες μπορούν να δουν πώς τα δεδομένα από το Sentinel-1 και το Sentinel-2 αναζητούν διαφορετικές καλλιέργειες.
      «Μπορούν να αναζητήσουν τα δεδομένα ανά περιοχή, τύπο καλλιέργειας και χρονική περίοδο για να δουν τις επιπτώσεις της ξηρασίας, των πλημμυρών και των ζημιών από καταιγίδες, για παράδειγμα. Και τα δεδομένα έχουν ήδη υποβληθεί σε επεξεργασία, επομένως είναι πολύ πιο εύκολο να εργαστείτε. Ελπίζουμε ότι κάνοντας τα δεδομένα πιο προσιτά σε νέους χρήστες, μπορούμε να τονώσουμε νέες εφαρμογές δεδομένων Sentinel στη γεωργία».
      Πηγή: European Space Agency
    5. Τεχνολογία

      Engineer

      Ομάδα αρχιτεκτόνων χρησιμοποιούν κλωστές μυκήτων που προσομοιάζουν σε νήματα για να κατασκευάσουν βιοαποδομήσιμα και ανανεώσιμα δομικά υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή.
      Αυτές οι κλωστές που προσομοιάζουν σε νήματα ονομάζονται μυκήλιο. Ως βλαστικό μέρος ενός μύκητα, το μυκήλιο χρησιμοποιεί απόβλητα γεωργικών καλλιεργειών, όπως φλοιούς ρυζιού και άχυρο, ως καταλύτες για την ανάπτυξη του. Αυτή η διαδικασία δεν απαιτεί εισροή ενέργειας και δεν προκαλεί επιπλέον σπατάλη.
      Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις κατασκευές όπως ο χάλυβας και το σκυρόδεμα δεν είναι βιοαποδομήσιμα ή ανανεώσιμα, σε αντίθεση με τα βιοσύνθετα υλικά μυκηλίου που μπορούν να αναπτυχθούν και να συλλεχθούν με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Είναι επίσης ελαφριά, ανθεκτικά στη φωτιά και έχουν καλές μονωτικές ιδιότητες, σημείωσε η ομάδα.
      Ερευνητές στα εργαστήρια PLP που εδρεύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο συμμετείχαν σε ένα πειράμα διάρκειας ενός έτους που διερεύνησε τις δομικές δυνατότητες των βιοσύνθετων υλικών μυκηλίου. 
      Κατά τη διάρκεια του πειράματός τους, οι αρχιτέκτονες αρχικά εκτύπωσαν με 3D printing ένα ξύλινο μπλοκ και εισήγαγαν σε αυτό ένα υπόστρωμα από μυκήλιο. Το μυκήλιο αναπτύχθηκε σε διάστημα δύο εβδομάδων. Αφού στέγνωσε με έντονη θερμότητα, το μυκήλιο αποίκισε το υπόστρωμα και δημιούργησε ένα ανθεκτικό υλικό που μπορούσε να διαμορφωθεί σε διαφορετικά σχήματα. Η ξήρανση σε υψηλή θερμότητα ήταν απαραίτητη για να αποτραπεί η περαιτέρω ανάπτυξη του μυκηλίου.
      Πηγή: Interesting Engineering
       
    6. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα «Eagle Owl», τύπου Ζέπελιν μήκους 20 μέτρων, είναι εξοπλισμένα με ραντάρ και θερμικές κάμερες Θα λάβει μέρος στις επιχειρήσεις επιτήρησης των ελληνοτουρκικών συνόρων 
      Δοκιμαστικές πτήσεις πραγματοποιεί στην Αλεξανδρούπολη το πρώτο αερόστατο τύπου Zέπελιν της Frontex, που θα λάβει μέρος το επόμενο διάστημα στις επιχειρήσεις επιτήρησης των συνόρων κατά της παράνομης μετανάστευσης στον Έβρο.   Φωτογραφίες του αερόστατου, επάνω από το αεροδρόμιο «Δημόκριτος» της Αλεξανδρούπολης, δημοσιοποίησε η τοπική ενημερωτική ιστοσελίδα e-evros.gr.   Τα «Eagle Owl», τύπου Ζέπελιν μήκους 20 μέτρων, είναι εξοπλισμένα με ραντάρ και θερμικές κάμερες. Πετούν σε ύψος 300 μέτρων με μέγιστη εμβέλεια τα 32 χλμ.

      Πρόκειται για μια γερμανο-γαλλική συμπαραγωγή (γερμανικές εταιρείες καινοτομίας και γαλλικές εταιρείες εναέριου χώρου CNIM) που μπορούν να συλλέξουν πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

      Όπως έχει γίνει γνωστό, η Frontex έχει εκμισθώσει δύο αερόστατα τύπου Ζέπελιν για την επιτήρηση των συνόρων στον Έβρο και στο Αιγαίο Πέλαγος Το πρώτο εδρεύει στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης και το δεύτερο στο νησί της Λήμνου.
    7. Τεχνολογία

      Engineer

      Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα επενδύει σε υποδομές που εκσυγχρονίζουν την οικονομία της και δημιουργούν το υπόστρωμα για τη μετάβασή της στη νέα ψηφιακή εποχή.
      Σε αυτήν την προσπάθεια συμμετέχει και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που ανάμεσα στα έργα αγροτικών υποδομών, όπως τα εγγειοβελτιωτικά και τα αρδευτικά έργα που υλοποιεί, έχει συμπεριλάβει στον προγραμματισμό έργα που αναπτύσσουν τις τεχνολογικές υποδομές της ελληνικής υπαίθρου.
      Ψηλά στη λίστα αυτών των έργων του ΥΠΑΑΤ βρίσκεται η δράση της «Ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών στις αγροτικές περιοχές» (Δράση 7.3) που συγχρηματοδοτείται από πόρους του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) αποτελώντας βασικό μέρος του Εθνικού Ευρυζωνικού Σχεδίου.
      Μια δράση που συμπεριλαμβάνει μια σειρά από επιμέρους έργα που έχουν σχεδιαστεί και βρίσκονται στη φάση της υλοποίησης. Αυτές οι υποδομές αναμένεται να αναβαθμιστούν περαιτέρω με το υποέργο «Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας – ULTRAFAST BROADBAND (UFBB)», έργο συνολικού προϋπολογισμού 75 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 25 εκατ. καλύπτονται.
      Το εν λόγω έργο αφορά στην ανάπτυξη Αγροτικού Ευρυζωνικού Δικτύου στις λεγόμενες «λευκές» περιοχές της Ελλάδας, δηλαδή τις ορεινές, απομονωμένες και παραμεθόριες περιοχές που δεν έχουν υποδομή για πρόσβαση στο διαδίκτυο. Αυτές οι περιοχές κατοικούνται μόλις από το 6% του συνολικού πληθυσμού της χώρας, και βιώνουν το ψηφιακό χάσμα που υπάρχει με άλλες περιοχές, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τη δραστηριότητα των τοπικών υπηρεσιών και την κοινωνική ευημερία.
      Η ανάπτυξη του αγροτικού Ευρυζωνικού δικτύου θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ελληνικής Περιφέρειας, θα διασφαλίσει την κοινωνική ένταξη, βοηθώντας στην οικονομική ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και την ψηφιακή παραγωγικότητα των επιχειρήσεων. Θα λειτουργήσει, επίσης, αποτρεπτικά στη μετατόπιση της οικονομικής δραστηριότητας, ενθαρρύνοντας τους επιχειρηματίες να διευθύνουν τις επιχειρήσεις τους από τη γενέτειρά τους.
      Η δράση αποσκοπεί στη δημιουργία υποδομών που θα εξασφαλίζει στους κατοίκους των αγροτικών περιοχών, ειδικά αυτών που κατοικούν σε νησιωτικές και ορεινές περιοχές αλλά και ευρύτερα σε μικρούς οικισμούς, τη δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο με ταχύτητες που θα φτάνουν το ελάχιστο τα 100Mbps και θα μπορούν να αναβαθμιστούν έως και το 1 (ένα) gigabit.
      Κάτι που όχι μόνο θα γεφυρώσει το ψηφιακό χάσμα ανάμεσα στις Περιφέρειες της χώρας αλλά θα δημιουργήσει τη βασική υποδομή για την εφαρμογή της «ευφυούς γεωργίας» ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη της Ελλάδας, βοηθώντας να καταστεί εφικτό το σχέδιο εκσυγχρονισμού της ελληνικής αγροτικής οικονομίας.
      Βασική προσέγγιση είναι η κατασκευή νέων δημόσιων παθητικών και ενεργών υποδομών ευρυζωνικής πρόσβασης, με προϋπόθεση την τεχνολογική ουδετερότητα, που θα παρέχονται στη συνέχεια με ένα ανοικτό και κοστοστρεφές μοντέλο διάθεσης προς χρήση/αξιοποίηση από τρίτους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.
      Το έργο στις αρχές του έτους απέκτησε προσωρινούς αναδόχους για το σύνολο της χώρας, βρίσκεται στη φάση της συμβασιοποίησης και αναμένεται τους επόμενους μήνες να προχωρήσει στην οριστικοποίηση του.
    8. Τεχνολογία

      Engineer

      Μια σειρά από εφαρμογές για τα σωστικά συνεργεία αλλά και τους πληγέντες από τον φονικό τυφώνα Χαϊγιάν στις Φιλιππίνες, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο η αμερικάνικη εταιρεία Google.
       
      Όπως έγινε γνωστό, οι εφαρμογές είναι προσβάσιμες για το κοινό στην ειδική ιστοσελίδα της Google με την ονομασία Typhoon Yolanda Crisis Page (το Yolanda είναι η δεύτερη ονομασία του Χαϊγιάν).
       
      Ανάμεσα στα διάφορα διαδικτυακά «εργαλεία» περιλαμβάνεται το Google Person Finder, μία εφαρμογή η οποία επιτρέπει σε ανθρώπους που αναζητούν μέλη της οικογένειάς τους ή φίλους τους να αναζητήσουν πληροφορίες για αυτούς.
       
      Συγκεκριμένα, οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ στην επιλογή «Ψάχνω για κάποιον» (I'm Looking for Someone) και να πληκτρολογήσουν το όνομα του ανθρώπου που αναζητούν. Αντίστοιχα, άνθρωποι που έχουν πληροφορίες για την τύχη επιζώντων μπορούν να τις μοιραστούν με τους υπόλοιπους, κάνοντας κλικ στην επιλογή «Έχω πληροφορίες για κάποιον» (I have information about someone).
       

       

       

      Η εφαρμογή της Google είναι, ήδη, διαθέσιμη και για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα.
       
      «Καθώς ο αριθμός των νεκρών και των αγνοούμενων μεγαλώνει, ελπίζουμε ότι το εργαλείο θα βοηθήσει όσους αναζητούν πληροφορίες για τους δικούς τους ανθρώπους» ανέφερε η επικεφαλής της Google για την περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας, Αϊλίν Απόλο.
       
      Ένα δεύτερο «εργαλείο» που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στους διασώστες είναι το Typhoon Yolanda Relief Map. Πρόκειται για έναν διαδραστικό χάρτη, ο οποίος δείχνει τις περιοχές που επλήγησαν πιο έντονα από τον φονικό τυφώνα, παρέχοντας, παράλληλα, ενημέρωση για τα καταφύγια, τα νοσοκομεία, τους αστυνομικούς σταθμούς και αρκετές ακόμη χρηστικές πληροφορίες.
       
      «Όσο περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία της Google, τόσο πιο χρήσιμα θα φανούν αυτά για τους πληγέντες και τα σωστικά συνεργεία» πρόσθεσε η κ. Απόλο.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231273022
    9. Τεχνολογία

      Engineer

      Η αρχή ηλεκτρισμού και υδάτων του Ντουμπάι εγκαινίασε τον πρώτο σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας.
       
      Αυτός είναι ο πρώτος από 16 σταθμούς που θα υλοποιηθούν στην πρώτη φάση του σχετικού προγράμματος και βρίσκεται στο κτίριο της αρχής στο Αλ Γκαρούντ.
       
      Ο στόχος είναι να εγκατασταθούν συνολικά 100 σταθμοί φόρτισης πριν τα τέλη του 2015, ώστε να δοθεί ώθηση στην ηλεκτροκίνηση.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/29002-%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AC%CE%B9-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%86%CF%8C%CF%81%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%84%CF%89%CE%BD
    10. Τεχνολογία

      Engineer

      oogle παρουσίασε ένα νέο νευρωνικό δίκτυο με όνομα PlaNet το οποίο μπορεί να αναγνωρίζει τη τοποθεσία σε μία φωτογραφία χωρίς την ετικέτα τοποθεσίας.
       
      Επικεφαλής του εγχειρήματος είναι ο Tobias Reynard, computer vision specialist της Google. Το πρόγραμμα με τη βοήθεια ενός AI μπορεί να ξεπεράσει την ικανότητα ενός ανθρώπου να αναγνωρίζει την τοποθεσία μίας φωτογραφίας, και μάλιστα υπάρχει ένας αλγόριθμος που μπορεί να βρει ακόμη και την τοποθεσία φωτογραφιών που έχουν τραβηχθεί σε εσωτερικό χώρο.
       
       
      Η ομάδα δημιούργησε μία βάση δεδομένων 126 εκατομμυρίων φωτογραφιών με ετικέτες τοποθεσίας από το Internet και χρησιμοποίησε αυτά τα δεδομένα για να προσδιορίσει τη τοποθεσία της φωτογραφίας. Χρησιμοποιώντας 91 εκατομμύρια από αυτές τις φωτογραφίες έμαθε στο νευρωνικό δίκτυο να αναγνωρίζει τη τοποθεσία.
       

       
      Η ομάδα του Reynard χρησιμοποίησε το PlaNet για να βρει τη τοποθεσία σε 2,3 εκατομμύρια εικόνες και το σύστημα βρήκε με επιτυχία τη τοποθεσία στο 10,1% από αυτές, και τη χώρα στο 28,4%. Στις μισές φωτογραφίες (48%) βρήκε με επιτυχία την ήπειρο.
       
      Το PlaNet θα μπορεί σε μερικά χρόνια να χρησιμοποιηθεί σε διάφορες υπηρεσίες, όπως στο Google Photos, για να εμφανίζει σε όλες τις αποθηκευμένες φωτογραφίες τη σωστή τοποθεσία. Βέβαια η εταιρία θα έχει και άλλα σχέδια για το PlaNet.
       
      Πηγή: http://www.xblog.gr/google-planet-ai/
    11. Τεχνολογία

      Engineer

      Η αμερικανική δύση αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ανομβρίας και οι αγρότες της Καλιφόρνιας είναι σε διαρκή αναζήτηση τεχνικών και μεθόδων που μπορούν να τους προσφέρουν πιο αποδοτική χρήση των φυσικών πόρων.
       
      Μία από τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι η τεχνολογία drone. Αυτό γίνεται σε ένα αγρόκτημα, κοντά στο Λος Μπάνος, 120 μίλια, νοτιοανατολικά του Σαν Φρανσίσκο.
       
      «Η λειψυδρία είναι μια τεράστια δοκιμασία που μας έχει οδηγήσει να μελετήσουμε σοβαρά το θέμα της επάρκειας. Έχουμε επενδύσει σε αυτά τα πολύ ακριβά συστήματα διαχείρισης νερού, που μας επιτρέπουν να εξοικονομούμε 40-50% της ποσότητας, που χρειαζόμασταν στο παρελθόν. Με αυτή την τεχνολογία drone, μπορούμε να το πετύχουμε. Μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το σύστημα δουλεύει σωστά, ότι σχεδιάζουμε σωστά τα εξαρτήματα και ανιχνεύουμε οποιοδήποτε πρόβλημα, πριν φτάσουμε σε απώλεια νερού» τονίζει ο Κάνον Μάικλ από την εταιρία αγροτικών προϊόντων Bowles.
       
      Όλα ελέγχονται εξ’ αποστάσεως μέσω smartphone ή ταμπλέτας. Το drone είναι εφοδιασμένο με θερμική κάμερα, πετάει πάνω από τα χωράφια και ανιχνεύει αν υπάρχει κάπου διαρροή στο σύστημα άρδευσης. Πολλοί αγρότες χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες από τις υπέρυθρες κάμερες για να δουν αν υπάρχουν χρωματικές διαφοροποιήσεις στα φυτά. Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα:
       
      «Μπορείτε να πετάξετε σε πραγματικό χρόνο και να εποπτεύσετε αν υπάρχουν θερμικές διαφορές μέσα στο προστατευόμενο μέρος και να δείτε αν υπάρχουν διαρροές. Είναι τόσο καινούργια τεχνολογία, που δεν ξέρουμε όλες τις δυνατότητές της ακόμη. Εξελίσσεται τόσο γρήγορα, ώστε προσπαθούμε να αρχίσουμε την εφαρμογή της και να είμαστε σίγουροι ότι την αξιοποιούμε σωστά» επισήμανε ο Κάνον Μάικλ.
       
      Η Καλιφόρνια βίωσε πρωτοφανή ανομβρία τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Αυτό επηρέασε κυρίως τις νότιες περιοχές της, καθώς ο Βορράς ευνοήθηκε πέρσι από τον αρκετά υγρό και με χιόνια χειμώνα.
       
      Το βάσανο της ξηρασίας δεν έχει τελειώσει ακόμη, αλλά η τεχνολογία των drone έχει βοηθήσει αποτελεσματικά στη διαχείριση των περιορισμένων υδάτινων πόρων.
       
      Δείτε το βίντεο:
       
      http://gr.euronews.com/2016/09/12/farmers-use-drones-to-fight-drought
       
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2016/09/12/farmers-use-drones-to-fight-drought
    12. Τεχνολογία

      Engineer

      Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα βρεθεί ο επιταχυντής σωματιδίων του CERN, η μάχη κατά του Έμπολα, η συμφωνία κατά της κλιματική αλλαγής και δύο διαστημικά «ραντεβού», εκτιμά το περιοδικό Nature.
       
      Το βρετανικό επιστημονικό περιοδικό Nature επιχειρεί να προβλέψει τα ζητήματα που θα κυριαρχήσουν στον κόσμο της επιστήμης το 2015. Όπως σημειώνει, στα τέλη του προσεχούς Μαρτίου αναμένεται μετά από δύο χρόνια ανυπομονησίας η έναρξη της λειτουργίας του ισχυρότερου επιταχυντή σωματιδίων (LHC) στον κόσμο στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών CERN της Γενεύης. Μετά τις εργασίες ανακατασκευής οι επιστήμονες θα εξετάσουν με νέα δυναμική το Καθιερωμένο Μοντέλο (ή Πρότυπο) της Φυσικής των Στοιχειωδών Σωματιδίων.
       
      Το περιοδικό Nature εκφράζει αυξημένες προσδοκίες από την επόμενη Σύνοδο Κορυφής του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή τον Δεκέμβριο του 2015 στο Παρίσι. ΗΠΑ και Κίνα, οι δύο χώρες που κατέχουν τα θλιβερά πρωτεία στο πεδίο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, συμφώνησαν τη χρονιά που πέρασε να προβούν σε δραστική μείωση των εκπομπών τους. Η εξέλιξη αυτή καθιστά πολύ πιθανότερη την τελική σύγκλιση για την υπογραφή μίας Διεθνούς Συνθήκης για το Κλίμα που να προβλέπει δεσμευτικούς όρους για το διάστημα μετά το 2020. Δυστυχώς, παράλληλα η μέση συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα της Γης αναμένεται να ξεπεράσει το 2015 κάθε προηγούμενο, επισημαίνει το βρετανικό επιστημονικό περιοδικό.
       
      Ελπίδες για οριστική καταπολέμηση του Έμπολα
       
       
      Σαφώς πιο αισιόδοξες είναι εκτιμήσεις του Nature για την εξέλιξη στη μάχη κατά του ιού Έμπολα, που έχει προκαλέσει το θάνατο χιλιάδων ανθρώπων στις χώρες της δυτικής Αφρικής. Η νέα χρονιά μπορεί να σηματοδοτήσει την καταπολέμηση του μικροβίου, με την προϋπόθεση οι φορείς του να εντοπιστούν έγκαιρα και να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα καραντίνας. Ήδη από την αρχή του 2015 αναμένεται να δοκιμαστούν νέα εμβόλια κατά του ιού, με τα πρώτα αποτελέσματα της δράσης τους να αναμένονται μέχρι τον Ιούνιο.
       
      Το 2015 αναμένονται ενδιαφέρουσες εξελίξεις και στο χώρο του διαστήματος. Στο επίκεντρο θα βρεθούν οι λεγόμενοι πλανήτες νάνοι. Το μη επανδρωμένο διαστημικό όχημα της NASA Dawn, που ξεκίνησε από τη Γη το 2007, αναμένεται να φτάσει το Μάρτιο στον πρωτοπλανήτη Ceres, το μεγαλύτερο διαστημικό σώμα της ζώνης αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία. Μετά από εννιαετές ταξίδι και έχοντας διασχίσει δισεκατομμύρια χιλιόμετρα εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει το καλοκαίρι το μη επανδρωμένο διαστημόπλοιο της NASA New Horizons τον Πλούτωνα. Στις 14 Ιουλίου αναμένεται ότι θα έχει φτάσει σε απόσταση αναπνοής προκειμένου να συλλέξει στοιχεία από την επιφάνεια και την ατμόσφαιρά του.
       
      Πηγή: http://www.dw.de/%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CE%AF-%CF%84%CE%BF%CF%85-2015/a-18165215
    13. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Eurobat, ευρωπαϊκός σύνδεσμος κατασκευαστών μπαταριών, απηύθυνε σήμερα κάλεσμα στην Ε.Ε. για την ανάπτυξη μιας στρατηγικής με ορίζοντα το 2030, η οποία τονίζει ότι θα βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών ρύπων.
       
      Όπως υποστηρίζει, η τοποθέτηση των μπαταριών στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού ενεργειακού δικτύου θα ωθήσει την ενεργειακή μετάβαση προς καθαρότερες κατευθύνσεις, καθώς θα επιτρέψει την περαιτέρω διείσδυση των ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή και στις μεταφορές.
       
      Προσθέτει ότι ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο προς μια τέτοια στρατηγική είναι η συνέχεια μεταξύ των διάφορων πολιτικών της Ε.Ε., ενώ η αποθήκευση ενέργειας θα δώσει ώθηση και στον εγχώριο κλάδο κατακευαστών, ο οποίος απασχολεί πάνω από 30.000 εργαζόμενους στην Ευρώπη.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/kalesma-apo-tin-eurobat-gia-mia-eniaia-eyropaiki-stratigiki-stis-mpataries
    14. Τεχνολογία

      Engineer

      Στην εφαρμογή δύο καινοτόμων δράσεων που προάγουν την βιώσιμη κινητικότητα προχωρά η Περιφέρεια Αττικής με την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος 50 ανέπαφων «anticovid» διαβάσεων πεζών και την ενεργοποίηση 3 οχημάτων τύπου βαν για την προάσπιση της οδικής ασφάλειας στην Λεωφόρο Κηφισού, σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας.
      Το σύστημα αυτό αφορά σε τρεις συσκευές πεζών οι οποίες ενεργοποιούνται χωρίς επαφή με στόχο τη μεγαλύτερη ασφάλεια των πολιτών στο πλαίσιο της καταπολέμησης της πανδημίας.
      Παράλληλα, παρουσιάστηκαν και τρία πλήρως εξοπλισμένα κλειστά οχήματα οδικής ασφάλειας τύπου βαν της Περιφέρειας Αττικής, τα οποία από την επόμενη εβδομάδα θα περιπολούν στη Λεωφόρο Κηφισού και θα συνδράμουν σε περιπτώσεις τροχαίων ή ακινητοποίησης οχημάτων.
      Τα ειδικά βαν είναι στελεχωμένα με καταρτισμένο προσωπικό και είναι εξοπλισμένα με πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, τεχνικά συστήματα φωτεινής και ηχητικής προειδοποίησης, ασύρματη επικοινωνία, GPS καθώς και πλήρη σειρά εργαλείων και υλικών πυρόσβεσης και απορρόφησης λιπαντικών από το οδόστρωμα. Τα οχήματα θα βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας το οποίο θα εποπτεύει και θα συντονίζει τις επιχειρήσεις.
      Με αφορμή τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης δήλωσε: «Με τις παρεμβάσεις μας σηματοδοτούμε μια νέα εποχή στη βιώσιμη κινητικότητα. Αναπτύσσουμε πρώτοι στη χώρα καινοτόμες δράσεις που στόχο έχουν την ασφάλεια των πολιτών. Τα τρία βαν θα μπορούν να παρέμβουν άμεσα όπου κριθεί αναγκαίο και να διευκολύνουν οχήματα τα οποία έχουν ακινητοποιηθεί λόγω έλλειψης καυσίμου, μπαταρίας, φθοράς ελαστικού κ.λπ., ώστε να μην παρεμποδίζεται επί μακρόν η κυκλοφορία και να μην προκαλούνται συμφορήσεις ή και ατυχήματα.
      Το πρόγραμμα ξεκινάει πιλοτικά για το συγκεκριμένο σημείο αρμοδιότητάς μας και θα επεκταθεί και σε άλλα σημεία που παρουσιάζεται έντονος κυκλοφοριακός φόρτος. Με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών ξεκινάει σήμερα και η πιλοτική εφαρμογή των ανέπαφων διαβάσεων εδώ στην Βασιλίσσης Σοφίας. Η ενεργοποίηση της διάβασης πεζών γίνεται ανέπαφα με ένα «έξυπνο» button. Τέτοιου είδους συστήματα θα αναπτυχθούν σε 50 πολυσύχναστα σημεία της Αττικής».
    15. Τεχνολογία

      Engineer

      Σε ένα μεγάλο και πρωτοποριακό βήμα προχώρησε σήμερα ο Σύλλογος Μεσιτών Ακινήτων Αθηνών Αττικής «ανεβάζοντας» την ιστοσελίδα e-akinita.gr στην οποία οι πολίτες μπορούν να βρουν κάθε είδους ακίνητο.
      Η ιστοσελίδα έχει σύγχρονο lay-out και παρέχει πληροφορίες για περισσότερα από 80.000 ακίνητα σε όλη την Αττική. Βασικό πλεονέκτημα είναι πως όλες οι αγγελίες προέρχονται από εγκεκριμένα μεσιτικά γραφεία κάτι που εκμηδενίζει τους όποιους κινδύνους μπορεί να υπάρχουν για αγοραστές ή ενοικιαστές.
      Ταυτόχρονα κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμπληρώσει τη «Φόρμα Ζήτησης» ή την «Φόρμα Ανάθεσης Ακινήτου» και να διασφαλίσει πως το ακίνητό του θα βρεθεί στα σωστά επαγγελματικά χέρια.
      «Ο Σύλλογος μας λειτουργεί πάντοτε με απόλυτο γνώμονα την ασφάλεια των συναλλαγών μεταξύ μεσιτών και πολιτών ή εταιρειών και αυτός είναι και ο μόνος λόγος που προχωρήσαμε στη δημιουργία αυτής της ιστοσελίδας. Περισσότεροι από 3.000 συνάδελφοι μεσίτες, ανεβάζουν τις αγγελίες τους προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε ανθρώπους που είτε αναζητούν ακίνητα για να επενδύσουν, είτε αγωνιούν για την εύρεση ενός σωστού ακινήτου για ενοικίαση», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αστικών Ακινήτων Αθηνών – Αττικής, Λευτέρης Ποταμιάνος.
    16. Τεχνολογία

      Engineer

      Ένα μη επανδρωμένο ρωσικό διαστημόπλοιο πέφτει πίσω στη Γη καθώς η αποστολή ανεφοδιασμού στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) απέτυχε.
       
      Το φορτηγό διαστημικό σκάφος Progress 59 ξεκίνησε με επιτυχία την αποστολή του στις 28 Απριλίου, αλλά μόλις αποσυνδέθηκε από τους πυραύλους που το μετέφεραν και καθώς ειχε ξεκινήσει η διαδικασία να μπει σε τροχιά, κάτι φαίνεται πως δεν πήγε καλά και άρχισε να περιστρέφεται ανεξέλεγκτα. περιστροφή. Ο εκπρόσωπος της NASA, Rob Navias δήλωσε ότι η διαδικασία σύνδεσης μεταξύ του ISS και του Progress 59 "αναβάλλεται επ' αόριστον" ωστόσο Ρώσοι αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι πλέον το διαστημικό σκάφος είναι εκτός ελέγχου.
       
      "Έχει ξεκινήσει την κάθοδο. Δεν έχει κάπου αλλού να πάει" δήλωσε μια ανώνυμη πηγή στο AFP. "Είναι σαφές ότι απολύτως ανεξέλεγκτες αντιδράσεις έχουν ξεκινήσει”.
       
      To διαστημικό σκάφος μετέφερε περισσότερα από 3000 κιλά καύσιμα, τρόφιμα, ιατρικές προμήθειες, καθώς και ανταλλακτικά, αλλά η NASA λέει ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος να εξαντληθούν οι προμήθειες για το πλήρωμα των έξι ατόμων του ISS πριν από την επόμενη αποστολή ανεφοδιασμού.
       
      Η σειρά των διαστημοπλοίων Progress χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες για την μεταφορά αναλώσιμων αγαθών στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και μετά την εκτέλεση της αποστολής τους, αφήνονται να καούν κατά την επάνοδο τους στην ατμόσφαιρα της Γης. Ένας αξιωματούχος της Ρωσικής Διαστημικής Υπηρεσίας Roscosmos δήλωσε ότι τα συντρίμια του διαστημικού σκάφους αναμένεται να πέσουν στο έδαφος κάπου μεταξύ της 7ης και 11ης Μαΐου.
       

       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/nasa-esa/%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CE%BA%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%82-progress-59-%CE%B1%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B5-r9142
    17. Τεχνολογία

      Engineer

      Με την 221/15.02.2022 Απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη εγκρίθηκαν τα αντίστοιχα πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας / Αξιολόγησης Αποτελεσμάτων του Διεθνούς Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την Ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα με τίτλο «Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας ULTRA-FAST BROADBAND». Με τον τρόπο αυτό ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία του έργου και προσωρινοί ανάδοχοι για τις επτά γεωγραφικές ζώνες (LOTs) υλοποίησης του έργου, που ορίζει η σχετική πρόσκληση, αναδείχθηκαν οι εξής:
      ΟΤΕ ΑΕ: Γεωγραφικές Ζώνες 1, 3 και 7
      Ένωση Εταιρειών ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ ΑΕ/GRID TELECOMS ΑΕ: Γεωγραφικές Ζώνες 2, 4, 5 και 6
      Μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, αναμένεται η υλοποίηση του έργου να ξεκινήσει εντός του 2022.
      Το έργο αποτελεί μια μεγάλης κλίμακας δημόσια παρέμβαση για την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας, αλλά και την προώθηση της πολιτικής συνοχής, αφού το έργο θα υλοποιηθεί κυρίως σε ημι-αστικές και αγροτικές περιοχές, που δεν είχαν συμπεριληφθεί στα σχέδια των ιδιωτικών επενδύσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο πλαίσιο του έργου θα καλυφθούν, μεταξύ άλλων, και 2.950 απομακρυσμένοι οικισμοί. Συγκεκριμένα, μέσω των υποδομών που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του έργου, εκτιμάται ότι περισσότερα από 837.500 νοικοκυριά και επιχειρήσεις (άνω του 18% του συνόλου της χώρας) θα αποκτήσουν δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο με υπερ-υψηλή ταχύτητα (100 Mbps / 1 Gbps). Επιπλέον, 10.300 δημόσια κτίρια (σχολεία, κέντρα υγείας, ΚΕΠ, κλπ.) θα συνδεθούν στο διαδίκτυο με συμμετρικές ταχύτητες 1 Gbps.
      Αναλυτικά, το πλήθος των νοικοκυριών / επιχειρήσεων, ανά γεωγραφική ζώνη (LOT), που θα αποκτήσουν δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο με υπερ-υψηλή ταχύτητα, έχει ως εξής:
      • Lot 1 (προσωρινός ανάδοχος ΟΤΕ Α.Ε.): Περίπου 124.000 νοικοκυριά / επιχειρήσεις σε 9 Περιφερειακές Ενότητες (Ροδόπης, Δράμας, Έβρου, Ξάνθης, Ζακύνθου, Ηλείας, Αρκαδίας, Κορινθίας, Μεσσηνίας)
      • Lot 2 (προσωρινός ανάδοχος Ένωση Εταιρειών ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ Α.Ε./GRID TELECOMS Α.Ε.): Περίπου 137.000 νοικοκυριά / επιχειρήσεις σε 11 Περιφερειακές Ενότητες (Πέλλας, Πιερίας, Καστοριάς, Φλώρινας, Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Λάρισας, Μαγνησίας, Σποράδων, Κέρκυρας)
      • Lot 3 (προσωρινός ανάδοχος ΟΤΕ Α.Ε.): Περίπου 122.000 νοικοκυριά / επιχειρήσεις σε 13 Περιφερειακές Ενότητες (Εύβοιας, Σύρου, Άνδρου, Θήρας, Κέας – Κύθνου, Μήλου, Μυκόνου, Νάξου, Πάρου Τήνου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων)
      • Lot 4 (προσωρινός ανάδοχος Ένωση Εταιρειών ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ Α.Ε./GRID TELECOMS Α.Ε.): Περίπου 110.000 νοικοκυριά / επιχειρήσεις σε 9 Περιφερειακές Ενότητες (Χαλκιδικής, Θάσου, Καβάλας, Σερρών, Λέσβου, Ικαρίας, Λήμνου, Σάμου, Χίου)
      • Lot 5 (προσωρινός ανάδοχος Ένωση Εταιρειών ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ Α.Ε./GRID TELECOMS Α.Ε.): Περίπου 127.000 νοικοκυριά / επιχειρήσεις σε 9 Περιφερειακές Ενότητες (Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Ιθάκης, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας)
      • Lot 6 (προσωρινός ανάδοχος Ένωση Εταιρειών ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ Α.Ε./GRID TELECOMS Α.Ε.): Περίπου 117.000 νοικοκυριά / επιχειρήσεις σε 8 Περιφερειακές Ενότητες (Κοζάνης, Γρεβενών, Άρτας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Ημαθίας, Αργολίδας, Λακωνίας)
      • Lot 7 (προσωρινός ανάδοχος ΟΤΕ Α.Ε.): Περίπου 101.000 νοικοκυριά / επιχειρήσεις σε 14 Περιφερειακές Ενότητες (Βοιωτίας, Φθιώτιδας, Κ.Τ. Αθηνών, Β.Τ. Αθηνών, Δ.Τ. Αθηνών, Ν.Τ. Αθηνών, Αν. Αττικής, Δ. Αττικής, Πειραιώς και Νήσων, Καλύμνου, Καρπάθου, Κω, Ρόδου, Λασιθίου)
      Η αναβάθμιση των υποδομών συνδεσιμότητας αναμένεται να έχει θετική επίδραση στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων και νέων θέσεων εργασίας, συμβάλλοντας συγχρόνως στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στον ωφελούμενο πληθυσμό σε τομείς όπως η υγεία, η εκπαίδευση και ο τουρισμός. Ειδικότερα, η δράση αναμένεται να συμβάλει στα ακόλουθα:
      • Ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών νέας γενιάς με βάση και τους στόχους ευρυζωνικότητας που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το 2025 (Gigabit Society) και το 2030 (Digital Compass).
      • Επίτευξη «ουσιαστικής αλλαγής» (step change) σε όρους ευρυζωνικής διαθεσιμότητας, σε περιοχές και αγορές στις οποίες έχει αποδειχτεί ότι υπάρχει μηδενικό ή μειωμένο ενδιαφέρον ανάπτυξης σχετικών υποδομών και υπηρεσιών
      • Διαμόρφωση ευνοϊκού περιβάλλοντος για τη διείσδυση ευρυζωνικών υπηρεσιών επόμενης γενιάς.
      Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και η σύμβαση παραχώρησης θα έχει διάρκεια 26 έτη. Το έργο χρηματοδοτείται ως προς την κατασκευή από το ΕΣΠΑ (ΕΣΠΑ 2014-2020 και ΕΣΠΑ 2021-2027) και μέσω ιδίων και δανειακών κεφαλαίων των αναδόχων, ενώ η λειτουργία του θα καλυφθεί από τους ιδιωτικούς φορείς σύμπραξης. Μετά το πέρας των 26 ετών το σύστημα θα μεταβιβαστεί εξ ολοκλήρου στο Ελληνικό Δημόσιο. Η συνολική αξία των συμβάσεων ανέρχεται σε περίπου 884 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, με ενωσιακή χρηματοδότηση 249 εκατομμύρια ευρώ.
      Το έργο εντάσσεται στο συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για την ουσιαστική αναβάθμιση της συνδεσιμότητας στη χώρα, όπως αυτός αποτυπώνεται στο επικαιροποιημένο Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο, που πρόσφατα τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Μαζί με τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, αποτελούν ένα σύνολο πρωτοβουλιών που σηματοδοτούν την έμπρακτη στήριξη της πολιτείας στην αναβάθμιση των υποδομών συνδεσιμότητας της χώρας, αλλά λειτουργούν και ως καταλύτες για την επιτάχυνση των ιδιωτικών επενδύσεων σε σύγχρονες ευρυζωνικές υποδομές, με στόχο να επιταχυνθεί ακόμα περισσότερο η σύγκλιση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες στους δείκτες συνδεσιμότητας.
      Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Το Ultra-Fast Broadband αποτελεί ένα από τα πιο κομβικά βήματα για την αναβάθμιση της συνδεσιμότητας σε όλη την επικράτεια. Στόχος μας είναι να επιταχύνουμε την “αποχαλκοποίηση” των δικτύων, ώστε να εξασφαλίσουμε ταχύτερες και πιο αξιόπιστες συνδέσεις για όλους τους πολίτες, σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας και αν βρίσκονται. Με έργα όπως το Ultra-Fast Broadband και με τις ιδιωτικές επενδύσεις που διαρκώς ανακοινώνονται στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, πλησιάζουμε αυξανόμενα στον ευρωπαϊκό στόχο».
    18. Τεχνολογία

      Engineer

      Η Amazon Web Services έχει ξεκινήσει να δημιουργεί ψηφιακές εφαρμογές που αφορούν την καθημερινότητα των τοπικών κοινωνιών με "πιλότο" το νησί της Νάξου.
      Η εταιρεία μέσω ψηφιακών εφαρμογών αναμένεται να δοκιμάσει  καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις, στο συγκεκριμένο νησί , προκειμένου να υποστηρίξει φορείς όπως τη δημόσια διοίκηση, την αυτοδιοίκηση, τα Λιμάνια, τις επιχειρήσεις ώστε εκείνοι με τη σειρά τους να παρέχουν καλύτερη ποιότητα ζωής και εξυπηρέτησης στην τοπική κοινωνία, σε πολίτες και επισκέπτες. 
      Το πιλοτικό πρόγραμμα Naxos Smart Island διαμορφώνεται πάνω σε 4 πυλώνες, κάτω από τους οποίους αναπτύσσονται ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές: 
      α) Βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη, 
      Β) τηλε-υγεία, 
      γ) ποιότητα ζωής και αναψυχή και 
      δ) ψηφιακός εγγραμματισμός πολιτών και δεξιότητες.
      Επιπλέον αυτών θα υλοποιηθούν επίσης πλατφόρμες για «έξυπνο» φωτισμό που οδηγεί σε εξοικονόμηση ενέργειας, μετεωρολογικοί σταθμοί, συστήματα πυρανίχνευσης, συστήματα πληρωμών για ταξί, αυτοματοποιημένα συστήματα στάθμευσης, ηλεκτρικοί φορτιστές για ΙΧ και δίκυκλα.
      Επίσης ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων για τα μουσεία και άλλες τοπικές εκθέσεις, που μπορούν να λειτουργήσουν και ως σημεία ενημέρωσης για τα ωράρια μαγαζιών και υπηρεσιών και άλλες χρήσιμες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα τα κοντινότερα φαρμακεία. Η AWS θα προχωρήσει στην εκπαίδευση δημοσίων υπαλλήλων, εργαζομένων και πολιτών του Νοτίου Αιγαίου στις ψηφιακές δεξιότητες.
      Η πρωτοβουλία και το πρόγραμμα σχεδιασμού, υλοποίησης και παρακολούθησης των ψηφιακών εφαρμογών αποσκοπεί στη μεταφορά καλών πρακτικών και άμεσων λύσεων και  για άλλα νησιά της Ελλάδος, αλλά ταυτόχρονα και στην ανάδειξη της ελληνικής νησιωτικότητα ως ζωντανό εργαστήριο (living lab) για εφαρμογές σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.
    19. Τεχνολογία

      Engineer

      Το Car Connectivity Consortium (CCC), ο οργανισμός πίσω από το MirrorLink, δημοσίευσε τις πρώτες προδιαγραφές του Ψηφιακού Κλειδιού (Digital Key).
      Το πρότυπο, θα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες και οδηγούς, να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο τους –εφόσον υποστηρίζει το πρότυπο- χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο τους μέσω της τεχνολογίας NFC, αλλά και να εκκινούν τον κινητήρα.
      Οι εργασίες πίσω από την έκδοση 2.0 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με την Apple, Samsung και LG, καθώς και τους σχεδιαστές ημιαγωγών Qualcomm και NXP και αρκετούς κατασκευαστές αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων είναι οι Audi, VW, BMW, GM και Hyundai να υποστηρίζουν το εγχείρημα. Οι εργασίες για την ολοκλήρωση του πρότυπου επόμενης γενιάς αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τους πρώτους τρεις μήνες του επόμενου έτους.
      Το Digital Key, το smartphone ή το smartwatch θα μπορούσαν να κάνουν τα σημερινά συστήματα ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου να μοιάζουν… απαρχαιωμένα, ειδικά αν λάβετε υπόψη σας ότι το Ψηφιακό Κλειδί ενός αυτοκινήτου θα μπορεί να…κατέβει στον υπολογιστή ή στο κινητό on-demand ή διαμοιραστεί remotely ή peer-to-peer. Φανταστείτε τις δυνατότητες. Θα είστε σε θέση να δανείσετε σε κάποιον το αυτοκίνητό σας, ακόμη και αν βρίσκεστε στο εξωτερικό για διακοπές. Μια εταιρεία μπορεί να αρχίσει να προσφέρει υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων με τίποτα περισσότερο από μια εφαρμογή στο κινητό, καθώς και να περπατήστε μέχρι το αυτοκίνητο για να το "ξεκλειδώσετε" με το κινητό σας.

      GSMArena
    20. Τεχνολογία

      Engineer

      Την αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με παράλληλη αύξηση του «πλαφόν» του ποσού επιδότησης στα 6.000 ευρώ, καθώς και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.
      Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις προηγούμενες ανακοινώσεις της κυβέρνησης σχετικά με την επιδότηση της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, προβλεπόταν αρχικά επιδότηση σε ποσοστό 15% με πλαφόν τα 5.500 ευρώ.
      Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα η τιμή των οποίων ξεπερνά τα 30.000 ευρώ, σύμφωνα με τις νέες ανακοινώσεις του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας το ποσοστό επιδότησης παραμένει μεν 15%, ωστόσο θα υπάρξει βελτίωση στο πλαφόν που θα οριοθετηθεί στα 6.000 ευρώ, έναντι 5.500 ευρώ.
      Σημειώνεται ότι επί του παρόντος, δεν έχει διευκρινιστεί αν θα τεθεί κάποιο ανώτατο όριο τιμής, πάνω από το οποίο δεν θα είναι δυνατόν να επωφεληθεί κανείς από την παραπάνω επιδότηση των 6.000 ευρώ, αγοράζοντας ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
      Πρόβλεψη για ΑμεΑ, πολύτεκνους και ιδιοκτήτες ταξί
      Επίσης,  στην περίπτωση  Α.μ.ε.Α. και πολυτέκνων οι παραπάνω επιδοτήσεις-κίνητρα προσαυξάνονται κατά 1.000 ευρώ.
      Εξίσου βελτιωμένη στο νομοσχέδιο που αφορά την ηλεκτροκίνηση είναι η πρόβλεψη και για τους ιδιοκτήτες ταξί, καθώς η νέα εκδοχή προβλέπει επιδότηση αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτροκίνητων ταξί 25% με πλαφόν τα 10.000 ευρώ έναντι πλαφόν 8.000 ευρώ βάσει των όσων είχαν αρχικά ανακοινωθεί. Αντιστοίχως για την αγορά ή μίσθωση υβριδικών ταξί το πλαφόν της επιδότησης έχει αυξηθεί σε 8.000 ευρώ.
      Παράλληλα, όπως είχε ανακοινωθεί εξαρχής προβλέπεται ποσοστό επιδότησης 40% το οποίο, όπως επισημαίνεται είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων, με οροφή τα 800 ευρώ. Αντιστοίχως, επιδότηση 20% θα ισχύσει και για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με πλαφόν επίσης τα 800 ευρώ.
      Παράλληλα με τα κίνητρα υπό την μορφή επιδοτήσεων θα υπάρξουν και φορολογικά κίνητρα καθώς η δαπάνη αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων, τετράτροχων ή δικύκλων θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% στην ηπειρωτική χώρα και κατά 70% στα νησιά ενώ η αρχική αγορά ηλεκτροκίνητου οχήματος θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης.
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου περιβάλλοντος τα παραπάνω κίνητρα μπορεί να αποφέρει μείωση στην τιμή αγοράς ενός ηλεκτρικού ΙΧ έως και 35%.
    21. Τεχνολογία

      Engineer

      Ο αμερικανικός κολοσσός παραμένει πιστός στην τιμολογιακή του πολιτική και ετοιμάζεται να προσφέρει το νέο του δημιούργημα σε τιμή αρκετά πιο αυξημένη από τον ανταγωνισμό.
      Άπιαστο όνειρο φαίνεται ότι θα παραμείνει για την πλειοψηφία των καταναλωτών το αυτοκίνητο το οποίο σχεδιάζει να κυκλοφορήσει στην αγορά η Apple.
      O αμερικανικός κολοσσός, ο οποίος έχει γίνει γνωστός τόσο για τα μοναδικής αισθητικής και τεχνολογίας προϊόντα που προσφέρει, όσο όμως και για τις ακριβές -και πάνω από την κανονική αξία- τιμές που επιλέγει να πουλήσει τις δημιουργίες του.
      Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές στο διαδίκτυο, από τη λογική αυτή δε πρόκειται να ξεφύγει ούτε το αυτοκίνητο το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει η Apple και θα κοστίζει κοντά στις 100.000 δολάρια.
      Στόχος της εταιρείας, όσο παράξενο κι αν ακούγεται, είναι να μην απευθύνεται σε ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Αρχικά λοιπόν επιθυμεί να αποκτήσει ένα μικρό μερίδιο, το οποίο θα της επιτρέψει να σχεδιάσει προσεκτικά την διείσδυσή της στην αγορά. Στη συνέχεια αναμένεται να κυκλοφορήσει και πιο φτηνά μοντέλα, όταν πλέον η μάρκα θα έχει γίνει πιο γνωστή. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πληροφορίες προέρχονται από το εξαιρετικά αξιόπιστο LeaksApplePro, τίποτα όμως δε μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο, ειδικά από τη στιγμή που δεν υπάρχει καν επισήμως το τελικό σχέδιο του αυτοκινήτου.

      Σύμφωνα με πληροφορίες, το αυτοκίνητο αναμένεται να είναι έτοιμο εντός του 2025, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η παρουσίασή του, ενώ στην αγορά είναι πιθανό να γίνει διαθέσιμο το 2026. Η Apple πάντως επιθυμεί να «τρέξει» τους χρόνους, αφού οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλον τον κόσμο γνωρίζουν μεγάλη άνοδο.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.