Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • webTV

    Michanikos.gr webTV

    615 ειδήσεις in this category

    1. webTV

      Engineer

      «Το Τσερνόμπιλ είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα και παράλληλα ενδιαφέροντα μέρη που έχω επισκεφθεί» δηλώνει ο φωτογράφος Danny Cooke. Η πυρηνική καταστροφή που έγινε το 1986 επηρέασε ένα τεράστιο αριθμό ανθρώπων, μεταξύ των οποίων ήταν και η οικογένεια του Cooke, όταν ζούσαν στην Ιταλία.
       
      Κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί αναφέρει πως γνώρισε απίστευτους ανθρώπους, ένας από τους οποίους ήταν και ο οδηγός του, ο Yevgein, γνωστός και ως «Stalker». Πέρασαν μαζί μία εβδομάδα εξερευνώντας την περιοχή, καθώς και την διπλανή, εγκαταλελειμμένη πλέον, πόλη του Prypiat. Τα μέρη αυτά ήταν παράλληλα «γαλήνια και ανησυχητικά».
       

       
      Πηγή: www.lifo.gr
    2. webTV

      Engineer

      Τα Assassin’s Creed είναι μια από τις δημοφιλέστερες σειρές παιχνιδιών που υπάρχουν στον χώρο του gaming, εδώ και χρόνια- και σε αρκετούς τίτλους της σειράς είχε έντονο ελληνικό «χρώμα», καθώς κάποιες περιπέτειες διαδραματίζονταν στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στην Αίγυπτο της δυναστείας των Πτολεμαίων- επίσης, ο επερχόμενος τίτλος της σειράς, Assassin’s Creed: Odyssey, θα διαδραματίζεται στην αρχαία Ελλάδα κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου.
      Όπως γνωρίζουν οι φίλοι του Altair, του Ezio Auditore και των υπόλοιπων ασσασσίνων της παρέας τους, οι δημιουργοί (Ubisoft Quebec),έχουν δημιουργήσει παράδοση στα Assassin’s Creed ως προς την ψηφιακή αναδημιουργία των πόλεων όπου διαδραματίζονται οι περιπέτειες, έτσι ώστε αυτές να απεικονίζονται όσο το δυνατόν πιο άρτια και ρεαλιστικά γίνονται, δεδομένων των ιστορικών περιόδων όπου τοποθετούνται τα παιχνίδια.
      To Odyssey δεν αποτελεί εξαίρεση- και η αρχαία Αθήνα έχει «χτιστεί» ψηφιακά εξαρχής έτσι ώστε, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, να είναι μια πραγματικά ανθηρή μεγαλούπολη της αρχαιότητας, μια «πόλη φωτός», η οποία τότε απεικόνιζε το μέλλον. Επίσης, όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του παιχνιδιού μιλώντας στο IGN, μια από τις πιο επίπονες δουλειές- σε συνεργασία με την ιστορικό Στέφανι Αν Ρουάτα- ήταν η διάκριση των στοιχείων που συνθέτουν το μωσαϊκό μιας πόλης χιλιάδων χρόνων έτσι ώστε να διαπιστωθεί ποια ανήκαν στην συγκεκριμένη περίοδο και ποια όχι- αντλώντας πληροφορίες από όσο περισσότερες πηγές ήταν δυνατόν. Σύμφωνα με τον Μπεν Χολ, world director του Odyssey, ο απόλυτος στόχος ήταν να διασφαλιστεί η δημιουργία της «πιο αυθεντικής, πιστευτής Ελλάδας που μπορούσαμε, κάνοντάς την όμορφη και διασκεδαστική ταυτόχρονα».
      Η Αθήνα του Assassin’s Creed φτιάχτηκε ξεκινώντας από το λιμάνι του Πειραιά, περνώντας από τα εξωτερικά τείχη της πόλης και τα στρατόπεδα των Σπαρτιατών εισβολέων στην Αττική και φτάνοντας στους ναούς, τα εργαστήρια των τεχνιτών, την αγορά, την Πνύκα κ.α.
      «Η Ελλάδα δεν είναι το ασπρόμαυρο που συχνά απεικονίζουν- είναι πολύχρωμη, και ζωντανή, και θέλαμε να εξασφαλίσουμε ότι το απεικονίζαμε αυτό στον κόσμο καθώς κινείστε σε αυτόν» είπε ο Χολ.
       
    3. webTV

      GTnews

      Όσο εξερευνείς τις ακτές της Ελλάδας, βρίσκεις όλο και περισσότερες άγνωστες γωνιές και μέρη που ούτε φανταζόσουν ότι υπάρχουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι μικρές και μεγαλύτερες νησίδες της χώρας στις οποίες φτάνεις με ιδιωτικά σκάφη ή καϊκάκια και μπορείς να απολαύσεις τις βουτιές σου σε καταγάλανα, κρυστάλλινα νερά. Μια τέτοια περίπτωση είναι το νησί Αιγιλεία, όπως λεγόταν στην αρχαιότητα, το οποίο μάλιστα έχει και… ιδιαίτερους κατοίκους. Και δεν μιλάμε για ανθρώπους αλλά για τους πολλούς λαγούς που ζούνε σε αυτό. Οι εικόνες από ψηλά αποκαλύπτουν την ομορφιά του και το τι θα αντικρίσει κανείς όταν θα βρεθεί εκεί.
      Η Αιγιλεία, δηλαδή το σημερινό Σταυρονήσι είναι ένα άγνωστο, στους περισσότερους, νησί το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στις ακτές της Εύβοιας και συγκεκριμένα απένταντι από τα Νέα Στύρα. Η απόσταση του από την Αθήνα περίπου μία με μιάμιση ώρα και σίγουρα δεν συναντάς συχνά κάτι παρόμοιο. Εκτός από τις όμορφες παραλίες του, στις οποίες μπορεί να κάνει μπάνιο όπως φτάνει εκεί, το νησί διαθέτει επίσης και δύο λίμνες. οι οποίες δίνουν τη δική τους ξεχωριστή πινελιά και ομορφαίνουν ακόμη περισσότερο το μέρος.
       Ωστόσο, πρόκειται για ένα ερημονήσι του Αιγαίου πράγμα που σημαίνει ότι το πιθανότερο είναι να μην δεις άλλο άνθρωπο εκεί, ειδικά αν πας καθημερινή. Θα δεις σίγουρα, πάντως, κάποιους από τους πολλούς λαγούς που βρίσκονται εκεί – άγνωστο το πώς βρέθηκαν σε αυτό το μέρος. Η ερημιά αυτή πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει να έχεις μαζί σου όλα τα απαραίτητα αν έχεις σκοπό να κάτσεις αρκετές ώρες για μπάνιο. Το σίγουρο είναι ότι θα το απολαύσεις. Πάρε μια γεύση μέσα από το βίντεο του καναλιού hannity στο YouTube.
       
    4. webTV

      Engineer

      Ένα σπαθί, πιθανότατα της περιόδου των Σταυροφοριών, βρήκε ένας ερασιτέχνης δύτης την περασμένη Πέμπτη στα ανοιχτά των ακτών του βορείου Ισραήλ.
      Το σπαθί βρέθηκε σε απόσταση 200 μέτρων από την ακτή και σε βάθος 4 μέτρων. Φαίνεται να είναι σε εξαιρετικά καλή κατάσταση, αν και καλυμμένο εντελώς από θαλάσσιους οργανισμούς, παρά τα περίπου 900 χρόνια που εκτιμάται πως έχουν περάσει από τότε που βρέθηκε εκεί.
      Το σπαθί βρέθηκε από τον Σλόμι Κατζίν, κάτοικο της Ατλίτ, που βουτούσε στην περιοχή για ψάρεμα. Ο παρατηρητικός δύτης βρήκε και άλλα αντικείμενα, και η ισραηλινή αρχαιολογική υπηρεσία δεν αποκαλύπτει το ακριβές σημείο, λόγω φόβων περί προσέλευσης αρχαιοκάπηλων.
      Πάντως, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Haaretz, πρόκειται για ένα πολύ παλιό αγκυροβόλιο. Εκεί έχουν βρεθεί επίσης λίθινες και σιδερένιες άγκυρες, καθώς και ευρήματα της βυζαντινής περιόδου.
      Η ανακάλυψη ήταν σε μεγάλο βαθμό θέμα τύχης, καθώς ο Κατζίν βουτούσε εκεί τη στιγμή που η κίνηση των κυμάτων ήταν τέτοια που αποκάλυψε το σπαθί. Ο Κατζίν φοβήθηκε πως το σπαθί μπορεί να ξαναχανόταν, οπότε το ανέσυρε ο ίδιος και ενημέρωση την αρχαιολογική υπηρεσία, η οποία ανακοίνωσε την ανακάλυψη τη Δευτέρα.
      Δεδομένου ότι είναι καλυμμένο εντελώς είναι δύσκολο να διαπιστωθεί η ακριβής προέλευσή του- ωστόσο οι αρχαιολόγοι θεωρούν πως ανήκε σε σταυροφόρο για μια σειρά λόγων. Israel's Antiquities Authority via AP Σημειώνεται πως τα σπαθιά της περιόδου (οι Σταυροφορίες κράτησαν από το 1095 μέχρι το 1291) στην περιοχή, τόσο των χριστιανών σταυροφόρων όσο και των μουσουλμάνων (Μαμελούκων, Αγιουβιδών) ήταν παρόμοια, με ευθείες λεπίδες, 73- 90 εκατοστών (αν και τα μήκη ή οι λαβές μπορούσαν να διαφέρουν).
      Σε κάθε περίπτωση, χρειάζονται ακόμα πολλές έρευνες για να διαπιστωθεί με (σχετική, έστω) βεβαιότητα η προέλευσή του.
    5. webTV

      Engineer

      Το ντοκιμαντέρ καταγράφει μέσα από συγκλονιστικές εικόνες τον σεισμό των 9 Ρίχτερ, το τσουνάμι και την πυρηνική καταστροφή στην Φουκουσίμα της Ιαπωνίας.
       
      Αυτόπτες μάρτυρες αλλά και επιστήμονες που βίωσαν και μελετούν αντίστοιχα αυτό το σεισμό και τις συνέπειες που προκλήθηκαν στην Ιαπωνία μιλούν στην κάμερα.
       
      Τα 9 Ρίχτερ που χτύπησαν την Ιαπωνία την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011 αποτέλεσαν τον πέμπτο μεγαλύτερο σεισμό που έχει καταγραφεί στον κόσμο από το 1900.
       
      Το τσουνάμι που ακολούθησε έφερε και τις εφιαλτικές συνέπειες των 10.000 και πλέον νεκρών αλλά και χιλιάδων αγνοουμένων. Ολόκληρες πόλεις χάθηκαν και τίποτα δεν είναι πια ίδιο για τους Ιάπωνες αλλά και ολόκληρο τον κόσμο μετά την καταστροφή που υπέστη το πυρηνικό εργοστάσιο της Φουκουσίμα... την Κυριακή 11/03!
       
      Δείτε το video:
       

    6. webTV

      Engineer

      Τα επτά (7) σύγχρονα θαύματα του κόσμου όπως προέκυψαν από την διαδικτυακή ηλεκτρονική ψηφοφορία της ελβετικής οργάνωσης New7Wonders είναι:   (1) Πυραμίδα Kukulkan, Mεξικό 
      (2) Taj Mahal, Ινδία
      (3) Christ the Redeemer, Bραζιλία
      (4) Petra, Ιορδανία 
      (5) Machu Picchu, Περού
      (6) Colosseum, Ιταλία
      (7) The Great Wall, Κίνα    
    7. webTV

      Engineer

      Μέσω της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος σκοπεύει να αναβαθμίσει το οδικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ταχύτερη διέλευση των οχημάτων στο παραλιακό μέτωπο. Οι οδηγοί θα απολαμβάνουν νέες διόδους, ενώ οι πεζοί θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη θάλασσα.
      Το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1,3 χιλιόμετρα, θα εκτείνεται από την παραλία του Αλίμου έως τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
      Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει έξι (6) λωρίδες κυκλοφορίας από τρεις (3) σε κάθε ρεύμα ενώ θα συμβάλει σημαντικά στην μείωση της συμφόρησης με την κατάργηση έξι (6) φωτεινών σηματοδοτών.
      Αποτελεί το μεγαλύτερο έργο υποδομών του The Ellinikon.
      Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025.
       
    8. webTV

      Engineer

      Από την σειρά "Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους" Επ.11 - Τα ξυστά στο Πυργί της Χίου.
      Τα Ξυστά όμως αποτελούν ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό θέμα το οποίο δεν συναντάται πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Όλες οι προσόψεις των πυργούσικων σπιτιών και γενικότερα των οικοδομημάτων είναι διακοσμημένες με ξυστά.
      Τα ξυστά είναι διακοσμητικά σχήματα, γεωμετρικά ως επί το πλείστον, χαραγμένα και ξυσμένα πάνω σε φρέσκο κονίαμα στις προσόψεις κατοικιών και άλλων κτιρίων.
      Η τεχνική αυτή δεν επινοήθηκε, αλλά εισήχθηκε στη Χίο πιθανότατα από τη Γένουα της Ιταλίας την περίοδο που οι Γενουάτες κατείχαν το νησί.
      Στο Πυργί έχουν βρεθεί ξυστά που έχουν χαραγμένα επάνω τους την ημερομηνία 1893, αλλά υπάρχουν και αναφορές ότι αυτή η παράδοση διατηρείται από τον μεσαίωνα.

      Από παλιές φωτογραφίες και βιβλιογραφικά τεκμήρια ή και από υπολείμματα ξυστών που τοποθετούνται χρονολογικά πριν από το 1850, συναντούμε τη συνήθεια αυτή σποραδικά μέσα στον οικισμό. Σε αρχαία αγγεία που βρέθηκαν στον Εμπορείο, επίνειο του Πυργιού, υπήρχαν τα ίδια σχήματα με τα σημερινά ξυστά.
      Δεν ζωγράφιζαν παλιά ολόκληρες τις προσόψεις των σπιτιών στο Πυργί παρά μόνο τοπικά γύρω από τα παράθυρα και τις πόρτες άπλωναν λίγο σοβά και φτιάχνανε μικρά ξυστά. Ακόμα έφτιαχναν και ξυστά με κύκλους, ακτίνες και δαντελωτά σχέδια, στο ταβάνι της σάλας των σπιτιών, που τα έλεγαν «φεγγάρια».

      Η εκπομπή: Συνάντησα κι ευτυχισμένους μαστόρους
      Σκοπός της εκπομπής είναι να προβάλλει τους ανθρώπους που με την αφοσίωσή τους στην τέχνη τους, διατηρούν ζωντανή την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας.
      Τεχνίτες απ’ όλη την Ελλάδα, ανοίγουν τα εργαστήρια και την καρδιά τους και μιλούν για τη δουλειά, τη ζωή και τα έργα που δημιουργούν, με κόπο και μεράκι.
      Σήμερα, βέβαια, τα επαγγέλματα αυτά αργοσβήνουν... αφενός διότι η εξέλιξη και ο εκσυγχρονισμός κάλυψαν τις ανάγκες, και αφετέρου διότι δεν φαίνεται να υπάρχει διάθεση από τους νεότερους να ασχοληθούν. Έτσι λοιπόν οι παραδοσιακές τέχνες χάνονται, δεν παύουν όμως να αποτελούν ένα τεράστιο και αναπόσπαστο κεφάλαιο του λαϊκού μας πολιτισμού.
      Δείτε την εκπομπή για τα ξυστά στο Πυργί της Χίου:
      http://www.dailymotion.com/video/xkhp0r_%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B1-%CE%BA%CE%B9-%CE%B5%CF%85%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CF%80-11-%CF%84%CE%B1-%CE%BE%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CE%AF%CE%BF%CF%85_people?start=5
      Πηγή: http://www.egeorgalas.gr/news-articles/latest-news/73-pirgi-chios.html
      και
      http://krasodad.blogspot.gr/2011/03/video_06.html
    9. webTV

      Engineer

      Το 4ο επεισόδιο με θέμα τη ζωή του καθηγητή Θεοδόση Τάσιου, έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι τηλεθεατές της ΕΡΤ2, στην εκπομπή «Μονόγραμμα», την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016, στις 23:30.
       
      Ο καθηγητής Θεοδόσης Τάσιος, που αυτοβιογραφείται στο «Μονόγραμμα» αυτής εβδομάδας, γεννήθηκε στην Καστοριά και μεγάλωσε στα Μέγαρα της Αττικής με ρίζες από την Ήπειρο και τη Θεσσαλία.
       
      Διχασμένος ανάμεσα στην Αρχαιολογία και στα Μαθηματικά, επέλεξε τελικά να σπουδάσει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Έγινε μηχανικός σε «μία Ελλάδα καθημαγμένη από τον πόλεμο με 2 εκατομμύρια αστέγους και στην οποία το πρώτο πρόβλημα ήταν η αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης μέσω της κατασκευής οικισμών…».
       
      Το 1958 αναγορεύθηκε διδάκτωρ και στη συνέχεια επιμελητής, μόνιμος καθηγητής (1964) και τακτικός καθηγητής του ΕΜΠ (1969). Ευτύχησε να είναι επίτιμος διδάκτωρ έξι πανεπιστημίων, ανά τον κόσμο, με πολλές διακρίσεις και βραβεία.
       
      Αγάπησε πολύ την ιδιότητα του δασκάλου. Το να μεταδίδεις τη γνώση σου. «Πρέπει να το αγαπάς πολύ το δασκαλίκι», λέει. «Κι όταν το αγαπάς, σου δίνει τεράστιες υποστασιακές ηδονές. Έχεις ανθρώπους που μέσα σε λίγους μήνες κι αργότερα σε λίγα χρόνια, σε ξεπερνάνε. Κι αυτό είναι τεράστια ηδονή. Όμως πρέπει να είσαι συγχρόνως και συνεχώς ερευνητής, αλλιώς σε λίγα χρόνια παλιώνεις…».
       
      Πολλές γέφυρες, φράγματα και σήραγγες στην Ελλάδα είναι συνδεδεμένες με το όνομά του: το φράγμα Πηνειού Ηλείας, το φράγμα Άγρα Ημαθίας, η γέφυρα του Αχελώου, του Αλφειού, της Άρτας και φυσικά η περίφημη συρταρωτή γέφυρα της Χαλκίδας. Μία εντυπωσιακή στην κατασκευή της και στη λειτουργία της γέφυρα, που εξυπηρετεί αστικές ανάγκες.
       
      Δεν ξέχασε ποτέ την αγάπη του προς τη Φιλοσοφία και πάντα στην πορεία του προσπάθησε να τα συνδυάσει. Ως ιστορικός της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας, υπήρξε συνδιοργανωτής της ομώνυμης έκθεσης που παρουσιάστηκε σε πόλεις της Ελλάδας και της Γερμανίας.
       
      Έχει έναν απέραντο θαυμασμό για τα μεγάλα τεχνολογικά έργα της αρχαιότητας, όπως τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, το Ευπαλίνειο Όρυγμα στο Πυθαγόρειο της Σάμου, τα οποία και έχει μελετήσει επισταμένως. Μιλάει γι’ αυτά και αναλύει τη λειτουργία τους με μεγάλη αγάπη και σεβασμό…
       
      Είναι επίσης πρόεδρος της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρείας. Από τον Πλάτωνα ώς τον Επίκουρο και από τον Αριστοτέλη ώς τη χριστιανική θεώρηση των πραγμάτων, ο Θεοδόσης Τάσιος, δεν σταματάει να ερευνά και να μελετά: Για τον σκοπό της ζωής; «Το ερώτημα αυτό είναι σχεδόν αλαζονικό», λέει και μας εξηγεί το γιατί…
       
      Δείτε την εκπομπή εδώ: http://webtv.ert.gr/katigories/politismos/26okt2016-monogramma/
       
      Πηγή: http://www.ert.gr/o-theodosis-p-tasios-sto-monogramma-tis-ert2/
    10. webTV

      Engineer

      Ένα ναυάγιο στα νερά γύρω από το βυθισμένο λιμάνι του Θώνης – Ηρακλείου αποκάλυψε πόσο ακριβής ήταν στις περιγραφές του ο Ηρόδοτος. (Το Ηράκλειον ή Θώνις, κατά τους αρχαίους Αιγυπτίους, ήταν παραθαλάσσια πόλη με λιμάνι στις εκβολές του Νείλου. Άνθισε για δύο αιώνες, από το 550 π.Χ. ως το 331 π.Χ.).

      Ο Έλληνας ιστορικός, Ηρόδοτος, τον 5ο αιώνα π.Χ είχε ταξιδέψει στην Αίγυπτο και στα γραπτά του έκανε λόγο για ασυνήθιστα ποταμόπλοια στο Νείλο. Μεταγενέστεροι μελετητές θεώρησαν πως τα κείμενα αυτά αποτελούσαν στοιχεία φαντασίας και όχι καθαρή ιστορική καταγραφή. Κάτι που όμως πλέον καταρρίπτεται, καθώς υποβρύχιες ανακαλύψεις δικαιώνουν τον Έλληνα ιστορικό μετά από τόσους αιώνες.
      Ο Ηρόδοτος στην πρώτη μεγάλη ιστορική καταγραφή του αρχαίου κόσμου αφιερώνει 23 γραμμές της ιστορίας του, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Guardian, στην περίπλοκη περιγραφή της κατασκευής ενός σκάφους «baris». Για αιώνες οι μελετητές υποστήριξαν καθώς δεν υπήρχαν αρχαιολογικά στοιχεία που να βεβαιώνουν ότι τέτοια πλοία υπήρξαν. Τώρα υπάρχουν στοιχεία. Ένα «καταπληκτικά συντηρημένο» ναυάγιο στα νερά γύρω από τη βυθισμένη πόλη Θώνις-Ηράκλειο αποκάλυψε πόσο ακριβής ήταν στις περιγραφές του ο Ηρόδοτος.
      «Όταν ανακαλύψαμε το ναυάγιο αυτό συνειδητοποιήσαμε ότι ο Ηρόδοτος είχε δίκιο», δήλωσε ο Δρ. Ντάμιαν Ρόμπινσον, διευθυντής του Κέντρου ναυτικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, ο οποίος δημοσιεύει τα ευρήματα της ανασκαφής. «Αυτό που περιγράφει ο Ηρόδοτος ήταν αυτό που είδαμε.»
      Το 450 π.Χ. ο Ηρόδοτος παρακολούθησε την κατασκευή ενός baris. Παρατήρησε πως οι οικοδόμοι: «έκοψαν τις σανίδες σε δύο ράβδους (περίπου 100 εκατοστά μάκρος) και τα κανόνισαν σαν τούβλα». Έγραφε πως: «Στις ισχυρές και μακρές επιφάνειες (ξύλινα κομμάτια) εισάγουν δύο σανίδες. Όταν έχουν κατασκευάσει το πλοίο τους με αυτόν τον τρόπο, τεντώνουν τις δοκούς πάνω τους … Περνούν τις ραφές από μέσα με τον πάπυρο. Υπάρχει ένα πηδάλιο, που διέρχεται από μια τρύπα στη τρόπιδα. Ο ιστός είναι από ακακία και τα πανιά από πάπυρο… »
      Φωτογραφία: Christoph Gerigk/Franck Goddio/Hilti Foundation Ο Ρόμπινσον είπε ότι οι προηγούμενοι μελετητές «είχαν κάνει κάποια λάθη» προσπαθώντας να ερμηνεύσουν το κείμενο χωρίς αρχαιολογικά στοιχεία. Αλλά η τωρινή ανασκαφή του λεγόμενου «Πλοίου 17» έχει αποκαλύψει ένα τεράστιο κύτος σε σχήμα ημισελήνου και έναν τύπο κατασκευής που δεν έχει ξανακαταγραφεί, ο οποίος περιλαμβάνει χοντρές σανίδες – όπως είχε παρατηρήσει ο Ηρόδοτος, περιγράφοντας ένα ελαφρώς μικρότερο σκάφος. Αρχικά είχε μήκος έως 28 μέτρα, είναι ένα από τα πρώτα αρχαία αιγυπτιακά εμπορικά σκάφη που έχουν ανακαλυφθεί ποτέ.
      Ο Ρόμπινσον πρόσθεσε: «Ο Ηρόδοτος περιγράφει τα σκάφη να έχουν μακρά εσωτερικά πλευρά. Κανείς δεν ήξερε πραγματικά τι σήμαινε … Τη δομή αυτή δεν την είχαμε δει ποτέ πριν, από αρχαιολογικής άποψης. Ανακαλύψαμε αυτή τη μορφή κατασκευής σε αυτό το συγκεκριμένο σκάφος και είναι απολύτως αυτό που έλεγε ο Ηρόδοτος».
      Ο Ρόμπινσον πρόσθεσε: «Ο Ηρόδοτος περιγράφει τα σκάφη να έχουν μακρά εσωτερικά πλευρά. Κανείς δεν ήξερε πραγματικά τι σήμαινε … Τη δομή αυτή δεν την είχαμε δει ποτέ πριν, από αρχαιολογικής άποψης. Ανακαλύψαμε αυτή τη μορφή κατασκευής σε αυτό το συγκεκριμένο σκάφος και είναι απολύτως αυτό που έλεγε ο Ηρόδοτος».
      Φωτογραφία: Christoph Gerigk/Franck Goddio/Hilti Foundation Περίπου το 70% του σκάφους έχει επιβιώσει, καλά διατηρημένο στο Νείλο. Οι σανίδες της ακακίας κρατήθηκαν μαζί με τις μεγάλες πλευρικές ράβδους – με μήκος περίπου 2 μ. – και στερεώθηκαν με γόμφους, δημιουργώντας γραμμές «εσωτερικών πλευρών» μέσα στο κύτος. Το σύστημα πλοήγησης χρησιμοποιεί ένα αξονικό πηδάλιο με δύο κυκλικά ανοίγματα για τιμόνι και ένα kat;arti προς το κέντρο του σκάφους.
      Ο Ρόμπινσον δήλωσε: «Εδώ έχουμε μια εντελώς μοναδική μορφή κατασκευής, που δεν έχουμε δει πουθενά αλλού».
      Ο Alexander Belov, του οποίου το βιβλίο για το ναυάγιο,Slip 17: a Baris from Thonis-Heracleion, δημοσιεύεται αυτό το μήνα, δείχνει ότι η ναυτική αρχιτεκτονική του ναυαγίου είναι τόσο κοντά στην περιγραφή που έδωσε ο Ηρόδοτος, που θα μπορούσε να έχει γίνει στο ίδιο το ναυπηγείο που επισκέφτηκε. Η ανάλυση λέξη προς λέξη του κειμένου καταδεικνύει ότι σχεδόν κάθε λεπτομέρεια αντιστοιχεί «ακριβώς στα αποδεικτικά στοιχεία».
    11. webTV

      Engineer

      Ο πρωθυπουργός θα ξεναγηθεί και θα φιλοξενηθεί στο ιστορικό κτήμα και τα κτίρια του 18ου αιώνα του Dumfries House, που διαχειρίζεται το Ίδρυμα του Πρίγκιπα της Ουαλίας με τη μορφή κοινωνικής προσφοράς - Η αποκατάσταση και η αξιοποίηση του σκωτσέζικου μνημείου μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τα πρώην βασιλικά κτήματα
      Το Dumfries House, μια επιβλητική ανακτορική κατοικία του 18ου αιώνα στο νοτιοδυτικό τμήμα της Σκωτίας, επέλεξε ο πρίγκιπας Κάρολος προκειμένου να φιλοξενήσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη σήμερα, Τρίτη του Πάσχα. Πέρα από την ιδιαίτερα τιμητική πρόσκληση, καθώς είναι η πρώτη που απευθύνει ο διάδοχος του βρετανικού θρόνου σε Έλληνα πρωθυπουργό, η επίσκεψη και η παραμονή του κ. Μητσοτάκη για ένα 24ωρο στο Dumfries House δεν έχει μόνο συμβολική σημασία. ∆εν παραπέμπει μόνο στα δεδομένα, ένθερμα φιλελληνικά αισθήματα του Καρόλου και στις σχέσεις αμοιβαίας εκτίμησης οι οποίες έχουν αναπτυχθεί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη σε προσωπικό επίπεδο - και όχι μόνο. Η ουσία της μετάβασης του πρωθυπουργού στο συγκεκριμένο «κτήμα» -ή «estate» κατά τους Βρετανούς, δηλαδή υποστατικό με την ευρεία έννοια- έγκειται στην επιτόπια παρατήρηση ενός χαρακτηριστικού παραδείγματος για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί, πολλαπλά και πολύπλευρα, ένα νεότερο πολιτιστικό μνημείο.
      Στη μέση της σκωτσέζικης εξοχής, περιτριγυρισμένο από τους τυπικούς πράσινους λειμώνες των Χάιλαντς, το Dumfries House είναι ανοιχτό για ξεναγήσεις στους χώρους της έπαυλης. Το κοινό έχει στη διάθεσή του καφετέρια, εστιατόρια, γκουρμέ και μη, ακόμη και κέντρο ευεξίας. Στόχος του πρίγκιπα Καρόλου ήταν να το μετατρέψει σε έναν αυτάρκη οργανισμό, με έσοδα από την ενοικίαση χώρων που διατίθενται για εκδηλώσεις
      Ακόμη πιο συγκεκριμένα, το Dumfries House μπορεί να λειτουργήσει ως υπόδειγμα, ως ένα «σεμινάριο» για την ανακαίνιση και την αξιοποίηση της τέως βασιλικής περιουσίας στο Τατόι. Η σύνδεση ανάμεσα στο Dumfries House και τα κτήματα του Τατοΐου κατ' ουσίαν έχει ξεκινήσει από τις 25 Μαρτίου του 2021 και απευθείας από την Αθήνα: τιμώντας την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση του 1821, ο πρίγκιπας Κάρολος της Ουαλίας ήρθε στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο εκείνης της επίσκεψής του, μεταξύ των άλλων, εξέφρασε άμεσο και έντονο ενδιαφέρον για το μέλλον του Τατοΐου. Επομένως, η επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στο Dumfries House αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, τη συνέχεια εκείνης της συζήτησης που είχε με τον Κάρολο την 25η Μαρτίου 2021 στο Μέγαρο Μαξίμου.
       
      Είναι αυτονόητο όμως ότι κατά την ξενάγησή του στο πραγματικό Dumfries House και την απευθείας παρατήρηση, την «αυτοψία» σχετικά με το πώς εξισορροπείται η σύγχρονη αξιοποίηση με την προστασία του αυθεντικού χαρακτήρα του μνημείου, θα γεννηθούν νέα ερεθίσματα και νέα σημεία προς περαιτέρω ανταλλαγή απόψεων. Χωρίς να αποκλείεται εκ προοιμίου, ακόμη και το ζήτημα της επιστροφής των Ελγινείων ενδέχεται να τεθεί για ακόμη μία φορά από τον κ. Μητσοτάκη προς τον Κάρολο.
      Το βέβαιο είναι όμως ότι οι προοπτικές αξιοποίησης των κτημάτων του Τατοΐου θα είναι το κυρίως θέμα των συνομιλιών, αλλά υπό την άποψη μιας ευρύτερης, πιο στενής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, η οποία θα αξιοποιεί στην Ελλάδα τις πρωτοβουλίες που αναπτύσσει ποικιλοτρόπως ο πρίγκιπας Κάρολος. Μία από αυτές αφορά στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης, μέσω του φορέα Sustainable Markets Initiative. Στη σύνοδο «Ενας Πλανήτης» με θέμα την κλιματική αλλαγή, η οποία συνήλθε τον Ιανουάριο του 2021 στο Παρίσι, ο Κάρολος δημοσιοποίησε έναν καινούργιο καταστατικό χάρτη για το περιβάλλον, τη λεγόμενη Terra Carta (κατά τη Magna Carta του 1215, τη διακήρυξη σεβασμού των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων). Πρόκειται για ένα κείμενο αρχών, ένα οικολογικό μανιφέστο τρόπον τινά, αλλά με σαφή προσανατολισμό στο πράσινο επιχειρείν. Μάλιστα, μέσω της Terra Carta, τη Sustainable Markets Initiative και της Natural Capital Investors Alliance (Συμμαχία Επενδυτών για το Φυσικό Κεφάλαιο), ο πρίγκιπας φιλοδοξεί να συγκεντρώσει 10 δισ. δολάρια έως το τέλος του 2022, εν είδει αποθεματικού ταμείου από το οποίο θα χρηματοδοτηθούν βιώσιμες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.
       

      Η Ελλάδα θα μπορούσε κάλλιστα να ενταχθεί σε αυτού του είδους τα επιχειρηματικά προγράμματα. Προωθώντας τα ο πρίγκιπας της Ουαλίας αποσκοπεί στη δημιουργία συνεργειών ανάμεσα στους φορείς τους οποίους ο ίδιος έχει ιδρύσει και εκπροσωπεί, και σε επενδυτικούς παράγοντες εκτός Βρετανίας που συμμετέχουν στα κοινά εγχειρήματα ως εταίροι και μέτοχοι. Σε κάθε περίπτωση, η συνάντηση του Καρόλου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Dumfries House επισφραγίζει την κοινή βούληση και σηματοδοτεί την έναρξη μιας καινούργιας φάσης συμπόρευσης, ειδικά για έργα όπως η αξιοποίηση του Τατοΐου, επί των οποίων η κεκτημένη τεχνογνωσία των Βρετανών μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη.
       
      Κιβωτός θησαυρών

      Στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει δημιουργηθεί σχολή στον τομέα της αποκατάστασης και αξιοποίησης νεότερων μνημείων, καθώς σε όλη τη χώρα υπάρχουν δεκάδες κτήματα παρόμοια με το Dumfries House. Ήδη από την αρχή του 20ού αιώνα τέτοιου είδους ακίνητα συντηρούνται και ανακαινίζονται με συνέργειες ανάμεσα σε κρατικούς φορείς και ιδιωτικές επιχειρήσεις, ώστε εν τέλει να λειτουργούν επικερδώς ως τουριστικά καταλύματα, ως χώροι φιλοξενίας γαμήλιων συνεστιάσεων και κοινωνικών εκδηλώσεων κ.λπ.
       
      Ο ίδιος ο Κάρολος, μέσω διαφόρων κοινωφελών οργανώσεων των οποίων ηγείται, όπως το Prince’s Foundation και το National Trust, επιβλέπει και καθοδηγεί την προσπάθεια διατήρησης της βρετανικής αρχιτεκτονικής παράδοσης. Υπό αυτή την έννοια, το Dumfries House είναι μια κιβωτός πολιτιστικής κληρονομιάς και της αντίστοιχης τεχνογνωσίας για τη διαχείρισή της. Αφενός διότι το μεγαλοπρεπές και τεραστίων διαστάσεων κεντρικό οίκημα, η κατοικία αυτή καθαυτή της δυναστείας των ευγενών, οι οποίοι έζησαν εκεί από το 1759 έως το 1993, σχεδιάστηκε από τρεις κορυφαίους αρχιτέκτονες του 18ου αιώνα, τους αδελφούς Ρόμπερτ, Τζον και Τζέιμς Ανταμ.
       
      Αφετέρου, το Dumfries House είναι εξοπλισμένο με σχεδόν ανεκτίμητης αξίας χειροποίητα ξυλόγλυπτα έπιπλα, μοναδικά κομμάτια που φιλοτεχνήθηκαν στο εργαστήριο του περίφημου τεχνίτη Τζέιμς Τσίπεντεϊλ. Γι' αυτό, άλλωστε, η κεντρική κατοικία διατηρείται σήμερα εν μέρει ως επισκέψιμο μουσείο. Οι αίθουσες και τα δωμάτια του Dumfries House, σύμφωνα με τους αισθητικούς κανόνες του στυλ ροκοκό, περιέχουν σημαντικά έργα τέχνης κάθε είδους, από τους ζωγραφικούς πίνακες και τα γλυπτά ως τις υφαντές εικονογραφημένες ταπετσαρίες.

      Οι αίθουσες και τα δωμάτια του Dumfries House, σύμφωνα με τους αισθητικούς κανόνες του στυλ ροκοκό, περιέχουν σημαντικά έργα τέχνης
      Ενδεικτικό της αξίας των αντικειμένων που περιέχει η έπαυλη είναι ότι μια απλή βιβλιοθήκη, ένα από τα πλέον λιτά και χρηστικά κομμάτια από την επίπλωσή της, αλλά με την υπογραφή του Τσίπεντεϊλ, εκτιμάται σήμερα σε 7-8 εκατ. λίρες. Τα πιο περίτεχνα έπιπλα -και ιδιαίτερα οι εμβληματικές πολυθρόνες- τοποθετούνται σε ακόμη ανώτερη κατηγορία αξίας.
       
      Η πρακτική της αξιοποίησης μνημείων του είδους στο οποίο ανήκει το Dumfries House είναι ελάχιστα διαδεδομένη στην Ελλάδα, εξ ου και φαντάζει ανοίκεια ή ακόμη και βέβηλη η ιδέα ότι αίθουσες εντός των παλαιών Βασιλικών Κτημάτων στο Τατόι θα μπορούσαν, π.χ., να ενοικιάζονται για τη διοργάνωση γαμήλιων πάρτυ. Παρομοιώς ως ταμπού αντιμετωπίζεται η προοπτική μετασκευής μέρους των εγκαταστάσεων σε ξενώνες υψηλού ποιοτικού επιπέδου, με σύγχρονες ανέσεις αλλά και με σεβασμό στη διατήρηση του αυθεντικού χαρακτήρα τους.
       
      Ωστόσο, χάρη στο πρότυπο αξιοποίησης που εφαρμόζεται στη Βρετανία, τα κληροδοτήματα της παλαιάς αριστοκρατίας, τα οποία είχαν καταστεί εντελώς ασύμφορα για τους σύγχρονους επιγόνους λόγω του κόστους συντήρησης, των φόρων κ.λπ, αντί να αφεθούν στον μαρασμό και να μετατραπούν σε ερείπια, μετατράπηκαν σε εστίες ανάπτυξης για τις κατά τόπους κοινότητες. Αυτό ακριβώς ισχύει για το Dumfries House, το οποίο βρίσκεται στη μέση της σκωτσέζικης εξοχής, περιτριγυρισμένο από τους τυπικούς πράσινους λειμώνες των Χάιλαντς, αλλά με πλησιέστερα αστικά κέντρα στην περιοχή κάποιες κωμοπόλεις, οι οποίες κατά το παρελθόν κατοικούνταν κυρίως από ανθρακωρύχους και βιομηχανικούς εργάτες.
       
      Με την πρωτοβουλία του να διασώσει το Dumfries House επενδύοντας εκατομμύρια λίρες από την ατομική περιουσία του, ο Κάρολος δημιούργησε ένα κέντρο ποικίλων δραστηριοτήτων και, κατά συνέπεια, συνέβαλε στην καταπολέμηση της τοπικής ανεργίας, ανοίγοντας την αγορά εργασίας για δεκάδες ανθρώπους. Παράλληλα, η προσέλκυση τουριστικής κίνησης, όπως είναι φυσικό, ενισχύει έμμεσα την οικονομία της περιοχής χάρη σε έναν κύκλο εργασιών, εμπορίου, συναλλαγών κ.λπ., ο οποίος σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση απλώς δεν θα υπήρχε.
    12. webTV

      Engineer

      Δείτε το video παρουσίασης του Stuttgart 21, του μεγαλύτερου κατασκευαστικού project της Γερμανίας που αφορά υποδομές μεταφορών με σιδηρόδρομο και αστικές αναπλάσεις στην ευρύτερη περιοχή της Στουτγάρδης και την σύνδεσή της με τις γύρω πόλεις.
      Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 57 χιλιόμετρα νέου σιδηροδρομικού δικτύου εκ των οποίων τα 30 βρίσκονται σε τούνελ ενώ 25 από αυτά σε γραμμές ταχείας κυκλοφορίας.
      Το έργο ανακοινώθηκε από το 1994 ενώ η κατασκευή του ξεκίνησε επίσημα το 2010 με εκτιμώμενο κόστος στα 6,5 δισ. ευρώ. Για την εκτέλεσή του οι μηχανικοί έχουν να αντιμετωπίσουν και να μελετήσουν πλειάδα θεμάτων που αφορούν κόστη κατασκευής, οφέλη από το έργο, γεωλογικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες καθώς και θέματα λειτουργικότητας του έργου.
      Δείτε μια παρουσίαση του έργου:
      Εικόνες για το έργο:
      http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/01/Map_Stuttgart_21_outer.svg/649px-Map_Stuttgart_21_outer.svg.png



      Περισσότερα για το έργο: https://www.google.gr/search?q=Stuttgart+21&source=lnms&sa=X&ei=MjixU5PcBObF0QXI_oAo&ved=0CAcQ_AUoAA&biw=1680&bih=925&dpr=1
      ***Edited***
      Νεότερο βίντεο με τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις για την ολοκλήρωση του έργου:
      Κάνετε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCNqQHX1CL923wiTHhW_bLZw/feed για να ενημερώνεστε για κάθε νεότερο video που προσθέτουμε.
    13. webTV

      GTnews

      Η Βόρεια Εύβοια αποκτά ελπίδα και νέα προοπτική μετά την καταστροφή, μέσα από ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης ΟΛΙΣΤΙΚΟ και ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ. Με όχημα το σπουδαίο εργαλείο των ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (Ο.Χ.Ε.), που δεσπόζει στο Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027, και την Πνευματική, Επιστημονική, Βιωματική και Επιχειρησιακή Προίκα του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ, η Βόρεια Εύβοια αρχίζει από σήμερα να οικοδομεί ένα περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμο και καλύτερο μέλλον.
      Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας - ΔΙΑΖΩΜΑ.html
      Η Βόρεια Εύβοια διαθέτει ένα εξαιρετικής ποιότητας φυσικό περιβάλλον, το οποίο καταστράφηκε σε σημαντικό βαθμό από τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2021. Η καταστροφή επηρέασε αρνητικά την ταυτότητα της περιοχής ως οικιστικού πλέγματος και τουριστικού προορισμού ήπιας μορφής, ενταγμένου σε ένα υψηλής αισθητικής φυσικό τοπίο και επίσης περιόρισε δραστικά το μέρος του τοπικού παραγωγικού συστήματος που εξαρτιούνταν από το δάσος (ξυλεία, ρητίνη, μελισσοκομεία) ή τις παρακείμενες καλλιέργειες που κάηκαν.
      Η Βόρειος Εύβοια χρειάζεται ένα σχέδιο ανάπτυξης το οποίο θα δίνει μια νέα προοπτική μετά την καταστροφή και την ελπίδα ότι ένα περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμο και καλύτερο μέλλον είναι εφικτό για την περιοχή.
      Ένα σχέδιο ανάπτυξης το οποίο θα βασίζεται στους κύριους άξονες της Ευρωπαϊκής στρατηγικής (smart, green, place-based) για μια ήπιας μορφής ανάπτυξη, η οποία θα αξιοποιεί τις σύγχρονες τεχνολογίες, θα προωθεί την κοινωνική συνοχή και θα βασίζεται στην εδαφικότητα και την τοπική συμμετοχή για το σχεδιασμό και την υλοποίηση των δράσεων.
      Ένα πρόγραμμα ΟΛΙΣΤΙΚΟ και ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΟ με ΌΧΗΜΑ το σπουδαίο εργαλείο των ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΧΩΡΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (Ο.Χ.Ε.), που δεσπόζει στο Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027 και που θα αξιοποιεί την Πνευματική – Επιστημονική – Βιωματική και Επιχειρησιακή Προίκα του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ, η οποία άνοιξε τις νέες Λεωφόρους των Ολιστικών Προγραμμάτων στην Πατρίδα μας, με τις Πολιτιστικές Διαδρομές.
      Θα σχεδιάζουμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, θα πορευτούμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, θα αγωνιστούμε ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ να θεραπεύσουμε τις πληγές από τις καταστροφικές πυρκαγιές και ταυτόχρονα να κεντήσουμε το υφαντό του μέλλοντος που θα περιέχει ΌΛΑ όσα απεικονίζονται αυθεντικά στον παρακάτω πίνακα.


      Ο Πρόεδρος του Σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», κ. Σταύρος Μπένος, Επικεφαλής της Ειδικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας και οι άνθρωποι του Διαζώματος με χαρά θα διαθέσουν τη βιωματική και πνευματική τους προίκα για την αποκατάσταση της πληγωμένης από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2021, Βόρειας Εύβοιας.
       
    14. webTV

      Engineer

      Βίντεο προόδου κατασκευαστικών εργασιών Νοτίου τμήματος (0-32,5χλμ.) Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, Απρίλιος 2022.
      Το βίντεο αποτελεί ουσιαστικά ένα ολοκληρωμένο ταξίδι στα 3 συνολικά εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί σε αυτό το υπό κατασκευή τμήμα. Υπενθυμίζουμε ότι το Νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, αφορά στο τμήμα από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (στο 203ο χλμ.) έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, (32,5ο χλμ. Αυτοκινητοδρόμου Ε65).
      H συνολική πρόοδος κατασκευής ξεπερνά το 81,5%, ενώ προχωρώντας σε μια επιμέρους ανάλυση, οι γέφυρες και τα διάφορα τεχνικά παρουσιάζουν πρόοδο της τάξεως του 87%, οι σήραγγες 95,9%, τα ασφαλτικά οδοστρώματα 60,7% και οι χωματουργικές εργασίες 72,9%.
      Στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά συναντάμε τα παρακάτω:
      • Συνολικό μήκος: 32,5 χλμ. • 1 δίδυμη Σήραγγα συνολικού μήκους περίπου 3 χλμ. , ανά κλάδο
      • 15 Γέφυρες
      • 5 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις
      • 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
      • 62 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
      • 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Λαμίας, Καρπενησίου, Ξυνιάδας) & 2 Ημικόμβοι (Ανθήλης και Α.Θ.Ε.)
      • 1 αμφίπλευρος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Λιανοκλάδι)
      • 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Καρπενήσι)
      • 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι)
      • 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι)
    15. webTV

      Engineer

      Δυο in situ μουσεία, σε ειδικούς χώρους που θα παραχωρηθούν από την Αττικό Μετρό στο Υπουργείο Πολιτισμού, θα δημιουργηθούν για να φιλοξενήσουν τα πολύτιμα ευρήματα που αποκαλύφθηκαν στο πλαίσιο των ανασκαφών και αρχαιολογικών ερευνών στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
      Αυτό ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα από τη Θεσσαλονίκη η Υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη. Όπως είπε, οι αρχαιολογικές έρευνες και η απόσπαση σημαντικών αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου ολοκληρώθηκαν και αναμένεται η μελέτη για την επανεγκατάστασή τους.
      Σύμφωνα με την κ. Μενδώνη, οι ειδικά διαμορφωμένοι αυτοί χώροι θα είναι επισκέψιμοι και δεν αναφέρονται μόνο στις πολύτιμες αρχαιότητες που βρέθηκαν στην περιοχή και οι οποίες θα είναι ανοιχτές στο κοινό αλλά και στα εργαστήρια συντήρησης και τους αποθηκευτικού χώρους που θα είναι πλέον ορατοί. Εκεί θα τοποθετηθεί και το τμήμα της διασωζόμενης κεντρικής λεωφόρου από τη ρωμαϊκή εποχή, της λεγόμενης Decumanus, μήκους 77 μέτρων, που αποσπάσθηκε από τον σταθμό Αγία Σοφία. Αναφερόμενο στον συγκεκριμένο σταθμό του Μετρό και στις ανασκαφικές εργασίες η κ. Μενδώνη επιβεβαίωσε ότι υπήρξαν καταστροφές λέγοντας ότι αν δεν συνέβαινε αυτό, ενδεχομένως να μην υπήρχαν τόσες αντιδράσεις στη συνέχεια από τους αρχαιολόγους αναφορικά με την απόσπαση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου.
      Η Υπουργός διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν με την απαραίτητη μέριμνα όλες οι μελέτες ώστε να περατωθεί με επιτυχία η επανεγκατάσταση των αποσπασμένων αρχαιοτήτων, με τους αρχαιολόγους βέβαια να επιμένουν ότι δεν πρόκειται για την ίδια περίπτωση αλλά για χώρο ενιαίο, κάτι που επιβεβαίωσε και η Υπουργός λέγοντας πως “δεν έχουμε πουθενά άλλον τέτοιον αντίστοιχο αρχαιολογικό χώρο”.
      Εξήγησε ότι οι μελέτες επανατοποθέτησης και ανάδειξης θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εντός του επόμενου Νοεμβρίου, και η υλοποίηση της επαναφοράς των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου θα ξεκινήσει εντός του α’ τριμήνου 2023.
      Επίσης αμφορείς, λάρνακες και άλλα κινητά ευρήματα θα εκτεθούν σε προθήκες στους σταθμούς Πλατεία Δημοκρατίας, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι και Φλέμινγκ του Μετρό Θεσσαλονίκης μαζί με φωτογραφίες και προβολές που θα αποτυπώνουν την ανασκαφική διαδικασία.
      Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έδωσε ομόφωνα το «πράσινο φως» για την ανάδειξη ενός ενδεικτικού αριθμού των κινητών ευρημάτων που ανακαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών του μετρό σε κάθε έναν από τους τέσσερις σταθμούς.
      Στον σταθμό της Πλατείας Δημοκρατίας θα τοποθετηθούν σε προθήκη 18 ακέραιοι αμφορείς με τον τρόπο που βρέθηκαν στις ανασκαφές και μια μαρμάρινη ενεπίγραφη σαρκοφάγος των ρωμαϊκών χρόνων από το νεκροταφείο που ανακαλύφθηκε. Στους τοίχους του σταθμού θα τοποθετηθούν φωτογραφίες και εποπτικό υλικό από τη διαδικασία της ανασκαφής και των ευρημάτων της.
      Εκτός από τα ευρήματα στον σταθμό Αγία Σοφία τα οποία, όπως επεσήμανε η Υπουργός Πολιτισμού κάνουν τους αρχαιολόγους να «μιλούν για οικοδομήματα αντίστοιχα των αυτοκρατορικών της Κωνσταντινούπολης», τα οποία άλλα αποσπάστηκαν άλλα παρέμειναν στη θέση τους και κάποια, δυστυχώς, υπέστησαν καταστροφές, τα ευρήματα στον σταθμό Βενιζέλου αποτελούν ουσιαστικό συμπλήρωμά τους καθώς μιλάμε για ένα τεράστιας σημασίας μνημειακό σύνολο.
      Στο επίκεντρο αυτής της τοποθεσίας δεσπόζει μια επιβλητική πλακόστρωτη λεωφόρος της ρωμαϊκής περιόδου, η περίφημη decumanus maximus  που βρέθηκε κατά τις ανασκαφές στην Αγία Σοφία, με ένα τμήμα της να αποκαλύπτεται σχεδόν άθικτο, και αυτό είναι που αναμένεται να εκτεθεί στο κοινό ώστε να το δει και να το θαυμάσει από κοντά. Η λεωφόρος αυτή καταδεικνύει την ύπαρξη ενός ιδιαίτερα ανθηρού εμπορικού κέντρου στην περιοχή που λειτουργούσε ανελλιπώς από τον 4ο μ.Χ αιώνα μέχρι τα βυζαντινά χρόνια.
      Σύμφωνα με το protothema.gr, οι αρχαιολογικές εργασίες που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα στην περιοχή και έφτασαν μέχρι τα κατώτερα στρώματα, αυτοί οι κεντρικοί δρόμοι διέτρεχαν άλλους πολύτιμους χώρους όπως εργαστήρια και κατοικίες αλλά και άλλα κοινωφελή έργα που έμειναν επί αιώνες στην περιοχή και αποτέλεσαν τη βασική πολιτιστική ουσία της πόλης. Είναι εντυπωσιακό μάλιστα ότι αυτή η Μέση οδός δεν άλλαξε ιδιαίτερα αναφορικά με τη ρυμοτομία της στο πέρας των αιώνων, κάτι σπάνιο που επιβεβαιώνει και την σπουδαιότητά της. Μάλιστα οι αρχαιολόγοι λένε ότι φαίνονται ακόμα τα ίχνη από τις άμαξες που περνούσαν από πάνω.
      Τα αρχαία που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου
      Εξίσου εντυπωσιακό είναι το τετράπυλο με οκτώ πεσσούς που βρέθηκε ως αποδεικτικό ότι εκεί υπήρχαν καταστήματα και στοές, ότι ήταν δηλαδή το εμπορικό κέντρο της περιοχής ενώ πάνω στις μαρμάρινες πλάκες εντοπίστηκαν ίχνη από επιτραπέζια παιχνίδια! Παρότι οι αρχαιολόγοι διαξιφίζονται ακόμα για το κατά πόσο το κυρίως εμπορικό κέντρο ήταν στο σταθμό Βενιζέλου ή στον σταθμό Αγίας Σοφίας, ουσιαστικά τα δυο αυτά κέντρα ενώνονται αποκαλύπτοντας εκτός από τη λεωφόρο μια σειρά από πυκνοδομημένα οικοδομικά τετράγωνα, δηλαδή τις γειτονιές της βυζαντινής αγοράς της πόλης.
      Στην τεράστια σημασία αυτού του κέντρου ως ενός ενιαίου συνόλου αναφέρθηκε η Υπουργός Πολιτισμού, λέγοντας σχετικά πως “Στην πραγματικότητα, λοιπόν, από τον Σταθμό Βενιζέλου και τον Σταθμό της Αγίας Σοφίας τεκμαίρεται ένας ευρύς αστικός σχεδιασμός του δημόσιου χώρου που συντελέστηκε τον 6ο αιώνα και υλοποιήθηκε με αυτοκρατορική εντολή. Ανεγέρθηκαν πλατείες πάνω στα ερείπια παλαιότερων δημοσίων και ιδιωτικών πολυτελών κτηριακών συγκροτημάτων των ρωμαϊκών χρόνων και της ύστερης αρχαιότητας, ενώ αργότερα κατά τη μέση και ύστερη βυζαντινή περίοδο, στην ίδια περιοχή θα λειτουργήσει η βυζαντινή αγορά της πόλης.
      Καταστήματα και εργαστήρια κεραμικών, αργυροχρυσοχοΐας, μεταλλουργίας, υαλουργίας, θα καταλάβουν τον άλλοτε δημόσιο χώρο” εξηγώντας πως ακριβώς λειτουργούσε στους αιώνες αυτό το εμπορικό κέντρο διατηρώντας την ίδια λειτουργία. Μάλιστα η γνωστοποίηση πως “Εκτός των τειχών έχουμε εκτεταμένα νεκροταφεία, τα οποία ήλθαν στο φως και στον Σταθμό Δημοκρατίας και στον Σταθμό Συντριβανίου και στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, και στο Φλέμινγκ” οδηγεί στο συμπέρασμα πως τελικά στο πλαίσιο της κατασκευής του Μετρό διενεργήθηκε η μεγαλύτερη ανασκαφική έρευνα αστικού χαρακτήρα που έχει ποτέ πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη αλλά και στη χώρα μας.
      Τα αρχαία που βρέθηκαν στον σταθμό Αγίας Σοφίας
      Όπως τόνισε χαρακτηριστικά η Υπουργός “η συγκεκριμένη έρευνα ξεπερνά κατά πολύ την αντίστοιχη του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Αθηνών και συμβάλλει στην αναδιήθηση και στην τεκμηρίωση της ιστορίας της πόλης από την εποχή της ίδρυσής της στα χρόνια του Κασσάνδρου έως τις αρχές του 20ου αιώνα”.
      Πρόκειται για μια τεράστια έκταση που αγγίζει τα 5000 τ.μ,-μόνο στον σταθμό του Βενιζέλου η έκταση είναι 1.260 τ.μ-με εργασίες που σε κάθε στρώμα έφερνε στο φως διαφορετικούς, πολύτιμους θησαυρούς: από κατάλοιπα λεωφόρων, εμπορικών καταστημάτων και κατοικιών μέχρι ελληνιστικές και ρωμαϊκές αρχαιότητες του 3ου μ.Χ αιώνα αλλά και του 2ου αιώνα π.Χ. Πρόκειται μεταξύ άλλων για χάλκινους θησαυρούς, για βραχιόλια, δακτυλίδια και πάσης λογής κοσμήματα που φανερώνουν το διαχρονικό χαρακτήρα της αργυροχρυσοχοΐας καθώς και αγγεία, λυχνάρια, μυροδοχεία και ειδώλια, αγνύθες και πολλά άλλα που μένουν να καταγραφούν με ακρίβεια φτάνοντας μέχρι την ελληνιστική Θεσσαλονίκη του Κασσάνδρου η οποία θεμελιώθηκε το 315/316 π.Χ.
      Τα επιτόπια μουσεία
      Στα πρωτότυπα μουσεία που αναμένεται να διαμορφωθούν στους ειδικούς χώρους που θα παραχωρηθούν από την Αττικό Μετρό στο crossover που θα βρίσκεται μπροστά από τους χώρους της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ, μεταξύ των σταθμών Συντριβάνι και Πανεπιστήμιο αλλά και στο κτήριο Α3 του πρώην στρατοπέδου Παύλου Μελά, εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου- θα εκτεθούν όπως τονίστηκε από την Υπουργό όχι μόνο το 77 μέτρων τμήμα της Decumanus που αποσπάσθηκε από την ‘Αγία Σοφία’ αλλά και οι αρχαιότητες ενώ θα είναι εμφανείς στο κοινό όπως ορατά θα είναι και τα εργαστήρια συντήρησης αλλά και οι αποθηκευτικοί χώροι.
      Τα αρχαία που βρέθηκαν στον σταθμό Σιντριβάνι
      Μάλιστα το ειδικό μουσείο που θα κατασκευασθεί στο κτίριο Α3 του πρώην στρατοπέδου Μελά, θα εξιστορεί την ιστορία της πόλης και σε αυτό θα εκτίθενται αρχαιότητες, με το γνωστό τρόπο, είτε μεμονωμένες είτε σε βιτρίνες. Η αρχαιολογική μελέτη έχει ήδη εγκριθεί από το ΚΑΣ και η κατασκευή του μουσείου αναμένεται να περατωθεί, όπως γνωστοποίησε σχετικά η Υπουργός από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα της αποπεράτωσης του η κ. Μενδώνη εκτίμησε ότι θα απαιτούνται περί τα έξι χρόνια άπαξ και παραδοθεί το κέλυφος του μεγάλου κτηρίου και προχωρήσουν οι μελέτες.
      “Η είσοδος στο συγκεκριμένο υπόγειο μουσειακό χώρο θα είναι πολύ κοντά στο αυστηρό κτίριο του μοντερνισμού της κεντρικής βιβλιοθήκης του ΑΠΘ για αυτό θα σεβαστεί απολύτως την ιστορία και την αρχιτεκτονική της πόλης, θα δημιουργήσει όμως ένα landmark για την πόλη” τόνισε σχετική η Υπουργός λέγοντας πως μια ματιά στις παρεμβάσεις εντός των άλλων σταθμών όπως Δημοκρατία, Σιντριβάνι, Φλέμινγκ αρκεί για να καταλάβει κανείς ποια θα είναι η λογική της έκθεσης την ώρα που όλοι περιμένουν να δουν τι θα γίνει με τις μελέτες που θα προβλέπουν την επανατοποθέτηση των αποσπασμένων αρχαιοτήτων και με ποιον ακριβώς τρόπο, όπως απαιτεί η σπουδαιότητα ενός τέτοιου αρχαιολογικού χώρου.
    16. webTV

      Engineer

      Ο ουρανοξύστης 111 West 57th Street, γνωστός και ως Steinway Tower, είναι ένα οικιστικό έργο στο West Midtown του Manhattan στη New York City.
      Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του θα αποτελεί ένα από τα υψηλότερα κτίρια στις ΗΠΑ αλλά και τον λεπτότερο ουρανοξύστη στον κόσμο με λόγο πλάτους προς ύψος περίπου 1:23.
       
    17. webTV

      Engineer

      Υλικό του σεμιναρίου με θέμα "Χρήσεις Γής - Αρτιότητες Γηπέδων - Ισχύς οικοδιμικών αδειών" που διοργάνωσε το ΤΕΕ-ΤΑΚ.
      Ο οδηγός περιλαμβάνει συνοπτικά:
      Θεματική αναφορά – Χρήσιμα Νομοθετήματα για συχνά αναφερόμενες χρήσεις 
      α. Internet cafe 
      β. Καφετέριες 
      γ. Διεξαγωγή τυχερών - ψυχαγωγικών παιγνίων 
      δ. Υπεραγορές – Πολυκαταστήματα – Εμπορικά κέντρα 
      ε. Βιομηχανικά κτήρια 
      στ. Επαγγελματικά Εργαστήρια χαμηλής όχλησης
      ζ. Αποθήκευση φιαλών υγραερίου
      η. Logistics - Εφοδιαστική
      θ. Συνεργεία συνήθων οχημάτων 
      ι. Συνεργεία βαρέων οχημάτων
      ια. Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
      ιβ. Χρήσεις υγείας 
      ιγ. Τουριστικά καταλύματα – Ξενοδοχεία εκτός Σχεδίου Πόλεων – Οικισμών 
      ιδ. Κτηνοτροφικές Εγκαταστάσεις 
      Οικισμοί 
      α. Οριοθετημένοι οικισμοί 
      β. Μη οριοθετημένοι Οικισμοί
      γ. Παραδοσιακοί Οικισμοί 
      Κατεβάστε τον οδηγό από εδώ: https://www.teetak.gr/images/stories/anakoinwseis/2021/2021-05_landuse_notes.pdf
      Δείτε video από την εκδήλωση:
      https://youtu.be/4kxGjSkK74c
      ή από εδώ:
      https://www.facebook.com/watch/live/?v=470463767571986&ref=watch_permalink
    18. webTV

      Engineer

      Κάποιοι το αναφέρουν ως το ξενοδοχείο της Χούντας. Μάλιστα κουβαλάει και το παρατσούκλι Δέσποινα από το όνομα της συζύγου του δικτάτορα Γεώργιου Παπαδόπουλου και αυτό επειδή η θεμελίωση και η κατασκευή αυτής της πρωτοπόρας για την εποχή της ξενοδοχειακή μονάδα έγινε κατά την περίοδο της δικτατορίας.
      Την περίοδο της 7ετούς δικτατορίας ξεκίνησαν αρκετά έργα που σχετίζονταν με τον τουρισμό και την οικοδόμηση νέων μονάδων. Την ίδια περίοδο εμφανίστηκαν και τα περίφημα θαλασσοδάνεια που δίνονταν απευθείας στον ενδιαφερόμενο «φίλο» επιχειρηματία. Οι καταγγελίες  στη μεταπολίτευση αποκάλυψαν μια σειρά από επιλεκτικές δανειοδοτήσεις που δημιούργησαν πολλά κουφάρια ξενοδοχείων που οι ιδιοκτήτες τους πήραν «ζεστό» χρήμα» αλλά δεν ολοκλήρωσαν ποτέ την επένδυση. Τα δάνεια είχαν διάρκεια 18 χρόνια με χαριστική περίοδο μια πενταετία και κάλυπταν από το 20% έως και το 70% του συνόλου της πραγματοποιούμενης επένδυσης.... 
      Κάποιοι μάλιστα αναφέρουν πως μαζί με τον πύργο στο λιμάνι του Πειραιά που παραμένει και αυτός ημιτελές μέχρι της μέρες μας ( https://youtu.be/Ba7lNE0wGr8 ) αποτελούσαν τα δύο κορυφαία αναπτυξιακά οικοδομικά έργα της εποχής εντός της Αττικής.

      Το τεράστιο ξενοδοχειακό οικοδόμημα με τρία διπλανά τμήματα που αποτελούσαν το κεντρικό κτίριο καθώς επίσης και δύο επιπλέον σειρές από μπανγκαλόου, πάνω στην παραλιακή λεωφόρο και μπροστά στη θάλασσα, στην περιοχή της Αλθέας, ήταν ένα από τα πλέον μεγαλόπνοα σχέδια. Προβλεπόταν να έχει περισσότερα από 400 δωμάτια, που κάλυπταν μια έκταση 65 στρεμμάτων.... 
      Κάποιοι άλλοι το ονομάζουν το ξενοδοχείο του Κοσκωτά μιας και όπως φημολογείται ο πανούργος επιχειρηματίας - τραπεζίτης που έδρασε στα τέλη της δεκαετία του 1980 και της αρχες της δεκαετίας του 1990 είχε καταφέρει να προσθέσει και αυτό στην συλλογή της αυτοκρατορίας του πριν αυτή όμως καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος και παρασύρει μαζί του ένα ολόκληρο πολιτικό σύστημα.
      Σε κάθε περίπτωση το ακατέργαστο διαμάντι της παραλιακής λεωφόρου στο ύψος της Αγίας Μαρίνας παραμένει ναι μεν ημιτελές και λεηλατημένο μιας και οι όποιες εγκαταστάσεις είχαν προλάβει να δημιουργηθούν πριν το έργο παγώσει για πάνω από 40 χρόνια έχουν πια διαλυθεί ολοκληρωτικά. Δεν παύει όμως να περιμένει καρτερικά την στιγμή που κάποιος θα του δώσει την λάμψη και την ζωή που του αξίζει.
      Το ξενοδοχειακό συγκρότημα Αλθέα έχει την ευτυχία να καταλήγει σε ένα πραγματικά παραδεισένιο κόλπο με πεντακάθαρα και καταγάλανα νερά που δεν είναι ευρέος γνωστός μιας και η πρόσβαση σε αυτόν δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα του κόσμου αφού πρώτα πρέπει να διασχίσεις στενά μονοπάτια άγριας βλάστησης και να κατέβεις αρκετά σκαλοπάτια ανάμεσα στις ερειπωμένες καμπάνες του συγκροτήματος.
       
       
    19. webTV

      Engineer

      Μετά από 3 και πλέον μήνες ήρθε η ώρα της Αθήνας για να δει το “βέλος” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εχθές το ιταλικό τρένο της σιδηροδρομικής εταιρείας έκανε την παρθενική του εμφάνιση και έφτασε μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας.
      Το Pendolino ETR 470 που μετασκευάστηκε πλήρως στην Πιατσέντσα της Ιταλίας από την γαλλική Alstom γνωστότερο ως “βέλος” εθεάθη και φωτογραφήθηκε περνώντας από τον τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο προς Αθήνα.
      Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτά τα -χωρίς επιβάτες- δρομολόγια θα συνεχίσουν τις δοκιμές στο πλαίσιο της διαδικασίας παραλαβής μέχρι να διαπιστωθεί το “έχει καλώς” από τους διοικούντες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
      Συγχρόνως με καθυστέρηση λόγω κορωνοϊού, ετοιμάζεται και η άφιξη το δεύτερου τρένου από την Ιταλία με πιθανότερο το σενάριο της έλευσης του λίγο μετά το Πάσχα. Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, η καθυστέρηση οφείλεται στο εκτεταμένο lockdown στην Ιταλία που επιβράδυνε σημαντικά την ολοκλήρωσης της μετασκευής του τρένου.
      Στόχος είναι μέχρι τον Ιούλιο να έχει έρθει και το τρίτο τρένο για να ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.. Τα τρία τρένα είναι απαραίτητα για να ξεκινούν κάθε μέρα τα δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα και να υπάρχει ακόμα ένα σε περίπτωση βλάβης. Ο απώτερος σχεδιασμός είναι τα συνολικά 5 τρένα, να αναλάβουν μέχρι το τέλος του 2021 τα δρομολόγια της κεντρικής σιδηροδρομικής αρτηρίας ανάμεσα στις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας.
      Τι διαθέτουν τα νέα τρένα
      Τα τρένα αποτελούνται από 9 βαγόνια, μακρά μεγαλύτερα από τα σημερινά υπεραστικά τρένα. “Χωρούν” μόνο στους σταθμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όμως το πρόβλημα είναι περισσότερο πρακτικό. Στους σταθμούς που δεν θα χωρά, οι επιβάτες στα βαγόνια εκτός αποβάθρας θα πρέπει να χρησιμοποιούν το κοντινότερο βαγόνι.
      Οι αυτοκινητάμαξες ETR 470 διαθέτουν περίπου 600 θέσεις, εκ των οποίων οι 151 είναι πρώτης θέσης. Στο μέσο των αμαξοστοιχιών λειτουργεί όχημα-εστιατόριο με 29 θέσεις. Η διάταξη των θέσεων είναι 2+1 στην πρώτη θέση, και 2+2 στην δεύτερη θέση, ενώ υπάρχουν και ειδικά διαμορφωμένες θέσεις για ΑΜΕΑ και κατάλληλα διαμορφωμένο WC. Προς το παρόν δεν προβλέπεται πλήρης κάλυψη με wi-fi, όμως θα υπάρχει on-board entertainment.

      Οι αυτοκινητάμαξες είναι κλιματιζόμενες, και διαθέτουν ατομικό σύστημα ακρόασης στην πρώτη θέση, καθώς και πρίζες σε όλα τα οχήματα.
      Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επενδύει 52 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή αυτών των τρένων που είναι η πρώτη από μία σειρά επενδύσεων σε τροχαίο υλικό. Σειρά θα έλθουν νέα τρένα για τον Προαστιακό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια νέα τρένα για την κάλυψη υπεραστικών δρομολογίων.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.