Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      857


  2. beatrice_stop

    beatrice_stop

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      25


  3. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Επιτέλους... (thanks στον George) Και απαντάω και στο ερώτημα: Γιατί η Διασύνδεση που θέλει η Ε.Ε και κάποιες άλλες δυνάμεις, δεν είναι η σύνδεση της Άνδρου με το Λαύριο, ούτε ή σύνδεση Αντικύθηρα - Μεγαλόπολη. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Προς το παρόν απολαμβάνουμε το δίκτυο διασυνδέσεων Ελλάδας, Τουρκίας, Νοτιοβαλκανικής και Ιταλίας, αλλά αυτό είναι η αρχή. Και στη μελλοντική αυτή διασύνδεση, που είναι ήδη χωροθετημένη, περιλαμβάνεται οπωσδήποτε το αιολικό δυναμικό των Κυκλάδων. Δηλαδή μιλάμε για την μετατροπή των νησιών αυτών σε "καθαρές Βι.Πε"*. Γι' αυτό το λόγο τα funds στα έξοδα εγκατάστασης έχουν συνυπολογίσει και ένα "άτυπο" κόστος ψευτο-ανταπόδοσης, αυτό το "πόσα θέλετε για να μας αφήσετε να κάνουμε δουλειά μας". Αλλιώς, αν επρόκειτο για αυτονομήσεις νησιών, ή απλής απεξάρτησής τους απ' το μαζούτ, τα ανταποδοτικά, ή δήθεν ανταποδοτικά, οφέλη δεν θα είχαν καμία υπόσταση. Όχι, θα είναι όμως μία από τις πηγές του πολυδαίδαλου δικτύου Ευρωπαϊκής Διασύνδεσης. 3-4 παρόμοια εργοστάσια, Αιολικά Πάρκα παντού, Φ/Β και θερμικοί σταθμοί NG. Η ηλεκτροκίνηση θα είναι κυρίαρχη ακόμη και στα αεροσκάφη, με τρεις μορφές: απ' ευθείας ηλεκτροκίνηση από δημόσιο δίκτυο, κίνηση από συσσωρευτές, κυψέλες υδρογόνου. Οι τουριστικές επενδύσεις έχουν διαφορετικές μελέτες απ' όλες τις άλλες οικονομικές δραστηριότητες. Συνήθως δεν προκαλούν ή προκαταβάλουν την αγορά, αλλά επενδύουν από ένα σημείο και μετά που τα πράγματα είναι δεδομένα. Τη Μύκονο π.χ. ποιος την ήξερε το 1950; Από την τρέλα του ενός, που έγιναν δύο και μετά τέσσερις, ένα αεροδρόμιο, 50 διάσημοι, στο τέλος έγινε "προσκύνημα", με την τιμή/m2 να πιάνει στρατόσφαιρα. Από το '90 και μετά, έγιναν στο νησί οι μεγαλύτερες σε όγκο συναλλαγών/m2 ιδιωτικές τουριστικές επενδύσεις. Για να σου απαγορεύουν λοιπόν οι τοπικοί Δήμοι ακόμη και ηλιακούς, σημαίνει ότι έχουν εξερευνήσει πάρα πολύ καλά τα γούστα των μεγάλων πελατών και δεν το κάνουν από "ρατσισμό στις ΑΠΕ. Οποιαδήποτε λοιπόν προσπάθεια κάνεις να τοποθετήσεις κτήνη 100+ m στο νησί, διαταράσσεις τις επενδυτικές ισορροπίες με άγνωστα αποτελέσματα. *Καθαρές Βι.Πε. σημαίνει βιομηχανικές περιοχές με καθαρή ενέργεια.
    1 point
  2. Επειδή ξέρω τα επιχειρήματα που θα ακολουθήσουν, τα έχω απαντήσει προκαταβολικά: Τίτλος: "Προφητείες" Έχουμε κάνει δύο μελέτες σαν εταιρεία, για δύο νησιά. Το ένα με μέτρια τουριστική κίνηση και παραδοσιακούς οικισμούς και το άλλο άγονη γραμμή. Αποτέλεσμα: Με φωτοβολταϊκά και υβριδικά συστήματα ΖΝΧ και συσσώρευση ενέργειας, πλήρης αποδέσμευση από το δίκτυο και στα δύο. Τα συστήματα αυτά προσαρμόζονται πλήρως στις απαιτήσεις του παραδοσιακού οικισμού όπως τις έβαλε ο Δήμος. Στο άλλο της άγονης γραμμής που έχει πολύ λίγους κατοίκους, του δώσαμε μια δεύτερη περίπτωση, χωρίς συσσώρευση και με απ' ευθείας σύνδεση στο δημόσιο δίκτυο, να αποδίδει το 80% της ενέργειας στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής. Απόσβεση με πραγματικούς όρους αγοράς ενέργειας και για τα δύο μαζί, στην πρώτη περίπτωση 10 χρόνια και στη δεύτερη 8. Αλλά και οι δύο, ενώ προκρίθηκαν αρχικά, απορρίφθηκαν εκ των υστέρων, διότι όπως δεν αντιλήφθηκες, δεν μιλάμε για την περίπτωση που πληρώνουν τα νησιά το ρεύμα τους, ή για την περίπτωση που δίνουν την περίσσεια στη διασύνδεση, αλλά για την περίπτωση που παράγουν ρεύμα για τις ανάγκες του διασυνδεδεμένου δικτύου. Θέλουν δηλαδή τα νησιά ως κέντρα ΒΑΠΕ, όχι για την ενδοχώρα (το ξαναγράφω δεύτερη φορά) αλλά για την μελλοντική διεθνή ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ.
    1 point
  3. Oι ΜΠΕ είναι ένα μεγάλο φιάσκο. Και απ'όσο έχω καταλάβει με τον καινούριο νόμο υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο. Σε παραπέμπω σ 'ενα απόσπασμα ενός βιβλίου που μιλάει ένας νομικός με ειδίκευση τα περιβαλλοντικά ζητήματα γι'αυτές τις μελέτες: Σμπώκος, Γιώργος. 2015. Η Επινόηση Της Αειφορίας. Πως Επικράτησε Το Δόγμα Της Αέναης Προόδου. Εκδόσεις Οκτώ. «Δεν θα ξεχάσω μια νεαρή υπάλληλο της περιφέρειας (..) για τον τρόπο που ελέγχονται οι ΜΠΕ. Αποστομωτικά είπε, πως αν το έργο στην αίτηση δεν χωροθετείται μέσα σε μια ζώνη προστασίας, τότε εγκρίνεται. Σε ερώτηση σχετικά με τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής, το μηδενικό σενάριο, το συσχετισμό με τις χρήσεις γης, το τοπίο και άλλα παρόμοια κριτήρια αποκλεισμού, η κοπέλα κοκκίνησε. Προφανώς ένιωσε έκθετη σε θέματα τα οποία δεν αντιμετώπιζε στην εργασιακή της καθημερινότητα. (σελ 112)» Επιπλέον στην Άνδρο, έχει γίνει καταγγελία για ψεύτικη ΜΠΕ η οποία δίνει την αδειοδότηση σε ΒΑΠΕ σε απόσταση αναπνοής απ'τη φωλιά του Σπιζαετού. Ο σπιζαετός είναι ένα προστατευόμενο είδος που φεύγει απ'τη Μαγαδασκάρη έρχεται στην Άνδρο για να γεννήσει το πολύ δύο μικρά να τα μάθει να πετάει με σκοπό να επιστρέψει πάλι στη Μαγαδασκάρη. Τέλος, όταν γίνονται προσφυγές στο ΣΤΕ από διάφορες ομάδες για τα εν λόγω έργα, το ΣΤΕ δεν εξετάζει αν οι μελέτες που έχουν κατατεθεί είναι σύννομες. Υποτίθεται ότι αυτή η δουλειά είναι υποχρέωση της διοίκησης, οπότε δεν γίνεται cross check για τη νομιμότητα των εγγράφων. Αν γνωρίζει κάποιος κάτι αντίθετο ως προς αυτό, θα παρακαλούσα πολύ να με ενημερώσει. Οι πολιτικές στη βιοποικιλότητα που ακολουθούνται απο την ΕΕ απ'οσο μπορώ να καταλάβω μελετώντας λίγο τη βιβλιογραφία, λαμβάνονται υπόψιν στο βαθμό που δεν αποτελούν εμπόδιο σε πολιτικές που έχουν περιεχόμενο οικονομικό, ενεργειακό, εμπορικό, ελεύθερου ανταγωνισμού κ.λπ.
    1 point
  4. ...δεν έχασαν τίποτε. Από τέτοια άρθρα έχουμε μπουχτίσει εδώ και 15 χρόνια. Να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους; Η μισή ιστορία για τις ανεμογεννήτριες γίνεται για τα κυκλαδίτικα νησιά. Κάποιους έχει ενοχλήσει εδώ και χρόνια η απόφαση για προστασία του παραδοσιακού των νησιών, που δεν επέτρεπε ούτε ηλιακούς θερμοσίφωνες. Σιγά - σιγά μπήκαν τα φωτοβολταϊκά από την κυρία Μπιρμπίλη (κυβέρνηση ΓΑΠ) και σήμερα ετοιμάζονται οι αεροκουμούτσες. Ως γνωστόν, ανεμογεννήτριες και παραδοσιακός τουρισμός (μόνο με αυτό το θέμα θα ασχοληθώ) δεν συνδυάζονται, εκτός αν ο συζητητής είναι ταχυδακτυλουργός. Το πρώτο ερώτημα που θέτω είναι το εξής: Έχει αποφασίσει το κράτος τι θα κάνει - για παράδειγμα - με τα νησιά των Κυκλάδων; Αν, ας πούμε, τα έσοδα από τον τουρισμό σε κάποια νησιά, είναι μικρότερα από την αξία του ρεύματος που θα δίνουν στο δίκτυο οι ανεμογεννήτριες, ας τα κάνει παραγωγικά, με πατατοκαλλιέργειες, κοπάδια και τυροκομία, ας κοτσάρει από 50 - 60 αεροκουμούτσες σε κάθε νησί και τέλος. Όποιος από τους κατοίκους, θέλει κάθεται, όποιος θέλει φεύγει. Μήπως το κράτος έχει σχεδιάσει να αφήσει μερικά από τα νησιά ως τουριστικά μέρη και κάποια άλλα να τα κάνει παραγωγικά; ...Σκοτάδι. Γιατί τόσα χρόνια δεν έχουν αξιοποιηθεί για εγκατάσταση ανεμογεννητριών, όσες ανατολικές ακριτικές βραχονησίδες έχουν καλό αιολικό δυναμικό, αλλά τα funds και οι μιζαδόροι δείχνουν Κυκλάδες; Ευκολάκι... Γιατί τα τελευταία 10 χρόνια όταν λέμε ΑΠΕ εννοούμε ανεμογεννήτριες; Ευκολάκι, αλλά κρύβει παγίδες... Αυτά και άλλα παρόμοια ερωτήματα, που ούτε ο κος Τάσιος μπορεί να απαντήσει στο άρθρο του, ούτε φυσικά ο κος Παπαχελάς στη φυλλάδα του.
    1 point
  5. Το συνεχίζω... και προτείνω τα σεμινάρια να δοθούν από ιδιώτες μηχανικούς που έχουν βγάλει τα μάτια τους και έχουν εντρυφήσει τόσα χρόνια στους νόμους αυθαιρέτων και οικοδομικιών αδειών και να τα παρακολουθήσουν επιπλέον των παραπάνω και οι υπάλληλοι των ΥΔΟΜ, των συμβουλίων Αρχιτεκτονικής και γενικώς όλων των υπηρεσιών που κρίνουν χωρίς να έχουν την επαγγελματική συνείδηση να ασχοληθούν σε βάθος πρώτα με το αντικείμενό τους όπως θα όφειλαν.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.