Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.695


  2. GEORGE MICHEAL

    GEORGE MICHEAL

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.297


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.346


  4. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.750


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/10/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Για την περιπτωση που συζηταμε, δεν ζηταει "απο ολους" τροποποιηση [βασικα δεν ζηταει τπτ...και αφηνει να λυσουν μεταξυ τους οι εμπλεκομενοι ιδιοκτητες την σχετικη διαφορα] Αλλα, ειναι προφανες οτι υπαρχει προβλημα, ΔΙΟΤΙ, δυο διαμερισματα ειναι 60 και 60 τμ. και στην αδεια και στα συμβολαια. Ετσι ειναι στο υποθηκοφυλακειο και ετσι και στο κτηματολογιο. Κατα την κατασκευη το ενα εγινε 62 και το αλλο 58. Αλλά κανενας δεν ειχε κανει ενημερωση αδειας και τροποποίηση του πινακα ιδιοκτησιών της οικοδομης...για τα πραγματικα τμ. Βασικά, ο νομος δεν οριζει τπτ σχετικα με αυτο....αφηνει να λυσουν μεταξυ τους οι ιδιοκτητες την σχετικη διαφορα. Διαφορετικα προβλεψε ο νομος για την περιπτωση της επεκτασης/καταληψης σε κοινοχρηστα... Εκει, μετα απο την τακτοποιηση, ζηταει την μονομερη τροποποιηση της συστασης, για να γινει η μεταβιβαση, χωρις πολλες λεπτομερειες ή διευκρινισεις για την ολη διαδικασια. Προφανως, αλλο ειναι η "τακτοποιηση", που λυνει το προβλημα "πολεοδομικα" και αλλο η μονομερης τροποποιηση της συστασης οροφοκτησίας, η οποια ειναι δικαιοπραξια "εμπραγματου δικαιου", και τροποποιει/περιοριζει τα δικαωματα της συγκυριοτητας ολων σε μια οικοδομη. Κατα τον ΑΚ, για τον περιορισμο και την αλλαγη κυριοτητας επι των κοινοχρηστων, απαιτείται η παμψηφεια του 100% των συνιδιοκτητων αν δεν υπαρχει κανονισμος, ή, άλλως, όπως οριζει ο κανονισμος [συνηθως και εκει ειναι 100% παντοτε] Ωστε καθε ενας να δικαιουται να προσβαλλει δικαστικώς και την "μονομερή τροποποιηση" και την καταληψη κοινοχρηστων και να "διεκδικησει" σαν συνιδιοκτητης στην οικοδομη, τα κοινοχρηστα τμ. που τακτοποιήθηκαν..
    1 point
  2. Για την την περιπτωση αυτη, δεν προβλεπεται τπτ στο νομο Ειναι θεμα μεταξυ των δυο ενδιαφερομενων ιδιοκτητων. Υπαρχει σχετικη προταση απο την ΠΟΜΙΔΑ να τροποποιηθει ο νομος. https://www.taxheaven.gr/news/54437/pomida-pros-ypen-dikaiwma-monomeroys-tropopoihshs-orofokthsias-yper-h-se-baros-omorhs-idiokthsias?output=printer
    1 point
  3. Από Δευτέρα θα πάρω τον Jojo τηλέφωνο.
    1 point
  4. ΠΟΜΙΔΑ προς ΥΠΕΝ: Δικαίωμα μονομερούς τροποποίησης οροφοκτησίας υπέρ ή σε βάρος όμορης ιδιοκτησίας Τον Υφυπουργό ΥΠΕΝ κ. Νίκο Ταγαρά Ενταύθα Αθήνα, 17.5.2021 ΘΕΜΑ: Δικαίωμα μονομερούς τροποποίησης οροφοκτησίας υπέρ ή σε βάρος όμορης ιδιοκτησίας. Αξιότιμοι κοι Υπουργοί Με την παρ. 5 του άρθρου 98 του ν. 4495/2017, όπως τροποποιήθηκε από το ν. 4759/2020, αποκαταστάθηκε το ανυπέρβλητο πρόβλημα που αντιμετώπιζαν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οριζοντίων ιδιοκτησιών σε όλη την Ελλάδα, τα διαμερίσματα των οποίων είχαν κάποια διαφορά στην επιφάνεια τους σε σχέση με τα εγκεκριμένα πολεοδομικά σχέδια, υπέρ ή σε βάρος των κοινόχρηστων χώρων των πολυκατοικιών, κάτι το οποίο –μέχρι την θέσπιση των προαναφερθεισών ευεργετικών ρυθμίσεων- απαιτούσε τροποποίηση της σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας, η οποία προϋποθέτει την σύμφωνη γνώμη όλων των συνιδιοκτητών του κτιρίου, πράγμα εντελώς αδύνατον στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων. Ωστόσο -και παρά τις παραπάνω ρυθμίσεις- δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, που η μικροδιαφορά στην επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας που πρόκειται να υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 4495/2017, δεν έχει προκύψει υπέρ ή σε βάρος των κοινοχρήστων χώρων της πολυκατοικίας, αλλά από διαφορές υπέρ ή σε βάρος μίας ή περισσότερων όμορων οριζοντίων ιδιοκτησιών. Οι περιπτώσεις αυτές δεν καταλαμβάνονται από τις παραπάνω ρυθμίσεις με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η μονομερής τροποποίηση της σύστασης, αλλά να απαιτείται τροποποίηση με ομοφωνία του συνόλου των συνιδιοκτητών, παρότι στην πραγματικότητα, το πρόβλημα που έχει προκύψει δεν αφορά καν το σύνολο των συνιδιοκτητών, αλλά μόνο τους ιδιοκτήτες των επηρεαζόμενων οριζοντίων ιδιοκτησιών. Στις περιπτώσεις αυτές διαπιστώνονται αποκλίσεις μεταξύ των σχεδίων που έχουν προσαρτηθεί στη σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας, των εγκεκριμένων από την πολεοδομία σχεδίων, και της πραγματικής κατάστασης που διαμορφώθηκε κατά την κατασκευή του κτιρίου, οι δε ιδιοκτήτες δεν έχουν την παραμικρή υποψία για αυτές, και τις πληροφορούνται όταν ο μηχανικός κληθεί να εκδώσει τη βεβαίωση για τη μεταβίβαση του ακινήτου. Προφανώς όλες αυτές οι περιπτώσεις είναι λιγότερο προβληματικές από αυτές στις οποίες έχουν καταληφθεί κοινόχρηστοι χώροι του κτιρίου και επηρεάζουν πολύ λιγότερο ή και καθόλου τις σχέσεις των συνιδιοκτητών μεταξύ τους, καθώς και την μορφή του κτιρίου. Για όλους αυτούς τους λόγους η προαναφερθείσα ρύθμιση πρέπει να επεκταθεί και να καταλάβει και τις περιπτώσεις στις οποίες προκύπτουν διαφορές στην επιφάνεια υπέρ ή σε βάρος όμορων οριζοντίων ιδιοκτησιών, και κατά συνέπεια ή εν λόγω διάταξη πρέπει να διατυπωθεί ως εξής: "5. Ειδικώς στις περιπτώσεις οριζόντιας ιδιοκτησίας με παραβάσεις που αφορούν την επέκταση αυτής καθ` ύψος ή κατά πλάτος (οριζόντιας) και την κατάληψη κοινοχρήστου ή κοινοκτήτου χώρου, καθώς και με παραβάσεις που δημιουργούν διαφορά στο περίγραμμα ή και στην επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας, υπέρ ή σε βάρος άλλης όμορης οριζόντιας ιδιοκτησίας είναι δυνατή η υπαγωγή αυτών στον παρόντα, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, μόνο στις εξής περιπτώσεις: α) όταν η αυθαίρετη επέκταση υφίσταται από την ανέγερση-κατασκευή της οικοδομής ή β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής.
    1 point
  5. Ανεβάζω ένα excel με υπολογισμό αλλά επειδή έχω να το δουλέψω καιρό, πριν το χρησιμοποιήσετε να το ελέγξετε με βάσεις τους τύπους του κανονισμού. Και φυσικά αν εντοπίσετε λάθη να με ενημερώσετε... ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΙΑΤΟΜΩΝ ΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ ΡΟΗΣ.zip
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.