Πίνακας Κορυφαίων
- in Δημοσιεύσεις
-
Custom Date
-
Για πάντα
Οκτώβριος 22 2009 - Σεπτέμβριος 28 2025
-
Χρόνος
Σεπτέμβριος 29 2024 - Σεπτέμβριος 28 2025
-
Μήνας
Αύγουστος 29 2025 - Σεπτέμβριος 28 2025
-
Εβδομάδα
Σεπτέμβριος 22 2025 - Σεπτέμβριος 28 2025
-
Σήμερα
Σεπτέμβριος 29 2025 - Σεπτέμβριος 28 2025
-
Custom Date
14/09/2024 - 14/09/2024
-
Για πάντα
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/09/2024 in Δημοσιεύσεις
-
Πριν αρχισεις τις κατεδαφισεις, θα επρεπε να μιλησεις με μηχανικο ...για το τί ειδους αδεια επρεπε να εκδοθεί και να προβλεφθει η διαχειρηση των μπάζων... [μονος σου γκρεμιζεις;]1 point
-
1 point
-
υπάρχει κι αυτό αλλά, όπως είπε ο συνάδελφος @kfil, μπορείς να κάνεις (και γενικό) ερώτημα στην Υπηρεσία, ζητώντας αναλυτική αιτιολόγηση Γνωρίζω ότι η συγκεκριμένη διάταξη καταστρατηγούνταν κατά κόρον στους Δήμους, σε εποχές παχιών αγελάδων, χωρίς να υπάρχουν οργανωμένες αντιδράσεις από τους ε.ε.. Όταν όμως άρχισε να μειώνεται η πίτα, οι ε.ε. ξύπνησαν κι αντέδρασαν, οπότε το πράγμα μαζεύτηκε. Μέχρι τότε όμως, κάποιοι έκαναν περιουσίες (μαζί τους θα τις πάρουν?) εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους. Εννοείται ότι, και μετά την εφαρμογή του νόμου, συνέχισαν (και συνεχίζουν?) να κάνουν ιδιωτικές δουλειές (ακόμη κι εργολαβίες δ.ε.!!!) καλυπτόμενοι πίσω από "γραικύλους" ε.ε..1 point
-
Ε.Δ μπορείς να καλέσεις. Η Ο.Α ισχύει κανονικά και δεν υπάρχει πρόβλημα. Αλλά και αναθεώρησης να κάνεις τώρα πάλι θα ακολουθήσει β' μεταγενέστερος έλεγχος. Μόνο η ενημέρωση γίνεται αυτόματα και δεν απαιτεί τίποτα. Αλλά η ενημέρωση αφορά μικροδιαφορές, αλλαγή ιδιοκτήτη και ενημέρωση μελετών όχι αλλαγή περιγράμματος αρχιτεκτονικών. Μετά πας σε γνωστοποίηση εργασιών ή αναθεώρηση1 point
-
Ιάσωνα έχεις δίκιο ότι το σώμα του νόμου και του παραρτήματος που έχουν λάβει ΦΕΚ δεν αμφισβητούνται όμως εδώ δεν μιλάμε για έναν τυχαίο φορέα (πχ ερωταπαντήσεις ΤΕΕ) αλλά τον φορέα που είναι αρμόδιος να κρίνει τέτοιου είδους αμφισβητήσεις η διαφωνίες εξουσιοδοτημένο από την πολιτεία για αυτή την δουλειά. Σαφώς όλοι θέλουμε να κοιμόμαστε ήσυχοι και να μην ρισκάρουμε όμως παρέθεσα την συγκεκριμένη γνωμοδότηση προκειμένου να γίνει συζήτηση με τούς συναδέλφους και ίσως και να βοηθήσει κάποιους. Δεν πιστεύω ότι εάν κάποιος συνάδελφος στην τεχνική του έκθεση παραβαλει την γνωμοδότηση αυτή θα του δημιουργήσει πρόβλημα οποιαδήποτε επιτροπή εξετάσει την υπαγωγή του μια και μιλάμε για το ανώτατο όργανο των επιτροπών αυτών.Αυτα βέβαια πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη και με 1000 επιφυλάξεις στον νομοθετικό ωκεανό όπου εργαζόμαστε1 point
-
κατ΄αρχάς κάνεις λάθος. Για την οικοδομή με περατωμένο Φ.Ο και τοιχοποιίες δεν πας για επ' αόριστη παράταση αλλά για 4/ετή1 point
-
Παραθέτω την περ. 28 εγκ. 3 Ν. 4178/13 ισχύουσα κατ' αναλογία "Παρ. Β. Κατηγορία 2 : Ως αυθαίρετη κατασκευή νοείται και η αυθαίρετη αλλαγή χρήσης. ∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13." Πιθανώς στο Ε9 και στην κατηγορία ακινήτου να έχει καταχωρηθεί με τον κωδικό "3" βλ. ΠΟΛ 1237/14) δηλαδή "επαγγελματική στέγη". Από φορολογικής καταχώρησης είναι σωστό. Τώρα, επειδή οι έννοιες τέτοιων χρήσεων, προ ΓΟΚ 85 είναι "αφηρημένες" ζήτημα πολεοδομικής τακτοποίησης δεν τίθεται. Μπορείς στην τεχνική σου έκθεση να μνημονεύσεις την παραπάνω εγκύκλιο και να γράψεις ότι η υφιστάμενη χρήση αφορά επαγγελματικό χώρο φορτοεκφόρτωσης οπωροκηπευτικών (επαγγελματική αποθήκη ή κατάστημα). Λάθος δεν είναι κανένα από τα δυο. Για εναρμόνιση (χωρίς να έχεις τέτοια υποχρέωση) με την περιγραφή τίτλου, μπορείς να αναφέρεις χρήση "επαγγελματικής αποθήκης". Βασικά στην περίπτωση αυτή, θεωρώ ότι είναι καλό να αναγραφεί μια χρήση (κατάστημα ή επαγγελματική αποθήκη) η οποία είναι και αυτή που υπάρχει αλλά και αυτή που θα έχει την μεγαλύτερη πιθανότητα να συνεχίσει την ύπαρξή της στο χώρο.1 point
-
Παύλο έχεις δίκιο σε αυτό όμως πιο κάτω αναφέρει ότι τα ανεγερθεντα προ του 1955 είναι νόμιμα υφιστάμενα όπως ακριβώς τα ανεγερθεντα με οικοδομική άδεια. Εδώ όπως πάντα βασιλεύει η ασάφεια και το παιχνίδι των λέξεων.. δέχομαι κατηγορία 4 μια προσθήκη με τετραγωνικά και όχι μια μάντρα η μία αυθαίρετη πχ αντικατάσταση στέγης?1 point
-
Ιάσωνα καλησπέρα διαφωνώ με την τοποθέτηση σου ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί η αυθαίρετη μάντρα σαν κατασκευή κατηγορίας 5 σαν την πιο κοντινή τεκμηρίωση στην άποψη μου παραθέτω την γνωμοδότηση Αρ. 39 του κεντρικού συμβουλίου πολεοδομικών θεμάτων και αμφισβητήσεων η οποία δέχεται ότι μπορούν να υπαχθούν στην κατηγορία 4 αυθαίρετες κατασκευές εφόσον υπάρχει κτίσμα προ του 1955Πράξη-39-Προϋφιστάμενα-του-1955-κτίσματα-υπαγωγή-στο-ν-4495-2017 (1).pdf1 point
-
O ΥΠΟΛΟΓΙΜΟΣ ΤΟΥ ΚΗ' ΥΠΕΡ ΔΗΜΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 40% ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ. ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΝΑΛΟΓΩΣ. ΜΟΛΙΣ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΑΤΕΙΣΤΕ ΤΗ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙΤΛΟ: "ΑΝΟΙΞΕ ΑΥΤΟ". ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ-ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ.accdb1 point
-
Έχεις δίκιο συνάδελφε ως προς το κομμάτι ότι ο ΝΟΚ και ο κτιριοδομικός δεν διαφωνούν. Από εκεί και πέρα θα παραθέσω τα εξής από το ΝΟΚ: αρθ. 2 παρ. 42: 42. Κτίριο είναι η κατασκευή που αποτελείται από χώρους και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. Διευκρινίζεται ότι οι διαστάσεις του κτιρίου καθορίζονται από τον φέροντα οργανισμό αυτού και τους εξωτερικούς τοίχους πλήρωσής του. Στις ανωτέρω διαστάσεις δεν συμπεριλαμβάνονται τα υλικά επένδυσης του κτιρίου (σοβάδες, διακοσμητική λιθοδομή, μεταλλικές και ξύλινες επενδύσεις, μαρμαρόπλακες κλπ μεγίστου πάχους έως 15 εκ.) καθώς και η άνω των 6 εκ. επιφάνεια εξωτερικής θερμομόνωσης. αρθ 16 παρ 1: 1. A. Στις όψεις επί του κελύφους του κτιρίου τόσο για τα νέα κτίρια όσο και για τις προσθήκες σε υφιστάμενα κτίρια και εφόσον δεν δημιουργούν κλειστούς ή ανοικτούς χώρους χρήσης του κτιρίου, επιτρέπονται και διατάσσονται ελεύθερα σε οποιαδήποτε θέση και, σύμφωνα με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό: α) αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία, β) ογκοπλαστικές προεξοχές και διακοσμητικά στοιχεία, γ) κινητά ή σταθερά συστήματα σκίασης και ρύθμισης του φυσικού φωτισμού με τα στηρίγματά τους, δ) κατασκευές για τη συντήρηση του κελύφους, ε) εμφανούς τύπου αγωγοί τεχνικών συστημάτων, όπως καμινάδες, αεραγωγοί, υδρορροές βάση των προβλεπομένων προδιαγραφών. Β. Τα παραπάνω στοιχεία έχουν μέγιστο πλάτος ίσο με 1/4 Δ ή 1/4 δ, η απόστασή τους από τα όρια του οικοπέδου δεν μπορεί να είναι μικρότερη του 1,00 μ. και στην περίπτωση που εξέχουν της ρυμοτομικής γραμμής πρέπει να κατασκευάζονται σε ύψος τουλάχιστον 3 μ. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι το κτίριο τελειώνει (εκεί που τελειώνουν οι διαστάσεις του), πριν την θερμομόνωση στην περίπτωση που αυτή είναι έως 15εκ. Συνεπώς δεν έχουμε υπέρβαση της ρυμοτομικής από το κτίριο. Επίσης η θερμοπρόσοψη δεν ανήκει σε κάποια από τις κατηγορίες α-ε. Είναι επένδυση. Επίσης έχεις δίκιο και στο κομμάτι ότι ο κτιριοδομικός είναι ΥΑ και όχι νόμος της βουλής. Αυτό δεν το είχα προσέξει. Στις υδρορόες υπάρχει όμως ένα θέμα: Στον κτιριοδομικό λέει ότι πρέπει να κατέβουν στο ρείθρο του πεζοδρομίου. Στο ΝΟΚ λέει να σταματάνε στα 3μ, όταν είσαι στην Ρ.Γ. ακριβώς. Το πρόβλημα είναι στα κτίρια προ του 1989 (εφαρμογής κτιριοδομικού). Ή θα αφήσεις τα νερά να πέφτουν από τις ταράτσες ή θα κατεβάσεις υδρορόη στο πεζοδρόμιο. Θα μου έκανε εντύπωση να την κατεβάσεις στα 3μ, να την βάλεις μέσα στο κτίριο και να την βγάλεις πάλι έξω χαμηλά. Νομίζω όμως ότι εδώ ο ΝΟΚ εξουσιοδοτεί την ΥΑ να παρέχει τις προβλεπόμενες προδιαγραφές (στο εδάφιο ε). Πέρα από τα παραπάνω: Ο ΚΕΝΑΚ γενικά συστήνει να αποφεύγονται οι θερμογέφυρες και σε περιπτώσεις που είναι πολύ κακές υπάρχει καλή πιθανότητα να δημιουργηθούν συμπυκνώματα. Για αυτό, οι πίνακες δεν είναι μόνο για να κάνουμε πράξεις με αυτές. Υ.Γ. Δεν ψάχνω για συνενόχους. Το σχόλιό σου συνάδεφλε με βοήθησε να το ψάξω λίγο καλύτερα και να επιβεβαιώσω την τεκμηρίωσή μου.1 point
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-