-
Περιεχόμενα
13.525 -
Εντάχθηκε
-
Τελευταία επίσκεψη
-
Days Won
38
Engineer last won the day on Ιανουάριος 7
Engineer had the most liked content!
Σχετικά Engineer

- Currently Viewing Ειδήσεις category Αρθρογραφία
Contact Methods
-
Website
https://www.michanikos.gr
Profile Information
-
Φύλο
Δεν απαντώ
-
Επάγγελμα
Μηχανικός
-
Ειδικότητα
Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Engineer's Achievements
-
Σε ανακοίνωσή του το ΣτΕ αναφορικά με τα πρακτικά επεξεργασίας του ΣτΕ για την οριοθέτηση των οικισμών αναφέρει: Με τα ΠΕ 74/2024 και 17/2025 κρίθηκε νόμιμο με παρατηρήσεις σχέδιο διατάγματος με αντικείμενο τον καθορισμό κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και τον καθορισμό χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης. Με το εν λόγω σχέδιο αποσκοπήθηκε η ενοποίηση δύο διαφορετικών νομοθεσιών που ισχύουν σήμερα, από τις οποίες η μία, του έτους 1981, ρυθμίζει τους οικισμούς πριν το 1923 (διότι τότε εισήχθη η νομοθεσία περί σχεδίων πόλεων) και η άλλη, του 1985, ρυθμίζει τους οικισμούς που είναι μεταγενέστεροι του 1923, φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς σε απογραφή προ του έτους 1983 (συγκεκριμένα προ της 14.3.1983, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 1337/1983) με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των 2000 κατοίκων (από 2.3.1981 π.δ. και από 24.4.1985 π.δ. αντιστοίχως). Κρίθηκε δε ότι νομίμως προτείνεται από την άποψη αυτή το σχέδιο διατάγματος, εφόσον διαλαμβάνονται ειδικές ρυθμίσεις για τους προϋφιστάμενους του 1923 οικισμούς, οι οποίοι υπάγονται σε ειδικό καθεστώς προστασίας, ομοίως, δε, και ως προς τους παραδοσιακούς οικισμούς, για τους οποίους επίσης προβλέπονται ειδικότερες ρυθμίσεις. Με τα ανωτέρω ΠΕ, μεταξύ άλλων, κρίθηκαν τα εξής: 1. Στο Κεφάλαιο Α του σχεδίου με τίτλο "Καθορισμός ορίου οικισμού" περιλαμβάνονται ρυθμίσεις, ως προς τα κριτήρια και τον τρόπο οριοθέτησης των οικισμών, που είναι δεσμευτικές για τον μελετητή αλλά και τη Διοίκηση που θα εγκρίνει την οριοθέτηση. Η έγκριση αυτή μπορεί να γίνει είτε αυτοτελώς, να πρόκειται, δηλαδή, για απλή οριοθέτηση, είτε να γίνει στο πλαίσιο της έγκρισης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, το οποίο εντάσσεται στη διαδικασία του πολεοδομικού σχεδιασμού και αποτελεί το πρώτο του στάδιο. 2. Ως προς την πρόβλεψη Ζωνών εντός του ορίου του οικισμού (Α-συνεκτικό τμήμα προϋφιστάμενο του 1923, Β-συνεκτικό τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983 και Β1-διάσπαρτο τμήμα αυτού) κρίθηκε ότι και αυτή προτείνεται νομίμως. Κρίθηκε, ειδικότερα, ότι ήταν ορθή και νόμιμη η διαπίστωση του Υπουργείου για την ανάγκη να καθιερωθεί διάκριση ζωνών εντός του οικισμού και να θεσπιστούν διακριτοί όροι και περιορισμοί δόμησης ανά ζώνη, με βάση τον χρόνο δημιουργίας και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά της καθεμιάς ή και της πολεοδομικής συγκρότησής του (συνεκτικά, διάσπαρτα τμήματα κλπ). Κρίθηκε ότι αυτό συμβάλλει στην προστασία του προϋφιστάμενου του 1923 τμήματος ή τμημάτων του οικισμού, στη διατήρηση της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας, της βιωσιμότητας και ενίσχυσης της ανθεκτικότητάς του. 3.Ως προς τη Ζώνη Γ, όμως, οι σχετικές διατάξεις τους σχεδίου κρίθηκαν μη νόμιμες. Κατά την προτεινόμενη ρύθμιση στην εν λόγω Ζώνη θα περιλαμβάνονταν εκτάσεις (πλην δασικών και εν γένει προστατευόμενων περιοχών) που όχι μόνον είχαν περιληφθεί εντός οριοθετήσεων που είχαν γίνει στο παρελθόν αναρμοδίως (κυρίως με νομαρχιακές αποφάσεις) και όχι με π.δ., αλλά και δεν είχαν τις προϋποθέσεις να ενταχθούν εντός του ορίου οικισμού, σύμφωνα, άλλωστε, με τα κριτήρια που περιλαμβάνονται στις νομίμως προτεινόμενες ρυθμίσεις του ίδιου του σχεδίου. Στην πραγματικότητα επρόκειτο για εκτάσεις που βάσει των χαρακτηριστικών τους θα έπρεπε να βρίσκονται εκτός των ορίων οικισμού, και οι οποίες θα ήταν δομήσιμες μόνο βάσει των διατάξεων για την εκτός σχεδίου δόμηση. Σε κάθε δε περίπτωση, ακόμη, δηλαδή και αν αυτές θεωρούνταν ως εντός οικισμού, πρόκειται για εκτάσεις που δεν είναι όλες δομήσιμες είτε διότι δεν έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο (νομίμως αναγνωρισμένο με πολιτειακή πράξη) είτε για λόγους αρτιότητας ή άλλους λόγους. Όπως κρίθηκε, η αναγνώριση της Ζώνης Γ θα συνιστούσε κατ'ουσία επέκταση οικισμού (η οποία θα διευκόλυνε τη δόμηση -με μικρότερες αρτιότητες κ.λπ. -, χωρίς η ζώνη αυτή να έχει πολεοδομηθεί με καθορισμό κοινόχρηστων χώρων κ.λπ.), η οποία απαγορεύεται ρητά τόσο στον εξουσιοδοτικό νόμο (άρ. 12 ν. 4759/2020) όσο και στις διατάξεις του ίδιου του σχεδίου, που αφορά αποκλειστικά στην αποτύπωση των ορίων των οικισμών και όχι επέκτασή τους. Η εν λόγω επέκταση, βέβαια, δεν αποκλείεται, αλλά είναι δυνατή μόνο κατόπιν προηγούμενης πολεοδόμησης των εκτάσεων που αφορά η επέκταση, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον νόμο (άρ. 12 παρ. 6 και 8 ν. 4759/2020). Απαραίτητη προϋπόθεση για την πολεοδόμηση αυτή είναι η προηγούμενη θεσμοθέτηση εγκεκριμένου ΤΠΣ (ή ΕΠΣ) και, μέχρι την έγκριση των σχεδίων αυτών, η ύπαρξη εγκεκριμένου ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ, που προέβλεπε η νομοθεσία ήδη από τα έτη 1983 και 1997, ενώ για την έγκριση της πολεοδόμησης και επέκτασης οικισμού εφαρμόζονται ειδικές διατάξεις (άρ. 31 παρ. 1 ν. 4067/2012, άρ. 19 ν. 2508/1997, άρ. 89 παρ. 2 ΚΒΠΝ). Εξάλλου, εάν η Διοίκηση κρίνει αναγκαία και σκόπιμη την επέκταση των ορίων των οικισμών της Χώρας για την οικιστική ή άλλου είδους αξιοποίησή τους, θα πρέπει να προωθήσει κατά προτεραιότητα την πολεοδόμηση των αναγκαίων εκτάσεων για την εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα και σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που τίθενται στις σχετικές διατάξεις. Πράγματι, μόνο μέσω της πολεοδόμησης εξασφαλίζονται οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι καθώς και οι αναγκαίες υποδομές για την οικιστική αξιοποίηση των εν λόγω εκτάσεων σε συνθήκες ικανές να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων τους από άποψη υγιεινής, ασφάλειας, οικονομίας και αισθητικής, δηλαδή εξασφαλίζονται οι βέλτιστες δυνατές συνθήκες διαβιώσεως αυτών, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 παρ. 2 του Συντάγματος. 4. Το Κεφάλαιο Β του σχεδίου για τους όρους, περιορισμούς δόμησης και χρήσεις γης εντός οικισμού περιλαμβάνει ρυθμίσεις που σε μεγάλο βαθμό επαναλαμβάνουν ήδη ισχύοντες κανόνες δικαίου. Επισημάνθηκε, όμως, από το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι πρόκειται για διατάξεις που συνιστούν κατ’αρχήν το πλαίσιο καθορισμού όρων και περιορισμών δόμησης και χρήσεων γης των οικισμών, απευθύνονται δε προς τους μελετητές που συντάσσουν τις απαιτούμενες προς τον σκοπό αυτό μελέτες. Οι μελέτες αυτές θα πρέπει να κινηθούν στο πλαίσιο που καθορίζει το διάταγμα, να διατυπώσουν τη σχετική πρόταση πολεοδομικού κανονισμού του οικισμού ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη φυσιογνωμία του και, στη συνέχεια, να την υποβάλουν προς τη Διοίκηση για έγκριση. Ως εκ τούτου, οι εν λόγω διατάξεις δεν επιτρέπεται να εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών χωρίς να έχει προηγηθεί η έκδοση του διατάγματος οριοθέτησης του οικισμού. View full είδηση
-
Σε ανακοίνωσή του το ΣτΕ αναφορικά με τα πρακτικά επεξεργασίας του ΣτΕ για την οριοθέτηση των οικισμών αναφέρει: Με τα ΠΕ 74/2024 και 17/2025 κρίθηκε νόμιμο με παρατηρήσεις σχέδιο διατάγματος με αντικείμενο τον καθορισμό κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και τον καθορισμό χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης. Με το εν λόγω σχέδιο αποσκοπήθηκε η ενοποίηση δύο διαφορετικών νομοθεσιών που ισχύουν σήμερα, από τις οποίες η μία, του έτους 1981, ρυθμίζει τους οικισμούς πριν το 1923 (διότι τότε εισήχθη η νομοθεσία περί σχεδίων πόλεων) και η άλλη, του 1985, ρυθμίζει τους οικισμούς που είναι μεταγενέστεροι του 1923, φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς σε απογραφή προ του έτους 1983 (συγκεκριμένα προ της 14.3.1983, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 1337/1983) με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των 2000 κατοίκων (από 2.3.1981 π.δ. και από 24.4.1985 π.δ. αντιστοίχως). Κρίθηκε δε ότι νομίμως προτείνεται από την άποψη αυτή το σχέδιο διατάγματος, εφόσον διαλαμβάνονται ειδικές ρυθμίσεις για τους προϋφιστάμενους του 1923 οικισμούς, οι οποίοι υπάγονται σε ειδικό καθεστώς προστασίας, ομοίως, δε, και ως προς τους παραδοσιακούς οικισμούς, για τους οποίους επίσης προβλέπονται ειδικότερες ρυθμίσεις. Με τα ανωτέρω ΠΕ, μεταξύ άλλων, κρίθηκαν τα εξής: 1. Στο Κεφάλαιο Α του σχεδίου με τίτλο "Καθορισμός ορίου οικισμού" περιλαμβάνονται ρυθμίσεις, ως προς τα κριτήρια και τον τρόπο οριοθέτησης των οικισμών, που είναι δεσμευτικές για τον μελετητή αλλά και τη Διοίκηση που θα εγκρίνει την οριοθέτηση. Η έγκριση αυτή μπορεί να γίνει είτε αυτοτελώς, να πρόκειται, δηλαδή, για απλή οριοθέτηση, είτε να γίνει στο πλαίσιο της έγκρισης Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, το οποίο εντάσσεται στη διαδικασία του πολεοδομικού σχεδιασμού και αποτελεί το πρώτο του στάδιο. 2. Ως προς την πρόβλεψη Ζωνών εντός του ορίου του οικισμού (Α-συνεκτικό τμήμα προϋφιστάμενο του 1923, Β-συνεκτικό τμήμα που δημιουργήθηκε από το 1923 έως το 1983 και Β1-διάσπαρτο τμήμα αυτού) κρίθηκε ότι και αυτή προτείνεται νομίμως. Κρίθηκε, ειδικότερα, ότι ήταν ορθή και νόμιμη η διαπίστωση του Υπουργείου για την ανάγκη να καθιερωθεί διάκριση ζωνών εντός του οικισμού και να θεσπιστούν διακριτοί όροι και περιορισμοί δόμησης ανά ζώνη, με βάση τον χρόνο δημιουργίας και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά της καθεμιάς ή και της πολεοδομικής συγκρότησής του (συνεκτικά, διάσπαρτα τμήματα κλπ). Κρίθηκε ότι αυτό συμβάλλει στην προστασία του προϋφιστάμενου του 1923 τμήματος ή τμημάτων του οικισμού, στη διατήρηση της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας, της βιωσιμότητας και ενίσχυσης της ανθεκτικότητάς του. 3.Ως προς τη Ζώνη Γ, όμως, οι σχετικές διατάξεις τους σχεδίου κρίθηκαν μη νόμιμες. Κατά την προτεινόμενη ρύθμιση στην εν λόγω Ζώνη θα περιλαμβάνονταν εκτάσεις (πλην δασικών και εν γένει προστατευόμενων περιοχών) που όχι μόνον είχαν περιληφθεί εντός οριοθετήσεων που είχαν γίνει στο παρελθόν αναρμοδίως (κυρίως με νομαρχιακές αποφάσεις) και όχι με π.δ., αλλά και δεν είχαν τις προϋποθέσεις να ενταχθούν εντός του ορίου οικισμού, σύμφωνα, άλλωστε, με τα κριτήρια που περιλαμβάνονται στις νομίμως προτεινόμενες ρυθμίσεις του ίδιου του σχεδίου. Στην πραγματικότητα επρόκειτο για εκτάσεις που βάσει των χαρακτηριστικών τους θα έπρεπε να βρίσκονται εκτός των ορίων οικισμού, και οι οποίες θα ήταν δομήσιμες μόνο βάσει των διατάξεων για την εκτός σχεδίου δόμηση. Σε κάθε δε περίπτωση, ακόμη, δηλαδή και αν αυτές θεωρούνταν ως εντός οικισμού, πρόκειται για εκτάσεις που δεν είναι όλες δομήσιμες είτε διότι δεν έχουν πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο (νομίμως αναγνωρισμένο με πολιτειακή πράξη) είτε για λόγους αρτιότητας ή άλλους λόγους. Όπως κρίθηκε, η αναγνώριση της Ζώνης Γ θα συνιστούσε κατ'ουσία επέκταση οικισμού (η οποία θα διευκόλυνε τη δόμηση -με μικρότερες αρτιότητες κ.λπ. -, χωρίς η ζώνη αυτή να έχει πολεοδομηθεί με καθορισμό κοινόχρηστων χώρων κ.λπ.), η οποία απαγορεύεται ρητά τόσο στον εξουσιοδοτικό νόμο (άρ. 12 ν. 4759/2020) όσο και στις διατάξεις του ίδιου του σχεδίου, που αφορά αποκλειστικά στην αποτύπωση των ορίων των οικισμών και όχι επέκτασή τους. Η εν λόγω επέκταση, βέβαια, δεν αποκλείεται, αλλά είναι δυνατή μόνο κατόπιν προηγούμενης πολεοδόμησης των εκτάσεων που αφορά η επέκταση, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον νόμο (άρ. 12 παρ. 6 και 8 ν. 4759/2020). Απαραίτητη προϋπόθεση για την πολεοδόμηση αυτή είναι η προηγούμενη θεσμοθέτηση εγκεκριμένου ΤΠΣ (ή ΕΠΣ) και, μέχρι την έγκριση των σχεδίων αυτών, η ύπαρξη εγκεκριμένου ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ, που προέβλεπε η νομοθεσία ήδη από τα έτη 1983 και 1997, ενώ για την έγκριση της πολεοδόμησης και επέκτασης οικισμού εφαρμόζονται ειδικές διατάξεις (άρ. 31 παρ. 1 ν. 4067/2012, άρ. 19 ν. 2508/1997, άρ. 89 παρ. 2 ΚΒΠΝ). Εξάλλου, εάν η Διοίκηση κρίνει αναγκαία και σκόπιμη την επέκταση των ορίων των οικισμών της Χώρας για την οικιστική ή άλλου είδους αξιοποίησή τους, θα πρέπει να προωθήσει κατά προτεραιότητα την πολεοδόμηση των αναγκαίων εκτάσεων για την εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού, κατά τα ειδικότερα προβλεπόμενα και σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που τίθενται στις σχετικές διατάξεις. Πράγματι, μόνο μέσω της πολεοδόμησης εξασφαλίζονται οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι καθώς και οι αναγκαίες υποδομές για την οικιστική αξιοποίηση των εν λόγω εκτάσεων σε συνθήκες ικανές να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων τους από άποψη υγιεινής, ασφάλειας, οικονομίας και αισθητικής, δηλαδή εξασφαλίζονται οι βέλτιστες δυνατές συνθήκες διαβιώσεως αυτών, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 παρ. 2 του Συντάγματος. 4. Το Κεφάλαιο Β του σχεδίου για τους όρους, περιορισμούς δόμησης και χρήσεις γης εντός οικισμού περιλαμβάνει ρυθμίσεις που σε μεγάλο βαθμό επαναλαμβάνουν ήδη ισχύοντες κανόνες δικαίου. Επισημάνθηκε, όμως, από το Συμβούλιο της Επικρατείας ότι πρόκειται για διατάξεις που συνιστούν κατ’αρχήν το πλαίσιο καθορισμού όρων και περιορισμών δόμησης και χρήσεων γης των οικισμών, απευθύνονται δε προς τους μελετητές που συντάσσουν τις απαιτούμενες προς τον σκοπό αυτό μελέτες. Οι μελέτες αυτές θα πρέπει να κινηθούν στο πλαίσιο που καθορίζει το διάταγμα, να διατυπώσουν τη σχετική πρόταση πολεοδομικού κανονισμού του οικισμού ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη φυσιογνωμία του και, στη συνέχεια, να την υποβάλουν προς τη Διοίκηση για έγκριση. Ως εκ τούτου, οι εν λόγω διατάξεις δεν επιτρέπεται να εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης για την έκδοση οικοδομικών αδειών χωρίς να έχει προηγηθεί η έκδοση του διατάγματος οριοθέτησης του οικισμού.
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει παράταση υποβολής αιτήσεων έως την 31η Μαΐου του 2025, στο Πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης «Προώθηση της ενεργειακής απόδοσης στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης». Το πρόγραμμα, μέσω παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης και βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας σε αντλιοστάσια των ΔΕΥΑ, στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας στα αντλιοστάσια ύδρευσης ή/και αποχέτευσης τουλάχιστον κατά 20% και στη μείωση των ετήσιων εκπομπών CO₂ επίσης κατά 20%. Οι αιτήσεις για ένταξη στο Πρόγραμμα κατατίθενται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας προσβάσιμης από τον σύνδεσμο: https://deya-repower.gov.gr/. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 213 151 3740 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Ο Οδηγός του Προγράμματος, καθώς και νέα ανανεωμένη έκδοση συχνών ερωτήσεων είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Προγράμματος. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προέβη στην παράταση με σκοπό τη διευκόλυνση των υποψήφιων δικαιούχων στην προσπάθεια συλλογής και ορθής υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών που προβλέπεται στον οδηγό του προγράμματος. Οι ενδιαφερόμενες ΔΕΥΑ καλούνται να αξιοποιήσουν τη νέα προθεσμία, προχωρώντας στην υποβολή των αιτήσεών τους. Το Πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGeneration EU.
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει παράταση υποβολής αιτήσεων έως την 31η Μαΐου του 2025, στο Πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης «Προώθηση της ενεργειακής απόδοσης στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης». Το πρόγραμμα, μέσω παρεμβάσεων ενεργειακής αναβάθμισης και βελτίωσης της λειτουργικής αποδοτικότητας σε αντλιοστάσια των ΔΕΥΑ, στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας στα αντλιοστάσια ύδρευσης ή/και αποχέτευσης τουλάχιστον κατά 20% και στη μείωση των ετήσιων εκπομπών CO₂ επίσης κατά 20%. Οι αιτήσεις για ένταξη στο Πρόγραμμα κατατίθενται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας προσβάσιμης από τον σύνδεσμο: https://deya-repower.gov.gr/. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 213 151 3740 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Ο Οδηγός του Προγράμματος, καθώς και νέα ανανεωμένη έκδοση συχνών ερωτήσεων είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του Προγράμματος. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προέβη στην παράταση με σκοπό τη διευκόλυνση των υποψήφιων δικαιούχων στην προσπάθεια συλλογής και ορθής υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών που προβλέπεται στον οδηγό του προγράμματος. Οι ενδιαφερόμενες ΔΕΥΑ καλούνται να αξιοποιήσουν τη νέα προθεσμία, προχωρώντας στην υποβολή των αιτήσεών τους. Το Πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGeneration EU. View full είδηση
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρατείνει την προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το Πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα», έως τις 5 Μαϊου 2025. Ο λόγος είναι ότι η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση, προκάλεσε καθυστέρηση στην υποβολή των αιτήσεων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας στη διεύθυνση: https://allazosistimathermansis-thermosifona.gov.gr. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καλεί τους ενδιαφερόμενους να αξιοποιήσουν τη νέα προθεσμία για την ορθή και έγκαιρη υποβολή των αιτήσεων. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 213.151.3753 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Ο Οδηγός του Προγράμματος, η τροποποίηση αυτού, καθώς και οι Συχνές Ερωτήσεις είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGeneration EU.
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρατείνει την προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το Πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα», έως τις 5 Μαϊου 2025. Ο λόγος είναι ότι η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση, προκάλεσε καθυστέρηση στην υποβολή των αιτήσεων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Οι αιτήσεις κατατίθενται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας στη διεύθυνση: https://allazosistimathermansis-thermosifona.gov.gr. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καλεί τους ενδιαφερόμενους να αξιοποιήσουν τη νέα προθεσμία για την ορθή και έγκαιρη υποβολή των αιτήσεων. Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 213.151.3753 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Ο Οδηγός του Προγράμματος, η τροποποίηση αυτού, καθώς και οι Συχνές Ερωτήσεις είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGeneration EU. View full είδηση
-
Η εποχή που οι μεγάλοι πάροχοι διεθνών τηλεπικοινωνιακών διασυνδέσεων «απέφευγαν» την Ελλάδα δείχνει να έχει περάσει ανεπιστρεπτί με τη χώρα μας να εξελίσσεται σε ψηφιακό κόμβο διακίνησης δεδομένων και την Κρήτη να αποτελεί μέρος των σχεδίων όλων των «παικτών» στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Έχει γίνει πολύς λόγος για τις επενδύσεις σε data centers στην Ελλάδα αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι εν λόγω κινήσεις θα είναι άνευ ουσίας αν δεν υπάρξουν και αντίστοιχες επενδύσεις στον τομέα της διασύνδεσης. Κάτι που βρίσκεται σε εξέλιξη δεδομένου ότι, όπως ανέφεραν τα στελέχη της Digital Realty στην πρόσφατη εκδήλωση για τα εγκαίνια του νέου data center της εταιρείας στο Ηράκλειο, μέχρι το 2027 εκτιμάται ότι θα έχουν προσαιγιαλωθεί πάνω από 7 νέα υποθαλάσσια καλωδιακά συστήματα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό αυτών των συστημάτων σε πάνω από 15! Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, το 2027 η χωρητικότητα των υποθαλάσσιων καλωδίων που θα φθάνουν στην Ελλάδα θα ξεπεράσει τα 3000 Tbps, όταν το αντίστοιχο νούμερο στις αρχές του 2023 ήταν κάτω από 500 Tbps! Η αύξηση είναι εντυπωσιακή και συνδυάζεται και με το γεγονός ότι σταδιακά μέχρι το 2027 αναμένεται να δούμε και τα εγκαίνια των πρώτων από τα νέα data centers που έχουν ανακοινωθεί την τελευταία 3ετία στην Ελλάδα. Η Κρήτη παίζει κεντρικό ρόλο σε όλη αυτή τη διαδικασία λόγω της γεωγραφικής θέσης της. Το Ηράκλειο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Digital Realty, είναι το σημείο όπου θα υπάρξει η μεγαλύτερη συγκέντρωση όσον αφορά στην απόληξη των νέων καλωδίων, αλλά και τα Χανιά θα παίξουν το δικό τους ρόλο. Τα Χανιά ήταν το πρώτο σημείο που δημιουργήθηκε κέντρο προσαιγιάλωσης καλωδίων (CLS), ενώ το επόμενο στην Κρήτη που έχει δημιουργηθεί είναι στο Τυμπάκι στη νότια πλευρά του νησιού, ενώ και στη Σητεία θα υπάρξει σημείο απόληξης δικτύων. Γενικότερα, τα υπάρχοντα πλάνα κάνουν λόγο για πολλαπλά καλώδια προς τη Μέση Ανατολή με το Andromeda, στο οποίο συμμετέχει η Grid Telecom του ΑΔΜΗΕ, να είναι από τα πιο σημαντικά. Τα περισσότερα καλώδια που περνούν από την Κρήτη οδεύουν στη συνέχεια προς την Ιταλία και κυρίως τη νότια Γαλλία και δη τη Μασσαλία που αποτελεί τον μεγαλύτερο κόμβο διακίνησης δεδομένων στην Μεσόγειο. Όμως, υπάρχουν πολλά πλάνα για καλώδια στο Αιγαίο Πέλαγος αλλά και στη Αδριατική Θάλασσα. Σημειωτέον πως η Αδριατική δεν θεωρείται ιδανικός προορισμός λόγω του μικρού βάθους της αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν περιλαμβάνεται στα πλάνα διαφόρων παρόχων όπως η Sparkle που προωθεί το GreenMed, το οποίο θα μειώσει την απόσταση της σύνδεσης της Μέσης Ανατολής (Άκαμπα Ιορδανίας) με την κεντρική Ευρώπη (Μιλάνο) περνώντας από τα Χανιά και ενδεχομένως από την Πρέβεζα. Στο Ιόνιο υπάρχει και το σύστημα Ionian της Islalink, το οποίο από την Πρέβεζα κατευθύνεται μετά -επίγεια- στη βόρεια Ελλάδα και επεκτείνεται προς τη Σόφια, ενώ γενικότερα θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην Ήπειρο και στη Μακεδονία θα δούμε μεγάλη κινητικότητα μετά και τις ανακοινώσεις της ΔΕΗ για το mega data center στην Πτολεμαϊδα. Σημειωτέον πως στον ΤΑΡ υπάρχει δίκτυο οπτικών ινών, το οποίο χρησιμοποιεί ήδη η EXA Infrastructure και μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμης σημασίας στον «χάρτη» διακίνησης δεδομένων στην νοτιοανατολική Ευρώπη. Αντίστοιχα, βλέπουμε και νέες οδεύεις από τα βόρεια προς τα νότια όπως, για παράδειγμα, τη νέα σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αθήνας που δρομολογεί το United Group (σ.σ. η μητρική εταιρεία της Nova), η οποία γενικότερα έχει προχωρήσει σε ουκ ολίγες κινήσεις στην νοτιοανατολική Ευρώπη αλλά και στο Αιγαίο καθώς πολλοί ενδιαφέρονται για τη διασύνδεση με την Τουρκία. Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για το Αιγαίο Πέλαγος όσον αφορά στα καλώδια οπτικών ινών υπάρχει και από τη Vodafone που ετοιμάζει το επονομαζόμενο Balkan Express, ένα σύστημα για την ταχύτερη σύνδεση της Αθήνας με τη Σόφια αλλά και το Thetis Express, το καλωδιακό σύστημα διασύνδεσης νησιών του νοτίου Αιγαίου. Αντίστοιχο καλωδιακό σύστημα στο Αιγαίο κατασκευάζει και η Cosmote Telekom καθώς το ενδιαφέρον αυξάνεται διαρκώς για την περιοχή. View full είδηση
-
- καλώδιο
- υποθαλλάσιο
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Η εποχή που οι μεγάλοι πάροχοι διεθνών τηλεπικοινωνιακών διασυνδέσεων «απέφευγαν» την Ελλάδα δείχνει να έχει περάσει ανεπιστρεπτί με τη χώρα μας να εξελίσσεται σε ψηφιακό κόμβο διακίνησης δεδομένων και την Κρήτη να αποτελεί μέρος των σχεδίων όλων των «παικτών» στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Έχει γίνει πολύς λόγος για τις επενδύσεις σε data centers στην Ελλάδα αλλά η πραγματικότητα είναι ότι οι εν λόγω κινήσεις θα είναι άνευ ουσίας αν δεν υπάρξουν και αντίστοιχες επενδύσεις στον τομέα της διασύνδεσης. Κάτι που βρίσκεται σε εξέλιξη δεδομένου ότι, όπως ανέφεραν τα στελέχη της Digital Realty στην πρόσφατη εκδήλωση για τα εγκαίνια του νέου data center της εταιρείας στο Ηράκλειο, μέχρι το 2027 εκτιμάται ότι θα έχουν προσαιγιαλωθεί πάνω από 7 νέα υποθαλάσσια καλωδιακά συστήματα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό αυτών των συστημάτων σε πάνω από 15! Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, το 2027 η χωρητικότητα των υποθαλάσσιων καλωδίων που θα φθάνουν στην Ελλάδα θα ξεπεράσει τα 3000 Tbps, όταν το αντίστοιχο νούμερο στις αρχές του 2023 ήταν κάτω από 500 Tbps! Η αύξηση είναι εντυπωσιακή και συνδυάζεται και με το γεγονός ότι σταδιακά μέχρι το 2027 αναμένεται να δούμε και τα εγκαίνια των πρώτων από τα νέα data centers που έχουν ανακοινωθεί την τελευταία 3ετία στην Ελλάδα. Η Κρήτη παίζει κεντρικό ρόλο σε όλη αυτή τη διαδικασία λόγω της γεωγραφικής θέσης της. Το Ηράκλειο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Digital Realty, είναι το σημείο όπου θα υπάρξει η μεγαλύτερη συγκέντρωση όσον αφορά στην απόληξη των νέων καλωδίων, αλλά και τα Χανιά θα παίξουν το δικό τους ρόλο. Τα Χανιά ήταν το πρώτο σημείο που δημιουργήθηκε κέντρο προσαιγιάλωσης καλωδίων (CLS), ενώ το επόμενο στην Κρήτη που έχει δημιουργηθεί είναι στο Τυμπάκι στη νότια πλευρά του νησιού, ενώ και στη Σητεία θα υπάρξει σημείο απόληξης δικτύων. Γενικότερα, τα υπάρχοντα πλάνα κάνουν λόγο για πολλαπλά καλώδια προς τη Μέση Ανατολή με το Andromeda, στο οποίο συμμετέχει η Grid Telecom του ΑΔΜΗΕ, να είναι από τα πιο σημαντικά. Τα περισσότερα καλώδια που περνούν από την Κρήτη οδεύουν στη συνέχεια προς την Ιταλία και κυρίως τη νότια Γαλλία και δη τη Μασσαλία που αποτελεί τον μεγαλύτερο κόμβο διακίνησης δεδομένων στην Μεσόγειο. Όμως, υπάρχουν πολλά πλάνα για καλώδια στο Αιγαίο Πέλαγος αλλά και στη Αδριατική Θάλασσα. Σημειωτέον πως η Αδριατική δεν θεωρείται ιδανικός προορισμός λόγω του μικρού βάθους της αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν περιλαμβάνεται στα πλάνα διαφόρων παρόχων όπως η Sparkle που προωθεί το GreenMed, το οποίο θα μειώσει την απόσταση της σύνδεσης της Μέσης Ανατολής (Άκαμπα Ιορδανίας) με την κεντρική Ευρώπη (Μιλάνο) περνώντας από τα Χανιά και ενδεχομένως από την Πρέβεζα. Στο Ιόνιο υπάρχει και το σύστημα Ionian της Islalink, το οποίο από την Πρέβεζα κατευθύνεται μετά -επίγεια- στη βόρεια Ελλάδα και επεκτείνεται προς τη Σόφια, ενώ γενικότερα θα πρέπει να σημειωθεί ότι στην Ήπειρο και στη Μακεδονία θα δούμε μεγάλη κινητικότητα μετά και τις ανακοινώσεις της ΔΕΗ για το mega data center στην Πτολεμαϊδα. Σημειωτέον πως στον ΤΑΡ υπάρχει δίκτυο οπτικών ινών, το οποίο χρησιμοποιεί ήδη η EXA Infrastructure και μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμης σημασίας στον «χάρτη» διακίνησης δεδομένων στην νοτιοανατολική Ευρώπη. Αντίστοιχα, βλέπουμε και νέες οδεύεις από τα βόρεια προς τα νότια όπως, για παράδειγμα, τη νέα σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αθήνας που δρομολογεί το United Group (σ.σ. η μητρική εταιρεία της Nova), η οποία γενικότερα έχει προχωρήσει σε ουκ ολίγες κινήσεις στην νοτιοανατολική Ευρώπη αλλά και στο Αιγαίο καθώς πολλοί ενδιαφέρονται για τη διασύνδεση με την Τουρκία. Έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για το Αιγαίο Πέλαγος όσον αφορά στα καλώδια οπτικών ινών υπάρχει και από τη Vodafone που ετοιμάζει το επονομαζόμενο Balkan Express, ένα σύστημα για την ταχύτερη σύνδεση της Αθήνας με τη Σόφια αλλά και το Thetis Express, το καλωδιακό σύστημα διασύνδεσης νησιών του νοτίου Αιγαίου. Αντίστοιχο καλωδιακό σύστημα στο Αιγαίο κατασκευάζει και η Cosmote Telekom καθώς το ενδιαφέρον αυξάνεται διαρκώς για την περιοχή.
-
- καλώδιο
- υποθαλλάσιο
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει παράταση υποβολής αιτήσεων έως την 15η Μαΐου 2025, στα Προγράμματα «Φοίβος» και «Αθηνά». Οι αιτήσεις για ένταξη στα Προγράμματα κατατίθενται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, προσβάσιμης από τον σύνδεσμο https://exoikonomo-scholeia.gov.gr/. Οι ενδιαφερόμενοι, για περισσότερες πληροφορίες, μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 213.151.3740 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Οι Οδηγοί, καθώς και έγγραφα συχνών ερωτήσεων είναι διαθέσιμα στην κοινή ιστοσελίδα των δύο αυτών Προγραμμάτων. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προέβη στην παράταση με σκοπό τη διευκόλυνση των υποψήφιων δικαιούχων στην προσπάθεια συλλογής και ορθής υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών που προβλέπονται στους Οδηγούς των Προγραμμάτων. Οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι καλούνται να αξιοποιήσουν τη νέα προθεσμία, προχωρώντας στην υποβολή των προσωρινά αποθηκευμένων αιτήσεών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGeneration EU.
-
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει παράταση υποβολής αιτήσεων έως την 15η Μαΐου 2025, στα Προγράμματα «Φοίβος» και «Αθηνά». Οι αιτήσεις για ένταξη στα Προγράμματα κατατίθενται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, προσβάσιμης από τον σύνδεσμο https://exoikonomo-scholeia.gov.gr/. Οι ενδιαφερόμενοι, για περισσότερες πληροφορίες, μπορούν να καλούν στο τηλέφωνο: 213.151.3740 (καθημερινές, 9:00 π.μ. – 5:00 μ.μ.). Οι Οδηγοί, καθώς και έγγραφα συχνών ερωτήσεων είναι διαθέσιμα στην κοινή ιστοσελίδα των δύο αυτών Προγραμμάτων. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προέβη στην παράταση με σκοπό τη διευκόλυνση των υποψήφιων δικαιούχων στην προσπάθεια συλλογής και ορθής υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών που προβλέπονται στους Οδηγούς των Προγραμμάτων. Οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι καλούνται να αξιοποιήσουν τη νέα προθεσμία, προχωρώντας στην υποβολή των προσωρινά αποθηκευμένων αιτήσεών τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης–NextGeneration EU. View full είδηση
-
Ισχυρές αποδόσεις που φθάνουν το 8,1% ετησίως αναμένεται να "χαρίσουν" στους επενδυτές την επόμενη πενταετία τα ευρωπαϊκά ακίνητα υψηλών προδιαγραφών παρά την αβεβαιότητα σχετικά με τις εμπορικές πολιτικές των ΗΠΑ. Σύμφωνα με το "2025 Mid-Year European Outlook" της AEW η πρόβλεψη, αν και ελαφρώς χαμηλότερη από εκείνη του Σεπτεμβρίου που έκανε λόγο για 9,2%, καταδεικνύει την ανθεκτικότητα του κλάδου των ακινήτων ακόμη και σε περιόδους υψηλής αβεβαιότητας για την παγκόσμια εμπορική πολιτική όπως αυτή που διανύουμε σήμερα. Οπως αναφέρει στο "πτωτικό σενάριο" η AEW, το οποίο επικεντρώνεται στους πιθανώς υψηλότερους δασμούς από πλευράς των ΗΠΑ, οι αποδόσεις των ακινήτων υψηλής ποιότητας παραμένουν σταθερές στο 7,0% ετησίως για το διάστημα 2025-2029. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου ηγείται της ανάκαμψης με προβλεπόμενες αποδόσεις υψηλής ποιότητας 9,8% ετησίως, ακολουθούμενη από τις αγορές της Μπενελούξ και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Μεταξύ των κλάδων, ο τομέας των γραφείων υψηλών προδιαγραφών αναμένεται να δημιουργήσει τις μεγαλύτερες αποδόσεις στο 9,5% ετησίως κάτι που παραμένει σύμφωνο και με τις προηγούμενες προβλέψεις της εταιρείας. Παραμένει η αύξηση των ενοικίων Η περιορισμένη προσφορά στους τομείς των ακινήτων υψηλής ποιότητας συνεχίζει να υποστηρίζει την αύξηση των ενοικίων, η οποία προβλέπεται στο 2,0% ετησίως σε όλους τους τομείς, με τα οικιστικά ακίνητα να καταλαμβάνουν την κορυφαία θέση με 3,1% ετησίως λόγω αναμενόμενων ελλείψεων στην προσφορά. «Ενώ η κατάσταση εξελίσσεται, εάν επιβεβαιωθούν υψηλότεροι από τους αναμενόμενους δασμοί στις ΗΠΑ, το αρνητικό μας σενάριο κερδίζει μεγαλύτερο έδαφος. Ανεξάρτητα από αυτό, η προβλεπόμενη προοπτική μας για τις κορυφαίες αποδόσεις ακινήτων στην Ευρώπη σε όλους τους τομείς είναι ότι θα παραμείνουν ανθεκτικές. Στην πραγματικότητα, αναμένουμε ότι οποιαδήποτε επίδραση στις αποδόσεις από τους δασμούς θα μετριαστεί από τις σταθερές προοπτικές αύξησης του τρέχοντος εισοδήματος και των ενοικίων», δήλωσε ο Hans Vrensen, Επικεφαλής της AEW του τμήματος έρευνας και στρατηγικής για την περιοχή της Ευρώπης. Ο όγκος των συναλλαγών αναμένεται να ανακάμψει σημαντικά το 2025, με την AEW να εκτιμά €200 δισ. σε deals για ολόκληρο το έτος. Αυτή η αισιόδοξη προοπτική πηγάζει από τη βελτίωση του κλίματος σε όλους τους τομείς, με το κλίμα στο retail και τα γραφεία να γίνεται πρόσφατα θετικό μετά από ισχυρή δυναμική στην κατοικία και τα βιομηχανικά ακίνητα. Η μείωση της διακύμανσης του κλίματος μεταξύ των τομέων αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις πολυαναμενόμενες βελτιώσεις στον τομέα της λιανικής. «Στο πλαίσιο της ευρύτερης αστάθειας των χρηματοπιστωτικών αγορών, οι επενδύσεις σε ακίνητα υψηλής ποιότητας στην Ευρώπη θα πρέπει να αποδειχθούν ασφαλές καταφύγιο σε σχέση με άλλους τύπους περιουσιακών στοιχείων, όπως μετοχές και ομόλογα. Παρά την αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς, αναμένουμε ότι η ανάκαμψη των ευρωπαϊκών ακινήτων θα παραμείνει σε καλό δρόμο και το επενδυτικό κλίμα και η ρευστότητα θα συνεχίσουν να βελτιώνονται μετά τη σημαντική ανατιμολόγηση του 2022-24», πρόσθεσε ο Vrensen. View full είδηση
-
AEW: Υψηλές αποδόσεις έως και 8,1% ετησίως σε ευρωπαϊκά ακίνητα
Engineer posted μια είδηση in Έργα-Υποδομές
Ισχυρές αποδόσεις που φθάνουν το 8,1% ετησίως αναμένεται να "χαρίσουν" στους επενδυτές την επόμενη πενταετία τα ευρωπαϊκά ακίνητα υψηλών προδιαγραφών παρά την αβεβαιότητα σχετικά με τις εμπορικές πολιτικές των ΗΠΑ. Σύμφωνα με το "2025 Mid-Year European Outlook" της AEW η πρόβλεψη, αν και ελαφρώς χαμηλότερη από εκείνη του Σεπτεμβρίου που έκανε λόγο για 9,2%, καταδεικνύει την ανθεκτικότητα του κλάδου των ακινήτων ακόμη και σε περιόδους υψηλής αβεβαιότητας για την παγκόσμια εμπορική πολιτική όπως αυτή που διανύουμε σήμερα. Οπως αναφέρει στο "πτωτικό σενάριο" η AEW, το οποίο επικεντρώνεται στους πιθανώς υψηλότερους δασμούς από πλευράς των ΗΠΑ, οι αποδόσεις των ακινήτων υψηλής ποιότητας παραμένουν σταθερές στο 7,0% ετησίως για το διάστημα 2025-2029. Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου ηγείται της ανάκαμψης με προβλεπόμενες αποδόσεις υψηλής ποιότητας 9,8% ετησίως, ακολουθούμενη από τις αγορές της Μπενελούξ και της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Μεταξύ των κλάδων, ο τομέας των γραφείων υψηλών προδιαγραφών αναμένεται να δημιουργήσει τις μεγαλύτερες αποδόσεις στο 9,5% ετησίως κάτι που παραμένει σύμφωνο και με τις προηγούμενες προβλέψεις της εταιρείας. Παραμένει η αύξηση των ενοικίων Η περιορισμένη προσφορά στους τομείς των ακινήτων υψηλής ποιότητας συνεχίζει να υποστηρίζει την αύξηση των ενοικίων, η οποία προβλέπεται στο 2,0% ετησίως σε όλους τους τομείς, με τα οικιστικά ακίνητα να καταλαμβάνουν την κορυφαία θέση με 3,1% ετησίως λόγω αναμενόμενων ελλείψεων στην προσφορά. «Ενώ η κατάσταση εξελίσσεται, εάν επιβεβαιωθούν υψηλότεροι από τους αναμενόμενους δασμοί στις ΗΠΑ, το αρνητικό μας σενάριο κερδίζει μεγαλύτερο έδαφος. Ανεξάρτητα από αυτό, η προβλεπόμενη προοπτική μας για τις κορυφαίες αποδόσεις ακινήτων στην Ευρώπη σε όλους τους τομείς είναι ότι θα παραμείνουν ανθεκτικές. Στην πραγματικότητα, αναμένουμε ότι οποιαδήποτε επίδραση στις αποδόσεις από τους δασμούς θα μετριαστεί από τις σταθερές προοπτικές αύξησης του τρέχοντος εισοδήματος και των ενοικίων», δήλωσε ο Hans Vrensen, Επικεφαλής της AEW του τμήματος έρευνας και στρατηγικής για την περιοχή της Ευρώπης. Ο όγκος των συναλλαγών αναμένεται να ανακάμψει σημαντικά το 2025, με την AEW να εκτιμά €200 δισ. σε deals για ολόκληρο το έτος. Αυτή η αισιόδοξη προοπτική πηγάζει από τη βελτίωση του κλίματος σε όλους τους τομείς, με το κλίμα στο retail και τα γραφεία να γίνεται πρόσφατα θετικό μετά από ισχυρή δυναμική στην κατοικία και τα βιομηχανικά ακίνητα. Η μείωση της διακύμανσης του κλίματος μεταξύ των τομέων αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις πολυαναμενόμενες βελτιώσεις στον τομέα της λιανικής. «Στο πλαίσιο της ευρύτερης αστάθειας των χρηματοπιστωτικών αγορών, οι επενδύσεις σε ακίνητα υψηλής ποιότητας στην Ευρώπη θα πρέπει να αποδειχθούν ασφαλές καταφύγιο σε σχέση με άλλους τύπους περιουσιακών στοιχείων, όπως μετοχές και ομόλογα. Παρά την αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς, αναμένουμε ότι η ανάκαμψη των ευρωπαϊκών ακινήτων θα παραμείνει σε καλό δρόμο και το επενδυτικό κλίμα και η ρευστότητα θα συνεχίσουν να βελτιώνονται μετά τη σημαντική ανατιμολόγηση του 2022-24», πρόσθεσε ο Vrensen. -
Ψηφιακά υποβάλλονται πλέον, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY, οι δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων για συστάσεις, τροποποιήσεις και καταργήσεις σύστασης οριζόντιων ή κάθετων ιδιοκτησιών, εντός και εκτός του συστήματος Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων (ΑΠΑΑ), από τις οποίες προκύπτει φόρος προς καταβολή. Υπενθυμίζεται ότι από 30/12/2024 υποβάλλονται ψηφιακά μέσω myPROPERTY οι αντίστοιχες δηλώσεις, από τις οποίες δεν προκύπτει φόρος (δείτε το σχετικό δελτίο τύπου μας εδώ). Η ψηφιοποίηση της διαδικασίας διευκολύνει περαιτέρω συμβολαιογράφους και φορολογούμενους στην ταχύτερη διεκπεραίωση των συναλλαγών τους, δεδομένου ότι την περασμένη χρονιά υποβλήθηκαν πάνω από 14.000 σχετικές δηλώσεις στις αρμόδιες ΔΟΥ / ΚΕΦΟΚ. Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή (Α.1062/2025), μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής υποβάλλονται ψηφιακά: α) Αρχικές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων, σε περιοχές εντός συστήματος ΑΠΑΑ, εφόσον: • αφορούν τη σύσταση, τροποποίηση ή κατάργηση σύστασης οριζόντιων και κάθετων ιδιοκτησιών, με ή χωρίς κτίσματα, • πραγματοποιείται μεταβίβαση εμπραγμάτου δικαιώματος, διανομή, ανταλλαγή, συνένωση ακινήτων και • προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου β) Αρχικές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων, οι οποίες αφορούν τη σύσταση ή τροποποίηση σύστασης ή κατάργηση σύστασης οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών με ή χωρίς κτίσματα, για ακίνητα εκτός συστήματος ΑΠΑΑ, ανεξάρτητα από την υποχρέωση καταβολής φόρου γ) Οι δηλώσεις για τη ματαίωση σύνταξης της συμβολαιογραφικής πράξης σύστασης, ή τροποποίησης σύστασης ή κατάργησης σύστασης οριζόντιων ή κάθετων ιδιοκτησιών, εφόσον οι αρχικές έχουν υποβληθεί μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων μέσω ΔΟΥ/ΚΕΦΟΚ» Οι δηλώσεις αυτές: • συμπληρώνονται από πιστοποιημένο συμβολαιογράφο που θα καταρτίσει τη συμβολαιογραφική πράξη, • υποβάλλονται από τους υπόχρεους σε δήλωση ή τους νόμιμους εκπροσώπους αυτών, ψηφιακά μέσω της εφαρμογής myPROPERTY, στη ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Εφαρμογές > Δημοφιλείς Εφαρμογές > myPROPERTY, επιλέγοντας στη συνέχεια Μεταβιβάσεις, Κληρονομιές, Γονικές παροχές, Δωρεές, με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών TAXISnet, • εκκαθαρίζονται από την αρμόδια ΔΟΥ/ΚΕΦΟΚ. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 7:30 – 17:00. View full είδηση
-
Ψηφιακά υποβάλλονται πλέον, μέσω της εφαρμογής myPROPERTY, οι δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων για συστάσεις, τροποποιήσεις και καταργήσεις σύστασης οριζόντιων ή κάθετων ιδιοκτησιών, εντός και εκτός του συστήματος Αντικειμενικού Προσδιορισμού Αξιών Ακινήτων (ΑΠΑΑ), από τις οποίες προκύπτει φόρος προς καταβολή. Υπενθυμίζεται ότι από 30/12/2024 υποβάλλονται ψηφιακά μέσω myPROPERTY οι αντίστοιχες δηλώσεις, από τις οποίες δεν προκύπτει φόρος (δείτε το σχετικό δελτίο τύπου μας εδώ). Η ψηφιοποίηση της διαδικασίας διευκολύνει περαιτέρω συμβολαιογράφους και φορολογούμενους στην ταχύτερη διεκπεραίωση των συναλλαγών τους, δεδομένου ότι την περασμένη χρονιά υποβλήθηκαν πάνω από 14.000 σχετικές δηλώσεις στις αρμόδιες ΔΟΥ / ΚΕΦΟΚ. Ειδικότερα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή (Α.1062/2025), μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής υποβάλλονται ψηφιακά: α) Αρχικές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων, σε περιοχές εντός συστήματος ΑΠΑΑ, εφόσον: • αφορούν τη σύσταση, τροποποίηση ή κατάργηση σύστασης οριζόντιων και κάθετων ιδιοκτησιών, με ή χωρίς κτίσματα, • πραγματοποιείται μεταβίβαση εμπραγμάτου δικαιώματος, διανομή, ανταλλαγή, συνένωση ακινήτων και • προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου β) Αρχικές δηλώσεις φόρου μεταβίβασης ακινήτων, οι οποίες αφορούν τη σύσταση ή τροποποίηση σύστασης ή κατάργηση σύστασης οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών με ή χωρίς κτίσματα, για ακίνητα εκτός συστήματος ΑΠΑΑ, ανεξάρτητα από την υποχρέωση καταβολής φόρου γ) Οι δηλώσεις για τη ματαίωση σύνταξης της συμβολαιογραφικής πράξης σύστασης, ή τροποποίησης σύστασης ή κατάργησης σύστασης οριζόντιων ή κάθετων ιδιοκτησιών, εφόσον οι αρχικές έχουν υποβληθεί μέσω της ψηφιακής εφαρμογής «Δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτων μέσω ΔΟΥ/ΚΕΦΟΚ» Οι δηλώσεις αυτές: • συμπληρώνονται από πιστοποιημένο συμβολαιογράφο που θα καταρτίσει τη συμβολαιογραφική πράξη, • υποβάλλονται από τους υπόχρεους σε δήλωση ή τους νόμιμους εκπροσώπους αυτών, ψηφιακά μέσω της εφαρμογής myPROPERTY, στη ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), στη διαδρομή Εφαρμογές > Δημοφιλείς Εφαρμογές > myPROPERTY, επιλέγοντας στη συνέχεια Μεταβιβάσεις, Κληρονομιές, Γονικές παροχές, Δωρεές, με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών TAXISnet, • εκκαθαρίζονται από την αρμόδια ΔΟΥ/ΚΕΦΟΚ. Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ στο (+30) 213 162 1000, τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 7:30 – 17:00.
-
Μεγάλη σύγχυση επικρατεί στους ιδιοκτήτες ακινήτων και στους μηχανικούς, σχετικά με την υποχρέωση λήψης μέτρων πυροπροστασίας για τα κτίσματα τα οποία βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Θυμίζουμε ότι πέρυσι για πρώτη φορά τέθηκε σε ισχύ ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων (ΦΕΚ 3475 Δ΄/24-5-2023). Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων έχουν υποχρέωση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος μέχρι το τέλος Μαρτίου να συντάξουν μελέτες Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνική Έκθεση από αρμόδιο Τεχνικό Επιστήμονα και αφού προηγουμένως υλοποιήσουν τα τεχνικά έργα πυροπροστασίας να τα υποβάλλουν στη συνέχεια στο Δήμο μέχρι το τέλος Απριλίου. Εν τούτοις, ο απερχόμενος Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σκυλακάκης αναγνώρισε ότι ο ισχύον κανονισμός ήταν περίπλοκος και πρέπει να αναθεωρηθεί πριν την εφαρμογή του για το έτος 2025. Μέχρι σήμερα, έναν μήνα πριν από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, καμία ενημέρωση δεν υπάρχει από το αρμόδιο υπουργείο, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν οι μηχανικοί τις σχετικές μελέτες αναμένοντας, τις τροποποιήσεις που θα γίνουν ώστε να υποβάλλουν τα τελικά σχέδια, δεδομένου ότι οι μελέτες και τα έργα που θα γίνουν επιβαρύνουν τον πολίτη. Τα δε πρόστιμα για τη μη εφαρμογή των μέτρων είναι από 1000 έως 54.000 ευρώ. Με τα σημερινά δεδομένα θα πρέπει οι πολίτες και οι αρμόδιοι τεχνικοί επιστήμονες να εφαρμόσουν τον ισχύοντα κανονισμό πυροπροστασίας. Ποια ακίνητα με κτίσμα οφείλουν να κάνουν πυροπροστασία; Η πυροπροστασία φορά ακίνητα που έχουν κτίσμα και βρίσκονται: σε δάση ή δασικά οικοσυστήµατα ή δασικές εκτάσεις σε χορτολιβαδικές εκτάσεις που βρίσκονται επί ηµιορεινών, ορεινών και ανώµαλων εδαφών είτε είναι δηµόσιες, είτε είναι αναγνωρισµένες ως ιδιωτικές. σε πεδινές χορτολιβαδικές εκτάσεις (µη ορεινές ή ηµιορεινές και µη κείµενες επί ανώµαλων εδαφών) εν όλω ή εν µέρει εντός ακτίνας 300 µέτρων από τα όρια δασικών εκτάσεων µέσα σε περιαστικό πράσινο και σε κηρυγµένες δασωτέες ή αναδασωτέες εκτάσεις µέσα σε πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών. Πως θα μάθω αν το ακίνητο μου βρίσκεται σε περιοχή επικίνδυνη; Θα πρέπει να απευθυνθείτε σε μηχανικό για να εντοπίσει το ακίνητο σας στο δασικό χάρτη και να εξετάσει στη συνέχεια αν υπάρχει υποχρέωση σύνταξης μελέτης πυροπροστασίας. Τι πρέπει να κάνει ο ιδιοκτήτης ακινήτου που εμπίπτει στον κανονισμό; Θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε μηχανικό/ αρμόδιο τεχνικό επιστήμονα ο οποίος θα εξετάσει το ακίνητο με το κτίριο και στη συνέχεια θα συντάξει Έντυπο Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνική Έκθεση. Τι περιλαμβάνει η έκθεση που θα συντάξει ο μηχανικός; Κατόπιν αυτοψίας ο μηχανικός/τεχνικός επιστήμονας προβαίνει στην εξέταση των κριτηρίων επικινδυνότητας του ακινήτου και συμπληρώνει το έντυπο αξιολόγησης επικινδυνότητας από το οποίο προκύπτει η κατάταξή του. Στη συνέχεια συντάσσει έκθεση στην οποία περιλαμβάνονται οπωσδήποτε τα εξής: 1) Περιγραφή του ακινήτου, του κτιρίου, των εγκαταστάσεών του και του περιβάλλοντος χώρου, με αναφορά στα στοιχεία που τεκμηριώνουν την επιλογή των κριτηρίων κατάταξης του ακινήτου ως προς την επικινδυνότητά του και ως προς τα μέτρα πυροπροστασίας που εφαρμόζονται (η θέση του ακινήτου ως προς τη δασική έκταση και ως προς τα γειτονικά κτίρια, γεωμετρικά χαρακτηριστικά, δομικά υλικά, βλάστηση, κλπ). 2) Απαιτούμενα προληπτικά μέτρα, μέτρα παθητικής πυροπροστασίας και μέσα ενεργητικής πυροπροστασίας. 3) Σχέδιο κάτοψης του ακινήτου όπου θα αποτυπώνονται τα απαραίτητα στοιχεία όπως ενδεικτικά, οι θέσεις των κτισμάτων κύριας και βοηθητικής χρήσης, η πρόσβαση στο ακίνητο, οι ζώνες προστασίας, οι θέσεις και αποστάσεις των δέντρων, οι αποστάσεις των όμορων κτιρίων, κ.λ.π. Τι ισχύει για τα υφιστάμενα κτίρια; Στην περίπτωση ακινήτων με υφιστάμενα κτίρια, θα αναγράφονται επιπρόσθετα στην τεχνική έκθεση οι ενέργειες – εργασίες που πρέπει να γίνουν. Τα μέτρα που προτείνονται είναι προληπτικής, παθητικής και ενεργητικής (κατασταλτικής) πυροπροστασίας θα πρέπει να εφαρμόζεται στο σύνολό τους για τα νέα κτίρια, ενώ για τα υφιστάμενα προβλέπεται ότι: α) το έντυπο αξιολόγησης της επικινδυνότητας και η έκθεση του αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα με τα συνοδευτικά τους στοιχεία, υποβάλλονται από εξουσιοδοτημένο διαχειριστή έως 31/3/2024. Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου εντός ενός μηνός από την παραπάνω ημερομηνία και για κάθε επόμενο έτος μέχρι τις 30/4/2024, θα πρέπει να υποβάλει δήλωση εφαρμογής μέτρων πυρασφάλειας. β) Οι διατάξεις προληπτικής πυροπροστασίας εφαρμόζονται υποχρεωτικά από τη αντιπυρική περίοδο 2025.. γ) Οι διατάξεις παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας εφαρμόζονται υποχρεωτικά από 31/03/2025 για τα ακίνητα που χαρακτηρίζονται ως υψηλής και ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας και από 31/03/2026 για τα ακίνητα που χαρακτηρίζονται ως χαμηλής ή μεσαίας επικινδυνότητας. Ποια βασικά μέτρα πρέπει να υπάρχουν; Τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας αφορούν μεταξύ άλλων: Την πρόσβαση στο ακίνητο, τη δημιουργία ζώνης προστασίας ελάχιστου πλάτους δέκα μέτρων σε τρία επίπεδα με στόχο να επιβραδύνει το ρυθμό της πυρκαγιάς και να επιτρέπει την επέμβαση των πυροσβεστών. – Παράλληλα ορίζεται ότι απαγορεύεται η αποθήκευση καυστών ή εύφλεκτων υλικών και αντικειμείνων, η αποθήκευση καυσόξυλων κοντά στα κτίρια και η αποθήκευση εύφλεκτων υλικών, όπως καυσίμων για μηχανήματα κηπουρικής, κλπ. – Για τα υφιστάμενα κτίρια, πάντως, θα εξακολουθήσει να επιτρέπεται κατ΄εξαίρεση η διατήρηση νομίμως εγκατεστημένων υφιστάμενων υπέργειων δεξαμενών αερίων καυσίμων μέχρι τις 31.12.2030. – Επιπροσθέτως επιβάλλεται ο τακτικός καθαρισμός των αυλών, της στέγης και των υδρορροών από απορρίμματα και υπολείμματα βλάστησης. – Οι ιδιοκτήτες κάθε ακινήτου στις περιοχές αυτές θα πρέπει να προχωρήσουν στην κατάρτιση σχεδίου προετοιμασίας εκκένωσης σε περίπτωση πυρκαγιάς. – Υποχρεωτική καθίσταται και η περίφραξη ακόμα και για τα υφιστάμενα κτίρια. – Υποχρεωτική είναι επίσης η αντικατάσταση ή προσθήκη σίτας με μεταλλικές ίνες στα κουφώματα του κτιρίου, για τα ακίνητα υψηλής και ιδιαίτερα υψηλής επικινδυνότητας. – Σε περίπτωση ανακαίνισης είναι επίσης υποχρεωτική η επένδυση του κτιρίου με άκαυστα υλικά (π.χ σοβάς, τούβλο, πέτρα, κ.ά). Πότε χρειάζεται να ενημερώσει ο πολίτης το δασαρχείο για τα μέτρα πυροπροστασίας; Έγκριση από την οικεία Δασική Υπηρεσία απαιτείται: Για κτίσματα που βρίσκονται εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών που προστατεύονται από τη δασική νομοθεσία. Για κτίσματα που έχουν ανεγερθεί μετά από σχετική έγκριση επέμβασης από το δασαρχείο, εντός εκτάσεων που προστατεύονται από τη δασική νομοθεσία (άρθρο 45 ν.998/79, όπως ισχύει). Επί προτάσεων σχεδιασμού από τους ΟΤΑ των περιμετρικών ζωνών προστασίας του σε οικισμούς και οικιστικές πυκνώσεις. Ποια δασικά αυθαίρετα «σώζονται» και πρέπει να κάνουν πυροπροστασία; Οι ιδιοκτήτες δασικών αυθαιρέτων, που υπέβαλαν και μόνον αίτημα τακτοποίησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα υποβολής αίτησης υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 55 του ν. 4685/2020 (Οικιστικές Πυκνώσεις) του Κτηματολογίου, με παράβολο των 250 ευρώ. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected] View full είδηση
-
- πυροπροστασία
- ακίνητα
-
(and 1 more)
Με ετικέτα: