Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Η ενεργειακή αναβάθμιση μιας κατασκευής, με την τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης, ενισχύει έως και κατά 70% την αντισεισμική συμπεριφορά ενός τοίχου, ενώ εκτιμάται ότι μπορεί να ενισχύσει την αντοχή ολοκλήρου του κτιρίου έως και κατά +20%. Για τις παλιές κατασκευές στη χώρα μας, δηλαδή για τα περίπου 3.000.000 κτίρια που κτίσθηκαν προ του 1985 και τα οποία χρήζουν σεισμικής θωράκισης, η σύζευξη της ενεργειακής με την αντισεισμική αναβάθμιση μπορεί να αποτελέσει μία λύση-πακέτο, «δύο σε ένα», μία λύση που μπορεί να εφαρμοστεί από τους πολίτες με ευκολότερους οικονομικούς όρους, εάν μάλιστα συμπεριληφθεί στο πλαίσιο προγραμμάτων σαν το «Εξοικονομώ» και επιδοτηθεί από την Πολιτεία. Τα παραπάνω δήλωσε στο powergame.gr o Κωνσταντίνος Κατάκαλος, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και διευθυντής του Εργαστηρίου Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ). To EΠΑΥΚ, το μεγαλύτερο Εργαστήριο της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, είναι ιδιαίτερα δραστήριο, καθώς έχει μελετητικά συμβάλει στην υλοποίηση μεγάλων έργων, όπως του FlyOver που κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη, στην επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στη σημειακή ενίσχυση του Γέφυρας Πολυφύτου, που κινδύνευε με κατάρρευση. «Το ΕΠΑΥΚ είναι εφαρμοσμένο εργαστήριο, συνεπώς θεωρούμε ευθύνη και υποχρέωσή μας, εκτός από το ακαδημαϊκό και ερευνητικό έργο, να προσφέρουμε τη γνώση μας και τις υπηρεσίες μας στην κοινωνία. Σε αυτήν λοιπόν την κατεύθυνση, ακολουθούμε μία εξωστρεφή στρατηγική, επιδιώκοντας να ασχολούμαστε με σημαντικά έργα που έχουνε επιστημονικό υπόβαθρο», τόνισε ο καθ. Κατάκαλος, προσθέτοντας: «Με την εξωστρεφή δραστηριότητα που αναπτύσσουμε, προσπαθούμε επίσης να καταστήσουμε το Εργαστήριό μας βιώσιμο». Να σημειωθεί ότι στην επιστημονική ομάδα του ΕΠΑΥΚ υπάρχει ένα μέλος ΔΕΠ, ο καθηγητής Κατάκαλος, και δέκα (10) πολιτικοί μηχανικοί, οκτώ (8) εκ των οποίων είναι υποψήφιοι διδάκτορες και δύο (2) μεταδιδάκτορες. Από το Εργαστήριο, κάθε χρόνο, ανατίθενται περίπου 20 προπτυχιακές διπλωματικές εργασίες. Εξωτερική θερμομόνωση και αντισεισμική θωράκιση Μέχρι σήμερα, με την επιστημονική διερεύνηση της σύζευξης ενεργειακής και αντισεισμικής αναβάθμισης, ασχολούνται η Ιταλία και η Ελλάδα, ενώ πλέον άρχισε να δραστηριοποιείται στο αντικείμενο και η Ισπανία. «Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, πριν από 4 χρόνια, στο πρόγραμμα “Ευφυείς όψεις για κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας” (EΠΑνΕΚ), κατέθεσε μία πρόταση από κοινού με τη Fibran, βιομηχανία που δίνει λύσεις ενεργειακής αναβάθμισης. Στο πλαίσιο του έργου, το Εργαστήριο ποσοτικοποίησε και τεκμηρίωσε ότι η τοποθέτηση της εξωτερικής θερμομόνωσης επηρεάζει τις αντοχές της τοιχοποιίας, με την αντοχή ενός τοίχου σε σεισμικές δράσεις να αυξάνεται έως +70%. «Για την τεκμηρίωση αυτής της πρότασης, έγιναν πάνω από 200 δοκιμές στο ΕΠΑΥΚ. Σε επίπεδο κτιρίου και εφόσον έχει ληφθεί υπόψη ο σκελετός από οπλισμένο σκυρόδεμα, που είναι και ο βασικός μηχανισμός παραλαβής του σεισμού, μπορεί να επιτυγχάνεται μία αύξηση της συνολικής αντοχής του κτιρίου, της τάξης του 20%», εξήγησε ο καθ. Κατάκαλος. Τώρα, το ΕΠΑΥΚ, μαζί με τη Fibran και το Εργαστήριο Μηχανικής και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου της Πάτρας, έχει καταθέσει και δεύτερη πρόταση, στο προγράμματος ‘Καινοτόμα συστήματα υψηλής ανθεκτικότητας έναντι κινδύνων καταστροφών και κλιματικής αλλαγής’ (ΕΣΠΑ), ώστε να τεκμηριωθεί επιστημονικά η αντισεισμική ενίσχυση, από το επίπεδο ενός τοίχου, στο επίπεδο μίας κατασκευής. «Η τεκμηρίωση της αντισεισμικής αναβάθμισης κτιρίων, με τεχνικές ενεργειακής αναβάθμισης, είναι κάτι που οπωσδήποτε, από πλευράς υλικών, ενδιαφέρει τη βιομηχανία, όπως επίσης ενδιαφέρει τον πολιτικό μηχανικό, ο οποίος θα έχει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του όταν σχεδιάζει έργα σε υφιστάμενες κατασκευές» τόνισε ο κ. Κατάκαλος. Όπως εξήγησε ο καθηγητής, σε όλους τους σεισμούς που έχουν συμβεί στην Ελλάδα, οι βλάβες ξεκινάνε από την τοιχοποιία, με ρωγμές, που επεκτείνονται στο δομικό σύστημα, στα στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος. Άρα, έχοντας αποδείξει ότι ο τοίχος ενισχύεται για την περίπτωση σεισμού, με την εφαρμογή συστημάτων εξωτερικής θερμομόνωσης, το επόμενο βήμα είναι να αποδειχθεί ότι αναβαθμίζεται η αντισεισμική συμπεριφορά του όλου κτιρίου. Βεβαίως, πολύ σημαντική παράμετρος αυτής της σύζευξης ενεργειακής και αντισεισμικής αναβάθμισης, είναι και η οικονομική. Αφού η ενεργειακή αναβάθμιση ήδη επιδοτείται με προγράμματα της Πολιτείας, με ένα μικρό πρόσθετο κόστος ή με αύξηση του ποσοστού της επιδότησης, μπορεί να καλυφθεί παράλληλα και η αντισεισμική. Εάν γίνει δεκτή αυτή η τεχνική λύση, της οποίας η τεκμηρίωση θα επιδιωχθεί από τους εταίρους του έργου, τότε το όφελος για την κοινωνία θα είναι τεράστιο, καθώς συνδέεται ευθέως με την ασφάλεια των κατασκευών. Εργαστήριο Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ) © Powergame.gr Εξωστρέφεια και έργα με κοινωνικό αντίκτυπο Ένα επίπονο και απαιτητικό από πλευράς χρόνων έργο ήταν η υλοποίηση όλης της μελέτης επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ό,τι εφαρμόσθηκε στον Σταθμό για λογαριασμό της εταιρείας Concept είχε ποσοτικοποιηθεί και τεκμηριωθεί στο Εργαστήριο, ακριβώς επειδή το ΕΠΑΥΚ είχε ασχοληθεί εντατικά επί σειρά ετών, με τις αντοχές και αποκαταστάσεις φέρουσας τοιχοποιίας από λιθοδομή (πετρόκτιστα). Από το έργο αυτό ξεκίνησε και η συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, για τις αποκαταστάσεις μνημειακών κατασκευών. Σημειωτέον ότι στην περίπτωση του Σταθμού Βενιζέλους, πέραν της έρευνας πάνω στα υλικά και τις αντοχές τους, το Εργαστήριο εκπαίδευσε και τους τεχνίτες που υλοποίησαν την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Συμβολή στο έργο του FlyOver Το Εργαστήριο κλήθηκε από την ανάδοχο κοινοπραξία του FlyOver να πιστοποιήσει τον τεχνικό τρόπο στήριξης όλων των ανοιγμάτων, των γεφυρών που κατασκευάζονται. Το ΕΠΑΥΚ δέχθηκε να αναλάβει την πιστοποίηση για τη συμπεριφορά αυτών των περίπου 100 ανοιγμάτων των γεφυρών, για φορτία 1.200 τόνων, αναλαμβάνοντας μάλιστα να κατασκευάσει την πειραματική διάταξη που χρειαζόταν για τις δοκιμές αντοχής των γεφυρών σε τέτοιο τεράστιο φορτίο. Η πειραματική διάταξη που ελέγχει τις στηρίξεις για φορτία μέχρι 1.500 τόνους χρηματοδοτήθηκε από τον ανάδοχο του έργου. Σημειώνεται πως στην Ευρώπη δεν υπάρχει άλλο Εργαστήριο Πανεπιστημίου που να κάνει δοκιμές και πιστοποιήσεις για τέτοια φορτία. Ασφάλεια Γεφυρών – Υψηλή Γέφυρα Σερβίων Στα αντικείμενα του ΕΠΑΥΚ εντάσσεται και η Παρακολούθηση και Τεκμηρίωση της Ασφάλειας των Γεφυρών. Όπως επισήμανε ο καθ. Κατάκαλος, οι μεγάλες υποδομές της χώρας μας αλλά και του Δυτικού κόσμου έχουν κτισθεί με οπλισμένο σκυρόδεμα, υποδομές που έπειτα από πολλά χρόνια ζωής, αποτελούν πλέον τεράστια «καυτή πατάτα» για την Πολιτεία, που πρέπει να ιεραρχήσει τις ενισχύσεις αυτών των μεγάλων έργων (γέφυρες, φράγματα, δίκτυα ύδρευσης). Το Εργαστήριο «έβαλε πλάτη» και για τη σημειακή Ενίσχυση της Γέφυρας Πολυφύτου (Υψηλή Γέφυρα Σερβίων), μήκους άνω των 1.300 μέτρων, στην οποία είχαν εντοπιστεί μεγάλες ρηγματώσεις, ανταποκρινόμενο στο αίτημα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. «Η Γέφυρα δεν ήταν ασφαλής, το ΕΠΑΥΚ είχε παρακολουθήσει την εξέλιξη των ρηγματώσεων, που μεγάλωναν, και είχε προειδοποιήσει ότι, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, η γέφυρα θα κατέρρεε. Το Εργαστήριο είχε μάλιστα υποδείξει τον τρόπο τοπικής επισκευής και ενίσχυσης της γέφυρας, όπως και στη συνέχεια έγινε (σ.σ. διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων για τρεις μήνες, Μάρτιος – Ιούνιος 2023)». Πλέον το ΕΠΑΥΚ έχει αναλάβει τεχνικός σύμβουλος της Π.Δ.Μ., οπότε και παρακολουθεί την κ/ξ των τεχνικών γραφείων που έχουν αναλάβει τη μελέτη για τον «Έλεγχο Στατικής Επάρκειας και Εργασίες Συντήρησης- Αναβάθμισης της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων Π.Ε. Κοζάνης». Το Γεφύρι του Πασά Μετά το επιτυχημένο έργο του ΕΠΑΥΚ για τον Σταθμό Βενιζέλου, το Εργαστήριο συνεργάζεται με το υπουργείο Πολιτισμού για την αποκατάσταση μνημειακών κατασκευών. Ένα έργο που ολοκληρώθηκε μελετητικά αφορά το ιστορικό πέτρινο Γεφύρι του Πασά, το μεγαλύτερο πέτρινο γεφύρι στη Δυτική Μακεδονία. Το Εργαστήριο εκπόνησε τη συνολική μελέτη αποκατάστασης του γεφυριού και το ΥπΠο θα προχωρήσει στο έργο αποκατάστασης των υφιστάμενων τμημάτων (είχε ανατιναχθεί κατά το Β’ΠΠ) και ανακατασκευής των τμημάτων που έχουν καταρρεύσει, με τα παραδοσιακά υλικά. Μέσα από έργα όπως τα ανωτέρω, το ΕΠΑΥΚ, σε συνεργασία με τη βιομηχανία, φορείς της Αυτοδιοίκησης αλλά και υπουργεία, συνεχίζει το εξωστρεφές επιστημονικό του έργο. Εργαστήριο Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ) © Powergame.gr
  3. Η ενεργειακή αναβάθμιση μιας κατασκευής, με την τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης, ενισχύει έως και κατά 70% την αντισεισμική συμπεριφορά ενός τοίχου, ενώ εκτιμάται ότι μπορεί να ενισχύσει την αντοχή ολοκλήρου του κτιρίου έως και κατά +20%. Για τις παλιές κατασκευές στη χώρα μας, δηλαδή για τα περίπου 3.000.000 κτίρια που κτίσθηκαν προ του 1985 και τα οποία χρήζουν σεισμικής θωράκισης, η σύζευξη της ενεργειακής με την αντισεισμική αναβάθμιση μπορεί να αποτελέσει μία λύση-πακέτο, «δύο σε ένα», μία λύση που μπορεί να εφαρμοστεί από τους πολίτες με ευκολότερους οικονομικούς όρους, εάν μάλιστα συμπεριληφθεί στο πλαίσιο προγραμμάτων σαν το «Εξοικονομώ» και επιδοτηθεί από την Πολιτεία. Τα παραπάνω δήλωσε στο powergame.gr o Κωνσταντίνος Κατάκαλος, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και διευθυντής του Εργαστηρίου Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ). To EΠΑΥΚ, το μεγαλύτερο Εργαστήριο της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, είναι ιδιαίτερα δραστήριο, καθώς έχει μελετητικά συμβάλει στην υλοποίηση μεγάλων έργων, όπως του FlyOver που κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη, στην επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στη σημειακή ενίσχυση του Γέφυρας Πολυφύτου, που κινδύνευε με κατάρρευση. «Το ΕΠΑΥΚ είναι εφαρμοσμένο εργαστήριο, συνεπώς θεωρούμε ευθύνη και υποχρέωσή μας, εκτός από το ακαδημαϊκό και ερευνητικό έργο, να προσφέρουμε τη γνώση μας και τις υπηρεσίες μας στην κοινωνία. Σε αυτήν λοιπόν την κατεύθυνση, ακολουθούμε μία εξωστρεφή στρατηγική, επιδιώκοντας να ασχολούμαστε με σημαντικά έργα που έχουνε επιστημονικό υπόβαθρο», τόνισε ο καθ. Κατάκαλος, προσθέτοντας: «Με την εξωστρεφή δραστηριότητα που αναπτύσσουμε, προσπαθούμε επίσης να καταστήσουμε το Εργαστήριό μας βιώσιμο». Να σημειωθεί ότι στην επιστημονική ομάδα του ΕΠΑΥΚ υπάρχει ένα μέλος ΔΕΠ, ο καθηγητής Κατάκαλος, και δέκα (10) πολιτικοί μηχανικοί, οκτώ (8) εκ των οποίων είναι υποψήφιοι διδάκτορες και δύο (2) μεταδιδάκτορες. Από το Εργαστήριο, κάθε χρόνο, ανατίθενται περίπου 20 προπτυχιακές διπλωματικές εργασίες. Εξωτερική θερμομόνωση και αντισεισμική θωράκιση Μέχρι σήμερα, με την επιστημονική διερεύνηση της σύζευξης ενεργειακής και αντισεισμικής αναβάθμισης, ασχολούνται η Ιταλία και η Ελλάδα, ενώ πλέον άρχισε να δραστηριοποιείται στο αντικείμενο και η Ισπανία. «Το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, πριν από 4 χρόνια, στο πρόγραμμα “Ευφυείς όψεις για κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας” (EΠΑνΕΚ), κατέθεσε μία πρόταση από κοινού με τη Fibran, βιομηχανία που δίνει λύσεις ενεργειακής αναβάθμισης. Στο πλαίσιο του έργου, το Εργαστήριο ποσοτικοποίησε και τεκμηρίωσε ότι η τοποθέτηση της εξωτερικής θερμομόνωσης επηρεάζει τις αντοχές της τοιχοποιίας, με την αντοχή ενός τοίχου σε σεισμικές δράσεις να αυξάνεται έως +70%. «Για την τεκμηρίωση αυτής της πρότασης, έγιναν πάνω από 200 δοκιμές στο ΕΠΑΥΚ. Σε επίπεδο κτιρίου και εφόσον έχει ληφθεί υπόψη ο σκελετός από οπλισμένο σκυρόδεμα, που είναι και ο βασικός μηχανισμός παραλαβής του σεισμού, μπορεί να επιτυγχάνεται μία αύξηση της συνολικής αντοχής του κτιρίου, της τάξης του 20%», εξήγησε ο καθ. Κατάκαλος. Τώρα, το ΕΠΑΥΚ, μαζί με τη Fibran και το Εργαστήριο Μηχανικής και Τεχνολογίας Υλικών του Πανεπιστημίου της Πάτρας, έχει καταθέσει και δεύτερη πρόταση, στο προγράμματος ‘Καινοτόμα συστήματα υψηλής ανθεκτικότητας έναντι κινδύνων καταστροφών και κλιματικής αλλαγής’ (ΕΣΠΑ), ώστε να τεκμηριωθεί επιστημονικά η αντισεισμική ενίσχυση, από το επίπεδο ενός τοίχου, στο επίπεδο μίας κατασκευής. «Η τεκμηρίωση της αντισεισμικής αναβάθμισης κτιρίων, με τεχνικές ενεργειακής αναβάθμισης, είναι κάτι που οπωσδήποτε, από πλευράς υλικών, ενδιαφέρει τη βιομηχανία, όπως επίσης ενδιαφέρει τον πολιτικό μηχανικό, ο οποίος θα έχει ένα σημαντικό εργαλείο στα χέρια του όταν σχεδιάζει έργα σε υφιστάμενες κατασκευές» τόνισε ο κ. Κατάκαλος. Όπως εξήγησε ο καθηγητής, σε όλους τους σεισμούς που έχουν συμβεί στην Ελλάδα, οι βλάβες ξεκινάνε από την τοιχοποιία, με ρωγμές, που επεκτείνονται στο δομικό σύστημα, στα στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος. Άρα, έχοντας αποδείξει ότι ο τοίχος ενισχύεται για την περίπτωση σεισμού, με την εφαρμογή συστημάτων εξωτερικής θερμομόνωσης, το επόμενο βήμα είναι να αποδειχθεί ότι αναβαθμίζεται η αντισεισμική συμπεριφορά του όλου κτιρίου. Βεβαίως, πολύ σημαντική παράμετρος αυτής της σύζευξης ενεργειακής και αντισεισμικής αναβάθμισης, είναι και η οικονομική. Αφού η ενεργειακή αναβάθμιση ήδη επιδοτείται με προγράμματα της Πολιτείας, με ένα μικρό πρόσθετο κόστος ή με αύξηση του ποσοστού της επιδότησης, μπορεί να καλυφθεί παράλληλα και η αντισεισμική. Εάν γίνει δεκτή αυτή η τεχνική λύση, της οποίας η τεκμηρίωση θα επιδιωχθεί από τους εταίρους του έργου, τότε το όφελος για την κοινωνία θα είναι τεράστιο, καθώς συνδέεται ευθέως με την ασφάλεια των κατασκευών. Εργαστήριο Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ) © Powergame.gr Εξωστρέφεια και έργα με κοινωνικό αντίκτυπο Ένα επίπονο και απαιτητικό από πλευράς χρόνων έργο ήταν η υλοποίηση όλης της μελέτης επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ό,τι εφαρμόσθηκε στον Σταθμό για λογαριασμό της εταιρείας Concept είχε ποσοτικοποιηθεί και τεκμηριωθεί στο Εργαστήριο, ακριβώς επειδή το ΕΠΑΥΚ είχε ασχοληθεί εντατικά επί σειρά ετών, με τις αντοχές και αποκαταστάσεις φέρουσας τοιχοποιίας από λιθοδομή (πετρόκτιστα). Από το έργο αυτό ξεκίνησε και η συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, για τις αποκαταστάσεις μνημειακών κατασκευών. Σημειωτέον ότι στην περίπτωση του Σταθμού Βενιζέλους, πέραν της έρευνας πάνω στα υλικά και τις αντοχές τους, το Εργαστήριο εκπαίδευσε και τους τεχνίτες που υλοποίησαν την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Συμβολή στο έργο του FlyOver Το Εργαστήριο κλήθηκε από την ανάδοχο κοινοπραξία του FlyOver να πιστοποιήσει τον τεχνικό τρόπο στήριξης όλων των ανοιγμάτων, των γεφυρών που κατασκευάζονται. Το ΕΠΑΥΚ δέχθηκε να αναλάβει την πιστοποίηση για τη συμπεριφορά αυτών των περίπου 100 ανοιγμάτων των γεφυρών, για φορτία 1.200 τόνων, αναλαμβάνοντας μάλιστα να κατασκευάσει την πειραματική διάταξη που χρειαζόταν για τις δοκιμές αντοχής των γεφυρών σε τέτοιο τεράστιο φορτίο. Η πειραματική διάταξη που ελέγχει τις στηρίξεις για φορτία μέχρι 1.500 τόνους χρηματοδοτήθηκε από τον ανάδοχο του έργου. Σημειώνεται πως στην Ευρώπη δεν υπάρχει άλλο Εργαστήριο Πανεπιστημίου που να κάνει δοκιμές και πιστοποιήσεις για τέτοια φορτία. Ασφάλεια Γεφυρών – Υψηλή Γέφυρα Σερβίων Στα αντικείμενα του ΕΠΑΥΚ εντάσσεται και η Παρακολούθηση και Τεκμηρίωση της Ασφάλειας των Γεφυρών. Όπως επισήμανε ο καθ. Κατάκαλος, οι μεγάλες υποδομές της χώρας μας αλλά και του Δυτικού κόσμου έχουν κτισθεί με οπλισμένο σκυρόδεμα, υποδομές που έπειτα από πολλά χρόνια ζωής, αποτελούν πλέον τεράστια «καυτή πατάτα» για την Πολιτεία, που πρέπει να ιεραρχήσει τις ενισχύσεις αυτών των μεγάλων έργων (γέφυρες, φράγματα, δίκτυα ύδρευσης). Το Εργαστήριο «έβαλε πλάτη» και για τη σημειακή Ενίσχυση της Γέφυρας Πολυφύτου (Υψηλή Γέφυρα Σερβίων), μήκους άνω των 1.300 μέτρων, στην οποία είχαν εντοπιστεί μεγάλες ρηγματώσεις, ανταποκρινόμενο στο αίτημα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. «Η Γέφυρα δεν ήταν ασφαλής, το ΕΠΑΥΚ είχε παρακολουθήσει την εξέλιξη των ρηγματώσεων, που μεγάλωναν, και είχε προειδοποιήσει ότι, υπό συγκεκριμένες συνθήκες, η γέφυρα θα κατέρρεε. Το Εργαστήριο είχε μάλιστα υποδείξει τον τρόπο τοπικής επισκευής και ενίσχυσης της γέφυρας, όπως και στη συνέχεια έγινε (σ.σ. διακοπή της κυκλοφορίας οχημάτων για τρεις μήνες, Μάρτιος – Ιούνιος 2023)». Πλέον το ΕΠΑΥΚ έχει αναλάβει τεχνικός σύμβουλος της Π.Δ.Μ., οπότε και παρακολουθεί την κ/ξ των τεχνικών γραφείων που έχουν αναλάβει τη μελέτη για τον «Έλεγχο Στατικής Επάρκειας και Εργασίες Συντήρησης- Αναβάθμισης της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων Π.Ε. Κοζάνης». Το Γεφύρι του Πασά Μετά το επιτυχημένο έργο του ΕΠΑΥΚ για τον Σταθμό Βενιζέλου, το Εργαστήριο συνεργάζεται με το υπουργείο Πολιτισμού για την αποκατάσταση μνημειακών κατασκευών. Ένα έργο που ολοκληρώθηκε μελετητικά αφορά το ιστορικό πέτρινο Γεφύρι του Πασά, το μεγαλύτερο πέτρινο γεφύρι στη Δυτική Μακεδονία. Το Εργαστήριο εκπόνησε τη συνολική μελέτη αποκατάστασης του γεφυριού και το ΥπΠο θα προχωρήσει στο έργο αποκατάστασης των υφιστάμενων τμημάτων (είχε ανατιναχθεί κατά το Β’ΠΠ) και ανακατασκευής των τμημάτων που έχουν καταρρεύσει, με τα παραδοσιακά υλικά. Μέσα από έργα όπως τα ανωτέρω, το ΕΠΑΥΚ, σε συνεργασία με τη βιομηχανία, φορείς της Αυτοδιοίκησης αλλά και υπουργεία, συνεχίζει το εξωστρεφές επιστημονικό του έργο. Εργαστήριο Πειραματικής Αντοχής Υλικών & Κατασκευών (ΕΠΑΥΚ) © Powergame.gr View full είδηση
  4. Aν μπεις στον 4495 στις κατηγορίες αδειών, θα δεις εκεί ποια κατηγορία οικοδομικής άδειας πρέπει να βγάλεις.
  5. Όχι. Η ζώνη της παραλίας δεν σου δίνει από μόνη της κοινόχρηστο δρόμο. Επιπλέον, διάβασε το σχετικό θέμα περί απόφασης 176/23 ΣτΕ στο φόρουμ. Να προσθέσω ότι, πρόσφατα εκδόθηκε και νέα απόφαση του ΣτΕ (ακύρωση Ο.Α ξενοδοχειακού συγκροτήματος στο Δ. Αριστοτέλη Χαλκιδικής) που αφαιρεί πλέον κάθε ελπίδα για οικοδόμηση των εκτός σχεδίου που δεν έχουν πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο. Το ότι κάποιες Υ.ΔΟΜ είχαν μετά την έκδοση της απόφασης, διαφοροποιήσει τη θέση τους και εξέδιδαν προεγκρίσεις ή ακόμη και άδειες, δεν σημαίνει τίποτα, καθώς αυτές οι άδειες άνετα μπορούν να ανακληθούν. Από κει και πέρα, αν τυχόν προχωρήσεις σε έκδοση άδειας (και εγκριθεί από την ΥΔΟΜ) οι τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες δομούνται με όρους δόμησης κατοικίας και δεν ανήκουν στα κύρια τουριστικά καταλύματα. Επομένως, ό,τι ισχύει για ανέγερση κατοικιών θα ισχύει και στην δική σου περίπτωση. Επειδή ανέφερες εγγύτητα σε αιγιαλό, δες με τον τοπογράφο σου, αν έχει καθοριστεί αιγιαλός/παραλία.
  6. Σύστημα αυθαιρέτων. Ανοίγεις Φ.Κ και στο πτυσσόμενο μενού "τύπος αυθαιρεσίας" επιλέγεις "έκδοση άδειας νομιμοποίησης/ έγκρισης κατεδάφισης".
  7. Σήμερα
  8. Ο λόγος που ανέβασα τη συγκεκριμένη είδηση ήταν για να καταδείξω τη (διαχρονική?) νεοελληνική κουτοπονηριά. Από τη μια οι κατασκευαστές "θεώρησαν" ότι η αναστολή κατεδάφισης αφορούσε στην αδεια(!!!), κι από την άλλη ο τοπικός άρχων, προκειμένου να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις (ήγουν, πουλώντας λαϊκισμό), στράφηκε κατά της ΥΔΟΜ και κατά του ιδιώτη συναδέλφου που, απλώς, ενήργησαν νόμιμα.
  9. Καλημέρα, σε ισόγειο κτίριο βγήκε άδεια για προσθήκη ορόφου το 1995, ο όροφος όμως είχε μείνει ημιτελής και τώρα αποπερατώθηκε. Ο ιδιοκτήτης θέλει να κάνει τώρα αίτηση για ρεύμα. Στο μεταξύ έγιναν κάποιες αυθαιρεσίες οι οποίες και τακτοποιήθηκαν. Επιπλέον στην άδεια της προσθήκης που δεν έχει θεωρηθεί ποτέ για ρεύμα είναι πληρωμένες οι επιβλέψεις και οι εισφορές όλες. Μπορεί να μου πει κάποιος τι διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω για να πάρει η άδεια τελική θεώρηση και να μπορέσω να βγάλω βεβαίωση σύνδεσης στα δίκτυα; Πρέπει να γίνει ηλεκτρονικά πλέον σωστά; Δεν ξέρω όμως τι ν επιλέξω και τα δικαιολογητικά που πρέπει να επισυνάψω. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την όποια βοήθεια!
  10. Καλημέρα, Στο ηλεκτρονικό σύστημα που βρίσκεται η έκδοση άδειας για νομιμοποίηση μέσω του Ν4495; Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
  11. Η κατεδάφιση ενός κτιρίου του Μεσοπολέμου στην Κηφισιά έγινε αιτία σύγκρουσης ανάμεσα στον δήμο και στην πολεοδομία του. Η κατεδάφιση του κτιρίου είχε ανασταλεί έπειτα από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ωστόσο οι ιδιοκτήτες εξέδωσαν νέα άδεια και ξεκίνησαν την κατεδάφιση. Η οποία πλέον σταμάτησε με παρέμβαση του ίδιου του δημάρχου, που ζήτησε έρευνα για τις ευθύνες της πολεοδομίας και τον πειθαρχικό έλεγχο του ιδιώτη μηχανικού. Η υπόθεση αφορά κτίριο στην οδό Χλόης στο Κεφαλάρι Κηφισιάς (σε περιοχή εντός του χαρακτηρισμένου ως παραδοσιακού τμήματος της Κηφισιάς). Το κτίριο, μια μονοκατοικία του Μεσοπολέμου, είχε χτιστεί το 1935 και είχε πάρει την τελική μορφή του τη δεκαετία του ’50. Το καλοκαίρι του 2024 οι περίοικοι αντιλήφθηκαν ότι το κτίριο επρόκειτο να κατεδαφιστεί, για την ανέγερση πολυκατοικίας. Τον Σεπτέμβριο προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας δύο σύλλογοι της περιοχής (ο Σύλλογος Προστασίας Κηφισιάς και ο Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος «Κεφαλάρι Κηφισιάς»). Οι σύλλογοι ζήτησαν την ακύρωση της άδειας κατεδάφισης, ενώ κατέθεσαν και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με σκοπό να την ανακόψουν μέχρι να εκδικαστεί η προσφυγή. Το αίτημά τους έγινε δεκτό από το ΣτΕ στις αρχές Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς. Ταυτόχρονα, η Monumenta υπέβαλε τόσο στην Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού όσο και στο Τμήμα Διατηρητέων του υπουργείου Περιβάλλοντος αίτημα για την κήρυξη του κτιρίου ως διατηρητέου. Η Monumenta υποστήριξε ότι το κτίριο έχει «γνωρίσματα μοντερνισμού του Μεσοπολέμου με εξαιρετικά επιμέρους art deco στοιχεία. Πρόκειται για μια σημαντική περίπτωση κατοικίας που έχει αξία και ως μονάδα αλλά και ως μέρος του ευρύτερου συνόλου και από τις ελάχιστες των δεκαετιών 1930-1950 που έχουν απομείνει». Οπως σημειώνει η Monumenta, σε μικρή απόσταση στην ίδια οδό βρίσκονται και άλλα διατηρητέα, ανάμεσα στα οποία και η Βίλα Ελλη όπου διέμενε ο πρωθυπουργός Πλαστήρας. Οι υπηρεσίες των δύο υπουργείων, ωστόσο, απέρριψαν το αίτημα της Monumenta. Όπως ανέφερε το Τμήμα Διατηρητέων Κτιρίων του ΥΠΕΝ, το κτίριο έχει αλλοιωθεί με το πέρασμα των ετών και συνεπώς η σημερινή του κατάσταση δεν είναι τέτοια που να δικαιολογεί την πρόταση διατήρησής του. Ανάλογη ήταν και η απάντηση του υπουργείου Πολιτισμού, που παρέθεσε αναλυτικά τις επεμβάσεις που έχουν γίνει στο κτίριο – ανάμεσα σε αυτές και η νομιμοποίηση αυθαιρεσιών. Η υπόθεση έμεινε εκεί. Η άδεια κατεδάφισης, που είχε εκδοθεί τον Ιούλιο του 2024, έληξε ένα έτος αργότερα. Ξαφνικά στις 22 Αυγούστου οι περίοικοι ξύπνησαν από τον ήχο της μπουλντόζας, καθώς είχε ξεκινήσει η κατεδάφιση του κτιρίου. Αμέσως ειδοποίησαν την αστυνομία αλλά και τον δήμο – όπως αποδείχθηκε, η εταιρεία η οποία είχε αναλάβει την ανέγερση του κτιρίου είχε εκδώσει στις αρχές Αυγούστου νέα άδεια κατεδάφισης, θεωρώντας ότι η προσωρινή διαταγή του ΣτΕ κάλυπτε μόνο την προηγούμενη άδεια. Στην υπόθεση παρενέβη ο ίδιος ο δήμαρχος Κηφισιάς, Βασίλης Ξυπολυτάς, δίνοντας διαταγή στην πολεοδομία Κηφισιάς να ζητήσει νέα διακοπή οικοδομικών εργασιών, όπερ και εγένετο. Το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι ο δήμαρχος διέταξε έρευνα κατά του υπαλλήλου της πολεοδομίας Κηφισιάς που έδωσε την 1η Αυγούστου τις απαιτούμενες εγκρίσεις στον ιδιώτη προκειμένου να προχωρήσει εκ νέου στην κατεδάφιση. Παράλληλα ζήτησε από το Πειθαρχικό Συμβούλιο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) να διερευνηθεί η τέλεση πειθαρχικού αδικήματος από τον ιδιώτη μηχανικό που εξέδωσε νέα άδεια κατεδάφισης. Να σημειωθεί ότι η πλευρά των ιδιοκτητών του κτιρίου υποστήριξε ότι εξέδωσε νέα άδεια κατεδάφισης καθώς θεώρησε ότι μετά τις αρνητικές αποφάσεις των υπουργείων Πολιτισμού και Περιβάλλοντος η υπόθεση είχε λήξει. View full είδηση
  12. Η κατεδάφιση ενός κτιρίου του Μεσοπολέμου στην Κηφισιά έγινε αιτία σύγκρουσης ανάμεσα στον δήμο και στην πολεοδομία του. Η κατεδάφιση του κτιρίου είχε ανασταλεί έπειτα από απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ωστόσο οι ιδιοκτήτες εξέδωσαν νέα άδεια και ξεκίνησαν την κατεδάφιση. Η οποία πλέον σταμάτησε με παρέμβαση του ίδιου του δημάρχου, που ζήτησε έρευνα για τις ευθύνες της πολεοδομίας και τον πειθαρχικό έλεγχο του ιδιώτη μηχανικού. Η υπόθεση αφορά κτίριο στην οδό Χλόης στο Κεφαλάρι Κηφισιάς (σε περιοχή εντός του χαρακτηρισμένου ως παραδοσιακού τμήματος της Κηφισιάς). Το κτίριο, μια μονοκατοικία του Μεσοπολέμου, είχε χτιστεί το 1935 και είχε πάρει την τελική μορφή του τη δεκαετία του ’50. Το καλοκαίρι του 2024 οι περίοικοι αντιλήφθηκαν ότι το κτίριο επρόκειτο να κατεδαφιστεί, για την ανέγερση πολυκατοικίας. Τον Σεπτέμβριο προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας δύο σύλλογοι της περιοχής (ο Σύλλογος Προστασίας Κηφισιάς και ο Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος «Κεφαλάρι Κηφισιάς»). Οι σύλλογοι ζήτησαν την ακύρωση της άδειας κατεδάφισης, ενώ κατέθεσαν και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με σκοπό να την ανακόψουν μέχρι να εκδικαστεί η προσφυγή. Το αίτημά τους έγινε δεκτό από το ΣτΕ στις αρχές Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς. Ταυτόχρονα, η Monumenta υπέβαλε τόσο στην Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού όσο και στο Τμήμα Διατηρητέων του υπουργείου Περιβάλλοντος αίτημα για την κήρυξη του κτιρίου ως διατηρητέου. Η Monumenta υποστήριξε ότι το κτίριο έχει «γνωρίσματα μοντερνισμού του Μεσοπολέμου με εξαιρετικά επιμέρους art deco στοιχεία. Πρόκειται για μια σημαντική περίπτωση κατοικίας που έχει αξία και ως μονάδα αλλά και ως μέρος του ευρύτερου συνόλου και από τις ελάχιστες των δεκαετιών 1930-1950 που έχουν απομείνει». Οπως σημειώνει η Monumenta, σε μικρή απόσταση στην ίδια οδό βρίσκονται και άλλα διατηρητέα, ανάμεσα στα οποία και η Βίλα Ελλη όπου διέμενε ο πρωθυπουργός Πλαστήρας. Οι υπηρεσίες των δύο υπουργείων, ωστόσο, απέρριψαν το αίτημα της Monumenta. Όπως ανέφερε το Τμήμα Διατηρητέων Κτιρίων του ΥΠΕΝ, το κτίριο έχει αλλοιωθεί με το πέρασμα των ετών και συνεπώς η σημερινή του κατάσταση δεν είναι τέτοια που να δικαιολογεί την πρόταση διατήρησής του. Ανάλογη ήταν και η απάντηση του υπουργείου Πολιτισμού, που παρέθεσε αναλυτικά τις επεμβάσεις που έχουν γίνει στο κτίριο – ανάμεσα σε αυτές και η νομιμοποίηση αυθαιρεσιών. Η υπόθεση έμεινε εκεί. Η άδεια κατεδάφισης, που είχε εκδοθεί τον Ιούλιο του 2024, έληξε ένα έτος αργότερα. Ξαφνικά στις 22 Αυγούστου οι περίοικοι ξύπνησαν από τον ήχο της μπουλντόζας, καθώς είχε ξεκινήσει η κατεδάφιση του κτιρίου. Αμέσως ειδοποίησαν την αστυνομία αλλά και τον δήμο – όπως αποδείχθηκε, η εταιρεία η οποία είχε αναλάβει την ανέγερση του κτιρίου είχε εκδώσει στις αρχές Αυγούστου νέα άδεια κατεδάφισης, θεωρώντας ότι η προσωρινή διαταγή του ΣτΕ κάλυπτε μόνο την προηγούμενη άδεια. Στην υπόθεση παρενέβη ο ίδιος ο δήμαρχος Κηφισιάς, Βασίλης Ξυπολυτάς, δίνοντας διαταγή στην πολεοδομία Κηφισιάς να ζητήσει νέα διακοπή οικοδομικών εργασιών, όπερ και εγένετο. Το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι ο δήμαρχος διέταξε έρευνα κατά του υπαλλήλου της πολεοδομίας Κηφισιάς που έδωσε την 1η Αυγούστου τις απαιτούμενες εγκρίσεις στον ιδιώτη προκειμένου να προχωρήσει εκ νέου στην κατεδάφιση. Παράλληλα ζήτησε από το Πειθαρχικό Συμβούλιο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) να διερευνηθεί η τέλεση πειθαρχικού αδικήματος από τον ιδιώτη μηχανικό που εξέδωσε νέα άδεια κατεδάφισης. Να σημειωθεί ότι η πλευρά των ιδιοκτητών του κτιρίου υποστήριξε ότι εξέδωσε νέα άδεια κατεδάφισης καθώς θεώρησε ότι μετά τις αρνητικές αποφάσεις των υπουργείων Πολιτισμού και Περιβάλλοντος η υπόθεση είχε λήξει.
  13. Χθες
  14. Αυτά που γράφεις με τις παρατηρήσεις του ΚΑΝΕΠΕ (π.χ για τους οπλισμούς μπορείς να θεωρήσεις τις συνήθειες της εποχής σε συνδυασμό με μερικές αποκαλύψεις οπλισμών και αν μπορείς με διαγνωστικές μεθόδους . Για τα μπετά το ίδιο) . Όμως αποτυπώσεις διαστάσεις οπωσδήποτε.Επίσης θα πρέπει να ελέγξεις αν τα σίδερα είναι σε καλή κατάσταση (λόγω ηλικίας) .Ένα σκουριασμένο σίδερο και ανάλογα με το μέγεθος και είδος της σκουριάς έχει μειωμένα μηχανικά χαρακτηριστικά που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
  15. Καλησπέρα σας, μία διευκρίνιση περί αυθαιρέτων... Το 2023 στον περιφραγμένο ακάλυπτο (αυλή) τακτοποιημένης απο το 2022 αυτοτελούς ιδιοκτησίας, μεζονέτας σε συγκρότημα κατοικιών, έγινε κατασκευή πέργκολας διατάσεων Μ3*Π3*Υ3. Μετά έγινε και εξωτερική μόνωση χωρίς να μπαίνει σε άλλη ιδιοκτησία και χωρίς σκαλωσιά. Τώρα που θέλει ο ιδιοκτήτης να πουλήσει το ακίνητο, με ποιόν τρόπο θα κλείσει το θέμα της πέργκολας και της μόνωσης. Με Τακτοποίηση Κατηγορία 3 ή με Βεβαίωση Άρθρου 30? Και γενικά, κάτι που υπάγεται σε κατηγορία αυθαιρέτου, λύνεται με βεβαίωση άρθρου 30 η ΕΕΔΜΚ? Αν ναί, ποιός ο λόγος ένταξης των αυθαιρεσιών αυτών στον 4495/2017? Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  16. Έχει σε αγροτικό δρόμο αλλά έχει πάρει στο παρελθόν προέγκριση για οικοδομική άδεια και όταν λέω στο παρελθόν εννοώ το 2024. Πως γίνεται κάτι τέτοιο;
  17. Σε τι δρόμο έχει πρόσωπο το γήπεδο; Αν έχει σε αγροτικό, δεν προχωράς.
  18. Σύμφωνα με το τοπογραφικό που έχω λάβει, το οποίο έχει συνταχθεί το Δεκέμβριο του 23, το αγροτεμάχιο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο.
  19. Θα αλλάξω το πλάτος σε 0,90 μ.. Φαίνεται ότι και οι δύο, με περίπου ίσο μήκος, παρουσιάζουν μικρές διαφορές: η πρώτη έχει άξονα στη μέση (0,26 μ. και 0,07 μ.), ενώ η δεύτερη έχει άξονα στα 0,60 μ., με 0,28 μ. και 0,10 μ. Συνολικά δεν διαφέρουν πολύ, με την πρώτη να φαίνεται λίγο πιο άνετη. Αναρωτιέμαι αν είναι επαρκής για ενιαία κατοικία ή αν θα ήταν προτιμότερο να τοποθετηθεί σε εντελώς διαφορετική θέση, με μεγαλύτερες διαστάσεις.
  20. Ακριβώς από πάνω το έχει παραθέσει συνάδελφος.
  21. Καλησπέρα, ποια ειναι η ενδεδειγμένη οδός σύνταξης στατικής μελέτης όταν δεν υπάρχει κανένα στοιχείο, η σχέδιο ξυλοτύπου σε κατασκευή εποχής ενωρίς 1970? Ποια ειναι τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήθούν? αποτύπωση, διαστάσεις, καρότα και x-rays? η κατι λιγότερο "επιθετικό"?
  22. Δυο ερωτήσεις πάνω στο θέμα σου. Έχεις εξασφαλίσει ότι το γήπεδο είναι οικοδομήσιμο (αναφέρομαι στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε από την απόφαση 176/23 ΣτΕ) και δεύτερον, αν το γήπεδο έχει πρόσωπο σε αναγνωρισμένο κοινόχρηστο δρόμο, η άδεια σε τι θα αφορά;
  23. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα, Είμαι αρχιτέκτονας μηχανικός και έχω ένα οικόπεδο εκτός σχεδίου, εκτός ζώνης, εντός Γ.Π.Σ. και εντός ζώνης natura 2000, για το οποίο μου έχει ζητηθεί η έκδοση νέας οικοδομικής άδειας. Σύμφωνα με το τοπογραφικό επιτρέπεται δόμηση 150 τ.μ. και χρήση ήπιας τουριστικής ανάπτυξης. Επειδή είναι η πρώτη φορά που μου τυχαίνει μια τέτοια περίπτωση, δεδομένου ότι βρίσκεται εντός ζώνης natura 2000, χρειάζεται να υποβληθεί εντός από έγκριση δασικής υπηρεσίας και κάποια Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων; Επικοινώνησα με το φορέα διαχείρισης και με παρέπεμψαν στην ΥΔΟΜ, όπου δεν απαντά κανείς προς το παρόν. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
  24. Συνάδελφε δεν ισχύει αυτό.... υπάρχουν κ δρόμοι με πλάτος 2 μέτρα.... Κατά τα άλλα συμφωνώ, το μετρούμενο στο χάρτη με κλίμακα 1/5.000 δεν είναι αξιόπιστο.....αν δεν αναγράφεται τότε είναι όσο προκύπτει από επίλυση και τα ορόσημα...
  25. Το οικόπεδο μου δεν συμπεριλήφθηκε στην πράξη τακτοποίησης διότι έχει και το πρόσωπο και το εμβαδό που απαιτείται. Επίσης δεν συμπεριλήφθηκε μέσα με τη προοπτική τη κοινοτική έκταση να την προσκυρώσει το όμορο και έτσι έγινε . Δεν έχει κάνει όμως συμβόλαιο προσκύρωσης αυτό με προβληματίζει . Θεωρείται το οικόπεδο μου άρτιο και οικοδομήσιμο ή επειδή δεν έκανε συμβόλαιο προσκύρωσης ακόμα παραμένω μη οικοδομήσιμος ;
  26. Συνήθως τέτοιες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται με υπαγωγή καθώς δεν υπάρχουν εγκεκριμένα σχέδια για να ελεγχθεί το ακίνητο και αυτά που υπάρχουν συνήθως δεν ανταποκρίνονται στην υφιστάμενη κατάσταση. Οι άδειες αυτές είναι παλιές οπότε το πρόστιμο αναμένεται μειωμένο.
  27. 'Οπως σου γράφει ο Δημήτρης πρέπει να μας πεις πως αντιμετωπίζει η "πράξη" (η πράξη αναλογισμού)το οικόπεδο που εξετάζεις?
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.