Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. @Pavlos33 Κατάλαβα ναι, οπότε το πιο λογικό φαίνεται να είναι το άρθρο 112. Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια, ήταν πολύ σημαντική.
  3. @Mouka Nasia Καλημέρα. Το πρόβλημα εδώ, όσο και αν δεν φαίνεται, είναι η ύπαρξη της άδειας που αναγκαστικά θα πρέπει να διαθέτεις εγκεκριμένα σχέδια για να συγκρίνεις τις αυθαιρεσίες που τυχόν υπάρχουν. Τα σχέδια της σύστασης δεν αποτελούν εγκεκριμένα σχέδια και σε καμία περίπτωση δεν εντοπίζεις αυθαιρεσίες σύμφωνα με αυτά. Μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις ως σχέδια αποτύπωσης (προκειμένου να μην τα επανασυντάσεις) αν και εφόσον η πραγματική κατάσταση συμφωνεί. Ο τρόπος χειρισμού στην περίπτωσή σου θα πρέπει να είναι ο εξής. Αγνοείς την Ο.Α (λαμβάνεις Υ.Δ από ιδιοκτήτη ότι δεν υπάρχει και δεν σου προσκόμισε Ο.Α για το ακινητό του) μαζί με την εξουσιοδότηση για την ΗΤΚ. Θα μπεις στην πλατφόρμα ΗΤΚ του ΤΕΕ και στις πράξεις θα βάλεις μια δική σου τεχνική έκθεση, μέσω της οποίας θα τεκμηριώνεις (με τα διαθέσιμα στοιχεία που έχεις) την προ 55 παλαιότητα του μεταβιβαζόμενου. Θα συντάξεις και μια κάτοψη αποτύπωσης και θα την αναρτήσεις στα σχέδια της ΗΤΚ. Μετά θα εκδόσεις ΗΤΚ και πιστοποιητικό πληρότητας. Στο ΠΠΗΤΚ επιλέγεις τύπο "ρυθμισμένο-τύπος 2" (σε παραπέμπει στην γνωστή βεβαίωση περί εξαιρέσεων του άρθρου 83)
  4. Η συνέχεια στο αντίστοιχο θέμα του Ν. 4495/17---> εδώ
  5. Καλημέρα μερικές ερωτήσεις για ΔΓΜ από νέα περιοχή λειτουργούν 1)Εαν απλα δημιουργειται νέο σημαδι πάνω σε ΕΚ μπαινει και αυτο στο ΔΓΜ ? Δηλαδη φτιάχνω πινακα του ΚΑΕΚ ΕΚ κλπ? Δεν πειράζω τπτ στο ΕΚ απλα προσθετω σημαδι 2) Τα προτυπα ΔΓΜ λένε θεώρηση του γνησιου ??? Ηξερα οτι τα ΚΕΠ κλπ δεν κανουν γνησιο σε σχεδια τι κάνουμε 3) Για ευκολία και για να γίνεται αντιληπτο το ΔΓΜ φαντάζομαι δε βαζουμε κτιρια κλπ αλλα μόνο περιγράμματα γεωτεμαχίων 4) Την αίτηση στο κτηματολόγιο την τρέχει δικηγόρος ή εμεις ? Μιλώ για περίπτωση συμβολαίου με γεωτεμάχιο εκτός απόκλισης και το ΔΓΜ θα γινει με συναίνεση γειτόνων
  6. @cvck Kαλημέρα. Η γνώμη μου είναι ότι η υπαγωγή στο άρθρο 112 είναι μια ειδική περίπτωση του νόμου και δεν θα ελέγξεις με τα μεγέθη 40-40-20. Αυτό διότι στην διατύπωση του άρθρου αναφέρεται ότι Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με το Παράρτημα Α, μειωμένου κατά 30%. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, για την υπαγωγή τα πιο πάνω στοιχεία υποβάλλονται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Άρα μας λέει ότι για αποκλειστική χρήση κατοικία (παραπέμπει ξεκάθαρα στους όρους βάσει του 588/δ/82) και λόγω του ότι εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μας παραπέμπει στην κατηγορία 4 (ύπαρξη άδειας μετά το 83). Φυσικά θα έπρεπε να έχει διατυπωθεί με σαφήνεια, αλλά στα αυθαίρετα ελάχιστα είναι σαφή. Για το αν μπορείς να κάνεις χρήση όρων δόμησης προ 23 τμήματος του οικισμού η απάντηση είναι αρνητική, όπως δεν θα μπορούσες να κάνεις αν εξέδιδες μια Ο.Α. Η περίπτωση κατά την οποία υποχρεωτικά θα εφήρμοζες όρους δόμησης του 138/δ/81 (προ 23) είναι αν είχες μικτή χρήση με το ακίνητο εντός του συνεκτικού προ 23 τμήματος. Στην τελευταία περίπτωση όμως, δεν θα μπορούσες να ενταχθείς στο άρθρο 112.
  7. Καλημέρα, μπορείς να το κάνεις όταν δεν απαιτείται αυτόματο σύστημα πυρανιχνευσης, αλλά μόνο αυτόνομοι πυρανιχνευτές. Π.χ. σε μία μονοκατοικία. Όταν όμως απαιτείται βάσει χρήσης μεγέθους κλπ αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης καλύτερα να μπαίνει ξεχωριστό σύστημα με πίνακα πυρανίχνευσης. (Δεν έχω βρει κάπου να αναφέεται ρητά, αλλά εγώ το κάνω έτσι για να είμαι σίγουρη)
  8. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλημέρα. πρόκειται για κτίσμα υφιστάμενο προ 1955 και μας ενδιαφέρει το οροφοδιαμέρισμα Γ΄ορόφου, με βοηθητικά στο δώμα. Έχω στέλεχος οικοδομικής άδεια 1948, χωρίς σχέδια (εκτός από ξυλότυπο) και συμβόλαια όπου περιγράφεται το ακίνητο αλλά μάλλον δεν επισυνάπτεται κάτοψη ορόφου (επισυνάπτεται κάτοψη δώματος που αποδεικνύεται το σωστό περίγραμμα). Πρόκειται να γίνει αποδοχή κληρονομιάς. Πως βγάζω βεβαίωση προ του 1955, από ποια πλατφόρμα του ΤΕΕ? Επίσης για να έχουν μια Κάτοψη έγκυρη μήπως πρέπει να το περάσω από Ν.4495. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις! Από το Συμβόλαιο της Σύστασης(1950), βρέθηκαν ΚΑΤΟΨΗ Γ' ΟΡΟΦΟΥ και ΚΑΤΟΨΗ ΔΩΜΑΤΟΣ και συμφωνούν με την πραγματικότητα. ΔΕΝ υφίσταται αυθαιρεσία και διαθέτω πλέον επίσημες κατόψεις για μελλοντικό συμβόλαιο, σωστά? Πως εκδίδω λοιπόν βεβαίωση για υφιστάμενο προ 1955? Μέσω της πλατφόρμας ΤΕΕ, ΗΤΚ και αναγράφω στην Τ.Ε. ότι αποδεικτικό στοιχείο έχω? Τι βεβαίωση επιλέγω, νομίμως υφιστάμενο? Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  9. Σήμερα
  10. Καλημέρα. Παρεξηγησατε. Θα προσκυρωθει μέρος του δρόμου σε εμένα. Θα μου δώσουν δηλαδη, δεν θα τους δώσω. Το πρόβλημα ξαναλέω είναι ότι βρίσκομαι σε ομηρία μέχρι να γίνει η κύρωση της πράξης εφαρμογής. Κρίθηκε παράνομη και κατεδαφιστεα η αντικατάσταση της παλιάς μου περίφραξης. Θα πληρώσω το πρόστιμο ανέγερσης και θα πληρώνω το πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης έως ότου κυρωθεί η πράξη εφαρμογής. Γιατί δεν βγαίνει άδεια. Ούτε μικρής κλίμακας. Ούτε νομιμοποίηση γίνεται. Ούτε οικοδομισιμοτητα βγαίνει!!!!
  11. Μέχρι να φτάσουν τα δέντρα σε μέγεθος να παράξουν φρούτα, θα έχει ολοκληρωθεί η ΠΕ. Άσε που θα τα φάνε οι περαστικοί...
  12. Νέο οδηγό ερωτοαπαντήσεων εξέδωσε η ΑΑΔΕ για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, με τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών ακινήτων. Τι ορίζεται ως βραχυχρόνια μίσθωση; Από 1.1.2024 και εφεξής, ως βραχυχρόνια μίσθωση ορίζεται η μίσθωση ή υπεκμίσθωση ακινήτου διάρκειας έως και 59 ημερών, εφόσον τα ακίνητα εκμισθώνονται επιπλωμένα χωρίς την παροχή οποιασδήποτε υπηρεσίας πλην των κλινοσκεπασμάτων. Άρα, από 1.1.2024 ο χαρακτηρισμός μιας μίσθωσης ως βραχυχρόνιας ή μη είναι ανεξάρτητος από το αν η μίσθωση συνάπτεται ή όχι μέσω ψηφιακής πλατφόρμας. Διευκρινίζεται, ότι το όριο των 59 ημερών αναφέρεται στη διάρκεια κάθε μίσθωσης κι όχι στο σύνολο των ημερών που ένα ακίνητο δύναται να μισθώνεται βραχυχρόνια μέσα στο έτος. Ποιες μισθώσεις δεν εμπίπτουν στον ορισμό της Βραχυχρόνιας Μίσθωσης; Από 1.1.2024, δεν εμπίπτουν στο ορισμό της Βραχυχρόνιας Μίσθωσης: α) Η μίσθωση ακινήτου με διάρκεια 60 ημερών και άνω. Σε αυτήν την περίπτωση θεωρείται πλέον μακροχρόνια και υφίσταται υποχρέωση υποβολής Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ΠΟΛ 1162/2018 (Β΄3579) β) Η μίσθωση ακινήτου με παροχή επιπλέον υπηρεσιών πέραν των κλινοσκεπασμάτων. Σε αυτήν την περίπτωση το ακίνητο θεωρείται τουριστικό κατάλυμα και πρέπει να γίνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ. Όταν συνάπτω Βραχυχρόνιες Μισθώσεις εκτός ψηφιακών πλατφορμών, υποχρεούμαι σε εγγραφή στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής της ΑΑΔΕ; Ναι, καθώς από 1.1.2024 και οι μισθώσεις μέχρι και 59 ημέρες που συνάπτονται εκτός ψηφιακών πλατφορμών, θεωρούνται Βραχυχρόνιες Μισθώσεις και ως εκ τούτου υπόκεινται στην υποχρέωση εγγραφής στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής και απόκτησης Αριθμού Μητρώου Ακινήτου (εφεξής ΑΜΑ) καθώς και στην υποβολή Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής. Τι ισχύει όταν κατά τη διάρκεια της μίσθωσης συμφωνηθεί η αναμίσθωση του ακινήτου στον ίδιο μισθωτή; Εφόσον, κατά την διάρκεια της μίσθωσης, συμφωνηθεί η αναμίσθωση του ακινήτου στον ίδιο μισθωτή, η χρονική διάρκεια της αναμίσθωσης, για τον χαρακτηρισμό της μίσθωσης ως βραχυχρόνιας ή μη, εξετάζεται αυτοτελώς. Για παράδειγμα σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια βραχυχρόνιας μίσθωσης από 10.6.2024 μέχρι 30.7.2024 (ημερομηνία αναχώρησης 31.7.2024), ήτοι διάρκειας 51 ημερών, συμφωνηθεί η διαμονή του μισθωτή μέχρι τις 12.8.2024 (ημερομηνία αναχώρησης 13.8.2024), με αποτέλεσμα η συνολική διάρκεια της διαμονής του να ανέρχεται σε 64 ημέρες, θεωρείται ότι έχει συναφθεί δεύτερη μίσθωση από 31.7.2024 έως 12.8.2024, διάρκειας 13 ημερών η οποία είναι επίσης βραχυχρόνια. Αλλάζει ο χαρακτηρισμός μιας μίσθωσης, η οποία δεν είναι βραχυχρόνια, σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης του μισθωτή εντός των πρώτων 59 ημερών; Όχι, στην περίπτωση αυτή ο χαρακτηρισμός της μίσθωσης ως μακροχρόνιας δεν μεταβάλλεται. Μπορεί ένα ακίνητο να διατίθεται και για βραχυχρόνια και για μακροχρόνια μίσθωση; Ναι, και κάθε περίπτωση μίσθωσης θα αντιμετωπίζεται ανάλογα με τη διάρκειά της. Δηλαδή αν η διάρκεια είναι 60 ημέρες και άνω, θα υποβληθεί Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας, ενώ αν είναι έως 59 ημέρες, θα υποβληθεί Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής. Τι ορίζεται ως ακίνητο στη Βραχυχρόνια Μίσθωση; Α Ο ορισμός του ακινήτου είναι κρίσιμος στη Βραχυχρόνια Μίσθωση για δυο λόγους: α) κάθε ακίνητο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης πρέπει να λάβει Αριθμό Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ) β) ειδικά για τα φυσικά πρόσωπα, ο αριθμός των ακινήτων που διαθέτουν για βραχυχρόνια μίσθωση καθορίζει τον τρόπο φορολόγησης του εισοδήματος που αποκτάται από την εν λόγω μίσθωση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρ. 111 του ν. 4446/2016, ως ακίνητο στη Βραχυχρόνια Μίσθωση ορίζεται: α. το διαμέρισμα, β. η μονοκατοικία, εξαιρουμένων των μονοκατοικιών οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως τέτοιες λόγω της κατάργησης της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας, γ. οποιαδήποτε άλλη μορφή οικήματος με δομική και λειτουργική αυτοτέλεια, δ. τα δωμάτια εντός διαμερισμάτων ή μονοκατοικιών. Ως προς την περ. δ’, σημειώνουμε ότι ως ακίνητο νοείται και το δωμάτιο εντός διαμερίσματος όταν διατίθεται για Βραχυχρόνια Μίσθωση μεμονωμένα απ’ τους υπόλοιπους χώρους του ίδιου διαμερίσματος, άρα και για αυτό το δωμάτιο πρέπει να λαμβάνεται ξεχωριστός ΑΜΑ. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση διάθεσης ενός ακινήτου για βραχυχρόνια μίσθωση είτε εξ’ ολοκλήρου ως ενιαίο χώρο είτε τμηματικά ως μεμονωμένους χώρους (τμηματική μίσθωση ακινήτου), θα πρέπει να λαμβάνονται ξεχωριστοί ΑΜΑ και για όλο το ακίνητο και για κάθε χώρο που διατίθεται διακριτά για βραχυχρόνια μίσθωση. Διευκρινίζεται επίσης, ότι σε περίπτωση που φυσικό πρόσωπο διαθέτει για Βραχυχρόνια Μίσθωση δύο δωμάτια (δωμάτιο Α και δωμάτιο Β), εντός του ίδιου διαμερίσματος/μονοκατοικίας, για τα οποία έχει λάβει δύο διαφορετικούς ΑΜΑ καθώς και έναν τρίτο ΑΜΑ για τη μίσθωση των δύο δωματίων (δωμάτιο Α+Β) από κοινού, (δηλαδή οι δύο αριθμοί αφορούν τη μίσθωση κάθε δωματίου ξεχωριστά και ο ένας την από κοινού μίσθωση των δύο δωματίων), τότε το φυσικό πρόσωπο θεωρείται ότι διαθέτει δύο και όχι τρία ακίνητα για Βραχυχρόνια Μίσθωση. Πώς φορολογείται το εισόδημα που αποκτάται από τη Βραχυχρόνια Μίσθωση; Από 1.1.2024 το εισόδημα από «Βραχυχρόνια μίσθωση» φορολογείται: α) ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία ή β) ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τα κάτωθι: α) Εισόδημα από ακίνητη περιουσία: Το εισόδημα που αποκτάται από φυσικά πρόσωπα λόγω Βραχυχρόνιας Μίσθωσης μέχρι δύο (2) ακινήτων Σ’ αυτήν την περίπτωση έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρ. 39 και η παρ. 4 του άρ. 40 του ν. 4172/2013. β) Εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα: Το εισόδημα που αποκτάται: α) από φυσικά πρόσωπα τα οποία εκμισθώνουν 3 ή περισσότερα ακίνητα β) από νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες (ανεξαρτήτως αριθμού ακινήτων) Μπορεί να κάνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας φυσικό πρόσωπο που πραγματοποιεί Βραχυχρόνια Μίσθωση μέχρι δύο (2) ακινήτων επιπλωμένων χωρίς την παροχή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων), ώστε να αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ. 21 του ΚΦΕ; Ένα φυσικό πρόσωπο που πραγματοποιεί Βραχυχρόνια Μίσθωση μέχρι δύο (2) ακινήτων επιπλωμένων χωρίς την παροχή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων αποκτά σε κάθε περίπτωση εισόδημα από ακίνητη περιουσία και όχι από επιχειρηματική δραστηριότητα, και εφαρμόζονται το άρ. 39 και η παρ. 4 του άρ. 40 του ΚΦΕ. Υπάγεται σε ΦΠΑ το εισόδημα από Βραχυχρόνια Μίσθωση; Πρακτικά, ο τρόπος φορολόγησης των Βραχυχρόνιων Μισθώσεων αναφορικά με τον ΦΠΑ ταυτίζεται με τον τρόπο φορολόγησης από πλευράς φορολογίας εισοδήματος. Η Βραχυχρόνια Μίσθωση: - απαλλάσσεται από τον ΦΠΑ όταν οι εκμισθωτές είναι φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν μέχρι και δύο (2) ακίνητα - υπάγεται σε ΦΠΑ με συντελεστή 13% όταν οι εκμισθωτές είτε είναι φυσικά πρόσωπα που εκμεταλλεύονται από τρία (3) ακίνητα και άνω, είτε είναι νομικά πρόσωπα ανεξάρτητα από τον αριθμό των ακινήτων που εκμεταλλεύονται. (Δείτε σχετικά την ερώτηση 9, «Πώς φορολογείται το εισόδημα που αποκτάται από τη Βραχυχρόνια Μίσθωση;») Διευκρινίζεται ότι εφόσον ο εκμισθωτής είναι φυσικό πρόσωπο που διαθέτει τουλάχιστον τρία (3) ακίνητα για Βραχυχρόνια Μίσθωση, το σύνολο των ακινήτων υπόκεινται σε ΦΠΑ. Πώς προσδιορίζεται ο αριθμός των ακινήτων που διαθέτει ένα φυσικό πρόσωπο για Βραχυχρόνια Μίσθωση; Για τον προσδιορισμό του αριθμού των ακινήτων που διαθέτει ένα φυσικό πρόσωπο για βραχυχρόνια μίσθωση λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των ΑΜΑ που έχει λάβει, με εξαίρεση την περίπτωση που ένα φυσικό πρόσωπο διαθέτει για Βραχυχρόνια Μίσθωση ένα διαμέρισμα/μονοκατοικία είτε ως ενιαίο χώρο είτε ως δύο δωμάτια (το άθροισμα των οποίων θα είναι ίσο με το εμβαδόν του ενιαίου χώρου για τον οποίο έχει λάβει τον τρίτο ΑΜΑ) διακριτά, κατά την οποία θεωρείται ότι εκμεταλλεύεται δύο ακίνητα για Βραχυχρόνια Μίσθωση. Νομικό Πρόσωπο με ένα ακίνητο που διατίθεται για βραχυχρόνια μίσθωση υπάγεται στο καθεστώς ΦΠΑ; Ναι. Τα νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στην εκμετάλλευση ακινήτων για Βραχυχρόνια Μίσθωση θα πρέπει από 1.1.2024 να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ ανεξάρτητα από τον αριθμό των ακινήτων που εκμεταλλεύονται και ανεξάρτητα από το αν παρέχουν ή όχι πρόσθετες υπηρεσίες, πέραν της παροχής κλινοσκεπασμάτων. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας ακινήτου πώς φορολογούνται τα εισοδήματα; Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, η κατηγορία του εισοδήματος που αποκτάται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ. 39Α του ΚΦΕ, κρίνεται ατομικά για κάθε ένα εκ των φυσικών προσώπων συνιδιοκτητών. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που ένα φυσικό πρόσωπο (Α) διαθέτει για βραχυχρόνια μίσθωση δύο ακίνητα στα οποία κατέχει το εκατό τοις εκατό (100%) της πλήρους κυριότητας και ένα τρίτο ακίνητο στο οποίο κατέχει το πενήντα τοις εκατό (50%) της πλήρους κυριότητας και το άλλο πενήντα τοις εκατό (50%) το κατέχει ένα άλλο φυσικό πρόσωπο (Β), το οποίο δεν διαθέτει άλλο ακίνητο για βραχυχρόνια μίσθωση, τότε μόνο ο Α αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς διαθέτει τρία ακίνητα για βραχυχρόνια μίσθωση, ενώ ο Β αποκτά εισόδημα από ακίνητα, καθώς διαθέτει μόνο ένα ακίνητο για βραχυχρόνια μίσθωση. Ο τρόπος φορολόγησης του Διαχειριστή συμπαρασύρει τον τρόπο φορολόγησης του ιδιοκτήτη/συνιδιοκτητών; Ο κανόνας είναι ότι οι υποχρεώσεις των εμπλεκόμενων μερών στη Βραχυχρόνια Μίσθωση καθορίζονται για τον καθένα αυτοτελώς. Πρέπει, ωστόσο, να ληφθούν υπόψη οι παρακάτω περιπτώσεις (α, β, γ) για το πότε αναιρείται ο εν λόγω κανόνας. Συγκεκριμένα: α) Ο τρόπος φορολόγησης του Διαχειριστή δε συμπαρασύρει τον τρόπο φορολόγησης του ιδιοκτήτη (ή των συνιδιοκτητών) όταν ο Διαχειριστής αποκτά την ιδιότητα αυτή βάσει σύμβασης μίσθωσης που έχει συνάψει με τον ιδιοκτήτη (ή τους συνιδιοκτήτες) του ακινήτου και στην οποία προβλέπεται το δικαίωμα υπεκμίσθωσης για σκοπούς Βραχυχρόνιας Μίσθωσης. Εδώ ο ιδιοκτήτης (ή οι συνιδιοκτήτες) εκμισθώνουν το ακίνητο με μακροχρόνια μίσθωση. Ως εκ τούτου, το εισόδημα που προκύπτει για τον ιδιοκτήτη (ή τους συνιδιοκτήτες) του ακινήτου φορολογείται βάσει των διατάξεων ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία, ανεξάρτητα από τον τρόπο φορολόγησης του Διαχειριστή. Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή, ισχύει ο κανόνας ότι οι υποχρεώσεις των εμπλεκόμενων μερών καθορίζονται για τον καθένα αυτοτελώς. Παραδείγματα κατανόησης 1. Φυσικό πρόσωπο-Διαχειριστής έχει τρεις (3) ΑΜΑ με σύμβαση μίσθωσης (και δικαίωμα υπεκμίσθωσης) από τρεις (3) διαφορετικούς ιδιοκτήτες. Ο Διαχειριστής υποχρεούται σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας (λόγω των τριών (3) ΑΜΑ), οι ιδιοκτήτες όχι (είναι μακροχρόνιοι εκμισθωτές). 2. Φυσικό πρόσωπο-Διαχειριστής έχει τρεις (3) ΑΜΑ με σύμβαση μίσθωσης (και δικαίωμα υπεκμίσθωσης) από έναν και μόνο ιδιοκτήτη. Ο Διαχειριστής υποχρεούται σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας (λόγω των τριών (3) ΑΜΑ), ο ιδιοκτήτης όχι (είναι μακροχρόνιος εκμισθωτής). 3. Φυσικό πρόσωπο-Διαχειριστής έχει έναν (1) ΑΜΑ με σύμβαση μίσθωσης (με δικαίωμα υπεκμίσθωσης) από τρεις (3) διαφορετικούς συνιδιοκτήτες. Κανένας εκ των προσώπων αυτών (συνιδιοκτήτες, διαχειριστής) δεν έχει υποχρέωση έναρξης εργασιών. β) Αν ο Διαχειριστής είναι και συνιδιοκτήτης ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης (στην περίπτωση που δεν υπάρχει σύμβαση μίσθωσης από τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες προς τον Διαχειριστή-συνιδιοκτήτη), τότε ο ανωτέρω κανόνας υπάρχει περίπτωση να μην ισχύει, και οι συνιδιοκτήτες (φυσικά πρόσωπα) να έχουν υποχρέωση έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας αναλόγως του αριθμού των ακινήτων που διαθέτουν για βραχυχρόνια μίσθωση. Παραδείγματα κατανόησης: 1. Τέσσερα (4) φυσικά πρόσωπα είναι από κοινού συνιδιοκτήτες τεσσάρων (4) ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης και Διαχειριστής είναι ένας εξ αυτών (ή κάποιοι εξ αυτών, αδιάφορο αν είναι ο ίδιος πάντα). Αφού οι ΑΜΑ είναι τέσσερις (4), έχουν όλοι ιδιοκτησία επί αυτών (ανεξαρτήτως ποσοστών ιδιοκτησίας) και εφόσον δεν υπάρχει μισθωτήριο μακροχρόνιας μίσθωσης, τότε και οι τέσσερις (4) πρέπει να κάνουν έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στην περίπτωση όμως που οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες έχουν εκμισθώσει τα ποσοστά ιδιοκτησίας τους επί του ακινήτου στον Διαχειριστή - συνιδιοκτήτη και παράλληλα του έχουν παραχωρήσει το δικαίωμα υπεκμίσθωσης, τότε μόνο ο Διαχειριστής - συνιδιοκτήτης θεωρείται ότι προβαίνει σε Βραχυχρόνια Μίσθωση του ακινήτου και θα πρέπει να εξετάσει την υποχρέωση έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας αναλόγως του αριθμού των ακινήτων που διαθέτει για βραχυχρόνια μίσθωση, ενώ το εισόδημα που προκύπτει για τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες φορολογείται ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία. 2. Φυσικό πρόσωπο έχει συνιδιοκτησία επί τεσσάρων (4) ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης. Τα τρία (3) ακίνητα μαζί με τους Α και Β και το ένα με τον Γ. Τόσο εκείνος όσο και οι Α και Β, υποχρεούνται σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας λόγω των τριών (3) ΑΜΑ τους. Ο Γ δεν υποχρεούται σε έναρξη δεδομένου ότι έχει μόνο έναν (1) ΑΜΑ. Δείτε αναλυτικά όλες τις ερωτοαπαντήσεις εδώ: Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για τη Βραχυχρόνια Μίσθωση Ακινήτων FAQs_vraxyxronias_diamonis.pdf Άλλα χρήσιμα αρχεία: Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις Λήψη αρχείου Οδηγίες χρήσης Οδηγίες χρήσης Ενημερωτικό φυλλάδιο Χρηστικός Οδηγός Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων Short - Term Rental (STR) -Article 111 of Law 4446/2016 -THE FUNDAMENTAL STR LAW IN GREECE Σχετικές διατάξεις Ν.5162/2024 (ΦΕΚ Α' 198/05-12-2024) Ε. 2024 /09-04-2024 Α. 1018 /05-02-2024 (ΦΕΚ Β' 856) Α. 1010 /25-01-2024 (ΦΕΚ Β' 497) Άρθρο 28 ν.5073/2023 (ΦΕΚ Α 204/11-12-2023) Α. 1079 /24-03-2021 Α. 1209 /23-09-2020 Α. 1052 /20-03-2020 Ε. 2141 /16-07-2019 ΠΟΛ. 1194 /19-10-2018 ΠΟΛ. 1170 /23-08-2018 ΠΟΛ. 1162 /03-08-2018 ΠΟΛ. 1059 /23-3-2018 ΠΟΛ. 1187 /23-11-2017 Άρθρο 111 Ν. 4446 /2016 View full είδηση
  13. Νέο οδηγό ερωτοαπαντήσεων εξέδωσε η ΑΑΔΕ για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, με τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών ακινήτων. Τι ορίζεται ως βραχυχρόνια μίσθωση; Από 1.1.2024 και εφεξής, ως βραχυχρόνια μίσθωση ορίζεται η μίσθωση ή υπεκμίσθωση ακινήτου διάρκειας έως και 59 ημερών, εφόσον τα ακίνητα εκμισθώνονται επιπλωμένα χωρίς την παροχή οποιασδήποτε υπηρεσίας πλην των κλινοσκεπασμάτων. Άρα, από 1.1.2024 ο χαρακτηρισμός μιας μίσθωσης ως βραχυχρόνιας ή μη είναι ανεξάρτητος από το αν η μίσθωση συνάπτεται ή όχι μέσω ψηφιακής πλατφόρμας. Διευκρινίζεται, ότι το όριο των 59 ημερών αναφέρεται στη διάρκεια κάθε μίσθωσης κι όχι στο σύνολο των ημερών που ένα ακίνητο δύναται να μισθώνεται βραχυχρόνια μέσα στο έτος. Ποιες μισθώσεις δεν εμπίπτουν στον ορισμό της Βραχυχρόνιας Μίσθωσης; Από 1.1.2024, δεν εμπίπτουν στο ορισμό της Βραχυχρόνιας Μίσθωσης: α) Η μίσθωση ακινήτου με διάρκεια 60 ημερών και άνω. Σε αυτήν την περίπτωση θεωρείται πλέον μακροχρόνια και υφίσταται υποχρέωση υποβολής Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ΠΟΛ 1162/2018 (Β΄3579) β) Η μίσθωση ακινήτου με παροχή επιπλέον υπηρεσιών πέραν των κλινοσκεπασμάτων. Σε αυτήν την περίπτωση το ακίνητο θεωρείται τουριστικό κατάλυμα και πρέπει να γίνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ΑΑΔΕ. Όταν συνάπτω Βραχυχρόνιες Μισθώσεις εκτός ψηφιακών πλατφορμών, υποχρεούμαι σε εγγραφή στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής της ΑΑΔΕ; Ναι, καθώς από 1.1.2024 και οι μισθώσεις μέχρι και 59 ημέρες που συνάπτονται εκτός ψηφιακών πλατφορμών, θεωρούνται Βραχυχρόνιες Μισθώσεις και ως εκ τούτου υπόκεινται στην υποχρέωση εγγραφής στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής και απόκτησης Αριθμού Μητρώου Ακινήτου (εφεξής ΑΜΑ) καθώς και στην υποβολή Δήλωσης Βραχυχρόνιας Διαμονής. Τι ισχύει όταν κατά τη διάρκεια της μίσθωσης συμφωνηθεί η αναμίσθωση του ακινήτου στον ίδιο μισθωτή; Εφόσον, κατά την διάρκεια της μίσθωσης, συμφωνηθεί η αναμίσθωση του ακινήτου στον ίδιο μισθωτή, η χρονική διάρκεια της αναμίσθωσης, για τον χαρακτηρισμό της μίσθωσης ως βραχυχρόνιας ή μη, εξετάζεται αυτοτελώς. Για παράδειγμα σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια βραχυχρόνιας μίσθωσης από 10.6.2024 μέχρι 30.7.2024 (ημερομηνία αναχώρησης 31.7.2024), ήτοι διάρκειας 51 ημερών, συμφωνηθεί η διαμονή του μισθωτή μέχρι τις 12.8.2024 (ημερομηνία αναχώρησης 13.8.2024), με αποτέλεσμα η συνολική διάρκεια της διαμονής του να ανέρχεται σε 64 ημέρες, θεωρείται ότι έχει συναφθεί δεύτερη μίσθωση από 31.7.2024 έως 12.8.2024, διάρκειας 13 ημερών η οποία είναι επίσης βραχυχρόνια. Αλλάζει ο χαρακτηρισμός μιας μίσθωσης, η οποία δεν είναι βραχυχρόνια, σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης του μισθωτή εντός των πρώτων 59 ημερών; Όχι, στην περίπτωση αυτή ο χαρακτηρισμός της μίσθωσης ως μακροχρόνιας δεν μεταβάλλεται. Μπορεί ένα ακίνητο να διατίθεται και για βραχυχρόνια και για μακροχρόνια μίσθωση; Ναι, και κάθε περίπτωση μίσθωσης θα αντιμετωπίζεται ανάλογα με τη διάρκειά της. Δηλαδή αν η διάρκεια είναι 60 ημέρες και άνω, θα υποβληθεί Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας, ενώ αν είναι έως 59 ημέρες, θα υποβληθεί Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής. Τι ορίζεται ως ακίνητο στη Βραχυχρόνια Μίσθωση; Α Ο ορισμός του ακινήτου είναι κρίσιμος στη Βραχυχρόνια Μίσθωση για δυο λόγους: α) κάθε ακίνητο Βραχυχρόνιας Μίσθωσης πρέπει να λάβει Αριθμό Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ) β) ειδικά για τα φυσικά πρόσωπα, ο αριθμός των ακινήτων που διαθέτουν για βραχυχρόνια μίσθωση καθορίζει τον τρόπο φορολόγησης του εισοδήματος που αποκτάται από την εν λόγω μίσθωση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρ. 111 του ν. 4446/2016, ως ακίνητο στη Βραχυχρόνια Μίσθωση ορίζεται: α. το διαμέρισμα, β. η μονοκατοικία, εξαιρουμένων των μονοκατοικιών οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί ως τέτοιες λόγω της κατάργησης της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας, γ. οποιαδήποτε άλλη μορφή οικήματος με δομική και λειτουργική αυτοτέλεια, δ. τα δωμάτια εντός διαμερισμάτων ή μονοκατοικιών. Ως προς την περ. δ’, σημειώνουμε ότι ως ακίνητο νοείται και το δωμάτιο εντός διαμερίσματος όταν διατίθεται για Βραχυχρόνια Μίσθωση μεμονωμένα απ’ τους υπόλοιπους χώρους του ίδιου διαμερίσματος, άρα και για αυτό το δωμάτιο πρέπει να λαμβάνεται ξεχωριστός ΑΜΑ. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση διάθεσης ενός ακινήτου για βραχυχρόνια μίσθωση είτε εξ’ ολοκλήρου ως ενιαίο χώρο είτε τμηματικά ως μεμονωμένους χώρους (τμηματική μίσθωση ακινήτου), θα πρέπει να λαμβάνονται ξεχωριστοί ΑΜΑ και για όλο το ακίνητο και για κάθε χώρο που διατίθεται διακριτά για βραχυχρόνια μίσθωση. Διευκρινίζεται επίσης, ότι σε περίπτωση που φυσικό πρόσωπο διαθέτει για Βραχυχρόνια Μίσθωση δύο δωμάτια (δωμάτιο Α και δωμάτιο Β), εντός του ίδιου διαμερίσματος/μονοκατοικίας, για τα οποία έχει λάβει δύο διαφορετικούς ΑΜΑ καθώς και έναν τρίτο ΑΜΑ για τη μίσθωση των δύο δωματίων (δωμάτιο Α+Β) από κοινού, (δηλαδή οι δύο αριθμοί αφορούν τη μίσθωση κάθε δωματίου ξεχωριστά και ο ένας την από κοινού μίσθωση των δύο δωματίων), τότε το φυσικό πρόσωπο θεωρείται ότι διαθέτει δύο και όχι τρία ακίνητα για Βραχυχρόνια Μίσθωση. Πώς φορολογείται το εισόδημα που αποκτάται από τη Βραχυχρόνια Μίσθωση; Από 1.1.2024 το εισόδημα από «Βραχυχρόνια μίσθωση» φορολογείται: α) ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία ή β) ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τα κάτωθι: α) Εισόδημα από ακίνητη περιουσία: Το εισόδημα που αποκτάται από φυσικά πρόσωπα λόγω Βραχυχρόνιας Μίσθωσης μέχρι δύο (2) ακινήτων Σ’ αυτήν την περίπτωση έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρ. 39 και η παρ. 4 του άρ. 40 του ν. 4172/2013. β) Εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα: Το εισόδημα που αποκτάται: α) από φυσικά πρόσωπα τα οποία εκμισθώνουν 3 ή περισσότερα ακίνητα β) από νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες (ανεξαρτήτως αριθμού ακινήτων) Μπορεί να κάνει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας φυσικό πρόσωπο που πραγματοποιεί Βραχυχρόνια Μίσθωση μέχρι δύο (2) ακινήτων επιπλωμένων χωρίς την παροχή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων), ώστε να αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ. 21 του ΚΦΕ; Ένα φυσικό πρόσωπο που πραγματοποιεί Βραχυχρόνια Μίσθωση μέχρι δύο (2) ακινήτων επιπλωμένων χωρίς την παροχή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων αποκτά σε κάθε περίπτωση εισόδημα από ακίνητη περιουσία και όχι από επιχειρηματική δραστηριότητα, και εφαρμόζονται το άρ. 39 και η παρ. 4 του άρ. 40 του ΚΦΕ. Υπάγεται σε ΦΠΑ το εισόδημα από Βραχυχρόνια Μίσθωση; Πρακτικά, ο τρόπος φορολόγησης των Βραχυχρόνιων Μισθώσεων αναφορικά με τον ΦΠΑ ταυτίζεται με τον τρόπο φορολόγησης από πλευράς φορολογίας εισοδήματος. Η Βραχυχρόνια Μίσθωση: - απαλλάσσεται από τον ΦΠΑ όταν οι εκμισθωτές είναι φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν μέχρι και δύο (2) ακίνητα - υπάγεται σε ΦΠΑ με συντελεστή 13% όταν οι εκμισθωτές είτε είναι φυσικά πρόσωπα που εκμεταλλεύονται από τρία (3) ακίνητα και άνω, είτε είναι νομικά πρόσωπα ανεξάρτητα από τον αριθμό των ακινήτων που εκμεταλλεύονται. (Δείτε σχετικά την ερώτηση 9, «Πώς φορολογείται το εισόδημα που αποκτάται από τη Βραχυχρόνια Μίσθωση;») Διευκρινίζεται ότι εφόσον ο εκμισθωτής είναι φυσικό πρόσωπο που διαθέτει τουλάχιστον τρία (3) ακίνητα για Βραχυχρόνια Μίσθωση, το σύνολο των ακινήτων υπόκεινται σε ΦΠΑ. Πώς προσδιορίζεται ο αριθμός των ακινήτων που διαθέτει ένα φυσικό πρόσωπο για Βραχυχρόνια Μίσθωση; Για τον προσδιορισμό του αριθμού των ακινήτων που διαθέτει ένα φυσικό πρόσωπο για βραχυχρόνια μίσθωση λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των ΑΜΑ που έχει λάβει, με εξαίρεση την περίπτωση που ένα φυσικό πρόσωπο διαθέτει για Βραχυχρόνια Μίσθωση ένα διαμέρισμα/μονοκατοικία είτε ως ενιαίο χώρο είτε ως δύο δωμάτια (το άθροισμα των οποίων θα είναι ίσο με το εμβαδόν του ενιαίου χώρου για τον οποίο έχει λάβει τον τρίτο ΑΜΑ) διακριτά, κατά την οποία θεωρείται ότι εκμεταλλεύεται δύο ακίνητα για Βραχυχρόνια Μίσθωση. Νομικό Πρόσωπο με ένα ακίνητο που διατίθεται για βραχυχρόνια μίσθωση υπάγεται στο καθεστώς ΦΠΑ; Ναι. Τα νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται στην εκμετάλλευση ακινήτων για Βραχυχρόνια Μίσθωση θα πρέπει από 1.1.2024 να υπαχθούν στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ ανεξάρτητα από τον αριθμό των ακινήτων που εκμεταλλεύονται και ανεξάρτητα από το αν παρέχουν ή όχι πρόσθετες υπηρεσίες, πέραν της παροχής κλινοσκεπασμάτων. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας ακινήτου πώς φορολογούνται τα εισοδήματα; Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, η κατηγορία του εισοδήματος που αποκτάται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ. 39Α του ΚΦΕ, κρίνεται ατομικά για κάθε ένα εκ των φυσικών προσώπων συνιδιοκτητών. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που ένα φυσικό πρόσωπο (Α) διαθέτει για βραχυχρόνια μίσθωση δύο ακίνητα στα οποία κατέχει το εκατό τοις εκατό (100%) της πλήρους κυριότητας και ένα τρίτο ακίνητο στο οποίο κατέχει το πενήντα τοις εκατό (50%) της πλήρους κυριότητας και το άλλο πενήντα τοις εκατό (50%) το κατέχει ένα άλλο φυσικό πρόσωπο (Β), το οποίο δεν διαθέτει άλλο ακίνητο για βραχυχρόνια μίσθωση, τότε μόνο ο Α αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς διαθέτει τρία ακίνητα για βραχυχρόνια μίσθωση, ενώ ο Β αποκτά εισόδημα από ακίνητα, καθώς διαθέτει μόνο ένα ακίνητο για βραχυχρόνια μίσθωση. Ο τρόπος φορολόγησης του Διαχειριστή συμπαρασύρει τον τρόπο φορολόγησης του ιδιοκτήτη/συνιδιοκτητών; Ο κανόνας είναι ότι οι υποχρεώσεις των εμπλεκόμενων μερών στη Βραχυχρόνια Μίσθωση καθορίζονται για τον καθένα αυτοτελώς. Πρέπει, ωστόσο, να ληφθούν υπόψη οι παρακάτω περιπτώσεις (α, β, γ) για το πότε αναιρείται ο εν λόγω κανόνας. Συγκεκριμένα: α) Ο τρόπος φορολόγησης του Διαχειριστή δε συμπαρασύρει τον τρόπο φορολόγησης του ιδιοκτήτη (ή των συνιδιοκτητών) όταν ο Διαχειριστής αποκτά την ιδιότητα αυτή βάσει σύμβασης μίσθωσης που έχει συνάψει με τον ιδιοκτήτη (ή τους συνιδιοκτήτες) του ακινήτου και στην οποία προβλέπεται το δικαίωμα υπεκμίσθωσης για σκοπούς Βραχυχρόνιας Μίσθωσης. Εδώ ο ιδιοκτήτης (ή οι συνιδιοκτήτες) εκμισθώνουν το ακίνητο με μακροχρόνια μίσθωση. Ως εκ τούτου, το εισόδημα που προκύπτει για τον ιδιοκτήτη (ή τους συνιδιοκτήτες) του ακινήτου φορολογείται βάσει των διατάξεων ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία, ανεξάρτητα από τον τρόπο φορολόγησης του Διαχειριστή. Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή, ισχύει ο κανόνας ότι οι υποχρεώσεις των εμπλεκόμενων μερών καθορίζονται για τον καθένα αυτοτελώς. Παραδείγματα κατανόησης 1. Φυσικό πρόσωπο-Διαχειριστής έχει τρεις (3) ΑΜΑ με σύμβαση μίσθωσης (και δικαίωμα υπεκμίσθωσης) από τρεις (3) διαφορετικούς ιδιοκτήτες. Ο Διαχειριστής υποχρεούται σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας (λόγω των τριών (3) ΑΜΑ), οι ιδιοκτήτες όχι (είναι μακροχρόνιοι εκμισθωτές). 2. Φυσικό πρόσωπο-Διαχειριστής έχει τρεις (3) ΑΜΑ με σύμβαση μίσθωσης (και δικαίωμα υπεκμίσθωσης) από έναν και μόνο ιδιοκτήτη. Ο Διαχειριστής υποχρεούται σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας (λόγω των τριών (3) ΑΜΑ), ο ιδιοκτήτης όχι (είναι μακροχρόνιος εκμισθωτής). 3. Φυσικό πρόσωπο-Διαχειριστής έχει έναν (1) ΑΜΑ με σύμβαση μίσθωσης (με δικαίωμα υπεκμίσθωσης) από τρεις (3) διαφορετικούς συνιδιοκτήτες. Κανένας εκ των προσώπων αυτών (συνιδιοκτήτες, διαχειριστής) δεν έχει υποχρέωση έναρξης εργασιών. β) Αν ο Διαχειριστής είναι και συνιδιοκτήτης ακινήτου Βραχυχρόνιας Μίσθωσης (στην περίπτωση που δεν υπάρχει σύμβαση μίσθωσης από τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες προς τον Διαχειριστή-συνιδιοκτήτη), τότε ο ανωτέρω κανόνας υπάρχει περίπτωση να μην ισχύει, και οι συνιδιοκτήτες (φυσικά πρόσωπα) να έχουν υποχρέωση έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας αναλόγως του αριθμού των ακινήτων που διαθέτουν για βραχυχρόνια μίσθωση. Παραδείγματα κατανόησης: 1. Τέσσερα (4) φυσικά πρόσωπα είναι από κοινού συνιδιοκτήτες τεσσάρων (4) ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης και Διαχειριστής είναι ένας εξ αυτών (ή κάποιοι εξ αυτών, αδιάφορο αν είναι ο ίδιος πάντα). Αφού οι ΑΜΑ είναι τέσσερις (4), έχουν όλοι ιδιοκτησία επί αυτών (ανεξαρτήτως ποσοστών ιδιοκτησίας) και εφόσον δεν υπάρχει μισθωτήριο μακροχρόνιας μίσθωσης, τότε και οι τέσσερις (4) πρέπει να κάνουν έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στην περίπτωση όμως που οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες έχουν εκμισθώσει τα ποσοστά ιδιοκτησίας τους επί του ακινήτου στον Διαχειριστή - συνιδιοκτήτη και παράλληλα του έχουν παραχωρήσει το δικαίωμα υπεκμίσθωσης, τότε μόνο ο Διαχειριστής - συνιδιοκτήτης θεωρείται ότι προβαίνει σε Βραχυχρόνια Μίσθωση του ακινήτου και θα πρέπει να εξετάσει την υποχρέωση έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας αναλόγως του αριθμού των ακινήτων που διαθέτει για βραχυχρόνια μίσθωση, ενώ το εισόδημα που προκύπτει για τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες φορολογείται ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία. 2. Φυσικό πρόσωπο έχει συνιδιοκτησία επί τεσσάρων (4) ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης. Τα τρία (3) ακίνητα μαζί με τους Α και Β και το ένα με τον Γ. Τόσο εκείνος όσο και οι Α και Β, υποχρεούνται σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας λόγω των τριών (3) ΑΜΑ τους. Ο Γ δεν υποχρεούται σε έναρξη δεδομένου ότι έχει μόνο έναν (1) ΑΜΑ. Δείτε αναλυτικά όλες τις ερωτοαπαντήσεις εδώ: Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για τη Βραχυχρόνια Μίσθωση Ακινήτων FAQs_vraxyxronias_diamonis.pdf Άλλα χρήσιμα αρχεία: Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις Λήψη αρχείου Οδηγίες χρήσης Οδηγίες χρήσης Ενημερωτικό φυλλάδιο Χρηστικός Οδηγός Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων Short - Term Rental (STR) -Article 111 of Law 4446/2016 -THE FUNDAMENTAL STR LAW IN GREECE Σχετικές διατάξεις Ν.5162/2024 (ΦΕΚ Α' 198/05-12-2024) Ε. 2024 /09-04-2024 Α. 1018 /05-02-2024 (ΦΕΚ Β' 856) Α. 1010 /25-01-2024 (ΦΕΚ Β' 497) Άρθρο 28 ν.5073/2023 (ΦΕΚ Α 204/11-12-2023) Α. 1079 /24-03-2021 Α. 1209 /23-09-2020 Α. 1052 /20-03-2020 Ε. 2141 /16-07-2019 ΠΟΛ. 1194 /19-10-2018 ΠΟΛ. 1170 /23-08-2018 ΠΟΛ. 1162 /03-08-2018 ΠΟΛ. 1059 /23-3-2018 ΠΟΛ. 1187 /23-11-2017 Άρθρο 111 Ν. 4446 /2016
  14. Χθες
  15. @Pavlos33 ευχαριστώ πολύ. Ως προς τον έλεγχο υπέρβασης του 40% στης επιτρεπόμενης δόμησης και κάλυψης όμως που έχω θέμα και οδηγούμε κατηγορία 5 θεωρώντας ως όρους δόμησης αυτούς του ΦΕΚ 588/Δ/23-12-1982 ,θα μπορούσα εναλλακτικά να τακτοποιήσω με τους όρους δόμησης του ΦΕΚ 138/Δ/1981, με τους οποίους οδηγούμε σε κατηγορία 4 λόγω διπλάσιας επιτρεπόμενης δόμησης (400 την έναντι 200 τμ);
  16. Διευκρινίσεις γύρω από το θέμα της πρότασης για την ανάπλαση της ΔΕΘ δίνει η Οργανωτική Επιτροπή Δημοψηφίσματος, με στόχο την καλύτερη ενημέρωση του κοινού. Μάλιστα δημοσιεύονται τα πρώτα φωτορεαλιστικά της πρότασης που διαμορφώθηκαν από την Επιτροπή «για μια Θεσσαλονίκη που σέβεται το παρελθόν και κοιτάει μπροστά. Για μια ΔΕΘ που ανήκει στην ιστορία, την πόλη και το μέλλον!», όπως λέει η σχετική ανάρτηση. Επισημαίνεται δε πως «η ΔΕΘ δεν είναι απλώς ένα σύνολο κτηρίων. Είναι ένα ιστορικό τοπόσημο, με μνήμη και πολιτισμική αξία, που σήμερα απειλείται από μια "ανάπλαση" που διαγράφει την ταυτότητά της». Η πρότασή προβλέπει: - Διατήρηση και αποκατάσταση 11 ιστορικών περιπτέρων (13% της έκτασης) - Δημιουργία μεγάλου μητροπολιτικού πάρκου (87% της έκτασης) - Μεταφορά των βαριών εκθεσιακών λειτουργιών στη Σίνδο Οι λόγοι που οδήγησαν στην πρόταση είναι: - Η προστασία της ιστορικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς - Ο περιορισμός κόστους και περιβαλλοντικού αποτυπώματος - Να δοθούν στην πόλη ανοιχτοί, πράσινοι δημόσιοι χώροι Η διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργίας της ΔΕΘ «Σε εποχή κλιματικής κρίσης, η επανάχρηση δεν είναι επιλογή – είναι αναγκαιότητα. Η Θεσσαλονίκη έχει ήδη αυτό που χρειάζεται: ιστορικό εκθεσιακό δυναμικό και χώρο για πραγματικό πράσινο στο κέντρο της», λέει η Οργανωτική Επιτροπή. Η πρόταση τονίζεται ότι είναι λειτουργική και ρεαλιστική, ενισχύει την εκθεσιακή δραστηριότητα και σέβεται το περιβάλλον και την πόλη.
  17. Διευκρινίσεις γύρω από το θέμα της πρότασης για την ανάπλαση της ΔΕΘ δίνει η Οργανωτική Επιτροπή Δημοψηφίσματος, με στόχο την καλύτερη ενημέρωση του κοινού. Μάλιστα δημοσιεύονται τα πρώτα φωτορεαλιστικά της πρότασης που διαμορφώθηκαν από την Επιτροπή «για μια Θεσσαλονίκη που σέβεται το παρελθόν και κοιτάει μπροστά. Για μια ΔΕΘ που ανήκει στην ιστορία, την πόλη και το μέλλον!», όπως λέει η σχετική ανάρτηση. Επισημαίνεται δε πως «η ΔΕΘ δεν είναι απλώς ένα σύνολο κτηρίων. Είναι ένα ιστορικό τοπόσημο, με μνήμη και πολιτισμική αξία, που σήμερα απειλείται από μια "ανάπλαση" που διαγράφει την ταυτότητά της». Η πρότασή προβλέπει: - Διατήρηση και αποκατάσταση 11 ιστορικών περιπτέρων (13% της έκτασης) - Δημιουργία μεγάλου μητροπολιτικού πάρκου (87% της έκτασης) - Μεταφορά των βαριών εκθεσιακών λειτουργιών στη Σίνδο Οι λόγοι που οδήγησαν στην πρόταση είναι: - Η προστασία της ιστορικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς - Ο περιορισμός κόστους και περιβαλλοντικού αποτυπώματος - Να δοθούν στην πόλη ανοιχτοί, πράσινοι δημόσιοι χώροι Η διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργίας της ΔΕΘ «Σε εποχή κλιματικής κρίσης, η επανάχρηση δεν είναι επιλογή – είναι αναγκαιότητα. Η Θεσσαλονίκη έχει ήδη αυτό που χρειάζεται: ιστορικό εκθεσιακό δυναμικό και χώρο για πραγματικό πράσινο στο κέντρο της», λέει η Οργανωτική Επιτροπή. Η πρόταση τονίζεται ότι είναι λειτουργική και ρεαλιστική, ενισχύει την εκθεσιακή δραστηριότητα και σέβεται το περιβάλλον και την πόλη. View full είδηση
  18. Άνετα εφαρμόζεις το άρθρο 112. Μειωμένο πρόστιμο και οριστική εξαίρεση. Το προ 55 νομίμως υφιστάμενο δεν το υπάγεις. Αποτυπώνεται βεβαίως μαζί με τα υπόλοιπα.
  19. Καλησπέρα συνάδελφοι!Σε οικοδομική άδεια που θα εντάξω σοφίτα στο επίπεδο σκεπής έχω ένα χώρο χαμηλό που έχει τα χαρακτηριστικά κλειστού εξώστη-αποθηκευτικού χώρου.Μπορώ να το προσθέσω στην άδεια ή έχει πλέον καταργηθεί και αυτό γιατί δε μπορώ εν τέλει να καταλάβω σίγουρα!
  20. Καλησπέρα σας, γνωρίζει κάποιος αν επιτρέπει το ΕΝ54 να συνδέσω πυρανιχνευτές με τον πίνακα συναγερμού και να μην έχω καθόλου πίνακα πυρανίχνευσης; Ήθελα να κάνω κάτι που να είναι απλούστερο από δύο χωριστά συστήματα, αλλά να είμαι εντός προτύπου. Δεν έχω βρει κάτι συγκεκριμένο στο πρότυπο, ούτε πχ σε κάποιο σύστημα συναγερμού της αγοράς.
  21. [δεν λες ποιο "αρθρο" εννοεις] Υπαρχει αυτη η αποφαση. https://nomosphysis.org.gr/22820/ste-91-2024-syntagmatikotita-i-mi-tis-diataksis-peri-taktopoiisis-aythaireton-kataskeyon-se-koinoxristoys-xoroys-polykatoikion/?st=91/2024
  22. Καλησπέρα. Βρήκα το συγκεκριμένο άρθρο και αν κατάλαβα σωστά η απόφαση του Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίνει αντισυνταγματική την τακτοποίηση αυθαιρέτων στους κοινόχρηστους, υποχρεωτικώς ακάλυπτους χώρους κτιρίων στις περιπτώσεις που υπερβαίνουν τους όρους δόμησης, την επιτρεπόμενη κάλυψη και την προβλεπόμενη από την πολεοδομική νομοθεσία ρυμοτομική γραμμή της περιοχής τους. Γνωρίζει κάποιος κάτι παραπάνω; Ευχαριστώ πολύ. Με εκτίμηση, Άννα Σιδέρη
  23. @Pavlos33 Στο οικόπεδο είναι κατασκευασμένα 2 κτίρια, το ένα είναι προ '55 και το άλλο είναι κατασκευασμένο με άδεια του 1985 η οποία όμως δεν προέβλεπε υπόγειο ενώ στην πραγματικότητα υπάρχει. Οι υπόλοιπες προδιαγραφές του άρθρου 112 τηρούνται, οπότε θεωρώ ότι πρέπει να πάω με το Άρθρο 112 (για την υπαγωγή του υπογείου και κάποιων Η-Χ και στεγάστρων του κτιρίου με την οικοδομική άδεια του 1985).
  24. @cvck Καλησπέρα. Διευκρίνισε αν θα πας με τις διατάξεις του άρθρου 112 ή έχεις αυθαιρεσίες προ 83 που θέλει ο ιδιοκτήτης να ρυθμίσει και θα πας με τις γενικές διατάξεις υπολογισμού. Προ 83, κατηγορία 2 ή και 1, οδηγεί σε οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση. Ένταξη στο Α 112, σύμφωνα με το νόμο, οδηγεί σε οριστική εξαίρεση. Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με το Παράρτημα Α, μειωμένου κατά 30%. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, για την υπαγωγή τα πιο πάνω στοιχεία υποβάλλονται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Σε όλη την ακτίνα των 800 μέτρων από το κέντρο στάσιμου οικισμού και για αποκλειστική χρήση κατοικία ισχύουν οι όροι δόμησης του ΦΕΚ 588/Δ/82.
  25. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα συνάδελφοι. Έχω πελάτη με οικόπεδο εντός προ 23 στάσιμου οικισμού κάτω από 2000 κατοίκους με σκαρίφημα ορίων με κτίριο κατοικίας με οικοδομική άδεια. Θέλει να προβεί σε τακτοποίηση της ιδιοκτησίας του. Στο τοπογραφικό που μου έφερε, αναφέρει σαν όρους δόμησης αυτούς του ΦΕΚ 588/Δ/23-12-1982. Σύμφωνα με αυτό, και με δεδομένο ότι το οικόπεδο έχει επιφάνεια 799 τ.μ., τόσο η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση όσο και η μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη έιναι ίση με 200 τ.μ. Σε αυτή τη περίπτωση, η τακτοποίηση βγαίνει ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 5. Με δεδομένο ότι το οικόπεδο είναι εντός ορίων του οικισμού, θα μπορούσα να θεωρήσω ως όρους δόμησης αυτούς του ΦΕΚ 138/Δ/1981, κατά τους οποίους η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση προκύπτει 400 τ.μ; Σε αυτή τη περίπτωση η τακτοποιήση θα γίνει με ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4. Ευχαριστώ πολύ.
  26. Θεωρώ πως καλό θα ήταν να γίνει μια συνεννόηση με την εκάστοτε πολεοδομία, ώστε να ξεκαθαριστεί πώς αντιμετωπίζουν την έννοια της "μη άρτιας και μη οικοδομήσιμης" γης ειδικά σε σχέση με την έκδοση ΕΕΔΜΚ. Στην πράξη έχουμε δει ότι τέτοια θέματα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ερμηνεία του επιβλέποντα μηχανικού της υπηρεσίας. Καλό είναι να μην βασιζόμαστε μόνο σε γενικές οδηγίες ή εγκυκλίους, γιατί κάθε περίπτωση έχει τις ιδιαιτερότητές της και πολλές φορές η στάση της αρμόδιας υπηρεσίας μπορεί να κάνει τη διαφορά.
  27. Αν ο χώρος είναι ανοιχτός από τις τρεις πλευρές και δεν δημιουργεί κλειστό όγκο, τότε πιθανόν να προσεγγίζει περισσότερο σε χρήση εξώστη παρά σε ημιυπαίθριο. Ωστόσο, το πώς θα εκληφθεί σε μελλοντικό έλεγχο ΒΚΕ ή σε ενδεχόμενη μεταβίβαση είναι άλλο ζήτημα και καλό είναι να υπάρξει συνεννόηση με τον τοπικό μηχανικό που γνωρίζει την κατάσταση και τα σχέδια από κοντά.
  28. Τμήμα Δασολογίας & Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος ΓΠΑ ΦΕΚ 3555Β-2025.pdf
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.