Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. @tirbouson Εχουν αναφερθεί απαντήσεις πιο πισω για ολα αυτα που λες.
  3. Το έγραψα πολλές φορές και θα το ξαναγράψω. Οι συνάδελφοι που έχουν την καλή διάθεση να απαντήσουν δεν γνωρίζουν τίποτα για το "χωράφι" για το οποίο γίνεται ο λόγος . Γι' αυτό θα ήταν καλό να δίνετε ΟΛΑ τα στοιχεία που έχετε στην διάθεσή σας. Η πρώτη λοιπόν ανάρτηση του Παύλου πήγε ..... "στράφη" λόγω της μη αναφοράς στο ΓΠΣ. Η εκτός σχεδίου δόμηση ήταν πάντα και είναι ακόμη, πολύ πιο δύσκολη υπόθεση από την δόμηση σε εντός σχεδίου. Ακόμη και από που γράφετε παίζει ρόλο. Για παράδειγμα αν γράφεις, αγαπητέ φίλε, από τον Ν. Χαλκιδικής (ισχύει και για κάποιους άλλους Νησιωτικούς νομούς) το καθεστώς, για την εκτός σχεδίου δόμηση , είναι εντελώς διαφορετικό από την υπόλοιπη Ελλάδα. Στην περίπτωσή σου δεν θα έκτιζες (για τώρα δεν ξέρω & δεν ασχολούμαι πλέον) πάνω από 100τμ (Π.Δ./ 1-7-77 (ΦΕΚ-290/Δ/1-9-77).
  4. Εκδόθηκε στο ΦΕΚ με αριθμό 2695, τεύχος Β, της 9.5.2024 η υπ’ αριθ. 20/2024 πυροσβεστική διάταξη «Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, σε εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και σε εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα». Με τη συγκεκριμένη πυροσβεστική διάταξη καθορίζεται η υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομών, επικαρπωτών, μισθωτών ή υπομισθωτών οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε: (α) περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περ.(α) και (β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και (δ) εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, για τον καθαρισμό των χώρων αυτών κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρησή τους καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτευμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.α. των περιοχών και εκτάσεων που αναφέρονται παραπάνω. Η διαδικασία καθαρισμού περιλαμβάνει: Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων. Ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Καθορίζεται η μέριμνα των υπόχρεων, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης, μέχρι την 30ή Απριλίου κάθε έτους στο Εθνικό Μητρώο τήρησης μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας του άρθρου 53Α του ν.4662/2020 (Α΄ 27), μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (Υ.Κ.Κ.Π.Π.). Για το πρώτο έτος σύστασης του μητρώου ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής υπεύθυνης δήλωσης των υπόχρεων ορίζεται η 31η Μαΐου 2024. Καθορίζονται οι αρμοδιότητες των δήμων, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Η ενημέρωση των υπόχρεων Η διενέργεια τακτικών ή εκτάκτων ελέγχων Η διενέργεια καθαρισμού του οικοπέδου, Η διενέργεια αυτοψίας και Ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός Καθορίζονται οι αρμοδιότητες των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Η ενημέρωση με κάθε πρόσφορο μέσο του οικείου δήμου Η διενέργεια αυτοψίας κατόπιν αίτησης του οικείου δήμου και Η βεβαίωση της αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, Πρόστιμα και κυρώσεις 1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο: α. Πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ, β. η δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. 2. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. 3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον η ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών να προβεί σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. 4. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν. 6. Στους υπόχρεους που δεν υποβάλλουν τη δήλωση του άρθρου 3, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 53Α του ν. 4662/2020. 7. Η υποβολή ψευδούς δήλωσης του άρθρου 3 στο Εθνικό Μητρώο, ως προς την τήρηση της σχετικής υποχρέωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 53Α του ν. 5075/2023, τιμωρείται, σύμφωνα με το άρθρο 53Α του ν. 4662/2020 με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή εκατόν ογδόντα (180) έως τριακόσιες εξήντα (360) ημερήσιες μονάδες. Το ύψος της κάθε ημερήσιας μονάδας δεν μπορεί να είναι κατώτερο από εβδομήντα (70) ευρώ, ούτε ανώτερο από εκατό πενήντα (150) ευρώ. ΥΑ 21837 οικ. Φ.700.20-2024 ΦΕΚ 2695-Β-09.05.2024 Πυροσβεστική Διάταξη 20-2024 Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας.pdf View full είδηση
  5. Εκδόθηκε στο ΦΕΚ με αριθμό 2695, τεύχος Β, της 9.5.2024 η υπ’ αριθ. 20/2024 πυροσβεστική διάταξη «Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, σε εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και σε εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα». Με τη συγκεκριμένη πυροσβεστική διάταξη καθορίζεται η υποχρέωση των ιδιοκτητών, νομών, επικαρπωτών, μισθωτών ή υπομισθωτών οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε: (α) περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεις που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των ανωτέρω περ.(α) και (β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας και (δ) εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, για τον καθαρισμό των χώρων αυτών κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρησή τους καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι ή φυτευμένες επιφάνειες ακάλυπτων χώρων κτηρίων, πολυκατοικιών, κ.α. των περιοχών και εκτάσεων που αναφέρονται παραπάνω. Η διαδικασία καθαρισμού περιλαμβάνει: Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων. Ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού. Καθορίζεται η μέριμνα των υπόχρεων, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης, μέχρι την 30ή Απριλίου κάθε έτους στο Εθνικό Μητρώο τήρησης μέτρων προληπτικής πυροπροστασίας του άρθρου 53Α του ν.4662/2020 (Α΄ 27), μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (Υ.Κ.Κ.Π.Π.). Για το πρώτο έτος σύστασης του μητρώου ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής υπεύθυνης δήλωσης των υπόχρεων ορίζεται η 31η Μαΐου 2024. Καθορίζονται οι αρμοδιότητες των δήμων, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Η ενημέρωση των υπόχρεων Η διενέργεια τακτικών ή εκτάκτων ελέγχων Η διενέργεια καθαρισμού του οικοπέδου, Η διενέργεια αυτοψίας και Ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός Καθορίζονται οι αρμοδιότητες των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, στις οποίες μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Η ενημέρωση με κάθε πρόσφορο μέσο του οικείου δήμου Η διενέργεια αυτοψίας κατόπιν αίτησης του οικείου δήμου και Η βεβαίωση της αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, Πρόστιμα και κυρώσεις 1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο: α. Πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ, β. η δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. 2. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. 3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον η ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών να προβεί σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. 4. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. 5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν. 6. Στους υπόχρεους που δεν υποβάλλουν τη δήλωση του άρθρου 3, επιβάλλεται πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 53Α του ν. 4662/2020. 7. Η υποβολή ψευδούς δήλωσης του άρθρου 3 στο Εθνικό Μητρώο, ως προς την τήρηση της σχετικής υποχρέωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 53Α του ν. 5075/2023, τιμωρείται, σύμφωνα με το άρθρο 53Α του ν. 4662/2020 με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή εκατόν ογδόντα (180) έως τριακόσιες εξήντα (360) ημερήσιες μονάδες. Το ύψος της κάθε ημερήσιας μονάδας δεν μπορεί να είναι κατώτερο από εβδομήντα (70) ευρώ, ούτε ανώτερο από εκατό πενήντα (150) ευρώ. ΥΑ 21837 οικ. Φ.700.20-2024 ΦΕΚ 2695-Β-09.05.2024 Πυροσβεστική Διάταξη 20-2024 Καθορισμός προληπτικών μέτρων πυροπροστασίας.pdf
  6. 1. Ο όρος αγροτεμάχιο δεν υφίσταται Πολεοδομικά. Αντ' αυτού, χρησιμοποιούμε (από το ΓΟΚ 85) τον όρο γήπεδο για τα εκτός σχεδίου/οικισμού. 2. Πρώτα ελέγχεις την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα του γηπέδου, όχι μόνο πολεοδομικά αλλά και από τυχόν άλλες απαγορεύσεις (π.χ. ΓΠΣ, NATURA, Αρχαιολογία, Δασαρχείο, ρέμα, κλπ). Στη συνέχεια θα ελέγξεις αν, για το υφιστάμενο κτίριο, τηρούνται οι πολεοδομικές απαιτήσεις (κάλυψη, δόμηση, ύψος, πλ. αποστάσεις). Δηλ. σαν να επρόκειτο να κατασκευαστεί σήμερα το κτίριο. συμπλήρωση με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι πολεοδομικές απαιτήσεις, αυτό που θα πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα είναι η στατική (και αντισεισμική) επάρκεια του κτιρίου, μιας και θα καταθέσεις στατική μελέτη για την έκδοση της άδειας
  7. Σε ένα διαμέρισμα 1ου ορόφου όπου από κάτω (πιλοτή) και περιμετρικά έχει κέλυφος έχει νόημα η μόνωση της οροφής του διαμερίσματος αφού το επάνω διαμέρισμα είναι κατοικήσιμο αλλά πρακτικά χωρίς θέρμανση αφού από τα 130 τετραγωνικά ζεσταίνονται κάποιες ώρες 1 ή 2 δωμάτια μέσω κλιματιστικού; Σκεφτόμουν ψευδοροφή με γυψοσανίδα και πετροβάμβακα. Επιπλέον σκεφτόμουν και το κέρδος στην ηχομόνωση. Άσχετα από τη μόνωση τελικά η πλάκα του από πάνω ορόφου θα θερμαίνεται και θα έχω απώλειες; Παρακάτω επισυνάπτω τον υπολογισμό με μόνωση 7εκ και χωρίς μόνωση αλλά ορισμό ως μη θερμαινόμενο τον πάνω όροφο.
  8. Δεν κάνεις λάθος. Θα πρέπει όμως να σχεδιάσεις έτσι τη σκάλα ώστε αφενός μεν να μπορεί να τοποθετηθεί το ειδικό αναβατόριο, αφετέρου δε να υπάρχει επαρκής χώρος στο πλατύσκαλο για το αμαξίδιο
  9. Για τη δόμηση κατοικίας ισχύει το άρθρο 6. Σύμφωνα με αυτό (παρ. 2γ) και προκειμένου να ισχύει η απόσταση των 2.50 μ, η επιτρεπόμενη δόμηση προκύπτει από τη σχέση 100+(Ε-750)/9 (όπου το Ε θα είναι ίσο με 1200 μ²). Συνεπώς, η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 100+450/9 = 100+50=150 μ²
  10. Το ότι βρίσκεται εντός ΓΠΣ θα έπρεπε να το έχεις εξαρχής αναφέρει καθώς είναι το πιο σημαντικό. Από κει και πέρα, θα πρέπει να διαβάσεις προσεκτικά στο ΓΠΣ αν επιτρέπονται ρητά οι παρεκκλίσεις αρτιότητας. Αν λοιπόν υποθέσουμε ότι οι παρεκκλίσεις αρτιότητας επιτρέπονται και εφόσον το γήπεδο προϋφίσταται συμβολαιογραφικά του έτους 1962, τότε λόγω προσώπου 12 μ>10 μ αυτό είναι κατά παρέκκλιση άρτιο. Τα 25 μ τα οποία αναφέρεις ισχύουν στην περίπτωση μη αναγνωρισμένου δρόμου. Για την χρήση κατοικία λοιπόν τα μεγέθη θα είναι αυτά του ΦΕΚ 270/Δ/85 άρθρ. 6. Γήπεδα άνω των 2.000 τμ έχουν μέγιστη δόμηση-κάλυψη 200 τμ.
  11. Το ποσοστό της «καθαρής» ενέργειας θα ήταν ακόμη υψηλότερο αν η υδροηλεκτρική παραγωγή δεν είχε υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας. Εφτασε και ξεπέρασε τα επίπεδα του 30% για πρώτη φορά η συνεισφορά των ανανεώσιμων πηγών στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα σε διεθνές επίπεδο, η ενέργεια από ΑΠΕ έφθασε από το 19% το 2020 στο 30% και πλέον το 2023, χάρη κυρίως στην αλματώδη αύξηση των εγκαταστάσεων ηλιακής και αιολικής ενέργειας, αναφέρει το κείμενο. Το ποσοστό της «καθαρής» ενέργειας θα ήταν ακόμη υψηλότερο αν η υδροηλεκτρική παραγωγή δεν είχε υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας, εξαιτίας ξηρασιών, ιδίως στην Κίνα. Οι φωτοβολταϊκές και αιολικές εγκαταστάσεις συνεισέφεραν το 13,4% του ηλεκτρισμού που παρήχθη διεθνώς και το υπόλοιπο ποσοστό της «καθαρής» ενέργειας προήλθε από άλλες ανανεώσιμες πηγές, ιδίως υδροηλεκτρικές μονάδες. Το ποσοστό της ενέργειας από καθαρές πηγές στο μείγμα δεν ξεπερνούσε το 2% το 2010. Για το Ember, η αύξηση αυτή ενδέχεται να επιτρέψει ο κόσμος, «πιθανόν από φέτος», να μειώσει δραστικά την παραγωγή ενέργειας με την καύση ορυκτών καυσίμων. «Η μείωση των εκπομπών του ενεργειακού τομέα είναι πλέον αναπόφευκτη», σημείωσε ο Ντέιβ Τζόουνς, ειδικός της Ember, κατά τον οποίο «το 2023 ίσως ήταν (...) σημείο καμπής στην ιστορία» της παραγωγής ηλεκτρισμού. Ωστόσο «ο ρυθμός μείωσης των εκπομπών θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα με την οποία θα συνεχιστεί η επανάσταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», πρόσθεσε. Τα κράτη δεσμεύτηκαν στη σύνοδο του ΟΗΕ για το κλίμα στα τέλη του 2023, την COP28, να δράσουν για να τριπλασιαστεί το παγκόσμιο παραγωγικό δυναμικό από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως το 2030. Αυτό θα επέτρεπε η συνεισφορά ανανεώσιμων πηγών στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα να φθάσει το 60%, τονίζει το Ember. View full είδηση
  12. Το ποσοστό της «καθαρής» ενέργειας θα ήταν ακόμη υψηλότερο αν η υδροηλεκτρική παραγωγή δεν είχε υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας. Εφτασε και ξεπέρασε τα επίπεδα του 30% για πρώτη φορά η συνεισφορά των ανανεώσιμων πηγών στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα σε διεθνές επίπεδο, η ενέργεια από ΑΠΕ έφθασε από το 19% το 2020 στο 30% και πλέον το 2023, χάρη κυρίως στην αλματώδη αύξηση των εγκαταστάσεων ηλιακής και αιολικής ενέργειας, αναφέρει το κείμενο. Το ποσοστό της «καθαρής» ενέργειας θα ήταν ακόμη υψηλότερο αν η υδροηλεκτρική παραγωγή δεν είχε υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας πενταετίας, εξαιτίας ξηρασιών, ιδίως στην Κίνα. Οι φωτοβολταϊκές και αιολικές εγκαταστάσεις συνεισέφεραν το 13,4% του ηλεκτρισμού που παρήχθη διεθνώς και το υπόλοιπο ποσοστό της «καθαρής» ενέργειας προήλθε από άλλες ανανεώσιμες πηγές, ιδίως υδροηλεκτρικές μονάδες. Το ποσοστό της ενέργειας από καθαρές πηγές στο μείγμα δεν ξεπερνούσε το 2% το 2010. Για το Ember, η αύξηση αυτή ενδέχεται να επιτρέψει ο κόσμος, «πιθανόν από φέτος», να μειώσει δραστικά την παραγωγή ενέργειας με την καύση ορυκτών καυσίμων. «Η μείωση των εκπομπών του ενεργειακού τομέα είναι πλέον αναπόφευκτη», σημείωσε ο Ντέιβ Τζόουνς, ειδικός της Ember, κατά τον οποίο «το 2023 ίσως ήταν (...) σημείο καμπής στην ιστορία» της παραγωγής ηλεκτρισμού. Ωστόσο «ο ρυθμός μείωσης των εκπομπών θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα με την οποία θα συνεχιστεί η επανάσταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», πρόσθεσε. Τα κράτη δεσμεύτηκαν στη σύνοδο του ΟΗΕ για το κλίμα στα τέλη του 2023, την COP28, να δράσουν για να τριπλασιαστεί το παγκόσμιο παραγωγικό δυναμικό από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ως το 2030. Αυτό θα επέτρεπε η συνεισφορά ανανεώσιμων πηγών στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα να φθάσει το 60%, τονίζει το Ember.
  13. Χθες
  14. Καλησπέρα κι από εμένα. Με όλη αυτή την ανακατωσούρα των τελευταίων μηνών και το ντου της εταιρίας BSA έχω προβληματιστεί ιδιαίτερα σχετικά με το τι είναι νόμιμο ή όχι. Εγώ π.χ. στα 3 pc του γραφείου έχω Windows και Office εγκατεστημένα με αγορασμένα κλειδιά ηλεκτρονικά. Επίσης σχετικά με αρχιτεκτονικό πρόγραμμα δουλεύουμε το Gstarcad. Ωστόσο μετά από παρότρυνση συναδέλφου εγκατέστησα Autocad σε 1 pc (download μεσω autodesk) και αγόρασα key από γνωστή σελίδα του εξωτερικού που μου υπέδειξε. Όλα μια χαρά μέχρι σήμερα. Ωστόσο σε συζήτηση που είχα με τον τεχνικό με ενημέρωσε ότι σε πιθανό έλεγχο επειδή μάλλον το key που αγόρασα είναι ναι μεν αυθεντικό αλλά πιθανότατα μεταχειρισμένο (δηλαδή κάποιος που αγόρασε το προϊόν και το μεταπούλησε μέσω της σελίδας που αγόρασα εγώ) μάλλον θα έχω πρόβλημα με τη BSA. Yπάρχει τρόπος να ελέγξω αν το κλειδί π.χ. μέσω της σελίδας: https://www.autodesk.com/support/download-install/individuals/manage/view-your-product-license-information είναι οκ ή όχι;
  15. Καλησπέρα συνάδελφοι, θα ήθελα να ρωτήσω αν είναι αναγκαία η κατασκευή ανελκυστήρα σε κτίριο δύο κατοικιών, συνολικού ύψους κάτω των 9 μέτρων (μια κατοικία στο ισόγειο, μια στον όροφο). Η κατοικία του α' ορόφου θα εξυπηρετείται μέσω μιας εξωτερικής κλίμακας. Απ' οτι καταλαβαίνω αρκεί στη μελέτη προσβασιμότητας, που πλέον είναι απαραίτητη, να δείξω οτι η κατακόρυφη κίνηση ειδικά για άτομα με αναπηρία θα πραγματοποιείται μέσω ειδικού αναβατορίου κλίμακας. Κάνω λάθος? Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  16. Καλησπέρα, δεν έχω ξανασχοληθεί και θα ήθελα τα φώτα σας. Έχω αγροτεμάχιο 4,5 στρέμματα εκτός σχεδιού εντός του οποίου έχει κατασκευαστεί αυθαίρετη αποθήκη 80 τμ το 2013. Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσω και τι να προσέξω αν θέλω να εκδώσω άδεια νομιμοποίησης;
  17. Βρίσκεται εντός ΓΠΣ, ισχύουν κανονικά οι παρεκκλίσεις και η χρήση θα είναι κατοικία επαναλαμβάνω το ερώτημα είναι αν υπάρχει έστω και μια περίπτωση να μην έχει τα 25 μέτρα πρόσωπο και να μπορεί να χτίσει 200 δόμηση 150 κάλυψη.
  18. Δεν υπάρχει κάτι στο νόμο ή την ερμηνευτική εγκύκλιο. Επομένως κατά το ευμενέστερο μπορείς με μια λοιπή παράβαση να συμπεριλάβεις και την Υ.Υ. αναγράφοντας απλώς στην Τ.Ε ότι στην μια λοιπή παράβαση του Α 100 συμπεριλαμβάνεται η Υ.Υ κλπ.
  19. Kαλησπέρα. Οι παρεκκλίσεις αρτιότητας έχουν σταματήσει να ισχύουν (άρ. 40 Ν. 4759/20) με εξαίρεση τις περιπτώσεις που κάποιοι είχαν υποβάλει αίτηση για βεβαίωση όρων δόμησης ή είχαν εκδώσει προέγκριση Ο.Α και σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο δόθηκε η παράταση για έκδοση άδειας μέχρι 31.12.024. Αν δεν υπάρχει αυτή η περίπτωση, θα ελέγξεις μήπως το γήπεδο βρίσκεται εντός ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ όπου ρητά επιτρέπονται οι παρεκκλίσεις αρτιότητας για παρόδια γήπεδα επιφάνειας μικρότερης των 4.000 τμ. Αν και εφόσον το γήπεδο προϋφίσταται συμβολαιογραφικά του 1962 και εφόσον ισχύουν οι παρεκκλίσεις τότε έχεις πλάγιες αποστάσεις 2,50 μ οπισθια απόσταση 15 μ και γραμμή δόμησης 20 μ από τον άξονα της οδού. Η δόμηση και κάλυψη στην εκτός σχεδίου καθορίζεται από την εκάστοτε αιτούσα χρήση. Πχ άλλη η δόμηση για βιομηχανία και άλλη για κατοικία. Επιπλέον, η χρήση που ζητείται θα εξαρτηθεί και από το αν μπορεί να εγκριθεί βάσει των διατάξεων είσοδος-έξοδος ή σύνδεσης καθώς λόγω γεωμετρίας οδού (μειωμένη ορατότητα, συμβολή οδού με αγροτική κλπ) μπορεί να μην δύναται τελικά να δωθεί έγκριση εισόδου-εξόδου ή έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης για πιο "επιβαρυντικές" για την οδό χρήσεις.
  20. Ρε , πόσο μέσον έχεις που πας τα προσταρίσματα εκεί που θες ? Παρατήρηση. Ο συντονισμός διαγράφει κείμενα. Ειδικά όταν κάποιος κάνει χρήση σεξιστικών χαρακτηριστικών όπως εσύ έκανες δεν χρειάζεται κανένα μέσον για να διαγραφεί. Παρακαλώ να μη ξαναγίνει εφόσον επιθυμείς να συνεχίσεις να συμμετέχεις στην κοινότητα. Το μήνυμα και η παρατήρηση θα διαγραφούν αργότερα όπως φυσικά και κάθε άλλος δημόσιος σχολιασμός συντονιστικών ενεργειών. Για κάθε σχετικό σχολιασμό ή παράπονα αποκλειστικά με ΠΜ στον Admin Didonis Υ.Γ. Και.... Νικόλα, εσύ κι εγώ σε προσωπικό επίπεδο γνωριζόμαστε και έχω πολύ καλή εντύπωση για εσένα ως άνθρωπο. Άρα εσύ έχεις το μέσον σε ότι με αφορά. Όμως και φιλικά το λέω πάρε το χαλαρά (και το ΥΓ δεν εκφράζει την συντονιστική ομάδα αλλά ατομικά εμένα)
  21. Συνάδελφε από που προκύπτει ότι το timologio δεν πληροί τις απαιτήσεις; Άκυρο, το λένε οι ίδιοι.
  22. @anna001 Διάβασε τις παρακάτω δύο δημοσιεύσεις του συναδέλφου AlexisPap: Τοιχώματα—δυσκαμψία—δυστρεψία, στρεπτική ευαισθησία.
  23. Για τα δύο πρώτα: σωστά κατάλαβες. Για το τρίτο σημείο: για την ελάχιστη χρονική διάρκεια σύμβασης πρέπει να μιλήσεις με τους παρόχους.
  24. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. akis73) Καλησπέρα, θέλω να εκδόσω μια ΕΕΔΜΚ για εσωτερικές διαρρυθμίσεις και θερμοπρόσοψη. Για την θερμοπρόσοψη έχει αίτηση ατο εξοικονομώ. Για την θερμοπρόσοψη ισχύει ακόμα η συναίνεση του 100% ή υπάρχει κάποια αλλαγή για το ποσοστό; Ευχαριστώ
  25. Καλησπέρα ομάδα Έχω μια περίπτωση ενός γηπέδου 3100τμ με πρόσωπο σε επαρχιακή οδό 13μ και βάθος 60. Προφανώς είναι στην παρέκκλιση των 750τμ λόγω 10<Π<20. Τώρα ο πελάτης που το έχει αγοράσει και θέλει να εκδώσει τοπογραφικό αδείας και μιλάει με κάποιους μηχανικούς και του λένε ότι χτίζει 200 δόμηση 150 κάλυψη και ότι έχουν μιλήσει και με την πολεοδομία χωρίς να ξέρω τι έχουν πει και τους έχει δώσει τάχα μου το οκ. Υπάρχει έστω και μια πιθανότητα να υπάρχει κάποια εγκύκλιος η οτιδήποτε που να επιβεβαιώνει κάτι τέτοιο ; το έψαξα πριν ρωτήσω αλλά δεν βρήκα τίποτα
  26. Καλησπέρα, έχω περίπτωση υπογείου καταστήματος (μετά από τακτοποίηση) που ο πελάτης μου θέλει να αλλάξει χρήση και να το μετατρέψει σε parking μηχανών. Η ενοικίαση θα είναι με τον μήνα. Χρειάζεται άδεια λειτουργίας και αν ναι ποιές προδιαγραφές πρέπει να πληρεί για ην αδειοδότηση και τι ύψος χρειάζεται να έχει η πόρτα εισόδου 2,20μ; Ευχαριστώ
  27. @Κατερίνα Κωνσταντίνου Δικαίωμα υπογραφής έχεις λόγω της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Μετά τη διακοπή εργασιών στη ΔΟΥ σταματάς να πληρώνεις εισφορές μη μισθωτών ΕΦΚΑ. Συνεχίζεις να υπογράφεις και να σφραγίζεις, καθώς αυτά τα δικαιώματα δεν επηρεάζονται από τη σχέση σου με την εφορία. Εάν δεν υπάρχουν εκκρεμότητες όπως έκδοση αποδείξεων ή τιμολογίων, υποβολή δήλωσης ΦΕΜ και οτιδήποτε σχετικό με την εφορία, μπορείς να πραγματοποιήσεις αυτό που επιθυμείς.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.