Μετάβαση στο περιεχόμενο

Απελευθέρωση αγορών, άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων


thanasis1994

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 110
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

 

Η διαβάθμιση των τεχνικών επαγγελμάτων (και η ίδρυση αντίστοιχων σχολών) ήταν απόρροια των αναγκών της μεταπολεμικής εποχής, και έγινε με υποδείξεις ξένων (Αμερικανικών κυρίως) φορέων.

 

Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε η τεχνική εκπαίδευση, και προέκυψε η τεχνική ιεραρχία μηχανικός-υπομηχανικός (ή μηχανικός Τ.Ε. αν προτιμάς)-εργοδηγός.

 

Μετά όμως την αυξημένη "παραγωγή" μηχανικών κατά τις δεκαετίες 70-80 (και λόγω σπουδών στο εξωτερικό), οι όποιες ανάγκες της χώρας καλύφθηκαν άνετα από τους απόφοιτους ΑΕΙ. Συνεπώς, η ύπαρξη των ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ κλπ έπαψε να είναι απαραίτητη(*). Κι αντί να καταργηθούν, ο πράσινος λαϊκισμός έχοντας υποσχεθεί "λαγούς με πετραχήλια", "αναβάθμισε" τα ΚΑΤΕΕ σε ΤΕΙ, και πλαγίως σε ΑΕΙ. Έτσι, οι πάντες δήλωναν μηχανικοί(**).

 

Σε αυτό απάντησε ο Σταύρος παρακάτω,δεν υπήρξε αναβάθμιση.

 

 Ακριβώς εκείνη την περίοδο,επειδή δεν υπήρχαν οι ίδιες ανάγκες σε έργα που ακολούθησαν μεταπολεμικά,αλλά ταυτοχρόνως υπήρξε και ενίσχυση του πληθυσμού των μηχανικών από το εξωτερικό,έκριναν οτι ο "υπομηχανικός" δεν είχε νόημα στην αλυσίδα παραγωγής των έργων με την μορφή ξεχωριστού ακαδημαϊκού τίτλου,αλλά οτι θα είναι επαγγελματικός όπως συνέβαινε και στο υπόλοιπο κόσμο. (κατόπιν επιλογής της κάθε εταιρίας).

 

Κατ'αυτόν τον τρόπο,υϊοθέτησαν το γερμανικό σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,των 2 παράλληλων κύκλων μηχανικών. Απλά στην Ελλάδα αν εφαρμοζόταν το γερμανικό σύστημα όπως προέβλεπε ο σχεδιασμός,αυτό θα σήμαινε οτι η μόνη διαφορά μεταξύ του τεχνολογικού και του πανεπιστημιακού τομέα θα ήταν μη πρόσβαση σε διδακτορικό επίπεδο (και όχι ΕΔ) από τα ιδρύματα των ΤΕΙ,πράγμα που δημιούργησε σφοδρό πόλεμο από το ΤΕΕ προς κάθε παραλλαγής και χρώματος λαϊκιστές της εποχής εκείνης,μέχρι και σήμερα.

 

Επομένως τα ΤΕΙ δεν αναβαθμίστηκαν πλαγίως σε ΑΕΙ,απλά οι πιέσεις του ΤΕΕ ήταν τόσο αφόρητες που ακόμη και από το ιδρυτικό προεδρικό διάταγμα,τα νέα ιδρύματα αναφερόντουσαν γενικώς και αόριστα ως τριτοβάθμια εκπαίδευση,ενώ από τότε και ύστερα δεν εκδόθηκαν ποτέ τα επαγγελματικά δικαιώματα. Βέβαια,στις 1/1/2015 άρχισε η ισχύς του Ν. 4254/2014 χωρίς να απαιτούνται πλέον ΕΔ για τον τεχνολογικό τομέα. Ο νόμος βέβαια δεν εφαρμόζεται και τα ίδια συμφέροντα είναι πρόθυμα να κάνουν άνω κάτω την ανώτατη εκπαίδευση (βλέπε κατάργηση των ECTS) προκειμένου να δημιουργήσουν εκείνο το "παραθυράκι",προκειμένου να προστατέψουν συγκεκριμένα συμφέροντα. Αυτό για να καταλάβουμε το μέγεθος των πιέσεων και των συμφερόντων. 

 

 

(*) με εξαίρεση τους εργοδηγούς, τους οποίους θεωρώ βασικό γρανάζι της μηχανής παραγωγής έργων

 

(**) εκτός των παλαιών υπομηχανικών, που ουδέποτε έκαναν χρήση του όρου μηχανικός

 

Λογικό,μιας και ο ακαδημαϊκός τίτλος ήταν αυτός του υπομηχανικού.

Edited by atsalovergas
  • Upvote 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

          Άνοιγμα των επαγγελμάτων σημαίνει απελευθέρωση των αμοιβών, παράλληλα όμως σημαίνει και περιορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Εγώ δεν θα κάτσω να κρίνω αν το διάταγμα του 1930 ήταν δίκαιο ή όχι. Ήταν ένα διάταγμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες της τότε εποχής. Είναι παράλογο να υπογράφουν οι πολ. μηχ. ηλεκτρολογικά, αλλά απο την άλλη όλες οι κατοικίες μέχρι το 2011 τα ηλεκτρολογικά τα έβαζε ο μάστορας με το μάτι.

 

         Μια μέρα πριν τη δημοσίευση του ν 4030/2011 μπορούσα να υπογράφω αρχιτεκτονική μελέτη σε παραδοσιακούς οικισμούς. Απο την μια μέρα στην άλλη χάνω το δικαίωμα αυτό. Ποιός το κρίνει όμως αυτό? ένας υπουργός που κατα πάσα πιθανότητα δεν είναι καν μηχανικός? Έχει δει το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνικών σχολών πολιτικών μηχανικών? Γνωρίζει πως εκπονείται μια μελέτη αρχιτεκτονικών και πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η στατική λειτουργία? Επίσης θα ήθελα να επισημάνω σε κάποιους ότι το δίπλωμα είναι ενιαίο. Αυτό σημαίνει πως ο κάθε απόφοιτος έχει τα ίδια δικαιώματα ανεξαρτήτου ειδικότητας. Επίσης θα ήθελα να σας επισημάνω ότι απόφοιτος του του πολυτεχνείου σημαίνει ότι έχει την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση και όχι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ, δηλαδή μπορεί να αντιμετωπίσει οποιοδήποτε ζήτημα που επαφίεται στο αντικείμενό του. 

 

         Οπότε λοιπόν ξαφνικά μέσα σε μια νύχτα κρίνομαι ανάξιος να υπογράφω αρχιτεκτονικά σε παραδοσιακό οικισμό και όντας κάτοικος Κέρκυρας όπου οι περισσότεροι οικισμοί είναι παραδοσιακοί χάνω το 60% του αντικειμένου. Αύριο θα κριθώ ανάξιος να εκπονώ μελέτες σε υπο πίεση δίκτυα ( απο μια επιτροπή που θα νομίζει οτι ο ανοικτός αγωγός θα έχει τρύπες απο πάνω). Έτσι ξαφνικά και ας έκανα ένα σωρό μαθήματα υδραυλικής και μηχανικής ρευστών. 

 

         Οπότε το σύστημα πετάει το τυρί στους μηχανολόγους (που η μελέτη ύδρευσης της μπανιέρας μιας ισόγειας οικοδομής θα την υπογράφουν αποκλειστικά αυτοί μαζί με τους ηλεκτρολόγους). Πετάει το τυρί στους αρχιτέκτονες που πλέον θα είναι όλοι υπάλληλοί τους, αφού για κάποιο λόγο η αρχιτεκτονική μελέτη είναι η πιο ακριβή απόλες. Δεν τους λέει βέβαια ότι θα κατακερματίσει και τα δικά τους δικαιώματα.

 

         Έτσι θα είναι όλοι ευχαριστημένοι, οι πολιτικοί μηχανικοί θα γίνουν δομοστατικοί,  εν μια νυκτί, η αρχιτεκτονική θα πάει στη βάση του 30 στα 20. Απλά μετά θα έρθουν και τα κολλέγια 3ετούς φοίτησης που με ένα παράβολο και μια επιπλέον εξέταση θα αποκτούν τα ίδια δικαιώματα με τους απόφοιτους πολυτεχνείων που θα έχουν κατακερματιστεί και θα έχει ο μπόμπολας πλέον φτηνό εργατικό δυναμικό.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

       και θα έχει ο μπόμπολας πλέον φτηνό εργατικό δυναμικό.

Μήπως έχεις την εντύπωση πως είναι ακριβό τώρα το εργατικό δυναμικό και γι' αυτό απαιτείται η αλλαγή των επαγγελματικών δικαιωμάτων?

 

Το επάγγελμα εμείς το καταστρέψαμε διότι δεν είμαστε καλοί επιχειρηματίες αλλά καλοί υπάλληλοι. Αν είχαμε επιχειρηματικό "δαιμόνιο" θα ξέραμε να κοστολογήσουμε τη δουλειά μας και δε θα πετούσαμε στον αέρα τιμές για να πάρουμε μια δουλειά. Όσοι δε μπορούμε να προσαρμοστούμε ας κλείσουμε τις επιχειρήσεις μας και ας κάνουμε άλλη δουλειά ή ας πάμε υπάλληλοι σε κάποιον που θα ξέρει να κρατήσει μια επιχείρηση.

Link to comment
Share on other sites

Τέτρις και Ατσαλόβεργας , τα λένε γενικά σωστά . 

 

Θα ήθελα όμως να τονίσω ότι το πρόβλημα ανέκυψε από την αύξηση των εισακτέων μετά το 80 και την αναμενόμενη πτώση του επιπέδου , από τις αθρόες μεταναστεύσεις στο εξωτερικό για σπουδές μηχανικού , πολλές από τις οποίες δεν θα έπρεπε να γίνουν δεκτές από το τεε , είτε λόγω επιπέδου σχολής , είτε λόγω τρόπου εξέτασης των "φοιτητών" , αλλά και από την μη επικαιροποίηση του ΒΔ 762/72 και την επίθεση του τεε στα επόμενα ΕΔ που έβγαιναν , όπως το 334/73 και άλλα ακόμη , που έβλεπαν το πρόβλημα πιό ανοικτά και όχι κάτω από πελατειακές λογικές .

 

Η κορύφωση του προβλήματος ήρθε μετά το 95 που γιγαντώθηκε ο αριθμός των εισακτέων και ταυτόχρονα πλημμυρίσαμε σε απόφοιτους ξένων σχολών . Ετσι τώρα έχουμε το πρόβλημα άλλοι να ζορίζονται να περνάνε εδώ και να σπουδάζουν 5 χρόνια , άλλοι έξω να κάνουν λιγότερα και να έχουν των πρώτων και άλλοι εδώ να περνάνε πιό εύκολα  , αλλά να σπουδάζουν 4 χρόνια και να μην έχουν τίποτα , ούτε καν εκείνα του 1972 των πατεράδων τους και παππούδων τους .

 

Ακόμα να διευκρινίσω ότι όλες οι σχολές αρχικά ήταν ανώτερες και μετά έγιναν ανώτατες , ότι οι σχολές Υπομηχανικών ήταν 4ετείς , αλλά είχαν δικαιώματα δομικών , έργων υποδομής και τοπογράφων , ότι οι Ανώτερες Σχολές ΤΕχνολόγων Μηχανικών  των ΚΑΤΕ ήταν 3,5 χρόνια με 42 μαθήματα , ότι τα ΤΕΙ του 1983 ήταν και αυτά 3,5 χρόνια με τα ίδια μαθήματα , απλά το αλισβερίσι πολιτείας - τεε  , κατέληξε στην αφαίρεση του ορισμού Ανωτέρας με τον ασαφή όρο Τριτοβάθμια , αλλά ταυτόχρονα με την κατάργηση του όρου Μηχανικών , από την ονομασία των σχολών , ώστε οι συνδικαλιστές να τους ονομάζουν σκέτο Τεχνολόγους και όχι Τεχνολόγους Μηχανικούς και η μεγάλη αλλαγή έγινε το 2001 με την προσθήκη ενός εξαμήνου , ώστε να παρακαμφθεί το άρθρο του Συντάγματος , το οποίο το 1975 είχε γίνει επίσης αντικείμενο παζαριού πολιτείας - τεε και με την ονομασία των σχολών ως Ανώτατες μεν , μηδενικών δικαιωμάτων δε .

 

Τώρα τι πρέπει να γίνει ? Προφανώς κάποια συναλλαγή ακόμη μεταξύ πολιτείας-τεε , που από ότι φαίνεται ετοιμάζεται . 

 

Θα θεωρηθεί μάστερ το δίπλωμα πολυτεχνείου και θα γίνει ο βασικός τίτλος σπουδών γιά το επάγγελμα του μηχανικού , ενώ θα οριστεί κάποιο χαμηλότερο επίπεδο για τα 4ετή ιδρύματα .

 

Βέβαια εδώ προκύπτει η απορία , πως θα θεωρηθούν 5ετή τα βρεττανικά πτυχία των 3+1 ετών . Ε κάτι θα βρούν και εκεί .

 

Αυτό που είναι το θέμα τελικά , είναι το πόσο στον αέρα πάνε τα παιδιά στις εισαγωγικές και στα ιδρύματα και πόσο παραμύθι τρώνε από καθηγητές και φροντιστές στα λύκεια , αλλά και από καθηγητές στις σχολές που παλεύουν για την θεσούλα τους .

 

Τώρα τι θα φέρει η απελευθέρωση θα δούμε .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ολες οι παραπανω αποψεις σεβαστες και εν πολλοις τεκμηριωμενες.Μονο που δεν οδηγουν πουθενα 

Να  συζητησουμε  καλυτερα (το θεμα ειναι  σαφως πολιτικο )  για το πως θα κινηθει ανοδικα εν μεσω υφεσης αλλα και σε βαθος  χρονου οσο μπορουμε για τις μελλοντικες γενεες μηχανικων  ο χωρος της οικοδομης , που μπορει και  σιτιζει  δεκαδες επαγγελματα/ιες  και κινει την τοπικη οικονομια 

Edited by KOKARADI
Link to comment
Share on other sites

Το χτύπημα της οικοδομής ήταν στρατηγικός στόχος των προηγούμενων κυβερνήσεων και μένει να δούμε αν θα είναι και της σημερινής .

 

Είχε στόχους το μάζεμα φόρων , την διάλυση του ανταγωνισμού από τους μικρομεσαίους κατασκευαστές και τον εκμηδενισμό των όποιων αντιστάσεων των ιδιοκτητών ακινήτων , ώστε μετά το τέλος των οδικών έργων , οι γνωστοί νταβατζήδες να ξεκινήσουν με απεριόριστη ρευστότητα από τις τράπεζες την ανακατασκευή του υπάρχοντος δομημένου πλούτου , με μαζικές κατασκευές σε επίπεδο οικοδομικού τετραγώνου , εκμεταλλευόμενοι και τα μπόνους του ΝΟΚ για αυτές τις περιπτώσεις .

 

Θα δούμε αν τα συμφέροντα αυτά θα συνεχίσουν να κανονίζουν τα περί την οικοδομή νομοθετώντας μέσω των πολιτικών υπαλλήλων τους . 

Link to comment
Share on other sites

 

Ο λόγος που ο σημερινός τριαντάρης δεν έχει ακόμα χτίσει γέφυρα είναι οι στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας και όχι η τεχνολογική πολυπλοκότητα.

 

Εγώ πάντως που είμαι απόφοιτος ΤΕΙ, έχω αρχίσει εδώ και μερικές ημέρες να σχεδιάζω γέφυρες!! Πραγματικές!!

(Μόνο που έπρεπε να πάω σε άλλη χώρα!! Τουλάχιστον τώρα βλέπω τις κλασσικές γκρίνιες για το παλιοεπάγγελμα στην Ελλάδα, για τις αδικίες και για τα ΕΔ, και γα τα παράλογα (λογική: 24 χρονών τελείωσε το πολυτεχνείο και στα 27 έχτισε γέφυρα μόνος του.... αλλά αντέχει ακόμα...), και λέω ευτυχώς έφυγα και ησύχασε το κεφαλάκι μου!!) :D

 

Εξηγούσα προχθές σε έναν chartered (έχω ξεκινήσει και εγώ ο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, τη διαδικασία για να γίνω  :mrgreen: ) τι κάνουν στην Ελλάδα με τις σφραγίδες τους (ενοικίαση, σφράγισμα των πάντων μετά την αποφοίτηση, χωρίς εξετάσεις, χωρίς εμπειρία) και με κοιτούσε ο καημένος όλο απορία.. Εγώ όμως του είπα ότι δεν τα έκανα αυτά, γιατί άνηκα σε "ειδική κατηγορία" μηχανικών.. Καμιά 30.000 "Τεράστιας Εμβέλειας" που από το 82 περιμένουν όμηροι βο(υ)λευτικών υποσχέσεων, με αποτέλεσμα ο "ΤΕΙτζής" να φαγώνεται με τον "Πολυτεχνίτη".. Μπράβο μας.. [sic!] 

Edited by Earl
  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

Εξηγούσα προχθές σε έναν chartered (έχω ξεκινήσει και εγώ ο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, τη διαδικασία για να γίνω  :mrgreen: ) τι κάνουν στην Ελλάδα με τις σφραγίδες τους (ενοικίαση, σφράγισμα των πάντων μετά την αποφοίτηση, χωρίς εξετάσεις, χωρίς εμπειρία) και με κοιτούσε ο καημένος όλο απορία.. 

Υπάρχει ειδική σημείωση για τα μέλη του Τ.Ε. Ελλάδος να μην αναγνωρίζονται στην Αγγλία ως chartered όπως άλλων χωρών....

Με μια προφορική εξέταση της πλάκας δεν γίνεσαι chartered ακόμη και αν τελείωσες ΕΜΠ....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.