Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προσχέδιο Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα Αποφοίτων ΤΕΙ


Recommended Posts

Σαφώς και η ποιότητα σπουδών εξαρτάται εν μέρει από το ακαδημαικό επίπεδο του καθηγητή...και ακόμα περισσότερο από τη μεταδοτικότητά του και κατά ένα μεγαλύτερο ποσοστό από τις σημειώσεις και τη βιβλιογραφία που δίνει.. Είχαμε καθηγητή στη σχολή τεχνολογιών αντιρρύπανσης ερευνητή ο οποίος δεν μπορούσε να διδάξει επομένως η ατομική προσπάθεια του φοιτητή ήταν μεγαλύτερη στο μάθημά του... .Δε θα μπω στη διαδικασία να αξιολογήσω ένα δύο ή παραπάνω ιδρύματα (ΑΤΕΙ ή Πολυτεχνεία) με βάση τους βυσματικούς καθηγητές με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό..αυτοί δίνουν απλά την κατεύθυνση και αν υπάρχει ενδιαφέρον αμφίπλευρο μπορεί να συντελέσουν και στην ανάπτυξη κριτικής ικανότητας και αναλυτικής σκέψης στο αντικείμενο.Άλλωστε ο καθηγητής δεν μπορεί να κάνει ΤΙΠΟΤΑ αν εσύ δεν πατάς στη σχολή ή και αν πατάς και δε διαβάζεις ή δεν ενημερώνεσαι..

Στη δουλειά και στην πιάτσα μαθαίνεις τα περισσότερα, εφαρμόζεις τη θεωρία και από την κλίμακα του εργαστηρίου περνάς στην ευρεία κλίμακα.Αν διαφωνεί κανείς ας μου πει... : Υπάρχει ένας, ένας μόνο που να μπορεί να αναλάβει έργο με το που θα πάρει το πτυχίο του χωρίς καμία εμπειρία επαγγελματική?Που θα ανοίξει δικό του γραφείο και θα λειτουργήσει ανεξάρτητα χωρίς καμία βοήθεια?Αν ναι, εγώ δεν μπορώ να αναλάβω τέτοια ευθύνη και επαγγελματικά δικαιώματα να είχα .Αν οι ΝΕΟΙ διπλωματούχοι Πολυτεχνίτες είναι τόσο χαρισματικοί και καταρτισμένοι, τους έχω είδηση, ας επωφεληθούν από τον ΟΑΕΔ και ας ανοίξουν μια δική τους επιχείρηση με το που θα ορκιστούν , δε βλέπω το νόημα να πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης και να χαρίζουν τις γνώσεις τους σε επιχ/σεις που θα μπορούσαμε να εργαστούμε εμείς οι μηχανικοί των ΑΤΕΙ που δεν έχουμε το ανάλογο χάρισμα ,,,Τέλος αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι :συγκρίνοντας την ύλη της σχολής μου με την αντίστοιχη ύλη σε περιβαλλοντικά θέματα και αντιρρυπαντικά συστήματα των χημικών μηχανικών βλέπω διαφορές και είναι λογικό, σπούδασα 4 χρόνια στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ενώ ο χημικός μηχανικός έχει 10 μαθήματα με ελλείψεις με ορισμένα από αυτά επιλογής κιόλας .Γιατί λοιπόν να είμαι ανύπαρκτη επαγγελματικά και να μην έχω δικαίωμα να αναλάβω ευθύνες αργότερα στο αντικείμενο μου το οποίο σπούδασα ενώ ο χημικός μηχανικός να αναλαμβάνει αβέρτα?Επιτέλους να δημοσιευθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Αυτά, από εμένα , δεκτή η όποια απάντηση στο ερώτημά μου.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς μου θυμίζει πιο πολύ τμήμα διακοσμητικής παρά μηχανικών. Τι επ. δικαιώματα έχει;Το ΑΤΕΙ αυτό ιδρύθηκε το 2004 κ τώρα πρέπει να έβγαλε το 1ο απόφοιτο. Είναι ίσως νωρίς για να στελεχωθεί πλήρως. Ανήκει στη γενιά Σημίτη όπου άνοιγε τμήματα αβέρτα χωρίς να το ψάχνει κ πολύ κ ούτε να έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Ίσως κ αυτό παίζει κάποιο ρόλο στην αδυναμία στελέχωσης...

 

Αν πάντως έχει ή πρόκειται να έχει επ. δικαιώματα μηχανικού το παίρνω πίσω για την παραπληροφόρηση...

 

stayros, δες το λινκ --> http://www.michanikos.gr/ftopic65-0-asc-328.html

Link to comment
Share on other sites

Παρατήρηση δεκτή. Θα διορθώσω το σχόλιο...

 

Πάντως για να μην βλέπουμε το δέντρο κ χάνουμε το δάσος, το συγκεκριμένο τμήμα, δεδομένου του ότι ιδρύθηκε το 2004, όπως ιδρύθηκε, δεν αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα ΑΤΕΙ μηχανικών στην Ελλάδα. Ο κανόνας είναι ότι θεωρεία διδάσκουν μόνο οι κατέχοντες διδακτορικό.

Link to comment
Share on other sites

beata κάνεις λάθος ,πρέπει να συγκρίνεις την σχολή σου με το αντίστοιχο πρόγραμμα σουδών των μηχανικών περιβάλλοντος και όχι των χημικών μηχανικών , δες http://www.enveng.tuc.gr/ekpaideysh/proptyxiaki/135-semester1-gr.html .Επίσης οι μηχανικοί περιβάλλοντος ΔΕΝ έχουν δικαιώματα και ας είναι πολυτεχνείο ,ενώ και οι χημικού μηχανικοί αν και έχουν λόγω στρεβλώσεων δεν μπορούν να τα ασκήσουν (πχ εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων βαφτ'ίζεται ως υδαυλικό έργο και μπορούν οι τοπογράφοι και όχι οι χημικοί μηνχαικοί ) όπως βλέπεις λοιπόν δεν είναι κάτι ειδικά ως προς την σχολή σου επειδή είναι ΤΕΙ

Link to comment
Share on other sites

ZaXoYs έγραψε "πχ εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων βαφτ'ίζεται ως υδαυλικό έργο και μπορούν οι τοπογράφοι και όχι οι χημικοί μηνχαικοί )"

 

προφανώς μιλάμε για μελέτη

 

Δεν πρέπει να βαφτίζεται γιατί είναι μία σύνθετη μελέτη και πρέπει να μετέχουν στην εκπόνηση μελετητικά πτυχία υδραυλικών έργων, στατικών μελετών, Η/Μ μελετών και χημικοτεχνικών μελετών.

Αν κάτι δεν γίνεται σωστά, πρέπει να γίνεται προσπάθεια διόρθωσης προς τη σωστή κατεύθυνση.

 

Οι τοπογράφοι μηχανικοί, μετά τέσσερα χρόνια από την απόκτηση του διπλώματος, έχουν δυνατότητα να αποκτούν πτυχίο Υδραυλικών έργων Α΄ μετά τέσσερα χρόνια + σημαντική εμπειρία Β' και μετά τέσσερα + σημαντική εμπειρία Γ΄.

Επομένως δεν έχουν δικαιώματα ως απλώς τοπογράφοι αλλά ως κάτοχοι μελετητικού πτυχίου υδραυλικών έργων.

Να σημειωθεί ότι κάθε μελετητής έχει δικαίωμα μόνο σε δύο πτυχία εγγραφή.

Οι υδραυλικές μελέτες έχουν δεκάδες υποκατηγορίες από τις οποίες μία είναι η επεξεργασία λυμάτων στην οποία ασφαλώς πρέπει να μετέχει και μελετητικό πτυχίο Χημικοτεχνικών μελετών.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω λάθος, ήμουν νόμιζα σαφής. Αν είδες έγραψα : "Τέλος αυτό που έχω να παρατηρήσω είναι :συγκρίνοντας την ύλη της σχολής μου με την αντίστοιχη ύλη σε περιβαλλοντικά θέματα και αντιρρυπαντικά συστήματα των χημικών μηχανικών βλέπω διαφορές και είναι λογικό, σπούδασα 4 χρόνια στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ενώ ο χημικός μηχανικός έχει 10 μαθήματα με ελλείψεις με ορισμένα από αυτά επιλογής κιόλας (δεν αναφέρομαι σε πρόγραμμα σπουδών αναφέρομαι σε ύλη, σημειώσεις, διαλέξεις περιεχόμενο).......ο χημικός μηχανικός να αναλαμβάνει αβέρτα".Στη θέση του χημικού μηχανικού μπορώ αν θες να βάλω τον πολιτικό μηχανικό, τον τοπογράφο, τον μεταλλειολόγο....Η ειδικότητά μου διδάσκεται σε αυτούς τους κλάδους και καλώς διδάσκεται καθώς περνάμε ελπίζω σε μια νέα περίοδο όπου ο περιβαλλοντικός σχεδιασμός καθιερώνεται και στην Ελλάδα. Όμως τα 10 μαθήματα δίνουν δικαίωμα και τα (τουλάχιστον) 25 (αυτά που αφορούν καθαρά γνωστικό υπόβαθρο σε αντιρρυπαντικά συστήματα και περιβαλλοντικές διεργασίες/ φαινόμενα) ΟΧΙ. Τυπικά λοιπόν, σε επίπεδο προγράμματος σπουδών υπάρχει μια αδικία τόσο για τους μηχανικούς αντιρρύπανσης όσο και για τους μηχανικούς περιβάλλοντος με αυτήν την κατάσταση.

Το γνωρίζω οτι οι μηχανικοί περιβάλλοντος δεν έχουν δικαιώματα και πολύ κακώς φυσικά όπως οποιαδήποτε επάγγελμα δεν είναι θεσμοθετημένο αλλά δεν είμαστε στην ίδια μοίρα.Το μελετητικό πτυχίο για εκπόνηση πχ μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων μπορούν να το έχουν και ΔΙΚΑΙΩΣ ΑΥΤΟΙ εφόσον είναι άμεσα συναφές ως προς το αντικείμενο - εγώ χρειάζομαι βεβαίωση άσκησης επαγγέλματος την οποία φυσικά ΔΕΝ έχω δικαίωμα να ΕΧΩ.

 

"Ειδικά προς τη σχολή επειδή είναι ΤΕΙ" ,...... ο λόγος που έγραψα το 1ο post είναι εν μέρει απάντηση σε αυτούς τους που θίγουν επίπεδο σπουδών, επίπεδο καθηγητών κτλ στα ΑΤΕΙ. Και γι'αυτό το λόγο έκανα και την ερώτηση....στην οποία απάντηση δεν πήρα.

Link to comment
Share on other sites

Απάντηση στο ερώτημά σου έχει δοθεί αρκετά παλιότερα, αν δεν κάνω λάθος στο συγκεκριμένο θέμα που συζητάμε κιόλας.

Βοήθεια για να αναλάβεις ένα έργο με το που θα πάρεις το πτυχίο σου ασφαλώς και θα χρειαστείς. Ασφαλώς και η εμπειρία είναι χρήσιμη σε κάθε περίπτωση. Η ύπαρξη όμως του θεωρητικού υποβάθρου είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ. Εάν για τον οποιοδήποτε λόγο δεν έχεις τις σωστές θεωρητικές βάσεις μεταπίπτεις στην κατηγορία του εργολάβου και του εμπειροτέχνη.

Link to comment
Share on other sites

Αυτονόητο, γι'αυτό τσέκαρα και τις ύλες άλλωστε και μίλησα για συνεχή ενημέρωση και προσωπική προσπάθεια στο 1ο ποστ. Προέκυψε κι άλλη απορία. Στο θεωρητικό υπόβαθρο εντάσσονται και οι "πρότυπες" ΜΠΕ που ζητούνται και υπάρχουν στις νομαρχίες και στο site?Όποιος γνωρίζει ας απαντήσει, ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

ρε παίδες είπα να μην πάρω θέση στο συγκεκριμένο topic διότι ότι και να πούμε μόνο ένταση,διαμάχες και μίση φέρνει χωρίζοντάς μας στα 2 .αυτό μπορεί να φέρνει παρά κάποιο αποτέλεσμα???ΟΧΙ!!!!

Μηχανολόγος Μηχανικός ΤΕ Ελεύθερος επαγγελματίας είμαι και θέλω να αναφερθώ σε αυτούς που λένε ποιοι μας κάνουν μάθημα στα ΑΤΕΙ.

Όλοι αμόρφωτοι καθηγητές ήταν, αναπληρωτές ,χωρίς διδακτορικό,απόφοιτοι ΙΕΚ, ΤΕΙ....μπλα μπλα μπλα....και κολοκύθια τούμπανα!!!!λοιπόν στο δικό μου τμήμα όλοι οι καθηγητές θεωρίας είχαν διδακτορικό τίτλο,όσοι είχαν μεταπτυχιακό ήταν βοηθοί καθηγητών στα θεωρητικά και όσοι ήταν κάτοχοι τίτλου ΤΕΙ ήταν βοηθοί εργαστηρίων!Όσο αφορά το μόνιμο προσωπικό ώς καθηγητές θεωρίας θα έπρεπε βάση νόμου πλέον να είναι κάτοχοι διδακτορικού γιαυτό είχαμε και το φαινόμενο καθηγητές χρόνων εν έτη 2000 να τρέχουν να πάρουν διδακτορικό τίτλο,τόσο για μονιμοποίηση όσο για την διεκδίκηση έδρας απο άλλο συνάδελφο!!!

 

Πάμε στα πολυτεχνία τώρα!!!!πόσοι από εσάς βλέπατε τον καθηγητή σας και όχι έναν συμφοιτητή σας τσιράκι του καθηγητή που από την βαρεμάρα του ανέθετε είτε σε μεταπτυχιακό του το μάθημα είτε σε κάποιο "συνάδελφό "σας από κάποια κομματική παράταξη????

πόσες φορές τον αναζητήσατε και σας άνοιξε την πόρτα του γραφείου του?πόσες φορές πατήσατε στο μάθημα του από τις 8 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ???αλλά ξέχασα!!κάποια τμήματα κλείνουν από τις 6 άντε το πολύ 7 ενώ εγώ έτρεχα στα εργαστήρια και στις θεωρίες ανελλιπώς ως τις 10 το βράδυ!!!!και σπίτι στις 12 τα μεσάνυχτα (διότι έμενα Χολαργό).

και μην βιαστείτε να πείτε "εμένα ποτέ, ερχόταν πάντα"διότι γνωρίζουμε όλοι μας του τί γίνετε!!!και εμείς Αθήνα Σπουδάσαμε και συνάδελφους από το ΕΜΠ παρέα κάναμε και τα συζητούσαμε όλα αυτά που μας έκαιγαν τότε και μας έλεγαν για τους καθηγητές που βαρίοταν να έρθουν στο τμήμα για να διδάξουν!

 

Όσο για τον βαθμό που μπήκα στο εν λόγω ΑΤΕΙ ήταν 15,5.Μόνο αυτό ήθελα να σπουδάσω και αυτό και μόνο δήλωσα από ΤΕΙ και το αντίστοιχο ΑΕΙ όλης της χώρας!!!ανατρέξτε λίγο στις βάσεις τει Πειραιά εν έτη 2000.

τί είμαστε???μιάσματα της κοινωνίας σας και προσπαθείτε να μας κάνετε εξορκισμό μην σας κολλήσουμε αμορφωσύνη???ε???

και όσο για εμάς που τελειώσαμε ένα ΑΤΕΙ τί είμασταν πριν???πρεζάκια ,κατακάθια της κοινωνίας, αυτοί που δεν τα έπαιρναν τα γράμματα?Μήπως ο θεός δεν μερίμνησε για εμάς και δεν μας έβαλε πλήρες λογισμικό στον εγκέφαλο??Αξίζει να μας απαξειείτε τόσο???ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΗΣΤΗΡΙΑ πηγαίναμε και ξενυχτουσαμε διαβάζοντας και όλα!!!

Όσο για τα παιδιά που μπαίνουν-μπήκαν από τα ΤΕΛ-ΤΕΣ-ΕΠΑΛ κτλ αν καταφέρουν και βγάλουν την σχολή ΤΕΙ και μετά στο ΑΕΙ τι σας φοβίζει???από αλλού βγήκαν αυτά τα παιδιά????με άλλο τρόπο,ΜΗ επιστημονικό???

ξεκολλήστε από το πιπίλισμα και την καραμέλα είμαστε" ανώτεροι " από εσάς ,μόνο επιβλέψεις και αυτά υπό όρους κτλ.

αυτά που ζητάμε είναι ΟΧΙ για να τα αφαιρέσουν από "τους επίλεκτους(εσάς)"αλλά αυτά που θα έπρεπε να είχαν υπογραφεί πριν ακόμα γεννηθούμε πολλοί από εδώ μέσα ούτως ώστε να μην χρειαζόταν να κάνουμε αυτές τις συζητήσεις!!!Δέσμιοι είμαστε όλοι των κυβερνίσεων που φοβούνται να πάρουν θέση μην τους δαγκώσει το ΤΕΕ και δεν πάρουν ψήφους!

Αντί να τα ρίχνετε στις κυβερνήσεις τρωγόμαστε μόνοι μας!!!!ΓΙΑ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ κύριοι-ες των ΑΕΙ τι προσχέδιο προβλέι να κάνει ο νυν υπουργός παιδείας στο σύστημα των πανελληνίων???με ποιον τρόπο θα μπαίνουμε στην ΤΡΙΤΟΒΆΘΜΙΑ (ΑΕΙ-ΑΤΕΙ) εκπαίδευση???ΑΥΤΟΙ ΦΤΑΙΝΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ!!!!οχι ΕΜΕΙΣ!!εμείς είμαστε τα θύματά τους!!!

 

ΈΛΕΟΣ!!!δεν είναι σωστή η αντιδικία.Σωστό είναι αυτό που θα μας κάνει όλους καλύτερους και επαγγελματίες αλλά και ανθρώπους!

 

συγγνώμη για την έκταση και το έντονο ύφος!!!για όλους υπάρχει πεδίο επαγγελματικής δράσης.Γιατί είστε τόσο επιθετικοί και απαφιωτικοί μαζί μας???ε???

καλοί επαγγελματίες ΑΤΕΙ ΚΑΙ ΑΕΙ υπάρχουν.το ίδιο και ΚΑΚΟΊ!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Όπως είπα η ουσία είναι αλλού.Υπάρχουν καθηγητές που κατέχουν διδακτορικό και είναι απίστευτοι στο μάθημά τους, πρόθυμοι και αναλυτικοί.Και υπάρχουν κι άλλοι βολεμένοι.Είναι γενικό το φαινόμενο.Και να μη ξεχνάμε , σαν φοιτήτρια δεν θα έχω άποψη για τον διδάκτορα με βάση τις δημοσιεύσεις (κάποιες από αυτές βγαίνουν για τυπικούς λόγους δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ακαδημαική κοινότητα ούτε καν σαν αναφορά σε γενική βιβλιογραφική πτυχιακή μπορούν να χρησιμεύσουν ή κάποιες άλλες έχουν προκύψει κατά ένα μεγάλο μέρος από προσπάθειες φοιτητών που τα ονόματά τους ούτε καν αναφέρονται). Και το πιο σημαντικό...το θεωρητικό υπόβαθρο αν θες να το αποκτήσεις θα το αποκτήσεις..είτε είσαι στο ΕΜΠ είτε στο ΑΤΕΙ.Δεν είμαστε στο δημοτικό να μας υποδείξει ο δάσκαλος τις σελιδούλες μαθήματος από το βιβλίο του που θα διαβάσουμε.Και αν κάποιος φοιτητής νιώθει οτι ο καθηγητής κάνει "στείρο" μάθημα, ψάχνει και βρίσκει.Αυτός που έχει μάθει στα έτοιμα, έτσι θα συνεχίσει και στο επάγγελμά του αργότερα υποθέτω.Αυτός που έχει μάθει στα έτοιμα, έβγαλε σκονάκι στο αμφιθέατρο.Αυτός που έμαθε στα έτοιμα έβγαλε σχολή χωρίς ουσιαστικό αντίκρυσμα.Για την απόκτηση θεωρητικού υποβάθρου θέλει και προσωπική προσπάθεια.Γι'αυτό άλλωστε υποχρεούσαι να πραγματοποιήσεις πτυχιακή/διπλωματική εργασία.Είτε εντρυφείς θεωρητικά σε ένα αντικείμενο είτε κάνεις το πείραμά σου (πειραματικά δεδομένα/έρευνα και εξαγωγή συμπερασμάτων).Και τα δυο εχουν σαν στόχο και αποτέλεσμα την επαλήθευση, αναζήτηση, και κατάκτηση της γνώσης.Όσο για τις βάσεις jimevi μπήκα σε σχολή με μέσο όρο 8-9 . Και 3 να είχε βάση πάλι η σχολή μου δε θα το χρησιμοποιούσα σαν επιχείρημα καθώς απ'ότι είδα τα άτομα που δεν είχαν βάσεις για να τη βγάλουν είτε κατέφευγαν σε ιδιαίτερα μαθήματα για να καλύψουν τα κενά στη χημεία κτλ είτε την άφηναν τελείως και ήταν εγγεγραμένοι για τυπικούς λόγους.Και κάτι τελευταίο.Κατά ένα ποσοστό έχουν πρόσβαση στα Πολυτεχνεία και τα υπόλοιπα Ιδρύματα παιδιά ομογενών που δίνουν κάτω από διαφορετικούς όρους εξετάσεις.Πώς τις βγάζουν τις σχολές περνώντας με 15 μ.ο(μπορεί και λιγότερο) σε μικρότερη ύλη και άλλης δυσκολίας θέματα ? Πιο δύσκολα από τους υπόλοιπους σίγουρα..με προσωπικό κόπο μεγαλύτερο φαντάζομαι.Επομένως δεν είναι καθόλου αδύνατο κάποιος που πέρασε στο ΑΤΕΙ με 8 να μην μπορεί να ανταποκριθεί στο πρόγραμμα σπουδών του ΕΜΠ με προσπάθεια.

Τέλος δε θεωρώ ότι οι Πολυτεχνίτες μας αντιμετωπίζουν στο σύνολό τους έτσι άσχημα(γνώρισα άτομα από ΕΜΠ που ενθάρρυναν και δε μου έκοψαν τα πόδια όταν χρειάστηκε,σε αντίθεση με άτομο από ΑΤΕΙ που σκόπευσε στο αντίθετο).Αλλά ίσως μερικοί υπάρχουν, οι οποίοι λειτουργούν έτσι "φανατισμένα" σε όλα τα επίπεδα της ζωής τους και υπάρχουν σε όλες τις σχολές και όλα τα επαγγέλματα.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.