Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Πού σχεδιάζει η Cosco μεγάλη ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα


    Τη χερσόνησο Κυνόσουρα στην ανατολική Σαλαμίνα, απέναντι ακριβώς από τους προβλήτες του ΟΛΠ που διαχειρίζεται η Cosco, έχει επιλέξει ο κινεζικός κρατικός όμιλος για ένα project που δυνητικά μπορεί να εξασφαλίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας: την εγκατάσταση μεγάλης ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας που θα εξοπλίσει με πλωτή γέφυρα δεξαμενισμού μεγάλων ποντοπόρων.

     

    Η συγκεκριμένη περιοχή ανήκει στον ΟΛΠ και μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερες από μία τέτοιες δεξαμενές, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών. Ειδικότερα, το σχέδιο, που έχει παρουσιαστεί εδώ και καιρό στο ελληνικό Δημόσιο, αλλά και στη νέα κυβέρνηση, περιλαμβάνει την αγορά νέας πλωτής γέφυρας δεξαμενισμού ικανής να εξυπηρετήσει πλοία post panamax, με μήκος δηλαδή άνω των 366 μέτρων. Το κόστος ναυπήγησης και μεταφοράς της στον Πειραιά υπολογίζεται στα επίπεδα των 50 εκατ. δολ.

     

    Η επένδυση εντάσσεται μέσα στο συνολικό πακέτο επενδύσεων που προτίθεται να δεσμευθεί να υλοποιήσει η κινεζική ναυτιλιακή στο πλαίσιο της προσφοράς της για την απόκτηση της πλειοψηφίας των δικαιωμάτων ψήφου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Το πλεονέκτημα του κινεζικού σχεδίου είναι πως η Cosco, ούσα από τους μεγαλύτερους διαχειριστές ποντοπόρων πλοίων διεθνώς και πραγματοποιώντας πλέον εκατοντάδες τακτικά δρομολόγια από την Ασία προς τον Πειραιά, μπορεί να διασφαλίσει έργο για τη νέα ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα του ΟΛΠ.

     

    Και σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίζεται διατεθειμένη να εγγυηθεί αυτό το έργο στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συμφωνίας για τον ΟΛΠ. Αλλωστε, όπως επισημαίνουν χρήστες του λιμανιού του Πειραιά και άλλες μεγάλες εταιρείες τακτικών δρομολογίων, όπως η Evergreen, η MSC και η Maersk, έχουν πλέον σε εβδομαδιαία βάση αφίξεις στον Πειραιά και θα εξυπηρετούνταν για τις επισκευές τους από μια τέτοια μονάδα εφόσον αυτή μπορούσε να λειτουργήσει ανταγωνιστικά. Το ίδιο ισχύει όχι μόνο για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και για άλλους τύπους πλοίων με συχνές προσεγγίσεις του Πειραιά, συμπεριλαμβανομένων κρουαζιερόπλοιων.

     

    Η υλοποίηση του σχεδίου αυτού εκτιμάται ότι θα μπορούσε να προσφέρει διέξοδο απασχόλησης στην υψηλότατη ανεργία που πλήττει τους Ελληνες επαγγελματίες του κλάδου, από τους καλύτερα καταρτισμένους παγκοσμίως. Παράλληλα, θα παρείχε έργο και για τους εκατοντάδες υπεργολάβους που λειτουργούν στο πλαίσιο της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ, αλλά και ευρύτερα. Η ύπαρξη μεγάλης τεχνογνωσίας μεταξύ των Ελλήνων εργαζομένων, καρπός εμπειρίας δεκαετιών, θεωρείται απαράμιλλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εφόσον όμως μπορούν να διευθετηθούν θέματα εργασιακών σχέσεων, σημειώνουν κύκλοι του λιμανιού. Σημειώνεται πως στην ευρύτερη περιφέρεια έχουν αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο τα τουρκικά ναυπηγεία, που λειτουργούν όχι μόνον με δραστικά χαμηλότερο κόστος αλλά έχουν πλέον αποκτήσει και σημαντική εμπειρία.

     

    Λείπουν δεξαμενές από την Ελλάδα

     

    Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα μόνον δύο πολύ μεγάλες, σταθερές, δεξαμενές που χρησιμοποιούνται από τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία όμως δεσμεύονται νομικά να πραγματοποιούν εργασίες αποκλειστικά για πολεμικά πλοία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού περιορίζοντας τις δυνατότητες εμπορικής εκμετάλλευσής τους. Η επιλογή της Κυνόσουρας για την εγκατάσταση της πλωτής δεξαμενής που σχεδιάζει να φέρει η Cosco δεν είναι τυχαία, αφού εκεί υπάρχει ζώνη στην οποία έχει δικαιώματα χρήσης ο ΟΛΠ και είναι χαρακτηρισμένη ως ναυπηγοεπισκευαστική.

     

    Προοπτικώς και εφόσον η λειτουργία της πρώτης δεξαμενής διασφαλιστεί, η κινεζική πλευρά δεν αποκλείει την επέκταση των ναυπηγοεπισκευαστικών της δραστηριοτήτων με πρόσθετες πλωτές δεξαμενές.

     

    Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο έρχεται σε μια περίοδο που η μη λειτουργία του εμπορικού τμήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η υπολειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου και η απαξίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος έχουν μειώσει δραματικά το σύνολο των παραγωγικών, οικονομικών και εμπορικών δραστηριοτήτων στον χώρο.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/809255/article/oikonomia/epixeirhseis/poy-sxediazei-h-cosco-megalh-nayphgoepiskeyastikh-monada





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Παίρνοντας αφορμή και από ένα ακόμα δημοσίευμα των ειδήσεων ευκαιρία να τους προτείνουμε να φτιάξουν στην ίδια περιοχή και ένα διαλυτήριο μεγάλης κλίμακας που να εκμεταλλευτεί την απαγόρευση της διάλυσης πλοίων στο Μπαγκλαντές.

    Link to comment
    Share on other sites

    Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα μόνον δύο πολύ μεγάλες, σταθερές, δεξαμενές που χρησιμοποιούνται από τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία όμως δεσμεύονται νομικά να πραγματοποιούν εργασίες αποκλειστικά για πολεμικά πλοία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού περιορίζοντας τις δυνατότητες εμπορικής εκμετάλλευσής τους.

     

    Η λύση είναι εδώ. Το ΠΝ δεν χρειάζεται τις τεράστιες δεξαμενές των ΕΝ. Υποβρύχια κλπ τέρμα για να ενδιαφερθεί άλλος ευρωπαίος (όπως η HDW, τότε), ας πάρει τα ΕΝ η Cosco.

    Link to comment
    Share on other sites

    Η λύση είναι εδώ. Το ΠΝ δεν χρειάζεται τις τεράστιες δεξαμενές των ΕΝ. Υποβρύχια κλπ τέρμα για να ενδιαφερθεί άλλος ευρωπαίος (όπως η HDW, τότε), ας πάρει τα ΕΝ η Cosco.

     

    κινέζοι είναι ........δεν είναι βλάκες!!!!!!!!  

    Link to comment
    Share on other sites

    ο τζιρος μιας πλωτης δεξαμενής τέτοιου μεγέθους είναι της τάξης των 100000-150000 δολαρίων τη μέρα. 

    με μια πληρότητα 300+ ημερών είναι 30+ εκατομύρια το χρόνο εκ των οποίων τα περισσότερα  καταλλήγουν σε συνεργεία/εργαζόμενους (άρα καταναλώνονται και φορολογούνται. 

     

    θα μου πείς σιγά τα λεφτά , θα σου πώ οτι τα 30+ εκατομύρια είναι εισαγώμενο χρήμα και όχι ανακύκλωση υπάρχοντως. 

     

    αν βρεθεί τρόπος βέβαια να μην υπάρχουν τα έκτροπα του παρελθόντως που μπαίνανε οι εργατοπατέρες μέσα και σταματάγανε τις επισκευές γιατί ξυπνήσανε στραβά το πρωι, διότι οι πλωτές δεξαμενές δε χρειάζεται να μείνουν στη θέση τους, μπορούν έυκολα να πάνε βόλτα σε άλλη παραλία. 

     

    κάποιο μηδενικό δημιουργεί πρόβλημα :smile:

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα 30Μ$ δε θα μείνουν όλα εδώ, αν ήταν έτσι δε θα είχε νόημα η εταιρεία να κάνει την επένδυση. Ωστόσο όσα και να μείνουν από ολότελα κάτι είναι. Όλη η δημόσια περιουσία (και τα πολεμικά ναυπηγεία) μπορεί να αξιοποιηθεί κάπως έτσι, αλλά με παραχώρηση προς εκμετάλλευση, όχι πώληση.

    Edited by georgios_m
    Link to comment
    Share on other sites

    προφανώς δεν μένουν όλα εδώ , όταν όμως χρησιμοποιείς τοπικά συνεργεία (αναγκαστικά) που χρησιμοποιούν κατοίκους της χώρας (έλληνες / ξένους) μεγάλο μέρος πάει εκεί και φορολογείται. (και κυκλοφορεί και ξαναφορολογείται κλπ)

    προφανώς η επιχείρηση πρέπει να αποσβέσει κεφάλαιο και να βγάζει κέρδη. απλά στην όλη φάση μένουν και 5 φράγκα απο το πουθενά.

    αν γίνουν ανταγωνιστικά και τα άλλα δυο ναυπηγεία της περιοχής κάτι καλύτερο θα γίνει. 

    Link to comment
    Share on other sites

    αυτοί που θα δουλέψουν δε θα είναι απαραίτητα έλληνες αλλά θα είναι σίγουρα φορολογούμενοι στην ελλάδα.

     

    οι έλληνες έτσι και αλλιώς αυτή τη περίοδο είναι φθηνοί σε αυτή τη δουλειά.

     

    φραπεδάκια θα σερβίρονται , να σαι σίγουρος, όποιος δοκίμασε το ζητάει :grin:

     

    (έχω προσυλητήσει στον φραπέ τους κινέζους στη σανγκαη , όταν πάμε για επισκευές)

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.