Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Δημοψήφισμα στην Σαλαμίνα για την υποθαλάσσια σύνδεση με Πέραμα


    Ναι ή Όχι στην υποθαλάσσια οδικής ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος καλούνται να ψηφίσουν σε δημοψήφισμα που θα διεξαχθεί την ερχόμενη Κυριακή 20 Μαρτίου οι δημότες της Σαλαμίνας.

     

    Το άτυπο δημοψήφισμα θα διεξαχθεί από τις 8.00 το πρωί έως τις 8.00 το βράδυ. Οι δημότες Σαλαμίνας ψηφίζουν στο Δημαρχείο (Αίθουσα Δημ. Μπόγρη) και οι Δημότες των πρώην Κοινοτήτων Αμπελακίων, Αιαντείου και Σεληνίων ψηφίζουν στα Κοινοτικά τους καταστήματα.

     

    Σε ανακοίνωση της η αντιπεριφέρεια Πειραιά σημειώνει ότι: «Εν όψει του συγκεκριμένου δημοψηφίσματος, αλλά και της κρισιμότητας του θέματος, είναι ανάγκη οι πολίτες της Σαλαμίνας να ενημερωθούν έγκαιρα για όλες τις πτυχές του συγκεκριμένου έργου, τις δυνατότητες και προοπτικές που αυτό θα δώσει στο νησί, αλλά και τα προβλήματα που δημιουργούνται, με σκοπό να πάρουν υπεύθυνα θέση με την ψήφο τους. Είναι προφανές ότι η άποψη των πολιτών είναι εξαιρετικά σημαντική σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για την ανάπτυξη και την οικονομία της Σαλαμίνας. Για αυτό απαιτείται τόσο η ευρύτερη και πληρέστερη δυνατή ενημέρωση, όσο και η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή στο δημοψήφισμα αυτό που αποτελεί την πεμπτουσία της Δημοκρατίας.»

     

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος καλεί τους πολίτες της Σαλαμίνας «να επιδείξουν την μέγιστη δυνατή υπευθυνότητα, να συμμετάσχουν μαζικά με την ψήφο τους σε αυτό το τόσο κρίσιμο ζήτημα και να προσέλθουν μαζικά στην διαδικασία.

     

    Σύμφωνα με πληροφορίες η επένδυση ουσιαστικά πηγαίνει από αναβολή σε αναβολή και εκτιμάται πως εάν δεν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση δεν θα «τρέξει» το έργο καθώς αποτελεί ρίσκο για τις ενδιαφερόμενες κατασκευαστικές εταιρείες να διαθέσουν στη παρούσα χρονική περίοδο μεγάλα χρηματικά ποσά για την κατασκευή του ενώ και η παράδοση του έργου θα καθυστερήσει σημαντικά.

     

    Οι φόβοι των κατοίκων

     

    Στη Σαλαμίνα κάτοικοι εξέφραζαν τον προβληματισμό ότι τελικός στόχος είναι να δημιουργηθεί διπλή ζεύξη και από την Φανερωμένη και έτσι το νησί θα γίνει πέρασμα για χιλιάδες αυτοκίνητα από τα δυτικά προάστια και τον Πειραιά που θέλουν να κατευθυνθούν προς την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου αποφεύγοντας το Χαϊδάρι, το Σχιστό, τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα καθώς θα «βγαίνουν» απευθείας στη Πάχη Μεγάρων. Και όλα αυτά σε ένα νησί χωρίς τις κατάλληλες οδικές υποδομές για να εξυπηρετήσουν τόσο μεγάλο όγκο οχημάτων. «Γιατί να δώσουν τόσα πολλά λεφτά; Για να εξυπηρετήσουν μόνο τη Σαλαμίνα; Ξαφνικά ενδιαφέρονται για εμάς και μας αγάπησαν;» αναρωτιούνται και έλεγαν πως «ζούμε σε μια ήδη υποβαθμισμένη περιοχή με επιβάρυνση από τις βιομηχανικές δραστηριότητες στην ευρύτερη περιοχή. Ούτε μπάνιο στις θάλασσες μας δεν μπορούμε να κάνουμε. Κάποιοι πρέπει να αντιληφθούν ότι δεν είμαστε άνθρωποι ενός κατώτερου Θεού!»

     

    Επιπλέον σημείωναν ότι ο πληθυσμός στο νησί το χειμώνα είναι 50.000 μόνιμοι κάτοικοι ενώ το καλοκαίρι μαζί με παραθεριστές και επισκέπτες ανεβαίνει σχεδόν στο μισό εκατομμύριο ενώ εφόσον κατασκευαστεί η υποθαλάσσια ζεύξη εκτιμάται ότι θα οδηγήσει πολλούς να γίνουν μόνιμοι κάτοικοι σε μια περιοχή με προβλήματα σε ύδρευση, διαχείριση απορριμμάτων, σε έλλειψη σχολείων κ.α. Αυτό που ζητούν ουσιαστικά μέσα από την κατασκευή του έργου είναι αντισταθμιστικά οφέλη, να γίνουν δηλαδή έργα πνοής για το νησί.

     

    Ακόμη τόνιζαν ότι επωφελούμενο από αυτή την επένδυση είναι το Πέραμα που θα αποκτήσει επιπλέον έξοδο διαφυγής – ένα χρόνιο αίτημα της δημοτικής αρχής και των κατοίκων – καθώς ο οδικός άξονας που θα εξυπηρετεί την ζεύξη θα κατασκευαστεί στη περιοχή του Σχιστού πλησίον των εγκαταστάσεων του Πολεμικού Ναυτικού και έτσι η περιοχή δεν θα εξυπηρετείται από τη μοναδική λεωφόρο που υφίσταται αυτή τη στιγμή με κίνδυνο σε περίπτωση ατυχήματος να διακόπτεται η κίνηση από και προς το πορθμείο.

     

    Ένα άλλο ζήτημα που τίθεται είναι τι θα γίνει με τα πληρώματα των φέρι μπόουτ καθώς εκτιμάται ότι θα γίνει κάτι αντίστοιχο με αυτό που είχε συμβεί στη πορθμειακή γραμμή Ρίου – Αντιρρίου με την κατασκευή της γέφυρας που ένωσε τις δυο περιοχές. Υπενθυμίζεται ότι βάση της σύμβασης παραχώρησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ το πορθμείο περνά στον επενδυτή, δηλαδή στη Cosco που θα εισπράττει το τέλος που σήμερα πηγαίνει στα ταμεία του ΟΛΠ.

     

    Σε παλαιότερη σχετική εισήγηση της προς το Δημοτικό Σύμβούλιο η Δήμαρχος Ισιδώρα Νάννου - Παπαθανασίου είχε αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η ενημέρωση που έγινε από τον εκπρόσωπο του υπουργείου Υποδομών σχετικά με τις διάφορες πτυχές του έργου ήταν ελλιπής καθώς, όπως ομολόγησε, δεν έχει ακόμα αποφασιστεί η τελική μορφή του έργου ούτε έχει εκπονηθεί μελέτη σκοπιμότητας, πράγμα που αφήνει πολλές υπόνοιες ότι ενδεχομένως το έργο αυτό να μην είναι αυτοτελές όπως τώρα παρουσιάζεται, αλλά μεσο-μακροπρόθεσμα να αποτελεί τμήμα της προ πολλού σχεδιαζόμενης περιφερειακής οδικής αρτηρίας που θα διατρέχει από άκρου εις άκρον τη Βόρεια πλευρά του νησιού και θα απολήγει στα Μέγαρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το περιβάλλον και την φυσιογνωμία του νησιού. Η ζεύξη είναι ένα έργο που το ακούμε δεκαετίες τώρα και πιστεύω, ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με ασφάλεια αν η εκτέλεση του θα καλυτερεύσει ή θα χειροτερεύσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων του νησιού.»

     

    Και είχε προσθέσει ότι: «Θεωρώ ότι είναι ορθό κι επιβεβλημένο να ζητήσουμε από τον κόσμο της Σαλαμίνας να εκφράσει, εν είδη γενικής συνέλευσης, την άποψη του η οποία θα γίνει πιστεύω σεβαστή από όλους μας και θα αποτελέσει πυξίδα για τις όποιες αποφάσεις κι ενέργειες χρειαστεί να γίνουν από την Δημοτική Αρχή με την ενεργή συμπαράσταση της τοπικής κοινωνίας» ενώ είχε συμπληρώσει: «Ο προϋπολογισμός του Δήμου δεν θα επιβαρυνθεί με καμία δαπάνη καθότι όποιο έξοδο απαιτηθεί, τούτο θα καλυφθεί από χορηγίες».

     

    Με σύμβαση παραχώρησης

     

    Τα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το έργο προυπολογισμού περί τα 350 εκατ. ευρώ, είναι η ΜΕΤΚΑ, η ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία των εταιριών Vinci Consessions-Vinci Highways-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

     

    Το έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας µήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων.

     

    Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.

     

    Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=784573





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Έχουμε δώσει ως κράτος χιλιάδες ευρώ για τις μελέτες αυτού του έργου και τώρα κάνουμε δημοψήφισμα αν είναι αναγκαίο; Λες και ξέρει ο κάθε παππούς ή γιαγιά της Πέρα Ραχούλας πιο έργο είναι αναγκαίο και πιο όχι...Δεν υπάρχει σωτηρία....

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Και επειδή δώσαμε χιλιάδες ευρώ στον αέρα , θα πρέπει να δώσουμε και εκατομμύρια ευρώ σε ένα παντελώς άχρηστο φαραωνικό έργο , επειδή το έχουν υποσχεθεί στην γνωστή κρατικοδίαιτη αγία τριάδα των εργολάβων ?

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    καλα ρε γμτ, δεν γινονται μελετες βιωσιμοτητας-αναγκαιοτητας/σκοπιμοτητας πως στα κομματια τις λενε, πριν ξεκινησουν να κανουν τετοια εργα?

    Link to comment
    Share on other sites

    Ελλαδάρα οεο
    Κανονικά θαπρεπε το έργο να έχει σύνδεση με μέγαρα με κλειστού τύπου αυτοκινητόδρομο με 3 εξόδους σαλαμινα μια σε κάθε πορθμείο και μια στο κέντρο να τελειώνει το θέμα αφού για εκεί παει
    Να δώσουν και ανΤισταθμιστικά σε σαλαμίνα να τελειώνει
    Αλλά θα πέσουν τα έσοδα διόδια τμήματος αττικής και αθηνών μεγάρων
    5εκ κάτοικοι στην αθήνα και μόνο 2 έξοδοι φυγή-διαφυγής

    Edited by akius
    Link to comment
    Share on other sites

    Να κάνουν μια μελέτη σκοπιμότητας και αειφορίας οι κάτοικοι της Σαλαμίνας. Όπως έκαναν και οι Θεσσαλονικείς για το ΜΕΤΡΟ μέσω των αιρετών τους Πανίκα Ψωμιάδη, Παπαγεωργόπουλο και Μαγκριώτη.

     

    Η αμεσο-δημοκρατία στην πράξη!

    Link to comment
    Share on other sites

    Τα επιχείρηματα του να μην γίνει είναι εντελώς γελοία. Είναι προφανές ότι αντιδρούν μικροσυμφέροντα είτε είναι τα φέρυ μποτ είτε δεν ξέρω εγώ τι. Όλα τα υπόλοιπα που διαβάζω απλώς δεν στέκουν. Το να υποβαθμίζει μία ζεύξη μία περιοχή πρώτη φορά το ακούω !!

     

    Αλλά τι ψάχνουμε τώρα...εδώ κατάφεραν ταξιτζήδες και έμποροι να διώχνουν τα ΜΕΤΡΟ μέσα από τα κέντρα περιοχών της Αθήνας....για γέλια είμαστε.

     

    Δηλαδή τα δυτικά προάστια θα πληρώνουν τα τρελά διόδια που θα έχει η διπλή (αν γίνει) ζεύξη για να γλυτώσουν πέντε - δέκα λεπτά να βγουν στα Μεγαρα !!! Ρε κάθεστε και τα σκέφτεστε αυτά που λέτε ?? Ούτε κάν οι του Περάματος δεν θα το έκανα αυτό!! Αφού η έξοδος για Κόρινθο είναι πολύ εύκολη μέσω εθνικής τώρα.

    Edited by nik
    Link to comment
    Share on other sites

    Φυσικά και είμαι υπέρ μίας μονής ζεύξης. Γιατί να μην είμαι να συνδεθεί ένα τόσο κοντινό νησί ?

     

    Τα υπόλοιπα για Μέγαρα που λέτε δεν έχουν νόημα. Δεν χρειάζεται καν. Μιλάμε για ένωση Σαλαμίνας - Αθήνας όχι νέα έξοδο κ.τ.λ. που δεν έχει και κανένα νόημα.

    Link to comment
    Share on other sites

    Απλά φοβούνται ότι θα γίνει η Σαλαμίνα πέρασμα...Αυτό λένε και ότι δεν έχει τις υποδομές γι αυτό. Βασικά δεν μου στέκει. Τα άλλα περί φέρρυ μπότ, τα ίδια λέγανε και στο Ριο και μια χαρά έργο έγινε περνάς απέναντι σε 5' εκεί που ήθελες μισή ώρα στην καλυτερότερη. Και στη Λευκάδα έγινε ζεύξη μια χαρά πάλι...Γενικά αυτά τα έργα καλό κάνουν. Αντί να κάθεσαι να στοιβάζεσαι στο φέρρυ στο τσακ μπαμ είσαι απέναντι... Αυτό μου αρκεί. Τώρα από οικονομικής άποψης κτλ άλλοι θα το πουν χρήσιμο, άλλοι άχρηστο εξαρτάται πως το βλέπει κανείς.. Σαλαμίνα έχω πάει μία φορά και δεν ψήνομαι να ξαναπάω, αλλά πιστεύω για την περιοχή εκεί καλό θα κάνει

    Link to comment
    Share on other sites

    Το έργο θα έχει κόστος 350-400 εκ € . Ποσό τεράστιο για 39000 κατοίκους . Τόσο κόστισε ο αυτοκινητόδρομος 40 χλμ Αμφιλοχία- Βόνιτσα που εξυπηρετεί 3 νομούς , ενώ τα μισά θα κοστίσει η περιφερειακή Χαλκίδας που εξυπηρετεί τουλάχιστον 150000 μόνιμους και άλλο 500000 περαστικούς και τουρίστες .

     

    Το Ρίο-Αντίρριο εξυπηρετεί δεκάδες εκατομμύρια διερχόμενους , ενώ λόγω των ανέμων το πέρασμα με το φέρρυ συχνά σταματούσε .

    Καμία σχέση λοιπόν . Οσο για την Λευκάδα εκεί είναι τόσο μικρό το πέρασμα που δεν υπάρχει γέφυρα , αλλά μια πλατφόρμα μεταλλική και όταν την είχαν πάρει για επισκευή , έβαλαν εκεί ένα αμφίπλωρο και με ανοιχτούς τους καταπέλτες έκλεισε το πέρασμα .

     

    Το έργο της Σαλαμίνας είναι άχρηστο φαραωνικό έργο και δεν πρέπει να γίνει . Εκτός αν γίνουμε Ντουμπάι και μας περισσεύουν για έργα βιτρίνας .

    • Upvote 4
    • Downvote 1
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.