Jump to content
  • Novatron
  • dsworks
    dsworks

    Σε εξέλιξη η επιχείρηση ανέλκυσης του Costa Concordia

    Sign in to follow this  

    Στις 7.00 το πρωί (ώρα Ελλάδος) ξεκίνησε η επιχείρηση ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Κόστα Κονκόρντια από τη θαλάσσια περιοχή έξω από το λιμάνι του νησιού Τζίλιο της Τοσκάνης, όπως ανακοίνωσε η ιδιοκτήτρια εταιρεία Costa Crosières.

     

    Η διαδικασία ανέλκυσης αναμένεται να διαρκέσει έξι με επτά ημέρες. «Είναι μία πολύ σύνθετη επιχείρηση. Η πρώτη φάση της θα είναι η πιο επικίνδυνη γιατί το πλοίο θα αποκολληθεί από τις πλατφόρμες», δήλωσε στους δημοσιογράφους, ο επικεφαλής της ιταλικής Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας Φράνκο Γκαμπριέλι, μετέδωσε το BBC.

     

    Το ιταλικό κρουαζιερόπλοιο στη συνέχεια θα ρυμουλκηθεί στο λιμάνι της Γένοβας, όπου θα αποσυναρμολογηθεί, σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην ιστορία της ναυτιλίας.

     

    Τον περασμένο Σεπτέμβριο ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ανόρθωσης του κρουαζιερόπλοιου, που ωστόσο παρέμεινε μερικώς βυθισμένο και τοποθετήθηκε πάνω σε έξι σιδερένιες πλατφόρμες.

     

    Ζωντανή εικόνα εδώ:

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/italy/10965351/Costa-Concordia-Watch-live-as-the-operation-to-salvage-the-stricken-cruise-liner-continues.html

     

    Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/832707/italia-se-ekseliksi-i-epixeirisi-anelkusis-tou-kosta-konkorntia


    Sign in to follow this  


    User Feedback




    1,5 δις τα έξοδα ανέλκυσης και πολύ περισσότερα τα ποσά των αποζημιώσεων. Θα αποδοθούν άραγε ποτέ αυτά; Ο κάπτεν φαίνεται να ευθύνεται σχεδόν ολοκληρωτικά. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

     

    Timelapse από την χθεσινή 1η μέρα. Το πλοίο ήδη μετακινήθηκε.

    Edited by dsworks

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Είναι εντυπωσιακό. Τρομερά μεγέθη. Το πλοίο αυτό ήταν μεγαλύτερο απ' τον Τιτανικό. 

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Σε βάρος, το Costa Concordia είναι 2.5 φορές μεγαλύτερο.

     

    post-1092-0-26072300-1405416470_thumb.jpg

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Απίστευτο:

    Χιλιάδες εργάτες λέει βρίσκονται ήδη στο λιμάνι της Γένοβας, όπου περιμένουν την άφιξη του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia, με την ελπίδα να μπορέσουν να μπορέσουν να εργασθούν στη διαδικασία διάλυσης του πλοίου. 

    Η διάλυση του πλοίου θα έχει τζίρο περίπου 100 εκ δολάρια. Αυτό είναι. Ναυαγήστε να δουλέψουμε.

     

    Και μία απορία. Μπορεί πράγματι σε ένα οποιοδήποτε ναυάγιο ο πλοίαρχος και το πλήρωμα να κουμαντάρουν 4000 κόσμο; Τόσους δεν είχε επάνω; Τι ναυπηγούν τέτοια πλωτά μαμούθ; Δεν διδάχτηκαν ακόμη από τον Τιτανικό; Η ταινία με τον Ντι Κάπριο έμεινε μόνο; Η Εταιρεία λέει ότι γίνονταν συνέχεια εκπαιδεύσεις του πληρώματος για τέτοιες συνθήκες. Τρίχες. Ο καλός ο καπετάνιος...Κυριολεκτικά. Μήπως είναι καιρός πλέον να μπει άνω όριο στη δυναμικότητα των κρουαζιερόπλοιων; Όσο μικρότερα και καλύτερα.  

    Edited by Konstantinos IB

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Το πρόβλημα δεν είναι το μέγεθος του πλοίου , είναι το ανθρώπινο λάθος που πολλές φορές γίνεται και κυρίως ο συνδυασμός λαθών .

     

    Το ναυάγιο του πλοίου είναι ανάλογο με του sea diamond στην Σαντορίνη .

     

    Και στις δύο περιπτώσεις προκειμένου τα πλοία να περάσουν σχετικά κοντά από το αξιοθέατο , χτύπησαν είτε σε αχαρτογράφητους υφάλους , είτε πάνω στο νησί γιατί έγινε λάθος εκτίμηση από τον τιμονιέρη .

     

    Πρέπει να κατανοήσουμε ότι τα πλοία δεν έχουν φρένα και ότι οι ελικτικές τους ικανότητες είναι περιορισμένες και οι κινήσεις στα χειριστήρια πρέπει να γίνονται με προσοχή και ανοχές .

     

    Ο πλοίαρχος φέρει την ευθύνη γιατί το πλοίο ήταν πολύ κοντά στην στεριά σε δύσκολο σημείο η πήγαινε γιά πρόσδεση το πλοίο και δεν ήταν στην γέφυρα , αλλά γενικά φέρει και την τελική ευθύνη γιά τα πάντα .

     

    Το θέμα είναι λοιπόν να τηρούνται κανόνες ναυσιπλοίας  και να υπάρχουν μεγαλύτεροι συντελεστές ασφάλειας γιά την αστοχία και την κακή στιγμή .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι σίγουρα, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο ναυάγιο όλοι δείχνουν τον πλοίαρχο. Κατηγορείται ότι μετά το "τρακάρισμα" δεν εξέπεμψε έγκαιρα σήμα κινδύνου και δεν επέτρεψε γρήγορα την επιβίβαση του κόσμου σε λέμβους. Αλλά επειδή ο ανθρώπινος παράγων δεν είναι ποτέ προβλέψιμος γι' αυτό και εκφράζω προβληματισμό σε σχέση και με το μέγεθος του πλοίου. Και να πάρουμε υπ' όψη μας ότι όσες ασκήσεις πρόληψης καταστάσεων και να κάνει το προσωπικού ενός πλοίου η πραγματικότητα είναι πάντα διαφορετική.    

    Edited by Konstantinos IB

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Τα πλοία αυτά έχουν 3000 επιβάτες και 2000 πλήρωμα .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    update από την 2η και 3η μέρα δεν έχει, το πλοίο παραμένει στην θέση του όπου γίνονται δοκιμές στεγανότητας, πριν τοποθετηθεί πάνω σε ημιβυθισμένη πλατφόρμα για το ταξίδι στην Γένοβα (κανείς δεν θέλει α. να βουλιάξει στην διαδρομή, β. να αφήνει καύσιμα στον δρόμο).

     

    Μια αναπαράσταση της διαδικασίας που πρόκειται να γίνει:

     

     

    σχόλια, on/off topic:

    • πρόκειται για κολοσσιαία & πρωτόγνωρη επιχείρηση ανέλκυσης. Σίγουρα θα ήταν πιο δύσκολη (ή και αδύνατη) αν το πλοίο είχε τελικά βυθιστεί εντελώς, αλλά ούτως ή άλλως είναι ένα τεράστιο τεχνικό project.
    • ενδεχομένως υπάρχει νομική υποχρέωση της πλοικτήτριας εταιρείας προς το ιταλικό κράτος για την ανέλκυση (κάτι αντίστοιχο υπάρχει και στην Ελλάδα). Λέω «ενδεχομένως» γιατί κάπου το διάβασα, αν κάποιος φίλος ναυπηγός ξέρει κάτι συγκεκριμένο, εδώ είμαστε. Γνώμη μου όμως είναι ότι αυτό που γίνεται έχει να κάνει με την επικοινωνιακή διαχείρηση του καταστροφικού γεγονότος καθεαυτού, και αυτό δικαιολογεί τα μεγάλα κόστη.*
    • τα κρουαζιερόπλοια βουλιάζουν πιο δύσκολα από τα οχηματαγωγά (ferries, RoPax, RoRo). Στα τελευταία, η θέση του γκαράζ προκαλεί αστάθεια μόλις το νερό φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Κοινώς, οχηματαγωγό σε καταστάσεις Concordia/Sea Diamond θα είχε πολύ πιο τραγικές συνέπειες.
    • όπως και στα αεροπλάνα, σε ένα ατύχημα/δυστύχημα συνήθως έχουν πάει στραβά μια σειρά από πράγματα και έχουν παραβιαστεί πολλές δικλείδες ασφαλείας.
    • στην γέφυρα υποτίθεται ότι είναι κάμποσοι άνθρωποι, και σίγουρα ο Στετίνο δεν είναι για να κρατάει μια τιμονιέρα ή ένα joystick όλη την ώρα. Μάλλον ήταν αρκούντως Ιταλός την ώρα της πρόσκρουσης (γκομένιζε), είχε έμπνευση στον ελιγμό της προσάραξης (και έσωσε ζωές!), μεγάλη μ@λ@κία ότι εγκατέλειψε το πλοίο πριν την εκκένωση. Ειρωνεία: το νερό δεν κατέκλυσε ποτέ στην γέφυρα.
    • κάπως σχετική περίπτωση το Samina (είχε παρεκκλίνει της πορείας και δεν το πήραν χαμπάρι), διαφορετική περίπτωση του Sea Diamond που έπεσε σε αχαρτογράφητο ύφαλο (κάτι που σημαίνει είτε λάθος βυθομετρικό χάρτη, είτε ανύψωση του βυθού σε εκείνο το σημείο, αμφότερα ενδιαφέροντα από άποψη μηχανικού).

    * γνώμη μου είναι ότι στις μέρες μας, ένα καταστροφικό γεγονός σε τομείς όπως οι αεροπορικές συγκοινωνίες, η κρουαζιέρα, η ακτοπλοΐα, τελικά καταστρέφει και την ίδια την εταιρεία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση:

    • η ιδιοκτήτρια Costa Crociere είναι θυγατρική της αμερικανικής Carnival της μεγαλύτερης εταιρείας στον χώρο (αλλά οι αμερικάνοι ακόμα κρύβονται)
    • το κρουαζιερόπλοιο έχει άλλα 5 αδερφάκια, 4 για την Costa, 1 για την Carnival (υπόψη, το κρουαζιερόπλοιο έγειρε στην αντίθετη πλευρά από αυτή που υπέστει το ρήγμα)
    • δεν μπορεί κανείς να κρύψει ότι το ναυάγιο που ανελκύεται είναι το Costa Concordia, αλλά η άλλη κυρίαρχη αναφορά στην εταιρεία έχει αφαιρεθεί: το φουγάρο που είναι ταυτόχρονα σήμα κατατεθέν της εταιρείας (μοιάζει με κίτρινο σιλό τσιμέντου).

    Εν τέλει, μαζί με ένα μεγάλο τεχνικό έργο, παρακολουθούμε και μία επικοινωνιακή διαχείριση του δυστυχήματος.

    Edited by dsworks
    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Λοιπόν αν σου αρέσουν τα ναυτικά να σου δώσω κάποια καραβολατρικά φόρουμ .

     

    Εκεί ειπώθηκε το εξής .

     

    Αυτά που έχουν βάλει στα 4 άκρα έχουν υψομετρική διαφορά 5 μέτρα επειδή τα προς τον βυθό δεν μπορούσαν να μπούν στην σωστή θέση όσο ήταν γερμένο . Τώρα έχουν καθυστέρηση 12 ώρες γιατί πρέπει να τα ισορροπήσουν και είναι δύσκολη δουλειά με βαρειές αλυσσίδες .

     

    Το πλοίο θα πλεύσει με ταχύτητα 2 μιλλίων την ώρα , δηλαδή θα κάνει 5 μέρες ταξίδι , τα περίπου 200 μίλλια του ταξιδιού .

     

    Γιά το Σάμαινα είχε ειπωθεί ότι δεν έκλεινε το δεξί stabilizer και έτσι είχε εκπεσμό το πλοίο δεξιά και βρέθηκε κάποιες εκατοντάδες μέτρα δεξιότερα από την πορεία του στις βραχονησίδες με δύσκολο καιρό και κύμα .

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Tι μεταφέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές; Κυρίως χύδην ξηρό φορτίο και αργό πετρέλαιο και λιγότερο εμπορευματοκιβώτια και υγροποιημένα αέρια.
      Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 48,57% του ελληνόκτητου στόλου είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 36,12% πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου.
      Στον αντίποδα, το 6,22% είναι πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, το 5,57% πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 2,70% πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων.
      Συνολικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,99% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, το 23,12% του παγκόσμιου στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και το 15,17% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου και το 8,25% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

      Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου σε dwt.
      Συγκεκριμένα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων (dwt) και παρουσιάζει – σε σχέση με το προηγούμενο έτος – αύξηση περίπου 6,63%.

      Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2018.
      Ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 720 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια gt.

      Της Βάσως Βεγιάζη

      View full είδηση
    • By Engineer
      Tι μεταφέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές; Κυρίως χύδην ξηρό φορτίο και αργό πετρέλαιο και λιγότερο εμπορευματοκιβώτια και υγροποιημένα αέρια.
      Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, το 48,57% του ελληνόκτητου στόλου είναι πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και το 36,12% πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου.
      Στον αντίποδα, το 6,22% είναι πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, το 5,57% πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το 2,70% πλοία μεταφοράς υγροποιημένων αερίων.
      Συνολικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 31,99% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου, το 23,12% του παγκόσμιου στόλου πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και το 15,17% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου και το 8,25% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

      Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 53% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σχεδόν το 21% του παγκόσμιου στόλου σε dwt.
      Συγκεκριμένα, ο ελληνικός εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στόλος στον κόσμο, με 4.936 πλοία (άνω των 1.000 gt) χωρητικότητας 389,69 εκατομμυρίων τόνων (dwt) και παρουσιάζει – σε σχέση με το προηγούμενο έτος – αύξηση περίπου 6,63%.

      Μάλιστα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2018.
      Ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 720 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 39,61 εκατομμύρια gt.

      Της Βάσως Βεγιάζη
    • By Engineer
      Το λιμάνι της Κυλλήνης πρωτοπορεί και εγκαινιάζει την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018 στις 10.30, την πρώτη εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηρά στην Ανατολική Μεσόγειο, διασυνδέοντας το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο FIOR DI LEVANTE της LEVANTE FERRIES.
      Το πρωτοποριακό αυτό έργο, το οποίο υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος elemed, συμβάλλει τα μέγιστα στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς και στον εκσυγχρονισμό του λιμένα, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω νέες καινοτόμες εφαρμογές και σε άλλα ελληνικά λιμάνια, μετατρέποντάς αυτά σε περιβαλλοντικά φιλικούς θαλάσσιους κόμβους.
      Με αφορμή τα εγκαίνια της εγκατάστασης, διοργανώνεται εκδήλωση με τίτλο «Η Ανατολική Μεσόγειος αποκτά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο λιμάνι της Κυλλήνης», με τη συμμετοχή εκπροσώπων θεσμικών φορέων και εταίρων του προγράμματος elemed.
      Δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης, ΕΔΩ: http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2018/12/Killini-Agenda_v2_GR.pdf
      Σχετικά με τη Δράση elemed
      Η Δράση elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean) προωθεί τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ως ναυτιλιακό καύσιμο, αποσκοπώντας να μειώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιεί μελέτες για την εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Σλοβενία) και σε τέσσερα λιμάνια κατά μήκος του Νότιο-Ανατολικού θαλάσσιου διαδρόμου (Κόπερ, Κυλλήνη, Πειραιάς, Λεμεσός), περιορίζοντας δραστικά τον θόρυβο και τους αέριους ρύπους, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές πλησίον των λιμένων. Στα πλαίσια του elemed, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο, στο Λιμάνι της Κυλλήνης.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Το λιμάνι της Κυλλήνης πρωτοπορεί και εγκαινιάζει την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018 στις 10.30, την πρώτη εγκατάσταση ηλεκτροδότησης πλοίων από ξηρά στην Ανατολική Μεσόγειο, διασυνδέοντας το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο FIOR DI LEVANTE της LEVANTE FERRIES.
      Το πρωτοποριακό αυτό έργο, το οποίο υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος elemed, συμβάλλει τα μέγιστα στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς και στον εκσυγχρονισμό του λιμένα, ανοίγοντας τον δρόμο για περαιτέρω νέες καινοτόμες εφαρμογές και σε άλλα ελληνικά λιμάνια, μετατρέποντάς αυτά σε περιβαλλοντικά φιλικούς θαλάσσιους κόμβους.
      Με αφορμή τα εγκαίνια της εγκατάστασης, διοργανώνεται εκδήλωση με τίτλο «Η Ανατολική Μεσόγειος αποκτά μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στο λιμάνι της Κυλλήνης», με τη συμμετοχή εκπροσώπων θεσμικών φορέων και εταίρων του προγράμματος elemed.
      Δείτε το πρόγραμμα της εκδήλωσης, ΕΔΩ: http://greenagenda.gr/wp-content/uploads/2018/12/Killini-Agenda_v2_GR.pdf
      Σχετικά με τη Δράση elemed
      Η Δράση elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean) προωθεί τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ως ναυτιλιακό καύσιμο, αποσκοπώντας να μειώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιεί μελέτες για την εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Σλοβενία) και σε τέσσερα λιμάνια κατά μήκος του Νότιο-Ανατολικού θαλάσσιου διαδρόμου (Κόπερ, Κυλλήνη, Πειραιάς, Λεμεσός), περιορίζοντας δραστικά τον θόρυβο και τους αέριους ρύπους, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές πλησίον των λιμένων. Στα πλαίσια του elemed, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο, στο Λιμάνι της Κυλλήνης.
    • By Engineer
      Το αρχαιότερο άθικτο ναυάγιο του κόσμου πιστεύουν ότι βρήκαν οι αρχαιολόγοι στον βυθό της Μαύρης Θάλασσας, όπου φαίνεται ότι παρέμεινε... ανενόχλητο για περισσότερα από 2.400 χρόνια.
      Το κουφάρι του πλοίου, που έχει μήκος 23 μέτρα και εκτιμάται ότι είναι αρχαιοελληνικό, εντοπίστηκε ένα μίλι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας με το κατάρτι, τα πηδάλια και τα κουπιά του όλα στη θέση τους καθώς, σύμφωνα με τους ερευνητές, διατηρήθηκαν λόγω της έλλειψης οξυγόνου σ' αυτό το βάθος.
      Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αρχαιολογικής ομάδας, καθηγητή Τζον Άνταμς, «δεν πίστευα ποτέ ότι ήταν εφικτό ένα πλοίο από τον αρχαίο κόσμο να “επιβιώσει” στα 2 χλμ. κάτω από το νερό. Αυτό θα αλλάξει την αντίληψή μας για την κατασκευή των πλοίων και τη ναυσιπλοΐα στην αρχαιότητα».

      Πηγή: Guardian
      Ο επικεφαλής της αρχαιολογικής ομάδας, δήλωσε επίσης ότι η ανακάλυψη θα δείξει πόσο μακριά μπορούσαν να φτάσουν οι Έλληνες έμποροι στην αρχαιότητα.
      Όσο για την αιτία της βύθισής του, αυτή πιθανολογείται ότι ήταν μία καταιγίδα, με το πλήρωμα πιθανότατα να μην πρόλαβε να βγάλει έγκαιρα τα νερά και να σώσει το πλοίο.

      Το πλοίο εκτιμάται ότι ήταν εμπορικού τύπου, όπως αυτά που οι ερευνητές είχαν δει μόνο ως εικόνα πάνω σε αρχαιοελληνικά αγγεία με τον Οδυσσέα και τις Σειρήνες που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.
      Το έργο αυτό, το οποίο χρονολογείται από περίπου την ίδια περίοδο, απεικονίζει ένα παρόμοιο πλοίο που φέρει τον Οδυσσέα μακριά από τις σειρήνες, με τον ομηρικό ήρωα προσδεδεμένο στο ιστό να αντιστέκεται στα τραγούδια τους.


      Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Guardian, η ερευνητική ομάδα είπε ότι σκοπεύει να αφήσει το σκάφος εκεί όπου βρέθηκε, όμως πρόσθεσε πως ένα μικρό κομμάτι του χρονολογήθηκε με άνθρακα από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον και πως τα αποτελέσματα «επιβεβαίωσαν ότι πρόκειται για το παλαιότερο ναυάγιο που είναι γνωστό στην ανθρωπότητα».
      Η ομάδα πρόσθεσε πως τα δεδομένα θα δημοσιοποιηθούν στο συνέδριο του MAP Μαύρης Θάλασσας αργότερα αυτή την εβδομάδα στο Λονδίνο.
       

      View full είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.