Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Επικαιρότητα

    Επικαιρότητα

    4543 ειδήσεις in this category

    1. Επικαιρότητα

      Engineer

      Περισσότερους επιβάτες φιλοδοξεί να προσελκύσει στον σιδηρόδρομο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αφενός εισάγει πρόγραμμα επιβράβευσης τακτικών πελατών, το οποίο θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τον επόμενο μήνα, και αφετέρου, σε συνεργασία με την «Taxiway», επεκτείνει την εμβέλεια της υπηρεσίας των «Τραινοταξί» σε άλλες πέντε πόλεις (Λάρισα, Βόλο, Κατερίνη, Έδεσσα, Ξάνθη), αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο.
       
      Από τον ίδιο μήνα ξεκινά και η εξυπηρέτηση κατ' οίκον στη Θεσσαλονίκη, σε πολύ προνομιακές τιμές, για τη μεταφορά του επιβάτη με ταξί από και προς το σπίτι του και τον σιδηροδρομικό σταθμό.
       
      Παράλληλα, προχωρούν τα έργα ηλεκτροκίνησης, που μετά το 2017 θα επιτρέπουν την πραγματοποίηση του δρομολογίου Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες, ενώ από τον τρέχοντα μήνα εξετάζεται πιλοτικά, σε ένα βαγόνι, πρωτοποριακό πρόγραμμα ψυχαγωγίας, το οποίο θα δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να επιλέγουν μεταξύ 20 ταινιών, που θα προβάλλονται στο κινητό, το λάπτοπ ή το tablet τους, στη διάρκεια του ταξιδιού.
       
      Τα παραπάνω επισημάνθηκαν σε συνέντευξη Τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στη Θεσσαλονίκη, απ΄ τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο και τον ειδικό σύμβουλο στρατηγικού σχεδιασμού δρα Νικόλαο Αθανασόπουλο.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, στόχος των κινήτρων δεν είναι τόσο να επωφεληθούν οι ευκαιριακοί χρήστες του τρένου, όσο να επιβραβευτούν αυτοί που το προτιμούν τακτικά για τις μετακινήσεις τους.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, κάνοντας την εγγραφή τους στην ιστοσελίδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι τακτικοί επιβάτες μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά ειδικών προνομίων, όπως η κατά προτεραιότητα πρόσβαση στα φθηνά εισιτήρια των 9 και 19 ευρώ στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
       
      Κάποια από τα κίνητρα είναι ήδη ενεργά και άλλα θα τεθούν σταδιακά σε εφαρμογή τις επόμενες εβδομάδες, ώστε το πρόγραμμα επιβράβευσης να είναι σε πλήρη ανάπτυξη μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου (η εγγραφή των επιβατών ως μελών μπορεί να γίνει ήδη).
       
      Αρχικά, τα κίνητρα θα ισχύουν - όπως διευκρίνισε - μόνο για ηλεκτρονικές κρατήσεις, αλλά σύντομα θα επεκταθούν και στο «γκισέ» με ειδική κάρτα χρήστη.
       
      Επιπρόσθετα, ήδη ισχύει το κίνητρο της προσφοράς δωρεάν γεύματος στους επιβάτες της πρώτης θέσης. Από τότε που η προσφορά αυτή ετέθη σε εφαρμογή, η πληρότητα της πρώτης θέσης έχει φτάσει σχεδόν στο 90%, έναντι περίπου 40% προηγουμένως.
       
      Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί, σήμερα, περίπου το 30% της κίνησης εσωτερικού με όλα τα μέσα (τρένο, αεροπλάνο, ΚΤΕΛ) στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, παρότι ο αριθμός συνολικά των επιβατών (με κάθε μέσο) έχει μειωθεί λόγω της οικονομικής κρίσης.
       
      Ενδεικτικό είναι ότι, ενώ το 2010 διακινούνταν ημερησίως, στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, περίπου 15000 άτομα (με όλα τα μέσα), εκ των οποίων τα 5500-6000 προτιμούσαν το τρένο, οι αριθμοί αυτοί έχουν μειωθεί σήμερα σε 12000 και 4000-5000 αντίστοιχα. «Παρόλα αυτά, δεν κόψαμε ούτε ένα τρένο στο δρομολόγιο αυτό», σημείωσε ο κ. Ζηλιασκόπουλος.
       
      Αναφερόμενος στην αναστολή ορισμένων τοπικών δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης (προς Λάρισα και Έδεσσα) από τις 2 Σεπτεμβρίου, υποστήριξε ότι πρόκειται για προσωρινή κατάσταση, που ουσιαστικά αποτελεί χρονική επέκταση του θερινού προγράμματος δρομολογίων κι αποφασίστηκε γιατί η κίνηση συνέχιζε να είναι μειωμένη. Τα δρομολόγια θα επιστρέψουν στους κανονικούς ρυθμούς από 15 Σεπτεμβρίου.
       
      Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/21443-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%B5-%CF%84%CE%BF-2017-%CF%83%CE%B5-35-%CF%8E%CF%81%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%83%CF%85%CF%87%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82
    2. Επικαιρότητα

      Engineer

      Υπογράφηκαν οι συμβάσεις για την ολοκλήρωση των έργων τηλεθέρμανσης, προϋπολογισμού 13.000.000 €, σε Αμύνταιο, Λεβαία και Φιλώτα, όπως ανακοίνωσε ο Δήμος Αμυνταίου.
       
      Ταυτόχρονα, ξεκίνησε ένα άλλο μεγάλο όραμα για τηλεθερμάνσεις σε όλα τα χωριά του Δήμου Αμυνταίου με συστήματα βιομάζας, καθώς η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου ανέθεσε την πρώτη σειρά μελετών, η εκπόνηση των οποίων είναι απαραίτητη για την υλοποίηση των έργων.
       
      Πρόκειται για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο σχέδιο που στοχεύει στην κάλυψη του συνόλου των αναγκών των κατοίκων της περιοχής με τηλεθέρμανση και θα καταστήσει το Δήμο Αμυνταίου πιλοτικό Δήμο στη διαχείριση της θέρμανσης.
       
      Η θέρμανση του συνόλου των οικισμών του Δήμου Αμυνταίου με συστήματα τηλεθέρμανσης με βιομάζα έχει αφενός το όφελος της μείωσης του κόστους θέρμανσης για όλους τους κατοίκους και αφετέρου θα δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης και θέσεις εργασίας, τόσο στη λειτουργία των συστημάτων τηλεθέρμανσης όσο και στην παραγωγή της βιομάζας.
       
      Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η δημιουργία συστημάτων τηλεθέρμανσης με βιομάζα είναι ένας από τους μεγαλύτερους αναπτυξιακούς στόχους που έχουν τεθεί για την περιοχή και απαιτεί τη στήριξη όλων για την υλοποίησή της.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2013/09/07/thlethermansi-amuntaio-104771/
    3. Επικαιρότητα

      Giorgos1987

      Ένας από τους πιο σύγχρονους ουρανοξύστες στο Λονδίνο, έχει ένα παρατσούκλι: τον λένε Walkie Talkie καθώς, το σχήμα του που φαρδαίνει όσο κανείς φτάνει στους τελευταίους από τους 37 ορόφους, κάνει το κτίριο να μοιάζει με αυτή τη συσκευή. Από την προηγούμενη εβδομάδα, όμως, αλλάζει παρατσούκλι καθώς, βγήκε στη δημοσιότητα ότι εξαιτίας αυτού του σχήματος και των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, ο ουρανοξύστης συγκεντρώνει το φως του ήλιου και το «στέλνει» σε ένα δρόμο λίγο πιο κάτω, με αποτέλεσμα να λιώσει κυριολεκτικά ένα αυτοκίνητο.
       
      Ναι, δεν είναι αστείο, ούτε υστερία των περαστικών. Σε ένα καφέ που βρίσκεται σε δρόμο νότια του ουρανοξύστη μάλιστα, ο ιδιοκτήτης κατόρθωσε να ψήσει ένα αβγό με τις ακτίνες που συγκεντρώνονται από την αντανάκλαση του κτιρίου και να ζεστάνει μία μπαγκέτα. Τα κτίρια του δρόμου αυτού βλέπουν την μπογιά στα ξύλα και τα μέταλλα να λιώνει και σίγουρα, αν ένας άνθρωπος καθίσει για λίγη ώρα κάτω από αυτή την «ακτίνα» του ουρανοξύστη, μπορεί να πεθάνει.
       

       
      Ο αρχιτέκτονας του κτιρίου, Rafael Viñoly ομολόγησε στη Guardian πως έχουν γίνει λάθη στο συγκεκριμένο κτίριο. Την εποχή που σχεδιαζόταν δεν υπήρχε επαρκές λογισμικό για να υπολογίσουν την αντανάκλαση του κτιρίου, λέει. Αλλά το πρόβλημα δεν είναι ακριβώς εκεί. Το πρόβλημα του αρχιτέκτονα από την Ουρουγουάη είναι ότι το Λονδίνο «ζεστάθηκε» ξαφνικά.«Αλλιώς θυμόμουν το Λονδίνο από τότε που είχα έρθει πρώτη φορά. Τώρα, έχετε συνέχεια ήλιο!» λέει στη συνέντευξή του.
       
      Φυσικά, στο φαινόμενο της θανατηφόρας ακτίνας του ουρανοξύστη Walkie Talkie συμβάλλει και το γεγονός ότι κατά τον σχεδιασμό είχαν προβλεφτεί κατασκευές στην καμπύλη του κτιρίου που θα εμπόδιζαν την ανάκλαση του φωτός προς τα κάτω, αλλά αφαιρέθηκαν κατά την εκτέλεση για να μειωθεί το κόστος. Λεπτομέρειες, έτσι;
       
      Για τον Ουρουγουανό αρχιτέκτονα πάντως, είναι το δεύτερο παρόμοιο «λαθάκι» που γίνεται. Το πρώτο συνέβη σε ένα ξενοδοχείο στο Las Vegas. Η αντανάκλαση του φωτός πάνω στην πρόσοψη του Vdara ήταν τόσο έντονη που, οι ακτίνες που έπεφταν στον χώρο μίας πισίνας του, είχαν ως αποτέλεσμα να λιώνουν οι σεζλόνγκ και να καούν τα μαλλιά ενός τουρίστα το 2010.
       
      Μάλλον ο αρχιτέκτονας είχε επισκεφτεί και το Las Vegas την εποχή των παγετώνων
       

       

       
      Πηγή: http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2013/09/h_8.html
    4. Επικαιρότητα

      Engineer

      Δήμοι και οι κάτοικοι δεκάδων ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας ετοιμάζουν προσφυγές στο ΣτΕ κατά πρόσφατων υπουργικών αποφάσεων με τις οποίες οι περιοχές τους υπάχθηκαν στο σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού αξίας ακινήτου.
       
      Σύμφωνα με "Τα Νέα", οι φορολογούμενοι ιδιοκτήτες ακινήτων των περιοχών αυτών έλαβαν το τελευταίο διάστημα τα εκκαθαριστικά ΦΑΠ 2011 και 2012 από τα οποία προκύπτουν αυξήσεις στις τιμές βάσης επί των οποίων υπολογίζεται ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας έως και 10.000% σε σχέση με τις τιμές με τις οποίες υπολογίσθηκε ο ΦΑΠ 2010. Ποιός φταίει για αυτό; Η ευθύνη από ότι φαίνεται πέφτει στις τοπικές ΔΟΥ οι οποίες και απέστειλαν στο υπουργείο Οικονομικών τις εκτιμώμενες αξίες των οικοπέδων σε περιοχές που μέχρι και πρόσφατα δεν ίσχυε το σύστημα αντικειμενικών τιμών, χωρίς όμως να λάβουν υπόψη τις εμπορικές αξίες.
       
      Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις περιοχών της Ηπείρου, όπου ενδεικτικά στο χωριό Λυγγιάδες, που βρίσκεται δίπλα στην πόλη των Ιωαννίνων, οικόπεδο ενός στρέμματος που το 2008 είχε αντικειμενική αξία περίπου 5.500 ευρώ, σήμερα έχει 120.000 ευρώ. Ομοίως στο Ζαγόρι οικόπεδο που είχε αντικειμενική αξία 7.500 ευρώ το 2007, έχει πλέον τιμή 70.000 ευρώ.
       
      Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι φοροεπιβαρύνσεις από τα ΦΑΠ 2011 και 2012 σε κάποιες ορεινές περιοχές για τους ιδιοκτήτες ακινήτων να είναι υπέρογκες και κάποιοι να καλούνται να καταβάλουν φόρο για εγκαταλελειμμένα ή απρόσοδα ακίνητα και μάλιστα όπως αναφέρεται σε τιμές Εκάλης ή Κηφισιάς.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=9683
    5. Επικαιρότητα

      Engineer

      Με τον νόμο 4164/2013 προβλέφθηκε η διασύνδεση των κεντρικών υπολογιστικών συστημάτων της ΕΚΧΑ Α.Ε. και της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) με σκοπό την παροχή δυνατότητας ανταλλαγής δεδομένων με σύγχρονα τεχνικά μέσα και στόχο την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.
       
      Δείτε στην επισυναπτόμενη παρουσίαση πού θα βρείτε τον ΚΑΕΚ του ακινήτου στα έγγραφα του Κτηματολογίου.
       
      Σημειώνεται ότι προς το παρόν η συμπλήρωση του πεδίου είναι προαιρετική.
       
       
      Δείτε την παρουσίαση: http://www.ktimatologio.gr/ktima/_cm_admin/editor/uploads/files/E9%20TAXISNET.pdf
       
      Πηγή: http://www.ktimatologio.gr/ktima/
    6. Επικαιρότητα

      Engineer

      «Φωτιά» πήρε το ηλεκτρονικό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ) για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων, καθώς μόνο το πρώτο 24ωρο της λειτουργίας του κατατέθηκαν 4.300 αιτήσεις.
       
      Χαρακτηριστικό είναι ότι μέσα στα πέντε πρώτα λεπτά που λειτούργησε το σύστημα, δέχτηκε 170 φακέλους.
       
      Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, δεδομένου ότι το σύστημα ήταν κλειστό εδώ και τρεις μήνες, πολλοί φάκελοι αφορούν εκκρεμείς υποθέσεις και οι υπόλοιποι τακτοποιήσεις νέων αυθαιρέτων.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι όσα αυθαίρετα έχουν υπαχθεί στον προηγούμενο νόμο για τα αυθαίρετα, τον 4014 / 11, ο οποίος εκτιμάται ότι θα ακυρωθεί ως αντισυνταγματικός από την πολυαναμενόμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μπορούν να κάνουν χρήση των νέων ρυθμίσεων του 4178 / 2013.
       
      Ωστόσο, η διαδικασία ηλεκτρονικής μεταφοράς τους στο σύστημα του ΤΕΕ αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές Οκτωβρίου.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231263598
    7. Επικαιρότητα

      Engineer

      To ReMap 4 πραγματοποιείται από τις 8 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2013 στην περιοχή του Κεραμεικού- Μεταξουργείου, αποτελώντας για μια ακόμη φορά, ένα μοναδικό σημείο συνάντησης της σύγχρονης καλλιτεχνικής παραγωγής από όλο τον κόσμο, στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας.
       
      Το ReMap, που ξεκίνησε το 2007, είναι μια διεθνής διοργάνωση σύγχρονης τέχνης που γίνεται κάθε δύο χρόνια στην Αθήνα. Λειτουργεί ως πλατφόρμα συνύπαρξης και ανάδειξης, νέων αλλά και καταξιωμένων, καλλιτεχνών, επιμελητών, φορέων και γκαλερί από την Ελλάδα και το εξωτερικό και στόχο τη συστηματική συμβολή του στη διαμόρφωση της σύγχρονης πολιτιστικής ταυτότητας της Αθήνας, αλλά και της Ελλάδας. Έχοντας καθιερωθεί για τον καινοτόμο τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τη σύγχρονη τέχνη εντός του αστικού ιστού, στο ReMap έχει μέχρι σήμερα παρουσιαστεί η δουλειά περισσότερων από 700 καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο με καταξιωμένες γκαλερί και καλλιτέχνες να συνυπάρχουν με «πρωτοεμφανιζόμενους» που στην πορεία έχουν αναδυθεί σε παγκόσμιο επίπεδο στο πλαίσιο διεθνών διοργανώσεων και θεσμών (Μπιενάλε της Βενετίας, Whitney Μπιενάλε, Palais de Tokyo, Unlimited της Art Basel, Kunsthalle Ζυρίχης κά).
       
      Το πρόγραμμα του ReMap 4 είναι πιο πολυσυλλεκτικό, διεθνές και διευρυμένο από κάθε άλλη φορά. Παρουσιάζονται περισσότερες από 60 εκθέσεις, ανεξάρτητα project και ειδικές εκδηλώσεις, με συμμετοχές από την Ελλάδα, την Ευρώπη (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ελβετία, Ιταλία, Γαλλία), αλλά και την Αμερική και την Τουρκία, σε ετερόκλητους αστικούς χώρους με ιδιαίτερο ενδιαφέρον: από οικόπεδα και υπόγεια μέχρι νεοκλασικά κτίρια και διαμερίσματα της δεκαετίας του ’60. Το πρόγραμμα είναι όπως πάντα ανοικτό και δωρεάν για το κοινό, ενώ περιλαμβάνει και μια σειρά εκδηλώσεων εκπαιδευτικού χαρακτήρα.
       
      Κύριος στόχος της διοργάνωσης είναι η ανάδειξη της δημιουργικής και διεθνούς δυναμικής της Αθήνας ως κέντρο παραγωγής σύγχρονης τέχνης στον παγκόσμιο πολιτιστικό χάρτη.
       
      Διάρκεια: 8/9-30/9/2013
       
      Ωράριο λειτουργίας
       
      Εγκαίνια: Κυριακή 8/9, 17:00-22:00
      Δευτέρα-Παρασκευή: 17:30-21:00
      Σάββατο-Κυριακή: 12:00-21:00
      Για τα events ισχύουν ειδικές μέρες και ώρες λειτουργίας.
       
      Είσοδος: Ελεύθερη
       
      Πρόσβαση
      Μετρό
      Γραμμή 3: Στάση Κεραμεικός
      Γραμμή 2: Στάση Μεταξουργείο
      Λεωφορεία: A16, 025, B16, 812, 813, 025, 026, 027, 100, 051, 057, B18, Γ18, 049, 035, 400 Τρόλευ: 1, 12, 21
       
      Δείτε τον χάρτη εδώ: http://remapkm.org/4/wp-content/uploads/BROCHURE-A4-VERSION-greek.pdf
    8. Επικαιρότητα

      Engineer

      Αρχίζει αύριο, Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, η πιλοτική λειτουργία από το υπουργείο Οικονομικών του ηλεκτρονικού παραβόλου (e-παράβολο) με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων για την αγορά και τη χρήση παραβόλων.
      Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο, στην πρώτη φάση λειτουργίας της εφαρμογής e-παράβολο, θα είναι διαθέσιμα ηλεκτρονικά παράβολα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και στη συνέχεια θα εντάσσονται σταδιακά παράβολα από άλλους δημόσιους φορείς αποδέκτες παραβόλων.
       
      Για την αγορά του e-παράβολου οι ενδιαφερόμενοι (φυσικά και μη φυσικά πρόσωπα) μπορούν να επισκέπτονται τον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (www.gsis.gr), επιλέγοντας από τις «Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» τη σχετική εφαρμογή «e-παράβολο». Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για όλους τους πολίτες και επιχειρήσεις, χρήστες και μη χρήστες του Taxisnet.
       
      Αναλυτικότερα, η διαδικασία περιλαμβάνει:
       
      - Δημιουργία παράβολου: Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να συμπληρώσει τη σχετική ηλεκτρονική φόρμα για τη χορήγηση του παράβολου που επιλέγει και η εφαρμογή εκδίδει μοναδικό ψηφιακό «κωδικό παράβολου» που αντιστοιχεί στο ηλεκτρονικό παράβολο. Στη συνέχεια, θα εκτυπώνει το ηλεκτρονικό παράβολο για να το καταθέσει στον φορέα.
       
      - Πληρωμή παράβολου: Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να πληρώσει το αντίστοιχο ποσό του e- παράβολου σε οποιαδήποτε τράπεζα ή τα ΕΛΤΑ, με τον «κωδικό παράβολου» (σε κατάστημα της τράπεζας ή και στα εναλλακτικά δίκτυα- ΑΤΜ, Web banking και phone banking).
       
      - Κατάθεση παράβολου στον φορέα: Ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να καταθέσει- χρησιμοποιήσει το e- παράβολο στον φορέα και, στη συνέχεια, ο υπάλληλος του φορέα, θα κάνει τον έλεγχο και τη δέσμευση του e-παράβολου μέσω της εφαρμογής.
       
      Κατά τη φάση της πιλοτικής λειτουργίας, η κατάθεση του e-παράβολου μπορεί να γίνει δύο εργάσιμες ημέρες μετά την πληρωμή. Στην επόμενη φάση, η εφαρμογή θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας και ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να καταθέσει άμεσα το ηλεκτρονικό παράβολο στον δημόσιο φορέα.
       
      Σημειώνεται, ότι η εφαρμογή e-παράβολο υλοποιήθηκε από τις γενικές γραμματείες Πληροφοριακών Συστημάτων και Δημοσίων Εσόδων, σε συνεργασία με άλλα υπουργεία και φορείς, καθώς και τις τράπεζες.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_05/09/2013_517361
    9. Επικαιρότητα

      imhotep

      Μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου, οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει να έχουν υποβάλει ηλεκτρονικά νέα δήλωση Ε9, ανεξάρτητα αν το 2012 επήλθε κάποια αλλαγή στα περιουσιακά στοιχεία. Καλούνται να συμπληρώσουν οκτώ κωδικούς, ώστε η εφορία να έχει την κατά το δυνατόν πληρέστερη εικόνα, για να φορολογήσει αναλόγως.
       
      Εξι εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων καλούνται μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου να υποβάλουν ηλεκτρονικά νέα δήλωση στοιχείων ακινήτων (Ε9), συμπληρώνοντας 8 νέους κωδικούς.
      Στόχος είναι η εφορία να έχει πλήρη και αναλυτική εικόνα για την περιουσιακή κατάσταση κάθε φορολογουμένου, ενόψει της επιβολής του ενιαίου φόρου στα ακίνητα και την κατάρτιση του περιουσιολογίου.
       
      Παρατηρήσεις
       
      - Καταρτίζεται λοιπόν σιγά-σιγά το περιβόητο "περιουσιολόγιο" με απώτερο στόχο την άγρια φορολόγηση
      - Πάνε οι εποχές που σεβόντουσαν "τα μπάνια του λαού"
      - Ποιος νόμιζε ότι η εισαγωγή της τεχνολογίας στο δημόσιο θα ήταν προς μείωση της γραφειοκρατίας;
      - Νάναι άραγε το τελευταίο καψώνι για τους πολίτες; Μετα την ξανα-μανα-απογραφή συνταξιούχων συνεχίζουμε με το Ε9 και πάει λέγοντας
       
      Πηγή: ΕΘΝΟΣ
    10. Επικαιρότητα

      Engineer

      H υποχώρηση της τιμής του χρυσού υποχρεώνει την καναδική Eldorado Gold να αναθεωρήσει το ύψος του επενδυτικού της προγράμματος.
      Όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, η εταιρεία θα δαπανήσει φέτος 430 εκατ. δολ. ενώ το αρχικό της σχέδιο προέβλεπε επενδύσεις 670 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, ο προϋπολογισμός της για έρευνες μειώθηκε στα 51 εκατ. δολ. από 98,5 εκατ. δολ.
       
      Η εταιρεία προβλέπει πως η παραγωγή χρυσού φέτος θα ανέλθει σε 745.000 ουγγιές με κόστος 520 δολ. ανά ουγγιά, τίμημα ανάλογο με την αρχική πρόβλεψη.
       
      Η εταιρεία αποφάσισε και τη μετάθεση κατά ένα έτος της έναρξης παραγωγής σε σειρά έργων, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα.
      Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανέβαλε κατά ένα έτος,-από το 2015 στο 2016- την έναρξη παραγωγής στις Σκουριές και στο Πέραμα.
       
      Παράλληλα, μετέθεσε για το 2016 ή 2017 την έναρξη παραγωγής στο μεταλλείο Certej της Ρουμανίας ενώ ανέβαλε και την επέκταση του ορυχείου στην Τουρκία μέχρι να ανακάμψουν οι τιμές των μετάλλων.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=522594#.UeVr4LLhbtw.twitter
    11. Επικαιρότητα

      dimitris GM

      Αρχές Σεπτεμβρίου προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία το νέο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ που θα σηκώσει το βάρος των νέων δηλώσεων για τη νομιμοποίηση ή τακτοποίηση των αυθαιρέτων και θα μείνει ανοικτό μέχρι τις αρχές του 2015.
       
      Μέχρι τα τέλη του μήνα, το υπουργείο Περιβάλλοντος θα πρέπει να έχει προετοιμάσει σειρά υπουργικών αποφάσεων, με τις οποίες θα καθορίζονται οι τρόποι καταβολής των δόσεων, το καθεστώς της μετάπτωσης ιδιοκτητών ακινήτων από προηγούμενους νόμους, αλλά και θέματα που σχετίζονται με την εφαρμογή του νόμου που ενδεχομένως να υποκρύπτουν κρυφές χρεώσεις.
       
      Αν και ο νέος νόμος για τα αυθαίρετα προβλέπει ότι θα υπάρξει συμψηφισμός προστίμων και ότι οι πολίτες δεν θα έχουν επιπλέον επιβαρύνσεις, στο υπουργείο Περιβάλλοντος υπάρχει η σκέψη για διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ εκείνων που ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους και πλήρωναν τις δόσεις και εκείνων που ήταν αμελείς και έχουν εξοφλήσει μικρά ποσά.
      Παρόλο που οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, μελετάται το ενδεχόμενο οι "κακοπληρωτές" να επιβαρυνθούν με ένα πέναλτι στο ύψος του παραβόλου, το οποίο θα εξειδικευτεί με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί μέχρι τα τέλη του μήνα. Στην κατηγορία αυτή συγκαταλέγονται όσοι είχαν υπαχθεί στις ρυθμίσεις για τους ημιυπαίθριους, οι οποίοι έχουν πληρώσει μία έως δύο δόσεις, αλλά και ακίνητα που δηλώθηκαν στο 4014 και επίσης έχουν μείνει πίσω στο θέμα των πληρωμών. Και στις δύο περιπτώσεις, οι ιδιοκτήτες θα έχουν τη δυνατότητα των ευέλικτων τρόπων πληρωμής, αλλά και των πολλών δόσεων (έως 102 εφόσον δηλώσουν το αυθαίρετο εντός του α΄ εξαμήνου από τη δημοσίευση του νόμου) και φυσικά για τις μικρές και μεσαίες αυθαιρεσίες της πλήρους νομιμοποίησης των αυθαιρέτων που αποτελεί το ισχυρότερο κίνητρο. Στην πραγματικότητα, ακόμη και για τους έμπειρους η υπαγωγή δεν θα είναι τελείως ανέξοδη.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=9460
    12. Επικαιρότητα

      Mechanical_engineer

      Smart Matters: Εκδήλωση με θέμα τα έξυπνα υλικά
       
      Σε μια δυναμικά μεταβαλλόμενη κοινωνία, ποιος είναι ο ρόλος των Μηχανικών και ποια η κοινωνική τους ευθύνη σε σχέση με τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και τη διαρκή παραγωγή νέων υλικών; Τι είναι τα «έξυπνα» υλικά και με ποιο τρόπο τείνουν να μεταβάλλουν τη γενικότερη αντίληψη περί βιώσιμου αρχιτεκτονικού αλλά και πολεοδομικού σχεδιασμού; Στις σημερινές συνθήκες της έντονης οικονομικής κρίσης και των οξυμένων αντιφάσεων στον ελληνικό χώρο, παρά το υψηλό ποιοτικά επίπεδο έρευνας, η αυξανόμενη απαξίωση της επιστήμης ως ανταγωνιστικό προσόν οδηγεί σε προβληματισμό ως προς την ανάγκη επαναπροσδιορισμού του επαγγέλματος του Μηχανικού.
       
      Λαμβάνοντας τα «έξυπνα» υλικά ως σημεία αφετηρίας για τη διερεύνηση νέων δυνατοτήτων, τόσο στην Αρχιτεκτονική όσο και σε άλλους επιστημονικούς τομείς, θα διερευνηθούν μέσα από διαλέξεις και παρουσιάσεις τα νέα όρια σχεδιασμού που αυτά καθορίζουν, και οι κατευθύνσεις που πρέπει να δοθούν σε αυτή τη νέα φορμαλιστική και υλική ελευθερία.
       
      Τα «έξυπνα» υλικά συμβάλλουν ήδη καταλυτικά στην αναγκαία στροφή σε νέους τρόπους παραγωγής και διαχείρισης της ενέργειας, ενώ παράλληλα, εγκαταλείποντας την έννοια της ακαμψίας και της στατικότητας, εξερευνούν νέες δυνατότητες σε θέματα πλαστικότητας, ελαστικότητας, μεταβαλλόμενων διαδραστικών κελυφών και κινητικότητας γενικότερα, στοχεύοντας στη δημιουργία δυναμικών, μεταβαλλόμενων χρονικά, παραμετρικών πεδίων.
       
      Στόχος της εσπερίδας είναι πρωτίστως η ενημέρωση των μηχανικών, αρχιτεκτόνων και μη, των φοιτητών αλλά και των πολιτών, αλλά και η δημιουργία ερωτημάτων και προβληματισμού, σχετικά με τα «έξυπνα» υλικά και τις καινοτόμες χρήσεις αυτών που επηρεάζουν δραστικά, ζητήματα οικονομίας, ενεργειακής πολιτικής, αντιμετώπισης των κλιματικών αλλαγών και βιωσιμότητας εν γένει.
       
      Η εσπερίδα αυτή αποτελεί μια πρώτη προσπάθεια δημιουργίας μιας πλατφόρμας διεπιστημονικής συνεργασίας, προκειμένου να προωθηθεί η εποικοδομητική ανταλλαγή γνώσεων και απόψεων πάνω στο θέμα των έξυπνων υλικών και της εν δυνάμει αξιοποίησης αυτών σε ποικίλους τομείς.
      Οι βασικές θεματικές ενότητες της εσπερίδας είναι οι ακόλουθες:
      -Έξυπνα Υλικά + νέες μορφολογίες
      -Έξυπνα Υλικά + διεπιστημονική συνεργασία
      -Έξυπνα Υλικά + βιωσιμότητα
      -Έξυπνα Υλικά + διαδραστικά περιβάλλοντα
      -Έξυπνα Υλικά + ψηφιακή πληροφορία
       
      Η εσπερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, την Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013, με ώρα έναρξης 17:00, στον χώρο CAMP-Contemporary Art Meeting Point (Ευπόλιδος 4 & Απελλού 2, Πλ. Κοτζιά – 1ος όροφος).
       
      Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.
       
      Πηγή: http://www.biomassenergy.gr
    13. Επικαιρότητα

      Engineer

      Τη δεύτερη μεγαλύτερη πτώση στην Ευρώπη (πίσω από την Ισπανία) αναμένεται να καταγράψει φέτος η κατασκευή κατοικιών στην Ελλάδα, και τα στοιχεία δείχνουν πως συνολικά στον τομέα των διαμερισμάτων η Γηραιά Ήπειρος επιστρέφει στην εποχή πριν από την πτώση του κομμουνισμού και η χώρα μας στη δεκαετία του '60.
       
      Σύμφωνα με τις προβλέψεις στελεχών της αγοράς, φέτος δεν πρόκειται να κατασκευαστούν περισσότερες από 10.000 κατοικίες στην Ελλάδα, έναντι 18.321 το 2012 και περίπου 30.000 το 2011.
       
      Η πτώση δηλαδή στον αριθμό νέων διαμερισμάτων προβλέπεται πως θα αγγίξει φέτος το 45% σε σύγκριση με το 2012, όταν στην Ισπανία υπολογίζεται πτώση περί το 50% (θα κατασκευαστούν γύρω στις 60.000 κατοικίες από 120.000 πέρυσι). Μάλιστα, η κατασκευή νέων κατοικιών συνεχίζει να κινείται προς τα κάτω, παρά το γεγονός πως οι τιμές τους έχουν μειωθεί κατά περίπου 31% από τα τέλη του 2008 μέχρι και τον Ιούνιο του 2013.
       
      Σε μια πρόσφατη ανάλυση του ινστιτούτου Ifo του Μονάχου, που βασίζεται στα στοιχεία του έγκυρου Euroconstruct (παρακολουθεί τις αγορές κατοικίας 19 ευρωπαϊκών αγορών, αλλά όχι της Ελλάδας), επισημαίνεται πως φέτος η αγορά θα βρεθεί στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας 20ετίας.
       
      Πανευρωπαϊκά, προβλέπεται κάμψη της αγοράς κατασκευής νέων κατοικιών κατά 2,8% κυρίως εξαιτίας της λιτότητας και των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν πολλές οικονομίες. Συνολικά, στις 19 αγορές που παρακολουθεί η Euroconstruct αναμένεται να κατασκευαστούν 1,31 εκατ. νέες κατοικίες, αριθμός που είναι ο χαμηλότερος από την εποχή όπου έπεσε το Σιδηρούν Παραπέτασμα. Εξαίρεση είναι η Γερμανία και η Νορβηγία, χώρες όπου καταγράφεται σημαντική αύξηση των υπό κατασκευή νέων κατοικιών.

       
      Η αξία των νέων κατοικιών που θα κατασκευαστούν φέτος στην Ευρώπη αναμένεται να υποχωρήσει στα 600 δισ. ευρώ σύμφωνα με τις προβλέψεις της Euroconstruct, μέγεθος το οποίο βρίσκεται 45% χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2006.
       
      Στην Πορτογαλία και την Ισπανία αναμένεται να κατασκευαστούν το 2015 περίπου 75% και 70% (αντίστοιχα) λιγότερες κατοικίες σε σύγκριση με το 2011, σύμφωνα με τις ίδιες προβλέψεις. Στην Πορτογαλία κατασκευάστηκαν 31.000 νέες κατοικίες το 2011 και το 2015 υπολογίζεται πως δεν θα είναι περισσότερες από 7.800. Στην Ισπανία κατασκευάστηκαν 167.900 κατοικίες το 2011 και το 2015 θα παραδοθούν περί τις 50.000.
       
      Αντίστοιχη, έως ακόμα χειρότερη, εικόνα μεταφέρουν για την Ελλάδα οι εγχώριοι κατασκευαστές και μεσίτες. Η ζήτηση στην ελληνική αγορά κατοικίας παραμένει σχεδόν ανύπαρκτη, τη στιγμή μάλιστα που το απόθεμα των νεόδμητων κατοικιών ξεπερνά τις 200.000, ενώ εκτιμάται πως άλλα 200.000 παλαιότερα διαμερίσματα είναι σήμερα χωρίς ενοικιαστή.
       
      Οι φήμες περί δήθεν ισχυρού ενδιαφέροντος από ξένους επενδυτές για αγορά κατοικιών δεν επιβεβαιώνονται από τη σκληρή πραγματικότητα της αγοράς. Ούτως ή άλλως, πέραν από συγκεκριμένες παραθεριστικές κατοικίες, η Ελλάδα δε διαθέτει το προϊόν που θα μπορούσε να προσελκύσει ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
       
      Είναι χαρακτηριστικό πως την ίδια στιγμή που ο ελληνικός Τύπος πλημμυρίζει από δημοσιεύματα για το «έντονο ενδιαφέρον» των ξένων, ο εξειδικευμένος ευρωπαϊκός Τύπος στον τομέα των ακινήτων εξηγεί πως «οι Έλληνες, οι Νιγηριανοί και οι Γάλλοι, μαζί με τους πλούσιους Κινέζους, Ρώσους και Αραβες» έχουν αγοράσει το 65% - 70% των πολυτελών διαμερισμάτων στο Λονδίνο την τελευταία διετία...
       
      Ήδη στο Λονδίνο πυκνώνουν οι αντιδράσεις από τις τοπικές οργανώσεις οι οποίες υποστηρίζουν πως οι πλούσιοι που αγοράζουν τα διαμερίσματα τα διατηρούν κλειστά («buy to leave» apartments), χωρίς να προσφέρουν τίποτα στην τοπική οικονομία.
       
      Πάντως, στην Πορτογαλία, στην Ισπανία, στην Κύπρο και στην Ελλάδα υιοθετήθηκαν κίνητρα (κυρίως με την έκδοση πολυετούς άδειας παραμονής) με στόχο να προσελκύσουν ξένα κεφάλαια στην αγορά κατοικίας.
       
      Προς το παρόν, μεγαλύτερη κερδισμένη είναι η Ισπανία, η οποία το 2012 προσέλκυσε ξένες επενδύσεις άνω των 5,5 δισ. ευρώ στην αγορά ακινήτων.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1128652/oikodomh-den-htizei-pia-o-notos.html
    14. Επικαιρότητα

      Engineer

      Στην πώληση της Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων της Θεσσαλονίκης, γνωστότερης ως Στοάς Μοδιάνο, αποφάσισε να προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ, το φθινόπωρο . Στη Στοά εντοπίζονται σοβαρές φθορές και βλάβες κυρίως εξαιτίας της υγρασίας, της φυσικής φθοράς του χρόνου και της σχεδόν ανύπαρκτης συντήρησης.
       
      Πρόκειται για ένα από τα χαρακτηριστικότερα κτήρια της συμπρωτεύουσας, που βρίσκεται στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης από το 1925. Η κατασκευή της είχε ξεκινήσει το 1922. Παλαιότερα σ το σημείο αυτό βρισκόταν η Πλάζα, το παλιό κέντρο θρησκευτικής και οικονομικής ζωής της πόλης. Τα σχέδια της στοάς έκανε ο περίφημος αρχιτέκτονας Ελί Μοδιάνο, γόνος της γνωστής και πλούσιας οικογένειας Μοδιάνο, ο οποίος είχε σπουδάσει στο Παρίσι και όλα του τα κτήρια χαρακτηρίζονται από εντυπωσιακές κατασκευαστικές λεπτομέρειες.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η πώλησης θα γίνει μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας από την ιστοσελίδα e-publicrealestate. gr, ενός νέου θεσμού που έκανε πρεμιέρα τον Ιούλιο, αποφέροντας στα δημόσια ταμεία 7,4 εκατ. ευρώ από την πώληση τριών ακινήτων.
       
      Πηγή: www.lifo.gr
    15. Επικαιρότητα

      Engineer

      Η νέα σεζόν ξεκινά σε λίγες μέρες για όλους. Τα σχολεία θα ανοίξουν, οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά θα κάνουν άλλον ένα δύσκολο προγραμματισμό, η κρίση θα συνεχίσει να υπάρχει και τα έργα θα εξακολουθήσουν να μας απασχολούν.
       
      Μέσα στο καλοκαίρι παρατηρούσα καθημερινά την λίστα με τα νέα υπό δημοπράτηση έργα. Ίσως είναι η πρώτη φορά εδώ και τουλάχιστον 13 χρόνια που δεν υπάρχουν μεγάλες δημοπρατήσεις από Υπουργείο ή Περιφέρεια. Το μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό έργο για όλο το καλοκαίρι ήταν το έργο σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό (Πλατυγιάλι-Άγιος Δημήτριος) με 24εκ.ευρώ.
       
      Στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχουμε ένα μεγάλο έργο από τον ΑΔΜΗΕ για το υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης με νησιά των Κυκλάδων με 240εκ.ευρώ. αλλά αυτό το έργο ανήκει στον όμιλο της ΔΕΗ που επενδύει συνεχώς.
       

       
      Φυσικά αυτό που μπορεί κάποιος να αντιπαραθέσει είναι πως υπάρχουν πολύ μεγάλα έργα σε εκτέλεση τα οποία καλύπτουν την έλλειψη αυτή. Στην πραγματικότητα όμως ούτε αυτό ισχύει γιατί όλα εκείνα τα έργα που κατασκευάζονται σήμερα έχουν φοβερές καθυστερήσεις και σέρνουν μαζί τους όλη την παραγωγή έργων στην Ελλάδα.
       
      Το 2013 μέχρι σήμερα είναι η φτωχότερη χρονιά σε δημοπρατήσεις έργων εδώ και πολλά χρόνια. Χειρότερη από το 2010, το 2011, το 2012. Όσο και αν φαίνεται παράξενο, αυτή είναι η πραγματικότητα.
       
      Η ουσία λοιπόν είναι για ποιο λόγο είναι τόσο λίγα τα έργα; Μία πρώτη απάντηση είναι πως το ΕΣΠΑ σιγά-σιγά ολοκληρώνεται και τα μεγάλα έργα αυτού του πακέτου έχουν ήδη δημοπρατηθεί και για να δούμε άλλα να δημοπρατούνται θα πρόκειται για έργα γέφυρες.
       
      Ένας άλλος λόγος είναι η επίτευξη των στόχων από την Κυβέρνηση που «πιέζει» την παραγωγή έργων για να μην δημιουργούνται νέες ανάγκες χρηματοδότησης και επομένως νέα προβλήματα.
       
      Νέα μεγάλα έργα δεν εξαγγέλλονται και ορθώς γιατί δημιουργούν ψευδαισθήσεις για «τουμπάρισμα» της κατάστασης ενώ αυτή δεν υπάρχει προς το παρόν και πρέπει να γίνει αντιληπτό πως με την βελτίωση της κατάστασης θα αυξηθούν τα μεγάλα έργα που έρχονται.
       
      Αυτά που περιμένουμε ως μεγάλα έργα και θα τα δούμε με βραδείς ρυθμούς να δημοπρατούνται είναι η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, οι 3 ανισόπεδοι κόμβοι στο Σκαραμαγκά, η ανάπλαση της Πανεπιστημίου, τα σιδηροδρομικά έργα ολοκλήρωσης του ΠΑΘΕΠ και κάποια έργα τοπικής εμβέλειας. Πάντως όλα θα κριθούν από την γενικότερη κατάσταση της χώρας που αν συνεχίσει να είναι βελτιωμένη τότε η παρούσα συγκυρία θα αλλάξει και θα δούμε και πάλι σημαντικά νέα μεγάλα έργα να δημοπρατούνται.
       
      Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/editorial/item/21134-editorial-%CF%84%CE%BF-2013-%CE%B7-%CF%86%CF%84%CF%89%CF%87%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%AC-%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%B4%CF%8E-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1
    16. Επικαιρότητα

      Engineer

      Την ολοκλήρωση του έργου του επιλιμένιου εμπορευματικού σταθμού μεταφοράς αυτοκινήτων από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., στο car-terminal του Ν. Ικονίου, πιστοποίησαν με αυτοπρόσωπη παρουσία τους ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ Γιώργος Ανωμερίτης και ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. κ. Κώστας Σπηλιόπουλος συνοδευόμενοι από διοικητικά και τεχνικά στελέχη των δύο εταιριών και της «ΑΚΤΩΡ», η οποία κατασκεύασε το έργο.
       
      Το έργο αποτελεί το επιστέγασμα των έργων της Σύμβασης μεταξύ ΟΣΕ Α.Ε. και ΟΛΠ Α.Ε. για την κατασκευή δύο επιλιμένιων σιδηροδρομικών σταθμών, έναν για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και έναν για τη μεταφορά αυτοκινήτων.
       
      Ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός βρίσκεται στην απόληξη της μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 17 χλμ., η οποία συνδέει το Εμπορικό Λιμάνι του ΟΛΠ Α.Ε. με το Θρίασιο Εμπορευματικό Κέντρο του ΟΣΕ Α.Ε. και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
       
      Για την αξιοποίηση και του νέου τερματικού σταθμού, σύμφωνα με τη Σύμβαση ΟΣΕ/ΟΛΠ υπεύθυνος κατ’ αποκλειστικότητα διαχειριστής εργασιών μεταφόρτωσης είναι ο ΟΛΠ Α.Ε.
       
      Τα εγκαίνια του νέου επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού μεταφοράς αυτοκινήτων θα γίνουν το Σεπτέμβριο , οπότε μέσα από συμφωνίες των εταιριών αυτοκινήτων, του ΟΛΠ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αρχίσει και η λειτουργία του νέου σταθμού. Όπως είναι γνωστό σε σύσκεψη που έγινε στον ΟΛΠ πριν από 4 μήνες μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων χρηστών, εκδηλώθηκε σημαντικό ενδιαφέρον χρησιμοποίησης του νέου δικτύου. Με το έργο αυτό ο ΟΛΠ Α.Ε. και η θυγατρική του εταιρία «Συνδυασμένες Μεταφορές» (Logistics ΑΕ) αναμένεται να δραστηριοποιηθούν σε ένα ακόμα δυναμικό τομέα της λιμενικής βιομηχανίας.
       
      Όπως είναι γνωστό ο ΟΛΠ Α.Ε., παρά την κρίση, έχει επεκτείνει δυναμικά τις εργασίες του στο χώρο μεταφοράς αυτοκινήτων (car-terminal), καθιστώντας το Λιμάνι του Πειραιά διεθνή κόμβο car-terminal στη Μεσόγειο.
       
      Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/20791-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC%CF%82-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%BF
    17. Επικαιρότητα

      Mechanical_engineer

      Αύξηση κατά 0.7% στην Ευρωζώνη και 0.8% στην Ευρωπαïκή Ένωση (27) είχε ο κατασκευαστικός τομέας τον Ιούνιο του 2013 σε σχέση με τον Μάïο του ίδιου έτους σύμφωνα με τη Eurostat.
       
      Οι μεγαλύτερες αυξήσεις είναι των: Σλοβενία (10.5%), Πολωνία (5.3%), Γερμανία (1.6%) και η Τσεχική Δημοκρατία (1.3%). Αντίθετα στις μεγαλύτερες μειώσεις περιλαμβάνονται οι: Ρουμανία (2.4%), Πορτογαλία (2.2%) και η Σουηδία (0.9%).
       
      Για την Ελλάδα θυμίζουμε για το πρώτο τρίμηνο του 2013 υπάρχει μείωση της τάξης του 30.2 % σε σχέση με αντίστοιχο τρίμηνο του 2012, ενώ σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο η μείωση είναι 10%.
       
      Πηγή: http://www.biomassenergy.gr
    18. Επικαιρότητα

      Engineer

      Πωλητές, εργαζόμενοι στις υπηρεσίες, χειριστές μηχανών και συναρμολογητές εργαλείων. Aυτά θα είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος που υποδεικνύει το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP). Οι εξειδικευμένοι τεχνικοί και οι τεχνολόγοι καθώς και τα συναφή, με αυτές τις ειδικότητες, επαγγέλματα φαίνεται πως θα είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από τις τάσεις που προβλέπει πως θα έχουν διαμορφωθεί το 2020 στην Ελλάδα.
       
      Μια δεύτερη ομάδα επαγγελμάτων που φαίνεται να επιβιώνουν το 2020 με θετικό πρόσημο (3,6%), αλλά ταυτοχρόνως και με μεγάλη οπισθοχώρηση σε σύγκριση με την εκτίναξη του 38% που παρουσίασαν την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα είναι οι θέσεις που δεν απαιτούν υψηλή εξειδίκευση και θα συνεχίσουν να αυξάνονται και στο σύνολο της Ε.Ε.
       
      Επίσης, τα επαγγέλματα τεχνικών και τεχνολόγων ναι μεν θα αυξηθούν το 2020, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό Κέντρο, κατά 17,7%, αλλά η άνοδος αυτή δεν θα θυμίζει σε τίποτε την έκρηξη που παρουσίασαν κατά τη χρονική περίοδο 2000-2010 όταν η αύξησή τους ήταν της τάξεως του 51,3%.
      Τα πλέον περιζήτητα επαγγέλματα μέχρι το 2020
      Οι ειδικότητες στον ευρύτερο τομέα των υπηρεσιών αναμένεται να έχουν αύξηση 3,6% από σήμερα έως το 2020 (έναντι επέκτασης 25,2% τη χρονική περίοδο 2000-2010).
       
      Στο 0,9% προβλέπεται να ανέλθει η αύξηση των χειριστών μηχανημάτων (έναντι αύξηση 3,5% κατά την πρώτη δεκαετία).
       
      Μεγάλη υποχώρηση περιμένει τα ανώτερα και διευθυντικά στελέχη επιχειρήσεων (-10,7% μέχρι το 2020 έναντι 12,5% της περιόδου 2000-2010), τους ελεύθερους επαγγελματίες (-6,3% έναντι προηγούμενης αύξησης 33,1%), ενώ θα συνεχιστεί η απαξίωση επαγγελμάτων τα οποία είναι συνδεδεμένα με χειροτεχνίες, αλλά και με την εξειδικευμένη απασχόληση στην αγροτική οικονομία και την αλιεία.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113093933
       
      Διαβάστε την συνοπτική έκθεση: Οι δρόμοι της ανάκαμψης: τρία σενάρια για τις δεξιότητες και την αγορά εργασίας το 2025
    19. Επικαιρότητα

      Engineer

      Σημαντικές είναι οι εξελίξεις στα δύο από τα τέσσερα «παγωμένα» έργα παραχώρησης, εν μέσω θέρους. Οι δύο ισπανικοί όμιλοι που συμμετέχουν ισόποσα στην Ιονία Οδό και τον Ε65 πρόκειται, όπως όλα δείχνουν, να αποχωρήσουν εντελώς από το κατασκευαστικό σχήμα και να μειώσουν το ποσοστό της συμμετοχής τους στην παραχωρησιούχο κοινοπραξία. Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει σε «ηγέτη» των δύο έργων τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η οποία θα αναλάβει να υποκαταστήσει τους Ισπανούς στην κατασκευή. Εν τω μεταξύ, η Ιονία Οδός έλαβε την πρώτη δόση της αποζημίωσης, 25,8 εκατ. ευρώ, ενώ έπεται εντός των ημερών και ο Ε65.
       
      Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», η αποχώρηση των ισπανικών ομίλων Ferrovial και Dragados έχει ήδη συμφωνηθεί, ωστόσο δεν έχει λάβει οριστική μορφή. Οι δύο όμιλοι συμμετέχουν με ποσοστό 33,3% έκαστος στις κατασκευαστικές κοινοπραξίες της Ιονίας Οδού (Euro-Ionia) και του Ε65 (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος). Με την αποχώρηση των δύο ομίλων, η κατασκευή περνά εξ ολοκλήρου στον έλεγχο της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, με αρκετούς ελληνικούς ομίλους να «εποφθαλμιούν» ένα κομμάτι.
       
      Αντίθετα, στις εταιρείες παραχώρησης οι ισπανικοί όμιλοι Dragados και Cintra Concessiones de Infraestructuras de Transporte θα παραμείνουν, αλλά με μικρότερη συμμετοχή. Οι δύο όμιλοι έχουν ποσοστά 32% και 33,3% αντίστοιχα στις κοινοπραξίες των παραχωρησιούχων της Ιονίας Οδού (Νέα Οδός Α.Ε.) και του Ε65 (Κεντρική Οδός Α.Ε.), μέρος των οποίων φαίνεται ότι θ’ αναλάβει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ (που αποκτά τον έλεγχο και των δύο παραχωρησιούχων).
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, αντίστοιχες ανακατατάξεις υπάρχουν και στις τράπεζες που δανειοδοτούν τα δύο έργα. Οι τράπεζες Πειραιώς και Alpha Bank φέρονται διατεθειμένες να αναλάβουν μεγαλύτερο μερίδιο της δανειοδότησης των δύο έργων, υποκαθιστώντας το μερίδιο άλλων τραπεζών (πιθανότατα των ισπανικών). Πρόκειται για τράπεζες που επιθυμούν είτε να μειώσουν το ποσοστό τους στο δανειοδοτικό σχήμα, ή να μην καταβάλλουν άλλα ποσά, πλέον των όσων έχουν ήδη καταβάλει. Ο ρόλος της Πειραιώς και της Alpha Bank στα δύο έργα έχει ούτως ή άλλως ενισχυθεί, μετά την απορρόφηση άλλων ελληνικών τραπεζών.
       
      Κατά τα λοιπά, στις 29 Ιουλίου ο νέος υπουργός Υποδομών κ. Μιχ. Χρυσοχοΐδης υπέγραψε την απόφαση για την καταβολή της πρώτης δόσης της αποζημίωσης στη Νέα Οδό, με βάση τις συμφωνίες επανεκκίνησης που είχαν υπογραφεί στις 15 Μαρτίου. Σύμφωνα με την απόφαση, ο κατασκευαστής (Euro-Ionia) διεκδίκησε 195,4 εκατ. ευρώ, ο ανεξάρτητος μηχανικός ενέκρινε 125,5 εκατ. ευρώ και το Δημόσιο συμφώνησε να καταβάλει 106,5 εκατ. ευρώ (από τα οποία τα 90,3 εκατ. ευρώ αφορούν την ικανοποίηση αιτημάτων αποζημίωσης και 16,2 εκατομμύρια την υποστήριξη του κόστους επανεκκίνησης). Αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα πάντα με την απόφαση του υπουργείου, ο παραχωρησιούχος (Νέα Οδός) διεκδίκησε και αυτός αποζημίωση 10 εκατομμυρίων ευρώ. Η προκαταβολή της αποζημίωσης του κατασκευαστή, ύψους 25,8 εκατ. ευρώ καταβλήθηκε προ ημερών και έτσι η Euro-Ionia αναμένεται να ξεκινήσει κάποιες πρώτες εργασίες συντήρησης των εργοταξίων της. Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εγκριθεί και η πρώτη δόση της αποζημίωσης για τον Ε65. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κατασκευαστής ζήτησε 159 εκατ. ευρώ, ο ανεξάρτητος μηχανικός ενέκρινε 100 εκατ. ευρώ και το Δημόσιο συμφώνησε να καταβάλει 83,5 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων τα 73,6 εκατ. αφορούν αποζημιώσεις και τα 9,9 εκατ. το κόστος επανεκκίνησης).
       
      Οι αποζημιώσεις στις δύο κοινοπραξίες δίνονται με μεγάλη καθυστέρηση, σε σχέση με τις άλλες δύο «προβληματικές» παραχωρήσεις, που έλαβαν την πρώτη δόση τον Απρίλιο. Αιτία είναι η άρνηση των τραπεζών που δανειοδοτούν την Ιονία Οδό και τον Ε65 να δώσουν το «πράσινο φως» (waver), διαπραγματευόμενες για μεγαλύτερα οφέλη. Οσον αφορά την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, οι τροποποιήσεις έχουν σταλεί στην Κομισιόν, με στόχο να κατατεθούν στη Βουλή τον Σεπτέμβριο.
       
      Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_11/08/2013_529712
    20. Επικαιρότητα

      AlexisPap

      Πάνω από 850 οικοδομές έχουν ελέγξει τα συνεργεία των μηχανικών στα χωριά της Φθιώτιδας που έχουν πληγεί από το σεισμό και σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους οι δήμοι, το 45% των κτισμάτων στα οποία έγινε έλεγχος έχουν σοβαρά προβλήματα, ενώ τα περισσότερα έχουν χαρακτηριστεί σε πρώτη φάση ακατοίκητα.
       
      Τη Δευτέρα ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος των ελέγχων στις κατοικίες και τα κτίσματα, με τους αρμόδιους μηχανικούς να έχουν επισκεφθεί το σύνολο των περιοχών που έχουν πληγεί, να έχουν σχηματίσει σαφέστατη άποψη σε σχέση με τις ζημιές, ενώ οι έλεγχοι αναμένεται να συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες.
      Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περιοχή της Αμφίκλειας έχουν μεταφερθεί αρκετές υπηρεσιακές δομές από την Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα που κάνουν τους ελέγχους στα σπίτια. Στην Αμφίκλεια έχουν δημιουργήσει ένα συντονιστικό κέντρο όπου συγκεντρώνουν τα στοιχεία από όλες τις σεισμόπληκτες περιοχές και από την Τρίτη ξεκινά δεύτερος γύρος ελέγχων, ακόμη και σε οικοδομές οι οποίες είχαν ελεγχθεί, για να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα κτίσματα.
      «Περιμένουμε και εμείς τα τελικά συμπεράσματα από την πλευρά των εμπλεκόμενων υπηρεσιών οι οποίες τα συγκεντρώνουν και τα κωδικοποιούν» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς, Αποστόλης Καραναστάσης, ο οποίος πολύ πρόσφατα είχε προβλέψει ότι περισσότερα από 350 σπίτια σε πρώτη φάση θα παραμείνουν ακατοίκητα.
       
      Επιλέξτε εδώ για να δείτε την εικόνα σε μεγέθυνσηΤην ίδια στιγμή ορισμένα από τα χωριά που επλήγησαν, όπως για παράδειγμα το Ρεγγίνι και η Δρυμαία, αντιμετωπίζουν και οξυμένα προβλήματα σε ό,τι αφορά τις υποδομές, είτε με τον νερό και τις πηγές ύδρευσης είτε με τις υπόλοιπες υποδομές τους. Πριν από λίγα εικοσιτετράωρα υποβλήθηκε σχετικό αίτημα στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για έκτακτη χρηματοδότηση στα δύο αυτά χωριά για να αντιμετωπιστούν έκτακτες ανάγκες.
       
      Τη Δευτέρα, μάλιστα, υπέγραψε τη σχετική απόφαση για τη χρηματοδότηση των δύο πληγέντων χωριών ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος είχε συναντηθεί με τους δημάρχους στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας. Έτσι χρηματοδοτείται με 50.000 ευρώ ο Δήμος Μώλου -Αγίου Κωνσταντίνου για να αντιμετωπιστούν οι έκτακτες ανάγκες στο χωριό Ρεγγίνι και με 30.000 ευρώ ο Δήμος Αμφίκλειας - Ελάτειας για τις έκτακτες ανάγκες που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν στη Δρυμαία.
      Τέλος, μεταφέρθηκαν στο χωριό Ρεγγίνι 20 σκηνές για να λυθούν με αυτό τον τρόπο οι στεγαστικές ανάγκες ορισμένων οικογενειών, ενώ σχετικά ήρεμη ημέρα πέρασαν οι κάτοικοι των σεισμόπληκτων χωριών καθώς έχουν αραιώσει οι σεισμικές δονήσεις, οι οποίες πλέον έχουν έναν τοπικό χαρακτήρα.
       
      Πηγή
    21. Επικαιρότητα

      mar_l

      Τουλάχιστον πέντε οι νεκροί από το ατύχημα που σημειώθηκε σήμερα όταν κατέρρευσε τμήμα της οροφής σήραγγας σε αυτοκινητόδρομο, 80 χιλιόμετρα δυτικά του Τόκιο, ανακοίνωσαν τα συνεργεία διάσωσης.
       
      Πέντε άνθρωποι παγιδεύτηκαν στο αυτοκίνητό τους το οποίο τυλίχτηκε στις φλόγες περίπου στη μέση της σήραγγας Σασάγκο, μια από τις μεγαλύτερες της Ιαπωνίας με μήκος 4,7 χιλιόμετρα, και οι σοροί τους βρέθηκαν απανθρακωμένοι, διευκρίνισε η Εθνική Υπηρεσία Διαχείρισης Πυρκαγιών και Φυσικών Καταστροφών.
       
      Ο αριθμός των νεκρών είναι πιθανόν να αυξηθεί αφού και ένα άλλο αυτοκίνητο πήρε φωτιά και άλλα έχουν καταπλακωθεί από πλάκες τσιμέντου που ξεκόλλησαν από την οροφή", πρόσθεσε σε ανακοίνωσή της η υπηρεσία.
       
      Εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής υπογράμμισε πως θα χρειαστεί χρόνος για να ανασυρθούν τα πτώματα, αλλά και για να υπάρξει πρόσβαση στους οδηγούς και στους επιβάτες που πιστεύεται πως έχουν παγιδευτεί.
       
      Οι αρχές έκαναν νωρίτερα λόγο για επτά αγνοούμενους.
       
      «Σύμφωνα με την τοπική Πυροσβεστική Υπηρεσία, επτά άνθρωποι αγνοούνται, αλλά ο αριθμός αυτός δεν έχει επιβεβαιωθεί», ανακοίνωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας.
       
      Αρκετές ώρες μετά το δυστύχημα η αστυνομία δεν έχει ανακοινώσει τον ακριβή αριθμό των θυμάτων, όμως επιβεβαίωσε ότι βρέθηκαν «μέσα στη σήραγγα απανθρακωμένα πτώματα», όπως μετέδωσαν τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης.
       
      Οι επιχειρήσεις διάσωσης των οδηγών που έχουν παγιδευτεί στη σήραγγα διακόπηκαν πέντε ώρες μετά το δυστύχημα, εξαιτίας του κινδύνου νέας κατάρρευσης, μετέδωσε το πρακτορείο Jiji.
       
      Λίγο νωρίτερα, η εταιρία που διαχειρίζεται τη σήραγγα, η Nippon Expressway Co. έστειλε ειδικό μηχάνημα με πλατφόρμα ανύψωσης μέσα στη σήραγγα για να εξετάσει το κομμάτι της οροφής που κατέρρευσε.
       
      Στην είσοδο της σήραγγας προς την πλευρά της ιαπωνικής πρωτεύουσας βρίσκονται πυροσβεστικά οχήματα και ασθενοφόρα και από εκεί βγαίνουν δεκάδες άνθρωποι, που διέσχιζαν τον αυτοκινητόδρομο τη στιγμή του δυστυχήματος.
       
      Μια 28χρονη γυναίκα που κατάφερε να βγει από τη σήραγγα δήλωσε ότι δεν γνωρίζει τι έχουν απογίνει οι πέντε συνεπιβάτες της στο αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε.
       
      Η σήραγγα που διασχίζει την περιοχή κοντά στο όρος Φούτζι αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας Τσούο που ενώνει το Τόκιο με την δυτική και κεντρική Ιαπωνία.
       
      Το δυστύχημα αυτό είναι το χειρότερο στην Ιαπωνία από το 1996 όταν κατέρρευσε σήραγγα πάνω σε αυτοκίνητα και ένα λεωφορείο προκαλώντας το θάνατο είκοσι ανθρώπων.
       
      Δείτε το βίντεο:
       

       
      Πηγή: Πρώτο Θέμα - http://www.protothem...cle/?aid=240550
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.