Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Αφήστε ήσυχο το δημόσιο Πανεπιστήμιο - Θ. Τάσιος


    Θεωρώ οτι μιά απ' τις φιλολαϊκότερες φωνές που ακούσθηκαν τελευταία είναι η φωνή απελπισίας του πρύτανη Φορτσάκη «αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους!». Τριανταπέντε χρόνια τώρα, τα Κόμματα σφετερίσθηκαν τα ελληνικά πανεπιστήμια, χρησιμοποιώντας-τα ως χώρους κομματικών ασκήσεων, εις βάρος των συμφερόντων του Λαού.

     

    Επιτρέψτε-μου λοιπόν να θυμίσω (με λόγου γνώση, νομίζω) «τί είναι το Πανεπιστήμιο», για να αντιληφθείτε πόσο αντιλαϊκός είναι ο τσαμπουκάς του χθεσινού λυκειόπαιδος που μας ανάγγειλε απ' την τηλεόραση οτι πρέπει να μπαινοβγαίνει στην Πρυτανεία όποιος γουστάρει «για να στηρίξει τα δίκαια των φοιτητών και του Λαού» - τί σύγχυση (που την κατάπιναν οι Συμπολίτες-μας τριάντα χρόνια τώρα...).

     

    Αλλ' άς αρχίσω καλύτερα με το τί ΔΕΝ είναι τα Πανεπιστήμια:

     

    - Δέν είναι «Διάπλασις των Παίδων» για να νουθετήσομε τα παιδάκια - αυτός ο υψηλός σκοπός έχει ανατεθεί στη Γενική Παιδεία (και δέν τα πήγε πάντοτε πολύ καλά).

     

    - Δέν είναι φροντιστήρια κομματικής πολιτικής - αυτά άς τα φιάξουν στις δικές-τους αυλές τα κόμματα κι όχι στο Παρασκευαστήριο της Καινοτομίας για τον Ελληνικό Λαό που περιμένει.

     

    - Δέν είναι υποκατάστατο της Λαϊκής Θέλησης: Τα περι «μπροστάρισσας φωτεινής μειοψηφίας» φληναφήματα ξινίσανε στις προθήκες της Ιστορίας της χιτλερικής και της σταλινικής νεολαίας. Η Δημοκρατία δέν αναγνωρίζει πολίτες «πρώτης κατηγορίας» με κριτήριο την ηλικία: Όταν η «επανάσταση» γίνεται τρείς φορές το μήνα επι τριάντα χρόνια, κάποιο απολιτικό σύνδρομο μυρίζει. Μια άγνοια δηλαδή της απέραντης περιπλοκής των πολιτικών πραγμάτων και των συμφερόντων του... «υπόλοιπου» λαού. Ο οποίος έχει εξουσιοδοτήσει τις δικές-του Συντεχνίες, τα δικά-του Κόμματα, τους δικούς-του Αντιπροσώπους - κι όχι αυτόκλητους προστάτες.

     

    Ας θυμηθούμε τώρα τις στοιχειώδεις (και παγκοσμίως γνωστές) δράσεις των Πανεπιστημίων. Τί θέλομε να πετύχομε διδάσκοντας μέσα στα Πανεπιστήμια;

     

    α) Αυτοσυνειδητοποίηση, ενσχέσει προς τον φυσικό και τον κοινωνικό περίγυρο (υποστασιακή ανάγκη συσχετισμού), σπουδάζοντας την προγενέστερη πείρα της Ανθρωπότητας μέσω ενος corpus βασικής Επιστήμης και Φιλοσοφίας. Διδασκαλία, δηλαδή, θεμελιωδών Επιστημών (μύηση στον ορθό λόγο και μείωση της ταχύτητας παλαίωσης των γνώσεων).

     

    β) Επιβίωση, αναπτύσσοντας την επιστημονική ικανότητα:

    - να αμύνομαι κατά των φυσικών κινδύνων και

    - να παράγω ποικίλα αγαθά (υλικά και υπηρεσίες).

    - Διδασκαλία, δηλαδή, εξειδικευμένων Κλάδων για την εξυπηρέτηση καίριων κοινωνικών αναγκών.

     

    γ) Αναπαραγωγή γνώσης, χάρις στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και ερευνητικών δεξιοτήτων - τεράστιο δυναμικό για το μέλλον του Λαού.

     

    Ετσι, το δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι Δημόσιο στην εξυπηρέτηση ενος πολύ συγκεκριμένου σκοπού δημοσίου συμφέροντος - κι όχι όποιου σκοπού γουστάρει ο καθένας. Κι όλος ετούτος ο φιλόδοξος σκοπός - που στηρίζει την ολβιότητα των Ατόμων υπηρετεί τις πρακτικές ανάγκες των Κοινωνιών και εμπνέει την Καινοτομία ως δύναμη θεωρητική και εξόχως παραγωγική - δέν επιζητείται και δέν καλλιεργείται παρα μόνον μέσα στο Πανεπιστήμιο. Και επιτυγχάνεται με εναν δυσχερέστατον (και λεπτοφυή, θα τον έλεγα) συνδυασμό μέσων: Προφορική διδασκαλία, μαθητεία στο Εργαστήριο και στο Σπουδαστήριο, εργασίες κατ' οίκον, αναζήτηση και μελέτη βιβλιογραφίας, Σεμινάρια, κ.λπ. - αλλα κυρίως με αφιέρωση και εμμονή όλων των μελών της πανεπιστημιακής Κοινότητας μέσα σ' ενα περιβάλλον εμπνευστικό της Παιδείας, της Μαθητείας και της Συνεργασίας.

     

    2. Μέσα σε όλα τούτα, Κυρίες και Κύριοι, πού στο καλό βλέπουμε περιθώριο για τα ακόλουθα (αποκλειστικώς νεοελληνικά πλέον) άθλια φαινόμενα:

     

    Καθολικό βρώμισμα του συνόλου οπτικού πεδίου με γραψίματα νηπιακής ασχετοσύνης. Τί ατμόσφαιρα Παιδείας μου λέτε σείς...

    Θεατριλίκια καταλήψεων των θερινών ανακτόρων του τσάρου - με του ψύλλου πήδημα, κι απο ολιγάριθμα παιδιά - κι αυτό βαφτίζεται «διακίνηση ιδεών» (ποίων;).

     

    Κουρδισμένη αντίδραση σε θέματα καίριας εκπαιδευτικής και λαϊκής σημασίας όπως «όχι στην εντατικοποίηση» (στοιχειώδης σύγκριση με το τί γίνεται στα πανεπιστήμια των κουτόφραγκων θα αποδείκνυε την υποδηλούμενη προτίμηση στην τεχνολογική-μας εξάρτηση απ' τους ξένους;), «κάτω οι μεταπτυχιακές σπουδές γιατι... υποβιβάζουν τα πτυχία-μας» (χρόνια πολεμήσαμε τα κομματόπαιδα για να πετύχομε τούτην τη σπουδαία άνοδο του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου), «κάτω η βιομηχανική έρευνα» (γιατί θα βγάλει το σατανικό κέρδος η ελληνική βιομηχανία - και θα εξαρτώμαστε λιγότερο απ' τις εισαγωγές), και άλλα φληναφήματα - που έχουν ξεχασθεί αιδημόνως σήμερα.

     

    Μπουκαρίσματα γνωστών και αγνώστων αγριανθρώπων στις συνεδριάσεις των ψηφισμένων πανεπιστημιακών Οργάνων - για να επιβάλουν τη «θέλησή» τους (έλεος - σε ποιούς άλλους δημόσιους φορείς συμβαίνουν τέτοια χνέρια).

     

    Οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια (διδάσκοντες, διοικητικοί, τεχνίτες) πετάγονται κατα διαστήματα όξω («καταλήψεις», σου λέει) - έγκλημα πρωτοφανές και μοναδικό, κατά του κοινού συμφέροντος.

     

    Τριάντα χρόνια τώρα φωνάζουμε: Ολα τούτα είναι παντελώς άσχετα με τον τεράστιας λαϊκής σημασίας σκοπό των Πανεπιστημίων! Και πάντως καταστρεπτικά για τον σκοπό αυτόν. «Ξύπνα Λαέ», έγραφα εμμόνως.

     

    Και αιωρείται τριάντα χρόνια το ερώτημα: Απο πού κι ως πού μια μειονότητα νεαρών Συμπολιτών-μας νομίζει οτι «εξουσιοδοτείται» (i) να παρανομεί ασύστολα, (ii) να γίνεται κήνσωρ της πολιτικής αρετής, απρόσκλητος και αναρμόδιος, και (iii) να σφετερίζεται τον μόνο ανοχύρωτο χώρο τον οποίον δέν μπορεί να ελέγξει η ελληνική Κοινωνία!

     

    Και δέν μίλησα καθόλου για την καταπάτηση του ασύλου των ιδεών των διδασκόντων - ούτε για τις κατα διαστήματα καταστροφές της περιουσίας του Λαού, ούτε για την αθλιότητα να οργανώνονται συζητήσεις με δολοφόνους (νηπιακών αντιδημοκρατικών πολιτικών αντιλήψεων).

     

    Είμαι 100% βέβαιος οτι κανένα ελληνικό Κόμμα δέν συμφωνεί μ' αυτήν την εθνική αυτοκτονία - που δέν συμβαίνει πλέον σε καμιά Χώρα του Κόσμου (και διερωτώμαι γιατί άραγε ετούτη η διαφορά δέν έχει απασχολήσει τους καλούς πολιτικούς Αναλυτές μας...).

     

    Αρα, έχω τη βεβαιότητα οτι η φωνή Φορτσάκη «κόμματα, αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους» θα βρεί σύντομα ευρύτατη πολιτική αποδοχή απ' όλα τα Κόμματα της Βουλής των Ελλήνων - παρά το γεγονός οτι άρχισαν να δημοσιεύονται πλήθος βαθυστόχαστων αναλύσεων απο Συναδέλφους μου, οι οποίες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Οι μέν μας ειδοποιούν οτι θα υποστούμε αντίποινα καταλήψεων, φωνασκιών κ.λπ. - και πρέπει να σκιαχτούμε; [Σάμπως κάνομε τίποτ' άλλο 30 χρόνια τώρα;] Κι οι δέ, οτι στο Πανεπιστήμιο «η επιστημονική έρευνα και η διδασκαλία αποσκοπούν [...] στη δημοκρατία» (sic) κι οτι ο Πρύτανης που «ανήκει» (sic) και στους φοιτητές του τώρα με τον έλεγχο εισερχομένων στην Πρυτανεία «αφήνει απροστάτευτη την ακαδημαϊκή ελευθερία»!

     

    Τα Κόμματα όμως δέν περιμένουν αυτές τις αναλύσεις για να πάρουν τις γενναίες αποφάσεις που έχει επείγουσα ανάγκη η Χώρα.

     

    Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

     

    Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ στις 02/11/2014

     

    Tassios_on_Public_Universities.pdf.pdf





    Ροδοπουλος

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ssouanis:

    Δέχομαι ότι μικρή σημασία έχει δική μου άποψη για την προσωπικότητα του καθηγητή Τάσιου.

    Κανονικά πρέπει να μείνουμε στο τεράστιο επιστημονικό του έργο.

     

    Εν τούτοις υπάρχει μια μακρότατη αρθρογραφία του σε Καθημερινή, Βήμα και αλλού, την οποία έχω παρακολουθήσει συστηματικά και ιδεολογικοπολιτικά με άφησε αδιάφορο.Και πάλι μικρή σημασία έχει κι αυτό.

     

    Έχω την γνώμη ότι η τελευταία του παρέμβαση αυξάνει το συγκρουσιακό φορτίο στο Πανεπιστήμιο.

    Επίσης πιστεύω πως χαρακτηρισμοί τύπου κομματόσκυλα, κοπρόσκυλα κλπ δεν βοηθούν τον προβληματισμό μας για την παρούσα κρίση.

     

    Συνάδελφοι, ας απαλλάξουμε τον συγκεκριμένο διάλογο από αρνητικές ή θετικές ψήφους.

    Δεν έχει λογική.

    Edited by JEK
    Link to comment
    Share on other sites

    JEK

    η παρούσα κρίση έχει υπεύθυνους όλους μας.

    Είτε αυτούς που πέρασαν και έφυγαν (καλή ώρα εμείς)

    είτε αυτούς που μένουν...

     

    Είτε εμάς που ανεχόμασταν την μειοψηφία,

    είτε τους καθηγητές που ανέχονται τους "καθηγητάδες" που προσκυνούν την μειοψηφία για ευνόητους λόγους,

    αλλά πολύ πολύ περισσότερο ευθύνη έχει η μειοψηφία και οι καθηγητάδες.

     

    Θα μου επιτρέψεις να πιστεύω ότι ο χαρακτηρισμός κοπρόσκυλο για αυτούς της μειοψηφίας είναι επιεικής.

    • Upvote 8
    Link to comment
    Share on other sites

    Οταν φυγουν τα κομματα απο τα Πανεπιστημια, θα παρουν ποδι σιγα-σιγα και οι "καθηγηταδες" που στηριζονται απο αυτα.

    Αναφερομαι και σε πρυτανεις, πρυτανικα συμβουλια κτλ.

     

    Για το ΗΘΟΣ του κ. Τασιου δεν μπορει να πει, ΤΙΠΟΤΑ.

     

    ssouanis

    Αντιστοιχη αντιμετωπιση ειχαμε και μεις απο τον κ. Τασιο, στο μεταπτυχιακο, μερικα χρονια αργοτερα απο σενα.

    Link to comment
    Share on other sites

    ssouanis:

    Ας προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε τα προβλήματα της Παιδείας συνολικά με όρους Διαφώτισμού και Ουμανισμού.

    Έστω και ολίγη ουτοπία.

    Ο Φορτσάκης μας πάει πίσω.

     

    Ουδείς έβαλε θέμα ήθους για τον Τάσιο.

    Edited by JEK
    Link to comment
    Share on other sites

    Με όλο μου το σεβασμό στον κ. Καθηγητή ο οποίος θέλω να πιστεύω ότι δεν ήταν απλός παρατηρητής για δεκαετίες τώρα, των γεγονότων που έφθασαν την παιδεία σε αυτά τα χάλια, όμως  δεν τον άκουσα να καταγγέλλει επωνύμως  τα οικονομικά σκάνδαλα των συναδέλφων του, τους αμέτρητους χωρίς αξιοκρατία διορισμούς που έφθασαν τα οικονομικά των πανεπιστημίων σε αδιέξοδο ή τις εκλογές των δικών τους και μόνον παιδιών ή των παιδιών κάποιων "φίλων..."  σε θέσεις ΔΕΠ......

     

    Πουθενά στον κόσμο δεν νοείται πανεπιστήμιο που να μη δέχεται την αξιολόγηση, να μην έχει περιορισμό στον αριθμό των φοιτητών που μπορεί να εξυπηρετήσει σωστά και λογικό ποσοστό διδασκόντων/φοιτητών.Που να μην ελέγχεται η πρόσβαση του καθενός και να μην προστατεύονται με security τα κτίρια και η περιουσία τους.

     

    Εγώ θα περίμενα κάποιον,ΕΣΤΩ ΕΝΑΝ καθηγητή που βλέπει τι γίνεται όλα αυτά τα χρόνια να βγει, να καταγγείλει και να παραιτηθεί.......

    ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΒΡΩΜΑΕΙ ΤΟ ΨΑΡΙ κ. ΚΑΘΗΓΗΤΑ!!!!

    • Upvote 4
    Link to comment
    Share on other sites

    Τον συγκεκριμένο κύριο δεν τον γνωρίζω, πρώτη φορά ακούω το όνομά του...Αυτό που ξέρω είναι πως μόνο στην Ελλάδα θα μπορούσε να συζητηθεί ένα τέτοιο θέμα πουθενά αλλού...

    • Upvote 1
    • Downvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Μπορεί τα άτομα αυτά στις σχολές να είναι λιγότερο από 1% αλλά στις φοιτητικές εκλογές που θυμάμαι κατέβαινε και τους ψήφιζε πάνω από το 50%. Το συμπέρασμα είναι πως ο μέσος φοιτητής (όπως και ο μέσος Έλληνας πολίτης) ναι μεν κατακρίνει αυτούς τους λίγους, στο τέλος όμως απλά τους αφήνει να κάνουν κουμάντο είτε ψηφίζοντάς τους είτε απέχοντας από τις διαδικασίες όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις που τον αφορούν.

    Για μένα δεν είναι σωστό να καταργηθεί το φοιτητικό κίνημα αλλά σίγουρα πρέπει να απαλλαχτεί από την κομματική λογική διατηρώντας αναπόφευκτα μία πολιτική χροιά. Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για τα συνδικάτα κι όχι να εξαφανιστούν από προσώπου γης. Κανείς δεν εμπόδισε κανέναν φοιτητή να ιδρύσει παράταξη και να κατέβει υποψήφιος. Λίγο πολύ όλοι είχαμε στις σχολές μας τέτοιους. Τους στήριζε όμως κανείς? Όχι, γιατί τους χαρακτηρίζαμε ως τους γραφικούς της υπόθεσης (κάποιοι βέβαια όντως ήτανε).

    Τι κάναμε λοιπόν όλοι εμείς οι αγανακτισμένοι με τα κόμματα φοιτητές? Ψηφίζαμε την παράταξη που ήταν μέλος ο κολλητός μας ή το/η αγόρι/κοπέλα μας ή την παράταξη με τα ωραιότερα γκομενάκια ή αυτούς που δίνανε τις καλύτερες σημειώσεις ή αυτούς που γνώριζαν τον καθηγητή και μπορούσαν να μας βοηθήσουν να περάσουμε το μάθημα ή αυτούς που έκαναν τα καλύτερα πάρτυ κι έφερναν τις πιο διάσημες σκυλούδες ή έκαναν τις καλύτερες εκδρομές σε Μύκονο και Αράχωβα. Κοινώς αποκτούσαμε τη νοοτροπία που αργότερα θα μας οδηγούσε στη στήριξη ανθρώπων που υπογράφουν μνημόνια.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    ... Κοινώς αποκτούσαμε τη νοοτροπία που αργότερα θα μας οδηγούσε στη στήριξη ανθρώπων που υπογράφουν μνημόνια.

     

    Έτσι όπως το γράφετε φαίνεται σαν να είναι το πρόβλημα τα μνημόνια. Τα μνημόνια δεν είναι το πρόβλημα, είναι η λύση (ή έστω μια από τις λύσεις). Θα έπρεπε να πείτε "...στη στήριξη ανθρώπων που καταστρέφουν την οικονομία και κάνουν τα μνημόνια απαραίτητα."

    • Upvote 5
    Link to comment
    Share on other sites

    Προσπαθώ να καταλάβω γιατί πάντα ψάχνουμε τα σενάρια, σημειολογία, τις σκοτεινές τρύπες και οτιδήποτε άλλο μας καπνίσει και δεν πολύ απλά διαβάζουμε το άρθρο. Το να επαναλαμβάνουμε τα ήδη γνωστά και ο Τάσιος σίγουρα τα γνωρίζει πολύ καλύτερα, μάλλον προσπαθούμε να δικαιολογήσουμε τους εαυτούς μας.

     

    Υπάρχει πληθώρα καθηγητών στην σύνταξη που θα μπορούσαν να εκφραστούν επι του θέματος χωρίς "επιπτώσεις". Και όμως μόνο ο Τάσιος και ελάχιστοι άλλοι το κάνουν. 

     

    Ολοι μας με τον τρόπο μας, είτε λέγετε κάτσε να χωθώ, ασε τους μ....κες, τι μπορώ να κάνω εγώ, κάτσε μην περάσω κανένα μάθημα, κλπ έχουμε συνδράμει στο θέμα. 

     

    "Το αφήστε μας ήσυχους" δεν μεταφράζετε σαν λύση αλλά σαν ένα κομματάκι της βάσης της λύσης. Σίγουρα υπάρχουν χιλιάδες άλλα προβλήματα στο Πανεπιστήμιο απο τα κόμματα και σίγουρα θα περάσουν πολλές δεκαετίες μέχρι να καταφέρουμε να λύσουμε ώστε και τα μισά. 

     

    Σε απλά ελληνικά καταλαβαίνω το άρθρο σαν αφήστε μας επιτέλους να ξεκινήσουμε την εύρεση βάσης λύσης.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.