Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Διδακτορική μανία στα ελληνικά ΑΕΙ


    Το διάβασμα ως υποσχόμενο αντίδοτο στην κρίση βλέπουν οι Ελληνες πτυχιούχοι, αφού τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία «μανία» διδακτορικών σπουδών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα όλης της χώρας.

     

    Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας Καθημερινή, οι λόγοι που οι νέοι στρέφονται στα διδακτορικά, είναι γιατί επιδιώκουν να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους, για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας εν μέσω κρίσης, αλλά και για το «χαρτζηλίκι» που εξασφαλίζει το πανεπιστήμιο στους διδακτορικούς υπότροφους.

     

    Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότεροι από 31.000 διδάκτορες , ενώ ο πυρετός των διδακτορικών έχει εξαπλωθεί και στους καθηγητές των ελληνικών πανεπιστημίων, οι οποίοι οργανώνουν προγράμματα με δίδακτρα, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις οικονομικές τους απώλειες.

     

    Οι μεταπτυχιακές σπουδές, χωρίζονται σε δύο κύκλους: Στα μεταπτυχιακά προγράμματα και στο εξειδικευμένο για κάθε φοιτητή διδακτορικό.

     

    Μεταπτυχιακά

    Τα περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα, οργανώνονται σε ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ το διάστημα 2014-2015 το υπουργείο Παιδείας χρηματοδοτεί συνολικά 230 μεταπτυχιακά προγράμματα, τα περισσότερα (47) από τα οποία είναι στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ ακολουθούν το ΑΠΘ με 42, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Πανεπιστήμιο Πατρών με 29.

     

    Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, τουλάχιστον 50.000 Ελληνες παρακολουθούν ή έχουν ολοκληρώσει μεταπτυχιακά προγράμματα την τελευταία 5ετία, δηλαδή περίπου 10.000 φοιτητές το χρόνο.

     

    Οι κυριότερες προτιμήσεις είναι τα μεταπτυχιακά στις Θετικές επιστήμες, ενώ ακολουθούν οι σπουδές πάνω σε οικονομικά αντικείμενα και οι τεχνολογικές επιστήμες.

     

    Παράλληλα, πολλοί Ελληνες έχουν παρακολουθήσει μεταπτυχιακά προγράμματα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, με σκοπό να βρουν δουλειά στη συγκεκριμένη χώρα.

     

    Οπως αναφέρει μιλώντας στην Καθημερινή, ο Ανδρέας Νικολόπουλος, διευθυντής του μεταπτυχιακού στις διαπραγματεύσεις (DΙΝ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, μεταπτυχιακή εξειδίκευση απαιτείται κυρίως σε σπουδές χαμηλής ζήτησης όπως οι ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες.

     

    Διδακτορικά

     

    Η εκπόνηση ενός διδακτορικού διαρκεί τουλάχιστον 3 χρόνια και με βάση τα στοιχεία του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, που παραθέτει η Καθημερινή, από το 1985 έχουν εκπονηθεί σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια 31.017 διδακτορικές διατριβές.

     

    Οι περισσότερες από αυτές (11.868) έχουν γίνει στον τομέα των επιστημών Υγείας, ενώ ακολουθούν οι Φυσικές Επιστήμες (5.726) και οι τομείς της Μηχανικής και Τεχνολογίας (4.636)

     

    Ωστόσο η μεγαλύτερη έκρηξη έγινε την τελευταία 15ετία: Από το 2000 έως το 2013 δόθηκαν 20.957 διδακτορικά και την πενταετία 2009-2015 άλλα 9.014 διδακτορικά.

     

    Πηγή: http://www.iefimerida.gr/news/186302/didaktoriki-mania-sta-ellinika-aei-giati-oi-ptyhioyhoi-erixan-sto-diavasma





    georgios_m

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Το είχα γράψει και αλλού ότι τα πτυχία έχουν λίγη σημασία, ειδικά διδακτορικά. Το πρώτο είναι η εμπειρία, και υπάρχει πολύς κόσμος έξω που δουλεύει σε πολύ καλές δουλειές , με πολύ καλές απολαβές, με άσχετο πτυχίο ή ακόμη και χωρίς απλά και μόνο γιατί έτυχε να ασχοληθεί με το  συγκεκριμένο αντικείμενο. Βέβαια είναι γνωστή αντίληψη των σπουδών στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να δέχονται "Καθηγητές" άτομα σε μεταπτυχιακά διδακτορικά μόνο για να πάρουν τα χρήματα απο το κράτος χωρίς να κάνουν καμία διαλογή με τα γνωστά αποτελέσματα

    Link to comment
    Share on other sites

     

    Υπάρχει η εφηρμοσμένη και η βασική έρευνα. Η πρώτη συνηθως χρηματοδοτείται απο ιδιωτικά κεφάλαια, η δεύτερη απο δημόσια (εκτός εξαιρέσεων). 

     

    Δεν είναι το διδακτορικό αλλα το ερευνητικό ταξίδι που μπορεί να κρατήσει από αρκετά χρόνια μέχρι μια ζωή. 

     

    Το τραγικό λάθος είναι η μετάφραση της λέξης επιστήμη. Τα πανεπιστήμια δεν βγάζουν επιστήμονες αλλά χρήστες της επιστήμης (Science Users). τα μεταπτυχιακά τύπου MSc  εξειδικευμένους χρήστες της επιστήμης (Specialised Science Users Junior Level), ελάχιστα ερευνητικά διδακτορικά (2-3%) θα βγάλουν Επιστημονικούς Δημιουργούς (Science Desingators) τα υπόλοιπα θα βγάλουν Science Producers.

     

    Δεν χρειάζεται ο κόσμος παραπάνω απο 3% Science Desingators διότι είναι πολύ μπροστά απο τους υπόλοιπους με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι κοινωνικές δομές να τους ακολουθήσουν.

     

    Αυτό που χρειαζόμαστε, στην Ελλάδα περισσότερο είναι ένα σοβαρό update των γνώσεων που παρέχονται σε προπτυχιακό επίπεδο και το βασικότερο να γίνει επιτέλους ενας ορθολογισμός των μαθημάτων σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις δυνατότητες του 21ου αιώνα.

     

    Χάζευα τελευταία τους ΠΜ στο Berkley κοιτάξτε τα μαθήματα

     

    • CE 122 Design of Steel Structures*
    • CE 123 Design of Reinforced Concrete Structures*
    • CE 124 Structural Design in Timber
    • CE 131 Advanced Mechanics of Materials
    • CE 165 Concrete Materials and Construction
    • CE 193 Engineering Risk Analysis
    • CE 220 Structural Analysis Theory and Applications 
    • CE 221 Nonlinear Structural Analysis
    • CE 222 Finite Element Methods 
    • CE 223 Earthquake Protective Systems
    • CE 225 Dynamics of Structures
    • CE 226 Stochastic Structural Dynamics
    • CE 227 Earthquake-Resistant Design 
    • CE 228 Advanced Earthquake Analysis
    • CE 229 Structural Reliability
    • CE 231 Mechanics of Solids 
    • CE 232 Structural Mechanics 
    • CE 233 Computational Mechanics 
    • CE 234 Computational Inelasticity 
    • CE C235 Statistical Mechanics of Elasticity 
    • CE 236 Microstructured Materials 
    • CE 237 Computational Nano-mechanics
    • CE 240 Civil Engineering Materials 
    • CE 241 Concrete Technology 
    • CE 244 Reinforced Concrete Structures 
    • CE 245 Behavior of Reinforced Concrete
    • CE 246 Prestressed Concrete Structures 
    • CE 247 Design of Steel and Composite Structures 
    • CE 248 Behavior and Plastic Design of Steel Structures 
    • CE 249 Experimental Methods in Structural Engineering

     

     

    και το πτυχίο αναγράφει

    Structural Engineering, Mechanics and Materials

    η ιδεά του ΠΜ, ΜΜ, ΧΜ εχει εδω και χρόνια παθάνει.  

     

    για να καταλάβετε τα γωτεχνικά αποτελούν διαφορετικό πτυχίο. Τα υδραυλικά το ιδιο.

     

    Στους Μηχ. Μηχ στο ΜΙΤ freshman year

     

    2.00AJ Fundamentals of Engineering Design: Explore Space, Sea and Earth

    Student teams formulate and complete space/earth/ocean exploration-based design projects with weekly milestones. Introduces core engineering themes, principles, and modes of thinking. Specialized learning modules enable teams to focus on the knowledge required to complete their projects, such as machine elements, electronics, design process, visualization and communication. Includes exercises in written and oral communication and team building. Examples of projects include surveyingarrow-10x10.png a lake for millfoil, from a remote controlled aircraft, and then sending out robotic harvesters to clear the invasive growth; and exploration to search for the evidence of life on a moon of Jupiter, with scientists participating through teleoperation and supervisory control of robots. Enrollment limited; preference to freshmen.

     

    2.00B Toy Product Design

    Provides students with an overview of design for entertainment and play, as well as opportunities in creative product design and community service. Students develop ideas for new toys that serve clients in the community, and work in teams with local sponsors and with experienced mentors on a themed toy design project. Students enhance creativity and experience fundamental aspects of the product development process, including determining customer needs, brainstorming, estimation, sketching, sketch modeling, concept development, design aesthetics, detailed design, and prototyping. Includes written, visual, and oral communication. Enrollment limited; preference to freshmen.

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

     

    Χρήμα και Πτυχίο

     

    Απο ΗΠΑ Average Salaries - Junior Level

     

    HVAC Engineer - 74000

    Civil Engineer - 79000

    Mechanical Engineer - 81000

    Architect - 105000

    Structural Engineer - 83000

    Mechantronis Engineer-80000

    materials Engineer - 77000

    Corrosion Engineer - 88000

    Maintenance Engineer-82000

    Project Engineer - 88000

     

    Senior Level - Basic management

     

     

    HVAC Engineer - 107000

    Civil Engineer - 99000

    Mechanical Engineer - 108000

    Architect - 124000

    Structural Engineer - 119000

    Mechantronis Engineer-108000

    materials Engineer - 117000

    Corrosion Engineer - 107000

    Maintenance Engineer-105000

    Project Engineer - 92000

     

    Executive Level - Senior manager

     

    HVAC Engineer - 312000

    Civil Engineer - 225000

    Mechanical Engineer - 201000

    Architect - 320000

    Structural Engineer - 147000

    Mechantronis Engineer-188000

    materials Engineer - 208000

    Corrosion Engineer - 314000

    Maintenance Engineer-268000

    Project Engineer - 350000

     

     

    Link to comment
    Share on other sites

    Το HVAC engineer είναι καλοπληρωμένη δουλειά αλλά στην Ελλάδα δυστυχώς έχει υποτιμηθεί επειδή ο κάθε "ειδικός"  πείθει τους πελάτες πως "αυτός ξέρει".

     

    Έχω διώξει πολλές δουλειές (τελευταία αυτό τον μήνα) επειδή μου ζητήσανε να κάνω μελέτες και σύνδεση εξοπλισμού ΑΦΟΥ τον εγκατέστησαν και χωρίς να έχω πρώτα συνεννοηθεί με τον πελάτη για τις λεπτομέρειες.

     

    Ξεκαθάρισα πως η δουλειά μου ως μηχανικός είναι να κάνω μια σωστή μελέτη, να δώσω τα σχέδια στον εγκαταστάτη και να επιβλέψω την σωστή πρόοδο των εργασιών και στο τέλος της λειτουργίας.

     

    ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΙ να πάρω την ευθύνη για δουλειά άλλου έναντι πινακίου φακής. 

     

    ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΙ να συναινώ στην ημιμάθεια! Αν κάποιος θέλει να κάνει μια δουλειά ας σπουδάσει πρώτα, έστω και σε ΚΕΚ, την συγκεκριμένη ειδικότητα και να βάλει την υπογραφή του αν είναι σίγουρος για την ορθότητα της μελέτης και της εγκατάστασης.

     

    Ελπίζω με την ίδρυση του μητρώου μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών να αποκατασταθεί η αξία των πτυχίων μας. 

    Ίσως τότε να εκτιμήσει και ο κόσμος την αξία του διδακτορικού, ειδικά σε δύσκολες ή σε μεγάλες εγκαταστάσεις.

     

    Από την εμπειρία μου, δεν κερδίζεις τόσο το διδακτορικό ως χαρτί όσο ως μεθοδολογία σκέψης. Η μεθοδική αναζήτηση της γνώσης και η τεκμηρίωσή της είναι απαραίτητα στοιχεία για ένα πλήρες διδακτορικό.

    Αν δεν υπάρχει αυτή η νοοτροπία και το διδακτορικό βασιστεί μόνο σε τυπική συλλογή δεδομένων τότε είναι ένα απλό χαρτί άχρηστο στην δουλειά.

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.