HoloBIM Structural

• Τσερνόμπιλ: Ξαφνιάζει τους ερευνητές η “ανοσία” των ζώων στην ακραία ακτινοβολία

Έχουν περάσει σχεδόν 40 χρόνια από από την πυρηνική καταστροφή στο Τσερνόμπιλ και οι περιβαλλοντικές συνέπειες, αλλά και η ανθεκτικότητα ορισμένων ζώων στη ραδιενέργεια εξακολουθεί να αποτελεί πεδίο έρευνας για τους επιστήμονες.

Μία πρόσφατη έρευνα στο Τσερνόμπιλ προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στους επιστήμονες που ερευνούν την περιοχή, με το ιστορικό αυτό γεγονός να έχει εμπνεύσει ακόμη και τον κινηματογράφο, δημιουργώντας το εμβληματικό Call of Duty 4 που πραγματεύεται αυτή τη μεγάλη οικολογική καταστροφή που συνέβη σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Ωστόσο, αν και έχουν περάσει τέσσερις δεκαετίες από τότε, ακόμα και σήμερα κεντρίζει τον ενδιαφέρον της κοινής γνώμης. Μάλιστα, μια από τις πιο πρόσφατες ανακαλύψεις προκάλεσε μεγάλο σοκ στους επιστήμονες που ερευνούν την περιοχή.

Συγκεκριμένα, μια νέα μελέτη με επικεφαλής ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU) προκάλεσε μεγάλη έκπληξη στους επιστήμονες αφού διαπίστωσαν ότι τα ζώα που εκτέθηκαν σε χρόνια ακτινοβολία, όπως είναι τα σκουλήκια αλλά και λύκοι, που εμφανίζονται ανθεκτικοί στον καρκίνο, δεν έχουν υποστεί την παραμικρή βλάβη, ξεκαθαρίζοντας βέβαια ότι αυτό δεν σημαίνει ότι η περιοχή είναι ασφαλής για να επιστρέψουν οι άνθρωποι!

Η Sophia Tintori, μεταδιδακτορική συνεργάτης στο Τμήμα Βιολογίας του NYU και πρώτη συγγραφέας της μελέτης, η οποία δημοσιεύθηκε στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS), δήλωσε: «Το Τσερνόμπιλ ήταν μια τραγωδία ασύλληπτης κλίμακας, αλλά ακόμη δεν έχουμε κατανοήσει σε μεγάλο βαθμό τις επιπτώσεις της καταστροφής. Μήπως η περιβαλλοντική αλλαγή επέλεξε είδη, ή ακόμη και πλάσματα που είναι από τη φύση τους πιο ανθεκτικά στην ιονίζουσα ακτινοβολία;»

chernobyl

Η Τιντόρι δήλωσε επίσης: «Είχα δει πλάνα από τη ζώνη αποκλεισμού και εξεπλάγην από το πόσο πλούσια και καταπράσινη φαινόταν – ποτέ δεν είχα σκεφτεί ότι κάποτε έσφυζε από ζωή. Επιλέξαμε να συλλέξουμε σκουλήκια σε εκείνο το μέρος καθώς είναι ιδιαίτερα ανεκτικά στην ακτινοβολία. Θέλαμε να δούμε τις αντιδράσεις τους».

Τα σκουλήκια – από το είδος oschieus tipulae, το οποίο συνήθως ζει στο έδαφος – συλλέχθηκαν από την περιοχή του Τσερνομπίλ το 2019 και μεταφέρθηκαν στο NYU για να μελετηθούν, πράγμα που περιελάμβανε και την κατάψυξή τους.

Οι επιστήμονες ξαφνιάστηκαν από τα αποτελέσματα. Διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχαν σημάδια βλάβης από την ακτινοβολία στο DNA των σκουληκιών. Η Τιντόρι δήλωσε: «Αυτό δεν σημαίνει ότι το Τσόρνομπιλ είναι ασφαλές – μάλλον σημαίνει ότι τα συγκεκριμένα σκουλήκια είναι πραγματικά ανθεκτικά ζώα και μπορούν να αντέξουν σε ακραίες συνθήκες. Επίσης, δεν γνωρίζουμε πόσο καιρό καθένα από τα σκουλήκια που συλλέξαμε βρισκόταν στη Ζώνη, οπότε δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ακριβές επίπεδο έκθεσης που δέχτηκε κάθε σκουλήκι και οι πρόγονοί του τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες».

τσερνομπιλ σκουληκια

Πηγή: https://ecozen.gr/2024/03/tsernobilxafniazei-tous-erevnites-i-anosia-ton-zoon-stin-akraia-aktinovolia/

Recommended Comments

Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.