Jump to content
  • Novatron
  • Τεχνολογία

    Sign in to follow this  
    Τεχνολογία

    493 ειδήσεις in this category

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η τεχνολογία είναι ο σημαντικότερος φορέας αλλαγών στο σύγχρονο κόσμο. Technology is perhaps the greatest agent of change in the modern world.
       
      Ενέχοντας πάντα κάποιο κίνδυνο όλα τα τεχνολογικά επιτεύγματα υπόσχονται καινοτόμες λύσεις στις πιο πιεστικές προκλήσεις που δεχόμαστε στη σύγχρονη πραγματικότητα όπως χαρακτηριστικά σημειώνει το World Economic Forum σε πρόσφατη μελέτη του. Από μπαταρίες που μπορούν να παρέχουν ενέργεια σε ολόκληρα χωριά μέχρι μικροτσίπ που μπορούν να αντικαταστήσουν ζωτικά όργανα του σώματός μας στην ιατρική έρευνα, φτιάχνεται μια δεκάδα σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών που αναδεικνύονται στις μέρες μας και υπόσχονται να ανατρέψουν τη ζωή μας στο άμεσο μέλλον. Η λίστα του World Economic Forum’s Meta-Council παρακάτω, συγκεντρώνει τα επιτεύγματα που αναμένεται να αλλάξουν τη βιομηχανική παραγωγή και να βελτιώσουν τη καθημερινότητά.
       
      1. Νανο-αισθητήρες και το Δίκτυο νανο-πραγμάτων, μικροσκοπικοί αισθητήρες μπορούν να μας εξασφαλίζουν σύνδεση στο διαδίκτυο
      2. Μπαταρίες Νέας Γενιάς, οι μπαταρίες αυτές θα κάνουν πραγματικότητα τη δυνατότητα αποθήκευσης ενέργειας σε πολύ μεγάλη κλίμακα από τη σημερινή
      3. Το Blockchain, ένα επαναστατικό σύστημα αποκεντρωμένης εμπιστοσύνης
      4. Τα δισδιάστατα υλικά, αυτά τα «υλικά θαύματα» όλο και πιο γρήγορα αποκτούν χαμηλότερο και πιο ανεκτό κόστος. Είναι μια νέα κλάση υλικών που αποτελούνται από ένα μοναδικό επίπεδο ατόμων.
      5. Αυτόνομα οχήματα, τα αυτοκίνητα που οδηγούνται μόνα τους έρχονται πιο γρήγορα από ότι αναμενόταν στη παγκόσμια αγορά
      6. Ζωτικά όργανα πάνω σε μικροκυκλώματα (τσιπς), χρήση μικροκυκλωμάτων στην ιατρική έρευνα αντί ζωτικών οργάνων
      7. Ηλιακά πάνελ από περοβσκίτη (ο περοβσκίτης είναι ορυκτό οξείδιο του ασβεστίου και του τιτανίου), η χρήση περοβσκίτη θα διευρύνει αισθητά τη χρήση ηλιακή ενέργειας νέα γενιάς
      8. Ανοικτό Οικοσύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης, από τη τεχνητή νοημοσύνη θα περάσουμε σύντομα στη νοημοσύνη περιεχομένου (contextual intelligence)
      9. Οπτογενετική, χρήση του φωτός με στόχο τη γενετική τροποποίηση ζωντανών κυττάρων και νευρώνων
      10. Συστήματα Μεταβολικής Μηχανικής, χημικά νέας γενιάς θα προκύπτουν από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών μικροοργανισμών
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/10_nees_technologies_allazoun_ton_kosmo/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Σε 1,61 δισεκατομμύρια, πάνω από το ένα πέμπτο (ποσοστό 22,7%) του παγκόσμιου πληθυσμού, εκτιμάται πλέον ο αριθμός των χρηστών των κοινωνικών δικτύων, οι οποίοι είναι ενεργοί έστω μια φορά το μήνα από οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή (επιτραπέζιους υπολογιστές, ταμπλέτες, «έξυπνα» κινητά κ.α.), σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer.
       
      Ο αριθμός αυτός εμφανίζει αύξηση 14,2% σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, ενώ οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων αναμένεται να φθάσουν τα 2,33 δισεκατομμύρια το 2017, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο.
       
      Πάντως, όσο ένα ολοένα μεγαλύτερο τμήμα του παγκόσμιου πληθυσμού δικτυώνεται κοινωνικά, τόσο αναπόφευκτα επιβραδύνεται ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των χρηστών.
       
      Έτσι, ενώ το 2012 οι χρήστες παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 17,6%, το 2013 η αύξηση διαμορφώνεται σε 14,2%, ενώ η εκτίμηση είναι για αύξηση 12,6% το 2014, 9,5% το 2015, 8,9% το 2016 και 7,6% το 2017.
      Σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτιμάται ότι η διείσδυση των κοινωνικών δικτύων από 20,1% το 2012 αυξήθηκε σε 22,7% φέτος και αναμένεται να διαμορφωθεί σε 25,3% το 2014, 27,4% το 2015, 29,6% το 2016 και 31,5% το 2017, όταν πλέον σχεδόν ένας στους τρεις κατοίκους της Γης θα βρίσκεται online σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο.
       
      Ανά χώρα, το υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης των κοινωνικών δικτύων βρίσκεται στην Ολλανδία (63,5%) και ακολουθεί με μικρή διαφορά η Νορβηγία (63,3%), ενώ έπονται η Σουηδία (56,4%), η Νότια Κορέα (54,4%), η Δανία (53,3%), οι ΗΠΑ (51,7%), η Φινλανδία (51,3%), ο Καναδάς (51,2%) και η Βρετανία (50,2%).
       
      Την ταχύτερη ετήσια αύξηση του αριθμού των χρηστών κοινωνικών δικτύων παρουσιάζει η Ινδία (37,4%), αν και ακόμα μόνο το 7,7% του τεράστιου ινδικού πληθυσμού χρησιμοποιεί κάποιο τέτοιο δίκτυο. Υψηλούς αριθμούς αύξησης εμφανίζουν επίσης η Ινδονησία (28,7%) και το Μεξικό (21,1%).
       
      Ο «πρωταθλητής» μεταξύ των κοινωνικών δικτύων παραμένει ασφαλώς το Facebook, με 1,06 δισεκατομμύρια χρήστες το 2013. Οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στις ΗΠΑ (146,8 εκατομμύρια), ενώ στη Δυτική Ευρώπη συνολικά έφθασαν φέτος τα 148,5 εκατ. (οι περισσότεροι στη Βρετανία με 30 εκατ.). Όμως, με την ταχεία αύξηση των πολυπληθών χρηστών της Ινδίας, μέχρι το 2016 η χώρα αυτή αναμένεται να έχει βρεθεί στην πρώτη θέση (το Facebook είναι απαγορευμένο στην Κίνα).
       
      Από χρόνο σε χρόνο, το Facebook αυξάνει τους χρήστες του, αλλά με επιβραδυνόμενο ρυθμό. Έτσι, ενώ αυξήθηκαν κατά 27,6% το 2012, η αύξηση το 2013 είναι 18,9% και εκτιμάται να υποχωρήσει σε 15,3% το 2014, 12,4% το 2015, 10,9% το 2016 και 9,1% το 2017.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=29224

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Στο μέλλον όταν περπατάτε κολλημένοι στην οθόνη του κινητού σας τηλεφώνου, δεν θα χρειάζεται καν να σηκώσετε τα μάτια για να δείτε αν μπορείτε να διασχίσετε τον δρόμο.
       
      Η ολλανδική πόλη Μποντεγκράβεν ήδη δοκιμάζει ένα νέο σύστημα, που έρχεται να συμπληρώσει τους παραδοσιακούς φωτεινούς σηματοδότες. Πρόκειται για μια λεπτή φωτεινή λωρίδα από φώτα LED που τοποθετείται στο πεζοδρόμιο και, ανάλογα με το χρώμα της (πράσινο ή κόκκινο), δείχνει στον πεζό αν είναι ασφαλές να περάσει απέναντι.
       
      Το πρόγραμμα με την ονομασία "+Light Line" υλοποιείται από την ολλανδική εταιρεία HIG Traffic Systems, σύμφωνα με το BBC και το New Scientist.
       
      Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης, «οι άνθρωποι όλο και συχνότερα είναι αφηρημένοι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα βιντεοπαιχνίδια, το WhatsApp και τη μουσική, σε βάρος της προσοχής τους για την κυκλοφορία των οχημάτων». Εκπρόσωπος της εταιρείας HIG επεσήμανε ότι «η χρήση έξυπνων κινητών τηλεφώνων από πεζούς και ποδηλάτες αποτελεί σοβαρό πρόβλημα. Τα τραμ συχνά αναγκάζονται να κάνουν σταματούν απότομα, επειδή κάποιος κοιτά το κινητό του αντί για την κυκλοφορία».
       

       
      Προς το παρόν, οι φωτεινές λωρίδες έχουν τοποθετηθεί σε πεζοδρόμια κοντά σε σχολεία, αλλά σύντομα θα επεκταθούν και σε άλλα μέρη της ολλανδικής πόλης. Παρόμοια φωτεινά πεζοδρόμια δοκιμάζονται και στη γερμανική πόλη 'Αουγκσμπουργκ. Υπάρχουν πάντως και οι σκεπτικιστές που δεν συμφωνούν με την ιδέα, θεωρώντας ότι απλώς βοηθά τους ανθρώπους να γίνονται «ζόμπι του κινητού» τους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ta_prota_pezodromia_-_foteinoi_simatodotes/#.WKf1E2997Dc

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Σήμερα το απόγευμα στο Πνευματικό Κέντρο Ζακύνθου, ξεκινά η Πανιόνια Επιχειρησιακή 'Ασκηση «Τηλέμαχος 2016» που συνδιοργανώνει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων με τον ΟΑΣΠ και αφορά την ετοιμότητα όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιακών παραγόντων, σε ένα σενάριο ισχυρού σεισμού 6,1 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ.
       
      Στην Ζάκυνθο, θα βρεθούν μέχρι και την Κυριακή οπότε και ολοκληρώνεται η άσκηση εκπρόσωποι του ΟΑΣΠ, μεταξύ αυτών και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Ευ. Λέκκας, ενώ τις εργασίες της άσκησης θα «εγκαινιάσει» ο Περιφερειάρχης Θ. Γαλιατσάτος.
       
      Για τους σκοπούς της άσκησης θα βρεθούν στο νησί, δυνάμεις της 6ης ΕΜΑΚ, αλλά και άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας. Αξίζει να αναφέρουμε πως στο πλαίσιο της άσκησης, το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου και ώρα 18.00, στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου Ζακύνθου θα γίνει ενημερωτική εκδήλωση.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113862892

      By grgk, in Τεχνολογία, ,

      "Εξυπνο νάνο - τσιμέντο" με ελληνική σφραγίδα ετοιμάζει κοινοπραξία από τρία μεγάλα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σε συνεργασία με τον Όμιλο Τιτάν ο οποίος συντονίζει το έργο, την εταιρεία ΝΙΚΙ και την ΟΝΕΧ μέσω της θυγατρικής της εταιρίας νανοτεχνολογίας Glonatech.
       
      Όπως αναφέρει σχετική εταιρική ανακοίνωση, «Nano-modified Smart Concrete (NSC) - Νανοδομημένο Έξυπνο Σκυρόδεμα» ονομάζεται το εν λόγω ερευνητικό πρόγραμμα το οποίο χρηματοδοτείται από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας και αφορά στην ανάπτυξη νανο-τροποποιημένου σκυροδέματος, για την παρακολούθηση της δομικής ακεραιότητας των κατασκευών.
       
      Έτσι, με την προτεινόμενη έρευνα θα παρασκευαστούν υψηλής απόδοσης "έξυπνα" νανοσύνθετα υλικά με δυνατότητες δομικής παρακολούθησης και στόχο την πρόβλεψη του επίπεδου των ζημιών ή / και της πιθανής αστοχίας της εκάστοτε δομής.
       
      Πηγή: http://www.express.gr/news/finance/746319oz_20140331746319.php3

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Σε λίγους μήνες θα κυκλοφορούν στους δρόμους αυτοκίνητα που θα μπορούν να «διαβάζουν» τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας και θα κόβουν ανάλογα ταχύτητα, χωρίς παρέμβαση του οδηγού. Η εταιρεία Ford ανακοίνωσε ότι το πρώτο μοντέλο της με αυτή τη δυνατότητα θα αρχίσει να πωλείται φέτος τον Αύγουστο, όταν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη η δεύτερη γενιά των αυτοκινήτων της S-Max.
       
       
      H νέα τεχνολογία θα βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τα πρόστιμα της Τροχαίας και να οδηγούν ασφαλέστερα, κάνοντας λιγότερα ατυχήματα. Ο οδηγός πάντως, αν θέλει, θα μπορεί να υπερνικήσει την αυτόματη επιβράδυνση του οχήματός του, πατώντας σταθερά το γκάζι, αλλά θα μπορούν να επιταχύνουν μόνο έως 8 χιλιόμετρα πάνω από το όριο ταχύτητας.
       
      Εκπρόσωπος της Ford δήλωσε στο BBC ότι η νέα τεχνολογία θα επεκταθεί πιθανότατα και σε άλλα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας σταδιακά σε όλο τον κόσμο.
       
      Το σύστημα ονομάζεται "Intelligent Speed Limiter" (Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας) και βασίζεται σε αισθητήρες στους τροχούς, που καταγράφουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου, καθώς και σε ένα σύστημα οπτικής αναγνώρισης των σημάτων της τροχαίας, χάρη σε μια βιντεοκάμερα στο παρμπρίζ που συνεχώς «διαβάζει» τον δρόμο.
       
      Παραμένει αβέβαιο πάντως κατά πόσο οι οδηγοί θα είναι πρόθυμοι να παραχωρήσουν τέτοιες πρωτοβουλίες στο όχημά τους. Προφανώς είναι θέμα χαρακτήρα, παιδείας, αλλά και νοοτροπίας - ατομικής και εθνικής.
       
      Η γενικότερη τάση όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ολοένα περισσότερα «έξυπνα» ηλεκτρονικά και αισθητήρες, που βοηθούν τους οδηγούς να αποφεύγουν τις κακοτοπιές και την αφηρημάδα (ή ασχετοσύνη) τους. Όμως, η πραγματική επανάσταση στους δρόμους θα γίνει, όταν κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα πραγματικά αυτόνομα αυτοκίνητα-ρομπότ.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64162080

      By george68, in Τεχνολογία, ,

      Το «έξυπνο» -χωρίς οδηγό- minibus που κυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στο κέντρο της πόλης βρίσκεται στο επίκεντρο της διαμάχης μεταξύ μνημονιακών και αντιμνημονιακών.
       
      Κόκκινο πανί αποτελεί για τους αντιμνημονιακούς στα Τρίκαλα, το «έξυπνο» -χωρίς οδηγό- minibus που κυκλοφορεί το τελευταίο διάστημα στο κέντρο της πόλης.
       
      Από τη μία η δημοτική αρχή θεωρεί ότι με το εγχείρημα η πόλη καινοτομεί σε παγκόσμιο επίπεδο, από την άλλη όμως, μέλη του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ αλλά και της Λαϊκής Ενότητας, έχουν την άποψη ότι το μικρό φουτουριστικό όχημα... απειλεί την εργατική τάξη.
       
      Πίσω από το λεωφορείο-ρομπότ, ένα κομμάτι της Αριστεράς της πόλης βλέπει την επέλαση του… σατανικού καπιταλισμού που, μεταμφιεσμένος σε τεχνολογική καινοτομία, έρχεται να στείλει τους οδηγούς της εργατικής τάξης στην ανεργία. «Διώξτε το σατανικό ρομπότ που θέλει να πάρει τις δουλειές μας», είναι το σύνθημα στην πόλη, με το λεωφορείο να παρομοιάζεται με… όχημα του σατανά.
       
      Το λεωφορείο χωρίς οδηγό έφτασε στην πόλη στο πλαίσιο προγράμματος για την πιλοτική κυκλοφορία αυτοματοποιημένων οχημάτων μαζικής μεταφοράς. Ο Δήμος Τρικάλων το προμηθεύτηκε μέσω του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος «CityMobil2» (Cities Demonstrating Cybernetic Mobility) που υλοποιείται για πρώτη φορά στο κέντρο μιας πόλης.
       
      Ουσιαστικά, το έργο αφορά στη διερεύνηση των δυνατοτήτων κυκλοφορίας οχήματος χωρίς οδηγό σε αστικό περιβάλλον και πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
       

       
      Το λεωφορείο χωρίς οδηγό των Τρικάλων έχει κεντρίσει ήδη το παγκόσμιο ενδιαφέρον. Τις προηγούμενες ημέρες ξένα τηλεοπτικά δίκτυα -το Euronews και το CCTV από την Κίνα- βρέθηκαν στην πόλη και με εκτενή ρεπορτάζ κατέγραψαν το πρωτοπόρο εγχείρημα, επισημαίνοντας ότι εφαρμόζεται σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας που πρωτοπορεί στην εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ρεπορτάζ του Euronews: «Ορισμένοι κάτοικοι διστάζουν να κάνουν το βήμα και να μπουν μέσα, όμως παιδιά και άτομα τρίτης ηλικίας δείχνουν τον δρόμο».
       

       
      Τα Τρίκαλα κατάφεραν να επικρατήσουν -συγκεντρώνοντας τη μεγαλύτερη βαθμολογία- και να πετύχουν την υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος έχοντας απέναντί τους μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως τις Βρυξέλλες, τη Λωζάνη, το Μιλάνο κ.ά. Συνολικά από τις 12 πόλεις ή επαρχίες που διεκδίκησαν να εφαρμόσουν το «CityMobil2» προκρίθηκαν πέντε - και συγκεκριμένα οι Οριστάνο (Ιταλία), Βάνταα (Φινλανδία), Σοφία Αντίπολις (Γαλλία), Σαν Σεμπαστιάν (Ισπανία) και τα Τρίκαλα. «Η πόλη μας είναι η μοναδική αστική περιοχή της Ευρώπης που τέθηκε σε εφαρμογή το πιλοτικό σχέδιο με τα αυτοματοποιημένα λεωφορεία χωρίς οδηγό. Στις υπόλοιπες τέσσερις που επιλέχθηκαν, το πρόγραμμα υλοποιείται κυρίως σε περιαστικές περιοχές», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο δήμαρχος της πόλης Δημήτρης Παπαστεργίου επισημαίνοντας το καινοτόμο του προγράμματος που στρέφει τα παγκόσμια φώτα δημοσιότητας στη μικρή πόλη, η οποία έχει προϊστορία στις καινοτόμες δράσεις, όπως σε θέματα ευρυζωνικότητας. Το εγχείρημα υλοποιεί η e-trikala, η οποία αποτελεί Α.Ε. του Δήμου Τρικκαίων σε συνεργασία με το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ.
       
      Τα βλέμματα στα Τρίκαλα
       
      Ωστόσο, το «έξυπνο» minibus -που τείνει να εξελιχθεί σε ατραξιόν για την πόλη- φαίνεται ότι έχει φανατικούς πολέμιους που το θεωρούν ουσιαστικά… μνημονιακό εργαλείο! «Στα Τρίκαλα, κομμάτι της μνημονιακής Ελλάδας, τα οικονομικά, κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα των πολιτών κατακρεουργούνται, ενώ τα προβλήματα της πόλης χάσκουν άλυτα και επιδεινώνονται», αναφέρει -μεταξύ άλλων- ανακοίνωση του «Μετώπου Λαού» των Τρικάλων, που καλεί τους κατοίκους της πόλης να αντιδράσουν δυναμικά στο «ανεκδιήγητο και απαράδεκτο πείραμα του λεωφορείου χωρίς οδηγό». Επικεφαλής του κινήματος είναι ο δικηγόρος Χρήστος Σταμόπουλος, ο οποίος στις πρόσφατες εκλογές παραιτήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ για να ακολουθήσει το εγχείρημα της Λαϊκής Ενότητας του κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη και το όνομά του «έπαιζε» δυνατά για μια θέση στο ψηφοδέλτιο. «Το πρόγραμμα αυτό είναι αγνώστου χρησιμότητας και έχει φέρει αναστάτωση στο κέντρο της πόλης. Η δημοτική αρχή το υλοποιεί καθαρά για λόγους εντυπωσιασμού. Εχουμε τις διαμαρτυρίες των οδηγών λεωφορείων και των ταξί», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο κ. Σταμόπουλος, ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει καμπάνια για συγκέντρωση υπογραφών προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν τα «καπιταλιστικά» minibus.
       

       
      Στο ίδιο μήκος κύματος και ο δημοσιογράφος και πρώην δημοτικός σύμβουλος παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαντέλος «Πραγματικά είναι απορίας άξιο πώς η Ε.Ε. διαθέτει χρήματα για ένα αγνώστου χρησιμότητας μέσο όταν θα μπορούσε να διαθέσει ανάλογα ποσά για την εξάλειψη της φτώχειας και της ανεργίας», λέει τονίζοντας: «Πιστεύω ότι είναι προπομπός της αυτοματοποίησης θέσεων εργασίας που θα οδηγήσει πολύ κόσμο στην ανεργία. Μην απορήσουμε αν στο μέλλον δούμε μεγαλοεργολάβους να εκμισθώνουν λεωφορεία χωρίς οδηγούς στους δήμους».
       

       
      Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις, ο δήμαρχος Τρικκαίων αρκέστηκε να δηλώσει: «Αντιδρούν γιατί νομίζουν ότι η τεχνολογία κόβει θέσεις εργασίας. Ωστόσο τα συγκεκριμένα λεωφορεία δεν πρόκειται να οδηγήσουν στην ανεργία τους οδηγούς των συμβατικών, αλλά να λειτουργήσουν συμπληρωματικά προς τα υφιστάμενα μέσα μεταφοράς. Θα μπορούσαν π.χ. να κυκλοφορούν κατά τη διάρκεια της νύχτας ώστε να υπάρχει όλο το 24ωρο εξυπηρέτηση. Για το πρόγραμμα αυτό δεν διαθέσαμε ως δήμος ούτε ένα ευρώ», λέει και επισημαίνει: «Εμείς παρά τις αντιδράσεις θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε με επιτυχία καινοτόμες ιδέες στην πόλη».
       
      Κινείται με μπαταρία χωρίς οδηγό
       
      Το μικρό φουτουριστικό minibus διαθέτει 9-11 θέσεις καθημένων, όρθιων και ΑΜΕΑ, κινείται εντελώς αυτόνομα και με χαμηλή ταχύτητα (περίπου 20 χλμ. την ώρα) και έχει συμπεριφορά κίνησης, πέδησης και ακινητοποίησης αντίστοιχη με αυτήν ενός οχήματος που το χειρίζεται οδηγός. Διανύει συνολική απόσταση 2,4 χλμ. με οκτώ στάσεις στο κέντρο της πόλης, όπου περιλαμβάνονται και πολλά αξιοθέατα. Η διαδρομή επιλέχθηκε με βάση συγκεκριμένες απαιτήσεις του προγράμματος για την άμεση εξυπηρέτηση μετακίνησης όχι μόνο των κατοίκων της πόλης αλλά και των ξένων επισκεπτών.
       

       
      Πρόκειται ουσιαστικά για ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που λειτουργεί με 12 μπαταρίες που τροφοδοτούν τον ηλεκτρικό του κινητήρα και κινείται σε δικό του λεωφορειόδρομο δίπλα σε οχήματα και πεζούς χωρίς προβλήματα. Δεν κάνει θόρυβο, δεν εκπέμπει ρύπους και ακολουθεί πιστά τη διαδρομή που έχει χαρτογραφηθεί στο GPS που διαθέτει, ενώ με το λέιζερ ασφαλείας εντοπίζει οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο που τυχόν θα βρεθεί μπροστά του και αμέσως ακινητοποιείται. Συνολικά, τέσσερα είναι τα minibus χωρίς οδηγό που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων, 6 ημέρες την εβδομάδα, 12 ώρες την ημέρα. Στο κάθε όχημα έχουν εγκατασταθεί επίσης τέσσερις κάμερες για την πλήρη κάλυψη της ορατότητας του υπευθύνου παρακολούθησής τους. Οι κάμερες είναι τοποθετημένες στο όχημα με τέτοιον τρόπο ώστε ο υπεύθυνος παρακολούθησης στο κέντρο ελέγχου να έχει πεδίο ορατότητας όμοιο με αυτό που έχει ένας οδηγός. Να σημειωθεί ότι το όχημα κυκλοφορεί με κανονική άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες μετά από συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
       
       
      http://www.protothema.gr/greece/article/519058/polemos-sta-trikala-gia-to-akefalo-leoforeio-/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ένας νέος ετήσιος θεσμός καθιερώνεται στην Ελλάδα, με σκοπό την ανάδειξη καινοτόμων τεχνολογιών και πρωτότυπων επιχειρηματικών ιδεών, τα «Αριστεία Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας». Πρόκειται για μια κοινή πρωτοβουλία του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ), της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) και της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς (ΓΓΝΓ), που αφορά τόσο Έλληνες που ζουν στην Ελλάδα, όσο και Έλληνες της διασποράς.
       
      Όπως ανακοινώθηκε σε συνέντευξη Τύπου στο ΕΙΕ, από τους τρεις συνεργαζόμενους φορείς, τα αριστεία θα είναι τέσσερα κάθε χρόνο και θα αντιστοιχούν σε τέσσερις τομείς αιχμής:
       
      - Νέες μορφές ενέργειας και περιβάλλον.
       
      - Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών.
       
      - Ασφάλεια τροφίμων και αειφόρος γεωργία.
       
      - Βιοτεχνολογία και υγεία.
       
      Η κατάθεση των προτάσεων θα ξεκινήσει στις 21 Ιουλίου (ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://awards.eie.gr/form) και θα ολοκληρωθεί έως τα μέσα Οκτωβρίου, ενώ η απονομή των βραβείων θα λάβει χώρα εντός του Δεκεμβρίου σε ειδική τελετή. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν νέοι άνω των 22 ετών. Πρόταση μπορούν να υποβάλουν άτομα με κάποια καινοτόμα ιδέα (που δεν έχουν κατ” ανάγκη προηγούμενη επιχειρηματική εμπειρία), ομάδες φυσικών προσώπων, καθώς και νεοσύστατες εταιρείες (με ελάχιστο χρόνο λειτουργίας ένα έτος και μέγιστο τρία έτη).
       
       
      Όπως τονίστηκε, ο νέος θεσμός αποσκοπεί στο να επιβραβεύσει πρωτότυπες επιχειρηματικές προτάσεις που βασίζονται σε νέες τεχνολογίες και να προωθήσει την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής διάστασης στον σχεδιασμό των νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Φορείς του ιδιωτικού τομέα, αλλά και του απόδημου ελληνισμού -για πρώτη φορά- θα βοηθήσουν στην καθιέρωση των αριστείων.
       
      Οι συμμετέχοντες, των οποίων θα διακριθεί η επιχειρηματική τους πρόταση, όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Νέας Γενιάς Παναγιώτης Κανελλόπουλος, θα μπορούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα «Κυψέλες Επιχειρηματικότητας», που θα πραγματοποιηθεί από τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Ηράκλειο.
       
      Στο πρόγραμμα αυτό θα έχουν τη δυνατότητα να υλοποιήσουν την επιχειρηματική τους ιδέα, καθώς θα τους παρέχεται επί ένα τετράμηνο μηνιαία υποτροφία 800 ευρώ, επαγγελματικός χώρος πλήρως εξοπλισμένος, σεμινάρια, ημερίδες και συνέδρια από εξειδικευμένους συμβούλους, μαθήματα από ειδικούς καθηγητές, καθώς και η δικτύωση των νέων δημιουργών μεταξύ τους αλλά και με δυνητικούς επενδυτές ή και συνεργάτες. Στο πρόγραμμα «Κυψέλες Επιχειρηματικότητας» έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής φυσικά πρόσωπα, ηλικίας από 22 έως 30 ετών.
       
      Ο πρόεδρος του ΕΙΕ Βασίλειος Γρηγορίου, ανέφερε ότι παρόμοιοι θεσμοί είναι διαδεδομένοι στο εξωτερικό και χαρακτήρισε σημαντική τόσο τη δυνατότητα συμμετοχής των Ελλήνων της διασποράς, ώστε να εισρεύσει έτσι στην Ελλάδα γνώση από άλλες χώρες, όσο και την εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα, με δεδομένη την ανάγκη στενότερης συνεργασίας του δημόσιου τομέα με την ιδιωτική πρωτοβουλία.
       
      Ο γενικός γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας δρ Χρήστος Βασιλάκος, χαιρέτισε το γεγονός ότι το ΕΙΕ είναι το πρώτο ελληνικό ερευνητικό κέντρο που παίρνει μια τέτοια πρωτοβουλία, η οποία, όπως είπε, πρέπει να γίνει θεσμός, με δεδομένη και τη «διαρροή εγκεφάλων» από την Ελλάδα λόγω της κρίσης. Τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, όπως είπε, βοηθάνε για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ανεπαρκούς αξιοποίησης του ελληνικού ερευνητικού-επιστημονικού δυναμικού, που έχει ως συνέπεια την αυξημένη μετανάστευση.
       
      Ακόμη, ο κ. Βασιλάκος ανέφερε ότι σύντομα θα κατατεθεί στο θερινό τμήμα της Βουλής το νέο νομοσχέδιο για την έρευνα και τόνισε ότι η ΓΓΕΤ προωθεί έναν ελληνικό «Ορίζοντα 2020» (στα πρότυπα του προγράμματος «Horizon 2020» της ΕΕ). Εξάλλου, σύντομα, όπως είπε, θα ανακοινωθεί ο Εθνικός Χάρτης των Ερευνητικών Υποδομών, οι οποίες θα χρηματοδοτηθούν κατά προτεραιότητα από το νέο ΕΣΠΑ και άλλους πόρους, με σκοπό τη δημιουργία «20 έως 25 μικρών εθνικών CERΝ», όπως είπε χαρακτηριστικά, υποδομές που θα είναι γεωγραφικά κατανεμημένες ανά την ελληνική επικράτεια.
       
      Επισήμανε επίσης ότι, παρά την κρίση, οι ελληνικοί ερευνητικοί φορείς απορρόφησαν περίπου 1 δισ. ευρώ από το 7ο Πρόγραμμα- Πλαίσιο για την Έρευνα της ΕΕ, τοποθετώντας έτσι την Ελλάδα στην έβδομη θέση της σχετικής κατάταξης. Επανέλαβε ότι στόχος της χώρας παραμένει να αυξήσει σημαντικά τις συνολικές δαπάνες για την έρευνα από περίπου 0,6% του ΑΕΠ που είναι σήμερα, σε 1,2% έως το 2020.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B7-3/

      By george68, in Τεχνολογία, ,

      Ένα ζωντανό τσιμέντο που κλείνει μόνο του τις ρωγμές για να προστατεύσει τις χαλύβδινες ράβδους του οπλισμένου σκυροδέματος από τη διαβρωτική δράση του νερού ανάπτυξε ένας ολλανδός μικροβιολόγος.
       
      Το “βιοτσιμέντο” του Χενκ Γιόνκερς, μικροβιολόγου στο Πανεπιστήμιο της Ντελφτ της Ολλανδίας περιέχει σφαιρίδια βιοδιασπώμενου πλαστικού, στο εσωτερικό των οποίων υπάρχουν αποξηραμένα σπόρια βακτηρίων.
       
      Όταν εμφανιστεί μια ρωγμή στο τσιμέντο και εισέλθει νερό στο σκυρόδεμα, φαινόμενο σύνηθες με το πέρας του χρόνου, τα σφαιρίδια διαλύονται και απελευθερώνουν το περιεχόμενό τους.
       
      Τότε, τα βακτήρια ενεργοποιούνται και αρχίζουν να γεμίζουν τις ρωγμές με ασβεστίτη, το βασικό συστατικό του ασβεστόλιθου.
       
      Τα βακτήρια χρειάζονται τρεις εβδομάδες για να σφραγίσουν τις ρωγμές και δεν υπάρχει όριο στο μήκος της ρωγμής.
       
      Ωστόσο, το πλάτος της ρωγμής δεν πρέπει να ξεπερνά τα οκτώ χιλιοστά ώστε να λειτουργήσει η διαδικασία.
       
      Η διαδικασία λειτουργεί επίσης σε υπάρχοντα κτήρια και δρόμους χάρη σε ένα ειδικό υγρό που μπορεί να ψεκαστεί στις ρωγμές.
       
      —Η επιλογή των βακτηρίων
       
      Για αυτό το σκοπό, ο Γιόνκερ επέλεξε βακτήρια του γένους Bacillus, των οποίων τα σπόρια μπορούν να παραμείνουν ζωντανά για δεκάδες ή εκατοντάδες χρόνια.
       
      Αυτά τα βακτήρια συνήθως βρίσκονται κοντά σε ενεργά ηφαίστεια και σε αλκαλικές λίμνες.
       
      «Χρειαζόμαστε βακτήρια που μπορούν να επιζήσουν στο σκληρό περιβάλλον του τσιμέντου» λέει ο ερευνητής. Εκτός του ότι είναι πολύ ξηρό, το τσιμέντο είναι επίσης υπερβολικά αλκαλικό (έχει υπερβολικά υψηλό pH) για τους περισσότερους μικροοργανισμούς. Οι βάκιλοι, όμως, δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα.
       
      ο μόνο που χρειάζονται τα βακτήρια όταν συνέλθουν από το λήθαργο είναι τροφή και πρώτες ύλες για το σχηματισμό ασβεστόλιθου. Ως τροφή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν απλά σάκχαρα, ωστόσο το τσιμέντο που θα προέκυπτε θα ήταν μαλακό και αδύναμο. Ο Γιόνκερ επέλεξε τελικά το γαλακτικό ασβέστιο, το οποίο οποίο συνδυάζεται με ανθρακικά ιόντα και δίνει ασβεστίτη.
       
      Η καινοτομία του Γιόνκερ έχει θέσει υποψηφιότητα για το φετινό Ευρωπαϊκό Βραβείο Εφευρέτη που απονέμει το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας.
       
      Τα αυτοεπιδιορθούμενα δομικά υλικά συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας και προσελκύουν επενδυτικά κεφάλαια, καθώς μόνο το 2015 έχουν παρουσιαστεί στην αγορά τρία προϊόντα με αυτές τις ιδιότητες: τσιμέντο που αυτοεπιδιορθώνεται, στερεό κονίαμα επιδιόρθωσης και μια υγρή παραλλαγή.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/05/19/tsimento-vaktiria-122387/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Διαδικτυακή εφαρμογή πληροφοριών τουριστικού ενδιαφέροντος για τις περιοχές που βρίσκονται κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, δημιουργείται με τη συνεργασία του Υπουργείου Μακεδονίας- Θράκης, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Εγνατίας Οδού Α.Ε.
       
      Το "Μobile Eγνατία" θα είναι ένα application για smartphones και tablets, το οποίο θα διαθέτει δεδομένα στα ελληνικά και τα αγγλικά, σχετικά με τα τουριστικά αξιοθέατα, τις διαδρομές και όλες τις χρηστικές πληροφορίες που αφορούν στη Μακεδονία, τη Θράκη και την Ήπειρο. Σήμερα, υπεγράφη στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των τριών φορέων και όπως ειπώθηκε, το application αναμένεται να είναι διαθέσιμο σε έξι μήνες.
       
      Η εφαρμογή θα βασίζεται στην Γεωπύλη της Εγνατίας Οδού και θα περιέχει δεδομένα, τα οποία θα συγκεντρωθούν με τη βοήθεια περιφερειών, δήμων, πολιτιστικών συλλόγων κι επιμελητηρίων σε Μακεδονία, Θράκη και Ήπειρο.
       
      Στην διάθεση Ελλήνων αλλά και τουριστών θα υπάρχουν πληροφορίες για ξενοδοχεία, αξιοθέατα, δράσεις που υλοποιούνται, μουσεία, φαρμακεία και αρχαιολογικούς χώρους, καθώς και χώρους εστίασης. Όποιος κατεβάσει το συγκεκριμένο application, θα λαμβάνει αυτόματα μηνύματα με το που περνά τις πύλες εισόδου της περιοχής και θα του παρέχονται πληροφορίες για τις προτεινόμενες διαδρομές. Ο χρήστης, θα έχει, επίσης, πρόσβαση σε πληροφορίες που θα αφορούν σε έκτακτα περιστατικά. Τα δεδομένα θα δίνονται σε πραγματικό χρόνο και τα στοιχεία συνεχώς θα εμπλουτίζονται.
       
      Αναλυτικά οι πληροφορίες που θα παρέχονται:
      -Αποστολή αυτομάτων μηνυμάτων στις πύλες εισόδου
      - Προβολή προτάσεων
      - Προστατευόμενη διαδρομή προς την περιοχή
      -Άμεση πληροφόρηση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
      - Πληροφόρηση σε ιατρική βοήθεια
      - Βοήθεια σε περίπτωση ακραίων γεγονότων
      -Ανάπτυξη υπηρεσιών
      - Άντληση στατιστικών δεδομένων προς ανάπτυξη περαιτέρω υποδομών.
       
      Στόχος των τριών φορέων υλοποίησης του συγκριμένου έργου είναι η εφαρμογή αυτή να επεκταθεί σε δεύτερο χρόνο και στα Ιόνια νησιά.
       
      Ακούστε τί δήλωσαν ο ΥΜΑΘ, Γιώργος Ορφανός, ο πρόεδρος της Αλ. Ζώνης Καινοτομίας, Δημήτρης Λακασάς και ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ, Πάρις Σαββαΐδης:
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.thestival.gr/technology/item/186567-mobile-egnatia-to-neo-application
    Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.