Jump to content
  • Novatron
  • Τεχνολογία

    Sign in to follow this  
    Τεχνολογία

    500 ειδήσεις in this category

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της.
       
      Οριζόντια έργα και δράσεις που έχουν στόχο τη βελτιστοποίηση και διεύρυνση των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προωθεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Επίσης, προωθεί την ηλεκτρονική διακίνηση πληροφοριών και εγγράφων μεταξύ των δημόσιων υπηρεσιών και την αύξηση της αποδοτικότητας της δημόσιας διοίκησης με δραστική μείωση των λειτουργικών δαπανών της, καθώς και το χρόνο και την ταλαιπωρία των πολιτών.
       
      Το υπουργείο, στο πλαίσιο αυτό, έχει προχωρήσει στο σχεδιασμό και την υλοποίηση συγκεκριμένων ενεργειών, συμπεριλαμβανομένων και των απαραίτητων θεσμικών παρεμβάσεων για την ευρεία εφαρμογή ψηφιακών υπογραφών στην έκδοση και ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων.
       
      Ειδικότερα, από την έναρξη της δράσης έως τώρα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά και έχει εκπαιδεύσει πάνω από 6.000 στελέχη του Δημοσίου, παρέχοντας καθημερινά επιχειρησιακή και τεχνική υποστήριξη σε δημόσιους φορείς.
       
      Παράλληλα, έχει εκδώσει και διαθέσει ψηφιακά πιστοποιητικά σε περισσότερους από 3.000 πολίτες, ενώ, όπως επισημαίνεται, η δράση ψηφιακών υπογραφών και ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2014, για το σύνολο των φορέων του Δημοσίου.
       
      Τα οφέλη από τη χρήση και την εφαρμογή των ψηφιακών υπογραφών στο Δημόσιο είναι πολλαπλά, με κυριότερα την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης του πολίτη και τη δραστική μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης μίας συναλλαγής, αλλά και την ενίσχυση της διαφάνειας και της ασφάλειας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_13/11/2013_527715

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το έργο για τις ευρυζωνικές υποδομές αφορά την εγκατάσταση δικτύων σε ορεινές περιοχές και σε μικρά νησιά όπου δεν πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις από τους ιδιωτικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Οι όροι του διαγωνισμού.
       
      Σχεδόν όλοι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι (ΟΤΕ, Forthnet, CYTA, Hellas On Line κ.λπ.) αναμένεται να δώσουν το "παρών" στον διαγωνισμό για το έργο εγκατάστασης και λειτουργίας ευρυζωνικών υποδομών σε αγροτικές περιοχές και σε νησιά, συνολικού ύψους 161.000.000 ευρώ, που προκηρύσσεται εντός των προσεχών ημερών.
       
      Το έργο, για το οποίο η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει εξαίρεση κρατικής ενίσχυσης από τη διεύθυνση ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp), προκηρύσσεται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
       
      Αφορά την εγκατάσταση υποδομών ευρυζωνικών δικτύων στις λεγόμενες «λευκές περιοχές» της χώρας (ορεινές περιοχές, μικρά νησιά κ.λπ.), όπου δεν πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις από τους ιδιωτικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.
       
      Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ στο οποίο οι ανάδοχοι δεν βάζουν ίδια κεφάλαια, αλλά αναλαμβάνουν να διαχειριστούν τις υποδομές που θα κατασκευαστούν με τα κρατικά χρήματα για περίοδο 15 χρόνων με συγκεκριμένες ποιοτικές προδιαγραφές.
       
      Με βάση τη συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ελλάδα έχει χωριστεί σε τρεις ζώνες (Βόρεια Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα και Νησιά και Νότια Ελλάδα) και οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα να καταθέσουν προσφορές και για τις τρεις.
       
      Μπορούν, όμως, να κερδίσουν μόνο μία από αυτές. Δηλαδή, ακόμα και αν έχουν καταθέσει την καλύτερη πρόταση αποκλείονται από τη δεύτερη και την τρίτη περιοχή, αν επικρατήσουν στην πρώτη.
       
      Στις συμβάσεις θα προβλέπεται πως τα δίκτυα πρέπει να κατασκευαστούν εντός διετίας από την υπογραφή της σύμβασης και στη συνέχεια θα αρχίσει να μετράει αντίστροφα η 15ετής περίοδος εκμετάλλευσης. Οι τρεις εταιρείες διαχείρισης των ευρυζωνικών δικτύων σε αγροτικές περιοχές και νησιά δε μπορούν να πωλούν απευθείας στον τελικό καταναλωτή. Θα μπορούν να πωλούν μόνο σε τιμές χονδρικής στις αδειοδοτημένες εταιρείες τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
       
      Στελέχη της αγοράς τηλεπικοινωνιών υποστηρίζουν πως με το ίδιο μοντέλο αναπτύχθηκαν τα ευρυζωνικά δίκτυα σε ορεινές περιοχές της Γαλλίας, όπως και σε άλλα σημεία της Ευρώπης. Στην προκήρυξη του διαγωνισμού θα περιλαμβάνεται και η δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης σε άλλες περιοχές πέραν αυτών που περιλαμβάνονται στην πρώτη φάση.
       
      Σημειώνεται πως η λειτουργία των υποδομών θεωρείται λύση για να μη σπαταληθούν εκατοντάδες εκατομμύρια σε ευρυζωνικές υποδομές που παραμένουν αναξιοποίητες, όπως συνέβη στην περίπτωση των περίφημων Μητροπολιτικών Δικτύων Οπτικών Ινών σε πολλούς δήμους της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1154739/evryzonika-diktya-ergo-161-ekat-meso-sdit.html

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Μια σειρά από εφαρμογές για τα σωστικά συνεργεία αλλά και τους πληγέντες από τον φονικό τυφώνα Χαϊγιάν στις Φιλιππίνες, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο η αμερικάνικη εταιρεία Google.
       
      Όπως έγινε γνωστό, οι εφαρμογές είναι προσβάσιμες για το κοινό στην ειδική ιστοσελίδα της Google με την ονομασία Typhoon Yolanda Crisis Page (το Yolanda είναι η δεύτερη ονομασία του Χαϊγιάν).
       
      Ανάμεσα στα διάφορα διαδικτυακά «εργαλεία» περιλαμβάνεται το Google Person Finder, μία εφαρμογή η οποία επιτρέπει σε ανθρώπους που αναζητούν μέλη της οικογένειάς τους ή φίλους τους να αναζητήσουν πληροφορίες για αυτούς.
       
      Συγκεκριμένα, οι χρήστες μπορούν να κάνουν κλικ στην επιλογή «Ψάχνω για κάποιον» (I'm Looking for Someone) και να πληκτρολογήσουν το όνομα του ανθρώπου που αναζητούν. Αντίστοιχα, άνθρωποι που έχουν πληροφορίες για την τύχη επιζώντων μπορούν να τις μοιραστούν με τους υπόλοιπους, κάνοντας κλικ στην επιλογή «Έχω πληροφορίες για κάποιον» (I have information about someone).
       

       

       

      Η εφαρμογή της Google είναι, ήδη, διαθέσιμη και για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα.
       
      «Καθώς ο αριθμός των νεκρών και των αγνοούμενων μεγαλώνει, ελπίζουμε ότι το εργαλείο θα βοηθήσει όσους αναζητούν πληροφορίες για τους δικούς τους ανθρώπους» ανέφερε η επικεφαλής της Google για την περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας, Αϊλίν Απόλο.
       
      Ένα δεύτερο «εργαλείο» που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο στους διασώστες είναι το Typhoon Yolanda Relief Map. Πρόκειται για έναν διαδραστικό χάρτη, ο οποίος δείχνει τις περιοχές που επλήγησαν πιο έντονα από τον φονικό τυφώνα, παρέχοντας, παράλληλα, ενημέρωση για τα καταφύγια, τα νοσοκομεία, τους αστυνομικούς σταθμούς και αρκετές ακόμη χρηστικές πληροφορίες.
       
      «Όσο περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία της Google, τόσο πιο χρήσιμα θα φανούν αυτά για τους πληγέντες και τα σωστικά συνεργεία» πρόσθεσε η κ. Απόλο.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231273022

      By ΚΑΝΑ, in Τεχνολογία, ,

      Μία από τις εφευρέσεις που άλλαξαν ριζικά τον ρου της Ανθρωπότητας είναι φυσικά ο τροχός (χρονολογείται περίπου στο 4.000 π.Χ), με τη βασική ιδέα πίσω από το σχεδιασμό του να παραμένει η ίδια εδώ και χιλιάδες χρόνια. Επομένως, δύσκολα θα φανταζόταν κανείς ότι μπορούμε να τον ανακαλύψουμε και πάλι στη σημερινή εποχή.
       
      Παρόλα αυτά, ο σχεδιαστής-μηχανικός Ackeem Ngwenya εμπνεύστηκε το Roadless, ένα νέο σύστημα τροχού που προσαρμόζεται ανάλογα σε οποιαδήποτε επιφάνεια, θέλοντας να δώσει λύση στα προβλήματα μετακίνησης και μεταφοράς στην γενέτειρα του (Μαλάουι).
       
      Ουσιαστικά, πρόκειται για μια ρόδα με ακτίνες που μπορούν να ρυθμιστούν με το γύρισμα μιας βίδας έτσι ώστε να μεγαλώνει ή να μικραίνει η επιφάνεια επαφής του λάστιχου με το έδαφος. Παραδείγματος χάριν, σήμερα φουσκώνουμε τα λάστιχα περισσότερο όταν θέλουμε να διανύσουμε μεγάλη απόσταση, έτσι ώστε η τριβή να είναι μικρότερη, ή τα ξεφουσκώνουμε το χειμώνα για να επιτύχουμε μεγαλύτερη τριβή σε χιόνι, βροχή, λάσπη κλπ.
       
      Αυτό, όμως, επιβαρύνει τα ελαστικά.
       
      Στο concept του Ngweya, οι ακτίνες μπορούν να ρυθμιστούν έτσι ώστε το ελαστικό να προσαρμόζεται κατάλληλα επάνω τους αλλάζοντας το σχήμα της ρόδας για τις διαφορετικές επιφάνειες. Μια πολύ φιλόδοξη εξέλιξη αυτής της ιδέας θα ήταν να αναγνωρίζουν οι ρόδες αυτόματα το υπέδαφος και να προσαρμόζονται κατάλληλα, αλλά ας μείνουμε για την ώρα στη βασική ιδέα.
       
      Πηγή: http://www.techgear.gr/roadless-concept-reinvents-the-wheel-79990/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το Gate Tower Building είναι ένα περίεργο συγκρότημα γραφείων με 16 ορόφους, που βρίσκεται στην Οσάκα της Ιαπωνίας. Αυτό που το κάνει περίεργο είναι ένας αυτοκινητόδρομος που περνάει μέσα από το συγκεκριμένο κτήριο. Για την ακρίβεια, καταλαμβάνει τους ορόφους 5 έως 7, στους οποίους τα ασανσέρ δεν σταματάνε καν για λόγους ασφαλείας.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος έχει τη μορφή γέφυρας σε αυτό το σημείο. Το βάρος του στηρίζεται από κολώνες, τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν υπάρχει ποτέ καμία επαφή μεταξύ του δρόμου και του κτηρίου. Παράληλλα, για το σημείο του δρόμου που βρίσκεται στο εσωτερικό του κτηρίου έχουν γίνει ειδικές κατασκευές, ώστε ο θόρυβος και οι δονήσεις που προκαλούνται από τα διερχόμενα οχήματα να μη γίνονται αντιληπτές από τους ενοίκους και τους εργαζομένους.
       

       
      Η ιδέα για την εξαιρετικά σπάνια αυτή κατασκευή προέκυψε σαν μια συμβιβαστική λύση μεταξύ των αρχών της πόλης και των ιδιοκτητών του οικοπέδου στο οποίο είναι χτισμένο το Gate Tower Building. Όταν ο αυτοκινητόδρομος ξεκίνησε να κατασκευάζεται, είχε ήδη αποφασιστεί ότι θα περάσει πάνω από το συγκεκριμένο οικόπεδο. Οι ιδιοκτήτες του οικοπέδου ωστόσο αρνήθηκαν να το παραχωρήσουν και είχαν ήδη σχεδιάσει την ανέγερση του 16όροφου κτηρίου. Έτσι και μετά από διαμάχες που κράτησαν πέντε χρόνια, βρέθηκε η πρωτότυπη αυτή λύση. Μάλιστα, για την υλοποίηση του σχεδίου χρειάστηκε να αναθεωρηθούν μερικώς κάποιοι από τους κανόνες δόμησης, αφού σε αντίστοιχες περιπτώσεις ο δρόμος πρέπει να κατασκευάζεται υπογείως.
       

       

       

       

       

       
      Περισσότερα: Δείτε τον αυτοκινητόδρομο που περνάει μέσα από κτήριο | E-Radio.gr Blog - http://www.e-radio.gr/blog/post.asp?uid=19070&fb_action_ids=10151864371642954&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210151864371642954%22%3A444896638956101%7D&action_type_map=%7B%2210151864371642954%22%3A%22og.likes%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

      By AlexisPap, in Τεχνολογία, ,

      Να μία ενδιαφέρουσα περίπτωση, που θα πρέπει να αποφύγει κανείς αν πρόκειται να κοπιάρει τεύχη δημοπράτησης:
       
       
      Φωτοτυπικά μηχανήματα που αλλάζουν νούμερα στα έγγραφα που αντιγράφονται εντοπίστηκαν από έναν γερμανό επιστήμονα υπολογιστών, ο οποίος φωτοτύπησε μια αρχιτεκτονική κάτοψη και διαπίστωσε ότι το πλάτος ενός δωμάτιου είχε συρρικνωθεί μυστηριωδώς.
       
      Το πρόβλημα φαίνεται ότι αφορά το Jbig2, έναν αλγόριθμο συμπίεσης δεδομένων που αποτελεί βιομηχανικό στάνταρτ. Τέτοιοι αλγόριθμοι συμπίεσης χρησιμοποιούνται σε σαρωτές και σύγχρονα φωτοαντιγραφικά προκειμένου να μειώνουν το μέγεθος των αρχείων εκτύπωσης.
       
      Το πρόβλημα ανακαλύφθηκε από τον γερμανό ερευνητή Ντέιβιντ Κρίζελ σε δύο μοντέλα της Xerox, τα Xerox Workcenter 7535 και 7556. Σύμφωνα όμως με το BBC, ο δαίμων του φωτοαντιγραφικού δεν αποκλείεται να έχει χτυπήσει κι άλλες εταιρείες, δεδομένου ότι ο αλγόριθμος Jbig2 είναι βιομηχανικό πρότυπο.
       
      Ο Κρίζελ ανακάλυψε τον δαίμονα όταν φωτοτύπησε μια αρχιτεκτονική κάτοψη, και διαπίστωσε έκπληκτος ότι το πλάτος ενός δωματίου είχε μειωθεί από τα 21,11 μέτρα στα 14,13 μέτρα. [...]
       
      πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231260534
       
       
      [...] Kriesel had switched off optical character recognition so it wasn't related to that, he wrote.
      "There seems to be a correlation between font size, scan dpi used. I was able to reliably reproduce the error for 200 DPI PDF scans without OCR, of sheets with Arial 7pt and 8pt numbers," he said on his blog.
      Once publicized, he says he began receiving emails from other Xerox users who were able to replicate the problem and also offer a few clues. He narrowed the problem down to the way the scanner's JBIG2 image compression works -- subsequently confirmed by Xerox as being at the root of the problem. [...]
       
      πηγή: http://news.techworld.com/data-centre/3462647/xerox-scanners-found-to-sometimes-alter-numbers/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ο διάσημος αρχιτέκτονας Vincent Callebaut είναι γνωστός για το ξεχωριστό οικολογικό όραμα που διέπει τις δημιουργίες του, τρανή απόδειξη του οποίου αποτελεί ένα νέο οικιστικό project που αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά στην Ταϊπέι με την ονομασία «Agora Tower». Σε ελικοειδές σχήμα, πλήρης πρασίνου, η «πολυκατοικία» του μέλλοντος θα δεσπόζει στην αστική περιοχή Xinyin της Ταϊβάν. Φυτεμένα μπαλκόνια, λίμνες στη βάση αλλά και μια εσωτερική κοινόχρηστη πισίνα συνθέτουν το φουτουριστικό σκηνικό, ενώ ολόκληρο το κτήριο θα εκμεταλλεύεται πλήρως τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
       
      Προσφέροντας μοναδική θέα στην πολύβουη πόλη το Agora Tower καταφέρνει να συνδυάσει άριστα στη διαμονή εντός πόλης και πολύ κοντά στη φύση, που ενισχύεται με κάθε τρόπο έστω και κάθετα. «Η υλοποίηση αυτού του κτιρίου είναι μια απόδειξη ότι το τοπίο της πόλης μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο, οι πυκνοκατοικημένες περιοχές να ξαναβρούν τον χαμένο οικολογικό εαυτό τους», αναφέρεται από τον ίδιο τον αρχιτέκτονα.
       
      Πηγή: http://www.newsnow.gr/article/460813/Agora-Tower-i-polykatoikia-tou-mellontos.html
       

       

       

       

       

       

      By ted78, in Τεχνολογία, ,

      Να μετατρέψουν το υγρό τσιμέντο σε υγρό μέταλλο κατάφεραν επιστήμονες του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne! Ανοίγει έτσι ο δρόμος, μεταξύ άλλων, για να χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών και «τσιπ» υπολογιστών.
       
      Η «μαγεία» έγινε πραγματικότητα από ερευνητές του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne του υποργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, σε συνεργασία με συναδέλφους τους από την Ιαπωνία, τη Γερμανία και τη Φινλανδία.
       
      Η σχετική δημοσίευση, με επικεφαλής τον αμερικανό φυσικό Κρις Μπένμπορ, έγινε στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS).
      Όπως ανέφερε ο Μπένμορ, το νέο υλικό έχει πολλές δυνητικές εφαρμογές όπως σε ηλεκτρικές αντιστάσεις με μορφή λεπτού φιλμ, οι οποίες χρησιμοποιούνται σε επίπεδες οθόνες υγρών κρυστάλλων.
       
      Το νέο υλικό αποτελεί ένα είδος μεταλλικού γυαλιού, που έχει καλύτερη αντίσταση στη διάβρωση σε σχέση με ένα συμβατικό μέταλλο, είναι λιγότερο εύθραυστο από το γυαλί, μεταδίδει το ηλεκτρικό ρεύμα, εμφανίζει μεγαλύτερες ενεργειακές (μαγνητικές) απώλειες και διαθέτει καλύτερη ρευστότητα, πράγμα που βοηθάει στην επεξεργασία του.
      Έως τώρα, μόνο μέταλλα είχε καταστεί εφικτό να μετατραπούν σε αυτή την μεταβατική φάση του μεταλλικού γυαλιού.
       

       
      Η μετατροπή του τσιμέντου σε υγρό αγώγιμο μέταλλο γίνεται με τη διαδικασία της «παγίδευσης ηλεκτρονίων», η οποία στο μέλλον πιθανώς θα επιτρέψει και σε άλλα στερεά μονωτικά υλικά να μετατραπούν σε ημιαγωγούς του ρεύματος.
       
      Οι σχετικοί πειραματισμοί θα ξεκινήσουν σύντομα.
       
      Πηγή: www.skai.gr - www.anl.gov
       
      Πηγή άρθρου: http://physicsgg.me/2013/05/28/m%CE%B5%CF%84%CE%AD%CF%84%CF%81%CE%B5%CF%88%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B5-%CE%BC%CE%AD%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF/

      By MAKAP, in Τεχνολογία, ,

      Δημοσιοποιήθηκε η λειτουργία της διαδικτυακής πύλης ΕΡΜΗΣ, στην οποία μπορούμε να αναζητήσουμε την έκδοση 81 δημοσίων εγγράφων, προς το παρόν.
       
      Μεταξύ των εγγράφων που μπορούμε να εκδώσουμε, περιλαμβάνονται και τα ακόλουθα, που εμπίπτουν στο πεδίο ενδιαφέροντος του μηχανικού (ενδεχομένως, να περιλαμβάνονται και άλλα που διέφυγαν της προσοχής μου):
       
      29. Χορήγηση αντιγράφου αποσπάσματος του διαγράμματος καθώς και του πίνακα που συνοδεύει μια κυρωμένη πράξη εφαρμογής (τελική ιδιοκτησία, υποχρεώσεις εισφοράς σε γη και χρήμα του ν.1337/1983).
      74. Διεκπεραίωση αίτησης-δήλωσης ασφαλισμένου για αλλαγή διεύθυνσης.
      75. Διεκπεραίωση αίτησης-δήλωσης μετόχου για τη χορήγηση βεβαίωσης εξόφλησης οφειλής (ΜΤΠΥ).
      76. Διεκπεραίωση αίτησης-δήλωσης μερισματούχου για έκδοση βεβαίωσης χορήγησης μερίσματος.
      77. Χορήγηση βεβαίωσης ασφάλισης για ειδικό λογαριασμό πρόσθετων παροχών (ΤΣΜΕΔΕ).
      78. Βεβαίωση ασφάλισης για κύρια σύνταξη ΤΣΜΕΔΕ.
      79. Βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας (ΤΣΜΕΔΕ).
      80. Χορήγηση βεβαίωσης συνταξιούχου (ΤΣΜΕΔΕ).
      81. Βεβαίωση ασφάλισης για τον κλάδο υγείας ΤΣΜΕΔΕ.

      By polytelik, in Τεχνολογία, ,

      Το ευρωπαϊκό σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Galileo πέρασε την Τρίτη ένα σημαντικό ορόσημο προσδιορίζοντας για πρώτη φορά τη θέση ενός δέκτη στο έδαφος, ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή διαστημική υπηρεσία ESA.
       
      Το στίγμα της τοποθεσίας, στο κέντρο έρευνας και τεχνολογίας της ESA στο Νουρντβάικ της Ολλανδίας, προσδιορίστηκε με ακρίβεια 10 έως 15 μέτρων, χρησιμοποιώντας τέσσερις δορυφόρους που βρίσκονται ήδη σε τροχιά.
       
      Η ακρίβεια θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια με την ολοκλήρωση ενός αστερισμού από συνολικά 27 κύριους δορυφόρους και τρεις εφεδρικούς.
       

       
      Διαθέσιμο στα τέλη του 2014
       
      Τέσσερις ακόμα δορυφόροι προγραμματίζεται να εκτοξευτούν εφέτος, ενώ οι πρώτες υπηρεσίες του Galileo αναμένεται να γίνουν διαθέσιμες στα τέλη του 2014. Η ενεργοποίηση πάντως του συστήματος καθυστέρησε για αρκετά χρόνια λόγω προβλημάτων στη χρηματοδότηση του έργου.
       
      Σε αντίθεση με το σύστημα GPS, το οποίο ανήκει επίσημα στον αμερικανικό στρατό, το Galileo έχει αμιγώς πολιτικό χαρακτήρα.
       
      Θα προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες για τις μεταφορές και τα σωστικά συνεργεία, καθώς και δωρεάν υπηρεσίες για το ευρύ κοινό.
       
      Το ευρωπαϊκό σύστημα θα είναι επίσης συμβατό με το GPS, έτσι ώστε οι συσκευές των χρηστών να μπορούν να χρησιμοποιούν και τα δύο συστήματα ταυτόχρονα προκειμένου να αυξάνεται η ακρίβεια.
       
      Η Ρωσία, στο μεταξύ, αναπτύσσει το δικό της αντίστοιχο σύστημα Glonass ενώ στην Κίνα λειτουργεί ήδη το σύστημα Beidυ.
       
      Πηγή: http://www.michanikos-online.gr
       
      Πηγή:tovima.gr

      By Faethon11, in Τεχνολογία, ,

      «Φεύγει» σταδιακά μπροστά από τα μάτια σας - Απίστευτο βίντεο
      Όσοι έχουν επισκεφτεί το Τόκιο θαυμάζουν τους πανύψηλους ουρανοξύστες που κατασκευάζονται συνεχώς, ωστόσο λίγοι είναι εκείνοι που προσέχουν τα κτίρια που… κατεδαφίζονται.
       
      Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο απαιτείται ιδιαίτερη «μαεστρία», ειδικά για κατασκευές που ξεπερνούν τα 100 μέτρα σε ύψος. Και καθώς τις επόμενες δεκαετίες οι ουρανοξύστες της Ιαπωνίας αναμένεται να ψηλώσουν κι άλλο, πρέπει να βρεθεί ο καταλληλότερος τρόπος για να «εξαφανίζονται» οι παλιοί!
       
      «Σκεφτήκαμε ότι έπρεπε να βρούμε έναν οικολογικό και πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να κατεδαφίζουμε αυτούς που ξεπερνούν τα 100 μέτρα σε ύψος» είπε ο Hideki Ichihara, υπεύθυνος για την ανάπτυξη της αντίστοιχης τεχνολογίας στην εταιρεία Taisei Corp.
       
      Η εταιρεία ανέπτυξε το σύστημα Taisei Ecological Reproduction System (Tecorep) με το οποίο η διαδικασία «αποσυναρμολόγησης» γίνεται πιο ασφαλής, λιγότερο θορυβώδης και πιο… καθαρή, καθώς η σκόνη μένει μέσα στο προς κατεδάφιση κτίριο!
       
      Η μέθοδος δοκιμάστηκε στην κατεδάφιση του ξενοδοχείου Grand Prince Hotel Akasaka του Τόκιο (138,9 μέτρα ύψος), το οποίο είχε κλείσει το Μάρτιο του 2011.
       
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=WbzVfLWQNkA
       
       
      Πηγή: Δείτε πώς ένας ουρανοξύστης εξαφανίζεται όροφο όροφο
       
      Πληροφορίες: Video – The incredible shrinking hotel…
      A look at the demolition of the Grand Prince Hotel Akasaka
      Video: Japanese Eco-Friendly Building Demolition Method Harvests Energy As It Destroys

      By stayros, in Τεχνολογία, ,

      Τη δράση της ερευνητικής ομάδας του Κέντρου Φυσικής Πλάσματος και Laser του ΤΕΙ Κρήτης τιμά το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού μέσα από τη δράση «Ακαδημαϊκή και Επιστημονική Αριστεία» που στηρίζει την προσπάθεια της ελληνικής ακαδημαϊκής κοινότητας με την καταγραφή και ανάδειξη των επιτευγμάτων των ελληνικών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ που έχουν διακριθεί σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο.
       
      Μεταξύ 366 άριστων δράσεων που υποβλήθηκαν από τα Ιδρύματα (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ), το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΣΕΤ) με πρόεδρο τον διεθνούς φήμης Έλληνα καθηγητή Σταμάτιο Κριμιζή (Johns Hopkins/Applied Physics Lab& Academy of Athens-Chair of Science of Space) επέλεξε σε κάθε θεματική ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Δευτέρα να παρουσιαστεί η κορυφαία άριστη δράση.
       
      Μεταξύ αυτών επελέγη και το HIPER του ΤΕΙ Κρήτης, δηλαδή μία δράση που συνεχώς αναδεικνύεται ως εξαιρετικά σημαντική σε ερευνητικό και εκπαιδευτικό επίπεδο και εντούτοις ακόμα και σήμερα οι εγκαταστάσεις τους στο Ρέθυμνο έχουν κολλήσει στην ελληνική γραφειοκρατία….
       
      Στην ημερίδα που θα γίνει στο Υπουργείο Παιδείας η δράση του ΤΕΙ Κρήτης θα εκπροσωπηθεί από τον προϊστάμενο του κ. Μιχάλη Ταταράκη και τον καθηγητή, κ. Νεκτάριο Παπαδογιάννη.
       
      Συνοπτική Παρουσίαση άριστων δράσεων ανά Ίδρυμα
       
      Συνολικές προτάσεις Αριστείας (έως18/09/2012) 366
       
      Πίνακας δράσεων ανά Ίδρυμα:
       
      Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης 73
      Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 21
      Διεθνές Πανεπιστήμο Ελλάδος 4
      Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης 0
      Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών 35
      Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο 3
      Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο 1
      Ιόνιο Πανεπιστήμιο 1
      Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών 1
      Πανεπιστήμιο Αιγαίου 39
      Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 1
      Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 21
      Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 2
      Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών 17
      Πανεπιστήμιο Πατρών 37
      Πανεπιστήμιο Πειραιώς 14
      Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 0
      Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας 0
      Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών 0
      Πολυτεχνείο Κρήτης 1
      ΤΕΙ Αθηνών 6
      ΤΕΙ ΑΣΠΑΙΤΕ 0
      ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας 9
      ΤΕΙ Ηπείρου 2
      ΤΕΙ Θεσ/νίκης 2
      ΤΕΙ Ιονίων Νήσων 0
      ΤΕΙ Καβάλας 1
      ΤΕΙ Καλαμάτας 0
      ΤΕΙ Κρήτης 3
      ΤΕΙ Λαμίας 2
      ΤΕΙ Λάρισας 1
      ΤΕΙ Μεσολογγίου 5
      ΤΕΙ Πάτρας 1
      ΤΕΙ Πειραιά 2
      ΤΕΙ Σερρών 0
      ΤΕΙ Χαλκίδας 1
      Πανεπιστήμιο Κρήτης 60
       
      ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ HIPER
       
      Το πρόγραμμα HiPER (High Power Experimental Research Facility) αφορά πυρηνική σύντηξη ταχείας ανάφλεξης με χρήση laser. Τελικός στόχος είναι να αποδειχτεί η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας και να κατασκευαστεί πιλοτικός πυρηνικός αντιδραστήρας σύντηξης.
       
      Tο HiPER περιλαμβάνεται στον κατάλογο 35 συνολικά έργων που είναι γνωστός ως Oδικός Xάρτης για την ανάπτυξη Ευρωπαϊκών Yποδομών Έρευνας. Ο οδικός χάρτης (roadmap) εκπονήθηκε από ειδική επιτροπή της Ε.Ε (ESFRI) μετά από μελέτη 2 ετών και τη συμμετοχή 1000 περίπου επιστημόνων και εμπειρογνωμόνων όλων των ειδικοτήτων. Ο συνολικός εκτιμώμενος από την επιτροπή προϋπολογισμός του έργου είναι 850 εκ. Ευρώ, από τους υψηλότερους μεταξύ των προτεινόμενων έργων (50 εκ. Ευρώ για την α΄ φάση της μελέτης και 800 εκ. Ευρώ για τη β΄ φάση της κατασκευής). Στην κοινοπραξία συμμετέχουν 15 συνολικά χώρες.
       
      Αν το επιστημονικό δυναμικό που θα εργαστεί για την επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου ολοκληρώσει με επιτυχία το έργο του, η Ευρώπη θα κατακτήσει την παγκόσμια πρωτοπορία σε δύο σημαντικότατους τομείς: Την ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος.
       
      Παράλληλα οι ερευνητικές υποδομές σε laser υψηλής ισχύος θα δώσουν ώθηση σε πολύ ενδιαφέροντες επιστημονικούς τομείς αιχμής, από την αστροφυσική ως την τεχνολογία υλικών.
       
      Το ΤΕΙ Κρήτης διαθέτει το απαραίτητο ερευνητικό δυναμικό και τον απαιτούμενο εξοπλισμό για ουσιαστική συμμετοχή σε ένα έργο που συνενώνει και αξιοποιεί μεγάλο αριθμό εργαστηρίων και επιστημόνων από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα.
       
      Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2005 μετά από συζητήσεις μεταξύ επιστημόνων στην κατεύθυνση της λύση του ενεργειακού προβλήματος. Λίγο καιρό μετά κατατέθηκε η πρόταση στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. που την ενέταξε στον οδικό της χάρτη για την ενέργεια.
       
      Το 2008 ξεκίνησε η προπαρασκευαστική φάση και πλέον βρίσκεται στη φάση της τεχνολογικής ανάπτυξης.
       
      Πηγή: http://tro-ma-ktiko....-post_5022.html

      By man21, in Τεχνολογία, ,

      Εκ πρώτης όψεως είναι όλα όπως πάντα: άμμος, χαλίκια από γρανίτη, τσιμέντο. Όμως, αντί νερού στο μείγμα προσθέτουν ειδικό πολυμερές υγρό, το οποίο προσδίδει στο μπετόν μοναδικές ιδιότητες, λέει ο Αλεξάντρ Νικιτιούκ, ανώτερος επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Το ειδικό πολυμερές υγρό περιβάλλει όλα τα συστατικά, τα συνδέει μεταξύ τους, και ταυτόχρονα τα προστατεύει από τις χημικές επιδράσεις. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα όταν τοποθετούμε τα δείγματα σε οξύ, λέει η Ελένα Πισαρένκο, η επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Άλλη μια σημαντική ιδιότητα του νέου μπετόν είναι η ταχύτητα πήξης.
       
      Πηγή: http://greek.ruvr.ru...11_13/94427844/

      By ilias, in Τεχνολογία, ,

      Επιστήμονες από το Delft Technical University Ολλανδίας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ειδικό κράμα σκυροδέματος, το οποίο, αν όλα πάνε καλά στα επερχόμενα τεστ, θα προσφέρει τη δυνατότητα ακόμα πιο ανθεκτικών οικοδομημάτων και, ταυτόχρονα, με μικρότερο κόστος συντήρησης.
       
      Όσο περίεργο κι αν φαντάζει, το «μυστικό» κρύβεται στη χρήση βακτηρίων, μέσα στο μείγμα του σκυροδέματος. Αυτά τα βακτήρια συνοδεύονται από το «φαγητό» τους, που δεν είναι άλλο από ένα παράγωγο του γάλακτος και, όταν το καταναλώνουν, παράγουν ασβεστόλιθο. Όμως, τα βακτήρια, όντας μέσα στο μείγμα, είναι σε κατάσταση αδράνειας / ύπνωσης κατά κάποιο τρόπο, με μοναδικό μέσο ενεργοποίησής τους το νερό. Έτσι, όταν δημιουργηθούν πολύ μικρές ρωγμές, της τάξεως των 0,2 χιλιοστών (μέγεθος που θεωρείται προβλεπόμενο και ανεκτό από την κατασκευαστική βιομηχανία), μέχρι σήμερα το νερό κυλούσε ανάμεσά τους, με αποτέλεσμα την έναρξη της σταδιακής διάβρωσης – κάτι που απαιτεί συνεχή και υψηλού κόστους συντήρηση, ώστε να διατηρηθεί ασφαλές το οικοδόμημα.
       
      Με το νέο σκυρόδεμα, εμπλουτισμένο με τα ειδικά βακτήρια, το εισερχόμενο νερό τα «ξυπνάει» κι έτσι αρχίζουν να παράγουν τον πολύτιμο ασβεστόλιθο, ο οποίος με τη σειρά του «γιατρεύει» τη ρωγμή. Στα εργαστήρια οι επιστήμονες κατάφεραν τα βακτήρια να «επισκευάσουν» ρωγμές μεγέθους έως και 0,5 χιλιοστών. Με αυτήν τη διαδικασία, αυξάνεται πολύ περισσότερο η ανθεκτικότητα και κυρίως η μακροβιότητα της κατασκευής.
       
      Το μοναδικό ίσως μελανό σημείο του «βακτηριακού» σκυροδέματος, από τους Χένκ Γιόνκερς (μικροβιολόγος) και Έρικ Σλάνγκεν (τεχνολόγος) από το Delft Technical University Ολλανδίας, είναι η αύξηση του κόστους κατασκευής του, επειδή τα βακτήρια χρειάζονται ειδική επικάλυψη για να προστατευθούν από τη διάβρωση, όταν βρίσκονται εντός του μείγματος. Αλλά, όπως προσθέτει ο κ. Γιόνκερς, ακόμα κι αν αυξηθεί το κόστος του σκυροδέματος κατά 50% (λόγω της ακριβής ειδικής επικάλυψης των βακτηρίων), το συνολικό κόστος ενός οικοδομήματος θα αυξηθεί το πολύ 1% με 2%.
       
      Τα επόμενα στάδια των ελέγχων θα γίνουν σε εξωτερικούς χώρους και σε διαφορετικού μείγματος / τύπου σκυρόδεμα για το απαραίτητο χρονικό διάστημα των δύο ετών και αν αποδειχθούν θετικά, τότε οι επιστήμονες θα επιχειρήσουν να το διαθέσουν στην αγορά ως προϊόν.
       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.bbc.co.uk...onment-20121303
       
      Πηγή: zougla.gr

      By gvarth, in Τεχνολογία, ,

      Ένα Audi TTS που έχει τροποποιηθεί ώστε να ... οδηγεί τον εαυτό του έχασε για λίγα δευτερόλεπτα έναν αγώνα ταχύτητας στην Καλιφόρνια -έφτασε όμως τα 193 χιλιομέτρων την ώρα και κατάφερε να μείνει στο δρόμο παρά τις κλειστές στροφές.
       
      Το ρομποτικό Audi, με την ονομασία «Σέλι», είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο παραγωγής που τροποποιήθηκε στο Εργαστήριο Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Απέκτησε έτσι κεντρικό υπολογιστή που χειρίζεται το τιμόνι, αισθητήρες που αντιλαμβάνονται τα όρια του δρόμου και τα εμπόδια, καθώς και αισθητήρες που μετρούν την πρόσφυση των ελαστικών ανά πάσα στιγμή.
       
      Η Σέλι αναμετρήθηκε με έναν οδηγό που είχε ήδη εξοικειωθεί με την πίστα ταχύτητας Thunderhill της Καλιφόρνια. Έφτασε στο τέρμα με καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων, απέδειξε όμως ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να μάθουν από την πείρα των καλύτερων πιλότων.
       
      Οι 15 στροφές της πίστας Thunderhill δημιουργούν μια σειρά από προκλήσεις για το αυτόνομο όχημα, εξήγησε υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος, μιλώντας στο φεστιβάλ επιστήμης «Big Science» που οργανώνει το περιοδικό The Atlantic.
       
      «Αυτό που κάνουν καλά οι ανθρώπινοι οδηγοί είναι να νιώθουν τα όρια του αυτοκινήτου και να το σπρώχνουν λίγο παραπέρα» σχολίασε.
       
      Για παράδειγμα, είπε, στις στροφές υψηλής ταχύτητας τα λάστιχα φτάνουν στο όριο της πρόσφυσης που μπορούν να προσφέρουν, οπότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει με το τιμόνι και οι οδηγοί χρησιμοποιούν το χειρόφρενο και το γκάζι για να πάρουν τη στροφή.
       
       
      Πηγή : www.in.gr - ΔΟΛ

      By gvarth, in Τεχνολογία, ,

      Την ικανότητα μετατροπής του θαλασσινού νερού σε καύσιμο ανακοίνωσε χθες το Εργαστήριο Επιστημονικών Ερευνών του πολεμικού ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών.
       
      Σύμφωνα με ανακοίνωση του εργαστηρίου, επιστημονική ομάδα πέτυχε να εξαγάγει το διοξείδιο του άνθρακα από θαλασσινό νερό, παράγοντας με τον τρόπο αυτό υδρογόνο σε αέρια μορφή. Αν το πείραμα αποδειχθεί επιτυχημένο, οι επιστήμονες θα μπορέσουν να μετατρέψουν το διοξείδιο του άνθρακα και το υδρογόνο σε υδρογονάνθρακες, ικανούς να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα αεροσκαφών. Σύμφωνα με το εργαστήριο, το κόστος του καυσίμου είναι της τάξης των τεσσάρων δολαρίων το γαλόνι (τέσσερα λίτρα), τιμή η οποία το καθιστά οικονομικά βιώσιμο.
       
      Το σημαντικότερο κίνητρο της έρευνας αυτής γύρω από εναλλακτικά καύσιμα από το πολεμικό ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ασφαλώς γεωπολιτικό, καθώς αν οι επιστήμονες του ναυτικού πετύχουν τον στόχο τους, ο αμερικανικός στρατός θα είναι ικανός να αναλάβει δύσκολες μακρινές αποστολές, αδιαφορώντας για το υψηλό κόστος των καυσίμων.
       
      Τα πιθανά οφέλη, από την παραγωγή αεροπορικού καυσίμου εν πλω, είναι ότι συρρικνώνει τα προβλήματα παράδοσης του καυσίμου, εξαφανίζει τις δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεταφοράς των καυσίμων και αυξάνει δραστικά την αυτονομία του πολεμικού ναυτικού.
       
      Πηγή: ΑΠΕ - www.kathimerini.gr

      By gvarth, in Τεχνολογία, ,

      Στα νοσοκομεία και στα ιατρεία δεν κυκλοφορούν μόνο πραγματικοί ιοί που μολύνουν ανθρώπους, αλλά και τεχνητοί ιοί που «μολύνουν» υπολογιστές και απεικονιστικά μηχανήματα.
       
      Ο ηλεκτρονικός ιατρικός εξοπλισμός «μολύνεται» όλο και πιο συχνά από ιούς υπολογιστών και άλλα κακόβουλα προγράμματα λογισμικού, σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι εκφράζουν πλέον φόβους ότι ο κίνδυνος μπορεί να γίνει τόσο σοβαρός, ώστε να κινδυνεύουν ακόμα και οι ασθενείς, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί κάποιο περιστατικό (που να έχει αποδοθεί συγκεκριμένα σε τέτοια αιτία) αν και κανείς δεν μπορεί να είναι τόσο σίγουρος.
       
      Οι σχετικές προειδοποιήσεις, σύμφωνα με το BBC, αναφέρθηκαν σε εκδήλωση στην Ουάσιγκτον που διοργανώθηκε στο δημόσιο Εθνικό Ινστιτούτο Προτύπων και Τεχνολογίας (NIST) και παρουσιάστηκαν στο περιοδικό τεχνολογίας «Technology Review» του πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ. Ένα αμερικανικό νοσοκομείο, όπως τονίστηκε, εξουδετερώνει ιούς υπολογιστών από δύο μηχανήματα την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Μια αιτία που αυτά τα συστήματα γίνονται ευάλωτα, είναι ότι το λογισμικό που τα ελέγχει, είναι πεπαλαιωμένο.
       
      Πηγή: www.kathimerini.gr - ΑΠΕ
    Sign in to follow this  
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.