Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    824 ειδήσεις in this category

    1. Τεχνολογία

      man21

      Εκ πρώτης όψεως είναι όλα όπως πάντα: άμμος, χαλίκια από γρανίτη, τσιμέντο. Όμως, αντί νερού στο μείγμα προσθέτουν ειδικό πολυμερές υγρό, το οποίο προσδίδει στο μπετόν μοναδικές ιδιότητες, λέει ο Αλεξάντρ Νικιτιούκ, ανώτερος επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Το ειδικό πολυμερές υγρό περιβάλλει όλα τα συστατικά, τα συνδέει μεταξύ τους, και ταυτόχρονα τα προστατεύει από τις χημικές επιδράσεις. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα όταν τοποθετούμε τα δείγματα σε οξύ, λέει η Ελένα Πισαρένκο, η επιστημονικός ερευνητής του Ρωσικού Χημικο-Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μεντελέγιεφ.
       
      Άλλη μια σημαντική ιδιότητα του νέου μπετόν είναι η ταχύτητα πήξης.
       
      Πηγή: http://greek.ruvr.ru...11_13/94427844/
    2. Τεχνολογία

      ilias

      Επιστήμονες από το Delft Technical University Ολλανδίας κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ειδικό κράμα σκυροδέματος, το οποίο, αν όλα πάνε καλά στα επερχόμενα τεστ, θα προσφέρει τη δυνατότητα ακόμα πιο ανθεκτικών οικοδομημάτων και, ταυτόχρονα, με μικρότερο κόστος συντήρησης.
       
      Όσο περίεργο κι αν φαντάζει, το «μυστικό» κρύβεται στη χρήση βακτηρίων, μέσα στο μείγμα του σκυροδέματος. Αυτά τα βακτήρια συνοδεύονται από το «φαγητό» τους, που δεν είναι άλλο από ένα παράγωγο του γάλακτος και, όταν το καταναλώνουν, παράγουν ασβεστόλιθο. Όμως, τα βακτήρια, όντας μέσα στο μείγμα, είναι σε κατάσταση αδράνειας / ύπνωσης κατά κάποιο τρόπο, με μοναδικό μέσο ενεργοποίησής τους το νερό. Έτσι, όταν δημιουργηθούν πολύ μικρές ρωγμές, της τάξεως των 0,2 χιλιοστών (μέγεθος που θεωρείται προβλεπόμενο και ανεκτό από την κατασκευαστική βιομηχανία), μέχρι σήμερα το νερό κυλούσε ανάμεσά τους, με αποτέλεσμα την έναρξη της σταδιακής διάβρωσης – κάτι που απαιτεί συνεχή και υψηλού κόστους συντήρηση, ώστε να διατηρηθεί ασφαλές το οικοδόμημα.
       
      Με το νέο σκυρόδεμα, εμπλουτισμένο με τα ειδικά βακτήρια, το εισερχόμενο νερό τα «ξυπνάει» κι έτσι αρχίζουν να παράγουν τον πολύτιμο ασβεστόλιθο, ο οποίος με τη σειρά του «γιατρεύει» τη ρωγμή. Στα εργαστήρια οι επιστήμονες κατάφεραν τα βακτήρια να «επισκευάσουν» ρωγμές μεγέθους έως και 0,5 χιλιοστών. Με αυτήν τη διαδικασία, αυξάνεται πολύ περισσότερο η ανθεκτικότητα και κυρίως η μακροβιότητα της κατασκευής.
       
      Το μοναδικό ίσως μελανό σημείο του «βακτηριακού» σκυροδέματος, από τους Χένκ Γιόνκερς (μικροβιολόγος) και Έρικ Σλάνγκεν (τεχνολόγος) από το Delft Technical University Ολλανδίας, είναι η αύξηση του κόστους κατασκευής του, επειδή τα βακτήρια χρειάζονται ειδική επικάλυψη για να προστατευθούν από τη διάβρωση, όταν βρίσκονται εντός του μείγματος. Αλλά, όπως προσθέτει ο κ. Γιόνκερς, ακόμα κι αν αυξηθεί το κόστος του σκυροδέματος κατά 50% (λόγω της ακριβής ειδικής επικάλυψης των βακτηρίων), το συνολικό κόστος ενός οικοδομήματος θα αυξηθεί το πολύ 1% με 2%.
       
      Τα επόμενα στάδια των ελέγχων θα γίνουν σε εξωτερικούς χώρους και σε διαφορετικού μείγματος / τύπου σκυρόδεμα για το απαραίτητο χρονικό διάστημα των δύο ετών και αν αποδειχθούν θετικά, τότε οι επιστήμονες θα επιχειρήσουν να το διαθέσουν στην αγορά ως προϊόν.
       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://www.bbc.co.uk...onment-20121303
       
      Πηγή: zougla.gr
    3. Τεχνολογία

      gvarth

      Ένα Audi TTS που έχει τροποποιηθεί ώστε να ... οδηγεί τον εαυτό του έχασε για λίγα δευτερόλεπτα έναν αγώνα ταχύτητας στην Καλιφόρνια -έφτασε όμως τα 193 χιλιομέτρων την ώρα και κατάφερε να μείνει στο δρόμο παρά τις κλειστές στροφές.
       
      Το ρομποτικό Audi, με την ονομασία «Σέλι», είναι ένα συμβατικό αυτοκίνητο παραγωγής που τροποποιήθηκε στο Εργαστήριο Έρευνας Αυτοκίνησης του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Απέκτησε έτσι κεντρικό υπολογιστή που χειρίζεται το τιμόνι, αισθητήρες που αντιλαμβάνονται τα όρια του δρόμου και τα εμπόδια, καθώς και αισθητήρες που μετρούν την πρόσφυση των ελαστικών ανά πάσα στιγμή.
       
      Η Σέλι αναμετρήθηκε με έναν οδηγό που είχε ήδη εξοικειωθεί με την πίστα ταχύτητας Thunderhill της Καλιφόρνια. Έφτασε στο τέρμα με καθυστέρηση μερικών δευτερολέπτων, απέδειξε όμως ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να μάθουν από την πείρα των καλύτερων πιλότων.
       
      Οι 15 στροφές της πίστας Thunderhill δημιουργούν μια σειρά από προκλήσεις για το αυτόνομο όχημα, εξήγησε υπεύθυνος του ερευνητικού προγράμματος, μιλώντας στο φεστιβάλ επιστήμης «Big Science» που οργανώνει το περιοδικό The Atlantic.
       
      «Αυτό που κάνουν καλά οι ανθρώπινοι οδηγοί είναι να νιώθουν τα όρια του αυτοκινήτου και να το σπρώχνουν λίγο παραπέρα» σχολίασε.
       
      Για παράδειγμα, είπε, στις στροφές υψηλής ταχύτητας τα λάστιχα φτάνουν στο όριο της πρόσφυσης που μπορούν να προσφέρουν, οπότε το αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει με το τιμόνι και οι οδηγοί χρησιμοποιούν το χειρόφρενο και το γκάζι για να πάρουν τη στροφή.
       
       
      Πηγή : www.in.gr - ΔΟΛ
    4. Τεχνολογία

      gvarth

      Στα νοσοκομεία και στα ιατρεία δεν κυκλοφορούν μόνο πραγματικοί ιοί που μολύνουν ανθρώπους, αλλά και τεχνητοί ιοί που «μολύνουν» υπολογιστές και απεικονιστικά μηχανήματα.
       
      Ο ηλεκτρονικός ιατρικός εξοπλισμός «μολύνεται» όλο και πιο συχνά από ιούς υπολογιστών και άλλα κακόβουλα προγράμματα λογισμικού, σύμφωνα με ειδικούς σε θέματα ασφάλειας, οι οποίοι εκφράζουν πλέον φόβους ότι ο κίνδυνος μπορεί να γίνει τόσο σοβαρός, ώστε να κινδυνεύουν ακόμα και οι ασθενείς, αν και μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί κάποιο περιστατικό (που να έχει αποδοθεί συγκεκριμένα σε τέτοια αιτία) αν και κανείς δεν μπορεί να είναι τόσο σίγουρος.
       
      Οι σχετικές προειδοποιήσεις, σύμφωνα με το BBC, αναφέρθηκαν σε εκδήλωση στην Ουάσιγκτον που διοργανώθηκε στο δημόσιο Εθνικό Ινστιτούτο Προτύπων και Τεχνολογίας (NIST) και παρουσιάστηκαν στο περιοδικό τεχνολογίας «Technology Review» του πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ. Ένα αμερικανικό νοσοκομείο, όπως τονίστηκε, εξουδετερώνει ιούς υπολογιστών από δύο μηχανήματα την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Μια αιτία που αυτά τα συστήματα γίνονται ευάλωτα, είναι ότι το λογισμικό που τα ελέγχει, είναι πεπαλαιωμένο.
       
      Πηγή: www.kathimerini.gr - ΑΠΕ
    5. Τεχνολογία

      gvarth

      Την ικανότητα μετατροπής του θαλασσινού νερού σε καύσιμο ανακοίνωσε χθες το Εργαστήριο Επιστημονικών Ερευνών του πολεμικού ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών.
       
      Σύμφωνα με ανακοίνωση του εργαστηρίου, επιστημονική ομάδα πέτυχε να εξαγάγει το διοξείδιο του άνθρακα από θαλασσινό νερό, παράγοντας με τον τρόπο αυτό υδρογόνο σε αέρια μορφή. Αν το πείραμα αποδειχθεί επιτυχημένο, οι επιστήμονες θα μπορέσουν να μετατρέψουν το διοξείδιο του άνθρακα και το υδρογόνο σε υδρογονάνθρακες, ικανούς να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα αεροσκαφών. Σύμφωνα με το εργαστήριο, το κόστος του καυσίμου είναι της τάξης των τεσσάρων δολαρίων το γαλόνι (τέσσερα λίτρα), τιμή η οποία το καθιστά οικονομικά βιώσιμο.
       
      Το σημαντικότερο κίνητρο της έρευνας αυτής γύρω από εναλλακτικά καύσιμα από το πολεμικό ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών είναι ασφαλώς γεωπολιτικό, καθώς αν οι επιστήμονες του ναυτικού πετύχουν τον στόχο τους, ο αμερικανικός στρατός θα είναι ικανός να αναλάβει δύσκολες μακρινές αποστολές, αδιαφορώντας για το υψηλό κόστος των καυσίμων.
       
      Τα πιθανά οφέλη, από την παραγωγή αεροπορικού καυσίμου εν πλω, είναι ότι συρρικνώνει τα προβλήματα παράδοσης του καυσίμου, εξαφανίζει τις δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μεταφοράς των καυσίμων και αυξάνει δραστικά την αυτονομία του πολεμικού ναυτικού.
       
      Πηγή: ΑΠΕ - www.kathimerini.gr
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.