Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

  • Χρηματοδοτήσεις

    Χρηματοδοτήσεις

    940 ειδήσεις in this category

    1. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Συνεχίζονται οι εντάξεις επιχειρήσεων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (ΥΠΑΝΕΠ), στο πλαίσιο ενίσχυσης των ελληνικών επιχειρήσεων.
      Σήμερα εντάσσονται στη δράση «Ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Β' κύκλος)» 408 νέα επιχειρηματικά σχέδια, με τη δημόσια δαπάνη τους να ανέρχεται στα 9.950.698 ευρώ.
      Σύμφωνα με το υπουργείο, με τις νέες αυτές εντάξεις προσφέρεται σε ακόμη περισσότερους πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι είναι άνεργοι ή εργάζονται ως μισθωτοί ή αυτοαπασχολούμενοι, η δυνατότητα έναρξης/υποστήριξης της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους, καθώς και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.
    2. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Τέθηκε από σήμερα σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το σχέδιο νόμου με τίτλο: «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027». Το σχέδιο νόμου καθορίζει το πλαίσιο λειτουργίας των αναπτυξιακών παρεμβάσεων που συγχρηματοδοτούνται από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027 σύμφωνα με τους Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
      Όπως αναφέρει το υπουργείο:
      «Το σχέδιο νόμου αποτελεί αναγκαία συνθήκη προκειμένου να ενεργοποιηθούν τα νέα προγράμματα. Οι πόροι της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντιστοιχούν στο μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης των δημοσίων επενδύσεων της χώρας και συνιστούν το κύριο χρηματοδοτικό μέσο για τον παραγωγικό μετασχηματισμό της οικονομίας και την ενδυνάμωση της κοινωνικής συνοχής. Η έγκαιρη έναρξη υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων δράσεων της νέας περιόδου 2021-2027 θα επιτρέψει την απρόσκοπτη μετάβαση ανάμεσα στις δύο περιόδους χωρίς κενό χρηματοδότησης, ενισχύοντας τη ρευστότητα της οικονομίας και συμβάλλοντας στην ομαλή εκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
          
      Το σχέδιο νόμου ακολουθεί το περιεχόμενο του νέου Εταιρικού Συμφώνου Περιφερειακής Ανάπτυξης 2021-2027, όπως αυτό εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Εναρμονίζεται με τις νέες απαιτήσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών. Εισάγει τέλος ρυθμίσεις για την απλούστευση, επιτάχυνση και ορθή εκτέλεση των διαδικασιών διαχείρισης, παρακολούθησης και ελέγχου των συγχρηματοδοτούμενων πράξεων».
          
      Προγράμματα της προγραμματικής περιόδου 2021-2027
          
      Τα προγράμματα της προγραμματικής περιόδου 2021-2027 περιλαμβάνουν: 
         1. Στο ΕΣΠΑ 2021-2027:
         α) Επτά Τομεακά Προγράμματα που λαμβάνουν χρηματοδοτική στήριξη από ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα ταμεία: το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ (ΕΚΤ+) και το Ταμείο Συνοχής (ΤΣ), και συγκεκριμένα, τα Προγράμματα:
         αα) Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή  
      αβ) Ανταγωνιστικότητα
         αγ) Ψηφιακός Μετασχηματισμός
         αδ) Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή
         αε) Πολιτική Προστασία
         αστ) Μεταφορές
         αζ) Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων
         β) Δεκατρία Περιφερειακά Προγράμματα που λαμβάνουν χρηματοδοτική στήριξη από το ΕΤΠΑ, το ΕΚΤ+ και το ΤΣ:
         βα) Ανατολική Μακεδονία, Θράκη  
      ββ) Κεντρική Μακεδονία
         βγ) Θεσσαλία
         βδ) Ήπειρος
         βε) Δυτική Ελλάδα
         βστ) Δυτική Μακεδονία
         βζ) Στερεά Ελλάδα
         βη) Πελοπόννησος
         βθ) Ιόνια Νησιά
         βι) Βόρειο Αιγαίο
         βια) Κρήτη
         βιβ) Αττική
         βιγ) Νότιο Αιγαίο
         γ) Ένα Τομεακό Πρόγραμμα που λαμβάνει χρηματοδοτική στήριξη από το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (ΤΔΜ) το οποίο ονομάζεται «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση».
         δ) Ένα Τομεακό Πρόγραμμα που λαμβάνει χρηματοδοτική στήριξη από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας (ΕΤΘΑΥ), το οποίο ονομάζεται «Αλιεία, Υδατοκαλλιέργεια και Θάλασσα».
         ε) Στο πλαίσιο του Στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» (INTERREG), 13 Προγράμματα που λαμβάνουν χρηματοδοτική στήριξη από το ΕΤΠΑ ή/και τους μηχανισμούς εξωτερικής χρηματοδότησης:
         εα) (Interreg VI-A) Greece-Bulgaria
         εβ) (Interreg VI-A) Greece-Italy
         εγ) (Interreg VI-A) Greece-Cyprus
         εδ) (Interreg VI-A) IPA ΙΙΙ CBC Greece-Albania
         εε) (Interreg VI-A) IPA ΙΙΙ CBC Greece-Republic of North Macedonia εστ) (Interreg VI-B) Euro Mediterranean 2021-2027 (EURO MED) εζ) (Interreg VI-B) Adriatic-Ionian
         εη) (Interreg VI-B) Interreg NEXT MED
         εθ) (Interreg VI-B) Interreg NEXT Black Sea Basin ει) (Interreg VI-C) Interreg Europe
         εια) (Interreg VI-C) Interact
         ειβ) Urbact IV
         ειγ) ESPON 2030 Cooperation Programme
         2. Στα «Ταμεία Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων 2021-2027», περιλαμβάνονται τρία προγράμματα, καθένα από τα οποία λαμβάνει χρηματοδοτική στήριξη από κάθε αντίστοιχο ταμείο: το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (ΤΑΜΕ), το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας (ΤΕΑ) και το μέσο για τη χρηματοδοτική στήριξη της διαχείρισης των συνόρων και την πολιτική των θεωρήσεων (ΜΔΣΘ). 
    3. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Τα κτίρια, που ανήκουν σε  φορείς της Γενικής Κυβέρνησης και  Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου για να ενταχθούν στο νέο πρόγραμμα «Ηλέκτρα» πρέπει   να «υφίστανται νόμιμα και διαθέτουν ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου».
      Αυτό υπογράμμισε η γενική γραμματέας Ενέργειας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου, στο συνέδριο του ΤΕΕ για την «Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία».
      Η κ. Σδούκου παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα, τους βασικούς άξονες και τα κριτήρια ένταξης στο νέο πρόγραμμα «Ηλέκτρα», ενώ αναφερόμενη στην πρόοδο του παραδέχθηκε ότι έχει σημειωθεί καθυστέρηση, ωστόσο συμπλήρωσε ότι άμεσα θα γίνει η ανακοίνωση του οδηγού του προγράμματος και η προκήρυξη για την υλοποίηση του, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 500 εκατ.  ευρώ.
      «Δουλεύουμε τον Οδηγό του Προγράμματος «Ηλέκτρα». Εδώ έχει υπάρξει μια καθυστέρηση. Τα δημόσια κτίρια είναι και αυτά μία άλλη αγορά και δεν πρέπει να τα παραμελήσουμε» είπε η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ και τόνισε ότι: « Η ελληνική κυβέρνηση φιλοδοξεί το Δημόσιο να αποτελέσει παράδειγμα για όλους στην κατεύθυνση αυτή, αλλά και να συμβάλει άμεσα στην κινητοποίηση του συνόλου της, εμπλεκόμενης στον τομέα της ενέργειας, οικονομίας».
      Παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες για το «Ηλέκτρα» η κα Σδούκου είπε ότι: Το Πρόγραμμα θα υλοποιηθεί μέσω επενδυτικού δάνειου από Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, όπου το ποσοστό επιδότησης μπορεί να φτάσει έως και 70%. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ, που θα αυξηθεί σημαντικά με την αναμενόμενη μόχλευση, ενισχύοντας άμεσα την αγορά και την οικοδομική δραστηριότητα.
      Δικαιούχοι
      Δικαιούχοι του προγράμματος «Ηλέκτρα» θα είναι οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου καθώς και συμπράξεις αυτών.
      Πιο συγκεκριμένα τα κτίρια που καλούνται να αιτηθούν στο Πρόγραμμα είναι:
      Χώροι γραφείων, κτίρια της κεντρικής διοίκησης Νοσοκομεία Σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα Πολιτιστικοί χώροι Αθλητικές εγκαταστάσεις Δομές και κέντρα φροντίδας ηλικιωμένων κλπ. Προϋποθέσεις  ένταξης στο πρόγραμμα
      Οι προϋποθέσεις για ένταξη στο Πρόγραμμα είναι να:
      Υφίστανται νόμιμα και διαθέτουν ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου Ανήκουν είτε στην ιδιοκτησία του αντίστοιχου φορέα, είτε υπάρχει ενεργό παραχωρητήριο που διασφαλίζει αυτό το καθεστώς για τουλάχιστον 10 χρόνια μετά το πέρας της υλοποίησης της ενεργειακής αναβάθμισης Κατατάσσονται στην υφιστάμενη κατάστασή τους σε κατηγορία ενεργειακής απόδοσης από Γ’ έως και Η’ Είναι κτίρια που έχουν ανεγερθεί πριν την έγκριση και εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ Διαθέτουν Δελτίο Πρωτοβάθμιου Προσεισμικού Ελέγχου Ταυτόχρονα θα πρέπει να ισχύουν τα ακόλουθα:
      Η αίτηση υποβάλλεται για το σύνολο του κτιρίου Μετά το πέρας των εργασιών της ενεργειακής αναβάθμισης πρέπει: Να διασφαλίζεται η λειτουργία του κτιρίου τουλάχιστον για 8 μήνες το χρόνο, να μην είναι κενό Να διασφαλίζεται έτσι η λειτουργία και συντήρησή του έργου για 5 χρόνια ή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα Ως προς τις παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων αυτές αφορούν:
      θερμομονώσεις αντικαταστάσεις κουφωμάτων συστήματα ψύξης, θέρμανσης και φωτισμού συστήματα ΑΠΕ συστήματα αυτοματισμού και ελέγχου Και οι  δαπάνες για συμβουλευτικές και μελετητικές υπηρεσίες για την υλοποίηση της πράξης.
      Αιτήσεις σε πληροφοριακό σύστημα
      Αναφορικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, οι υποψήφιοι θα υποβάλλουν τις Αιτήσεις σε ένα πληροφοριακό σύστημα που προσπαθούμε να φτιάξουμε αυτή τη στιγμή και θα καλούνται να επιλέξουν το χρηματοδοτικό σχήμα που θα ακολουθήσουν. Δηλαδή,αν θα το κάνουν μόνοι τους ή θα αξιοποιήσουν τις Ενεργειακές Εταιρείες, τις ESCOs, για να κάνουν το έργο.
      Το πρόγραμμα θα είναι ανοιχτό μέχρις να εξαντληθούν οι πόροι.  Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης του Προγράμματος είναι μέχρι το 2026.
      Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ σημείωσε ακόμη ότι «προφανώς λόγω της πολυπλοκότητας και της δυσκολίας του προγράμματος, θα δοθεί εύλογο χρονικό διάστημα σε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς να προετοιμαστούν κατάλληλα. Στόχος μας είναι να προδημοσιεύσουμε το επόμενο διάστημα τον οδηγό του προγράμματος».
    4. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Στα 106,8 εκατ. ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός των έργων αγροτικής οδοποιίας μετά την εξασφάλιση υπερδέσμευσης ύψους 63 εκατ. ευρώ, πλέον των 43 εκατ. ευρώ που αρχικώς είχαν εγκριθεί, όπως γνωστοποίησε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
      Σύμφωνα με τον προσωρινό πίνακα αποτελεσμάτων που δημοσίευσε το ΥΠΑΑΤ, από τις 13 Περιφέρειες της χώρας υπεβλήθησαν συνολικά 294 αιτήσεις, συνολικού προϋπολογισμού 164,51 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων έγιναν δεκτές οι 194, συνολικής επιλέξιμης δαπάνης 106.881.259,33 ευρώ, με την υπερδέσμευση ύψους 63 εκατ. ευρώ που έχει ήδη εγκριθεί.
      Ο προϋπολογισμός των 100 αιτήσεων που δεν έγιναν δέκτες λόγω μη εκπλήρωσης κριτηρίων επιλεξιμότητας ή/και βαθμολογίας μικρότερης της ελάχιστης που ορίζει η πρόσκληση, ανερχόταν σε 53 εκατ. ευρώ.
      Οι προσφυγές θα γίνονται δεκτές έως την Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου, αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω του Ο.Π.Σ.Α.Α. προς την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Π.Α.Α. – Μονάδα Δημοσίων Υποδομών και Παρεμβάσεων.
      Ποια έργα χρηματοδοτούνται
      Σημειώνεται η δράση χρηματοδοτεί την κατασκευή αγροτικών δρόμων προβλέποντας υποχρεωτικά την τσιμεντόστρωση ή ασφαλτόστρωσή τους. Χρηματοδοτούνται και έργα βελτίωσης υφιστάμενων δρόμων, όπως η διαπλάτυνσή τους όπως και η κατασκευή μικρών τεχνικών έργων (όπως οχετοί απορροής όμβριων υδάτων και τοιχία αντιστήριξης).
      Δεν χρηματοδοτούνται, όμως, δαπάνες που αφορούν συνήθεις παρεμβάσεις συντήρησης, όπως την αποκατάσταση τσιμέντου ή ασφάλτου.
      Τα προτεινόμενα έργα πρέπει να έχουν ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα των ενδιαφερόμενων δήμων και να μην περιλαμβάνουν δρόμους που εξυπηρετούν τη γενική κυκλοφορία και αποτελούν μέρος του ευρύτερου οδικού δικτύου. Θα πρέπει να υπάρχουν επικαιροποιημένα οριστική μελέτη και τεύχη δημοπράτησης, οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις καθώς και στοιχεία τεκμηρίωσης εξασφάλισης γης.
      Προσωρινός πίνακας αποτελεσμάτων
    5. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Πλήρως ανελαστικές έχουν καταστεί οι δαπάνες των επιχειρήσεων στην ψηφιακή τεχνολογία, με τις τεχνολογικές επενδύσεις να είναι μονόδρομος για το μέλλον των εταιρειών. Εν μέσω πανδημικής κρίσης, πολέμου και εκτίναξης του πληθωρισμού, οι επιχειρήσεις, παγκοσμίως, δηλώνουν αποφασισμένες να αυξήσουν ή στη χειρότερη περίπτωση να διατηρήσουν ανέπαφες τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία την επόμενη διετία.
      Για την ακρίβεια 8 στους 10 οικονομικούς διευθυντές (το 78%) απαντούν ότι θα αυξήσουν ή θα διατηρήσουν στα σημερινά επίπεδα της ψηφιακές επενδύσεις τους έως το 2023, ακόμη και στην περίπτωση που ο πληθωρισμός επιμείνει. Οι CFOs κάθε άλλο παρά προτίθενται να χαλαρώσουν τις τεχνολογικές επενδύσεις των εταιρειών τους, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι θεωρούν την τεχνολογία “κλειδί” για την μέλλον τους.
      Όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της Gartner, σχεδόν μια στις δυο επιχειρήσεις (το 46%) σκοπεύει να διευρύνει τα ψηφιακά της σχέδια, ενώ το 32% απάντησε ότι θα τα διατηρήσει στα σημερινά επίπεδα. Η εκτίναξη του πληθωρισμού δεν ακυρώνει αυτά τα σχέδια.
      Μάλιστα, ο πληθωρισμός λειτουργεί ως καταλύτης, που οδηγεί τους CFOs να αυξήσουν τις ψηφιακές επενδύσεις, με στόχο τη μείωση του κόστους της επιχειρηματικής δραστηριότητας και τον εντοπισμό νέων πηγών κερδοφορίας. Αντίθετα, οι επιχειρήσεις εμφανίζονται αποφασισμένες να προχωρήσουν σε μειώσεις κόστους σε τομείς της επιχείρησης, εάν ο πληθωρισμός συνεχίσει την ανοδική του πορεία.
      Οι ψηφιακές επενδύσεις αυξάνουν τα έσοδα
      Η επιμονή των εταιρειών ανά τον πλανήτη στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, κάθε άλλο παρά ανεξήγητη είναι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η Gartner, οι εταιρείες που υλοποιούν τις κατάλληλες ψηφιακές επενδύσεις έχουν 2,7 φορές υψηλότερα ποσοστά διατήρησης πελατών, 1,6 φορές υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης πελατών και 1,9 φορές υψηλότερη μέση αξία παραγγελιών.
      Οι κορυφαίες ψηφιακές εταιρείες έχουν, επίσης, 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν αύξηση εσόδων και περιθωρίου κέρδους πάνω από τον κλάδο. Την ίδια στιγμή, οι ίδιοι οι καταναλωτές απαντούν ότι, παρά τη δυσμενή συγκυρία, είναι διατεθειμένοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη για να απολαύσουν μια πιο ολοκληρωμένη ψηφιακή εμπειρία: το 67% των καταναλωτών απαντά ότι είναι πρόθυμο να πληρώσει περισσότερα για μια εξαιρετική ψηφιακή εμπειρία.
      Η αυξανόμενη εστίαση των οικονομικών διευθυντών στον αυτοματισμό ως στρατηγική μετριασμού του πληθωρισμού ευθυγραμμίζεται με τα ευρήματα της έρευνας Finance Technology Innovations Survey της Gartner, η οποία ρώτησε τους χρηματοοικονομικούς ηγέτες σχετικά με τα επενδυτικά σχέδια τους για συγκεκριμένες χρηματοοικονομικές τεχνολογίες τα επόμενα δύο χρόνια.
      Τα δεδομένα έδειξαν προγραμματισμένη αύξηση των επενδύσεων σε ρομποτική αυτοματοποίηση διεργασιών (RPA), αυτοματοποίηση αναφορών και εξόρυξη διεργασιών, τεχνολογίες κρίσιμες για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών ρουτίνας και την απελευθέρωση του προσωπικού, ώστε να επικεντρωθεί σε δραστηριότητες υψηλότερης αξίας και αυξημένη παραγωγικότητα.
    6. Χρηματοδοτήσεις

      GTnews

      To ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου και ο όμιλος «Ελληνικά Πετρέλαια Α.Ε.» (ΕΛΠΕ) ανακοινώνουν ότι πραγματοποιήθηκε στην Πρεσβεία της Ιταλίας στην Ελλάδα, εκδήλωση για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 100% των μετοχών της ΔΕΠΑ Υποδομών στον όμιλο Italgas SpA. Είχε προηγηθεί στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ η υπογραφή των σχετικών απαιτούμενων εγγράφων.
      Η ΔΕΠΑ Υποδομών A.E. συστάθηκε τον Απρίλιο του 2020 σε συνέχεια της μερικής διάσπασης του κλάδου υποδομών της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου Α.Ε. (ΔΕΠΑ). Αποστολή της εταιρείας είναι η ανάπτυξη δικτύων φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα μέσω των Εταιρειών Δικτύων Διανομής, διασφαλίζοντας την παροχή αερίου σε όλη την επικράτεια. Στη διαγωνιστική διαδικασία που έφερε εις πέρας με επιτυχία το ΤΑΙΠΕΔ, για την από κοινού πώληση με τον όμιλο ΕΛΠΕ του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών Α.Ε., ανακηρύχθηκε ανάδοχος ο όμιλος Italgas SpA έναντι τιμήματος 733 εκατ. ευρώ. Στον διαγωνισμό το ΤΑΙΠΕΔ διέθεσε προς πώληση το 65% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ Υποδομών και η ΕΛΠΕ το υπόλοιπο 35%.
      Η Πρέσβης της Ιταλίας στην Ελλάδα, Patrizia Falcinelli, δήλωσε: «Η σημερινή εκδήλωση αποτελεί μια ακόμη απόδειξη της εμπιστοσύνης που τρέφουν οι ιταλικές εταιρείες για την Ελλάδα ως αξιόπιστος προορισμός για επενδύσεις. Έχουν ήδη αποδείξει ότι μπορούν να προσφέρουν σημαντικά στην ελληνική οικονομία, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, όπως για παράδειγμα με την ανάπτυξη και υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων αιχμής. Η λειτουργία της Italgas είναι απόλυτα εναρμονισμένη με αυτή την προσέγγιση: η εμπειρία και η τεχνογνωσία της θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ενίσχυση της στρατηγικής θέσης της Ελλάδας στα ευρωπαϊκά δίκτυα φυσικού αερίου. Συνεπώς, η ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών θα πρέπει να αντιμετωπιστεί όχι μόνο ως ένα θετικό γεγονός που συμβαίνει στις διμερείς μας σχέσεις, αλλά και ως μια ευνοϊκή εξέλιξη σε μια κρίσιμη στιγμή για την ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας».
      Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ,  δήλωσε: «Η ολοκλήρωση της μεταβίβασης της ΔΕΠΑ Υποδομών στον όμιλο Italgas αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αξιοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων που έχει φέρει εις πέρας το ΤΑΙΠΕΔ, με σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και τους πολίτες. Συνιστά μια ξεκάθαρη ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας, δεδομένου ότι σηματοδοτεί την επάνοδο της Italgas στις διεθνείς αγορές έπειτα από σχεδόν δύο δεκαετίες. Η ΔΕΠΑ Υποδομών αποκτά έναν ισχυρό μέτοχο με πλούσια τεχνογνωσία που συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων ενεργειακών ομίλων στην Ευρώπη. Αποτελεί, επίσης, ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση των φιλόδοξων στόχων της ενεργειακής μετάβασης της χώρας μας με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά και εξασφάλιση ότι η εταιρεία θα έχει απρόσκοπτη πρόσβαση σε χρηματοδότηση για την επέκταση των δικτύων διανομής φυσικού αερίου».
      Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου των ΕΛΠΕ, Ανδρέας Σιάμισιης, δήλωσε: «Είμαστε ευτυχείς για την επιτυχή ολοκλήρωση της συγκεκριμένης συναλλαγής με ένα ισχυρό Όμιλο. Η πώληση της συμμετοχής μας αυτής εντάσσεται στη στρατηγική που έχουμε καθορίσει σαν Όμιλος για αποεπένδυση από μη στρατηγικές ή μειοψηφικές συμμετοχές που διαθέτουμε, προκειμένου να επικεντρωθούμε στην επιτάχυνσης υλοποίησης του φιλόδοξου πλάνου που έχουμε θέσει, για ουσιαστική διείσδυση στις ΑΠΕ και δημιουργία ενός ισχυρού πυλώνα στον τομέα της νέας ενέργειας. Την ίδια ώρα, εκτιμούμε πως η εξαγορά της ΔΕΠΑ Υποδομών από την Italgas, πληροί τις προϋποθέσεις για να αποδειχθεί ωφέλιμη συνολικά τόσο για την Εταιρία αλλά και για την ελληνική οικονομία. Οι επενδύσεις σε νέες υποδομές και στην ανάπτυξη ενός πλήρως ψηφιακού δικτύου που θα υποστηρίζει τις νέες τεχνολογίες, ενισχύουν σημαντικά και τις προσπάθειες της χώρας για την ενεργειακή μετάβαση και θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερα οφέλη προς την οικονομία και τους τελικούς καταναλωτές».
    7. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Την ένταξη και χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο του έργου για την αποκατάσταση και ανάδειξη του Εθνικού Κήπου και του Λόφου Φιλοπάππου, αποφάσισε κατά τη συνεδρίασή του (29/7) το Δ.Σ. του οργανισμού. Το έργο θα υλοποιήσει ο Δήμος Αθηναίων.
      Οι εργασίες για την περαιτέρω ανάδειξη των δύο αυτών χώρων αναμένεται να ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2020 και να ολοκληρωθούν έως τον Σεπτέμβριο 2023 και ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 2,12 εκατ. ευρώ.
      Το έργο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει:
      • Μελέτη Αποτύπωσης του Πεισιστράτειου Υδραγωγείου,
      • Γεωχωρική Αποτύπωση Λόφου Φιλοπάππου και Εθνικού Κήπου,
      • έργο αποκατάστασης και αναβάθμισης υποδομών στο Λόφο Φιλοπάππου,
      • καθαρισμούς ρείθρων και μονοπατιών-μονοπάτια Πικιώνη,
      • φυτεύσεις,
      • στήριξη επισφαλών τμημάτων,
      • ανακατασκευή παιδικών χαρών Εθνικού Κήπου και εκσυγχρονισμό των θερμοκηπίων του.
      Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε σχετικά:
      «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για την αποδοχή από το Πράσινο Ταμείο των προτάσεων του Δημάρχου Κώστα Μπακογιάννη για την αποκατάσταση και ανάδειξη του Εθνικού Κήπου και του Λόφου Φιλοπάππου. Μετά τη σημαντική χρηματοδότηση του Πάρκου Τρίτση, για το οποίο αρμόδια είναι πλέον η Περιφέρεια Αττικής, το Πράσινο Ταμείο συμβάλλει σε ένα ακόμη μεγάλο περιβαλλοντικό έργο στην Αθήνα. Όλοι μας έχουμε στην καρδιά μας τον Εθνικό Κήπο και του Φιλοπάππου!
      Μέσα στον Αύγουστο ο Πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου, Στάθης Σταθόπουλος, θα συνεχίσει με αμείωτη ένταση επιπλέον δράσεις, όπως τα νέα (3ο και 4ο) προγράμματα για την απολιγνιτοποίηση, που έχουν σχεδιαστεί, αλλά και σημαντικές απαλλοτριώσεις κοινόχρηστων χώρων σε Μακεδονία και Κρήτη».
    8. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι από την Δευτέρα 23/7/2018, αλλάζει η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Γραμμής Υποστήριξης του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Ενέργειας.
      Η νέα ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας την οποία οι χρήστες παρακαλούνται να χρησιμοποιούν είναι
      [email protected]
      Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας η προηγούμενη ηλεκτρονική διεύθυνση ([email protected]) θα συνεχίζει να δέχεται μηνύματα, τα οποία για μεταβατικό διάστημα μέχρι την απενεργοποίηση της θα προωθούνται και θα απαντώνται από τη νέα ηλεκτρονική διεύθυνση.
      Υπενθυμίζεται ότι ή εν λόγω γραμμή υποστήριξης δεν αφορά την διαδικασία καταχώρησης στοιχείων για την υποβολή δανείου, για θέματα της οποίας οι αιτούντες πρέπει να καλούν στις γραμμές εξυπηρέτησης της τράπεζας της επιλογής τους (βλ. παλαιότερες σχετικες ανακοινώσεις).
      Διευκρινίσεις για την δήλωση ηλεκτρονικής διεύθυνσης χρηστών στο πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ»
      Σε περιπτώσεις όπου παρατηρούνται προβλήματα με την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που οι χρήστες εισάγουν στο πληροφοριακό σύστημα, συστήνεται η αλλαγή της και η καταχώρηση νέας.
      Σε κάθε περίπτωση, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή χρηστών θα πρέπει να δηλώνεται για 1η φορά στο πληροφοριακό σύστημα για να γίνει αποδεκτή.
    9. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Εκδόθηκε η με Α.Π.179001/645/21.09.2018 (ΦΕΚ Β’ 4147/21.09.2018) Κοινή Υπουργική Απόφαση με τίτλο «Τροποποίηση της με Α.Π. 171563/131/21.02.2018 (Β'756/02.03.2018) κοινής απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης με τίτλο: «Προκήρυξη του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ' οίκον II», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει».
      Βάσει των ανωτέρω έχουν ενημερωθεί ο Οδηγός Εφαρμογής και τα σχετικά παραρτήματα που βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του προγράμματος Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ.
      Ο νέος οδηγός μετά την 3η τροποποίηση: https://exoikonomisi.ypen.gr/documents/10182/146747/ΟΔΗΓΟΣ+ΕΞΟΙΚ_II_2018_3η+ΤΡΟΠ+Final/0c476b65-1ed6-499e-aa63-01dde25fe073
      Το ΦΕΚ της απόφασης: http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wG3UHk-ZeQumndtvSoClrL8gsm5rMx4atj3U4LPcASlceJInJ48_97uHrMts-zFzeyCiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Mmc8Qdb8ZfRJqZnsIAdk8Lv_e6czmhEembNmZCMxLMtYKWAbTHEeqm7JjFTT-oFCYM1BydwgwONxlDsgW7sJVN
    10. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι στην τροποποίηση του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος που προωθείται περιλαμβάνεται τροποποίηση της προθεσμίας επιλογής χρηματοδοτικού σχήματος και προώθησή της σε κατάσταση «προς υπαγωγή», από 75 ημέρες, σε 110 ημέρες.
      Η προθεσμία αυτή πρακτικά αφορά μια αίτηση όταν βρίσκεται σε μία από τις ακόλουθες τρέχουσες καταστάσεις:
      04.α Αίτηση οριστικά υποβληθείσα (αφορά την αίτηση στο Πρόγραμμα)
      04. Ενεργή αίτηση για λήψη δανείου (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
      04. Αξιολόγηση οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
      04.γ Εκκρεμότητες οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
      04.β Απόρριψη οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
      Εφόσον η αίτηση σας βρίσκεται σε μια από τις άνω τρέχουσες καταστάσεις, παρακαλούμε όπως συμβουλευτείτε την καταληκτική προθεσμία που αφορά την αίτηση σας από την καρτέλα «Προθεσμίες» και ακολούθως να προβείτε έγκαιρα στις απαραίτητες από πλευράς σας ενέργειες αναλόγως της τρέχουσας κατάστασης της αίτησης σας:
      -Εάν η αίτηση σας στο Πρόγραμμα είναι Οριστικά Υποβληθείσα, όπως προβείτε άμεσα στο επόμενο βήμα επιλογής ιδίων κεφαλαίων η δανείου. Τονίζεται ότι εντός της ανωτέρω προθεσμίας των 110 ημερών περιλαμβάνεται και διάστημα 30 ημερών που αφορά την τράπεζα για την εξέταση τυχόν αιτήματος δανείου σας. Επομένως εφόσον πρόκειται να υποβληθεί αίτημα δανείου, συνίσταται αυτό να λαμβάνεται υπόψη για να δίδεται ο ανάλογος χρόνος για εξέταση της αίτησης δανείου.
      -Εάν καταχωρείται αίτηση δανείου (Ενεργή για λήψη δανείου), παρακαλούμε για την ολοκλήρωση της καταχώρησης και την υποβολή της αίτησης δανείου.
      -Εάν έχετε υποβάλει αίτηση δανείου και αυτή αξιολογείται από την τράπεζα (Αξιολόγηση οικονομικής προέγκρισης), αναμένετε για την απάντηση της αξιολόγησης του αιτήματος δανείου.
      -Εάν κατά την αξιολόγηση της αίτησης δανείου από την τράπεζα έχουν προκύψει εκκρεμότητες, παρακαλούμε για την υποβολή των ζητούμενων δικαιολογητικών.
      -Εάν η αίτηση δανείου σας έχει απορριφτεί, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα στο επόμενο βήμα εκ νέου επιλογής χρηματοδοτικού σχήματος (ιδίων κεφαλαίων η δανείου).
      Διευκρινίζεται επίσης ότι:
      - Η δυνατότητα για ακύρωση αίτησης δανείου μέσα από την Καρτέλα «Στοιχεία Δανείου» παρέχεται από το στάδιο υποβολής και μετά. Δηλαδή, εφόσον μια αίτηση δανείου καταχωρείται, για να ακυρωθεί θα πρέπει να προηγηθεί η υποβολή της.
      -Με την επιλογή «χωρίς δάνειο» (ίδια κεφάλαια) η αίτηση αποστέλλεται αυτόματα «προς υπαγωγή» ενώ με την επιλογή κατόπιν ακύρωσης νέας αίτησης δανείου, θα προστεθούν 45 ημέρες στην άνω προθεσμία. Η παράταση αυτή δίνεται 1 φορά.
    11. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι στην τροποποίηση του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος που προωθείται περιλαμβάνεται τροποποίηση της προθεσμίας επιλογής χρηματοδοτικού σχήματος και προώθησή της σε κατάσταση «προς υπαγωγή», από 75 ημέρες, σε 130 ημέρες.
      Η προθεσμία αυτή πρακτικά αφορά μια αίτηση όταν βρίσκεται σε μία από τις ακόλουθες τρέχουσες καταστάσεις:
      04.α Αίτηση οριστικά υποβληθείσα (αφορά την αίτηση στο Πρόγραμμα)
      04. Ενεργή αίτηση για λήψη δανείου (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
      04. Αξιολόγηση οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
      04.γ Εκκρεμότητες οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
      04.β Απόρριψη οικονομικής προέγκρισης (αφορά ειδικά αίτηση δανείου)
      Εφόσον η αίτηση σας βρίσκεται σε μια από τις άνω τρέχουσες καταστάσεις, παρακαλούμε όπως συμβουλευτείτε την καταληκτική προθεσμία που αφορά την αίτηση σας από την καρτέλα «Προθεσμίες» και ακολούθως να προβείτε έγκαιρα στις απαραίτητες από πλευράς σας ενέργειες αναλόγως της τρέχουσας κατάστασης της αίτησης σας:
      -Εάν η αίτηση σας στο Πρόγραμμα είναι Οριστικά Υποβληθείσα, όπως προβείτε άμεσα στο επόμενο βήμα επιλογής ιδίων κεφαλαίων η δανείου. Τονίζεται ότι εντός της ανωτέρω προθεσμίας των 130 ημερών περιλαμβάνεται και διάστημα 30 ημερών που αφορά την τράπεζα για την εξέταση τυχόν αιτήματος δανείου σας. Επομένως εφόσον πρόκειται να υποβληθεί αίτημα δανείου, συνίσταται αυτό να λαμβάνεται υπόψη για να δίδεται ο ανάλογος χρόνος για εξέταση της αίτησης δανείου.
      -Εάν καταχωρείται αίτηση δανείου (Ενεργή για λήψη δανείου), παρακαλούμε για την ολοκλήρωση της καταχώρησης και την υποβολή της αίτησης δανείου.
      -Εάν έχετε υποβάλει αίτηση δανείου και αυτή αξιολογείται από την τράπεζα (Αξιολόγηση οικονομικής προέγκρισης), αναμένετε για την απάντηση της αξιολόγησης του αιτήματος δανείου.
      -Εάν κατά την αξιολόγηση της αίτησης δανείου από την τράπεζα έχουν προκύψει εκκρεμότητες, παρακαλούμε για την υποβολή των ζητούμενων δικαιολογητικών.
      -Εάν η αίτηση δανείου σας έχει απορριφτεί, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα στο επόμενο βήμα εκ νέου επιλογής χρηματοδοτικού σχήματος (ιδίων κεφαλαίων η δανείου).
      Διευκρινίζεται επίσης ότι:
      - Η δυνατότητα για ακύρωση αίτησης δανείου μέσα από την Καρτέλα «Στοιχεία Δανείου» παρέχεται από το στάδιο υποβολής και μετά. Δηλαδή, εφόσον μια αίτηση δανείου καταχωρείται, για να ακυρωθεί θα πρέπει να προηγηθεί η υποβολή της.
      -Με την επιλογή «χωρίς δάνειο» (ίδια κεφάλαια) η αίτηση αποστέλλεται αυτόματα «προς υπαγωγή» ενώ με την επιλογή κατόπιν ακύρωσης νέας αίτησης δανείου, θα προστεθούν 45 ημέρες στην άνω προθεσμία. Η παράταση αυτή δίνεται 1 φορά.
    12. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Οι προβλεπόμενες προθεσμίες που ενεργοποιούνται σε διάφορα στάδια μιας αίτησης και αφορούν ενέργειες του ωφελουμένου, αναφέρονται στον Οδηγό Εφαρμογής, καθώς και παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του προγράμματος (βλ. σχετικά: καρτέλα Προθεσμίες, όπως και τις από 7/9/2018 & 18/9/2018 παλαιότερες ανακοινώσεις).
      Συνοπτικά υπάρχουν 3 διακριτές προθεσμίες που αφορούν τον Ωφελούμενο κι εντός των οποίων θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει τις εκάστοτε απαιτούμενες ενέργειες του:
      Α. Προθεσμία για την επιλογή Χρηματοδοτικού Σχήματος (κεφ. 5.2, Ηλεκτρονική Υποβολή Αίτησης)
      Εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας πρέπει να δηλωθεί το Χρηματοδοτικό Σχήμα της Ιδιας Συμμετοχής του ωφελουμένου. Δηλαδή είτε να επιλεχθούν Ίδια Κεφάλαια, ή να εξασφαλιστεί Προέγκριση Δανείου από τράπεζα και να ενημερωθεί γι’ αυτήν το πληροφοριακό σύστημα (λαμβάνοντας υπόψη ότι προαπαιτούνται από την τράπεζα έως 30 ημέρες για την εξέταση της αίτησης προέγκρισης).
      Β. Προθεσμία για την αποδοχή της απόφασης Υπαγωγής/Υπογραφής δανειακής σύμβασης (κεφ. 6.2, Κατάταξη – Υπαγωγή Έργων Ωφελουμένων – Υπογραφή Δανειακών Συμβάσεων - Προθεσμίες – Υπαναχώρηση)
      Εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας πρέπει να γίνει αποδοχή της Υπαγωγής, και σε περίπτωση όπου υπάρχει προέγκριση δανείου, επιπλέον να υπογραφεί και η δανειακή σύμβαση.
      Γ. Προθεσμία υλοποίησης φυσικού αντικειμένου και πιστοποίησης εργασιών (κεφ.  7.4 Προθεσμίες Υλοποίησης του έργου – χορήγηση κινήτρων)
      Εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας πρέπει να υλοποιηθούν οι εργασίες και κατόπιν ενεργειακής επιθεώρησης να υποβληθεί δήλωση πιστοποίησης εργασιών.
      Τονίζεται ότι η ολοκλήρωση εντός της εκάστοτε προβλεπόμενης προθεσμίας όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων ενεργειών γίνεται με πρωτοβουλία και αποτελεί ευθύνη του ωφελουμένου.  Διαφορετικά, με την λήξη της εκάστοτε προθεσμίας η αίτηση θα οδηγηθεί αυτόματα είτε σε διαδικασία Απόρριψης (περ. Α), ή σε διαδικασία Απένταξης (περ. Β, Γ). Επομένως συνίσταται οι ωφελούμενοι και οι Σύμβουλοι τους να παρακολουθούν τις σχετικές προθεσμίες και να ενεργούν καταλλήλως.
      Σχετικά με την δυνατότητα παράτασης, ισχύουν τα σχετικά στο κεφ. 7.5.3 Παρατάσεις Προθεσμιών.
    13. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι με τον ν.4585/2018 (ΦΕΚ Α’ 216/24.12.2018) τροποποιήθηκε ο ν.4495/2017 (Α΄ 167) και συγκεκριμένα στο τέλος της περίπτωσης δ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 94, προστέθηκε εδάφιο ως εξής:
      «Ειδικά για πολεοδομικές παραβάσεις της περίπτωσης ε΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 81, που αφορούν εργασίες οι οποίες εκτελούνται στα πλαίσια του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον ΙΙ» (ΚΥΑ 171563/131/21.2.2018) (Β΄ 756), δεν επιβάλλεται πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης, εφόσον η προβλεπόμενη έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας εκδοθεί έως τις 31.1.2019.».
      Συνεπώς οι ωφελούμενοι οι οποίοι εκ παραδρομής έχουν ολοκληρώσει εργασίες που απαιτούσαν έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας χωρίς να έχουν εκδώσει την σχετική έγκριση, παρακαλούνται να προβούν άμεσα στην έκδοσή της (και έως 31.01.2019),  έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα/καθυστερήσεις στην τελική εκταμίευση της επιχορήγησης.
    14. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του προγράμματος αναφέρει:
      Σας γνωρίζουμε ότι έχουν επικαιροποιηθεί οι  Οδηγίες για την πληρότητα υποβολής προς Τελική Εκταμίευση  (έκδοση 03 / Νοέμβριος 2019) με εμπλουτισμό οδηγιών στο κεφάλαιο 3. «Τραπεζικός Δανεισμός».
      ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ
      • Εάν έχετε προχωρήσει σε τραπεζικό δανεισμό αναρτήστε αντίγραφο της δανειακής σύμβασης. 11
      • Αν με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων προκύψει ότι η προκαταβολή που έχει λάβει αρχικά κάποιος προμηθευτής είναι μεγαλύτερη από το τελικό κόστος των παραστατικών που έχει εκδώσει για το έργο, τότε πριν από την πιστοποίηση ολοκλήρωσης θα πρέπει:
      1. Να επιστραφεί το επιπλέον ποσό (διαφορά: προκαταβολής μείον κόστος παρεμβάσεων βάσει παραστατικών) στο λογαριασμό εξυπηρέτησης του δανείου του ωφελούμενου. Τονίζεται ότι ο προμηθευτής πρέπει να επιστρέψει μόνο το επιπλέον ποσό και όχι όλο το ποσό που έλαβε ως προκαταβολή.
      2. Ο ωφελούμενος να περάσει απαραίτητα την αίτηση σε κατάσταση «07.δ Αίτηση σε τροποποίηση στοιχείων προμηθευτών/προκαταβολών» όπου και θα πρέπει να μοιράσει στους λοιπούς προμηθευτές το ποσό που επιστράφηκε, διατηρώντας πάντα το συνολικό ποσό της προκαταβολής.
      • Aν το σύνολο της προκαταβολής που καταβλήθηκε βάσει της Υπαγωγής προκύπτει μικρότερο από το τελικό δάνειο που θα αναλογεί βάσει των υλοποιημένων παρεμβάσεων, το υπερβάλλον ποσό (αχρεωστήτως καταβληθέντα) θα υπολογιστεί από την Αξιολόγηση της αίτησης στο Στάδιο 08 κατά τον έλεγχο πριν την τελική εκταμίευση, όπου και ο ωφελούμενος θα λάβει σχετικό μήνυμα με το ακριβές ποσό που πρέπει να επιστραφεί.
      Σχετικά με την διευθέτηση προκαταβολών κατά την υλοποίηση παρεμβάσεων βλέπε και σχετική ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του προγράμματος : https://exoikonomisi.ypen.gr/-/dieuthetese-prokatabolon-kata-ten-ylopoiese-parembaseon
    15. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Επειδή έχει διαπιστωθεί ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η θερμαινόμενη επιφάνεια (ωφέλιμη επιφάνεια βάσει ΠΕΑ) δεν συμφωνεί με την επιφάνεια κύριας χρήσης που δηλώνεται στο Ε9 (η οποία ωστόσο έχει δηλωθεί ορθά σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις), πριν την οριστική υποβολή έχει προστεθεί ειδική επιλογή με την ένδειξη:
      Επιθυμείτε να υποβάλλετε οριστικά, παρά το γεγονός ότι τα δηλωμένα τ.μ. στο Ε9 + τυχόν τ.μ. τακτοποιήσεων που δεν έχουν δηλωθεί στο Ε9 υπερβαίνουν τα τ.μ. της ωφέλιμης επιφάνειας ΠΕΑ περισσότερο από 7 τ.μ. και η αίτησή σας να προωθηθεί ως ειδική περίπτωση για έλεγχο από τον Δικαιούχο του προγράμματος;
      Με την εν λόγω αποδοχή η αίτηση θα περάσει σε κατάσταση «ειδικής περίπτωσης», θα προχωρήσει στο επόμενο στάδιο και πριν την Υπαγωγή στο πρόγραμμα θα προηγηθεί σχετικός έλεγχος από τον Δικαιούχο του προγράμματος ότι τα ανωτέρω στοιχεία (οικοδομική άδεια ή/και άλλο νομιμοποιητικό έγγραφο, Ε9, ΠΕΑ) συνάδουν μεταξύ τους.
    16. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Με την έγκριση της 5ης Τροποποίησης του Οδηγού Εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον II» (βλ. σχετική ανακοίνωση 5/7/2019), ο συμβατικός χρόνος προθεσμίας υλοποίησης του έργου ανέρχεται πλέον σε δεκατρείς (13) μήνες (κεφ. 1.2 & κεφ.7.4).  Επί της άνω προθεσμίας παρέχεται η δυνατότητα δίμηνης παράτασης  (κεφ. 7.5.3).
      Το αίτημα παράτασης υποβάλλεται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα. Συγκεκριμένα από το μενού «Προθεσμίες» ο χρήστης με την επιλογή του εικονιδίου στη στήλη «Αίτημα Παράτασης», θα συμπληρώσει τα στοιχεία του αιτήματος στην αναδυόμενη φόρμα καταχώρησης. Το αίτημα παράτασης υποβάλλεται το αργότερο 3 ημέρες πριν το πέρας της λήξης της προθεσμίας.
      Συνεπώς, για όσες υπαχθείσες αιτήσεις ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης:
      λήγει στις 18/8/2019, το αίτημα παράτασης θα πρέπει να υποβληθεί το αργότερο μέχρι και τις 15/8/2019, ενώ για όσες λήγει στις 2/9/2019, το αίτημα παράτασης θα πρέπει να υποβληθεί το αργότερο μέχρι και τις 30/8/2019.
    17. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Στα ανώτατα όρια δαπανών ανά υποκατηγορία παρέμβασης, όπως αναφέρονται στον Οδηγό Εφαρμογής του προγράμματος, περιλαμβάνονται εκτός των υλικών και του ΦΠΑ, και το κόστος εργασίας. Στο κόστος εργασίας συμπεριλαμβάνονται τυχόν απαιτούμενες ασφαλιστικές εισφορές ΙΚΑ για τις οικοδομικές εργασίες που εκτελούνται από εργατοτεχνίτες (μη στεγασμένα επαγγέλματα) και οι οποίες βαρύνουν τον Ωφελούμενο του Προγράμματος ως «κύριο του έργου». Επομένως οι δαπάνες των ασφαλιστικών εισφορών είναι επιλέξιμες, εφόσον το σύνολο των δαπανών για τη συγκεκριμένη παρέμβαση αθροιζομένων και των ασφαλιστικών εισφορών, δεν υπερβαίνουν το ανώτατο όριο επιλέξιμης δαπάνης της παρέμβασης.
      Για παράδειγμα: έστω ότι έχει επιλεγεί ως παρέμβαση για την ενεργειακή αναβάθμιση  κατοικίας, η θερμομόνωση δώματος με ενεργειακά χαρακτηριστικά υλικών 0,9 < R ≤ 1,8 (2.Α Ι).
      Το ανώτατο όριο επιλέξιμης δαπάνης για την υποκατηγορία 2.Α (Ι) ανέρχεται στο ποσό των 44 € / m2. Στο ποσό αυτό (44 €/m2) περιλαμβάνονται τα υλικά, η εργασία, οι ασφαλιστικές εισφορές ΙΚΑ και ο ΦΠΑ. Έστω ότι το εμβαδόν της επιφάνειας του δώματος είναι 100,00 m2.
      Τότε η ανώτατη επιλέξιμη δαπάνη για την παρέμβαση, θα είναι ίση με 4.400,00 €. Εάν υποθέσουμε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές IKA ανέρχονται στο ποσό των 200,00 €, τότε το επιλέξιμο ποσό για υλικά και εργασία ανέρχεται στα 4.200,00 € με ΦΠΑ. 
    18. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Κατόπιν ερωτημάτων που κατατίθενται στην παρούσα φάση, παρέχονται οι εξής διευκρινίσεις:
      Οι προθεσμίες που τίθενται στη φάση της αποδοχής της απόφασης υπαγωγής (κατάσταση αίτησης 06) δεν αφορούν την καταχώρηση προμηθευτών. Η καταχώρησή τους γίνεται στο επόμενο στάδιο μετά την αποδοχή της απόφασης υπαγωγής στο Πρόγραμμα και για τη διαδικασία αυτή δεν υπάρχει συγκεκριμένη και αποκλειστική προθεσμία. Όσον αφορά τις προθεσμίες που εμφανίζονται στην ομώνυμη καρτέλα της αίτησης, παρακαλείσθε να δίνετε προσοχή στο εάν αυτές είναι ενεργές ή όχι (ένδειξη «ενεργή» ή «έχει κλείσει»). Για τη 2η περίπτωση δεν απαιτείται ενέργεια από τον ωφελούμενο. Στον Σύμβουλο έργου δεν παρέχεται η δυνατότητα αποδοχής της απόφασης υπαγωγής ωφελούμενου μέσω της δικής του σύνδεσης, διότι αυτή προβλέπεται να γίνεται μόνο από τον ίδιο τον ωφελούμενο. Το αίτημα παράτασης προθεσμίας είτε για αποδοχή της απόφασης υπαγωγής ή/και υπογραφή της δανειακής σύμβασης (επιπλέον διάστημα έως τριάντα (30) ημέρες) είτε για την ολοκλήρωση του έργου (επιπλέον διάστημα έως ενενήντα (90) ημέρες), υποβάλλεται εντός του πληροφοριακού συστήματος, μέσω φόρμας που βρίσκεται δίπλα από την αντίστοιχη ενεργή προθεσμία. Μέσω της ίδιας φόρμας γίνεται η τεκμηρίωση του αιτήματος καθώς και η ανάρτηση τυχόν υποστηρικτικών εγγράφων. Επισημαίνεται ότι το αίτημα παράτασης υποβάλλεται υποχρεωτικά το αργότερο επτά (7) ημέρες πριν το πέρας της προθεσμίας για την οποία γίνεται το αίτημα. Ειδικά το αίτημα παράτασης προθεσμίας για λόγους ανωτέρας βίας υποβάλλεται αποκλειστικά, μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ωφελούμενου προς το Δικαιούχο (ΕΤΕΑΝ ΑΕ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].  Το αίτημα πρέπει να φέρει την ένδειξη «Παράταση προθεσμίας για λόγους ανωτέρας βίας» και να περιέχει: πλήρη στοιχεία του ωφελούμενου, στοιχεία αίτησης, τεκμηρίωση του αιτήματος και το χρονικό διάστημα παράτασης.   Ένσταση κατά της απόρριψης αίτησης που έχει οριστικοποιηθεί και έχει λάβει μοναδικό αριθμό πρωτοκόλλου (κεφ. 8.3 του Οδηγού Εφαρμογής, περίπτωση Α. Κατά τη διαδικασία Αξιολόγησης), είναι δυνατή εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών, από την ημερομηνία που ο αιτών ενημερώθηκε για την απόρριψη. Η ένσταση υποβάλλεται από τον αιτούντα προς το Δικαιούχο (ΕΤΕΑΝ ΑΕ), αποκλειστικά μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]. Το μήνυμα πρέπει να φέρει την ένδειξη «Ένσταση» και να περιέχει: πλήρη στοιχεία του αιτούντα, στοιχεία αίτησης και καταγραφή των αντιρρήσεων του.
    19. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Σχετικά με την απαίτηση πιστοποίησης ενεργειακών χαρακτηριστικών και σήμανσης CE των υλικών και συστημάτων στα πλαίσια του προγράμματος Εξοικονόμιση Κατ΄Οίκον ΙΙ, αυτή περιγράφεται στον παρακάτω πίνακα:
       
      Κύρια προϊόντα και Η/Μ συστήματα παρεμβάσεων
      Απαίτηση
      Α/Α
      Δομικά προϊόντα / υλικά
      Ενεργειακά χαρακτηριστικά
      Σήμανση CE
      Δελτίο προϊόντος  (Product Fiche)
      1
      Πλαίσιο κουφώματος με υαλοπίνακες 
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ---
      2
      Yαλοπίνακες (χωρίς αντικατάσταση πλαισίου)
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ---
      3
      Εξώφυλλα και Ρολλά κουφωμάτων
      ΌΧΙ
      ΝΑΙ
      ---
      4
      Λοιπά σταθερά ή κινητά συστήματα σκίασης
      ΌΧΙ
       ΝΑΙ*
      ---
      5
      Θερμομονωτικά υλικά, εξωτερικά σύνθετα θερμομονωτικά συστήματα (ETICS), γυψοσανίδες
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ---
       
      Ηλεκτρομηχανολογικά Συστήματα
       
       
       
      6
      Σύστημα καυστήρα - λέβητα πετρελαίου
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      7
      Σύστημα καυστήρα - λέβητα φυσικού αερίου / υγραερίου
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      8
      Σύστημα Α/Θ (Θέρμανσης - Ψύξης)
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      9
      Σύστημα γεωθερμικής αντλίας θερμότητας
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      10
      Σύστημα συμπαραγωγής Φ.Α. (ΣΥΘΗΑ)
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      11
      Σύστημα λέβητα βιομάζας συνεχούς τροφοδοσίας (πχ πέλλετ)
      ΝΑΙ
            ΌΧΙ **
      ΌΧΙ
      12
      Σύστημα λέβητα βιομάζας μη συνεχούς τροφοδοσίας (πχ ξύλου)
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ΌΧΙ
      13
      Ενεργειακό τζάκι (αερόθερμο/καλοριφέρ)
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ΌΧΙ
      14
      Αντλίες θερμότητα αέρα-αέρα διαιρούμενου τύπου (split) για θέρμανση/ψύξη χώρου
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      15
      Ηλιακό θερμοσιφωνικό σύστημα συλλέκτη - ταμιευτήρα αποθήκευσης ΖΝΧ
            ΝΑΙ***
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      16
      Ηλιοθερμικό σύστημα συλλέκτη - ταμιευτήρα αποθήκευσης ΖΝΧ βεβιασμένης κυκλοφορίας
            ΝΑΙ***
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      17
      Ηλιoθερμικό σύστημα παροχής ΖΝΧ και υποβοήθησης θέρμανσης χώρου
            ΝΑΙ***
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
      18
      Αντλία θερμότητας (για παροχή ΖΝΧ)
            ΝΑΙ***
      ΝΑΙ
      ΝΑΙ
       
      Ενεργειακά χαρακτηριστικά:
      Συντελεστής θερμοπερατότητας U (Uf, Ug, Uw), θερμική αντίσταση υλικών R, ισχύς  P, βάσει των οποίων γίνεται η κατάταξη στις υποκατηγορίες παρεμβάσεων και στα ανώτατα όρια επιλέξιμων δαπανών.
      *** Ανώτατο όριο δαπάνης ανεξαρτήτως ισχύος.
      Σήμανση CE:
      * Για όποια από αυτά απαιτείται πχ τέντες.
      ** Απαιτείται Δήλωση συμμόρφωσης του κατασκευαστή του προϊόντος.
      Επισήμανση: το πιστοποιητικό διαχείρισης ποιότητας ISO 9001 δεν αποτελεί σήμανση CE.
      Δελτίο  προϊόντος: Κανονισμοί (ΕΕ) 626/2011, 811/2013, 812/2013 (Οδηγία 2010/30/ΕΕ)
      Στις περιπτώσεις που ο ταμιευτήρας αποθήκευσης του ΖΝΧ είναι ενσωματωμένος στο σύστημα θέρμανσης, το Δελτίο προϊόντος αφορά το ενιαίο σύστημα, όπως και σε κάθε περίπτωση όπου αναφέρεται “σύστημα”.
      Για τις επιλέξιμες παρεμβάσεις της κατηγορίας 3 (πλην των 3.ΣΤ και 3.Η), όσον αφορά την ένταξη της Ισχύος P στις κατηγορίες δαπάνης Ι ως VIII, αυτή αφορά την αναγραφόμενη τιμή στο Δελτίο Προϊόντος ως εξής:
      Για τις υποκατηγορίες 3.Α & 3.Β: Την Ονομαστική θερμική ισχύ (Nominal heat output), συμπεριλαμβανομένης της ονομαστικής θερμικής ισχύος κάθε συμπληρωματικού θερμαντήρα. Για τις υποκατηγορίες 3.Γ & 3.Δ: Την Ονομαστική θερμική ισχύ, συμπεριλαμβανομένης της ονομαστικής θερμικής ισχύος κάθε συμπληρωματικού θερμαντήρα (θερμότερο κλίμα). Για την υποκατηγορία 3.Ε: Την Ονομαστική θερμική ισχύ  (Prated). Για την υποκατηγορία 3.Z: Το φορτίο σχεδιασμού (Design load) για την λειτουργία της ψύξης. Για τις περιπτώσεις που έχει επιλεγεί η τοποθέτηση κλιματιστικών τύπου multi split, η κατάταξη στις κατηγορίες δαπάνης I έως III, γίνεται λαμβάνοντας υπόψη το φορτίο σχεδιασμού της εξωτερικής μονάδας, ανεξαρτήτως του αριθμού των εσωτερικών μονάδων. Για τις επιλέξιμες παρεμβάσεις της κατηγορίας 3.ΣΤ, όσον αφορά την ένταξη της Ισχύος P στις κατηγορίες δαπάνης Ι έως VIII για τους λέβητες βιομάζας (ξύλου – πελλέτας) και στις κατηγορίες I έως IV για τα ενεργειακά τζάκια, αυτή αφορά:
      την ονομαστική θερμική ισχύ που δηλώνεται από τον κατασκευαστή του προϊόντος. Σε περίπτωση εύρους ισχύος λαμβάνεται η μέγιστη.
    20. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Σχετικά με την απαίτηση πιστοποίησης ενεργειακών χαρακτηριστικών και σήμανσης CE των υλικών και συστημάτων στα πλαίσια του προγράμματος Εξοικονόμιση Κατ΄Οίκον ΙΙ, αυτή περιγράφεται στον παρακάτω πίνακα:
      Κύρια προϊόντα και Η/Μ συστήματα παρεμβάσεων Απαίτηση Α/Α Δομικά προϊόντα / υλικά Ενεργειακά χαρακτηριστικά Σήμανση CE * Δελτίο προϊόντος  (Product Fiche) 1 Πλαίσιο κουφώματος με υαλοπίνακες ΝΑΙ ΝΑΙ --- 2 Yαλοπίνακες (χωρίς αντικατάσταση πλαισίου) ΝΑΙ ΝΑΙ --- 3 Εξώφυλλα και Ρολλά κουφωμάτων (1) ΌΧΙ(1) ΝΑΙ --- 4 Λοιπά σταθερά ή κινητά συστήματα σκίασης ΌΧΙ ΝΑΙ* --- 5 Θερμομονωτικά υλικά, εξωτερικά σύνθετα θερμομονωτικά συστήματα (ETICS), γυψοσανίδες ΝΑΙ ΝΑΙ ---   Ηλεκτρομηχανολογικά Συστήματα       6 Σύστημα καυστήρα - λέβητα πετρελαίου ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 7 Σύστημα καυστήρα - λέβητα φυσικού αερίου / υγραερίου ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 8 Σύστημα Α/Θ (Θέρμανσης - Ψύξης) ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 9 Σύστημα γεωθερμικής αντλίας θερμότητας ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 10 Σύστημα συμπαραγωγής Φ.Α. (ΣΥΘΗΑ) ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 11 Σύστημα λέβητα βιομάζας συνεχούς τροφοδοσίας (πχ πέλλετ) ΝΑΙ ΌΧΙ ** ΌΧΙ 12 Σύστημα λέβητα βιομάζας μη συνεχούς τροφοδοσίας (πχ ξύλου) ΝΑΙ ΝΑΙ ΌΧΙ 13 Ενεργειακό τζάκι (αερόθερμο/καλοριφέρ) ΝΑΙ ΝΑΙ ΌΧΙ 14 Αντλίες θερμότητα αέρα-αέρα διαιρούμενου τύπου (split) για θέρμανση/ψύξη χώρου ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 15 Ηλιακό θερμοσιφωνικό σύστημα συλλέκτη - ταμιευτήρα αποθήκευσης ΖΝΧ ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 16 Ηλιοθερμικό σύστημα συλλέκτη - ταμιευτήρα αποθήκευσης ΖΝΧ βεβιασμένης κυκλοφορίας ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 17 Ηλιoθερμικό σύστημα παροχής ΖΝΧ και υποβοήθησης θέρμανσης χώρου ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ 18 Αντλία θερμότητας (για παροχή ΖΝΧ) ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ Ενεργειακά χαρακτηριστικά:
      Συντελεστής θερμοπερατότητας U (Uf, Ug, Uw), θερμική αντίσταση υλικών R, ισχύς  P, βάσει των οποίων γίνεται η κατάταξη στις υποκατηγορίες παρεμβάσεων και στα ανώτατα όρια επιλέξιμων δαπανών.
      (1) Όταν το κουτί αποτελεί μέρος του κουφώματος (επικαθήμενο), τότε υπάρχει απαίτηση θερμικών ενεργειακών χαρακτηριστικών.
      Σήμανση CE:
      * Για όσα από τα υλικά/συστήματα δεν υφίσταται σχετική υποχρέωση από την κείμενη νομοθεσία, αυτό δηλώνεται με υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986 του προμηθευτή (παραρτήματα VIII-Β/Γ)
      ** Απαιτείται Δήλωση συμμόρφωσης του κατασκευαστή του προϊόντος.
      Επισήμανση: το πιστοποιητικό διαχείρισης ποιότητας ISO 9001 δεν αποτελεί σήμανση CE.
      Δελτίο  προϊόντος: Κανονισμοί (ΕΕ) 626/2011, 811/2013, 812/2013 (Οδηγία 2010/30/ΕΕ)
      Στις περιπτώσεις που ο ταμιευτήρας αποθήκευσης του ΖΝΧ είναι ενσωματωμένος στο σύστημα θέρμανσης, το Δελτίο προϊόντος αφορά το ενιαίο σύστημα, όπως και σε κάθε περίπτωση όπου αναφέρεται “σύστημα”.
      Για τις επιλέξιμες παρεμβάσεις της κατηγορίας 3 (πλην των 3.ΣΤ και 3.Η), όσον αφορά την ένταξη της Ισχύος P στις κατηγορίες δαπάνης Ι ως VIII, αυτή αφορά την αναγραφόμενη τιμή στο Δελτίο Προϊόντος ως εξής:
      Για τις υποκατηγορίες 3.Α & 3.Β: Την Ονομαστική θερμική ισχύ (Nominal heat output), συμπεριλαμβανομένης της ονομαστικής θερμικής ισχύος κάθε συμπληρωματικού θερμαντήρα. Για τις υποκατηγορίες 3.Γ & 3.Δ: Την Ονομαστική θερμική ισχύ, συμπεριλαμβανομένης της ονομαστικής θερμικής ισχύος κάθε συμπληρωματικού θερμαντήρα (θερμότερο κλίμα). Για την υποκατηγορία 3.Ε: Την Ονομαστική θερμική ισχύ  (Prated). Για την υποκατηγορία 3.Z: Το φορτίο σχεδιασμού (Design load) για την λειτουργία της ψύξης. Για τις περιπτώσεις που έχει επιλεγεί η τοποθέτηση κλιματιστικών τύπου multi split, η κατάταξη στις κατηγορίες δαπάνης I έως III, γίνεται λαμβάνοντας υπόψη το φορτίο σχεδιασμού της εξωτερικής μονάδας, ανεξαρτήτως του αριθμού των εσωτερικών μονάδων. Για τις επιλέξιμες παρεμβάσεις της κατηγορίας 3.ΣΤ, όσον αφορά την ένταξη της Ισχύος P στις κατηγορίες δαπάνης Ι έως VIII για τους λέβητες βιομάζας (ξύλου – πελλέτας) και στις κατηγορίες I έως IV για τα ενεργειακά τζάκια, αυτή αφορά:
      την ονομαστική θερμική ισχύ που δηλώνεται από τον κατασκευαστή του προϊόντος. Σε περίπτωση εύρους ισχύος λαμβάνεται η μέγιστη.
    21. Χρηματοδοτήσεις

      Engineer

      Ο Οδηγός Εφαρμογής του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ", δεν εισάγει κάποια πρόσθετη απαίτηση ή εξαίρεση στην ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία (ενδεικτικά ν. 4495/2017, ν. 4067/2012).
      Ο Οδηγός Εφαρμογής αναφέρει:
      1. "Για την έναρξη των εργασιών υλοποίησης του έργου, ο Ωφελούμενος οφείλει να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες άδειες που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις." (παράγραφος 7.1)
      2. Ο ωφελούμενος του προγράμματος υποχρεούται "Να τηρεί, καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης των παρεμβάσεων, την ισχύουσα εθνική και ενωσιακή νομοθεσία και να εξασφαλίσει τις απαιτούμενες εγκρίσεις ή/και άδειες που προβλέπονται από αυτή." (παράγραφος 8.1)
      3. Παράρτημα Χ Δήλωση πιστοποίησης για την ολοκλήρωση του έργου, Λίστα δικαιολογητικών (επισυνάπτονται στο Πληροφοριακό Σύστημα):
      -  "Οικοδομική Άδεια παρεμβάσεων ή Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας για τις εργασίες που εκτελέστηκαν (όπου απαιτείται)".
      Επομένως, εάν για την εκτέλεση κάποιας εργασίας στα πλαίσια του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ", απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας / έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ), αυτή θα πρέπει να εκδοθεί και να υποβληθεί στο πληροφοριακό σύστημα, μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων.
      Ο Δικαιούχος του προγράμματος, κατά το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών και πριν την τελική εκταμίευση, θα ελέγξει για το εάν έχουν αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα οι σχετικές άδειες / εγκρίσεις.
      Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που για την έκδοση οικοδομικής άδειας / έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ), απαιτείται η εκπόνηση μελέτης ή επίβλεψη των αντίστοιχων εργασιών, ισχύει το ασυμβίβαστο μεταξύ των ιδιοτήτων του Ενεργειακού Επιθεωρητή και του μηχανικού που συμμετείχε στην εκπόνηση μελέτης ή την επίβλεψη των αντίστοιχων εργασιών (σχετική ανακοίνωση 11/9/2018).
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.